abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 18:25:06 #101
18653 crew  D.
pi_79178326
I've said it before and I'll say it again: Trulli's auto heeft niet gefaald, hij was klaar.

Maar als jullie onterecht stafpunten gaan uitdelen, het zij zo.
pi_79178610
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:24 schreef mista het volgende:

[..]

staan er nog niet op??
Straks nog een keer kijken dus
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_79178727
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:01 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat moet het zijn.

Als een coureur een DNF/Ret bij zijn naam heeft staan in de uitslag, ligt het aan de uitvalreden of hij dan wel zijn teamonderdelen strafpunten krijgen.
Sally kijk of terug naar de vroegere afspraken omtrent zulke gevallen of maak in de crew nieuwe duidelijke goed te hanteren afspraken. Door nu van geval naar geval het te gaan beredeneren zorgt dat je het risico loopt in je beredeneringen vast te komen te zitten. Je ziet het nu al ontstaan. Je creëert met genoemd punt bvb al onduidelijkheid over wanneer een aanpassing aan de auto in de pits tot strafpunten leidt.

Daarnaast wil ik een pleiten om de uitslag van de FIA te gebruiken en niet die van F1.com. De tweede wil namelijk nog wel eens laat zijn met aanpassen van een uitslag, terwijl de FIA/ stewards al wel een uitspraak heeft gedaan.
pi_79179291
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Ik gaf aan dat er geen logica zit in de manier van redeneren. In het ene geval is de vlag zaligmakend, maar in het omgekeerde geval geldt opeens iets anders. Dan telt alleen nog de einduitslag. Zo de wind waait, waait m'n jasje...
Nee.

Dat de FIA 90 % aanhoudt van een raceafstand om überhaupt als geklasseerd te tellen, kunnen wij ook niets aan doen. Dat een coureur kiest om zijn auto aan de kant te zetten binnen die 90 %, kunnen wij ook niets aan doen.

Wat we aanhouden, is de PLEK waarop de FIA zegt (bij monde van Formule1.com) dat een coureur (en daarmee zijn teamonderdelen) zijn geëindigd. Aan de hand daarvan bepalen we of dan wel hoe veel punten er uitgedeeld worden.

Dat geldt dus ook voor de uitvalreden die de FIA opgeeft; tenzij door de F1-teambazen of -coureurs zelf iets anders gezegd wordt, of dat tv-beelden overduidelijk uitwijzen dat bijv. een motor geploft is.
quote:
[..]

Dat de crew zich tegenspreekt en in bochten wringt om recht te praten wat krom is. Het verhaal dat de DNF of RET bepalend zijn wordt weer net zo snel terzijde geschoven als dat het ter tafel kwam nu blijkt dat Buemi en Trulli die aanduiding niet hebben.
En opnieuw doe je je ondertitel eer aan.

Het is al jaren zo in de Formule 1-manager op FOK! dat we de uitslag van Formula1.com aanhouden om te bepalen op welke plek een onderdeel gefinisht (en geklasseerd ja dan nee) is, en wat de eventuele uitvalreden is.

Al jaren.

Ik hou er niet van mezelf voor de tigste keer te quoten, maar je schijnt nu juist op dat stukje geen antwoord te hebben gegeven:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:46 schreef Sally het volgende:
....

Buemi en Trulli (en dus de STR- en Lotus-onderdelen) krijgen hun punten voor de respectievelijk 16e en 17e plaats. Maar omdat bij Trulli er iets mis was met de hydraulica, krijgt het chassis een straf van 15 punten. "Het onderdeel heeft immers gefaald."

Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de crew de uitslag van Formula1.com aanhoudt om te bepalen of een coureur wel of niet geklasseerd is? En als een coureur dus minder dan 90 % van de raceafstand heeft afgelegd omdat hij zo vaak gelapt is, dan is dat voor de FIA een dnf. Dus niet geklasseerd voor de punten (in het echt dan wel in de F1-manager).

Eventuele verwisselingen of onreglementaire aanpassingen van bijvoorbeeld een motor of een versnellingsbak haalt de crew uit de scruteneeringrapporten op FIA.com.

Daar kunnen we overigens als crew wel van afwijken, als bijvoorbeeld tv-beelden of interviews aangeven dat het toch een geplofte motor is (om maar een voorbeeld uit de lucht te grijpen).
quote:
[..]

Volgens mij - weet ik overigens niet zeker - zijn teams verplicht om een reden op te geven voor het uitvallen van hun auto's. Toro Rosso heeft dat kennelijk niet hoeven doen, aangezien ze gewoon geklasseerd zijn. Wie weet wat er allemaal aan de hand was met die auto? Ook daarom is het handig om gewoon de klassering aan te houden om te bepalen wie 'uitgevallen' is. Daar staat namelijk altijd een reden bij, dus weet je ook meteen hoe het zit met de strafpunten.
Over Buemi wordt nog gesproken (ook al gezegd...)

Letterlijk van achter de schermen gekopieerd:
------------------------------------------
Wat betreft Buemi:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Bij STR:
SPOILER: citaat teambaas Franz Tost
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even afwachten of er iets in het nieuws komt daarover.

Om 19 uur gaan we de uitslagen definitief maken, en dan worden de laatste strafpunten ingevuld. Dan kunnen om 20 uur de teams los.
------------------------------------------
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79179443
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:36 schreef mbn het volgende:

[..]

Sally kijk of terug naar de vroegere afspraken omtrent zulke gevallen of maak in de crew nieuwe duidelijke goed te hanteren afspraken.
Edit (deze alinea is toegevoegd): Er is een jurisprudentietopic voor 'lastige gevallen'. Daar staat zoiets als dit niet in.
Maar ik denk dat er in dit geval niet per se een andere lijn gevolgd hoeft te worden dan andere jaren.
quote:
Door nu van geval naar geval het te gaan beredeneren zorgt dat je het risico loopt in je beredeneringen vast te komen te zitten. Je ziet het nu al ontstaan. Je creëert met genoemd punt bvb al onduidelijkheid over wanneer een aanpassing aan de auto in de pits tot strafpunten leidt.

Daarnaast wil ik een pleiten om de uitslag van de FIA te gebruiken en niet die van F1.com. De tweede wil namelijk nog wel eens laat zijn met aanpassen van een uitslag, terwijl de FIA/ stewards al wel een uitspraak heeft gedaan.
Formule1.com = ongeveer FIA. Het is "The Official F1TM Website".

Dezelfde uitslag wordt daar aangehouden als op FIA.com. Alleen heeft de FIA geen uitvalreden staan.

Check http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf maar eens.

Exact dezelfde info staat op http://www.formula1.com/results/season/2010/824/ maar met uitvalreden. Vandaar dat we F1.com aanhouden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 19:05:04 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79179699
Overigens, ik zie dat op FIA.com Buemi wel als DNF staat.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
...
15 19 H. KOVALAINEN FIN Lotus Racing 47 2 LAPS 1 LAP 1:39:39.094 178.104 2:02.701 47
16 16 S. BUEMI SUI Scuderia Toro Rosso 46 1:34:51.386 DNF 183.123 2:00.080 41
17 18 J. TRULLI ITA Lotus Racing 46 1:39:11.141 DNF 175.130 2:02.930 34

NOT CLASSIFIED

22 P. DE LA ROSA ESP BMW Sauber F1 Team 28 58:23.188 DNF 180.993 2:01.650 27
21 B. SENNA BRA HRT F1 Team 17 38:07.731 DNF 168.119 2:09.127 14
24 T. GLOCK GER Virgin Racing 16 34:43.727 DNF 173.696 2:07.062 11
12 V. PETROV RUS Renault F1 Team 13 27:15.943 DNF 179.656 2:04.307 7
23 K. KOBAYASHI JPN BMW Sauber F1 Team 11 23:09.944 DNF 178.823 2:05.044 4
25 L. DI GRASSI BRA Virgin Racing 2 4:28.475 DNF 165.628 2:09.361 2
20 K. CHANDHOK IND HRT F1 Team 1 2:34.479 DNF 141.059


Dit zal ik ook even achter bespreken. De 90 %-regel is voor Buemi gewoon van kracht: 93,9 %.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79179838
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:10 schreef k_man het volgende:
Ja, dat weet ik. Ik gaf aan dat er geen logica zit in de manier van redeneren. In het ene geval is de vlag zaligmakend, maar in het omgekeerde geval geldt opeens iets anders. Dan telt alleen nog de einduitslag. Zo de wind waait, waait m'n jasje...
Ik vind het juist erg logisch.
quote:
Dat de crew zich tegenspreekt en in bochten wringt om recht te praten wat krom is. Het verhaal dat de DNF of RET bepalend zijn wordt weer net zo snel terzijde geschoven als dat het ter tafel kwam nu blijkt dat Buemi en Trulli die aanduiding niet hebben.
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden.

Doordat de FIA vervolgens een 90% regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we én rekening moeten houden met de klassering én de uitval.
.
pi_79180283
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:06 schreef Tackleberry het volgende:
Ik vind het juist erg logisch.

Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden.

Doordat de FIA vervolgens een 90% regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we én rekening moeten houden met de klassering én de uitval.
Als dat inderdaad is zoals het gaat, dan klinkt dat inderdaad helder.

Ik snap dan alleen niet waar die eindeloze kletsverhalen van Sally voor nodig waren, als het in drie zinnen te vertellen valt. Je ziet door de bomen het bos niet meer als zij iets 'duidelijk' wil maken.
pi_79180932
Ordinaire TVP.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79181219
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Als dat inderdaad is zoals het gaat, dan klinkt dat inderdaad helder.

Ik snap dan alleen niet waar die eindeloze kletsverhalen van Sally voor nodig waren, als het in drie zinnen te vertellen valt. Je ziet door de bomen het bos niet meer als zij iets 'duidelijk' wil maken.
Ach, ik heb geprobeerd om jouw uitgebreide verhalen slash vragen van repliek te voorzien.

En de hele simpele dingen die al in eerdere posts gezegd zijn door de crewleden, schijn je niet gelezen te hebben.

Daar kan ik ook niks aan doen, natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 20:02:32 (typo) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79181798
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:56 schreef Sally het volgende:

Formule1.com = ongeveer FIA. Het is "The Official F1TM Website".

Dezelfde uitslag wordt daar aangehouden als op FIA.com. Alleen heeft de FIA geen uitvalreden staan.

Check http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf maar eens.

Exact dezelfde info staat op http://www.formula1.com/results/season/2010/824/ maar met uitvalreden. Vandaar dat we F1.com aanhouden.
F1.com is het bedrijf F1 ltd (van Bernie Ecclestone dus) en niet van de FIA. Ik geef de tip omdat in het verleden de website van de FIA er een was waarvan je op aan kon in geval van diskwalificaties en dergelijke en F1.com pas laat een uitslag aanpaste. Iedere F1-volger kent ook de meningsverschillen die zich soms tussen Ecclestone en de FIA voordoen.
pi_79182297
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:53 schreef mbn het volgende:

[..]

F1.com is het bedrijf F1 ltd (van Bernie Ecclestone dus) en niet van de FIA. Ik geef de tip omdat in het verleden de website van de FIA er een was waarvan je op aan kon in geval van diskwalificaties en dergelijke en F1.com pas laat een uitslag aanpaste. Iedere F1-volger kent ook de meningsverschillen die zich soms tussen Ecclestone en de FIA voordoen.
Dat wordt dan zoeken naar de plek waar op FIA.com die diskwalificaties staan.

Bedankt voor de tip iig
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79182463
punten ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79182788
Volgens mij is er iets niet helemaal goed of wel?
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 20:13:44 #115
18653 crew  D.
pi_79182911
20:00u is meestal rond 22:00u
pi_79183083
mijn klokje zegt 20:16 nu.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 15 maart 2010 @ 20:17:47 #117
194695 franklop
Fran knock
pi_79183152
Er is nergens een timezone gespecificeerd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 maart 2010 @ 20:21:09 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79183336
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:16 schreef Joene het volgende:
mijn klokje zegt 20:16 nu.
Er zijn nu wel punten en budget.

De reden waarom het misging is bij ons inmiddels bekend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79183427
Mwah, hier is het nu 21.22... Dus ik hoopte dat het al geupdate was..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_79183593
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:22 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, hier is het nu 21.22... Dus ik hoopte dat het al geupdate was..
Helaas, FOK!tijd 20 uur worden de punten en budget uitgedeeld.

De puntenpost duurt ietsje langer, uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 20:37:44 (typo) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79183611
Tof , 138 punten ik ben tevreden.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79183651
1342 Green Racing ¤ 1.235.000,– 65
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 15 maart 2010 @ 20:34:01 #123
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79184011
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:26 schreef Marco001 het volgende:
1342 Green Racing ¤ 1.235.000,– 65
3 Caspervc Racing ¤ 5.648.000,– 192
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 maart 2010 @ 20:40:43 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79184324
Punten Ronde 1 FOK! Formule 1-manager

In dit bericht op FOK!sport staan ook de strafpunten die we uitgedeeld hebben. Hierbij zijn we uitgegaan van de door de FIA gepubliceerde uitslag.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 maart 2010 @ 20:46:41 #125
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79184599
score: 14 ... ... ...
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')