abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79785532


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.


jpjedi
Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)


Littlecreep
Leeftijd: 19 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.


marcodej
Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Budget Batavusje. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten


Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, grand ballon, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+


Tommeke
Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.


ultra_ivo
Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200


Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.


FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer


Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76 Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden. Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr
Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent
Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Gazelle Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic


Nuttige links: Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
    Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland
    Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden
  •   woensdag 31 maart 2010 @ 13:25:03 #2
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_79785682


    tvp
    .
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:28:12 #3
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_79785813
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:10 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Northwave wijkt minder af van de europese maten dan sidi. Ik heb een paar maat 44 ATB schoenen, normale schoenmaat 42,5
    Snel in Utrecht (op de amsterdamsestraatweg, koffie bij mij?) en Rein veenendaal in Veenendaal verkopen beiden Northwave en Sidi.

    edit: als iemand tijd en zin heeft om het nieuwe topic aan te maken, ga je gang. Ik ben een beetje druk vandaag
    Hmm.. Ik kan zodadelijk na het werk wel even langsfietsen, heb alleen niet veel tijd. Rijd vanavond om 7 uur weg naar la douce France en ik ben nog bezig met pakken. Je bent zeker nu niet thuis
    Superhero to the rescue!
    pi_79785897
    Meet meet meet @ Gripper vanavond!!
    pi_79785984
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:28 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Hmm.. Ik kan zodadelijk na het werk wel even langsfietsen, heb alleen niet veel tijd. Rijd vanavond om 7 uur weg naar la douce France en ik ben nog bezig met pakken. Je bent zeker nu niet thuis
    Nee nog op mn werk. Zit met een griepje te bibberen, maar ik mag niet naar huis van mezelf, we moeten per 1 april een nieuwe prijslijst uitsturen en daar ben ik druk zat mee. Morgen begint ons fiscale jaar 2011, dus paniek in de tent
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_79786092
    Hoi!
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:35:38 #7
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_79786147
    zijn we weer!
    I'm Back Again!
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:36:51 #8
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79786188
    present
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:36:55 #9
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_79786191
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:32 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Nee nog op mn werk. Zit met een griepje te bibberen, maar ik mag niet naar huis van mezelf, we moeten per 1 april een nieuwe prijslijst uitsturen en daar ben ik druk zat mee. Morgen begint ons fiscale jaar 2011, dus paniek in de tent
    Nog steeds bezig met de prijslijst? tsk Niet zoveel fietsen man!
    Superhero to the rescue!
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:45:41 #10
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_79786593
    We hebben ook een fanclub:

    Wielrenners...

    .
    pi_79786809
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:45 schreef Yankee het volgende:
    We hebben ook een fanclub:

    Wielrenners...


    Het zoveelste topic.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_79826150
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:45 schreef Yankee het volgende:
    We hebben ook een fanclub:

    Wielrenners...


    Ze blijven elke keer weer leuk om te lezen. Al denk ik dat de helft van al die posters eens mee moet gaan op een rit en eens moet zien hoe het van de andere kant is.

    Zaterdag weer, smal tunneltje en wil langs een fietsend stel. Bel me helemaal suf, maar opzij gaan gebeurt niet. Heb hem toen maar duidelijk gemaakt dat een beetje ruimte maken geen kwaad kan.
      FOK!fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 15:50:10 #13
    73911 ultra_ivo
    pi_79833548
    Trouwens, Oksel, je kunt beter een randonneuse/randonneur gebruiken voor het forensen dan een hybride. Rijdt een stuk lekkerder (racestuur, snellere wielen) en kan gewoon verlichting op.
    pi_79838976
    Weet hier iemand misschien een site waar je de (richt)prijzen kan zien van alle racefietsen? Op bijvoorbeeld Bianchi.com en Orbea.com staan namelijk geen prijzen...
    pi_79842419
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 15:50 schreef ultra_ivo het volgende:
    Trouwens, Oksel, je kunt beter een randonneuse/randonneur gebruiken voor het forensen dan een hybride. Rijdt een stuk lekkerder (racestuur, snellere wielen) en kan gewoon verlichting op.
    Ik denk aan zoiets:


    11,9KG, en dan pedaaltjes erop.

    Denk dat dat snel genoeg is..?
      donderdag 1 april 2010 @ 21:47:42 #17
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_79847902
    Gewoon een spartamet nemen Oksel Is Nice
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_79848065
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 19:43 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Ik denk aan zoiets:
    [ afbeelding ]

    11,9KG, en dan pedaaltjes erop.

    Denk dat dat snel genoeg is..?
    Open kettingkast en derailleur is veel te onderhoudsgevoelig voor forensen imo. Tel daar dan nog bij op dat je bij zo'n fiets er minder makkelijk bijkan dan bij een racefiets of MTB.

    Als je snel wilt forensen moet je een ligfiets nemen.

    [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2010 21:52:10 ]
      FOK!fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 22:00:33 #19
    73911 ultra_ivo
      donderdag 1 april 2010 @ 22:02:08 #20
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79848436
    8 april weer fiets spullen bij de Lidl
      FOK!fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 22:09:54 #21
    73911 ultra_ivo
    pi_79848786
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 19:43 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Ik denk aan zoiets:
    [ afbeelding ]

    11,9KG, en dan pedaaltjes erop.

    Denk dat dat snel genoeg is..?
    Te snel voor de verlichting die erop zit.
    pi_79851465
    Vandaag nog even 74km gefietst. iPhone is redelijk waardeloos om te tracken. Na net geen 2 uur was het over, accu van 90% naar schijndood Net maar even bij de Mediamarkt een kabeltje gehaald om m'n eTrex aan m'n PC te kunnen hangen. Daar zit tenminste een fatsoenlijke accu in.

    Wel lekker rondje uiteindelijk. Mooie uitgestrekte vlakke polders en na een flinke bak tegenwind ook hele stukken +40 int uur terug kunnen crossen

    -edit-
    Mapsource werkt nu ook prima dus das mooi Bonus was dat de tocht van afgelopen zondag er ook nog instond

    [ Bericht 20% gewijzigd door FJD op 01-04-2010 23:53:27 ]
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_79852418
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Te snel voor de verlichting die erop zit.
    Vergeet niet dat ik geen 700 per dag fiets Ivo.. Maar "gewoon" fiets. En een ligfiets, yeah, right.

    Een randonneur (oid), daar wil ik nog wel eens naar kijken.

    Weet je nog een leuk 2e handje Ivo? Niet te zwaar, niet te oud?
    pi_79852709
    En is een randonneur (oid) niet gewoon een hybride met een racefiets stuur?
      FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 06:22:47 #25
    73911 ultra_ivo
    pi_79858281
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 23:33 schreef Oksel het volgende:
    En is een randonneur (oid) niet gewoon een hybride met een racefiets stuur?
    Niet helemaal. Ik heb ooit geprobeerd een hybride frame voor een randonneur te gebruiken, dat werkte niet, een verkeerde geometrie en vooral gedonder met de remmen. Die waren niet goed te krijgen.
      FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 06:25:27 #26
    73911 ultra_ivo
    pi_79858287
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 23:26 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Vergeet niet dat ik geen 700 per dag fiets Ivo.. Maar "gewoon" fiets. En een ligfiets, yeah, right.

    Een randonneur (oid), daar wil ik nog wel eens naar kijken.

    Weet je nog een leuk 2e handje Ivo? Niet te zwaar, niet te oud?
    Geen 700 inderdaad, maar als forens kom je onvermijdelijk in de winter in het donker te fietsen. En dan is een amechtig vuurvliegje als koplamp niet handig. Een SON met Edelux zal mischien niet nodig zijn als je gediciplineerd genoeg bent om vaak genoeg bij te laden. Hangt ook van je route af, of er veel donkere stukken inzitten.
    Kijk eens bij de Britse verzendhandels of die een Dawes in de aanbieding hebben, die maken ook mooie randonneurs. En bestel dan gelijk een setje Panaracer Pasela's, ideale banden voor de forens. Op een randonenur kun je makkelijk 32mm kwijt, scheelt een hoop in de lekke banden.
    pi_79859415
    32 mm? Zit je dan niet met je remmen, of stel ik nu een domme vraag?

    Heeft iemand hier ervaring/knowledge met/over het opbouwen van een singlespeed? Ik heb 'n ouwe mtb staan waar ik niets mee doe en waar ik wel 'n leuke stadsfiets van wil maken.
      vrijdag 2 april 2010 @ 14:33:07 #28
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_79869777
    Werken shimano cassette's met een campagnolo groep en andersom? Of krijg je dan sneller slijtage oid?
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_79870699
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 14:33 schreef No-P het volgende:
    Werken shimano cassette's met een campagnolo groep en andersom? Of krijg je dan sneller slijtage oid?

    Dat kan....kwam ik afgelopen week achter. Ik dacht dat mijn fiets volledig campa was afgemonteerd. Tot dat ik nieuwe wielen bestelde met een campa body. Ik mijn oude achterwiel eraf halen bleek er dus een shimano cassette en dus een achterwiel met shimano body op te zitten. Ik heb er door de FM maar een campa cassette op laten zetten om mijn nieuwe wielen te kunnen monteren. Moest dus ook een nieuwe ketting op.


    Net terug van een rondje van 85km. Lemereberg op en af gereden X2. En aadig lopen bikkelen tegen de wind in op de heen weg. 26.5km gem. Ik ben kapot.......
      vrijdag 2 april 2010 @ 15:15:42 #30
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_79871332
    Lemelerberg neem ik aan? edit: er is ook een lemereberg zie ik nu

    Maar ik kan dus niet zomaar mijn wielen met campacassette in een volledig shimano fiets zetten en hem met wat finetuning goed laten lopen?

    [ Bericht 28% gewijzigd door No-P op 02-04-2010 15:30:33 ]
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 15:25:07 #31
    73911 ultra_ivo
    pi_79871672
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 09:13 schreef Tommeke het volgende:
    32 mm? Zit je dan niet met je remmen, of stel ik nu een domme vraag?
    Op een randonneur zitten crossremmen. Naar gelang de bouw van het frame passen er 32 tot 47mm banden onder.
    Een achterwiel met de 'verkeerde' cassette is vaak goed pas te krijgen. Soms met wat finetunen van de derailleur, anders met het demonteren van de cassette en het vervangen van de afstandsringen door andere zodat de juiste afstand tussen de kransjes gecreëerd wordt.
    pi_79872816
    Het lijkt alsof ik morgen weer flink moet ploeteren in rotweer in Vlaanderen. Weerbericht ziet er nog niet al te zonnig uit.

    Maar in ieder geval is het dan wat rustiger op het parcours
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:08:27 #33
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_79876575
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 15:55 schreef Littlecreep het volgende:
    Het lijkt alsof ik morgen weer flink moet ploeteren in rotweer in Vlaanderen. Weerbericht ziet er nog niet al te zonnig uit.

    Maar in ieder geval is het dan wat rustiger op het parcours
    Veel plezier morgen!

    Net rondje van 80 km gedaan, sjezus wat staat er veel wind
    .
    pi_79878046
    Gister bijna overleden door lokale hagelbuien.

    Oke,zo erg was het niet, maar wel vervelend.
      vrijdag 2 april 2010 @ 21:05:18 #35
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_79883119
    Als het morgen echt k*t is, ga ik niet, anders 110km met een lokale club.

    Vanmorgen was het dus prachtig weer.. en zat ik thuis te wachten tot mijn schoonouders zouden komen..
      vrijdag 2 april 2010 @ 21:18:28 #36
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_79883696
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 21:05 schreef Oksel het volgende:

    Vanmorgen was het dus prachtig weer.. en zat ik thuis te wachten tot mijn schoonouders zouden komen..
    Zit je onder de plak jochie....
    .
    pi_79885526
    Paasmaandag er op uit en maar hopen dat het goed weer is.

    Zondag DE ronde kijken.
    pi_79888343
    Vanavond weer 35km'tjes gereden, rondje Waalsdorpervlakte. Rustig gereden, aan het einde mochten we nog even los. De ergste druppels kwamen na de rit, dus weer in de regen naar huis...

    [ Bericht 11% gewijzigd door marcodej op 02-04-2010 23:47:45 ]
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      zaterdag 3 april 2010 @ 11:22:35 #39
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_79896650
    Oei....
    Ik heb net mn benen geschoren. Nu kan ik niet meer van mn lekkere gladde kuiten afblijven.


    Helaas kan ik niet uitproberen of ik nu door de verminderde luchtweerstand nog harder kan fietsen.
    Buienradar laat buien zien tot zeker 2 uur, dus ik ga nu eerst het gereedschap klaarzetten (woensdag de sleutel van mn nieuwe huis!) en later vanmiddag maar even kijken of het droog is.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      FOK!fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 20:05:36 #40
    73911 ultra_ivo
    pi_79912412
    Het brevet van morgen begint aardig vol te lopen, de bodem van m'n stapel controlekaarten komt in zicht.
      zaterdag 3 april 2010 @ 20:42:23 #41
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79913686
    Morgen naar schoonouders fietsen (90 km)
    Maandag naar mijn eigen ouders fietsen (+/- 110 km)

    pi_79916653
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Op een randonneur zitten crossremmen. Naar gelang de bouw van het frame passen er 32 tot 47mm banden onder.
    Een achterwiel met de 'verkeerde' cassette is vaak goed pas te krijgen. Soms met wat finetunen van de derailleur, anders met het demonteren van de cassette en het vervangen van de afstandsringen door andere zodat de juiste afstand tussen de kransjes gecreëerd wordt.
    Dat verklaart een hoop

    Vandaag had ik m'n eerste tijdrit van 't seizoen. Samen met m'n vriendinnetje er naartoe gegaan en onze rugnummers opgehaald. Al gauw kwamen we twee clubgenoten tegen, die ook op eigen gelegenheid kwamen, aangezien onze ploegauto (wat een luxe eigenlijk) in Vlaanderen was/is. Zoals ik wist kon ik van de club een tacx lenen, maar ik had m'n eigen meegenomen. Die twee clubgenoten hadden twee tacxen van de club mee, die m'n vriendin en ik ook maar hebben gebruikt. Het inrijschema kwam goed uit. Als klap op de vuurpijl konden we hun tijdrithelmen ook lenen! Tandje Hoger krijgt veel materiaalsubsidie van een studentensportorganisatie en daar zijn dus oa. tijdrithelmen en tacxen van gekocht, dus we stonden met een groepje lekker op een veranda in te rijden. En omdat ik sinds kort ook m'n eigen dichte achterwiel heb gefabriceerd voelde ik me bijna een prof, lekker wielrennertje spelen
    Alleen jammer dat ik per ongeluk mijn startnummer bij m'n vriendin opspeldde Gelukkig had dit geen gevolgen. Het rondje was erg zwaar, ik ging iets te fanatiek van start en had niet echt lekkere benen. Voor mij was een dame met licentie gestart en ik had 't idee dat ik haar kon inhalen aangezien ze steeds dichterbij kwam. De eerste 2,5 km kwam de wind van opzij. Ik probeerde rond de 44 te rijden, maar dat was echt veel te snel. Ben toen rond de 39 gaan fietsen om mezelf niet op te blazen, ik zag m'n voorgangster nog steeds dichterbij komen. Na de eerste bocht ging het rechtsaf tegen de wind in. Uiteraard zakte het tempo wat, hoewel ik gelukkig wel beschutting van de wind had! Hier kon ik lekker m'n tempo houden en in de stukken uit te wind en vals plat naar beneden een beetje recupereren. Aan het einde van dit stuk ging 't weer de weilanden in en met meer dan vals plat omhoog een dijk op. 't Tempo zakte hier tot 28 (vorig jaar tot 22). De scherpe bocht naar rechts durfde ik niet vol te nemen, maar daarna ben ik op de pedalen gestaan en heb mezelf weer richting de 40 geduwd. Nog één km te gaan met de wind in de rug, helaas wel achter een dijk maar genoeg om ruim boven de 40 te fietsen. De finish was op een klein bergje waar ik m'n benen nog even lekker voelde branden. Achteraf had ik wel 'n redelijk gevoel, ik had niet echt veel harder gekund in deze omstandigheden, maar ik heb me wel eens sterker gevoeld!
    pi_79917886
    Hier de foto's omdat ik ze zo vet vind





    Bij die laatste foto was ik aan 't afzien of naar m'n tellertje aan 't kijken. Toch iets om op te letten, ivm met m'n houding. En 't stickertje op 't ventielgat liet los helaas..
    pi_79919383
    Mooie foto's.
    Houding is toch ok? Rechte rug en de armen mooi gebogen.
    pi_79919592
    Thnx

    Ik ben ook wel tevreden over m'n houding, aangezien dit gewoon m'n koersfiets is. Gelukkig is ie wat aan de kleine kant
    Ik doelde meer op de positie van de helm zo. Die punt de lucht in is niet echt aero
    pi_79919931
    Toffe foto's inderdaad Tommeke. Net echt
    Eins, zwei, hoeplakai.
      zaterdag 3 april 2010 @ 23:56:26 #47
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_79920069
    Inderdaad mooie foto's Tommeke! Beetje tevreden over je tijd?
    .
    pi_79920877
    Best wel eigenlijk. 12.59 was vorig jaar m'n tijd en nu 11.50. Met een gemiddelde van 37.5. Vorig jaar was 't parcours ook 700 meter korter en reed ik 34,5 gemiddeld. Toen werd ik door de beste dame van de club (Nederlands Kampioene) op 1.10 gereden, en vandaag op 40 seconden. Nu nog gerichter gaan trainen en dan kan ik zeker meer progressie boeken denk ik. Ik had geen echte superdag en kan ook nog wel wat aan m'n bochten verbeteren

    M'n poten doen trouwens nog steeds pijn, alsof ik groeipijn heb
    pi_79921146
    Goed verhaal

    Waarom loopt de ketting toch niet op het middenblad? Misschien moet ik bij het terugmonteren het buitenblad voor de trapper schroeven ipv erachter Ach ja, het was al 23:00 toen ik daaraan sleutelde zullen we maar denken...
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 20:42 schreef ursel het volgende:
    Morgen naar schoonouders fietsen (90 km)
    Doe je je zwembandjes om

    [ Bericht 31% gewijzigd door FJD op 04-04-2010 10:20:48 ]
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 4 april 2010 @ 11:17:22 #50
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79927163
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 00:26 schreef FJD het volgende:
    Goed verhaal

    Waarom loopt de ketting toch niet op het middenblad? Misschien moet ik bij het terugmonteren het buitenblad voor de trapper schroeven ipv erachter Ach ja, het was al 23:00 toen ik daaraan sleutelde zullen we maar denken...
    [..]

    Doe je je zwembandjes om
    Een echte fietser weerhoudt zich niet van een beetje regen
      zondag 4 april 2010 @ 13:29:45 #51
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_79930367
    Mooie foto's en dito race Tom.
    Heb zelf niet veel gefietst van de week. 2 keer op de Tacx en verder wat gelopen. Heb mijn reservewielen ook op een shimanosysteem goed kunnen afstellen; dat scheelt weer.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_79930432
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 13:29 schreef No-P het volgende:
    Mooie foto's en dito race Tom.
    Heb zelf niet veel gefietst van de week. 2 keer op de Tacx en verder wat gelopen. Heb mijn reserve wielen ook op een shimanosysteem goed kunnen afstellen; dat scheelt weer.
    Ik heb ook niet veel gedaan. De afgelopen 4 weken echt veel getraind (1450 km in maart). Beetje moe.
    Morgen hopelijk weer een beetje hersteld en een toertocht in Driebergen rijden.
    pi_79939507
    Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

    Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

    Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_79940285
    je hebt toch een Garmin?
    Dan zou je bikeroutetoaster.com kunnen proberen. Route maken en dan opslaan op de Garmin
      zondag 4 april 2010 @ 19:05:13 #55
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79941572
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
    Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

    Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

    Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
    Gewoon gaan rijden.
    Plaatsen in je kop printen. En als je denkt dat je verkeerd gaat pak je je maps erbij.

    Vandaag goed gegaan, lekker weertje zelfs nog, 2 ini mini buitjes en 90 km op de teller erbij.
    Morgen weer terug en door naar Noordwijk.
    pi_79941665
    Ik had een 405 ja maar die ging kapot, omdat ik er veels te fanatiek van werd ben ik voorlopig niet van plan een nieuwe te kopen en blijf ik voorlopig spelen met m'n eTrex Euro. Heeft maar heel weinig functies maar wel iets met waypoints waar je naar toe kunt fietsen maar goed, ongeveer een bepaalde richting in fietsen dat geloof ik wel
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_79941973
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 17:57 schreef FJD het volgende:
    Iemand tips om een globale route richting een eindpunt uit te stippelen/kaderen zodat ik niet teveel omrijd?

    Ik moet vanuit Rotterdam naar Soest. Als ik Google Maps zou eens bekijk dan zou ik de N210 Bergambacht - Schoonhoven - Lopik - IJsselstein kunnen volgen zodat ik zonder veel problemen Nieuwegein bereik. Langs een N-weg is niet de meest uitdagende route maar 20km omrijden wil ik morgen niet hebben

    Werkt het rijden op plaatsjes het beste of is het ook verstandig om bv. plaatsen op een lijst te zetten waar je niet onder/boven mag komen. Ik heb wel altijd Google Maps op zak dus enorm fout zal het niet gaan maar toch zouden wat tips welkom zijn
    Gouda-Oudewater-Harmelen-Vleuten-Maarssen-Tienhoven-Westbroek-Maartensdijk is leuker denk ik.
    Is misschien wel een beetje zoeken af en toe tussen Harmelen en Tienhoven.
    Van Nieuwerkerk tot Haastrecht kun je volgens mij over de dijk rijden (als ik zo op de kaart kijk, dat stuk ken ik niet).
    Vanaf Oudewater kun je kiezen over Montfoort of Woerden te rijden. Via Montfoort is iets langer, maar makkelijker te vinden. Dan bordjes Vleuten volgen. Vanaf daar bordjes Maarssen volgen.

    De brug over de A2 over, dan kom je in Maarssen. Na de brug linksaf, weg onderdoor. Direct na dit tunneltje rechts aanhouden, weer tunneltje onder een weg door. Rechtdoor de volgende weg over, direct na die brug rechtsaf. Bij volgende splitsing rechtsaf (het fietspad buigt naar links, naar beneden, direct hierna is deze splitsing), weer onder een weg door. Net voor volgende viaduct linksaf (brug over Amsterdam-Rijnkanaal). Na de brug 2e fietspad links. Onder weg door, direct hierna weer links. Bij stoplicht rechtsaf. Einde weg rechts (in Tienhoven is dat), richting Westbroek. Deze weg volgen tot een paar km verderop in Westbroek links aanhouden (de weg buigt daar naar rechts af, je moet dan linksaf). Doorrijden tot rotonde bij provinciale weg. Daar linksaf. Bij volgende rotonde rechtsaf (Maartensdijk in). Deze weg blijven volgen tot stoplichten bij provinciale weg, linksaf richting Soest.

    Hopelijk heb ik niets gemist in deze routebeschrijving.

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2010 19:24:10 ]
    pi_79942178
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef Wombcat het volgende:
    De brug over de A2 over, dan kom je in Maarssen. Na de brug linksaf, weg onderdoor. Direct na dit tunneltje rechts aanhouden, weer tunneltje onder een weg door. Rechtdoor de volgende weg over, direct na die brug rechtsaf. Bij volgende splitsing rechtsaf (het fietspad buigt naar links, naar beneden, direct hierna is deze splitsing), weer onder een weg door. Net voor volgende viaduct linksaf (brug over Amsterdam-Rijnkanaal). Na de brug 2e fietspad links. Onder weg door, direct hierna weer links. Bij stoplicht rechtsaf. Einde weg rechts (in Tienhoven is dat), richting Westbroek. Deze weg volgen tot een paar km verderop in Westbroek links aanhouden (de weg buigt daar naar rechts af, je moet dan linksaf). Doorrijden tot rotonde bij provinciale weg. Daar linksaf. Bij volgende rotonde rechtsaf (Maartensdijk in). Deze weg blijven volgen tot stoplichten bij provinciale weg, linksaf richting Soest.

    Hopelijk heb ik niets gemist in deze routebeschrijving.
    Vetgedrukte stuk kan ook anders:
    rechtdoor ri. Maarssen-Dorp, brug over Amsterdam-Rijnkanaal over. Na de brug bij rotonde linksaf fietspad volgen. Volgende rotonde rechtsaf. Einde weg linksaf. Weg (buigt naar rechts) volgen tot rotonde. Hier linksaf (Maarsseveensevaart, dit is de 2e/3e afslag* van de rotonde als je de rotonde volgt. Pak niet de 4e (Dr. Plesmanlaan) is ook linksaf)). De M'ssevaart buigt direct na rotonde rechtsaf. Je komt dan een paar honderd meter verderop bij een stoplicht, weg oversteken en dan linksaf ri. Tienhoven). (Je komt dan vanaf de andere kant bij het stoplicht aan). Dit is iets korter.

    * Maarsseveensvaart en Merenhoef is één afslag van de rotonde, maar splitst meteen.

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2010 19:33:01 ]
    pi_79942424
    Wanneer moet je trouwens? Als je woensdag gaat, kunnen we wel een stukkie samenfietsen.
    pi_79942736
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 19:38 schreef Wombcat het volgende:
    Wanneer moet je trouwens? Als je woensdag gaat, kunnen we wel een stukkie samenfietsen.
    Morgen; paaslunch Zal zo boven eens met een bakkie koffie een route uittikken. De leukere route klinkt goed maar kort is nu key omdat t een retourtje is en het dagtotaal dus wel boven de 200 uit zal komen wat vrij veel is.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_79943149
    Kortste is via Gouda/Oudewater/Utrecht. Maar dan moet je door het centrum.
    pi_79943743
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 20:01 schreef Wombcat het volgende:
    Kortste is via Gouda/Oudewater/Utrecht. Maar dan moet je door het centrum.
    Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kost Centrum van steden probeer ik dus te mijden.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_79944048
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef ursel het volgende:

    [..]

    Een echte fietser weerhoudt zich niet van een beetje regen
    Wat ik heb geweten zaterdag. Het was mijn beste Ronde van Vlaanderen van de drie, maar wat een pokkeweer was het. Het begon droog in Ninove, maar binnen een kwartier begon het te druppelen. Op weg naar de Lippenhovestraat begon het te storten en tot de Berendries heb ik het niet droog gehad.

    Kasseien gingen me weer perfect af (Lippenhovestraat, Paddestraat en de Haaghoek) en ook de beklimmingen (Leberg, Berendries, Ten Bosse, Muur en Bosberg) waren goed te doen. Want het was heel erg rustig Helaas lag het steilste stuk van de Muur zo glad dat ik af moest stappen.

    Ach, deze zomer krijg ik weer een kans. Zit een weekje aan de voet van de Taaienberg
    pi_79945229
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Kortste is de verkeerde term; de route die het minste energie/frustratie kost Centrum van steden probeer ik dus te mijden.
    Dan is de route die ik eerder postte denk ik het beste. Daarmee vermijd je zoveel mogelijk de bebouwde kom.
    Nieuwegein, IJsselstein en De Meern wil je ook zoveel mogelijk vermijden.
    pi_79945791
    Geniale technische ontwikkelingen ondergaan we toch maar zeg. Ben je met Google Maps een route aan het uitstippelen, twijfel je even of je de dorpsweg of N-weg moet pakken, zoom je verder in om te kijken of er een fietspad ligt, kom je direct in Street View en zie je precies wat voor fietspad er ligt.

    We leven er altijd maar gewoon mee maar als je er even bij stil staat dan is het toch ongelofelijk fascinerend.

    -edit-
    en wat is het een drama om via Nieuwegein rechtsom Utrecht te rijden zeg Leg toch eens een normaal fietspad aan.

    [ Bericht 21% gewijzigd door FJD op 04-04-2010 21:22:16 ]
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 4 april 2010 @ 21:37:47 #66
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79946970
    Fer,

    Hoe kan ik trouwens het beste om door te rijden naar de rotte vanuit 's Gravendeel?
    Zat te denken de heijnenoordtunnel te nemen en dan door te gaan via de Brienenoord.

    Maar enig idee hoe ik tactisch verder kan?
    Planning is door te rijden naar Moerkappele, Zoetermeer en dan door naar Leiden.

    Wat betreft jou route, je kan toch redelijk makkelijk door naar de ringweg van houten?
    Goed fietsen daar trouwens.
    pi_79947402
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 21:09 schreef FJD het volgende:

    en wat is het een drama om via Nieuwegein rechtsom Utrecht te rijden zeg Leg toch eens een normaal fietspad aan.
    Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangaf
    pi_79948020
    Richting de Brienenoord;
    Bij uitkomen Heijnenoordtunnel naar rechts en vanaf daar een fietspad langs de rivier proberen te volgen, het meeste is vrij eenvoudig te vinden/loopt redelijk in elkaar over. Beste is om zoveel mogelijk rechts te houden (niet direct terug langs de tunnel rijden he ) dan kom je er vanzelf. Let even op als je langs een speeltuin/open vlakte komt; je slaat vlak daarna rechts af maar er zit middenop een nare bobbel in het asfalt dus niet volgas er doorheen jagen. Op een gegeven moment breekt het fietspad open (bomen zijn voor max 100m weg aan de linkerkant) en rijdt je langs een autoweg op. Haaks daarop ligt de Achterzeedijk en die ga je op. Die weg blijf je volgen, na 400m gaat de weg strak naar links, blijft redelijk slingerend over een dijkje gaan, onder een treinviaduct door etc.. Gewoon blijven rijden tot je op een rotonde uitkomt (recent aangelegd). Die neem je driekwart (2/3e eigenlijk want er zijn maar 3 afslagen ). Die weg blijf je rechtdoor rijden, dus niet met de weg mee afslaan! Je zult nu links de Alternate zien en mijn werkgever heb je ook al een paar keer gezien. Aan het einde steek je de weg over en ga je rechtsaf. Dan linksaf richting de vd Valk, voor de parkeerplaats weer rechtsaf en die weg blijven volgen. Zit een scherpe bocht in maar die is overzichtelijk. Je rijdt nu tegen een T-splitsing aan waar je links afgaat. Die weg blijf je volgen, langs volkstuintjes etc. etc.. Bij een tunneltje even opletten; 5m na uitkomen zit een stevige hobbel over de hele breedte v/h fietspad dus niet even je shirtje rechttrekken. Na een heel klein klimmetje en afdaling ga je rechtsaf de tunnel in. Op dat fietspad rechts aanhouden tot je onder de snelweg door gaat, dan links aanhouden de Brienenoord op.

    Dit stuk zal je grofweg 20 tot 30 minuten bezig houden.

    Vanaf de Brienenoord;
    Brug over (joh ), fietspad blijven volgen, onder de brug door, rechtdoor/rechtsaf en daarna rechtsaf/linksaf (je rijdt immers een vierkantje daar ). Bij de stoplichten oversteken zodat je aan de linkerkant de het terrein van de Erasmus & HES ziet en aan de rechterkant het Brainpark en Metro Kralingse Zoom. Dit fietspad blijven volgen, immer gerade aus. Op een gegeven moment moet je oversteken (als je voorbij het Kralingse Bos bent gereden) en vanaf daar volg je de doorgaande weg vanaf de linkerkant ipv de rechterkant. Vlak daarna zie je links een TNT depot opdoemen (niet afslaan en solliciteren, ze betalen heel magertjes). Vervolgs ga je onder de snelweg door. Dan volgt er een rare oversteek (bus baan lijkt wel?) en daarna is een stoplicht om de weg over te steken. Daar links afslaan en de weg blijven volgen. Makkelijkste is om dan na het bruggetje de afslag naar rechts te nemen (lijkt op een inrit). Bij echt mooi weer is het daar wel druk dus dan zou je voor het bruggetje al naar rechts kunnen maar die weg is iets lastiger te volgen (verlaat een paar keer de Rotte maar als je het kent dan is dat geen probleem).

    Dit stuk zal ook een minuutje of 20 a 25 duren.
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 21:49 schreef Wombcat het volgende:
    Nogal ja. Daarom kun je beter de route doen die ik aangaf
    Hoopte eigenlijk beide routes te kunnen doen maar ik geloof t wel, ik rijd het stuk Montfoort-Soest wel t zelfde.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_79948045
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 21:37 schreef ursel het volgende:
    Fer,

    Hoe kan ik trouwens het beste om door te rijden naar de rotte vanuit 's Gravendeel?
    Zat te denken de heijnenoordtunnel te nemen en dan door te gaan via de Brienenoord.

    Het makkelijkste is om gewoon over Kralingse Zoom te gaan, maar dan zit je wel met heel veel stoplichten. Op een gegeven moment kan je dan bij Terbegge de Rottekade op. Dan heb je in feite heel het stuk van de Rotte tot en met de A12 en dus Moerkappelle.

    Leuker is het om langs Capelle a/d IJsel en Nieuwekerk a/d IJsel te gaan en dan via de Zevenhuizerplas de Rotte binnen te fietsen. Alleen rijd je dan wel om en heb je niet de gehele Rotte
    pi_79958950
    We gaan t zien Vertrek nu van huis
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      maandag 5 april 2010 @ 10:03:05 #71
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79959758
    Dan ben je te laat vertrokken Fer, of heb je licht bij je

    Ik ga ff ontbijten, paar eieren naar binnen tikken en dan ook fietsen.

    Fer en LC bedankt voor de uitleg. Cappelle gaat ut uhm niet worden iig. Da's ff te ver om. Moest gewoon een weg hebben om rotterdam voorbij te komen.
    pi_79960130
    Verdwaald in Maarssen iPhone 2u onderweg tegen 32 int uur, lekker fietsen Nog een uurtje gok ik!
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      maandag 5 april 2010 @ 10:47:11 #73
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79960542
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 10:23 schreef FJD het volgende:
    Verdwaald in Maarssen iPhone 2u onderweg tegen 32 int uur, lekker fietsen Nog een uurtje gok ik!
    Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.
    pi_79961030
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 10:47 schreef ursel het volgende:

    [..]

    Hou je er rekening mee dat je terug tegen wind hebt.
    Weet ik maar ik had uitgerekend dat het verplaatsen van de gemeente Soest naar Zeeland meer energie kostte dan dit Net binnen de drie uur aangekomen, was maar 85km dus viel reuze mee
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_79962252
    Rondje van 51km gedaan met een paar clubleden vanochtend. Merk wel dat ik nog te weinig op snelheid/kracht getraind heb. Zodra ze versnelden moest ik steeds een gat laten en voluit om er weer bij te komen. Aan het eind trokken ze helemaal het gas open en zakte ik er doorheen.

    Moet wel zeggen dat de renners waarmee ik reed normaal in de A-groep zitten, of tussen A en B hangen, terwijl ik meestal in de B of C-groep rijdt... Dus heb een excuus.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      maandag 5 april 2010 @ 13:13:08 #76
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_79964647
    Vanochtend Paastoertocht in Hengelo gefietst. Rondje van 90km, via Duitsland. Kwam terug met een gemiddelde van 33km/u.. Zat zelfs nog een klimmetje in op kasteien, dat was wel even leuk om te doen.

    Eerste echte tourtocht om mijn Bianchi, en beviel erg goed. Fietste nog even naast een knakker met een prachtige Willier, carbonwielen & Ultegra.. ¤5500,- Wielen van alleen al ¤1200,- Wat een achterlijke bedragen!
    pi_79964891
    Ik heb ook een nieuwe fiets op het oog: de Cube Agree GTC Pro. Carbon frame, ultegra afmontage (waarbij iets is bezuinigd op de cranks en remhoeven, die zijn van FSA) en Fulcrum Racing 7-wielen. Voor 1700,-, goeie prijs-kwaliteitverhouding. Heb nog geen fiets gezien met dezelfde specs in dezelfde prijsklasse. Bovendien vind ik de kleurstelling heel strak.

    Heb wel gemerkt dat je echt een budget moet vaststellen, want er is zoveel moois dat je heel makkelijk weer in een hogere prijsklasse gaat kijken. Deze fiets is ook iets boven mn budget, maar moet er nog wel wat af kunnen praten bij mijn vaste fietsenmaker/hoofdsponsor van de club en krijg nog 300/400 euro inruil voor mn huidige fietsje (niet slecht voor een fiets waar ik 700,- voor heb betaald).

    Eerst nog maar even doorsparen, daar ben ik iets te laat mee begonnen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      maandag 5 april 2010 @ 13:32:19 #78
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_79965185
    Je kan ook je lichaam op straat verkopen?
      maandag 5 april 2010 @ 13:51:09 #79
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_79965826
    5500 euro en dan toch Ultegra . Bij carbonwielen moet ik altijd aan Marcus Burghardt denken, althans, aan hoe eenvoudig zijn wiel in elkaar vouwde toen hij een hond aanreed.



    Ik ben dit jaar aan het uitkijken naar een nieuwe fiets en twijfel tussen een carbonframe of een goed aluminium frame. Aluminium is volgens mij wat duurzamer. Tijdschrift Fiets had deze maand een aantal fietsen van rond de 2000 euro op de testbank gelegd en juist de aluminium frames scoorden erg goed. BMC en Cervélo hebben goede alu frames (bijv. de S1) maar die zijn redelijk aan de prijs.
    Guerciotti heeft ook goede frames maar dan ben je direct afhankelijk van een aanbieding wil je nog iets voor een redelijke prijs kunnen kopen.

    Salden heeft een S1 met Ultegra 6700 en Easton's EA50 voor 2700 euro, daar kan dan nog de zogenaamde Kaaimankorting vanaf zodat je mogelijk ook rond de 2200 euro uitkomt. Ik heb alleen liever een Campa groepset er op en dan kijk je weer tegen een hoger bedrag aan.

    Qua prijs kom ik dan toch bij Rose/Red Bull uit. Red Bull Pro-Sl 5000, alu frame, Campa Chorus groepset en Ksyrium SL wielen voor 2214 euro. Neem ik de Ksyrium Elites (momenteel niet op voorraad) dan ben ik nog goedkoper uit. Pedalen erop en gáán.
    That's...Montgomery Clift, honey!
    pi_79965870
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 13:32 schreef Oksel het volgende:
    Je kan ook je lichaam op straat verkopen?
      maandag 5 april 2010 @ 13:57:11 #81
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_79966024
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef Bismarck het volgende:
    5500 euro en dan toch Ultegra . Bij carbonwielen moet ik altijd aan Marcus Burghardt denken, althans, aan hoe eenvoudig zijn wiel in elkaar vouwde toen hij een hond aanreed.



    Ik ben dit jaar aan het uitkijken naar een nieuwe fiets en twijfel tussen een carbonframe of een goed aluminium frame. Aluminium is volgens mij wat duurzamer. Tijdschrift Fiets had deze maand een aantal fietsen van rond de 2000 euro op de testbank gelegd en juist de aluminium frames scoorden erg goed. BMC en Cervélo hebben goede alu frames (bijv. de S1) maar die zijn redelijk aan de prijs.
    Guerciotti heeft ook goede frames maar dan ben je direct afhankelijk van een aanbieding wil je nog iets voor een redelijke prijs kunnen kopen.

    Salden heeft een S1 met Ultegra 6700 en Easton's EA50 voor 2700 euro, daar kan dan nog de zogenaamde Kaaimankorting vanaf zodat je mogelijk ook rond de 2200 euro uitkomt. Ik heb alleen liever een Campa groepset er op en dan kijk je weer tegen een hoger bedrag aan.

    Qua prijs kom ik dan toch bij Rose/Red Bull uit. Red Bull Pro-Sl 5000, alu frame, Campa Chorus groepset en Ksyrium SL wielen voor 2214 euro. Neem ik de Ksyrium Elites (momenteel niet op voorraad) dan ben ik nog goedkoper uit. Pedalen erop en gáán.
    Bizar hoe dat dubbelklapt.

    Heb je al naar CANYON gekeken? Die hebben ook hele lichte alu frames die volgens mij erg betaalbaar zijn.

    Moet zeggen dat ik nu de eerste paar 100km er op heb zitten met Campa, en het voelt gewoon OERDEGELIJK aan. Onverwoestbaar, betrouwbaar. Het schakelt niet echt sexy, maar wel heel strak. Het voelt eigenlijk Duits aan. Niet soepel, slank maar gewoon sterk en duurzaam. In vergelijking met Shimano dus.
    pi_79966353
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 13:32 schreef Oksel het volgende:
    Je kan ook je lichaam op straat verkopen?
    En gelijk werken aan mn conditie.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      maandag 5 april 2010 @ 14:27:08 #83
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_79966927
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 14:06 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    En gelijk werken aan mn conditie.
    Je kan natuurlijk ook gewoon een 2e hands fiets kopen.

    http://link.marktplaats.nl/335919008

    En dit is ook niet verkeerd:

    http://link.marktplaats.nl/334000500
    pi_79967044
    Kan ja, die tweede fiets is wel . Maar ik ben nooit zo van tweedehands/marktplaats, wil liever iets waar gewoon nog niemand op gereden heeft.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      maandag 5 april 2010 @ 14:38:12 #85
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_79967234
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 14:27 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Je kan natuurlijk ook gewoon een 2e hands fiets kopen.

    http://link.marktplaats.nl/335919008

    En dit is ook niet verkeerd:

    http://link.marktplaats.nl/334000500
    De onderste is alleen de frameset. Dan komt de rest er nog bij. Een Guerciotti Alero met Ultegra 6700 en Fulcrum Racing 3's gaat weg vanaf 4000 euro . Met Campa Chorus 11v vanaf 4400 euro. Dan is het frame weliswaar niet in de aanbieding.

    Oksel, die site van Canyon is een goede aanrader. Mooie producten tegen schappelijke prijzen, vergelijkbaar met Red Bull.

    http://www.canyon.com/_en/roadbikes/specs.html?b=1824 , alu-frame, campa chorus 11v en mavic ksyrium elite voor 2000 euro. Daar kunnen al die Italianen nooit tegen op, omdat je voor een Wilier, Colnago, Guerciotti, De Rosa of Bianchi met dezelfde specs tenminste 3500 euro kwijt bent.
    That's...Montgomery Clift, honey!
    pi_79969453
    Lekker een middagje besteed aan het schoonmaken van mijn fiets na Vlaanderen. Leuke Tweede Paasdag bezigheid
    pi_79969758
    Au. Toertocht in Driebergen gereden. De 160 km. Die was dus 175 . En pas bij 155 km kwam ik er achter dat 'ie echt een stuk meer was dan gepland. We zaten toen in Leersum, maar ipv rechtdoor naar Driebergen (nog ca. 10 km) gingen we linksaf door de uiterwaarden. Met lekker veel tegenwind en zo

    Ik zat daar nog in een goed groepje (beter gezegd: ik hing daar nog achter een goed groepje). Die bleven tegen de 35 p/u doorraggen met de wind op de kant (goeie TT trouwens ). Op een gegeven moment dacht ik "bekijk 't maar" en week uit naar links om degene achter me er langs te laten. Daar zat alleen niemand meer. Niettemin week ik mooi op tijd uit, want op het moment dat ik dat deed gingen ze voor me op hun plaat. Dit was na 165 km oid.

    Verder op 't gemakkie terug gefietst. Er zat echt geen snelheid meer in Niettemin nog ruim 29 gemiddeld met 175 km en 1000 hoogtemeters.
      maandag 5 april 2010 @ 16:22:45 #88
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_79970067
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 15:59 schreef Littlecreep het volgende:
    Lekker een middagje besteed aan het schoonmaken van mijn fiets na Vlaanderen. Leuke Tweede Paasdag bezigheid
    Prima, kom de mijne morgen afleveren bij je.
    pi_79970112
    Blog van een clublid, over het ritje van vanochtend:
    quote:
    Maandag 5 april
    De paasbrunchrit van de Afdeling Wielersport van de IJVK trok vanmorgen nog negen gretige mannen naar de Goerie voor een rondje Vlietlanden-Leidschendam-Horsten-Scheveningen. Het dreigend perspectief van tafelen met de schoonfamilie werd even terzijde geschoven voor een ontspannen tochtje met de teller rond de 30 kilometer in het uur, met - op het duinpad - het traditionele gek doen waarvan ik me als jongbejaarde eigenlijk zou moeten distantiëren. Dit keer was het Dirk die fungeerde als gangmaker voor neef Raymon, die op het laatste moment het gaatje over het hoofd zag waar ik heel luizig net mijn fiets in kon gooien. Waarschijnlijk zat de schrik hem nog in de benen van de bijna-doodervaring die hij ons oudste lid Nico - nietsvermoedend komend van de andere kant - bezorgde, door spookrijdend de heuvel na Scheveningen op te denderen. 'Klootzak!' was nog de meest vleiende kwalificatie die Nico hem toevoegde. Niettemin, ruim anderhalve week lang - want door een trainingskamp in Spanje fiets ik pas volgende week vrijdag weer met de club mee - moet Raymon leven met het besef dat ik hem in de sprint heb geklopt.
    Met foto, ik op kop
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      maandag 5 april 2010 @ 16:25:03 #90
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_79970127
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 16:11 schreef Wombcat het volgende:
    Au. Toertocht in Driebergen gereden. De 160 km. Die was dus 175 . En pas bij 155 km kwam ik er achter dat 'ie echt een stuk meer was dan gepland. We zaten toen in Leersum, maar ipv rechtdoor naar Driebergen (nog ca. 10 km) gingen we linksaf door de uiterwaarden. Met lekker veel tegenwind en zo

    Ik zat daar nog in een goed groepje (beter gezegd: ik hing daar nog achter een goed groepje). Die bleven tegen de 35 p/u doorraggen met de wind op de kant (goeie TT trouwens ). Op een gegeven moment dacht ik "bekijk 't maar" en week uit naar links om degene achter me er langs te laten. Daar zat alleen niemand meer. Niettemin week ik mooi op tijd uit, want op het moment dat ik dat deed gingen ze voor me op hun plaat. Dit was na 165 km oid.

    Verder op 't gemakkie terug gefietst. Er zat echt geen snelheid meer in Niettemin nog ruim 29 gemiddeld met 175 km en 1000 hoogtemeters.
    Wat gebeurde er? Vallen is altijd kut.

    Ik dacht vandaag ook bij 70km de laatste 15km (net als de eerste 20) met en snellere groep mee te pakken. Na een km kwam er een lichte heuveltje. Soort verkeersdrempel. Toen kon ik niet meer blijven hangen en ben ik afgedropen naar de groep waar ik eerst mee fietste..
    pi_79970186
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 16:25 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Wat gebeurde er? Vallen is altijd kut.

    Ik dacht vandaag ook bij 70km de laatste 15km (net als de eerste 20) met en snellere groep mee te pakken. Na een km kwam er een lichte heuveltje. Soort verkeersdrempel. Toen kon ik niet meer blijven hangen en ben ik afgedropen naar de groep waar ik eerst mee fietste..
    Er zal iemand een achterwiel hebben aangetikt oid. Ik zag niet precies wat er gebeurde, want het gebeurde precies op het moment dat ik achterom keek en naar links uitweek. Wel goeie timing van me iig
      maandag 5 april 2010 @ 16:28:38 #92
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_79970212
    Zo. Ook weer terug. Tocht was uiteindelijk 90 km. Vooral begin was ff wennen. Dat zitvlees moet nog ff doorzetten voor 2 dagen achter elkaar fietsen.

    bordjes volgen in rotterdam is geen doen. Sturen ze je een hoek om. Kom verder geen afslag tegen. Maar bij de eerste beste kruispunt waren ff bordjes plotseling spoorloos verdwenen.
    pi_79970244
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 10:23 schreef FJD het volgende:
    Verdwaald in Maarssen
    Was mijn routebeschrijving niet goed?
    pi_79973526
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 16:29 schreef Wombcat het volgende:
    Was mijn routebeschrijving niet goed?
    Niet goed opgelet denk ik. De rest was prima te vinden. Net voor 18:00 terug gekomen. Omdat de terugweg toch tegen de wind in was vond ik het wel een leuk idee om een stukje extra te fietsen Uiteindelijk 180km gefietst maar man wat doen tochten van 100+ nog veel pijn, vooral de energietoevoer moet ik beter onder controle gaan krijgen.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      maandag 5 april 2010 @ 18:43:21 #95
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_79974771
    Vanmiddag rondje van 90 km gedaan samen met m'n vriendin, was lekker. Zo pizza eten als beloning
    .
      maandag 5 april 2010 @ 19:03:37 #96
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_79975472
    Wat is trouwens een fijne helm? Ik heb nu een Agu geval die ik een keer voor 20 euro in de uitverkoop bij de FM heb gekocht, maar deze zit toch niet echt fijn en past daarnaast niet goed bij de rest van het plaatje dus ik wil eens kijken na een nieuwe. Hebben jullie nog aanraders? Ben zelf nogal gecharmeerd van de SPECIALIZED SWORKS echter is die nogal prijzig, hoorde wel van een fietsmaatje dat je hem via een Engelse site goedkoper kan bestellen.

    Deze dus:
    .
      maandag 5 april 2010 @ 19:24:38 #97
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_79976191
    Helmen hangen natuurlijk ook een beetje van persoonlijke voorkeur en je hoofd af.

    Zelf heb ik een Giro Ionos en een Bell Volt en geeft zelf erg de voorkeur aan die Bell omdat die bij mij een stuk lekkerder zit.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_79976922
    Ik heb ook Bell en hij zit perfect eigenlijk. Maar een helm is inderdaad erg persoonlijk.
    pi_79977002
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 18:09 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Niet goed opgelet denk ik. De rest was prima te vinden. Net voor 18:00 terug gekomen. Omdat de terugweg toch tegen de wind in was vond ik het wel een leuk idee om een stukje extra te fietsen Uiteindelijk 180km gefietst maar man wat doen tochten van 100+ nog veel pijn, vooral de energietoevoer moet ik beter onder controle gaan krijgen.
    tering, respect man. Langste afstand tot nu toe toch?

    Ik heb er 65 gedaan maar was nu wind tegen begonnen. Kwam in het eerste deel niet boven de 25 maar terug heerlijk rond de 32 gesnord.
      maandag 5 april 2010 @ 20:26:11 #100
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_79978597
    Zo, ook weer terug van Frankrijk. Het weer was niet goed, niet met korte broek kunnen fietsen maar gelukkig niet veel last gehad van de regen. Helaas niet mijn persoonlijk record op de heuvel van 3.8km met 4.2% verbeterd maar wel benaderd op 10 seconden. 9 minuut 46 ipv 9:36. Best wel tevreden over helemaal omdat ik mijn persoonlijk record verleden jaar reed na flink wat trainingkilometers (7000) en 1 week hoogtestage. En nu, met maar 2500km in de benen, vroeg in het seizoen, zo omhoog.

    Uiteindelijk net iets meer dan 200km gefietst in 3 tochten. Kilometers vallen een beetje tegen (dag 1: 115, dag 2: 25 en dag 3: 70) maar de hoogtemeters liegen er niet om (dag 1: 1600hm, dag 2: 280, dag 3: 1050hm). Dag 2 was een herstel training, even naar de bakker. 4 km klimmen, op het granny verzet, koffiemolentje.

    Straks even kijken naar het weer en morgen even vrij regelen en dan woensdag de tocht in zwolle rijden. 125 km door Salland. Oksel, ging jij nu wel of niet? Lijkt mij leuk om dan samen te rijden.
    Superhero to the rescue!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')