ik weet wel welke je bedoeld, die met ronald mcdonald ook. vet filmpje was dat. Stond ook op de weblog 2 maanden geleden ofzo.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Helaas, TS moet je teleurstellen.
Aanleiding was een animatie filmpje op Dumpert (dat ik niet meer terug kan vinden met dank een de verotte zoekfunctie daar) waarin de wereld opgebouwd is uit allerlei logo's waar we dagelijks mee te maken krijgen.
Ja, maar heel druk. Een logo is bedoeld als herkenningssymbool. Zo is die van de NS prachtig, in 0.5 seconde heb je die al herkend. Of de gele M van MacDonalds.quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:08 schreef EdNoolk het volgende:
[ afbeelding ]
Voorbeeld van een fantastisch logo!
Als je hem goed bekijkt is hij inderdaad druk, maar het viel mij pas op dat er helemaal geen volle U staat toen ik er echt goed naar keek, voor mijn idee stond er altijd gewoon U. Maar voor de rest heb je wel gelijkquote:Op zaterdag 24 april 2010 14:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, maar heel druk. Een logo is bedoeld als herkenningssymbool. Zo is die van de NS prachtig, in 0.5 seconde heb je die al herkend. Of de gele M van MacDonalds.
Die naamlogo's zijn al een stuk lastiger, zoals die van Veolia en Arriva.
V&D heeft een soort gelijk logo:quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:08 schreef EdNoolk het volgende:
[ afbeelding ]
Voorbeeld van een fantastisch logo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in dit rijtje past deze ook wel:quote:Op donderdag 22 april 2010 00:28 schreef Id_do_her het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neen, want die is met opzet.quote:Op zondag 25 april 2010 21:03 schreef kvd het volgende:
[..]
in dit rijtje past deze ook wel:
[ afbeelding ]
Die anderen zijn niet met opzet sexueel getint, deze welquote:Op maandag 26 april 2010 20:56 schreef kvd het volgende:
[..]
en die anderen zijn allemaal geen opzet? Daar is toch ook over nagedacht?
Oud:quote:Gap's logo back to blue after fans gripe about new
NEW YORK (AP) -- Gap is back to blue.
The casualwear chain will keep its decades-old white-on-navy blue logo after all. The move comes just one week after the company swapped it online for a new logo without saying a word. The new logo irritated fans, spurring them to complain about it online.
Gap North America president Marka Hansen said in a statement late Monday that the San Francisco-based company realized how much people liked the old logo after they put up the new one, a white background with black letters and a little blue box. She also says Gap didn't handle the change correctly and missed a chance to have shoppers offer input until it was too late.
Yahoo! Finance
Niet slecht, spreekt jonge vrouwen aan die veel kopen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:51 schreef Thijz het volgende:
[..]
V&D heeft een soort gelijk logo:
[ afbeelding ]
apple heeft veel klachten gekregen op dit logo.quote:
Haha, wat een blunder.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Oud:
[ afbeelding ]
Nieuw:
[ afbeelding ]
![]()
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Helaas, TS moet je teleurstellen.
Aanleiding was een animatie filmpje op Dumpert (dat ik niet meer terug kan vinden met dank een de verotte zoekfunctie daar) waarin de wereld opgebouwd is uit allerlei logo's waar we dagelijks mee te maken krijgen.
http://vimeo.com/10149605quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:16 schreef Funkel het volgende:
[..]
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.
die is tof! meteen doorgezet naar alle collega'squote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:16 schreef Funkel het volgende:
[..]
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.
Ik vind het Opel logo juist mooi..quote:
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersquote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:38 schreef picodealion het volgende:
Jammer dat er zo weinig toelichting bij logo's wordt gegeven. Ik ben zelf ook geen voorstander van Talpa/Tien, maar wat is er zo slecht aan het logo? Ik zie ook zo gauw niet wat er mis is met het Coca Cola logo, en uit dat overzicht van Windows logo's is juist duidelijk hoe het logo steeds meer geëvolueerd is tot iets straks.
Die van FC Groningen daarentegen vind ik inderdaad erg matig, de vergelijking met een bouwbedrijf vind ik wel een goede. VVD heeft ook een aparte stijl voor een politieke partij vind ik, veel te blokkig en schreeuwerig. Die van Den Haag snap ik ook niet helemaal,.
Kortom: licht eens toe waarom een logo slecht is, ongeacht je mening over het merk, wordt het topic een stuk interessanter van.
Gadverdamme, de oude was beter idd.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
Deze kan er nu ook wel bij, net nieuw.
[ afbeelding ]
Hier kom je in 2010 toch niet mee aankakken zeg, jezus wat slecht.
Natuurlijk wel. Net als in de (kleding)mode, komen dingen van de jaren 80 en 90 helemaal terug. Vind het wel hip.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
Deze kan er nu ook wel bij, net nieuw.
[ afbeelding ]
Hier kom je in 2010 toch niet mee aankakken zeg, jezus wat slecht.
Ik neem aan dat dit sarcasme is?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:25 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersZe zouden een voorbeeld moeten nemen aan Pepsi, en hun logo af en toe updaten.
Eens. Sommige mensen kraken alles maar af, en hebben daarbij niet door hoe dom dat klinkt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcasme is?
Het Coca-Cola logo is wellicht ouderwets, maar het meest herkenbare logo ter wereld. Het logo alleen is miljarden waard. Veranderen doen ze zeker wel, maar heel subtiel, ingrijpende veranderingen zouden desastreus zijn. Coca-Cola kan toch, ondanks het oud aandoende beeldmerk, prima een modern image voor hun merk maken. Zo vind ik de verpakkingen en brand-awareness campagnes echt wel eigentijds.
Tsja, bij Sanquin heb ik daar niet zo veel moeite mee, voor mij is de link met bloed duidelijk (maar niet iedereen beheerst natuurlijk Latijn of een romaanse taal). Daarnaast vind ik het beeldmerk van Sanquin juist best mooi, ze houden vast aan de traditie die de pelikaan heeft bij bloedbanken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:36 schreef Louis22 het volgende:
Al die postmoderne, gedistingeerd bedoelde, betekenisloze bedrijfsnamen van tegenwoordig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoeld om paupers een indruk van verfijndheid, van klasse te geven, maar het zijn fantasieloze fantasienamen. Het lijkt een beetje op Latijn, of op Grieks, maar het is niks.
Als iets van deze tijd is, veroudert het snel. Het Coca-Cola logo gaat al zo'n 80 jaar mee, en is daar mee, in mijn ogen, vrij tijdloos. Ik vind het een heel herkenbaar logo, en daar gaat het om.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:25 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersZe zouden een voorbeeld moeten nemen aan Pepsi, en hun logo af en toe updaten.
Gerucht gaat dat het een PR stunt was.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:28 schreef RM-rf het volgende:
Jammer dat ik dit topic net te laat zie...
de klucht rondom de vernieuwing van het Logo van The Gap had er goed gepast, maar dat redesign is sinds gistere teruggedraaid:
Oorspronkelijk:
[ afbeelding ]
Re-design:
[ afbeelding ]
na en heftige anti-campagne tegen dat nieuwe logo, onder meer met sites die andere logo's 'gapifieden': (http://gapify.tumblr.com/)
heeft The Gap besloten het terug te draaien, het nieuwe logo gaat de prullemand in, waar het ook hoort
http://www.dailymail.co.u(...)ml?ito=feeds-newsxml
Prima.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:38 schreef picodealion het volgende:
Jammer dat er zo weinig toelichting bij logo's wordt gegeven. Ik ben zelf ook geen voorstander van Talpa/Tien, maar wat is er zo slecht aan het logo? Ik zie ook zo gauw niet wat er mis is met het Coca Cola logo, en uit dat overzicht van Windows logo's is juist duidelijk hoe het logo steeds meer geëvolueerd is tot iets straks.
Die van FC Groningen daarentegen vind ik inderdaad erg matig, de vergelijking met een bouwbedrijf vind ik wel een goede. VVD heeft ook een aparte stijl voor een politieke partij vind ik, veel te blokkig en schreeuwerig. Die van Den Haag snap ik ook niet helemaal,.
Kortom: licht eens toe waarom een logo slecht is, ongeacht je mening over het merk, wordt het topic een stuk interessanter van.
Dat pdf-bestand waar dat artikel naar linkt.. wat een bullshit zeg, ;').quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:47 schreef Thijz het volgende:
[..]
Als iets van deze tijd is, veroudert het snel. Het Coca-Cola logo gaat al zo'n 80 jaar mee, en is daar mee, in mijn ogen, vrij tijdloos. Ik vind het een heel herkenbaar logo, en daar gaat het om.
[ afbeelding ]
En Pepsi... Tja, om nu zo'n 1 miljard dollar er tegen aan te gooien...Helemaal als je de redenen leest waarom dit logo beter is dan de oude...
klote internetquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:05 schreef Quannum het volgende:
Deze rijden hier (België) veel rond:
[ afbeelding ]
Damn you internet!
Ik heb er al aan gedacht om ze eens een mailtje te sturen met een link naar Encyclopedia Dramatica.quote:
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:06 schreef dotKoen het volgende:
Even als afwisseling van deze negativiteit: het nieuwe pwc (voorheen PriceWaterhouseCoopers) logo:
[ afbeelding ]
Erg gaaf, vooral knap hoe ze de nieuwe huisstijl overal uitvoeren.
óf de sales afdeling van het ontwerpbureau heeft het héél goed verkocht, of de directie heeft echt liggen slapen. Wat een onzin. Maar om nu te zeggen dat het echt een ander logo is.. Gewoon het oude logo, maar dan een slag gedraaid.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:11 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat pdf-bestand waar dat artikel naar linkt.. wat een bullshit zeg, ;').
Oh, zie nu pas dat dat alleen in het 'waterhouse'-gedeelte staat.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:22 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Want dat "waterhouse" was echt royal sadness. "Golfjes! Leuk!"
Het is absoluut een heel herkenbaar logo, maar dat is dat van Pepsi ook nog steeds, hoewel dat wel is aangepast naar de huidige standaarden. Ik denk dat die restyle van 2008 Pepsi héél veel goeds heeft gedaan, zonder de herkenbaarheid te verminderen. En het lijkt me dat Coca-Cola dat ook moet lukken. Niet zo'n rigoureuze verandering als PWC, maar wel wat meer dan wat ze de afgelopen jaren hebben aangepast.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcasme is?
Het Coca-Cola logo is wellicht ouderwets, maar het meest herkenbare logo ter wereld. Het logo alleen is miljarden waard. Veranderen doen ze zeker wel, maar heel subtiel, ingrijpende veranderingen zouden desastreus zijn. Coca-Cola kan toch, ondanks het oud aandoende beeldmerk, prima een modern image voor hun merk maken. Zo vind ik de verpakkingen en brand-awareness campagnes echt wel eigentijds.
Pepsi heeft zijn succes identiteit nog niet gevonden, cocacola welquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:06 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[ afbeelding ]
Met bovenstaande post in oogschouw genomen wel een beetje spottend. Maar het heeft een punt
Ik had daar toch echt even een hint nodig om te begrijpen wat dat logo nou eigenlijk wél uit had moeten beelden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:29 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]
een klassieker: Brazillian Institute of Oriental Studies
wel bijblijven, hè. De laatste maand zeker geen boetes meer gehad?quote:
Gaat toch al zo'n 2 millennia meequote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:54 schreef Snaavel het volgende:
[ afbeelding ]
Dit beeldmerk mag wel eens vervangen worden..
Vind het trouwens wel jammer dat het CJIB zo'n paarse band (met een andere letter?) op de Rijkshuisstijl-envelop heeft gezet. Ik had liever een badge-achtig iets gezien. Of zoals vaker in de Rijkshuisstijl wordt gebruikt, de vlakverdeling: de helft van de envelop paars.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef Thijz het volgende:
[..]
wel bijblijven, hè. De laatste maand zeker geen boetes meer gehad?
[..]
Gaat toch al zo'n 2 millennia mee
Nee, dat kloptquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef Thijz het volgende:
[..]
wel bijblijven, hè. De laatste maanden zeker geen boetes meer gehad?
[..]
Meeting rooms 2000 tot 2010 zijn iig duidelijk aangegeven.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:25 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, zie nu pas dat dat alleen in het 'waterhouse'-gedeelte staat.
Maar check ook hun nieuwe site, of:
[ afbeelding ]
Wow, dat lijken wel logo's voor een tv-zender, natuurbeheer-bedrijf en een basisschool,quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:57 schreef lurf_doctor het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier wat lelijke gemeentelogo's
[ afbeelding ]
En het logo van een burgerinitiatief dat tegen het gemeentelogo's is
lijkt op de RijksoverheidSerif, dus dat mag. Alleen dat paarse vlak is wel vaag. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Zal wel weer een uitzondering op de huisstijl zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:06 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Vind het trouwens wel jammer dat het CJIB zo'n paarse band (met een andere letter?) op de Rijkshuisstijl-envelop heeft gezet.
quote:
Ben blij dat ik niet de enige ben die het ontzettend lelijk en ouderwets vindt! Snap echt niet hoe dit een verbetering kan zijn volgens rtl...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
Deze kan er nu ook wel bij, net nieuw.
[ afbeelding ]
Hier kom je in 2010 toch niet mee aankakken zeg, jezus wat slecht.
Je bent gewoon jaloers.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:42 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
En deze kan ik ook niet meer zien!
[ afbeelding ]
Classic logo, niet met je eensquote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:51 schreef Markster het volgende:
hoewel niet veel mensen het met me eens zullen zijn:
[ afbeelding ]
zo saai, zeker in tegenstelling tot playstation en xbox
quote:
Bron.quote:Swoosh
Swoosh is the symbol of the athletic shoe and clothing manufacturer Nike. It is among the most easily recognized brand logos in the world.
History
The Nike "swoosh'" is a design created in 1971 by Carolyn Davidson, a graphic design student at Portland State University. She met Phil Knight while he was teaching accounting classes and she started doing some freelance work for his company, Blue Ribbon Sports (BRS). The Nike Swoosh logo represents the wing in the famous statue of the Greek Goddess of victory, Nike.
BRS needed a new brand for a new line of athletic footwear it was preparing to introduce in 1972. Knight approached Davidson for design ideas, and she agreed to provide them, charging a rate of US$2 per hour.
In June 1971, Davidson presented a number of design options to Knight and other BRS executives, and they ultimately selected the mark now known globally as the Swoosh. "I don't love it," Knight told her, "but I think it will grow on me." Davidson submitted a bill for US$35 for her work.[3] (In 1983, Knight gave Davidson a diamond Swoosh ring and an envelope filled with Nike stock to express his gratitude.)
In June 1972, the first running shoes bearing the Swoosh were introduced at the U.S. Track and Field Olympic Trials in Eugene, Oregon. Nike continues to use the brand today.
During the 1996 Olympics in Atlanta, the Discovery Channel displayed a track shoe allegedly worn by U.S. legend Jesse Owens at the 1936 Olympics in Berlin. This shoe had on it a prominent symbol appearing identical to the Nike swoosh.
Eehm ja, ik zorg met dit mooie logo voor een contrast. wat ervoor zorgt dat de lelijke logo's juist nog meer pijn aan de ogen doen. Whatever.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:04 schreef Neuroscience het volgende:
Ehm ja, heiden6, alleen verkeerd topic.![]()
Maar is dat om het imago dat het bedrijf heeft of het logo zelf? Want als logo is het juist erg sterk. Flexibel te gebruiken, erg herkenbaar, het is al een paar keer veranderd, maar iedereen herkent het nog steeds.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:42 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de enige ben die het ontzettend lelijk en ouderwets vindt! Snap echt niet hoe dit een verbetering kan zijn volgens rtl...
En deze kan ik ook niet meer zien!
[ afbeelding ]
De beste reclames, logo's, beeldmerkenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:47 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Hebben we ergens ook een topic met mooiste logo's dat iemand weet??
Thanx..Je bent m'n held!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:54 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
De beste reclames, logo's, beeldmerken
Niks tegen winkels uit Veghel jonge..quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:20 schreef kapiteintje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan er niet warm van worden...
Och God.. Nu komt die faaldiscussie ook al deze kant op?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:42 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de enige ben die het ontzettend lelijk en ouderwets vindt! Snap echt niet hoe dit een verbetering kan zijn volgens rtl...
En deze kan ik ook niet meer zien!
[ afbeelding ]
Haha, m'n moeder zegt altijd Vinolia ipv Veolia.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[ afbeelding ]
Vaag beeldmerk, dito font.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |