Als je even goed kijkt zitten er ook een paar tussen die niet vertrokken zijn naar het buitenland.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, die kinderen die uit een instelling zijn verdwenen en naar Engeland, Iran en Nieuw Zeeland zijn gegaan?

quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, en dat moet per se hier steeds weer gepost worden? Milly kan er verder vrij weinig aan doen, en wij users hebben er ook niets mee te maken.
 met die redenatie kun je het hele forum wel opdoeken zeg
 met die redenatie kun je het hele forum wel opdoeken zeg

Heb jij met en stopwatch bijgehouden hoeveel media aandacht die zaken hebben gekregen? En kun jij met een soort binas boek bepalen hoe zwaar de 'misdaad' was en hoeveel aandacht ze hadden moeten krijgen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat dan nogWil jij dat de andere ouders uitleggen dan? Niet dat de aandacht voor Milly onterecht is, maar het gebrek aan aandacht voor anderen is het dan wel

iemand enig idee hoeveel jaar het OM altijd eist in zulke gevallen?quote:ten laste legging is wederzijdse vrijheidsberoving en moord

Ja een paar. En de rest heeft wel veel aandacht gekregen. En bij al die kinderen werd hetzelfde gezegd als wat er nu gezegd wordt. "Waarom zij wel en anderen niet" Elke keer weer. Bij Cassandra, bij Katja, bij Maddie, bij Natalee en de rest.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:46 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Als je even goed kijkt zitten er ook een paar tussen die niet vertrokken zijn naar het buitenland.
 .
.

oh come on.. wil je nu serieus beweren dat deze hele Milly toestand niet ongelofelijk gehyped is door de media in hun jacht op nieuws?quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Heb jij met en stopwatch bijgehouden hoeveel media aandacht die zaken hebben gekregen? En kun jij met een soort binas boek bepalen hoe zwaar de 'misdaad' was en hoeveel aandacht ze hadden moeten krijgen?
Pas dan kun je zeggen of die andere zaken een gebrek aan aandacht hadden.

En Maddie en Natalee bijvoorbeeld waren dat niet?quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
oh come on.. wil je nu serieus beweren dat deze hele Milly toestand niet ongelofelijk gehyped is door de media in hun jacht op nieuws?

joh... misschien had die meid wel avond/nachtdienst... had hij tijd zat...quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:
En dan nog, als hij 's nachts zou zijn gaan graven was het verse lijkje al die tijd nog in zijn woning waar zijn vriending dus ook was.

Als je op milly boele zoekt kom je ook bijna aan de 500.00 hits. Zoek ik op een ander meisje die sinds kort is vermist en niet naar het buitenland vertrokken is maar 107 zegt toch wel wat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
oh come on.. wil je nu serieus beweren dat deze hele Milly toestand niet ongelofelijk gehyped is door de media in hun jacht op nieuws?

Ferdi E. kreeg voor de ontvoering van- en de moord op Gerrit Jan Heijn destijds 20 jaar + tbs. Zoiets zal het wel worden verwacht ikquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:48 schreef cptmarco het volgende:
[..]
iemand enig idee hoeveel jaar het OM altijd eist in zulke gevallen?

wijs me even aan waar ik dat beweer?quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En Maddie en Natalee bijvoorbeeld waren dat niet?

Ach, ze pakken de rekenmachine erbij zeg maar. Dit idee had ik:quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:48 schreef cptmarco het volgende:
[..]

Punt dat ik al eerder maakte en nu weer zie: jouw voorbeelden passen allemaal in het aspect van de missing white girl syndrome.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:48 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja een paar. En de rest heeft wel veel aandacht gekregen. En bij al die kinderen werd hetzelfde gezegd als wat er nu gezegd wordt. "Waarom zij wel en anderen niet" Elke keer weer. Bij Cassandra, bij Katja, bij Maddie, bij Natalee en de rest..

1)Ik zou er zelf absoluut niet wakker van worden, maar als je licht slaap kan het, maar als jij 's nachts wakker wordt van iets, ga je dan je bed uit en uitgebreid kijken, of draai je je lekker nog eens om?quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In een cokesnuivende slaapbuurt wellicht niet, maar in iedere andere wijk zou je echt wel iets horen. Je bent aan het scheppen in de tuin, niet in een moeras. Je komt altijd wel wat gesteente of stukjes fosfor tegen. En dan nog, als hij 's nachts zou zijn gaan graven was het verse lijkje al die tijd nog in zijn woning waar zijn vriending dus ook was, wat me ook sterk lijkt.²

hier in Nederland?quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:48 schreef cptmarco het volgende:
[..]

Dat vertelde mijn vriend toevallig ook vanmiddagquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Punt dat ik al eerder maakte en nu weer zie: jouw voorbeelden passen allemaal in het aspect van de missing white girl syndrome.
Bij schattige blanke meisjes is gewoon onevenredig veel aandacht, punt.

Maddie vond ik superschattig. Maar Natalee en Milly noem ik niet schattig. De een was al volwassen en de ander was een puber.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:55 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat vertelde mijn vriend toevallig ook vanmiddag

http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome gaat dan ook niet per se over kleuters ofzo, maar over jonge vrouwen. Er zijn, zoals je op de wiki kunt zien, aardig wat onderzoeken naar gedaan en valt dus ook niet zomaar te ontkennen, en is ergens ook wel logisch. Schattige poesjes die dood gaan is erger dan lelijke oude wrattenzwijnen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:56 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Maddie vond ik superschattig. Maar Natalee en Milly noem ik niet schattig. De een was al volwassen en de ander was een puber.

Waarom wordt Milly er dan bij gehaald.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:59 schreef Zith het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome gaat dan ook niet per se over kleuters ofzo, maar over jonge vrouwen.

Omdat het een prima voorbeeld is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:00 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Waarom wordt Milly er dan bij gehaald.

Dat probeerde ik ook al te vertellen bij die natalee gone-away. Maar dan word je uitgelachen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Punt dat ik al eerder maakte en nu weer zie: jouw voorbeelden passen allemaal in het aspect van de missing white girl syndrome.
Bij schattige blanke meisjes is gewoon onevenredig veel aandacht, punt.

involving a young, attractive white woman, comparedquote:

www.wetboek.net;quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:48 schreef cptmarco het volgende:
[..]
 en daarbij komt nog;
  en daarbij komt nog; 

quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:59 schreef Zith het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome gaat dan ook niet per se over kleuters ofzo, maar over jonge vrouwen. Er zijn, zoals je op de wiki kunt zien, aardig wat onderzoeken naar gedaan en valt dus ook niet zomaar te ontkennen, en is ergens ook wel logisch. Schattige poesjes die dood gaan is erger dan lelijke oude wrattenzwijnen.
 !! , dus buitenlandse jonge vrouwen die verdwijnen waren toch lelijke zwijnen

Dat dus, en dat probeerde ik ook duidelijk te maken misschien dan wel niet met de juiste woorden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:01 schreef aychelle het volgende:
[..]
Dat probeerde ik ook al te vertellen bij die natalee gone-away. Maar dan word je uitgelachen.
Je kan het 100 keer per dag zeggen:
Als er een turks/surinaams/Irakees meisje word vermist word er niets of nauwelijks media-aandacht aan besteeds. En dat niet alleen in Nederland maar overal in de westerse landen. In andere woorden het kan mensen geen ruk als er een zwart kind word vermist
Als dit meisje Milly marokkaans was geweest was dit topic niet deeltje 100# geworden, en had het ook niet op de voorpagina's gestaan.
Ik denk dat we met alle allochtonen maar een soort vangelijke Amber-alert moeten maken. Maar dan een andere naam, misschien:
Sha-neeka-allert
Fatima-missing
Rashida-fonds
iemand nog meer ideeen?

Zwarte vrouwenquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:04 schreef aychelle het volgende:
[..]
 Je snapt het punt hopelijk wel.
 Je snapt het punt hopelijk wel.  

Die komen terug met het wel geven van aandacht?quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:
Ja goed zeg. Een hele discussie starten over hoeveel aandacht iemand krijgt.
Daarmee kunnen we Milly en al die andere kinderen terughalen.
Wat een gezeik zeg...

En als het een mooi meisje is, is het veel erger dan wanneer het een lelijke paardenkop is. Zo zitten we nou eenmaal in elkaar. Het is niet best, maar we moeten het ermee doen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:01 schreef aychelle het volgende:
[..]
Dat probeerde ik ook al te vertellen bij die natalee gone-away. Maar dan word je uitgelachen.
Als er een turks/surinaams/Irakees meisje word vermist word er niets of nauwelijks media-aandacht aan besteeds. En dat niet alleen in Nederland maar overal in de westerse landen. In andere woorden het kan mensen geen ruk als er een zwart kind word vermist
Als dit meisje Milly marokkaans was geweest was dit topic niet deeltje 100# geworden, en had het ook niet op de voorpagina's gestaan.
Ik denk dat we met alle allochtonen maar een soort vangelijke Amber-alert moeten maken. Maar dan een andere naam, misschien:
Sha-neeka-allert
Fatima-missing
Rashida-fonds
iemand nog meer ideeen?

Off topic .quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
www.wetboek.net;
Wetboek van Strafrecht
Titel XIX. Misdrijven tegen het leven gericht
Artikel 289
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
en daarbij komt nog;
Wetboek van Strafrecht
Titel XVIII. Misdrijven tegen de persoonlijke vrijheid
Artikel 282
1
Hij die opzettelijk iemand wederrechtelijk van de vrijheid berooft of beroofd houdt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2
Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
3
Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
4
De in dit artikel bepaalde straffen zijn ook van toepassing op hem die opzettelijk tot de wederrechtelijke vrijheidsberoving een plaats verschaft.

Met al deze 15 topics haal je Milly anders ook niet mee terug hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:
Ja goed zeg. Een hele discussie starten over hoeveel aandacht iemand krijgt.
Daarmee kunnen we Milly en al die andere kinderen terughalen.
Wat een gezeik zeg...

Nee, in die landen geld hun recht. Het verschil kun je opzoeken door een nederlands wetboeken naast een afgaanse en iraakse rechtboeken te leggen, vertalen en de verschillen naast elkaar op te schrijven. Je kunt daarnaast ook een aantal rechtsfilosofie boeken halen uit de bieb en deze lezen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:07 schreef quirigua het volgende:
[..]
Geldt dat ook in Afghanistan ? Iraq ? Kosovo ? Kan iemand het verschil uitleggen ?

Dit is vanuit het wetboek van strafrecht zoals in Nederland word gehanteerd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:07 schreef quirigua het volgende:
[..]
Geldt dat ook in Afghanistan ? Iraq ? Kosovo ? Kan iemand het verschil uitleggen ?

Klopt. Maar hier gaan zeuren over hoeveel aandacht de ene zaak krijgt en de andere niet is wel erg sneu.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:09 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Met al deze 15 topics haal je Milly anders ook niet mee terug hoor.

helaas welquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:07 schreef Pek het volgende:
[..]
En als het een mooi meisje is, is het veel erger dan wanneer het een lelijke paardenkop is. Zo zitten we nou eenmaal in elkaar. Het is niet best, maar we moeten het ermee doen.

dat is niet het beeld dat de OvJ tijdens zijn persconferentie schetste... Waar baseer jij je op?quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:09 schreef Irritinus het volgende:
Er staat een foutieve feit in de topicstart:
- De verdachte is geen agent;
- Hij is een politie surveillant of officieel een assistent politiemedewerker. Hij heeft geen echte politie opleiding gehad.
Wat ik me wel afvraag is waarom die sufkutten van een voorlichters dat er niet bij vertellen? Of misschien durven ze dat niet te zeggen omdat er voor deze rang nagenoeg geen controle wordt gedaan voor wie ze aannemen.
Het was dus meer een wannabee politieagent, hij mocht waarschijnlijk niet eens een vuurwapen dragen.

Laten wij er dan ook niet meer op in gaan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Klopt. Maar hier gaan zeuren over hoeveel aandacht de ene zaak krijgt en de andere niet is wel erg sneu.
Open daar een apart topic over als je het zo belangrijk vind.

dankjewel,quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Zwarte vrouwenJe snapt het punt hopelijk wel.
 voor de liefde voor de zwarte vrouw
  voor de liefde voor de zwarte vrouw   

Dat snap ik (allang). De vraag was (en is) naar het wezenlijk verschil in moord/doodslag in, zeg maar, Dordrecht (of Rotterdam, enzovoort), en Bagdad (enzovoort). Mijn (omstreden) antwoord is : ik zie geen verschil.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:10 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Dit is vanuit het wetboek van strafrecht zoals in Nederland word gehanteerd.
Maximaal kan er dus 42 jaar worden gevraagd door het OM, 30 jaar voor moord en 12 jaar voor ontvoering/kidnapping.
Elk land heeft zijn eigen rechtboeken en strafmaatregelen, de landen die jij noemt hakken vooral ledematen af totdat je romp overblijft, en dat gooien ze het liefst in een kuiltje.
Gelukkig is Nederland nog redelijk gecultiveerd, al zie je daar flinke barsten en scheuren in ontstaan.

(goed antwoord?)

]
     ]

plat op de bek, auw.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:17 schreef quirigua het volgende:
[..]
Dat snap ik (allang). De vraag was (en is) naar het wezenlijk verschil in moord/doodslag in, zeg maar, Dordrecht (of Rotterdam, enzovoort), en Bagdad (enzovoort). Mijn (omstreden) antwoord is : ik zie geen verschil.
Val er maar overheen

De technische recherche is er doorgaans ook niet om de sfeer in een wijk, waar bijv. een brute moord is gepleegd, te bevorderen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:18 schreef identify het volgende:
Het hele huis omsingeld met van die festival hekken... Maakt de sfeer er niet beter op.
Arme Milly, stomme buurman!

Op interne informatie vanuit de politie en het staat ook gemeld bij verschillende andere nieuwsberichten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:15 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat is niet het beeld dat de OvJ tijdens zijn persconferentie schetste... Waar baseer jij je op?

Veel mensen doen er in deze dagen nog wat krampachtig over, maar als we een week verder zijn is het voor 99,5% van de Nederlanders nauwelijks nog een thema.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:27 schreef SteelDogg het volgende:
Nieuws begint alweer te zakken... Eindelijk kan de familie rust nemen om het verlies te verwerken...:'(

[nog steeds off topic]quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:24 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
plat op de bek, auw.
maar gezien de gevolgen, ik zou liever in een gecultiveerd land een halsmisdrijf begaan dan in bagdad waar de gevolgen je leven een stuk inkorten.
Dus verschilt de daad wezenlijk? nee.
De gevolgen, daar heb je een keus in.
Je romp in een kuiltje, of een logie de beatrix voor maximaal 42 jaar. (Sander V is 26 nu, die komt na zijn pensionering pas weer vrij!).
Maar je hebt wel gelijk, plat op de bek gestruikeld.

Ja, ga dat lekker ergens anders doen zeg.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:30 schreef quirigua het volgende:
[..]
[nog steeds off topic]
Logie @ Beatrice, zou max @ 66 jaar-leeftijd worden (zeg je) ; de AOW is net verhoogd naar 67 jaar. Ik vrees dat de loge eerder weer vacant is, Klasse Justiz of zo, plissie dienaar niewaar ?

oke, voor mij is het nieuwquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:27 schreef Irritinus het volgende:
[..]
Op interne informatie vanuit de politie en het staat ook gemeld bij verschillende andere nieuwsberichten.
En waarom de OvJ dat niet zo schetste snap ik ook niet, maar ze zullen het wel als een incident weg willen zetten en willen verhullen dat er niet gescreende psychopaten rondlopen in een politiepak (zonder de rang agent of hoger weliswaar). Ze nemen bij de vrijwillige politie/parket politie en andere medewerkers taken echt de grootste retards aan...
Hoe meer hoe beter, das goed voor de cijfers en het kost minder dan echt blauw opleiden.
 . Los van het feit dat de ophef over het beroep van de vermoedelijke dader volgens mij volstrekt irrelevant is
. Los van het feit dat de ophef over het beroep van de vermoedelijke dader volgens mij volstrekt irrelevant is

vrijdag nog een stuiptrekking in publiciteit na een stille tocht en dan misschien nog even bij het proces... als er dan niet al iets anders gehyped wordtquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:29 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Veel mensen doen er in deze dagen nog wat krampachtig over, maar als we een week verder zijn is het voor 99,5% van de Nederlanders nauwelijks nog een thema.

Vrijdag ook uitslag sectie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
vrijdag nog een stuiptrekking in publiciteit na een stille tocht en dan misschien nog even bij het proces... als er dan niet al iets anders gehyped wordt

Sadquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
vrijdag nog een stuiptrekking in publiciteit na een stille tocht en dan misschien nog even bij het proces... als er dan niet al iets anders gehyped wordt

Ow dat zeker, maar zoals het woord het al zegt.. 'slechts' van korte duur.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Vrijdag ook uitslag sectie.
Zal zeker een hype worden als blijkt dat ze misbruikt is.

dat de emoties niet tot iets positiefs leiden, niemand het nog iets kan schelen hoe dit verder gaat (i.e. na een tijdje, als nieuwe gebeurtenissen opduiken), moord als consumptie ; dat duzzquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:42 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Wat vind je er eigenlijk zo sad aan?

Misschien wel, maar het ligt simpelweg niet in de aard van de mens om als volslagen buitenstaander bij zoiets een langere tijd stil te staan. Ik heb geen enkele aanwijzing om te denken dat het met deze zaak anders zal zijn; het is eigenlijk nog nooit anders geweest.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:45 schreef quirigua het volgende:
[..]
dat de emoties niet tot iets positiefs leiden, niemand het nog iets kan schelen hoe dit verder gaat (i.e. na een tijdje, als nieuwe gebeurtenissen opduiken), moord als consumptie ; dat duzz

wat bedoel je?quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:48 schreef Loveless85 het volgende:
Djeez wat is er met dit topic gebeurt

Hoop geblaat en offtopic geouwehoer over 'boohoohoo het krijgt zoveel aandacht'.quote:

hoezo is dat nou weer offtopic danquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoop geblaat en offtopic geouwehoer over 'boohoohoo het krijgt zoveel aandacht'.
Nee een Milly-topic in je AT, dat helpt dan
 Het gaat toch over een vermist kind en de afternmath daarvan? Dan is aandacht voor deze zaak bijzonder ontopic lijkt me
 Het gaat toch over een vermist kind en de afternmath daarvan? Dan is aandacht voor deze zaak bijzonder ontopic lijkt me

Zo erg, maar zo waar. Heb ook het idee dat haar vermissing pas echt 'erg' werd (voor de buitenwereld) toen de wat mooiere foto van haar in de media kwam....quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:07 schreef Pek het volgende:
[..]
En als het een mooi meisje is, is het veel erger dan wanneer het een lelijke paardenkop is. Zo zitten we nou eenmaal in elkaar. Het is niet best, maar we moeten het ermee doen.

Volgens mij is daar niets over bekend, maar als ik het zo mag inschatten, dan denk ik dat ze tot 20:00 relatief weinig hebben ondernomen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:59 schreef Bayswater het volgende:
is het eigenlijk bekend of de ouders nog bij de buren hebben aangebeld aangezien de moeder door de telefoon had doorgekregen dat een buurman aanbelde en dus de laatste was die haar gezien moest hebben?

Waarom moest die persoon de laatste zijn? Wie weet waren er na die tijd nog meer mensen aan de deur geweest.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:59 schreef Bayswater het volgende:
is het eigenlijk bekend of de ouders nog bij de buren hebben aangebeld aangezien de moeder door de telefoon had doorgekregen dat een buurman aanbelde en dus de laatste was die haar gezien moest hebben?

Pfff....
 Pfff.... Dom wijf. Peter: 'wtf kan mij het interesseren wat Carice hier van vindt'
 Dom wijf. Peter: 'wtf kan mij het interesseren wat Carice hier van vindt'  En zo vind ik dit ook van de rest hier. Flikker op met je hypocriet gedrag en loop lekker hullend mee in de stille tocht. )
 En zo vind ik dit ook van de rest hier. Flikker op met je hypocriet gedrag en loop lekker hullend mee in de stille tocht. )

²
²

Een buurman was in ieder geval het laatste aanknopingspunt die wellicht meer kon vertellen (en achteraf gezien dus alles).quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom moest die persoon de laatste zijn? Wie weet waren er na die tijd nog meer mensen aan de deur geweest.

Ik denk dat slachtofferhulp iig zal aanraden om niet op dit soort forums te gaan lezen nu.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Gilette_M5, als de ouders van wijlen Milly jouw post zouden lezen zouden ze in verse tranen uitbarsten.²

misschien moet je even teruglezen....quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:04 schreef Gillette_M5 het volgende:
Zijn er echt al #15 delen nodig omdat fok zogenaamd wel een mening heeft over een van de zoveel meisjes die verdwijnen en vermoord worden?
Niet om het een of ander, maar dit gebeurd dagelijks. En ook in Nederland zijn er zaken zat welke nooit media aandacht hebben gehad. Ik vind dit echt over the top, 15 delen...Pfff....
Om maar even af te sluiten met de prachtige reacties van Peter R de Vries vandaag in RTL Boulevard:
http://www.rtl.nl/compone(...)oulevard_s12_a54.xml
(ook leuk vanaf 11:00 minuten, zelfs Carice v Houten die een filmpje heeft gemaakt met een mening hierover. WTF:?Dom wijf. Peter: 'wtf kan mij het interesseren wat Carice hier van vindt'
En zo vind ik dit ook van de rest hier. Flikker op met je hypocriet gedrag en loop lekker hullend mee in de stille tocht. )

quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Gilette_M5, als de ouders van wijlen Milly jouw post zouden lezen zouden ze in verse tranen uitbarsten.²
 gristustepaard.. hoe verzin je het...
  gristustepaard.. hoe verzin je het...

in de persconferentie vandaag werd duidelijk dat deze man wel degelijk een pistool had, maar deze als het goed is gewoon op zijn werk bewaarde als hij wegging (dit wordt nog nagezocht). Me dunkt dat een receptionist geen pistool heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:09 schreef Irritinus het volgende:
Er staat een foutieve feit in de topicstart:
- De verdachte is geen agent;
- Hij is een politie surveillant of officieel een assistent politiemedewerker. Hij heeft geen echte politie opleiding gehad.
Wat ik me wel afvraag is waarom die sufkutten van een voorlichters dat er niet bij vertellen? Of misschien durven ze dat niet te zeggen omdat er voor deze rang nagenoeg geen controle wordt gedaan voor wie ze aannemen.
Het was dus meer een wannabee politieagent, hij mocht waarschijnlijk niet eens een vuurwapen dragen.

Je zag het zo duidelijk bij die jarenlange nasleep van Dutroux: Sabine Dardenne ontpopte zich tot babe en kreeg alle aandacht, mocht zelfs een boekje schrijven, maar die Laetitia Whatshername werd een lelijke graftak en tja..hm..nooit meer van gehoord. Mensenquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Zo erg, maar zo waar. Heb ook het idee dat haar vermissing pas echt 'erg' werd (voor de buitenwereld) toen de wat mooiere foto van haar in de media kwam....
 Media
  Media   

Voor zover ik heb meegekregen was hij een surveillant.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb ze toch duidelijk horen vertellen dat hij agent van politie is.

En dan wel alle 15quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:10 schreef teamlead het volgende:
[..]
misschien moet je even teruglezen....

Bij de politie, met een pistool.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:16 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Voor zover ik heb meegekregen was hij een surveillant.

Natuurlijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bij de politie, met een pistool.

erm.. die stille tocht doet mij ook mijn tenen in mijn schoenen krullen hoor.. net zo goed als de knuffels, tekeningen, bloemen en andere meuk die mensen denken te moeten neerleggen bij een dergelijke tragedie. Dat soort massahysterie ontgaat mij ook volkomenquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:19 schreef Fredo55 het volgende:
Gilette_M5,doe ff normaal.
Hoe kun je het normaal vinden dat een meisje word vermoord, een meisje dat nog zo een mooie toekomst kon hebben maar dat word haar op brute wijze ontnomen.
Ja, natuurlijk worden er dagelijks wereldwijd meisjes vermoord, moeten wij dat normaal gaan vinden dan?
Vind jij het raar dat mensen huilend in de stille toch aansluiten vrijdagavond?
Eigendunk, dat is het.

quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:52 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Als je op milly boele zoekt kom je ook bijna aan de 500.00 hits. Zoek ik op een ander meisje die sinds kort is vermist en niet naar het buitenland vertrokken is maar 107 zegt toch wel wat.
quote:Resultaten 1 - 10 van circa 509.000 voor natalee holloway
quote:Resultaten 1 - 10 van circa 4.810.000 voor maddie

²
²

'maddie' is dan ook een razend goeie zoektermquote:

Ik denk dat het voor de nabestaanden fijn is om te weten dat er mensen mee leven en de moeite nemen om een knuffel, gedicht, bloemetje of een kindertekening neer te leggen om jouw vermoorde dochter te herdenken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
erm.. die stille tocht doet mij ook mijn tenen in mijn schoenen krullen hoor.. net zo goed als de knuffels, tekeningen, bloemen en andere meuk die mensen denken te moeten neerleggen bij een dergelijke tragedie. Dat soort massahysterie ontgaat mij ook volkomen

in een heel ruime meerderheid van dit soort gevallen betreft het een pedo. Je kunt rustig winkelenquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar het hoe én waarom. Ik kom regelmatig op het winkelcentrum in Sterrenburg, en ik wandel daar toch wel met een veiliger gevoel als ik de ware beweegredenen ken.²

ik denk dat het de nabestaanden redelijk syberisch laat wat totale vreemdelingen er van vinden. Steun vinden ze (hopelijk) bij familie en vrienden en niet bij bep op de hoek die een bloemetje legt of bij kees uit schubbekutjeveen die op condoleance.nl schrijft hoe erg het wel niet is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:25 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de nabestaanden fijn is om te weten dat er mensen mee leven en de moeite nemen om een knuffel, gedicht, bloemetje of een kindertekening neer te leggen om jouw vermoorde dochter te herdenken.

Zulke mensen laat ik in hun waarde.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
erm.. die stille tocht doet mij ook mijn tenen in mijn schoenen krullen hoor.. net zo goed als de knuffels, tekeningen, bloemen en andere meuk die mensen denken te moeten neerleggen bij een dergelijke tragedie. Dat soort massahysterie ontgaat mij ook volkomen

met alle respect hoor: welk verdriet? Geschrokken: ja, natuurlijk. Maar verdriet om iemand waarvan je tot vorige week het bestaan niet vermoedde?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zulke mensen laat ik in hun waarde.
Mensen moeten toch zelf kunnen bepalen hoe ze hun verdriet uiten.

Ik ben ook niet verdrietig op die manier, en ik loop geen stille tochten en steek geen kaarsjes aan, maar dat betekent niet dat een ander geen verdriet mag ervarenquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
met alle respect hoor: welk verdriet? Geschrokken: ja, natuurlijk. Maar verdriet om iemand waarvan je tot vorige week het bestaan niet vermoedde?
 Sommige mensen trekken zich het leed van de wereld aan, laat ze.
 Sommige mensen trekken zich het leed van de wereld aan, laat ze.

quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
'maddie' is dan ook een razend goeie zoekterm
En dat zijn nog steeds lopende zaken die INTERNATIONAAL onwijs veel aandacht hebben gekregen.
Iets met appels en peren
quote:Resultaten 1 - 10 van circa 223.000 voor marianna vaatstra

Ik weet niet of je weleens iemand verloren heb, maar verdriet om een overledene heb je sowieso.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
met alle respect hoor: welk verdriet? Geschrokken: ja, natuurlijk. Maar verdriet om iemand waarvan je tot vorige week het bestaan niet vermoedde?

Bij het zien van de beelden krijg jij serieus geen triest gevoel van binnen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:29 schreef teamlead het volgende:
[..]

²
²

Of het de familie interesseert hoe een ander erover denkt weet ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat het voor de familie een steun is om te weten dat mensen de moeite nemen om hun dochter te herdenken. Mensen leven met die familie mee en uiten dat door een condoleance te schrijven op internet of een bloemetje te leggen. Ik zie daar geen hysterische taferelen in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik denk dat het de nabestaanden redelijk syberisch laat wat totale vreemdelingen er van vinden. Steun vinden ze (hopelijk) bij familie en vrienden en niet bij bep op de hoek die een bloemetje legt of bij kees uit schubbekutjeveen die op condoleance.nl schrijft hoe erg het wel niet is.
En ja: natuurlijk vindt iedereen dit een vreselijk drama... maar laten we vooral even niet hysterisch gaan doen alsof we Milly kenden ofzo

Die zijn er misschien zelfs ook nog wel, maar het merendeel acteert slecht dat ze het zich oprecht aantrekken; ze spreken overal en nergens hun afschuw en verdriet uit, maar gevoelsmatig doet het ze over het algemeen vrij weinig.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ben ook niet verdrietig op die manier, en ik loop geen stille tochten en steek geen kaarsjes aan, maar dat betekent niet dat een ander geen verdriet mag ervarenSommige mensen trekken zich het leed van de wereld aan, laat ze.

Beterquote:

Ik moet ook niets hebben van het showen van medeleven middels stille tochten, bloemetjes en knuffels, maar volgens mij hebben de ouders van Milly zelf gezegd zich gesteund te voelen door alle aandacht en dat kan ik me ook wel voorstellen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik denk dat het de nabestaanden redelijk syberisch laat wat totale vreemdelingen er van vinden. Steun vinden ze (hopelijk) bij familie en vrienden en niet bij bep op de hoek die een bloemetje legt of bij kees uit schubbekutjeveen die op condoleance.nl schrijft hoe erg het wel niet is.
En ja: natuurlijk vindt iedereen dit een vreselijk drama... maar laten we vooral even niet hysterisch gaan doen alsof we Milly kenden ofzo

Dat speelt nu al wel een paar jaar. En zijn niet Nederlands. Daar ging het me om.quote:

ze gaan hun goddelijke gang maar, hoe idioot ik het ook vindquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ben ook niet verdrietig op die manier, en ik loop geen stille tochten en steek geen kaarsjes aan, maar dat betekent niet dat een ander geen verdriet mag ervarenSommige mensen trekken zich het leed van de wereld aan, laat ze.
 . Maar ik reageerde in eerste instantie op Fredo55 die beweerde dat het niet meelopen in een stille tocht een soort van eigendunk zou zijn... en daar ben ik het niet mee eens. Zo'n stille tocht is geen verplichte gebeurtenis
. Maar ik reageerde in eerste instantie op Fredo55 die beweerde dat het niet meelopen in een stille tocht een soort van eigendunk zou zijn... en daar ben ik het niet mee eens. Zo'n stille tocht is geen verplichte gebeurtenis

Teamlead heeft het erover dat die mensen niet van haar bestaan afwisten tot vorige week.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je weleens iemand verloren heb, maar verdriet om een overledene heb je sowieso.
En dan maakt het geen zak uit of je het al vermoedde of niet.
Haar ouders/vrienden zullen het vast ook vermoed hebben, denk je dat hun geen tranen zouden laten?

Verdrietig om de persoon? Nee want ik kende het meisje niet. Maar ik vind het wel verdrietig dat de familie op zo'n manier afscheid moet nemen van een 12 jarig meisje. Die familie heeft hoop gehouden en alles op alles gezet om hun dochter terug te vinden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:29 schreef teamlead het volgende:
[..]

nouja.. wat moeten ze ook anders zeggen? "rot op, we zitten hier niet op te wachten" is nou niet bepaald een verklaring die je laat uitgaan hequote:Op woensdag 17 maart 2010 22:35 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik moet ook niets hebben van het showen van medeleven middels stille tochten, bloemetjes en knuffels, maar volgens mij hebben de ouders van Milly zelf gezegd zich gesteund te voelen door alle aandacht en dat kan ik me ook wel voorstellen.
 . Kan me zomaar voorstellen dat die mensen wel even iets anders aan hun hoofd hebben nu
. Kan me zomaar voorstellen dat die mensen wel even iets anders aan hun hoofd hebben nu

Oh, dat zou wel een rare bewering zijn, ja.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
ze gaan hun goddelijke gang maar, hoe idioot ik het ook vind. Maar ik reageerde in eerste instantie op Fredo55 die beweerde dat het niet meelopen in een stille tocht een soort van eigendunk zou zijn... en daar ben ik het niet mee eens. Zo'n stille tocht is geen verplichte gebeurtenis

Och, ik kan me ook best voorstellen dat het wel goed doet als heel Nederland meeleeft. Normaal gesproken zoek je ook steun bij vrienden, familie. Nu krijg je 'steun' van 15 miljoen mensen, ook leuk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
nouja.. wat moeten ze ook anders zeggen? "rot op, we zitten hier niet op te wachten" is nou niet bepaald een verklaring die je laat uitgaan he. Kan me zomaar voorstellen dat die mensen wel even iets anders aan hun hoofd hebben nu

Dat is dan vooral een kwestie van jezelf voor de gek houden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Och, ik kan me ook best voorstellen dat het wel goed doet als heel Nederland meeleeft. Normaal gesproken zoek je ook steun bij vrienden, familie. Nu krijg je 'steun' van 15 miljoen mensen, ook leuk.

Haar ouders, broer, familieleden en vrienden zijn natuurlijk verdrietig...duh..quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je weleens iemand verloren heb, maar verdriet om een overledene heb je sowieso.
En dan maakt het geen zak uit of je het al vermoedde of niet.
Haar ouders/vrienden zullen het vast ook vermoed hebben, denk je dat hun geen tranen zouden laten?

Oh!quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Teamlead heeft het erover dat die mensen niet van haar bestaan afwisten tot vorige week.

dat zeg ik.. empathie voor de familie: natuurlijk! dit gun je niemand...quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:36 schreef Cyan het volgende:
[..]
Verdrietig om de persoon? Nee want ik kende het meisje niet. Maar ik vind het wel verdrietig dat de familie op zo'n manier afscheid moet nemen van een 12 jarig meisje. Die familie heeft hoop gehouden en alles op alles gezet om hun dochter terug te vinden.
Dan is het toch verschrikkelijk als hun dochter bij de overbuurman dood in zijn tuin gevonden word?

