je zult toch ongetwijfeld wel eens langs een FM fietsen?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:19 schreef Oksel het volgende:
Wat wel kut is, dat als ik 400km (en terug) naar m'n schoonouders fiets, dat ik niet elke dag mijn banden weer op 110 psi kan zetten.
Een beetje band houdt toch wel een paar dagen spanning?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:19 schreef Oksel het volgende:
Wat wel kut is, dat als ik 400km (en terug) naar m'n schoonouders fiets, dat ik niet elke dag mijn banden weer op 110 psi kan zetten.
Ja, ze houden het zeker een paar dagen. Maar weet niet of ze het ook 400km houden. En inderdaad, ga langs FM af en toe. Toch tijd zat. 100km/dag is eigenlijk helemaal niet veel, helemaal niet als je vaak rust.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een beetje band houdt toch wel een paar dagen spanning?
Mwah, valt wel mee. Jij bent toch ook nog lang niet versleten?quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:40 schreef horstjan het volgende:
[..]
Tegen die tijd rijdt de berijder meestal ook wel op zijn laatste benen
100km/dag is hardstikke relaxt. 110psi haal je trouwens wel met een Zéfal HPX of vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:19 schreef Oksel het volgende:
Bochtentechniek is ruim voor de bocht iets inhouden en de voorganger laten gaan dan kort voor de bocht versnellen om met grotere snelheid dan de voorganger door de bocht te gaan om bij het uitgaan van de bocht moeiteloos in zijn abri te geraken. Oefening baart kunst.quote:
Nergens last van...draag wel en zwarte koersbroek, dus mischien zie ik het nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:34 schreef horstjan het volgende:
[..]
Maanden lang bewerken met levertraan en deegrol en altijd een zwarte kont!!
Dat scheelt gelukkig weer.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:46 schreef marcodej het volgende:
Nou, gelukkig. Mn FM kan de schade nog wel provisorisch herstellen voor het schadebedrag, voor de komende 3-4weken (voordat ik mn nieuwe fiets krijg). Tweedehands Ultegraderri erop en ketting kon hij nog wel herstellen... Kan ik blijven fietsen en mn inruilwaarde blijft staan.
Tsja, dan zal ik in het westen eerst een rustig stuk (zonder stoplichten) moeten zoeken waar ik ongestoord volle bak kan rijden...quote:Op woensdag 28 april 2010 19:40 schreef Oksel het volgende:
Ik ga dat ook eens proberen. 15km ALLES geven, terwijl ik een rondje fiets. Kijken of ik met 35+ thuis kan komen.
Dat heb ik gedaan. M'n achterwiel maakt alleen net zo'n herrie als een gemiddelde intercity. Ben daarop maar effe langs de fietsenmaker gereden en de lagers bleken aan vervanging toe. En dat terwijl ik sinds ik de fiets (tweedehands modelletje, dat wel) gekocht heb er nog maar een kilometer of driehonderd meegereden heb.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ketting even controleren op roest en vuil. Misschien even ontvetten en smeren. Verder natuurlijk even de bandenspanning controleren en kijken of het wiel nergens aanloopt (bij de remblokjes bijv.) Ook even de remmen checken.
Is echt heerlijk! Een hartslagmeter is wel aan te raden. Een clubgenoot reed op 't laatste stuk tegen de wind in 44 per uur, waar ik in een sprintje tot de finishlijn tot 42 kwam. De rest van dat stuk reed ik 38. Toch was mijn tijd veel beter, puur omdat ik veel gedoseerder reed. (Tussen de 36 en 42). Stukjes wind mee reed ik op, of iets over omslagpunt. Wind tegen op omslag. Behalve de laatste ronde, daar ben ik gewoon voluit gegaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:40 schreef Oksel het volgende:
Ik ga dat ook eens proberen. 15km ALLES geven, terwijl ik een rondje fiets. Kijken of ik met 35+ thuis kan komen.
dat is hier in het groningerland geen enkel probleemquote:Op woensdag 28 april 2010 19:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, dan zal ik in het westen eerst een rustig stuk (zonder stoplichten) moeten zoeken waar ik ongestoord volle bak kan rijden...
Goed bezig!quote:Op woensdag 28 april 2010 20:48 schreef jpjedi het volgende:
En weer terug. lekker gereden en zeker niet koud.
30-32 gepeddeld over 50km
Heb hetzelfde gedaan zonder mijn benen echt te voelen heerlijkquote:Op woensdag 28 april 2010 20:48 schreef jpjedi het volgende:
Met wat voor gemiddelde kom je dan terug? Ligt zeker aan de hoeveelheid verkeer en stoplichten..quote:Op woensdag 28 april 2010 20:48 schreef jpjedi het volgende:
gemiddelde lag op 30,8 en dat is voor mij een knappe score zo vroeg in het seizoen. Veel vals plat trouwens op het traject dat ik vandaag reed.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met wat voor gemiddelde kom je dan terug? Ligt zeker aan de hoeveelheid verkeer en stoplichten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |