Ahum, ik schijn jou dan te moeten "temmen"quote:Op zondag 2 mei 2010 10:38 schreef cyclechick het volgende:
Hallo heren![]()
Hoe gaat het hier? Wordt weer flink wat gereden lees ik? Goed bezig![]()
Ik fiets ook nog steeds lekker door. Heb zelfs het idee dat mijn snelheid wat hoger is geworden en ook het klimmen gaat wat vlotter dan vorig jaar. Goed teken dus![]()
Volgende week allemaal de Giro fietsen? ik ben van de partij hoor, ga vlak achter de motoren zitten![]()
Jammer alleen dat het vandaag zulk prutweer is
Tof. Van die tocht dan, niet van je Garminquote:Op zondag 2 mei 2010 11:33 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ahum, ik schijn jou dan te moeten "temmen"Morgen weet ik eindelijk wat ik als marshall in Utrecht moet doen op de fiets tijdens de tocht.
Gisteren Oudenaarde-ROubaix-Oudenaarde gefietst. Koppenberg, Taaiberg, Stationsberg, en nog een paar van die puisten met 20% max en kasseien! En als toetje 4 kasseienstroken: Carrefour de l'Arbre, Gruson, Hem en piste ROubaix. Kwamen binnen, rondje op de wielerbaan van ROubaix en toen langs de schelde naar Oudenaarde. Hele dag droog gehad. 180km. Had ook nog voor de 240km kunnen kiezen en dan had ik de muur erbij gehad. Maar na 10km kreeg ik een flinke domper te verwerken. MIjn Garmin stuiterde van mijn stuur (houder was los getrild, denk teveel kilometers) in de greppel. Niet meer terug gevonden... Tja, toen had ik de balen in en geen zin meer om de volle ronde te rijden en ben ik maar met de club meegefietst.
Afgezien daarvan, erg goede en mooie tocht. Wat een landschap, wat een organisatie. Veel eten, drinken en goede bewegwijzering en dat voor 5 euro! Beter dan De Amstelgold als je het mij vraagt. Net nieuwe Garmin besteld, moet toch wat hebben en maandag de verzekering maar even bellen. Kijken wat er mogelijk is.
Het was droog en we hebben het ook droog gehouden op de hele rit. Ook op de plekken waar we naar toe fietsten had het niet geregend. Het zag er wel dreigend uit. Toen we in Oudenaarde met de auto wegreden waren er best wel natte plekken, blijkbaar zaten wij net onder de buienlijn. In de zon was het lekker maar op de open vlaktes met de wind zonder zon was het niet prettig.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tof. Van die tocht dan, niet van je Garmin
Ik heb er ook nog even nagedacht om die te gaan fietsen, maar omdat het weerbericht wat twijfelachtig was, heb ik 't maar niet gedaan. Was 't goed te doen op Patersberg en Koppenberg?
Ik heb 4x de Ronde van Vlaanderen gereden, en die bulten maar 2x, resp. 1x fietsend bovengekomen. 2x lagen ze er nat bij en was het niet te doen. Op de steilste stukken klapte mijn achterwiel gewoon onder me uit. Een andere keer stond er op de Koppenberg net op het steilste stuk een busje stil, daar kom je dan niet fietsend langs. En opstappen op kasseien die 20% omhoog gaan, dat wordt 'm ook niet.
De muur van Geraardsbergen is stukken makkelijker, die ben ik elke keer omhoog gefietst, zonder problemen.
Volgens mij niet. Wel de muur van Huy.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:05 schreef Superher0 het volgende:
De muur van gerardsbergen helaas niet gedaan. Maar over 2 weken rijd ik de Waalse pijl. Misschien dat hij daar bij zit.
Nou, dan moet ik volgend jaar maar weer deze superklassieker rijden, of meteen meedoen met de ronde van Vlaanderen eerder in April. Deden trouwens 6800 rijders mee, maar dat heb je niet in de gaten op de weg. Maar goed, je had keuze uit 8 afstanden. 9 verschilende segmenten/lusjes. Goed geregeld.quote:
Bij de RVV is het erg druk. De laatste keer reed ik 'm in 2007 en toen werd je op de Muur van Geraardsbergen in groepen doorgelaten.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:35 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Nou, dan moet ik volgend jaar maar weer deze superklassieker rijden, of meteen meedoen met de ronde van Vlaanderen eerder in April. Deden trouwens 6800 rijders mee, maar dat heb je niet in de gaten op de weg. Maar goed, je had keuze uit 8 afstanden. 9 verschilende segmenten/lusjes. Goed geregeld.
Klopt. Dat is gewoon niet prettig rijden meer.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:47 schreef Wombcat het volgende:
Dit soort tochten gaan zo langzamerhand aan hun eigen succes ten onder imo. Het wordt véél te druk.
Wanneer is die? Je hebt eind augustus ook de (cyclo) Laurent Desbiens (over o.a. de Mont des Cats) met de dag erna de (toertocht) Routes des Monts, die laatste gaat ook over de Kemmel volgens mij.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt. Dat is gewoon niet prettig rijden meer.
Wil je trouwens van het najaar de Noord-Franse Heuvels samen met de Kemmelberg doen dan is les Monts de Flandres van de URFA Lille een aanrader. Iets van 130km.
12 september: http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=28524quote:Op zondag 2 mei 2010 14:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wanneer is die? Je hebt eind augustus ook de (cyclo) Laurent Desbiens (over o.a. de Mont des Cats) met de dag erna de (toertocht) Routes des Monts, die laatste gaat ook over de Kemmel volgens mij.
Dan staat in principe de Ronde Picarde op mijn programma (1e dag van een weekje Frankrijk)quote:Op zondag 2 mei 2010 14:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
12 september: http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=28524
Nee: deze. 28 augustus de Laurent Desbiens, 29 augustus Route des Monts. 50 of 130 km.quote:Jij bedoelt deze hier, op 15 augustus? http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=7189
Ik ga eens op mijn gemak kijken of deze in mijn agenda passen. Foto binnen van mij op de kasseienstroken. Mijn armen trillen nog steeds na. Wat is dat moeilijk fietsen, je weet niet of je zacht of hard moet. Als je eenmaal je handen ergens hebt geplaatst kun je ze niet meer verplaatsen. Volgende keer maar eerst wat triceps en biceps training voordat we hem weer gaan rijdenquote:Op zondag 2 mei 2010 14:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan staat in principe de Ronde Picarde op mijn programma (1e dag van een weekje Frankrijk)
[..]
Nee: deze. 28 augustus de Laurent Desbiens, 29 augustus Route des Monts. 50 of 130 km.
kasseien zijn vreselijk, maar mooie foto.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik ga eens op mijn gemak kijken of deze in mijn agenda passen. Foto binnen van mij op de kasseienstroken. Mijn armen trillen nog steeds na. Wat is dat moeilijk fietsen, je weet niet of je zacht of hard moet. Als je eenmaal je handen ergens hebt geplaatst kun je ze niet meer verplaatsen. Volgende keer maar eerst wat triceps en biceps training voordat we hem weer gaan rijden![]()
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op maandag 3 mei 2010 00:13 schreef koeii het volgende:
Niki Terpstra zei in Holland Sport: "Als je goed bent hou je je handen onderin".
Ik heb beide geprobeerd. Punt is dat toen ik eenmaal positie had gekozen ik niet echt meer kon wisselen. Ik vond beiden niet echt prettig. Echt snelheid maken lukte mij niet, en het stuur ging alle kanten op. Gelukkig kan ik ook nog een beetje mountainbiken en is het devies, je stuur begeleiden in plaats van krampachtig een kant oprijden. maar het blijft mooi, heb alleen maar meer bewondering gekregen voor mensen die parijs Roubaix rijden of uberhaupt over kasseienstroken rijden.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ook altijd m'n handen losjes boven op m'n stuur als ik over kasseien rijd. En goed gas geven idd. Je reed wel op het juiste stuk kasseien, precies bovenop.
Dat zei Ballerini een paar jaar geleden ook.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:13 schreef koeii het volgende:
Niki Terpstra zei in Holland Sport: "Als je goed bent hou je je handen onderin".
Met handen op het stuur bedoel ik op het rechte deel (midden) van het stuur, dus niet op de remgreep.quote:Op maandag 3 mei 2010 10:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Met schakelen met de handen bovenop heb ik geen enkel probleem. SuperherO, je hebt gelijk qua stuur begeleiden en niks krampachtigs doen. Zeker als je een wat soepel frame hebt. Vaak zie je mensen krampachtig de greppel in stuiteren.
Erg weinig deelnemers, 8 in totaal. Bijna iedereen is bij elkaar gebleven, de sterkste klimmers bleven bovenaan steeds wachten. De commentaren na afloop waren de gebruikelijke, mooi en zwaar. Een ligfietster reed alleen, ook zij redde het met anderhalf uur tijd over. Dat bij echt Ardens weer. Ik reed 'm zelf een week geleden voor en had de volledige tijd nodig (vooral vanwege 4x pech).quote:
8 is wel heel weinigquote:Op maandag 3 mei 2010 11:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Erg weinig deelnemers, 8 in totaal. Bijna iedereen is bij elkaar gebleven, de sterkste klimmers bleven bovenaan steeds wachten. De commentaren na afloop waren de gebruikelijke, mooi en zwaar. Een ligfietster reed alleen, ook zij redde het met anderhalf uur tijd over. Dat bij echt Ardens weer. Ik reed 'm zelf een week geleden voor en had de volledige tijd nodig (vooral vanwege 4x pech).
Hoeveel doen er gemiddeld mee met een 200 of of 400 km?quote:Op maandag 3 mei 2010 11:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
8 is wel heel weinigMaar het was ook wel erg slecht weer om 400 km te gaan fietsen.
Hoelang mochten ze er over doen?
Goed bezig. Bij Boxmeer kom ik niet vaak maar in dat stukje Limburg bij Mook Cuijk en Milsbeek ben ik wel geregeld te vinden. Maar het liefste blijf ik ter noorden van Groesbeek, dus Berg en Dal en Kleve, daar is het nog mooierquote:Op maandag 3 mei 2010 12:37 schreef Ender_W het volgende:
Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik in deze reeks gepost heb. Maar ook ik zit weer op de fiets. Hard aan het trainen voor a.s. zaterdag (Utrecht, zoals wel meer las ik). Trainingsgebied is alleen verschoven. In het verleden rond het Hilversumsche, tegenwoordig in Noord-Brabant (Rond Boxmeer, Groesbeek etc). En damn, wat is het mooi fietsen daar.
Aangezien ik me vanaf heden meer op fietsen ga richten dan op de overige sporten (die houden op vvanwege de verhuizing) zal ik wel weer wat actiever worden in dit topic
Voor een 400 staat maximaal 27 uur. De organisatoren die vlakke ritten organiseren krijgen altijd meer volk dan ik. Maar diegenen die hun hele voorbereiding vlak rijden moeten betalen als ze de grote internationale ritten gaan doen, heuvels moet je ook trainen.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
8 is wel heel weinigMaar het was ook wel erg slecht weer om 400 km te gaan fietsen.
Hoelang mochten ze er over doen?
Hmmzzz, anders laat ik m'n moeder 'm wel innaaien mocht ie te groot zijnquote:Op maandag 3 mei 2010 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De maatvoering is NL, niet Italiaans, dus mijn XXL past prima, alleen de mouwtjes zijn iets lang, komen haast tot m'n elleboog. Dus als jij denkt dat je een m nodig hebt, kan dat best kloppen denk ik.
Wat is je startnummer? Ik heb 421 geloof ik...leuk dat de bordjes per kleur een aparte kleur hebben, ik voel me helemaal Pimp met een rood bordje van 150 kmAl zal ik wel bij de langzaamste 150 km rijders zitten, dat doet an de lol van de dag niets af.
Ik dacht dat je alles toegestuurd kreeg. Niet dus.quote:Deelnemerslijst & afhalen startnummers
Op de website www.classicoboretti.nl staan vanaf woensdag 5 mei de startnummers gepubliceerd. Met dit startnummer kunt u ter plaatse uw deelnamepakket afhalen. Zorg er dus voor dat u vooraf weet welk startnummer u heeft!
Was vorig jaar ook zo geloof ik...jammer. Kan ik het shirt niet eerst even uitspoelen, al gebeurt dat natuurlijk vanzelf als er onverwachtse regenbuien zijn op die dagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alles toegestuurd kreeg. Niet dus.
alleen veel remmen, uitwijken en optrekkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:10 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij ergens tussen de 25 en 30 gemiddeld.
En het is geen koersen.
Ja, OK, maar geen koersen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:13 schreef Wielracer het volgende:
[..]
alleen veel remmen, uitwijken en optrekken
Lekker rondje met windkracht 4 uit het Noordenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:50 schreef Greatmarked het volgende:
Stap zo ook het fietsje op, rondje groningen <--> lauwersoog maken :-)
jij dweilt je laminaat!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:54 schreef FJD het volgende:
Zo zou ik m'n laminaat best wel eens voor t laatst in maart gedweild kunnen hebben![]()
Das toch niet zo gekquote:
Nee natuurlijk is dat niet gek! Was een garpjequote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Das toch niet zo gekJe moet het alleen niet soaking wet maken. Ach ja, Batman Begins is op TV dus die ben ik maar gaan kijken..
Ik de afgelopen week 4 keer geloof ik, morgen weerquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:29 schreef marcodej het volgende:
Ik heb gewoon al een week niet gefietst...'
Ik ook, vorig weekend alleen bezig geweest met organiseren. Maar goed, morgen weer een stuk route verkennen en komend weekend de 600km voorrijden. Kan ik de schade een beetje inhalen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:29 schreef marcodej het volgende:
Ik heb gewoon al een week niet gefietst...'
quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:54 schreef ultra_ivo het volgende:![]()
Dan weet ik al wat de volgende tweede fiets van jou wordt
Een instap bagagesleper vindt je bij bijv. Stevens Gran Turismo. Staat bijv. bij Presto voor 1299,-quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat kost een ' instap' randoneursfiets eigenlijk?
mooie trip dus Oksel.. ben benieuwd naar de foto's!quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:00 schreef Oksel het volgende:
Ik ben er! 450km in 4 dagen. En het veel toch wel tegen! Dit vooral door een 10kg rugzak, de kou en regen, en het klimmen de laatste 2 dagen (1500 tot 2500 meter de laatste 2 dagen, gok ik). Maar het was een supervette tocht. 3 nachten in een hooiberg geslapen (echt!), elke dag 100km gefietst in een rustig tempo, prachtige omgeving..
Het zoeken van de route koste veel tijd, paar keer flink verkeerd gefietst. Ik had het klimmen onderschat, dus moest het doen met een normale dubbel groep. Oftewel, omhoog raggen totdat de benen niet meer konden, dan ff wachten op fietsmaatje (die was op mountainbike, dus genoeg lichte versnellingen), en dan weer stukje omhoog stoempen.
Ook nog flink wat veldrijden gedaan, met mijn normale racefiets en normale banden.. gewoon, omdat het korter was, en het leuk was. Ongeveer 10 - 15 km in het bos gedaan, op echt slechte paden.. met flink klimmen. En geen 1 keer lek gereden! misschien kwam dat ook omdat mijn banden echt zacht waren. Normaal houden ze hun spanning goed vast, dit keer dus niet. Geen idee waarom. En nergens fietsenmakers in Duitsland.
Fietsmaatje is spinninginstructeur en gymleraar, dus flink fit.. maar kon me toch niet bijhouden. Zelfs in het bos fietste ik hem tijdens een klim hard voorbij op mn dunne bandjes. Toch groot verschil, blijkbaar, spinnen of echt fietsen.
Wat welke beetje balen is, er zit speling op mijn crank of crankhoofd. Alleen bij het klimmen hoor ik een tikkend geluid, nadat er iets los was gekomen met een kreun. Volgens mij is dat nieuwigheid.. verf in het crankhoofd wat verslijt, daardoor ontstaat speling.. moet gewoon ff gefixed worden. Maar doe het liever in NL, want ken nu een goed en goedkoop mannetje wat dat doet (dankzij brad!). Hoe snel moet dat gerepareerd worden? Levert dat schade op als je ermee door fietst`?
Goed, fotos volgen!
Lijkt me nog niet zo logisch Oksel...quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:56 schreef Oksel het volgende:
Op het moment dat ze een frame spuiten, komt er ook verf in het crankhoofd.. na een tijdje verslijt dat, en komt er speling tussen de crank en het crankhoofd. Tenminste, zo heb ik dat ooit begrepen.. nieuwigheid ofzo.
Ga proberen om de fotos van de telefoon te krijgen..
heb gekozen voor lang, probleem is alleen dat ik geen arm- en beensutkken hebquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lang. Je kan arm of beenstukken makkelijker onderweg uit, dan aan trekken
Nog 2 weekjes en ik ga er ook naar toe met mijn trainingsmaatjes!quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Lekker gefietst vandaag155 km.
Nog een weekje dan zit ik in Frankrijk
Je zal nu maar in Blanes zittenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik de afgelopen week 4 keer geloof ik, morgen weerTenzij het kut weer is....
Mijn ervaring is gewoon dat dit te verbeteren is door het veel te doen. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van durven, naast techniek. Maar je kan de techniek wel goed beheersen, als je vervolgens niet met die snelheid een bocht aan durft te snijden kom je er nog niet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:45 schreef Tommeke het volgende:
Met een paar gasten gister 'n intervaltraining gedaan, lekker pittig! 't Tempo kan ik makkelijk aan, maar waar ik achterkwam is dat m'n bochtentechniek echt waardeloos is. Steeds verlies ik minimaal 2 meter op m'n voorganger. Iemand een idee hoe je dat verbetert?
Er rijden 4200 man mee. 26 motorrijders van het verkeersbegeleiders team, 2 busjes met een stuk of 12 agenten, nog een paar motormuizen van de politie. Rode kruis rijdt mee. De wegen worden afgezet, we mogen over de hele weg rijden, volledige breedte.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:50 schreef Ender_W het volgende:
Weet iemand trouwens hoe hard er gekoerst wordt aanstaande zaterdag in Utrecht (bij de 130 km)? Ik had begrepen dat het hele stuk op een bepaalde snelheid afgelegd ging worden. Klopt dit? Zo ja, is er iemand die dat dan weet?
Durven is voor mij 't probleem niet, meer doen denk ikquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Mijn ervaring is gewoon dat dit te verbeteren is door het veel te doen. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van durven, naast techniek. Maar je kan de techniek wel goed beheersen, als je vervolgens niet met die snelheid een bocht aan durft te snijden kom je er nog niet.
Thnx! Hoe zit 't trouwens met die shirts? Wie 't eerst komt, wie 't eerst maalt?quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Tommeke
http://www.classicoboretti.nl/nieuws en dan de roze link ' startnummers' opent een excel met alle namen en nummers....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |