goeie vergelijking ook weer. steekpartijen en spreekkoren zijn inderdaad echt goed vergelijkbaar.van spreekkoren loopt niemand schade op dus ik zie niet wat je daar zo boeiend aan vindt. ik zeg niet dat ik het ermee eens ben of dat ik een voorstander van spreekkoren ben. maar het is nou niet echt iets heel ergs...quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Normaal gesproken hou ik me ver weg van dit soort topics, maar nu heb ik het toevallig gelezen en vrees ik dat ik tegen beter in toch moet reageren op zo veel tranentrekkende domheid.
Redenaties als 'spreekkoren zijn beledigend maar dat gebeurt op middelbare scholen ook' zijn net zo steekhoudend als 'slachtpartijen doen pijn maar dat doen ze in afrika ook, dus laten we in Beverwijk maar weer afspreken met elkaar'.
En een 'in een stadion bepalen we zelf wel wat onze normen en waarden zijn' redenatie geeft alleen maar aan hoe ver je dan los bent komen te staan van de maatschappelijke realiteit.
Ik snap werkelijk niet dat volwassen mensen zo triest kunnen zijn om de AFCA-flyers te maken en dan net te doen of daar niks raars aan is. Maar goed, het lijkt iets voetbalsupporters-eigen te zijn.
mooi he, dat dat soort lui voor het gemak alles maar op een grote berg gooien en het dan onder het kopje maatschappelijke ongewenstheid zo snel mogelijk uit willen roeienquote:Op maandag 12 april 2010 15:40 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
goeie vergelijking ook weer. steekpartijen en spreekkoren zijn inderdaad echt goed vergelijkbaar.van spreekkoren loopt niemand schade op dus ik zie niet wat je daar zo boeiend aan vindt. ik zeg niet dat ik het ermee eens ben of dat ik een voorstander van spreekkoren ben. maar het is nou niet echt iets heel ergs...
ja bij types zoals jij met een enorme plaat voor hun kop is dat helaas nog wel eens nodig. mensen die een duidelijke uitleg hebben gehad en dan toch voor de tweede keer dezelfde vraag stellenquote:Op maandag 12 april 2010 14:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Na 3 posts ga je ze maar herhalen?Meer argumenten passen er niet in je hoofd?
![]()
Ik stel voor dat jij aan de uitbater eens gaat vragen wat gewenst gedrag is en je als een gast gedragen. Dat ben je daar tenslotte. Als de huisregels je niet bevallen dan ga je lekker niet.
het laat eerder zien dat veel mensen het totaal niet kunnen verkroppen dat er ook mensen bestaan met compleet andere meningen, normen en waarden dan zijzelf en vanuit frustratie dan maar met op vooroordelen gebaseerde cliche's gaan rondstrooien...quote:Op maandag 12 april 2010 16:18 schreef Schanulleke het volgende:
Dit topic laat mooi zien met wat voor een soort volk je te maken hebt als het over hooligans gaat. Iedere vorm van redevoering is te hoog gegrepen.
Jij bent degene hier die afwijkt van de norm hoor. Niet de rest.quote:Op maandag 12 april 2010 16:22 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
het laat eerder zien dat veel mensen het totaal niet kunnen verkroppen dat er ook mensen bestaan met compleet andere meningen, normen en waarden dan zijzelf en vanuit frustratie dan maar met op vooroordelen gebaseerde cliche's gaan rondstrooien...
Als jij die onzin geloofdquote:Op maandag 12 april 2010 15:05 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
overigens lees ik net op afca dat er 456 aanvragen voor kaarten zijn. maar dat ze zelf niet eens zoveel kaarten hebben. dus zoveel a-neutrale supporters zullen er gelukkig niet zitten
weer eentje die z'n leesbril niet op heeft....quote:Op maandag 12 april 2010 16:34 schreef znarch het volgende:
[..]
Jij bent degene hier die afwijkt van de norm hoor. Niet de rest.
Zal ook moeilijk gaan als degene waarmee een discussie gepoogd wordt te houden, al een gekleurd beeld heeft van voetbalsupporters.quote:Op maandag 12 april 2010 16:18 schreef Schanulleke het volgende:
Dit topic laat mooi zien met wat voor een soort volk je te maken hebt als het over hooligans gaat. Iedere vorm van redevoering is te hoog gegrepen.
Dat geneuzel (pun intended) over het niet bestaan van maatschappelijke wenselijkheid is natuurlijk een wassen neus (alweer die pun). Niemand trapt daar in. Als een groep volwassen kerels het geweldig vindt om elkaar de ziektes toe te wensen en de hersens in te rammen rond een voetbalwedstrijd dan zijn ze in hoge mate vrij om dat te doen. Moeten ze even een competitie opzetten, voor stadiums zorgen en de kosten voor eigen vervoer (de volledige kosten!) dragen. Als dit gebeurde zouden er heel weinig mensen in Nederland een probleem mee hebben, immers, wie wel gewoon beschaving mee heeft gekregen kan dan naar de voetbalwedstrijden binnen de competitieverbanden van de KNVB.quote:Op maandag 12 april 2010 15:52 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
mooi he, dat dat soort lui voor het gemak alles maar op een grote berg gooien en het dan onder het kopje maatschappelijke ongewenstheid zo snel mogelijk uit willen roeien![]()
blijf dan inderdaad terecht weg van dit soort topics als je niet veel meer te melden hebt als dit soort cliche-matige lulkoek.
de truc is dus juist dat maatschappelijk gewenstheid helemaal niet bestaat.
ieder individu heeft zn eigen normen en waarden en wat voor een groot deel mensen als gewenst wordt beschouwd kan mij bij wijze van spreken lekker aan mn reet roesten
Hooligans zijn geen voetbalsupporters, ze maken het namelijk kapot.quote:Op maandag 12 april 2010 16:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Zal ook moeilijk gaan als degene waarmee een discussie gepoogd wordt te houden, al een gekleurd beeld heeft van voetbalsupporters.
Diegene waar ik op reageer legt dat verband wel.quote:Op maandag 12 april 2010 20:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Hooligans zijn geen voetbalsupporters, ze maken het namelijk kapot.
Is dat zo? Dat ontgaat me dan even...quote:Op maandag 12 april 2010 20:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Diegene waar ik op reageer legt dat verband wel.
Handig zo een menselijke barriere vol gele jassen..quote:Stewards met korting naar Kuip bij klassieker
12 april 2010
Stewards van clubs uit het betaald voetbal kunnen voor 15 euro naar de bekerfinale Feyenoord-Ajax op zondag 25 april. De KNVB heeft dit aanbod gedaan om op deze manier lege plekken in de Kuip alsnog vol te krijgen.
Wel moeten de stewards aan dezelfde strenge veiligheidseisen voldoen als andere bezoekers van de bekerfinale.
Verder overweegt de KNVB om ook scheidsrechters uit het amateurvoetbal een finalekaartje voor 15 euro aan te bieden, om op deze manier de Kuip vol te laten lopen.
quote:Momenteel hebben wij de volgende kaartverkoopinformatie mbt de KNVB bekerfinale op 25 april 2010, 14:00 uur.
Onder voorbehoud zal de verkoop aanstaande woensdag starten via alle Ticketbox (Primera)voorverkooppunten. (geen online verkoop)
Verkoopdata:
Woensdag 14 april
1. (Voorrang)uitkaarthouders
Zaterdag 17 april
2. Seizoenkaarthouders
Indien nog kaarten beschikbaar
Maandag 19 april
3. Leden Supportersvereniging (incl. SVA-uitkaarthouders)
Dinsdag 20 april
4. ClubCardhouders
Toegangsprijs: ¤ 66,00
Berekening prijs per wedstrijdkaartje
Ticketprijs KNVB; ¤ 18,00
Provisie Ticketbox; ¤ 3,33
Verzekering; ¤ 13,84
Vervoerskosten ¤ 17,10
Organisatiekosten; ¤ 13,73
-Gratis parkeren op P-2
- Kosten stewarding+ beveiliging
- Schoonmaakkosten
Totaalprijs ¤ 66,00
Belangrijke informatie met betrekking tot voorverkoop en instaptijden volgt dinsdag 13 april via deze pagina.
Ajax heeft de KNVB laten weten dat 7.700 combikaarten voor de bekerfinale Feyenoord - Ajax in de verkoop gaan. Dit betekent dat zondag 25 april zeven treinen de supporters naar Rotterdam zullen vervoeren. De overige plaatsen in de voor 10.000 Ajax-supporters afgescheiden sector van het stadion worden niet verkocht.
Overige informatie:
- 7.700 combikaarten
- Ticket strikt persoonlijk op eigen naam (s)cc houder vanwege eisen overheid
- 1 kaart per (s)cc houder
- Overname tussen/van kaarthouders is niet mogelijk
- Bij meerdere scc's op één naam*, recht op 1 kaart
- Kaarthouders met kaarten op bedrijfsnaam* kunnen niet aankopen vanwege eisen overheid
- Derden kunnen geen gebruik maken van extra scc's! (familieleden met dezelfde achternaam worden geweigerd. Er zal op initialen en geboortedatum worden gecontroleerd.
* = bij aankoop wordt de transactie ongedaan gemaakt.
http://www.ajax.nl
Voetbal is een uitlaatklep, voor mij althans. Ik ben onherkenbaar in het stadion.quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
En een 'in een stadion bepalen we zelf wel wat onze normen en waarden zijn' redenatie geeft alleen maar aan hoe ver je dan los bent komen te staan van de maatschappelijke realiteit.
krokodillen tranenquote:Op maandag 12 april 2010 23:46 schreef PLAE@ het volgende:
Van den Boog: 'Finale moet feest worden'
Hij kijkt er ook erg feestelijk bij
[ afbeelding ]
Misschien.Ik zit waarschijnlijk ook in een neutraal vak, gelieve mij niet te slaan.Ik zit er(als het doorgaat)noodgedwongen, niet omdat ik het leuk vind.En ben bang, dus mij niet slaanquote:
als ajacied in een zogenaamd neutraal vak in de kuip gaan zitten.....dan vraag je gewoon om problemen....reken maar dat er tientallen, zoniet honderden feyenoorders ook via via kaarten hebben weten te bemachtigen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:33 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Misschien.Ik zit waarschijnlijk ook in een neutraal vak, gelieve mij niet te slaan.Ik zit er(als het doorgaat)noodgedwongen, niet omdat ik het leuk vind.En ben bang, dus mij niet slaan
Zal niet helpen.quote:'Geen strandrelschoppers bij bekerfinale'
Van Heemst: Extra juridische maatregelen zijn nodig
Feyenoord-fans in Hellevoetsluis in de rij voor een kaartje voor de bekerfinale. FOTO ANP
UPDATE ROTTERDAM - De gemeenteraad van Rotterdam wil dat burgemeester Achmed Aboutaleb de mogelijkheden nagaat om de strandrelschoppers van Hoek van Holland te weren bij de bekerfinale.
Raadsleden in Rotterdam zijn namelijk bevreesd dat relschoppers met een evenementenverbod de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax bezoeken. Veel van de relschoppers zijn inmiddels weer uit de gevangenis. De finale op 25 april in de Kuip staat namelijk niet op het lijstje met evenementen waar relschoppers kunnen worden geweerd.
Peter van Heemst (PvdA) meldt bij RTC Rijnmond dat deze fout moet worden hersteld door extra juridische maatregelen van politie, justitie en burgemeester. Deze laatste zou voor de hooligans bijvoorbeeld een gebiedsverbod kunnen instellen. Desnoods moeten de hooligans op de dag van de finale '24 uur op de hielen worden gezeten', zo stelt hij.
Verder vindt Van Heemst de hoeveelheid politie-inzet rondom de bekerfinale 'bijna onverantwoord'. Hij zegt dat dit ten koste gaat van de 'gewone Rotterdammer'. (BVDL)
Met clubs als Heerenveen, Twente en Roda heb je een finale zonder gezeik. En een voetbalfeest.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:23 schreef HaagsPietje het volgende:eindelijk eens een bekerfinale die me nog lange tijd zal heugen....ipv zo'n nikszeggend kutpotje tussen roda en heerenveen bijvoorbeeld![]()
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:38 schreef Barca het volgende:
Afgelasten die finale! Kosten politie-inzet meer dan ¤ 2.000.000 Dát is onacceptabel! Je kan én mag niet van de maatschappij vragen om zo te bloeden.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:43 schreef Barca het volgende:
Wat een sukkel die politicus. "Voetbal zonder publiek is niks." Néé, voetbal mét publiek is ook niks! Gewoon géén voetbalwedstrijd!
quote:Halflege Kuip decor van bekerfinale Feyenoord - Ajax
Gezocht: voetbal managers - jij denkt dat je verstand van voetbal hebt?
Feyenoord en Ajax bereikten onlangs de bekerfinale. De KNVB bedeelde de Rotterdammers en de Amsterdammers beiden tienduizend kaarten toe voor de eindstrijd in De Kuip. Ajax zal met ongeveer 7700 aanhangers afreizen naar Rotterdam-Zuid. Naast de Feyenoord-supporters zal het stadion verder echter akelig leeg zijn.
Vanuit Zeist probeerde men ‘neutrale’ kaarten kwijt te raken. “De animo is niet al te hoog”, zo zegt een woordvoerster van de KNVB tegenover De Telegraaf. De KNVB heeft besloten om te stoppen met het zoeken naar doelgroepen voor de ‘neutrale’ toegangstickets. Daardoor zullen er ongeveer 25.000 toeschouwers in De Kuip zijn.
Naar verwachting komen er ongeveer achtduizend min of meer neutrale fans naar het stadion. Een groot gedeelte van hen zijn sponsors en gasten van de voetbalbond. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb probeert ondertussen een gedegen veiligheidsbeleid rondom 25 april op poten te zetten
500 ME'ers.quote:500 ME'ers moeten bekerfinale in goede banen leiden
De gemeente Rotterdam zet 25 april bij de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax ruim 500 man van de Mobiele Eenheid in.
Dat heeft het AD woensdag gemeld. Het aantal aanwezige ME'ers is historisch hoog, bij eerdere belangrijke wedstrijden tussen de twee voetbalploegen werden er veel minder ingezet. Dit hoge aantal is niet de enige veiligheidsmaatregel voor de bekerfinale, waarvan wordt verwacht dat het op rellen uitloopt tussen supporters van beide clubs.
De gemeente wil met de maatregelen een herhaling van de gebeurtenissen in Hoek van Holland voorkomen. De politie was toen slecht voorbereid op het geweld. Nu worden er meer politiemensen ingezet, zijn er door de KNVB zo'n 600 beveiligers ingehuurd en krijgen relschoppers die bekend zijn bij de politie een
gebiedsverbod opgelegd.
Een peleton bestaat uit 44 man.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Happel het volgende:
[..]
Geen idee. 500 i.i.g. niet. Dat zijn 50 peletons.
Je hebt bij de NSB ME, 3 groepen.Een bestaat uit 11(in een bussie), dan als 2 bussies samengaan(geen idee hoe dat heet).En dan nog als die laatste weer samengaan met eenzelfde groep.En dan heb je een peleton.quote:
Dat zijn gewoon die 465 afca-jongens dan al hun neutrale kaarten te koop aanbieden op het internetquote:
Niet te geloven dit.quote:'Bekerfinale toch over twee duels'
edit print rss - door Matthias (Veritaz) op 15-04-2010 @ 12:44
De bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax zal toch over twee wedstrijden gaan. Dat gerucht gaat momenteel en zal later op de middag door de KNVB bekend worden gemaakt door op een persconferentie.
De bond is uiteindelijk dus toch gezwicht onder de druk. Er was in de aanloop naar de finale veel ophef rond de veiligheid van de wedstrijd. Zo besloot Ajax minder fans mee te nemen naar de Kuip, omdat men de veiligheid niet kan garanderen en zou de inzet van extra veiligheidsfunctionarissen enkele tonnen extra gaan kosten.
In de loop van de middag zullen we meer weten, na de persconferentie van de KNVB.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |