abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:25:59 #276
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81042173
Wat kost een ' instap' randoneursfiets eigenlijk?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf woensdag 5 mei 2010 @ 10:50:41 #277
73911 ultra_ivo
pi_81042697
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat kost een ' instap' randoneursfiets eigenlijk?
Een instap bagagesleper vindt je bij bijv. Stevens Gran Turismo. Staat bijv. bij Presto voor 1299,-
http://www.presto.nl/rando.htm


Veel meer keuze vindt je in Engeland, o.a. bij de serie van Dawes. Hebben iets van 5-6 modellen tussen 400 en 1500 pond.




Naar boven toe is de prijs onbegrensd .
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:00:17 #278
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_81042914
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 09:00 schreef Oksel het volgende:
Ik ben er! 450km in 4 dagen. En het veel toch wel tegen! Dit vooral door een 10kg rugzak, de kou en regen, en het klimmen de laatste 2 dagen (1500 tot 2500 meter de laatste 2 dagen, gok ik). Maar het was een supervette tocht. 3 nachten in een hooiberg geslapen (echt!), elke dag 100km gefietst in een rustig tempo, prachtige omgeving..

Het zoeken van de route koste veel tijd, paar keer flink verkeerd gefietst. Ik had het klimmen onderschat, dus moest het doen met een normale dubbel groep. Oftewel, omhoog raggen totdat de benen niet meer konden, dan ff wachten op fietsmaatje (die was op mountainbike, dus genoeg lichte versnellingen), en dan weer stukje omhoog stoempen.

Ook nog flink wat veldrijden gedaan, met mijn normale racefiets en normale banden.. gewoon, omdat het korter was, en het leuk was. Ongeveer 10 - 15 km in het bos gedaan, op echt slechte paden.. met flink klimmen. En geen 1 keer lek gereden! misschien kwam dat ook omdat mijn banden echt zacht waren. Normaal houden ze hun spanning goed vast, dit keer dus niet. Geen idee waarom. En nergens fietsenmakers in Duitsland.

Fietsmaatje is spinninginstructeur en gymleraar, dus flink fit.. maar kon me toch niet bijhouden. Zelfs in het bos fietste ik hem tijdens een klim hard voorbij op mn dunne bandjes. Toch groot verschil, blijkbaar, spinnen of echt fietsen.

Wat welke beetje balen is, er zit speling op mijn crank of crankhoofd. Alleen bij het klimmen hoor ik een tikkend geluid, nadat er iets los was gekomen met een kreun. Volgens mij is dat nieuwigheid.. verf in het crankhoofd wat verslijt, daardoor ontstaat speling.. moet gewoon ff gefixed worden. Maar doe het liever in NL, want ken nu een goed en goedkoop mannetje wat dat doet (dankzij brad!). Hoe snel moet dat gerepareerd worden? Levert dat schade op als je ermee door fietst`?

Goed, fotos volgen!
mooie trip dus Oksel.. ben benieuwd naar de foto's!
die tik lijkt wel een kapot lager? Als je weer in Wierden bent, kun je mooi langs Jan ja, die fixed dat wel !


mijn fiets is eindelijk af btw .
I'm Back Again!
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:07:36 #279
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81043151
inderdaad, vette tocht Oksel!
.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:56:57 #280
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81044591
Op het moment dat ze een frame spuiten, komt er ook verf in het crankhoofd.. na een tijdje verslijt dat, en komt er speling tussen de crank en het crankhoofd. Tenminste, zo heb ik dat ooit begrepen.. nieuwigheid ofzo.

Ga proberen om de fotos van de telefoon te krijgen..
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:59:04 #281
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_81044656
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:56 schreef Oksel het volgende:
Op het moment dat ze een frame spuiten, komt er ook verf in het crankhoofd.. na een tijdje verslijt dat, en komt er speling tussen de crank en het crankhoofd. Tenminste, zo heb ik dat ooit begrepen.. nieuwigheid ofzo.

Ga proberen om de fotos van de telefoon te krijgen..
Lijkt me nog niet zo logisch Oksel...
dan moet er wel heel veel verf in je bracketpot komen wil je er speling door krijgen. ze stoppen bij het spuiten trouwen een soort van kurken in de bracketpot.
En er zit draad in jouw bracketpot waar een bus of cups in gaat, bijvoorbeeld zoals hieronder.
daardoor zou er toch niet echt speling kunnen komen?


ik ga voor het kapotte lager!
I'm Back Again!
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:14:03 #282
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_81045132
tis hier in t noorden een graadje of 10 en er scijnt een zonnetje. ook staat er een beetje wind. WAt denken jullie? Lange of korte kleren?

mooie verhalen over lange tochten lees ik hier trouwens
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:18:38 #283
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81047228
Lang. Je kan arm of beenstukken makkelijker onderweg uit, dan aan trekken
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:26:23 #284
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_81047478
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lang. Je kan arm of beenstukken makkelijker onderweg uit, dan aan trekken
heb gekozen voor lang, probleem is alleen dat ik geen arm- en beensutkken heb
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:54:29 #285
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81050237
Hmm.. nouja, kijk wel ff. Stel dat het een kapotte lager is, geeft doorfietsen dan een probleem?
pi_81052981
Ik heb startnummer 2407 bij de Boretti...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:25:42 #287
56724 Wombcat
rent wiel
pi_81054511
Lekker gefietst vandaag 155 km.
Nog een weekje dan zit ik in Frankrijk
in a crowd you lose humanity
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:11:55 #288
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81055733
leeg gehaald wegens niet op letten
Boretti startnummer 649
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81058225
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Lekker gefietst vandaag 155 km.
Nog een weekje dan zit ik in Frankrijk
Nog 2 weekjes en ik ga er ook naar toe met mijn trainingsmaatjes!
janneman
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:17:25 #290
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_81060089
Wil graag jullie reacties horen. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets twijfel ik tussen de onderstaande twee modellen.

Gloednieuwe Guerciotti Vega size L monocoque (carbon) frame w.o. geintegreerde zadelpen en compleet afgemonteerd met Ultegra 6700, Fulcrum Racing 5 wielen en exclusieve TEC stuurbocht en stuurvoorbouw. Inclusief volledige garantie.
Eenmalige aanbieding en alleen in maat L
Van ¤ 3799,- Bici-Direct prijs ¤ 1995,-
http://www.cicloforte.nl/(...)gen/Aanbiedingen.htm (scroll naar beneden voor een plaatje van de Vega)

Canyon Ultimate AL 9.0 SL, alumininium frame, volledig Campagnolo Chorus afgemonteerd, Mavic Ksyrium Elite wielen.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1824


Ik ben niet zo kapot van de afmontage van de Guerciotti maar het frame kwam wel goed uit de test in het laatste nummer van Fiets. Bovendien is 2000 euro wel een goede deal als je ziet wat Guerciotti's (of uberhaupt Italiaanse frames) normaal kosten.

De Canyon is super afgemonteerd (campa heeft mijn voorkeur) en heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Zoek ik dezelfde afmontage op een Italiaan dan betaal ik minimaal 4000 euro. Ergens heeft het kopen van een fiets bij een winkel wel mijn voorkeur omdat je dan een adresje hebt waar de drempel wat lager ligt om naar toe te gaan. Zou er iets met de Canyon zijn dan kan ik het terug naar Duitsland sturen, maar dat is toch bewerkelijk.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_81066617
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:31 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik de afgelopen week 4 keer geloof ik, morgen weer Tenzij het kut weer is....
Je zal nu maar in Blanes zitten
pi_81066923
Ik weet nog niet wat m'n Boretti startnummer is

Met een paar gasten gister 'n intervaltraining gedaan, lekker pittig! 't Tempo kan ik makkelijk aan, maar waar ik achterkwam is dat m'n bochtentechniek echt waardeloos is. Steeds verlies ik minimaal 2 meter op m'n voorganger. Iemand een idee hoe je dat verbetert?

Ik ga deze zomer ook naar Frankrijk, vlakbij Alpe d'Huez. Ga misschien zelfs 'n triatlon doen daar

@Oksel: Dat verhaal van 't verf lijkt me onwaarschijnlijk. Een draad is volgens mij altijd schoon. En 't bracket moet aan de buitenkant ook gevlakt worden, puur om 't goed dicht te krijgen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:21:03 #293
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81068598
@Bismarck.. een fiets kopen die VEGA heet?

Verder is CANYON mooi spul, woonde in Koblenz, ging nog wel eens kijkje nemen bij de fabriek. Maar een alu frame? Tegen een carbon frame? Hm. Zijn nogal grote verschillen, beetje appels peren verhaal...? Ik zou voor de vega gaan.. gewoon, omdat het wat anders is. En carbon, en italiaans. En Shimano is nou eenmaal makkelijker en eenvoudiger op veel vlakken. Ik fiets zelf trouwens met een Centaur groep.

@Tommeke.. dat verhaal van die verf ofzo kreeg ik te horen in een Australische fietsenzaak. Ze haalden het bracket eruit, deden er iets mee, en het probleem was opgelost voor een tietntje.. weet er verder ook niet zoveel van!
pi_81069674
@Bismarck. Ik zou voor de Guercotti gaan, is exclusiever. En een Ultegra6700-afmontage (weggewerkte kabels!) + carbon is gewoon goed. Voor 2000,- heb je een prachtige fiets. Persoonlijk vind ik Canyon-frames niet om tegenaan te gluren zo lelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door marcodej op 06-05-2010 09:25:16 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:44:02 #295
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81076732
@Tommeke

http://www.classicoboretti.nl/nieuws en dan de roze link ' startnummers' opent een excel met alle namen en nummers....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:07:13 #296
14505 OProg
A Life in Music
pi_81077345
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:45 schreef Tommeke het volgende:

Met een paar gasten gister 'n intervaltraining gedaan, lekker pittig! 't Tempo kan ik makkelijk aan, maar waar ik achterkwam is dat m'n bochtentechniek echt waardeloos is. Steeds verlies ik minimaal 2 meter op m'n voorganger. Iemand een idee hoe je dat verbetert?
Mijn ervaring is gewoon dat dit te verbeteren is door het veel te doen. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van durven, naast techniek. Maar je kan de techniek wel goed beheersen, als je vervolgens niet met die snelheid een bocht aan durft te snijden kom je er nog niet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_81078194
Check ook even de levertijd vd Canyon. Was voor mij een reden om er niet voor te kiezen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:56:56 #298
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81078739
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:50 schreef Ender_W het volgende:
Weet iemand trouwens hoe hard er gekoerst wordt aanstaande zaterdag in Utrecht (bij de 130 km)? Ik had begrepen dat het hele stuk op een bepaalde snelheid afgelegd ging worden. Klopt dit? Zo ja, is er iemand die dat dan weet?
Er rijden 4200 man mee. 26 motorrijders van het verkeersbegeleiders team, 2 busjes met een stuk of 12 agenten, nog een paar motormuizen van de politie. Rode kruis rijdt mee. De wegen worden afgezet, we mogen over de hele weg rijden, volledige breedte.

Op kop rijden er ongeveer 35 voorrijders/marshalls, zij bepalen de snelheid en de snelheid ligt op kop tussen de 25-27km uur. Soms een tikkie harder, soms wat lager. Dan om de zoveel honderd deelnemers een mannetje of 5 voorrijders/marshalls die ervoor zorgen dat het peloton bij elkaar blijft. marshalls krijgen een oortje zodat we met elkaar in communicatie staan.

ik (ook marshall) rijd met een mannetje of 10 achteraan en zullen iedereen opvegen, proberen weer terug in het peloton te krijgen. Lukt je dat niet en is je fiets niet kapot dan zul je vriendelijk verzocht worden om op het fietspad te rijden en op eigen kracht naar Utrecht te gaan. Er zal NIET gewacht worden. Heb je pech dan kan je in de bus meerijden en je fiets in de vrachtwagen maar dit is alleen voor ernstige pechgevallen. Moet je een band plakken, dan dien je dit zo snel mogelijk te doen en op eigen kracht weer in het peloton te komen.

Er zijn geen stops waar je kunt plassen of eten en drank kunt krijgen. Je zult dus zelf genoeg mee moeten nemen. Er wordt NIET gewacht. Daarvoor is de groep te groot. Maar als je voorin zit dan heb je genoeg tijd om te plassen en weer aan te sluiten, misschien zelfs je band te vervangen.
Superhero to the rescue!
pi_81081707
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Mijn ervaring is gewoon dat dit te verbeteren is door het veel te doen. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van durven, naast techniek. Maar je kan de techniek wel goed beheersen, als je vervolgens niet met die snelheid een bocht aan durft te snijden kom je er nog niet.
Durven is voor mij 't probleem niet, meer doen denk ik
Een paar weken geleden in Zuid-Limburg ging ik behoorlijk hard naar beneden, dan vind ik 't ook wel tof om wat risico's te nemen
pi_81081819
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Tommeke

http://www.classicoboretti.nl/nieuws en dan de roze link ' startnummers' opent een excel met alle namen en nummers....
Thnx! Hoe zit 't trouwens met die shirts? Wie 't eerst komt, wie 't eerst maalt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')