abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 april 2010 @ 13:29:45 #51
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79930367
Mooie foto's en dito race Tom.
Heb zelf niet veel gefietst van de week. 2 keer op de Tacx en verder wat gelopen. Heb mijn reservewielen ook op een shimanosysteem goed kunnen afstellen; dat scheelt weer.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 4 april 2010 @ 13:31:28 #52
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79930432
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:29 schreef No-P het volgende:
Mooie foto's en dito race Tom.
Heb zelf niet veel gefietst van de week. 2 keer op de Tacx en verder wat gelopen. Heb mijn reserve wielen ook op een shimanosysteem goed kunnen afstellen; dat scheelt weer.
Ik heb ook niet veel gedaan. De afgelopen 4 weken echt veel getraind (1450 km in maart). Beetje moe.
Morgen hopelijk weer een beetje hersteld en een toertocht in Driebergen rijden.
in a crowd you lose humanity
pi_79939507
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79940285
je hebt toch een Garmin?
Dan zou je bikeroutetoaster.com kunnen proberen. Route maken en dan opslaan op de Garmin
  zondag 4 april 2010 @ 19:05:13 #55
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79941572
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
Gewoon gaan rijden.
Plaatsen in je kop printen. En als je denkt dat je verkeerd gaat pak je je maps erbij.

Vandaag goed gegaan, lekker weertje zelfs nog, 2 ini mini buitjes en 90 km op de teller erbij.
Morgen weer terug en door naar Noordwijk.
pi_79941665
Ik had een 405 ja maar die ging kapot, omdat ik er veels te fanatiek van werd ben ik voorlopig niet van plan een nieuwe te kopen en blijf ik voorlopig spelen met m'n eTrex Euro. Heeft maar heel weinig functies maar wel iets met waypoints waar je naar toe kunt fietsen maar goed, ongeveer een bepaalde richting in fietsen dat geloof ik wel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 4 april 2010 @ 19:21:12 #57
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79941973
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
Gouda-Oudewater-Harmelen-Vleuten-Maarssen-Tienhoven-Westbroek-Maartensdijk is leuker denk ik.
Is misschien wel een beetje zoeken af en toe tussen Harmelen en Tienhoven.
Van Nieuwerkerk tot Haastrecht kun je volgens mij over de dijk rijden (als ik zo op de kaart kijk, dat stuk ken ik niet).
Vanaf Oudewater kun je kiezen over Montfoort of Woerden te rijden. Via Montfoort is iets langer, maar makkelijker te vinden. Dan bordjes Vleuten volgen. Vanaf daar bordjes Maarssen volgen.

De brug over de A2 over, dan kom je in Maarssen. Na de brug linksaf, weg onderdoor. Direct na dit tunneltje rechts aanhouden, weer tunneltje onder een weg door. Rechtdoor de volgende weg over, direct na die brug rechtsaf. Bij volgende splitsing rechtsaf (het fietspad buigt naar links, naar beneden, direct hierna is deze splitsing), weer onder een weg door. Net voor volgende viaduct linksaf (brug over Amsterdam-Rijnkanaal). Na de brug 2e fietspad links. Onder weg door, direct hierna weer links. Bij stoplicht rechtsaf. Einde weg rechts (in Tienhoven is dat), richting Westbroek. Deze weg volgen tot een paar km verderop in Westbroek links aanhouden (de weg buigt daar naar rechts af, je moet dan linksaf). Doorrijden tot rotonde bij provinciale weg. Daar linksaf. Bij volgende rotonde rechtsaf (Maartensdijk in). Deze weg blijven volgen tot stoplichten bij provinciale weg, linksaf richting Soest.

Hopelijk heb ik niets gemist in deze routebeschrijving.
in a crowd you lose humanity
  zondag 4 april 2010 @ 19:29:23 #58
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79942178
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef Wombcat het volgende:
De brug over de A2 over, dan kom je in Maarssen. Na de brug linksaf, weg onderdoor. Direct na dit tunneltje rechts aanhouden, weer tunneltje onder een weg door. Rechtdoor de volgende weg over, direct na die brug rechtsaf. Bij volgende splitsing rechtsaf (het fietspad buigt naar links, naar beneden, direct hierna is deze splitsing), weer onder een weg door. Net voor volgende viaduct linksaf (brug over Amsterdam-Rijnkanaal). Na de brug 2e fietspad links. Onder weg door, direct hierna weer links. Bij stoplicht rechtsaf. Einde weg rechts (in Tienhoven is dat), richting Westbroek. Deze weg volgen tot een paar km verderop in Westbroek links aanhouden (de weg buigt daar naar rechts af, je moet dan linksaf). Doorrijden tot rotonde bij provinciale weg. Daar linksaf. Bij volgende rotonde rechtsaf (Maartensdijk in). Deze weg blijven volgen tot stoplichten bij provinciale weg, linksaf richting Soest.

Hopelijk heb ik niets gemist in deze routebeschrijving.
Vetgedrukte stuk kan ook anders:
rechtdoor ri. Maarssen-Dorp, brug over Amsterdam-Rijnkanaal over. Na de brug bij rotonde linksaf fietspad volgen. Volgende rotonde rechtsaf. Einde weg linksaf. Weg (buigt naar rechts) volgen tot rotonde. Hier linksaf (Maarsseveensevaart, dit is de 2e/3e afslag* van de rotonde als je de rotonde volgt. Pak niet de 4e (Dr. Plesmanlaan) is ook linksaf)). De M'ssevaart buigt direct na rotonde rechtsaf. Je komt dan een paar honderd meter verderop bij een stoplicht, weg oversteken en dan linksaf ri. Tienhoven). (Je komt dan vanaf de andere kant bij het stoplicht aan). Dit is iets korter.

* Maarsseveensvaart en Merenhoef is één afslag van de rotonde, maar splitst meteen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 4 april 2010 @ 19:38:54 #59
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79942424
Wanneer moet je trouwens? Als je woensdag gaat, kunnen we wel een stukkie samenfietsen.
in a crowd you lose humanity
pi_79942736
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:38 schreef Wombcat het volgende:
Wanneer moet je trouwens? Als je woensdag gaat, kunnen we wel een stukkie samenfietsen.
Morgen; paaslunch Zal zo boven eens met een bakkie koffie een route uittikken. De leukere route klinkt goed maar kort is nu key omdat t een retourtje is en het dagtotaal dus wel boven de 200 uit zal komen wat vrij veel is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 4 april 2010 @ 20:01:57 #61
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79943149
Kortste is via Gouda/Oudewater/Utrecht. Maar dan moet je door het centrum.
in a crowd you lose humanity
pi_79943743
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:01 schreef Wombcat het volgende:
Kortste is via Gouda/Oudewater/Utrecht. Maar dan moet je door het centrum.
Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kost Centrum van steden probeer ik dus te mijden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79944048
quote:
Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef ursel het volgende:

[..]

Een echte fietser weerhoudt zich niet van een beetje regen
Wat ik heb geweten zaterdag. Het was mijn beste Ronde van Vlaanderen van de drie, maar wat een pokkeweer was het. Het begon droog in Ninove, maar binnen een kwartier begon het te druppelen. Op weg naar de Lippenhovestraat begon het te storten en tot de Berendries heb ik het niet droog gehad.

Kasseien gingen me weer perfect af (Lippenhovestraat, Paddestraat en de Haaghoek) en ook de beklimmingen (Leberg, Berendries, Ten Bosse, Muur en Bosberg) waren goed te doen. Want het was heel erg rustig Helaas lag het steilste stuk van de Muur zo glad dat ik af moest stappen.

Ach, deze zomer krijg ik weer een kans. Zit een weekje aan de voet van de Taaienberg
  zondag 4 april 2010 @ 20:55:30 #64
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79945229
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kost Centrum van steden probeer ik dus te mijden.
Dan is de route die ik eerder postte denk ik het beste. Daarmee vermijd je zoveel mogelijk de bebouwde kom.
Nieuwegein, IJsselstein en De Meern wil je ook zoveel mogelijk vermijden.
in a crowd you lose humanity
pi_79945791
Geniale technische ontwikkelingen ondergaan we toch maar zeg. Ben je met Google Maps een route aan het uitstippelen, twijfel je even of je de dorpsweg of N-weg moet pakken, zoom je verder in om te kijken of er een fietspad ligt, kom je direct in Street View en zie je precies wat voor fietspad er ligt.

We leven er altijd maar gewoon mee maar als je er even bij stil staat dan is het toch ongelofelijk fascinerend.

-edit-
en wat is het een drama om via Nieuwegein rechtsom Utrecht te rijden zeg Leg toch eens een normaal fietspad aan.

[ Bericht 21% gewijzigd door FJD op 04-04-2010 21:22:16 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 4 april 2010 @ 21:37:47 #66
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79946970
Fer,

Hoe kan ik trouwens het beste om door te rijden naar de rotte vanuit 's Gravendeel?
Zat te denken de heijnenoordtunnel te nemen en dan door te gaan via de Brienenoord.

Maar enig idee hoe ik tactisch verder kan?
Planning is door te rijden naar Moerkappele, Zoetermeer en dan door naar Leiden.

Wat betreft jou route, je kan toch redelijk makkelijk door naar de ringweg van houten?
Goed fietsen daar trouwens.
  zondag 4 april 2010 @ 21:49:03 #67
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79947402
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:09 schreef FJD het volgende:

en wat is het een drama om via Nieuwegein rechtsom Utrecht te rijden zeg Leg toch eens een normaal fietspad aan.
Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangaf
in a crowd you lose humanity
pi_79948020
Richting de Brienenoord;
Bij uitkomen Heijnenoordtunnel naar rechts en vanaf daar een fietspad langs de rivier proberen te volgen, het meeste is vrij eenvoudig te vinden/loopt redelijk in elkaar over. Beste is om zoveel mogelijk rechts te houden (niet direct terug langs de tunnel rijden he ) dan kom je er vanzelf. Let even op als je langs een speeltuin/open vlakte komt; je slaat vlak daarna rechts af maar er zit middenop een nare bobbel in het asfalt dus niet volgas er doorheen jagen. Op een gegeven moment breekt het fietspad open (bomen zijn voor max 100m weg aan de linkerkant) en rijdt je langs een autoweg op. Haaks daarop ligt de Achterzeedijk en die ga je op. Die weg blijf je volgen, na 400m gaat de weg strak naar links, blijft redelijk slingerend over een dijkje gaan, onder een treinviaduct door etc.. Gewoon blijven rijden tot je op een rotonde uitkomt (recent aangelegd). Die neem je driekwart (2/3e eigenlijk want er zijn maar 3 afslagen ). Die weg blijf je rechtdoor rijden, dus niet met de weg mee afslaan! Je zult nu links de Alternate zien en mijn werkgever heb je ook al een paar keer gezien. Aan het einde steek je de weg over en ga je rechtsaf. Dan linksaf richting de vd Valk, voor de parkeerplaats weer rechtsaf en die weg blijven volgen. Zit een scherpe bocht in maar die is overzichtelijk. Je rijdt nu tegen een T-splitsing aan waar je links afgaat. Die weg blijf je volgen, langs volkstuintjes etc. etc.. Bij een tunneltje even opletten; 5m na uitkomen zit een stevige hobbel over de hele breedte v/h fietspad dus niet even je shirtje rechttrekken. Na een heel klein klimmetje en afdaling ga je rechtsaf de tunnel in. Op dat fietspad rechts aanhouden tot je onder de snelweg door gaat, dan links aanhouden de Brienenoord op.

Dit stuk zal je grofweg 20 tot 30 minuten bezig houden.

Vanaf de Brienenoord;
Brug over (joh ), fietspad blijven volgen, onder de brug door, rechtdoor/rechtsaf en daarna rechtsaf/linksaf (je rijdt immers een vierkantje daar ). Bij de stoplichten oversteken zodat je aan de linkerkant de het terrein van de Erasmus & HES ziet en aan de rechterkant het Brainpark en Metro Kralingse Zoom. Dit fietspad blijven volgen, immer gerade aus. Op een gegeven moment moet je oversteken (als je voorbij het Kralingse Bos bent gereden) en vanaf daar volg je de doorgaande weg vanaf de linkerkant ipv de rechterkant. Vlak daarna zie je links een TNT depot opdoemen (niet afslaan en solliciteren, ze betalen heel magertjes). Vervolgs ga je onder de snelweg door. Dan volgt er een rare oversteek (bus baan lijkt wel?) en daarna is een stoplicht om de weg over te steken. Daar links afslaan en de weg blijven volgen. Makkelijkste is om dan na het bruggetje de afslag naar rechts te nemen (lijkt op een inrit). Bij echt mooi weer is het daar wel druk dus dan zou je voor het bruggetje al naar rechts kunnen maar die weg is iets lastiger te volgen (verlaat een paar keer de Rotte maar als je het kent dan is dat geen probleem).

Dit stuk zal ook een minuutje of 20 a 25 duren.
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:49 schreef Wombcat het volgende:
Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangaf
Hoopte eigenlijk beide routes te kunnen doen maar ik geloof t wel, ik rijd het stuk Montfoort-Soest wel t zelfde.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79948045
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:37 schreef ursel het volgende:
Fer,

Hoe kan ik trouwens het beste om door te rijden naar de rotte vanuit 's Gravendeel?
Zat te denken de heijnenoordtunnel te nemen en dan door te gaan via de Brienenoord.

Het makkelijkste is om gewoon over Kralingse Zoom te gaan, maar dan zit je wel met heel veel stoplichten. Op een gegeven moment kan je dan bij Terbegge de Rottekade op. Dan heb je in feite heel het stuk van de Rotte tot en met de A12 en dus Moerkappelle.

Leuker is het om langs Capelle a/d IJsel en Nieuwekerk a/d IJsel te gaan en dan via de Zevenhuizerplas de Rotte binnen te fietsen. Alleen rijd je dan wel om en heb je niet de gehele Rotte
pi_79958950
We gaan t zien Vertrek nu van huis
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 april 2010 @ 10:03:05 #71
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79959758
Dan ben je te laat vertrokken Fer, of heb je licht bij je

Ik ga ff ontbijten, paar eieren naar binnen tikken en dan ook fietsen.

Fer en LC bedankt voor de uitleg. Cappelle gaat ut uhm niet worden iig. Da's ff te ver om. Moest gewoon een weg hebben om rotterdam voorbij te komen.
pi_79960130
Verdwaald in Maarssen iPhone 2u onderweg tegen 32 int uur, lekker fietsen Nog een uurtje gok ik!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 april 2010 @ 10:47:11 #73
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79960542
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:23 schreef FJD het volgende:
Verdwaald in Maarssen iPhone 2u onderweg tegen 32 int uur, lekker fietsen Nog een uurtje gok ik!
Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.
pi_79961030
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:47 schreef ursel het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.
Weet ik maar ik had uitgerekend dat het verplaatsen van de gemeente Soest naar Zeeland meer energie kostte dan dit Net binnen de drie uur aangekomen, was maar 85km dus viel reuze mee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79962252
Rondje van 51km gedaan met een paar clubleden vanochtend. Merk wel dat ik nog te weinig op snelheid/kracht getraind heb. Zodra ze versnelden moest ik steeds een gat laten en voluit om er weer bij te komen. Aan het eind trokken ze helemaal het gas open en zakte ik er doorheen.

Moet wel zeggen dat de renners waarmee ik reed normaal in de A-groep zitten, of tussen A en B hangen, terwijl ik meestal in de B of C-groep rijdt... Dus heb een excuus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')