abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80684728
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 23:22 schreef Aalbers het volgende:

[..]

Mwaah, hij heeft wel gelijk.
Zeker. Klinkt heel redelijk, met name de onderscheidende toevoeging "als jullie in een groepje fietsen", want dat is toch het meest overlast veroorzakende deel van de toerfietsers. Wat ook logisch is want een groepje is nu eenmaal minder wendbaar en valpartijen liggen eerder op de loer dan bij solisten. Als een enkele racefietser een auto is dan is een groepje een vrachtauto. Zeker nu "wij wielrenners" onderwerp van gesprek zijn wordt er extra op ons gelet En krijg je ook sneller excessen in de vorm van agressieve reacties als het door andere weggebruikers ervaren of aangeprate asociale gedrag van wielrenners bevestigd wordt. Wat dat betreft vrees ik trouwens ook dat invoering van de voorgestelde regel geen verbetering zal zijn. Want nu gebeuren er weinig ongelukken en is er dus vooral irritatie, op de rijweg hebben eventuele ongelukken meer impact (inhalen van een groep waar dat niet kan bijv.) en daarnaast ligt de tolerantiegrens van de gemiddelde fietspadrecreant gelukkig hoger dan die van de automobilist.
pi_80685467
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:26 schreef Pritt het volgende:
iets van fotonop.nl oid
Hmm, dat is iets van mij. Maar in principe zit hier niks verkeerds achter. Kan je ook zien waar het mis gaat? Dan ga ik er even achteraan.

Edit: Het zou nu opgelost moeten zijn. Zat in mijn avatar die ergens anders opgeslagen staat. Geen idee waarom de virusscanner hier op zou reageren, maar ik zal de beheerder inlichten.
pi_80688594
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
Even een verzoekje aan alle amateurwielrenners. ALs jullie in een groep over het fietspad rijden. Houd dan een beetje rekening met andere mensen die ook aanweizg zijn. NEE, wij gaan niet binnen 2 seconden opzij als jullie roepen: HEUUUUUUUY!!!. En, NEE, het fietspad is niet gemaakt om met 4 breed in een peleton te rijden.

Dus ehm, ik vind jullie allemaal erg lief, als jullie je tenmisnte gedragen als een gewone deelnemer aan het verkeer, voorrang verlenen en oppassen voor mensen die met kinderen rondfietsen...
Ik roep altijd tring tring..

Dan heb ik nog 'n verzoek aan 'gewone fietsers': Willen jullie je lijn houden? En op 't moment dat je ingehaald wordt niet zomaar uitwijken of slingeren?
pi_80688644
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik roep altijd tring tring..

Hihi. Ik "dingdong".
in a crowd you lose humanity
  zondag 25 april 2010 @ 11:00:25 #30
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80688728
Ik heb gewoon een bel. Wel zo makkelijk en veel minder onbeschoft.
pi_80688974
Sinds gisteren heb ik ook een bel op mijn fiets werkt erg goed en merk dat andere fietsers het toch meer waarderen dan roepen.

Gisteren trouwens 65 km gereden ging lekker . Dadelijk 80 km hopelijk ga ik minder dood als vorige week.
Boodschap van algemeen nut.
pi_80689112
Ik gebruik altijd men remmen als "bel". Als ik er hard op tik hoor je dat ontzettend goed Maar ik zal ooit ook een bel aanschaffen, want die bejaarden horen zelfs mijn geweldige rembel niet eens
pi_80694562
Simpel belletje scheelt zoveel (on)begrip. Zelden problemen gehad!

Terug van een tochtje van 82. Die turn by turn navigatie gaat nooit meer aan, wat een faal software

heerlijk gereden, nu de bbq aanslingeren
  zondag 25 april 2010 @ 14:45:41 #34
148059 Pritt
Atheïst
pi_80694697
Trouwens op een of andere manier zit nu na elk ritje mijn rechter knie 'op slot' de dag er na, ook tijdens het rijden, maar na mate de tocht langer duurt wordt het minder. Ik vind het rete irritant, hoop niet dat ik dat blijf houden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80694765
75 km extra op de teller. Volgens mij zo rond de 700 km gemaakt in het begin van seizoen. Nog nooit zoeel kilometers gemaakt in het begin.

Heerlijk kunnen rijden op de Lekdijk naar Vianen. Mede door wat hulp van fietser in wit Rose shirt lekker tempo zo rond de 35 kunnen volhouden. De vorm zit er nog steeds in
pi_80694828
Daar zou ik toch eens mee naar de dokter gaan. Klinkt als geirriteerde pezen.

Vandaag was dus mijn eerste rit met de Edge. Ik rij rond de 70 cadans en 165 bpm hartslag bij 30 gemiddeld. Zijn dit gemiddelde gegevens volgens jullie?
pi_80695169
Cadans moet omhoog meen ik. Zo ergens rond de 90 lever je de meeste kracht tegen de minste energie.

Hartslag is persoonlijk, pas als je zones gaat bepalen en in de weer gaat met een aantal minuten in D1 etc kun je iets van vergelijk trekken.

Zelfde geld voor snelheid, ik kijk altijd naar de hoeveelheid spierpijn na afloop Routes zijn altijd anders en mensen zijn altijd anders dus vergelijken op gemiddelde snelheid vind ik niet nodig. Het praat liever over hoe zwart het voor je ogen was

Net terug van een rondje van 100km. Beetje elkaar op lopen naaien (ik de rest dan vooral) door stukken met 37 int uur door de polder te jassen. Meestal ging t een stuk rustiger, meer tegen de 30, maar ging toch meer om de gezelligheid.

Heel gek maar na een avond zuipen en een hele dag laminaat leggen was m'n lichaam niet echt in topconditie vandaag
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 25 april 2010 @ 15:16:12 #38
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80695478
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:03 schreef FJD het volgende:
Cadans moet omhoog meen ik. Zo ergens rond de 90 lever je de meeste kracht tegen de minste energie.

Hartslag is persoonlijk, pas als je zones gaat bepalen en in de weer gaat met een aantal minuten in D1 etc kun je iets van vergelijk trekken.
Precies. Op internet zijn wel manieren te vinden om je maxhartslag te bepalen (niet met rekensommetje doen, maar met een test op de fiets). Ook je overgangszone of "lactate treshold" is wel handig te bepalen. Staan ook genoeg manieren voor op internet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80698189
Net terug van een rondje van 95km, met een maat. We zouden eerst 80km doen, maar toch een extra lusje erbij geplakt. De eerste 80km nooit echt wind tegen gehad (we konden het vrij gemakkelijk rond de 33 houden), maar juist die laatste extra 15km waren alleen maar wind tegen , mn poten behoorlijk op stuk gereden. Uiteindelijk een gemiddelde van rond de 30. Wel aardig doorgetrapt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 25 april 2010 @ 19:47:53 #40
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80704031
Vandaag naar m'n pa gefietst en weer terug: Groningen - Spier v.v. 130 km samen met m'n vriendin, was weer een mooi tochtje
.
pi_80704204
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 23:21 schreef jpjedi het volgende:

[..]

oh, je hebt ook nieuws gelezen?
Nee, ik werd bijna voor mijn flikker gereden door zo'n groepje losgeslagen amateurs....Terwijl ik gewoon even stopte om mijn telefoon op te pakken, konden zij niet even opletten en langs me heen fietsen. Overigens gaat het dan wel om groepjes groter dan 3-4 fietsers. Als ze met minder zijn gaat het eigenlijk altijd gewoon normaal. Maar zo'n meute die ook zo nodig 5 breed moet rijden (net als in de tour!!!) dat is echt gevaarlijk en wekt inderdaad mijn agressie op; zeker als ze dan ook nog bijna mijn dochter doodrijden...

Maargoed, ik vind het prima, als je als wielrenner maar begrijpt dat je niet de enige bent. En zeker niet denken dat anderen jou voor moeten laten omdat jij tenslotte zo 'hard' rijdt...Snappie? Verder wens ik jullie allemaal een fijne zomer!

[ Bericht 36% gewijzigd door Spanky78 op 25-04-2010 19:58:32 ]
Whatever...
  zondag 25 april 2010 @ 20:11:02 #42
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80705070
5 naast elkaar? Dat gebeurt eigenlijk nooit. Altijd gewoon 2. Alleen als er even een chaosmomentje is kan dat voorkomen, bij remmen of optrekken.
  zondag 25 april 2010 @ 20:12:14 #43
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80705118
Ik vertrek trouwens 1 mei van Wierden naar Simmern!. Met een maatje van me.. En dan weer terug. 100km/dag. Slaapzak mee, op de racefiets. Rugzakje op, meer niet. Zin in!

Nu nog even kaarten kopen.. Of printen zelf. Nog even bekijken. Maar daar heeft Ivo vast wel antwoord op..!?
pi_80705510
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:47 schreef Yankee het volgende:
Vandaag naar m'n pa gefietst en weer terug: Groningen - Spier v.v. 130 km samen met m'n vriendin, was weer een mooi tochtje

Ook nog in de buurt gefietst. Hoogeveen > Ruinen > Dwingelo > Spier > Beilen > Wijster > Hoogeveen. Klein rondje (55km).

Alleen op de fietspaden was het niet te doen bijna..... door heen gekomen met heel veel pardon, en dank u wel zeggen . Valt mij gewoon op dat mensen sowieso al schrikken van 1 wielrenner....of je nou belt of roept (op de nette manier natuurlijk) en met een gangetje van nog geen 10 km/u nadert...... Zijn bijna allemaal geneigd om elkaar in de wielen te rijden, over het hele fietspad te gaan slinger of een een noodstop te maken.. Kan ook zijn dat ik zo verschrikkelijk lelijk ben natuurlijk.....
pi_80710018
Oplossing: fietspaden zoveel mogelijk vermijden op drukke tijdstippen.
pi_80710926
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:53 schreef Tommeke het volgende:
Dan heb ik nog 'n verzoek aan 'gewone fietsers': Willen jullie je lijn houden? En op 't moment dat je ingehaald wordt niet zomaar uitwijken of slingeren?
Had nog geen week na aanschaf m'n Koga bijna al total loss gereden door zo'n trol Zonder kijken of hand uitsteken in 1x oversteken op een plek die niet eens als afslag stond gedefinieerd, ik zat er nog net een meter achter. Vandaag nog eentje tegen t verkeer in op 'mijn' fietspad, met een 2e fiets in z'n hand en dan ondertussen lekker afwezig naar een flatgebouw staren Op dat soort momenten komt m'n frustratie altijd wel naar boven en schreeuw ik een luid en duidelijk "UITKIJKEN!".

Onbegrip zal er altijd wel blijven bij beide kanten. In de meeste gevallen valt het gelukkig allemaal wel mee. Het meest vervelende zijn toch wel fietsers die gezellig met 2 of 3 man beide helften v/h fietspad in beslag nemen. Daar is het gewoon niet voor bedoeld. Ach ja, gewoon zo snel mogelijk lekker het platteland op duiken, daar zijn de wegen veel breder en het volk veel beperkter.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_80711016
De meeste fietsers die met 3 of meer naast elkaar fietsen zijn scholieren, niet wielrenners.
pi_80715859
Ronde van NH zaterdag gedaan. Niet op officiële startplekken Oostzaan of Alkmaar gestart, maar in Bovenkarspel. Vanaf Berkhout tot circa Bergen, ik denk zo'n 90 kilometer, hebben we toch nog in groepjes gefietst, daarna moesten we het stuk tegenwind met z'n drieën opknappen (iedereen finishte in Alkmaar).

Echt heel pittig afgezien want het was door kort omrijden zelfs 165 ipv 160 maar uiteindelijk met een voldaan gevoel op de bank geploft (tot 20:00, de prestatie moest immers gevierd worden op een verwarmd terras ).

Hier ons clubje van 3, ik in het midden:

Maar ik ben blijkbaar de enige hier die hem heeft gereden? Dan hoop ik maar tijdens de Giro Toertocht Amsterdam op 9 mei bij een van jullie in het wiel te kunnen hangen
  FOK!fotograaf maandag 26 april 2010 @ 01:55:03 #49
73911 ultra_ivo
pi_80716812
De hele nacht en dag lekker fietspadloos gefietst in België en Frankrijk. Is een leuk rondje maar toch wat pittiger dan verwacht. 410km en een dike 3000hoogtemeters.
  maandag 26 april 2010 @ 08:17:54 #50
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80717968
Zo, dit weekend was een fantastisch fietsweekend. Het weer was goed, de benen en armen beginnen al behoorlijk bruin te worden (in vergelijking met de rest van het lichaam). Zaterdag 135km rondje uiterwaarden, vanuit Amersfoort helemaal naar Zaltbommel en dan langs de dijk richting Tiel en dan weer omhoog. Zondag vanuit Amersfoort via de bossen naar Utrecht en dan de Vecht omhoog en via de Loosdrechtse plassen naar de Lage Vuursche en zo via de polder weer naar huis. Maar 86km.

Sinds woensdag zit ik op de 400km met maar 1 rustdag ertussen en waarvan 1 dag een 1u20m in het rood op de club. Vandaag en morgen maar niets doen. Ben nog aan het twijfelen of ik woensdag de Giro d'Amerongen ga rijden, een omloop met finish op de Amerongseberg voor Amateur B. Mijn licentie zou vandaag klaar moeten zijn. Misschien beter om ma, di en wo rust te pakken en dan do op de club weer bijna 1.5 uur te knallen.

Zaterdag ga ik de Ronde van vlaanderen rijden. Zitten stukken kasseien van de parijs Roubaix wedstrijd tussen. Twijfel of ik met de club de 135km of zelf de 190km ga rijden. Sowieso komt er nog 30km bij want de finish is ergens anders dan de start? iemand deze al een keer gereden?
Superhero to the rescue!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')