Ja, nou en? Alsof dat altijd zo verkeerd is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:39 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Dat is dan vooral een kwestie van jezelf voor de gek houden.

quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dan haal je dat allemaal weg.. blijkt het gevaar gewoon aan te bellen... kut he?

Precies.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dan haal je dat allemaal weg.. blijkt het gevaar gewoon aan te bellen... kut he?

Het leidt over het algemeen nergens toe en de teleurstelling zal des te groter zijn als je wat later ziet dat iedereen het min of meer alweer vergeten is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, nou en? Alsof dat altijd zo verkeerd is.

*proestquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef teamlead het volgende:
[..]

Dat denk ik niet. Die ouders snappen ook heus dat het leven doorgaat, net zoals dat zijzelf over een tijdje niet meer 24/7 huilen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het leidt over het algemeen nergens toe en de teleurstelling zal des te groter zijn als je wat later ziet dat iedereen het min of meer alweer vergeten is.

Ben ik met je eens... maar goed.. voor die mensen is hun wereld ingestort. Als zichzelf voor de gek houden helpt om het komende jaar door te komen ofzo: doen.. daarna zie je wel weer verder lijkt mequote:Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het leidt over het algemeen nergens toe en de teleurstelling zal des te groter zijn als je wat later ziet dat iedereen het min of meer alweer vergeten is.

Precies. Dat is ook het punt wat ik zostraks wilde maken. Dat veel van deze mensen eigenlijk janken om hun eigen verdriet, want velen kenden Milly niet eens enof zijn niet eens emotioneel betrokken. Maar ondertussen wel vooraan lopen met de grootste krokodillentranen in een stille tocht. Dom hypocriet schaapjesgedrag noem ik het.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:35 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Die zijn er misschien zelfs ook nog wel, maar het merendeel acteert slecht dat ze het zich oprecht aantrekken; ze spreken overal en nergens hun afschuw en verdriet uit, maar gevoelsmatig doet het ze over het algemeen vrij weinig.

Ja goed, dat moeten iedereen zelf maar afwegen. Het heeft iig weinig met de werkelijkheid te maken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ben ik met je eens... maar goed.. voor die mensen is hun wereld ingestort. Als zichzelf voor de gek houden helpt om het komende jaar door te komen ofzo: doen.. daarna zie je wel weer verder lijkt me

.
.

BInnenkort.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, wanneer mag BansheeBoy weer terug naar de instelling?

mädchen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:50 schreef Harajuku. het volgende:
En kun je alsjeblieft eens ophouden met dat girls? We hebben daar ook een prima Nederlands woord voor, hoor.

²
²

En toch zit er wel een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef teamlead het volgende:
[..]

Ah, nee, vandaar dat ik dan ook voorstander ben van die bewustwording bij de doorsnee gozer. Ook hij zal moeten accepteren dat de 'girl' nou eenmaal net meer overwicht heeft in deze maatschappij, waarbij moet worden aangetekend dat Cisca Dresselhuys hier toch wel debet aan is. Daar was Dolle Mina (1969) toch echter niets bij....quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als we dat écht als uitgangspunt zouden nemen creëer je een wel heel moeilijke situatie. Ik ben voor bewustwording. Naïviteit, daarvan is het gevaar reeds vele malen bewezen.²

Interessant. Heb het nu opstaan. Maar zoals altijd zal dat wel weer uitlopen op niets. Of zit Peter r De Vries ook aan tafel?quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:14 schreef cptmarco het volgende:
volgens de politiebond man waren er dus wel problemen tussen verdachte en zijn vriendin en woonde hij nog niet zo lang in de wijk..
nu bij P&W

maar dat was de dader niet... dus deze vraag is hier niet relevant IMO...quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
'als de dader een Marokkaan was geweest hadden mensen hier geschreeuwd dat zijn complete familie het land moest worden uitgezet'.
Maakt dit topic nog enigzins interessant. Want dat gejammer kennen we nu wel.

That, my friend, is called "society".quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:47 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Precies. Dat is ook het punt wat ik zostraks wilde maken. Dat veel van deze mensen eigenlijk janken om hun eigen verdriet, want velen kenden Milly niet eens enof zijn niet eens emotioneel betrokken. Maar ondertussen wel vooraan lopen met de grootste krokodillentranen in een stille tocht. Dom hypocriet schaapjesgedrag noem ik het.
Nog leuker zijn die mongooltjes die een condoleanceregister gaan tekenen en kaarjes neerzetten bij een plek waarbij iemand door zinloos geweld om het leven is gekomen. Maar ondertussen lopen diezelfde mongolen door als ze zinloos geweld zien.'oh gerda moj sien! kum moar gauw met! ojee koos joa, deurleupn... andurs wor mien jas viezz'

Wat verwacht je dan van iemand die een half A4-tje een "essay" noemtquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:15 schreef matthijst het volgende:
Wat een blablablabla van Bansheeboy.

Maak allemaal niks uit .quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:02 schreef R2R het volgende:
[..]
En toch zit er wel een kern van waarheid in.
Wat dacht je van de wie-wat-waar functie van Hyves, als voorbeeld. De tijd dat het neergezet is staat erbij.
Moet je eens kijken hoeveel mensen daar vrolijk neerzetten dat ze alleen thuis zijn op het moment of het komende weekend. En dan leesbaar voor iedereen.
Zo maak je het voor kwaadwillende personen een stuk makkelijker.
Ander voorbeeld is Google streetview. Als je niet zo heel goed bekend bent in een bepaalde straat of wijk, kan je op je gemak van tevoren even kijken hoe je het beste kunt vluchten na je misdrijf.
Dat zijn 2 voorbeelden maar zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.

Fok off, Gilette, doe je pleziertjes ergens anders (probeer de Telegraaf of erger). Hier gaat het over Milly en haar omgeving, niet over marokkanen. En over een politie-man die zo te zien niet deugt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Misschien dat je dan eens in wilt gaan op de volgende stelling:
'als de dader een Marokkaan was geweest hadden mensen hier geschreeuwd dat zijn complete familie het land moest worden uitgezet'.
Maakt dit topic nog enigzins interessant. Want dat gejammer kennen we nu wel.

Klopt, maar als je nu achteraf hoort hoe de communicatie omtrent deze verdwijning is verlopen zet je dit toch aan denken. Het meisje had als laatste haar moeder aan de lijn en zei dat er een man voor de deur stond. De buurman zei ze er nog aan toevoegend (nouja, dat is nog niet helemaal duidelijk, maar het is wel bevestigd door een woordvoeder van de politie vandaag dat ze buurman heeft gezegd).quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:20 schreef Leandra het volgende:
Dat een zaak als deze een enorme voorraad media-aandacht krijgt is vooral omdat er in eerste instantie een kind kwijt was wat niet ontvoerd is door de ouder, nog net die de leeftijd heeft (uitzonderingen daargelaten) om boos op haar ouders of helemaal hotel de botel verliefd weg te lopen, en op het eerste gezicht in het niets verdwenen is.
Nee oke, geen ontvoering maar erg verdacht. Ik zou als ouder gelijk aan de buurman denken, daar had ze het laatst contact mee. Dus niet in de zin van verdacht, maar in de zin van hee, kan die weten waar ze is?quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:20 schreef Leandra het volgende:
Marianne Vaatstra en Nicky Verstappen waren immers al dood gevonden voor ze goed en wel als vermist signaleerd stonden, Jesse Dingmans is op zijn school vermoord en gevonden, bij die zaken was het dus vooral een zoektocht naar de dader.
In deze zaak was het een zoektocht naar het (hoogstwaarschijnlijk niet weggelopen) kind en naar degene die het kind meegenomen had, terwijl er ook weer niet zeker sprake was van een ontvoering.
Een ontvoering had overigens zeker zoveel aandacht gehad als het een "normale" ontvoering was waarbij losgeld geëist was.

Dat maakt inderdaad een verschil in media-aandacht. Zeker met de huidige media kan alles opgezocht worden waardoor het allemaal nog dichterbij lijkt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:20 schreef Leandra het volgende:
Dat een zaak als deze een enorme voorraad media-aandacht krijgt is vooral omdat er in eerste instantie een kind kwijt was wat niet ontvoerd is door de ouder, nog net die de leeftijd heeft (uitzonderingen daargelaten) om boos op haar ouders of helemaal hotel de botel verliefd weg te lopen, en op het eerste gezicht in het niets verdwenen is.
Marianne Vaatstra en Nicky Verstappen waren immers al dood gevonden voor ze goed en wel als vermist signaleerd stonden, Jesse Dingmans is op zijn school vermoord en gevonden, bij die zaken was het dus vooral een zoektocht naar de dader.
In deze zaak was het een zoektocht naar het (hoogstwaarschijnlijk niet weggelopen) kind en naar degene die het kind meegenomen had, terwijl er ook weer niet zeker sprake was van een ontvoering.
Een ontvoering had overigens zeker zoveel aandacht gehad als het een "normale" ontvoering was waarbij losgeld geëist was.

En het duidde ook niet meteen op die buurman als dader.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:41 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Klopt, maar als je nu achteraf hoort hoe de communicatie omtrent deze verdwijning is verlopen zet je dit toch aan denken. Het meisje had als laatste haar moeder aan de lijn en zei dat er een man voor de deur stond. De buurman zei ze er nog aan toevoegend (nouja, dat is nog niet helemaal duidelijk, maar het is wel bevestigd door een woordvoeder van de politie vandaag dat ze buurman heeft gezegd).
Achteraf, zo met deze informatie zou je kunnen stellen dat de politie misschien wel heeft gefaald met prioriteiten stellen. Want het eerste wat je als moeder denkt als je thuiskomt en je dochter mist is hee, de buurman? Die discussie loopt nu ook op dit moment. De vraag is van wat is hoge prioriteit, en wat niet. En dit duidde nou niet echt op een weggelopen hotel de botel kind.
De buurman was een vage bekende. Dan zijn er in zo'n straatje waarschijnlijk een groot aantal mensen die ze beter kende.quote:Nee oke, geen ontvoering maar erg verdacht. Ik zou als ouder gelijk aan de buurman denken, daar had ze het laatst contact mee. Dus niet in de zin van verdacht, maar in de zin van hee, kan die weten waar ze is?
En het is zoals Peter r De Vries vandaag al eerder zei in RTL Boulevard, het zijn juist meestal bekenden die betrokken zijn bij een verdwijning enof moord.

Ik weet niet hoeveel buurmannen er bij jou aanbellen op een dag, maar bij mij zijn ze per maand al op 1 vinger te tellen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En het duidde ook niet meteen op die buurman als dader.
Na die buurman kunnen ook nog andere buurmannen (of vrouwen) aangebeld hebben.

En omdat dat bij jou zo weinig is, is dat representatief voor heel Nederland?quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:01 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel buurmannen er bij jou aanbellen op een dag, maar bij mij zijn ze per maand al op 1 vinger te tellen.

ik hoorde gisteren dat het om de overbuurman ging?quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:11 schreef matthijst het volgende:
Overbuurman?
Moordenaartje woonde op 67, zij op 65, zat 1 huis tussen.

zie onderste foto pagina 1quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik hoorde gisteren dat het om de overbuurman ging?

excuses, zie die foto nu pas...quote:

Ja, dat zou eigenlijk wel moeten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Je zou de politie moeten kunnen vertrouwen........
Maar helaas

Ik noem wel alle mensen bij mij buurman of buurvrouw, ook als ze niet naast me wonen, maar een stukkie verder.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:06 schreef MaJo het volgende:
Trouwens ik zou de overbuurman nooit buurman noemen, alleen met als toevoeging over erbij. Misschien hebben de ouders wel bij de directe buren geïnformeerd?

Nou inderdaad. Die ouders waren 's avonds of 's nachts toen hij 2 deuren verder aan het graven was vast ook nog op en zat in de woonkamer te piekeren en te wachten op een teken van leven. Sick!quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:13 schreef Bayswater het volgende:
Kans is ook wel aanwezig dat de ouders daar hebben aangebeld zonder dat er opengedaan is. Ook wel luguber om dat te weten dan.

Op basis van wat ga je dan een hele buurt overhoop halen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
Het is napraten hoor, maar de moeder had gehoord dat er een buurman voor de deur stond.
Waarom dan niet wijk afzetten en bij iedereen die als buurman beschouwd wordt of kan worden door Millie gewoon elke ruimte controleren die in het huis bestaat? En wel zsm?
Ik snap dat gewoon niet.

Meisje weg. Een buurman heeft haar iig als laatste gezien.quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:28 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Op basis van wat ga je dan een hele buurt overhoop halen?

Klopt, ik noem bijvoorbeeld de buren van 2 deuren verder én de buren tegenover 'overburen'.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:33 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Ik noem wel alle mensen bij mij buurman of buurvrouw, ook als ze niet naast me wonen, maar een stukkie verder.
Buurman, is een man uit de buurt, zelfde straat zeg maar.
Dat is weer voor iedereen anders, denk ik.

Tja, vind ik ook. Echt letterlijk alles overhoop gooien hoeft niet, maar even aanbellen, binnen en in de tuin kijken, lijkt me toch niet zo'n bezwaar. Als hier in de buurt een meisje verdween, zouden wij hier geen bezwaar tegen hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meisje weg. Een buurman heeft haar iig als laatste gezien.
Als dat hier zou gebeuren zou ik geen steen op zijn plaats laten. Toch?

Je wist niet of ze de buurman als laatste had gezien, en zie jij met alleen "ze zei iets over een buurman, en we hebben geen flauw idee welke van de 150 maar eh" huiszoekingsbevelen te krijgen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meisje weg. Een buurman heeft haar iig als laatste gezien.
Als dat hier zou gebeuren zou ik geen steen op zijn plaats laten. Toch?

Voor sommige mensen is dat geen bezwaar, voor anderen wel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 06:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt letterlijk alles overhoop gooien hoeft niet, maar even aanbellen, binnen en in de tuin kijken, lijkt me toch niet zo'n bezwaar.

Ja. En iedereen die dan net in de tuin bezig is geweest is de lul?quote:Op donderdag 18 maart 2010 06:57 schreef dylany het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is dat geen bezwaar, voor anderen wel.

Toen hier een aantal straten verderop iemand werd doodgeschoten en de dader te voet was gevlucht, liep de politie gewoon door de tuinen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 06:57 schreef dylany het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is dat geen bezwaar, voor anderen wel.

Niet. 't Zijn ook al eens twee labradors geweest.quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen hier een aantal straten verderop iemand werd doodgeschoten en de dader te voet was gevlucht, liep de politie gewoon door de tuinen.
Ik hoorde net op de radio dat volgens een krant de buurman met een katje voor de deur zou hebben gestaan. Ik vraag me af hoe ze dat in vredesnaam kunnen weten.

Toe maar. Het zal de Telegraaf wel weer zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Niet. 't Zijn ook al eens twee labradors geweest.

Ook dat nog.quote:Op donderdag 18 maart 2010 06:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja. En iedereen die dan net in de tuin bezig is geweest is de lul?

Ze hebben Fok gelezen zeker!quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen hier een aantal straten verderop iemand werd doodgeschoten en de dader te voet was gevlucht, liep de politie gewoon door de tuinen.
Ik hoorde net op de radio dat volgens een krant de buurman met een katje voor de deur zou hebben gestaan. Ik vraag me af hoe ze dat in vredesnaam kunnen weten.

Bizar dit. Het zal maar je eigen kind zijn.quote:Sander V. dronk bier op het graf van Milly
Van onze verslaggevers
DORDRECHT - Terwijl het lichaam van Milly al in zijn tuin lag begraven, stond politieman Sander V. afgelopen zaterdagavond met kennissen ijskoud een biertje op zijn terras te drinken. Ondertussen werd de familie van het toen nog vermiste meisje twee huizen verder radeloos van wanhoop en verdriet.
"Ik zag hem daar met een groepje vrienden gezellig kletsen. Pilsje in de hand, glimlach op zijn gezicht. Het is bizar. Hij staat daar te keuvelen, terwijl een paar meter verderop Milly onder de grond ligt. Die man moet echt knettergek zijn", aldus een buurvrouw.
De ouders van Milly konden vanuit hun huis zelfs de tuin van de opgepakte politieman zien. "Tineke Boele, Milly's moeder, heeft nota bene nog gezegd dat ze bang was dat ergens in een van de tuinen haar dochtertje zou kunnen liggen. Het is afgrijselijk."
Sander V. werkte voor district Noord van de politie Rotterdam-Rijnmond in de surveillancedienst. Enkele collega's zagen hem nog na zijn arrestatie, afgelopen dinsdag.

Weet niet hoor. De indianenverhalen gaan nu natuurlijk de wereld in. Het was nu niet echt weer afgelopen zaterdag om in je tuin s' avonds bier te gaan drinken. Mensen hebben hem dat misschien zien doen, en linken dat automatisch aan die tijd dat het meisje in de tuin moet hebben gelegen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:22 schreef Libereco het volgende:
[..]
Bizar dit. Het zal maar je eigen kind zijn.

Had ik ook al aan gedacht. Vooral wanneer het afkomstig is van de Telegraaf moet je het met een korreltje zout nemenquote:Op donderdag 18 maart 2010 07:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Weet niet hoor. De indianenverhalen gaan nu natuurlijk de wereld in. Het was nu niet echt weer afgelopen zaterdag om in je tuin s' avonds bier te gaan drinken. Mensen hebben hem dat misschien zien doen, en linken dat automatisch aan die tijd dat het meisje in de tuin moet hebben gelegen.
Het kán natuurlijk, maar het klinkt erg sensationeel.
 .
 .

Ja, die kwamen eerst ook met dat ongeblusde kalkverhaal. Ook niks meer van gehoord.quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:32 schreef Libereco het volgende:
[..]
Had ik ook al aan gedacht. Vooral wanneer het afkomstig is van de Telegraaf moet je het met een korreltje zout nemen.

Uhm, rechts op de foto: terrasverwarmerquote:Op donderdag 18 maart 2010 07:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het was nu niet echt weer afgelopen zaterdag om in je tuin s' avonds bier te gaan drinken. Mensen hebben hem dat misschien zien doen, en linken dat automatisch aan die tijd dat het meisje in de tuin moet hebben gelegen.
Het kán natuurlijk, maar het klinkt erg sensationeel.

Hopelijk staan er dan geen hordes journalisten na afloop voor de deur van dat centrum, maar das vast naief dat ik dat hoopquote:Buren praten over tragische dood
DORDRECHT - Omwonenden van het ouderlijk huis van de vermoorde Milly Boele hebben een uitnodiging van de gemeente Dordrecht gekregen om donderdagavond in het Cultureel Centrum Sterrenburg samen te praten over de tragische dood van het 12-jarige meisje.
Het wordt een besloten bijeenkomst, meldt de site van RTV Rijnmond.
De wens van de familie is dat de mensen die meelopen tijdens de stille tocht op vrijdagavond, gekleed gaan in het roze. Dat was de lievelingskleur van Milly.

quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:22 schreef Libereco het volgende:
Sander V. dronk bier op het graf van Milly
[..]
Bizar dit. Het zal maar je eigen kind zijn.

Snap niet wat je bedoelt.quote:Net op Ned. !, Goedemorgen Nederland(ongeveer half uur geleden), dat de dader geen psychopaat is......dat hij al langer haar in de gaten hield, en zij was bang, omdat ze die druk voelde. Bij het woord: "geen psychopaat": gelijk misselijk/hoofdpijn.
Hoe willen ze dan dan anders noemen(dit is géén vraag).
Ik denk dat zo'n site als hiero wel goed is, om dingen te uiten enzo. Werd hier naardoorgelinkt, toen ik gewoon op google wat informatie wou.
Ook denk ik dat ik er niet teveel druk om moet maken.

en als ze bang was zou niemand gelijk die link hebben glegd.... sure
 en als ze bang was zou niemand gelijk die link hebben glegd.... sure 

Maak je je eens niet zo drukquote:Op donderdag 18 maart 2010 08:21 schreef Dalilah het volgende:
Ook denk ik dat ik er niet teveel druk om moet maken.

quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:20 schreef Loveless85 het volgende:
En waar dit nou weer vandaan komt:
http://ad.nl/ad/nl/2202/M(...)r-geweest-zijn.dhtml
"Scheiding kan trigger geweest zijn".
Artikel is van gistermiddag, toen was toch allang duidelijk dat hij nog samenwoonde met haar
 ) veel vriendinnen had. Dus misschien was die Linda wel zijn nieuwe vriendin.
   ) veel vriendinnen had. Dus misschien was die Linda wel zijn nieuwe vriendin.quote:Vervolg van voorpagina
Op de reüniehyve van het café plaatste een van de leden gisteren een bericht waarin hij zich afvraagt
of iemand weet waar Sander V. heeft gewoond. Een paar uur later was deze webpagina niet meer openbaar. Ontzette buurtbewoners speculeerden gisteren ook over het amoureuze leven van V.. Zo wist de postbode te melden dat de agent, die gescheiden was in de anderhalf jaar dat hij op Schuilenburg woonde, er verschillende relaties op na hield. De partner van een van de vrouwen die gisteren een bos bloemen kwam brengen, is een collega van V.. De verslagenheid onder agenten is groot, vertelt zij. „Het gevoel is: hij is een van ons. En dat steekt. Er was net weer weer wat rust na de rellen van Hoek van Holland. De politie zet zich juist in voor een veilige maatschappijk en dan gebeurt er dit.”
Vragen over het motief van Sander V. en de toedracht van de moord zijn er nog volop. De van moord verdachte politieman wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris.
Het sectierapport wordt dan ook verwacht. Mogelijk dat er dan meer duidelijkheid is.

Maar op haar hyve staan/stonden dan weer volop foto's van vakanties e.d.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:31 schreef Felixa het volgende:
[..]
In de Spits stond vanmorgen iets over dat hij inderdaad gescheiden was en sindsdien (volgens de postbode daar in de buurt) veel vriendinnen had. Dus misschien was die Linda wel zijn nieuwe vriendin.
[..]

Mmm... da's wel weer raar dan inderdaad.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar op haar hyve staan/stonden dan weer volop foto's van vakanties e.d.
Minstens van vorige zomer en volgens mij zelfs van langer terug

Als je al maar een beetje vreemd of anders bent in een buurt, gaan mensen al snel roddelen...quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:36 schreef Loveless85 het volgende:
En na alle oproepen van SBS en de Telegraaf e.d. heeft natuurlijk ineens iedereen die hem ooit in het voorbijgaan heeft gezien en beetje mediageil is wat te melden erover.
Hoe de fuck weet in godsnaam de postbode dat hij gescheiden is en vele relaties heeft. Wellicht kwamen er gewoon vrouwelijke collega's, normale vriendinnen, of een zus (of zussen) regelmatig over de vloer.

Das ook wel beetje debiel dat zo te formuleren.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:36 schreef Felixa het volgende:
[..]
Mmm... da's wel weer raar dan inderdaad.
Ik hoop dat er de komende dagen wat meer duidelijkheid komt.
Die oud-rechercheur bij Pauw & Witteman gisteren ging er bij voorbaat alvast vanuit dat het om een seks/lustmoord gaat.
Hij zei: "Ja, waarom zou je anders een twaalfjarig meisje mee naar je huis nemen?"

Vrees het ook hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:36 schreef Felixa het volgende:
[..]
Mmm... da's wel weer raar dan inderdaad.
Ik hoop dat er de komende dagen wat meer duidelijkheid komt.
Die oud-rechercheur bij Pauw & Witteman gisteren ging er bij voorbaat alvast vanuit dat het om een seks/lustmoord gaat.
Hij zei: "Ja, waarom zou je anders een twaalfjarig meisje mee naar je huis nemen?"

Nou ja, en welke vrijgezelle jongeman van 26 heeft niét veel vriendinnen en scharrels? Wat is daar gek aan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:36 schreef Loveless85 het volgende:
En na alle oproepen van SBS en de Telegraaf e.d. heeft natuurlijk ineens iedereen die hem ooit in het voorbijgaan heeft gezien en beetje mediageil is wat te melden erover.
Hoe de fuck weet in godsnaam de postbode dat hij gescheiden is en vele relaties heeft. Wellicht kwamen er gewoon vrouwelijke collega's, normale vriendinnen, of een zus (of zussen) regelmatig over de vloer.

Ik gok genoegquote:Op donderdag 18 maart 2010 08:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou ja, en welke vrijgezelle jongeman van 26 heeft niét veel vriendinnen en scharrels? Wat is daar gek aan?

Dit is toch duidelijk de groep die in Sterrenburg woont, cokesnuivend, overdag volop aan het werk als accountant, advocaat of makelaar. 's avonds in de slaapwijk de boel verzieken. Rachid de Koelie wist hier wel raad mee. Helaas voor die girl kende ze Rachid nietquote:

Ik weet niet zeker of het een herhaling was.quote:

de postbode loopt elke dag door de buurt en ziet dus andere auto's staan en wellicht als die naar binnen kijkt andere vrouwen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik gok genoeg
En waarom zou de postbode dat in godsnaam weten.

Nou en dan? Dan ziet hij eens een andere auto staan. Of een vrouw daar binnen zitten... Kan ook zomaar een kennis of familie zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:51 schreef gameniet het volgende:
[..]
de postbode loopt elke dag door de buurt en ziet dus andere auto's staan en wellicht als die naar binnen kijkt andere vrouwen.
zo gek is dat niet dat iemand als een postbode vrij goed weet wat er gebeurd in de buurt.

Dan heeft de postbode over mij veel te kletsen, ik ben postadres van een vereniging en ontvang post voor verschillende mensen, niet te hopen dat hij denkt dat die allemaal in mijn huis wonenquote:Op donderdag 18 maart 2010 08:51 schreef gameniet het volgende:
[..]
de postbode loopt elke dag door de buurt en ziet dus andere auto's staan en wellicht als die naar binnen kijkt andere vrouwen.
zo gek is dat niet dat iemand als een postbode vrij goed weet wat er gebeurd in de buurt.

Precies, dat soort dingen. Die postbode heeft wellicht nog nooit een woord met die kerel gesproken maar doet wel allerlei aannames. En de Telegraaf is nog zo pauper dat ze die plaatsen ookquote:Op donderdag 18 maart 2010 08:56 schreef just me het volgende:
[..]
Dan heeft de postbode over mij veel te kletsen, ik ben postadres van een vereniging en ontvang post voor verschillende mensen, niet te hopen dat hij denkt dat die allemaal in mijn huis wonen

Wat het hoogstwaarschijnlijk is..quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:01 schreef aychelle het volgende:
[..]
Sha-neeka-allert
Fatima-missing
Rashida-fonds
iemand nog meer ideeen?

Sowieso bemoeien een hoop mensen zich met deze zaak waarbij ik een hoogquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:00 schreef VancouverFan het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen als postbodes zich lenen voor dat soort berichten. Ik zou die aasgieren van de pers echt niet te woord staan bij dit soort dingen.
 - gevoel krijg.
 - gevoel krijg.

) zodat die het ook nog kunnen snappen. Want waar de neuk komt die TNT-mafferd vandaan.
 ) zodat die het ook nog kunnen snappen. Want waar de neuk komt die TNT-mafferd vandaan.

Ergens bij RTL stond er een tijdlijn die aardig klopte. Verder is het vooral een hoop gegis totdat er vandaag of morgen meer naar buiten komt over de sectie en zal wel aan de tenlastelegging blijken of er ook misbruik is geweestquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Kan er iemand een mooi schema maken met feiten en theorieën voor de hard werkende FOK!ker () zodat die het ook nog kunnen snappen. Want waar de neuk komt die TNT-mafferd vandaan.

Jupsquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:09 schreef TJDoornbos het volgende:
ok dus feitelijk niks nieuws na gisteren de perswauwel en een hoop gelul van buren/tnt/schoolgangers e.d. opgeduikeld door deze of gene riooljournalist die het leed van de familie van Milly uitmelken.

Dit stukje ook echtquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:15 schreef Amos_ het volgende:
Wat een ongelofelijk slecht artikel in de Telegraaf zeg
http://www.telegraaf.nl/b(...)el_van_nr._67__.html
Die denken dat ze alvast een profielschets hebben gedaan. Falers.
Echt, wtfquote:Het huis van Sander V. en Linda is inmiddels omgedoopt tot horrorhuis. "Het moet tot aan de grond toe worden afgebroken", vindt de vroegere bewoonster. "Het is een ziek huis. Twintig jaar geleden heb ik er ook gewoond. Mijn ex-man was net zo gek als deze agent. Hij heeft jarenlang onze kinderen misbruikt. Ik moest weten of het mijn vroegere woning was, waar ik de ongelukkigste jaren van mijn leven doormaakte en waar nu dit arme kind is vermoord. Nu ik weet dat het zo is, ben ik totaal overstuur."

quote:Maar Milly, net haar beugel kwijt en reikhalzend uitkijkend naar het 'echte leven', had geen schijn van kans tegen de verknipte politieman.

quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit stukje ook echt
Horrorhuis
[..]
Echt, wtf

Ja daarom snap ik ook echt niet wat het zo prominent voorop doet op de site. Alhoewel, het blijft de Telegraaf he.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:21 schreef Loveless85 het volgende:
Vind het wel echt erg ver gaan hoeveel aannames ze doen zeg.
Op basis van wat vage info die kerel wegzetten als een of andere 'sekspredator' en 'gestoorde maniak' en 'pedofiel'

Ja, en allemaal NU opeens hèquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:21 schreef Loveless85 het volgende:
Vind het wel echt erg ver gaan hoeveel aannames ze doen zeg.
Op basis van wat vage info die kerel wegzetten als een of andere 'sekspredator' en 'gestoorde maniak' en 'pedofiel'

Met camera en videocamera hè.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, en allemaal NU opeens hè
De buurt vond het eerst gewoon een aardige man, niks op aan te merken.
En zo'n postbode moest zich schamen.
9 van de 10 keer komt de post als je aan het werk bent en het zijn vaak verschillende, plus dat "de postbode" niet echt meer bestaat nu er zoveel andere postbedrijfjes zijn..
Allemaal even interessant doen in de pers.
Zal ik er zo ook even langsfietsen?!

Ja en laat je dan interviewen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
9 van de 10 keer komt de post als je aan het werk bent en het zijn vaak verschillende, plus dat "de postbode" niet echt meer bestaat nu er zoveel andere postbedrijfjes zijn..

Dat is dus al zeker..quote:Onder ex-collega's bij de politie Rotterdam-Rijnmond, waar V. in politiedistrict Noord surveillancediensten draaide, stond hij evenmin goed bekend. Sander V. wordt er volgens diverse bronnen 'oncollegiaal' genoemd en 'moeilijk om mee te werken'.
Collega's van Milly's vermoedelijke moordenaar reageren gelaten en zwijgzaam. "Het heeft ons allemaal ontzettend aangegrepen", aldus een van de dienders. "Je ziet wel eens een collega agressief reageren in een stressvolle situatie. Maar dat een collega iemand verkracht en vermoordt, en dan ook nog een kind... Dat is ook voor ons nauwelijks te bevatten, laat staan te begrijpen."

en spreek even een journalist aan aldaar en vertel dat toen je een keer 's ochtends op pad was en hij op weg naar zijn werk hij je loerend aankeek, aof hij iets te verbergen had en je altijd al had geweten met een psychopaat van doen te hebben...quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:28 schreef yvonne het volgende:
[..]

Efebofilie krijg je dan ja.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja en laat je dan interviewen.
Zeg dat je hem ooit in de supermarkt heb gezien en hij toen ook al een rol K3-koekjes kocht. De vieze pedo
Overigens heet het toch niet eens meer 'pedofiel' als je valt op meiden die al wat vrouwelijke kenmerken beginnen te krijgen

en hoe suf ook een pedofiel is er niet op uit om kinderen te vermoorden, maar goed we weten dus niet wat zich in de woning heeft afgespeeld en of het een bewuste actie was of een gevolg van iets...quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja en laat je dan interviewen.
Zeg dat je hem ooit in de supermarkt heb gezien en hij toen ook al een rol K3-koekjes kocht. De vieze pedo
Overigens heet het toch niet eens meer 'pedofiel' als je valt op meiden die al wat vrouwelijke kenmerken beginnen te krijgen

Nee, maar dan kan er wel een paniekaanval komen of zo. En zit je dan sowieso al niet met pedoseksueel en pedofiel?quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:34 schreef Re het volgende:
[..]
en hoe suf ook een pedofiel is er niet op uit om kinderen te vermoorden, maar goed we weten dus niet wat zich in de woning heeft afgespeeld en of het een bewuste actie was of een gevolg van iets...

dat zijn psychiatrische benamingen... voor de wet blijft het gewoon verkrachting van een minderjarige als ik het goed heb...quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, maar dan kan er wel een paniekaanval komen of zo. En zit je dan sowieso al niet met pedoseksueel en pedofiel?

Joa, het doet verder ook niet ter zake hier. Excuus.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
dat zijn psychiatrische benamingen... voor de wet blijft het gewoon verkrachting van een minderjarige als ik het goed heb...

Kun je beter niet doen. Ik ben mijn ogen inmiddels al 10 minuten met een staalborstel aan het schrobben om alle poep uit dat stukje tekst weg te krijgenquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:37 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben dat stuk uit de Telegraaf nu aan het lezen

En zelfs dat moet nog blijken, maar ik kan werkelijk geen andere 'reden' bedenken waarom het anders zo uit de hand gelopen is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
dat zijn psychiatrische benamingen... voor de wet blijft het gewoon verkrachting van een minderjarige als ik het goed heb...

Ehm, was dat juist niet het probleem? Dat niemand hem daar aan de deur had gezien???? Maar nu heeft opeens de helft van de buurt hem met zijn kat aan zien bellen?quote:Naar verluidt stapte agent Sander V. vorige week woensdagavond met zijn kat op de arm naar Milly. Ongetwijfeld met een geraffineerde smoes dat er iets met het beestje aan de hand was en dat hij hulp nodig had.

Wat kan er in fucksnaam 'ok' zijn aan het stukje verspilde bits en bytes op de Telegraaf site? Ik zou me, als ik journalist was, schamen voor mijn collega's.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:48 schreef Dalilah het volgende:
Ik vind dat stuk in de Telegraaf wel ok.
Ze noemen de dingen bij de naam, vind ik.
Dat laatste stukje over dat 'horrorhuis' is wel erg overdreven, vind ik.
Dat had er voor mij niet ingehoeven.
Maar ja, daarvoor is het ook bekend als een sensatiekrant.

Dan krijg je dat trial by media effect inderdaad.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:50 schreef Re het volgende:
dat zo neerzetten in de media van Sander V. kan nog goed in zijn voordeel uitpakken, niet dat men dat door heeft nu natuurlijk.

MIJN GOD hequote:Achter het uniform en de brede glimlach zit een 'sekspredator', een pedoseksueel roofdier. Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën.

Alsof hij het stuk zelf in 3e persoon heeft geschrevenquote:

Ik denk dat dat echt aan de fantasie van een journalist ontsproten is. Als een politiewoordvoerder dit had gemeld, hadden wel meer mensen het geweten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:57 schreef ioko het volgende:
In het AD stond vanmorgen ook het verhaal met het katje. Misschien dat dat is afgeleid van de foto van hyves, waar hij met een katje speelt? Ik heb iig nog geen officiele verklaring gehoord erover.

Dat is verschrikkelijk voor de familie, daar zijn geen woorden voor, vind ik.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:48 schreef yvonne het volgende:
Uit dat stuk komt dat ze verkracht en vermoord is,
lekker voor familie om dat zo te lezen..

Dat dus. Een stuk vol met aannames en speculaties. Het lijkt Fok!Forum wel!quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:47 schreef aloe_vera het volgende:
Ehm, was dat juist niet het probleem? Dat niemand hem daar aan de deur had gezien???? Maar nu heeft opeens de helft van de buurt hem met zijn kat aan zien bellen?
Pure riooljournalistiek

Er is geen enkel bewijs dat Milly verkracht is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:05 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Dat is verschrikkelijk voor de familie, daar zijn geen woorden voor, vind ik.
quote:Achter het uniform en de brede glimlach zit een 'sekspredator', een pedoseksueel roofdier. Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën.
Aan de andere kant, heb ik zelf liever, dat de waarheid wordt opgeschreven, ook al is die 'ongenuanceerd'. Is de daad van de verdachte soms genuanceerd?????
Als de ouders bijvoorbeeld goede dingen over de verdachte zouden lezen, van hoe 'aardig' die is, en dat er 'begrip' is voor zijn daad, de moord op hun dochtertje, dan lijkt mij dat wel véél wranger.

Van de Frontpage..quote:Sander V. dronk bier op Milly's graf
-
door Stefan op 18-03-2010 @ 09:31
Onder het motto van 'Zo, en nu eerst een Bavaria' dronk Sander V., de dag nadat hij de 12-jarige Milly Boele had vermoord en begraven in de tuin, een biertje op haar graf.
Buren zagen de 26-jarige moordenaar met vrienden bier drinken in zijn tuin, gezellig kletsend en lachend. Opmerkelijk is dat de buren hem goed konden zien maar dat niemand hem op de avond van de moord zag graven in de tuin. Volgens de buurvrouw die hem zag moet 'Sander knettergek zijn'.
Intussen staat Sander ook levensgroot in de Telegraaf en zonder balkje. In vrijwel alle kranten krijgt de politie veel kritiek op het lakse onderzoek.

Ik kan me haast niet voorstellen dat hij haar alleen vermoord heeft, maar we zullen het nog wel horen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat Milly verkracht is.

Nee, maar dan nog is het nu geen feit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat hij haar alleen vermoord heeft, maar we zullen het nog wel horen.

quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog is het nu geen feit.
 Is idd nergens iets bewezen nee.
 Is idd nergens iets bewezen nee.

Natuurlijk zijn dit weer speculaties als ik dit zeg maar: denk jij nou ECHT dat hij haar 'alleen' vermoord heeft? Dat ie dacht: 'eyyy laat ik es ff bij Milly aanbellen, dan lok ik dr mee en dan schop ik dr helemaal dood!' Helaas zal vrijdag waarschijnlijk blijken dat ze voor dr dood sexueel is misbruikt....quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat Milly verkracht is.

Dit zat ik vanochtend ook met opgetrokken wenkbrauwen in de krant te lezen. Hoezo komen jonge meisjes voortdurend in zijn zieke seksfantasieën voor??? Dat is echt volledig uit de duim van de journalist gezogen, kan me niet voorstellen dat dit in dit stadium officieel naar buien gebracht is als ze nog niet eens laten weten of Milly wel verkracht is. De mensen die hem ondervragen zijn nog heel gesloten over allerlei mededelingen naar de buitenwereld, en ik denk niet dat hij veel mensen in zijn omgeving zou vertellen dat hij al jarenlang zulke fantasieën had, áls hij ze al had.quote:Achter het uniform en de brede glimlach zit een 'sekspredator', een pedoseksueel roofdier. Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën.

Gaat er niet om wat ik denk. De Telegraaf brengt het als een feit en iemand anders hier ook. En dat is het niet, simpel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:22 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dit weer speculaties als ik dit zeg maar: denk jij nou ECHT dat hij haar 'alleen' vermoord heeft? Dat ie dacht: 'eyyy laat ik es ff bij Milly aanbellen, dan lok ik dr mee en dan schop ik dr helemaal dood!' Helaas zal vrijdag waarschijnlijk blijken dat ze voor dr dood sexueel is misbruikt....

Het is eerder een stuk dat je in de Story of Weekend verwacht. Niet dat de Telegraaf nou een kwaliteitskrant is maar zelfs voor hun standaarden is dit triest.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:26 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dit zat ik vanochtend ook met opgetrokken wenkbrauwen in de krant te lezen. Hoezo komen jonge meisjes voortdurend in zijn zieke seksfantasieën voor??? Dat is echt volledig uit de duim van de journalist gezogen, kan me niet voorstellen dat dit in dit stadium officieel naar buien gebracht is als ze nog niet eens laten weten of Milly wel verkracht is. De mensen die hem ondervragen zijn nog heel gesloten over allerlei mededelingen naar de buitenwereld, en ik denk niet dat hij veel mensen in zijn omgeving zou vertellen dat hij al jarenlang zulke fantasieën had, áls hij ze al had.
Echt een belachelijk artikel van een journalist die zijn huiswerk niet doet hoor, Milly valt echt niet meer in de categorie van een pedofiel, ze was volop aan het puberen, zoals eerder gezegd een efebofiel.

Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat ik denk. De Telegraaf brengt het als een feit en iemand anders hier ook. En dat is het niet, simpel.

quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat ik denk. De Telegraaf brengt het als een feit en iemand anders hier ook. En dat is het niet, simpel.

Je kunt ook te ver gaan met speculeren natuurlijk. Laat het rusten en laten we afwachten wat er uit het onderzoek naar voren komt. Dit helpt Milly en haar familie ook niet natuurlijkquote:

Och, wacht maar af. Je hebt straks 10 mensen die beginnen over 'dat bewijs dat ze lazen dat ze verkracht is"quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ach een beetje mens weet dat de Telegraaf 95% geblaat is

Een beetje mens wel, maar de telegraaf maakt reclames waarin ze zelfs hun eigen lezers belachelijk maken. En die lezers, die zijn blijkbaar erg goedgelovig....quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ach een beetje mens weet dat de Telegraaf 95% geblaat is

en als ze er blijkt dat er sprake is van seksueel misbruik dan wijzen ze mooi naar de Telegraaf omdat ze toch gelijk hadden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:31 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Och, wacht maar af. Je hebt straks 10 mensen die beginnen over 'dat bewijs dat ze lazen dat ze verkracht is"

Zijn eigen fantasieënquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:43 schreef TheVulture het volgende:
De riooljournalistiek heeft wel een nieuw dieptepunt bereikt zeg... dit stukje:
.......
Waar haalt die journalist dit vandaan... als er echt buurtbewoners zijn die dit gezien hebben van dat katje en haar bij hem naar binnen hebben zien gaan dan was de zaak toch al lang en breed eerder opgelost geweest...
Walgelijke schijtkrant... ook dat verhaal over die seksfantasieën... waar baseer je dat in godsnaam op als er vanuit het onderzoek geen info komt
 denk dat het daarop is gebaseerd...........
 denk dat het daarop is gebaseerd...........

van de journalist bedoel je?quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:45 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Zijn eigen fantasieëndenk dat het daarop is gebaseerd...........

Ja of dat iedere kerel over z'n net puberende buurmeisje fantaseertquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
van de journalist bedoel je?
Dat moet haast wel... alsof elke gozer die zijn lichaam op een profiel showt een seksueel roofdier is...

Sorry hoor, maar wat een kankerquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:43 schreef TheVulture het volgende:
De riooljournalistiek heeft wel een nieuw dieptepunt bereikt zeg... dit stukje:
Maar er schuilt een monster in de agent van de surveillancedienst die op zijn Hyvespagina als een ware narcist zijn blote, gespierde torso toont en her en der op datingsites figureert. Achter het uniform en de brede glimlach zit een 'sekspredator', een pedoseksueel roofdier. Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën.
Naar verluidt stapte agent Sander V. vorige week woensdagavond met zijn kat op de arm naar Milly. Ongetwijfeld met een geraffineerde smoes dat er iets met het beestje aan de hand was en dat hij hulp nodig had. Milly, het vrolijke en vriendelijke blonde meisje dat altijd de honden van de buurt uitliet, was bevattelijk voor dierenleed. Dol was het kind op honden, katten en paarden. "De buurman staat voor de deur, mam. Bel me zo terug", zei ze nog. En natuurlijk ging ze daarna met agent Sander mee. Argeloos een gruwelijke dood tegemoet.

quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:51 schreef CAP. het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een kanker
Wordt eens tijd dat de eindredacteur van de Telegraaf bruut verkracht wordt. Gadver, wat een lelijk, ongefundeerd stuk, insprekend op onderbuik gevoelens.

Toevallig heeft de media eens lucht gekregen van een dergelijke zaak, en het is ineens overal in het nieuws. Er gebeuren zoveel van dat soort dingen, zend eens iets belangrijks uit.
 Toevallig heeft de media eens lucht gekregen van een dergelijke zaak, en het is ineens overal in het nieuws. Er gebeuren zoveel van dat soort dingen, zend eens iets belangrijks uit. 
 ).
 ).

"en 's nachts metamorfoost hij in een konijn."quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij bepaalde zinnen hoor ik een Jambers-stemmetje als ik dat artikel lees, zegt ook wel genoeg

. Ik bedoel, het is de Telegraaf, maar dit gaat echt ver
 . Ik bedoel, het is de Telegraaf, maar dit gaat echt ver   .
 .

quote:Beste,
Deze tip is wellicht een andere tip dan u normaal via deze weg krijgt. Ondanks dat ik weet dat uw krant over het algemeen het nieuws wat sensationeler brengt dan het eigenlijk is kon ik toch de neiging te op het nieuwste dieptepunt te reageren niet onderdrukken.
Mijn klacht gaat over het volgende artikel: http://www.telegraaf.nl/b(...)_nr._67__.html?p=2,2
We weten allemaal hoe vreselijk de gebeuretenissen zijn en hoe ziek de verdachte wel niet moet zijn om tot de moord op Milly Boele over te gaan.
Maar het bovengenoemde artikel is wel het grootste stukje riooljournalistiek wat ik ooit ben tegengekomen. Het hangt van aannames, speculaties, en pure onwaarheden en fantasie aan elkaar.
In het begin van het artikel is de verdachte nog het 'baken van veiligheid' in de buurt waar ouders hun kinderen naar verwezen, terwijl een paar alinea's verder het altijd al een enge kwal was.
Verder noemt u vele malen het woord 'pedosexueel' in het artikel terwijl het vooralsnog onduidelijk is of er zich uberhaupt misbruik heeft afgespeeld. En voor de volledigheid; misbruik met puberende meiden is geen pedofilie, maar efebofilie.
Verder word de man afgeschilderd als een 'sekspredator', met als verklaring dat hij zich deels ontbloot op vakantiefoto's vertoont en op datingsites zit.
Ik vraag me echter af of de Telegraaf zich nog in de jaren 60 bevindt als anno 2010 ontbloot op een vakantiefoto in warm land gelijk staat aan een sekspredator zijn. En welke jonge man heeft zich nou nooit aan een datingsite en/of chatbox gewaagd in dit internettijdperk?
Als klap op de vuurpijl word er vervolgens nog beweerd dat de verdachte met zijn katje op de arm bij Milly voor de deur stond, getuige deze zin:
"Naar verluidt stapte agent Sander V. vorige week woensdagavond met zijn kat op de arm naar Milly."
Erg knap dat de Telegraaf deze informatie heeft, aangezien geen enkele buurtbewoner hem daar aan de deur heeft gestaan, laat staan de ontvoering van Milly heeft opgemerkt. Maar ze waren wel dusdanig scherp dat ze een klein katje op de arm van de verdachte hebben waargenomen??
Verder schieten superlatieven als 'duivel', 'pedosexueel', 'sekspredator', 'maniak', 'verknipte geest', 'macho', 'kwal', 'narcist' en 'patser' tekort om de verdachte te beschrijven.
Ook meent de journalist van het desbetreffende artikel nog over paranormale gaven te beschikken, aangezien deze zelf op hoogte was van de fantasieen van de verdachte. Getuige deze formulering:
"Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën"
Als afsluiter dan nog een totaal subjectief en niet ter zake doende alinea over het huis waar het allemaal gebeurt is. Het doet een beetje denken aan een foute horrorfilm die de bios nooit heeft gehaald...
"Horrorhuis
Het huis van Sander V. en Linda is inmiddels omgedoopt tot horrorhuis. "Het moet tot aan de grond toe worden afgebroken", vindt de vroegere bewoonster. "Het is een ziek huis. Twintig jaar geleden heb ik er ook gewoond. Mijn ex-man was net zo gek als deze agent. Hij heeft jarenlang onze kinderen misbruikt. Ik moest weten of het mijn vroegere woning was, waar ik de ongelukkigste jaren van mijn leven doormaakte en waar nu dit arme kind is vermoord. Nu ik weet dat het zo is, ben ik totaal overstuur."
Totaal niet ter zake doende en je reinste bangmakerij en stemmingsmakerij als u het mij vraagt.
Kortom; een nieuw dieptepunt voor de Telegraaf. Het is werkelijk waar het meest slechte stukje journalistiek dat ik ooit heb mogen meemaken.
Begrijp me niet verkeerd, ik walg ten zeerste van de acties van de verdachte, en verdedig hem op geen enkele manier, maar dit is gewoon goedkoop scoren en met wat vage speculaties en feitelijke onjuistheden een smeuiig verhaaltje knutselen. Een grote krant onwaardig.

Geweldig omschreven en ben het er 100% mee eens.... je zou het eigenlijk ook naar andere media moeten mailen... voor het geval Telegraaf zichzelf censureertquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
Mailtje aan Telegraaf verstuurd
[..]

Hij heeft een meisje vermoord, ouders, broer en zus hebben levenslang.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:05 schreef Lastpost het volgende:
Inderdaad kansloos dat stukje.
M'n vriendin heeft die agent enkele weken geleden nog gesproken na een overval bij d'r toko en vond het wel een aardige vent.

quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Hij heeft een meisje vermoord, ouders, broer en zus hebben levenslang.
Maar het is wel een aardige vent. ????

quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef Dalilah het volgende:
[..]
quote:vond het wel een aardige vent

Begrijpend lezen is te lastig?quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef Dalilah het volgende:
[..]

Goed stukje.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]

Goed stuk, alleen zou het zonder de spelfouten misschien wat meer impact hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]

Mjah, ik vraag me af wat die ermee doen. Die gaan nu ook niet zo duidelijk stelling nemen tegen de Telegraaf lijkt me. Willen natuurlijk niet het risico lopen gezien te worden als media die het opneemt voor de verdachtequote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geweldig omschreven en ben het er 100% mee eens.... je zou het eigenlijk ook naar andere media moeten mailen... voor het geval Telegraaf zichzelf censureert

Tis ff snel getikt op mn werkquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:21 schreef Felixa het volgende:
[..]
Goed stuk, alleen zou het zonder de spelfouten misschien wat meer impact hebben.

Hier heb ik dan weer geen moeite mee, is "gewoon" een quote en mwah, iets wat past bij de Telegraaf om dat in een artikel te zetten.quote:Het huis van Sander V. en Linda is inmiddels omgedoopt tot horrorhuis. "Het moet tot aan de grond toe worden afgebroken", vindt de vroegere bewoonster.

Frontpage wil dat vast wel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, ik vraag me af wat die ermee doen. Die gaan nu ook niet zo duidelijk stelling nemen tegen de Telegraaf lijkt me. Willen natuurlijk niet het risico lopen gezien te worden als media die het opneemt voor de verdachte

Nou ja als ze het daarbij lieten of het konden onderbouwen ja. Maar nu is het oeverloos gebash met zoveel mogelijk superlatieven terwijl er amper onderbouwing voor is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier heb ik dan weer geen moeite mee, is "gewoon" een quote en mwah, iets wat past bij de Telegraaf om dat in een artikel te zetten.
De rest van het artikel is wel te gek. Maar woorden als duivel, verknipte geest zijn niet vreemd, die gast is toch ook verknipt.
Maar goed dat je het gestuurd hebt LL

nee maar een goeie journalistieke discussie is nooit weg... je zou het ook nog in de vorm van een klacht kunnen doen bij de Raad voor Journalistiek... want met journalistiek heeft dit niks te maken....quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, ik vraag me af wat die ermee doen. Die gaan nu ook niet zo duidelijk stelling nemen tegen de Telegraaf lijkt me. Willen natuurlijk niet het risico lopen gezien te worden als media die het opneemt voor de verdachte

Schop fiets eens dan...quote:

Ik schopte hem net al.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Schop fiets eens dan...
Noujah laten we uberhaupt maar even afwachten of er een reactie op komt. Denk zelf zo van niet

quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tis ff snel getikt op mn werk
Maar voel je vrij ze eruit te halen hoor
quote:Beste,
Deze tip is wellicht een andere tip dan u normaal via deze weg krijgt. Ondanks dat ik weet dat uw krant over het algemeen het nieuws wat sensationeler brengt dan het eigenlijk is kon ik toch de neiging te op het nieuwste dieptepunt te reageren niet onderdrukken.
Mijn klacht gaat over het volgende artikel: http://www.telegraaf.nl/b(...)_nr._67__.html?p=2,2
We weten allemaal hoe vreselijk de gebeurtenissen zijn en hoe ziek de verdachte wel niet moet zijn om tot de moord op Milly Boele over te gaan.
Maar het bovengenoemde artikel is wel het grootste stukje riooljournalistiek wat ik ooit ben tegengekomen. Het hangt van aannames, speculaties, en pure onwaarheden en fantasie aan elkaar.
In het begin van het artikel is de verdachte nog het 'baken van veiligheid' in de buurt waar ouders hun kinderen naar verwezen, terwijl een paar alinea's verder het altijd al een enge kwal was.
Verder noemt u vele malen het woord 'pedoseksueel' in het artikel terwijl het vooralsnog onduidelijk is of er zich überhaupt misbruik heeft afgespeeld. En voor de volledigheid; misbruik met puberende meiden is geen pedofilie, maar efebofilie.
Verder word de man afgeschilderd als een 'sekspredator', met als verklaring dat hij zich deels ontbloot op vakantiefoto's vertoont en op datingsites zit.
Ik vraag me echter af of de Telegraaf zich nog in de jaren 60 bevindt als anno 2010 ontbloot op een vakantiefoto in warm land gelijk staat aan een sekspredator zijn. En welke jonge man heeft zich nou nooit aan een datingsite en/of chatbox gewaagd in dit internettijdperk?
Als klap op de vuurpijl word er vervolgens nog beweerd dat de verdachte met zijn katje op de arm bij Milly voor de deur stond, getuige deze zin:
"Naar verluidt stapte agent Sander V. vorige week woensdagavond met zijn kat op de arm naar Milly."
Erg knap dat de Telegraaf deze informatie heeft, aangezien geen enkele buurtbewoner hem daar aan de deur heeft gestaan, laat staan de ontvoering van Milly heeft opgemerkt. Maar ze waren wel dusdanig scherp dat ze een klein katje op de arm van de verdachte hebben waargenomen??
Verder schieten superlatieven als 'duivel', 'pedoseksueel', 'sekspredator', 'maniak', 'verknipte geest', 'macho', 'kwal', 'narcist' en 'patser' tekort om de verdachte te beschrijven.
Ook meent de journalist van het desbetreffende artikel nog over paranormale gaven te beschikken, aangezien deze zelf op hoogte was van de fantasieën van de verdachte. Getuige deze formulering:
"Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën"
Als afsluiter dan nog een totaal subjectief en niet ter zake doende alinea over het huis waar het allemaal gebeurt is. Het doet een beetje denken aan een foute horrorfilm die de bios nooit heeft gehaald...
"Horrorhuis
Het huis van Sander V. en Linda is inmiddels omgedoopt tot horrorhuis. "Het moet tot aan de grond toe worden afgebroken", vindt de vroegere bewoonster. "Het is een ziek huis. Twintig jaar geleden heb ik er ook gewoond. Mijn ex-man was net zo gek als deze agent. Hij heeft jarenlang onze kinderen misbruikt. Ik moest weten of het mijn vroegere woning was, waar ik de ongelukkigste jaren van mijn leven doormaakte en waar nu dit arme kind is vermoord. Nu ik weet dat het zo is, ben ik totaal overstuur."
Totaal niet ter zake doende en je reinste bangmakerij en stemmingmakerij als u het mij vraagt.
Kortom; een nieuw dieptepunt voor de Telegraaf. Het is werkelijk waar het meest slechte stukje journalistiek dat ik ooit heb mogen meemaken.
Begrijp me niet verkeerd, ik walg ten zeerste van de acties van de verdachte, en verdedig hem op geen enkele manier, maar dit is gewoon goedkoop scoren en met wat vage speculaties en feitelijke onjuistheden een smeuïg verhaaltje knutselen. Een grote krant onwaardig.

Is dat de verbetering? Want er staan nog steeds fouten in.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |