mädchen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:50 schreef Harajuku. het volgende:
En kun je alsjeblieft eens ophouden met dat girls? We hebben daar ook een prima Nederlands woord voor, hoor.
En toch zit er wel een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dan haal je dat allemaal weg.. blijkt het gevaar gewoon aan te bellen... kut he?
Ah, nee, vandaar dat ik dan ook voorstander ben van die bewustwording bij de doorsnee gozer. Ook hij zal moeten accepteren dat de 'girl' nou eenmaal net meer overwicht heeft in deze maatschappij, waarbij moet worden aangetekend dat Cisca Dresselhuys hier toch wel debet aan is. Daar was Dolle Mina (1969) toch echter niets bij....quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als we dat écht als uitgangspunt zouden nemen creëer je een wel heel moeilijke situatie. Ik ben voor bewustwording. Naïviteit, daarvan is het gevaar reeds vele malen bewezen.²
Interessant. Heb het nu opstaan. Maar zoals altijd zal dat wel weer uitlopen op niets. Of zit Peter r De Vries ook aan tafel?quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:14 schreef cptmarco het volgende:
volgens de politiebond man waren er dus wel problemen tussen verdachte en zijn vriendin en woonde hij nog niet zo lang in de wijk..
nu bij P&W
maar dat was de dader niet... dus deze vraag is hier niet relevant IMO...quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
'als de dader een Marokkaan was geweest hadden mensen hier geschreeuwd dat zijn complete familie het land moest worden uitgezet'.
Maakt dit topic nog enigzins interessant. Want dat gejammer kennen we nu wel.
That, my friend, is called "society".quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:47 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Precies. Dat is ook het punt wat ik zostraks wilde maken. Dat veel van deze mensen eigenlijk janken om hun eigen verdriet, want velen kenden Milly niet eens enof zijn niet eens emotioneel betrokken. Maar ondertussen wel vooraan lopen met de grootste krokodillentranen in een stille tocht. Dom hypocriet schaapjesgedrag noem ik het.
Nog leuker zijn die mongooltjes die een condoleanceregister gaan tekenen en kaarjes neerzetten bij een plek waarbij iemand door zinloos geweld om het leven is gekomen. Maar ondertussen lopen diezelfde mongolen door als ze zinloos geweld zien.'oh gerda moj sien! kum moar gauw met! ojee koos joa, deurleupn... andurs wor mien jas viezz'
Wat verwacht je dan van iemand die een half A4-tje een "essay" noemtquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:15 schreef matthijst het volgende:
Wat een blablablabla van Bansheeboy.
Maak allemaal niks uit .quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:02 schreef R2R het volgende:
[..]
En toch zit er wel een kern van waarheid in.
Wat dacht je van de wie-wat-waar functie van Hyves, als voorbeeld. De tijd dat het neergezet is staat erbij.
Moet je eens kijken hoeveel mensen daar vrolijk neerzetten dat ze alleen thuis zijn op het moment of het komende weekend. En dan leesbaar voor iedereen.
Zo maak je het voor kwaadwillende personen een stuk makkelijker.
Ander voorbeeld is Google streetview. Als je niet zo heel goed bekend bent in een bepaalde straat of wijk, kan je op je gemak van tevoren even kijken hoe je het beste kunt vluchten na je misdrijf.
Dat zijn 2 voorbeelden maar zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.
Fok off, Gilette, doe je pleziertjes ergens anders (probeer de Telegraaf of erger). Hier gaat het over Milly en haar omgeving, niet over marokkanen. En over een politie-man die zo te zien niet deugt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Misschien dat je dan eens in wilt gaan op de volgende stelling:
'als de dader een Marokkaan was geweest hadden mensen hier geschreeuwd dat zijn complete familie het land moest worden uitgezet'.
Maakt dit topic nog enigzins interessant. Want dat gejammer kennen we nu wel.
Klopt, maar als je nu achteraf hoort hoe de communicatie omtrent deze verdwijning is verlopen zet je dit toch aan denken. Het meisje had als laatste haar moeder aan de lijn en zei dat er een man voor de deur stond. De buurman zei ze er nog aan toevoegend (nouja, dat is nog niet helemaal duidelijk, maar het is wel bevestigd door een woordvoeder van de politie vandaag dat ze buurman heeft gezegd).quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:20 schreef Leandra het volgende:
Dat een zaak als deze een enorme voorraad media-aandacht krijgt is vooral omdat er in eerste instantie een kind kwijt was wat niet ontvoerd is door de ouder, nog net die de leeftijd heeft (uitzonderingen daargelaten) om boos op haar ouders of helemaal hotel de botel verliefd weg te lopen, en op het eerste gezicht in het niets verdwenen is.
Nee oke, geen ontvoering maar erg verdacht. Ik zou als ouder gelijk aan de buurman denken, daar had ze het laatst contact mee. Dus niet in de zin van verdacht, maar in de zin van hee, kan die weten waar ze is?quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:20 schreef Leandra het volgende:
Marianne Vaatstra en Nicky Verstappen waren immers al dood gevonden voor ze goed en wel als vermist signaleerd stonden, Jesse Dingmans is op zijn school vermoord en gevonden, bij die zaken was het dus vooral een zoektocht naar de dader.
In deze zaak was het een zoektocht naar het (hoogstwaarschijnlijk niet weggelopen) kind en naar degene die het kind meegenomen had, terwijl er ook weer niet zeker sprake was van een ontvoering.
Een ontvoering had overigens zeker zoveel aandacht gehad als het een "normale" ontvoering was waarbij losgeld geëist was.
Dat maakt inderdaad een verschil in media-aandacht. Zeker met de huidige media kan alles opgezocht worden waardoor het allemaal nog dichterbij lijkt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:20 schreef Leandra het volgende:
Dat een zaak als deze een enorme voorraad media-aandacht krijgt is vooral omdat er in eerste instantie een kind kwijt was wat niet ontvoerd is door de ouder, nog net die de leeftijd heeft (uitzonderingen daargelaten) om boos op haar ouders of helemaal hotel de botel verliefd weg te lopen, en op het eerste gezicht in het niets verdwenen is.
Marianne Vaatstra en Nicky Verstappen waren immers al dood gevonden voor ze goed en wel als vermist signaleerd stonden, Jesse Dingmans is op zijn school vermoord en gevonden, bij die zaken was het dus vooral een zoektocht naar de dader.
In deze zaak was het een zoektocht naar het (hoogstwaarschijnlijk niet weggelopen) kind en naar degene die het kind meegenomen had, terwijl er ook weer niet zeker sprake was van een ontvoering.
Een ontvoering had overigens zeker zoveel aandacht gehad als het een "normale" ontvoering was waarbij losgeld geëist was.
En het duidde ook niet meteen op die buurman als dader.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:41 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Klopt, maar als je nu achteraf hoort hoe de communicatie omtrent deze verdwijning is verlopen zet je dit toch aan denken. Het meisje had als laatste haar moeder aan de lijn en zei dat er een man voor de deur stond. De buurman zei ze er nog aan toevoegend (nouja, dat is nog niet helemaal duidelijk, maar het is wel bevestigd door een woordvoeder van de politie vandaag dat ze buurman heeft gezegd).
Achteraf, zo met deze informatie zou je kunnen stellen dat de politie misschien wel heeft gefaald met prioriteiten stellen. Want het eerste wat je als moeder denkt als je thuiskomt en je dochter mist is hee, de buurman? Die discussie loopt nu ook op dit moment. De vraag is van wat is hoge prioriteit, en wat niet. En dit duidde nou niet echt op een weggelopen hotel de botel kind.
De buurman was een vage bekende. Dan zijn er in zo'n straatje waarschijnlijk een groot aantal mensen die ze beter kende.quote:Nee oke, geen ontvoering maar erg verdacht. Ik zou als ouder gelijk aan de buurman denken, daar had ze het laatst contact mee. Dus niet in de zin van verdacht, maar in de zin van hee, kan die weten waar ze is?
En het is zoals Peter r De Vries vandaag al eerder zei in RTL Boulevard, het zijn juist meestal bekenden die betrokken zijn bij een verdwijning enof moord.
Ik weet niet hoeveel buurmannen er bij jou aanbellen op een dag, maar bij mij zijn ze per maand al op 1 vinger te tellen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En het duidde ook niet meteen op die buurman als dader.
Na die buurman kunnen ook nog andere buurmannen (of vrouwen) aangebeld hebben.
En omdat dat bij jou zo weinig is, is dat representatief voor heel Nederland?quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:01 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel buurmannen er bij jou aanbellen op een dag, maar bij mij zijn ze per maand al op 1 vinger te tellen.
ik hoorde gisteren dat het om de overbuurman ging?quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:11 schreef matthijst het volgende:
Overbuurman?
Moordenaartje woonde op 67, zij op 65, zat 1 huis tussen.
zie onderste foto pagina 1quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik hoorde gisteren dat het om de overbuurman ging?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |