Zeker. Klinkt heel redelijk, met name de onderscheidende toevoeging "als jullie in een groepje fietsen", want dat is toch het meest overlast veroorzakende deel van de toerfietsers. Wat ook logisch is want een groepje is nu eenmaal minder wendbaar en valpartijen liggen eerder op de loer dan bij solisten. Als een enkele racefietser een auto is dan is een groepje een vrachtauto. Zeker nu "wij wielrenners" onderwerp van gesprek zijn wordt er extra op ons geletquote:
Hmm, dat is iets van mij. Maar in principe zit hier niks verkeerds achter. Kan je ook zien waar het mis gaat? Dan ga ik er even achteraan.quote:
Ik roep altijd tring tring..quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
Even een verzoekje aan alle amateurwielrenners. ALs jullie in een groep over het fietspad rijden. Houd dan een beetje rekening met andere mensen die ook aanweizg zijn. NEE, wij gaan niet binnen 2 seconden opzij als jullie roepen: HEUUUUUUUY!!!. En, NEE, het fietspad is niet gemaakt om met 4 breed in een peleton te rijden.
Dus ehm, ik vind jullie allemaal erg lief, als jullie je tenmisnte gedragen als een gewone deelnemer aan het verkeer, voorrang verlenen en oppassen voor mensen die met kinderen rondfietsen...
Precies. Op internet zijn wel manieren te vinden om je maxhartslag te bepalen (niet met rekensommetje doen, maar met een test op de fiets). Ook je overgangszone of "lactate treshold" is wel handig te bepalen. Staan ook genoeg manieren voor op internet.quote:Op zondag 25 april 2010 15:03 schreef FJD het volgende:
Cadans moet omhoog meen ik. Zo ergens rond de 90 lever je de meeste kracht tegen de minste energie.
Hartslag is persoonlijk, pas als je zones gaat bepalen en in de weer gaat met een aantal minuten in D1 etc kun je iets van vergelijk trekken.
Nee, ik werd bijna voor mijn flikker gereden door zo'n groepje losgeslagen amateurs....Terwijl ik gewoon even stopte om mijn telefoon op te pakken, konden zij niet even opletten en langs me heen fietsen. Overigens gaat het dan wel om groepjes groter dan 3-4 fietsers. Als ze met minder zijn gaat het eigenlijk altijd gewoon normaal. Maar zo'n meute die ook zo nodig 5 breed moet rijden (net als in de tour!!!) dat is echt gevaarlijk en wekt inderdaad mijn agressie op; zeker als ze dan ook nog bijna mijn dochter doodrijden...quote:
quote:Op zondag 25 april 2010 19:47 schreef Yankee het volgende:
Vandaag naar m'n pa gefietst en weer terug: Groningen - Spier v.v. 130 km samen met m'n vriendin, was weer een mooi tochtje
Had nog geen week na aanschaf m'n Koga bijna al total loss gereden door zo'n trolquote:Op zondag 25 april 2010 10:53 schreef Tommeke het volgende:
Dan heb ik nog 'n verzoek aan 'gewone fietsers': Willen jullie je lijn houden? En op 't moment dat je ingehaald wordt niet zomaar uitwijken of slingeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |