Ik moet ook niets hebben van het showen van medeleven middels stille tochten, bloemetjes en knuffels, maar volgens mij hebben de ouders van Milly zelf gezegd zich gesteund te voelen door alle aandacht en dat kan ik me ook wel voorstellen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik denk dat het de nabestaanden redelijk syberisch laat wat totale vreemdelingen er van vinden. Steun vinden ze (hopelijk) bij familie en vrienden en niet bij bep op de hoek die een bloemetje legt of bij kees uit schubbekutjeveen die op condoleance.nl schrijft hoe erg het wel niet is.
En ja: natuurlijk vindt iedereen dit een vreselijk drama... maar laten we vooral even niet hysterisch gaan doen alsof we Milly kenden ofzo
Dat speelt nu al wel een paar jaar. En zijn niet Nederlands. Daar ging het me om.quote:
ze gaan hun goddelijke gang maar, hoe idioot ik het ook vindquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ben ook niet verdrietig op die manier, en ik loop geen stille tochten en steek geen kaarsjes aan, maar dat betekent niet dat een ander geen verdriet mag ervarenSommige mensen trekken zich het leed van de wereld aan, laat ze.
Teamlead heeft het erover dat die mensen niet van haar bestaan afwisten tot vorige week.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je weleens iemand verloren heb, maar verdriet om een overledene heb je sowieso.
En dan maakt het geen zak uit of je het al vermoedde of niet.
Haar ouders/vrienden zullen het vast ook vermoed hebben, denk je dat hun geen tranen zouden laten?
Verdrietig om de persoon? Nee want ik kende het meisje niet. Maar ik vind het wel verdrietig dat de familie op zo'n manier afscheid moet nemen van een 12 jarig meisje. Die familie heeft hoop gehouden en alles op alles gezet om hun dochter terug te vinden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
met alle respect hoor: welk verdriet? Geschrokken: ja, natuurlijk. Maar verdriet om iemand waarvan je tot vorige week het bestaan niet vermoedde?
nouja.. wat moeten ze ook anders zeggen? "rot op, we zitten hier niet op te wachten" is nou niet bepaald een verklaring die je laat uitgaan hequote:Op woensdag 17 maart 2010 22:35 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik moet ook niets hebben van het showen van medeleven middels stille tochten, bloemetjes en knuffels, maar volgens mij hebben de ouders van Milly zelf gezegd zich gesteund te voelen door alle aandacht en dat kan ik me ook wel voorstellen.
Oh, dat zou wel een rare bewering zijn, ja.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
ze gaan hun goddelijke gang maar, hoe idioot ik het ook vind. Maar ik reageerde in eerste instantie op Fredo55 die beweerde dat het niet meelopen in een stille tocht een soort van eigendunk zou zijn... en daar ben ik het niet mee eens. Zo'n stille tocht is geen verplichte gebeurtenis
Och, ik kan me ook best voorstellen dat het wel goed doet als heel Nederland meeleeft. Normaal gesproken zoek je ook steun bij vrienden, familie. Nu krijg je 'steun' van 15 miljoen mensen, ook leuk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
nouja.. wat moeten ze ook anders zeggen? "rot op, we zitten hier niet op te wachten" is nou niet bepaald een verklaring die je laat uitgaan he. Kan me zomaar voorstellen dat die mensen wel even iets anders aan hun hoofd hebben nu
Dat is dan vooral een kwestie van jezelf voor de gek houden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Och, ik kan me ook best voorstellen dat het wel goed doet als heel Nederland meeleeft. Normaal gesproken zoek je ook steun bij vrienden, familie. Nu krijg je 'steun' van 15 miljoen mensen, ook leuk.
Haar ouders, broer, familieleden en vrienden zijn natuurlijk verdrietig...duh..quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je weleens iemand verloren heb, maar verdriet om een overledene heb je sowieso.
En dan maakt het geen zak uit of je het al vermoedde of niet.
Haar ouders/vrienden zullen het vast ook vermoed hebben, denk je dat hun geen tranen zouden laten?
Oh!quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Teamlead heeft het erover dat die mensen niet van haar bestaan afwisten tot vorige week.
dat zeg ik.. empathie voor de familie: natuurlijk! dit gun je niemand...quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:36 schreef Cyan het volgende:
[..]
Verdrietig om de persoon? Nee want ik kende het meisje niet. Maar ik vind het wel verdrietig dat de familie op zo'n manier afscheid moet nemen van een 12 jarig meisje. Die familie heeft hoop gehouden en alles op alles gezet om hun dochter terug te vinden.
Dan is het toch verschrikkelijk als hun dochter bij de overbuurman dood in zijn tuin gevonden word?
Ja, nou en? Alsof dat altijd zo verkeerd is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:39 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Dat is dan vooral een kwestie van jezelf voor de gek houden.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dan haal je dat allemaal weg.. blijkt het gevaar gewoon aan te bellen... kut he?
Precies.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dan haal je dat allemaal weg.. blijkt het gevaar gewoon aan te bellen... kut he?
Het leidt over het algemeen nergens toe en de teleurstelling zal des te groter zijn als je wat later ziet dat iedereen het min of meer alweer vergeten is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, nou en? Alsof dat altijd zo verkeerd is.
*proestquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Die ouders snappen ook heus dat het leven doorgaat, net zoals dat zijzelf over een tijdje niet meer 24/7 huilen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het leidt over het algemeen nergens toe en de teleurstelling zal des te groter zijn als je wat later ziet dat iedereen het min of meer alweer vergeten is.
Ben ik met je eens... maar goed.. voor die mensen is hun wereld ingestort. Als zichzelf voor de gek houden helpt om het komende jaar door te komen ofzo: doen.. daarna zie je wel weer verder lijkt mequote:Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het leidt over het algemeen nergens toe en de teleurstelling zal des te groter zijn als je wat later ziet dat iedereen het min of meer alweer vergeten is.
Precies. Dat is ook het punt wat ik zostraks wilde maken. Dat veel van deze mensen eigenlijk janken om hun eigen verdriet, want velen kenden Milly niet eens enof zijn niet eens emotioneel betrokken. Maar ondertussen wel vooraan lopen met de grootste krokodillentranen in een stille tocht. Dom hypocriet schaapjesgedrag noem ik het.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:35 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Die zijn er misschien zelfs ook nog wel, maar het merendeel acteert slecht dat ze het zich oprecht aantrekken; ze spreken overal en nergens hun afschuw en verdriet uit, maar gevoelsmatig doet het ze over het algemeen vrij weinig.
Ja goed, dat moeten iedereen zelf maar afwegen. Het heeft iig weinig met de werkelijkheid te maken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ben ik met je eens... maar goed.. voor die mensen is hun wereld ingestort. Als zichzelf voor de gek houden helpt om het komende jaar door te komen ofzo: doen.. daarna zie je wel weer verder lijkt me
BInnenkort.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, wanneer mag BansheeBoy weer terug naar de instelling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |