Dat is het inderdaad. Er zijn nogal wat groepen die wielrennertje spelen op de openbare weg. Ik weet dat er in Nijmegen ook zo'n groep is (de Wedrenners), die 1 of 2 x in de week op min of meer vaste rondjes een soort koersje rijden. Zelf vinden ze dat ze het allemaal redelijk netjes doen, en dat zal vanuit hun oogpunt ook wel. Alleen voor omwonenden en andere weggebruikers is een grote groep die hard langs komt sjezen nogal intimiderend.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:44 schreef jpjedi het volgende:
Idioot verhaal en als er eenmaal een negatieve sfeer ontstaat is het tij moeilijk te keren. Echter ik zie ook erg veel asociale wielrenners helaas die het zwaar verknallen voor de rechtgeaarde wielrenners. Vooral grote groepen die de weg denken te bezitten, overal voorrang nemen en als er iemand verrast en onhandig reageert dan wordt de beste persoon toch wel heel duidelijk gemaakt wat er verwacht wordt.. Jammer!
Ik begrijp heel goed dat het vervelend of intimiderend kan zijn als er regelmatig een groep wielrenners in peloton langskomt. Dit is een fietspad waar ook buiten de wedrenners om erg veel wielrenners fietsen. Als mensen er hinder van hebben dan kan er wat van gezegd worden en er rekening mee gehouden worden. De wedrenners hebben al een afspraak om op dit fietspad rustig te rijden en elkaar extra ruimte te geven.quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Er zijn nogal wat groepen die wielrennertje spelen op de openbare weg. Ik weet dat er in Nijmegen ook zo'n groep is (de Wedrenners), die 1 of 2 x in de week op min of meer vaste rondjes een soort koersje rijden. Zelf vinden ze dat ze het allemaal redelijk netjes doen, en dat zal vanuit hun oogpunt ook wel. Alleen voor omwonenden en andere weggebruikers is een grote groep die hard langs komt sjezen nogal intimiderend.
Je moet er rekening mee houden dat het voor anderen nogal anders over kan komen. En als je dan langs zo'n weg woont waar regelmatig grote groepen langskomen, kan ik me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment eens zat bent.
Die man is ook duidelijk verkeerd bezig.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat het vervelend of intimiderend kan zijn als er regelmatig een groep wielrenners in peloton langskomt. Dit is een fietspad waar ook buiten de wedrenners om erg veel wielrenners fietsen. Als mensen er hinder van hebben dan kan er wat van gezegd worden en er rekening mee gehouden worden. De wedrenners hebben al een afspraak om op dit fietspad rustig te rijden en elkaar extra ruimte te geven.
Deze man heeft al enkele keren gevaarlijke manoeuvres gemaakt met de auto waarbij ook 1 wielrenner met de spiegel is geraakt. Er lag een keer een grote tak op de weg op de hoogte van zijn huis en hij blokkeert met zijn auto ook vaak deze weg. Het kan natuurlijk zijn dat het niet opzettelijk is, maar dat geloof ik niet echt. Een groep fietsers kan dan wel intimiderend zijn maar dit is gewoon levensgevaarlijk. Omdat het dezelfde man betreft ben ik er van overtuigd dat dit uitgelokt is.
Klopt, vaak is de kritiek op wielrenners voor een deel van de wielrenners zeer terecht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die man is ook duidelijk verkeerd bezig.
Alleen moeten een hoop wielrenners ook eens naar hun eigen gedrag kijken.
Erg irritant altijd. Maar ik vrees dat er een grote groep wielrenners het voor de rest verpest, gezien de hoeveelheid wielrenners die opgefokt schreeuwen bij elk flintertje oponthoud, door rood rijden of zich anderzijds superieur wanen. Daar stoor ik me evengoed aan.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:38 schreef Littlecreep het volgende:
Vandaag weer hard geconfronteerd met vervelende weggebruikers. Reed gewoon rustig 26, bel ver van te voren, die man kijkt me nog recht in mijn gezicht ook en blijft consequent links rijden. Ach ja![]()
Dit wil ik inderdaad ook wel even wetenquote:Op zondag 11 april 2010 11:43 schreef FredWielergek het volgende:
vraagje: hoe behandel je je benen na een slopende tocht? ik heb hier op dit moment geen vriendin die mij even wil masseren :-P . hoe doen jullie dat? wat is goed voor je vermoeide benen?
Soms ga ik even in bad weken, jeneverbesolie zou vermoeide spieren wat moeten ontspannen, maar dat merk ik nooit zo. Meestal gewoon lamballen eigenlijk.quote:Op zondag 11 april 2010 11:43 schreef FredWielergek het volgende:
vraagje: hoe behandel je je benen na een slopende tocht? ik heb hier op dit moment geen vriendin die mij even wil masseren :-P . hoe doen jullie dat? wat is goed voor je vermoeide benen?
Bad.quote:Op zondag 11 april 2010 11:43 schreef FredWielergek het volgende:
zo gisteravond lekker bijna 100 km gefietst. de wind kwam pal uit het noorden, dus de route ging naar noordpolderzijl, het uiterste noorden, leuk tussenstopje en dan via omweg terug naar groningen. aardig wat wind, kan nauwelijks de 30 halen tegen de wind, terug natuurlijk lekker hard tegen en rond 40 km per uur.
ik ben klaar voor de amstel gold race as zaterdag!
vraagje: hoe behandel je je benen na een slopende tocht? ik heb hier op dit moment geen vriendin die mij even wil masseren :-P . hoe doen jullie dat? wat is goed voor je vermoeide benen?
Daar moet ik me inderdaad maar eens aan gaan houden. Uitfietsen doe ik te vaak te kortquote:Op zondag 11 april 2010 14:01 schreef Wombcat het volgende:
En 't laatste half uur van de tocht relatief rustig met een hoog beentempo rijden, dat scheelt ook enorm.
Niet zo zeuren johquote:Op zondag 11 april 2010 15:25 schreef Oksel het volgende:
Ik vond het te koud, heb de loopband voor de T.V. gezet en Top Gear gekeken terwijl ik rustig 3 kwartier aan het rennen was.
Ik moet echt maar in een ander land gaan wonen ofzo. Ik vind dit weer dus niets aan. Schraal, koud, naargeestig, grijs. Tenminste, hier in Twente vandaag. 8,5 graden dus. Toen ik in Australie woonde moesten we om 6 uur beginnen omdat het om 8 uur te heet was om te fietsen..
Dat zijn we toch ook allemaal??quote:Op zondag 11 april 2010 17:28 schreef Pritt het volgende:
Wat voel ik me altijd een matige rijder nadat ik Spartacus zie rijden.
Geloof dat Veloce ongeveer overeenkomt met de 105 groep van Shimano. Ultegra staat daar dan dus boven.quote:Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef Pritt het volgende:
Campagnolo Veloce of Shimano Ultegra, die keuze heb ik bij de afmontage van mijn nieuwe potentiele fiets. Wat is beter of ligt het dicht bij elkaar? Ben totaal onbekend met dit soort dingen.
Mooi thanks voor de bevestiging die ik ook in gedachte had. De keuze is ook gevallen op Shimano, want die schijnen voor mensen met grote handen iets gunstiger te zijn over het algemeen.quote:Op maandag 12 april 2010 14:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Geloof dat Veloce ongeveer overeenkomt met de 105 groep van Shimano. Ultegra staat daar dan dus boven.
Je hebt dan alleen dat er figuren zijn die vinden dat een Italiaanse fiets met een Japanse groep niet magquote:Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi thanks voor de bevestiging die ik ook in gedachte had. De keuze is ook gevallen op Shimano, want die schijnen voor mensen met grote handen iets gunstiger te zijn over het algemeen.
Deze fiets heb ik nu op het oog:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8259&catid=2909
Nog even kijken of ik hem volledig Ultegra ga laten maken of misschien helemaal 105 en waar ik hem dan ga halen. Daarna nog eens kijken wat voor wielen ik ga nemen, want deze schijnen niet erg best te zijn.
Toch leuk zo'n fiets uitzoeken.
Ik heb die Uvex. Is gewoon een prima, licht brilletje. Niets mis mee. Het doet wel wat flexibel aan en zit niet superstevig op mn hoofd, maar dat komt misschien omdat ik een vrij smal hoofd heb.quote:Op maandag 12 april 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een probeer set maandlenzen binnen, welke fietsbril raden julie aan hierbij?
Deze
http://www.futurumshop.nl(...)lack-zonnebril.phtml
of
http://www.futurumshop.nl(...)rood-sportbril.phtml
deze?
Mwah, dat is wel erg halsstarrig gedacht. Bijna alle leveranciers leveren ze met een Shimano-set.quote:Op maandag 12 april 2010 14:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Je hebt dan alleen dat er figuren zijn die vinden dat een Italiaanse fiets met een Japanse groep niet mag![]()
Valt wel mee hoor hoe slecht die wielen zijn
helemaal mee eens, ik heb zelf ook een Italiaanse fiets met Ultegra.quote:Op maandag 12 april 2010 16:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mwah, dat is wel erg halsstarrig gedacht. Bijna alle leveranciers leveren ze met een Shimano-set.
Ik vind dat hele wedrenners gebeuren maar niets, met 40 per uur over de openbare weg fietsen is vragen om problemen... Neem een licentie en ga lekker koersen rijden over afgezette parcoursen, achterlijk gedoe.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:44 schreef jpjedi het volgende:
Idioot verhaal en als er eenmaal een negatieve sfeer ontstaat is het tij moeilijk te keren. Echter ik zie ook erg veel asociale wielrenners helaas die het zwaar verknallen voor de rechtgeaarde wielrenners. Vooral grote groepen die de weg denken te bezitten, overal voorrang nemen en als er iemand verrast en onhandig reageert dan wordt de beste persoon toch wel heel duidelijk gemaakt wat er verwacht wordt.. Jammer!
Ultegra. Ik heb dit weekend op een fiets met Campa Centauer gefietst. Dat haalt het lang niet bij Shimano 105 en zelfs Tiagra qua schakelen.quote:Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef Pritt het volgende:
Campagnolo Veloce of Shimano Ultegra, die keuze heb ik bij de afmontage van mijn nieuwe potentiele fiets. Wat is beter of ligt het dicht bij elkaar? Ben totaal onbekend met dit soort dingen.
Ik zou voor die bovenste gaan. Ik hou niet van een volledig montuur, ivm het gezichtsveld rondom. En zorg er voor dat je ogen goed uit de wind zijn, wind wil nog wel eens irritant zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een probeer set maandlenzen binnen, welke fietsbril raden julie aan hierbij?
Deze
http://www.futurumshop.nl(...)lack-zonnebril.phtml
of
http://www.futurumshop.nl(...)rood-sportbril.phtml
deze?
dat is een mooi fietsje voor 1000 euroquote:Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi thanks voor de bevestiging die ik ook in gedachte had. De keuze is ook gevallen op Shimano, want die schijnen voor mensen met grote handen iets gunstiger te zijn over het algemeen.
Deze fiets heb ik nu op het oog:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8259&catid=2909
Nog even kijken of ik hem volledig Ultegra ga laten maken of misschien helemaal 105 en waar ik hem dan ga halen. Daarna nog eens kijken wat voor wielen ik ga nemen, want deze schijnen niet erg best te zijn.
Toch leuk zo'n fiets uitzoeken.
Ik heb me weer eens om niks druk zitten maken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:36 schreef Yankee het volgende:
Wat een rotdag!Wilde vandaag een slagje uit m'n achterwiel halen. Heb het alleen in plaats van verholpen erger gemaakt. Inmiddels naar de FM gebracht. En nu dus maar hopen dat het alsnog gefixed kan worden.... kutzooi
Waar baseer je dat op? Wat is volgens jouw beter/slechter?quote:Op maandag 12 april 2010 17:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ultegra. Ik heb dit weekend op een fiets met Campa Centauer gefietst. Dat haalt het lang niet bij Shimano 105 en zelfs Tiagra qua schakelen.
[..]
Persoonlijke ervaring. Ik heb recentelijk op fietsen met Sora, Tiagra en 105 gefietst. En dus Centaur afgelopen zaterdag. Vond 105 en Tiagra gewoon lekkerder, sneller en wat soepeler schakelen. Niet dat Centaur ruk is, maar vooral de schakelsnelheid viel me tegen. Die ergopowers liggen wel lekker in de hand trouwens!quote:Op maandag 12 april 2010 17:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Wat is volgens jouw beter/slechter?
Mooi frame, 105 is aardig (goed genoeg), maar de wielen zijn echt drama. Dit is overigens mijn fiets:quote:Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi thanks voor de bevestiging die ik ook in gedachte had. De keuze is ook gevallen op Shimano, want die schijnen voor mensen met grote handen iets gunstiger te zijn over het algemeen.
Deze fiets heb ik nu op het oog:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8259&catid=2909
Nog even kijken of ik hem volledig Ultegra ga laten maken of misschien helemaal 105 en waar ik hem dan ga halen. Daarna nog eens kijken wat voor wielen ik ga nemen, want deze schijnen niet erg best te zijn.
Toch leuk zo'n fiets uitzoeken.
Het schakelt sexy-er, sneller, soepeler. Maar minder degelijk, betrouwbaar en sterk. Tenminste, zo vind ik het aanvoelen. Sexy tegenover degelijk.quote:Op maandag 12 april 2010 18:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring. Ik heb recentelijk op fietsen met Sora, Tiagra en 105 gefietst. En dus Centaur afgelopen zaterdag. Vond 105 en Tiagra gewoon lekkerder, sneller en wat soepeler schakelen. Niet dat Centaur ruk is, maar vooral de schakelsnelheid viel me tegen. Die ergopowers liggen wel lekker in de hand trouwens!
Hier kom ik even op terug, Die WH-R500's zijn inderdaad zoals Oksel ook zegt rommelquote:Op maandag 12 april 2010 14:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor hoe slecht die wielen zijn
105 is aardig? Dat is een bovengemiddelde groepquote:Op maandag 12 april 2010 18:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mooi frame, 105 is aardig (goed genoeg), maar de wielen zijn echt drama. Dit is overigens mijn fiets:
Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.quote:Op maandag 12 april 2010 17:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind dat hele wedrenners gebeuren maar niets, met 40 per uur over de openbare weg fietsen is vragen om problemen... Neem een licentie en ga lekker koersen rijden over afgezette parcoursen, achterlijk gedoe.
Dat dus.quote:Op maandag 12 april 2010 17:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind dat hele wedrenners gebeuren maar niets, met 40 per uur over de openbare weg fietsen is vragen om problemen... Neem een licentie en ga lekker koersen rijden over afgezette parcoursen, achterlijk gedoe.
Twee inderdaad: Veenendaal-Veenendaal en de Domstad hobbeltjestocht.quote:@Wombcat: Ik heb de parcoursen van 2 andere toertochten gezien volgens mij.
De Wedrenners heb ik nooit mee gefietst. Ik heb wel de verhalen op wielertoerist er over gelezen. En als ik die lees, dan is het regelmatig volle bak en mensen die er af waaien. Misschien niet echt koersen, maar het lijkt er al wel verdacht veel op.quote:Op maandag 12 april 2010 18:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.
Topding, kan niet anders zeggen. Aanzienlijk betere wegligging dan mijn vorige fiets (Sensa Umbria Special 2009).quote:Iemand hier ervaring met Bianchi Via Nirone? Die heb ik op het oog als nieuwe fiets.
Wat is er mis met WH-R500? Heb nergens last van, hoor er veel mensen over klagen, maar begrijp het allemaal niet...quote:Op maandag 12 april 2010 18:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hier kom ik even op terug, Die WH-R500's zijn inderdaad zoals Oksel ook zegt rommel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ga op het werk maar eens spinnen, de benen toch alvast wat souplesse, snelheid en wat conditie meegeven voor als ik eindelijk mijn fiets af heb. Iemand een idee van hoe ik het beste kan beginnen? intervallen of gewoon gaan zitten en de benen op redelijke snelheid (zeg 110 rpm) laten ronddraaien?
Tips zijn welkom
I'm Back Again!
Wat weeg je? Als je licht bent vallen ze nog wel mee ja.quote:Op maandag 12 april 2010 20:23 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Wat is er mis met WH-R500? Heb nergens last van, hoor er veel mensen over klagen, maar begrijp het allemaal niet...
Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..quote:Op maandag 12 april 2010 20:30 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Wat weeg je? Als je licht bent vallen ze nog wel mee ja.
Ik heb een heel aantal setjes WH-R500 in m'n handen gehad en ik kan moethet inderdaad eens zijn met zowel Oksel als Yankee, het zijn poep wielen. Laat ik het zo zeggen Het is als rijden met 2 vaat doeken als wielen.
Ik rij er nu ook mee en ben er ook niet echt tevreden over. Als ik iets zou moeten vervangen zouden het als eerste deze wielen zijn. Ik ben een kilo of 75, de wielen houden het ook wel, maar om de zoveel tijd zit er weer een slagje in. Ze voelen gewoon niet degelijk aan, je voelt ze als het ware zwabberen.quote:Op maandag 12 april 2010 20:55 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..
Dat snap ik wel. Ik weet niet hoe groot de groep is, maar bij mijn club splitsen we meestal op. Alleen fietsen we dan echt niet gemiddeld 40 per uur, is gewoon te gevaarlijk. Natuurlijk wordt er wel eens een snok aan gegeven, en dan gaat 't soms zelfs over de 50 maar dat is op lege wegen. Ik lees op wielertoerist de volgende teksten:quote:Op maandag 12 april 2010 18:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.
Dat is voor mij geen trainen meer, maar koersen.quote:Kom dan minstens 2 of 3 keer: parcourskennis komt heel goed van pas, zeker als de wind uit een bepaalde hoek waait.
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende:
Potver, nu zit ik zwaar te twijfelen tussen een compact of een triple. Ik rijd enorm veel op het platte land dus dan zou een triple logischer zijn. Naar het schijnt geeft de compact op het platte land soms wat te weinig keuzes qua gears, althans vereist scheve ketting soms. Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.quote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
Daarom zou ik een triple nemen. Dan heb je voor elk terrein voldoende bereik, zonder van kransjes te hoeven wisselen. Daarom heb ik ook een triple, juist ook omdat ik niet technisch ben.quote:Op maandag 12 april 2010 21:54 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?quote:Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Tommeke het volgende:
Je kan inderdaad een 39 binnenblad voor 't vlakke monteren en voor bergachtig een 34...
Is niet heel moeilijk hoor. Een kwestie van 5 boutjes losmaken blaadje eraf, blaadje erop, en vastschroeven
Die gebruik je in de bergen. In Nederland kun je alles af met een 42 of evt. een 39, zeker in combinatie met een 25. Daar heb je dus ook geen compact voor nodig.quote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
En opa-achtig. Tsja, als dat je criterium is... Ik rijd al jaren met een triple, en ik rijd zeker niet opa-achtig. Met een triple reed ik een tijd van 5:32 in de Dolomietenmarathon (90e op 3200 deelnemers). Er zullen genoeg met een gewone dubbel achter me hebben gezeten. Het zijn de benen die het moeten doen.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende: Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
Hetzelfde met achter, de afstanden zijn genormeerd, dus dat blijft hetzelfde.quote:Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:
[..]
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Nee hoor, niet als je 't binnenblad verwisselt. De afstand tussen de bladen blijft 't zelfde.quote:Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:
[..]
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Kies er dan eentje met verwisselbare batterijen. Is altijd makkelijk als je bijv. meerdere dagen weg bent of een dag echt lang op stap gaat (of gewoon vergeten bent de accu op te laden).quote:Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef FJD het volgende:
Twijfel, twijfel, de Edge 605, de 705 of toch bij de 305 blijven. Ik vind de kaartnavigatie wel handig denk ik. Moet nu steeds stoppen om efkes Google Maps erbij te pakken.
Wat moet je daar dan met een 34?quote:Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsenquote:Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.quote:Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsen
Een 53 is wel leuk in een afdalingquote:Op maandag 12 april 2010 22:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.
Ik fiets met een 34 op 't vlakke. Maar wel met een 12-21 cassettequote:Op maandag 12 april 2010 22:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
ook niks, vandaar mijn opmerking over een dubbel.
Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komenquote:
Lekker veel controle op die manier. Dat doe ik dus niet, en ik daal echt wel snel genoeg.quote:Op maandag 12 april 2010 23:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komen
Dat je op de Oude Kleefsebaan doortrekt, is geen enkel probleem, dat kan daar prima. Dat is een lekker brede weg.quote:Op maandag 12 april 2010 23:31 schreef No-P het volgende:
@ Tommeke en Wombcat.
Heb ook even wat berichten gelezen en het klinkt inderdaad alsof renners van de snelle groepen het als een halve race zien en dat is natuurlijk niet echt slim op de openbare weg. Ik moet er wel bij zeggen dat grote gedeeltes over lege wegen gaat en zijn er weinig kruisende of aanliggende wegen.
De keren dat ik ben meegegaan, deed ik met de rustige groepen mee en daar is het meer een toertje, (met uitzondering van de oude kleefsebaan (Tivoli) waar het wat uit elkaar wordt getrokken), en wordt er niet hard doorgetrokken na bochten. Hoe er gefietst wordt in de snelle groepen kan ik dus niet uit ervaring zeggen.
Bij de groepen waar ik heb gefietst is er geen verschil met hoe andere groepen, verenigingen of clubs fietsen en voor allemaal zal de sign in meer of mindere mate gelden.
Fiets trouwens veel liever alleen of met z'n 2/3en.
Niks mis mee, maar wel waar dat kan: in koersen en in cyclo's in het buitenland. Nederland is er te druk voor (ook voor cyclo's).quote:Op dinsdag 13 april 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Er is een gigantisch verschil tussen de mensen die op wielertoerist.nl en op wielertoerist.be zitten. .nl is heel erg cyclotoerist en op hard rijden gericht.
quote:Op maandag 12 april 2010 18:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het schakelt sexy-er, sneller, soepeler.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Oksel het volgende:
Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars.
Op de Tacx doe ik altijd intervallen, anders wordt het zo eentonig. Met intervallen is het heel goed te doen en gaat de tijd sneller. Maar intensieve intervallen moet je niet doen als je basis nog niet goed is, dan zal ik eerder een extensieve interval doen. Als je zoekt op interval en wielrennen kom je geloof ik wel op een artikel van wielerland waar wat verschillende intervaltrainingen worden uitgelegd. Verder staan op Tacx.nl nog meerdere trainingsprogramma's die je kan gebruiken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:38 schreef AskBrad het volgende:
Iemand tips mbt spinning? hoe kan ik het beste snel wat conditie en wat snelheid in de benen opbouwen tot ik op m'n Cannondale naar buiten mag om te spelen......?
Op de mountainbike wel eens gehad dat de ketting eraf liep. Probleem was toen dat ik hem te wijd had afgesteld.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Oksel het volgende:
Vandaag rondje van 50km gedaan, maar wél met 30+ gemiddeld.. ondanks dat ik alleen fietste.
Verder ketting er wéér af, en doe echt niets raars. Dus die moet maar beter afgesteld worden.
Wel tof dat ik werd ingehaald door een vrouw op scooter, die zei: "Je mag wel achter me blijven fietsen hoor, ik rij 35!". En had wind tegen, dus was er wel ff blij om. Paar KM achter die scooter gehangen, hehe.
Ik word wel eens begekt door vrienden omdat ik juist bijna geen haar op mijn benen heb. Laat 't lekker zitten en valt niet echt op. Na 2 x fietsen met korte broek is er al redelijk kleurverschil op mijn benen. Gaat best hard die lente zon.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:52 schreef Superher0 het volgende:
Heb trouwens gisteren voor het eerst mijn benen geschoren. Aangezien ik best wel veel shag op mijn benen had was ik wel even bezig. Wat een klus zeg de eerste keer. Nu in mijn pak voelt het ook best wel apart, beetje fris. Smeren jullie de benen in als je gaat fietsen, en zo ja, waarmee?
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat eerste ging over Shimano..
Mijn campa spul moet gewoon beter afgesteld worden.
Ik was even aan het zoeken. Die fiets is op echte foto's een stuk mooier vind ik. Ben niet echt een Koga fan maar vind deze fiets zeker niet lelijk, daarnaast ziet de nieuwe Ultegra groep er gewoon vet uitquote:
Je ging shoppen voor een Ferrari (Bianchi), maar kwam met een Daf (Koga) terug. Tja. Het is de zoveeltste Koga, voor mij.quote:
Standaard die 500 dingen van Shimano, maar daar ga ik morgen samen met de verkoper een mooi ander setje voor zoeken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik was even aan het zoeken. Die fiets is op echte foto's een stuk mooier vind ik. Ben niet echt een Koga fan maar vind deze fiets zeker niet lelijk, daarnaast ziet de nieuwe Ultegra groep er gewoon vet uitWat voor wielen horen erbij?
Weet je al wat dat ongeveer gaat worden?quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:56 schreef Pritt het volgende:
[..]
Standaard die 500 dingen van Shimano, maar daar ga ik morgen samen met de verkoper een mooi ander setje voor zoeken.
Nee man, deze is veel mooier dan die vieze Bianchi's.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je ging shoppen voor een Ferrari (Bianchi), maar kwam met een Daf (Koga) terug. Tja. Het is de zoveeltste Koga, voor mij.
* Oksel fietst tenminste Italiaanse porno.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |