Hmm.. Ik kan zodadelijk na het werk wel even langsfietsen, heb alleen niet veel tijd. Rijd vanavond om 7 uur weg naar la douce France en ik ben nog bezig met pakken. Je bent zeker nu niet thuisquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Northwave wijkt minder af van de europese maten dan sidi. Ik heb een paar maat 44 ATB schoenen, normale schoenmaat 42,5
Snel in Utrecht (op de amsterdamsestraatweg, koffie bij mij?) en Rein veenendaal in Veenendaal verkopen beiden Northwave en Sidi.
edit: als iemand tijd en zin heeft om het nieuwe topic aan te maken, ga je gang. Ik ben een beetje druk vandaag![]()
Nee nog op mn werk. Zit met een griepje te bibberen, maar ik mag niet naar huis van mezelf, we moeten per 1 april een nieuwe prijslijst uitsturen en daar ben ik druk zat mee. Morgen begint ons fiscale jaar 2011, dus paniek in de tentquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:28 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hmm.. Ik kan zodadelijk na het werk wel even langsfietsen, heb alleen niet veel tijd. Rijd vanavond om 7 uur weg naar la douce France en ik ben nog bezig met pakken. Je bent zeker nu niet thuis
Nog steeds bezig met de prijslijst? tskquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee nog op mn werk. Zit met een griepje te bibberen, maar ik mag niet naar huis van mezelf, we moeten per 1 april een nieuwe prijslijst uitsturen en daar ben ik druk zat mee. Morgen begint ons fiscale jaar 2011, dus paniek in de tent
Het zoveelste topic.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:45 schreef Yankee het volgende:
We hebben ook een fanclub:
Wielrenners...
Ze blijven elke keer weer leuk om te lezen. Al denk ik dat de helft van al die posters eens mee moet gaan op een rit en eens moet zien hoe het van de andere kant is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:45 schreef Yankee het volgende:
We hebben ook een fanclub:
Wielrenners...
Ik denk aan zoiets:quote:Op donderdag 1 april 2010 15:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Trouwens, Oksel, je kunt beter een randonneuse/randonneur gebruiken voor het forensen dan een hybride. Rijdt een stuk lekkerder (racestuur, snellere wielen) en kan gewoon verlichting op.
Open kettingkast en derailleur is veel te onderhoudsgevoelig voor forensen imo. Tel daar dan nog bij op dat je bij zo'n fiets er minder makkelijk bijkan dan bij een racefiets of MTB.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik denk aan zoiets:
[ afbeelding ]
11,9KG, en dan pedaaltjes erop.
Denk dat dat snel genoeg is..?
Te snel voor de verlichting die erop zit.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik denk aan zoiets:
[ afbeelding ]
11,9KG, en dan pedaaltjes erop.
Denk dat dat snel genoeg is..?
Vergeet niet dat ik geen 700 per dag fiets Ivo..quote:Op donderdag 1 april 2010 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Te snel voor de verlichting die erop zit.
Niet helemaal. Ik heb ooit geprobeerd een hybride frame voor een randonneur te gebruiken, dat werkte niet, een verkeerde geometrie en vooral gedonder met de remmen. Die waren niet goed te krijgen.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:33 schreef Oksel het volgende:
En is een randonneur (oid) niet gewoon een hybride met een racefiets stuur?
Geen 700 inderdaad, maar als forens kom je onvermijdelijk in de winter in het donker te fietsen. En dan is een amechtig vuurvliegje als koplamp niet handig. Een SON met Edelux zal mischien niet nodig zijn als je gediciplineerd genoeg bent om vaak genoeg bij te laden. Hangt ook van je route af, of er veel donkere stukken inzitten.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ik geen 700 per dag fiets Ivo..Maar "gewoon" fiets. En een ligfiets, yeah, right.
Een randonneur (oid), daar wil ik nog wel eens naar kijken.
Weet je nog een leuk 2e handje Ivo? Niet te zwaar, niet te oud?
quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:33 schreef No-P het volgende:
Werken shimano cassette's met een campagnolo groep en andersom? Of krijg je dan sneller slijtage oid?
Op een randonneur zitten crossremmen. Naar gelang de bouw van het frame passen er 32 tot 47mm banden onder.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:13 schreef Tommeke het volgende:
32 mm? Zit je dan niet met je remmen, of stel ik nu een domme vraag?
Veel plezier morgen!quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:55 schreef Littlecreep het volgende:
Het lijkt alsof ik morgen weer flink moet ploeteren in rotweer in Vlaanderen. Weerbericht ziet er nog niet al te zonnig uit.
Maar in ieder geval is het dan wat rustiger op het parcours
Zit je onder de plak jochie....quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:05 schreef Oksel het volgende:
Vanmorgen was het dus prachtig weer.. en zat ik thuis te wachten tot mijn schoonouders zouden komen..
Dat verklaart een hoopquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op een randonneur zitten crossremmen. Naar gelang de bouw van het frame passen er 32 tot 47mm banden onder.
Een achterwiel met de 'verkeerde' cassette is vaak goed pas te krijgen. Soms met wat finetunen van de derailleur, anders met het demonteren van de cassette en het vervangen van de afstandsringen door andere zodat de juiste afstand tussen de kransjes gecreëerd wordt.
Doe je je zwembandjes omquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:42 schreef ursel het volgende:
Morgen naar schoonouders fietsen (90 km)
Een echte fietser weerhoudt zich niet van een beetje regenquote:Op zondag 4 april 2010 00:26 schreef FJD het volgende:
Goed verhaal
Waarom loopt de ketting toch niet op het middenblad? Misschien moet ik bij het terugmonteren het buitenblad voor de trapper schroeven ipv erachterAch ja, het was al 23:00 toen ik daaraan sleutelde zullen we maar denken...
[..]
Doe je je zwembandjes om
Ik heb ook niet veel gedaan. De afgelopen 4 weken echt veel getraind (1450 km in maart). Beetje moe.quote:Op zondag 4 april 2010 13:29 schreef No-P het volgende:
Mooie foto's en dito race Tom.
Heb zelf niet veel gefietst van de week. 2 keer op de Tacx en verder wat gelopen. Heb mijn reserve wielen ook op een shimanosysteem goed kunnen afstellen; dat scheelt weer.
Gewoon gaan rijden.quote:Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?
Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben
Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn![]()
Gouda-Oudewater-Harmelen-Vleuten-Maarssen-Tienhoven-Westbroek-Maartensdijk is leuker denk ik.quote:Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?
Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben
Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn![]()
Vetgedrukte stuk kan ook anders:quote:Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef Wombcat het volgende:
De brug over de A2 over, dan kom je in Maarssen. Na de brug linksaf, weg onderdoor. Direct na dit tunneltje rechts aanhouden, weer tunneltje onder een weg door. Rechtdoor de volgende weg over, direct na die brug rechtsaf. Bij volgende splitsing rechtsaf (het fietspad buigt naar links, naar beneden, direct hierna is deze splitsing), weer onder een weg door. Net voor volgende viaduct linksaf (brug over Amsterdam-Rijnkanaal). Na de brug 2e fietspad links. Onder weg door, direct hierna weer links. Bij stoplicht rechtsaf. Einde weg rechts (in Tienhoven is dat), richting Westbroek. Deze weg volgen tot een paar km verderop in Westbroek links aanhouden (de weg buigt daar naar rechts af, je moet dan linksaf). Doorrijden tot rotonde bij provinciale weg. Daar linksaf. Bij volgende rotonde rechtsaf (Maartensdijk in). Deze weg blijven volgen tot stoplichten bij provinciale weg, linksaf richting Soest.
Hopelijk heb ik niets gemist in deze routebeschrijving.
Morgen; paaslunchquote:Op zondag 4 april 2010 19:38 schreef Wombcat het volgende:
Wanneer moet je trouwens? Als je woensdag gaat, kunnen we wel een stukkie samenfietsen.
Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kostquote:Op zondag 4 april 2010 20:01 schreef Wombcat het volgende:
Kortste is via Gouda/Oudewater/Utrecht. Maar dan moet je door het centrum.
Wat ik heb geweten zaterdag. Het was mijn beste Ronde van Vlaanderen van de drie, maar wat een pokkeweer was het. Het begon droog in Ninove, maar binnen een kwartier begon het te druppelen. Op weg naar de Lippenhovestraat begon het te storten en tot de Berendries heb ik het niet droog gehad.quote:Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef ursel het volgende:
[..]
Een echte fietser weerhoudt zich niet van een beetje regen
Dan is de route die ik eerder postte denk ik het beste. Daarmee vermijd je zoveel mogelijk de bebouwde kom.quote:Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kostCentrum van steden probeer ik dus te mijden.
Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangafquote:Op zondag 4 april 2010 21:09 schreef FJD het volgende:
en wat is het een drama om via Nieuwegein rechtsom Utrecht te rijden zegLeg toch eens een normaal fietspad aan.
Hoopte eigenlijk beide routes te kunnen doen maar ik geloof t wel, ik rijd het stuk Montfoort-Soest wel t zelfde.quote:Op zondag 4 april 2010 21:49 schreef Wombcat het volgende:
Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangaf
Het makkelijkste is om gewoon over Kralingse Zoom te gaan, maar dan zit je wel met heel veel stoplichten. Op een gegeven moment kan je dan bij Terbegge de Rottekade op. Dan heb je in feite heel het stuk van de Rotte tot en met de A12 en dus Moerkappelle.quote:Op zondag 4 april 2010 21:37 schreef ursel het volgende:
Fer,
Hoe kan ik trouwens het beste om door te rijden naar de rotte vanuit 's Gravendeel?
Zat te denken de heijnenoordtunnel te nemen en dan door te gaan via de Brienenoord.
Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 10:23 schreef FJD het volgende:
Verdwaald in MaarsseniPhone
2u onderweg tegen 32 int uur, lekker fietsen
Nog een uurtje gok ik!
Weet ik maar ik had uitgerekend dat het verplaatsen van de gemeente Soest naar Zeeland meer energie kostte dan ditquote:Op maandag 5 april 2010 10:47 schreef ursel het volgende:
[..]
Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.
quote:Op maandag 5 april 2010 13:32 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook je lichaam op straat verkopen?
Bizar hoe dat dubbelklapt.quote:Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef Bismarck het volgende:
5500 euro en dan toch Ultegra. Bij carbonwielen moet ik altijd aan Marcus Burghardt denken, althans, aan hoe eenvoudig zijn wiel in elkaar vouwde toen hij een hond aanreed.
Ik ben dit jaar aan het uitkijken naar een nieuwe fiets en twijfel tussen een carbonframe of een goed aluminium frame. Aluminium is volgens mij wat duurzamer. Tijdschrift Fiets had deze maand een aantal fietsen van rond de 2000 euro op de testbank gelegd en juist de aluminium frames scoorden erg goed. BMC en Cervélo hebben goede alu frames (bijv. de S1) maar die zijn redelijk aan de prijs.
Guerciotti heeft ook goede frames maar dan ben je direct afhankelijk van een aanbieding wil je nog iets voor een redelijke prijs kunnen kopen.
Salden heeft een S1 met Ultegra 6700 en Easton's EA50 voor 2700 euro, daar kan dan nog de zogenaamde Kaaimankorting vanaf zodat je mogelijk ook rond de 2200 euro uitkomt. Ik heb alleen liever een Campa groepset er op en dan kijk je weer tegen een hoger bedrag aan.
Qua prijs kom ik dan toch bij Rose/Red Bull uit. Red Bull Pro-Sl 5000, alu frame, Campa Chorus groepset en Ksyrium SL wielen voor 2214 euro. Neem ik de Ksyrium Elites (momenteel niet op voorraad) dan ben ik nog goedkoper uit. Pedalen erop en gáán.
En gelijk werken aan mn conditie.quote:
Je kan natuurlijk ook gewoon een 2e hands fiets kopen.quote:
De onderste is alleen de frameset. Dan komt de rest er nog bij. Een Guerciotti Alero met Ultegra 6700 en Fulcrum Racing 3's gaat weg vanaf 4000 euroquote:Op maandag 5 april 2010 14:27 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon een 2e hands fiets kopen.
http://link.marktplaats.nl/335919008
En dit is ook niet verkeerd:
http://link.marktplaats.nl/334000500
Prima, kom de mijne morgen afleveren bij je.quote:Op maandag 5 april 2010 15:59 schreef Littlecreep het volgende:
Lekker een middagje besteed aan het schoonmaken van mijn fiets na Vlaanderen. Leuke Tweede Paasdag bezigheid
Met foto, ik op kopquote:Maandag 5 april
De paasbrunchrit van de Afdeling Wielersport van de IJVK trok vanmorgen nog negen gretige mannen naar de Goerie voor een rondje Vlietlanden-Leidschendam-Horsten-Scheveningen. Het dreigend perspectief van tafelen met de schoonfamilie werd even terzijde geschoven voor een ontspannen tochtje met de teller rond de 30 kilometer in het uur, met - op het duinpad - het traditionele gek doen waarvan ik me als jongbejaarde eigenlijk zou moeten distantiëren. Dit keer was het Dirk die fungeerde als gangmaker voor neef Raymon, die op het laatste moment het gaatje over het hoofd zag waar ik heel luizig net mijn fiets in kon gooien. Waarschijnlijk zat de schrik hem nog in de benen van de bijna-doodervaring die hij ons oudste lid Nico - nietsvermoedend komend van de andere kant - bezorgde, door spookrijdend de heuvel na Scheveningen op te denderen. 'Klootzak!' was nog de meest vleiende kwalificatie die Nico hem toevoegde. Niettemin, ruim anderhalve week lang - want door een trainingskamp in Spanje fiets ik pas volgende week vrijdag weer met de club mee - moet Raymon leven met het besef dat ik hem in de sprint heb geklopt.
Wat gebeurde er? Vallen is altijd kut.quote:Op maandag 5 april 2010 16:11 schreef Wombcat het volgende:
Au. Toertocht in Driebergen gereden. De 160 km. Die was dus 175. En pas bij 155 km kwam ik er achter dat 'ie echt een stuk meer was dan gepland. We zaten toen in Leersum, maar ipv rechtdoor naar Driebergen (nog ca. 10 km) gingen we linksaf door de uiterwaarden. Met lekker veel tegenwind en zo
Ik zat daar nog in een goed groepje (beter gezegd: ik hing daar nog achter een goed groepje). Die bleven tegen de 35 p/u doorraggen met de wind op de kant (goeie TT trouwens![]()
). Op een gegeven moment dacht ik "bekijk 't maar" en week uit naar links om degene achter me er langs te laten. Daar zat alleen niemand meer. Niettemin week ik mooi op tijd uit, want op het moment dat ik dat deed gingen ze voor me op hun plaat. Dit was na 165 km oid.
Verder op 't gemakkie terug gefietst. Er zat echt geen snelheid meer inNiettemin nog ruim 29 gemiddeld met 175 km en 1000 hoogtemeters.
Er zal iemand een achterwiel hebben aangetikt oid. Ik zag niet precies wat er gebeurde, want het gebeurde precies op het moment dat ik achterom keek en naar links uitweek. Wel goeie timing van me iigquote:Op maandag 5 april 2010 16:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat gebeurde er? Vallen is altijd kut.
Ik dacht vandaag ook bij 70km de laatste 15km (net als de eerste 20) met en snellere groep mee te pakken. Na een km kwam er een lichte heuveltje. Soort verkeersdrempel. Toen kon ik niet meer blijven hangen en ben ik afgedropen naar de groep waar ik eerst mee fietste..
Niet goed opgelet denk ik. De rest was prima te vinden. Net voor 18:00 terug gekomen. Omdat de terugweg toch tegen de wind in was vond ik het wel een leuk idee om een stukje extra te fietsenquote:Op maandag 5 april 2010 16:29 schreef Wombcat het volgende:
Was mijn routebeschrijving niet goed?
tering, respect man. Langste afstand tot nu toe toch?quote:Op maandag 5 april 2010 18:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Niet goed opgelet denk ik. De rest was prima te vinden. Net voor 18:00 terug gekomen. Omdat de terugweg toch tegen de wind in was vond ik het wel een leuk idee om een stukje extra te fietsenUiteindelijk 180km gefietst maar man wat doen tochten van 100+ nog veel pijn, vooral de energietoevoer moet ik beter onder controle gaan krijgen.
Yupquote:Op maandag 5 april 2010 19:46 schreef jpjedi het volgende:
tering, respect man. Langste afstand tot nu toe toch?
Focus Cayo (aanbieding voor ik meen 1750,-)quote:Op maandag 5 april 2010 13:22 schreef marcodej het volgende:
Ik heb ook een nieuwe fiets op het oog: de Cube Agree GTC Pro. Carbon frame, ultegra afmontage (waarbij iets is bezuinigd op de cranks en remhoeven, die zijn van FSA) en Fulcrum Racing 7-wielen. Voor 1700,-, goeie prijs-kwaliteitverhouding. Heb nog geen fiets gezien met dezelfde specs in dezelfde prijsklasse. Bovendien vind ik de kleurstelling heel strak.
Heel bekendquote:Heb wel gemerkt dat je echt een budget moet vaststellen, want er is zoveel moois dat je heel makkelijk weer in een hogere prijsklasse gaat kijken. Deze fiets is ook iets boven mn budget, maar moet er nog wel wat af kunnen praten bij mijn vaste fietsenmaker/hoofdsponsor van de club en krijg nog 300/400 euro inruil voor mn huidige fietsje (niet slecht voor een fiets waar ik 700,- voor heb betaald).
Hehe, morgen is het geen Tweede Paasdag meer hèquote:Op maandag 5 april 2010 16:22 schreef Oksel het volgende:
[..]
Prima, kom de mijne morgen afleveren bij je.
Ja, mijn budget is ook zo'n 1500 euro. Het is inderdaad 'jammer' dat de Cube Agree GTC Pro niet volledig Ultregra is, maar goed. De GTC Race is wel volledig Ultegra, en heeft wat betere wielen en dat is hartstikke leuk, maar dan betaal je alweer 2000,-. Dat is me alweer net ff teveel. En een FSA-crank en remhoef is het ergste niet, alles is beter dan wat ik nu heb.quote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Focus Cayo (aanbieding voor ik meen 1750,-)
Koga Team edition (gekocht voor 1600,-)
Sensa Lombardio (had ik een aanbieding van 1835,- voor)
Red Bull Carbon Pro-3000 (1800,-)
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=38407
Hier mijn topicIk ben uiteindelijk voor de Koga gegaan. De Cube & Focus heb ik afgeschreven omdat ze niet vol Ultegra waren, de Red Bull omdat het een keiharde fiets schijnt te zijn.
[..]
Heel bekendIk begon op 1500,- voor alu maar zat in een week op 2000,- voor carbon
Zag later bv. ook nog de Jan Janssen staan, mooie fiets maar 2200,-, dan begin je toch weer te twijfelen of t niet nog hoger moet maar ik heb toen toch hard de grens gelegd.
Dat die Cube niet full Ultegra is is inderdaad jammer maar die FSA onderdelen zijn ook niet slecht. Vind het wel een mooie fiets overigens en als je er een lekker gevoel bij krijgt zou ik hem gewoon kopenquote:Op maandag 5 april 2010 23:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, mijn budget is ook zo'n 1500 euro. Het is inderdaad 'jammer' dat de Cube Agree GTC Pro niet volledig Ultregra is, maar goed. De GTC Race is wel volledig Ultegra, en heeft wat betere wielen maar dan betaal je alweer 2000,- en dat is me alweer net ff teveel. En een FSA-crank en remhoef is het ergste niet, alles is beter dan wat ik nu heb.
Die fietsen die jij voorstelt heb ik ook al gezien en zijn allemaal vergelijkbare fietsen. Uiteindelijk komt het dan allemaal neer op 'gevoel' en het lekkerste gevoel krijg ik bij de Cube.
Voor 1400 euro heb je een Stevens Aspin. Full Ultegra en Easton EA50 wielen.quote:Op maandag 5 april 2010 23:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, mijn budget is ook zo'n 1500 euro. Het is inderdaad 'jammer' dat de Cube Agree GTC Pro niet volledig Ultregra is, maar goed. De GTC Race is wel volledig Ultegra, en heeft wat betere wielen en dat is hartstikke leuk, maar dan betaal je alweer 2000,-. Dat is me alweer net ff teveel. En een FSA-crank en remhoef is het ergste niet, alles is beter dan wat ik nu heb.
Die fietsen die jij voorstelt heb ik ook al gezien en zijn allemaal vergelijkbare fietsen. Uiteindelijk komt het dan allemaal neer op 'gevoel' en het lekkerste gevoel krijg ik bij de Cube.
Daar komt t wel op neer als je een shorlist hebt jaquote:Op maandag 5 april 2010 23:11 schreef Yankee het volgende:
Dat die Cube niet full Ultegra is is inderdaad jammer maar die FSA onderdelen zijn ook niet slecht. Vind het wel een mooie fiets overigens en als je er een lekker gevoel bij krijgt zou ik hem gewoon kopen
waar komt het geluid weg dat is wel belangrijk om even te weten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:19 schreef guitarguru het volgende:
Zo, net mijn eerste ritje gemaakt. Heerlijk weer, en nog steeds niet aan het werk... Gaat slecht in de bouw!
Heb wel mijn ketting gesmeerd, maar klinkt nog steeds alsof er een nest jonge vogels aan mijn fiets hangtIemand een idee. Ben geen top-mecanicien, dus derailleurs, naven etc. uit elkaar halen is niet echt een optie.
Waar het hart mee volzit stroomt de mond van overquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:42 schreef AskBrad het volgende:
Ik wil niet weten wat voor straaltjes.....
quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Waar het hart mee volzit stroomt de mond van over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm Back Again!
Prima te doen maar t wordt nu toch wel snel frisser, zeker in de schaduw. Ondershirt kon bijna uit vanmiddag. Nu weer paar dagen rust want de ene dag 180 en daarna 80 doet wel pijnquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met korte broek en korte mouw fietsen...
Dat was echt prima te doen! Ik had m'n snelpak aan, met een shirtje daaroverheen. Op 't laatst m'n mouwen maar opgestroopt. Ik weet nu m'n omslagpunt. 190 ongeveer. Al wist ik dat eigenlijk wel, ik ben toch even lekker diep gegaan. Daarna nog ff uitgefietst met de groep, maar uitfietsen werd 't ook niet echt, als een malle gereden nog!quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met korte broek en korte mouw fietsen...
Bij een test van vorig jaar zat die, zonder enige training of wat dan ook, al op de 192quote:Op woensdag 7 april 2010 09:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat was echt prima te doen! Ik had m'n snelpak aan, met een shirtje daaroverheen. Op 't laatst m'n mouwen maar opgestroopt. Ik weet nu m'n omslagpunt. 190 ongeveer. Al wist ik dat eigenlijk wel, ik ben toch even lekker diep gegaan. Daarna nog ff uitgefietst met de groep, maar uitfietsen werd 't ook niet echt, als een malle gereden nog!
Helaas moet ik vandaag studeren
Dat punt is volgens mij gewoon biologisch bepaald. Als je ouder wordt, gaat dat punt ook omlaag. 't blok van 190 (dus 5 min met 'n harstlag van 190 fietsen) hield ik makkelijk vol. 195 werd net iets teveel dus ik ben er maar 'n beetje tussenin gaan zittenquote:Op woensdag 7 april 2010 09:39 schreef ursel het volgende:
[..]
Bij een test van vorig jaar zat die, zonder enige training of wat dan ook, al op de 192
Maar goed, nog vrij lastig te bereiken dat punt op de fiets, omdat daar blijkbaar de benen ut eerder begeven dan dat ik op dat punt kom.
Geloof de hartslag max naar 188 kunnen tillen.
De max is per individu verschillend en is niet te trainen: biologisch/genetisch bepaald. De formule 220-leeftijd en aanverwante formules zijn alleen benaderingen en je zou er wel 30 hartslagen/minuut naast kunnen zitten. Hierdoor zijn de hartslag waardes niet echt te vergelijken. % van de max is al beter om te vergelijken.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat punt is volgens mij gewoon biologisch bepaald. Als je ouder wordt, gaat dat punt ook omlaag. 't blok van 190 (dus 5 min met 'n harstlag van 190 fietsen) hield ik makkelijk vol. 195 werd net iets teveel dus ik ben er maar 'n beetje tussenin gaan zitten
Ik rij dan in Holsbeek.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:41 schreef Wombcat het volgende:
Gaat er a.s. zaterdag iemand de toertocht van de Domrenner rijden?
Ik ben 'm van plan te rijden. 140 km, op fietsje ernaar toe, kom ik weer aan 155 km.
Heb je wat meer info? Heb van t weekend toch niets beters te doenquote:Op woensdag 7 april 2010 18:00 schreef Najir het volgende:
Net mijn eerste hoogtemeters gemaakt bij die buiten "skipiste" bij de Rotte, viel tegen. Ik ben van plan dit weekend voor het eerst een toertochtje te rijden van een plaatstelijke tourclub, nog mensen met handige tips&tricks?
Afstand is niet de variabele, de snelheid die je over die afstand vast houdt is de variabele. Daarnaast pakt aanleg ook wel wat mee jaquote:Op woensdag 7 april 2010 19:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik zag op 'n ander forum de aantallen trainingskilometers gezien van gasten die minder dan 'n minuut voor mij eindigden. Er zitten gasten bij die 2 keer zoveel gefietst hebben en dan maar 20 a 30 sec sneller zijn... Misschien heb ik toch talent, want een hoop trainingen van mij zijn maar aankloterij geweest.
Ik heb dus veel aangekloot en ben nog niet veel serieus wezen trainen, op wat clubtrainingen en intervallen na. Vaak was 't in m'n eentje om de mtb of racefiets wat toeren. Al dan niet samen met m'n vriendin.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Afstand is niet de variabele, de snelheid die je over die afstand vast houdt is de variabele. Daarnaast pakt aanleg ook wel wat mee ja
Ach, met mijn Polar haal ik ook wel eens 105 als ik langs een spoorlijn oid fiets.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:05 schreef ultra_ivo het volgende:
De GPS doet soms rare dingen
Aan de start van de Steven Rooks had ik op een gegeven moment een snelheid van iets van 150km/h.
Ken het merk niet, wel prima afmontage en wielen. Alternatieven zijn er in de prijsklasse genoeg, afhankelijk van je wensen.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:53 schreef ehqo. het volgende:
Ik heb mijn oog op deze Radon laten vallen.
Alleen nog niet op reviews gestuit, Radon scoort in de Roadbike over het algemeen wel goed. Ervaringen? Tips voor andere, vergelijkbare, fietsen?
Zag op http://www.ntfu.nl/Kalend(...)bid/352/Default.aspx dat er een toertochtje wordt gestart in Nieuwerkerk aan de Ijssel. Rit zelf is 60 kilometer. Voor mij is het voor het eerst dat ik 80 km ga fietsen(moet ook naar start en finish fietsen). Ik fiets nu meestal rond de Rotte, en dan fiets ik meestal wel 30km/uur, hopelijk kan ik dat dan ook 80km vol houden...quote:Op woensdag 7 april 2010 19:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb je wat meer info? Heb van t weekend toch niets beters te doenAfstand, plek, hoeveel ben je, snelheid die je denkt aan te houden enzo
Ik vond met name het gewicht voor die prijs netjes en ik vind het een strakke fiets om te zien bovendien lijkt het frame me wel comfortabel. Ik ga de Roadbike maar in de gaten houden op eventuele reviews.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:32 schreef Yankee het volgende:
Ken het merk niet, wel prima afmontage en wielen. Alternatieven zijn er in de prijsklasse genoeg, afhankelijk van je wensen.
Sluiten ze de Posbank af voor die tocht eigenlijk? Want dan hoef ik daar niet heen zaterdag in elk geval.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:33 schreef Tommeke het volgende:
Ik een toertocht in Twello.
Weet ik nietquote:Op donderdag 8 april 2010 11:55 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Sluiten ze de Posbank af voor die tocht eigenlijk? Want dan hoef ik daar niet heen zaterdag in elk geval.
Misschien dat ik nog wel mee ga doen ook. Even afwachten of mijn huidige griepje tijdig mijn lichaam verlaat.quote:
Hij gaat sowieso over de Posbank, dat is 't enige wat ik weetquote:Op donderdag 8 april 2010 12:02 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Misschien dat ik nog wel mee ga doen ook. Even afwachten of mijn huidige griepje tijdig mijn lichaam verlaat.
Hmm achter voorrijders aan zie ik op de website (Flierefluiter toch?) voor een toerclub weet ik niet of ik daar op zit te wachten. Wacht wel op jouw reviewquote:Op donderdag 8 april 2010 11:51 schreef Najir het volgende:
Zag op http://www.ntfu.nl/Kalend(...)bid/352/Default.aspx dat er een toertochtje wordt gestart in Nieuwerkerk aan de Ijssel. Rit zelf is 60 kilometer. Voor mij is het voor het eerst dat ik 80 km ga fietsen(moet ook naar start en finish fietsen). Ik fiets nu meestal rond de Rotte, en dan fiets ik meestal wel 30km/uur, hopelijk kan ik dat dan ook 80km vol houden....
vanuit waar vertrek je?quote:Op donderdag 8 april 2010 13:28 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik ga morgen met een maat fietsen bij de Utrechtse heuvelrug. Ben er zelf nog nooit geweest, heeft iemand een leuke route van rond de 80 km? En welke heuvels moet je echt op fietsen dan? Kunnen jullie die in de route erbij doen?
Vertrekplaats maakt niet veel uit, we gaan met de auto daarheen en stappen dan op de fiets. Dus zeg maar: wat is het ideaale punt om te vertrekken? Dan kunnen we vanaf daar startenquote:Op donderdag 8 april 2010 14:26 schreef Superher0 het volgende:
[..]
vanuit waar vertrek je?
Rondom Doorn en Leersum zitten er een aantal klimmetjes en natuurlijk niet te vergeten de Amerongseberg.
Auto parkeren bij de Kaapsebossen te Doorn. Dan meteen omhoog de maarsbergseweg op, alsmaar rechdoor en na de afdaling eerste weg rechts, is weer een beklimming, kom je uiteindelijk weer op de zelfde N- weg uit. Daar links richting Leersum. In Leersum de rotonde links en dan het eerste fietspad meteen rechts het bos in. na een kilometer (1 a 2) een asfaltweg rechts omhoog en dan alsmaar naar beneden Leersum in. Ergens onderaan links en dan weer de eerste weg links (Scherpenzeelsweg). Dit is ook weer klimmen, naar beneden en dan na de bocht eerste weg rechts, deze helemaal uitrijden en bij de T splitsing weer rechts, uitrijden en dan bij de T-splitsing weer rechts. je rijdt nu op de bergweg richting de Amerongseberg. Amerongen binnen rijden en dan richting Rhenen. Kun je daar de Grebbeberg pakken.quote:Op donderdag 8 april 2010 14:38 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Vertrekplaats maakt niet veel uit, we gaan met de auto daarheen en stappen dan op de fiets. Dus zeg maar: wat is het ideaale punt om te vertrekken? Dan kunnen we vanaf daar starten
Al iets op het oog?quote:Op donderdag 8 april 2010 17:40 schreef 045represent het volgende:
dadelijk eens kijken bij Salden voor een nieuwe fiets![]()
![]()
Helemaal niet opgelet.. Ik bel ze morgen even voor meer info. Laat het morgen wel weten.quote:Op donderdag 8 april 2010 14:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Hmm achter voorrijders aan zie ik op de website (Flierefluiter toch?) voor een toerclub weet ik niet of ik daar op zit te wachten. Wacht wel op jouw review
Als er geen voorrijders zijn, kun je dan direct even vragen in hoeverre de 60km en de 125km in elkaar overlopen qua route? Dan kan ik altijd halverwege nog besluiten om de langere te doen als ik me goed voel of als het tempo me te laag ligtquote:Op donderdag 8 april 2010 17:55 schreef Najir het volgende:
Helemaal niet opgelet.. Ik bel ze morgen even voor meer info. Laat het morgen wel weten.
Ik heb jaren in de buurt van de Posbank gewoond en nooit meegemaakt dat 'ie werd afgesloten voor een toertocht.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:55 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Sluiten ze de Posbank af voor die tocht eigenlijk? Want dan hoef ik daar niet heen zaterdag in elk geval.
Eén van die twee ja.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:02 schreef Landgeld het volgende:
Wielrenners, vraag: ik fiets nu een tijdje en heb het gevoel dat ik tever naar voren gebogen zit op mijn fiets en mijn armen 'iets' te ver gestrekt zijn als ik ze op het stuur (bij de rem) leg. Volgens de verkoper was dit mijn ideale houding, maar nu blijkt het voor mijn gevoel dus iets té.
Vraag: wat kan ik veranderen? Een andere stuurpen? (kortere) of zadel iets naar voren? Iemand tips?
Of is het een kwestie van gewenning? Heb in het verleden nooit gefietst, moet er iets doorheen misschien? En zou 1 cm al zo verschillen? Wel jammer van het geld vd nieuwe stuurpen, maargoed, zo duur is dat volgens mij niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:40 schreef Wielracer het volgende:
zadel naar voren kan een aanslag worden op de knieën, niet gelijk maar wel naar een tijdje.
Ik zou zelf eerder een 1 cm kortere stuurpen nemen om daar mee te experimenteren
ben bij salden geweest, maar wat een onvriendelijk personeel hebben ze daar tochquote:
Fijn shirtje is dat, heb die zelf ook! Alleen heb ik maat Mquote:Op donderdag 8 april 2010 18:16 schreef marcodej het volgende:
Wie weet zijn er nog geinteresseerden...
[Tk] Fastrider Wielershirt korte mouw
Kan natuurlijk gewenning zijn. Je lichaam moet natuurlijk aan een positie wennen die die nooit heeft gehad voor een lange tijd.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Of is het een kwestie van gewenning? Heb in het verleden nooit gefietst, moet er iets doorheen misschien? En zou 1 cm al zo verschillen? Wel jammer van het geld vd nieuwe stuurpen, maargoed, zo duur is dat volgens mij niet.
Mooie fiets!quote:Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef 045represent het volgende:
[..]
ben bij salden geweest, maar wat een onvriendelijk personeel hebben ze daar toch![]()
uiteindelijk naar een andere FM geweest en het is de Trek 1.2 geworden met witte pedalen en witte bidonhouders![]()
![]()
niet verkeerd voor een 16-jarige toch?
[ afbeelding ]
edit: woensdag kan ik hem ophalen!
Je stelt altijd eerst je zadel af. Dus de hoogte, setback en zadelhoek. Als je dan eenmaal zit ga je kijken wat voor afstelling van je stuur/stuurpen/shifters je prettig vindt. Dus schuiven met je zadel naar voren/achteren moet je nooit doen. Je verandert je zithoek ermee en trapt dus totaal anders.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:02 schreef Landgeld het volgende:
Wielrenners, vraag: ik fiets nu een tijdje en heb het gevoel dat ik tever naar voren gebogen zit op mijn fiets en mijn armen 'iets' te ver gestrekt zijn als ik ze op het stuur (bij de rem) leg. Volgens de verkoper was dit mijn ideale houding, maar nu blijkt het voor mijn gevoel dus iets té.
Vraag: wat kan ik veranderen? Een andere stuurpen? (kortere) of zadel iets naar voren? Iemand tips?
Heb je ook spacers boven je stuurpen. Kortom, kun je je stuur ook hoger zetten? Je kan je stuur namelijk wat hoger zetten, maar ook een kortere stuurpen nemen.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Of is het een kwestie van gewenning? Heb in het verleden nooit gefietst, moet er iets doorheen misschien? En zou 1 cm al zo verschillen? Wel jammer van het geld vd nieuwe stuurpen, maargoed, zo duur is dat volgens mij niet.
Is leuk al die configurators of specialisten maar er komen niet zelden zeer vreemde cijfers uit. Mensen die bovenop hun bracket zitten en met tom Boonen achtige stuurpennen rijden. Gevoel blijft toch minimaal zo belangrijk. Het enige nadeel van weinig fietsen is dat je niet weet wat je fijn vindt.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:14 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Kan natuurlijk gewenning zijn. Je lichaam moet natuurlijk aan een positie wennen die die nooit heeft gehad voor een lange tijd.
Probeer hier anders eens wat maten in te zetten en kijk wat er uit komt.
http://www.competitivecyc(...)FIT_CALCULATOR_INTRO
Och, extra kilometers, nooit wegquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:09 schreef Wombcat het volgende:
Pas maar op dat je vanaf daar niet opeens de verkeerde bordjes volgt. Zit je opeens in Veenendaal
Shimano Soraquote:Op vrijdag 9 april 2010 00:47 schreef Littlecreep het volgende:
Nooit zo'n fan van Trek, maar deze ziet er toch wel zeer gelikt uitHoe is ie afgemonteerd?
En ik bedacht me net dat als je dan in Veenendaal nog eens verkeerd rijdt, je kans hebt op het parkoers van de Domstad Hobbeltjes toer te komen, en dan finish je in Utrechtquote:
Inderdaad vrij arrogant personeel bij Salden ja.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef 045represent het volgende:
[..]
ben bij salden geweest, maar wat een onvriendelijk personeel hebben ze daar toch![]()
uiteindelijk naar een andere FM geweest en het is de Trek 1.2 geworden met witte pedalen en witte bidonhouders![]()
![]()
niet verkeerd voor een 16-jarige toch?
[ afbeelding ]
edit: woensdag kan ik hem ophalen!
quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:30 schreef FJD het volgende:
KogaOngemerkt rijdt dat ding toch heerlijk zeg. Ik ging weg voor een rondje van ruim 2 uur maar ja dorp na dorp moest ik nog efkes meepikken
Zit nu in DH voor een kleine pauze. Nu wel direct naar huis.
en weer thuis en nee dat is geen poging om grappig te doenquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:40 schreef Yankee het volgende:
mooi, heb vandaag even een rondje van 90 km gedaan. Dat was weer lekker in het zonnetje
Dit dus eigenlijkquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:05 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik ben ook weer ontwaakt uit m'n fietswinterslaap.
Vandaag weer eens naar m'n werk gefietst en misschien zondag weer eens een rondje maken
Ik ben ook een stuk sterker dan vorig jaar. Maar vorig jaar begon ik pas net wat serieuzer met fietsen. Degene met wie ik veel fiets reed ik nu bultop al snel uit het wiel. Hij heeft wel een stukje minder getraind dan ik, maar het voelt wel goed. Vanochtend stukje van 60 km weer gefietst. Best lekker weer, maar na de stop om een band te verwisselen was het begin wel best koud.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:19 schreef marcodej het volgende:
Ik merk echt aan mezelf dat ik sterker aan het rijden ben dan vorig jaar rond deze tijd. Afgelopen dinsdag voelde ik me al goed en nu ging het weer lekker. Bij het 'traditionele gek doen', zoals we het op de club noemen, moest ik vorig jaar al snel de rol lossen maar nu kan ik lekker met de voorsten meerijden en vooral makkelijker een hoog tempo op het buitenblad blijven draaien.
En als ik kopwerk doe gaat dat heel makkelijk en hoor ik tegenwoordig steeds achter me "Kan het niet wat rustiger...?", "Hé, geniet je wel van de omgeving?"... Altijd lekker.
Nee, je auto midden op de openbare weg zetten is een goed idee. Wat wil die man precies is mijn vraag dan, dat er helemaal niemand meer over die openbare weg fietst?quote:"Het zijn asocialen. Ze denken dat alles geoorloofd is. Het is hier geen Tour de France. Als je er iets van zegt, ben je aan de beurt. Dat is de Hollandse ik-sla-je-op-je-bek-mentaliteit."
Klopt, dat slaan of duwen is niet nodig natuurlijk en er zijn genoeg asociale wielrenners, maar ik zie dit toch als een uitlokking van die man.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:46 schreef marcodej het volgende:
Inderdaad, tendentieus stukje daaronder ook.
Maar goed, wat die renner met de rode mouwen doet is ook niet netjes natuurlijk.
Dat is het inderdaad. Er zijn nogal wat groepen die wielrennertje spelen op de openbare weg. Ik weet dat er in Nijmegen ook zo'n groep is (de Wedrenners), die 1 of 2 x in de week op min of meer vaste rondjes een soort koersje rijden. Zelf vinden ze dat ze het allemaal redelijk netjes doen, en dat zal vanuit hun oogpunt ook wel. Alleen voor omwonenden en andere weggebruikers is een grote groep die hard langs komt sjezen nogal intimiderend.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:44 schreef jpjedi het volgende:
Idioot verhaal en als er eenmaal een negatieve sfeer ontstaat is het tij moeilijk te keren. Echter ik zie ook erg veel asociale wielrenners helaas die het zwaar verknallen voor de rechtgeaarde wielrenners. Vooral grote groepen die de weg denken te bezitten, overal voorrang nemen en als er iemand verrast en onhandig reageert dan wordt de beste persoon toch wel heel duidelijk gemaakt wat er verwacht wordt.. Jammer!
Ik begrijp heel goed dat het vervelend of intimiderend kan zijn als er regelmatig een groep wielrenners in peloton langskomt. Dit is een fietspad waar ook buiten de wedrenners om erg veel wielrenners fietsen. Als mensen er hinder van hebben dan kan er wat van gezegd worden en er rekening mee gehouden worden. De wedrenners hebben al een afspraak om op dit fietspad rustig te rijden en elkaar extra ruimte te geven.quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Er zijn nogal wat groepen die wielrennertje spelen op de openbare weg. Ik weet dat er in Nijmegen ook zo'n groep is (de Wedrenners), die 1 of 2 x in de week op min of meer vaste rondjes een soort koersje rijden. Zelf vinden ze dat ze het allemaal redelijk netjes doen, en dat zal vanuit hun oogpunt ook wel. Alleen voor omwonenden en andere weggebruikers is een grote groep die hard langs komt sjezen nogal intimiderend.
Je moet er rekening mee houden dat het voor anderen nogal anders over kan komen. En als je dan langs zo'n weg woont waar regelmatig grote groepen langskomen, kan ik me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment eens zat bent.
Die man is ook duidelijk verkeerd bezig.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat het vervelend of intimiderend kan zijn als er regelmatig een groep wielrenners in peloton langskomt. Dit is een fietspad waar ook buiten de wedrenners om erg veel wielrenners fietsen. Als mensen er hinder van hebben dan kan er wat van gezegd worden en er rekening mee gehouden worden. De wedrenners hebben al een afspraak om op dit fietspad rustig te rijden en elkaar extra ruimte te geven.
Deze man heeft al enkele keren gevaarlijke manoeuvres gemaakt met de auto waarbij ook 1 wielrenner met de spiegel is geraakt. Er lag een keer een grote tak op de weg op de hoogte van zijn huis en hij blokkeert met zijn auto ook vaak deze weg. Het kan natuurlijk zijn dat het niet opzettelijk is, maar dat geloof ik niet echt. Een groep fietsers kan dan wel intimiderend zijn maar dit is gewoon levensgevaarlijk. Omdat het dezelfde man betreft ben ik er van overtuigd dat dit uitgelokt is.
Klopt, vaak is de kritiek op wielrenners voor een deel van de wielrenners zeer terecht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die man is ook duidelijk verkeerd bezig.
Alleen moeten een hoop wielrenners ook eens naar hun eigen gedrag kijken.
Erg irritant altijd. Maar ik vrees dat er een grote groep wielrenners het voor de rest verpest, gezien de hoeveelheid wielrenners die opgefokt schreeuwen bij elk flintertje oponthoud, door rood rijden of zich anderzijds superieur wanen. Daar stoor ik me evengoed aan.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:38 schreef Littlecreep het volgende:
Vandaag weer hard geconfronteerd met vervelende weggebruikers. Reed gewoon rustig 26, bel ver van te voren, die man kijkt me nog recht in mijn gezicht ook en blijft consequent links rijden. Ach ja![]()
Dit wil ik inderdaad ook wel even wetenquote:Op zondag 11 april 2010 11:43 schreef FredWielergek het volgende:
vraagje: hoe behandel je je benen na een slopende tocht? ik heb hier op dit moment geen vriendin die mij even wil masseren :-P . hoe doen jullie dat? wat is goed voor je vermoeide benen?
Soms ga ik even in bad weken, jeneverbesolie zou vermoeide spieren wat moeten ontspannen, maar dat merk ik nooit zo. Meestal gewoon lamballen eigenlijk.quote:Op zondag 11 april 2010 11:43 schreef FredWielergek het volgende:
vraagje: hoe behandel je je benen na een slopende tocht? ik heb hier op dit moment geen vriendin die mij even wil masseren :-P . hoe doen jullie dat? wat is goed voor je vermoeide benen?
Bad.quote:Op zondag 11 april 2010 11:43 schreef FredWielergek het volgende:
zo gisteravond lekker bijna 100 km gefietst. de wind kwam pal uit het noorden, dus de route ging naar noordpolderzijl, het uiterste noorden, leuk tussenstopje en dan via omweg terug naar groningen. aardig wat wind, kan nauwelijks de 30 halen tegen de wind, terug natuurlijk lekker hard tegen en rond 40 km per uur.
ik ben klaar voor de amstel gold race as zaterdag!
vraagje: hoe behandel je je benen na een slopende tocht? ik heb hier op dit moment geen vriendin die mij even wil masseren :-P . hoe doen jullie dat? wat is goed voor je vermoeide benen?
Daar moet ik me inderdaad maar eens aan gaan houden. Uitfietsen doe ik te vaak te kortquote:Op zondag 11 april 2010 14:01 schreef Wombcat het volgende:
En 't laatste half uur van de tocht relatief rustig met een hoog beentempo rijden, dat scheelt ook enorm.
Niet zo zeuren johquote:Op zondag 11 april 2010 15:25 schreef Oksel het volgende:
Ik vond het te koud, heb de loopband voor de T.V. gezet en Top Gear gekeken terwijl ik rustig 3 kwartier aan het rennen was.
Ik moet echt maar in een ander land gaan wonen ofzo. Ik vind dit weer dus niets aan. Schraal, koud, naargeestig, grijs. Tenminste, hier in Twente vandaag. 8,5 graden dus. Toen ik in Australie woonde moesten we om 6 uur beginnen omdat het om 8 uur te heet was om te fietsen..
Dat zijn we toch ook allemaal??quote:Op zondag 11 april 2010 17:28 schreef Pritt het volgende:
Wat voel ik me altijd een matige rijder nadat ik Spartacus zie rijden.
Geloof dat Veloce ongeveer overeenkomt met de 105 groep van Shimano. Ultegra staat daar dan dus boven.quote:Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef Pritt het volgende:
Campagnolo Veloce of Shimano Ultegra, die keuze heb ik bij de afmontage van mijn nieuwe potentiele fiets. Wat is beter of ligt het dicht bij elkaar? Ben totaal onbekend met dit soort dingen.
Mooi thanks voor de bevestiging die ik ook in gedachte had. De keuze is ook gevallen op Shimano, want die schijnen voor mensen met grote handen iets gunstiger te zijn over het algemeen.quote:Op maandag 12 april 2010 14:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Geloof dat Veloce ongeveer overeenkomt met de 105 groep van Shimano. Ultegra staat daar dan dus boven.
Je hebt dan alleen dat er figuren zijn die vinden dat een Italiaanse fiets met een Japanse groep niet magquote:Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi thanks voor de bevestiging die ik ook in gedachte had. De keuze is ook gevallen op Shimano, want die schijnen voor mensen met grote handen iets gunstiger te zijn over het algemeen.
Deze fiets heb ik nu op het oog:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8259&catid=2909
Nog even kijken of ik hem volledig Ultegra ga laten maken of misschien helemaal 105 en waar ik hem dan ga halen. Daarna nog eens kijken wat voor wielen ik ga nemen, want deze schijnen niet erg best te zijn.
Toch leuk zo'n fiets uitzoeken.
Ik heb die Uvex. Is gewoon een prima, licht brilletje. Niets mis mee. Het doet wel wat flexibel aan en zit niet superstevig op mn hoofd, maar dat komt misschien omdat ik een vrij smal hoofd heb.quote:Op maandag 12 april 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een probeer set maandlenzen binnen, welke fietsbril raden julie aan hierbij?
Deze
http://www.futurumshop.nl(...)lack-zonnebril.phtml
of
http://www.futurumshop.nl(...)rood-sportbril.phtml
deze?
Mwah, dat is wel erg halsstarrig gedacht. Bijna alle leveranciers leveren ze met een Shimano-set.quote:Op maandag 12 april 2010 14:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Je hebt dan alleen dat er figuren zijn die vinden dat een Italiaanse fiets met een Japanse groep niet mag![]()
Valt wel mee hoor hoe slecht die wielen zijn
helemaal mee eens, ik heb zelf ook een Italiaanse fiets met Ultegra.quote:Op maandag 12 april 2010 16:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mwah, dat is wel erg halsstarrig gedacht. Bijna alle leveranciers leveren ze met een Shimano-set.
Ik vind dat hele wedrenners gebeuren maar niets, met 40 per uur over de openbare weg fietsen is vragen om problemen... Neem een licentie en ga lekker koersen rijden over afgezette parcoursen, achterlijk gedoe.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:44 schreef jpjedi het volgende:
Idioot verhaal en als er eenmaal een negatieve sfeer ontstaat is het tij moeilijk te keren. Echter ik zie ook erg veel asociale wielrenners helaas die het zwaar verknallen voor de rechtgeaarde wielrenners. Vooral grote groepen die de weg denken te bezitten, overal voorrang nemen en als er iemand verrast en onhandig reageert dan wordt de beste persoon toch wel heel duidelijk gemaakt wat er verwacht wordt.. Jammer!
Ultegra. Ik heb dit weekend op een fiets met Campa Centauer gefietst. Dat haalt het lang niet bij Shimano 105 en zelfs Tiagra qua schakelen.quote:Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef Pritt het volgende:
Campagnolo Veloce of Shimano Ultegra, die keuze heb ik bij de afmontage van mijn nieuwe potentiele fiets. Wat is beter of ligt het dicht bij elkaar? Ben totaal onbekend met dit soort dingen.
Ik zou voor die bovenste gaan. Ik hou niet van een volledig montuur, ivm het gezichtsveld rondom. En zorg er voor dat je ogen goed uit de wind zijn, wind wil nog wel eens irritant zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een probeer set maandlenzen binnen, welke fietsbril raden julie aan hierbij?
Deze
http://www.futurumshop.nl(...)lack-zonnebril.phtml
of
http://www.futurumshop.nl(...)rood-sportbril.phtml
deze?
dat is een mooi fietsje voor 1000 euroquote:Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi thanks voor de bevestiging die ik ook in gedachte had. De keuze is ook gevallen op Shimano, want die schijnen voor mensen met grote handen iets gunstiger te zijn over het algemeen.
Deze fiets heb ik nu op het oog:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8259&catid=2909
Nog even kijken of ik hem volledig Ultegra ga laten maken of misschien helemaal 105 en waar ik hem dan ga halen. Daarna nog eens kijken wat voor wielen ik ga nemen, want deze schijnen niet erg best te zijn.
Toch leuk zo'n fiets uitzoeken.
Ik heb me weer eens om niks druk zitten maken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:36 schreef Yankee het volgende:
Wat een rotdag!Wilde vandaag een slagje uit m'n achterwiel halen. Heb het alleen in plaats van verholpen erger gemaakt. Inmiddels naar de FM gebracht. En nu dus maar hopen dat het alsnog gefixed kan worden.... kutzooi
Waar baseer je dat op? Wat is volgens jouw beter/slechter?quote:Op maandag 12 april 2010 17:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ultegra. Ik heb dit weekend op een fiets met Campa Centauer gefietst. Dat haalt het lang niet bij Shimano 105 en zelfs Tiagra qua schakelen.
[..]
Persoonlijke ervaring. Ik heb recentelijk op fietsen met Sora, Tiagra en 105 gefietst. En dus Centaur afgelopen zaterdag. Vond 105 en Tiagra gewoon lekkerder, sneller en wat soepeler schakelen. Niet dat Centaur ruk is, maar vooral de schakelsnelheid viel me tegen. Die ergopowers liggen wel lekker in de hand trouwens!quote:Op maandag 12 april 2010 17:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Wat is volgens jouw beter/slechter?
Mooi frame, 105 is aardig (goed genoeg), maar de wielen zijn echt drama. Dit is overigens mijn fiets:quote:Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi thanks voor de bevestiging die ik ook in gedachte had. De keuze is ook gevallen op Shimano, want die schijnen voor mensen met grote handen iets gunstiger te zijn over het algemeen.
Deze fiets heb ik nu op het oog:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8259&catid=2909
Nog even kijken of ik hem volledig Ultegra ga laten maken of misschien helemaal 105 en waar ik hem dan ga halen. Daarna nog eens kijken wat voor wielen ik ga nemen, want deze schijnen niet erg best te zijn.
Toch leuk zo'n fiets uitzoeken.
Het schakelt sexy-er, sneller, soepeler. Maar minder degelijk, betrouwbaar en sterk. Tenminste, zo vind ik het aanvoelen. Sexy tegenover degelijk.quote:Op maandag 12 april 2010 18:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring. Ik heb recentelijk op fietsen met Sora, Tiagra en 105 gefietst. En dus Centaur afgelopen zaterdag. Vond 105 en Tiagra gewoon lekkerder, sneller en wat soepeler schakelen. Niet dat Centaur ruk is, maar vooral de schakelsnelheid viel me tegen. Die ergopowers liggen wel lekker in de hand trouwens!
Hier kom ik even op terug, Die WH-R500's zijn inderdaad zoals Oksel ook zegt rommelquote:Op maandag 12 april 2010 14:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor hoe slecht die wielen zijn
105 is aardig? Dat is een bovengemiddelde groepquote:Op maandag 12 april 2010 18:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mooi frame, 105 is aardig (goed genoeg), maar de wielen zijn echt drama. Dit is overigens mijn fiets:
Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.quote:Op maandag 12 april 2010 17:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind dat hele wedrenners gebeuren maar niets, met 40 per uur over de openbare weg fietsen is vragen om problemen... Neem een licentie en ga lekker koersen rijden over afgezette parcoursen, achterlijk gedoe.
Dat dus.quote:Op maandag 12 april 2010 17:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind dat hele wedrenners gebeuren maar niets, met 40 per uur over de openbare weg fietsen is vragen om problemen... Neem een licentie en ga lekker koersen rijden over afgezette parcoursen, achterlijk gedoe.
Twee inderdaad: Veenendaal-Veenendaal en de Domstad hobbeltjestocht.quote:@Wombcat: Ik heb de parcoursen van 2 andere toertochten gezien volgens mij.
De Wedrenners heb ik nooit mee gefietst. Ik heb wel de verhalen op wielertoerist er over gelezen. En als ik die lees, dan is het regelmatig volle bak en mensen die er af waaien. Misschien niet echt koersen, maar het lijkt er al wel verdacht veel op.quote:Op maandag 12 april 2010 18:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.
Topding, kan niet anders zeggen. Aanzienlijk betere wegligging dan mijn vorige fiets (Sensa Umbria Special 2009).quote:Iemand hier ervaring met Bianchi Via Nirone? Die heb ik op het oog als nieuwe fiets.
Wat is er mis met WH-R500? Heb nergens last van, hoor er veel mensen over klagen, maar begrijp het allemaal niet...quote:Op maandag 12 april 2010 18:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hier kom ik even op terug, Die WH-R500's zijn inderdaad zoals Oksel ook zegt rommel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ga op het werk maar eens spinnen, de benen toch alvast wat souplesse, snelheid en wat conditie meegeven voor als ik eindelijk mijn fiets af heb. Iemand een idee van hoe ik het beste kan beginnen? intervallen of gewoon gaan zitten en de benen op redelijke snelheid (zeg 110 rpm) laten ronddraaien?
Tips zijn welkom
I'm Back Again!
Wat weeg je? Als je licht bent vallen ze nog wel mee ja.quote:Op maandag 12 april 2010 20:23 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Wat is er mis met WH-R500? Heb nergens last van, hoor er veel mensen over klagen, maar begrijp het allemaal niet...
Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..quote:Op maandag 12 april 2010 20:30 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Wat weeg je? Als je licht bent vallen ze nog wel mee ja.
Ik heb een heel aantal setjes WH-R500 in m'n handen gehad en ik kan moethet inderdaad eens zijn met zowel Oksel als Yankee, het zijn poep wielen. Laat ik het zo zeggen Het is als rijden met 2 vaat doeken als wielen.
Ik rij er nu ook mee en ben er ook niet echt tevreden over. Als ik iets zou moeten vervangen zouden het als eerste deze wielen zijn. Ik ben een kilo of 75, de wielen houden het ook wel, maar om de zoveel tijd zit er weer een slagje in. Ze voelen gewoon niet degelijk aan, je voelt ze als het ware zwabberen.quote:Op maandag 12 april 2010 20:55 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..
Dat snap ik wel. Ik weet niet hoe groot de groep is, maar bij mijn club splitsen we meestal op. Alleen fietsen we dan echt niet gemiddeld 40 per uur, is gewoon te gevaarlijk. Natuurlijk wordt er wel eens een snok aan gegeven, en dan gaat 't soms zelfs over de 50 maar dat is op lege wegen. Ik lees op wielertoerist de volgende teksten:quote:Op maandag 12 april 2010 18:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.
Dat is voor mij geen trainen meer, maar koersen.quote:Kom dan minstens 2 of 3 keer: parcourskennis komt heel goed van pas, zeker als de wind uit een bepaalde hoek waait.
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende:
Potver, nu zit ik zwaar te twijfelen tussen een compact of een triple. Ik rijd enorm veel op het platte land dus dan zou een triple logischer zijn. Naar het schijnt geeft de compact op het platte land soms wat te weinig keuzes qua gears, althans vereist scheve ketting soms. Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.quote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
Daarom zou ik een triple nemen. Dan heb je voor elk terrein voldoende bereik, zonder van kransjes te hoeven wisselen. Daarom heb ik ook een triple, juist ook omdat ik niet technisch ben.quote:Op maandag 12 april 2010 21:54 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?quote:Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Tommeke het volgende:
Je kan inderdaad een 39 binnenblad voor 't vlakke monteren en voor bergachtig een 34...
Is niet heel moeilijk hoor. Een kwestie van 5 boutjes losmaken blaadje eraf, blaadje erop, en vastschroeven
Die gebruik je in de bergen. In Nederland kun je alles af met een 42 of evt. een 39, zeker in combinatie met een 25. Daar heb je dus ook geen compact voor nodig.quote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
En opa-achtig. Tsja, als dat je criterium is... Ik rijd al jaren met een triple, en ik rijd zeker niet opa-achtig. Met een triple reed ik een tijd van 5:32 in de Dolomietenmarathon (90e op 3200 deelnemers). Er zullen genoeg met een gewone dubbel achter me hebben gezeten. Het zijn de benen die het moeten doen.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende: Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
Hetzelfde met achter, de afstanden zijn genormeerd, dus dat blijft hetzelfde.quote:Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:
[..]
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Nee hoor, niet als je 't binnenblad verwisselt. De afstand tussen de bladen blijft 't zelfde.quote:Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:
[..]
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Kies er dan eentje met verwisselbare batterijen. Is altijd makkelijk als je bijv. meerdere dagen weg bent of een dag echt lang op stap gaat (of gewoon vergeten bent de accu op te laden).quote:Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef FJD het volgende:
Twijfel, twijfel, de Edge 605, de 705 of toch bij de 305 blijven. Ik vind de kaartnavigatie wel handig denk ik. Moet nu steeds stoppen om efkes Google Maps erbij te pakken.
Wat moet je daar dan met een 34?quote:Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsenquote:Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.quote:Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsen
Een 53 is wel leuk in een afdalingquote:Op maandag 12 april 2010 22:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.
Ik fiets met een 34 op 't vlakke. Maar wel met een 12-21 cassettequote:Op maandag 12 april 2010 22:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
ook niks, vandaar mijn opmerking over een dubbel.
Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komenquote:
Lekker veel controle op die manier. Dat doe ik dus niet, en ik daal echt wel snel genoeg.quote:Op maandag 12 april 2010 23:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komen
Dat je op de Oude Kleefsebaan doortrekt, is geen enkel probleem, dat kan daar prima. Dat is een lekker brede weg.quote:Op maandag 12 april 2010 23:31 schreef No-P het volgende:
@ Tommeke en Wombcat.
Heb ook even wat berichten gelezen en het klinkt inderdaad alsof renners van de snelle groepen het als een halve race zien en dat is natuurlijk niet echt slim op de openbare weg. Ik moet er wel bij zeggen dat grote gedeeltes over lege wegen gaat en zijn er weinig kruisende of aanliggende wegen.
De keren dat ik ben meegegaan, deed ik met de rustige groepen mee en daar is het meer een toertje, (met uitzondering van de oude kleefsebaan (Tivoli) waar het wat uit elkaar wordt getrokken), en wordt er niet hard doorgetrokken na bochten. Hoe er gefietst wordt in de snelle groepen kan ik dus niet uit ervaring zeggen.
Bij de groepen waar ik heb gefietst is er geen verschil met hoe andere groepen, verenigingen of clubs fietsen en voor allemaal zal de sign in meer of mindere mate gelden.
Fiets trouwens veel liever alleen of met z'n 2/3en.
Niks mis mee, maar wel waar dat kan: in koersen en in cyclo's in het buitenland. Nederland is er te druk voor (ook voor cyclo's).quote:Op dinsdag 13 april 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Er is een gigantisch verschil tussen de mensen die op wielertoerist.nl en op wielertoerist.be zitten. .nl is heel erg cyclotoerist en op hard rijden gericht.
quote:Op maandag 12 april 2010 18:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het schakelt sexy-er, sneller, soepeler.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Oksel het volgende:
Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars.
Op de Tacx doe ik altijd intervallen, anders wordt het zo eentonig. Met intervallen is het heel goed te doen en gaat de tijd sneller. Maar intensieve intervallen moet je niet doen als je basis nog niet goed is, dan zal ik eerder een extensieve interval doen. Als je zoekt op interval en wielrennen kom je geloof ik wel op een artikel van wielerland waar wat verschillende intervaltrainingen worden uitgelegd. Verder staan op Tacx.nl nog meerdere trainingsprogramma's die je kan gebruiken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:38 schreef AskBrad het volgende:
Iemand tips mbt spinning? hoe kan ik het beste snel wat conditie en wat snelheid in de benen opbouwen tot ik op m'n Cannondale naar buiten mag om te spelen......?
Op de mountainbike wel eens gehad dat de ketting eraf liep. Probleem was toen dat ik hem te wijd had afgesteld.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Oksel het volgende:
Vandaag rondje van 50km gedaan, maar wél met 30+ gemiddeld.. ondanks dat ik alleen fietste.
Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars. Dus die moet maar beter afgesteld worden.
Wel tof dat ik werd ingehaald door een vrouw op scooter, die zei: "Je mag wel achter me blijven fietsen hoor, ik rij 35!". En had wind tegen, dus was er wel ff blij om. Paar KM achter die scooter gehangen, hehe.
Ik word wel eens begekt door vrienden omdat ik juist bijna geen haar op mijn benen heb. Laat 't lekker zitten en valt niet echt op. Na 2 x fietsen met korte broek is er al redelijk kleurverschil op mijn benen. Gaat best hard die lente zon.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:52 schreef Superher0 het volgende:
Heb trouwens gisteren voor het eerst mijn benen geschoren. Aangezien ik best wel veel shag op mijn benen had was ik wel even bezig. Wat een klus zeg de eerste keer. Nu in mijn pak voelt het ook best wel apart, beetje fris. Smeren jullie de benen in als je gaat fietsen, en zo ja, waarmee?
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat eerste ging over Shimano..
Mijn campa spul moet gewoon beter afgesteld worden.
Ik was even aan het zoeken. Die fiets is op echte foto's een stuk mooier vind ik. Ben niet echt een Koga fan maar vind deze fiets zeker niet lelijk, daarnaast ziet de nieuwe Ultegra groep er gewoon vet uitquote:
Je ging shoppen voor een Ferrari (Bianchi), maar kwam met een Daf (Koga) terug. Tja. Het is de zoveeltste Koga, voor mij.quote:
Standaard die 500 dingen van Shimano, maar daar ga ik morgen samen met de verkoper een mooi ander setje voor zoeken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik was even aan het zoeken. Die fiets is op echte foto's een stuk mooier vind ik. Ben niet echt een Koga fan maar vind deze fiets zeker niet lelijk, daarnaast ziet de nieuwe Ultegra groep er gewoon vet uitWat voor wielen horen erbij?
Weet je al wat dat ongeveer gaat worden?quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:56 schreef Pritt het volgende:
[..]
Standaard die 500 dingen van Shimano, maar daar ga ik morgen samen met de verkoper een mooi ander setje voor zoeken.
Nee man, deze is veel mooier dan die vieze Bianchi's.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je ging shoppen voor een Ferrari (Bianchi), maar kwam met een Daf (Koga) terug. Tja. Het is de zoveeltste Koga, voor mij.
* Oksel fietst tenminste Italiaanse porno.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |