abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2010 @ 18:36:44 #201
73911 ultra_ivo
pi_80908620
Zodadelijk maar weer eens richting Stay Okay. De start van de 400 die ik dit jaar organiseer. Helaas enkele afzeggingen vanwege weer en gezondheidsproblemen bij deelnemers.
pi_80908779
Ik hoop voor je dat het weer wat beter is dan vandaag, maar daar ziet het niet naar uit. Succes iig.
  FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2010 @ 18:54:59 #203
73911 ultra_ivo
pi_80909118
Ik hoef zelf niet te rijden, dat heb ik vorig weekend al gedaan. Nu ben ik 'alleen' organisator.
pi_80924338
Hallo heren
Hoe gaat het hier? Wordt weer flink wat gereden lees ik? Goed bezig

Ik fiets ook nog steeds lekker door. Heb zelfs het idee dat mijn snelheid wat hoger is geworden en ook het klimmen gaat wat vlotter dan vorig jaar. Goed teken dus

Volgende week allemaal de Giro fietsen? ik ben van de partij hoor, ga vlak achter de motoren zitten

Jammer alleen dat het vandaag zulk prutweer is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zondag 2 mei 2010 @ 10:57:10 #205
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80924817
Bagger de bagger weer.. Nouja deze week al 100km gereden ( wat voor mij al aardig wat is ). Dus we maken het maar een rustdag van Volgende week weer, want ik zie goed weer aan komen + zon!
  zondag 2 mei 2010 @ 11:33:04 #206
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80925640
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:38 schreef cyclechick het volgende:
Hallo heren
Hoe gaat het hier? Wordt weer flink wat gereden lees ik? Goed bezig

Ik fiets ook nog steeds lekker door. Heb zelfs het idee dat mijn snelheid wat hoger is geworden en ook het klimmen gaat wat vlotter dan vorig jaar. Goed teken dus

Volgende week allemaal de Giro fietsen? ik ben van de partij hoor, ga vlak achter de motoren zitten

Jammer alleen dat het vandaag zulk prutweer is
Ahum, ik schijn jou dan te moeten "temmen" Morgen weet ik eindelijk wat ik als marshall in Utrecht moet doen op de fiets tijdens de tocht.

Gisteren Oudenaarde-ROubaix-Oudenaarde gefietst. Koppenberg, Taaiberg, Stationsberg, en nog een paar van die puisten met 20% max en kasseien! En als toetje 4 kasseienstroken: Carrefour de l'Arbre, Gruson, Hem en piste ROubaix. Kwamen binnen, rondje op de wielerbaan van ROubaix en toen langs de schelde naar Oudenaarde. Hele dag droog gehad. 180km. Had ook nog voor de 240km kunnen kiezen en dan had ik de muur erbij gehad. Maar na 10km kreeg ik een flinke domper te verwerken. MIjn Garmin stuiterde van mijn stuur (houder was los getrild, denk teveel kilometers) in de greppel. Niet meer terug gevonden... Tja, toen had ik de balen in en geen zin meer om de volle ronde te rijden en ben ik maar met de club meegefietst.

Afgezien daarvan, erg goede en mooie tocht. Wat een landschap, wat een organisatie. Veel eten, drinken en goede bewegwijzering en dat voor 5 euro! Beter dan De Amstelgold als je het mij vraagt. Net nieuwe Garmin besteld, moet toch wat hebben en maandag de verzekering maar even bellen. Kijken wat er mogelijk is.
Superhero to the rescue!
pi_80925873
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:33 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ahum, ik schijn jou dan te moeten "temmen" Morgen weet ik eindelijk wat ik als marshall in Utrecht moet doen op de fiets tijdens de tocht.

Gisteren Oudenaarde-ROubaix-Oudenaarde gefietst. Koppenberg, Taaiberg, Stationsberg, en nog een paar van die puisten met 20% max en kasseien! En als toetje 4 kasseienstroken: Carrefour de l'Arbre, Gruson, Hem en piste ROubaix. Kwamen binnen, rondje op de wielerbaan van ROubaix en toen langs de schelde naar Oudenaarde. Hele dag droog gehad. 180km. Had ook nog voor de 240km kunnen kiezen en dan had ik de muur erbij gehad. Maar na 10km kreeg ik een flinke domper te verwerken. MIjn Garmin stuiterde van mijn stuur (houder was los getrild, denk teveel kilometers) in de greppel. Niet meer terug gevonden... Tja, toen had ik de balen in en geen zin meer om de volle ronde te rijden en ben ik maar met de club meegefietst.

Afgezien daarvan, erg goede en mooie tocht. Wat een landschap, wat een organisatie. Veel eten, drinken en goede bewegwijzering en dat voor 5 euro! Beter dan De Amstelgold als je het mij vraagt. Net nieuwe Garmin besteld, moet toch wat hebben en maandag de verzekering maar even bellen. Kijken wat er mogelijk is.
Tof. Van die tocht dan, niet van je Garmin
Ik heb er ook nog even nagedacht om die te gaan fietsen, maar omdat het weerbericht wat twijfelachtig was, heb ik 't maar niet gedaan. Was 't goed te doen op Patersberg en Koppenberg?

Ik heb 4x de Ronde van Vlaanderen gereden, en die bulten maar 2x, resp. 1x fietsend bovengekomen. 2x lagen ze er nat bij en was het niet te doen. Op de steilste stukken klapte mijn achterwiel gewoon onder me uit. Een andere keer stond er op de Koppenberg net op het steilste stuk een busje stil, daar kom je dan niet fietsend langs . En opstappen op kasseien die 20% omhoog gaan, dat wordt 'm ook niet.
De muur van Geraardsbergen is stukken makkelijker, die ben ik elke keer omhoog gefietst, zonder problemen.
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 12:02:57 #208
73911 ultra_ivo
pi_80926436
Een Garmin wil vaker uit z'n houder springen. Ik heb 'm dan ook altijd met 't touwtje om m'n stuur vastgebonden. Stuitert ie uit z'n houder dan blijft de Garmin gewoon bungelen.
  zondag 2 mei 2010 @ 12:37:44 #209
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80927545
Balen van de Garmin ja. Ik heb een multisporthorloge van Garmin die ook als een horloge om het stuur zit, die zal er dus niet zomaar afvallen. Soms heb ik wel dat mijn bidon opeens bovenin mijn houder zit en hij er bijna uitvalt door het getril. Dit heb ik geloof ik alleen als die leeg is. Hebben meer mensen dit of moet ik even andere bidonhouders gaan halen?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80927571
Of andere bidons.

Edit: sommige bidons zijn namelijk net iets smaller, waardoor ze in de meeste bidonhouders niet goed passen. Bij de Marco Pantani 2 jaar geleden kreeg je ook een paar bidons die net iets smaller waren. Een hoop waren kennelijk erg blij met die bidons en gingen ze meteen gebruiken. Met als gevolg dat je over het hele parkoers van die bidons zag liggen Waaronder eentje in de laatste afdaling in een bocht precies op de ideale lijn.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2010 12:41:14 ]
  zondag 2 mei 2010 @ 12:43:12 #211
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80927740
Heb er een andere ingedaan, maar ik heb niet het gevoel dat die steviger vast zit. Zal er eens mee over de klinkers gaan fietsen; het gebeurt alleen bij van die stukken over klinkers, kinderkopjes en dergelijke.

edit: Ai, dat levert gevaarlijke situaties op.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80927809
laatst over een stom hobbelig bruggetje stuiterde mijn zxadeltasje, met alles erin (portemonnee, mobiel, geh.apparaat, sleutel) eraf in de berm en rolde maar net niet in een vaart. en heel toevallig zag ik hem ook vallen. dus dubbel mazzel gehad...
ik koop altijd een vrij goedkope fietscomputer, dan hoef ik niet bang te zijn als hij eraf valt, koop ik weer een nieuwe.
  zondag 2 mei 2010 @ 13:05:34 #213
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80928531
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tof. Van die tocht dan, niet van je Garmin
Ik heb er ook nog even nagedacht om die te gaan fietsen, maar omdat het weerbericht wat twijfelachtig was, heb ik 't maar niet gedaan. Was 't goed te doen op Patersberg en Koppenberg?

Ik heb 4x de Ronde van Vlaanderen gereden, en die bulten maar 2x, resp. 1x fietsend bovengekomen. 2x lagen ze er nat bij en was het niet te doen. Op de steilste stukken klapte mijn achterwiel gewoon onder me uit. Een andere keer stond er op de Koppenberg net op het steilste stuk een busje stil, daar kom je dan niet fietsend langs . En opstappen op kasseien die 20% omhoog gaan, dat wordt 'm ook niet.
De muur van Geraardsbergen is stukken makkelijker, die ben ik elke keer omhoog gefietst, zonder problemen.
Het was droog en we hebben het ook droog gehouden op de hele rit. Ook op de plekken waar we naar toe fietsten had het niet geregend. Het zag er wel dreigend uit. Toen we in Oudenaarde met de auto wegreden waren er best wel natte plekken, blijkbaar zaten wij net onder de buienlijn. In de zon was het lekker maar op de open vlaktes met de wind zonder zon was het niet prettig.

Mijn bidons bleven gewoon zitten dus daar had ik geen last van. Tja, die Garmin. De houders zijn gewoon naadje. Dat plastic is niet zo betrouwbaar. Denk dat ik ze maar om de half jaar ga vervangen.
Met een beetje mazzel krijg ik dinsdag mijn nieuwe binnen. Ben er zo verknocht aangeraakt.

De koppenberg was goed te doen, had hem erger verwacht. Het was droog, dat scheelt ook. Hoewel ik had bijna moeten afstappen, voor mij viel een groepje. Maar dankzij een lage snelheid, een mooie surplace kon ik op de fiets blijven en er voorbij. ONdanks dat de weg smal was en er veel mensen liepen liep iedereen aan de zijkant zodat je gewoon door kon blijven fietsen. Niet zoals op de keutenberg. De muur van gerardsbergen helaas niet gedaan. Maar over 2 weken rijd ik de Waalse pijl. Misschien dat hij daar bij zit.
Superhero to the rescue!
pi_80929141
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:05 schreef Superher0 het volgende:
De muur van gerardsbergen helaas niet gedaan. Maar over 2 weken rijd ik de Waalse pijl. Misschien dat hij daar bij zit.
Volgens mij niet. Wel de muur van Huy.
  zondag 2 mei 2010 @ 13:35:25 #215
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80929560
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Wel de muur van Huy.
Nou, dan moet ik volgend jaar maar weer deze superklassieker rijden, of meteen meedoen met de ronde van Vlaanderen eerder in April. Deden trouwens 6800 rijders mee, maar dat heb je niet in de gaten op de weg. Maar goed, je had keuze uit 8 afstanden. 9 verschilende segmenten/lusjes. Goed geregeld.
Superhero to the rescue!
pi_80929986
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:35 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Nou, dan moet ik volgend jaar maar weer deze superklassieker rijden, of meteen meedoen met de ronde van Vlaanderen eerder in April. Deden trouwens 6800 rijders mee, maar dat heb je niet in de gaten op de weg. Maar goed, je had keuze uit 8 afstanden. 9 verschilende segmenten/lusjes. Goed geregeld.
Bij de RVV is het erg druk. De laatste keer reed ik 'm in 2007 en toen werd je op de Muur van Geraardsbergen in groepen doorgelaten.
Ik heb op maar drie klimmen mijn eigen tempo kunnen rijden. Naar de voet van de Kwaremont reed je een km of 10 over het fietspad, in een groep van 400 man oid. Dat vond ik niet heel erg tof.
Voordeel was wel dat ik fris over de finish kwam.
Dit soort tochten gaan zo langzamerhand aan hun eigen succes ten onder imo. Het wordt véél te druk.
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 14:10:02 #217
73911 ultra_ivo
pi_80930791
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:47 schreef Wombcat het volgende:

Dit soort tochten gaan zo langzamerhand aan hun eigen succes ten onder imo. Het wordt véél te druk.
Klopt. Dat is gewoon niet prettig rijden meer.
Wil je trouwens van het najaar de Noord-Franse Heuvels samen met de Kemmelberg doen dan is les Monts de Flandres van de URFA Lille een aanrader. Iets van 130km.
pi_80931176
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:10 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klopt. Dat is gewoon niet prettig rijden meer.
Wil je trouwens van het najaar de Noord-Franse Heuvels samen met de Kemmelberg doen dan is les Monts de Flandres van de URFA Lille een aanrader. Iets van 130km.
Wanneer is die? Je hebt eind augustus ook de (cyclo) Laurent Desbiens (over o.a. de Mont des Cats) met de dag erna de (toertocht) Routes des Monts, die laatste gaat ook over de Kemmel volgens mij.
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 14:27:01 #219
73911 ultra_ivo
pi_80931313
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wanneer is die? Je hebt eind augustus ook de (cyclo) Laurent Desbiens (over o.a. de Mont des Cats) met de dag erna de (toertocht) Routes des Monts, die laatste gaat ook over de Kemmel volgens mij.
12 september: http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=28524

Jij bedoelt deze hier, op 15 augustus? http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=7189
pi_80931655
quote:
Dan staat in principe de Ronde Picarde op mijn programma (1e dag van een weekje Frankrijk)
quote:
Nee: deze. 28 augustus de Laurent Desbiens, 29 augustus Route des Monts. 50 of 130 km.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2010 14:40:10 ]
  zondag 2 mei 2010 @ 17:25:36 #221
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80938719
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan staat in principe de Ronde Picarde op mijn programma (1e dag van een weekje Frankrijk)
[..]

Nee: deze. 28 augustus de Laurent Desbiens, 29 augustus Route des Monts. 50 of 130 km.
Ik ga eens op mijn gemak kijken of deze in mijn agenda passen. Foto binnen van mij op de kasseienstroken. Mijn armen trillen nog steeds na. Wat is dat moeilijk fietsen, je weet niet of je zacht of hard moet. Als je eenmaal je handen ergens hebt geplaatst kun je ze niet meer verplaatsen. Volgende keer maar eerst wat triceps en biceps training voordat we hem weer gaan rijden
Superhero to the rescue!
pi_80949969
Zucht, nog twee weken wachten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_80952202
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:25 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik ga eens op mijn gemak kijken of deze in mijn agenda passen. Foto binnen van mij op de kasseienstroken. Mijn armen trillen nog steeds na. Wat is dat moeilijk fietsen, je weet niet of je zacht of hard moet. Als je eenmaal je handen ergens hebt geplaatst kun je ze niet meer verplaatsen. Volgende keer maar eerst wat triceps en biceps training voordat we hem weer gaan rijden
[ afbeelding ]
kasseien zijn vreselijk, maar mooie foto.
ik zie dat je je handen onder in de stuur hebt,
ik krijg juist de tips dat je je handen juist 'losjes' boven op de stuur moeten zetten.
en over de kasseien/keien/klinkers fiets ik altijd hard, en heb ik dan er minst last van.
juist toen ik eens langzaam over keien fietste kreeg ik een lekke band.
  FOK!fotograaf maandag 3 mei 2010 @ 00:04:20 #224
73911 ultra_ivo
pi_80954558
Ik heb ook altijd m'n handen losjes boven op m'n stuur als ik over kasseien rijd. En goed gas geven idd. Je reed wel op het juiste stuk kasseien, precies bovenop.
  maandag 3 mei 2010 @ 00:13:15 #225
74453 koeii
Een P ja
pi_80954888
Niki Terpstra zei in Holland Sport: "Als je goed bent hou je je handen onderin".
Dus toch .
  maandag 3 mei 2010 @ 09:23:45 #226
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80958833
quote:
Op maandag 3 mei 2010 00:13 schreef koeii het volgende:
Niki Terpstra zei in Holland Sport: "Als je goed bent hou je je handen onderin".
Dank je Ik ben ook best wel goed... ahum kuch...
quote:
Op maandag 3 mei 2010 00:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ook altijd m'n handen losjes boven op m'n stuur als ik over kasseien rijd. En goed gas geven idd. Je reed wel op het juiste stuk kasseien, precies bovenop.
Ik heb beide geprobeerd. Punt is dat toen ik eenmaal positie had gekozen ik niet echt meer kon wisselen. Ik vond beiden niet echt prettig. Echt snelheid maken lukte mij niet, en het stuur ging alle kanten op. Gelukkig kan ik ook nog een beetje mountainbiken en is het devies, je stuur begeleiden in plaats van krampachtig een kant oprijden. maar het blijft mooi, heb alleen maar meer bewondering gekregen voor mensen die parijs Roubaix rijden of uberhaupt over kasseienstroken rijden.

Goed nieuws. Ik krijg 70% vergoed van mijn Garmin dus ik hoef zelf maar zo'n 75 euro te lappen en ik heb een nieuwe Garmin. Deze wordt morgen thuis bezorgd. dan maar even kijken hoe ik het apparaat nog beter kan vastmaken. Ik ga wel vaker de houder vervangen, wil geen risico meer lopen.
Superhero to the rescue!
pi_80958978
quote:
Op maandag 3 mei 2010 00:13 schreef koeii het volgende:
Niki Terpstra zei in Holland Sport: "Als je goed bent hou je je handen onderin".
Dat zei Ballerini een paar jaar geleden ook.
Voordeel van onderin is dat je nog kunt schakelen evt. Als je je handen op het stuur hebt, kan dat niet.
  FOK!fotograaf maandag 3 mei 2010 @ 10:19:19 #228
73911 ultra_ivo
pi_80959822
Met schakelen met de handen bovenop heb ik geen enkel probleem. SuperherO, je hebt gelijk qua stuur begeleiden en niks krampachtigs doen. Zeker als je een wat soepel frame hebt. Vaak zie je mensen krampachtig de greppel in stuiteren.
pi_80959850
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Met schakelen met de handen bovenop heb ik geen enkel probleem. SuperherO, je hebt gelijk qua stuur begeleiden en niks krampachtigs doen. Zeker als je een wat soepel frame hebt. Vaak zie je mensen krampachtig de greppel in stuiteren.
Met handen op het stuur bedoel ik op het rechte deel (midden) van het stuur, dus niet op de remgreep.
  FOK!fotograaf maandag 3 mei 2010 @ 10:27:12 #230
73911 ultra_ivo
pi_80960004
Ok, ik heb ze op kasseien meestal net achter de remgrepen. Midden op het stuur eigenlijk zelden (alleen als het koud is en ik m'n handschoenen vergeten ben).
pi_80960222
Hoe ging de 400 km?
pi_80960304
Pfff, wat een kloteweer zeg..

Gister heb ik 't net droog kunnen houden door 'n wat korter rondje te maken met 'n pittig viaduct erin, die ik maar een keer of wat ben opgeknald... Vanavond uit pure armoe maar even spinnen en morgenochtend hopen op droog weer.. En anders is er morgen nog 'n clubtraining.. Opties genoeg dus
  maandag 3 mei 2010 @ 10:47:44 #233
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_80960579
Zaterdag nog even wat kilometers gemaakt toen het eindelik droog was, weer via Muiderberg de polder ingedoken, langs de dijk tegen de wind in raggen. Volgens de kaart 70 km in iets minder dan 2,5 uur gedaan, inclusief vanuit het centrum van H'sum door stoplichten enzo...ik ben in elk geval veel sneller dan vorig jaar, dat is fijn. Voel me alleen nog steeds ernstig langzaam en ondertrained vergeleken met de meeste hier, maar dat is een detail
Shirt en startnummer voor zondag (giromania, dus niet die vanuit utrecht, maar vanuit OS stadion Amsterdam) is binnen, het is zeer, zeer roze dus dat wordt een fleurig geheel, als het maar niet de hele dag regent, anders wordt het meer een stel verzopen roze katten op de finish
Post vanavond wel even een pic met shirt en startnummer, als iedereen die ém rijdt nou z'n/haar bordje post, kunnen we hoi roepen op de start of onderweg

Benieuwd hoe het Boretti shirt zal uitvallen, is me nou niet meer duidelijk of dat wordt opgestuuurd of dat je het op de ochtend moet ophalen. Hoop dat het opgestuurd word, kan ik het even spoelen voor gebruik, zit vaak lekkerder.

@cyclechick: mooi dat je voorbereiding zo goed gaat, post je die sponsor pagina nog eens een keer voor je gaat?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_80960678
Ik was een beetje laat met inschrijven, en krijg er een nagestuurd helaas...

Weet je hoe de maatvoering is? M'n vriendin heeft 'n L voor me besteld.. Ben bang dat ik 't tegenwoordig met 'n M moet doen
  maandag 3 mei 2010 @ 11:00:57 #235
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_80960984
De maatvoering is NL, niet Italiaans, dus mijn XXL past prima, alleen de mouwtjes zijn iets lang, komen haast tot m'n elleboog. Dus als jij denkt dat je een m nodig hebt, kan dat best kloppen denk ik.
Wat is je startnummer? Ik heb 421 geloof ik...leuk dat de bordjes per kleur een aparte kleur hebben, ik voel me helemaal Pimp met een rood bordje van 150 km Al zal ik wel bij de langzaamste 150 km rijders zitten, dat doet an de lol van de dag niets af.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf maandag 3 mei 2010 @ 11:34:15 #236
73911 ultra_ivo
pi_80962011
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:36 schreef Wombcat het volgende:
Hoe ging de 400 km?
Erg weinig deelnemers, 8 in totaal. Bijna iedereen is bij elkaar gebleven, de sterkste klimmers bleven bovenaan steeds wachten. De commentaren na afloop waren de gebruikelijke, mooi en zwaar. Een ligfietster reed alleen, ook zij redde het met anderhalf uur tijd over. Dat bij echt Ardens weer. Ik reed 'm zelf een week geleden voor en had de volledige tijd nodig (vooral vanwege 4x pech).
pi_80962300
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Erg weinig deelnemers, 8 in totaal. Bijna iedereen is bij elkaar gebleven, de sterkste klimmers bleven bovenaan steeds wachten. De commentaren na afloop waren de gebruikelijke, mooi en zwaar. Een ligfietster reed alleen, ook zij redde het met anderhalf uur tijd over. Dat bij echt Ardens weer. Ik reed 'm zelf een week geleden voor en had de volledige tijd nodig (vooral vanwege 4x pech).
8 is wel heel weinig Maar het was ook wel erg slecht weer om 400 km te gaan fietsen.
Hoelang mochten ze er over doen?
  maandag 3 mei 2010 @ 11:44:12 #238
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_80962309
Wat een rotweer gisteren maar op de Tacx gezeten. Had last van buikkrampen vorige week dus maar beter dat ik de wedstrijd ook afgeschreven heb. Ik hoop dat het met de SRC beter weer is.
Haters gonna hate.
  maandag 3 mei 2010 @ 12:37:15 #239
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_80964199
Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik in deze reeks gepost heb. Maar ook ik zit weer op de fiets. Hard aan het trainen voor a.s. zaterdag (Utrecht , zoals wel meer las ik). Trainingsgebied is alleen verschoven. In het verleden rond het Hilversumsche, tegenwoordig in Noord-Brabant (Rond Boxmeer, Groesbeek etc). En damn, wat is het mooi fietsen daar.
Aangezien ik me vanaf heden meer op fietsen ga richten dan op de overige sporten (die houden op vvanwege de verhuizing) zal ik wel weer wat actiever worden in dit topic
Live life to the Ender :D
  maandag 3 mei 2010 @ 14:03:22 #240
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80967611
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

8 is wel heel weinig Maar het was ook wel erg slecht weer om 400 km te gaan fietsen.
Hoelang mochten ze er over doen?
Hoeveel doen er gemiddeld mee met een 200 of of 400 km?
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:37 schreef Ender_W het volgende:
Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik in deze reeks gepost heb. Maar ook ik zit weer op de fiets. Hard aan het trainen voor a.s. zaterdag (Utrecht , zoals wel meer las ik). Trainingsgebied is alleen verschoven. In het verleden rond het Hilversumsche, tegenwoordig in Noord-Brabant (Rond Boxmeer, Groesbeek etc). En damn, wat is het mooi fietsen daar.
Aangezien ik me vanaf heden meer op fietsen ga richten dan op de overige sporten (die houden op vvanwege de verhuizing) zal ik wel weer wat actiever worden in dit topic
Goed bezig. Bij Boxmeer kom ik niet vaak maar in dat stukje Limburg bij Mook Cuijk en Milsbeek ben ik wel geregeld te vinden. Maar het liefste blijf ik ter noorden van Groesbeek, dus Berg en Dal en Kleve, daar is het nog mooier .
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 3 mei 2010 @ 16:26:17 #241
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_80972834
Berg en Dal en Kleve, dat hoort er voor mij bij . Ik woon onder Boxmeer, dus kom daar sowieso langs Via de Mookerheide richting de heuvels daar
Live life to the Ender :D
  FOK!fotograaf maandag 3 mei 2010 @ 17:34:11 #242
73911 ultra_ivo
pi_80975384
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

8 is wel heel weinig Maar het was ook wel erg slecht weer om 400 km te gaan fietsen.
Hoelang mochten ze er over doen?
Voor een 400 staat maximaal 27 uur. De organisatoren die vlakke ritten organiseren krijgen altijd meer volk dan ik. Maar diegenen die hun hele voorbereiding vlak rijden moeten betalen als ze de grote internationale ritten gaan doen, heuvels moet je ook trainen.
Iets van 20-30 deelnemers is overigens voor mij het ideale aantal, genoeg om het organiseren waard te maken, en niet teveel om niet meer iedereen te kennen.
pi_80986454
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De maatvoering is NL, niet Italiaans, dus mijn XXL past prima, alleen de mouwtjes zijn iets lang, komen haast tot m'n elleboog. Dus als jij denkt dat je een m nodig hebt, kan dat best kloppen denk ik.
Wat is je startnummer? Ik heb 421 geloof ik...leuk dat de bordjes per kleur een aparte kleur hebben, ik voel me helemaal Pimp met een rood bordje van 150 km Al zal ik wel bij de langzaamste 150 km rijders zitten, dat doet an de lol van de dag niets af.
Hmmzzz, anders laat ik m'n moeder 'm wel innaaien mocht ie te groot zijn
Lange mouwtjes zijn me niets trouwens, de kleur is wel vet

Ik weet m'n nummer niet, heb je die via de mail gekregen? Ik doe alleen wel de 75 km omdat ik wat van de proloog wil zien, ik doe 't ook lekker rustig aan.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:46:06 #244
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_80996434
Nummer kwam in een aparte envelop...maar ik heb het over de rit op zondag, Boretti spullen heb ik ook nog niet binnen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81002539
Okee

Ik rij toch alleen de Boretti
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:04:18 #246
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81004160
Ik was zo gestoord me voor beide dagen in te schrijven helaas. Maar als ik naar de 10 dagen voorspelling kijk, zou het vandaag, morgen en donderdag droog moeten zijn, en vrijdag, zaterdag en zondag regenachtig...en maandag weer droog. Laten we hopen dat ze het mis hebben....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81004657
quote:
Deelnemerslijst & afhalen startnummers

Op de website www.classicoboretti.nl staan vanaf woensdag 5 mei de startnummers gepubliceerd. Met dit startnummer kunt u ter plaatse uw deelnamepakket afhalen. Zorg er dus voor dat u vooraf weet welk startnummer u heeft!
Ik dacht dat je alles toegestuurd kreeg. Niet dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81005945
Stap zo ook het fietsje op, rondje groningen <--> lauwersoog maken :-)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:57:19 #249
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81006257
Mijn nieuwe Garmin is thuis afgeleverd. Vanavond maar even goed op de fiets monteren. Ben weer blij. Morgen een rustig rondje met mijn meisje en dan donderdag mijn eerste wedstrijd bij de Amateurs B in Driebergen. Spannend. Streven is om uit te rijden!
Superhero to the rescue!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:35:45 #250
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81007913
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik dacht dat je alles toegestuurd kreeg. Niet dus.
Was vorig jaar ook zo geloof ik...jammer. Kan ik het shirt niet eerst even uitspoelen, al gebeurt dat natuurlijk vanzelf als er onverwachtse regenbuien zijn op die dag
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:50:33 #251
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81010648
Weet iemand trouwens hoe hard er gekoerst wordt aanstaande zaterdag in Utrecht (bij de 130 km)? Ik had begrepen dat het hele stuk op een bepaalde snelheid afgelegd ging worden. Klopt dit? Zo ja, is er iemand die dat dan weet?
Live life to the Ender :D
pi_81011438
Volgens mij ergens tussen de 25 en 30 gemiddeld.
En het is geen koersen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:12:50 #253
62913 Blik
The one and Only!
pi_81011497
27 km per uur staat op de website. Ik ga overigens de 40 km rijden (heb 's middags nog een afspraak)
pi_81011537
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:10 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij ergens tussen de 25 en 30 gemiddeld.
En het is geen koersen.
alleen veel remmen, uitwijken en optrekken
pi_81011606
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:13 schreef Wielracer het volgende:

[..]

alleen veel remmen, uitwijken en optrekken
Ja, OK, maar geen koersen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:19:36 #256
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81011731
oke, ik weet, ik had "koersen" beter tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Dat het geen wedstrijd is was mij bekend.
Live life to the Ender :D
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:37:32 #257
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81012393
Superher0 is voorrijder bij die 130, het streeftempo is volgens mij 27 km/u. Maar hij zal zelf nog wel reageren...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:05:20 #258
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81013602
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:50 schreef Greatmarked het volgende:
Stap zo ook het fietsje op, rondje groningen <--> lauwersoog maken :-)
Lekker rondje met windkracht 4 uit het Noorden
.
pi_81013656
Luie studenten zijn jullie toch allemaal zeg Ik ga me eens omkleden om nog een rondje te doen. Duurt wel lang voor er fatsoenlijke temperaturen zijn zeg
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_81017636
FJD, ik ben het met je eens, al mochten we niet klagen met die zomerse temperaturen vorige week!
Maar we wonen ook eigenlijk in het verkeerde land allemaal, weinig heuvels/bergen, en veelste koud vaak
pi_81020972
Zwitserland of Duitsland zou wel mooi zijn maar ik houd me wel vast aan een verhuizing richting Arnhem

Toch nog even 75km gefietst, merk dat de langere trainingen ook echt voorbij vliegen. Twee jaar terug vond ik een kleine twee uur al een hel maar nu moet ik mezelf terugschoppen omdat ik thuis ook genoeg te doen heb. Zo zou ik m'n laminaat best wel eens voor t laatst in maart gedweild kunnen hebben
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:51:36 #262
47399 nodisch18
Kutje! *)
pi_81024901
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:54 schreef FJD het volgende:
Zo zou ik m'n laminaat best wel eens voor t laatst in maart gedweild kunnen hebben
jij dweilt je laminaat!
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2010 @ 21:03:16 #263
73911 ultra_ivo
pi_81025680
Mwah, verhuizen hoeft echt niet. Ardennen en Eifel om de hoek, ik kan in 1 dag heen en terug fietsen naar Frankrijk. Wil ik vlak trainen dan kan ik naar het noorden en westen fietsen. Ben best wel tevreden met de fietsopties hier.
pi_81026037
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:51 schreef nodisch18 het volgende:
jij dweilt je laminaat!
Das toch niet zo gek Je moet het alleen niet soaking wet maken. Ach ja, Batman Begins is op TV dus die ben ik maar gaan kijken..
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:09:58 #265
47399 nodisch18
Kutje! *)
pi_81026091
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:08 schreef FJD het volgende:

[..]

Das toch niet zo gek Je moet het alleen niet soaking wet maken. Ach ja, Batman Begins is op TV dus die ben ik maar gaan kijken..
Nee natuurlijk is dat niet gek! Was een garpje
pi_81027143
Ik heb gewoon al een week niet gefietst...'
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:31:42 #267
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81027228
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:29 schreef marcodej het volgende:
Ik heb gewoon al een week niet gefietst...'
Ik de afgelopen week 4 keer geloof ik, morgen weer Tenzij het kut weer is....
.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:38:26 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_81027613
hoop dat ik zaterdag kan fietsen, wordt niet echt denderend weer...
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2010 @ 21:50:06 #269
73911 ultra_ivo
pi_81028315
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:29 schreef marcodej het volgende:
Ik heb gewoon al een week niet gefietst...'
Ik ook, vorig weekend alleen bezig geweest met organiseren. Maar goed, morgen weer een stuk route verkennen en komend weekend de 600km voorrijden. Kan ik de schade een beetje inhalen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:00:02 #270
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81040891
Ik ben er! 450km in 4 dagen. En het veel toch wel tegen! Dit vooral door een 10kg rugzak, de kou en regen, en het klimmen de laatste 2 dagen (1500 tot 2500 meter de laatste 2 dagen, gok ik). Maar het was een supervette tocht. 3 nachten in een hooiberg geslapen (echt!), elke dag 100km gefietst in een rustig tempo, prachtige omgeving..

Het zoeken van de route koste veel tijd, paar keer flink verkeerd gefietst. Ik had het klimmen onderschat, dus moest het doen met een normale dubbel groep. Oftewel, omhoog raggen totdat de benen niet meer konden, dan ff wachten op fietsmaatje (die was op mountainbike, dus genoeg lichte versnellingen), en dan weer stukje omhoog stoempen.

Ook nog flink wat veldrijden gedaan, met mijn normale racefiets en normale banden.. gewoon, omdat het korter was, en het leuk was. Ongeveer 10 - 15 km in het bos gedaan, op echt slechte paden.. met flink klimmen. En geen 1 keer lek gereden! misschien kwam dat ook omdat mijn banden echt zacht waren. Normaal houden ze hun spanning goed vast, dit keer dus niet. Geen idee waarom. En nergens fietsenmakers in Duitsland.

Fietsmaatje is spinninginstructeur en gymleraar, dus flink fit.. maar kon me toch niet bijhouden. Zelfs in het bos fietste ik hem tijdens een klim hard voorbij op mn dunne bandjes. Toch groot verschil, blijkbaar, spinnen of echt fietsen.

Wat welke beetje balen is, er zit speling op mijn crank of crankhoofd. Alleen bij het klimmen hoor ik een tikkend geluid, nadat er iets los was gekomen met een kreun. Volgens mij is dat nieuwigheid.. verf in het crankhoofd wat verslijt, daardoor ontstaat speling.. moet gewoon ff gefixed worden. Maar doe het liever in NL, want ken nu een goed en goedkoop mannetje wat dat doet (dankzij brad!). Hoe snel moet dat gerepareerd worden? Levert dat schade op als je ermee door fietst`?

Goed, fotos volgen!
  FOK!fotograaf woensdag 5 mei 2010 @ 09:54:29 #271
73911 ultra_ivo
pi_81041596

Dan weet ik al wat de volgende fiets van jou wordt
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:02:18 #272
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81041719
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 09:54 schreef ultra_ivo het volgende:

Dan weet ik al wat de volgende tweede fiets van jou wordt


Mwjah.. eventueel. De bagage op je rug is kut, dat is zeker. Een hybride of trekkingfiets vind ik niet sportief genoeg. Dan kom je dus inderdaad bij een randonneur oid uit.

Iemand die iets kan zeggen over de speling op mijn crank?
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:05:11 #273
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81041777
Ik was trouwens blij met mn wielen.. zijn niet licht, wel sterk. Ik plus bepakking plus kleding en schoenen.. 100kg! Arme fiets.
  FOK!fotograaf woensdag 5 mei 2010 @ 10:06:59 #274
73911 ultra_ivo
pi_81041806
Bagage in een rugzak is idd zwaar klote.
Heb je geen cranktrekker bij je? Vaak helpt het ff loshalen van je crank en 'm dan weer monteren.
Zondagochtend fiets ik weer door Koblenz. Maar ik denk dat mijn cranktrekker niet werkt op jouw cranks.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:18:38 #275
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81042024
Was ik maar in Koblenz! Ik zit 500 meter hoger, mocht aan het eind van de tocht de rijnoever nog eventjes beklimmen bij Cochem.. AUCH.



Ik heb geen cranktrekker, weet ook niet wat het is.. ga straks wel even langs de FM hier, ookal is die geen specialist kan hij vast de crank wel even vast zetten.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:25:59 #276
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81042173
Wat kost een ' instap' randoneursfiets eigenlijk?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf woensdag 5 mei 2010 @ 10:50:41 #277
73911 ultra_ivo
pi_81042697
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat kost een ' instap' randoneursfiets eigenlijk?
Een instap bagagesleper vindt je bij bijv. Stevens Gran Turismo. Staat bijv. bij Presto voor 1299,-
http://www.presto.nl/rando.htm


Veel meer keuze vindt je in Engeland, o.a. bij de serie van Dawes. Hebben iets van 5-6 modellen tussen 400 en 1500 pond.




Naar boven toe is de prijs onbegrensd .
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:00:17 #278
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_81042914
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 09:00 schreef Oksel het volgende:
Ik ben er! 450km in 4 dagen. En het veel toch wel tegen! Dit vooral door een 10kg rugzak, de kou en regen, en het klimmen de laatste 2 dagen (1500 tot 2500 meter de laatste 2 dagen, gok ik). Maar het was een supervette tocht. 3 nachten in een hooiberg geslapen (echt!), elke dag 100km gefietst in een rustig tempo, prachtige omgeving..

Het zoeken van de route koste veel tijd, paar keer flink verkeerd gefietst. Ik had het klimmen onderschat, dus moest het doen met een normale dubbel groep. Oftewel, omhoog raggen totdat de benen niet meer konden, dan ff wachten op fietsmaatje (die was op mountainbike, dus genoeg lichte versnellingen), en dan weer stukje omhoog stoempen.

Ook nog flink wat veldrijden gedaan, met mijn normale racefiets en normale banden.. gewoon, omdat het korter was, en het leuk was. Ongeveer 10 - 15 km in het bos gedaan, op echt slechte paden.. met flink klimmen. En geen 1 keer lek gereden! misschien kwam dat ook omdat mijn banden echt zacht waren. Normaal houden ze hun spanning goed vast, dit keer dus niet. Geen idee waarom. En nergens fietsenmakers in Duitsland.

Fietsmaatje is spinninginstructeur en gymleraar, dus flink fit.. maar kon me toch niet bijhouden. Zelfs in het bos fietste ik hem tijdens een klim hard voorbij op mn dunne bandjes. Toch groot verschil, blijkbaar, spinnen of echt fietsen.

Wat welke beetje balen is, er zit speling op mijn crank of crankhoofd. Alleen bij het klimmen hoor ik een tikkend geluid, nadat er iets los was gekomen met een kreun. Volgens mij is dat nieuwigheid.. verf in het crankhoofd wat verslijt, daardoor ontstaat speling.. moet gewoon ff gefixed worden. Maar doe het liever in NL, want ken nu een goed en goedkoop mannetje wat dat doet (dankzij brad!). Hoe snel moet dat gerepareerd worden? Levert dat schade op als je ermee door fietst`?

Goed, fotos volgen!
mooie trip dus Oksel.. ben benieuwd naar de foto's!
die tik lijkt wel een kapot lager? Als je weer in Wierden bent, kun je mooi langs Jan ja, die fixed dat wel !


mijn fiets is eindelijk af btw .
I'm Back Again!
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:07:36 #279
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81043151
inderdaad, vette tocht Oksel!
.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:56:57 #280
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81044591
Op het moment dat ze een frame spuiten, komt er ook verf in het crankhoofd.. na een tijdje verslijt dat, en komt er speling tussen de crank en het crankhoofd. Tenminste, zo heb ik dat ooit begrepen.. nieuwigheid ofzo.

Ga proberen om de fotos van de telefoon te krijgen..
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:59:04 #281
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_81044656
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:56 schreef Oksel het volgende:
Op het moment dat ze een frame spuiten, komt er ook verf in het crankhoofd.. na een tijdje verslijt dat, en komt er speling tussen de crank en het crankhoofd. Tenminste, zo heb ik dat ooit begrepen.. nieuwigheid ofzo.

Ga proberen om de fotos van de telefoon te krijgen..
Lijkt me nog niet zo logisch Oksel...
dan moet er wel heel veel verf in je bracketpot komen wil je er speling door krijgen. ze stoppen bij het spuiten trouwen een soort van kurken in de bracketpot.
En er zit draad in jouw bracketpot waar een bus of cups in gaat, bijvoorbeeld zoals hieronder.
daardoor zou er toch niet echt speling kunnen komen?


ik ga voor het kapotte lager!
I'm Back Again!
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:14:03 #282
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_81045132
tis hier in t noorden een graadje of 10 en er scijnt een zonnetje. ook staat er een beetje wind. WAt denken jullie? Lange of korte kleren?

mooie verhalen over lange tochten lees ik hier trouwens
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:18:38 #283
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81047228
Lang. Je kan arm of beenstukken makkelijker onderweg uit, dan aan trekken
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:26:23 #284
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_81047478
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lang. Je kan arm of beenstukken makkelijker onderweg uit, dan aan trekken
heb gekozen voor lang, probleem is alleen dat ik geen arm- en beensutkken heb
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:54:29 #285
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81050237
Hmm.. nouja, kijk wel ff. Stel dat het een kapotte lager is, geeft doorfietsen dan een probleem?
pi_81052981
Ik heb startnummer 2407 bij de Boretti...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81054511
Lekker gefietst vandaag 155 km.
Nog een weekje dan zit ik in Frankrijk
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:11:55 #288
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81055733
leeg gehaald wegens niet op letten
Boretti startnummer 649
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81058225
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Lekker gefietst vandaag 155 km.
Nog een weekje dan zit ik in Frankrijk
Nog 2 weekjes en ik ga er ook naar toe met mijn trainingsmaatjes!
janneman
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:17:25 #290
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_81060089
Wil graag jullie reacties horen. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets twijfel ik tussen de onderstaande twee modellen.

Gloednieuwe Guerciotti Vega size L monocoque (carbon) frame w.o. geintegreerde zadelpen en compleet afgemonteerd met Ultegra 6700, Fulcrum Racing 5 wielen en exclusieve TEC stuurbocht en stuurvoorbouw. Inclusief volledige garantie.
Eenmalige aanbieding en alleen in maat L
Van ¤ 3799,- Bici-Direct prijs ¤ 1995,-
http://www.cicloforte.nl/(...)gen/Aanbiedingen.htm (scroll naar beneden voor een plaatje van de Vega)

Canyon Ultimate AL 9.0 SL, alumininium frame, volledig Campagnolo Chorus afgemonteerd, Mavic Ksyrium Elite wielen.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1824


Ik ben niet zo kapot van de afmontage van de Guerciotti maar het frame kwam wel goed uit de test in het laatste nummer van Fiets. Bovendien is 2000 euro wel een goede deal als je ziet wat Guerciotti's (of uberhaupt Italiaanse frames) normaal kosten.

De Canyon is super afgemonteerd (campa heeft mijn voorkeur) en heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Zoek ik dezelfde afmontage op een Italiaan dan betaal ik minimaal 4000 euro. Ergens heeft het kopen van een fiets bij een winkel wel mijn voorkeur omdat je dan een adresje hebt waar de drempel wat lager ligt om naar toe te gaan. Zou er iets met de Canyon zijn dan kan ik het terug naar Duitsland sturen, maar dat is toch bewerkelijk.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_81066617
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:31 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik de afgelopen week 4 keer geloof ik, morgen weer Tenzij het kut weer is....
Je zal nu maar in Blanes zitten
pi_81066923
Ik weet nog niet wat m'n Boretti startnummer is

Met een paar gasten gister 'n intervaltraining gedaan, lekker pittig! 't Tempo kan ik makkelijk aan, maar waar ik achterkwam is dat m'n bochtentechniek echt waardeloos is. Steeds verlies ik minimaal 2 meter op m'n voorganger. Iemand een idee hoe je dat verbetert?

Ik ga deze zomer ook naar Frankrijk, vlakbij Alpe d'Huez. Ga misschien zelfs 'n triatlon doen daar

@Oksel: Dat verhaal van 't verf lijkt me onwaarschijnlijk. Een draad is volgens mij altijd schoon. En 't bracket moet aan de buitenkant ook gevlakt worden, puur om 't goed dicht te krijgen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:21:03 #293
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81068598
@Bismarck.. een fiets kopen die VEGA heet?

Verder is CANYON mooi spul, woonde in Koblenz, ging nog wel eens kijkje nemen bij de fabriek. Maar een alu frame? Tegen een carbon frame? Hm. Zijn nogal grote verschillen, beetje appels peren verhaal...? Ik zou voor de vega gaan.. gewoon, omdat het wat anders is. En carbon, en italiaans. En Shimano is nou eenmaal makkelijker en eenvoudiger op veel vlakken. Ik fiets zelf trouwens met een Centaur groep.

@Tommeke.. dat verhaal van die verf ofzo kreeg ik te horen in een Australische fietsenzaak. Ze haalden het bracket eruit, deden er iets mee, en het probleem was opgelost voor een tietntje.. weet er verder ook niet zoveel van!
pi_81069674
@Bismarck. Ik zou voor de Guercotti gaan, is exclusiever. En een Ultegra6700-afmontage (weggewerkte kabels!) + carbon is gewoon goed. Voor 2000,- heb je een prachtige fiets. Persoonlijk vind ik Canyon-frames niet om tegenaan te gluren zo lelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door marcodej op 06-05-2010 09:25:16 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:44:02 #295
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81076732
@Tommeke

http://www.classicoboretti.nl/nieuws en dan de roze link ' startnummers' opent een excel met alle namen en nummers....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:07:13 #296
14505 OProg
A Life in Music
pi_81077345
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:45 schreef Tommeke het volgende:

Met een paar gasten gister 'n intervaltraining gedaan, lekker pittig! 't Tempo kan ik makkelijk aan, maar waar ik achterkwam is dat m'n bochtentechniek echt waardeloos is. Steeds verlies ik minimaal 2 meter op m'n voorganger. Iemand een idee hoe je dat verbetert?
Mijn ervaring is gewoon dat dit te verbeteren is door het veel te doen. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van durven, naast techniek. Maar je kan de techniek wel goed beheersen, als je vervolgens niet met die snelheid een bocht aan durft te snijden kom je er nog niet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_81078194
Check ook even de levertijd vd Canyon. Was voor mij een reden om er niet voor te kiezen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:56:56 #298
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81078739
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:50 schreef Ender_W het volgende:
Weet iemand trouwens hoe hard er gekoerst wordt aanstaande zaterdag in Utrecht (bij de 130 km)? Ik had begrepen dat het hele stuk op een bepaalde snelheid afgelegd ging worden. Klopt dit? Zo ja, is er iemand die dat dan weet?
Er rijden 4200 man mee. 26 motorrijders van het verkeersbegeleiders team, 2 busjes met een stuk of 12 agenten, nog een paar motormuizen van de politie. Rode kruis rijdt mee. De wegen worden afgezet, we mogen over de hele weg rijden, volledige breedte.

Op kop rijden er ongeveer 35 voorrijders/marshalls, zij bepalen de snelheid en de snelheid ligt op kop tussen de 25-27km uur. Soms een tikkie harder, soms wat lager. Dan om de zoveel honderd deelnemers een mannetje of 5 voorrijders/marshalls die ervoor zorgen dat het peloton bij elkaar blijft. marshalls krijgen een oortje zodat we met elkaar in communicatie staan.

ik (ook marshall) rijd met een mannetje of 10 achteraan en zullen iedereen opvegen, proberen weer terug in het peloton te krijgen. Lukt je dat niet en is je fiets niet kapot dan zul je vriendelijk verzocht worden om op het fietspad te rijden en op eigen kracht naar Utrecht te gaan. Er zal NIET gewacht worden. Heb je pech dan kan je in de bus meerijden en je fiets in de vrachtwagen maar dit is alleen voor ernstige pechgevallen. Moet je een band plakken, dan dien je dit zo snel mogelijk te doen en op eigen kracht weer in het peloton te komen.

Er zijn geen stops waar je kunt plassen of eten en drank kunt krijgen. Je zult dus zelf genoeg mee moeten nemen. Er wordt NIET gewacht. Daarvoor is de groep te groot. Maar als je voorin zit dan heb je genoeg tijd om te plassen en weer aan te sluiten, misschien zelfs je band te vervangen.
Superhero to the rescue!
pi_81081707
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Mijn ervaring is gewoon dat dit te verbeteren is door het veel te doen. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van durven, naast techniek. Maar je kan de techniek wel goed beheersen, als je vervolgens niet met die snelheid een bocht aan durft te snijden kom je er nog niet.
Durven is voor mij 't probleem niet, meer doen denk ik
Een paar weken geleden in Zuid-Limburg ging ik behoorlijk hard naar beneden, dan vind ik 't ook wel tof om wat risico's te nemen
pi_81081819
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Tommeke

http://www.classicoboretti.nl/nieuws en dan de roze link ' startnummers' opent een excel met alle namen en nummers....
Thnx! Hoe zit 't trouwens met die shirts? Wie 't eerst komt, wie 't eerst maalt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')