abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79677233
Het systeem moet echt een remake krijgen en liefst nog in dit seizoen.

Als je 2 miljoen krijgt voor je punten maar als de coureur die je wil met 1 miljoen stijgt, en de coureur die je in wil ruilen met 1 miljoen daalt... dan kom je nog nergens!

Ik denk dat een paar wijzigingen op alle punten een positief verschil kunnen maken. Dus waarde dalingen en stijgingen een stuk minder groot. 50% minder groot of zo. En dan ook ietsjes minder transferkosten.
  zondag 28 maart 2010 @ 18:54:40 #257
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79677243
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79677296
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Desunoto het volgende:
Het systeem moet echt een remake krijgen en liefst nog in dit seizoen.
Niet te doen zonder alles overhoop te gooien.
quote:
Als je 2 miljoen krijgt voor je punten maar als de coureur die je wil met 1 miljoen stijgt, en de coureur die je in wil ruilen met 1 miljoen daalt... dan kom je nog nergens!

Ik denk dat een paar wijzigingen op alle punten een positief verschil kunnen maken. Dus waarde dalingen en stijgingen een stuk minder groot. 50% minder groot of zo. En dan ook ietsjes minder transferkosten.
Het enige wat we nu nog kunnen doen is het aanpassen van de maximale waardestijging/daling.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2010 @ 18:56:58 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79677329
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
je mag op ieder moment starten.

Grote veranderingen zitten er voor dit jaar niet meer in, maar we zijn wel duidelijk aan het kijken wat er beter kan. Volgend jaar zal het nog beter zijn dan nu al het geval is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79677341
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
Nee, je mag nu ook instappen.

Maar je mist wel punten van de eerdere races, dus zul je wellicht minder makkelijk in de top eindigen.


Hoe zit dat bij de managers waar jij ook nog aan meedoet/deed?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79677381
Mja. 'Hate to say i told you so' of zoiets.
pi_79677532
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:58 schreef k_man het volgende:
Mja. 'Hate to say i told you so' of zoiets.
Zit nou niet zo te emmeren, want we hebben er wel degelijk aandacht aan besteed. Ik ga niet nog eens herhalen wat we hebben gedaan. En we besteden er nog aandacht aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79677963
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Volgens mij lijkt het dit seizoen allemaal wat moeilijker omdat er in de onderste regionen geen koopjes zitten deze keer. De goedkope 3 teams presteren allemaal slecht, en je kunt niet zonder die onderdelen. In eerdere seizoenen zat er altijd wel zo'n te laag geprijsd onderdeel in. (Lees: Veel beter presterend dan dat de crew inschatte voor het seizoen.) Even nagezocht: 2005 Trulli en Toyota, 2006 Sauber, 2007 Rosberg. Waardoor iedereen al snel hetzelfde team heeft. Zeker omdat toen de prijzen bij fok nog statisch waren. Het variabele maakt dit gelukkig wat minder makkelijk.
Zelfde verhaal vorig jaar (niet bij fok): Brawn wordt als goedkoopste team in de markt gezet, dus na 2 races heeft iedereen hetzelfde team, wat het spelletje er niet spannender op maakt.

Dus: niet zeuren en gewoon een paar races afwachten
pi_79678198
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaar Hoef ik het niet meer te doen
quote:
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd.
quote:
Volgens mij lijkt het dit seizoen allemaal wat moeilijker omdat er in de onderste regionen geen koopjes zitten deze keer. De goedkope 3 teams presteren allemaal slecht, en je kunt niet zonder die onderdelen. In eerdere seizoenen zat er altijd wel zo'n te laag geprijsd onderdeel in. (Lees: Veel beter presterend dan dat de crew inschatte voor het seizoen.) Even nagezocht: 2005 Trulli en Toyota, 2006 Sauber, 2007 Rosberg. Waardoor iedereen al snel hetzelfde team heeft. Zeker omdat toen de prijzen bij fok nog statisch waren. Het variabele maakt dit gelukkig wat minder makkelijk.
Zelfde verhaal vorig jaar (niet bij fok): Brawn wordt als goedkoopste team in de markt gezet, dus na 2 races heeft iedereen hetzelfde team, wat het spelletje er niet spannender op maakt.
Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden.

Dat scheelt iig weer 2 miljoen als je naar de motoren en chassis' kijkt aan het het begin van de manager, 4 miljoen dus in totaal die je aan je coureurs had kunnen besteden.

Mede daarom hebben we het startbudget dus op opgetrokken.
quote:
Dus: niet zeuren en gewoon een paar races afwachten
Amen

Al moet de crew niet te lang wachten met een besluit over de maximale stijging/daling.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79679015
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:24 schreef Sally het volgende:

Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaar Hoef ik het niet meer te doen

Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geïmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoet
quote:
Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd.

Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden.
Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweest
quote:
Al moet de crew niet te lang wachten met een besluit over de maximale stijging/daling.
Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107%
pi_79681092
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk!
Hoe leuk is een managerspel waarin de eerste rondes niks te managen valt? Als de waardedaling van de troep die je wel moest aanschaffen niet of nauwelijks opweegt tegen de prijsstijgingen en het behaalde prijzengeld, wat moet je dan? Ja, afwachten dus tot de maximale percentages bereikt zijn en de waardes niet meer veranderen, maar tegen de tijd dat je dan een goede wissel kunt maken heb je dus meerdere races niks kunnen doen. Passief toekijken lijkt me nou net niet het idee achter een managerspel.
pi_79681433
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:47 schreef wout147 het volgende:

[..]

Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geïmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoet
Oeh, staat die ook online?

Edit: heb je bijvoorbeeld ook alle punten die een onderdeel behaald heeft als lijstje? Zoiets zouden we graag hebben in de manager zelf (userteams die kunnen zien hoe elk onderdeel dat hij/zij op enig moment had gepresteerd heeft, per ronde of cumulatief) of in een aparte pagina met alle onderdelen bij elkaar.

Alleen hebben we een chronisch tekort aan developers met tijd En er ligt nog een waslijst aan wensenlijst.
quote:
[..]

Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweest
[..]

Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107%
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79683995
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:37 schreef Sally het volgende:

[..]

Oeh, staat die ook online?

Edit: heb je bijvoorbeeld ook alle punten die een onderdeel behaald heeft als lijstje? Zoiets zouden we graag hebben in de manager zelf (userteams die kunnen zien hoe elk onderdeel dat hij/zij op enig moment had gepresteerd heeft, per ronde of cumulatief) of in een aparte pagina met alle onderdelen bij elkaar.

Alleen hebben we een chronisch tekort aan developers met tijd En er ligt nog een waslijst aan wensenlijst.
[..]


Nee het staat niet online, good old excel it is Maar als ik je kan helpen met lijstjes en overzichten per race/onderdeel, laat maar weten hoor, geen probleem.
pi_79687278
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:16 schreef wout147 het volgende:

[..]

Nee het staat niet online, good old excel it is Maar als ik je kan helpen met lijstjes en overzichten per race/onderdeel, laat maar weten hoor, geen probleem.
Jammer

Ehm, kun je ook 'iets' met programmeren? We kunnen dergelijke dingen dus wel inbouwen in de managercode, maar zoals gezegd: chronisch gebrek aan tijd...


Mss is de excelfile wel leuk om te gebruiken (heb ook excel en kan ermee omgaan ), mits je 'm wilt doorgeven).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 29 maart 2010 @ 08:16:56 #270
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79696523
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbij
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79699920
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:16 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbij
Als we het maximale stijgings- of dalinspercentage omlaag gooien, worden dus de bodemprijzen eerder bereikt.

Voor de duidelijkheid: als we aangeven dat 20 % het maximum is (zo is het nu) dan blijven de prijzen tussen 80 % en 120 % van de oorspronkelijke waarde. Als we dat naar, zeg, 10 % zetten, zijn de grenzen dan 90 - 110 % .

[ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 29-03-2010 11:30:41 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:10:14 #272
18653 crew  D.
pi_79719974
Puntjes zijn binnen
pi_79720191
Aan het puntenbericht wordt gewerkt
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:17:47 #274
18653 crew  D.
pi_79720381
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:14 schreef Sally het volgende:
Aan het puntenbericht wordt gewerkt
Daar ging ik vanuit
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:59:44 #275
18653 crew  D.
pi_79722512
Subleagues overall werkt niet?
pi_79722769
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen.

De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virgin blij mogen zijn als ze de race uit rijden. Het stijgen en dalen van de prijzen in de manager is nu alleen afhankelijk van de totale punten die een team of een rijder op brengt voor een race(incl. kwalificatie).

Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde.

Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen.

Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken.

Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement.
Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%.

Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd.

Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar?
Omke's FOK! F1-manager Puntencalculator 2010
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 maart 2010 @ 21:10:12 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79723041
Het is een goede suggestie die je doet, alleen zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, omdat zoiets diep in het systeem in zal gaan grijpen. Wil dit mogelijk gaan worden, dan zal de hele structuur van de manager op de schop moeten, iets wat op dit moment gewoon onmogelijk is. Ook zou dan de hele voetbalmanager qua werking losgekoppeld moeten worden van de F1-manager, terwijl nu de basisprincipes hetzelfde zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79723200
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79726380
Ok, luitjes... Ik heb net 2 uur werk voor nop zitten doen in Excel...

Ik heb alleen de top 7 nog 'bewaard'. Maar met het 'terug' sorteren pakte het ding allemaal verkeerde waardes voor het totaal van Ronde 2 bij de users van Ronde 1, dat staat nu dus door elkaar. En ik had alles handmatig bij de juiste user gezet...

Dus ik heb alleen de top zeven voor nu, ik ga nog wel verder en update het bericht dan.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79726974
Oef, goed nieuws!

Ik had de top 10 toch ergens geparkeerd!!! Wat ben ik toch handig soms met bewaren van dingen...

Dat wordt dan toch snel de hele puntenpost
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79728407
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:07:07 #282
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79735246
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef OmkeReunze het volgende:
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen.

De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virgin blij mogen zijn als ze de race uit rijden. Het stijgen en dalen van de prijzen in de manager is nu alleen afhankelijk van de totale punten die een team of een rijder op brengt voor een race(incl. kwalificatie).

Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde.

Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen.

Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken.

Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement.
Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%.

Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd.

Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar?
Helemaal mee eens
Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet....

Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:10:26 #283
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79735273
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was??
Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79737500
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was??
Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel
Lotus was helemaal niet duurder
quote:
Info van Lotus T127 chassis

Dit is een chassis bij Lotus Racing.

Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 30.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 28.717.990,-
quote:
Info van Virgin VR-01 chassis

Dit is een chassis bij Virgin Racing.

Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 35.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 32.692.075,-
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79737978
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:13 schreef Joene het volgende:
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek?
Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punt van de tweede ronde hangt, niet voldoende?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2010 11:37:54 (Typo ;( :'( ) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79738134
@ OmkeReunze: het is een aardige suggestie die je doet, maar dan zouden we naast de prijzen ook die factor moeten bepalen bij iedere coureur. En dan zou ik die factor loslaten op het aantal punten dat gehaald is.

Als je dan ook voor de betere coureurs een factor onder 1 zou nemen, zouden die coureurs minder punten gehaald hebben. Dat lijkt me niet wenselijk, dus dan zou ik de factor alleen toepassen op slechts een paar coureurs/onderdelen (niet op de onderdelen die minder dan 60 punten gehaald hebben, dat kunnen ook de betere onderdelen zijn).

Voor dit seizoen is het onmogelijk dat in te bouwen, en de vraag is maar of dat voor komende seizoenen wel kan: we zitten met de Voetbalmanager die dezelfde code gebruikt. Dan zou je die factor aan of uit moeten kunnen zetten, of de factor voor de onderdelen die de factor niet nodig hebben, op 1 zetten.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79738153
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:33 schreef Sally het volgende:

[..]

Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punten van de tweede ronde hangt, niet voldoende?
Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:44:26 #288
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_79738323
Inderdaad, de allerbelangrijkste info van de hele manager moet je ergens achteraf in een grafiekje opzoeken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:17:14 #289
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79739312
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:17 schreef Sally het volgende:

[..]

Lotus was helemaal niet duurder
[..]


[..]
Ah oke, dan had ik het verkeerd
Ben ook al bijna 30.., alles wordt minder
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79739797
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:07 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet....

Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew.
We hebben de Voetbalmanager aan zo'n test met users onderworpen Daar is het echter niet zo'n probleem (geweest) blijkbaar. Terwijl we daar met een veel grotere stijging/daling per punt werken dan hier in de F1-manager.

Voor die test met de Voetbalmanager waren er echter niet veel users die mee wilden werken, nog geen 20 personen hadden zich aangemeld, waarschijnlijk mede omdat er zeker wat werk bij kwam kijken. Een test met de F1-manager had wellicht niet veel meer users opgeleverd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2010 11:39:40 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79739884
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:39 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.
Even filosoferend over waar je dat dan zou willen zien:

In je Teamhistory, bijvoorbeeld? (http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/<je userNUMMER>)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79740590
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248

Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140

Zoiets ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79740609
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/

Dus zegmaar boven het veldje budget ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79740658
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:15:45 #295
194695 franklop
Fran knock
pi_79741267
Heb wel een verbetering kunnen doorvoeren
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79741517
ik heb een budget van iets van 8 miljoen dus voor maleisie ga ik wel wat verbeteren denk ik ja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79742883
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:58 schreef vosss het volgende:
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen !
Ik zou m'n Lotus motor kunnen inruilen voor de Virgin motor.

  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:07:41 #298
194695 franklop
Fran knock
pi_79742993
ik heb iets van lotus in kunnen ruilen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79743490
Ik zou graag Senna in willen ruilen. Ik kan kiezen uit Chandhok of di Grassi.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2010 13:22:48 ]
pi_79743670
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Joene het volgende:
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248

Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140

Zoiets ?
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:57 schreef Joene het volgende:
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/

Dus zegmaar boven het veldje budget ?
Ik heb gisteren nog even overleg gehad over of het mogelijk is om de punten per ronde ook daadwerkelijk de punten PER ronde te laten zien, maar de developer zei dat hij nog niet kon zeggen hoe makkelijk te realiseren was. Dat was bedoeld voor de Rankings per ronde.

Dit is in feite hetzelfde, alleen wordt het dan op een andere plaats neergezet.

Dus: geen idee of en wanneer het voor elkaar zou zijn... Sorry
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79747550
Geeft niet verder , dit is gewoon een beetje onhandig en bevorderd niet echt het gebruiksgemak.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')