Dat logo van Centerparcs:
![]()
Een lettertype dat wellicht gekozen is om aan te geven dat het een park is waar je actieve bezigheden kan verwachten, het is dan wel schreefloos maar de kleur en het aanzicht geeft aan dat je wat 'kan verwachten' als je aanwezig bent in het park zelf.
De bladeren boven de woorden in de vorm van een groene vogel, dat aangeeft dat je de natuur terug kan vinden in elk vakantiepark van genoemd bedrijf dat zich specialiseert in recreatie. Een geslaagd logo, waar men ongetwijfeld lang over heeft moeten nadenken om alle aspecten van het collectieve gemeenschap (met zijn allen, gezellig) in het bedrijf zelf, te kunnen weergeven.
Logo van NS:
![]()
Twee pijlen die elk, op horizontale ligging, naar een van de twee zijden wijzen. Daartussen een wit vlak dat mogelijk een weg voorstelt. De boodschap dat dit bedrijf mensen kan vervoeren van de ene plek naar de ander komt erg goed over. Is ook erg neutraal, in kleur. Is niet dreigend, zoals rood dat zou aangeven. Met de kleurstelling van de treinen die overigens in geel zijn geverfd, komt deze kleur blauw goed aan.