abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 17:46:56 #51
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_79134520
145 punten, een schappelijk begin
Jammer van Trulli, anders 160 gehad.
En, belangrijker, weer flink wat geld erbij

-edit-
Wanneer worden de punten eigenlijk officieel bekend gemaakt?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_79135169
morgen 8 uur 's avonds volgens mij.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 18:07:49 #53
18653 crew  D.
pi_79135462
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven.
pi_79137128
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef Waffle het volgende:

[..]

Was het overigens wel een probleem of was Trulli gewoon helemaal kapot?
Tja, is het team verplciht daar uberhaupt een verklaring voor te geven?
pi_79144103
Je kan toch onmogelijk dat chassis minpunten geven? Voor zover bekend, viel die niet uit maar heeft hij zijn auto uit voorzorg maar gewoon geparkeerd omdat hij niet verder moest om in de uitslag voor te komen.

Ondanks dat je regel altijd zo was, zou je die niet gaan aanpassen naar het meest logische? Alleen strafpunten als de FIA je laat uitvallen, nooit meer onduidelijkheid over. Nu krijg je elke keer dezelfde onzin vragen... wees gewoon verstandig zou ik zeggen.
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_79144344
Ik zou ook gewoon voor de FIA uitslag gaan. Om mensen met Trulli nu strafpunten te geven omdat 'ie volgens FOK! uitgevallen is, slaat natuurlijk nergens op. Bij de FIA uitslag staat 'ie geklasseerd. Daar zou je dus vanuit moeten gaan.
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 22:03:55 #57
18653 crew  D.
pi_79147964
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:05 schreef Roadtoad het volgende:
Je kan toch onmogelijk dat chassis minpunten geven? Voor zover bekend, viel die niet uit maar heeft hij zijn auto uit voorzorg maar gewoon geparkeerd omdat hij niet verder moest om in de uitslag voor te komen.
Dat begreep ik zo ook
  zondag 14 maart 2010 @ 22:06:11 #58
194695 franklop
Fran knock
pi_79148129
HIj had weldegelijk hydaulische problemen, maar de organisatie zal morgen tekst en uitleg geven
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79148153
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:03 schreef D. het volgende:

[..]

Dat begreep ik zo ook
Overigens zeg ik dit niet uit zelf belang, ik heb Trulli(?) niet maar de regel is gewoon raar.
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:08:10 #60
194695 franklop
Fran knock
pi_79148272
trulli zelf krijgt sowieso geen minpunten overigens, zo begreep ik het
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 14 maart 2010 @ 22:08:43 #61
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_79148308
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:08 schreef Desunoto het volgende:
Ik zou ook gewoon voor de FIA uitslag gaan. Om mensen met Trulli nu strafpunten te geven omdat 'ie volgens FOK! uitgevallen is, slaat natuurlijk nergens op. Bij de FIA uitslag staat 'ie geklasseerd. Daar zou je dus vanuit moeten gaan.
Eens, ik heb Trulli zelf wel, maar als hij geklasseerd staat bij FIA wie is FOK! dan om anders te beslissen
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_79148486
Tvp, goede eerste ronde, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Volgens mij 199 punten.
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 22:16:36 #63
18653 crew  D.
pi_79148878
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:06 schreef Roadtoad het volgende:

[..]

Overigens zeg ik dit niet uit zelf belang, ik heb Trulli(?) niet maar de regel is gewoon raar.
ik heb Lotus, dus wellicht zelfbelang, maar hij stopte imho echt omdat ie klaar was.
Volgens mij maakte Olaf daar nog een opmerking over zelfs

Trulli dacht even niet aan de Fok F1 manager toen ie besloot te parkeren
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 22:21:05 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79149166
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:08 schreef Kally het volgende:

[..]

Eens, ik heb Trulli zelf wel, maar als hij geklasseerd staat bij FIA wie is FOK! dan om anders te beslissen
Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 22:28:21 #65
18653 crew  D.
pi_79149689
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.
Maar het is niet door die problemen dat ie de vlag niet zag, het is doordat ie stopte omdat zijn race erop zat en hij de auto niet verder wilde belasten
pi_79150393
Trouwens, mag ik er nog even op wijzen dat de officiele stand van Chandok een ongeluk is? Heeft niks met een fout in het chassis of motor te maken..
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 22:55:39 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79151373
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:37 schreef Roadtoad het volgende:
Trouwens, mag ik er nog even op wijzen dat de officiele stand van Chandok een ongeluk is? Heeft niks met een fout in het chassis of motor te maken..
Klopt. Daar houden we ook rekening mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79153547
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats.
Uh-huh. Ze krijgen punten omdat ze gefinished zijn, maar ze krijgen minpunten omdat ze niet gefinished zijn...
pi_79155130
Buemi schijnt trouwens ook niet langs de vlag geweest te zijn, lees ik.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 maart 2010 @ 00:14:03 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79155185
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:12 schreef k_man het volgende:
Buemi schijnt trouwens ook niet langs de vlag geweest te zijn, lees ik.
Klopt. Hij viel met 2 ronden te gaan stil
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79155276
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:06 schreef Ermanon het volgende:
Ik heb ~138 punten, weet niet of dat een beetje goed is Wel blij met mijn combi van Luizzi en Force India Chassis, Glock en Lotus was wat minder
had ik eerst ook maar toch aangepast
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 maart 2010 @ 00:32:30 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79155767
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Uh-huh. Ze krijgen punten omdat ze gefinished zijn, maar ze krijgen minpunten omdat ze niet gefinished zijn...
Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf

Wel geklasseerd, niet gefinisht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79155927
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf

Wel geklasseerd, niet gefinisht.
Maar ben je het er nou niet mee eens, voor alle simpelheid. Dat je onderscheid had moeten maken tussen wel en niet in de classificatie? En niet daarbinnen nog kijken naar uitval of niet? Is toch simpeler, overzichtelijker voor iedereen of ben ik nou gek?
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_79156063
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf

Wel geklasseerd, niet gefinisht.
Trouwens, het wordt nog steeds niet begrepen. Als je 20 ronden achterstand hebt en nog steeds rijdt, kan je natuurlijk ook ophouden met rijden. Je hoeft niet als enige nog even 20 ronden te maken als iedereen weg is. Dus besluit je de auto er gewoon aan de kant te zetten en uit te stappen, gebeurd vrij regelmatig...

Ga het nou gewoon simpel doen, nu en in volgende managers. Ben je in de classificatie terecht gekomen, niks aan de hand. Mensen die uitvielen, kijken wat het probleem was.
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_79157029
De FIA beschouwt een uitval binnen x rondes voor het eind gewoon als 'geclassificeerd'.

Dit zijn de - let wel, voorlopige - probleemgevallen, volgens f1.com:
quote:
17 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 46 Hydraulics 20
Ret 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 28 Hydraulics 14
Ret 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 17 Mechanical 23
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 16 Gearbox 19
Ret 12 Vitaly Petrov Renault 13 Suspension 17
Ret 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 11 Hydraulics 16
Ret 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 2 Hydraulics 22
Ret 20 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1 Accident 24
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 07:39:22 #76
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79157703
Misschien is het al gevraagd hoor, maar wanneer zijn de punten bekend?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79157786
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven. Daarna zal op FOK!sport spoedig een bericht volgen waarin alles qua punten en strafpunten duidelijk geworden is.
vanavond dus
pi_79160432
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:48 schreef Roadtoad het volgende:

[..]

Trouwens, het wordt nog steeds niet begrepen. Als je 20 ronden achterstand hebt en nog steeds rijdt, kan je natuurlijk ook ophouden met rijden. Je hoeft niet als enige nog even 20 ronden te maken als iedereen weg is. Dus besluit je de auto er gewoon aan de kant te zetten en uit te stappen, gebeurd vrij regelmatig...

Ga het nou gewoon simpel doen, nu en in volgende managers. Ben je in de classificatie terecht gekomen, niks aan de hand. Mensen die uitvielen, kijken wat het probleem was.
Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...
pi_79160721
156 punten, jammer dat Sutil spinde aan het begin.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 maart 2010 @ 11:05:25 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79161507
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...
Als Senna de finishvlag had gehaald dan was hij volgens mijn berekeningen gewoon geklasseerd geweest. Hij had dan 4 ronden achterstand gehad, wat neer komt op meer dan 90% van de afgelegde afstand. Die 90% is het criterium om nog geklasseerd te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79167121
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als Senna de finishvlag had gehaald dan was hij volgens mijn berekeningen gewoon geklasseerd geweest. Hij had dan 4 ronden achterstand gehad, wat neer komt op meer dan 90% van de afgelegde afstand. Die 90% is het criterium om nog geklasseerd te worden.
Je beseft dat ik daar niet naar vroeg?
pi_79170617
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Je beseft dat ik daar niet naar vroeg?
Jawel, maar het antwoord stond er ergens in een ander topic. .
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar...
Uit het racetopic:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

[[[Dat was de vraag ]]]


Disclaimer: we kunnen afwijken als meer crewleden daarmee eens zijn.
Edit: en aangezien de FIA een 90%-regel erop na houdt, tellen wagens die niet meer dan 90 % hebben afgelegd, niet mee voor een klassering. Duss....
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79170884
Maar ze krijgen dan geen strafpunten, omdat ze geen technisch probleem hadden of wel? Dit gaat volgens mij wel een beetje ver maarja
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79170912
Zonde, was aardig op weg met Sutil en Liuzzi. Die spin maakte het net iets minder helaas, maar de punten vallen me niet heel erg tegen.
pi_79172425
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:22 schreef Waffle het volgende:
Maar ze krijgen dan geen strafpunten, omdat ze geen technisch probleem hadden of wel? Dit gaat volgens mij wel een beetje ver maarja
Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten. Het onderdeel heeft immers gefaald. Een gediskwalificeerde coureur staat niet in de uitslag, dus niet geklasseerd, dus geen punten. Maar wel -50 punten 'gescoord'.

Voorbeeld daarvan was in 2008, Rubens Barrichello die in de allereerste race de zwarte vlag kreeg en in de F1-manager van toen -50 punten kreeg (maar hij had wel iets voor de kwalificatie). Toen kregen veel mensen een negatief budget omdat het de eerste race van het seizoen was. Dat kan dus gebeuren.


Even uit het andere topic gevist, dit staat nu ook in de Speluitleg van de F1-manager:
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:10 schreef Sally het volgende:

[..]

Als een team niet aan de start verschijnt, krijgt het geen punten. Ook als het bij de kwalificatie niet meedoet.

Maar, mocht een onderdeel onverhoopt niet deelnemen aan een raceweekend en daarmee geen enkel punt gescoord hebben, is de daling van die onderdelen minder hard omdat er net gedaan wordt in de berekening alsof ze 30 punten hebben gehaald. Dan wordt de daling met 0,045 % per punt berekend over 30 punten. Deze onderdelen halen geen punten voor je team, ze hebben immers in het echt niet geracet.
(uit de Speluitleg)


Strafpunten worden alleen voor het volgende uitgedeeld:

Coureurs

Kwalificatie
Strafseconden: -15
Annulering van snelste ronde kwalificatie: -15
Teruggezet op grid: -15

Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.

Race
Diskwalificatie door fout coureur (bv. rijgedrag): -50
Drivethrough: -15
Stop & go: -20
Tijdstraf achteraf: -15

Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.


Chassis'
Overige punten chassis

Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door chassisfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout van team: -75

Onder technische fouten worden onder andere verstaan: remmen, hydraulica, vering, ophanging, benzinetekort, mechanica, stuurinrichting en elektronica.


Motoren

Overige punten motoren

Versnellingsbak vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -10
Motor vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -15
Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door motorfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde motorfout van team: -75

Deze eerste twee straffen kunnen ieder maximaal één keer per auto per weekend worden uitgedeeld.

Onder technische fouten worden onder andere verstaan: motor, versnellingsbak, aandrijving, olielekkage, koppeling en benzinedruk.


Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79172485
wat ik jammer vind, is dat er geen regel is die het voorkomt dat straks iedereen met Alonso, Massa, Ferrari, Ferrari zijn team samenstelt.

Andere managers hebben een regel die ervoor zorgt dat je nooit meer dan 1 onderdeel/coureur van 1 team mag hebben. Hierdoor moet je meer keuzes maken. Bijvoorbeeld door Alonso te kiezen en dan een RedBull chassis of juist andersom door Vettel te kiezen met een Ferari chassis.

En ja ik weet het, dan doe ik toch mee met die andere manager. Maar gewoon een puntje om over na te denken voor volgend jaar.
  maandag 15 maart 2010 @ 15:59:31 #87
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_79172533
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Sally het volgende:

[..]

Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten.
Dus als ze wel geklasseerd zijn, maar niet hebben uitgereden dankzij een technisch probleem, dan krijgen ze géén strafpunten?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_79172606
Jawel dus.

Zie ook mijn edit, inclusief een voorbeeld.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79172656
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:58 schreef amstelboot het volgende:
wat ik jammer vind, is dat er geen regel is die het voorkomt dat straks iedereen met Alonso, Massa, Ferrari, Ferrari zijn team samenstelt.

Andere managers hebben een regel die ervoor zorgt dat je nooit meer dan 1 onderdeel/coureur van 1 team mag hebben. Hierdoor moet je meer keuzes maken. Bijvoorbeeld door Alonso te kiezen en dan een RedBull chassis of juist andersom door Vettel te kiezen met een Ferari chassis.

En ja ik weet het, dan doe ik toch mee met die andere manager. Maar gewoon een puntje om over na te denken voor volgend jaar.
Dat kan in onze manager niet, omdat je in principe niet genoeg budget hebt om allemaal verschillende onderdelen aan te schaffen. Onze onderdelen hebben allemaal een andere prijs. En je redt het bijna niet om niet én chassis én motor van bijv. HRT te kiezen.

Waarom zou dat zo hard nodig zijn, die regel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 16:37:30 (accentjes op letters + opmaak) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79174524
Nou goed, ik zal mijn vraag even proberen te verduidelijken, want ik weet niet of ie goed overkwam.

We hebben nu het 'geval' Trulli: wel in de einduitslag, niet langs de vlag geweest. Standpunt van de wedstrijdleiding is kennelijk: wel punten voor de behaalde plaats, maar óók strafpunten vanwege uitvallen.

Stel nu eens de omgekeerde situatie: wel langs de vlag geweest, maar niet opgenomen in de einduitslag (vanwege te grote achterstand). Krijg ik dan wel of geen punten? Of zelfs strafpunten als de grote achterstand veroorzaakt werd door de reparatie van een defect dat de auto tien ronden lang in de pits hield?
pi_79174781
Volgens mij is het zo:

Uitgevallen, maar toch geklasseerd:
- Punten voor je uiteindelijke positie
- Strafpunten voor motor/chassis voor uitvalbeurt

Gefinished, maar niet geklasseerd
- geen punten en ook geen strafpunten

Sally/PSM kunnen dit bevestigen denk ik
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 15 maart 2010 @ 16:58:27 #92
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79175287
Kleine tvp
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_79175394
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef franklop het volgende:
Volgens mij is het zo:

Uitgevallen, maar toch geklasseerd:
- Punten voor je uiteindelijke positie
- Strafpunten voor coureur/motor/chassis voor uitvalbeurt

Gefinished, maar niet geklasseerd
- geen punten en ook geen maar eventueel wel strafpunten

Sally/PSM kunnen dit bevestigen denk ik
Dat moet het zijn.

Als een coureur een DNF/Ret bij zijn naam heeft staan in de uitslag, ligt het aan de uitvalreden of hij dan wel zijn teamonderdelen strafpunten krijgen.

Zie deze lijst op de officiele F1-site, die FOK! in principe aanhoudt wat betreft uitslagen en uitvalredenen:
quote:
13 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 49 +92.6 secs 18
14 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 48 +1 Lap 13
15 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 47 +2 Laps 21
16 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 46 +3 Laps 15
17 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 46 Hydraulics 20
Ret 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 28 Hydraulics 14
Ret 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 17 Mechanical 23
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 16 Gearbox 19
Ret 12 Vitaly Petrov Renault 13 Suspension 17
Ret 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 11 Hydraulics 16
Ret 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 2 Hydraulics 22
Ret 20 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1 Accident 24
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79176162
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:02 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat kan in onze manager niet, omdat je in principe niet genoeg budget hebt om allemaal verschillende onderdelen aan te schaffen. Onze onderdelen hebben allemaal een andere prijs. En je redt het bijna niet om niet én chassis én motor van bijv. HRT te kiezen.

Waarom zou dat zo hard nodig zijn, die regel?
My bad. Had verkeerd gerekend. Ik dacht dat je als je nu rond de 200 punten al rond de 38 miljoen winst uit zou komen, waardoor je dan binnen 3-4 races alles van ferrari kon hebben. Maar het is 3,8 miljoen. Dan goed geregeld en ook veel minder makkelijk om de 'beste' onderdelen te halen dan met mijn foute berekening.
pi_79176451
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:01 schreef Sally het volgende:
Dat moet het zijn.
Is dat niet raar dan? In het ene geval wordt het niet passeren van de vlag aangegrepen als reden om de betreffende auto als uitvaller te zien (gevolg: strafpunten), maar in het andere geval is het wél passeren van de vlag kennelijk geen reden om toch punten toe te kennen? Wat is er nu leidend? De einduitslag of het finishen?
quote:
Als een coureur een DNF/Ret bij zijn naam heeft staan in de uitslag, ligt het aan de uitvalreden of hij dan wel zijn teamonderdelen strafpunten krijgen.

Bij Trulli noch Buemi staat een RET of DNF genoemd. Bij Trulli staat wel iets over hydraulics, bij Buemi staat niks. Als je alleen deze sheet ziet, zou je denken dat Buemi probleemloos over de finish is gekomen.
pi_79176493
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef amstelboot het volgende:

[..]

My bad. Had verkeerd gerekend. Ik dacht dat je als je nu rond de 200 punten al rond de 38 miljoen winst uit zou komen, waardoor je dan binnen 3-4 races alles van ferrari kon hebben. Maar het is 3,8 miljoen. Dan goed geregeld en ook veel minder makkelijk om de 'beste' onderdelen te halen dan met mijn foute berekening.
Ah, ok

Kommaatje verkeerd, kan de besten overkomen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79177138
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dat niet raar dan? In het ene geval wordt het niet passeren van de vlag aangegrepen als reden om de betreffende auto als uitvaller te zien (gevolg: strafpunten), maar in het andere geval is het wél passeren van de vlag kennelijk geen reden om toch punten toe te kennen? Wat is er nu leidend? De einduitslag of het finishen?
Al eerder gezegd:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Sally het volgende:

[..]

Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten. Het onderdeel heeft immers gefaald. Een gediskwalificeerde coureur staat niet in de uitslag, dus niet geklasseerd, dus geen punten. Maar wel -50 punten 'gescoord'.

Voorbeeld daarvan was in 2008, Rubens Barrichello die in de allereerste race de zwarte vlag kreeg en in de F1-manager van toen -50 punten kreeg (maar hij had wel iets voor de kwalificatie). Toen kregen veel mensen een negatief budget omdat het de eerste race van het seizoen was. Dat kan dus gebeuren.
quote:
[..]

Bij Trulli noch Buemi staat een RET of DNF genoemd. Bij Trulli staat wel iets over hydraulics, bij Buemi staat niks. Als je alleen deze sheet ziet, zou je denken dat Buemi probleemloos over de finish is gekomen.
Buemi en Trulli (en dus de STR- en Lotus-onderdelen) krijgen hun punten voor de respectievelijk 16e en 17e plaats. Maar omdat bij Trulli er iets mis was met de hydraulica, krijgt het chassis een straf van 15 punten. "Het onderdeel heeft immers gefaald."

Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de crew de uitslag van Formula1.com aanhoudt om te bepalen of een coureur wel of niet geklasseerd is? En als een coureur dus minder dan 90 % van de raceafstand heeft afgelegd omdat hij zo vaak gelapt is, dan is dat voor de FIA een dnf. Dus niet geklasseerd voor de punten (in het echt dan wel in de F1-manager).

Eventuele verwisselingen of onreglementaire aanpassingen van bijvoorbeeld een motor of een versnellingsbak haalt de crew uit de scruteneeringrapporten op FIA.com.

Daar kunnen we overigens als crew wel van afwijken, als bijvoorbeeld tv-beelden of interviews aangeven dat het toch een geplofte motor is (om maar een voorbeeld uit de lucht te grijpen).


We zijn bij Buemi nog niet helemaal zeker wat er aan de hand was, dus daar kunnen we nog besluiten om alsnog een straf toe te kennen. Vanaf 19 uur gaan we de strafpunten definitief maken, en om 20 uur gaan de teams weer los.

Dan kunnen we ook het Puntenbericht gaan opstellen met de klassementen. Dus dat zal iets later volgen. Daarin staat ook kort de uitleg van de toegekende strafpunten.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79177820
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:46 schreef Sally het volgende:
Al eerder gezegd:
Ja, dat weet ik. Ik gaf aan dat er geen logica zit in de manier van redeneren. In het ene geval is de vlag zaligmakend, maar in het omgekeerde geval geldt opeens iets anders. Dan telt alleen nog de einduitslag. Zo de wind waait, waait m'n jasje...
quote:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de crew de uitslag van Formula1.com aanhoudt om te bepalen of een coureur wel of niet geklasseerd is?
Dat de crew zich tegenspreekt en in bochten wringt om recht te praten wat krom is. Het verhaal dat de DNF of RET bepalend zijn wordt weer net zo snel terzijde geschoven als dat het ter tafel kwam nu blijkt dat Buemi en Trulli die aanduiding niet hebben.
quote:
We zijn bij Buemi nog niet helemaal zeker wat er aan de hand was, dus daar kunnen we nog besluiten om alsnog een straf toe te kennen. Vanaf 19 uur gaan we de strafpunten definitief maken, en om 20 uur gaan de teams weer los.
Volgens mij - weet ik overigens niet zeker - zijn teams verplicht om een reden op te geven voor het uitvallen van hun auto's. Toro Rosso heeft dat kennelijk niet hoeven doen, aangezien ze gewoon geklasseerd zijn. Wie weet wat er allemaal aan de hand was met die auto? Ook daarom is het handig om gewoon de klassering aan te houden om te bepalen wie 'uitgevallen' is. Daar staat namelijk altijd een reden bij, dus weet je ook meteen hoe het zit met de strafpunten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 18:11:25 ]
pi_79177862
even punten kijken
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 15 maart 2010 @ 18:24:50 #100
44833 mista
Bebogeen
pi_79178315
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:11 schreef eNGine10 het volgende:
even punten kijken
staan er nog niet op??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')