quote:Hij is er weer: de (vernieuwde) FOK! Formule 1-manager!
Weer als vanouds met een team van twee coureurs, een chassis en een motor. Daarmee kun je punten halen voor de plek waarop die onderdelen in het echt zijn geëindigd. Voor die punten krijg je geld, waarmee je je team weer kunt verbeteren.
We hebben dit jaar echter een nieuwe feature: de onderdelen gaan variëren in waarde, al naar gelang ze beter of slechter gepresteerd hebben in een raceweekend! Als een onderdeel veel punten heeft gehaald, gaat het in waarde omhoog en wordt het lastiger dit onderdeel aan te kopen. Maar blijft een onderdeel onder het aantal van 60 punten in één raceweekend, dan wordt het goedkoper. Wel zit er een maximum en minimum aan de waarde.
Kun je niet wachten om aan de FOK! Formule 1-manager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! De eerste ronde begint op vrijdag 12 maart 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!
Kijk gauw verder bij de speluitleg of de puntentelling, en als je nog andere vragen hebt, kun je terecht bij de FAQ.
Tot slot willen we je komend seizoen veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
Nog een paar opmerkingen vooraf:
Het zal je vast opvallen, maar in je teammanagementpagina staat een veld waar de banden nog genoemd worden. Die doen uiteraard niet mee en hoef je niet te vullen. Er komt zo snel mogelijk een goed veld voor in de plaats.
Verder ben je wellicht gewend vanuit de FOK! Voetbalmanager dat er plaatjes getoond worden als je een onderdeel selecteert, maar hier (nog) niet. Dat zal ook zo snel mogelijk ingevuld worden, dus wees niet verbaasd als er ineens een plaatje verschijnt bij een onderdeel dat er eerst nog geen had. Het zal een voor een in de code worden ingevuld.
Omdat het ontbreken van plaatjes geen belemmering vormt voor het gebruik van de FOK! Formule 1-manager wilden we niet langer wachten met de lancering!
Update 3 maart:
Zoals je gemerkt hebt is de Formule 1-manager enkele dagen niet te bereiken geweest. Er bleek een probleem te zijn met de prijzen van de onderdelen. Dit is nu opgelost, maar heeft als consequentie dat iedereen zich opnieuw in moet gaan schrijven.
In het spelconcept zijn ook enkele wijzigingen aangebracht, want je krijgt nu als tegemoetkoming voor de verwachte moeilijkheden met het stijgen en dalen van de waarde van onderdelen een hoger budget om je team samen te stellen, namelijk 150 miljoen euro. Daarnaast krijg je per punt dat je met je team behaalt nu 19.000 euro, zodat je sneller een beter team samen kunt gaan stellen.
We wensen je veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
nope idd. Na de race pasquote:Op zondag 14 maart 2010 12:30 schreef mista het volgende:
Mijn vraag was dus of er tussen de kwalificatie en de race ook punten geteld werden, maar het blijkt van niet?
quote:
Je chassis kan toch op 2 plaatsen eindigen?quote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
Volgens dat ding zou ik 181 punten hebben, dat zou best wel netjes zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
De net-niet-top kon wel inderdaad. Maar dan moest je voor de rest Bruno Senna en Hispania en al die troep kiezen.quote:
Ik had geëditquote:
Klopt, maar als 1 van de 2 chassis bijvoorbeeld uitvalt vanaf plek 20, krijgt dat chassis dan alleen -15 voor de uitval, of ook 5 punten voor p20?quote:Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Je chassis kan toch op 2 plaatsen eindigen?
Nietquote:Op zondag 14 maart 2010 15:26 schreef TheDutchguy het volgende:
Hoe deed Virgin racing het eigenlijk?
Strafpunten worden alleen uitgedeeld als de uitval door een mankement aan chassis of motor komt.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
Coureur / chassis / motor krijgen punten voor de klassering, maar ook eventuele minpunten voor chassis of motor (afhankelijk van de reden van de uitval).quote:Op zondag 14 maart 2010 15:44 schreef k_man het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met uitvallers in de laatste rondes? Zoals Trulli nu bijvoorbeeld: staat wel geklasseerd, maar is niet onder de finishvlag door geweest. Tellen die punten mee? Of juist strafpunten als uitvaller?
Nu snap ik het niet meer. Net zei je dat bij uitval de punten voor de klassering uiteraard niet worden uitgedeeldquote:Op zondag 14 maart 2010 15:51 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Coureur / chassis / motor krijgen punten voor de klassering, maar ook eventuele minpunten voor chassis of motor (afhankelijk van de reden van de uitval).
kan pas weer als de punten zijn vergeven, dat zal morgenavond om 20:00 zijn, dus dan kan je gewoonw eer meedoenquote:Op zondag 14 maart 2010 16:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
Even een vraagje tussendoor, kun je je nu niet meer aanmelden bij de Manager? De knop "bevestig" na het kiezen van onderdelen blijft namelijk lichtgrijs
Inderdaad, snap ik ook niet helemaal.. Ik kan wel gewoon verkopen enzo..quote:Op zondag 14 maart 2010 16:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
Even een vraagje tussendoor, kun je je nu niet meer aanmelden bij de Manager? De knop "bevestig" na het kiezen van onderdelen blijft namelijk lichtgrijs
Dankquote:Op zondag 14 maart 2010 16:05 schreef franklop het volgende:
[..]
kan pas weer als de punten zijn vergeven, dat zal morgenavond om 20:00 zijn, dus dan kan je gewoonw eer meedoen
In de regels kan ik niets vinden over strafpunten voor coureurs bij uitval door eigen schuld. In de puntentelling staat alleen uitval genoemd onder chassis en motor.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:
Hmm, beide rijders uitgevallen.Gelukkig niet door hun eigen schuld, dus geen strafpunten.
Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
Virgin motor, Torro Rosso chassis en als rijders Trulli en Buemo, beiden volgens mij buiten hun schuld om uitgevallen.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:
Hmm, beide rijders uitgevallen.Gelukkig niet door hun eigen schuld, dus geen strafpunten.
Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
Hmm, nee, inderdaad. Vreemd is dat eigenlijk. Als het de schuld van de rijder is krijg je gewoon 0 punten, maar als het door een technische fout komt krijg je ook nog eens strafpunten.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:17 schreef jeroenbl het volgende:
[..]
In de regels kan ik niets vinden over strafpunten voor coureurs bij uitval door eigen schuld. In de puntentelling staat alleen uitval genoemd onder chassis en motor.
Liuzzi en Sutil in team en lotus chassis en motor, allemaal gefinished, enkel strafpunten doordat trulli stilvielquote:Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:
Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
Maar Trulli is geklasseerd, dus volgens de regels géén DNF.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven. Daarna zal op FOK!sport spoedig een bericht volgen waarin alles qua punten en strafpunten duidelijk geworden is.
Feit is dat alle nieuwkomers strafpunten zullen krijgen, alleen voor welk onderdeel is nog niet nog niet bekend. Dat gaan we spoedig achterhalen.
Klopt, maar hij heeft de vlag niet gezien, dus Trulli krijgt punten, maar het chassis of de motor krijgt naast punten ook strafpunten.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Maar Trulli is geklasseerd, dus volgens de regels géén DNF.
Belachelijk. Van de FIA krijg je in zo'n geval wel gewoon de punten, maar van Fok niet?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar hij heeft de vlag niet gezien, dus Trulli krijgt punten, maar het chassis of de motor krijgt naast punten ook strafpunten.
Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Belachelijk. Van de FIA krijg je in zo'n geval wel gewoon de punten, maar van Fok niet?
Niet volgens de FIA regels.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.
Je zit hier in een grijs gebied, omdat hij wel geklasseerd is maar de finish nimmer gezien heeft. We hebben na lang beraad besloten te doen zoals we het doen. Hiermee wijken we niet af van de managers die er in het verleden al zijn geweest.quote:
Was het overigens wel een probleem of was Trulli gewoon helemaal kapot?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.
quote:Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven.
Tja, is het team verplciht daar uberhaupt een verklaring voor te geven?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef Waffle het volgende:
[..]
Was het overigens wel een probleem of was Trulli gewoon helemaal kapot?
Dat begreep ik zo ookquote:Op zondag 14 maart 2010 21:05 schreef Roadtoad het volgende:
Je kan toch onmogelijk dat chassis minpunten geven? Voor zover bekend, viel die niet uit maar heeft hij zijn auto uit voorzorg maar gewoon geparkeerd omdat hij niet verder moest om in de uitslag voor te komen.
Overigens zeg ik dit niet uit zelf belang, ik heb Trulli(?) niet maar de regel is gewoon raar.quote:
Eens, ik heb Trulli zelf wel, maar als hij geklasseerd staat bij FIA wie is FOK! dan om anders te beslissenquote:Op zondag 14 maart 2010 21:08 schreef Desunoto het volgende:
Ik zou ook gewoon voor de FIA uitslag gaan. Om mensen met Trulli nu strafpunten te geven omdat 'ie volgens FOK! uitgevallen is, slaat natuurlijk nergens op. Bij de FIA uitslag staat 'ie geklasseerd. Daar zou je dus vanuit moeten gaan.
ik heb Lotus, dus wellicht zelfbelang, maar hij stopte imho echt omdat ie klaar was.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:06 schreef Roadtoad het volgende:
[..]
Overigens zeg ik dit niet uit zelf belang, ik heb Trulli(?) niet maar de regel is gewoon raar.
Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:08 schreef Kally het volgende:
[..]
Eens, ik heb Trulli zelf wel, maar als hij geklasseerd staat bij FIA wie is FOK! dan om anders te beslissen
Maar het is niet door die problemen dat ie de vlag niet zag, het is doordat ie stopte omdat zijn race erop zat en hij de auto niet verder wilde belastenquote:Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.
Klopt. Daar houden we ook rekening mee.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:37 schreef Roadtoad het volgende:
Trouwens, mag ik er nog even op wijzen dat de officiele stand van Chandok een ongeluk is? Heeft niks met een fout in het chassis of motor te maken..
Uh-huh. Ze krijgen punten omdat ze gefinished zijn, maar ze krijgen minpunten omdat ze niet gefinished zijn...quote:Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.
Klopt. Hij viel met 2 ronden te gaan stilquote:Op maandag 15 maart 2010 00:12 schreef k_man het volgende:
Buemi schijnt trouwens ook niet langs de vlag geweest te zijn, lees ik.
had ik eerst ook maar toch aangepastquote:Op zondag 14 maart 2010 15:06 schreef Ermanon het volgende:
Ik heb ~138 punten, weet niet of dat een beetje goed isWel blij met mijn combi van Luizzi en Force India Chassis, Glock en Lotus was wat minder
Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdfquote:Op zondag 14 maart 2010 23:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Uh-huh. Ze krijgen punten omdat ze gefinished zijn, maar ze krijgen minpunten omdat ze niet gefinished zijn...
Maar ben je het er nou niet mee eens, voor alle simpelheid. Dat je onderscheid had moeten maken tussen wel en niet in de classificatie? En niet daarbinnen nog kijken naar uitval of niet? Is toch simpeler, overzichtelijker voor iedereen of ben ik nou gek?quote:Op maandag 15 maart 2010 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
Wel geklasseerd, niet gefinisht.
Trouwens, het wordt nog steeds niet begrepen. Als je 20 ronden achterstand hebt en nog steeds rijdt, kan je natuurlijk ook ophouden met rijden. Je hoeft niet als enige nog even 20 ronden te maken als iedereen weg is. Dus besluit je de auto er gewoon aan de kant te zetten en uit te stappen, gebeurd vrij regelmatig...quote:Op maandag 15 maart 2010 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
Wel geklasseerd, niet gefinisht.
quote:17 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 46 Hydraulics 20
Ret 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 28 Hydraulics 14
Ret 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 17 Mechanical 23
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 16 Gearbox 19
Ret 12 Vitaly Petrov Renault 13 Suspension 17
Ret 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 11 Hydraulics 16
Ret 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 2 Hydraulics 22
Ret 20 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1 Accident 24
vanavond dusquote:Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven. Daarna zal op FOK!sport spoedig een bericht volgen waarin alles qua punten en strafpunten duidelijk geworden is.
Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...quote:Op maandag 15 maart 2010 00:48 schreef Roadtoad het volgende:
[..]
Trouwens, het wordt nog steeds niet begrepen. Als je 20 ronden achterstand hebt en nog steeds rijdt, kan je natuurlijk ook ophouden met rijden. Je hoeft niet als enige nog even 20 ronden te maken als iedereen weg is. Dus besluit je de auto er gewoon aan de kant te zetten en uit te stappen, gebeurd vrij regelmatig...
Ga het nou gewoon simpel doen, nu en in volgende managers. Ben je in de classificatie terecht gekomen, niks aan de hand. Mensen die uitvielen, kijken wat het probleem was.
Als Senna de finishvlag had gehaald dan was hij volgens mijn berekeningen gewoon geklasseerd geweest. Hij had dan 4 ronden achterstand gehad, wat neer komt op meer dan 90% van de afgelegde afstand. Die 90% is het criterium om nog geklasseerd te worden.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...
Je beseft dat ik daar niet naar vroeg?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Senna de finishvlag had gehaald dan was hij volgens mijn berekeningen gewoon geklasseerd geweest. Hij had dan 4 ronden achterstand gehad, wat neer komt op meer dan 90% van de afgelegde afstand. Die 90% is het criterium om nog geklasseerd te worden.
Jawel, maar het antwoord stond er ergens in een ander topic. .quote:Op maandag 15 maart 2010 13:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Je beseft dat ik daar niet naar vroeg?
Uit het racetopic:quote:Op maandag 15 maart 2010 10:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...
Edit: en aangezien de FIA een 90%-regel erop na houdt, tellen wagens die niet meer dan 90 % hebben afgelegd, niet mee voor een klassering. Duss....quote:Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
[[[Dat was de vraag]]]
Disclaimer: we kunnen afwijken als meer crewleden daarmee eens zijn.
Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten. Het onderdeel heeft immers gefaald. Een gediskwalificeerde coureur staat niet in de uitslag, dus niet geklasseerd, dus geen punten. Maar wel -50 punten 'gescoord'.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:22 schreef Waffle het volgende:
Maar ze krijgen dan geen strafpunten, omdat ze geen technisch probleem hadden of wel? Dit gaat volgens mij wel een beetje ver maarja
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:10 schreef Sally het volgende:
[..]
Als een team niet aan de start verschijnt, krijgt het geen punten. Ook als het bij de kwalificatie niet meedoet.
Maar, mocht een onderdeel onverhoopt niet deelnemen aan een raceweekend en daarmee geen enkel punt gescoord hebben, is de daling van die onderdelen minder hard omdat er net gedaan wordt in de berekening alsof ze 30 punten hebben gehaald. Dan wordt de daling met 0,045 % per punt berekend over 30 punten. Deze onderdelen halen geen punten voor je team, ze hebben immers in het echt niet geracet.
(uit de Speluitleg)
Strafpunten worden alleen voor het volgende uitgedeeld:
Coureurs
Kwalificatie
Strafseconden: -15
Annulering van snelste ronde kwalificatie: -15
Teruggezet op grid: -15
Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.
Race
Diskwalificatie door fout coureur (bv. rijgedrag): -50
Drivethrough: -15
Stop & go: -20
Tijdstraf achteraf: -15
Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.
Chassis'
Overige punten chassis
Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door chassisfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout van team: -75
Onder technische fouten worden onder andere verstaan: remmen, hydraulica, vering, ophanging, benzinetekort, mechanica, stuurinrichting en elektronica.
Motoren
Overige punten motoren
Versnellingsbak vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -10
Motor vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -15
Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door motorfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde motorfout van team: -75
Deze eerste twee straffen kunnen ieder maximaal één keer per auto per weekend worden uitgedeeld.
Onder technische fouten worden onder andere verstaan: motor, versnellingsbak, aandrijving, olielekkage, koppeling en benzinedruk.
Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.
Dus als ze wel geklasseerd zijn, maar niet hebben uitgereden dankzij een technisch probleem, dan krijgen ze géén strafpunten?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Sally het volgende:
[..]
Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten.
Dat kan in onze manager niet, omdat je in principe niet genoeg budget hebt om allemaal verschillende onderdelen aan te schaffen. Onze onderdelen hebben allemaal een andere prijs. En je redt het bijna niet om niet én chassis én motor van bijv. HRT te kiezen.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:58 schreef amstelboot het volgende:
wat ik jammer vind, is dat er geen regel is die het voorkomt dat straks iedereen met Alonso, Massa, Ferrari, Ferrari zijn team samenstelt.
Andere managers hebben een regel die ervoor zorgt dat je nooit meer dan 1 onderdeel/coureur van 1 team mag hebben. Hierdoor moet je meer keuzes maken. Bijvoorbeeld door Alonso te kiezen en dan een RedBull chassis of juist andersom door Vettel te kiezen met een Ferari chassis.
En ja ik weet het, dan doe ik toch mee met die andere manager. Maar gewoon een puntje om over na te denken voor volgend jaar.
Dat moet het zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef franklop het volgende:
Volgens mij is het zo:
Uitgevallen, maar toch geklasseerd:
- Punten voor je uiteindelijke positie
- Strafpunten voor coureur/motor/chassis voor uitvalbeurt
Gefinished, maar niet geklasseerd
- geen punten en ook geen maar eventueel wel strafpunten
Sally/PSM kunnen dit bevestigen denk ik
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/quote:13 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 49 +92.6 secs 18
14 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 48 +1 Lap 13
15 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 47 +2 Laps 21
16 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 46 +3 Laps 15
17 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 46 Hydraulics 20
Ret 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 28 Hydraulics 14
Ret 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 17 Mechanical 23
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 16 Gearbox 19
Ret 12 Vitaly Petrov Renault 13 Suspension 17
Ret 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 11 Hydraulics 16
Ret 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 2 Hydraulics 22
Ret 20 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1 Accident 24
My bad. Had verkeerd gerekend. Ik dacht dat je als je nu rond de 200 punten al rond de 38 miljoen winst uit zou komen, waardoor je dan binnen 3-4 races alles van ferrari kon hebben. Maar het is 3,8 miljoen. Dan goed geregeld en ook veel minder makkelijk om de 'beste' onderdelen te halen dan met mijn foute berekening.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:02 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat kan in onze manager niet, omdat je in principe niet genoeg budget hebt om allemaal verschillende onderdelen aan te schaffen. Onze onderdelen hebben allemaal een andere prijs. En je redt het bijna niet om niet én chassis én motor van bijv. HRT te kiezen.
Waarom zou dat zo hard nodig zijn, die regel?
Is dat niet raar dan? In het ene geval wordt het niet passeren van de vlag aangegrepen als reden om de betreffende auto als uitvaller te zien (gevolg: strafpunten), maar in het andere geval is het wél passeren van de vlag kennelijk geen reden om toch punten toe te kennen? Wat is er nu leidend? De einduitslag of het finishen?quote:Op maandag 15 maart 2010 17:01 schreef Sally het volgende:
Dat moet het zijn.
Bij Trulli noch Buemi staat een RET of DNF genoemd. Bij Trulli staat wel iets over hydraulics, bij Buemi staat niks. Als je alleen deze sheet ziet, zou je denken dat Buemi probleemloos over de finish is gekomen.quote:Als een coureur een DNF/Ret bij zijn naam heeft staan in de uitslag, ligt het aan de uitvalreden of hij dan wel zijn teamonderdelen strafpunten krijgen.
Ah, okquote:Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef amstelboot het volgende:
[..]
My bad. Had verkeerd gerekend. Ik dacht dat je als je nu rond de 200 punten al rond de 38 miljoen winst uit zou komen, waardoor je dan binnen 3-4 races alles van ferrari kon hebben. Maar het is 3,8 miljoen. Dan goed geregeld en ook veel minder makkelijk om de 'beste' onderdelen te halen dan met mijn foute berekening.
Al eerder gezegd:quote:Op maandag 15 maart 2010 17:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat niet raar dan? In het ene geval wordt het niet passeren van de vlag aangegrepen als reden om de betreffende auto als uitvaller te zien (gevolg: strafpunten), maar in het andere geval is het wél passeren van de vlag kennelijk geen reden om toch punten toe te kennen? Wat is er nu leidend? De einduitslag of het finishen?
quote:Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Sally het volgende:
[..]
Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten. Het onderdeel heeft immers gefaald. Een gediskwalificeerde coureur staat niet in de uitslag, dus niet geklasseerd, dus geen punten. Maar wel -50 punten 'gescoord'.
Voorbeeld daarvan was in 2008, Rubens Barrichello die in de allereerste race de zwarte vlag kreeg en in de F1-manager van toen -50 punten kreeg (maar hij had wel iets voor de kwalificatie). Toen kregen veel mensen een negatief budget omdat het de eerste race van het seizoen was. Dat kan dus gebeuren.
Buemi en Trulli (en dus de STR- en Lotus-onderdelen) krijgen hun punten voor de respectievelijk 16e en 17e plaats. Maar omdat bij Trulli er iets mis was met de hydraulica, krijgt het chassis een straf van 15 punten. "Het onderdeel heeft immers gefaald."quote:[..]
Bij Trulli noch Buemi staat een RET of DNF genoemd. Bij Trulli staat wel iets over hydraulics, bij Buemi staat niks. Als je alleen deze sheet ziet, zou je denken dat Buemi probleemloos over de finish is gekomen.
Ja, dat weet ik. Ik gaf aan dat er geen logica zit in de manier van redeneren. In het ene geval is de vlag zaligmakend, maar in het omgekeerde geval geldt opeens iets anders. Dan telt alleen nog de einduitslag. Zo de wind waait, waait m'n jasje...quote:Op maandag 15 maart 2010 17:46 schreef Sally het volgende:
Al eerder gezegd:
Dat de crew zich tegenspreekt en in bochten wringt om recht te praten wat krom is. Het verhaal dat de DNF of RET bepalend zijn wordt weer net zo snel terzijde geschoven als dat het ter tafel kwam nu blijkt dat Buemi en Trulli die aanduiding niet hebben.quote:Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de crew de uitslag van Formula1.com aanhoudt om te bepalen of een coureur wel of niet geklasseerd is?
Volgens mij - weet ik overigens niet zeker - zijn teams verplicht om een reden op te geven voor het uitvallen van hun auto's. Toro Rosso heeft dat kennelijk niet hoeven doen, aangezien ze gewoon geklasseerd zijn. Wie weet wat er allemaal aan de hand was met die auto? Ook daarom is het handig om gewoon de klassering aan te houden om te bepalen wie 'uitgevallen' is. Daar staat namelijk altijd een reden bij, dus weet je ook meteen hoe het zit met de strafpunten.quote:We zijn bij Buemi nog niet helemaal zeker wat er aan de hand was, dus daar kunnen we nog besluiten om alsnog een straf toe te kennen. Vanaf 19 uur gaan we de strafpunten definitief maken, en om 20 uur gaan de teams weer los.
Straks nog een keer kijken dusquote:
Sally kijk of terug naar de vroegere afspraken omtrent zulke gevallen of maak in de crew nieuwe duidelijke goed te hanteren afspraken. Door nu van geval naar geval het te gaan beredeneren zorgt dat je het risico loopt in je beredeneringen vast te komen te zitten. Je ziet het nu al ontstaan. Je creëert met genoemd punt bvb al onduidelijkheid over wanneer een aanpassing aan de auto in de pits tot strafpunten leidt.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat moet het zijn.
Als een coureur een DNF/Ret bij zijn naam heeft staan in de uitslag, ligt het aan de uitvalreden of hij dan wel zijn teamonderdelen strafpunten krijgen.
Nee.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik gaf aan dat er geen logica zit in de manier van redeneren. In het ene geval is de vlag zaligmakend, maar in het omgekeerde geval geldt opeens iets anders. Dan telt alleen nog de einduitslag. Zo de wind waait, waait m'n jasje...
En opnieuw doe je je ondertitel eer aan.quote:[..]
Dat de crew zich tegenspreekt en in bochten wringt om recht te praten wat krom is. Het verhaal dat de DNF of RET bepalend zijn wordt weer net zo snel terzijde geschoven als dat het ter tafel kwam nu blijkt dat Buemi en Trulli die aanduiding niet hebben.
quote:Op maandag 15 maart 2010 17:46 schreef Sally het volgende:
....
Buemi en Trulli (en dus de STR- en Lotus-onderdelen) krijgen hun punten voor de respectievelijk 16e en 17e plaats. Maar omdat bij Trulli er iets mis was met de hydraulica, krijgt het chassis een straf van 15 punten. "Het onderdeel heeft immers gefaald."
Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de crew de uitslag van Formula1.com aanhoudt om te bepalen of een coureur wel of niet geklasseerd is? En als een coureur dus minder dan 90 % van de raceafstand heeft afgelegd omdat hij zo vaak gelapt is, dan is dat voor de FIA een dnf. Dus niet geklasseerd voor de punten (in het echt dan wel in de F1-manager).
Eventuele verwisselingen of onreglementaire aanpassingen van bijvoorbeeld een motor of een versnellingsbak haalt de crew uit de scruteneeringrapporten op FIA.com.
Daar kunnen we overigens als crew wel van afwijken, als bijvoorbeeld tv-beelden of interviews aangeven dat het toch een geplofte motor is (om maar een voorbeeld uit de lucht te grijpen).
Over Buemi wordt nog gesproken (ook al gezegd...)quote:[..]
Volgens mij - weet ik overigens niet zeker - zijn teams verplicht om een reden op te geven voor het uitvallen van hun auto's. Toro Rosso heeft dat kennelijk niet hoeven doen, aangezien ze gewoon geklasseerd zijn. Wie weet wat er allemaal aan de hand was met die auto? Ook daarom is het handig om gewoon de klassering aan te houden om te bepalen wie 'uitgevallen' is. Daar staat namelijk altijd een reden bij, dus weet je ook meteen hoe het zit met de strafpunten.
quote:Op maandag 15 maart 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Bij STR:Even afwachten of er iets in het nieuws komt daarover.SPOILER: citaat teambaas Franz TostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om 19 uur gaan we de uitslagen definitief maken, en dan worden de laatste strafpunten ingevuld. Dan kunnen om 20 uur de teams los.
------------------------------------------Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Edit (deze alinea is toegevoegd): Er is een jurisprudentietopic voor 'lastige gevallen'. Daar staat zoiets als dit niet in.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:36 schreef mbn het volgende:
[..]
Sally kijk of terug naar de vroegere afspraken omtrent zulke gevallen of maak in de crew nieuwe duidelijke goed te hanteren afspraken.
Formule1.com = ongeveer FIA. Het is "The Official F1TM Website".quote:Door nu van geval naar geval het te gaan beredeneren zorgt dat je het risico loopt in je beredeneringen vast te komen te zitten. Je ziet het nu al ontstaan. Je creëert met genoemd punt bvb al onduidelijkheid over wanneer een aanpassing aan de auto in de pits tot strafpunten leidt.
Daarnaast wil ik een pleiten om de uitslag van de FIA te gebruiken en niet die van F1.com. De tweede wil namelijk nog wel eens laat zijn met aanpassen van een uitslag, terwijl de FIA/ stewards al wel een uitspraak heeft gedaan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 15 19 H. KOVALAINEN FIN Lotus Racing 47 2 LAPS 1 LAP 1:39:39.094 178.104 2:02.701 47 16 16 S. BUEMI SUI Scuderia Toro Rosso 46 1:34:51.386 DNF 183.123 2:00.080 41 17 18 J. TRULLI ITA Lotus Racing 46 1:39:11.141 DNF 175.130 2:02.930 34 NOT CLASSIFIED 22 P. DE LA ROSA ESP BMW Sauber F1 Team 28 58:23.188 DNF 180.993 2:01.650 27 21 B. SENNA BRA HRT F1 Team 17 38:07.731 DNF 168.119 2:09.127 14 24 T. GLOCK GER Virgin Racing 16 34:43.727 DNF 173.696 2:07.062 11 12 V. PETROV RUS Renault F1 Team 13 27:15.943 DNF 179.656 2:04.307 7 23 K. KOBAYASHI JPN BMW Sauber F1 Team 11 23:09.944 DNF 178.823 2:05.044 4 25 L. DI GRASSI BRA Virgin Racing 2 4:28.475 DNF 165.628 2:09.361 2 20 K. CHANDHOK IND HRT F1 Team 1 2:34.479 DNF 141.059 |
Ik vind het juist erg logisch.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:10 schreef k_man het volgende:
Ja, dat weet ik. Ik gaf aan dat er geen logica zit in de manier van redeneren. In het ene geval is de vlag zaligmakend, maar in het omgekeerde geval geldt opeens iets anders. Dan telt alleen nog de einduitslag. Zo de wind waait, waait m'n jasje...
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.quote:Dat de crew zich tegenspreekt en in bochten wringt om recht te praten wat krom is. Het verhaal dat de DNF of RET bepalend zijn wordt weer net zo snel terzijde geschoven als dat het ter tafel kwam nu blijkt dat Buemi en Trulli die aanduiding niet hebben.
Als dat inderdaad is zoals het gaat, dan klinkt dat inderdaad helder.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:06 schreef Tackleberry het volgende:
Ik vind het juist erg logisch.
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden.
Doordat de FIA vervolgens een 90% regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we én rekening moeten houden met de klassering én de uitval.
Ach, ik heb geprobeerd om jouw uitgebreide verhalen slash vragen van repliek te voorzien.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Als dat inderdaad is zoals het gaat, dan klinkt dat inderdaad helder.
Ik snap dan alleen niet waar die eindeloze kletsverhalen van Sally voor nodig waren, als het in drie zinnen te vertellen valt. Je ziet door de bomen het bos niet meer als zij iets 'duidelijk' wil maken.
F1.com is het bedrijf F1 ltd (van Bernie Ecclestone dus) en niet van de FIA. Ik geef de tip omdat in het verleden de website van de FIA er een was waarvan je op aan kon in geval van diskwalificaties en dergelijke en F1.com pas laat een uitslag aanpaste. Iedere F1-volger kent ook de meningsverschillen die zich soms tussen Ecclestone en de FIA voordoen.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:56 schreef Sally het volgende:
Formule1.com = ongeveer FIA. Het is "The Official F1TM Website".
Dezelfde uitslag wordt daar aangehouden als op FIA.com. Alleen heeft de FIA geen uitvalreden staan.
Check http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf maar eens.
Exact dezelfde info staat op http://www.formula1.com/results/season/2010/824/ maar met uitvalreden. Vandaar dat we F1.com aanhouden.
Dat wordt dan zoeken naar de plek waar op FIA.com die diskwalificaties staan.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:53 schreef mbn het volgende:
[..]
F1.com is het bedrijf F1 ltd (van Bernie Ecclestone dus) en niet van de FIA. Ik geef de tip omdat in het verleden de website van de FIA er een was waarvan je op aan kon in geval van diskwalificaties en dergelijke en F1.com pas laat een uitslag aanpaste. Iedere F1-volger kent ook de meningsverschillen die zich soms tussen Ecclestone en de FIA voordoen.
Er zijn nu wel punten en budget.quote:
Helaas, FOK!tijd 20 uur worden de punten en budget uitgedeeld.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:22 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, hier is het nu 21.22... Dus ik hoopte dat het al geupdate was..
We staan gezellig samen op de 1e plaatsquote:Op maandag 15 maart 2010 20:34 schreef caspervc het volgende:
[..]
3 Caspervc Racing ¤ 5.648.000,– 192![]()
![]()
![]()
![]()
Er is ook veel goedkoper geworden, zoals Sauber. Zoals Toro Rosso. Zoals Petrov of Renaultquote:Op maandag 15 maart 2010 21:13 schreef D. het volgende:
Lijkt het nou, of zijn echt alle onderdelen duurder geworden?
Is er ook ergens te zijn wat de oude prijzen waren?quote:Op maandag 15 maart 2010 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is ook veel goedkoper geworden.
onder managerinformatie - teams wordt de gehele historie van het onderdeel bijgehouden, dus ook de oude prijzen.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:17 schreef D. het volgende:
[..]
Is er ook ergens te zijn wat de oude prijzen waren?
klopt helemaalquote:En klopt het dat ik nu met mijn team kan goochelen en dat me zolang ik niets bevestig (en daarmee opsla) het me niets kost?
okquote:Op maandag 15 maart 2010 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder managerinformatie - teams wordt de gehele historie van het onderdeel bijgehouden, dus ook de oude prijzen.
[..]
klopt helemaal
Mocht je je team niet willen opslaan, dan kun je er ook voor kiezen om de pagina te verlaten. Er zullen dan geen wijzigingen worden opgeslagenquote:Op maandag 15 maart 2010 21:40 schreef eNGine10 het volgende:
oh nou wel. Dan zal ik toch wel op bevestigen gedrukt hebben zonder opletten.
Dat kan. Diegene heeft dan voor aanvang van de manager enkele wissels toegepast.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:53 schreef nickklz het volgende:
Hoort het dat als ik een team bekijk (teamprofiel) dat ik dan onderin het scherm bij ronde 1 soms
8-9-10 of 11 opties zie.. ik zie bijvoorbeeld:
Lucas di Grassi 3 3 ¤ 28.256.150,- Virgin Racing
Lucas di Grassi 3 3 ¤ 28.256.150,- Virgin Racing
Cosworth CA2010 (Lotus) 28 28 ¤ 29.568.000,- Lotus Racing
Cosworth CA2010 (Virgin) -6 -6 ¤ 33.960.500,- Virgin Racing
Vitantonio Liuzzi 69 69 ¤ 38.153.900,- Force India
Jaime Alguersuari 37 37 ¤ 36.617.050,- Scuderia Toro Rosso
Force India VJM03 chassis 71 71 ¤ 47.232.650,- Force India
Jaime Alguersuari 37 37 ¤ 36.617.050,- Scuderia Toro Rosso
Cosworth CA2010 (Virgin) -6 -6 ¤ 33.960.500,- Virgin Racing
Heikki Kovalainen 24 24 ¤ 32.465.400,- Lotus Racing
Dus allemaal bij ronde 1.....
In je Teamhistory staan alle wissels die gedaan zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:53 schreef nickklz het volgende:
Hoort het dat als ik een team bekijk (teamprofiel) dat ik dan onderin het scherm bij ronde 1 soms
8-9-10 of 11 opties zie.. ik zie bijvoorbeeld:
Lucas di Grassi 3 3 ¤ 28.256.150,- Virgin Racing
Lucas di Grassi 3 3 ¤ 28.256.150,- Virgin Racing
Cosworth CA2010 (Lotus) 28 28 ¤ 29.568.000,- Lotus Racing
Cosworth CA2010 (Virgin) -6 -6 ¤ 33.960.500,- Virgin Racing
Vitantonio Liuzzi 69 69 ¤ 38.153.900,- Force India
Jaime Alguersuari 37 37 ¤ 36.617.050,- Scuderia Toro Rosso
Force India VJM03 chassis 71 71 ¤ 47.232.650,- Force India
Jaime Alguersuari 37 37 ¤ 36.617.050,- Scuderia Toro Rosso
Cosworth CA2010 (Virgin) -6 -6 ¤ 33.960.500,- Virgin Racing
Heikki Kovalainen 24 24 ¤ 32.465.400,- Lotus Racing
Dus allemaal bij ronde 1.....
Als je een onderdeel oppakt en in de prullenbak gooit, worden die 2 % vanzelf verrekend in je winkelmandje.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:49 schreef k_man het volgende:
Volgens mij staan bij je teamoverzicht nu de huidige aankoopprijzen vermeld, maar da's niet echt handig toch? Het zou handiger zijn om de verkoopwaardes te vermelden. Dan kun je makkelijk 1 op 1 vergelijken wat je zou kunnen wisselen. Nu moet je zelf aan het rekenen met 2%.
Daarom kun je bij teammanagement gewoon puzzelen totdat je je ideale team samengesteld hebt.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:59 schreef k_man het volgende:
Ja, dat bedoel ik dus: exclusief verkoopkosten vermelden maakt vergelijken net wat lastiger. Als in je teamsamenstelling zou staan wat de verkoopwaarde is, hoef je daar alleen nog je verdiende geld bij op te tellen om te zien wat je kunt kopen.
Dat kan kloppen als je een lijstje met (totaal) aantal punten bedoelt.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:49 schreef Misan het volgende:
Ik weet niet of de vraag hier al gesteld is, maar ik zie geen top-lijstje binnen de subleague.Kan dat kloppen?
Doe ermee wat je wilt.quote:
ja of gewoon wie het beste is in de subleague ofzoquote:Op maandag 15 maart 2010 23:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat kan kloppen als je een lijstje met (totaal) aantal punten bedoelt.
[..]
Doe ermee wat je wilt.
quote:Op maandag 15 maart 2010 23:54 schreef Misan het volgende:
[..]
ja of gewoon wie het beste is in de subleague ofzo
maar het heeft niet direct de hoogste prio. Er ligt eerst nog iets anders belangrijks op de plank.quote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:37 schreef OmkeReunze het volgende:
Zoals een aantal mensen al hadden opgemerkt werkt de oude punten calculator (2008) http://www.wizards.nu/fokf1calc.php niet meer.
Dus dat heeft mij er toe gezet zelf maar eens te gaan sleutelen, met, al zeg ik het zelf, een niet onaardig resultaat.
Hij werkt super simpel:
- selecteer je team
- zie alle punten en bedragen
- ook de wisselende tarieven zijn op genomen in de berekeningen
Hij staat hier:
http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/
Terechte kritiek. Deze punten staan inmiddels op een lijst met dingen die verbeterd moeten worden. Ik kan niet beloven wanneer ze ingebouwd gaan worden, omdat eerst enkele andere zaken aangepakt worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mooie calculator!
Mag ik zeggen dat ik de ranking nog erg onduidelijk vind? Dat mag ik zeggen. Ik kan sowieso niet heel snel terugvinden op welke positie ik sta (de punten staan wel in m'n profieloverzicht, waarom m'n ranking niet?) en de overall-ranking opdelen per 25 vind ik een beetje karig. 50, of zelfs 100 lijkt me al stukken beter. En de rijen in de tabel om en om een licht/donker kleurtje geven lijkt me ook niet onhandig.
Verder vind ik het kut dat ik nog geen ander (=beter) team kan samenstellen, allemaal door de strafpunten van Trulli![]()
Primaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Terechte kritiek. Deze punten staan inmiddels op een lijst met dingen die verbeterd moeten worden. Ik kan niet beloven wanneer ze ingebouwd gaan worden, omdat eerst enkele andere zaken aangepakt worden.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:37 schreef OmkeReunze het volgende:
Zoals een aantal mensen al hadden opgemerkt werkt de oude punten calculator (2008) http://www.wizards.nu/fokf1calc.php niet meer.
Dus dat heeft mij er toe gezet zelf maar eens te gaan sleutelen, met, al zeg ik het zelf, een niet onaardig resultaat.
Hij werkt super simpel:
- selecteer je team
- zie alle punten en bedragen
- ook de wisselende tarieven zijn op genomen in de berekeningen
Hij staat hier:
http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/
Die staat in een van de grafiekjes die je kunt kiezen. Daarin kun je namelijk ook je progressie of daling van je resultaat mee bijhouden. Ik *denk* dat het daarom uit het lijstje is gehaald, maar ik ben met je eens dat ook je (huidige) ranking in 1 oogopslag zichtbaar moet zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mooie calculator!
Mag ik zeggen dat ik de ranking nog erg onduidelijk vind? Dat mag ik zeggen. Ik kan sowieso niet heel snel terugvinden op welke positie ik sta (de punten staan wel in m'n profieloverzicht, waarom m'n ranking niet?)
Daar was om verzocht, maar dat is of blijkbaar niet goed overgekomen of er was geen tijd meer voor om het in te bouwen.quote:en de overall-ranking opdelen per 25 vind ik een beetje karig. 50, of zelfs 100 lijkt me al stukken beter.
Tjaquote:En de rijen in de tabel om en om een licht/donker kleurtje geven lijkt me ook niet onhandig.
Verder vind ik het kut dat ik nog geen ander (=beter) team kan samenstellen, allemaal door de strafpunten van Trulli![]()
Percentage was ter in mijn vraag was ter voorbeeld, ging mij om met welke bedragen er gerekend wordt.quote:Klopt het percentage wel waarmee je rekent?
De uitslag van de vorige race heb ik van www.formula1.com, of te wel hier: hierquote:En hoe doe je dat met het invoeren van een uitslag? Van f1.com?
Ik hou van KISS, dus heb ik eerst de strafpunten buiten beschouwing gehouden. Ik heb het nog op mijn lijstje staan van dingen die ik nog wil toevoegen. Tot nog toe komen de scores redelijk overeen, mede omdat ik bijvoorbeeld 0 punten toe ken aan coureurs die niet finishen in de race.quote:En dan was er nog iets met de strafpunten die niet berekend werden?
thx, ben blij dat het gewaardeerd word!quote:Verder leuk dat je hiermee bezig bent gegaan![]()
ik schrijf wel eens een regeltje code...quote:Ben je goed in programmeren, toevallig?![]()
![]()
Aaah, okquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:57 schreef OmkeReunze het volgende:
[..]
Percentage was ter in mijn vraag was ter voorbeeld, ging mij om met welke bedragen er gerekend wordt.
Perfecto, wij ook. Al gebruiken we ook FIA.com voor aanvullende info (of andersom).quote:
Dat klopt, coureurs die niet finishen krijgen geen punten, mogelijk nog wel strafpunten voor alle onderdelen die bij die uitgevallen wagen horen (motor, coureur, chassis).quote:[..]
Ik hou van KISS, dus heb ik eerst de strafpunten buiten beschouwing gehouden. Ik heb het nog op mijn lijstje staan van dingen die ik nog wil toevoegen. Tot nog toe komen de scores redelijk overeen, mede omdat ik bijvoorbeeld 0 punten toe ken aan coureurs die niet finishen in de race.
Altijdquote:[..]
thx, ben blij dat het gewaardeerd word!![]()
De vraag lag er niet helemaal voor nietsquote:[..]
ik schrijf wel eens een regeltje code...
Ervaring: ik heb wel eens wat geschreven in PHP. Voor mijn calculator heb ik maar weer eens wat JavaScript kennis opgegraven. Mijn meeste kennis en ervaring zit in C#, ASP.NET en het .NET framework.quote:Op zondag 21 maart 2010 00:16 schreef Sally het volgende:
[..]
De vraag lag er niet helemaal voor nietsPhp-ervaring? Andere programmeertalen?
Zou je het mss leuk vinden om mee te helpen (en heb je er tijd voor)? Wel geheel vrijwillig, overigens.
Maar het is een leuk team, de FOK!crew!
Ok, klinkt zeer aannemelijk. Als je de tijd niet hebt moet je het gewoon niet doen.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:11 schreef OmkeReunze het volgende:
[..]
Ervaring: ik heb wel eens wat geschreven in PHP. Voor mijn calculator heb ik maar weer eens wat JavaScript kennis opgegraven. Mijn meeste kennis en ervaring zit in C#, ASP.NET en het .NET framework.
Op dit moment vind ik het wel leuk om een paar uurtjes in de puntencalculator te steken, maar ik denk niet dat ik de tijd kan vinden(reserveren) om jullie te helpen. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod.
Hey leuk! Ik kijk regelmatig op je site en zag het steeds iets veranderen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:02 schreef OmkeReunze het volgende:
Omke's F1 puntencalculator 2010 - update
ik heb goed nieuws over mijn puntencalculator, hij houdt nu ook rekening met strafpunten! Voor zover ik heb gezien komen mijn berekeningen overeen met de uitkomsten van FOK!. Ik weet dat iedereen zijn/haar puntjes al weet voor de afgelopen race, maar nog een paar nachtjes slapen en dan is er weer een nieuwe race!
Ik hoop dat ik al snel na de kwalificatie en de race de eerste uitslagen kan opnemen in de calculator en daarmee alle F1-managers kan verlossen van de stressvolle periode tussen het einde van de race en de bekendmaking van de puntjes op FOK!
Zie de release notes voor een overzicht van de laatste wijzigingen!
Hihi.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef Joene het volgende:
Tof dat automatische waarschuwingssysteem , wanneer gaat dit echt via pm ? voor als ik dit topic verlies ?
*hetzelfde wilde vragenquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef Joene het volgende:
Tof dat automatische waarschuwingssysteem , wanneer gaat dit echt via pm ? voor als ik dit topic verlies ?
* Sally hetzelfde antwoord geeftquote:
Die was net nog niet geüpdatequote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:37 schreef OmkeReunze het volgende:![]()
heb ik het toch beter gedaan, maar liefst 58 puntjes!![]()
btw: dit is toch makelijker: http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/
Was dat de maxhaalbare ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:23 schreef k_man het volgende:
53 punten.
Je zult trouwens maar Virginonderdelen in je team hebben zitten. Dan weet je dat je tijdens de races zeker geen enkel punt daarmee haalt.Australie kan je wel punten scoren wrs althans volgens LuizziSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
Het meest haalbare is natuurlijk al je onderdelen op plaats 1 en 2. Maar die zijn nog niet te betalen.quote:
ideetje voor de volgende manager om toch eens te kijken of je op basis van resultaten van de eerste managerquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Het meest haalbare is natuurlijk al je onderdelen op plaats 1 en 2. Maar die zijn nog niet te betalen.
Het is niet helemaal doenlijk om nu uit te zoeken welke onderdelen die je nu kan betalen, het meeste aantal punten oplevert, de userteams zijn zo divers.
Het is een idee, maar laten we het voorlopig bij een (was!)lijst aan andere dev-dingetjes houden, zoals het weergeven van de punten per subleaguedeelnemer en het beter weergeven van de puntentelling enz.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:28 schreef Joene het volgende:
[..]
ideetje voor de volgende manager om toch eens te kijken of je op basis van resultaten van de eerste manager
het ultieme team wat je kon samenstellen wat op dat moment de meeste punten opzou leveren, en zo verder te rekenen ? om te zien wat het maximaalhaalbare was geweest wanneer je de juiste keuzes had gemaakt ?
Ik neem aan dat dat niet pas volgend seizoen wordt opgelost , althans mag ik hopen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:31 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is een idee, maar laten we het voorlopig bij een (was!)lijst aan andere dev-dingetjes houden, zoals het weergeven van de punten per subleaguedeelnemer en het beter weergeven van de puntentelling enz.
Wat heeft die met Virgin te maken dan?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:24 schreef Joene het volgende:
[..]
Australie kan je wel punten scoren wrs althans volgens Luizzi
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hopelijk... Ik maak gebruik van de Virgin Motor...
50 puntjes btw, volgens de calculator![]()
Weet nietquote:
Ach fuck ik schrijf gewoon de verkeerde naamquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat heeft die met Virgin te maken dan?
Da's nou jammer: als je met kloons meedoet, maak je geen enkele kans meer op prijzen. Niets, noppes, nadaquote:
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je kunt maar met 1 account prijzen winnen
Het is geen kloon, het is een 2e accountquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Da's nou jammer: als je met kloons meedoet, maak je geen enkele kans meer op prijzen. Niets, noppes, nada
Staat duidelijk in de Regels.
Dus mijn collega heeft het niet juist met:
[..]
Een subtiel verschil dat we niet zienquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef D. het volgende:
[..]
Het is geen kloon, het is een 2e account
Heb je toch echt pech:quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef D. het volgende:
[..]
Het is geen kloon, het is een 2e account
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/regelsquote:5. Deelname door één persoon met meerdere accounts (klonen) is niet toegestaan. Prijzen worden alleen dan uitgereikt wanneer een deelnemer slechts met één account aan het spel meedoet.
Ach, het zij zo.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Heb je toch echt pech:
[..]
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/regels
Ja, we doen een klooncheck. En dan halen we zo al je accounts eruit.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:44 schreef D. het volgende:
[..]
Ach, het zij zo.
Ik heb niet de illusie hoog te eindigen
Ik neem aan dat jullie een klooncheck doen voor de uitreiking?
Dit is nl. het eerste jaar dat ik mijn kansen spreidt, naar idee van mensen die het jaarlijks doen
Dat vind ik dan weer iets anders: je hebt geen enkele invloed op een trekking, daarom is het ook een Kansspel, een loterij. De managers worden gedoogd door de Belastingdienst, maar niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:45 schreef D. het volgende:
Al is het wel raar trouwens, da's hetzelfde als de jackpot niet uitkeren omdat iemand 2 loten heeft gekocht
Tja, wat is 'niet hoog'?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:14 schreef Sally het volgende:
En alle personen 'die jaarlijks hun kansen spreiden' zijn dan niet hoog geëindigd. Anders waren ze zeker door de mand gevallen.
het team telt gewoon mee.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:42 schreef Waffle het volgende:
Hoe kan het overigens dat mijn budget opeens negatief is, terwijl dat eerst niet het geval was? Mijn team telt nu toch wel gewoon mee? Ik heb van rijder gewisseld en volgens mij waren toen de bedragen per rijder anders dan nu. Ik kon namelijk gewoon alles bevestigen en dergelijke. Ik hield zelfs nog budget over..
Dan kan het kloppen. De prijzen van de onderdelen waren toen door een foutje nog niet aangepast. Dat is pas 45 minuten later gebeurd.quote:
In de top waar de prijzen verdeeld werden. Dat is niet de top 100quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:45 schreef D. het volgende:
[..]
Tja, wat is 'niet hoog'?
Top 100 is imho best hoog te noemen
De prijzen werden uitgedeeld aan mensen die niet in de top 100 zaten?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:58 schreef Sally het volgende:
[..]
In de top waar de prijzen verdeeld werden. Dat is niet de top 100
At randomquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:06 schreef D. het volgende:
[..]
De prijzen werden uitgedeeld aan mensen die niet in de top 100 zaten?
Zat eerder te denken aan top 10quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:06 schreef D. het volgende:
[..]
De prijzen werden uitgedeeld aan mensen die niet in de top 100 zaten?
Reken er maar niet opquote:Op zondag 28 maart 2010 10:25 schreef Waffle het volgende:
Als die rekenmachine klopt 215 punten dit weekend
Ik zal de devver nog een keer schoppen.quote:Op zondag 28 maart 2010 10:20 schreef D. het volgende:
Is er al zicht op wanneer de punten van de users achter hun naam zichtbaar zijn?
(bij subleague wel zo overzichtelijk)
Dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:37 schreef jeroenbl het volgende:
77 punten voor dit weekend.
Jammer van Sutil (motor) en Petrov.
Zo kan ik nooit m'n team wijzigen. Wordt alleen maar minder waard en niet genoeg geld om betere onderdelen te kopen.
We hebben daarvoor gecompenseerd met a) een hoger startbudget en b) meer geld per gehaald punt.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:55 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Mensen die voor de allereerste race al een slechte gok hadden gemaakt zijn nu al volstrekt kansloos omdat hun hele team met miljoenen omlaag gaat en alles wat het beter doet weer omhoog gaat.
Leuk bedacht zo'n systeem, maar het is toch niet echt handig...
Kijk, met zo'n vergelijking kunnen we iets.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:16 schreef Desunoto het volgende:
Na de eerste race ging ik voor de grap eens kijken wat alles waard zou zijn als ik het allemaal verkocht... kwam op 5 miljoen minder uit.En dat is inclusief het geld dat ik kreeg van de punten.
Ik ben al aan het kijken naar verbeteringen voor volgend jaar.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Kijk, met zo'n vergelijking kunnen we iets.
Dan is de waardestijging/daling wellicht toch nog te hard.
quote:Op zondag 28 maart 2010 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben al aan het kijken naar verbeteringen voor volgend jaar.
Uiteraard, en wat dit punt betreft werd dit al voor de eerste race opgeworpen en hebben we - toen we noodgedwongen opnieuw de F1-manager moesten opstarten - er echt serieus over nagedacht, vandaar het hogere startbudget en meer geld per gescoord punt.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:30 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
dat vind ik leuk te horen, dat men de opmerkingen afweegt en serieus neemt
Het is zeker niet altijd leuk, en het werk wat erin gaat zitten om het aan te passen als de crew het niet 'even zelf' kan aanpassen, is niet misselijk.quote:Lijkt me een hoop werk inzitten voor de betrokkenen en kritiek is dan niet altijd even leuk te horen, maar de reactie er op is top.
quote:Op zondag 28 maart 2010 14:18 schreef Sally het volgende:
Dan is de waardestijging/daling wellicht toch nog te hard.
Klopt, maar vergeet niet dat er een maximum stijging en daling is van 20%. Alonso is begonnen op 73 mln en na 2 races al 80,1 mln waard. 120% van 73 is 87,6 mln, dus als ie zo door gaat is hij over nog 2 races al aan zijn maximum. En zal hij af en toe wellicht tijdelijk nog weer iets goedkoper zijn. Je niet zo goed presterende onderdelen zullen tegelijkertijd aan hun minimumprijs van 80% komen en dan niet meer verder dalen. Ook over 2 of 3 races waarschijnlijk.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:47 schreef D. het volgende:
[..]
Vaste prijzen geven veel meer duidelijkheid
Daarbij: de hoogstscorende mensen hadden 192 punten wat goed is voor zo'n 3,6 miljoen.
Alonso is met 4 miljoen gestegen
Volgens mij gaat je hele budget gewoon altijd omlaag of niet? Mijn waarde index gaat bijna net zoveel omlaag als wat ik aan prijzengeld krijg. Zo is het natuurlijk heel moeilijk om je team daadwerkelijk te verbeteren.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:40 schreef Sally het volgende:
Overigens is het nu de manager wel aan de gang is, niet te doen om de percentages van stijging/daling aan te passen. Daarmee ga je - aangezien er een herstelscript is dat alle ronden die geweest zijn weer doorloopt - alles op z'n kop gooien.
Veel users zouden budget erbij krijgen vanwege de mindere daling, maar de kans is er ook dat wissels niet te betalen waren, waardoor het herstelscript de budgetten ook negatief kan bijstellen.
Dat vergat ik wel. Nouja, vergeten, ik wist het nietquote:Op zondag 28 maart 2010 14:55 schreef wout147 het volgende:
[..]
Klopt, maar vergeet niet dat er een maximum stijging en daling is van 20%.
Of het startbudget te laag, waardoor je alleen of iig voornameljk achterhoede spul moet kopen wat sowieso in waarde daalt.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Kijk, met zo'n vergelijking kunnen we iets.
Dan is de waardestijging/daling wellicht toch nog te hard.
Dat is het denk ik ja. Ik heb nu een waardeloos chassis en motor die elke keer minder waard worden.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of het startbudget te laag, waardoor je alleen of iig voornameljk achterhoede spul moet kopen wat sowieso in waarde daalt.
Het startbudget was 140 miljoen euro, wat we na het opnieuw beginnen naar 150 miljoen hebben gedaan. Met 10 miljoen kun je dus echt al heel wat beters kopen.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of het startbudget te laag, waardoor je alleen of iig voornameljk achterhoede spul moet kopen wat sowieso in waarde daalt.
Ja, Rosberg was (opnieuw) mijn Dark Horse, en hij heeft me opnieuw niet teleurgesteld, net als een paar jaar geledenquote:Sally, jij had toch Rosberg in je team? Is die wel in waarde gestegen, of is zelfs die gedaald?
Gelukkig had ik dus wel redelijk wat punten verdiend, 160 voor de vorige en zoals het er nu uitziet weer 160 voor deze race, dus ik heb wel iets kunnen upgraden voor deze race.quote:Info van Nico Rosberg
Dit is een coureur bij Mercedes Grand Prix.
Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 65.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 66.959.750,-
Ok, die die is bijna 2 miljoen gestegenquote:Op zondag 28 maart 2010 17:14 schreef Sally het volgende:
Ja, Rosberg was (opnieuw) mijn Dark Horse, en hij heeft me opnieuw niet teleurgesteld, net als een paar jaar geleden![]()
Ik heb er 137 en desondanks wordt m'n team alleen maar minder waard.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:08 schreef jeroenbl het volgende:
De calculator heeft strafpunten uitgedeeld.
Ik heb nu -11 voor de race en totaal 32 puntjes over![]()
Team is nog 143.368.476 waard
Dan moet ik alle waardes optellen, even wachten.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ok, die die is bijna 2 miljoen gestegen
Kan je ook zien of je team nu in totaal meer waard is dan het startbudget?
Tja, dat het zo hard zou gaan, had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. En dan hadden we al 'maar' 0,045 % gekozen als waardestijging/daling per punt. Dus echt niet veel.quote:Maar de meeste mensen hebben toch voornamelijk achterhoede spul met een middenmoter. En bij mij is het iig zo dat het geld dat ik scoor ongeveer gelijk is als m'n waardeverlies. Ik schiet dus niet veel op
Wellicht is dat zeker iets om in de gaten te houden voor komende seizoenen: een nog hoger startbudget, meer geld per punt, enz.quote:Een paar jaar geleden had ik bij f1racing meegedaan, die hebben ook variabele waardes, net zo als deze waar ik dit jaar aan meedoe. Die beide manager hebben beide een startbudget waarmee je ook 1 of 2 onderdelen van topteams kan kopen. Dat is niet voor niks denk ik....
Niet te doen zonder alles overhoop te gooien.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Desunoto het volgende:
Het systeem moet echt een remake krijgen en liefst nog in dit seizoen.
Het enige wat we nu nog kunnen doen is het aanpassen van de maximale waardestijging/daling.quote:Als je 2 miljoen krijgt voor je punten maar als de coureur die je wil met 1 miljoen stijgt, en de coureur die je in wil ruilen met 1 miljoen daalt... dan kom je nog nergens!
Ik denk dat een paar wijzigingen op alle punten een positief verschil kunnen maken. Dus waarde dalingen en stijgingen een stuk minder groot. 50% minder groot of zo. En dan ook ietsjes minder transferkosten.
je mag op ieder moment starten.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
Nee, je mag nu ook instappen.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
Zit nou niet zo te emmeren, want we hebben er wel degelijk aandacht aan besteed. Ik ga niet nog eens herhalen wat we hebben gedaan. En we besteden er nog aandacht aan.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:58 schreef k_man het volgende:
Mja. 'Hate to say i told you so' of zoiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaarquote:Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd.quote:Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden.quote:Volgens mij lijkt het dit seizoen allemaal wat moeilijker omdat er in de onderste regionen geen koopjes zitten deze keer. De goedkope 3 teams presteren allemaal slecht, en je kunt niet zonder die onderdelen. In eerdere seizoenen zat er altijd wel zo'n te laag geprijsd onderdeel in. (Lees: Veel beter presterend dan dat de crew inschatte voor het seizoen.) Even nagezocht: 2005 Trulli en Toyota, 2006 Sauber, 2007 Rosberg. Waardoor iedereen al snel hetzelfde team heeft. Zeker omdat toen de prijzen bij fok nog statisch waren. Het variabele maakt dit gelukkig wat minder makkelijk.
Zelfde verhaal vorig jaar (niet bij fok): Brawn wordt als goedkoopste team in de markt gezet, dus na 2 races heeft iedereen hetzelfde team, wat het spelletje er niet spannender op maakt.
Amenquote:Dus: niet zeuren en gewoon een paar races afwachten
Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geïmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoetquote:Op zondag 28 maart 2010 19:24 schreef Sally het volgende:
Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaarHoef ik het niet meer te doen
![]()
![]()
Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweestquote:Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd.
Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden.
Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107%quote:Al moet de crew niet te lang wachten met een besluit over de maximale stijging/daling.
Hoe leuk is een managerspel waarin de eerste rondes niks te managen valt? Als de waardedaling van de troep die je wel moest aanschaffen niet of nauwelijks opweegt tegen de prijsstijgingen en het behaalde prijzengeld, wat moet je dan? Ja, afwachten dus tot de maximale percentages bereikt zijn en de waardes niet meer veranderen, maar tegen de tijd dat je dan een goede wissel kunt maken heb je dus meerdere races niks kunnen doen. Passief toekijken lijkt me nou net niet het idee achter een managerspel.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk!
Oeh, staat die ook online?quote:Op zondag 28 maart 2010 19:47 schreef wout147 het volgende:
[..]
Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geïmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoet
quote:[..]
Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweest![]()
[..]
Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107%
Nee het staat niet online, good old excel it isquote:Op zondag 28 maart 2010 20:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Oeh, staat die ook online?
Edit: heb je bijvoorbeeld ook alle punten die een onderdeel behaald heeft als lijstje? Zoiets zouden we graag hebben in de manager zelf (userteams die kunnen zien hoe elk onderdeel dat hij/zij op enig moment had gepresteerd heeft, per ronde of cumulatief) of in een aparte pagina met alle onderdelen bij elkaar.
Alleen hebben we een chronisch tekort aan developers met tijdEn er ligt nog een waslijst aan wensenlijst.
[..]
Jammerquote:Op zondag 28 maart 2010 21:16 schreef wout147 het volgende:
[..]
Nee het staat niet online, good old excel it isMaar als ik je kan helpen met lijstjes en overzichten per race/onderdeel, laat maar weten hoor, geen probleem.
Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbijquote:Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Als we het maximale stijgings- of dalinspercentage omlaag gooien, worden dus de bodemprijzen eerder bereikt.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbij
Helemaal mee eensquote:Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef OmkeReunze het volgende:
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen.
De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virginblij mogen zijn als ze de race uit rijden. Het stijgen en dalen van de prijzen in de manager is nu alleen afhankelijk van de totale punten die een team of een rijder op brengt voor een race(incl. kwalificatie).
Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde.
Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen.
Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken.
Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement.
Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%.
Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd.
Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar?
Lotus was helemaal niet duurderquote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was??
Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel
quote:Info van Lotus T127 chassis
Dit is een chassis bij Lotus Racing.
Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 30.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 28.717.990,-
quote:Info van Virgin VR-01 chassis
Dit is een chassis bij Virgin Racing.
Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 35.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 32.692.075,-
Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punt van de tweede ronde hangt, niet voldoende?quote:Op maandag 29 maart 2010 21:13 schreef Joene het volgende:
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek?
Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punten van de tweede ronde hangt, niet voldoende?
Ah oke, dan had ik het verkeerdquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Lotus was helemaal niet duurder![]()
[..]
[..]
We hebben de Voetbalmanager aan zo'n test met users onderworpenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Helemaal mee eens![]()
Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet....
Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew.
Even filosoferend over waar je dat dan zou willen zien:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:39 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.
Ik zou m'n Lotus motor kunnen inruilen voor de Virgin motor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:58 schreef vosss het volgende:
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen!
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Joene het volgende:
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248
Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140
Zoiets ?
Ik heb gisteren nog even overleg gehad over of het mogelijk is om de punten per ronde ook daadwerkelijk de punten PER ronde te laten zien, maar de developer zei dat hij nog niet kon zeggen hoe makkelijk te realiseren was. Dat was bedoeld voor de Rankings per ronde.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:57 schreef Joene het volgende:
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/
Dus zegmaar boven het veldje budget ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |