abonnement Unibet Coolblue
pi_79122163
En hier weer verder.

Vorige topics:

Deel 1
Deel 2

En we zijn live!

FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd!

Kijk snel verder op:

http://managers.fok.nl/f1/f1-2010
quote:
Hij is er weer: de (vernieuwde) FOK! Formule 1-manager!

Weer als vanouds met een team van twee coureurs, een chassis en een motor. Daarmee kun je punten halen voor de plek waarop die onderdelen in het echt zijn geëindigd. Voor die punten krijg je geld, waarmee je je team weer kunt verbeteren.

We hebben dit jaar echter een nieuwe feature: de onderdelen gaan variëren in waarde, al naar gelang ze beter of slechter gepresteerd hebben in een raceweekend! Als een onderdeel veel punten heeft gehaald, gaat het in waarde omhoog en wordt het lastiger dit onderdeel aan te kopen. Maar blijft een onderdeel onder het aantal van 60 punten in één raceweekend, dan wordt het goedkoper. Wel zit er een maximum en minimum aan de waarde.

Kun je niet wachten om aan de FOK! Formule 1-manager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! De eerste ronde begint op vrijdag 12 maart 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!

Kijk gauw verder bij de speluitleg of de puntentelling, en als je nog andere vragen hebt, kun je terecht bij de FAQ.

Tot slot willen we je komend seizoen veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!


Nog een paar opmerkingen vooraf:

Het zal je vast opvallen, maar in je teammanagementpagina staat een veld waar de banden nog genoemd worden. Die doen uiteraard niet mee en hoef je niet te vullen. Er komt zo snel mogelijk een goed veld voor in de plaats.

Verder ben je wellicht gewend vanuit de FOK! Voetbalmanager dat er plaatjes getoond worden als je een onderdeel selecteert, maar hier (nog) niet. Dat zal ook zo snel mogelijk ingevuld worden, dus wees niet verbaasd als er ineens een plaatje verschijnt bij een onderdeel dat er eerst nog geen had. Het zal een voor een in de code worden ingevuld.

Omdat het ontbreken van plaatjes geen belemmering vormt voor het gebruik van de FOK! Formule 1-manager wilden we niet langer wachten met de lancering!

Update 3 maart:

Zoals je gemerkt hebt is de Formule 1-manager enkele dagen niet te bereiken geweest. Er bleek een probleem te zijn met de prijzen van de onderdelen. Dit is nu opgelost, maar heeft als consequentie dat iedereen zich opnieuw in moet gaan schrijven.

In het spelconcept zijn ook enkele wijzigingen aangebracht, want je krijgt nu als tegemoetkoming voor de verwachte moeilijkheden met het stijgen en dalen van de waarde van onderdelen een hoger budget om je team samen te stellen, namelijk 150 miljoen euro. Daarnaast krijg je per punt dat je met je team behaalt nu 19.000 euro, zodat je sneller een beter team samen kunt gaan stellen.

We wensen je veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
pi_79122187
Mijn vraag was dus of er tussen de kwalificatie en de race ook punten geteld werden, maar het blijkt van niet?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 12:30:47 #3
54593 crew  Olga
Cheese
pi_79122201
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:30 schreef mista het volgende:
Mijn vraag was dus of er tussen de kwalificatie en de race ook punten geteld werden, maar het blijkt van niet?
nope idd. Na de race pas
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_79122550
Hoelaat begint de wedstrijd?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 12:43:06 #5
54593 crew  Olga
Cheese
pi_79122589
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:41 schreef TheDutchguy het volgende:
Hoelaat begint de wedstrijd?
1 uur
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_79126295
wanneer worden de punten bekend gemaakt?
pi_79127233
Volgens mij heb ik maar 1 punt
pi_79127490
Ik heb er volgens mij best wel veel met Liuzzi en Mercedes motor uit de Force India
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79127566
Ik heb ~138 punten, weet niet of dat een beetje goed is Wel blij met mijn combi van Luizzi en Force India Chassis, Glock en Lotus was wat minder
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 15:06:16 #10
18653 crew  D.
pi_79127569
Waar zijn jullie punten?

wil graag weten of ik tevreden mag zijn
pi_79127579
Als Sauber niet was uitgevallen zat ik nog goed denk ik. Maar ze moesten beide uitvallen.
Had ik beter voor de goedkopere Force India kunnen gaan en dan ook nog eens een betere coureur kunnen kiezen dan di Grassi.

Alleen Liuzzi heeft me geholpen nu. Liuzzi.
pi_79127816
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:18:22 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79128048
Dikke punten met Alonso
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79128132
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:18 schreef nils7 het volgende:
Dikke punten met Alonso


Volgens mij kon je met geen mogelijkheid 1 van de toprijders/motoren/chassis in je team hebben. Dan hield je niet eens genoeg over voor de goedkoopste andere dingen.
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 15:22:29 #15
18653 crew  D.
pi_79128202
edit
pi_79128231
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
Je chassis kan toch op 2 plaatsen eindigen?
pi_79128257
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
Volgens dat ding zou ik 181 punten hebben, dat zou best wel netjes zijn
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79128278
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:22 schreef D. het volgende:

[..]

Klopt

Schumi had net gekund
De net-niet-top kon wel inderdaad. Maar dan moest je voor de rest Bruno Senna en Hispania en al die troep kiezen.

Ik had zo gehoopt op Sauber... 53 miljoen en daar gaf ik dan een goede tweede rijder voor op en dan bakt Sauber er helemaal niets van. Meteen een grote achterstand t.o.v de rest denk ik
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 15:26:28 #19
18653 crew  D.
pi_79128359
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:24 schreef Desunoto het volgende:

[..]

De net-niet-top kon wel inderdaad.
Ik had geëdit , ook voor Schumi kom je net 1 miljoentje te kort

Webber is dus de duurst mogelijke speler
pi_79128370
Hoe deed Virgin racing het eigenlijk?

Vast niet goed
pi_79128381
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef TheDutchguy het volgende:

[..]

Je chassis kan toch op 2 plaatsen eindigen?
Klopt, maar als 1 van de 2 chassis bijvoorbeeld uitvalt vanaf plek 20, krijgt dat chassis dan alleen -15 voor de uitval, of ook 5 punten voor p20?
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 15:33:01 #22
18653 crew  D.
pi_79128633
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:26 schreef TheDutchguy het volgende:
Hoe deed Virgin racing het eigenlijk?
Niet
pi_79128931
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef jeroenbl het volgende:
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie?
Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen.
Strafpunten worden alleen uitgedeeld als de uitval door een mankement aan chassis of motor komt.
Punten voor de positie worden uiteraard NIET uitegedeeld, het is een uitval...
.
pi_79128991
Hoe telt Trulli eigenlijk, want hij is wel binnen het limiet gefinished en toch uitgevallen..
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79129115
Hoe zit het eigenlijk met uitvallers in de laatste rondes? Zoals Trulli nu bijvoorbeeld: staat wel geklasseerd, maar is niet onder de finishvlag door geweest. Tellen die punten mee? Of juist strafpunten als uitvaller?
pi_79129176
Oh, dat was al gevraagd. Sneller op invoeren klikken volgende keer.
pi_79129179
dat worden weinig punten deze race denk ik
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_79129208
143 punten volgens de calculator.
pi_79129383
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:44 schreef k_man het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met uitvallers in de laatste rondes? Zoals Trulli nu bijvoorbeeld: staat wel geklasseerd, maar is niet onder de finishvlag door geweest. Tellen die punten mee? Of juist strafpunten als uitvaller?
Coureur / chassis / motor krijgen punten voor de klassering, maar ook eventuele minpunten voor chassis of motor (afhankelijk van de reden van de uitval).
.
pi_79129674
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:51 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Coureur / chassis / motor krijgen punten voor de klassering, maar ook eventuele minpunten voor chassis of motor (afhankelijk van de reden van de uitval).
Nu snap ik het niet meer. Net zei je dat bij uitval de punten voor de klassering uiteraard niet worden uitgedeeld
pi_79129693


[ Bericht 100% gewijzigd door Marco001 op 14-03-2010 16:03:28 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_79129728
Even een vraagje tussendoor, kun je je nu niet meer aanmelden bij de Manager? De knop "bevestig" na het kiezen van onderdelen blijft namelijk lichtgrijs
pi_79129797
voor alleen de race kom ik uit op iets meer als 80 punten.. Coureurs waren Trulli en Buemo
Straks maar Trulli inhalen en een andere motor kopen(heb nu de Virgin motor)

Incl qualification komt ik uit op zo'n 164 punten.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 14 maart 2010 @ 16:05:03 #34
194695 franklop
Fran knock
pi_79129851
184, zal wel 169 worden door uitvallen Trulli
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 14 maart 2010 @ 16:05:43 #35
194695 franklop
Fran knock
pi_79129872
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
Even een vraagje tussendoor, kun je je nu niet meer aanmelden bij de Manager? De knop "bevestig" na het kiezen van onderdelen blijft namelijk lichtgrijs
kan pas weer als de punten zijn vergeven, dat zal morgenavond om 20:00 zijn, dus dan kan je gewoonw eer meedoen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79129892
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
Even een vraagje tussendoor, kun je je nu niet meer aanmelden bij de Manager? De knop "bevestig" na het kiezen van onderdelen blijft namelijk lichtgrijs
Inderdaad, snap ik ook niet helemaal.. Ik kan wel gewoon verkopen enzo..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_79129899
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:05 schreef franklop het volgende:

[..]

kan pas weer als de punten zijn vergeven, dat zal morgenavond om 20:00 zijn, dus dan kan je gewoonw eer meedoen
Dank
pi_79130111
Hmm, beide rijders uitgevallen. Gelukkig niet door hun eigen schuld, dus geen strafpunten.

Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
pi_79130363
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:
Hmm, beide rijders uitgevallen. Gelukkig niet door hun eigen schuld, dus geen strafpunten.

Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
In de regels kan ik niets vinden over strafpunten voor coureurs bij uitval door eigen schuld. In de puntentelling staat alleen uitval genoemd onder chassis en motor.
pi_79130380
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:
Hmm, beide rijders uitgevallen. Gelukkig niet door hun eigen schuld, dus geen strafpunten.

Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
Virgin motor, Torro Rosso chassis en als rijders Trulli en Buemo, beiden volgens mij buiten hun schuld om uitgevallen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 16:18:21 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79130407
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven. Daarna zal op FOK!sport spoedig een bericht volgen waarin alles qua punten en strafpunten duidelijk geworden is.

Feit is dat alle nieuwkomers strafpunten zullen krijgen, alleen voor welk onderdeel is nog niet nog niet bekend. Dat gaan we spoedig achterhalen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79130851
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:17 schreef jeroenbl het volgende:

[..]

In de regels kan ik niets vinden over strafpunten voor coureurs bij uitval door eigen schuld. In de puntentelling staat alleen uitval genoemd onder chassis en motor.
Hmm, nee, inderdaad. Vreemd is dat eigenlijk. Als het de schuld van de rijder is krijg je gewoon 0 punten, maar als het door een technische fout komt krijg je ook nog eens strafpunten.
  zondag 14 maart 2010 @ 16:29:42 #43
194695 franklop
Fran knock
pi_79130884
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:11 schreef k_man het volgende:

Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen.
Liuzzi en Sutil in team en lotus chassis en motor, allemaal gefinished, enkel strafpunten doordat trulli stilviel
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79131057
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven. Daarna zal op FOK!sport spoedig een bericht volgen waarin alles qua punten en strafpunten duidelijk geworden is.

Feit is dat alle nieuwkomers strafpunten zullen krijgen, alleen voor welk onderdeel is nog niet nog niet bekend. Dat gaan we spoedig achterhalen.
Maar Trulli is geklasseerd, dus volgens de regels géén DNF.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 16:34:04 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79131117
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef k_man het volgende:

[..]

Maar Trulli is geklasseerd, dus volgens de regels géén DNF.
Klopt, maar hij heeft de vlag niet gezien, dus Trulli krijgt punten, maar het chassis of de motor krijgt naast punten ook strafpunten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79131162
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt, maar hij heeft de vlag niet gezien, dus Trulli krijgt punten, maar het chassis of de motor krijgt naast punten ook strafpunten.
Belachelijk. Van de FIA krijg je in zo'n geval wel gewoon de punten, maar van Fok niet?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 16:37:39 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79131292
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Belachelijk. Van de FIA krijg je in zo'n geval wel gewoon de punten, maar van Fok niet?
Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79131324
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.
Niet volgens de FIA regels.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 16:42:17 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79131545
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Niet volgens de FIA regels.
Je zit hier in een grijs gebied, omdat hij wel geklasseerd is maar de finish nimmer gezien heeft. We hebben na lang beraad besloten te doen zoals we het doen. Hiermee wijken we niet af van de managers die er in het verleden al zijn geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79133728
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is.
Was het overigens wel een probleem of was Trulli gewoon helemaal kapot?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 14 maart 2010 @ 17:46:56 #51
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_79134520
145 punten, een schappelijk begin
Jammer van Trulli, anders 160 gehad.
En, belangrijker, weer flink wat geld erbij

-edit-
Wanneer worden de punten eigenlijk officieel bekend gemaakt?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_79135169
morgen 8 uur 's avonds volgens mij.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 18:07:49 #53
18653 crew  D.
pi_79135462
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven.
pi_79137128
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef Waffle het volgende:

[..]

Was het overigens wel een probleem of was Trulli gewoon helemaal kapot?
Tja, is het team verplciht daar uberhaupt een verklaring voor te geven?
pi_79144103
Je kan toch onmogelijk dat chassis minpunten geven? Voor zover bekend, viel die niet uit maar heeft hij zijn auto uit voorzorg maar gewoon geparkeerd omdat hij niet verder moest om in de uitslag voor te komen.

Ondanks dat je regel altijd zo was, zou je die niet gaan aanpassen naar het meest logische? Alleen strafpunten als de FIA je laat uitvallen, nooit meer onduidelijkheid over. Nu krijg je elke keer dezelfde onzin vragen... wees gewoon verstandig zou ik zeggen.
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_79144344
Ik zou ook gewoon voor de FIA uitslag gaan. Om mensen met Trulli nu strafpunten te geven omdat 'ie volgens FOK! uitgevallen is, slaat natuurlijk nergens op. Bij de FIA uitslag staat 'ie geklasseerd. Daar zou je dus vanuit moeten gaan.
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 22:03:55 #57
18653 crew  D.
pi_79147964
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:05 schreef Roadtoad het volgende:
Je kan toch onmogelijk dat chassis minpunten geven? Voor zover bekend, viel die niet uit maar heeft hij zijn auto uit voorzorg maar gewoon geparkeerd omdat hij niet verder moest om in de uitslag voor te komen.
Dat begreep ik zo ook
  zondag 14 maart 2010 @ 22:06:11 #58
194695 franklop
Fran knock
pi_79148129
HIj had weldegelijk hydaulische problemen, maar de organisatie zal morgen tekst en uitleg geven
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79148153
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:03 schreef D. het volgende:

[..]

Dat begreep ik zo ook
Overigens zeg ik dit niet uit zelf belang, ik heb Trulli(?) niet maar de regel is gewoon raar.
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:08:10 #60
194695 franklop
Fran knock
pi_79148272
trulli zelf krijgt sowieso geen minpunten overigens, zo begreep ik het
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 14 maart 2010 @ 22:08:43 #61
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_79148308
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:08 schreef Desunoto het volgende:
Ik zou ook gewoon voor de FIA uitslag gaan. Om mensen met Trulli nu strafpunten te geven omdat 'ie volgens FOK! uitgevallen is, slaat natuurlijk nergens op. Bij de FIA uitslag staat 'ie geklasseerd. Daar zou je dus vanuit moeten gaan.
Eens, ik heb Trulli zelf wel, maar als hij geklasseerd staat bij FIA wie is FOK! dan om anders te beslissen
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_79148486
Tvp, goede eerste ronde, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Volgens mij 199 punten.
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 22:16:36 #63
18653 crew  D.
pi_79148878
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:06 schreef Roadtoad het volgende:

[..]

Overigens zeg ik dit niet uit zelf belang, ik heb Trulli(?) niet maar de regel is gewoon raar.
ik heb Lotus, dus wellicht zelfbelang, maar hij stopte imho echt omdat ie klaar was.
Volgens mij maakte Olaf daar nog een opmerking over zelfs

Trulli dacht even niet aan de Fok F1 manager toen ie besloot te parkeren
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 22:21:05 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79149166
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:08 schreef Kally het volgende:

[..]

Eens, ik heb Trulli zelf wel, maar als hij geklasseerd staat bij FIA wie is FOK! dan om anders te beslissen
Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 22:28:21 #65
18653 crew  D.
pi_79149689
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.
Maar het is niet door die problemen dat ie de vlag niet zag, het is doordat ie stopte omdat zijn race erop zat en hij de auto niet verder wilde belasten
pi_79150393
Trouwens, mag ik er nog even op wijzen dat de officiele stand van Chandok een ongeluk is? Heeft niks met een fout in het chassis of motor te maken..
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 22:55:39 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79151373
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:37 schreef Roadtoad het volgende:
Trouwens, mag ik er nog even op wijzen dat de officiele stand van Chandok een ongeluk is? Heeft niks met een fout in het chassis of motor te maken..
Klopt. Daar houden we ook rekening mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79153547
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.
Uh-huh. Ze krijgen punten omdat ze gefinished zijn, maar ze krijgen minpunten omdat ze niet gefinished zijn...
pi_79155130
Buemi schijnt trouwens ook niet langs de vlag geweest te zijn, lees ik.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 maart 2010 @ 00:14:03 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79155185
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:12 schreef k_man het volgende:
Buemi schijnt trouwens ook niet langs de vlag geweest te zijn, lees ik.
Klopt. Hij viel met 2 ronden te gaan stil
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79155276
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:06 schreef Ermanon het volgende:
Ik heb ~138 punten, weet niet of dat een beetje goed is Wel blij met mijn combi van Luizzi en Force India Chassis, Glock en Lotus was wat minder
had ik eerst ook maar toch aangepast
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 maart 2010 @ 00:32:30 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79155767
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Uh-huh. Ze krijgen punten omdat ze gefinished zijn, maar ze krijgen minpunten omdat ze niet gefinished zijn...
Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf

Wel geklasseerd, niet gefinisht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79155927
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf

Wel geklasseerd, niet gefinisht.
Maar ben je het er nou niet mee eens, voor alle simpelheid. Dat je onderscheid had moeten maken tussen wel en niet in de classificatie? En niet daarbinnen nog kijken naar uitval of niet? Is toch simpeler, overzichtelijker voor iedereen of ben ik nou gek?
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_79156063
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf

Wel geklasseerd, niet gefinisht.
Trouwens, het wordt nog steeds niet begrepen. Als je 20 ronden achterstand hebt en nog steeds rijdt, kan je natuurlijk ook ophouden met rijden. Je hoeft niet als enige nog even 20 ronden te maken als iedereen weg is. Dus besluit je de auto er gewoon aan de kant te zetten en uit te stappen, gebeurd vrij regelmatig...

Ga het nou gewoon simpel doen, nu en in volgende managers. Ben je in de classificatie terecht gekomen, niks aan de hand. Mensen die uitvielen, kijken wat het probleem was.
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_79157029
De FIA beschouwt een uitval binnen x rondes voor het eind gewoon als 'geclassificeerd'.

Dit zijn de - let wel, voorlopige - probleemgevallen, volgens f1.com:
quote:
17 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 46 Hydraulics 20
Ret 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 28 Hydraulics 14
Ret 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 17 Mechanical 23
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 16 Gearbox 19
Ret 12 Vitaly Petrov Renault 13 Suspension 17
Ret 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 11 Hydraulics 16
Ret 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 2 Hydraulics 22
Ret 20 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1 Accident 24
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 07:39:22 #76
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79157703
Misschien is het al gevraagd hoor, maar wanneer zijn de punten bekend?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79157786
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven. Daarna zal op FOK!sport spoedig een bericht volgen waarin alles qua punten en strafpunten duidelijk geworden is.
vanavond dus
pi_79160432
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:48 schreef Roadtoad het volgende:

[..]

Trouwens, het wordt nog steeds niet begrepen. Als je 20 ronden achterstand hebt en nog steeds rijdt, kan je natuurlijk ook ophouden met rijden. Je hoeft niet als enige nog even 20 ronden te maken als iedereen weg is. Dus besluit je de auto er gewoon aan de kant te zetten en uit te stappen, gebeurd vrij regelmatig...

Ga het nou gewoon simpel doen, nu en in volgende managers. Ben je in de classificatie terecht gekomen, niks aan de hand. Mensen die uitvielen, kijken wat het probleem was.
Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...
pi_79160721
156 punten, jammer dat Sutil spinde aan het begin.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 maart 2010 @ 11:05:25 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79161507
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...
Als Senna de finishvlag had gehaald dan was hij volgens mijn berekeningen gewoon geklasseerd geweest. Hij had dan 4 ronden achterstand gehad, wat neer komt op meer dan 90% van de afgelegde afstand. Die 90% is het criterium om nog geklasseerd te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79167121
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als Senna de finishvlag had gehaald dan was hij volgens mijn berekeningen gewoon geklasseerd geweest. Hij had dan 4 ronden achterstand gehad, wat neer komt op meer dan 90% van de afgelegde afstand. Die 90% is het criterium om nog geklasseerd te worden.
Je beseft dat ik daar niet naar vroeg?
pi_79170617
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Je beseft dat ik daar niet naar vroeg?
Jawel, maar het antwoord stond er ergens in een ander topic. .
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...
Uit het racetopic:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

[[[Dat was de vraag ]]]


Disclaimer: we kunnen afwijken als meer crewleden daarmee eens zijn.
Edit: en aangezien de FIA een 90%-regel erop na houdt, tellen wagens die niet meer dan 90 % hebben afgelegd, niet mee voor een klassering. Duss....
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79170884
Maar ze krijgen dan geen strafpunten, omdat ze geen technisch probleem hadden of wel? Dit gaat volgens mij wel een beetje ver maarja
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79170912
Zonde, was aardig op weg met Sutil en Liuzzi. Die spin maakte het net iets minder helaas, maar de punten vallen me niet heel erg tegen.
pi_79172425
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:22 schreef Waffle het volgende:
Maar ze krijgen dan geen strafpunten, omdat ze geen technisch probleem hadden of wel? Dit gaat volgens mij wel een beetje ver maarja
Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten. Het onderdeel heeft immers gefaald. Een gediskwalificeerde coureur staat niet in de uitslag, dus niet geklasseerd, dus geen punten. Maar wel -50 punten 'gescoord'.

Voorbeeld daarvan was in 2008, Rubens Barrichello die in de allereerste race de zwarte vlag kreeg en in de F1-manager van toen -50 punten kreeg (maar hij had wel iets voor de kwalificatie). Toen kregen veel mensen een negatief budget omdat het de eerste race van het seizoen was. Dat kan dus gebeuren.


Even uit het andere topic gevist, dit staat nu ook in de Speluitleg van de F1-manager:
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:10 schreef Sally het volgende:

[..]

Als een team niet aan de start verschijnt, krijgt het geen punten. Ook als het bij de kwalificatie niet meedoet.

Maar, mocht een onderdeel onverhoopt niet deelnemen aan een raceweekend en daarmee geen enkel punt gescoord hebben, is de daling van die onderdelen minder hard omdat er net gedaan wordt in de berekening alsof ze 30 punten hebben gehaald. Dan wordt de daling met 0,045 % per punt berekend over 30 punten. Deze onderdelen halen geen punten voor je team, ze hebben immers in het echt niet geracet.
(uit de Speluitleg)


Strafpunten worden alleen voor het volgende uitgedeeld:

Coureurs

Kwalificatie
Strafseconden: -15
Annulering van snelste ronde kwalificatie: -15
Teruggezet op grid: -15

Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.

Race
Diskwalificatie door fout coureur (bv. rijgedrag): -50
Drivethrough: -15
Stop & go: -20
Tijdstraf achteraf: -15

Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.


Chassis'
Overige punten chassis

Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door chassisfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout van team: -75

Onder technische fouten worden onder andere verstaan: remmen, hydraulica, vering, ophanging, benzinetekort, mechanica, stuurinrichting en elektronica.


Motoren

Overige punten motoren

Versnellingsbak vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -10
Motor vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -15
Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door motorfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde motorfout van team: -75

Deze eerste twee straffen kunnen ieder maximaal één keer per auto per weekend worden uitgedeeld.

Onder technische fouten worden onder andere verstaan: motor, versnellingsbak, aandrijving, olielekkage, koppeling en benzinedruk.


Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79172485
wat ik jammer vind, is dat er geen regel is die het voorkomt dat straks iedereen met Alonso, Massa, Ferrari, Ferrari zijn team samenstelt.

Andere managers hebben een regel die ervoor zorgt dat je nooit meer dan 1 onderdeel/coureur van 1 team mag hebben. Hierdoor moet je meer keuzes maken. Bijvoorbeeld door Alonso te kiezen en dan een RedBull chassis of juist andersom door Vettel te kiezen met een Ferari chassis.

En ja ik weet het, dan doe ik toch mee met die andere manager. Maar gewoon een puntje om over na te denken voor volgend jaar.
  maandag 15 maart 2010 @ 15:59:31 #87
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_79172533
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Sally het volgende:

[..]

Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten.
Dus als ze wel geklasseerd zijn, maar niet hebben uitgereden dankzij een technisch probleem, dan krijgen ze géén strafpunten?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_79172606
Jawel dus.

Zie ook mijn edit, inclusief een voorbeeld.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79172656
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:58 schreef amstelboot het volgende:
wat ik jammer vind, is dat er geen regel is die het voorkomt dat straks iedereen met Alonso, Massa, Ferrari, Ferrari zijn team samenstelt.

Andere managers hebben een regel die ervoor zorgt dat je nooit meer dan 1 onderdeel/coureur van 1 team mag hebben. Hierdoor moet je meer keuzes maken. Bijvoorbeeld door Alonso te kiezen en dan een RedBull chassis of juist andersom door Vettel te kiezen met een Ferari chassis.

En ja ik weet het, dan doe ik toch mee met die andere manager. Maar gewoon een puntje om over na te denken voor volgend jaar.
Dat kan in onze manager niet, omdat je in principe niet genoeg budget hebt om allemaal verschillende onderdelen aan te schaffen. Onze onderdelen hebben allemaal een andere prijs. En je redt het bijna niet om niet én chassis én motor van bijv. HRT te kiezen.

Waarom zou dat zo hard nodig zijn, die regel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 16:37:30 (accentjes op letters + opmaak) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79174524
Nou goed, ik zal mijn vraag even proberen te verduidelijken, want ik weet niet of ie goed overkwam.

We hebben nu het 'geval' Trulli: wel in de einduitslag, niet langs de vlag geweest. Standpunt van de wedstrijdleiding is kennelijk: wel punten voor de behaalde plaats, maar óók strafpunten vanwege uitvallen.

Stel nu eens de omgekeerde situatie: wel langs de vlag geweest, maar niet opgenomen in de einduitslag (vanwege te grote achterstand). Krijg ik dan wel of geen punten? Of zelfs strafpunten als de grote achterstand veroorzaakt werd door de reparatie van een defect dat de auto tien ronden lang in de pits hield?
pi_79174781
Volgens mij is het zo:

Uitgevallen, maar toch geklasseerd:
- Punten voor je uiteindelijke positie
- Strafpunten voor motor/chassis voor uitvalbeurt

Gefinished, maar niet geklasseerd
- geen punten en ook geen strafpunten

Sally/PSM kunnen dit bevestigen denk ik
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 15 maart 2010 @ 16:58:27 #92
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79175287
Kleine tvp
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_79175394
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef franklop het volgende:
Volgens mij is het zo:

Uitgevallen, maar toch geklasseerd:
- Punten voor je uiteindelijke positie
- Strafpunten voor coureur/motor/chassis voor uitvalbeurt

Gefinished, maar niet geklasseerd
- geen punten en ook geen maar eventueel wel strafpunten

Sally/PSM kunnen dit bevestigen denk ik
Dat moet het zijn.

Als een coureur een DNF/Ret bij zijn naam heeft staan in de uitslag, ligt het aan de uitvalreden of hij dan wel zijn teamonderdelen strafpunten krijgen.

Zie deze lijst op de officiele F1-site, die FOK! in principe aanhoudt wat betreft uitslagen en uitvalredenen:
quote:
13 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 49 +92.6 secs 18
14 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 48 +1 Lap 13
15 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 47 +2 Laps 21
16 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 46 +3 Laps 15
17 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 46 Hydraulics 20
Ret 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 28 Hydraulics 14
Ret 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 17 Mechanical 23
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 16 Gearbox 19
Ret 12 Vitaly Petrov Renault 13 Suspension 17
Ret 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 11 Hydraulics 16
Ret 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 2 Hydraulics 22
Ret 20 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1 Accident 24
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79176162
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:02 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat kan in onze manager niet, omdat je in principe niet genoeg budget hebt om allemaal verschillende onderdelen aan te schaffen. Onze onderdelen hebben allemaal een andere prijs. En je redt het bijna niet om niet én chassis én motor van bijv. HRT te kiezen.

Waarom zou dat zo hard nodig zijn, die regel?
My bad. Had verkeerd gerekend. Ik dacht dat je als je nu rond de 200 punten al rond de 38 miljoen winst uit zou komen, waardoor je dan binnen 3-4 races alles van ferrari kon hebben. Maar het is 3,8 miljoen. Dan goed geregeld en ook veel minder makkelijk om de 'beste' onderdelen te halen dan met mijn foute berekening.
pi_79176451
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:01 schreef Sally het volgende:
Dat moet het zijn.
Is dat niet raar dan? In het ene geval wordt het niet passeren van de vlag aangegrepen als reden om de betreffende auto als uitvaller te zien (gevolg: strafpunten), maar in het andere geval is het wél passeren van de vlag kennelijk geen reden om toch punten toe te kennen? Wat is er nu leidend? De einduitslag of het finishen?
quote:
Als een coureur een DNF/Ret bij zijn naam heeft staan in de uitslag, ligt het aan de uitvalreden of hij dan wel zijn teamonderdelen strafpunten krijgen.

Bij Trulli noch Buemi staat een RET of DNF genoemd. Bij Trulli staat wel iets over hydraulics, bij Buemi staat niks. Als je alleen deze sheet ziet, zou je denken dat Buemi probleemloos over de finish is gekomen.
pi_79176493
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef amstelboot het volgende:

[..]

My bad. Had verkeerd gerekend. Ik dacht dat je als je nu rond de 200 punten al rond de 38 miljoen winst uit zou komen, waardoor je dan binnen 3-4 races alles van ferrari kon hebben. Maar het is 3,8 miljoen. Dan goed geregeld en ook veel minder makkelijk om de 'beste' onderdelen te halen dan met mijn foute berekening.
Ah, ok

Kommaatje verkeerd, kan de besten overkomen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79177138
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dat niet raar dan? In het ene geval wordt het niet passeren van de vlag aangegrepen als reden om de betreffende auto als uitvaller te zien (gevolg: strafpunten), maar in het andere geval is het wél passeren van de vlag kennelijk geen reden om toch punten toe te kennen? Wat is er nu leidend? De einduitslag of het finishen?
Al eerder gezegd:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Sally het volgende:

[..]

Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten. Het onderdeel heeft immers gefaald. Een gediskwalificeerde coureur staat niet in de uitslag, dus niet geklasseerd, dus geen punten. Maar wel -50 punten 'gescoord'.

Voorbeeld daarvan was in 2008, Rubens Barrichello die in de allereerste race de zwarte vlag kreeg en in de F1-manager van toen -50 punten kreeg (maar hij had wel iets voor de kwalificatie). Toen kregen veel mensen een negatief budget omdat het de eerste race van het seizoen was. Dat kan dus gebeuren.
quote:
[..]

Bij Trulli noch Buemi staat een RET of DNF genoemd. Bij Trulli staat wel iets over hydraulics, bij Buemi staat niks. Als je alleen deze sheet ziet, zou je denken dat Buemi probleemloos over de finish is gekomen.
Buemi en Trulli (en dus de STR- en Lotus-onderdelen) krijgen hun punten voor de respectievelijk 16e en 17e plaats. Maar omdat bij Trulli er iets mis was met de hydraulica, krijgt het chassis een straf van 15 punten. "Het onderdeel heeft immers gefaald."

Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de crew de uitslag van Formula1.com aanhoudt om te bepalen of een coureur wel of niet geklasseerd is? En als een coureur dus minder dan 90 % van de raceafstand heeft afgelegd omdat hij zo vaak gelapt is, dan is dat voor de FIA een dnf. Dus niet geklasseerd voor de punten (in het echt dan wel in de F1-manager).

Eventuele verwisselingen of onreglementaire aanpassingen van bijvoorbeeld een motor of een versnellingsbak haalt de crew uit de scruteneeringrapporten op FIA.com.

Daar kunnen we overigens als crew wel van afwijken, als bijvoorbeeld tv-beelden of interviews aangeven dat het toch een geplofte motor is (om maar een voorbeeld uit de lucht te grijpen).


We zijn bij Buemi nog niet helemaal zeker wat er aan de hand was, dus daar kunnen we nog besluiten om alsnog een straf toe te kennen. Vanaf 19 uur gaan we de strafpunten definitief maken, en om 20 uur gaan de teams weer los.

Dan kunnen we ook het Puntenbericht gaan opstellen met de klassementen. Dus dat zal iets later volgen. Daarin staat ook kort de uitleg van de toegekende strafpunten.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79177820
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:46 schreef Sally het volgende:
Al eerder gezegd:
Ja, dat weet ik. Ik gaf aan dat er geen logica zit in de manier van redeneren. In het ene geval is de vlag zaligmakend, maar in het omgekeerde geval geldt opeens iets anders. Dan telt alleen nog de einduitslag. Zo de wind waait, waait m'n jasje...
quote:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de crew de uitslag van Formula1.com aanhoudt om te bepalen of een coureur wel of niet geklasseerd is?
Dat de crew zich tegenspreekt en in bochten wringt om recht te praten wat krom is. Het verhaal dat de DNF of RET bepalend zijn wordt weer net zo snel terzijde geschoven als dat het ter tafel kwam nu blijkt dat Buemi en Trulli die aanduiding niet hebben.
quote:
We zijn bij Buemi nog niet helemaal zeker wat er aan de hand was, dus daar kunnen we nog besluiten om alsnog een straf toe te kennen. Vanaf 19 uur gaan we de strafpunten definitief maken, en om 20 uur gaan de teams weer los.
Volgens mij - weet ik overigens niet zeker - zijn teams verplicht om een reden op te geven voor het uitvallen van hun auto's. Toro Rosso heeft dat kennelijk niet hoeven doen, aangezien ze gewoon geklasseerd zijn. Wie weet wat er allemaal aan de hand was met die auto? Ook daarom is het handig om gewoon de klassering aan te houden om te bepalen wie 'uitgevallen' is. Daar staat namelijk altijd een reden bij, dus weet je ook meteen hoe het zit met de strafpunten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 18:11:25 ]
  Leukste jonkie 2022 maandag 15 maart 2010 @ 18:11:36 #99
213457 engine
pi_79177862
even punten kijken
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 15 maart 2010 @ 18:24:50 #100
44833 mista
Bebogeen
pi_79178315
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:11 schreef eNGine10 het volgende:
even punten kijken
staan er nog niet op??
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 18:25:06 #101
18653 crew  D.
pi_79178326
I've said it before and I'll say it again: Trulli's auto heeft niet gefaald, hij was klaar.

Maar als jullie onterecht stafpunten gaan uitdelen, het zij zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')