abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83478226
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 02:48 schreef DeParo het volgende:
Een fantastisch plan, ik heb geen intentie om piloot te worden in het IDF maar ook dit zijn echte helden, op deze manier worden vele levens gered en met enkele strategische bombardementen op nucleaire plaatsen is het gevaar geweken. Wat wil Iran dan nog doen, een raket afvuren, die wordt door het nieuwe systeem zo onderschept, troepen worden tegengehouden door Irakese/Amerikaanse troepen en vloten.
Dan zal Iran wel moeten doen wat de internationale gemeenschap wil op dit gebied,
Aansluiten bij de internationale maffia zal je bedoelen, zoals vaker gaat dit om geld, Iran heeft geen enkele rede gegeven om een aanval tegen Iran te rechtvaardigen. Zelfs tegen Irak onder Saddam was een oorlog met veel moeite mogelijk maar moest men onder valse voorwendselen te werk gaan.
quote:
ze zijn een te groot gevaar voor de wereldvrede, Israel bereid volgens dergelijke media schijnbaar een aanval voor uit het Noorden (dus Azerbeidzjan) hier.
Ik denk dat Iran een veel groter gevaar zal worden voor de wereldvrede moment dat je een oorlog tegen hen gaat beginnen, de Iraniërs zouden Cobalt 60 kunnen gebruiken tegen Israël, Amerika en Duitsland.

Cobalt-60 is a radioactieve isotoop van cobalt, en heel gevaarlijk voor de mens wanneer daaraan blootgesteld. Iran is zeker al in staat zelf Cobalt-60 te produceren, en is ook zeker in staat Hezbollah er mee te bewapenen, Hezbollah zal ook zeker niet twijfelen om Cobalt-60 raketten te gebruiken tegen de Israëliërs moment dat ze de nucleaire installaties van Iran aanvallen.
quote:
Maar terwijl Iran troepen verzamelt aan de Noordgrens duiken er berichten op dat ook in Saoedie-Arabie vliegtuigen worden geprepareerd. Tegelijk is een vloot van Duitse, Israëlische, en Amerikaanse boten in de Perzische golf aangekomen. Dit zal waarschijnlijk om vliegdekschepen gaan waar ook vliegtuigen vandaan kunnen worden gestuurd. Dit wordt een snelle oorlog, levens worden bespaard, en het gevaar is geweken.
pi_83516087
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:21 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Aansluiten bij de internationale maffia zal je bedoelen, zoals vaker gaat dit om geld, Iran heeft geen enkele rede gegeven om een aanval tegen Iran te rechtvaardigen. Zelfs tegen Irak onder Saddam was een oorlog met veel moeite mogelijk maar moest men onder valse voorwendselen te werk gaan.
Als een land niet doet wat de internationale rechtsorde wil, is het Israel wel. Overigens gevolgd door de VSvA. Beide landen gedragen zich als de klootzakken van het schoolplein, die denken te kunnen doen wat ze willen.
quote:
[..]

Ik denk dat Iran een veel groter gevaar zal worden voor de wereldvrede moment dat je een oorlog tegen hen gaat beginnen, de Iraniërs zouden Cobalt 60 kunnen gebruiken tegen Israël, Amerika en Duitsland.

Cobalt-60 is a radioactieve isotoop van cobalt, en heel gevaarlijk voor de mens wanneer daaraan blootgesteld. Iran is zeker al in staat zelf Cobalt-60 te produceren, en is ook zeker in staat Hezbollah er mee te bewapenen, Hezbollah zal ook zeker niet twijfelen om Cobalt-60 raketten te gebruiken tegen de Israëliërs moment dat ze de nucleaire installaties van Iran aanvallen.
[..]

Ik vond het altijd wel frappant hoe de Eerste Wereldoorlog begonnen is: een opeenstapeling van misverstanden, domme beslissingen en idiote beoordelingen.
Het scenario waar jij op antwoordt is typisch van die orde van intelligentie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_83516123
Oh, en kan die idiote reclame van de zogenaamd CO2-vrije atoomenergie weg? Of moet ik ook hier die leugen doorprikken?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_83516635
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:25 schreef mediacurator het volgende:
ISRAEL 'PLOTS TEHRAN RAID'
Posted on » Saturday, June 26, 2010

MANAMA: Israel is massing warplanes in the Caucasus for an attack on Iran, it was revealed yesterday.

Preparations are underway to launch the military attack from Azerbaijan and Georgia, reports our sister paper Akhbar Al Khaleej, quoting military sources.

Israel was, in fact, training pilots in Turkey to launch the strike and was smuggling planes into Georgia using Turkish airspace, they said.

However, Turkey was unaware of Israel's intention of transferring the planes to Georgia, the sources said.

The unexpected crisis between Israel and Turkey following an Israeli commando raid on an aid flotilla bound for Gaza Strip hit Israeli calculations.

Azerbaijan-based intelligence units, working under the cover of technicians, trainers and consultants, have helped with the preparations, the sources said.

Military equipment, mostly supplied by the US, was transported to a Georgian port via the Black Sea.

Georgian coastguard and Israeli controllers are co-operating to hide the operations from Russian vessels, said the sources.

They point out that according to Israel, it will not be in a position to launch a strike on Iran without using bases in Georgia and Azerbaijan due to the limited capabilities of its nuclear submarines stationed near the Iranian coast.

Meanwhile, Iran's Press TV reported that a very large contingent of US ground forces had massed in Azerbaijan, near the Iranian border. The independent Azerbaijani news website Trend confirmed the report.

Those reports came just days after the Pentagon confirmed that an unusually large fleet of US warships had indeed passed through Egypt's Suez Canal en route to the Gulf. At least one Israeli warship reportedly joined the American armada.

Press TV also quoted Iranian Revolultionary Guard Brigadier General Mehdi Moini as saying that the country's forces are mobilised and ready to face Israelli and American "misadventures" near its borders.

* Iran last night said it has cancelled plans to send an aid ship to the Gaza Strip as Israel "had sent a letter to the UN saying that the presence of Iranian and Lebanese ships in the Gaza area will be considered a declaration of war on that regime and it will confront it," Irna said.

http://www.gulf-daily-news.com/NewsDetails.aspx?storyid=281041
Wat. Een. Bullshit.
pi_83516836
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 02:48 schreef DeParo het volgende:
Een fantastisch plan, ik heb geen intentie om piloot te worden in het IDF maar ook dit zijn echte helden, op deze manier worden vele levens gered en met enkele strategische bombardementen op nucleaire plaatsen is het gevaar geweken. Wat wil Iran dan nog doen, een raket afvuren, die wordt door het nieuwe systeem zo onderschept, troepen worden tegengehouden door Irakese/Amerikaanse troepen en vloten.
Dan zal Iran wel moeten doen wat de internationale gemeenschap wil op dit gebied, ze zijn een te groot gevaar voor de wereldvrede, Israel bereid volgens dergelijke media schijnbaar een aanval voor uit het Noorden (dus Azerbeidzjan) hier.

Maar terwijl Iran troepen verzamelt aan de Noordgrens duiken er berichten op dat ook in Saoedie-Arabie vliegtuigen worden geprepareerd. Tegelijk is een vloot van Duitse, Israelische, en Amerikaanse boten in de Perzische golf aangekomen. Dit zal waarschijnlijk om vliegdekschepen gaan waar ook vliegtuigen vandaan kunnen worden gestuurd. Dit wordt een snelle oorlog, levens worden bespaard, en het gevaar is geweken.
En Turkije is nog machtiger in de regio dan!
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83518605
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:17 schreef Burakius het volgende:

[..]

En Turkije is nog machtiger in de regio dan!
Tenzij Turkije zich er natuurlijk met een anti-Israelische houding zich er mee gaat bemoeien en Iran steunt.
Maar anders heb je gelijk en kan dit heel voordelig uitpakken voor de macht van Turkije in de regio.
Traditionele meeloper zal dan overspringen van wat eerst Egypte was, nu Iran, en dan naar Turkije.
Die bondgenoot hebben ze dus eigenlijk bijna sowieso al binnen haha omfg.
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:21 schreef mediacurator het volgende:

[..]

[..]
Nee, vast niet, behalve dan die kernwapens die Iran aan het maken is.
Er is al bewezen dat Iran onderdelen voor dergelijke wapens via Dubai smokkelt.

http://www.telegraph.co.u(...)lear-components.html
quote:

[..]
Waarom noem je specifiek die stof, ze kunnen zoveel wapens inzetten, die geallieerde schepen voor de Iraanse kust, de vliegtuigen in Saoedia-Arabie en elders, de verbetering van de Israelische defensie laatst nog gefiancieerd door Amerika, allemaal mede erop gericht om dergelijke aanvallen via de lucht, neem aan dat je het zo bedoelt, te onderscheppen. De wereld kan niet afwachten en zien hoe Iran een kernwapen maakt.
pi_83518637
Een Israelische aanval en hopelijk kort daarna een grote volksopstand in Iran.
Godzijdank ben ik atheïst!
pi_83518747
Eigenlijk geloof ik niet in een aanval met hulp van Georgie en Azerbaijan, de baten wegen voor beide landen simpelweg niet op tegen de kosten.
pi_83518944
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 01:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Eigenlijk geloof ik niet in een aanval met hulp van Georgie en Azerbaijan, de baten wegen voor beide landen simpelweg niet op tegen de kosten.
Die landen worden misbruikt.
Je denkt toch niet dat ze op de hoogte worden gesteld van de Israelische intenties?
pi_83518992
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 01:19 schreef Ahriman het volgende:
Een Israelische aanval en hopelijk kort daarna een grote volksopstand in Iran.
Een volksopstand op basis van de aanval van een vijand?

Stel dat Israel zo stom zou zijn om de vermeende nucleaire fabrieken aan te vallen. Denk je dat het dan ook een opstand van de Iraanse bevolking zou steunen?
Welnee!
Israel zich houdt nauwelijks bezig met de wensen van de eigen bevolking.
pi_83519006
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 01:47 schreef Kees22 het volgende:
Een volksopstand op basis van de aanval van een vijand?

Stel dat Israel zo stom zou zijn om de vermeende nucleaire fabrieken aan te vallen. Denk je dat het dan ook een opstand van de Iraanse bevolking zou steunen?
Welnee!
Israel zich houdt nauwelijks bezig met de wensen van de eigen bevolking.
Wat gaat Iran terugdoen? Het kan namelijk vrij weinig doen. De Iraanse bevolking zal vervolgens gebruik makend van de chaos die er dan heerst de straat opgaan en eisen dat de regering vertrekt. Mooie scenario.
Godzijdank ben ik atheïst!
pi_83519221
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 01:43 schreef Kees22 het volgende:

Die landen worden misbruikt.

Welnee.
quote:
Je denkt toch niet dat ze op de hoogte worden gesteld van de Israelische intenties?
Je denkt toch niet echt dat zij akkoord gaan en hun vliegvelden beschikbaar stellen aan +60 F16/F15 vliegtuigen, 3 tankers een Israelische AWACS tegenhanger, helikopters van een SAR team etc voor enkele dagen zonder dat er een lichtje gaat branden?

Je schiet door in je haat, dan verlies je je overzicht en logica.

Natuurlijk geloof ik best dat er een aanval aan gaat komen, maar niet vanuit die richting, mocht Israel het gaan doen dan gaan ze via SA.
Maar de kans dat de VS het zelf doet acht ik minstens net zo groot.
pi_83523025
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat. Een. Bullshit.
Dat moet je richten tegen gulf-daily-news website niet hier
pi_83523193
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 01:18 schreef DeParo het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen. Ik wil helemaal niet dat Turkije bondgenoten is met Israël!. Dat is net een pact met de duivel.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83524252
Report: Iran gives Syria new radar

Iran has provided Syria with an advanced radar system which could provide it with early warning of an Israeli strike on its nuclear facilities, The Wall Street Journal reported Thursday, quoting Israeli and US officials.

According to the report, information gathered by the radar could also be used by Hizbullah to increase its defenses and improve missile accuracy.

http://www.jpost.com/IranianThreat/News/Article.aspx?id=180072
pi_83527444
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:16 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen. Ik wil helemaal niet dat Turkije bondgenoten is met Israël!. Dat is net een pact met de duivel.
Als je Iran zo'n vredig land vindt dan heb je er toch weinig kijk op.
Dan laat je je meeslepen door je eigen confessionele gevoelens.
pi_83528822
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Liever Iran dan zionisten. Ik kies dan liever voor the lesser of evils.
pi_83528947
quote:

[..]

Ja want als er een land is die wel super vredig is dan is het wel Israël
pi_83528957
Enige hypocrisie trouwens te bemerken bij DeParo iemand iemand? Hint: Hij is van Joodse komaf, maar heeft totaal géén confessionele gevoelens hoor! [/sarcasme]
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:10:47 #145
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_83529733
quote:

[..]

Iran, vanaf de Islamitische revolutie, heeft nog nooit een oorlog begonnen, of is een land binnengevallen als eerste partij.

Wat dat betreft is Iran aardig vredig te noemen. Of het dat ook intern is, dat doet er hier niet echt toe. De ayatollah's zeggen zelf geen oorlog te willen omdat de Islam dat verbiedt. Ik geloof ze, de andere (pro-) Westerse landen hebben een heel wat meer oorlogszuchtiger houding.

Heb je eigenlijk wel kennis genomen van de Irak-Iran oorlog?
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:11:15 #146
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_83529748
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Liever Iran dan zionisten. Ik kies dan liever voor the lesser of evils.
Inderdaad, liever Iran.
pi_83530376
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:10 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Iran, vanaf de Islamitische revolutie, heeft nog nooit een oorlog begonnen, of is een land binnengevallen als eerste partij.

Wat dat betreft is Iran aardig vredig te noemen. Of het dat ook intern is, dat doet er hier niet echt toe. De ayatollah's zeggen zelf geen oorlog te willen omdat de Islam dat verbiedt. Ik geloof ze, de andere (pro-) Westerse landen hebben een heel wat meer oorlogszuchtiger houding.

Deze discussie voer ik hier al jaren (inmiddels).

Tijd om 'm opnieuw leven in te blazen.
pi_83556182
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 01:49 schreef Ahriman het volgende:

[..]

Wat gaat Iran terugdoen? Het kan namelijk vrij weinig doen. De Iraanse bevolking zal vervolgens gebruik makend van de chaos die er dan heerst de straat opgaan en eisen dat de regering vertrekt. Mooie scenario.
Stel dat Israel de atoomfabrieken en -installaties van Iran aanvalt. Wat voor chaos ontstaat er dan?
Niks! Toen in Irak of Syrië een vermeende kerncentrale aangevallen werd, was er toch ook geen chaos?
Stel dat Borssele platgegooid wordt door Israel (ja, waarom niet? Het CIDI mekkert hard genoeg over toenemend antisemitisme het El-Al misbruikt Schiphol heus wel!), wat voor chaos ontstaat er dan in de rest van Nederland?

Dus zelfs als Iran niks kan terugdoen verwacht ik geen chaos en al helemaal geen regimewisseling.
pi_83556334
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:10 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Al ver daarvoor heeft Iran zijn buren nooit bedreigd.
In een heeeel ver verleden is er een groot Iraans rijk geweest. Maar de laatste 100 jaar heet Iran gene ander land aangevallen.
Israel heeft de laatste 10 jaar al diverse andere landen aangevallen.
En de VSvA al helemaal.
Wie is er hier nou agressief?
pi_83556495
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 02:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Welnee.
[..]

Je denkt toch niet echt dat zij akkoord gaan en hun vliegvelden beschikbaar stellen aan +60 F16/F15 vliegtuigen, 3 tankers een Israelische AWACS tegenhanger, helikopters van een SAR team etc voor enkele dagen zonder dat er een lichtje gaat branden?

Je schiet door in je haat, dan verlies je je overzicht en logica.

Natuurlijk geloof ik best dat er een aanval aan gaat komen, maar niet vanuit die richting, mocht Israel het gaan doen dan gaan ze via SA.
Maar de kans dat de VS het zelf doet acht ik minstens net zo groot.
Ik denk dat ze niet echt akkoord gaan, maar dat geheime diensten een en ander ook echt geheim houden.
Ik schiet niet door in haat, maar ik ben ook niet naïef. Ik vrees dat veel feiten verborgen worden gehouden voor de rechtmatige machthebbers door de geheime diensten.

Maar een en ander onderstreept wel de agressie van Israel en maakt duidelijk dat Iran steeds meer redenen heeft om dan toch maar een atoomwapen te maken.

En net als in de oorlog die door Irak begonnen is: ik hoop oprecht dat Iran minstens gelijk speelt.
En dat kon voor Israel wel eens de doodsteek betekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')