Dat gedeelte wel ja. Het eerste gedeelte (wat we net hebben gezien) is lastiger.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mensen die gewonden proberen te redden hoor je niet dood te schieten. Dat is vooraf ook gemakkelijk te beoordelen hoor.
Dat is ook achteraf.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:11 schreef Toad het volgende:
[..]
Laten we het even nog relativeren.
Ik neem aan dat je de voorgeschiedenis kent? Dat Reuters al bij het Pentagon aangedrongen had op uitleg over dit incident?
Echt, als we onszelf hierover niet kunnen opwinden, en wel over al die onzinnige zaken die in Nederland gebeuren. Dan is er echt wat aan de hand.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is ook achteraf.
Ja, het is nu duidelijk dat er iig een paar onschuldige mensen bij waren. Dat was het blijkbaar voor die militairen niet.
Ik wind me ook hierover op hoor. Maar ik probeer het van beide kanten te bekijken. Dat heeft niks met wegrelativeren te maken ofzo. Je kunt vooraf duizend afspraken maken. Dan nog zullen onschuldige mensen omkomen. En ja, dat is heel triest.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:14 schreef Toad het volgende:
[..]
Echt, als we onszelf hierover niet kunnen opwinden, en wel over al die onzinnige zaken die in Nederland gebeuren. Dan is er echt wat aan de hand.
Het waren burgers die andere burgers te hulp kwamen. En ook al waren het "insurgents", dan nog schiet je ze niet neer als ze een gewonde proberen te verslepen en ongewapend zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:21 schreef Doler12 het volgende:
Die generaal is echt een sukkel. Die gasten voerden geen enkele herkenningsteken om te laten zien dat ze hospikken waren en die 'ambulance' had ook geen herkenningsteken. Het klinkt hard maar die voertuig was gewoon een legitiem doelwit
http://www.icrc.org/ihl.nsf/FULL/472?OpenDocument
Ik begrijp z'n frustratie wel. Ook de Nederlandse Defensie geeft regelmatig geen openheid van zaken:quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:21 schreef -0- het volgende:
Wat probeert die man er toch ineens een aanklacht tegen Nederland van te maken?
Daar gaat het niet om. Die mensen met dat busje vormden geen reële dreiging, maar probeerden enkel als burgers de gewonden mee te nemen. Daarop schieten is een oorlogsmisdaad.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:21 schreef Doler12 het volgende:
Die generaal is echt een sukkel. Die gasten voerden geen enkele herkenningsteken om te laten zien dat ze hospikken waren en die 'ambulance' had ook geen herkenningsteken. Het klinkt hard maar die voertuig was gewoon een legitiem doelwit
http://www.icrc.org/ihl.nsf/FULL/472?OpenDocument
quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:29 schreef DrDentz het volgende:
Wat een wijs mannetje. Die ga ik opwachten na schooltijd en een paar klapjes geven. Met z'n Leonardo di Caprio.
Als de piloot zit de slapen kan dat best toch?quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:28 schreef AryaMehr het volgende:
Het meest lachwekkende vond ik de opmerking van de generaal over dat een RPG een Apache-helikopter uit de lucht kan halen.
goed zo, chocomel over m'n toetsenbordquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:29 schreef DrDentz het volgende:
Wat een wijs mannetje. Die ga ik opwachten na schooltijd en een paar klapjes geven. Met z'n Leonardo di Caprio.
quote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:28 schreef Tism het volgende:
Een bizar verhaal uit Engeland: een vrachtwagen raast daar met bijna 100 km/uur over de snelweg, maar er zit een auto vast aan z'n bumper die hij vooruit duwt.
Het lijkt erop dat de chauffeur niets doorheeft; hij haalt wat auto's in en één inzittende weet het voorval te filmen met z'n mobieltje.
Hoe het allemaal kan, wordt niet uit de doeken gedaan. Volgens de Daily Telegraph is niet duidelijk hoe de Renault Clio vast kwam te zitten en ook niet hoe het kan dat de trucker van niets weet. Uiteindelijk stopte de chauffeur en kon de bestuurder van de Renault ongedeerd uitstappen.
De zaak schijnt nog onderzocht te worden, maar niemand is bereikbaar voor commentaar. Het bedrijf waar de vrachtwagen van is, zegt overspoeld te worden met telefoontjes sinds het verhaal in het nieuws is.
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/19421
Asperger stelt gewoon niks voor. Alleen dankzij mensen als hem die de hele dag lopen te zeiken dat ze het zwaar hebben omdat ze anders zijnquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat jong wordt volgens mij deels een syndroom aangepraat
Ik denk dat de chauffeuse dat ook wel meerdere keren gedaan heeft, tevergeefs..quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat moet je toch op de een of andere manier merken.Ik zou als een gek gaan toeteren.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:55 schreef Karzai het volgende:
Heineken probeert Kooistra te slopen en zijn handel te pakken, ben benieuwd hoe dit verder loopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |