abonnement Unibet Coolblue
pi_80240980
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:30 schreef AskBrad het volgende:

[..]

Wat weeg je? Als je licht bent vallen ze nog wel mee ja.
Ik heb een heel aantal setjes WH-R500 in m'n handen gehad en ik kan moethet inderdaad eens zijn met zowel Oksel als Yankee, het zijn poep wielen. Laat ik het zo zeggen Het is als rijden met 2 vaat doeken als wielen .
Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..
pi_80241301
80kg en ik geef m'n spul meestal redelijk hard op de klote. Ik kreeg die dingen vrij eenvoudig tegen m'n remhoeven aan bij het aanzetten.

Twijfel, twijfel, de Edge 605, de 705 of toch bij de 305 blijven. Ik vind de kaartnavigatie wel handig denk ik. Moet nu steeds stoppen om efkes Google Maps erbij te pakken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_80241371
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:55 schreef OlivierV het volgende:

[..]

Ik weeg 64kg. Ik weet niet wat het gewicht is van de mensen die dit poep wielen vinden?..
Ik rij er nu ook mee en ben er ook niet echt tevreden over. Als ik iets zou moeten vervangen zouden het als eerste deze wielen zijn. Ik ben een kilo of 75, de wielen houden het ook wel, maar om de zoveel tijd zit er weer een slagje in. Ze voelen gewoon niet degelijk aan, je voelt ze als het ware zwabberen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 12 april 2010 @ 21:47:43 #254
148059 Pritt
Atheïst
pi_80243160
Potver, nu zit ik zwaar te twijfelen tussen een compact of een triple. Ik rijd enorm veel op het platte land dus dan zou een triple logischer zijn. Naar het schijnt geeft de compact op het platte land soms wat te weinig keuzes qua gears, althans vereist scheve ketting soms. Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80243240
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:13 schreef No-P het volgende:

[..]

Het is geen wedstrijd. Is gewoon een groep mensen die samen fietst, 2 aan 2 en de 40 per uur groep is echt niet groot (de meesten daarvan hebben ook gewoon een licentie) . Er zijn genoeg groepen die samen fietsen en dat heb jij vast ook wel eens gedaan met je club of iets dergelijks. Enige verschil met de wedrenners is dat de langzaam-fietsende (30 en 32 per uur) groepen iets groter zijn dan een gemiddelde clubgroep.
Dat snap ik wel. Ik weet niet hoe groot de groep is, maar bij mijn club splitsen we meestal op. Alleen fietsen we dan echt niet gemiddeld 40 per uur, is gewoon te gevaarlijk. Natuurlijk wordt er wel eens een snok aan gegeven, en dan gaat 't soms zelfs over de 50 maar dat is op lege wegen. Ik lees op wielertoerist de volgende teksten:
quote:
Kom dan minstens 2 of 3 keer: parcourskennis komt heel goed van pas, zeker als de wind uit een bepaalde hoek waait.
Dat is voor mij geen trainen meer, maar koersen.

Maar wat Wombcat ook zegt, als er mensen echt afwaaien dan begint 't wel verdacht veel op koers te lijken. In mijn ogen is het gewoon gevaarlijk om met 40 per uur in een groep over de openbare weg te racen. Ook al hou je je zo goed aan de regels, andere weggebruikers zijn er niet op bedacht en kunnen inderdaad behoorlijk geintimideerd raken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tommeke op 12-04-2010 22:04:41 ]
  maandag 12 april 2010 @ 21:50:55 #256
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80243379
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende:
Potver, nu zit ik zwaar te twijfelen tussen een compact of een triple. Ik rijd enorm veel op het platte land dus dan zou een triple logischer zijn. Naar het schijnt geeft de compact op het platte land soms wat te weinig keuzes qua gears, althans vereist scheve ketting soms. Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
.
pi_80243465
Over die Shimano wielen. Die schijnen inderdaad erg slap te zijn. Mooi zijn ze ook niet. Als je voor weinig geld goeie wielen wil hebben zou ik eens bij Salden.nl kijken. Daar hebben ze Rigida DRX met Ultegra naven. Niet de lichtste maar handgespaakt, stijf en oerdegelijk. Ik heb ze ook en ben er al twee keer mee gevallen, heb al flink op klinkers en keien rondgereden en ze zijn nog kaarsrecht
  maandag 12 april 2010 @ 21:54:59 #258
148059 Pritt
Atheïst
pi_80243585
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80243756
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:54 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ok maar eigenlijk valt de 'normale' dubbel al af omdat ik er deze zomer ook de Mont Ventoux mee op wil. Dan vrees ik dat een normale dubbel te weinig voor me is. Nu lees ik vaak dat er veel mensen liefhebber zijn van compact en dan afhankelijk van je terrein van kransen voor wisselen. Alleen daar ben ik niet technisch genoeg voor, omdat te kunnen.
Daarom zou ik een triple nemen. Dan heb je voor elk terrein voldoende bereik, zonder van kransjes te hoeven wisselen. Daarom heb ik ook een triple, juist ook omdat ik niet technisch ben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_80243779
Je kan inderdaad een 39 binnenblad voor 't vlakke monteren en voor bergachtig een 34...

Is niet heel moeilijk hoor. Een kwestie van 5 boutjes losmaken blaadje eraf, blaadje erop, en vastschroeven
  maandag 12 april 2010 @ 22:08:39 #261
148059 Pritt
Atheïst
pi_80244229
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Tommeke het volgende:
Je kan inderdaad een 39 binnenblad voor 't vlakke monteren en voor bergachtig een 34...

