quote:Hij is er weer: de (vernieuwde) FOK! Formule 1-manager!
Weer als vanouds met een team van twee coureurs, een chassis en een motor. Daarmee kun je punten halen voor de plek waarop die onderdelen in het echt zijn geëindigd. Voor die punten krijg je geld, waarmee je je team weer kunt verbeteren.
We hebben dit jaar echter een nieuwe feature: de onderdelen gaan variëren in waarde, al naar gelang ze beter of slechter gepresteerd hebben in een raceweekend! Als een onderdeel veel punten heeft gehaald, gaat het in waarde omhoog en wordt het lastiger dit onderdeel aan te kopen. Maar blijft een onderdeel onder het aantal van 60 punten in één raceweekend, dan wordt het goedkoper. Wel zit er een maximum en minimum aan de waarde.
Kun je niet wachten om aan de FOK! Formule 1-manager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! De eerste ronde begint op vrijdag 12 maart 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!
Kijk gauw verder bij de speluitleg of de puntentelling, en als je nog andere vragen hebt, kun je terecht bij de FAQ.
Tot slot willen we je komend seizoen veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
Nog een paar opmerkingen vooraf:
Het zal je vast opvallen, maar in je teammanagementpagina staat een veld waar de banden nog genoemd worden. Die doen uiteraard niet mee en hoef je niet te vullen. Er komt zo snel mogelijk een goed veld voor in de plaats.
Verder ben je wellicht gewend vanuit de FOK! Voetbalmanager dat er plaatjes getoond worden als je een onderdeel selecteert, maar hier (nog) niet. Dat zal ook zo snel mogelijk ingevuld worden, dus wees niet verbaasd als er ineens een plaatje verschijnt bij een onderdeel dat er eerst nog geen had. Het zal een voor een in de code worden ingevuld.
Omdat het ontbreken van plaatjes geen belemmering vormt voor het gebruik van de FOK! Formule 1-manager wilden we niet langer wachten met de lancering!
Update 3 maart:
Zoals je gemerkt hebt is de Formule 1-manager enkele dagen niet te bereiken geweest. Er bleek een probleem te zijn met de prijzen van de onderdelen. Dit is nu opgelost, maar heeft als consequentie dat iedereen zich opnieuw in moet gaan schrijven.
In het spelconcept zijn ook enkele wijzigingen aangebracht, want je krijgt nu als tegemoetkoming voor de verwachte moeilijkheden met het stijgen en dalen van de waarde van onderdelen een hoger budget om je team samen te stellen, namelijk 150 miljoen euro. Daarnaast krijg je per punt dat je met je team behaalt nu 19.000 euro, zodat je sneller een beter team samen kunt gaan stellen.
We wensen je veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
nope idd. Na de race pasquote:Op zondag 14 maart 2010 12:30 schreef mista het volgende:
Mijn vraag was dus of er tussen de kwalificatie en de race ook punten geteld werden, maar het blijkt van niet?
quote:
Je chassis kan toch op 2 plaatsen eindigen?quote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
Volgens dat ding zou ik 181 punten hebben, dat zou best wel netjes zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
De net-niet-top kon wel inderdaad. Maar dan moest je voor de rest Bruno Senna en Hispania en al die troep kiezen.quote:
Ik had geëdit , ook voor Schumi kom je net 1 miljoentje te kortquote:
Klopt, maar als 1 van de 2 chassis bijvoorbeeld uitvalt vanaf plek 20, krijgt dat chassis dan alleen -15 voor de uitval, of ook 5 punten voor p20?quote:Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Je chassis kan toch op 2 plaatsen eindigen?
Nietquote:Op zondag 14 maart 2010 15:26 schreef TheDutchguy het volgende:
Hoe deed Virgin racing het eigenlijk?
Strafpunten worden alleen uitgedeeld als de uitval door een mankement aan chassis of motor komt.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
Coureur / chassis / motor krijgen punten voor de klassering, maar ook eventuele minpunten voor chassis of motor (afhankelijk van de reden van de uitval).quote:Op zondag 14 maart 2010 15:44 schreef k_man het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met uitvallers in de laatste rondes? Zoals Trulli nu bijvoorbeeld: staat wel geklasseerd, maar is niet onder de finishvlag door geweest. Tellen die punten mee? Of juist strafpunten als uitvaller?
Nu snap ik het niet meer. Net zei je dat bij uitval de punten voor de klassering uiteraard niet worden uitgedeeldquote:Op zondag 14 maart 2010 15:51 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Coureur / chassis / motor krijgen punten voor de klassering, maar ook eventuele minpunten voor chassis of motor (afhankelijk van de reden van de uitval).
kan pas weer als de punten zijn vergeven, dat zal morgenavond om 20:00 zijn, dus dan kan je gewoonw eer meedoenquote:Op zondag 14 maart 2010 16:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
Even een vraagje tussendoor, kun je je nu niet meer aanmelden bij de Manager? De knop "bevestig" na het kiezen van onderdelen blijft namelijk lichtgrijs
Inderdaad, snap ik ook niet helemaal.. Ik kan wel gewoon verkopen enzo..quote:Op zondag 14 maart 2010 16:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
Even een vraagje tussendoor, kun je je nu niet meer aanmelden bij de Manager? De knop "bevestig" na het kiezen van onderdelen blijft namelijk lichtgrijs
Dankquote:Op zondag 14 maart 2010 16:05 schreef franklop het volgende:
[..]
kan pas weer als de punten zijn vergeven, dat zal morgenavond om 20:00 zijn, dus dan kan je gewoonw eer meedoen
In de regels kan ik niets vinden over strafpunten voor coureurs bij uitval door eigen schuld. In de puntentelling staat alleen uitval genoemd onder chassis en motor.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:
Hmm, beide rijders uitgevallen. Gelukkig niet door hun eigen schuld, dus geen strafpunten.
Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
Virgin motor, Torro Rosso chassis en als rijders Trulli en Buemo, beiden volgens mij buiten hun schuld om uitgevallen.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:
Hmm, beide rijders uitgevallen. Gelukkig niet door hun eigen schuld, dus geen strafpunten.
Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
Hmm, nee, inderdaad. Vreemd is dat eigenlijk. Als het de schuld van de rijder is krijg je gewoon 0 punten, maar als het door een technische fout komt krijg je ook nog eens strafpunten.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:17 schreef jeroenbl het volgende:
[..]
In de regels kan ik niets vinden over strafpunten voor coureurs bij uitval door eigen schuld. In de puntentelling staat alleen uitval genoemd onder chassis en motor.
Liuzzi en Sutil in team en lotus chassis en motor, allemaal gefinished, enkel strafpunten doordat trulli stilvielquote:Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:
Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
Maar Trulli is geklasseerd, dus volgens de regels géén DNF.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven. Daarna zal op FOK!sport spoedig een bericht volgen waarin alles qua punten en strafpunten duidelijk geworden is.
Feit is dat alle nieuwkomers strafpunten zullen krijgen, alleen voor welk onderdeel is nog niet nog niet bekend. Dat gaan we spoedig achterhalen.
Klopt, maar hij heeft de vlag niet gezien, dus Trulli krijgt punten, maar het chassis of de motor krijgt naast punten ook strafpunten.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Maar Trulli is geklasseerd, dus volgens de regels géén DNF.
Belachelijk. Van de FIA krijg je in zo'n geval wel gewoon de punten, maar van Fok niet?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar hij heeft de vlag niet gezien, dus Trulli krijgt punten, maar het chassis of de motor krijgt naast punten ook strafpunten.
Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Belachelijk. Van de FIA krijg je in zo'n geval wel gewoon de punten, maar van Fok niet?
Niet volgens de FIA regels.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.
Je zit hier in een grijs gebied, omdat hij wel geklasseerd is maar de finish nimmer gezien heeft. We hebben na lang beraad besloten te doen zoals we het doen. Hiermee wijken we niet af van de managers die er in het verleden al zijn geweest.quote:
Was het overigens wel een probleem of was Trulli gewoon helemaal kapot?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |