Ik ben er! 450km in 4 dagen. En het veel toch wel tegen! Dit vooral door een 10kg rugzak, de kou en regen, en het klimmen de laatste 2 dagen (1500 tot 2500 meter de laatste 2 dagen, gok ik). Maar het was een supervette tocht. 3 nachten in een hooiberg geslapen (echt!), elke dag 100km gefietst in een rustig tempo, prachtige omgeving..
Het zoeken van de route koste veel tijd, paar keer flink verkeerd gefietst. Ik had het klimmen onderschat, dus moest het doen met een normale dubbel groep. Oftewel, omhoog raggen totdat de benen niet meer konden, dan ff wachten op fietsmaatje (die was op mountainbike, dus genoeg lichte versnellingen), en dan weer stukje omhoog stoempen.
Ook nog flink wat veldrijden gedaan, met mijn normale racefiets en normale banden.. gewoon, omdat het korter was, en het leuk was. Ongeveer 10 - 15 km in het bos gedaan, op echt slechte paden.. met flink klimmen. En geen 1 keer lek gereden! misschien kwam dat ook omdat mijn banden echt zacht waren. Normaal houden ze hun spanning goed vast, dit keer dus niet. Geen idee waarom. En nergens fietsenmakers in Duitsland.
Fietsmaatje is spinninginstructeur en gymleraar, dus flink fit.. maar kon me toch niet bijhouden. Zelfs in het bos fietste ik hem tijdens een klim hard voorbij op mn dunne bandjes. Toch groot verschil, blijkbaar, spinnen of echt fietsen.
Wat welke beetje balen is, er zit speling op mijn crank of crankhoofd. Alleen bij het klimmen hoor ik een tikkend geluid, nadat er iets los was gekomen met een kreun. Volgens mij is dat nieuwigheid.. verf in het crankhoofd wat verslijt, daardoor ontstaat speling.. moet gewoon ff gefixed worden. Maar doe het liever in NL, want ken nu een goed en goedkoop mannetje wat dat doet (dankzij brad!). Hoe snel moet dat gerepareerd worden? Levert dat schade op als je ermee door fietst`?
Goed, fotos volgen!