Is niet heel moeilijk hoor. Een kwestie van 5 boutjes losmaken blaadje eraf, blaadje erop, en vastschroeven
Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 12 april 2010 @ 22:10:25 #262
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80244319
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je enorm veel op het platte land fietst zou je ook een dubbel kunnen nemen. Triple zou ik zelf in ieder geval niet doen. Wat moet je met de 30??
Die gebruik je in de bergen. In Nederland kun je alles af met een 42 of evt. een 39, zeker in combinatie met een 25. Daar heb je dus ook geen compact voor nodig.
Op het vlakke is een compact juist erg onhandig, omdat je altijd met je ketting overdwars zit te rijden.
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Pritt het volgende: Nu spreekt toch de compact me meer aan, omdat ik triple nogal opa achtig vind aanvoelen.
En opa-achtig. Tsja, als dat je criterium is... Ik rijd al jaren met een triple, en ik rijd zeker niet opa-achtig. Met een triple reed ik een tijd van 5:32 in de Dolomietenmarathon (90e op 3200 deelnemers). Er zullen genoeg met een gewone dubbel achter me hebben gezeten. Het zijn de benen die het moeten doen.

Sinds 2004 rijd ik met een triple, en tot en met 2008 reed ik met die triple ook nog gewoon mijn wedstrijden bij de elite zonder contract (nu amateur A). Heb er in al die wedstrijden overigens maar 2x een opmerking over gehad. En ik was zeker niet de slechtste in die wedstrijden! Overigens heb ik in één van die wedstrijden zelfs het kleinste blad nog even gebruikt, toen het volledig stilviel op een helling van 10%. Kon ik toch nog relatief makkelijk weer optrekken ipv naar boven harken
(In mijn laatste jaar bij de elite (2008) was ik vaak wel (één van) de slechtste, maar dat lag niet aan de triple, maar aan mij en mijn voorbereiding).

Naar mijn idee is een triple praktische dan een compact. Enige waar 'ie een triple minder handig is, is de heuvelachtige cyclo's waar je met een 42-23 net niet uitkomt en je dan af en toe toch net naar het kleinste blad moet schakelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wombcat op 12-04-2010 22:17:07 ]
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 12 april 2010 @ 22:10:30 #263
73911 ultra_ivo
pi_80244325
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:

[..]

Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Hetzelfde met achter, de afstanden zijn genormeerd, dus dat blijft hetzelfde.
  maandag 12 april 2010 @ 22:19:12 #264
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80244786
Ik zie toch nog steeds het voordeel van een compact tov een triple niet. Een compact ziet er misschien wat cooler uit, maar net zo goed als bij een triple, ziet iedereen die een beetje oplet ook meteen dat het een compact is een geen 'echte' dubbel. Dus daar verlies je dan imo meteen je coolfactor ook al weer mee.
in a crowd you lose humanity
pi_80244864
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Pritt het volgende:

[..]

Verder hoef je niets opnieuw af te stellen?
Nee hoor, niet als je 't binnenblad verwisselt. De afstand tussen de bladen blijft 't zelfde.
  maandag 12 april 2010 @ 22:29:25 #266
148059 Pritt
Atheïst
pi_80245347
Hmm wombcat (en ook de andere natuurlijk !) overtuigen me wel. Ik moet gewoon praktisch denken. Triple biedt eigenlijk alleen maar voordelen voor mij als coureur. Vooral omdat ik veel vlak rijdt en liever niet teveel aan de fiets sleutel, ook als ik eens de bergen in wil.

Dank voor alle hulp tot nu toe mensen! Zal jullie nog wel meer nodig hebben.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  FOK!fotograaf maandag 12 april 2010 @ 22:32:50 #267
73911 ultra_ivo
pi_80245539
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef FJD het volgende:
Twijfel, twijfel, de Edge 605, de 705 of toch bij de 305 blijven. Ik vind de kaartnavigatie wel handig denk ik. Moet nu steeds stoppen om efkes Google Maps erbij te pakken.
Kies er dan eentje met verwisselbare batterijen. Is altijd makkelijk als je bijv. meerdere dagen weg bent of een dag echt lang op stap gaat (of gewoon vergeten bent de accu op te laden).
  maandag 12 april 2010 @ 22:46:10 #268
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80246214
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die gebruik je in de bergen.

Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
.
pi_80246243
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
Wat moet je daar dan met een 34?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 12 april 2010 @ 22:49:17 #270
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80246372
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat moet je daar dan met een 34?
ook niks, vandaar mijn opmerking over een dubbel.
.
  maandag 12 april 2010 @ 22:51:05 #271
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80246460
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die opmerking over de 30 sloeg uiteraard op het 'platteland fietsen'.
De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsen
in a crowd you lose humanity
  maandag 12 april 2010 @ 22:54:12 #272
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80246599
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De vraag kwam ook van iemand die de fiets ook wil gebruiken om de Mont Ventoux mee op te fietsen
Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.
.
  maandag 12 april 2010 @ 22:58:42 #273
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80246832
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:54 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ach ja je moet doen wat je prettig vindt, ik zou voor de optie van Tommeke gaan.
Een 53 is wel leuk in een afdaling
in a crowd you lose humanity
pi_80246910
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:49 schreef Yankee het volgende:

[..]

ook niks, vandaar mijn opmerking over een dubbel.
Ik fiets met een 34 op 't vlakke. Maar wel met een 12-21 cassette

Toch staat er wel een 39 binnenblad op de 'to buy list'
  maandag 12 april 2010 @ 23:00:42 #275
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80246938
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een 53 is wel leuk in een afdaling
Dan hoor je toch a la bijvoorbeeld ten Dam op de bovenbuis te gaan zitten dan wel achter het zadel te gaan hangen om zo professioneel mogelijk over te komen
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')