Het duurde bij mij ook even voor ik het doorhadquote:
Na het eerste trimester heb ik me twee maanden kiplekker gevoeld. Eigenlijk beter dan ik me normaal voel. Maar ineens was de koek opquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:16 schreef Sieppiee het volgende:
Dat is niet fijn.. Je geeft me slechte hoop
Ik slik wel vitamine pillen met ijzer maar dat helpt ook geen drol
Ik ben het moe zijn nu wel zat
Hier is het ook sinds een paar weken minder/wegquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Bij mij was het bij 12/13weken ook wel weg.
sssssstquote:maar bij 24 begon het weer
Ik laat je vrijdag wel weten of het aan m'n ijzer ligt. Zo ja, hoef jij je geen zorgen te makenquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:52 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hier is het ook sinds een paar weken minder/wegHet was trouwens geen ijzertekort, want mijn ijzer was 9,3.
[..]
sssssst
Zorgen maken doe ik me niet, er valt toch niet zoveel aan te doen dus ik zie het welquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:55 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik laat je vrijdag wel weten of het aan m'n ijzer ligt. Zo ja, hoef jij je geen zorgen te maken
9,3... ik ben echt zo jaloers op mensen die zo hoog zitten![]()
Standaard (dus zonder zwangerschap zit ik meestal rond of net boven de 7 (ondergrens). Voel me ook altijd moe, maar volgens de dokter kan het daar niet aan liggenquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:59 schreef Cantare het volgende:
[..]
Zorgen maken doe ik me niet, er valt toch niet zoveel aan te doen dus ik zie het wel![]()
Mijn ijzer is altijd hoog geweest dus ik weet niet hoe het is als het laag is. Als je klachten daar vandaan komen, is er tenminste wel iets aan te doen, of is dat te optimistisch?
Ik hoorde pas van m'n schoonzusje dat zij een laag ijzergehalte heeft, maar juist weer niet moe is. Terwijl ik dacht dat het erg met elkaar te maken had. Mja, wel balen voor je om dat te horen, want het is toch fijn om een verklaring te hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Standaard (dus zonder zwangerschap zit ik meestal rond of net boven de 7 (ondergrens). Voel me ook altijd moe, maar volgens de dokter kan het daar niet aan liggen
ik hoop voor je dat er toch iets aan te doen is, want moe zijn is altijd vervelend, ik vond die 2 maanden moeheid al naar. Sterkte!quote:Bij zo'n 12 weken zwangerschap zat ik op 6,6. Voor een zwangerschap de ondergrens geloof ik en dus wel wat pilletjes gekregen van de vk (ook omdat m'n ijzervoorraad erg laag was).
Maar ik heb dus geen idee of iets opkrikken van het ijzer wel echt zin heeft. Toen ik mocht afbouwen zat ik op 7,2. Nog niet echt hoog te noemen.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:53 schreef Orea het volgende:
Ja het valt me wel tegen jamaargoed, ik zal me er echt bij neer moeten leggen, want er is echt niets aan te doen nu. Helaas....
Mocht het een jongen zijn is hier een meisjes mama hoor!quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:00 schreef Orea het volgende:
In principe zou het dan weer weg moeten zijn. Net zoals ik er voor de zwangerschap geen 'last' van had. Het is echt dat alles nu een andere plek krijgt in je buik en er van alles in de verdrukking komt en er aan de verklevingen 'getrokken' wordt. Stel dat ik er straks nog wel last van hou, dan zullen ze wellicht wel weer een laparoscopie doen. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat dat niet nodig is
Had dit alleen nooit van te voren gedachtje stelt je op van alles in, behalve dit... Ach ja, klagen schiet ook niet op dus er maar proberen het beste van te maken.
weet je hoé-lang maat 80 nog niet past?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:20 schreef Orea het volgende:
Wat balen CP. Dat er dus niks aan te doen is.... Dan inderdaad maar er zoveel mogelijk aan toegeven. Tis niet leuk, maar tis ook niet anders... En je bent gewoon al bijna 30 weken, dat had ik even gemist![]()
![]()
Geen zin om te shoppen?oh dat heb ik altijd!! Online shoppen doe ik ook veel, lekker allerlei dingen afstruinen... Helemaal nu ik marktplaats heb ondekt.. Kreeg nu een schattig jurkje maat 50 binnen met schoentjes
![]()
wat ik voor 1,50 euro mocht overnemen!! Daar kan ik diep gelukkig van worden
en die Kenzo jas is binnen, OMG die blijft aan de box hangen.. Ik blijf ernaar kijken! Hij is echt TE tof!!
Maak daar maar 2012 vanquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Ik bedenk me net dat we 1 shirtje hebben, maat 92
Bij de Hans Textiel hadden ze allemaal oranje dingen (zoals de romper Prinses van Oranje) en dat T-Shirt dus. Met 100% hollands erop
en die kon ik dus echt niet laten liggen... Maar Koninginnedag 2011 trek ik hem haar gewoon aan
Volgens mij valt ie kleinquote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:54 schreef Orea het volgende:
Sonnetje, dat is maat 62!! Dus dat heb ik een beetje op de gok gedaan!
En Kim, ik weet hetgelukkig zijn het alleen nog een paar rompers die maat 74-80 hebben. Kleding mag nog niet vind ik
Balen voor je dat het allemaal niet lukt, maar je bent echt niet de enige. Ik doe ook veel minder dan dat ik voor de zwangerschap deed. Gelukkig maakt het manlief allemaal niet uit.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:49 schreef Cantare het volgende:
Goeiemorgenmiddag dames![]()
![]()
Tegen mijn gewoonte in: ff klagen hoor, maar ik ben weer zo stervensmoe.Gisteren een bruiloft, en vandaag kom ik nérgens toe behalve in bed liggen en wat computeren. En alles gaat wel gewoon door: studie, werk, huishouden, sociale dingen... maar ik neb nérgens zin in of puf voor en dat levert weer stress op. Misschien is het morgen weer anders, en het hoort erbij, maar toch ben ik het wel even zat en ik heb zin om te janken.
Hebben wij, wilde ik ook altijd (een bad) en het valt eigenlijk best tegen! Ik gebruik 'm bijna nooit, want, het duurt toch wel lang met vollopen, en het is toch wel veel meer werk met schoonmaken. Maar voor de kinderen is het wel leuk af en toe, in het weekend mogen ze vaak lekker lang in bad spelen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:25 schreef pessie het volgende:
[..]
Balen voor je dat het allemaal niet lukt, maar je bent echt niet de enige. Ik doe ook veel minder dan dat ik voor de zwangerschap deed. Gelukkig maakt het manlief allemaal niet uit.
Vandaag aan het behangen geweest bij een collega van manlief. Oef, ik wil een bad! Staat nu officieel op verlanglijst voor volgend huis: een bad!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Suzanna op 13-03-2010 20:46:22 ]
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:39 schreef Orea het volgende:
Ik heb even alles wat ik al heb gekocht/gekregen eens op tafel uitgespreid, en de conclusie is dat ik voorlopig even een koopverbod heb(op krijgen heb ik geen invloed dus daar zeg ik lekker niks over
) Heb alleen nog niet zoveel broekjes zie ik nu, dus die mag ik nog kopen. Maar nu niet.....
De rompers zijn oplopend van maat 50 tot maat 80 inmiddels al![]()
![]()
Even onder een linkje want ze zijn erg groot (de foto's)
linkerkant tafel
rechterkant tafel
![]()
Hou nog ff wat achter wil je, ik aas op een klein grietjequote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
dus ik hoef voor jou geen foto's in V&A te zetten?
Ben ik ookquote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:08 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Aaahh Sonnetje wat klink je verliefd! Ben benieuwd naar de foto's!
Nee voor mij mag je ze direct pm-enquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
dus ik hoef voor jou geen foto's in V&A te zetten?
quote:Op zondag 14 maart 2010 10:15 schreef Orea het volgende:
[..]
Nee voor mij mag je ze direct pm-en![]()
![]()
Maar natuurlijk wel, altijd ruimte voor meermijn meneer zégt al niet eens meer wat, in het begin heeft ie een paar keer gezegd: oh jee dit gaat geld kosten... en nu houdt ie heel wijselijk zijn mond
![]()
Goeiemorgen allen!![]()
Gisterenavond op de bank lag ik zo lekker, met de katten OP me (en toen draaide ik om, zodat ze wel weg zouden gaan, lagen ze in treintje, lepeltje/lepeltje voor mete cute!!) maar vannacht was het weer bluh.
Cantare inderdaad erg vervelend dat je zo moe bent... Neem het ervan hoor, ook als je daardoor dingen moet afzeggen.. Je lichaam is nu eenmaal keihard aan het werk![]()
Tessie, ik ben benieuwdik had ze ook met 12 weken al in huis
![]()
Suzanna, wat leuk!! Ook al is het de 4e, dan nog is dat zeker leuk
Maar even: een baby van 6 maanden die op de pot gaat![]()
![]()
Sonnetje, show us you're son!!
Maar waarom geef je er niet gewoon aan toe? Ik ben vanaf 7 weken halve dagen gaan werken omdat ik letterlijk in slaap viel achter het stuur van de auto. Ik heb de eerste weken alleen maar geslapen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:49 schreef Cantare het volgende:
Goeiemorgenmiddag dames![]()
![]()
Tegen mijn gewoonte in: ff klagen hoor, maar ik ben weer zo stervensmoe.Gisteren een bruiloft, en vandaag kom ik nérgens toe behalve in bed liggen en wat computeren. En alles gaat wel gewoon door: studie, werk, huishouden, sociale dingen... maar ik neb nérgens zin in of puf voor en dat levert weer stress op. Misschien is het morgen weer anders, en het hoort erbij, maar toch ben ik het wel even zat en ik heb zin om te janken.
Mooi!quote:Op zondag 14 maart 2010 11:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Koningin welkom hier!![]()
Nou hier zijn ze dan: de foto's van mijn zoon
[ afbeelding ]
Zo lig ik ook altijd te slapen
[ afbeelding ]
Hier heeft ie z'n handjes onder z'n hoofdje. En je ziet ook de navelstreng enzo.
Oh ja en hij woog 589 gram en kwam kwa datum uit op 8 juli ongeveer. Dus het gaat allemaal goed![]()
En hij heeft volgens de echoscopiste een mooi rond, maar fijn hoofdjeEn een lief dopneusje haha
De familiewieg van mijn kant is zeer groot, ikzelf heb er een jaar in gelegen (maar dat was omdat ik weigerde zelf te gaan zitten, zodra kids gaan zitten of zichzelf optrekken moeten ze in een ledikantje, daarvoor kunnen ze gewoon in de wieg, en dat is al gauw zo'n 8 maanden).quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Pessie, vandaar! Denk al is echt sonde want ze liggen er maar zo kort in, helemaal als je een grote baby hebt maar goed als het vanuit families is kan ik het heel goed begrijpen!!
Ik hoop eigenlijk dat ik dat deze zwangerschap eens ga krijgen, want bij de eerste is het niet voorbij gekomen....quote:
Wat is het toch een wonder he?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:05 schreef leonieke het volgende:
OreaJij bent er rap bij met jouw nesteldrang
Dit is hier echt nooit gekomen (vraag me af of het iets te maken heeft met het feit dat de bevalling ook helemaal niet vanzelf op gang is gekomen).
Sonnetje: wat een mooie echo-foto'sEn dat niet kunnen geloven dat hij in jouw buik zit? Als ik Thomas bekijk, verschiet ik soms nog dat hij iets meer dan een week geleden nog in mijn buik zat en dat hij er echt zo is uitgekomen.
Wat ontzettend leuk dat je weer in verwachting bent! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 14 maart 2010 10:34 schreef Koningin het volgende:
Nou, ik kan me hier ook langzaam aan weer melden.
Vrijdag morgen een positieve test gedaan.![]()
Volgens de berekeningen op diverse sites gaat het 16 november gebeuren.
Maar dat moet ik nog even bekijken, want mijn cyclus was nog niet echt regelmatig.
Weet niet of ik elke dag alles bijlees, maar doe mijn best.
Hmmm... Ik kon bij 8 weken mn eigen broeken al niet meer aan, en ik was absoluut doodziek. En tsja, het is er echt helemaal 1 (waar ikzelf erg blij mee ben...).quote:Op maandag 15 maart 2010 11:06 schreef Silmarwen het volgende:
Koningin gefeliciteerd!
En Sonnetje, wat een mooie echo. <3
Ik krijg een tweeling hoor. Ik ben de hele dag zo misselijk, gelukkig geef ik niet snel over, want dat haat ik, anders zou ik de hele dag aan het kotsen zijn. Mijn rug doet zo'n pijn! Kan niet langer dan anderhalf uur achter de pc of op en harde stoel zitten en mijn buik wordt gewoon al dikker.
Het moeten er gewoon twee zijn.
Zijnde eerste drie maanden al voorbij?
BTW mogen GI/Knut en ik ook in het rijtje met ongeveer halverwege novemberEen FOK!baby btw.
Ah jawel joh, dat IS die roze/blauwe wolkquote:Op maandag 15 maart 2010 06:40 schreef flugeltje het volgende:
Mogge dames
Weekendje naar schoonmoeders in Zeeland geweest, dus niet echt bij kunnen lezen.
Leuk om te vertellen is wel dat ik Willem nu bijna de hele dag door voel... En en en en en Martijn kan 'm ook al voelenOkay, het is slechts een lichte aanraking, maar hij voelt 'm
Hoewel de roze/blauwe wolk hier nog steeds niet is gearriveerd begin ik nu toch wel te genieten hoor...
Hoogste tijd voor een positiebroek dus! (Bij 7 weken 3 dagen kon ik alleen nog maar een rokje met legging aan).quote:Op maandag 15 maart 2010 11:59 schreef Silmarwen het volgende:
Oh heb net zitten berekenenenenen. 29 oktober zou de uitgerekende datum zijn en dan ben ik nu 7 weken en 6 dagen zwanger.
Ja, ik kan die epidurale alleen maar aanraden, CPquote:Op maandag 15 maart 2010 11:56 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben in week 18 een positiebroek gaan dragen. Toen pastte het echt niet meer. Zelfs niet meer met de knoopjes los
Hier ook geen wolk. Ik vind het vooral erg bijzonder als ik me realiseer dat er een minimensje in m'n buik zit, maar er wordt niet gestuiterd hier.
Ik kan me er totaal geen voorstelling van maken hoe het vanuit het kind moet zijn en hoe het straks is als het geboren is. Ik laat het allemaal maar op me afkomen
Ik heb vannacht wel gedroomd dat ik bevallen was. Geen centje pijn, maar wel een kalf van een baby
Eens!!!quote:Op maandag 15 maart 2010 15:45 schreef leonieke het volgende:
(en wat het op jou laten afkomen betreft? Heb ik ook gedaanJe kan je bevalling toch niet voorspellen en het loopt volgens mij toch altijd anders dan hetgeen je je ervan voorstelt, dus gewoon niet doen
)
quote:Op maandag 15 maart 2010 16:42 schreef pessie het volgende:
Mijn man en ik gaan samen bevallen doen, dus ik denk dat ik daardoor wel een bepaald beeld in mn hoofd zal krijgen. Nu heb ik in mn hoofd nog kaarsjes met thee en scones. MAar aangezien ik al maanden geen thee lust denk ik dat ik beter het hele beeld overboord zal zetten en er een beetje een realistischer beeld voor terug wil laten komen.
Wat betreft het gewoon over je heen te laten komen, ik heb van meerdere vrouwen gehoord die die instelling hadden dat het voelde alsof ze werden overreden door een trein. Dus ik wil het zelf niet zomaar over me heen laten komen...
Ik heb vanmiddag geoefend met een draagdoek en een dreumes, het ging heel soepel maar ik kan nu ik zwanger ben niet dragen volgens mij. Het deed pijn aan mn bekken, maar maar eens even kijken hoe het gaat als ik zo'n pasgeboren frummeltje heb. Die wegen nog bijna niets!
ghehehe.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef Ticootje het volgende:
Oh en begin asjeblieft niet over een hoge pijngrens...
Moet je gewoon je kont net zo hard mee laten groeien, voor het evenwicht.quote:
Je bent van jezelf niet echt zo heel erg stevig weet ik uit het buikentopic, damn kan me voorstellen dat het de boel wel uit balans kan halen idd... En ik vond m'n C-cupje al zo'n enorme groei...quote:
En die buik zit ook al aan de voorkant!quote:Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef Orea het volgende:
Ja en dat is dus net het probleem, kont heb ik amper![]()
omgekeerde zwaartekracht(bij mij kan nooit iets normaal gaan
![]()
)
Taartdieetquote:Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef Orea het volgende:
Ja en dat is dus net het probleem, kont heb ik amper![]()
omgekeerde zwaartekracht(bij mij kan nooit iets normaal gaan
![]()
)
Dat dus!quote:Op maandag 15 maart 2010 16:42 schreef pessie het volgende:
Mijn man en ik gaan samen bevallen doen, dus ik denk dat ik daardoor wel een bepaald beeld in mn hoofd zal krijgen. Nu heb ik in mn hoofd nog kaarsjes met thee en scones. MAar aangezien ik al maanden geen thee lust denk ik dat ik beter het hele beeld overboord zal zetten en er een beetje een realistischer beeld voor terug wil laten komen.
Ja dat gaat overquote:Op maandag 15 maart 2010 19:05 schreef Orea het volgende:
Ssssst als jullie nou allemaal zeggen dat H nog wel meevalt![]()
![]()
Wat netjes CP, die 8 kilo! Hier nu 5 (waarvan 4 op de borsten volgens mij, das dan weer het voordeel)
En Ticoo, niks geen taartdieet, dat gaat bij mij rechtstreeks naar de buik (of tieten) want ik heb echt spillepoten met geen gram vet!! Ach, het is niet anders... Mijn man is er ook blij mee, maar die mag er niet eens naar kijken
momenteel doen de tepels&tepelhoven écht weer zeer (dat gaat over toch, na de bevalling? Zoals het nu aanvoelt moet ik niet denken aan borstvoeding
)
Tes, als ze niet krimpen dan nog geen man overboord, als ik klaar ben met werpen, ooit, dan gaan ze eraf
heb bewust gewacht tot kinderen krijgen ivm borstvoeding, maar als dat allemaal achter de rug is, wil ik gewoon weer een D-cupje
(en helaas lukt dat niet met afvallen, toen ik maat 36/38 had na wat afvallen, zaten 'ze' er nog steeds, in hun oude maat
)
Wat een tietenpraat zo
Nou..... stuwingquote:
Oh ja... stuwing...quote:Op maandag 15 maart 2010 20:02 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou..... stuwingEn als je borstvoeding nog niet lekker loopt lek je constant en zijn ze keihard.
Maar de echte pijn in je tepels de je in het begin hebt, gaat zekr weg ja.
Fijn dat je geen BI hebt Orea!
Niet doen hoorquote:Op maandag 15 maart 2010 20:11 schreef Orea het volgende:
Sorry, zeiden jullie wat![]()
Ik negeer stuwing nu ook![]()
Tis wel andere pijn dan in het beginDat scheelt, maar afdrogen en erlangs komen met de handdoek
autsch! Je moet er wat voor over hebben hè!
vroegah hadden ze ook nog geen droger en wasverzachter he?quote:Op maandag 15 maart 2010 20:22 schreef Orea het volgende:dat las ik laatst ergens idd in een oud boekje, dat dat zo goed was... Opruwen
![]()
Hoe deden ze dat dan vroegertoen ze dat wel deden... Dan hou je het toch niet vol?? Dit is al drama met per ongeluk ertegen aan komen
Qua voorbereiding hebben wij eigenlijk niets gedaan. Ik heb denk ik 2 bevallingsverhalen hier gelezen en ik had er eigenlijk direct genoeg van (begon veel te veel te panikeren). Toen ik tijdens één van de laatste bezoekjes aan de gyn begon over het feit dat ik er toch schrik voor had, zei ze dat ik het best over mij kon laten komen. Geen verwachtingen hebben op voorhand, leek haar het beste. En moest ik er toch hebben, er zeker niet van uit gaan dat ik wel "ff" zou bevallen (was ik ook niet van plan, hoorquote:Op maandag 15 maart 2010 17:24 schreef flugeltje het volgende:
bij Haptonomie leer ik ontspanningsoefeningen, maar die hebben volgens mij alleen effect in de aanloopfase. Op zich ook wel prima, want alle rust die je daarin nog kunt meepikken is natuurlijk meegenomen. Verder ben ik vast van plan om de pijn-afleidtrucjes goed vol te houden. Zo niet, scheld ik gewoon Martijn verrot, hij is al voorbereid
Ik kan nog niet voorspellen hoe ik zal gaan reageren, ik ga het wel merken als het zover is. Gewoon mezelf zo goed mogelijk voorbereiden en hopen dat ik zelf de leiding kan houden ipv dat het mij overneemt. Ik heb ook nog geen keus gemaakt of ik wel of geen ruggeprik wil. Ik moet toch in het ziekenhuis bevallen dus het is fijn te weten dat de mogelijkheid er is (ik mag in zo'n ziekenhuis waar altijd iemand aanwezig is die zo'n ding kan zetten)
Thee en kaarsjes zie ik bij ons niet gebeuren, maar wel een iPod met heul veul muziek, ben er alleen nog niet uit of het snoeiharde rock of rustgevende ploeink ploeink ploeink watervalmuziek gaat worden
Ik wou met mijn post gewoon zeggen dat een hoge pijngrens bij een bevalling niet bestaat volgens mijquote:Op maandag 15 maart 2010 21:54 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij is een hoge pijngrens in tegenwoordig. Iemand heeft een trend gezet!
Hier is dat standaardquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:46 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Vroeg het me ook af 37 weken en nog werken?
Porcelijne Fles in Delft?"quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Dit wil ik trouwens nog voor RoeLofje, weet iemand waar je deze nog kan bestellen? En ja, deze is echt van mij
Geen idee, vraagt mijn moeder cq zus zich ook al jaren af.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Dit wil ik trouwens nog voor RoeLofje, weet iemand waar je deze nog kan bestellen? En ja, deze is echt van mij
Nee dat is normaal.... Eerst komen ze om de 5-6 mintuten, maar de bedoeling is dat er op een gegeven moment iets van 2 a 3 minuten tussen een wee zitten, en die houden dan een minuut aan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:59 schreef pessie het volgende:
Goedemorgen dames.
Hier heb ik eigenlijk nooit zoveel last van mn tepels gehad dat mn man er niet mocht aankomen, het was meer dat mn borsten gewoon ontzettend vervelende steken gaven.
En wat betreft pijngrens, ik heb geen flauw idee hoe hoog mn pijngrens is. Ik ben doodsbang voor naalden dus voordat er een ruggeprik inkomt moet ik eerst zoveel pijn hebben dat ik over die angst heen ben. En als je geen weeënstorm hebt (wat naar ik meen zo is als je elke 2 minuten een wee hebt) dan komen er endorfinen vrij waardoor het allemaal wat minder moeilijk schijnt te worden. Nou ja, ik ga sowieso met een TENS in huis bevallen, moet alleen nog even info vragen aan de vlos.
En mijlpaal: 21 weken
Hmz, iets dat voor alles werkt... heb ik mijn twijfels bij, maar ik heb er 0,0 ervaring mee, dus ik kan er helemaal naast zittenquote:
Ik ging van een kangoeroe-jong bevallen, die zijn maar 9cm grootquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:10 schreef Orea het volgende:
Had ik al gezegd dat ik niet beval?![]()
![]()
(iets met ooievaar, en wakker worden dat mijn kind gebracht is?)
Mijne wordt in een mandje aan de deur gebrachtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:10 schreef Orea het volgende:
Had ik al gezegd dat ik niet beval?![]()
![]()
(iets met ooievaar, en wakker worden dat mijn kind gebracht is?)
Dat is ook zo, waarschijnlijk ben je lekker druk met het apparaatje heen en weer...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:13 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk voor sommige mensen al voldoende zijn
Ik heb nooit gedacht dat een TENS voor een pijnloze bevalling zou staan (al staat dat wel op de website). Ik heb het bevallingsverhaal van een Fok!ker die een TENS heeft gebruikt en er blij mee was, en ik heb gevraagd aan een kraamverzorgster die verschillende vrouwen heeft zien bevallen met een TENS wat zij ervan dacht. Op basis daarvan leek het mij wel geschikt. En je kunt het thuis gebruiken, en ik wil toch wel heel graag thuis bevallen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is ook zo, waarschijnlijk ben je lekker druk met het apparaatje heen en weer...
Kool stinktquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
de mijne haal ik gewoon uit een kool ofzo.
Heb ik al geplant in de tuin dus dat komt goed
zoals ik eerder al zei: dat realistische beeld verwacht ik te krijgen aan de hand van de cursus samen bevallen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:28 schreef tessie het volgende:
Met 21 weken denken aan dat je moet gaan bevallen is op zich niet zo'n hele prestatie eerlijk gezegd... En je komt gewoon echt heel naief over, met hoe je denkt over bevallen... Het lijkt me echt handig als je er een wat realistischer beeld over krijgt, voor je straks echt moet bevallen....
dan plant ik die welquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef Orea het volgende:
[..]
Kool stinkt![]()
Kan je hem beter tussen de aardbeitjes vandaan plukken
Maar waarom zit je dan zo stoer te vertellen (als je het blijkbaar weet dat je stoer doet)?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef pessie het volgende:
[..]
zoals ik eerder al zei: dat realistische beeld verwacht ik te krijgen aan de hand van de cursus samen bevallen.
En dat bevallen tegen gaat vallen dat weet ik ook wel, en dat ik hier een hele boel dingen heel stoer zit te vertellen betekent niet dat ik zo naïef ben te denken dat een bevalling pijnloos kan zijn.
hieroquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Leveren die ook op zondag?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik denk dat ik zo rond het begin van de weeen mijn kop eens uit het zand ga halen
Tot die tijd word het kind bezorgd door TNT
Wat naar Suzanna. Heel de dag door ook?
Gefeliciteerd! Fijn dat alles nu goed lijkt!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Goedemorgen Dames,
Hier helemaal in een(of blauw) stemming! Gisteren de tweede echo gehad na het verwijderen van het spiraaltje. Ennnn een knipperend hartje! Woehoeee ik ben nu trouwens uitgerekend op 19oktober, dat wordt nog spannend, ben zelf de 16e jarig
Ik beval half mei van de vierde en werk ook tot 35 weken hoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:46 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Vroeg het me ook af 37 weken en nog werken?
Een vriend van ons ontwerpt het geboortekaartje en vandaag hebben we de eerste opzet gezien.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:19 schreef Orea het volgende:
Das handig CP, maar vergeet de drank niet hè!
quote:Voornaam is te bewonderen tussen 23:00 en 05:00 uur.
Uiteraard staat de vieuxcola klaar voor als uw vrouw zich buigt over de wieg.
Och Draakje toch. Wat een prutsituatie nu even. Dikkequote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef draculettetje het volgende:
ow dames ik ga het allemaal ff niet meer redden met bijlezen
Het gaat hier even wat minder, weer veel aan het spugen (dus niet alleen na het eten)
zak nu door mn beide benen heen, en de energie is ver te zoeken
op de hond uitlaten (en daar heb ik zelfs gister mn schoonouders voor ingeschakeld) doe ik niet anders als op mn bed liggen
sorry, maar ik ben er gauw vast weer....
morretje stiekemerd, mij ook nog een beetje inhalen he...
Oke wist niet dat dit normaal was daar want hier moet je met 36 weken uiterlijk gewoon ook echt stoppen volgens de wet...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef Libell het volgende:
[..]
Ik beval half mei van de vierde en werk ook tot 35 weken hoor.
Hier is dat inderdaad standaard zoals Leonieke zei!
Heb vandaag kraamzorg aangevraagd. Ben blij dat dat in orde is.
Voor de rest, niks nieuws onder de zon. Al mag er wat meer zon zijn wat mij betreft.
Ik ben ook een paar keer plat gegaan tijdens bloedprikken, en een paar keer bijna. Ik zat dus echt niet te springen bij het idee bloed te moeten prikken voor de zwangeschap. Gelukkig heb ik fijne vriendinnen en wilde er eentje wel met me mee om mn hand vast te houden, toen ging het al een stuk beter!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:50 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben vanochtend voor het eerst naar de verloskundige geweest. Toch wel weer even slikken: bloedprikken. Ik mocht gelukkig even liggen, want anders ga ik dus plat... (echt waar, ik ben al een aantal keer bijna en één keer echt flauwgevallen met bloedprikken...) Maar goed, het viel allemaal mee met wat afleidend gebabbel van mijn man en de verpleegkundige (die werkt daar standaard dus kun je daar gelijk geprikt worden, ideaal!).
Jij hebt mijn baan niet dan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Euhm, maar van werken wordt je toch niet moeier dan van op de bank zitten. Tenminste ik niet. Ik voel me gewoon niet anders dan anders. Tuurlijk snap ik mensen die zich niet lekker voelen, die moeten ook gewoon lekker kunnen stoppen, ik kan me voorstellen dat je daar dan echt aan toe bent, maargoed ik niet dus.
En energie voor de bevalling... euhm ik laat het wel over me heen komen en dan zal blijken of ik genoeg energie heb, het is toch niet te voorspellen/plannen. Sowieso is na de bevalling2 weken thuis, dus ook tijd genoeg om een beetje bij te komen met z'n drietjes.
Dat klinkt heftig... gelukkig maar dat je dit keer goed op tijd stopt, dat is wel héél verstandig. Sterkte met je werk, klinkt idd zwaar, de horeca. Is het nog wel een beetje te doen dan? Want zelfs al ben je niet hóógzwanger lijkt het me al zwaar.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:22 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Goed, de vorige zwangerschap werkte ik ook in de Horeca bij een ander bedrijf en wou ik 4 weken van te voren stoppen.. Toen ik met 35 weken tijdens het lopen van een bruiloft bloed verloor en letterlijk omviel wist ik dat ik te lang had doorgewerkt.
Ik ben met 36 weken en 6 dagen uiteindelijk bevallen!
En na de bevalling had ik een week of 3/4 nodig om echt helemaal bij te komen.. Je verliest nog bloed en bent gewoon niet fit.. Tenminste ik niet.. De 12 weken na die tijd vond ik wel erg lang.. Dit keer zijn het er 10 na die tijd..
Ja dag, dat doet een vent ook zelf hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
Waar las ik nou toch een verhaal van een zwangere vrouw die vanaf de positieve test geen poot meer deed en d'r vent alles liet opknappen want 'zij is zwanger en zielig enzo'. Ja, da's wel een beetje jammer zulke mensen
Ik ga zo lekker naar buiten en genieten van het weer. De vogeltjes fluiten, de lente zit in de lucht. Eindelijk
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
chloor ruikt juist extra lekker als je zwanger bent.
Hmm... dat heb ik juist met de geur die rond het benzinestation hangt... Met chloor heb ik het niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
chloor ruikt juist extra lekker als je zwanger bent.
Ik bedoelde ze ook beidequote:Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dag, dat doet een vent ook zelf hoor.
Oh dettol is inderdaad nog beter...quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:12 schreef Orea het volgende:
Dat heb ik met Dettoldat vind ik normaal al goddelijk ruiken
maar nu helemaal....
Wow! Wat ben jij snel teruggeplooid! En een buik zien mag 10 dagen na een bevalling.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:37 schreef leonieke het volgende:
Naar voorkant groeien is handig na de bevalling, pessieIk ben eergisteren in mijn kleren van voor de bevalling naar een babyborrel geweest
(al is er nog duidelijk buik te zien, hoor. Ik had eigenlijk gedacht dat die buik eerst ging weg zijn en de rest in een volgend stadium, maar blijkbaar gaat het toch omgekeerd).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |