quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:37 schreef OmkeReunze het volgende:
Zoals een aantal mensen al hadden opgemerkt werkt de oude punten calculator (2008) http://www.wizards.nu/fokf1calc.php niet meer.
Dus dat heeft mij er toe gezet zelf maar eens te gaan sleutelen, met, al zeg ik het zelf, een niet onaardig resultaat.
Hij werkt super simpel:
- selecteer je team
- zie alle punten en bedragen
- ook de wisselende tarieven zijn op genomen in de berekeningen
Hij staat hier:
http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/
Terechte kritiek. Deze punten staan inmiddels op een lijst met dingen die verbeterd moeten worden. Ik kan niet beloven wanneer ze ingebouwd gaan worden, omdat eerst enkele andere zaken aangepakt worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mooie calculator!
Mag ik zeggen dat ik de ranking nog erg onduidelijk vind? Dat mag ik zeggen. Ik kan sowieso niet heel snel terugvinden op welke positie ik sta (de punten staan wel in m'n profieloverzicht, waarom m'n ranking niet?) en de overall-ranking opdelen per 25 vind ik een beetje karig. 50, of zelfs 100 lijkt me al stukken beter. En de rijen in de tabel om en om een licht/donker kleurtje geven lijkt me ook niet onhandig.
Verder vind ik het kut dat ik nog geen ander (=beter) team kan samenstellen, allemaal door de strafpunten van Trulli![]()
Primaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Terechte kritiek. Deze punten staan inmiddels op een lijst met dingen die verbeterd moeten worden. Ik kan niet beloven wanneer ze ingebouwd gaan worden, omdat eerst enkele andere zaken aangepakt worden.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:37 schreef OmkeReunze het volgende:
Zoals een aantal mensen al hadden opgemerkt werkt de oude punten calculator (2008) http://www.wizards.nu/fokf1calc.php niet meer.
Dus dat heeft mij er toe gezet zelf maar eens te gaan sleutelen, met, al zeg ik het zelf, een niet onaardig resultaat.
Hij werkt super simpel:
- selecteer je team
- zie alle punten en bedragen
- ook de wisselende tarieven zijn op genomen in de berekeningen
Hij staat hier:
http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/
Die staat in een van de grafiekjes die je kunt kiezen. Daarin kun je namelijk ook je progressie of daling van je resultaat mee bijhouden. Ik *denk* dat het daarom uit het lijstje is gehaald, maar ik ben met je eens dat ook je (huidige) ranking in 1 oogopslag zichtbaar moet zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mooie calculator!
Mag ik zeggen dat ik de ranking nog erg onduidelijk vind? Dat mag ik zeggen. Ik kan sowieso niet heel snel terugvinden op welke positie ik sta (de punten staan wel in m'n profieloverzicht, waarom m'n ranking niet?)
Daar was om verzocht, maar dat is of blijkbaar niet goed overgekomen of er was geen tijd meer voor om het in te bouwen.quote:en de overall-ranking opdelen per 25 vind ik een beetje karig. 50, of zelfs 100 lijkt me al stukken beter.
Tjaquote:En de rijen in de tabel om en om een licht/donker kleurtje geven lijkt me ook niet onhandig.
Verder vind ik het kut dat ik nog geen ander (=beter) team kan samenstellen, allemaal door de strafpunten van Trulli![]()
Percentage was ter in mijn vraag was ter voorbeeld, ging mij om met welke bedragen er gerekend wordt.quote:Klopt het percentage wel waarmee je rekent?
De uitslag van de vorige race heb ik van www.formula1.com, of te wel hier: hierquote:En hoe doe je dat met het invoeren van een uitslag? Van f1.com?
Ik hou van KISS, dus heb ik eerst de strafpunten buiten beschouwing gehouden. Ik heb het nog op mijn lijstje staan van dingen die ik nog wil toevoegen. Tot nog toe komen de scores redelijk overeen, mede omdat ik bijvoorbeeld 0 punten toe ken aan coureurs die niet finishen in de race.quote:En dan was er nog iets met de strafpunten die niet berekend werden?
thx, ben blij dat het gewaardeerd word!quote:Verder leuk dat je hiermee bezig bent gegaan![]()
ik schrijf wel eens een regeltje code...quote:Ben je goed in programmeren, toevallig?![]()
![]()
Aaah, okquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:57 schreef OmkeReunze het volgende:
[..]
Percentage was ter in mijn vraag was ter voorbeeld, ging mij om met welke bedragen er gerekend wordt.
Perfecto, wij ook. Al gebruiken we ook FIA.com voor aanvullende info (of andersom).quote:
Dat klopt, coureurs die niet finishen krijgen geen punten, mogelijk nog wel strafpunten voor alle onderdelen die bij die uitgevallen wagen horen (motor, coureur, chassis).quote:[..]
Ik hou van KISS, dus heb ik eerst de strafpunten buiten beschouwing gehouden. Ik heb het nog op mijn lijstje staan van dingen die ik nog wil toevoegen. Tot nog toe komen de scores redelijk overeen, mede omdat ik bijvoorbeeld 0 punten toe ken aan coureurs die niet finishen in de race.
Altijdquote:[..]
thx, ben blij dat het gewaardeerd word!![]()
De vraag lag er niet helemaal voor nietsquote:[..]
ik schrijf wel eens een regeltje code...
Ervaring: ik heb wel eens wat geschreven in PHP. Voor mijn calculator heb ik maar weer eens wat JavaScript kennis opgegraven. Mijn meeste kennis en ervaring zit in C#, ASP.NET en het .NET framework.quote:Op zondag 21 maart 2010 00:16 schreef Sally het volgende:
[..]
De vraag lag er niet helemaal voor nietsPhp-ervaring? Andere programmeertalen?
Zou je het mss leuk vinden om mee te helpen (en heb je er tijd voor)? Wel geheel vrijwillig, overigens.
Maar het is een leuk team, de FOK!crew!
Ok, klinkt zeer aannemelijk. Als je de tijd niet hebt moet je het gewoon niet doen.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:11 schreef OmkeReunze het volgende:
[..]
Ervaring: ik heb wel eens wat geschreven in PHP. Voor mijn calculator heb ik maar weer eens wat JavaScript kennis opgegraven. Mijn meeste kennis en ervaring zit in C#, ASP.NET en het .NET framework.
Op dit moment vind ik het wel leuk om een paar uurtjes in de puntencalculator te steken, maar ik denk niet dat ik de tijd kan vinden(reserveren) om jullie te helpen. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod.
Hey leuk! Ik kijk regelmatig op je site en zag het steeds iets veranderen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:02 schreef OmkeReunze het volgende:
Omke's F1 puntencalculator 2010 - update
ik heb goed nieuws over mijn puntencalculator, hij houdt nu ook rekening met strafpunten! Voor zover ik heb gezien komen mijn berekeningen overeen met de uitkomsten van FOK!. Ik weet dat iedereen zijn/haar puntjes al weet voor de afgelopen race, maar nog een paar nachtjes slapen en dan is er weer een nieuwe race!
Ik hoop dat ik al snel na de kwalificatie en de race de eerste uitslagen kan opnemen in de calculator en daarmee alle F1-managers kan verlossen van de stressvolle periode tussen het einde van de race en de bekendmaking van de puntjes op FOK!
Zie de release notes voor een overzicht van de laatste wijzigingen!
Hihi.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef Joene het volgende:
Tof dat automatische waarschuwingssysteem , wanneer gaat dit echt via pm ? voor als ik dit topic verlies ?
*hetzelfde wilde vragenquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef Joene het volgende:
Tof dat automatische waarschuwingssysteem , wanneer gaat dit echt via pm ? voor als ik dit topic verlies ?
* Sally hetzelfde antwoord geeftquote:
Die was net nog niet geüpdatequote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:37 schreef OmkeReunze het volgende:![]()
heb ik het toch beter gedaan, maar liefst 58 puntjes!![]()
btw: dit is toch makelijker: http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/
Was dat de maxhaalbare ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:23 schreef k_man het volgende:
53 punten.
Je zult trouwens maar Virginonderdelen in je team hebben zitten. Dan weet je dat je tijdens de races zeker geen enkel punt daarmee haalt.Australie kan je wel punten scoren wrs althans volgens LuizziSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
Het meest haalbare is natuurlijk al je onderdelen op plaats 1 en 2. Maar die zijn nog niet te betalen.quote:
ideetje voor de volgende manager om toch eens te kijken of je op basis van resultaten van de eerste managerquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Het meest haalbare is natuurlijk al je onderdelen op plaats 1 en 2. Maar die zijn nog niet te betalen.
Het is niet helemaal doenlijk om nu uit te zoeken welke onderdelen die je nu kan betalen, het meeste aantal punten oplevert, de userteams zijn zo divers.
Het is een idee, maar laten we het voorlopig bij een (was!)lijst aan andere dev-dingetjes houden, zoals het weergeven van de punten per subleaguedeelnemer en het beter weergeven van de puntentelling enz.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:28 schreef Joene het volgende:
[..]
ideetje voor de volgende manager om toch eens te kijken of je op basis van resultaten van de eerste manager
het ultieme team wat je kon samenstellen wat op dat moment de meeste punten opzou leveren, en zo verder te rekenen ? om te zien wat het maximaalhaalbare was geweest wanneer je de juiste keuzes had gemaakt ?
Ik neem aan dat dat niet pas volgend seizoen wordt opgelost , althans mag ik hopen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:31 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is een idee, maar laten we het voorlopig bij een (was!)lijst aan andere dev-dingetjes houden, zoals het weergeven van de punten per subleaguedeelnemer en het beter weergeven van de puntentelling enz.
Wat heeft die met Virgin te maken dan?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:24 schreef Joene het volgende:
[..]
Australie kan je wel punten scoren wrs althans volgens Luizzi
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hopelijk... Ik maak gebruik van de Virgin Motor...
50 puntjes btw, volgens de calculator![]()
Weet nietquote:
Ach fuck ik schrijf gewoon de verkeerde naamquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat heeft die met Virgin te maken dan?
Da's nou jammer: als je met kloons meedoet, maak je geen enkele kans meer op prijzen. Niets, noppes, nadaquote:
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je kunt maar met 1 account prijzen winnen
Het is geen kloon, het is een 2e accountquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Da's nou jammer: als je met kloons meedoet, maak je geen enkele kans meer op prijzen. Niets, noppes, nada
Staat duidelijk in de Regels.
Dus mijn collega heeft het niet juist met:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |