http://www.whydidigowrong(...)-olympics-2012-logo/quote:Op woensdag 21 april 2010 22:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
2012 London Summer Olympics
Behoeft geen uitleg denk ik, uitgebreid besproken in de pers en op internet.
das de link met de Volendamse haring maffiaquote:
Het zou wel erg rustig worden wanneer er alleen nog maar unieke topics geopend zouden worden.quote:
Je kijkt nooit meer hetzelfde naar een Dodge...quote:
quote:Op woensdag 21 april 2010 22:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je kijkt nooit meer hetzelfde naar een Dodge...
Dat is een erg oude variant van het Opel logo, sinds 2009 gebruikt Opel dit logo:quote:
Omdat?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:21 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
MOET.. NIET.. DENIGRERENDE VROUWEN.. OPMERKING MAKEN...
quote:Op woensdag 21 april 2010 22:23 schreef SadKingBilly het volgende:http://logodesignerblog.com/bad-ugly-worst-logo-designs/
Je hebt toch geen commentaar op mijn oude logo heaquote:Op woensdag 21 april 2010 22:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is een erg oude variant van het Opel logo, sinds 2009 gebruikt Opel dit logo:
[ afbeelding ]
Ongeacht wat je van het merk vindt, het logo vind ik erg fraai, herkenbaar en krachtig.
Vergelijk dat met enkele Japanse of Koreaanse concurrenten:
[ [url=http://www.ci.garden-grove.ca.us/city-files/hyundai_logo[1].jpg]afbeelding[/url] ]
Een zoektochtje op Google levert inderdaad een hele hoop obscure logo's op. Maar met dit topic doelde ik wel op herkenbare logo's, niet het afzichtelijk logo van één of andere fitnesstoko in Alabama.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:23 schreef SadKingBilly het volgende:http://logodesignerblog.com/bad-ugly-worst-logo-designs/
Studenten aan de medische faculteit ontleden kikkers als onderdeel van hun opleiding, dus in dat opzicht is het wel een passend symbool voor een academisch medisch centrum. De site geeft er echter een heel andere draai aan:quote:Op woensdag 21 april 2010 22:31 schreef dotKoen het volgende:
[ afbeelding ]
Het beeldmerk op zich is best mooi, maar wat een kikker met een universitair medisch centrum te maken heeft, is me een raadsel.
quote:Het Universitair Medisch Centrum Groningen is te typeren als: vertrouwd, eigenzinnig en academisch. Daarom heeft het universitair medisch centrum gekozen voor een kikker als beeldmerk. Een eigenzinnige keuze die past bij het UMCG. Een kikker is een alledaags dier dat zich prettig voelt in een schone en rustige omgeving waar het goed toeven is. Het symboliseert leven, gezondheid, vertrouwen en kwaliteit. Het academische komt tot uiting in de schematische weergave van het achterlijf. De stippel- en streeppatronen zijn geïnspireerd op moderne medische scantechnieken.
Zeer mee eens.quote:
(Bron.)quote:BRS needed a new brand for a new line of athletic footwear it was preparing to introduce in 1972. Knight approached Davidson for design ideas, and she agreed to provide them, charging a rate of US$2 per hour. In June 1971, Davidson presented a number of design options to Knight and other BRS executives, and they ultimately selected the mark now known globally as the Swoosh. "I don't love it," Knight told her, "but I think it will grow on me." Davidson submitted a bill for US$35 for her work.[3] (In 1983, Knight gave Davidson a diamond Swoosh ring and an envelope filled with Nike stock to express his gratitude.)
Ze moeten toch meedoen aan de nieuwe rijkshuisstijl? Hun site is iig nog niet aangepast.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:08 schreef Thijz het volgende:
[..]
Dan ziet het er nu wel iets beter uit...
elk departement heeft volgens mij een streefdatum wanneer ze om moeten zijn. Zolang ze voor die tijd maar om zijn is het in orde.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ze moeten toch meedoen aan de nieuwe rijkshuisstijl? Hun site is iig nog niet aangepast.
Edit: ik zag je link niet. Nieuwe rijkshuisstijl dus, maar nog niet doorgevoerd in hun website.
De nieuwe rijkshuisstijl vind ik overigens erg mooi.
Hmm, heb je een boete/dwangsom van ze gehad?quote:
Ouderwets, maar mi. niet verschikkelijk lelijk. Dat die kleuren erin staat is niet echt vreemd te noemen. De typografie van de nieuwe VVD-campagne vind ik dan wel weer erg lelijkquote:Op donderdag 22 april 2010 12:53 schreef Premium_Quality het volgende:
Ouderwets logo, verder duidelijk de kleuren van het liberalisme + koningshuis.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Word artquote:Op donderdag 22 april 2010 13:10 schreef dotKoen het volgende:
Word art.
Hier in Nijmegen is er een pand met een gevelbord dat direct uit MS Works is gekopieerd. Zo'n lelijke piramide.![]()
Linkje
Er zijn (zeker in Nederland) maar weinig voetbalclubs met een geslaagd logo. Maar die van AZ spant idd de kroon.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:25 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is gewoon nog lelijker dan elk ander voetballogo
Oeh, die is inderdaad wel heel vreemd gekozen voor een ziekenhuis.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:29 schreef Vultures het volgende:
Ik vind dit logo niet lelijk, maar wel érg nietszeggend voor een ziekenhuis:
[ afbeelding ]
Veel te ingewikkeld om het echt goed te onthouden.
Op de gevel ziet het er met neon verlicht nog een stuk erger uit.
Ja, Almere hequote:Op donderdag 22 april 2010 17:29 schreef Vultures het volgende:
Ik vind dit logo niet lelijk, maar wel érg nietszeggend voor een ziekenhuis:
[ afbeelding ]
Veel te ingewikkeld om het echt goed te onthouden.
Op de gevel ziet het er met neon verlicht nog een stuk erger uit.
OMGquote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
BYD
Een Chinese autofabrikant die naast z'n modellen ook het logo bijna schaamteloos kopieert.
Ik denk dat dat peanuts is vergeleken met het bedrag wat Pepsi heeft betaald om hun logo bij te werken (en hopelijk wereldwijd door te voerenquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:57 schreef NrTH het volgende:
Gelre ziekenhuizen.
[ afbeelding ]
Ik vraag me echt af hoeveel ze voor zoiets betaald hebben, misschien moet ik ook maar logo's gaan designen.
Nog altijd beter dan Comic Sansquote:Op donderdag 22 april 2010 13:26 schreef Thijz het volgende:
[..]
Inderdaad. Word art![]()
Maar die piramide is wel consequent op de gevel doorgevoerd.
Mwah, niet mee eens. De vraag is of een logo van een bank heel veel moet zeggen. Het moet vooral heel herkenbaar zijn, en dat is gelukt. Vind het ingetogen genoeg om betrouwbaarheid uit te stralen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:37 schreef OldJeller het volgende:
[ afbeelding ]
Dit.
Nietszeggend, lelijk logo, lelijke kleuren.
Herkenbaar, maar dat kan ook een rode cirkel zijn met een blauwe stip in het midden. Blijft lelijk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:47 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Mwah, niet mee eens. De vraag is of een logo van een bank heel veel moet zeggen. Het moet vooral heel herkenbaar zijn, en dat is gelukt. Vind het ingetogen genoeg om betrouwbaarheid uit te stralen.
Uitstralen, niet zijn. Het gaat hier over woord- en beeldmerken, niet de bedrijven erachter.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar dat kan ook een rode cirkel zijn met een blauwe stip in het midden. Blijft lelijk.
Betrouwbaarheid?![]()
![]()
Op de manier hoe dat poppetje zit, is het net alsof ze willen uitbeelden dat SPA wordt uitgepist.quote:
Zo te zien een gemeente met veel boze mensen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:53 schreef doppelgänger het volgende:
het kutlogo van Oldambt
[ afbeelding ]
Precies. Maar aan het resultaat te zien beseft niet iedereen dat. Een reden te meer om dit soort dingen niet door een internetpoll te beslissen.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:38 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Bwant die werkt ook in zwart wit
Helaas, TS moet je teleurstellen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:53 schreef TheFrankey het volgende:
ts is vast zon marketingstudent en iedereen doet zijn huiswerk nu. Ts heeft over krachtige logos en blabla
Ik ben het daar niet mee eens, het is het logo van de meest aantrekkelijke babygeur.quote:
ik weet wel welke je bedoeld, die met ronald mcdonald ook. vet filmpje was dat. Stond ook op de weblog 2 maanden geleden ofzo.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Helaas, TS moet je teleurstellen.
Aanleiding was een animatie filmpje op Dumpert (dat ik niet meer terug kan vinden met dank een de verotte zoekfunctie daar) waarin de wereld opgebouwd is uit allerlei logo's waar we dagelijks mee te maken krijgen.
Ja, maar heel druk. Een logo is bedoeld als herkenningssymbool. Zo is die van de NS prachtig, in 0.5 seconde heb je die al herkend. Of de gele M van MacDonalds.quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:08 schreef EdNoolk het volgende:
[ afbeelding ]
Voorbeeld van een fantastisch logo!
Als je hem goed bekijkt is hij inderdaad druk, maar het viel mij pas op dat er helemaal geen volle U staat toen ik er echt goed naar keek, voor mijn idee stond er altijd gewoon U. Maar voor de rest heb je wel gelijkquote:Op zaterdag 24 april 2010 14:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, maar heel druk. Een logo is bedoeld als herkenningssymbool. Zo is die van de NS prachtig, in 0.5 seconde heb je die al herkend. Of de gele M van MacDonalds.
Die naamlogo's zijn al een stuk lastiger, zoals die van Veolia en Arriva.
V&D heeft een soort gelijk logo:quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:08 schreef EdNoolk het volgende:
[ afbeelding ]
Voorbeeld van een fantastisch logo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in dit rijtje past deze ook wel:quote:Op donderdag 22 april 2010 00:28 schreef Id_do_her het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neen, want die is met opzet.quote:Op zondag 25 april 2010 21:03 schreef kvd het volgende:
[..]
in dit rijtje past deze ook wel:
[ afbeelding ]
Die anderen zijn niet met opzet sexueel getint, deze welquote:Op maandag 26 april 2010 20:56 schreef kvd het volgende:
[..]
en die anderen zijn allemaal geen opzet? Daar is toch ook over nagedacht?
Oud:quote:Gap's logo back to blue after fans gripe about new
NEW YORK (AP) -- Gap is back to blue.
The casualwear chain will keep its decades-old white-on-navy blue logo after all. The move comes just one week after the company swapped it online for a new logo without saying a word. The new logo irritated fans, spurring them to complain about it online.
Gap North America president Marka Hansen said in a statement late Monday that the San Francisco-based company realized how much people liked the old logo after they put up the new one, a white background with black letters and a little blue box. She also says Gap didn't handle the change correctly and missed a chance to have shoppers offer input until it was too late.
Yahoo! Finance
Niet slecht, spreekt jonge vrouwen aan die veel kopen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:51 schreef Thijz het volgende:
[..]
V&D heeft een soort gelijk logo:
[ afbeelding ]
apple heeft veel klachten gekregen op dit logo.quote:
Haha, wat een blunder.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Oud:
[ afbeelding ]
Nieuw:
[ afbeelding ]
![]()
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Helaas, TS moet je teleurstellen.
Aanleiding was een animatie filmpje op Dumpert (dat ik niet meer terug kan vinden met dank een de verotte zoekfunctie daar) waarin de wereld opgebouwd is uit allerlei logo's waar we dagelijks mee te maken krijgen.
http://vimeo.com/10149605quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:16 schreef Funkel het volgende:
[..]
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.
die is tof! meteen doorgezet naar alle collega'squote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:16 schreef Funkel het volgende:
[..]
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.
Ik vind het Opel logo juist mooi..quote:
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersquote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:38 schreef picodealion het volgende:
Jammer dat er zo weinig toelichting bij logo's wordt gegeven. Ik ben zelf ook geen voorstander van Talpa/Tien, maar wat is er zo slecht aan het logo? Ik zie ook zo gauw niet wat er mis is met het Coca Cola logo, en uit dat overzicht van Windows logo's is juist duidelijk hoe het logo steeds meer geëvolueerd is tot iets straks.
Die van FC Groningen daarentegen vind ik inderdaad erg matig, de vergelijking met een bouwbedrijf vind ik wel een goede. VVD heeft ook een aparte stijl voor een politieke partij vind ik, veel te blokkig en schreeuwerig. Die van Den Haag snap ik ook niet helemaal,.
Kortom: licht eens toe waarom een logo slecht is, ongeacht je mening over het merk, wordt het topic een stuk interessanter van.
Gadverdamme, de oude was beter idd.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
Deze kan er nu ook wel bij, net nieuw.
[ afbeelding ]
Hier kom je in 2010 toch niet mee aankakken zeg, jezus wat slecht.
Natuurlijk wel. Net als in de (kleding)mode, komen dingen van de jaren 80 en 90 helemaal terug. Vind het wel hip.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat dit sarcasme is?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:25 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersZe zouden een voorbeeld moeten nemen aan Pepsi, en hun logo af en toe updaten.
Eens. Sommige mensen kraken alles maar af, en hebben daarbij niet door hoe dom dat klinkt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcasme is?
Het Coca-Cola logo is wellicht ouderwets, maar het meest herkenbare logo ter wereld. Het logo alleen is miljarden waard. Veranderen doen ze zeker wel, maar heel subtiel, ingrijpende veranderingen zouden desastreus zijn. Coca-Cola kan toch, ondanks het oud aandoende beeldmerk, prima een modern image voor hun merk maken. Zo vind ik de verpakkingen en brand-awareness campagnes echt wel eigentijds.
Tsja, bij Sanquin heb ik daar niet zo veel moeite mee, voor mij is de link met bloed duidelijk (maar niet iedereen beheerst natuurlijk Latijn of een romaanse taal). Daarnaast vind ik het beeldmerk van Sanquin juist best mooi, ze houden vast aan de traditie die de pelikaan heeft bij bloedbanken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:36 schreef Louis22 het volgende:
Al die postmoderne, gedistingeerd bedoelde, betekenisloze bedrijfsnamen van tegenwoordig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoeld om paupers een indruk van verfijndheid, van klasse te geven, maar het zijn fantasieloze fantasienamen. Het lijkt een beetje op Latijn, of op Grieks, maar het is niks.
Als iets van deze tijd is, veroudert het snel. Het Coca-Cola logo gaat al zo'n 80 jaar mee, en is daar mee, in mijn ogen, vrij tijdloos. Ik vind het een heel herkenbaar logo, en daar gaat het om.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:25 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersZe zouden een voorbeeld moeten nemen aan Pepsi, en hun logo af en toe updaten.
Gerucht gaat dat het een PR stunt was.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:28 schreef RM-rf het volgende:
Jammer dat ik dit topic net te laat zie...
de klucht rondom de vernieuwing van het Logo van The Gap had er goed gepast, maar dat redesign is sinds gistere teruggedraaid:
Oorspronkelijk:
[ afbeelding ]
Re-design:
[ afbeelding ]
na en heftige anti-campagne tegen dat nieuwe logo, onder meer met sites die andere logo's 'gapifieden': (http://gapify.tumblr.com/)
heeft The Gap besloten het terug te draaien, het nieuwe logo gaat de prullemand in, waar het ook hoort
http://www.dailymail.co.u(...)ml?ito=feeds-newsxml
Prima.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:38 schreef picodealion het volgende:
Jammer dat er zo weinig toelichting bij logo's wordt gegeven. Ik ben zelf ook geen voorstander van Talpa/Tien, maar wat is er zo slecht aan het logo? Ik zie ook zo gauw niet wat er mis is met het Coca Cola logo, en uit dat overzicht van Windows logo's is juist duidelijk hoe het logo steeds meer geëvolueerd is tot iets straks.
Die van FC Groningen daarentegen vind ik inderdaad erg matig, de vergelijking met een bouwbedrijf vind ik wel een goede. VVD heeft ook een aparte stijl voor een politieke partij vind ik, veel te blokkig en schreeuwerig. Die van Den Haag snap ik ook niet helemaal,.
Kortom: licht eens toe waarom een logo slecht is, ongeacht je mening over het merk, wordt het topic een stuk interessanter van.
Dat pdf-bestand waar dat artikel naar linkt.. wat een bullshit zeg, ;').quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:47 schreef Thijz het volgende:
[..]
Als iets van deze tijd is, veroudert het snel. Het Coca-Cola logo gaat al zo'n 80 jaar mee, en is daar mee, in mijn ogen, vrij tijdloos. Ik vind het een heel herkenbaar logo, en daar gaat het om.
[ afbeelding ]
En Pepsi... Tja, om nu zo'n 1 miljard dollar er tegen aan te gooien...Helemaal als je de redenen leest waarom dit logo beter is dan de oude...
klote internetquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:05 schreef Quannum het volgende:
Deze rijden hier (België) veel rond:
[ afbeelding ]
Damn you internet!
Ik heb er al aan gedacht om ze eens een mailtje te sturen met een link naar Encyclopedia Dramatica.quote:
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:06 schreef dotKoen het volgende:
Even als afwisseling van deze negativiteit: het nieuwe pwc (voorheen PriceWaterhouseCoopers) logo:
[ afbeelding ]
Erg gaaf, vooral knap hoe ze de nieuwe huisstijl overal uitvoeren.
óf de sales afdeling van het ontwerpbureau heeft het héél goed verkocht, of de directie heeft echt liggen slapen. Wat een onzin. Maar om nu te zeggen dat het echt een ander logo is.. Gewoon het oude logo, maar dan een slag gedraaid.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:11 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat pdf-bestand waar dat artikel naar linkt.. wat een bullshit zeg, ;').
Oh, zie nu pas dat dat alleen in het 'waterhouse'-gedeelte staat.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:22 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Want dat "waterhouse" was echt royal sadness. "Golfjes! Leuk!"
Het is absoluut een heel herkenbaar logo, maar dat is dat van Pepsi ook nog steeds, hoewel dat wel is aangepast naar de huidige standaarden. Ik denk dat die restyle van 2008 Pepsi héél veel goeds heeft gedaan, zonder de herkenbaarheid te verminderen. En het lijkt me dat Coca-Cola dat ook moet lukken. Niet zo'n rigoureuze verandering als PWC, maar wel wat meer dan wat ze de afgelopen jaren hebben aangepast.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcasme is?
Het Coca-Cola logo is wellicht ouderwets, maar het meest herkenbare logo ter wereld. Het logo alleen is miljarden waard. Veranderen doen ze zeker wel, maar heel subtiel, ingrijpende veranderingen zouden desastreus zijn. Coca-Cola kan toch, ondanks het oud aandoende beeldmerk, prima een modern image voor hun merk maken. Zo vind ik de verpakkingen en brand-awareness campagnes echt wel eigentijds.
Pepsi heeft zijn succes identiteit nog niet gevonden, cocacola welquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:06 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[ afbeelding ]
Met bovenstaande post in oogschouw genomen wel een beetje spottend. Maar het heeft een punt
Ik had daar toch echt even een hint nodig om te begrijpen wat dat logo nou eigenlijk wél uit had moeten beelden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:29 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]
een klassieker: Brazillian Institute of Oriental Studies
wel bijblijven, hè. De laatste maand zeker geen boetes meer gehad?quote:
Gaat toch al zo'n 2 millennia meequote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:54 schreef Snaavel het volgende:
[ afbeelding ]
Dit beeldmerk mag wel eens vervangen worden..
Vind het trouwens wel jammer dat het CJIB zo'n paarse band (met een andere letter?) op de Rijkshuisstijl-envelop heeft gezet. Ik had liever een badge-achtig iets gezien. Of zoals vaker in de Rijkshuisstijl wordt gebruikt, de vlakverdeling: de helft van de envelop paars.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef Thijz het volgende:
[..]
wel bijblijven, hè. De laatste maand zeker geen boetes meer gehad?
[..]
Gaat toch al zo'n 2 millennia mee
Nee, dat kloptquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef Thijz het volgende:
[..]
wel bijblijven, hè. De laatste maanden zeker geen boetes meer gehad?
[..]
Meeting rooms 2000 tot 2010 zijn iig duidelijk aangegeven.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:25 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, zie nu pas dat dat alleen in het 'waterhouse'-gedeelte staat.
Maar check ook hun nieuwe site, of:
[ afbeelding ]
Wow, dat lijken wel logo's voor een tv-zender, natuurbeheer-bedrijf en een basisschool,quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:57 schreef lurf_doctor het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier wat lelijke gemeentelogo's
[ afbeelding ]
En het logo van een burgerinitiatief dat tegen het gemeentelogo's is
lijkt op de RijksoverheidSerif, dus dat mag. Alleen dat paarse vlak is wel vaag. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Zal wel weer een uitzondering op de huisstijl zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:06 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Vind het trouwens wel jammer dat het CJIB zo'n paarse band (met een andere letter?) op de Rijkshuisstijl-envelop heeft gezet.
quote:
Ben blij dat ik niet de enige ben die het ontzettend lelijk en ouderwets vindt! Snap echt niet hoe dit een verbetering kan zijn volgens rtl...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
[ afbeelding ]
Je bent gewoon jaloers.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:42 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
En deze kan ik ook niet meer zien!
[ afbeelding ]
Classic logo, niet met je eensquote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:51 schreef Markster het volgende:
hoewel niet veel mensen het met me eens zullen zijn:
[ afbeelding ]
zo saai, zeker in tegenstelling tot playstation en xbox
quote:
Bron.quote:Swoosh
Swoosh is the symbol of the athletic shoe and clothing manufacturer Nike. It is among the most easily recognized brand logos in the world.
History
The Nike "swoosh'" is a design created in 1971 by Carolyn Davidson, a graphic design student at Portland State University. She met Phil Knight while he was teaching accounting classes and she started doing some freelance work for his company, Blue Ribbon Sports (BRS). The Nike Swoosh logo represents the wing in the famous statue of the Greek Goddess of victory, Nike.
BRS needed a new brand for a new line of athletic footwear it was preparing to introduce in 1972. Knight approached Davidson for design ideas, and she agreed to provide them, charging a rate of US$2 per hour.
In June 1971, Davidson presented a number of design options to Knight and other BRS executives, and they ultimately selected the mark now known globally as the Swoosh. "I don't love it," Knight told her, "but I think it will grow on me." Davidson submitted a bill for US$35 for her work.[3] (In 1983, Knight gave Davidson a diamond Swoosh ring and an envelope filled with Nike stock to express his gratitude.)
In June 1972, the first running shoes bearing the Swoosh were introduced at the U.S. Track and Field Olympic Trials in Eugene, Oregon. Nike continues to use the brand today.
During the 1996 Olympics in Atlanta, the Discovery Channel displayed a track shoe allegedly worn by U.S. legend Jesse Owens at the 1936 Olympics in Berlin. This shoe had on it a prominent symbol appearing identical to the Nike swoosh.
Eehm ja, ik zorg met dit mooie logo voor een contrast. wat ervoor zorgt dat de lelijke logo's juist nog meer pijn aan de ogen doen. Whatever.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:04 schreef Neuroscience het volgende:
Ehm ja, heiden6, alleen verkeerd topic.![]()
Maar is dat om het imago dat het bedrijf heeft of het logo zelf? Want als logo is het juist erg sterk. Flexibel te gebruiken, erg herkenbaar, het is al een paar keer veranderd, maar iedereen herkent het nog steeds.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:42 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de enige ben die het ontzettend lelijk en ouderwets vindt! Snap echt niet hoe dit een verbetering kan zijn volgens rtl...
[ afbeelding ]
De beste reclames, logo's, beeldmerkenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:47 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Hebben we ergens ook een topic met mooiste logo's dat iemand weet??
Thanx..Je bent m'n held!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:54 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
De beste reclames, logo's, beeldmerken
Niks tegen winkels uit Veghel jonge..quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:20 schreef kapiteintje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan er niet warm van worden...
Och God.. Nu komt die faaldiscussie ook al deze kant op?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:42 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de enige ben die het ontzettend lelijk en ouderwets vindt! Snap echt niet hoe dit een verbetering kan zijn volgens rtl...
[ afbeelding ]
Haha, m'n moeder zegt altijd Vinolia ipv Veolia.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[ afbeelding ]
Vaag beeldmerk, dito font.
Nee, wel goed tellen, dit zijn maar 7 dotjesquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:45 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Oh my. Ik dacht dat het een grap was. Talpa
Of die kneusjes die zonder onderbouwing het logo van een rivaliserende voetbalclub moeten posten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef speknek het volgende:
Jammer dat er zoveel mongolen op fok zitten, een aantal van de briljantste logo's staan hierbij. Mensen die serieus Walt Disney of Coca Cola noemen zitten echt on crack.
Nou, inderdaad, dit lijkt meer een 1987-logo.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ja. Of een biermerk dat niet hip genoeg is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Of die kneusjes die zonder onderbouwing het logo van een rivaliserende voetbalclub moeten posten.
Walgelijk gewoonquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:15 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb niet zoveel problemen met het nieuwe RTL-7 logo. De typografie vind ik helemaal niet zo verouderd, en het geel/zwart moet actie uitstralen, wat volgens mij wel gelukt is.
Waarom?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:26 schreef Mercer het volgende:
[..]
Haha, m'n moeder zegt altijd Vinolia ipv Veolia.![]()
![]()
Persoonlijk vind ik deze echt "zum kotzen"!
[ afbeelding ]
Een biermerk? De grootste bierbrouwer ter wereld zul je bedoelen...... @AbInbevquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:12 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat ja. Of een biermerk dat niet hip genoeg is.
Ik weet ook niet waarom ze het zo noemt, maar ik moet altijd zo lachen. "Oh daar komt de bus van Vinolia".quote:
Ik vind hem lelijk. Niet de idee erachter, die is wel goed, maar de streepjes hebben hele duidelijke jaggies op een HDTV, en ben ook niet gecharmeerd van het feit dat de streepjes langer zijn dan de zeven waar ze uit zouden moeten stralen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:15 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb niet zoveel problemen met het nieuwe RTL-7 logo. De typografie vind ik helemaal niet zo verouderd, en het geel/zwart moet actie uitstralen, wat volgens mij wel gelukt is.
Nou ja, het beeld- en woordmerk van Walt Disney is weliswaar heel bekend en dus veel geld waard, maar echt esthetisch vind ik het niet. Om nog maar te zwijgen over het feit dat mensen in plaats van Disney vaak Gisnep lezen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef speknek het volgende:
Jammer dat er zoveel mongolen op fok zitten, een aantal van de briljantste logo's staan hierbij. Mensen die serieus Walt Disney of Coca Cola noemen zitten echt on crack.
Qua SBS6 en Talpa ben ik het met je eens. Het TON-logo vind ik zo ontzettend goedkoop, het heeft wat mij betreft een compleet verkeerde uitstraling voor een politieke partij.quote:En dingen als sbs6, trots op nederland, talpa, zijn natuurlijk allemaal teringorganisaties, maar het zijn serieus gewoon goede, herkenbare logo's.
Ik had het niet over jou specifiek, gewoon mensen die hier een biermerk neerplempen want het is slecht bier dus het merk is stom.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:18 schreef Mercer het volgende:
[..]
Een biermerk? De grootste bierbrouwer ter wereld zul je bedoelen...... @AbInbev
[..]
Ik weet ook niet waarom ze het zo noemt, maar ik moet altijd zo lachen. "Oh daar komt de bus van Vinolia".![]()
Wat is het idee erachter? Ik vind 'm er niet uitzien in elk geval, past ook totaal niet bij de stijl die ik in mijn hoofd heb als ik aan RTL denk. Ben wel benieuwd wat de redenatie erachter is,quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind hem lelijk. Niet de idee erachter, die is wel goed, maar de streepjes hebben hele duidelijke jaggies op een HDTV, en ben ook niet gecharmeerd van het feit dat de streepjes langer zijn dan de zeven waar ze uit zouden moeten stralen.
Nou ja, dat laatste klopt, want RTL Broadcasting wil RTL7 herpositioneren, vandaar ook het nieuwe logo.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:23 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou specifiek, gewoon mensen die hier een biermerk neerplempen want het is slecht bier dus het merk is stom.
[..]
Wat is het idee erachter? Ik vind 'm er niet uitzien in elk geval, past ook totaal niet bij de stijl die ik in mijn hoofd heb als ik aan RTL denk. Ben wel benieuwd wat de redenatie erachter is,.
quote:Go Daddy was founded in 1997 as Jomax Technologies by Bob Parsons, who previously founded the software development company Parsons Technology, Inc. The company changed its name to Go Daddy in 1999 when a group of employees were brainstorming on a more memorable name than Jomax Technologies. Someone said, "How about Big Daddy?" A quick check revealed that it was taken. Then Parsons said, "How about Go Daddy?" The name was available, so he bought it. CEO Bob Parsons states the company stuck with the name because it made people smile and remember it.
En dan de naam van het stadion ook nogquote:
Qua beeld- en woordmerk valt het toch wel mee? De naam is wellicht wat te aanstellerig. Het beeldmerk is overigens wel weinig tijdloos.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:08 schreef Mercer het volgende:
Deze mag ook absoluut niet ontbreken! Busvervoer breng.![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het er niet uitzien iig.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Qua beeld- en woordmerk valt het toch wel mee? De naam is wellicht wat te aanstellerig. Het beeldmerk is overigens we weinig tijdloos.
quote:
Hier in Nijmegen is het nooit(?) Connexxion geweest, maar Novio, die echt een verschrikkelijk lelijke huisstijl hadden. Breng is in dat opzicht esthetisch een verbetering. Of dat de investering waard was, lijkt me niet het onderwerp van dit topic.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:23 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik vind het er niet uitzien iig.Eerst was het gewoon Connexxion. [ afbeelding ] Wat op mij veel volwassener overkomt. Maar ja, die ambtenaartjes moeten ook wat te doen hebben, dus waarom niet alle bussen even een andere naam geven? Om het over 5 jaar nog eens dunnetjes over te doen. Wat een geldverspilling.
Je hebt er blijkbaar verstand van. Toch vind ik hem erg mooi. En ik heb er geen verstand van.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:42 schreef dotKoen het volgende:
OT:
[ afbeelding ]
Natuurlijk niet zo erg als het Go Daddy-logo, maar voor een grote postorganisatie geen passend logo. Te ingewikkeld, te rond, stomme gradient. Wel leuke letter.
Nee, heb er geen verstand van (als: ik heb nooit een opleiding in die richting gevolgd of zelf een logo ontworpen). Maar ik vind het wel lelijk en niet passend.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Je hebt er blijkbaar verstand van. Toch vind ik hem erg mooi. En ik heb er geen verstand van.
Ik werk als student zijnde voor een call centre die namens postNL belt , en dat bekt voor geen meter , niemand kent het ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:42 schreef dotKoen het volgende:
OT:
[ afbeelding ]
Natuurlijk niet zo erg als het Go Daddy-logo, maar voor een grote postorganisatie geen passend logo. Te ingewikkeld, te rond, stomme gradient. Wel leuke letter.
Tsja, de keuze om het Nederlandse postbedrijf naar een relatief bescheiden Australisch logistiek bedrijf dat PTT had aangeschaft te noemen was al raar. Ze hadden het gewoon direct Post Nederland of zoiets moeten noemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:24 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ik werk als student zijnde voor een call centre die namens postNL belt , en dat bekt voor geen meter , niemand kent het ook.
TNT Post klinkt zo lekker explosief.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:28 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tsja, de keuze om het Nederlandse postbedrijf naar een relatief bescheiden Australisch logistiek bedrijf dat PTT had aangeschaft te noemen was al raar. Ze hadden het gewoon direct Post Nederland of zoiets moeten noemen.
Te niksig ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:42 schreef dotKoen het volgende:
OT:
[ afbeelding ]
Kid Sex Change?quote:
Welke grap?quote:
Is de trend tegenwoordig gradients en dat soort dingen gradients kwamen er vroeger op print niet zo mooi uit plus het was erg duur om zoveel verschillende kleuren te kunnen printen vandaar dat veel logo's slechts 1 of 2 kleuren hadden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:42 schreef dotKoen het volgende:
OT:
[ afbeelding ]
Hier ben ik het totaal mee eens is gewoon een photoshop tutorial waarschijnlijk gemaakt door een kind van 6quote:
Oude is een stuk beter inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:08 schreef Dr.Cooper het volgende:
Het 'nieuwe' logo is echt verschrikkelijk.
[ afbeelding ]
Wat dacht je van die kutreclames van postnl (kutnaam trouwens, PTTquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:42 schreef dotKoen het volgende:
OT:
[ afbeelding ]
Daar ben ik het grondig mee oneens. Dat oude logo, met die stomme golfjes vind ik niet herkenbaar genoeg. Het nieuwe logo (met nieuwe huisstijl) vind ik juist erg goed met veel aandacht voor detail vormgegeven.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:08 schreef Dr.Cooper het volgende:
Het 'nieuwe' logo is echt verschrikkelijk.
[ afbeelding ]
Ik heb niet alleen technische bezwaren tegen gradients. Overigens, juist bij bedrijven als PostNL spelen technische bezwaren wel een rol: postbedrijven werken nog met stempels en postzakken en weet ik wat voor spullen waar je liever geen gradient op laat afdrukken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 02:34 schreef Drakire het volgende:
[..]
Is de trend tegenwoordig gradients en dat soort dingen gradients kwamen er vroeger op print niet zo mooi uit plus het was erg duur om zoveel verschillende kleuren te kunnen printen vandaar dat veel logo's slechts 1 of 2 kleuren hadden.
Tegenwoordig speelt dit allemaal geen rol meer en zie je dat meer bedrijven hun logo's gaan voorzien van gradients:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet dat ik deze logo's lelijk vind maar om even uit te leggen waarom gradients nu wel kunnen.
quote:
quote:
Gefeliciteerd, je hebt zojuist drie totaal onbekende logo's geplaatst die toevallig ook op de eerste pagina's van dit topic terug te vinden zijn.quote:
Er komen wel meer dezelfde logo's terug, over die van PWC is ook al eerder gediscusieerd, postnl is al eerder voorbij gekomen, logo van Oldambt is al meerdere keren voorbij gekomen...mensen posten gewoon zonder dit topic eerst door te nemenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gefeliciteerd, je hebt zojuist drie totaal onbekende logo's geplaatst die toevallig ook op de eerste pagina's van dit topic terug te vinden zijn.
Waar heb je op gegoogled? "Worst logo ever"
dat is ook het eerste waar ik aan dacht.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:14 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Edit:Ik dacht, waar heb ik een oranje afgeronde driehoek eerder gezien. Nou, bij die schoenensite met verschrikkelijke reclames:
[ afbeelding ]
True, maar daarnaast was het ook de bedoeling van het topic om met bekende beeldmerken te komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef kvd het volgende:
[..]
Er komen wel meer dezelfde logo's terug, over die van PWC is ook al eerder gediscusieerd, postnl is al eerder voorbij gekomen, logo van Oltambt is al meerdere keren voorbij gekomen...mensen posten gewoon zonder dit topic eerst door te nemen
Ja? Volgens mij niet, ik heb er nog naar gekeken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef kvd het volgende:
[..]
Er komen wel meer dezelfde logo's terug, over die van PWC is ook al eerder gediscusieerd, postnl is al eerder voorbij gekomen, logo van Oltambt is al meerdere keren voorbij gekomen...mensen posten gewoon zonder dit topic eerst door te nemen
tsja, bekend zijn ze helaas niet allemaal en dan worden ze ook nog eens geplaatst zonder aan te geven waar ze van zijn. Ik heb geen flauw idee waar deze van is, kan iemand me dat vertellen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
True, maar daarnaast was het ook de bedoeling van het topic om met bekende beeldmerken te komen.
Het is zo makkelijk om een google zoekactie uit te voeren op "Worst Logo Ever" en hier snel wat afbeeldingen te copy pasten.
Jij was ook de eerstequote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:03 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja? Volgens mij niet, ik heb er nog naar gekeken.
Van de makers vanquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:42 schreef dotKoen het volgende:
OT:
[ afbeelding ]
Haha , en toch he , de kop van het nieuwe glas is wat minder rond. = Minder schuim aan den smoel , en meer lucht bij elke slok wat de smaak weer ten goede komt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mijn oog viel laatst op de reclame van Wieckse Witte, waarin ze veelvuldig hun nieuwe glas laten zien. Daar zijn ze ongetwijfeld trots op.
Maar het is gewoon een bijna één op één kopie van de al langer bestaande glazen van het afgelopen jaren populair geworden Erdinger Weißbier.
Kijk en vergelijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van de roomskatholieke kerkquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:06 schreef kvd het volgende:
[..]
tsja, bekend zijn ze helaas niet allemaal en dan worden ze ook nog eens geplaatst zonder aan te geven waar ze van zijn. Ik heb geen flauw idee waar deze van is, kan iemand me dat vertellen?
Ik heb nog nooit een kikker ontleedquote:Op donderdag 22 april 2010 01:13 schreef Iblardi het volgende:
Studenten aan de medische faculteit ontleden kikkers als onderdeel van hun opleiding, dus in dat opzicht is het wel een passend symbool voor een academisch medisch centrum. De site geeft er echter een heel andere draai aan:
Vroeger was dat wel zo. Althans, een bevriende huisarts heeft nog haaien ontleed in het eerste jaar van zijn studie geneeskunde.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een kikker ontleedAls ex-medisch student bij het UMCG
Wel mensen.
Oh gelukkig , nou voel ik me een stuk beter hahaquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Vroeger was dat wel zo. Althans, een bevriende huisarts heeft nog haaien ontleed in het eerste jaar van zijn studie geneeskunde.
Ik heb ook nooit iets anders ontleed dan mensen.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:29 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Oh gelukkig , nou voel ik me een stuk beter haha
Had je liever dat je dokter alleen kikkers had ontleed?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:29 schreef Dr.Sexy het volgende:
Oh gelukkig , nou voel ik me een stuk beter haha
Die het op hun beurt gejat hebben van de makers van het MSN-logo. Maar dan wel pas 5 jaar nadat zo'n beetje iedereen had wel weer gehad had met het ooit nieuwe en leuke idee van verlopende kleurtjes, vlakjes enzo.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:20 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Van de makers van
[ afbeelding ]
?
Haha, inderdaad. Wat stelt dat gedrocht eigenlijk voor? Veel slecht weer, boze burgers en leegstaande huizen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:19 schreef tomatenrood het volgende:
Het is al genoemd: de logo's van de meeste Nederlandse gemeenten.
Beter nemen gemeenten ook gewoon de standaard huisstijl van de rijksoverheid over.
Zo dus
[ afbeelding ]
En niet dit gedrocht:
[ afbeelding ]
Dat boven die burgers moeten volgens mij bomen voorstellen, maar het lijkt inderdaad wel verdacht veel op stoomwolkjesquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Wat stelt dat gedrocht eigenlijk voor? Veel slecht weer, boze burgers en leegstaande huizen?
kut-dorpquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Wat stelt dat gedrocht eigenlijk voor? Veel slecht weer, boze burgers en leegstaande huizen?
Edit: En dan zie ik de vagina-associatie nog over het hoofd
Tsja, gemeenten zijn geen rijksoverheid. Als alle overheid in Nederland dezelfde huisstijl heeft, wordt het echt veel te groot en onduidelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:19 schreef tomatenrood het volgende:
Beter nemen gemeenten ook gewoon de standaard huisstijl van de rijksoverheid over.
Zo dus
[ afbeelding ]
En niet dit gedrocht:
[ afbeelding ]
Dan doen gemeente dat logo maar dan in een andere kleur (groen of zo?). De Landmacht, Luchtmacht e.d. hebben dat logo in het oranje.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tsja, gemeenten zijn geen rijksoverheid. Als alle overheid in Nederland dezelfde huisstijl heeft, wordt het echt veel te groot en onduidelijk.
Hmm, weet niet of dat een goed idee is. Bestuursrechtelijk zijn het echt hele andere entiteiten, met soms tegengestelde belangen. Denk niet dat het verstandig is daar 1 logo op te plakken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:44 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dan doen gemeente dat logo maar dan in een andere kleur (groen of zo?). De Landmacht, Luchtmacht e.d. hebben dat logo in het oranje.
Goed punt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:53 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hmm, weet niet of dat een goed idee is. Bestuursrechtelijk zijn het echt hele andere entiteiten, met soms tegengestelde belangen. Denk niet dat het verstandig is daar 1 logo op te plakken.
Ik vind dat logo van de Rijksoverheid prachtig.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:19 schreef tomatenrood het volgende:
Zo dus
[ afbeelding ]
En niet dit gedrocht:
[ afbeelding ]
Je zit in het verkeerde topic.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:02 schreef Faux. het volgende:
[ afbeelding ]
Nog steeds mijn favoriete logo. Duidelijk, makkelijk en o-zo herkenbaar. Teken vier vierkantjes met de Windows-kleuren en iedereen herkent er het Windows-logo in. Grote verbetering ten opzichte van het oude Windows-logo.
Het oude apple logo is zoveel vetter.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:13 schreef Batsnek het volgende:
Gradients kunnen tegenwoordig echt niet meer, dat is echt zo jaren '90, begin 2000. Ik vind het google logo, en met name natuurlijk apple wel stijlvol. Hedendaags, strak, maar niet saai.
Intertoyslogo is ook echt verschrikkelijk
Vind je dat lelijk? Echt? Even afgezien van alle connotaties.quote:
Maar straalt wel precies datgene uit wat Albert Heijn wil; simpel, no-nonsense, goedkoper dan goedkoop.quote:
Ik vind de verpakkingen zelf nog veel ergerquote:
Die verpakkingen zijn ook totaal niet praktisch: een slechte, schematische tekening in plaats van een foto!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:46 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik vind de verpakkingen zelf nog veel erger
Gewoon wit, rood en zwarte (of witte) tekst. Verder helemaal niets
Maar het straalt inderdaad wel precies uit wat het is, goedkoop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |