quote:Morgen maar weer het gebruikelijke rondje doen. Ben vandaag ook druk in de weer geweest op de fiets in Amsterdam met de toeristen, maar ik mis mijn racefiets toch wel
heb je weer zo'n gevalquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
Even een verzoekje aan alle amateurwielrenners. ALs jullie in een groep over het fietspad rijden. Houd dan een beetje rekening met andere mensen die ook aanweizg zijn. NEE, wij gaan niet binnen 2 seconden opzij als jullie roepen: HEUUUUUUUY!!!. En, NEE, het fietspad is niet gemaakt om met 4 breed in een peleton te rijden.
Dus ehm, ik vind jullie allemaal erg lief, als jullie je tenmisnte gedragen als een gewone deelnemer aan het verkeer, voorrang verlenen en oppassen voor mensen die met kinderen rondfietsen...
We doen ons best, maar soms ontstaan nu eenmaal ongelukkige situaties die nauwelijks te vermijden zijn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
Even een verzoekje aan alle amateurwielrenners. ALs jullie in een groep over het fietspad rijden. Houd dan een beetje rekening met andere mensen die ook aanweizg zijn. NEE, wij gaan niet binnen 2 seconden opzij als jullie roepen: HEUUUUUUUY!!!. En, NEE, het fietspad is niet gemaakt om met 4 breed in een peleton te rijden.
Dus ehm, ik vind jullie allemaal erg lief, als jullie je tenmisnte gedragen als een gewone deelnemer aan het verkeer, voorrang verlenen en oppassen voor mensen die met kinderen rondfietsen...
oh, je hebt ook nieuws gelezen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
Even een verzoekje aan alle amateurwielrenners. ALs jullie in een groep over het fietspad rijden. Houd dan een beetje rekening met andere mensen die ook aanweizg zijn. NEE, wij gaan niet binnen 2 seconden opzij als jullie roepen: HEUUUUUUUY!!!. En, NEE, het fietspad is niet gemaakt om met 4 breed in een peleton te rijden.
Dus ehm, ik vind jullie allemaal erg lief, als jullie je tenmisnte gedragen als een gewone deelnemer aan het verkeer, voorrang verlenen en oppassen voor mensen die met kinderen rondfietsen...
quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:56 schreef Oksel het volgende:
Nu ff kijken of we op de fiets 350km naar mijn schoonouders gaan fietsen.
Ja, nou, waarschijnlijk wel. Samen met vriend van me. Hij geeft spinningles, maar heeft nog nooit op een racefiets gezeten, en wil het op een mountainbike gaan doen. Ik op de racefiets.quote:Op zondag 25 april 2010 00:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Ik zeg: Gewoon doen!"
Zeker. Klinkt heel redelijk, met name de onderscheidende toevoeging "als jullie in een groepje fietsen", want dat is toch het meest overlast veroorzakende deel van de toerfietsers. Wat ook logisch is want een groepje is nu eenmaal minder wendbaar en valpartijen liggen eerder op de loer dan bij solisten. Als een enkele racefietser een auto is dan is een groepje een vrachtauto. Zeker nu "wij wielrenners" onderwerp van gesprek zijn wordt er extra op ons geletquote:
Hmm, dat is iets van mij. Maar in principe zit hier niks verkeerds achter. Kan je ook zien waar het mis gaat? Dan ga ik er even achteraan.quote:
Ik roep altijd tring tring..quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
Even een verzoekje aan alle amateurwielrenners. ALs jullie in een groep over het fietspad rijden. Houd dan een beetje rekening met andere mensen die ook aanweizg zijn. NEE, wij gaan niet binnen 2 seconden opzij als jullie roepen: HEUUUUUUUY!!!. En, NEE, het fietspad is niet gemaakt om met 4 breed in een peleton te rijden.
Dus ehm, ik vind jullie allemaal erg lief, als jullie je tenmisnte gedragen als een gewone deelnemer aan het verkeer, voorrang verlenen en oppassen voor mensen die met kinderen rondfietsen...
Precies. Op internet zijn wel manieren te vinden om je maxhartslag te bepalen (niet met rekensommetje doen, maar met een test op de fiets). Ook je overgangszone of "lactate treshold" is wel handig te bepalen. Staan ook genoeg manieren voor op internet.quote:Op zondag 25 april 2010 15:03 schreef FJD het volgende:
Cadans moet omhoog meen ik. Zo ergens rond de 90 lever je de meeste kracht tegen de minste energie.
Hartslag is persoonlijk, pas als je zones gaat bepalen en in de weer gaat met een aantal minuten in D1 etc kun je iets van vergelijk trekken.
Nee, ik werd bijna voor mijn flikker gereden door zo'n groepje losgeslagen amateurs....Terwijl ik gewoon even stopte om mijn telefoon op te pakken, konden zij niet even opletten en langs me heen fietsen. Overigens gaat het dan wel om groepjes groter dan 3-4 fietsers. Als ze met minder zijn gaat het eigenlijk altijd gewoon normaal. Maar zo'n meute die ook zo nodig 5 breed moet rijden (net als in de tour!!!) dat is echt gevaarlijk en wekt inderdaad mijn agressie op; zeker als ze dan ook nog bijna mijn dochter doodrijden...quote:
quote:Op zondag 25 april 2010 19:47 schreef Yankee het volgende:
Vandaag naar m'n pa gefietst en weer terug: Groningen - Spier v.v. 130 km samen met m'n vriendin, was weer een mooi tochtje
Had nog geen week na aanschaf m'n Koga bijna al total loss gereden door zo'n trolquote:Op zondag 25 april 2010 10:53 schreef Tommeke het volgende:
Dan heb ik nog 'n verzoek aan 'gewone fietsers': Willen jullie je lijn houden? En op 't moment dat je ingehaald wordt niet zomaar uitwijken of slingeren?
Ik had NH overwogen, maar project 'vorm bankhanger om tot wielrenner met goddelijk lichaam' had ik dit weekend even op pauze gezet, lichaam vond het even welletjes.quote:Op maandag 26 april 2010 00:31 schreef thettes het volgende:
Dan hoop ik maar tijdens de Giro Toertocht Amsterdam op 9 mei bij een van jullie in het wiel te kunnen hangen
laat je niet in de luren leggen door leeftijd! Ik ben vaak genoeg verrast door van die krasse knarren die weten hoe je moet fietsen! Opeens gaat de diesel een tandje harder en heb jij het nakijken. Sta je dan met je goede gedrag ;-)quote:
Oh, nee, doe ik niet. De meeste 50'ers fietsen net zo hard ik als ik. En een groot aantal is simpelweg sterker en sneller..quote:Op maandag 26 april 2010 11:49 schreef Superher0 het volgende:
[..]
laat je niet in de luren leggen door leeftijd! Ik ben vaak genoeg verrast door van die krasse knarren die weten hoe je moet fietsen! Opeens gaat de diesel een tandje harder en heb jij het nakijken. Sta je dan met je goede gedrag ;-)
Nou zo oud ook nie hoor...37 bijna 38. maar heb een hele tijd niets aan sport gedaan, en daarna bij een poging tot American football spelen wat schades opgelopen (rugblessure, enkelbanden stuk) en een burn-out gehad twee jaar geleden.quote:Op maandag 26 april 2010 12:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
van die kwieke opa's in strakke pakjes op dure fietsen met kale benen.
Het mooie is wel dat ze vaak wat explosiviteit missen. Bij zo'n Jan Janssen Classic zoeven ze op het vlakke keihard langs je heen, terwijl de heuveltjes vaak heel erg afzien zijn voor die mannen.quote:Op maandag 26 april 2010 12:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Allemaal van die kwieke opa's in strakke pakjes op dure fietsen met kale benen.
Woon nogal uit de richting, rij er hier in de buurt nog wel wat, maar nog niet goed gekeken welke.quote:Op maandag 26 april 2010 14:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
even gekeken op de teamweb wie wat rijft rond de Giro, tot nu toe
Boretti op zaterdag:marcodej, ik(C_F)
Giro Utrecht : superher0 (als voorrijder)
Giromania(vanaf Olymp. stadion) : superher0, C_F, thettes(?)
Niemand anders zich voor die tochten ingeschreven?
Voor mij ook..quote:Op maandag 26 april 2010 14:12 schreef thettes het volgende:
[..]
Het mooie is wel dat ze vaak wat explosiviteit missen. Bij zo'n Jan Janssen Classic zoeven ze op het vlakke keihard langs je heen, terwijl de heuveltjes vaak heel erg afzien zijn voor die mannen.
15+ & zon = korte broek. 20+ & zon = korte mouwen.quote:Op maandag 26 april 2010 14:32 schreef Happel het volgende:
Oi medefietsers, zit met een vraag m.b.t. kleding. Waar ligt het omslagpunt qua temperatuur om over te gaan van lange broek tot korte? Stap vanavond weer op de fiets en twijfel nu over wat ik aan moet. Loop ook hard en daar is het rond de 14 graden, dat ik een korte broek aantrek i.p.v een lange, maar lijkt me dat het bij fietsen anders zit.
"s Avonds is de (gevoels)temperatuur nog redelijk fris. Ik zou dan arm- en beenstukken nog wel aantrekken.quote:Op maandag 26 april 2010 14:32 schreef Happel het volgende:
Oi medefietsers, zit met een vraag m.b.t. kleding. Waar ligt het omslagpunt qua temperatuur om over te gaan van lange broek tot korte? Stap vanavond weer op de fiets en twijfel nu over wat ik aan moet. Loop ook hard en daar is het rond de 14 graden, dat ik een korte broek aantrek i.p.v een lange, maar lijkt me dat het bij fietsen anders zit.
Ik rij de boretti met m'n vriendinnetje.quote:Op maandag 26 april 2010 14:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
even gekeken op de teamweb wie wat rijft rond de Giro, tot nu toe
Boretti op zaterdag:marcodej, ik(C_F)
Giro Utrecht : superher0 (als voorrijder)
Giromania(vanaf Olymp. stadion) : superher0, C_F, thettes(?)
Niemand anders zich voor die tochten ingeschreven?
Pics or it didn't happen.quote:Op maandag 26 april 2010 14:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik rij de boretti met m'n vriendinnetje.
quote:Op maandag 26 april 2010 14:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
Pics or it didn't happen.
Pics or it is not gonna happen.
Ik ga niet WEER in mijn adamskostuum. Dat liep de vorige keer fout af.quote:Op maandag 26 april 2010 15:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In hetzelfde kostiuum als de jouwe?
Ik bedoelde badhandoek, nat haar en een potje zalfquote:Op maandag 26 april 2010 15:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik ga niet WEER in mijn adamskostuum. Dat liep de vorige keer fout af.
Ah joh, kijk op het vlakke eens achterom en je ziet die ingespannen koppies die je wiel proberen te houdenquote:
Ja, op de hybride! Na de tijd gaan we nordic walking in onze unisex Gaastra jassen!quote:Op maandag 26 april 2010 15:04 schreef Oksel het volgende:
Gaan jullie dan ook zo geil unisex? Allebei hetzelfde pakkie aan, en misschien zelfs op dezelfde fiets?
Pics van het tenu zodat we kunnen zien hoe erg dat potentieel isquote:Op maandag 26 april 2010 15:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
unisex tenue zal best kunnen omdat we bij dezelfde club fietsen
Ik ga de Steven Rooks rijden maar vast niet op een tempo wat jij prettig vindt. Te langzaam waarschijnlijk. Ik ga mij sparen omdat ik de zaterdag de 210km waalse Pijl rijd. En die ga ik wel op volle bak. Steven Rooks lekker met mijn fietsmaten op het gemak. tenminste ik danquote:Op maandag 26 april 2010 16:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Zijn er hier nog mensen die de Steven Rooks gaan rijden?
Afgelopen weekend 125km getraind op zaterdag en 60 op zondag want vanavond rij ik weer een trainingswedstrijdje.
Je zult er veel lol aan hebben. (En een dag eerder dan gepland aankomen)quote:Op maandag 26 april 2010 16:34 schreef Oksel het volgende:
Ivo, ben je niet trots op me dat ik in je voetsporen probeer te treden?
Waarschijnlijk ja..quote:Op maandag 26 april 2010 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je zult er veel lol aan hebben. (En een dag eerder dan gepland aankomen)
quote:Op maandag 26 april 2010 16:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Pics van het tenu zodat we kunnen zien hoe erg dat potentieel is
Die ga ik ook rijden, wel met de schoonfamilie dus op een rustig tempo. Heb er wel zin in! Lekker de Redoute en Drolenval opraggenquote:Op maandag 26 april 2010 16:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Zijn er hier nog mensen die de Steven Rooks gaan rijden?
Afgelopen weekend 125km getraind op zaterdag en 60 op zondag want vanavond rij ik weer een trainingswedstrijdje.
M'n vader heeft ook zo'n kennis/vriend. Als er een slag in een van m'n wielen zit ga ik ook altijd naar hem toe.quote:Op maandag 26 april 2010 20:29 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets is dankzij een kennis van AskBrad weer helemaal top afgesteld. Echt mooi, oudere man met zeer plat accent in een klein schuurtje tjokvol racefietsspullen..Geniaal!
Thnx, er is zelfs een niet student lid geworden omdat hij de kleding zo mooi vond.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:15 schreef CyclingGirl het volgende:
Leuk pak! Wij doen de 110km omdat ik nog een wedstrijd heb voordat ik naar Limburg afreis en nog een wedstrijd erna.
Vooral de reactiesquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:23 schreef Tommeke het volgende:
Check dit.
Mafkezen
Dat ze die kerel zo maar weg laten lopen zeg
Ik heb deze:quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:10 schreef AskBrad het volgende:
Wie heeft er nog een goede tip voor een fijn zadel?
ik zit wel een beetje "vast" aan het merk Fizik (door werkredenen...)
Iemand ervaring met Fizik?
Tja, sella italia is ook gewoon rommel okselquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:53 schreef Oksel het volgende:
Ik vind ze allemaal kut zitten, vooral na 4 uur.
Ja die zit ik zelf ook naar te kijken, of een Aliante Deltaquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb deze:
[ link | afbeelding ]
Vind het zelf een erg fijn zadel
B.S.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:28 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Tja, sella italia is ook gewoon rommel oksel.
Doet je fiets weer helemaal top?
Goed om te horen! Het is een beetje een "vreemde" man, maar kan onwijs goed sleutelenquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
B.S.
Ja, zeker, echt 100% top. Schakelt sneller, directer, betrouwbaarder en beter!
Net even 50km, 2x Holtenberg over.. prachtig weer, bloemen & lammetjes in de wei, pittoreske dorpjes en boerderijtjes, lege landweggetjes.. 100% Nederland, prachtig!
Da's bij de Team Pro, de B17 heeft wat dunner leer (is dan ook na een jaar of 10 versleten).quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:34 schreef horstjan het volgende:
[..]
Maanden lang bewerken met levertraan en deegrol en altijd een zwarte kont!!
Kom van een San Marco Aspide dus ben wel wat gewendquote:
Tegen die tijd rijdt de berijder meestal ook wel op zijn laatste benenquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da's bij de Team Pro, de B17 heeft wat dunner leer (is dan ook na een jaar of 10 versleten).
Ik ben die foto kwijt!quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:39 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Kom van een San Marco Aspide dus ben wel wat gewend.
Vasline haal ik wel aan de hexelseweg
je zult toch ongetwijfeld wel eens langs een FM fietsen?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:19 schreef Oksel het volgende:
Wat wel kut is, dat als ik 400km (en terug) naar m'n schoonouders fiets, dat ik niet elke dag mijn banden weer op 110 psi kan zetten.
Een beetje band houdt toch wel een paar dagen spanning?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:19 schreef Oksel het volgende:
Wat wel kut is, dat als ik 400km (en terug) naar m'n schoonouders fiets, dat ik niet elke dag mijn banden weer op 110 psi kan zetten.
Ja, ze houden het zeker een paar dagen. Maar weet niet of ze het ook 400km houden. En inderdaad, ga langs FM af en toe. Toch tijd zat. 100km/dag is eigenlijk helemaal niet veel, helemaal niet als je vaak rust.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een beetje band houdt toch wel een paar dagen spanning?
Mwah, valt wel mee. Jij bent toch ook nog lang niet versleten?quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:40 schreef horstjan het volgende:
[..]
Tegen die tijd rijdt de berijder meestal ook wel op zijn laatste benen
100km/dag is hardstikke relaxt. 110psi haal je trouwens wel met een Zéfal HPX of vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:19 schreef Oksel het volgende:
Wat wel kut is, dat als ik 400km (en terug) naar m'n schoonouders fiets, dat ik niet elke dag mijn banden weer op 110 psi kan zetten.
Bochtentechniek is ruim voor de bocht iets inhouden en de voorganger laten gaan dan kort voor de bocht versnellen om met grotere snelheid dan de voorganger door de bocht te gaan om bij het uitgaan van de bocht moeiteloos in zijn abri te geraken. Oefening baart kunst.quote:
Nergens last van...draag wel en zwarte koersbroek, dus mischien zie ik het nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:34 schreef horstjan het volgende:
[..]
Maanden lang bewerken met levertraan en deegrol en altijd een zwarte kont!!
Dat scheelt gelukkig weer.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:46 schreef marcodej het volgende:
Nou, gelukkig. Mn FM kan de schade nog wel provisorisch herstellen voor het schadebedrag, voor de komende 3-4weken (voordat ik mn nieuwe fiets krijg). Tweedehands Ultegraderri erop en ketting kon hij nog wel herstellen... Kan ik blijven fietsen en mn inruilwaarde blijft staan.
Tsja, dan zal ik in het westen eerst een rustig stuk (zonder stoplichten) moeten zoeken waar ik ongestoord volle bak kan rijden...quote:Op woensdag 28 april 2010 19:40 schreef Oksel het volgende:
Ik ga dat ook eens proberen. 15km ALLES geven, terwijl ik een rondje fiets. Kijken of ik met 35+ thuis kan komen.
Dat heb ik gedaan. M'n achterwiel maakt alleen net zo'n herrie als een gemiddelde intercity. Ben daarop maar effe langs de fietsenmaker gereden en de lagers bleken aan vervanging toe. En dat terwijl ik sinds ik de fiets (tweedehands modelletje, dat wel) gekocht heb er nog maar een kilometer of driehonderd meegereden heb.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ketting even controleren op roest en vuil. Misschien even ontvetten en smeren. Verder natuurlijk even de bandenspanning controleren en kijken of het wiel nergens aanloopt (bij de remblokjes bijv.) Ook even de remmen checken.
Is echt heerlijk! Een hartslagmeter is wel aan te raden. Een clubgenoot reed op 't laatste stuk tegen de wind in 44 per uur, waar ik in een sprintje tot de finishlijn tot 42 kwam. De rest van dat stuk reed ik 38. Toch was mijn tijd veel beter, puur omdat ik veel gedoseerder reed. (Tussen de 36 en 42). Stukjes wind mee reed ik op, of iets over omslagpunt. Wind tegen op omslag. Behalve de laatste ronde, daar ben ik gewoon voluit gegaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:40 schreef Oksel het volgende:
Ik ga dat ook eens proberen. 15km ALLES geven, terwijl ik een rondje fiets. Kijken of ik met 35+ thuis kan komen.
dat is hier in het groningerland geen enkel probleemquote:Op woensdag 28 april 2010 19:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, dan zal ik in het westen eerst een rustig stuk (zonder stoplichten) moeten zoeken waar ik ongestoord volle bak kan rijden...
Goed bezig!quote:Op woensdag 28 april 2010 20:48 schreef jpjedi het volgende:
En weer terug. lekker gereden en zeker niet koud.
30-32 gepeddeld over 50km
Heb hetzelfde gedaan zonder mijn benen echt te voelen heerlijkquote:Op woensdag 28 april 2010 20:48 schreef jpjedi het volgende:
En weer terug. lekker gereden en zeker niet koud.
30-32 gepeddeld over 50km
Met wat voor gemiddelde kom je dan terug? Ligt zeker aan de hoeveelheid verkeer en stoplichten..quote:Op woensdag 28 april 2010 20:48 schreef jpjedi het volgende:
En weer terug. lekker gereden en zeker niet koud.
30-32 gepeddeld over 50km
gemiddelde lag op 30,8 en dat is voor mij een knappe score zo vroeg in het seizoen. Veel vals plat trouwens op het traject dat ik vandaag reed.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met wat voor gemiddelde kom je dan terug? Ligt zeker aan de hoeveelheid verkeer en stoplichten..
hmmm dat meisje vertelde iets anders, iets in de trant dat ze jou maar heeft laten wegrijden....quote:Op woensdag 28 april 2010 18:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de laatste km nog een meisje ingehaald die ging stayeren. Uiteraard pikte ik dat niet en heb nog ff aangezet om vol bij haar weg te rijden![]()
Haha, ken je haar?quote:Op donderdag 29 april 2010 02:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
hmmm dat meisje vertelde iets anders, iets in de trant dat ze jou maar heeft laten wegrijden....
Ze vertelde mij dat Tom in een erg dunne, versleten koersbroek aan het fietsen was, zonder bretels, dus naast het doorschijnen ook nog eens een bouwvakkersdecolette!quote:Op donderdag 29 april 2010 02:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
hmmm dat meisje vertelde iets anders, iets in de trant dat ze jou maar heeft laten wegrijden....
hehe die opmerking was natuurlijk niet serieusquote:Op donderdag 29 april 2010 09:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, ken je haar?
Ik zat toen vrij kapot, dus vol versnellen is 2 km/h harder rijden![]()
Edit: na 't checken van de OP heb ik een donkerbruin vermoeden wie jij bent
Tsja, als je ziet wat je allemaal krijgt voor dat geld, dan mag je ook niet teveel verwachten denk ik.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zaterdag maar Ronde van midden Ned. en zondag in Soest een tocht...nog 1 weekend voor de Giro, hoop dat het Boretti shirt van wat betere kwaliteit is dit jaarheb de rits van dat zwarte shirt al moeten vervangen en de letters schilveren er af op sommige plekken.
Hehe, fucking grappigquote:Op donderdag 29 april 2010 14:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
hehe die opmerking was natuurlijk niet serieusJa ik ken haar best goed eigenlijk, dat meisje is namelijk m'n vriendin
![]()
Nadat ik een plaatje van TH kleding voorbij zag komen werd het mij ook ineens duidelijk, twee weken geleden hebben wij nog samen gefietst in Zuid Limburg
Afgezien van de rits en de letters, zit het heel lekker, prima shirt...dus ja, gezien dat je voor een inschrijving van 15 Euro hele behoorlijike verzorgingsposten krijgt, en wat warms na afloop (al is het maar een klein bakje pasta, het blijft lekker zo vlak na de finish), en dat shirt, valt het ook best mee.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, als je ziet wat je allemaal krijgt voor dat geld, dan mag je ook niet teveel verwachten denk ik.
Pics or it didn't happen!quote:
Zo verkeerd is dat toch niet? Die Harrier is toch afgemonteerd met 105?quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:35 schreef 3rdRock het volgende:
voel me een beetje een mietje als ik dit zo lees, maar heb vandaag 35km gereden op mijn bulls harrier 2009.
goed ben dan ook een beginnend fietser en mijn doel voor de komende tijd is om in het 2e weekend van juni de Cauberg de beklimming. we zitten er 18km vandaag dus dat is een lekker opwarmertje.....
morgen eens kijken of ik alweer een stukje verder kan fietsen. Wel balen dat ik hier in de buurt de weg nog niet zo goed ken...
mijn fiets:
[ afbeelding ]
de kleding die ik morgen ga testen:
[ afbeelding ]
met
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 april 2010 21:44 schreef Superher0 het volgende: Ow, zit nu op 4100km dit seizoen. Gaat een goed seizoen worden!
jessusss! Respect hoor!quote:Op donderdag 29 april 2010 21:44 schreef Superher0 het volgende:
Was eerder klaar met werken en ben maar op de fiets gestapt. Eerst lusje langs het meer gedaan. Redelijk voluit gereden, lekker in de polder, kwam bijna niemand tegen. Het eerste uur gemiddelde van 35.4 (Amersfoort - Zeewolde - Harderwijk), 2de uur 34,6 (Harderwijk - Amersfoort). Ik kan niet echt zeggen dat ik wind mee had, leek eerder allemaal tegen. Maar het ging lekker, continu hoog in de 30-ers, heerlijke cadans. Tja, toen was ik 70km weer in Amersfoort, en het was nog vroeg (18:45) toen ben ik maar aangesloten bij de toerclub en nog even 60km mee getrapt (rustiger tempo). Thuis nu met 130km op de teller, niet verkeerd voor een avond.
Nu aan het eten, flinke trek. Al 2 yoghurtshakes, blikje cola en 1 grote bord rijst op. Ga zo maar aan de kwark. Goed gevoel! Morgen herstellen en zaterdag de superklassieker in Belgie. 234 km waarin 4 kasseienstroken in verstopt zitten en de nodige puisten. Combo van Parijs Roubaix, Ronde van Vlaanderen. Ow, zit nu op 4100km dit seizoen. Gaat een goed seizoen worden!
ach, ik lees hier de verhalen van 70-80-nog meer km op een avond en dan denk ik: heb nog een lange weg te gaan.....;)quote:Op vrijdag 30 april 2010 03:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zo verkeerd is dat toch niet? Die Harrier is toch afgemonteerd met 105?
Iddquote:Op vrijdag 30 april 2010 10:11 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ach, ik lees hier de verhalen van 70-80-nog meer km op een avond en dan denk ik: heb nog een lange weg te gaan.....;)
en idd. Die Bulls is standaard met Shimano 105 afgemonteerd.
Als ik trouwens zo naar buiten kijk is ht niet echt aanlokkelijk weer de fiets op te gaan.....
Hahaquote:Op vrijdag 30 april 2010 10:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd
Ben ik anderhalve week lang ziek terwijl het mooi weer is, ben ik weer wat beter en wil gaan fietsen, krijg je dit
Hier ook, alhoewel ik vorig jaar al begonnen ben en nu 1200km op de teller heb zitten ( vanaf september ). Meestal fiets tik tussen de 30 en 50 km. Meeste tot nu toe 70 in Zuid - Limburg tijdens de Amstel Gold Race. Maar je moet ergens beginnen hequote:Op vrijdag 30 april 2010 00:35 schreef 3rdRock het volgende:
voel me een beetje een mietje als ik dit zo lees, maar heb vandaag 35km gereden op mijn bulls harrier 2009.
goed ben dan ook een beginnend fietser en mijn doel voor de komende tijd is om in het 2e weekend van juni de Cauberg de beklimming. we zitten er 18km vandaag dus dat is een lekker opwarmertje.....
morgen eens kijken of ik alweer een stukje verder kan fietsen. Wel balen dat ik hier in de buurt de weg nog niet zo goed ken...
mijn fiets:
[ afbeelding ]
de kleding die ik morgen ga testen:
[ afbeelding ]
met
[ afbeelding ]
Ik vind het juist heerlijk om 's avonds nog een paar uurtjes te fietsen, lekker ontspannen. Nu heb ik wel het geluk dat ik vrij flexibele werktijden heb. Ik kan prima een uurtje of wat eerder weg.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik rij 's avonds niet. Dan ben ik te moe van m'n werk. Daarvoor rij ik op zondag wat meer.
Ach ik ben ook begonnen met rondjes van 40 km. Inmiddels vind ik dat veel te kort en zijn de rondjes standaard tussen de 80 en 100 km.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:11 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ach, ik lees hier de verhalen van 70-80-nog meer km op een avond en dan denk ik: heb nog een lange weg te gaan.....;)
en idd. Die Bulls is standaard met Shimano 105 afgemonteerd.
Als ik trouwens zo naar buiten kijk is ht niet echt aanlokkelijk weer de fiets op te gaan.....
in plaats van een gezichtsbruiner tijd voor een handbruinerquote:Op vrijdag 30 april 2010 12:56 schreef marcodej het volgende:
De witte handjes heb ik ook inmiddels. Maar blaren op mn handen is ook weer zo wat, dus heb altijd handschoentjes aan.
Vloekt gigantisch met celestequote:Op vrijdag 30 april 2010 11:32 schreef Oksel het volgende:
Nehh, 45km is toch wel mijn minimum. Alle moeite (buienradar checken, omkleden, banden op spanning, route bedenken, douchen, fiets soms schoonmaken) is het mij wel waard om wat verder te fietsen.
[ afbeelding ]
¤70,-En nog een zwarte Shimano koersbroek, die was ¤48,-
Alles vloekt met celeste. Wat dat betreft is het een hele onhandige fiets.quote:
Het is denk ik een enorm verschil of je fysiek werk hebt of kantoorwerk. Ik fiets al redelijk wat voor m'n werk. En dan veel lopen/sjouwen. Is toch anders dan de hele dag achter de pc zitten.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik vind het juist heerlijk om 's avonds nog een paar uurtjes te fietsen, lekker ontspannen. Nu heb ik wel het geluk dat ik vrij flexibele werktijden heb. Ik kan prima een uurtje of wat eerder weg.
Minimum is voor mij toch ook wel een 50km, dan is het anderhalf uur wel mezelf de vernieling in trappen. Op een normaal rondje zit ik meestal tegen de 2u tot 2:30 en dat is dan een km of 60 tot 80.
Goed punt ja. Voor mij is het heerlijk om na een dag nadenkwerk nog even fysiek aan de slag te gaanquote:Op vrijdag 30 april 2010 20:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is denk ik een enorm verschil of je fysiek werk hebt of kantoorwerk. Ik fiets al redelijk wat voor m'n werk. En dan veel lopen/sjouwen. Is toch anders dan de hele dag achter de pc zitten.
Zuur zeg.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:55 schreef OProg het volgende:
Ik heb de Ronde van 's Gravendeel gereden. Goede benen, wilde 7 ronden voor het einde iets forceren en ben volle bak gegaan met 1 man in mijn wiel. Miste vervolgens de goede lijn op de laatste bocht richting strart/finish. Ging dus vol op mijn plaat de hekken in. Verder ok. Geen kans meer door een fucked-up dellieur, dus volgende week betere kansen. Schaafwonden zijn nu eenmaal onderdeel van het geheel.
Klopt helemaal mee eens, vind het eigenlijk ook jammer dat je eigenlijk nergens meer shirts kan kopen van bijvoorbeeld 8 jaar geleden (once / us postal dat soort shirts) of heb ik niet goed gezocht?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 09:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel leuk dat je geen afgezaagd pakje hebt genomen Oksel, er rijden wel heel veel Rabo renners rond in Nederland![]()
Landbouwkrediet en Agritubel hebben/hadden ook wel leuke pakjes, een beetje old skool truien, als je snapt wat ik bedoel. Zo'n Cervelo pakje is bijvoorbeeld wel mooi, en stylish, maar voor mij ook zo gestyleerd dat ik me afvraag of ik naar een triathlon zit te kijken. Dan is Landbouwkrediet of zo'n Lowik pakje meer 'Flandrien' .
ik ga een Euskatel pakje kopenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 09:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel leuk dat je geen afgezaagd pakje hebt genomen Oksel, er rijden wel heel veel Rabo renners rond in Nederland![]()
Landbouwkrediet en Agritubel hebben/hadden ook wel leuke pakjes, een beetje old skool truien, als je snapt wat ik bedoel. Zo'n Cervelo pakje is bijvoorbeeld wel mooi, en stylish, maar voor mij ook zo gestyleerd dat ik me afvraag of ik naar een triathlon zit te kijken. Dan is Landbouwkrediet of zo'n Lowik pakje meer 'Flandrien' .
Hehe. Da's een echte hongerklop. Ik heb er ook wel eens zo eentje gehad op 10 km van huis. Kon ik nog met moeite met 18 per uur naar huis rijden.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:03 schreef FredWielergek het volgende:
zo net terug van de "4 meren tocht" vanuit groningen langs tja logisch 4 meren rond de stad. leuke heel goed georganiseerde tocht.
had getwijfeld om er aan mee te doen, wegens snotneus en allergie, maar dit is perfect weer voor mij, wat regenachtig en fris. al viel de regen wel mee, 30 km in de regen van totaal 105 km.
nu echt geen spijt van dat ik heb gereden. eerste stuk met een groepje naar kropswolde (gelukig waar de wind het sterkste was) en de 2e deel alleen. toen heb ik me lekker in de regen alles gegeven.
ik dacht dat ik genoeg gegeten had, maar precies 2 km voor het einde, kreeg ik een klop, plots van 30+ naar 12 km per uur, ik kon echt niet meer, griezelig gewoon. de laatste 2 km als een zielig hoopje ellende gereden.
zojuist heerlijk hete douche, ohh.. wat kan dat zoooo fucking lekker zijn he!
Ahum, ik schijn jou dan te moeten "temmen"quote:Op zondag 2 mei 2010 10:38 schreef cyclechick het volgende:
Hallo heren![]()
Hoe gaat het hier? Wordt weer flink wat gereden lees ik? Goed bezig![]()
Ik fiets ook nog steeds lekker door. Heb zelfs het idee dat mijn snelheid wat hoger is geworden en ook het klimmen gaat wat vlotter dan vorig jaar. Goed teken dus![]()
Volgende week allemaal de Giro fietsen? ik ben van de partij hoor, ga vlak achter de motoren zitten![]()
Jammer alleen dat het vandaag zulk prutweer is
Tof. Van die tocht dan, niet van je Garminquote:Op zondag 2 mei 2010 11:33 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ahum, ik schijn jou dan te moeten "temmen"Morgen weet ik eindelijk wat ik als marshall in Utrecht moet doen op de fiets tijdens de tocht.
Gisteren Oudenaarde-ROubaix-Oudenaarde gefietst. Koppenberg, Taaiberg, Stationsberg, en nog een paar van die puisten met 20% max en kasseien! En als toetje 4 kasseienstroken: Carrefour de l'Arbre, Gruson, Hem en piste ROubaix. Kwamen binnen, rondje op de wielerbaan van ROubaix en toen langs de schelde naar Oudenaarde. Hele dag droog gehad. 180km. Had ook nog voor de 240km kunnen kiezen en dan had ik de muur erbij gehad. Maar na 10km kreeg ik een flinke domper te verwerken. MIjn Garmin stuiterde van mijn stuur (houder was los getrild, denk teveel kilometers) in de greppel. Niet meer terug gevonden... Tja, toen had ik de balen in en geen zin meer om de volle ronde te rijden en ben ik maar met de club meegefietst.
Afgezien daarvan, erg goede en mooie tocht. Wat een landschap, wat een organisatie. Veel eten, drinken en goede bewegwijzering en dat voor 5 euro! Beter dan De Amstelgold als je het mij vraagt. Net nieuwe Garmin besteld, moet toch wat hebben en maandag de verzekering maar even bellen. Kijken wat er mogelijk is.
Het was droog en we hebben het ook droog gehouden op de hele rit. Ook op de plekken waar we naar toe fietsten had het niet geregend. Het zag er wel dreigend uit. Toen we in Oudenaarde met de auto wegreden waren er best wel natte plekken, blijkbaar zaten wij net onder de buienlijn. In de zon was het lekker maar op de open vlaktes met de wind zonder zon was het niet prettig.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tof. Van die tocht dan, niet van je Garmin
Ik heb er ook nog even nagedacht om die te gaan fietsen, maar omdat het weerbericht wat twijfelachtig was, heb ik 't maar niet gedaan. Was 't goed te doen op Patersberg en Koppenberg?
Ik heb 4x de Ronde van Vlaanderen gereden, en die bulten maar 2x, resp. 1x fietsend bovengekomen. 2x lagen ze er nat bij en was het niet te doen. Op de steilste stukken klapte mijn achterwiel gewoon onder me uit. Een andere keer stond er op de Koppenberg net op het steilste stuk een busje stil, daar kom je dan niet fietsend langs. En opstappen op kasseien die 20% omhoog gaan, dat wordt 'm ook niet.
De muur van Geraardsbergen is stukken makkelijker, die ben ik elke keer omhoog gefietst, zonder problemen.
Volgens mij niet. Wel de muur van Huy.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:05 schreef Superher0 het volgende:
De muur van gerardsbergen helaas niet gedaan. Maar over 2 weken rijd ik de Waalse pijl. Misschien dat hij daar bij zit.
Nou, dan moet ik volgend jaar maar weer deze superklassieker rijden, of meteen meedoen met de ronde van Vlaanderen eerder in April. Deden trouwens 6800 rijders mee, maar dat heb je niet in de gaten op de weg. Maar goed, je had keuze uit 8 afstanden. 9 verschilende segmenten/lusjes. Goed geregeld.quote:
Bij de RVV is het erg druk. De laatste keer reed ik 'm in 2007 en toen werd je op de Muur van Geraardsbergen in groepen doorgelaten.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:35 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Nou, dan moet ik volgend jaar maar weer deze superklassieker rijden, of meteen meedoen met de ronde van Vlaanderen eerder in April. Deden trouwens 6800 rijders mee, maar dat heb je niet in de gaten op de weg. Maar goed, je had keuze uit 8 afstanden. 9 verschilende segmenten/lusjes. Goed geregeld.
Klopt. Dat is gewoon niet prettig rijden meer.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:47 schreef Wombcat het volgende:
Dit soort tochten gaan zo langzamerhand aan hun eigen succes ten onder imo. Het wordt véél te druk.
Wanneer is die? Je hebt eind augustus ook de (cyclo) Laurent Desbiens (over o.a. de Mont des Cats) met de dag erna de (toertocht) Routes des Monts, die laatste gaat ook over de Kemmel volgens mij.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt. Dat is gewoon niet prettig rijden meer.
Wil je trouwens van het najaar de Noord-Franse Heuvels samen met de Kemmelberg doen dan is les Monts de Flandres van de URFA Lille een aanrader. Iets van 130km.
12 september: http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=28524quote:Op zondag 2 mei 2010 14:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wanneer is die? Je hebt eind augustus ook de (cyclo) Laurent Desbiens (over o.a. de Mont des Cats) met de dag erna de (toertocht) Routes des Monts, die laatste gaat ook over de Kemmel volgens mij.
Dan staat in principe de Ronde Picarde op mijn programma (1e dag van een weekje Frankrijk)quote:Op zondag 2 mei 2010 14:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
12 september: http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=28524
Nee: deze. 28 augustus de Laurent Desbiens, 29 augustus Route des Monts. 50 of 130 km.quote:Jij bedoelt deze hier, op 15 augustus? http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=7189
Ik ga eens op mijn gemak kijken of deze in mijn agenda passen. Foto binnen van mij op de kasseienstroken. Mijn armen trillen nog steeds na. Wat is dat moeilijk fietsen, je weet niet of je zacht of hard moet. Als je eenmaal je handen ergens hebt geplaatst kun je ze niet meer verplaatsen. Volgende keer maar eerst wat triceps en biceps training voordat we hem weer gaan rijdenquote:Op zondag 2 mei 2010 14:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan staat in principe de Ronde Picarde op mijn programma (1e dag van een weekje Frankrijk)
[..]
Nee: deze. 28 augustus de Laurent Desbiens, 29 augustus Route des Monts. 50 of 130 km.
kasseien zijn vreselijk, maar mooie foto.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik ga eens op mijn gemak kijken of deze in mijn agenda passen. Foto binnen van mij op de kasseienstroken. Mijn armen trillen nog steeds na. Wat is dat moeilijk fietsen, je weet niet of je zacht of hard moet. Als je eenmaal je handen ergens hebt geplaatst kun je ze niet meer verplaatsen. Volgende keer maar eerst wat triceps en biceps training voordat we hem weer gaan rijden![]()
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op maandag 3 mei 2010 00:13 schreef koeii het volgende:
Niki Terpstra zei in Holland Sport: "Als je goed bent hou je je handen onderin".
Ik heb beide geprobeerd. Punt is dat toen ik eenmaal positie had gekozen ik niet echt meer kon wisselen. Ik vond beiden niet echt prettig. Echt snelheid maken lukte mij niet, en het stuur ging alle kanten op. Gelukkig kan ik ook nog een beetje mountainbiken en is het devies, je stuur begeleiden in plaats van krampachtig een kant oprijden. maar het blijft mooi, heb alleen maar meer bewondering gekregen voor mensen die parijs Roubaix rijden of uberhaupt over kasseienstroken rijden.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ook altijd m'n handen losjes boven op m'n stuur als ik over kasseien rijd. En goed gas geven idd. Je reed wel op het juiste stuk kasseien, precies bovenop.
Dat zei Ballerini een paar jaar geleden ook.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:13 schreef koeii het volgende:
Niki Terpstra zei in Holland Sport: "Als je goed bent hou je je handen onderin".
Met handen op het stuur bedoel ik op het rechte deel (midden) van het stuur, dus niet op de remgreep.quote:Op maandag 3 mei 2010 10:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Met schakelen met de handen bovenop heb ik geen enkel probleem. SuperherO, je hebt gelijk qua stuur begeleiden en niks krampachtigs doen. Zeker als je een wat soepel frame hebt. Vaak zie je mensen krampachtig de greppel in stuiteren.
Erg weinig deelnemers, 8 in totaal. Bijna iedereen is bij elkaar gebleven, de sterkste klimmers bleven bovenaan steeds wachten. De commentaren na afloop waren de gebruikelijke, mooi en zwaar. Een ligfietster reed alleen, ook zij redde het met anderhalf uur tijd over. Dat bij echt Ardens weer. Ik reed 'm zelf een week geleden voor en had de volledige tijd nodig (vooral vanwege 4x pech).quote:
8 is wel heel weinigquote:Op maandag 3 mei 2010 11:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Erg weinig deelnemers, 8 in totaal. Bijna iedereen is bij elkaar gebleven, de sterkste klimmers bleven bovenaan steeds wachten. De commentaren na afloop waren de gebruikelijke, mooi en zwaar. Een ligfietster reed alleen, ook zij redde het met anderhalf uur tijd over. Dat bij echt Ardens weer. Ik reed 'm zelf een week geleden voor en had de volledige tijd nodig (vooral vanwege 4x pech).
Hoeveel doen er gemiddeld mee met een 200 of of 400 km?quote:Op maandag 3 mei 2010 11:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
8 is wel heel weinigMaar het was ook wel erg slecht weer om 400 km te gaan fietsen.
Hoelang mochten ze er over doen?
Goed bezig. Bij Boxmeer kom ik niet vaak maar in dat stukje Limburg bij Mook Cuijk en Milsbeek ben ik wel geregeld te vinden. Maar het liefste blijf ik ter noorden van Groesbeek, dus Berg en Dal en Kleve, daar is het nog mooierquote:Op maandag 3 mei 2010 12:37 schreef Ender_W het volgende:
Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik in deze reeks gepost heb. Maar ook ik zit weer op de fiets. Hard aan het trainen voor a.s. zaterdag (Utrecht, zoals wel meer las ik). Trainingsgebied is alleen verschoven. In het verleden rond het Hilversumsche, tegenwoordig in Noord-Brabant (Rond Boxmeer, Groesbeek etc). En damn, wat is het mooi fietsen daar.
Aangezien ik me vanaf heden meer op fietsen ga richten dan op de overige sporten (die houden op vvanwege de verhuizing) zal ik wel weer wat actiever worden in dit topic
Voor een 400 staat maximaal 27 uur. De organisatoren die vlakke ritten organiseren krijgen altijd meer volk dan ik. Maar diegenen die hun hele voorbereiding vlak rijden moeten betalen als ze de grote internationale ritten gaan doen, heuvels moet je ook trainen.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
8 is wel heel weinigMaar het was ook wel erg slecht weer om 400 km te gaan fietsen.
Hoelang mochten ze er over doen?
Hmmzzz, anders laat ik m'n moeder 'm wel innaaien mocht ie te groot zijnquote:Op maandag 3 mei 2010 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De maatvoering is NL, niet Italiaans, dus mijn XXL past prima, alleen de mouwtjes zijn iets lang, komen haast tot m'n elleboog. Dus als jij denkt dat je een m nodig hebt, kan dat best kloppen denk ik.
Wat is je startnummer? Ik heb 421 geloof ik...leuk dat de bordjes per kleur een aparte kleur hebben, ik voel me helemaal Pimp met een rood bordje van 150 kmAl zal ik wel bij de langzaamste 150 km rijders zitten, dat doet an de lol van de dag niets af.
Ik dacht dat je alles toegestuurd kreeg. Niet dus.quote:Deelnemerslijst & afhalen startnummers
Op de website www.classicoboretti.nl staan vanaf woensdag 5 mei de startnummers gepubliceerd. Met dit startnummer kunt u ter plaatse uw deelnamepakket afhalen. Zorg er dus voor dat u vooraf weet welk startnummer u heeft!
Was vorig jaar ook zo geloof ik...jammer. Kan ik het shirt niet eerst even uitspoelen, al gebeurt dat natuurlijk vanzelf als er onverwachtse regenbuien zijn op die dagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alles toegestuurd kreeg. Niet dus.
alleen veel remmen, uitwijken en optrekkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:10 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij ergens tussen de 25 en 30 gemiddeld.
En het is geen koersen.
Ja, OK, maar geen koersen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:13 schreef Wielracer het volgende:
[..]
alleen veel remmen, uitwijken en optrekken
Lekker rondje met windkracht 4 uit het Noordenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:50 schreef Greatmarked het volgende:
Stap zo ook het fietsje op, rondje groningen <--> lauwersoog maken :-)
jij dweilt je laminaat!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:54 schreef FJD het volgende:
Zo zou ik m'n laminaat best wel eens voor t laatst in maart gedweild kunnen hebben![]()
Das toch niet zo gekquote:
Nee natuurlijk is dat niet gek! Was een garpjequote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Das toch niet zo gekJe moet het alleen niet soaking wet maken. Ach ja, Batman Begins is op TV dus die ben ik maar gaan kijken..
Ik de afgelopen week 4 keer geloof ik, morgen weerquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:29 schreef marcodej het volgende:
Ik heb gewoon al een week niet gefietst...'
Ik ook, vorig weekend alleen bezig geweest met organiseren. Maar goed, morgen weer een stuk route verkennen en komend weekend de 600km voorrijden. Kan ik de schade een beetje inhalen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:29 schreef marcodej het volgende:
Ik heb gewoon al een week niet gefietst...'
quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:54 schreef ultra_ivo het volgende:![]()
Dan weet ik al wat de volgende tweede fiets van jou wordt
Een instap bagagesleper vindt je bij bijv. Stevens Gran Turismo. Staat bijv. bij Presto voor 1299,-quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat kost een ' instap' randoneursfiets eigenlijk?
mooie trip dus Oksel.. ben benieuwd naar de foto's!quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:00 schreef Oksel het volgende:
Ik ben er! 450km in 4 dagen. En het veel toch wel tegen! Dit vooral door een 10kg rugzak, de kou en regen, en het klimmen de laatste 2 dagen (1500 tot 2500 meter de laatste 2 dagen, gok ik). Maar het was een supervette tocht. 3 nachten in een hooiberg geslapen (echt!), elke dag 100km gefietst in een rustig tempo, prachtige omgeving..
Het zoeken van de route koste veel tijd, paar keer flink verkeerd gefietst. Ik had het klimmen onderschat, dus moest het doen met een normale dubbel groep. Oftewel, omhoog raggen totdat de benen niet meer konden, dan ff wachten op fietsmaatje (die was op mountainbike, dus genoeg lichte versnellingen), en dan weer stukje omhoog stoempen.
Ook nog flink wat veldrijden gedaan, met mijn normale racefiets en normale banden.. gewoon, omdat het korter was, en het leuk was. Ongeveer 10 - 15 km in het bos gedaan, op echt slechte paden.. met flink klimmen. En geen 1 keer lek gereden! misschien kwam dat ook omdat mijn banden echt zacht waren. Normaal houden ze hun spanning goed vast, dit keer dus niet. Geen idee waarom. En nergens fietsenmakers in Duitsland.
Fietsmaatje is spinninginstructeur en gymleraar, dus flink fit.. maar kon me toch niet bijhouden. Zelfs in het bos fietste ik hem tijdens een klim hard voorbij op mn dunne bandjes. Toch groot verschil, blijkbaar, spinnen of echt fietsen.
Wat welke beetje balen is, er zit speling op mijn crank of crankhoofd. Alleen bij het klimmen hoor ik een tikkend geluid, nadat er iets los was gekomen met een kreun. Volgens mij is dat nieuwigheid.. verf in het crankhoofd wat verslijt, daardoor ontstaat speling.. moet gewoon ff gefixed worden. Maar doe het liever in NL, want ken nu een goed en goedkoop mannetje wat dat doet (dankzij brad!). Hoe snel moet dat gerepareerd worden? Levert dat schade op als je ermee door fietst`?
Goed, fotos volgen!
Lijkt me nog niet zo logisch Oksel...quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:56 schreef Oksel het volgende:
Op het moment dat ze een frame spuiten, komt er ook verf in het crankhoofd.. na een tijdje verslijt dat, en komt er speling tussen de crank en het crankhoofd. Tenminste, zo heb ik dat ooit begrepen.. nieuwigheid ofzo.
Ga proberen om de fotos van de telefoon te krijgen..
heb gekozen voor lang, probleem is alleen dat ik geen arm- en beensutkken hebquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lang. Je kan arm of beenstukken makkelijker onderweg uit, dan aan trekken
Nog 2 weekjes en ik ga er ook naar toe met mijn trainingsmaatjes!quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Lekker gefietst vandaag155 km.
Nog een weekje dan zit ik in Frankrijk
Je zal nu maar in Blanes zittenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik de afgelopen week 4 keer geloof ik, morgen weerTenzij het kut weer is....
Mijn ervaring is gewoon dat dit te verbeteren is door het veel te doen. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van durven, naast techniek. Maar je kan de techniek wel goed beheersen, als je vervolgens niet met die snelheid een bocht aan durft te snijden kom je er nog niet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:45 schreef Tommeke het volgende:
Met een paar gasten gister 'n intervaltraining gedaan, lekker pittig! 't Tempo kan ik makkelijk aan, maar waar ik achterkwam is dat m'n bochtentechniek echt waardeloos is. Steeds verlies ik minimaal 2 meter op m'n voorganger. Iemand een idee hoe je dat verbetert?
Er rijden 4200 man mee. 26 motorrijders van het verkeersbegeleiders team, 2 busjes met een stuk of 12 agenten, nog een paar motormuizen van de politie. Rode kruis rijdt mee. De wegen worden afgezet, we mogen over de hele weg rijden, volledige breedte.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:50 schreef Ender_W het volgende:
Weet iemand trouwens hoe hard er gekoerst wordt aanstaande zaterdag in Utrecht (bij de 130 km)? Ik had begrepen dat het hele stuk op een bepaalde snelheid afgelegd ging worden. Klopt dit? Zo ja, is er iemand die dat dan weet?
Durven is voor mij 't probleem niet, meer doen denk ikquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Mijn ervaring is gewoon dat dit te verbeteren is door het veel te doen. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van durven, naast techniek. Maar je kan de techniek wel goed beheersen, als je vervolgens niet met die snelheid een bocht aan durft te snijden kom je er nog niet.
Thnx! Hoe zit 't trouwens met die shirts? Wie 't eerst komt, wie 't eerst maalt?quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Tommeke
http://www.classicoboretti.nl/nieuws en dan de roze link ' startnummers' opent een excel met alle namen en nummers....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |