http://www.whydidigowrong(...)-olympics-2012-logo/quote:Op woensdag 21 april 2010 22:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
2012 London Summer Olympics
Behoeft geen uitleg denk ik, uitgebreid besproken in de pers en op internet.
das de link met de Volendamse haring maffiaquote:
Het zou wel erg rustig worden wanneer er alleen nog maar unieke topics geopend zouden worden.quote:
Je kijkt nooit meer hetzelfde naar een Dodge...quote:
quote:Op woensdag 21 april 2010 22:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je kijkt nooit meer hetzelfde naar een Dodge...
Dat is een erg oude variant van het Opel logo, sinds 2009 gebruikt Opel dit logo:quote:
Omdat?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:21 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
MOET.. NIET.. DENIGRERENDE VROUWEN.. OPMERKING MAKEN...
quote:Op woensdag 21 april 2010 22:23 schreef SadKingBilly het volgende:http://logodesignerblog.com/bad-ugly-worst-logo-designs/
Je hebt toch geen commentaar op mijn oude logo heaquote:Op woensdag 21 april 2010 22:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is een erg oude variant van het Opel logo, sinds 2009 gebruikt Opel dit logo:
[ afbeelding ]
Ongeacht wat je van het merk vindt, het logo vind ik erg fraai, herkenbaar en krachtig.
Vergelijk dat met enkele Japanse of Koreaanse concurrenten:
[ [url=http://www.ci.garden-grove.ca.us/city-files/hyundai_logo[1].jpg]afbeelding[/url] ]
Een zoektochtje op Google levert inderdaad een hele hoop obscure logo's op. Maar met dit topic doelde ik wel op herkenbare logo's, niet het afzichtelijk logo van één of andere fitnesstoko in Alabama.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:23 schreef SadKingBilly het volgende:http://logodesignerblog.com/bad-ugly-worst-logo-designs/
Studenten aan de medische faculteit ontleden kikkers als onderdeel van hun opleiding, dus in dat opzicht is het wel een passend symbool voor een academisch medisch centrum. De site geeft er echter een heel andere draai aan:quote:Op woensdag 21 april 2010 22:31 schreef dotKoen het volgende:
[ afbeelding ]
Het beeldmerk op zich is best mooi, maar wat een kikker met een universitair medisch centrum te maken heeft, is me een raadsel.
quote:Het Universitair Medisch Centrum Groningen is te typeren als: vertrouwd, eigenzinnig en academisch. Daarom heeft het universitair medisch centrum gekozen voor een kikker als beeldmerk. Een eigenzinnige keuze die past bij het UMCG. Een kikker is een alledaags dier dat zich prettig voelt in een schone en rustige omgeving waar het goed toeven is. Het symboliseert leven, gezondheid, vertrouwen en kwaliteit. Het academische komt tot uiting in de schematische weergave van het achterlijf. De stippel- en streeppatronen zijn geïnspireerd op moderne medische scantechnieken.
Zeer mee eens.quote:
(Bron.)quote:BRS needed a new brand for a new line of athletic footwear it was preparing to introduce in 1972. Knight approached Davidson for design ideas, and she agreed to provide them, charging a rate of US$2 per hour. In June 1971, Davidson presented a number of design options to Knight and other BRS executives, and they ultimately selected the mark now known globally as the Swoosh. "I don't love it," Knight told her, "but I think it will grow on me." Davidson submitted a bill for US$35 for her work.[3] (In 1983, Knight gave Davidson a diamond Swoosh ring and an envelope filled with Nike stock to express his gratitude.)
Ze moeten toch meedoen aan de nieuwe rijkshuisstijl? Hun site is iig nog niet aangepast.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:08 schreef Thijz het volgende:
[..]
Dan ziet het er nu wel iets beter uit...
elk departement heeft volgens mij een streefdatum wanneer ze om moeten zijn. Zolang ze voor die tijd maar om zijn is het in orde.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ze moeten toch meedoen aan de nieuwe rijkshuisstijl? Hun site is iig nog niet aangepast.
Edit: ik zag je link niet. Nieuwe rijkshuisstijl dus, maar nog niet doorgevoerd in hun website.
De nieuwe rijkshuisstijl vind ik overigens erg mooi.
Hmm, heb je een boete/dwangsom van ze gehad?quote:
Ouderwets, maar mi. niet verschikkelijk lelijk. Dat die kleuren erin staat is niet echt vreemd te noemen. De typografie van de nieuwe VVD-campagne vind ik dan wel weer erg lelijkquote:Op donderdag 22 april 2010 12:53 schreef Premium_Quality het volgende:
Ouderwets logo, verder duidelijk de kleuren van het liberalisme + koningshuis.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Word artquote:Op donderdag 22 april 2010 13:10 schreef dotKoen het volgende:
Word art.
Hier in Nijmegen is er een pand met een gevelbord dat direct uit MS Works is gekopieerd. Zo'n lelijke piramide.![]()
Linkje
Er zijn (zeker in Nederland) maar weinig voetbalclubs met een geslaagd logo. Maar die van AZ spant idd de kroon.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:25 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is gewoon nog lelijker dan elk ander voetballogo
Oeh, die is inderdaad wel heel vreemd gekozen voor een ziekenhuis.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:29 schreef Vultures het volgende:
Ik vind dit logo niet lelijk, maar wel érg nietszeggend voor een ziekenhuis:
[ afbeelding ]
Veel te ingewikkeld om het echt goed te onthouden.
Op de gevel ziet het er met neon verlicht nog een stuk erger uit.
Ja, Almere hequote:Op donderdag 22 april 2010 17:29 schreef Vultures het volgende:
Ik vind dit logo niet lelijk, maar wel érg nietszeggend voor een ziekenhuis:
[ afbeelding ]
Veel te ingewikkeld om het echt goed te onthouden.
Op de gevel ziet het er met neon verlicht nog een stuk erger uit.
OMGquote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
BYD
Een Chinese autofabrikant die naast z'n modellen ook het logo bijna schaamteloos kopieert.
Ik denk dat dat peanuts is vergeleken met het bedrag wat Pepsi heeft betaald om hun logo bij te werken (en hopelijk wereldwijd door te voerenquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:57 schreef NrTH het volgende:
Gelre ziekenhuizen.
[ afbeelding ]
Ik vraag me echt af hoeveel ze voor zoiets betaald hebben, misschien moet ik ook maar logo's gaan designen.
Nog altijd beter dan Comic Sansquote:Op donderdag 22 april 2010 13:26 schreef Thijz het volgende:
[..]
Inderdaad. Word art![]()
Maar die piramide is wel consequent op de gevel doorgevoerd.
Mwah, niet mee eens. De vraag is of een logo van een bank heel veel moet zeggen. Het moet vooral heel herkenbaar zijn, en dat is gelukt. Vind het ingetogen genoeg om betrouwbaarheid uit te stralen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:37 schreef OldJeller het volgende:
[ afbeelding ]
Dit.
Nietszeggend, lelijk logo, lelijke kleuren.
Herkenbaar, maar dat kan ook een rode cirkel zijn met een blauwe stip in het midden. Blijft lelijk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:47 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Mwah, niet mee eens. De vraag is of een logo van een bank heel veel moet zeggen. Het moet vooral heel herkenbaar zijn, en dat is gelukt. Vind het ingetogen genoeg om betrouwbaarheid uit te stralen.
Uitstralen, niet zijn. Het gaat hier over woord- en beeldmerken, niet de bedrijven erachter.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar dat kan ook een rode cirkel zijn met een blauwe stip in het midden. Blijft lelijk.
Betrouwbaarheid?![]()
![]()
Op de manier hoe dat poppetje zit, is het net alsof ze willen uitbeelden dat SPA wordt uitgepist.quote:
Zo te zien een gemeente met veel boze mensen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:53 schreef doppelgänger het volgende:
het kutlogo van Oldambt
[ afbeelding ]
Precies. Maar aan het resultaat te zien beseft niet iedereen dat. Een reden te meer om dit soort dingen niet door een internetpoll te beslissen.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:38 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Bwant die werkt ook in zwart wit
Helaas, TS moet je teleurstellen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:53 schreef TheFrankey het volgende:
ts is vast zon marketingstudent en iedereen doet zijn huiswerk nu. Ts heeft over krachtige logos en blabla
Ik ben het daar niet mee eens, het is het logo van de meest aantrekkelijke babygeur.quote:
ik weet wel welke je bedoeld, die met ronald mcdonald ook. vet filmpje was dat. Stond ook op de weblog 2 maanden geleden ofzo.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Helaas, TS moet je teleurstellen.
Aanleiding was een animatie filmpje op Dumpert (dat ik niet meer terug kan vinden met dank een de verotte zoekfunctie daar) waarin de wereld opgebouwd is uit allerlei logo's waar we dagelijks mee te maken krijgen.
Ja, maar heel druk. Een logo is bedoeld als herkenningssymbool. Zo is die van de NS prachtig, in 0.5 seconde heb je die al herkend. Of de gele M van MacDonalds.quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:08 schreef EdNoolk het volgende:
[ afbeelding ]
Voorbeeld van een fantastisch logo!
Als je hem goed bekijkt is hij inderdaad druk, maar het viel mij pas op dat er helemaal geen volle U staat toen ik er echt goed naar keek, voor mijn idee stond er altijd gewoon U. Maar voor de rest heb je wel gelijkquote:Op zaterdag 24 april 2010 14:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, maar heel druk. Een logo is bedoeld als herkenningssymbool. Zo is die van de NS prachtig, in 0.5 seconde heb je die al herkend. Of de gele M van MacDonalds.
Die naamlogo's zijn al een stuk lastiger, zoals die van Veolia en Arriva.
V&D heeft een soort gelijk logo:quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:08 schreef EdNoolk het volgende:
[ afbeelding ]
Voorbeeld van een fantastisch logo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in dit rijtje past deze ook wel:quote:Op donderdag 22 april 2010 00:28 schreef Id_do_her het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neen, want die is met opzet.quote:Op zondag 25 april 2010 21:03 schreef kvd het volgende:
[..]
in dit rijtje past deze ook wel:
[ afbeelding ]
Die anderen zijn niet met opzet sexueel getint, deze welquote:Op maandag 26 april 2010 20:56 schreef kvd het volgende:
[..]
en die anderen zijn allemaal geen opzet? Daar is toch ook over nagedacht?
Oud:quote:Gap's logo back to blue after fans gripe about new
NEW YORK (AP) -- Gap is back to blue.
The casualwear chain will keep its decades-old white-on-navy blue logo after all. The move comes just one week after the company swapped it online for a new logo without saying a word. The new logo irritated fans, spurring them to complain about it online.
Gap North America president Marka Hansen said in a statement late Monday that the San Francisco-based company realized how much people liked the old logo after they put up the new one, a white background with black letters and a little blue box. She also says Gap didn't handle the change correctly and missed a chance to have shoppers offer input until it was too late.
Yahoo! Finance
Niet slecht, spreekt jonge vrouwen aan die veel kopen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:51 schreef Thijz het volgende:
[..]
V&D heeft een soort gelijk logo:
[ afbeelding ]
apple heeft veel klachten gekregen op dit logo.quote:
Haha, wat een blunder.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Oud:
[ afbeelding ]
Nieuw:
[ afbeelding ]
![]()
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Helaas, TS moet je teleurstellen.
Aanleiding was een animatie filmpje op Dumpert (dat ik niet meer terug kan vinden met dank een de verotte zoekfunctie daar) waarin de wereld opgebouwd is uit allerlei logo's waar we dagelijks mee te maken krijgen.
http://vimeo.com/10149605quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:16 schreef Funkel het volgende:
[..]
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.
die is tof! meteen doorgezet naar alle collega'squote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:16 schreef Funkel het volgende:
[..]
Logorama heet dat filmpje.. Maakt het misschien makkelijker zoeken.. Echt geniaal filmpje, heeft een Oscar gewonnen voor beste korte animatiefilm.
Ik vind het Opel logo juist mooi..quote:
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersquote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:38 schreef picodealion het volgende:
Jammer dat er zo weinig toelichting bij logo's wordt gegeven. Ik ben zelf ook geen voorstander van Talpa/Tien, maar wat is er zo slecht aan het logo? Ik zie ook zo gauw niet wat er mis is met het Coca Cola logo, en uit dat overzicht van Windows logo's is juist duidelijk hoe het logo steeds meer geëvolueerd is tot iets straks.
Die van FC Groningen daarentegen vind ik inderdaad erg matig, de vergelijking met een bouwbedrijf vind ik wel een goede. VVD heeft ook een aparte stijl voor een politieke partij vind ik, veel te blokkig en schreeuwerig. Die van Den Haag snap ik ook niet helemaal,.
Kortom: licht eens toe waarom een logo slecht is, ongeacht je mening over het merk, wordt het topic een stuk interessanter van.
Gadverdamme, de oude was beter idd.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
Deze kan er nu ook wel bij, net nieuw.
[ afbeelding ]
Hier kom je in 2010 toch niet mee aankakken zeg, jezus wat slecht.
Natuurlijk wel. Net als in de (kleding)mode, komen dingen van de jaren 80 en 90 helemaal terug. Vind het wel hip.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:16 schreef exile79 het volgende:
Deze kan er nu ook wel bij, net nieuw.
[ afbeelding ]
Hier kom je in 2010 toch niet mee aankakken zeg, jezus wat slecht.
Ik neem aan dat dit sarcasme is?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:25 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersZe zouden een voorbeeld moeten nemen aan Pepsi, en hun logo af en toe updaten.
Eens. Sommige mensen kraken alles maar af, en hebben daarbij niet door hoe dom dat klinkt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcasme is?
Het Coca-Cola logo is wellicht ouderwets, maar het meest herkenbare logo ter wereld. Het logo alleen is miljarden waard. Veranderen doen ze zeker wel, maar heel subtiel, ingrijpende veranderingen zouden desastreus zijn. Coca-Cola kan toch, ondanks het oud aandoende beeldmerk, prima een modern image voor hun merk maken. Zo vind ik de verpakkingen en brand-awareness campagnes echt wel eigentijds.
Tsja, bij Sanquin heb ik daar niet zo veel moeite mee, voor mij is de link met bloed duidelijk (maar niet iedereen beheerst natuurlijk Latijn of een romaanse taal). Daarnaast vind ik het beeldmerk van Sanquin juist best mooi, ze houden vast aan de traditie die de pelikaan heeft bij bloedbanken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:36 schreef Louis22 het volgende:
Al die postmoderne, gedistingeerd bedoelde, betekenisloze bedrijfsnamen van tegenwoordig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoeld om paupers een indruk van verfijndheid, van klasse te geven, maar het zijn fantasieloze fantasienamen. Het lijkt een beetje op Latijn, of op Grieks, maar het is niks.
Als iets van deze tijd is, veroudert het snel. Het Coca-Cola logo gaat al zo'n 80 jaar mee, en is daar mee, in mijn ogen, vrij tijdloos. Ik vind het een heel herkenbaar logo, en daar gaat het om.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:25 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Het Coca-Cola logo is gewoon niet meer van deze tijd. Die lettersZe zouden een voorbeeld moeten nemen aan Pepsi, en hun logo af en toe updaten.
Gerucht gaat dat het een PR stunt was.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:28 schreef RM-rf het volgende:
Jammer dat ik dit topic net te laat zie...
de klucht rondom de vernieuwing van het Logo van The Gap had er goed gepast, maar dat redesign is sinds gistere teruggedraaid:
Oorspronkelijk:
[ afbeelding ]
Re-design:
[ afbeelding ]
na en heftige anti-campagne tegen dat nieuwe logo, onder meer met sites die andere logo's 'gapifieden': (http://gapify.tumblr.com/)
heeft The Gap besloten het terug te draaien, het nieuwe logo gaat de prullemand in, waar het ook hoort
http://www.dailymail.co.u(...)ml?ito=feeds-newsxml
Prima.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:38 schreef picodealion het volgende:
Jammer dat er zo weinig toelichting bij logo's wordt gegeven. Ik ben zelf ook geen voorstander van Talpa/Tien, maar wat is er zo slecht aan het logo? Ik zie ook zo gauw niet wat er mis is met het Coca Cola logo, en uit dat overzicht van Windows logo's is juist duidelijk hoe het logo steeds meer geëvolueerd is tot iets straks.
Die van FC Groningen daarentegen vind ik inderdaad erg matig, de vergelijking met een bouwbedrijf vind ik wel een goede. VVD heeft ook een aparte stijl voor een politieke partij vind ik, veel te blokkig en schreeuwerig. Die van Den Haag snap ik ook niet helemaal,.
Kortom: licht eens toe waarom een logo slecht is, ongeacht je mening over het merk, wordt het topic een stuk interessanter van.
Dat pdf-bestand waar dat artikel naar linkt.. wat een bullshit zeg, ;').quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:47 schreef Thijz het volgende:
[..]
Als iets van deze tijd is, veroudert het snel. Het Coca-Cola logo gaat al zo'n 80 jaar mee, en is daar mee, in mijn ogen, vrij tijdloos. Ik vind het een heel herkenbaar logo, en daar gaat het om.
[ afbeelding ]
En Pepsi... Tja, om nu zo'n 1 miljard dollar er tegen aan te gooien...Helemaal als je de redenen leest waarom dit logo beter is dan de oude...
klote internetquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:05 schreef Quannum het volgende:
Deze rijden hier (België) veel rond:
[ afbeelding ]
Damn you internet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |