abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81608142
Clinton heeft het voorstel van Ian, Turkije en Brazilie natuurlijk weer afgewezen.

De Amerikanen zijn weer op oorlogspad

Reluctant Russia, China have agreed on Iran sanctions, Clinton says

Washington (CNN) -- The United States, Russia, China and other key nations have reached agreement on a "strong" Iran sanctions resolution, Secretary of State Hillary Clinton said Tuesday.

Speaking before the Senate Foreign Relations Committee, Clinton said the United States has been "working closely" with its international partners -- the so-called P5 plus 1 -- on a resolution to present to the United Nations Security Council.

She said they forged "a strong draft with the cooperation of Russia and China," the two countries that have been reluctant to impose strong sanctions on Iran for its nuclear program.

"We plan to circulate the draft resolution to the entire Security Council today," said Clinton, who made the remarks before she began testifying about START, the U.S.-Russian treaty on nuclear arms.
The P5 plus 1 comprises the five permanent member of the Security Council -- the United States, China, Russia, France, and Britain -- as well as Germany.

The group has been concerned that Iran intends to develop nuclear weapons. Iran has denied that claim, saying it wants to develop nuclear power for peaceful purposes.

Clinton noted an Iranian offer to send low-enriched uranium to Turkey in exchange for highly enriched uranium but said it would not stop U.S. efforts to impose sanctions.

"We acknowledge the sincere efforts of both Turkey and Brazil to find a solution regarding Iran's standoff with the international community over its nuclear program," Clinton told Sen. John Kerry, D-Massachusetts, the chairman of the Foreign Relations Committee, citing the two countries that brokered the deal.

But, she said, the P5 plus 1 "are proceeding to rally the international community on behalf of a strong sanctions resolution that will, in our view, send an unmistakable message about what is expected from Iran."

edition.cnn.com

[ Bericht 1% gewijzigd door mediacurator op 19-05-2010 01:23:31 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:30:24 #42
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81608495
En terecht. Iran is niet uit op serieuze oplossingen en doet niets anders dan tijdrekken.
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:34:12 #43
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81608547
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:33 schreef Viajero het volgende:
En ja, ik vertrouw de Saudis nog veel minder.
Vanwaar vertrouw je de Saudi's nog minder? Voor zover ik weet kennen de Saoedische bestuurders geen apocalyptische en messiaanse inspiraties.
pi_81608628
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:30 schreef AryaMehr het volgende:
En terecht. Iran is niet uit op serieuze oplossingen en doet niets anders dan tijdrekken.
En dat vindt ik nu weer terecht, Amerika is in geen positie om nu oorlog met Iran te gaan voeren god dank

Waarop baseer je de het idee dat Iran niet uit zou zijn op serieuze oplossingen?

Beschuldig je daarmee ook niet Brazilië en Turkije? gezien deze deel uit maakte van de laatste overeenkomst?

Op basis waarvan zou Amerika sancties momenteel tegen Iran kunnen afdwingen bij Rusland en China?
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:47:23 #45
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81608750
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:38 schreef mediacurator het volgende:

[..]

En dat vindt ik nu weer terecht, Amerika is in geen positie om nu oorlog met Iran te gaan voeren god dank

Waarop baseer je de het idee dat Iran niet uit zou zijn op serieuze oplossingen?

Beschuldig je daarmee ook niet Brazilië en Turkije? want deze landen maakte deel uit van de laatste overeenkomst
Waar ik dat op baseer? Wat dacht je van het feit Iran vanaf het begin het westen niets anders dan aan het lijntje heeft gehouden. Dat ze bewust hebben gewacht tot op het laatste moment en in feite nog steeds vragen bestaan over de 'geheime' nucleaire installaties die niet zo heel geleden aan het licht kwamen. Dat het IAEA onder leiding van de Japanner Amano ook bezorgd is over de plannen van Iran. Dat Iran sinds Khomeini al streeft naar het bezitten van kernwapens zodat men een vaste positie vestigt op het internationale podium.

Ach, Brazilie en Turkije. Landen die enkel uit eigenbelang handelen en zelfs honderden miljoenen eraan over hebben gehouden. Laat me niet lachen.
pi_81609012
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:47 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Waar ik dat op baseer? Wat dacht je van het feit Iran vanaf het begin het westen niets anders dan aan het lijntje heeft gehouden. Dat ze bewust hebben gewacht tot op het laatste moment en in feite nog steeds vragen bestaan over de 'geheime' nucleaire installaties die niet zo heel geleden aan het licht kwamen. Dat het IAEA onder leiding van de Japanner Amano ook bezorgd is over de plannen van Iran. Dat Iran sinds Khomeini al streeft naar het bezitten van kernwapens zodat men een vaste positie vestigt op het internationale podium.

Ach, Brazilie en Turkije. Landen die enkel uit eigenbelang handelen en zelfs honderden miljoenen eraan over hebben gehouden. Laat me niet lachen.
Vindt je dat Amerika dan een land is waar wie dan ook een voorbeeld aan zou moeten nemen?

Neem me niet kwalijk als ik een voorbeeld geef van hoe het er zoal aan toe gaat in de V.S. momenteel bij b.v. de Ameikaans Canadeze grens

Hoe daar met mensen om gegaan wordt, ik dank de hemel dat ik in NL woon terwijl ik het hier niet eens echt naar mijn zin heb..

Dit is vandaag op youtube verschenen

LEAKED RECORDING AT US/CANADA CROSSING

pi_81609918
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 02:07 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Vindt je dat Amerika dan een land is waar wie dan ook een voorbeeld aan zou moeten nemen?

Neem me niet kwalijk als ik een voorbeeld geef van hoe het er zoal aan toe gaat in de V.S. momenteel bij b.v. de Ameikaans Canadeze grens

Hoe daar met mensen om gegaan wordt, ik dank de hemel dat ik in NL woon terwijl ik het hier niet eens echt naar mijn zin heb..

Dit is vandaag op youtube verschenen

LEAKED RECORDING AT US/CANADA CROSSING

In Canada plegen ze een genocide op zeehondjes, is dat dan het summum? als ik een Amerikaan was zou ik dergelijke lieden ook liever niet in mijn land hebben, blijf maar gewoon in je iglo in Canada etc

Canada's Baby Seal Slaughter
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 08:47:21 #48
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81611082
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:10 schreef mediacurator het volgende:
Iran heeft een deal gemaakt met Turkije en Brasilie

Gaan we nu nog steeds Iran zwart maken?

Iran moet het uranium afstaan, dat was dè harde eis die de VS op tafel had gelegd.

Dat was al een valse streek want technisch gezien mag Iran gewoon zelf brandstofstaven produceren. De onderhandelingen van een paar maanden terug liepen vast omdat Iran vond geen genoeg zekerheid te hebben dat ze er ooit iets van terug zouden zien.

Nu hebben is onder leiding van Brazilie alsnog de deal gemaakt dat Iran haar uranium naar Turkije verscheept en wat zegt de VS? Irrelevant, we gaan gewoon sancties opleggen.

Stelletje godvergeten schoften zijn het.

Ik zie Obama nog voor me in Berlijn met zijn mooie praatjes over een nieuw tijdperk van diplomatie, onderhandeling en multilateralisme. Hij is niks meer dan Bush met schoenpoets op.

De twaalf jaren van sancties tegen Irak hebben aan een minstens een half miljoen mensen het leven gekost. Voornamelijk de allerkwetsbaarsten, de armen en de kinderen. Nu willen ze Iran net zo wurgen. En te bedenken dat Obama de nobelprijs voor vrede heeft gehad. Wat een grap.

"Reluctant Russia, China have agreed on Iran sanctions, Clinton says"

Ook een dikke vette leugen. Rusland en China hebben aan tafel gezeten toen dedraft resolutie werd opgesteld, dat is alles. Over de voorwaarden waaronder de resolutie in zou gaan is niks afgesproken. En nu Iran akkoord is gegaan met de eisen zijn de omstandigheden nogal gewijzigd.

Ik mag hopen dat Rusland en China dit keer op tijd hun poot stijfhouden en niet weer achter de feiten aan gaan lopen als bij Irak. Afzijdigheid kan men zich niet permiteren tegenover de Amerikaanse agressie want die gaan schaamteloos verder met landen verwoesten.
pi_81650947
Revolutionaire Garde Iran traint op Russische bases met S-300 raketten

Mahmoud Ahmadinejad is in z'n nopjes. Niet alleen behaalt hij de ene na de andere diplomatieke overwinning op het Westen, ook traint zijn leger inmiddels met het geavanceerde Russische S-300 raketsysteem (achtergrond foto).

Terwijl Rusland in de VN-Veiligheidsraad heeft ingestemd met verwaterde en tandenloze sancties tegen Iran, krijgen speciale teams van de Iraanse Revolutionaire Garde op bases in Rusland trainingen in het omgaan met het geavanceerde S-300 luchtafweersysteem, dat Moskou onder grote druk van het Westen nog steeds niet aan de Islamitische republiek geleverd heeft.

Militaire bronnen die melding maken van de trainingen zeggen dat Iran hierdoor onmiddellijk in staat zal zijn de S-300 raketten in te zetten, zodra de Russische premier Putin zijn eerdere belofte breekt om deze wapens niet aan Teheran te leveren. In de nu voorgestelde VN-sancties wordt de levering van deze raketten aan Iran niet expliciet verboden. Het S-300 antiraketsysteem zal een enorm obstakel zijn voor een eventuele Amerikaanse en/of Israëlische aanval op de Iraanse nucleaire installaties.

Zowel Amerika als Israël zouden sinds het begin van mei op de hoogte zijn van de trainingen van de Revolutionaire Garde in Rusland. Toen de Israëlische president de kwestie op 9 mei in Moskou ter sprake bracht bij president Medvedev, zou hij te horen hebben gekregen dat geen enkele regering iets te zeggen heeft over aan wie Rusland militaire steun mag verlenen. Ook Amerikaanse diplomaten in New York en Moskou kregen nul op het request toen ze bij hun Russische collega's informeerden of de trainingen een voorbode zijn van de daadwerkelijke levering van het S-300 systeem aan Iran.

De reactie van Rusland gaf het Witte Huis zoveel reden tot zorg, dat de nucleaire adviseur van president Obama op 11 mei dreigde met 'ernstige gevolgen voor de relatie tussen Amerika en Rusland' als Moskou zou besluiten om de S-300 raketten toch aan Iran te leveren. Deze krachtigste Amerikaanse waarschuwing tot nu toe aan het adres van Rusland werd even zo scherp beantwoord door minister van Buitenlandse Zaken Sergey Lavrov, die verklaarde dat Moskou 'geen advies van de overkant van de oceaan' nodig heeft over de verkoop van S-300 raketten. (1)

Rusland is de laatste jaren bezig in snel tempo de aloude militaire banden met landen zoals Iran, Syrië en Libanon aan te halen. Afgelopen week beloofde president Medvedev in Damascus de levering van onder andere nieuwe MiG-29 gevechtsvliegtuigen en Pantsyr luchtafweerraketten. Ook zou een onder Iraanse vlag varende Russische onderzeeër chemische wapens voor de Islamitische terreurgroep Hezbollah hebben afgeleverd in de haven van Beirut.

Aan de andere kant lijkt de VS de eerder door Obama ingestelde blokkade van levering van nieuwe wapens -waaronder bunkerbuster bommen- aan Israël te hebben opgeheven. Tevens investeren de Amerikanen $ 230 miljoen dollar in het Israëlische Iron Dome raketafweersysteem.

Iran spint ondertussen garen bij de in het Midden Oosten opnieuw sterk zichtbaar wordende verdeeldheid tussen de belangen van 'Oost' en 'West'. De regering in Teheran wordt in ieder geval door Rusland, Turkije en Brazilië aangemoedigd om op het ingeslagen pad voort te gaan. Daarnaast geven de trainingen in Rusland Iran hoop op de snelle levering van het S-300 systeem, zeker omdat de Russen en Chinezen pas instemden met eventuele nieuwe VN-'sancties' nadat een voorgestelde uitbreiding van het wapenembargo tegen Iran van tafel werd gehaald. Ook een energie-embargo tegen het totalitaire Shi'itische regime haalde het niet.

Naar verwachting zal het nieuwe VN-voorstel, voordat het daadwerkelijk zal worden aangenomen, de komende weken nog verder worden afgekalfd. Nu al staat echter vast dat de zogenaamde 'strengere sancties' tegen de Iraanse Revolutionaire Garde nauwelijks enig effect zullen sorteren. De VN vraagt de landen slechts om 'passende', maar niet verplichte maatregelen te nemen, zoals 'grote oplettendheid' bij transacties van de Iraanse Centrale Bank en 'behoedzaamheid' bij kontakten met de Revolutionaire Garde en de bedrijven die door de Garde worden gecontroleerd. Verder mogen Iraanse schepen alleen in de territoriale wateren van VN-lidstaten worden gecontroleerd op eventuele wapensmokkel, niet op open zee.

Na vele maanden diplomatie is de conclusie dat Rusland en China er met behulp van Turkije en Brazilië in geslaagd zijn om Amerika, Europa en Israël ten aanzien van Iran een keiharde nederlaag toe te brengen. Hoge militairen in Israël, die hier al lange tijd voor gewaarschuwd hebben, leverden onlangs felle kritiek op de regering in Jeruzalem en met name op minister van Defensie Barak, omdat hij al die tijd is blijven vertrouwen op de beloftes van president Obama dat er 'sancties met tanden' tegen Iran zouden komen, terwijl van meet af aan duidelijk was dat dit zou mislukken.

Omdat Teheran er door het succesvolle tijdrekken in geslaagd is een steeds krachtiger wordende 'anti-Zionistische' coalitie -bestaande uit Syrië, Libanon / Hezbollah, Hamas, Turkije, Rusland en natuurlijk Iran zelf- te smeden, wordt het steeds onwaarschijnlijker dat het land nog af te houden is van de ontwikkeling van kernwapens. Vooral in Israël wordt deze ontwikkeling met extreme bezorgdheid gadegeslagen; reden voor premier Netanyahu om onmiddellijk zijn kernkabinet van 7 ministers bijeen te roepen over de ontstane crisis. (2)

Xander

[ Bericht 1% gewijzigd door mediacurator op 19-05-2010 22:40:20 ]
pi_81651742
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad, dat doodschieten van duizenden Tsjechen toen ze democratie wilden is hier ook altijd verkeerd uitgelegd, de Soviets hebben ze gewoon beschermd tegen het kapitalisme. Het doodschieten van Duitsers die probeerden over de muur heen te klimmen valt in diezelfde categorie.
Neen, zo bedoel ik het niet. Gedurende de Koude Oorlog werd de Sovjet-Unie natuurlijk nauwlettend in de gaten gehouden door de CIA. De VS wilden natuurlijk weten in hoeverre de Sovjets een bedreiging vormden. Althans, een bedreiging voor het westen en niet voor de landen achter het IJzeren Gordijn.

Feit is dat de CIA de dreiging zwaar heeft overdreven. Vooral in de jaren zeventig en tachtig. De Sovjet Unie liep toen al op zijn laatste benen en stond op het punt in te storten vanwege het economische wanbeleid dat werd gevoerd. Het leger was in die tijd een schim van wat het ooit wat. Zie ook de mislukte invasie van Afghanistan.

Nee, dat de Sovjets een gevaar vormden voor eventuele revolutionairen binnen het Rode gebied, was meer dan duidelijk. Maar daar doelde ik dan ook niet op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81652997
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk.
Ook al heeft hij daarin gelijk, dat wil nog niet zeggen dat er in Iran geen misstanden zijn. De dubieuze gang van zaken rondom de laatste "verkiezingen" staat iedereen nog op het netvlies. Protesten werden gewelddadig neergeslagen, de bevolking wordt onderdrukt en de mensenrechtensituatie is erbarmelijk slecht. Iran is een land dat niet te vertrouwen is, zolang extremistische moslimgeestelijken het daar voor het zeggen hebben.
pi_81654352
Zo geweldig is die S-300 niet, Israel heeft al jaren een dergelijk systeem staan uit Kroatie en een deel van de ontwikkelaars woont inmiddels in Israel dus je mag verwachten dat ze daar wel een oplossing voor hebben.
De S-400 is een ander verhaal.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:44:10 #53
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81655918
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo geweldig is die S-300 niet, Israel heeft al jaren een dergelijk systeem staan uit Kroatie en een deel van de ontwikkelaars woont inmiddels in Israel dus je mag verwachten dat ze daar wel een oplossing voor hebben.
De S-400 is een ander verhaal.
Waar maakt Israel en Amerika zich dan druk over als de S-300 helemaal niet zo geweldig is?
pi_81656904
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:44 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Waar maakt Israel en Amerika zich dan druk over als de S-300 helemaal niet zo geweldig is?
De kans is natuurlijk groot dat ze wel enige verliezen te verduren krijgen eer ze de S-300 uitschakelen maar het kan een succesvolle uitkomst niet verhinderen, de S-300 moeten wij wellicht zien als een compromis, mochten de VS en Israel geen enkel tegengas geven dan zou Rusland wellicht de S-400 leveren.
pi_81660171
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 06:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In Canada plegen ze een genocide op zeehondjes, is dat dan het summum? als ik een Amerikaan was zou ik dergelijke lieden ook liever niet in mijn land hebben, blijf maar gewoon in je iglo in Canada etc

Canada's Baby Seal Slaughter

Maar wist je dat NL een grote speler is in de internationale wapenhandel? ben NL echter wel een stukje meer gaan waarderen na het zien vh filmpje.

Het is ver beneden peil wanneer een ambtenaar in functie het publiek die zijn salaris uiteindelijk betaald op dergelijke wijze behandeld en toespreekt.

Neemt niet weg dat zeehondjes killen een slechte zaak is en tevens verboden zou moeten worden!
pi_81705177
i say Fuck the CIA & they plan

Get me outa here I rather fuckin stay in Iran
pi_81751163
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:22 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waarom heeft Iran nu weer een reden om Israël of de VS aan te vallen
Simpel: omdat Israel en de VSvA voortdurend dreigende taal uitslaan tege Iran.
quote:
[..]

ben ik het in theorie mee eens. Toch heb ik liever dat wij die wapens hebben en onze vijanden niet.
Ja, dat ben ik wel met je eens.
Maar het is wel een dubbele moraal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81751188
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:57 schreef Illiberal het volgende:
Ik denk dat sommige mensen hier vergeten dat Nederland en Europa al 60 jaar onder de nucleaire paraplu van de VS vallen. Zonder kernwapens had Nederland waarschijnlijk niet meer bestaan.

Kernwapens behouden de vrede. De eerste wereldoorlog en de tweede wereldoorlog waren gigantische slachtingen, echter, sinds er kernwapens bestaan, kennen we deze gigantische slachtingen niet meer. Dit komt omdat de achterste echelon nu ook in het gevaar komt omdat een kernwapen iedereen bedreigt. Als een regering dus besluit om een oorlog te starten, is de kans groot dat de hoge pieten ook weggevaagd worden. Daarom denken de hoge pieten tegenwoordig wel twee keer na.

Er is geen reden om te denken dat een orgaan van de VN landen als Israël, Iran en Noord-Korea effectief zou kunnen ontwapenen. Die landen zijn er vooral op uit om hun eigen hachje te redden. De rol is dus voor de VS weggelegd om een balans te zoeken in afschrikking en ontwapening.

Oh, en die bommen op Japan, dat was gewoon nodig, elke geschiedenisleraar zal je dat vertellen. Met uitzondering van Gore Vidal natuurlijk.
Als je nou Iran wilt steunen in het maken van kernwapens, dan ben je goed geslaagd.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:15:03 #59
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81751203
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:10 schreef Kees22 het volgende:
Simpel: omdat Israel en de VSvA voortdurend dreigende taal uitslaan tege Iran.
En waarom doen die landen dat?
pi_81751251
Ik snap niet wat Brazilië er nou in godsnaam mee van doen heeft.

Maar misschien is dat wel hetzelfde als Noorwegen dat bemiddelde tussen de Tamils en de regering van Sri Lanka.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')