quote:Ajax heeft toestemming gekregen van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb om supporters mee te nemen naar finale van de KNVB-beker in De Kuip.
Aboutaleb wil wel dat het duel op 25 april eerder op de dag wordt afgewerkt dan zes uur 's avonds, zoals nu nog gepland staat.
''Het zal met het oog op de veiligheid echt vroeger moeten beginnen'', citeert de krant de woordvoerder van de burgervader.
Aboutaleb wil nog met de beide clubs en de KNVB overleggen hoeveel fans uit Amsterdam er welkom zijn.
Geweld
Voor de eredivisie geldt de afspraak dat Ajax en Feyenoord tijdens onderlinge wedstrijden tot 2014 geen bezoekende supporters toelaten.
Wanneer er aanwijzigingen zijn voor geregisseerd geweld, kunnen de supporters uit Amsterdam tijdens de bekerfinale alsnog geweigerd worden.
Eens.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:43 schreef Buitendam het volgende:
Een finale tussen Ajax en Feyenoord móet gewoon met publiek gespeeld worden. Liefst 50/50.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:49 schreef Happel het volgende:
Vrees dat er nog behoorlijk wat haken en ogen aan zullen zitten aan het bezoek van onze vrienden uit Amsterdam.
Ja, ik snap ook niet waarom het nu opeens wel zou mogen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:50 schreef Roadtoad het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik consequent zijn nu belangrijker...
Dan ook geen Feyenoord-supporters. Maar beide supportersscharen zullen er uiteindelijk toch bij zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:50 schreef Roadtoad het volgende:
Ook al wordt het besluit dat er geen ajaxieden komen, hebben de voetbalfans het erzelf naar gemaakt. Eigen schuld dikke bult heet dat.
Met meer dan dat aantal loopt het sowieso uit de klauwen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:54 schreef Haringkop het volgende:
Zal we zo'n zelfde parket worden als toen Feijenoord in de Arena tegen ajax de JC schaal speelde. Toch mochten we ook maar met 1.600 man komen..
consequent zijn is voor vervelende sikkeneurige irritante zielepootjes van mensen....quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:50 schreef Roadtoad het volgende:
Ook al wordt het besluit dat er geen ajaxieden komen, hebben de voetbalfans het erzelf naar gemaakt. Eigen schuld dikke bult heet dat.
Draaikont die burgemeester. Ah het is een PvdA-er.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:09 schreef Sloggi het volgende:
Als het 50/50 wordt is de situatie absoluut niet in de hand te houden voor de politie, mocht er iets mis gaan. In het geval dat er Ajax-supporters mogen komen, dan zullen het er niet meer dan een paar duizend zijn verwacht ik.
En zoals al eerder aangegeven: waarom zijn ze niet gewoon consequent?
Je wilt een klassieker zonder supporters van beide clubs?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Draaikont die burgemeester. Ah het is een PvdA-er.
Nee dat zeker niet. Maar het feit dat het nu opeens wel wordt toegestaan is natuurlijk gewoon draaikonterij.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:19 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Je wilt een klassieker zonder supporters van beide clubs?
Nee, dat is slim zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee dat zeker niet. Maar het feit dat het nu opeens wel wordt toegestaan is natuurlijk gewoon draaikonterij.
Dat gaat sowieso wel gebeuren.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, dat is slim zijn.
Beter een zooi toelaten dan dat ze buiten het stadion gaan zitten etteren ofzo.
In principe niet. Maar dit is het zelfde als je zegt, elke bajesklant die levenslang zit die nu de staatsloterij weet te winnen krijgt gratie om toch te genieten van zijn geld.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:19 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Je wilt een klassieker zonder supporters van beide clubs?
Ik ga uit van het onverwachtse en het goede op die dag. Niemand doet niemand wat kwaad en Ajax zegeviert op het veld op het eind.quote:
Het enge is, zelfs als jood vind ik het bijna terecht als Feyenoord de beker pakt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:30 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik ga uit van het onverwachtse en het goede op die dag. Niemand doet niemand wat kwaad en Ajax zegeviert op het veld op het eind.
Welke wet?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:30 schreef Pinzon het volgende:
Tsja maar feit blijft wel dat de afspraak gemaakt is voor de competitie. Dit is gewoon een maas in de wet.
Terecht vanwege hun zo 'lieve' supporters?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:32 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Het enge is, zelfs als jood vind ik het bijna terecht als Feyenoord de beker pakt.![]()
Maar omdat ze tegen Ajax spelen ben ik toch maar voor Ajax
Nee vanwege het traject richting de finale en het matige spel van Ajax daarin. Natuurlijk is het een loting en had het net zo goed andersom kunnen zijn maar dan had Ajax het meer verdiend.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:41 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Terecht vanwege hun zo 'lieve' supporters?![]()
Ajax pakt Feyenoord dik in op 25 april. Maar het kan evengoed een spannende partij worden die in de laatste minuten wordt beslist.
Dat laatste is minder goed voor iemand zijn hart, maar uiteindelijk beter voor de sfeer. En Ajax dat dan vlak voor tijd de genadeklap geeft aan Feyenoord.![]()
Feyenoord heeft in de beker een moeilijker parcours afgelegd dan Ajax, maar ja, bij de loting kan je tegen iedereen loten dus dat is iets wat altijd kan gebeuren.
Een Ajax - Feyenoord en een Feyenoord - Ajax zijn altijd wedstrijden opzich. Zeker een bekerfinale is fantastisch. Alles zit erin om er een fantastische 25 april van te maken.![]()
Dat wel, maar Ajax vs Feyenoord zijn wedstrijden an sich. Maar idd, Feyenoord schakelde moeilijkere tegenstanders uit, maar ja, Ajax versloeg in de competitie ook Psv en Twente dus ja.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:48 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Nee vanwege het traject richting de finale en het matige spel van Ajax daarin. Natuurlijk is het een loting en had het net zo goed andersom kunnen zijn maar dan had Ajax het meer verdiend.
En ik vond het moment dat Roy scoorde tegen de nare tukkers ook vertederend.
Anyway, oprollen die kakkerlakken
Inderdaad.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:00 schreef Taneli het volgende:![]()
![]()
![]()
Nou nog een kaartje bemachtigen met m'n SCC
Mooi manquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:58 schreef Zeroku het volgende:
Als het 50/50 in het stadion wordt, zal er denk ik heel wat gezeik komen.
Er is niet eens iets gebeurd de afgelopen 5 jaar ofzo tijdens de klassiekerquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:50 schreef Roadtoad het volgende:
dat draaikontverhaal is verzonnen door een cda-figuur,. gelukkig zijn die een stuk daadkrachtigerquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Draaikont die burgemeester. Ah het is een PvdA-er.
Mensen die er niet zoveel van weten denken ook dat de ME heus niet zomaar mensen aanpakt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:14 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Er is niet eens iets gebeurd de afgelopen 5 jaar ofzo tijdens de klassieker
forget it, ajax wordt met 2 vingers in de neus kampioen.....ik zie het liever ook anders, maar het valt gewoon niet te ontkennen dat twente gewoon niet sterk genoeg is en te veel zwakke potten speelt terwijl ajax hoogstens nog 2 punten laat liggen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 02:33 schreef bambino het volgende:
Stel dat Feyenoord dit wint, en Ajax alsnog kampioen wordt, moeten ze volgend jaar ook tegen elkaar, maar dan in de Arena om de JC schaal
Alhoewel ik liever heb dat twente kampioen wordt, maar dat terzijde
Maar Ron Jans heeft gezegd dat hij gelijk gaat spelen of winnen in de ArenA zondag dus alles ligt nog open.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:12 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
forget it, ajax wordt met 2 vingers in de neus kampioen.....ik zie het liever ook anders, maar het valt gewoon niet te ontkennen dat twente gewoon niet sterk genoeg is en te veel zwakke potten speelt terwijl ajax hoogstens nog 2 punten laat liggen.
Ik las gisteren op teletekst alweer dat het 5-jaars verbod zou voortvloeien uit een serie rellen in het verleden..quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:14 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Er is niet eens iets gebeurd de afgelopen 5 jaar ofzo tijdens de klassieker
Kneusje.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
En ik hoop natuurlijk dat het een gigantische veldslag wordt en ik hoop dat ik er bij ben. Jeej!![]()
Bij deze bevestigend dat jij zo een type bent die in het geniep allerlei rotzooi uithaalt uit naam vanquote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
En ik hoop natuurlijk dat het een gigantische veldslag wordt en ik hoop dat ik er bij ben.
Jeej!![]()
Je zet jezelf wel voor schut zeg. Een échte internethooligan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Aboutaleb kan de Ajax fans binnen laten of de bekerfinale zien vertrekken uit rotjeknor voor dit jaar.
Dat was de keuze, simpel zat.
En ik hoop natuurlijk dat het een gigantische veldslag wordt en ik hoop dat ik er bij ben. Jeej!![]()
Omdat het een bekerfinale is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:54 schreef kasper het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom het nu opeens wel zou mogen.
ME zal wel denken: we houden rekening met een veldslag, dus laten we ons maar keihard wapenen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:03 schreef HaagsPietje het volgende:
waarom zou het een veldslag moeten worden? gewoon 1 trein per keer aan joden laten aanvoeren (oeps, pikante woordkeuze....;-) veel me daar op en om het spoor, ze het vak inleiden en er pas 1 uur na afloop weer uitmogen en dan 1 trein per keer weer terug.
de brug en trap volstouwen met me en niet ingaan op provocaties van feyenoorders en klaar is kees.
Tsja, ME moet zich eens gaan gedragen verdomme.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien krijgen we weer hetzelfde gedoe als toen in de play-offs, dat iedereen die over de spoorbrug wilde uit voorzorg werd opgepakt. Of wordt m'n pa weer aangereden door een ME-busje als we in de rij staan om naar binnen te gaan natuurlijk.
Scheen zelfs dat toen bij de play-offs iedereen die over de spoorbrug liep werd opgepakt, dat er ook een toevallige voorbijganger werd opgepaktquote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Tsja, ME moet zich eens gaan gedragen verdomme.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Scheen zelfs dat toen bij de play-offs iedereen die over de spoorbrug liep werd opgepakt, dat er ook een toevallige voorbijganger werd opgepakt
Belachelijk om de regels aan te passen, omdat het eventueel wat problemen kan oplossen. Gewoon een wedstrijd, niet twee.quote:'Bekerfinale mogelijk over twee wedstrijden gespeeld'
'Bekerfinale mogelijk over twee wedstrijden gespeeld' De bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax wordt mogelijk over twee wedstrijden verdeeld; één in Rotterdam en de andere in Amsterdam, zo meldt AD Sportwereld maandag. Volgens het dagblad is die optie nadrukkelijk besproken door Feyenoord, Ajax, de KNVB en de gemeente Rotterdam.
Het spelen van twee wedstrijden zou alleen een optie zijn wanneer de veiligheid rond de finale, die op 25 april gespeeld wordt in de Kuip, niet gegarandeerd kan worden en Ajax-supporters daarom niet welkom zijn in Rotterdam.
Ahmed Aboutaleb, burgemeester van de Maasstad, stemde er afgelopen vrijdag mee in dat de wedstrijd onder strenge voorwaarden met Ajax-publiek gespeeld mag worden. Een woordvoerder van Aboutaleb verklaarde volgens het AD dat het spreiden van de bekerfinale over twee wedstrijden tot nu toe nooit als optie is besproken. In competitieverband worden wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax tot 2014 zonder fans van de bezoekende club gespeeld.
De KNVB heeft maandag een overleg met de gemeente Rotterdam. (MT)
Eens, gewoon een wedstrijd in de Kuip, geen gezeur, Ajax fans er niet bij? Helaas dan voor de Ajax fans, word Ajax kampioen en Feyenoord wint de beker dan spelen ze volgend seizoen ook zonder feyenoord supporters in de Amsterdam Arena, regels zijn regels hadden ze zich maar moeten gedragen, en nu niet een wedstrijd over 2 stadions verdelen omdat Anders de Ajax fans er misschien niet bij kunnen zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Belachelijk om de regels aan te passen, omdat het eventueel wat problemen kan oplossen. Gewoon een wedstrijd, niet twee.
inderdaad, het zou voor mij de totale verloedering, vernedering, afgang en teloorgang van het nederlands voetbal zijn......als ze dat serieus overwegen ben je het lachertje voor de rest van europa....moet je eens indenken dat de FA van dit soort amateuristische natte vingerwerk vertoont en even snel de regels van een 100 jarig oud bekertoernooi aanpast omdat ze bang zijn voor rellen hahaha. wat een kansloos kneuzenland is en blijft nederland toch zeg, onvoorstelbaar.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Belachelijk om de regels aan te passen, omdat het eventueel wat problemen kan oplossen. Gewoon een wedstrijd, niet twee.
quote:De KNVB bekerfinale feyenoord - AJAX zal niet over twee wedstrijden worden gespeeld. Berichtgeving uit de media deed een mogelijke tweestrijd suggereren, maar KNVB-directeur Hebk Kesler verwijst deze naar het rijk der fabelen. "Er is geen sprake van. Onbespreekbaar," aldus Kesler, die het niet mogelijk acht om de tweede wedstridj op zo'n korte termijn te realiseren.
http://www.afca.nl
Ik ben vanalles, maar niet echt een geniepigerd. Die honden hebben me al eens te pakken gehad en dat was best geinig.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:33 schreef FP128 het volgende:
[..]
Bij deze bevestigend dat jij zo een type bent die in het geniep allerlei rotzooi uithaalt uit naam van
je club en vervolgens als een echt capuchon dragende 'hooligan' hard wegrent als je wordt gefilmd,
of aangepakt wordt,door de politie.Ik hoop dat zo een ME hond je dan flink toetakelt als hij/zij
je te pakken heeft.
Voor mij een weet en voor jou een vraag he?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:00 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Je zet jezelf wel voor schut zeg. Een échte internethooligan.![]()
Waarschijnlijk ben je, als het een veldslag wordt, als één van de eerste heel snel vertrokken.![]()
Wie moet er hier nou normaal doen? Ik praat alleen maar over mijn hobbyquote:Oftewel, doe verdomme normaal.
nicequote:Op woensdag 31 maart 2010 12:34 schreef -jos- het volgende:
10.000 kaarten per club, dat kan nooit goed gaan
http://www.nu.nl/sport/22(...)lub-bekerfinale.html
quote:KNVB akkoord met Rotterdams voorstel bekerfinale
Als het aan Rotterdam ligt, krijgen zowel Ajax als Feyenoord tienduizend kaarten voor de bekerfinale eind april in De Kuip. Voor de verkoop van de overige tickets moet de KNVB een voorstel maken. Zo luiden de voorwaarden die de havenstad aan de voetbalbond heeft gesteld voor de wedstrijd.
De finale van de strijd om de KNVB-beker wordt op zondag 25 april om 14 uur gespeeld. De voetbalbond is akkoord gegaan met de eisen die burgemeester Aboutaleb van Rotterdam heeft gesteld.
Alle toegangskaarten voor de wedstrijd worden op naam gesteld. Volgens de gemeente wordt aan alle bezoekers gevraagd een identiteitsbewijs te tonen. Rotterdam wil dat de wedstrijd op 25 april om 14.00 uur begint.
Beide clubs krijgen 10.000 kaarten voor hun aanhang. De overige 25.000 kaarten moeten vooraf op naam bij de KNVB worden besteld. Alle bezoekers moeten vooraf een ID-bewijs en hun kaart tonen. De Amsterdamse fans worden verplicht om met de trein te komen.
Het overleg over de bekerfinale is gevoerd zonder Feyenoord en Ajax. Ook de voorwaarde van Rotterdam over het aanvangstijdstip leidde tot veel discussie binnen de KNVB. Op verzoek van de amateurtak is de bekerfinale in het verleden juist naar de avonduren verplaatst om de honderdduizenden amateurvoetballers in ons land de gelegenheid te geven de wedstrijd te bezoeken of live op televisie te zien. Omdat burgemeester Aboutaleb van Rotterdam volhardde in deze voorwaarde heeft de de enigszins teleurgestelde KNVB alsnog besloten akkoord te gaan.
Ach, des te vroeger kan ik aan het bierquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:49 schreef Kremers het volgende:
Alleen het aanvangstijdstip is wat raar: 14:00...
Schijtziek word je er toch van? Die hele lobby komt me de keel uit.quote:Ajax-Feyenoord mag ook in Amsterdam
De gemeente is bereid om de bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord ook hier in Amsterdam te laten spelen.
Ajax gaf vandaag aan de finale graag verspreid over twee duels te willen spelen, omdat het de risico's van één duel waarbij supporters van beide clubs aanzwezig zijn te groot vindt. Dat is wat de gemeente betreft geen probleem, aldus waarnemend burgemeester Lodewijk Asscher donderdag in het AT5-programma Gesprek met de Burgemeester.
Eerder gaf de KNVB een ultimatum aan Ajax over de bekendmaking van het aantal supporters dat de club wil meenemen.
triest ja en straks met de JC schaal is er weer gezeik in Amsterdam maar daar wordt nauwelijks ophef over gemaakt.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Schijtziek word je er toch van? Die hele lobby komt me de keel uit.
hopelijk zenden ze de beelden van de derde helft dan ook live uit! de nos doet er verstandig aan om op het stadionplein ook minimaal 2 camera;s te installeren!!!quote:Op vrijdag 9 april 2010 02:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoop op een goedgekeurde buitenspelgoal van Ajax in de 89ste minuut.
den haagquote:Op vrijdag 9 april 2010 02:29 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
hopelijk zenden ze de beelden van de derde helft dan ook live uit! de nos doet er verstandig aan om op het stadionplein ook minimaal 2 camera;s te installeren!!!
alleen dat zou een goeie reden zijn voor zo'n goal.
zelf hoop ik op een late 2-1 door makaay en die dan met zijn middelvinger omhoog langs alle ajax vakken rent......
Goed bezig hoor. Nu inderdaad hopen dat die kaarten onze kant opgaan.quote:Ajax levert 3000 finalekaartjes in
De KNVB-beker. FOTO PRO SHOTS
AMSTERDAM - Ajax stelt vandaag aan de KNVB en de gemeente Rotterdam voor om op 25 april met beduidend minder Ajax-fans naar de bekerfinale in de Kuip te reizen. In plaats van 10.000, zou er nu aan 7000 fans worden gedacht. Dat meldt het AD. Bij Feyenoord wordt verheugd gereageerd op het voorstel van de concurrent.
,,Het is beter een deel van de aan ons toegewezen kaarten niet af te nemen. Daarmee wordt zowel het vervoers- als het veiligheidsprobleem voor ons verkleind. We hopen dat de KNVB daarmee instemt,'' zegt woordvoerder Miel Brinkhuis namens Ajax.
Bij Feyenoord wordt verheugd gereageerd op het voorstel. ,,Ons grootste probleem is dat we heel veel van onze fans moeten teleurstellen,'' zo stelt woordvoerder Raymond Salomon van de Rotterdamse club. ,,Dus als er om wat voor reden ook eventueel meer kaarten onze kant opkomen, dan nemen we die in grote dank af.''
quote:Ajax zit enorm in de maag met het vervoer van de supporters van en naar De Kuip, dat uitsluitend per trein mag gebeuren. De Nederlandse Spoorwegen zetten daartoe negen lange supporterstreinen in, elk met 1100 plaatsen. Als de supporters de treinen geheel slopen, moet Ajax de NS ruim één miljoen euro betalen. "Het contract voor de bekerfinale is niet anders dan anders", laat de NS weten. "Net zoals altijd zit aan de schadevergoeding een limiet."
In de treinen zijn speciale voorzorgsmaatregelen genomen. Zo functioneert de noodrem niet en staan - omdat het niet de bedoeling is dat de supporterstreinen stoppen - alle seinen op groen. Volgens Slop (Ajax) staat er in zijn NS-contract een heel ander bedrag: "Maximaal 2,5 miljoen euro plus eventuele bijkomende schade." Het schadebedrag is voor rekening van de huurder - in dit geval Ajax.
Ik denk dat sommige Feyenoordsupporters best een handje willen om die schade te realiseren.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:35 schreef Bestolene het volgende:
Dat scheelt Ajax weer een gedeelte van de factuur (wagons worden toch wel gesloopt)
[..]
Friends will be friieeeendds, right till the eeeeend!!!!quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:49 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
den haagfeyenoord
friends forever
Het zijn ook echt een stel calimero's geworden daar hoor. Dan geeft de KNVB toch wat neutrale kaarten aan Feyenoord want met die kaarten van ajax kunnen we toch niks.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:18 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Ajax: Hoe dan ook 10.000 kaarten voor finale
Ajax neemt hoe dan ook tienduizend kaarten af van de KNVB voor de bekerfinale tegen Feyenoord op 25 april.
Dat zegt Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis tegen AT5. Brinkhuis weerspreekt daarmee een eerder bericht van vrijdag in het AD, waarin gesuggereerd wordt dat de Amsterdammers al zeker weten met slecht zevenduizend fans af te reizen naar Rotterdam.
"Dat klopt niet", legt Brinkuis uit. "We nemen hoe dan ook tienduizend kaarten af. Wel overwegen we om uit veiligheidsoverwegingen met een of twee treinen minder te gaan. In dat geval blijven er kaarten over, maar die gaan sowieso niet naar Feyenoord."
De KNVB heeft aan zowel Ajax als Feyenoord tienduizend kaarten beschikbaar gesteld. Dat betekent dat De Kuip nog lang niet vol zit voor de finale. Volgens Brinkhuis mag het niet zo zijn dat alle overie plaatsen straks bezet worden door fans van Feyenoord.
bron at-5
Niet echt mijn smaakquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:00 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Friends will be friieeeendds, right till the eeeeend!!!!
Ik vraag me af hoe neutraal de zogenaamde neutrale kaarten zullen zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:27 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Het zijn ook echt een stel calimero's geworden daar hoor. Dan geeft de KNVB toch wat neutrale kaarten aan Feyenoord want met die kaarten van ajax kunnen we toch niks.
mooi kunnen ze urenlang ons mooie stadion aanschouwenquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:19 schreef Haringkop het volgende:
Toch moet ik het nog maar zien of er ook 7.000 supporters komen.
1.100 per trein betekent dat je 7 treinen nodig heb. Ik weet niet precies hoeveel tijd er tussen de treinen zal zitten, maar voor supercup gold een termijn van 1 trein per uur.
Nu zullen ze dat aantal nu wel iets opschroeven, maar toch.
De eerste ajacieden mogen dan al om 9 uur plaatsnemen..
Daar zal heus wel wat door elkaar zitten maar dat is de verantwoordelijkheid van de KNVB.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:29 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe neutraal de zogenaamde neutrale kaarten zullen zijn.
Ja ok, dat ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:33 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Daar zal heus wel wat door elkaar zitten maar dat is de verantwoordelijkheid van de KNVB.
Maar de kaarten die ajax niet afneemt gaan sowieso niet in de verkoop omdat die binnen de ajax sector vallen dus ik snap niet waarom ze zo'n probleem er van maken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:54 schreef Haringkop het volgende:
Je bent als ajax-zijnde dadelijk toch wel heel triest als je 10.000 kaarten afneemt en maar de helft in de verkoop gooit..
quote:7700 Ajax-fans naar De Kuip
AMSTERDAM - Het bekerduel tussen Feyenoord en Ajax dat zondag 25 april in De Kuip wordt gespeeld, wordt bijgewoond door 7700 supporters van Ajax. Dat heeft de Amsterdamse voetbalclub laten weten aan de KNVB en de politie. Er zullen zeven treinen worden ingezet. In elke trein zitten 1100 Ajax-fans.
Het is toch godverdomme niet te geloven dit...quote:'Bekerfinale voortaan in twee wedstrijden’
De finale van het toernooi om de KNVB-beker wordt vanaf 2011 mogelijk in twee wedstrijden gespeeld. Dat heeft de voorzitter van de KNVB, Michael van Praag, tegen RTV Rijnmond gezegd.
De voormalig voorzitter van Ajax reageert hiermee op de organisatorische problemen rondom de komende finale tussen Feyenoord en Ajax op 25 april. 'De KNVB wilde ook Feyenoord en Ajax in twee duels laten strijden om de beker, maar dat wilde Feyenoord niet,’ aldus Van Praag.
De official liet verder weten het zeer te betreuren dat de finale op 25 april mogelijk in een niet uitverkochte Kuip wordt gespeeld. ‘Als het aan mij ligt, proberen we daar nog iets aan te doen. Maar dat is vooral de verantwoordelijkheid van de sectie betaald voetbal,’ zegt Van Praag.
Ik als Ajacied ben het met je eens. Verdomme man, waarom kan in Godsnaam in bv. Engeland wel of noem maar op welk land.quote:Op zondag 11 april 2010 21:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is toch godverdomme niet te geloven dit...
WTFquote:Op zondag 11 april 2010 21:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is toch godverdomme niet te geloven dit...
omdat ze dan in de kuip geen ajax supporters hoeven mee te nemen, en in de arena geen feyenoordsupporters. in theorie is het eerlijker en minder organisatorische rompslomp + minder kans op een vernielde stad.quote:Op zondag 11 april 2010 22:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
WTF
Zoals eerder al gesteld in de Arena is er jaren een probleem rond de JC schaal.
De kans op een stunt, waar de beker toch mooi voor is met twee wedstrijden een stuk kleiner
Waarom alleen de finale over 2 wedstrijden? En eerdere rondes niet.
Over het algemeen is er ook geen probleem. Ik heb zelf twee beker finales bij gewoond en alles liep door elkaar en het was heel gezellig.
En waarom nu ineens nu Ajax in de finale staat en het komt hen slecht uit......
quote:Op zondag 11 april 2010 22:11 schreef rubbereend het volgende:
En waarom nu ineens nu Ajax in de finale staat en het komt hen slecht uit......
ik heb er zin anquote:Op maandag 12 april 2010 00:10 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
overigens gaat het deze finale sowieso fout aangezien een groot deel van de neutrale kaarten al in handen van afca.nl is gekomen en er nu dus sowieso hooligan ajax suppoters(en waarschijnlijk ook feyenoord supporters) in het neutrale vak gaan komen.
Zeggen ze. Heb het vermoeden dat ze gewoon van alles proberen om ervoor te zorgen dat er helemaal geen finale gespeeld wordt. Zielig volk dus. En mochten ze wel kaarten hebben, dan zijn ze welkom. Zullen veel mensen zijn, die ze maar wat graag ziet komen.quote:Op maandag 12 april 2010 00:10 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
overigens gaat het deze finale sowieso fout aangezien een groot deel van de neutrale kaarten al in handen van afca.nl is gekomen en er nu dus sowieso hooligan ajax suppoters(en waarschijnlijk ook feyenoord supporters) in het neutrale vak gaan komen.
Dat met de loting voor thuis/uit gebeurt toch alquote:Op maandag 12 april 2010 09:38 schreef Pandorado het volgende:
Leuk, is volgend jaar de finale over twee wedstrijden, staan ze in de halve finale tegenover elkaar.
Doe dan gewoon alle rondes over twee wedstrijden of in alle rondes loten wie er thuis mag spelen. Ik zie werkelijk niet in waarom er heel het toernooi geloot wordt, maar de finale over twee wedstrijden zou moeten vanwege de neutraliteit.
Waarom dat dan weer? Gewoon in De Kuip houden.quote:Op maandag 12 april 2010 09:54 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat met de loting voor thuis/uit gebeurt toch alAlleen in de finale niet, die wordt toegewezen een vast stadion. Volgend jaargewoon toewijzen aan een ander
Ik had het dan ook over ALLE wedstrijden, inclusief finale dus. En dat is wel degelijk een verschil met nu, maar sluit ook het beste aan bij de bestaande praktijk. Ik zou niet weten waarom dat voor de finale ineens een probleem zou zijnquote:Op maandag 12 april 2010 09:54 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat met de loting voor thuis/uit gebeurt toch al![]()
Ja, laten we de Kuip mijden, omdat Feyenoord en Ajax een keer tegen elkaar spelen. Alsof het probleem kleiner was geweest als de finale in pak 'm beet Utrecht gehouden was.quote:Alleen in de finale niet, die wordt toegewezen een vast stadion. Volgend jaargewoon toewijzen aan een ander
Als ze echt kaarten hadden gehad dan hadden ze hun bek wel gehouden en ze gewoon onderling verdeeld. Dit is gewoon weer kansloos stoken..quote:Op maandag 12 april 2010 08:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Zeggen ze. Heb het vermoeden dat ze gewoon van alles proberen om ervoor te zorgen dat er helemaal geen finale gespeeld wordt. Zielig volk dus. En mochten ze wel kaarten hebben, dan zijn ze welkom. Zullen veel mensen zijn, die ze maar wat graag ziet komen.
Dan waren de problemen nog veel groter geweest, want dan had de politie ook nog eens rekening moeten houden met een berg Utrecht-supporters.quote:Op maandag 12 april 2010 10:13 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Ja, laten we de Kuip mijden, omdat Feyenoord en Ajax een keer tegen elkaar spelen. Alsof het probleem kleiner was geweest als de finale in pak 'm beet Utrecht gehouden was.
Over kansloos gesproken. Wat een reactie weer...quote:Op maandag 12 april 2010 10:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Jezus wat kansloos weer allemaal zeg. Kunnen we die clubs niet gewoon allebei opheffen?
Onwijs serieus bedoeld ook jaquote:Op maandag 12 april 2010 11:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Over kansloos gesproken. Wat een reactie weer...
De clubs straffen lost ook niks op. Hooguit door dus ook de beker zonder publiek te spelen. Ook minder inkomsten maar dat is nog een beetje realistisch.quote:Op maandag 12 april 2010 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Onwijs serieus bedoeld ook ja![]()
Maar goed, wat moet de oplossing zijn dan? Het is altijd wat als Ajax en Feyenoord tegen elkaar spelen. Ik vind gewoon dat er dan gewoon strenger opgetreden moet worden. Haal ze desnoods allebei een jaar uit de beker ofzo. Die 'supporters' hebben geen idee wat ze doen, en misschien dat het zo duidelijk wordt? Maar de KNVB zal zoiets wel nooit doen, want Ajax en Feyenoord. Nu verzinnen ze liever een finale die uit twee wedstrijden bestaat, nee dat is fijn. Niemand wil dat.
Opzich ben ik het met je eens...quote:Op maandag 12 april 2010 11:30 schreef HaagsPietje het volgende:
gewoon in de kuip spelen, zonder ajax publiek want zoals we gisteren weer eens hebben kunnen zien is dat tuig (uit helmond, assen, winterswijk etc.) alleen maar uit op beledigen, rottigheid en teringzooi. Korte metten maken met dat soort aanhangen en lekker thuis voor de buis laten blijven!
gevalletje eigen schuld dikke bult.
quote:KNVB-beker: Feyenoord niet blij met uitspraken Van Praag
KNVB-beker: Feyenoord niet blij met uitspraken Van Praag Feyenoord wil meer kaarten voor de bekerfinale dan de 10.000 die het toegewezen heeft gekregen. De Rotterdamse club vreest op 25 april in een halflege Kuip te moeten aantreden tegen Ajax.
De Amsterdamse club besloot om veiligheidsredenen slechts 7.700 van de beschikbare 10.000 kaarten voor Ajax-fans af te nemen voor het duel. De kaarten die overbleven gaan echter naar 'neutrale' fans en sponsoren en niet naar Feyenoord.
Eric Gudde, algemeen directeur van Feyenoord, gaat deze week nog een poging doen extra kaarten voor de eigen achterban los te weken bij de voetbalbond.
Ajax opteerde ervoor de finale in een uit- en thuiswedstrijd te laten beslissen, zonder bezoekende fans. KNVB-preses Michael van Praag liet zondag weten dat dit geen optie was 'omdat Feyenoord dat absoluut niet wilde'.
Rug recht
Gudde spreekt tegen dat Feyenoord de enige partij was die dit niet zag zitten. ‘De KNVB heeft ons juist gezegd dat wij onze rug recht moesten houden wat betreft één finale,’ aldus Gudde tegenover het AD.
‘Ze kenden ons standpunt en vroegen ons expliciet om voet bij stuk te houden. De KNVB wil ook één finale en moet nu niet naar Feyenoord wijzen.
Dat zagen we met West Ham - Millwall enkele maanden terug. Die Engelse maatregelen helpen niet.quote:Op maandag 12 april 2010 12:34 schreef Hamilcar het volgende:
Gewoon Engelse maatregelen treffen en het probleem is binnen no time opgelost. En in de Kuip blijven spelen, gekke Ajacied Van Praag.
Daar zou ik niet vrolijk van worden.quote:Op maandag 12 april 2010 13:19 schreef PLAE@ het volgende:
Ajax blijft waarschijnlijk thuis (supporters hebben we het dan over)
d'r is iets aan de hand op dit moment![]()
Het zou Ajax sieren. Maar... het zou ook wel heel erg jammer en onsportief zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 13:19 schreef PLAE@ het volgende:
Ajax blijft waarschijnlijk thuis (supporters hebben we het dan over)
d'r is iets aan de hand op dit moment![]()
Wat is er gebeurd dan? Spreekkoortjes? Dan ga je maar lekker wat anders kijken, bij Feyenoord - Ajax kan je dat verwachten. Verder is er imo niemand kwaad aangedaan hoor, maargoedquote:Op maandag 12 april 2010 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Onwijs serieus bedoeld ook ja![]()
Maar goed, wat moet de oplossing zijn dan? Het is altijd wat als Ajax en Feyenoord tegen elkaar spelen. Ik vind gewoon dat er dan gewoon strenger opgetreden moet worden. Haal ze desnoods allebei een jaar uit de beker ofzo. Die 'supporters' hebben geen idee wat ze doen, en misschien dat het zo duidelijk wordt? Maar de KNVB zal zoiets wel nooit doen, want Ajax en Feyenoord. Nu verzinnen ze liever een finale die uit twee wedstrijden bestaat, nee dat is fijn. Niemand wil dat.
Je doet het voorkomen dat het normaal is om elkaar voor alles en nog wat uit maken, maar het maatschappelijk signaal is steeds sterker dat dit dus niet normaal is. Misschien moet je eens nadenken over je eigen normen. En over de betekenis van het begrip 'eigen verantwoordelijkheid', aangezien je lijkt te denken dat rellen en misstanden de verantwoordelijkheid van de politie zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 13:38 schreef MB23 het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd dan? Spreekkoortjes? Dan ga je maar lekker wat anders kijken, bij Feyenoord - Ajax kan je dat verwachten. Verder is er imo niemand kwaad aangedaan hoor, maargoedDe laatste keer dat het goed uit de hand liep is al een paar jaar terug. En wie zegt dat er de 25e wel wat gaat gebeuren? tuurlijk is die kans aanwezig, maar eerlijk gezegd denk ik dat het alleen mis kan gaan in de neutrale vakken. Ik vertrouw erop dat de politie enzo het goed geregeld heeft, anders is het hun verantwoordelijkheid.
dat denken ze hier allemaal he, al die kneuzen van de (nos)pers hoor je dan op tv om het hardst roepen dat het in engeland allemaal zo geweldig is en dat we daar een voorbeeld aan kunnen nemen.....tuuuuuurlijk Jack, nooit naar een wedstrijdje in het championship of een van de lagere divisies geweest zeker?! dan mag het in het stadion en op tv wel rustig lijken maar je weet niet wat je ziet als je na de wedstrijd nog ff blijft hangen: politie te paard, wapenstokken, opstootjes links en rechts....gewoon nog een ouderwetse klerezooi, ook daar.quote:Op maandag 12 april 2010 12:44 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zagen we met West Ham - Millwall enkele maanden terug. Die Engelse maatregelen helpen niet.
grappig, jij hebt het over eigen normen. maar wie bepaalt voor mij dan wat de ideale norm is??? bepaal jij dat? of de tweede kamer?quote:Op maandag 12 april 2010 13:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je doet het voorkomen dat het normaal is om elkaar voor alles en nog wat uit maken, maar het maatschappelijk signaal is steeds sterker dat dit dus niet normaal is. Misschien moet je eens nadenken over je eigen normen. En over de betekenis van het begrip 'eigen verantwoordelijkheid', aangezien je lijkt te denken dat rellen en misstanden de verantwoordelijkheid van de politie zijn.
Spreekkoren zijn niet het probleem, beetje roepen dat je moeder een hoer is moet kunnen toch? Hoewel ik dat zelf nooit zal roepen vind ik dat er inderdaad wel een beetje erbij horen.quote:Op maandag 12 april 2010 13:54 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
grappig, jij hebt het over eigen normen. maar wie bepaalt voor mij dan wat de ideale norm is??? bepaal jij dat? of de tweede kamer?
dat JOUW norm is dat spreekkoren ongewenst zijn betekent niet dat dit ook daadwerkelijk zo IS. ik stel voor dat je gewoon weg blijft uit de stadions, want in veel stadions wordt nu eenmaal een andere norm gehanteerd. En of die beter of slechter is, kun je eenvoudigweg niet stellen en is dus niet relevant.
En dat die van jou wel goed is kan je ook niet stellen. De KNVB en de clubs stellen dat het niet gewenst is. Ze hebben dus ook de macht om die mensen te weren (al helaas nog niet genoeg macht) dat is het enige wat telt aangezien je op visite gaat bij die mensen.quote:Op maandag 12 april 2010 13:54 schreef HaagsPietje het volgende:
want in veel stadions wordt nu eenmaal een andere norm gehanteerd. En of die beter of slechter is, kun je eenvoudigweg niet stellen en is dus niet relevant.
Dit dus.quote:Op maandag 12 april 2010 13:54 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
grappig, jij hebt het over eigen normen. maar wie bepaalt voor mij dan wat de ideale norm is??? bepaal jij dat? of de tweede kamer?
dat JOUW norm is dat spreekkoren ongewenst zijn betekent niet dat dit ook daadwerkelijk zo IS. ik stel voor dat je gewoon weg blijft uit de stadions, want in veel stadions wordt nu eenmaal een andere norm gehanteerd. En of die beter of slechter is, kun je eenvoudigweg niet stellen en is dus niet relevant.
onzin, als bij mn tante op visite ga hoef ik ook niet te betalen....quote:Op maandag 12 april 2010 14:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
En dat die van jou wel goed is kan je ook niet stellen. De KNVB en de clubs stellen dat het niet gewenst is. Ze hebben dus ook de macht om die mensen te weren (al helaas nog niet genoeg macht) dat is het enige wat telt aangezien je op visite gaat bij die mensen.
En als je ergens entree moet betalen dan gelden fatsoensnormen niet meer. Duidelijk. Nederland gaat toe naar een betaald voetbalcultuur zonder bezoekende supporters omdat het voetbal gegijzeld wordt door tokkies zonder verantwoordelijkheidsgevoel. Uiteindelijk zullen de mensen die nu hun best doen om wangedrag goed te praten daar misschien nog wel het hardste door getroffen worden. Ironie noem ik dat.quote:Op maandag 12 april 2010 14:04 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onzin, als bij mn tante op visite ga hoef ik ook niet te betalen....
alhoewel, die ene in de Geleenstraat....nah ja, laat maar ook....
gaat erom dat ik een bloedhekel heb aan mensen die een beetje voor anderen gaan bepalen wat wel en wat niet gewenst is. arrogantie en verwaandheid ten top!
Dus omdat je betaald heb je een vrijkaartje voor misdragingen? Waar trek je de grens? Klootzak? Hoer? Hamas, hamas? Een paar stompen voor de tegenstander? Tegenstander zwaar verwonden? Doden?quote:Op maandag 12 april 2010 14:04 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onzin, als bij mn tante op visite ga hoef ik ook niet te betalen....
alhoewel, die ene in de Geleenstraat....nah ja, laat maar ook....
gaat erom dat ik een bloedhekel heb aan mensen die een beetje voor anderen gaan bepalen wat wel en wat niet gewenst is. arrogantie en verwaandheid ten top!
of je stront lust....quote:Op maandag 12 april 2010 14:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus omdat je betaald heb je een vrijkaartje voor misdragingen? Waar trek je de grens? Klootzak? Hoer? Hamas, hamas? Een paar stompen voor de tegenstander? Tegenstander zwaar verwonden? Doden?
De grens die jij trekt moet iedereen maar accepteren omdat je wel 30 hele euro's hebt betaald?![]()
De gastheer bepaald wat wenselijk is en wat niet. Of jij hebt betaald is helemaal niet belangrijk. In de trein betaal je ook en dan mag je ook geen bankje er uit rukken of de conducteur verrot schelden.
Na 3 posts ga je ze maar herhalen?quote:Op maandag 12 april 2010 14:32 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
of je stront lust....
goeie vergelijking ook weer. steekpartijen en spreekkoren zijn inderdaad echt goed vergelijkbaar.van spreekkoren loopt niemand schade op dus ik zie niet wat je daar zo boeiend aan vindt. ik zeg niet dat ik het ermee eens ben of dat ik een voorstander van spreekkoren ben. maar het is nou niet echt iets heel ergs...quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Normaal gesproken hou ik me ver weg van dit soort topics, maar nu heb ik het toevallig gelezen en vrees ik dat ik tegen beter in toch moet reageren op zo veel tranentrekkende domheid.
Redenaties als 'spreekkoren zijn beledigend maar dat gebeurt op middelbare scholen ook' zijn net zo steekhoudend als 'slachtpartijen doen pijn maar dat doen ze in afrika ook, dus laten we in Beverwijk maar weer afspreken met elkaar'.
En een 'in een stadion bepalen we zelf wel wat onze normen en waarden zijn' redenatie geeft alleen maar aan hoe ver je dan los bent komen te staan van de maatschappelijke realiteit.
Ik snap werkelijk niet dat volwassen mensen zo triest kunnen zijn om de AFCA-flyers te maken en dan net te doen of daar niks raars aan is. Maar goed, het lijkt iets voetbalsupporters-eigen te zijn.
mooi he, dat dat soort lui voor het gemak alles maar op een grote berg gooien en het dan onder het kopje maatschappelijke ongewenstheid zo snel mogelijk uit willen roeienquote:Op maandag 12 april 2010 15:40 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
goeie vergelijking ook weer. steekpartijen en spreekkoren zijn inderdaad echt goed vergelijkbaar.van spreekkoren loopt niemand schade op dus ik zie niet wat je daar zo boeiend aan vindt. ik zeg niet dat ik het ermee eens ben of dat ik een voorstander van spreekkoren ben. maar het is nou niet echt iets heel ergs...
ja bij types zoals jij met een enorme plaat voor hun kop is dat helaas nog wel eens nodig. mensen die een duidelijke uitleg hebben gehad en dan toch voor de tweede keer dezelfde vraag stellenquote:Op maandag 12 april 2010 14:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Na 3 posts ga je ze maar herhalen?Meer argumenten passen er niet in je hoofd?
![]()
Ik stel voor dat jij aan de uitbater eens gaat vragen wat gewenst gedrag is en je als een gast gedragen. Dat ben je daar tenslotte. Als de huisregels je niet bevallen dan ga je lekker niet.
het laat eerder zien dat veel mensen het totaal niet kunnen verkroppen dat er ook mensen bestaan met compleet andere meningen, normen en waarden dan zijzelf en vanuit frustratie dan maar met op vooroordelen gebaseerde cliche's gaan rondstrooien...quote:Op maandag 12 april 2010 16:18 schreef Schanulleke het volgende:
Dit topic laat mooi zien met wat voor een soort volk je te maken hebt als het over hooligans gaat. Iedere vorm van redevoering is te hoog gegrepen.
Jij bent degene hier die afwijkt van de norm hoor. Niet de rest.quote:Op maandag 12 april 2010 16:22 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
het laat eerder zien dat veel mensen het totaal niet kunnen verkroppen dat er ook mensen bestaan met compleet andere meningen, normen en waarden dan zijzelf en vanuit frustratie dan maar met op vooroordelen gebaseerde cliche's gaan rondstrooien...
Als jij die onzin geloofdquote:Op maandag 12 april 2010 15:05 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
overigens lees ik net op afca dat er 456 aanvragen voor kaarten zijn. maar dat ze zelf niet eens zoveel kaarten hebben. dus zoveel a-neutrale supporters zullen er gelukkig niet zitten
weer eentje die z'n leesbril niet op heeft....quote:Op maandag 12 april 2010 16:34 schreef znarch het volgende:
[..]
Jij bent degene hier die afwijkt van de norm hoor. Niet de rest.
Zal ook moeilijk gaan als degene waarmee een discussie gepoogd wordt te houden, al een gekleurd beeld heeft van voetbalsupporters.quote:Op maandag 12 april 2010 16:18 schreef Schanulleke het volgende:
Dit topic laat mooi zien met wat voor een soort volk je te maken hebt als het over hooligans gaat. Iedere vorm van redevoering is te hoog gegrepen.
Dat geneuzel (pun intended) over het niet bestaan van maatschappelijke wenselijkheid is natuurlijk een wassen neus (alweer die pun). Niemand trapt daar in. Als een groep volwassen kerels het geweldig vindt om elkaar de ziektes toe te wensen en de hersens in te rammen rond een voetbalwedstrijd dan zijn ze in hoge mate vrij om dat te doen. Moeten ze even een competitie opzetten, voor stadiums zorgen en de kosten voor eigen vervoer (de volledige kosten!) dragen. Als dit gebeurde zouden er heel weinig mensen in Nederland een probleem mee hebben, immers, wie wel gewoon beschaving mee heeft gekregen kan dan naar de voetbalwedstrijden binnen de competitieverbanden van de KNVB.quote:Op maandag 12 april 2010 15:52 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
mooi he, dat dat soort lui voor het gemak alles maar op een grote berg gooien en het dan onder het kopje maatschappelijke ongewenstheid zo snel mogelijk uit willen roeien![]()
blijf dan inderdaad terecht weg van dit soort topics als je niet veel meer te melden hebt als dit soort cliche-matige lulkoek.
de truc is dus juist dat maatschappelijk gewenstheid helemaal niet bestaat.
ieder individu heeft zn eigen normen en waarden en wat voor een groot deel mensen als gewenst wordt beschouwd kan mij bij wijze van spreken lekker aan mn reet roesten
Hooligans zijn geen voetbalsupporters, ze maken het namelijk kapot.quote:Op maandag 12 april 2010 16:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Zal ook moeilijk gaan als degene waarmee een discussie gepoogd wordt te houden, al een gekleurd beeld heeft van voetbalsupporters.
Diegene waar ik op reageer legt dat verband wel.quote:Op maandag 12 april 2010 20:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Hooligans zijn geen voetbalsupporters, ze maken het namelijk kapot.
Is dat zo? Dat ontgaat me dan even...quote:Op maandag 12 april 2010 20:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Diegene waar ik op reageer legt dat verband wel.
Handig zo een menselijke barriere vol gele jassen..quote:Stewards met korting naar Kuip bij klassieker
12 april 2010
Stewards van clubs uit het betaald voetbal kunnen voor 15 euro naar de bekerfinale Feyenoord-Ajax op zondag 25 april. De KNVB heeft dit aanbod gedaan om op deze manier lege plekken in de Kuip alsnog vol te krijgen.
Wel moeten de stewards aan dezelfde strenge veiligheidseisen voldoen als andere bezoekers van de bekerfinale.
Verder overweegt de KNVB om ook scheidsrechters uit het amateurvoetbal een finalekaartje voor 15 euro aan te bieden, om op deze manier de Kuip vol te laten lopen.
quote:Momenteel hebben wij de volgende kaartverkoopinformatie mbt de KNVB bekerfinale op 25 april 2010, 14:00 uur.
Onder voorbehoud zal de verkoop aanstaande woensdag starten via alle Ticketbox (Primera)voorverkooppunten. (geen online verkoop)
Verkoopdata:
Woensdag 14 april
1. (Voorrang)uitkaarthouders
Zaterdag 17 april
2. Seizoenkaarthouders
Indien nog kaarten beschikbaar
Maandag 19 april
3. Leden Supportersvereniging (incl. SVA-uitkaarthouders)
Dinsdag 20 april
4. ClubCardhouders
Toegangsprijs: ¤ 66,00
Berekening prijs per wedstrijdkaartje
Ticketprijs KNVB; ¤ 18,00
Provisie Ticketbox; ¤ 3,33
Verzekering; ¤ 13,84
Vervoerskosten ¤ 17,10
Organisatiekosten; ¤ 13,73
-Gratis parkeren op P-2
- Kosten stewarding+ beveiliging
- Schoonmaakkosten
Totaalprijs ¤ 66,00
Belangrijke informatie met betrekking tot voorverkoop en instaptijden volgt dinsdag 13 april via deze pagina.
Ajax heeft de KNVB laten weten dat 7.700 combikaarten voor de bekerfinale Feyenoord - Ajax in de verkoop gaan. Dit betekent dat zondag 25 april zeven treinen de supporters naar Rotterdam zullen vervoeren. De overige plaatsen in de voor 10.000 Ajax-supporters afgescheiden sector van het stadion worden niet verkocht.
Overige informatie:
- 7.700 combikaarten
- Ticket strikt persoonlijk op eigen naam (s)cc houder vanwege eisen overheid
- 1 kaart per (s)cc houder
- Overname tussen/van kaarthouders is niet mogelijk
- Bij meerdere scc's op één naam*, recht op 1 kaart
- Kaarthouders met kaarten op bedrijfsnaam* kunnen niet aankopen vanwege eisen overheid
- Derden kunnen geen gebruik maken van extra scc's! (familieleden met dezelfde achternaam worden geweigerd. Er zal op initialen en geboortedatum worden gecontroleerd.
* = bij aankoop wordt de transactie ongedaan gemaakt.
http://www.ajax.nl
Voetbal is een uitlaatklep, voor mij althans. Ik ben onherkenbaar in het stadion.quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
En een 'in een stadion bepalen we zelf wel wat onze normen en waarden zijn' redenatie geeft alleen maar aan hoe ver je dan los bent komen te staan van de maatschappelijke realiteit.
krokodillen tranenquote:Op maandag 12 april 2010 23:46 schreef PLAE@ het volgende:
Van den Boog: 'Finale moet feest worden'
Hij kijkt er ook erg feestelijk bij
[ afbeelding ]
Misschien.Ik zit waarschijnlijk ook in een neutraal vak, gelieve mij niet te slaan.Ik zit er(als het doorgaat)noodgedwongen, niet omdat ik het leuk vind.En ben bang, dus mij niet slaanquote:
als ajacied in een zogenaamd neutraal vak in de kuip gaan zitten.....dan vraag je gewoon om problemen....reken maar dat er tientallen, zoniet honderden feyenoorders ook via via kaarten hebben weten te bemachtigen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:33 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Misschien.Ik zit waarschijnlijk ook in een neutraal vak, gelieve mij niet te slaan.Ik zit er(als het doorgaat)noodgedwongen, niet omdat ik het leuk vind.En ben bang, dus mij niet slaan
Zal niet helpen.quote:'Geen strandrelschoppers bij bekerfinale'
Van Heemst: Extra juridische maatregelen zijn nodig
Feyenoord-fans in Hellevoetsluis in de rij voor een kaartje voor de bekerfinale. FOTO ANP
UPDATE ROTTERDAM - De gemeenteraad van Rotterdam wil dat burgemeester Achmed Aboutaleb de mogelijkheden nagaat om de strandrelschoppers van Hoek van Holland te weren bij de bekerfinale.
Raadsleden in Rotterdam zijn namelijk bevreesd dat relschoppers met een evenementenverbod de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax bezoeken. Veel van de relschoppers zijn inmiddels weer uit de gevangenis. De finale op 25 april in de Kuip staat namelijk niet op het lijstje met evenementen waar relschoppers kunnen worden geweerd.
Peter van Heemst (PvdA) meldt bij RTC Rijnmond dat deze fout moet worden hersteld door extra juridische maatregelen van politie, justitie en burgemeester. Deze laatste zou voor de hooligans bijvoorbeeld een gebiedsverbod kunnen instellen. Desnoods moeten de hooligans op de dag van de finale '24 uur op de hielen worden gezeten', zo stelt hij.
Verder vindt Van Heemst de hoeveelheid politie-inzet rondom de bekerfinale 'bijna onverantwoord'. Hij zegt dat dit ten koste gaat van de 'gewone Rotterdammer'. (BVDL)
Met clubs als Heerenveen, Twente en Roda heb je een finale zonder gezeik. En een voetbalfeest.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:23 schreef HaagsPietje het volgende:eindelijk eens een bekerfinale die me nog lange tijd zal heugen....ipv zo'n nikszeggend kutpotje tussen roda en heerenveen bijvoorbeeld![]()
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:38 schreef Barca het volgende:
Afgelasten die finale! Kosten politie-inzet meer dan ¤ 2.000.000 Dát is onacceptabel! Je kan én mag niet van de maatschappij vragen om zo te bloeden.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:43 schreef Barca het volgende:
Wat een sukkel die politicus. "Voetbal zonder publiek is niks." Néé, voetbal mét publiek is ook niks! Gewoon géén voetbalwedstrijd!
quote:Halflege Kuip decor van bekerfinale Feyenoord - Ajax
Gezocht: voetbal managers - jij denkt dat je verstand van voetbal hebt?
Feyenoord en Ajax bereikten onlangs de bekerfinale. De KNVB bedeelde de Rotterdammers en de Amsterdammers beiden tienduizend kaarten toe voor de eindstrijd in De Kuip. Ajax zal met ongeveer 7700 aanhangers afreizen naar Rotterdam-Zuid. Naast de Feyenoord-supporters zal het stadion verder echter akelig leeg zijn.
Vanuit Zeist probeerde men ‘neutrale’ kaarten kwijt te raken. “De animo is niet al te hoog”, zo zegt een woordvoerster van de KNVB tegenover De Telegraaf. De KNVB heeft besloten om te stoppen met het zoeken naar doelgroepen voor de ‘neutrale’ toegangstickets. Daardoor zullen er ongeveer 25.000 toeschouwers in De Kuip zijn.
Naar verwachting komen er ongeveer achtduizend min of meer neutrale fans naar het stadion. Een groot gedeelte van hen zijn sponsors en gasten van de voetbalbond. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb probeert ondertussen een gedegen veiligheidsbeleid rondom 25 april op poten te zetten
500 ME'ers.quote:500 ME'ers moeten bekerfinale in goede banen leiden
De gemeente Rotterdam zet 25 april bij de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax ruim 500 man van de Mobiele Eenheid in.
Dat heeft het AD woensdag gemeld. Het aantal aanwezige ME'ers is historisch hoog, bij eerdere belangrijke wedstrijden tussen de twee voetbalploegen werden er veel minder ingezet. Dit hoge aantal is niet de enige veiligheidsmaatregel voor de bekerfinale, waarvan wordt verwacht dat het op rellen uitloopt tussen supporters van beide clubs.
De gemeente wil met de maatregelen een herhaling van de gebeurtenissen in Hoek van Holland voorkomen. De politie was toen slecht voorbereid op het geweld. Nu worden er meer politiemensen ingezet, zijn er door de KNVB zo'n 600 beveiligers ingehuurd en krijgen relschoppers die bekend zijn bij de politie een
gebiedsverbod opgelegd.
Een peleton bestaat uit 44 man.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Happel het volgende:
[..]
Geen idee. 500 i.i.g. niet. Dat zijn 50 peletons.
Je hebt bij de NSB ME, 3 groepen.Een bestaat uit 11(in een bussie), dan als 2 bussies samengaan(geen idee hoe dat heet).En dan nog als die laatste weer samengaan met eenzelfde groep.En dan heb je een peleton.quote:
Dat zijn gewoon die 465 afca-jongens dan al hun neutrale kaarten te koop aanbieden op het internetquote:
Niet te geloven dit.quote:'Bekerfinale toch over twee duels'
edit print rss - door Matthias (Veritaz) op 15-04-2010 @ 12:44
De bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax zal toch over twee wedstrijden gaan. Dat gerucht gaat momenteel en zal later op de middag door de KNVB bekend worden gemaakt door op een persconferentie.
De bond is uiteindelijk dus toch gezwicht onder de druk. Er was in de aanloop naar de finale veel ophef rond de veiligheid van de wedstrijd. Zo besloot Ajax minder fans mee te nemen naar de Kuip, omdat men de veiligheid niet kan garanderen en zou de inzet van extra veiligheidsfunctionarissen enkele tonnen extra gaan kosten.
In de loop van de middag zullen we meer weten, na de persconferentie van de KNVB.
Bron: FCUpdate.quote:KNVB last persconferentie in over bekerfinale
De KNVB heeft een beslissing genomen over de bekerfinale. Om 14.00 uur geeft de bond in Zeist een extra persconferentie over de eindstrijd, die op 25 april in de Kuip zou plaatsvinden. Volgens een nieuwslezer van Radio 3FM heeft de bond besloten om de finale over twee duels te spelen, maar dat is nog niet bevestigd.
De finale tussen Feyenoord en Ajax is al weken onderwerp van gesprek. Tijdens competitieduels tussen beide teams mag de uitspelende ploeg geen fans meenemen, maar voor de bekerfinale was de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb bereid een uitzondering te maken. Dat leidde echter tot een hoop problemen. Het zou zo'n anderhalf miljoen euro kosten om voldoende veiligheidsmaatregelen te nemen en daarnaast zou het stadion half leeg moeten blijven. Feyenoord nam 10.000 tickets af, Ajax 7.700. De grootste zorgen waren echter de overige kaarten, voor 'neutrale' fans. Deze zouden al in handen gekomen zijn van Ajax- of Feyenoordsupporters.
Typisch rotterdam. Altijd zielig doen.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:01 schreef Happel het volgende:
Ik heb er gelijk geen zin meer in. Ze zoeken het maar uit.
Arenaquote:Op donderdag 15 april 2010 13:02 schreef Xlarge het volgende:
Dus toch nu, aardig gek, ik ben benieuwd waar de eerste wordt gespeeld
volledig mee eens, ik haak ook af en ga lekker iets anders leuks doen tijdens die 2 wedstrijden...quote:Op donderdag 15 april 2010 13:01 schreef Happel het volgende:
Ik heb er gelijk geen zin meer in. Ze zoeken het maar uit.
Dat werd net gezegd op het 538 nieuwsquote:Op donderdag 15 april 2010 13:06 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Is dat al bekend, of is dat je wens ?
LOL, ze zien ze al aankomenquote:Op donderdag 15 april 2010 13:06 schreef macca728 het volgende:
Feyenoord moet protest aantekenen bij de UEFA, dit is toch onvoorstelbaar
Lul niet zo dom.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Typisch rotterdam. Altijd zielig doen.
de lol is er toch gelijk helemaal van af? weg spanning, weg onberekenbaarheid, weg eenmalige apotheose! in plaats daarvan krijg je nu berekenend, geraffineerd, kat uit de boom kijk voetbal zonder enige vorm van spanning....ja, als het scoreverloop een beetje meezit hoogstens de laatste 20 minuten van de tweede wedstrijd....quote:Op donderdag 15 april 2010 13:10 schreef Happel het volgende:
[..]
Lul niet zo dom.
Toch van de zotte, dat ze niet in staat zijn om een wedstrijd van dit formaat te organiseren.
Precies.. heel erg jammer voor de wedstrijd.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:13 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
de lol is er toch gelijk helemaal van af? weg spanning, weg onberekenbaarheid, weg eenmalige apotheose! in plaats daarvan krijg je nu berekenend, geraffineerd, kat uit de boom kijk voetbal zonder enige vorm van spanning....ja, als het scoreverloop een beetje meezit hoogstens de laatste 20 minuten van de tweede wedstrijd....
Ze zijn heus wel in staat het te organiseren, maar niet tegen de huidige kosten. Maar als Ajax en Feyernoord bereid zijn de kosten te betalen zul je niemand horen klagen.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:10 schreef Happel het volgende:
[..]
Lul niet zo dom.
Toch van de zotte, dat ze niet in staat zijn om een wedstrijd van dit formaat te organiseren.
Gudde is een faalhaas ja.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:12 schreef -jos- het volgende:
Hoe kan Feyenoord hier ooit akkoord mee zijn gegaan? faalhazen
Hoezo niet? Tijdens risico wedstrijden moeten de relschoppers zich melden op het politiebureau, dan kunnen ze zeker niet rellen rond het stadion.quote:
totaal geen win win situatie.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:29 schreef PLAE@ het volgende:
Win situatie voor beide clubs (financieel)
financieelquote:Op donderdag 15 april 2010 14:30 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
totaal geen win win situatie.
Feyenoord maakt normaal gesproken uit bij Ajax geen kans, als de finale in 1 wedstrijd werd gespeeld, zoals normaal, wel.
denk echt niet dat het veel zal schelen hoor, zal echt wel wat ME aanwezig, misschien niet 500, maar nog steeds wel minimaal de helftquote:
quote:Op donderdag 15 april 2010 14:41 schreef PLAE@ het volgende:
Ik geef op.
Tegen zoveel domheid kan ik niet op.
Daar komt bij dat het een en ander(zoals bijvoorbeeld personeel voor de drankstandjes) voor de 25e geregeld waren en het nu allemaal zo geregeld moet worden dat ze donderdag wel komen en zondag niet..(om maar een voorbeeld te noemen)quote:Op donderdag 15 april 2010 14:36 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
denk echt niet dat het veel zal schelen hoor, zal echt wel wat ME aanwezig, misschien niet 500, maar nog steeds wel minimaal de helft
misschien wel omdat beide clubs nu een stadion vol gaan krijgen ipv 1quote:Op donderdag 15 april 2010 14:43 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Hoezo is het financieel een win win situatie? leg uit.
Rotterdam moest nu alles ophoesten voor veiligheid, Amsterdam moet dat nu ook, is totaal geen win situatie voor gemeente Amsterdamquote:Op donderdag 15 april 2010 14:44 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Daar komt bij dat het een en ander(zoals bijvoorbeeld personeel voor de drankstandjes) voor de 25e geregeld waren en het nu allemaal zo geregeld moet worden dat ze donderdag wel komen en zondag niet..(om maar een voorbeeld te noemen)
Ik geloof er niets van dat beide wedstrijden uitverkocht raken.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:45 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
misschien wel omdat beide clubs nu een stadion vol gaan krijgen ipv 1
Hij bedoelt de extra inkomsten van een wedstrijd. Die liggen hoger (normaal gesproken) dan de uitgaven.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:45 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Rotterdam moest nu alles ophoesten voor veiligheid, Amsterdam moet dat nu ook, is totaal geen win situatie voor gemeente Amsterdam
Normaal gesproken ja, maar bij een wedstrijd als Feyenoord-Ajax, waarbij ook ''neutrale'' kaartjes worden verkocht, zal de veiligheid alleen maar verscherpt zijn, en duurder. En dat geldt ook voor Ajax-Feyenoordquote:Op donderdag 15 april 2010 14:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hij bedoelt de extra inkomsten van een wedstrijd. Die liggen hoger (normaal gesproken) dan de uitgaven.
bij de playoffs lukte het toch ook?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat beide wedstrijden uitverkocht raken.
Ik gok dat het hele neutrale kaarten verhaal nu ook is opgelost. Het worden gewoon 2 verkapte competitiewedstrijden met wat extra kaarten voor holmaatjes van de KNVB.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:59 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Normaal gesproken ja, maar bij een wedstrijd als Feyenoord-Ajax, waarbij ook ''neutrale'' kaartjes worden verkocht, zal de veiligheid alleen maar verscherpt zijn, en duurder. En dat geldt ook voor Ajax-Feyenoord
quote:Op donderdag 15 april 2010 15:10 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
bij de playoffs lukte het toch ook?
quote:Op donderdag 15 april 2010 15:10 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
bij de playoffs lukte het toch ook?
Hoe wil je dat doen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:00 schreef Barca het volgende:
Clubs moeten gedwongen worden harder in te grijpen jegens hooligans die hun club beschadigen. Zo lang ze maar wat trots zijn dat het tuig er voor zorgt dat het NOS journaal melding maakt van Ajax/Feyenoord-supporters rest er maar een mogelijkheid: wedstrijden van deze clubs in het lopende seizoen verbieden en hen voor 10 jaar uit het betaalde voetbal gooien.
Dat ligt aan Feyenoord zelf,ze moeten zich dan ook niet laten 'afslachten' in Amsterdamquote:Op donderdag 15 april 2010 16:48 schreef Pandorado het volgende:
Leuk voor de Feyenoordfans. Mogen straks fijn naar een wedstrijd die nergens meer om gaat, omdat Ajax de eerste wedstrijd al met 3 a 4 doelpunten verschil heeft gewonnen.
En vervolgens gaat de afstraffing in de Kuip natuurlijk fijn verder, als de feyenoordspelers volledig gedemotiveerd beginnen aan een wedstrijd die nergens meer om gaat.
Is eenmaal vernederd worden soms niet meer genoeg.
Feit is gewoon dat Ajax erg moeilijk is te verslaan in Amsterdam,ligt niet alleen aan de scheids.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:05 schreef PabloLopez het volgende:
als de scheids meewerkt zal het zo'n scenario worden ja, BABOVIC anyone?
Dan blijft er niks meer over van het betaalde voetbal in Nederland.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:00 schreef Barca het volgende:
Clubs moeten gedwongen worden harder in te grijpen jegens hooligans die hun club beschadigen. Zo lang ze maar wat trots zijn dat het tuig er voor zorgt dat het NOS journaal melding maakt van Ajax/Feyenoord-supporters rest er maar een mogelijkheid: wedstrijden van deze clubs in het lopende seizoen verbieden en hen voor 10 jaar uit het betaalde voetbal gooien.
ik zou het eerder omdraaien: het nos journaal moet opgedoekt worden en journalisten een omgevingsverbod van 15 km van de kuip opleggen wanneer feyenoord - ajax wordt gespeeld en dat met een proeftijd van 10 jaar.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:00 schreef Barca het volgende:
Om Feyenoord in de ArenA zoek te spelen hebben ze de scheids niet nodig.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:05 schreef PabloLopez het volgende:
als de scheids meewerkt zal het zo'n scenario worden ja, BABOVIC anyone?
Geweld is voor hun de enige oplossing zo lijkt het wel.Misschien is het ook maar beter om die bekerfinale over 2 wedstrijden te spelen,aangezien er kaarten in vakken werden verkocht waar Feyenoorders en Ajacieden bijeen zouden zitten,rampzalige gevolgen zou dat hebben.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Om Feyenoord in de ArenA zoek te spelen hebben ze de scheids niet nodig.
Trouwens, wel weer een prachtig staaltje "supporterswerk".
Die Feyenoord supporters die dan gaan protesteren voor de Kuip. OK, prima ik vind het wel een goed idee om zoiets te doen. Het is kansloos natuurlijk, maar als het vredig gebeurd vind ik het altijd goed om te laten horen wat je ergens van vindt.
Maar wat doen die sukkels. Gaan ze (lees: een paar) met stenen lopen gooien.
Dan snap je het toch gewoon niet?
Eerst maak je er (samen met die Ajax figuren) zo'n zooitje van dat je niet meer bij elkaar in het stadion mag zitten.
Ze zijn al bang dat het mis gaat, gaan er een stel malloten van Ajax op een website allemaal belachelijke dingen zetten en de Feyenoorders zijn over de zeik.
Het hele zaakje wordt nog maar een keer aangewakkerd, er kan geen veiligheid meer worden gegarandeerd en ze komen met de inmiddels bekende oplossing.
In plaats van dat je gaat laten zien dat het dus wel anders kan ga je nog maar eens bevestigen dat je je niet normaal kunt gedragen door stenen naar de politie te gaan gooien.
Ik bedoel.... hoe dom ben je dan
quote:Op zondag 18 april 2010 01:11 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Geweld is voor hun de enige oplossing zo lijkt het wel.
Ze verplichten om reizen beter te begeleiden!quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen?
Je kunt ze moeilijk op laten draaien voor iets wat die lui buiten het stadion uitvoeren. Als ik iemand nu in elkaar sla en ik zeg dat ik het deed omdat ik voor Ajax ben en hij voor Feyenoord kunnen ze toch niet Ajax daar voor verantwoordelijk houden?
En als je de clubs eruit gooit dupeer je 49500 man die wel leuk naar een wedstrijd komen kijken. Terwijl er maar 500 er een zooitje van maken (even een fictief aantal, maar me strekking is duidelijk denk ik)
Dat zou echt ook wel mijn voorkeur hebben.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:52 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Dat ligt aan Feyenoord zelf,ze moeten zich dan ook niet laten 'afslachten' in Amsterdam
Ieder zijn mening,maar als je ziet hoe ze het gaan protesteren tegen de 2 wedstrijden van de bekerfinale....quote:
Het is misschien niet de enige oplossing voor ze, maar het lijkt er zo wel op.quote:
Hoe kun je nou zeggen dat de clubs de gene zijn die fout zitten. Je hoort elkaar de hersenen niet in te slaan en dan de clubs maar de rotzooi laten opruimen.quote:Op zondag 18 april 2010 09:58 schreef Barca het volgende:
[..]
Ze verplichten om reizen beter te begeleiden!
Clubs doen nu te weinig aan dat fictieve aantal van 500, zij zijn het die 49500 duperen en niet de bond die zo'n laffe club eruit gooit.
- troll -
Je kunt van clubs natuurlijk niet verwachten dat ze opdraaien voor mensen die een shirtje van die club aantrekken. Maar waar er supporters zich niet weten te gedragen, die even later of even daarvoor in het stadion zaten zijn de clubs wat mij betreft medeverantwoordelijk.quote:Op maandag 19 april 2010 11:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoe kun je nou zeggen dat de clubs de gene zijn die fout zitten. Je hoort elkaar de hersenen niet in te slaan en dan de clubs maar de rotzooi laten opruimen.
Het is toch belachelijk dat de treinen of bussen met Ajax fans moeten worden begeleidt met helikopters
Ik vind inderdaad wel dat reizen goed begeleid moeten worden, maar ik denk dat dit niet eens te voorkomen is als ze het echt zouden willen. Je kunt dan de clubs er moeilijk verantwoordelijk voor houden dat het mis gaat.
Ik denk trouwens dat de clubs er helemaal niet trots op zijn dat hun eigen fans zo in het nieuws komen.
Er zou trouwens genoeg van die "fans" die niet eens in het stadion zitten, maar na zo'n wedstrijd gewoon een paar andere supporters opzoeken en daarmee gaan vechten.
Ik denk dat de autoriteiten hier op moeten ingrijpen en niet de clubs. Ok, de clubs moeten reizen goed begeleiden, maar als het mis gaat kunnen uiteindelijk clubs niet ingrijpen. Die hebben daar geen rechten toe.
Ik vind dat ze in het stadion absoluut verantwoordelijk zijn, maar na wedstrijden kun je er gewoon regelmatig niets tegen doen denk ik. Er moet dan toch iets van een wet komen waardoor clubs meer rechten krijgen om er wat tegen te doen, of de autoriteiten moeten gewoon harder optreden.quote:Op maandag 19 april 2010 12:24 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Je kunt van clubs natuurlijk niet verwachten dat ze opdraaien voor mensen die een shirtje van die club aantrekken. Maar waar er supporters zich niet weten te gedragen, die even later of even daarvoor in het stadion zaten zijn de clubs wat mij betreft medeverantwoordelijk.
Gezien de problemen die worden veroorzaakt, vind ik dat van de clubs op z'n minst verwacht mag worden, dat ze alleen mensen in het stadion laten, waar ze zelf voor instaan. Als die mensen zich niet gedragen, dan heeft ook de club gefaald.
Als het bij bepaalde duels voor een club niet mogelijk is om voor de eigen supporters in te staan, dan spelen ze maar zonder supporters.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |