abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 16:51:57 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79646789
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:44 schreef Joene het volgende:
Bedankt daar gaat je kans op de prijzen
Mja, je kunt maar met 1 account prijzen winnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:51:58 #202
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_79650087
hmm Webber in mn team was een goede zet
pi_79650959
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:43 schreef D. het volgende:
Welliswaar met 2 teams, maar toch
Da's nou jammer: als je met kloons meedoet, maak je geen enkele kans meer op prijzen. Niets, noppes, nada

Staat duidelijk in de Regels.


Dus mijn collega heeft het niet juist met:
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, je kunt maar met 1 account prijzen winnen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 19:27:08 #204
18653 crew  D.
pi_79651070
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:23 schreef Sally het volgende:

[..]

Da's nou jammer: als je met kloons meedoet, maak je geen enkele kans meer op prijzen. Niets, noppes, nada

Staat duidelijk in de Regels.


Dus mijn collega heeft het niet juist met:
[..]
Het is geen kloon, het is een 2e account

  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 19:28:57 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79651126
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef D. het volgende:

[..]

Het is geen kloon, het is een 2e account

Een subtiel verschil dat we niet zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79651346
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef D. het volgende:

[..]

Het is geen kloon, het is een 2e account

Heb je toch echt pech:
quote:
5. Deelname door één persoon met meerdere accounts (klonen) is niet toegestaan. Prijzen worden alleen dan uitgereikt wanneer een deelnemer slechts met één account aan het spel meedoet.
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/regels
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 19:44:57 #207
18653 crew  D.
pi_79651611
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:35 schreef Sally het volgende:

[..]

Heb je toch echt pech:
[..]

http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/regels
Ach, het zij zo.
Ik heb niet de illusie hoog te eindigen


Ik neem aan dat jullie een klooncheck doen voor de uitreiking?
Dit is nl. het eerste jaar dat ik mijn kansen spreidt, naar idee van mensen die het jaarlijks doen
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 19:45:39 #208
18653 crew  D.
pi_79651629
Al is het wel raar trouwens, da's hetzelfde als de jackpot niet uitkeren omdat iemand 2 loten heeft gekocht
pi_79652477
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:44 schreef D. het volgende:

[..]

Ach, het zij zo.
Ik heb niet de illusie hoog te eindigen


Ik neem aan dat jullie een klooncheck doen voor de uitreiking?
Dit is nl. het eerste jaar dat ik mijn kansen spreidt, naar idee van mensen die het jaarlijks doen
Ja, we doen een klooncheck. En dan halen we zo al je accounts eruit.

Vorig jaar is er ook een kloon gevonden bij een user die een prijs zou krijgen, alleen hebben we dat niet kenbaar gemaakt maar gewoon een volgende genomen. En twee jaar terug waren er wel twee users die hoog eindigden maar beide hadden kloons, die ook hoog eindigden. Ze hadden zelfs accounts aangemaakt die heel erg op het origineel leken en die je eigenlijk zo al als kloon kon bestempelen Die zijn in het Uitslagbericht ook genoemd dat ze uitgesloten werden van alle prijzen.

We hebben al jaren in de regels dat er maar met 1 account gemanaged mag worden, en we pikken ze er altijd uit.
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:45 schreef D. het volgende:
Al is het wel raar trouwens, da's hetzelfde als de jackpot niet uitkeren omdat iemand 2 loten heeft gekocht
Dat vind ik dan weer iets anders: je hebt geen enkele invloed op een trekking, daarom is het ook een Kansspel, een loterij. De managers worden gedoogd door de Belastingdienst, maar niet meer dan dat.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79652636
En alle personen 'die jaarlijks hun kansen spreiden' zijn dan niet hoog geëindigd. Anders waren ze zeker door de mand gevallen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79652674
58, valt niet tegen.
.
pi_79653514
Hoe kan het overigens dat mijn budget opeens negatief is, terwijl dat eerst niet het geval was? Mijn team telt nu toch wel gewoon mee? Ik heb van rijder gewisseld en volgens mij waren toen de bedragen per rijder anders dan nu. Ik kon namelijk gewoon alles bevestigen en dergelijke. Ik hield zelfs nog budget over..
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 20:45:25 #213
18653 crew  D.
pi_79653585
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:14 schreef Sally het volgende:
En alle personen 'die jaarlijks hun kansen spreiden' zijn dan niet hoog geëindigd. Anders waren ze zeker door de mand gevallen.
Tja, wat is 'niet hoog'?

Top 100 is imho best hoog te noemen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 20:48:32 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79653665
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:42 schreef Waffle het volgende:
Hoe kan het overigens dat mijn budget opeens negatief is, terwijl dat eerst niet het geval was? Mijn team telt nu toch wel gewoon mee? Ik heb van rijder gewisseld en volgens mij waren toen de bedragen per rijder anders dan nu. Ik kon namelijk gewoon alles bevestigen en dergelijke. Ik hield zelfs nog budget over..
het team telt gewoon mee.

Je hebt na het uitdelen van de punten de vorige keer meteen gewisseld?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79653691
Ja dat klopt.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 20:51:36 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79653739
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:49 schreef Waffle het volgende:
Ja dat klopt.
Dan kan het kloppen. De prijzen van de onderdelen waren toen door een foutje nog niet aangepast. Dat is pas 45 minuten later gebeurd.

Het betrof hetzelfde foutje als waardoor er geen punten om 20:00 uitgedeeld werden destijds. Dat is nu opgelost.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79653940
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:45 schreef D. het volgende:

[..]

Tja, wat is 'niet hoog'?

Top 100 is imho best hoog te noemen
In de top waar de prijzen verdeeld werden. Dat is niet de top 100
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 21:06:48 #218
18653 crew  D.
pi_79654155
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:58 schreef Sally het volgende:

[..]

In de top waar de prijzen verdeeld werden. Dat is niet de top 100
De prijzen werden uitgedeeld aan mensen die niet in de top 100 zaten?

  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:36:33 #219
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_79654915
63 punten Nu hopen dat Sutil me niet weer in de steek laat zoals vorige keer.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 21:38:10 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79654955
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:06 schreef D. het volgende:

[..]

De prijzen werden uitgedeeld aan mensen die niet in de top 100 zaten?

At random
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79656403
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:06 schreef D. het volgende:

[..]

De prijzen werden uitgedeeld aan mensen die niet in de top 100 zaten?

Zat eerder te denken aan top 10

Oh, en twee of drie jaar terug waren er dus wel 2 users die met 4 accounts (ieder 2) in de top 25 vielen

Busted!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 10:20:49 #222
18653 crew  D.
pi_79663834
Is er al zicht op wanneer de punten van de users achter hun naam zichtbaar zijn?
(bij subleague wel zo overzichtelijk )
pi_79663860
Zo'n 169 punten voor deze race.
pi_79663884
Als die rekenmachine klopt 215 punten dit weekend Al zullen er nog wel strafpunten voor Lotus vanaf gaan.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 10:28:49 #225
18653 crew  D.
pi_79663924
quote:
Op zondag 28 maart 2010 10:25 schreef Waffle het volgende:
Als die rekenmachine klopt 215 punten dit weekend
Reken er maar niet op
pi_79664004
Hmm, volgens deze calculator 137 punten dit weekend. Nog even afwachten wat de uitvalreden was voor Sutil.
pi_79664220
quote:
Op zondag 28 maart 2010 10:20 schreef D. het volgende:
Is er al zicht op wanneer de punten van de users achter hun naam zichtbaar zijn?
(bij subleague wel zo overzichtelijk )
Ik zal de devver nog een keer schoppen.

Moet nog iets anders dringends gemaakt worden.


Aangezien Formula1.com nog geen uitvalredenen heeft genoemd, kan het nog niet allemaal verwerkt zijn.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79666067
bagger.. Maar 70 punten..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_79667066
Waarschijnlijk 203 punten
pi_79668013
77 punten voor dit weekend.
Jammer van Sutil (motor) en Petrov.
Zo kan ik nooit m'n team wijzigen. Wordt alleen maar minder waard en niet genoeg geld om betere onderdelen te kopen.
pi_79668293
Liuzzi en Alguersuari Met name Liuzzi is echt koning afgelopen twee races.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79668509
quote:
Op zondag 28 maart 2010 13:37 schreef jeroenbl het volgende:
77 punten voor dit weekend.
Jammer van Sutil (motor) en Petrov.
Zo kan ik nooit m'n team wijzigen. Wordt alleen maar minder waard en niet genoeg geld om betere onderdelen te kopen.
Dat ben ik met je eens.

Mensen die voor de allereerste race al een slechte gok hadden gemaakt zijn nu al volstrekt kansloos omdat hun hele team met miljoenen omlaag gaat en alles wat het beter doet weer omhoog gaat.

Leuk bedacht zo'n systeem, maar het is toch niet echt handig...
pi_79669081
quote:
Op zondag 28 maart 2010 13:55 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.

Mensen die voor de allereerste race al een slechte gok hadden gemaakt zijn nu al volstrekt kansloos omdat hun hele team met miljoenen omlaag gaat en alles wat het beter doet weer omhoog gaat.

Leuk bedacht zo'n systeem, maar het is toch niet echt handig...
We hebben daarvoor gecompenseerd met a) een hoger startbudget en b) meer geld per gehaald punt.

En we gaan het zeker nauwlettend in de gaten houden.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79669141
Na de eerste race ging ik voor de grap eens kijken wat alles waard zou zijn als ik het allemaal verkocht... kwam op 5 miljoen minder uit. En dat is inclusief het geld dat ik kreeg van de punten.
pi_79669213
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:16 schreef Desunoto het volgende:
Na de eerste race ging ik voor de grap eens kijken wat alles waard zou zijn als ik het allemaal verkocht... kwam op 5 miljoen minder uit. En dat is inclusief het geld dat ik kreeg van de punten.
Kijk, met zo'n vergelijking kunnen we iets.

Dan is de waardestijging/daling wellicht toch nog te hard.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 28 maart 2010 @ 14:19:36 #236
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_79669234
yup, je moet de eerste gok (race) goed hebben wil je meteen mee kunnen. Anders kun je nu alleen nog maar een beetje meekabbelen.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2010 @ 14:20:54 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79669275
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:18 schreef Sally het volgende:

[..]

Kijk, met zo'n vergelijking kunnen we iets.

Dan is de waardestijging/daling wellicht toch nog te hard.
Ik ben al aan het kijken naar verbeteringen voor volgend jaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79669435
Oh wacht, sorry dat was nog exclusief het geld van de punten. Dus ik leed uiteindelijk zo'n 3,2 miljoen verlies. Toch nog best veel. En er zullen ongetwijfeld anderen zijn die meer verlies leden.

Stijgingen en dalingen van een miljoen of meer per motor/chassis/coureur zijn echt wat te hoog IMO.
  zondag 28 maart 2010 @ 14:30:02 #239
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_79669564
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik ben al aan het kijken naar verbeteringen voor volgend jaar.
dat vind ik leuk te horen, dat men de opmerkingen afweegt en serieus neemt

Lijkt me een hoop werk inzitten voor de betrokkenen en kritiek is dan niet altijd even leuk te horen, maar de reactie er op is top.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_79669783
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:30 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

dat vind ik leuk te horen, dat men de opmerkingen afweegt en serieus neemt
Uiteraard, en wat dit punt betreft werd dit al voor de eerste race opgeworpen en hebben we - toen we noodgedwongen opnieuw de F1-manager moesten opstarten - er echt serieus over nagedacht, vandaar het hogere startbudget en meer geld per gescoord punt.
quote:
Lijkt me een hoop werk inzitten voor de betrokkenen en kritiek is dan niet altijd even leuk te horen, maar de reactie er op is top.
Het is zeker niet altijd leuk, en het werk wat erin gaat zitten om het aan te passen als de crew het niet 'even zelf' kan aanpassen, is niet misselijk.

Maar een gedegen reactie retour voor meedenkende (en daarmee meehelpende) users, is altijd vanzelfsprekend wat mij betreft.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79669843
Overigens is het nu de manager wel aan de gang is, niet te doen om de percentages van stijging/daling aan te passen. Daarmee ga je - aangezien er een herstelscript is dat alle ronden die geweest zijn weer doorloopt - alles op z'n kop gooien.

Veel users zouden budget erbij krijgen vanwege de mindere daling, maar de kans is er ook dat wissels niet te betalen waren, waardoor het herstelscript de budgetten ook negatief kan bijstellen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 14:47:26 #242
18653 crew  D.
pi_79670012
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:18 schreef Sally het volgende:



Dan is de waardestijging/daling wellicht toch nog te hard.

Vaste prijzen geven veel meer duidelijkheid


Daarbij: de hoogstscorende mensen hadden 192 punten wat goed is voor zo'n 3,6 miljoen.
Alonso is met 4 miljoen gestegen
pi_79670127
Ik heb dus ook een verkeerde keus gemaakt. Maar ik denk dat ik mijn team even zo laat en even de uitslagen afwacht van de komende 2 races en mijn team ga aanpassen voor de GP van Barcelona.

Of is dat een verkeerde strategie ?

Mijn team:
Pedro de la Rosa
Adrian Sutil
HRT Cosworth Motor
Lotus-chassis

Eigenlijk stom dus, dat ik voor coureurs uit de middenmoot heb gekozen, ipv een goede motor/chassis uit de middenmoot...
pi_79670245
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:47 schreef D. het volgende:

[..]

Vaste prijzen geven veel meer duidelijkheid


Daarbij: de hoogstscorende mensen hadden 192 punten wat goed is voor zo'n 3,6 miljoen.
Alonso is met 4 miljoen gestegen
Klopt, maar vergeet niet dat er een maximum stijging en daling is van 20%. Alonso is begonnen op 73 mln en na 2 races al 80,1 mln waard. 120% van 73 is 87,6 mln, dus als ie zo door gaat is hij over nog 2 races al aan zijn maximum. En zal hij af en toe wellicht tijdelijk nog weer iets goedkoper zijn. Je niet zo goed presterende onderdelen zullen tegelijkertijd aan hun minimumprijs van 80% komen en dan niet meer verder dalen. Ook over 2 of 3 races waarschijnlijk.

Vanaf dan kun je dus gaan sparen zonder nog meer te verliezen En dan op het juiste moment profiteren
pi_79670257
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:40 schreef Sally het volgende:
Overigens is het nu de manager wel aan de gang is, niet te doen om de percentages van stijging/daling aan te passen. Daarmee ga je - aangezien er een herstelscript is dat alle ronden die geweest zijn weer doorloopt - alles op z'n kop gooien.

Veel users zouden budget erbij krijgen vanwege de mindere daling, maar de kans is er ook dat wissels niet te betalen waren, waardoor het herstelscript de budgetten ook negatief kan bijstellen.
Volgens mij gaat je hele budget gewoon altijd omlaag of niet? Mijn waarde index gaat bijna net zoveel omlaag als wat ik aan prijzengeld krijg. Zo is het natuurlijk heel moeilijk om je team daadwerkelijk te verbeteren.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 15:21:09 #246
18653 crew  D.
pi_79671021
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:55 schreef wout147 het volgende:

[..]

Klopt, maar vergeet niet dat er een maximum stijging en daling is van 20%.
Dat vergat ik wel. Nouja, vergeten, ik wist het niet
pi_79672373
125
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 28 maart 2010 @ 16:47:16 #248
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79673720
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:18 schreef Sally het volgende:

[..]

Kijk, met zo'n vergelijking kunnen we iets.

Dan is de waardestijging/daling wellicht toch nog te hard.
Of het startbudget te laag, waardoor je alleen of iig voornameljk achterhoede spul moet kopen wat sowieso in waarde daalt.

Sally, jij had toch Rosberg in je team? Is die wel in waarde gestegen, of is zelfs die gedaald?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79674117
Telt Trulli als uitgevallen eigenlijk, want hij is gewoon niet van start gegaan toch? Waarom moet die vent altijd zo moeilijk doen voor onze manager Dan heb ik weer lekker gegokt met motor en chassis.. De Force India Mercedes kapot en chassis van Lotus kapot. Daar gaat mijn mooie score
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79674181
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:47 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Of het startbudget te laag, waardoor je alleen of iig voornameljk achterhoede spul moet kopen wat sowieso in waarde daalt.
Dat is het denk ik ja. Ik heb nu een waardeloos chassis en motor die elke keer minder waard worden.
pi_79674382
De calculator heeft strafpunten uitgedeeld.
Ik heb nu -11 voor de race en totaal 32 puntjes over
Team is nog 143.368.476 waard
pi_79674528
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:47 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Of het startbudget te laag, waardoor je alleen of iig voornameljk achterhoede spul moet kopen wat sowieso in waarde daalt.
Het startbudget was 140 miljoen euro, wat we na het opnieuw beginnen naar 150 miljoen hebben gedaan. Met 10 miljoen kun je dus echt al heel wat beters kopen.

Wellicht niet van alle onderdelen aan het begin een betere kopen, maar toch wel van 1 onderdeel het meest dure kopen wat je nog kunt betalen. Of je geld over twee onderdelen spreiden. En dan is 10 miljoen best veel extra's.

Ik heb dan ook 1 onderdeel zo duur mogelijk gekocht, en dan kon ik zelfs nog ipv een HRT-motor een Lotus-motor kopen.
quote:
Sally, jij had toch Rosberg in je team? Is die wel in waarde gestegen, of is zelfs die gedaald?
Ja, Rosberg was (opnieuw) mijn Dark Horse, en hij heeft me opnieuw niet teleurgesteld, net als een paar jaar geleden

http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/member/id/4729
quote:
Info van Nico Rosberg

Dit is een coureur bij Mercedes Grand Prix.

Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 65.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 66.959.750,-
Gelukkig had ik dus wel redelijk wat punten verdiend, 160 voor de vorige en zoals het er nu uitziet weer 160 voor deze race, dus ik heb wel iets kunnen upgraden voor deze race.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 28 maart 2010 @ 17:34:54 #253
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79675047
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:14 schreef Sally het volgende:


Ja, Rosberg was (opnieuw) mijn Dark Horse, en hij heeft me opnieuw niet teleurgesteld, net als een paar jaar geleden
Ok, die die is bijna 2 miljoen gestegen
Kan je ook zien of je team nu in totaal meer waard is dan het startbudget?

Maar de meeste mensen hebben toch voornamelijk achterhoede spul met een middenmoter. En bij mij is het iig zo dat het geld dat ik scoor ongeveer gelijk is als m'n waardeverlies. Ik schiet dus niet veel op

Een paar jaar geleden had ik bij f1racing meegedaan, die hebben ook variabele waardes, net zo als deze waar ik dit jaar aan meedoe. Die beide manager hebben beide een startbudget waarmee je ook 1 of 2 onderdelen van topteams kan kopen. Dat is niet voor niks denk ik....
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79675083
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:08 schreef jeroenbl het volgende:
De calculator heeft strafpunten uitgedeeld.
Ik heb nu -11 voor de race en totaal 32 puntjes over
Team is nog 143.368.476 waard
Ik heb er 137 en desondanks wordt m'n team alleen maar minder waard.
pi_79675442
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:34 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ok, die die is bijna 2 miljoen gestegen
Kan je ook zien of je team nu in totaal meer waard is dan het startbudget?
Dan moet ik alle waardes optellen, even wachten.


Ik kom op: ¤ 152.188.550. Dus iets meer dan het startbudget van 150 miljoen. Maar daarvoor is alleen Rosberg te danken.
quote:
Maar de meeste mensen hebben toch voornamelijk achterhoede spul met een middenmoter. En bij mij is het iig zo dat het geld dat ik scoor ongeveer gelijk is als m'n waardeverlies. Ik schiet dus niet veel op
Tja, dat het zo hard zou gaan, had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. En dan hadden we al 'maar' 0,045 % gekozen als waardestijging/daling per punt. Dus echt niet veel.

Dat zou dan bijv. naar 0,02 % moeten (let wel, procenten, dus nog eens door 100 delen). Als je dan een maximale stijging/daling van 20 % zou aanhouden, maar dan duurt het 1000 punten voor het onderdeel de max bereikt. Dat ga je bijna niet redden in 19 races, per race kan een coureur bijv. max. 200 punten halen, een motor/chassis 100 punten.

Dan kunnen we ervoor kiezen om de max iets omlaag te stellen.

Maar dan heb je ook pas later dat de waardedaling is beëindigd, en dat je dan kunt gaan sparen, wat wout147 aanhaalde.
quote:
Een paar jaar geleden had ik bij f1racing meegedaan, die hebben ook variabele waardes, net zo als deze waar ik dit jaar aan meedoe. Die beide manager hebben beide een startbudget waarmee je ook 1 of 2 onderdelen van topteams kan kopen. Dat is niet voor niks denk ik....
Wellicht is dat zeker iets om in de gaten te houden voor komende seizoenen: een nog hoger startbudget, meer geld per punt, enz.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79677233
Het systeem moet echt een remake krijgen en liefst nog in dit seizoen.

Als je 2 miljoen krijgt voor je punten maar als de coureur die je wil met 1 miljoen stijgt, en de coureur die je in wil ruilen met 1 miljoen daalt... dan kom je nog nergens!

Ik denk dat een paar wijzigingen op alle punten een positief verschil kunnen maken. Dus waarde dalingen en stijgingen een stuk minder groot. 50% minder groot of zo. En dan ook ietsjes minder transferkosten.
  zondag 28 maart 2010 @ 18:54:40 #257
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79677243
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79677296
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Desunoto het volgende:
Het systeem moet echt een remake krijgen en liefst nog in dit seizoen.
Niet te doen zonder alles overhoop te gooien.
quote:
Als je 2 miljoen krijgt voor je punten maar als de coureur die je wil met 1 miljoen stijgt, en de coureur die je in wil ruilen met 1 miljoen daalt... dan kom je nog nergens!

Ik denk dat een paar wijzigingen op alle punten een positief verschil kunnen maken. Dus waarde dalingen en stijgingen een stuk minder groot. 50% minder groot of zo. En dan ook ietsjes minder transferkosten.
Het enige wat we nu nog kunnen doen is het aanpassen van de maximale waardestijging/daling.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2010 @ 18:56:58 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79677329
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
je mag op ieder moment starten.

Grote veranderingen zitten er voor dit jaar niet meer in, maar we zijn wel duidelijk aan het kijken wat er beter kan. Volgend jaar zal het nog beter zijn dan nu al het geval is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79677341
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
Nee, je mag nu ook instappen.

Maar je mist wel punten van de eerdere races, dus zul je wellicht minder makkelijk in de top eindigen.


Hoe zit dat bij de managers waar jij ook nog aan meedoet/deed?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79677381
Mja. 'Hate to say i told you so' of zoiets.
pi_79677532
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:58 schreef k_man het volgende:
Mja. 'Hate to say i told you so' of zoiets.
Zit nou niet zo te emmeren, want we hebben er wel degelijk aandacht aan besteed. Ik ga niet nog eens herhalen wat we hebben gedaan. En we besteden er nog aandacht aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79677963
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Volgens mij lijkt het dit seizoen allemaal wat moeilijker omdat er in de onderste regionen geen koopjes zitten deze keer. De goedkope 3 teams presteren allemaal slecht, en je kunt niet zonder die onderdelen. In eerdere seizoenen zat er altijd wel zo'n te laag geprijsd onderdeel in. (Lees: Veel beter presterend dan dat de crew inschatte voor het seizoen.) Even nagezocht: 2005 Trulli en Toyota, 2006 Sauber, 2007 Rosberg. Waardoor iedereen al snel hetzelfde team heeft. Zeker omdat toen de prijzen bij fok nog statisch waren. Het variabele maakt dit gelukkig wat minder makkelijk.
Zelfde verhaal vorig jaar (niet bij fok): Brawn wordt als goedkoopste team in de markt gezet, dus na 2 races heeft iedereen hetzelfde team, wat het spelletje er niet spannender op maakt.

Dus: niet zeuren en gewoon een paar races afwachten
pi_79678198
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaar Hoef ik het niet meer te doen
quote:
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd.
quote:
Volgens mij lijkt het dit seizoen allemaal wat moeilijker omdat er in de onderste regionen geen koopjes zitten deze keer. De goedkope 3 teams presteren allemaal slecht, en je kunt niet zonder die onderdelen. In eerdere seizoenen zat er altijd wel zo'n te laag geprijsd onderdeel in. (Lees: Veel beter presterend dan dat de crew inschatte voor het seizoen.) Even nagezocht: 2005 Trulli en Toyota, 2006 Sauber, 2007 Rosberg. Waardoor iedereen al snel hetzelfde team heeft. Zeker omdat toen de prijzen bij fok nog statisch waren. Het variabele maakt dit gelukkig wat minder makkelijk.
Zelfde verhaal vorig jaar (niet bij fok): Brawn wordt als goedkoopste team in de markt gezet, dus na 2 races heeft iedereen hetzelfde team, wat het spelletje er niet spannender op maakt.
Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden.

Dat scheelt iig weer 2 miljoen als je naar de motoren en chassis' kijkt aan het het begin van de manager, 4 miljoen dus in totaal die je aan je coureurs had kunnen besteden.

Mede daarom hebben we het startbudget dus op opgetrokken.
quote:
Dus: niet zeuren en gewoon een paar races afwachten
Amen

Al moet de crew niet te lang wachten met een besluit over de maximale stijging/daling.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79679015
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:24 schreef Sally het volgende:

Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaar Hoef ik het niet meer te doen

Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geïmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoet
quote:
Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd.

Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden.
Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweest
quote:
Al moet de crew niet te lang wachten met een besluit over de maximale stijging/daling.
Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107%
pi_79681092
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk!
Hoe leuk is een managerspel waarin de eerste rondes niks te managen valt? Als de waardedaling van de troep die je wel moest aanschaffen niet of nauwelijks opweegt tegen de prijsstijgingen en het behaalde prijzengeld, wat moet je dan? Ja, afwachten dus tot de maximale percentages bereikt zijn en de waardes niet meer veranderen, maar tegen de tijd dat je dan een goede wissel kunt maken heb je dus meerdere races niks kunnen doen. Passief toekijken lijkt me nou net niet het idee achter een managerspel.
pi_79681433
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:47 schreef wout147 het volgende:

[..]

Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geïmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoet
Oeh, staat die ook online?

Edit: heb je bijvoorbeeld ook alle punten die een onderdeel behaald heeft als lijstje? Zoiets zouden we graag hebben in de manager zelf (userteams die kunnen zien hoe elk onderdeel dat hij/zij op enig moment had gepresteerd heeft, per ronde of cumulatief) of in een aparte pagina met alle onderdelen bij elkaar.

Alleen hebben we een chronisch tekort aan developers met tijd En er ligt nog een waslijst aan wensenlijst.
quote:
[..]

Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweest
[..]

Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107%
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79683995
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:37 schreef Sally het volgende:

[..]

Oeh, staat die ook online?

Edit: heb je bijvoorbeeld ook alle punten die een onderdeel behaald heeft als lijstje? Zoiets zouden we graag hebben in de manager zelf (userteams die kunnen zien hoe elk onderdeel dat hij/zij op enig moment had gepresteerd heeft, per ronde of cumulatief) of in een aparte pagina met alle onderdelen bij elkaar.

Alleen hebben we een chronisch tekort aan developers met tijd En er ligt nog een waslijst aan wensenlijst.
[..]


Nee het staat niet online, good old excel it is Maar als ik je kan helpen met lijstjes en overzichten per race/onderdeel, laat maar weten hoor, geen probleem.
pi_79687278
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:16 schreef wout147 het volgende:

[..]

Nee het staat niet online, good old excel it is Maar als ik je kan helpen met lijstjes en overzichten per race/onderdeel, laat maar weten hoor, geen probleem.
Jammer

Ehm, kun je ook 'iets' met programmeren? We kunnen dergelijke dingen dus wel inbouwen in de managercode, maar zoals gezegd: chronisch gebrek aan tijd...


Mss is de excelfile wel leuk om te gebruiken (heb ook excel en kan ermee omgaan ), mits je 'm wilt doorgeven).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 29 maart 2010 @ 08:16:56 #270
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79696523
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbij
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79699920
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:16 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbij
Als we het maximale stijgings- of dalinspercentage omlaag gooien, worden dus de bodemprijzen eerder bereikt.

Voor de duidelijkheid: als we aangeven dat 20 % het maximum is (zo is het nu) dan blijven de prijzen tussen 80 % en 120 % van de oorspronkelijke waarde. Als we dat naar, zeg, 10 % zetten, zijn de grenzen dan 90 - 110 % .

[ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 29-03-2010 11:30:41 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:10:14 #272
18653 crew  D.
pi_79719974
Puntjes zijn binnen
pi_79720191
Aan het puntenbericht wordt gewerkt
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:17:47 #274
18653 crew  D.
pi_79720381
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:14 schreef Sally het volgende:
Aan het puntenbericht wordt gewerkt
Daar ging ik vanuit
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:59:44 #275
18653 crew  D.
pi_79722512
Subleagues overall werkt niet?
pi_79722769
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen.

De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virgin blij mogen zijn als ze de race uit rijden. Het stijgen en dalen van de prijzen in de manager is nu alleen afhankelijk van de totale punten die een team of een rijder op brengt voor een race(incl. kwalificatie).

Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde.

Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen.

Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken.

Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement.
Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%.

Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd.

Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar?
Omke's FOK! F1-manager Puntencalculator 2010
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 maart 2010 @ 21:10:12 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79723041
Het is een goede suggestie die je doet, alleen zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, omdat zoiets diep in het systeem in zal gaan grijpen. Wil dit mogelijk gaan worden, dan zal de hele structuur van de manager op de schop moeten, iets wat op dit moment gewoon onmogelijk is. Ook zou dan de hele voetbalmanager qua werking losgekoppeld moeten worden van de F1-manager, terwijl nu de basisprincipes hetzelfde zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79723200
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79726380
Ok, luitjes... Ik heb net 2 uur werk voor nop zitten doen in Excel...

Ik heb alleen de top 7 nog 'bewaard'. Maar met het 'terug' sorteren pakte het ding allemaal verkeerde waardes voor het totaal van Ronde 2 bij de users van Ronde 1, dat staat nu dus door elkaar. En ik had alles handmatig bij de juiste user gezet...

Dus ik heb alleen de top zeven voor nu, ik ga nog wel verder en update het bericht dan.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79726974
Oef, goed nieuws!

Ik had de top 10 toch ergens geparkeerd!!! Wat ben ik toch handig soms met bewaren van dingen...

Dat wordt dan toch snel de hele puntenpost
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79728407
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:07:07 #282
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79735246
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef OmkeReunze het volgende:
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen.

De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virgin blij mogen zijn als ze de race uit rijden. Het stijgen en dalen van de prijzen in de manager is nu alleen afhankelijk van de totale punten die een team of een rijder op brengt voor een race(incl. kwalificatie).

Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde.

Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen.

Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken.

Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement.
Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%.

Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd.

Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar?
Helemaal mee eens
Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet....

Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:10:26 #283
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79735273
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was??
Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79737500
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was??
Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel
Lotus was helemaal niet duurder
quote:
Info van Lotus T127 chassis

Dit is een chassis bij Lotus Racing.

Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 30.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 28.717.990,-
quote:
Info van Virgin VR-01 chassis

Dit is een chassis bij Virgin Racing.

Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 35.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 32.692.075,-
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79737978
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:13 schreef Joene het volgende:
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek?
Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punt van de tweede ronde hangt, niet voldoende?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2010 11:37:54 (Typo ;( :'( ) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79738134
@ OmkeReunze: het is een aardige suggestie die je doet, maar dan zouden we naast de prijzen ook die factor moeten bepalen bij iedere coureur. En dan zou ik die factor loslaten op het aantal punten dat gehaald is.

Als je dan ook voor de betere coureurs een factor onder 1 zou nemen, zouden die coureurs minder punten gehaald hebben. Dat lijkt me niet wenselijk, dus dan zou ik de factor alleen toepassen op slechts een paar coureurs/onderdelen (niet op de onderdelen die minder dan 60 punten gehaald hebben, dat kunnen ook de betere onderdelen zijn).

Voor dit seizoen is het onmogelijk dat in te bouwen, en de vraag is maar of dat voor komende seizoenen wel kan: we zitten met de Voetbalmanager die dezelfde code gebruikt. Dan zou je die factor aan of uit moeten kunnen zetten, of de factor voor de onderdelen die de factor niet nodig hebben, op 1 zetten.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79738153
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:33 schreef Sally het volgende:

[..]

Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punten van de tweede ronde hangt, niet voldoende?
Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:44:26 #288
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_79738323
Inderdaad, de allerbelangrijkste info van de hele manager moet je ergens achteraf in een grafiekje opzoeken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:17:14 #289
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79739312
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:17 schreef Sally het volgende:

[..]

Lotus was helemaal niet duurder
[..]


[..]
Ah oke, dan had ik het verkeerd
Ben ook al bijna 30.., alles wordt minder
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79739797
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:07 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet....

Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew.
We hebben de Voetbalmanager aan zo'n test met users onderworpen Daar is het echter niet zo'n probleem (geweest) blijkbaar. Terwijl we daar met een veel grotere stijging/daling per punt werken dan hier in de F1-manager.

Voor die test met de Voetbalmanager waren er echter niet veel users die mee wilden werken, nog geen 20 personen hadden zich aangemeld, waarschijnlijk mede omdat er zeker wat werk bij kwam kijken. Een test met de F1-manager had wellicht niet veel meer users opgeleverd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2010 11:39:40 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79739884
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:39 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.
Even filosoferend over waar je dat dan zou willen zien:

In je Teamhistory, bijvoorbeeld? (http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/<je userNUMMER>)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79740590
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248

Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140

Zoiets ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79740609
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/

Dus zegmaar boven het veldje budget ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79740658
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:15:45 #295
194695 franklop
Fran knock
pi_79741267
Heb wel een verbetering kunnen doorvoeren
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79741517
ik heb een budget van iets van 8 miljoen dus voor maleisie ga ik wel wat verbeteren denk ik ja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79742883
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:58 schreef vosss het volgende:
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen !
Ik zou m'n Lotus motor kunnen inruilen voor de Virgin motor.

  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:07:41 #298
194695 franklop
Fran knock
pi_79742993
ik heb iets van lotus in kunnen ruilen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79743490
Ik zou graag Senna in willen ruilen. Ik kan kiezen uit Chandhok of di Grassi.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2010 13:22:48 ]
pi_79743670
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Joene het volgende:
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248

Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140

Zoiets ?
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:57 schreef Joene het volgende:
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/

Dus zegmaar boven het veldje budget ?
Ik heb gisteren nog even overleg gehad over of het mogelijk is om de punten per ronde ook daadwerkelijk de punten PER ronde te laten zien, maar de developer zei dat hij nog niet kon zeggen hoe makkelijk te realiseren was. Dat was bedoeld voor de Rankings per ronde.

Dit is in feite hetzelfde, alleen wordt het dan op een andere plaats neergezet.

Dus: geen idee of en wanneer het voor elkaar zou zijn... Sorry
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')