abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78979004
Zwangerschap en geboorte deel 635

07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
09 juni 2010: proud_mami (jongetje)
11 juni 2010: Becky1983
11 juni 2010: Frummelmuis
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
08 juli 2010: Lieszdraaijer
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
15 juli 2010: nytar
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
18 september 2010: Mardis
20 september 2010: Rixtje
20 september 2010: Tessie
09 oktober 2010: devilishbaby
14 oktober 2010: kaatjejannie
23 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
25 oktober 2010: Veerle1982
15 november 2010: Sieppiee

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_78979044
Had ik hem bijna weer ongemerkt gesloten
pi_78979156
Dat is niet fijn.. Je geeft me slechte hoop
Ik slik wel vitamine pillen met ijzer maar dat helpt ook geen drol
Ik ben het moe zijn nu wel zat
pi_78979264
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:14 schreef Orea het volgende:
Had ik hem bijna weer ongemerkt gesloten
Het duurde bij mij ook even voor ik het doorhad
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:16 schreef Sieppiee het volgende:
Dat is niet fijn.. Je geeft me slechte hoop
Ik slik wel vitamine pillen met ijzer maar dat helpt ook geen drol
Ik ben het moe zijn nu wel zat
Na het eerste trimester heb ik me twee maanden kiplekker gevoeld. Eigenlijk beter dan ik me normaal voel. Maar ineens was de koek op
Vitaminepillen slik ik ook, dus daar krijg ik wat extra ijzer van. En dan nog die ene ijzerpil per dag extra. Zou toch voldoende moeten zijn denk ik dan
En ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Ik ben altijd al erg snel moe van mezelf
pi_78979438
Ik zit nu dus in week 4. En direct na de eisprong begon het al.
Daarna kwam er de duizeligheid bij
Dat had ik bij de eerste voor mijn gevoel nooit zo erg als ik daar aan terug denk.
pi_78979526
Die eerste weken staan er wel om bekend ja. Echt leuk zo'n zwangerschap
pi_78979668
De vorige keer was ik vanaf 12 weken echt dood moe, kon niet eens meer werken zo moe. En dat is eigenlijk net pas 2 maandjes over Maar das wel een uitzondering hoor
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78979833
De moeheid was bij mij rond 11 weken wel weg, maar was ook wel erg extreem de eerste weken. Heel gezellig was ik ook rond de kerst , toen was ik ongeveer 7/8 weken... En ondanks dat ik nu 's nachts vaak niet langer dan 1,5 tot 2 uur achter elkaar slaap, ben ik best fit overdag.
pi_78979952
Bij mij was het bij 12/13weken ook wel weg, maar bij 24 begon het weer
En de laatste twee weken slaap ik ook minder goed. Als ik eind van de nacht nog een keer wakker word voor een toiletronde dan kan ik daarna maar moeilijk in slaap komen, soms zelfs helemaal niet meer. Maar overdag slapen lukt me ook niet

Zo, ga ik nu weer ophouden met klagen hoor
pi_78980396
Klagen is af en toe best ff lekker hoor ik hoop voor je dat het met een pilletje op te lossen is...
pi_78980560
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Bij mij was het bij 12/13weken ook wel weg.
Hier is het ook sinds een paar weken minder/weg Het was trouwens geen ijzertekort, want mijn ijzer was 9,3.
quote:
maar bij 24 begon het weer
sssssst
pi_78980661
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:52 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hier is het ook sinds een paar weken minder/weg Het was trouwens geen ijzertekort, want mijn ijzer was 9,3.
[..]

sssssst
Ik laat je vrijdag wel weten of het aan m'n ijzer ligt. Zo ja, hoef jij je geen zorgen te maken
9,3... ik ben echt zo jaloers op mensen die zo hoog zitten
pi_78980806
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:55 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik laat je vrijdag wel weten of het aan m'n ijzer ligt. Zo ja, hoef jij je geen zorgen te maken
9,3... ik ben echt zo jaloers op mensen die zo hoog zitten
Zorgen maken doe ik me niet, er valt toch niet zoveel aan te doen dus ik zie het wel

Mijn ijzer is altijd hoog geweest dus ik weet niet hoe het is als het laag is. Als je klachten daar vandaan komen, is er tenminste wel iets aan te doen, of is dat te optimistisch?
pi_78980943
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:59 schreef Cantare het volgende:

[..]

Zorgen maken doe ik me niet, er valt toch niet zoveel aan te doen dus ik zie het wel

Mijn ijzer is altijd hoog geweest dus ik weet niet hoe het is als het laag is. Als je klachten daar vandaan komen, is er tenminste wel iets aan te doen, of is dat te optimistisch?
Standaard (dus zonder zwangerschap zit ik meestal rond of net boven de 7 (ondergrens). Voel me ook altijd moe, maar volgens de dokter kan het daar niet aan liggen
Bij zo'n 12 weken zwangerschap zat ik op 6,6. Voor een zwangerschap de ondergrens geloof ik en dus wel wat pilletjes gekregen van de vk (ook omdat m'n ijzervoorraad erg laag was).
Maar ik heb dus geen idee of iets opkrikken van het ijzer wel echt zin heeft. Toen ik mocht afbouwen zat ik op 7,2. Nog niet echt hoog te noemen.
pi_78981068
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:03 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Standaard (dus zonder zwangerschap zit ik meestal rond of net boven de 7 (ondergrens). Voel me ook altijd moe, maar volgens de dokter kan het daar niet aan liggen
Ik hoorde pas van m'n schoonzusje dat zij een laag ijzergehalte heeft, maar juist weer niet moe is. Terwijl ik dacht dat het erg met elkaar te maken had. Mja, wel balen voor je om dat te horen, want het is toch fijn om een verklaring te hebben.
quote:
Bij zo'n 12 weken zwangerschap zat ik op 6,6. Voor een zwangerschap de ondergrens geloof ik en dus wel wat pilletjes gekregen van de vk (ook omdat m'n ijzervoorraad erg laag was).
Maar ik heb dus geen idee of iets opkrikken van het ijzer wel echt zin heeft. Toen ik mocht afbouwen zat ik op 7,2. Nog niet echt hoog te noemen.
ik hoop voor je dat er toch iets aan te doen is, want moe zijn is altijd vervelend, ik vond die 2 maanden moeheid al naar. Sterkte!
pi_78981806
Bij mij is de moeheid ook echt weer terug hoor. Ik geloof dat ik er 3 a 4 weken na week 12 geen last van heb gehad. Maar nu al een hele tijd weer wel.

Komt bij mij ook wel door het slechte slapen, maar soms ben ik het wel een beetje beu. Ik lijk wel alleen mens in het weekend als ik eens lekker heb uitgeslapen (want dat lukt wel altijd).
Soms zou ik gewoon best een dagje minder in de week willen werken, gewoon voor de rust. Maar ja, dat is niet echt een optie.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:32:31 #17
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78981991
Wat betreft de moeheid, ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen hoe het was. Ik weet nog dat ik het verschrikkelijk vond en dat ik niets kon, maar echt weten niet meer...
Ik heb een vriendin en die is al vanaf het begin zo moe als dat ik de eerste weken was, ze is al 35 weken .

Oh ja, en ik ga juist niet slapen overdag bij moeheid, dan slaap ik snachts namelijk niet meer en ben ik weer extra vermoeid, ik doe wel rustig aan maar probeer wel elke dag een stukje te bewegen door te wandelen of te fietsen.
pi_78982241
Ik zou ook elke dag even naar buiten moeten voor wat beweging. Gisteren een flink stuk gefietst en vandaag dus echt kapot zodat ik vandaag alleen maar op een stoel, de bank en in bed heb kunnen hangen.
En ik werk niet eens op het moment. Zou ook niet goed meer gaan denk ik. Soms is lopen en fietsen al zo inspannend dat ik bang ben onderuit te gaan en m'n concentratievermogen is ook erg laag.

Owh wacht, ik ging ophouden met klagen

Verder gaat het goed met me. Hele milde klachten voor wat betreft m'n bekken en maagzuur, maar dat overleef ik wel
pi_79001272

Slaap is zó overrated.... Ben er maar uit gegaan na 2 uur draaien....
pi_79001377
Orea, jij ook al... ik alweer voor de 3e nacht achter elkaar.
Zou dit dan alvast de voorbereiding van je lichaam op de nog komende slapeloze nachten door de beeb zijn? Nouja, ik ga m'n huis maar eens een beetje stoffen en stofzuigen, de mevrouw van de kraamzorg komt om 12 uur voor de intake en ze moet natuurlijk niet gelijk noteren dat ik een viezerd ben.
pi_79001595
Ik ben vannacht een paar keer ziek geworden . Ik ben nu echt óp. Ik ga me dus maar ziek melden en terug in bed kruipen... Slaap is niet overrated Ik wil het! NU!

En de misselijkheid is ook nog niet over trouwens, kom ik net achter

[ Bericht 16% gewijzigd door djenneke op 11-03-2010 07:44:58 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 07:59:11 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79001737
CP, dat lopen en fietsen al te inspannend kunnen zijn herken ik wel. Al denk ik dat het bij mijn fiets ook wel ligt aan het soort fiets, is zo'n half 'lig-model' waardoor m'n buik in m'n longen wordt geduwd als ik er op zit. Ik heb dus ook erg weinig zin in bewegen momenteel, raak zo snel buiten adem. Even gezellig wandelen gaat ook niet lekker, praten tijdens het lopen lukt niet echt met die kortademigheid. Ik had dan ook al een conditie van 0.0, dat pakt me nu wel terug merk ik.

Slapen is hier geen enkel probleem, maar ik begin steeds meer slaap te krijgen. Zit nu op zo'n 10 uur slaap per dag en zou eigenlijk best wat meer willen hebben, want 's middags na de lunch kak ik enorm in. Gisteren ook weer op de bank in slaap gevallen, dat is echt helemaal niets voor mij. Waarschijnlijk zal het nodig zijn...

Fijne dag allemaal
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79002281
10 uur slaap, dat is echt al eeuwen geleden!!! Als ik bij elkaar aan 6 uur kom, is het veel... (terwijl ik vroeger (als in voor de zwangerschap) regelmatig aan 8 uur slaap écht niet voldoende had...) Heb op de bank nog wel een uurtje kunnen pitten, zodadelijk naar de gyn. Ben benieuwd naar de controle zal wel anders zijn dan bij de vlos..

Djenneke, wat naar hoop dat je inmiddels weer lekker in je bedje ligt en dat je in elk geval snel van het ziek zijn af bent.. Dit is niks zo...

Nikki, het lijkt erop, maar ik heb het al vanaf dat er maar een spoortje HCG in mijn bloed zat heel raar. Maargoed, ik ben ook raar
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:56:04 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79002566
Het is voor mij ook heel apart hoor Orea, ik ben altijd al wel een vroege vogel geweest, maar nu kan ik er 's ochtends echt niet uit. En vooral het op de bank in slaap vallen is echt heel erg anti-fluugs...

controle gyn is veel leuker dan bij de vlos Orea, gyn's geloven namelijk alleen hun eigen ogen en hebben het echo-apparaat erop staan voor je het weet. Lekker naar je meiske kijken even

Djenneke
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:58:45 #25
259886 pessie
pi_79002621
1 of andere buurman besloot vannacht om 3 uur de deur van zijn fietsenkelder met een smak dicht te gooien ...

Balen van jullie slaapproblemen! Ikzelf slaap wel weer beter nu al wordt ik wel elke nacht wakker. En Djenneke wat jammer dat je weer zo misselijk bent. Rust lekker uit!
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:31:52 #26
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79005310
*zwaai*
Hier alles redelijk (op eerdergemelde ongemakken na)
En slaap-problemen, te kort of te lang... beide zijn vervelend
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79006784
Ben ik weer! Eindelijk dit keer mijn eigen gyn, die me destijds ook geopereerd heeft

Hoop duidelijk geworden (daarom wilde ik hem meteen, en niet de co's. Co's moeten het leren, maar ik heb nu na een maand pas écht antwoord....) een hydro kan onder invloed van hormonen weer vullen (is gebeurd) (darmen reageren overigens ook op pijn & geirriteerd buikvlies, dus het was volgens hem niet zo gek dat ik zo opgeblazen was, paar weken terug ) hydro zit verkleefd naar nu vermoed wordt o.a. aan mijn buikvlies. Kan geen kwaad, het zal niet scheuren of iets, maar je buikvlies is net zo gevoelig als je scheenbeen vandaar de pijn dus! (De co gaf laatst aan dat een hydro alleen pijn kan doen als ie gedraaid is, dus dat dit zeker de hydro niet kon zijn. Nu wordt mijn gevoel toch bevestigd, en daar ben ik blij mee)

Heel vervelend, enige oplossing is bevallen. En dat duurt nog even. Qua bekken gaf hij ook al aan, goed dat je naar een bekkenfysio gaat, maar hou er rekening mee dat dat alleen verlicht. En dat de rest er helaas bij hoort.

Verder gezonde zwangerschap (wist ik ook al wel ) en inderdaad even ge-echo'd. Hij wilde dolgraag even kijken of het inderdaad nog een dame was, maar de dame lag weer hetzelfde als bij de pretecho kontje in het kommetje onderin mijn baarmoeder. (ik zie het gebeuren dat we tot het einde geen 100% zekerheid hebben al hoop ik dat met 1.5 week de 20 weken echo wel het kan garanderen... wat moet ik anders met al die gekochte spulletjes )

Verder: luisteren naar mijn lichaam en over 4 weken terug. Ondanks dat de rest er allemaal perfect uitziet blijf ik wel onder controle. Volgende keer alleen nog even aangeven dat ik hoop tot het einde onder controle daar te blijven, i.v.m. de medische indicatie. Maar ik vermoed dat dat geen probleem is
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:18:47 #28
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79007296
Goedemorgen!

Wat ontzettend balen van het slechte slapen bij velen.
Zoals FLugeltje het beschrijft is het best leuk om op controle te gaan bij de gyn. Effe naar je kindje kijken.

Djenneke, hopelijk lig je lekker in bed uit te rusten.
pi_79007350
Ben niet de enige die me soms vreselijk kan voelen..

Tot ongeveer 14 weken was ik elke keer vreselijk misselijk.. Niet 's ochtends maar 's avonds (erg fijn als je 's avonds werkt met eten ) en heel erg moe.. Dat was ineens weg eigenlijk maar blijf me constant lichtelijk depri voelen.. Toch hebben we heel wat leuke berichten gehad en voel ik me heerlijk zwanger maar dat depri gevoel blijft hangen.. Vraag me af of dat met de lage bloeddruk te maken kan hebben..
Vanmiddag mag ik weer naar de VK toe dus ga het dan gewoon eens vragen!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_79007562
Goeiesmorreges. Hier ook lang geslapen. Gisteren had ik heel slecht geslapen en ik voelde me toch móe! Net als tijdens de eerste drie maanden. Vandaag kon ik lekker uitslapen dus dat liet ik me geen 2 keer zeggen.

Orea, viel dat nieuws je tegen, dat van 'de enige oplossing is bevallen'?
pi_79013767
Ja het valt me wel tegen ja maargoed, ik zal me er echt bij neer moeten leggen, want er is echt niets aan te doen nu. Helaas....
pi_79016879
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:53 schreef Orea het volgende:
Ja het valt me wel tegen ja maargoed, ik zal me er echt bij neer moeten leggen, want er is echt niets aan te doen nu. Helaas....

Zou het na de bevalling dan wel over moeten zijn of moet er dan toch nog een operatie komen?
pi_79017087
In principe zou het dan weer weg moeten zijn. Net zoals ik er voor de zwangerschap geen 'last' van had. Het is echt dat alles nu een andere plek krijgt in je buik en er van alles in de verdrukking komt en er aan de verklevingen 'getrokken' wordt. Stel dat ik er straks nog wel last van hou, dan zullen ze wellicht wel weer een laparoscopie doen. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat dat niet nodig is

Had dit alleen nooit van te voren gedacht je stelt je op van alles in, behalve dit... Ach ja, klagen schiet ook niet op dus er maar proberen het beste van te maken.
pi_79017289
Nee, zoiets bedenk je niet vantevoren
Dan zit er iets anders op dan het te accepteren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_79022881
Vandaag ben ik precies 30 weken
Echt ráár.

Maar dat betekent dat ik ook nog maar 4 weken (en 1 dag) hoef te werken en dan heb ik éíndelijk verlof!!

En dat bewegen.. ach, dat lukt mij ook niet echt meer hoor. Ik ga nu ook gewoon zonder schuldgevoelens met de auto naar m'n werk. Als ik ga fietsen doe ik er echt een half uur over (ipv 10-15 minuutjes).. Ook ik heb/had conditie van niets...

Alleen heb ik volgende week wel een probleem, want dan moet ik 's middags met de kids naar een theatervoorstelling (op de fiets!!).
Misschien dat ik m'n collega's even lief aankijk.. We gaan met 3 groepen, maar omdat mijn groep zo groot is vind ik het toch wel een beetje vreemd om hun op mijn kinderen te laten letten (en ik heb ook nog van die ongeoefende fietsers er tussen zitten), terwijl ik er zelf met de auto heen ga..
Maar ja, als ik al merk hoe het wandelingetje van 5 minuten naar de gymzaal me al erg tegenvalt... (wat lopen die kinderen toch snel)
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_79026186
hier een offdag, heel erg moe, niet vooruit te branden

wel bijgelezen maar weinig onthouden

voor orea, wel fijn dat je bij je eigen gyn bent geweest maar minder dat ze nu niks voor je kunnen doen

voor de 30 weken van baldria!
pi_79029039
Weer bij de verloskundige geweest! Alles goed met baby Grote zus was erg trots op het geluid van het hartje...

En ik heb een mijlpaal gehaald die ik niet hoef te halen maar het is zo... Ben 10 *WTF* KILO aangekomen... zucht!! Begon het wel te merken maar wist niet dat het zo snel is gegaan hahaha...
Ook de fysio heeft me weer toegetakeld.. Nog 2 keer daar naartoe en verder thuis oefenen en gaan sporten... maar dat sporten... hmmmm

Fijne Avond!
pi_79030075
30 weken al Baldria! Snel gaat het dan ineens he?

Leuk dat de grote zus zo trots is Liesz En 10 kg, nou ja, komt vast wel weer goed

Ik ben vandaag druk geweest met de boekenkast opnieuw in te delen en achter Graeme aan te rennen de hele tijd. En nu heb ik echt zo'n zeurend gevoel in mn buik
pi_79030394
Zo over moeheid gesproken, daar heb ik vandaag ook last van Maar das niet zo gek, lag vannacht om half 1 in mijn bed en moest om 7 uur weer op.
Mijn kind vond de Sound of Music iig niet zo leuk geloof ik haha.
(of juist wel, hij ging iig schoppen *lol*)

En mijn oog ziet eruit of ik erop geslagen ben. Althans dat heb ik vandaag een aantal keer gehoord
(denk dat ik morgen toch even de dokter ga bellen ervoor)

En verder gaat eigenlijk alles goed gelukkig
pi_79036673
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:00 schreef Orea het volgende:
In principe zou het dan weer weg moeten zijn. Net zoals ik er voor de zwangerschap geen 'last' van had. Het is echt dat alles nu een andere plek krijgt in je buik en er van alles in de verdrukking komt en er aan de verklevingen 'getrokken' wordt. Stel dat ik er straks nog wel last van hou, dan zullen ze wellicht wel weer een laparoscopie doen. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat dat niet nodig is

Had dit alleen nooit van te voren gedacht je stelt je op van alles in, behalve dit... Ach ja, klagen schiet ook niet op dus er maar proberen het beste van te maken.
Mocht het een jongen zijn is hier een meisjes mama hoor!

Wat een verhaal meid en wat lastig om het met het antwoord bevallen te doen.. Hopelijk ga het volhouden tot aan de bevalling!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:50:20 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79047299
Baldria, mijlpaal

Orea Fijn dat alles goed gaat met je meisje, maar wat enorm balen dat ze dus echt niets voor je kunnen doen nu. Het hele proces wordt je ook niet makkelijk gemaakt zo he? Hou je beloning voor ogen meid, die komt over een week of 21

Zelf heb ik eigenlijk niet zo veel nieuws, zit nog een beetje in het grote niemandsland wat dat betreft. We moeten zo ongeveer gaan beginnen aan het schuren/schilderen van de meubels voor de babykamer en ook in huis moet her en der nog wat gebeuren. Op onze slaapkamer moeten we ook nog e.e.a. schilderen en dat wil ik graag ook voor m'n kraamtijd gedaan hebben, dan is het tenminste netjes. Rondom pasen hebben we wat extra dagen vrijgenomen om alvast een flinke voorsprong te nemen... De echte onbedwingbare nesteldrang is er nog niet, maar ik begin wel wat ongeduriger te worden nu wat het geklus in huis betreft.

Ik ga half juni met verlof, dus ik hoef nu nog maar 13 weken te werken... Nog iets te lang om al te gaan aftellen dus
pi_79050309
Goeiemorgen!!

Liesz, thnx. Ik zal je in gedachten houden

Zo maar even op de fiets gestapt en weer een potje weggebracht naar de dokter. Heb zowaar van 3 tot 6 achter elkaar geslapen, wowow! Maar niet gek, de nacht ervoor heb ik er 3 in totaal geslapen
En ik moest nog koffie halen, en nu liggen er moorkoppen, bananensoezen, chocoijsjes, biba-peer & banaan ijsjes en sinassplitten in de vriezer Kon me niet inhouden. Ben dinsdag jarig en dacht: ik ga vast voor vieren

Flugel, ik ga eind juni, maar ik ben wel vast aan het aftellen hoor Je kunt niet vroeg genoeg beginnen

Fijne dag allemaal!!
pi_79050955
1 april heb ik 20 weken echo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79051310
Leuk Tico, ook al snel

Maar ik heb zo heerlijk geslapen dat is wel het voordeel aan zo moe zijn ik slaap wel echt heel erg vast.
En ik voel me geestelijk heel erg uitgerust en geweldig
pi_79054683
Ticootje, wat leuk! 1april is zo joh!

Orea, wat balen dat ze er nu niks aan kunnen doen. Maar tel maar vast lekker af naar je verlof, heerlijk in de zomer! Enne groot gelijk dat je vast je verjaardag gaat voor vieren

Hier eigenlijk niet veel te melden. We wachten maandag geduldig af en dan kunnen we ein de lijk het grote nieuws aan iedereen vertellen Gisteren nog met vrienden een weekendje parijs geboekt als de tour er is! Kunnen die mannen mooi de tour kijken en wij meiden lekker shoppen! Iedereen die weet dat ik zwanger bent denkt trouwens dat het een meisje wordt
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79055918
Ik heb even alles wat ik al heb gekocht/gekregen eens op tafel uitgespreid, en de conclusie is dat ik voorlopig even een koopverbod heb (op krijgen heb ik geen invloed dus daar zeg ik lekker niks over ) Heb alleen nog niet zoveel broekjes zie ik nu, dus die mag ik nog kopen. Maar nu niet.....

De rompers zijn oplopend van maat 50 tot maat 80 inmiddels al

Even onder een linkje want ze zijn erg groot (de foto's)
linkerkant tafel
rechterkant tafel

pi_79056273
Ik vind het nog wel meevallen Als ik kijk naar wat ik voor de eerste had.
Dacht ik ook dat ik redelijk veel had maar ben erna nog veel gaan shoppen
Zeker in maatje 56 dacht ik aah daar heb ik zat in maar de kleertjes en rompertjes vlogen erdoor.
Net als de hydrofielen die gebruikte ik voor alles
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:52:29 #48
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79056453
Ticootje, 1 april is het voor je het weet

Orea Tot maat 80 al? En ik dacht dat ik al vrij hard ging

Lekker zo'n weekendje Parijs Barbabientje
pi_79056786
Ik ben nog geen 19 weken hè!
En inderdaad, ik liep net langs de tafel en dacht, hmmm jurkjes in maat 56 heb ik ook nog niet zoveel...
Maar rompers, echt ik heb er 50 ofzo

En nu msn't mijn jeugdvriendinnetje (haar dochter is van eind juli) dat ze nog bergen spul heeft en dat ik mag komen neuzen!!
pi_79056806
Ik denk overigens dat ik er nog maar een kledingkast bij koop
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:18:25 #51
258612 nytar
boys boys boys
pi_79057557
Damn Orea! Dat is echt heel veel! Ik vond 9 setjes voor maat 50/56 genoeg en heb mn moeder een koopverbod gegeven!
pi_79059080
Mijn moeder koopt nu al het liefst allemaal dingen
Ik durf te wedden dat ik met een week of 10 mijn eerste pakje ga krijgen van haar.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:02:19 #53
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79059649
50 rompers wow...

Ik hoef nu echt nog niks hoor, nu ik nog niet eens weet of het een meisje of jongen is. Ik hoop stiekem een jongetje, dan moet ik alles lekker nieuw (en aan de andere kant is dat ook wel weer jammer van al die leuke jurkjes die ik nog heb en die mijn zus nu gebruikt voor haar dochtertje ) ...
pi_79060327
Ben jij ook zwanger? Dan heb ik iets gemist

Ik heb het idee dat ik een jongetje krijg. En dat lijkt me zo leuk.
Van die stoere kleertjes ipv jurkjes enzo
Een meisje heb ik al en een jongetje erbij is zo lekker anders en nieuw.
Een meisje is ook welkom hoor absoluut. s.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:44:19 #55
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79061551
Ik ben ook nog niet zo lang zwanger hoor, iets van 8 weken ofzo, maar ik weet het niet precies.
pi_79061753
Gefeliciteerd.
Binnenkort dus weer voor de eerste keer naar de vk?
pi_79062877
Wow Orea! Jij bent echt goed voorbereid!
Ik heb nu nog maar 3 nieuwe setjes voor de baby gekocht. Is toch wat lastiger als je het geslacht niet weet, en in mijn verlof ga ik de kleertjes van mijn zoon eens uitzoeken, kijken er wat daar aan unisex bij zit en wat er nog moet komen. En dan ga ik in mijn verlof lekker verder shoppen, dan is er ook meer zomerspul

Verder alles ok hier. Ik kreeg gister al mijn kraampakket Vond het best erg vroeg, moet nog vier maanden. Maar er zat een superleuk cadeautje bij, een rugtas en toilettas van Nijntje, mijn zoontje is door het dolle heen en sleept er al sinds gister continue mee. De rest heb ik maar niet bekeken

En daarnaast heb ik niets te melden, 23 weken en ik voel me (nog steeds) uitstekend. En voor de statistieken, ik slaap ook prima
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:57:07 #58
259886 pessie
pi_79064995
Orea Wowwwww.... En jij bent minder ver dan ik! Misschien scheelt het dat ik niet weet wat het wordt, ik ga shoppen tijdens mn verlof denk ik... Ik heb nog steeds alleen 1 rompertje, 2 paar sokjes en een shirtje gekocht... Scheelt ook dat ik niet van creme houd, als er nou leuke unisex kleertjes waren...

En hier net mn allereerste crematie meegemaakt. Vond het toch wel raar, ik vond het allemaal wel heel anders dan begraven. En bij begraven heb ik meestal ook meer een afscheid-nemen gevoel, nu helemaal niet. Maar ik kende haar niet zo goed dus misschien dat dat ook meespeelt.
pi_79065304
Ik heb echt een hoop bende gekregen. Heb alles al wel uitgezocht op maat, maar nog niet op of het draagwaardig is

Overigens net de bloeduitslag gehad en ijzer is goed (7,3), voorraad ook. Dus eigenlijk heb ik gewoon dikke pech dat er niets aan de vermoeidheid te doen is. Zo veel mogelijk blijven bewegen maar en verder eraan toegeven.
pi_79066209
Ik heb 2 pakjes, that's it...Ik heb nog geen zin gehad om te shoppen.
pi_79070517
Wat balen CP. Dat er dus niks aan te doen is.... Dan inderdaad maar er zoveel mogelijk aan toegeven. Tis niet leuk, maar tis ook niet anders... En je bent gewoon al bijna 30 weken, dat had ik even gemist

Geen zin om te shoppen? oh dat heb ik altijd!! Online shoppen doe ik ook veel, lekker allerlei dingen afstruinen... Helemaal nu ik marktplaats heb ondekt.. Kreeg nu een schattig jurkje maat 50 binnen met schoentjes wat ik voor 1,50 euro mocht overnemen!! Daar kan ik diep gelukkig van worden

en die Kenzo jas is binnen, OMG die blijft aan de box hangen.. Ik blijf ernaar kijken! Hij is echt TE tof!!
pi_79070616
Ik heb ook best wel veel al geloof ik
En ik heb ook zo achterlijk veel rompertjes (geen idee hoeveel, maar volgens mij meer dan ik denk haha)
En kleertjes heb ik ook al aardig wat Das wel het nadeel van mijn werkplek, ik moet me echt inhouden dingen te kopen Maar hoeveel het precies is weet ik niet, alles staat namelijk door heel het huis verspreid
Ach nu mag ik een keer voor mezelf ipv voor mijn nichtje
pi_79070777
En Orea, foto van de jas
Ik wil ook even meegenieten van alle meisjesdingen die ik niet kan kopen
pi_79070847

Dit is hem

De bontjes zijn wat rozer, en de rest is wat hardroze-roodachtig!
pi_79070924
Hijs cool
Welke maat is dat??
pi_79071439
Wauw Maat 80 Dat heeft mijn dochter van ruim 2 nu aan hahahaha...
Ik had ook zoveel bij Shenaya moet ik zeggen (het meeste zelfs gekregen) en nu ga ik het allemaal uitzoeken en een klein beetje bij kopen..
Het enige wat ik op dit moment heb gekocht is het eerste pakje voor als de kleine geboren is! Die van Shenaya is opgeborgen haha...

Ik snap je, ik wou bij Shenaya ook alles kopen wat los en vast zat!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:51:45 #67
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79071543
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:20 schreef Orea het volgende:
Wat balen CP. Dat er dus niks aan te doen is.... Dan inderdaad maar er zoveel mogelijk aan toegeven. Tis niet leuk, maar tis ook niet anders... En je bent gewoon al bijna 30 weken, dat had ik even gemist

Geen zin om te shoppen? oh dat heb ik altijd!! Online shoppen doe ik ook veel, lekker allerlei dingen afstruinen... Helemaal nu ik marktplaats heb ondekt.. Kreeg nu een schattig jurkje maat 50 binnen met schoentjes wat ik voor 1,50 euro mocht overnemen!! Daar kan ik diep gelukkig van worden

en die Kenzo jas is binnen, OMG die blijft aan de box hangen.. Ik blijf ernaar kijken! Hij is echt TE tof!!
weet je hoé-lang maat 80 nog niet past? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_79071664
Sonnetje, dat is maat 62!! Dus dat heb ik een beetje op de gok gedaan!

En Kim, ik weet het gelukkig zijn het alleen nog een paar rompers die maat 74-80 hebben. Kleding mag nog niet vind ik
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:01:33 #69
14746 k_i_m
pi_79071898
Moet je ook niet willen hoor, dat past bijna een jaar later. Dat kom je pas weer tegen als het net niet meer past . Ik had ook zo'n uitpuilende kast waarvan ik het grootste gedeelte ongedragen weer door heb geschoven .
In my life
Why do I smile
pi_79072057
Ik bedenk me net dat we 1 shirtje hebben, maat 92
Bij de Hans Textiel hadden ze allemaal oranje dingen (zoals de romper Prinses van Oranje ) en dat T-Shirt dus. Met 100% hollands erop en die kon ik dus echt niet laten liggen... Maar Koninginnedag 2011 trek ik hem haar gewoon aan
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 19:07:44 #71
5428 crew  miss_sly
pi_79072110
Dat jasje
echt te cute!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:28:16 #72
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79072958
@ Sieppiee, ik ga idd dinsdag voor het eerst naar de vk. Dezelfde als bij Julia, dat is wel grappig maar degene die mijn bevalling heeft gedaan is 'gepromoveerd' ofzo, die doet nu iets met papierwerk. Lijkt me niet zo'n leuke promotie maar goed ... ik vind het wel heel jammer want ik vond haar heel fijn. Ze liet mij ook Julia zelf 'aanpakken' toen ze geboren was, onder de armpjes zegmaar, ik heb haar eigenlijk zelf eruit getrokken. Klinkt misschien vreemd, maar ik vond het heel erg bijzonder. Ik had het voor mijn gevoel helemaal zélf gedaan.

Grunsfan, wat een bijzonder kraampakket dan, met cadeautjes erbij! waar heb je die vandaan? Van de zorgverzekeraar?
Fijn dat het goed gaat met je.

CrazyPrincess, wat vervelend dat je zo moe bent dan zeg dat is wel heel vervelend. Als het je ijzergehalte was geweest had je er tenminste wat aan kunnen doen. Sterkte ermee!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:49:55 #73
14746 k_i_m
pi_79073770
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Ik bedenk me net dat we 1 shirtje hebben, maat 92
Bij de Hans Textiel hadden ze allemaal oranje dingen (zoals de romper Prinses van Oranje ) en dat T-Shirt dus. Met 100% hollands erop en die kon ik dus echt niet laten liggen... Maar Koninginnedag 2011 trek ik hem haar gewoon aan
Maak daar maar 2012 van .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:04:54 #74
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79074222
Oh Orea die kleertjes op de foto's. Lief! Leuk! Schattig! (ik wil ook een meid )
pi_79076083
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:49 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Maak daar maar 2012 van .
Volgens mij valt ie klein en anders als jurk

Cute he, PureEvil en dat terwijl ik me bij een meid eerst helemaal niks kon voorstellen (ik WIST zeker dat het een jongen zou zijn FAIL!)
pi_79079579
Orea, klinkt ook zo bekend. Ik dacht bij Shenaya ook dat het een jongen zou worden kon me ook niet voorstellen dat ik een meidenmama was.. En roze nou dat kwam er niet in...
Nu koop ik zelfs roze dingen omdat ze daar lieve echte meisjes van worden
  zaterdag 13 maart 2010 @ 07:32:16 #77
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79088635
Haha, ik zou mijn kinderen ook nóóit naar K3 laten luisteren (vreselijke muziek en pakjes vond ik dat) en nu vind k het schattig als ze erop dansen. Ik zou zoveel niet... ach ja, je weet wel te veranderen als ouder he?
Ik dacht ook altijd dat als je je er maar voor inzette, het moest kunnen om consequent te zijn. En ouders die dat niet waren, waren gewoon een beetje lui en moesten zich daar maar gewoon voor inzetten. Nu merk ik dat het héél moeilijk is...

Zoveel dingen die ik dacht anders te zullen doen, of waarvan ik dacht dat ze makkelijk zouden zijn, dat ik die dingen nóóit zou doen, etc. etc...

Oh ja, en ik heb drie roze meisjes ze vinden roze echt het aller-allermooiste! En Julia (de jongste) is daardoor aangestoken en vindt dat nu ook. Voorheen was groen favoriet
pi_79088845
Heb hier ook altijd erg hard geroepen dat Shenaya nooit geen Dora mocht kijken van mij haha... Doet ze inmiddels wel en ze leert er ook nog van!!

Wat je zegt herken ik ook van het consequent opvoeden.. Dacht dat mij dat wel ging lukken maar het blijkt soms best moeilijk
pi_79088972
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:54 schreef Orea het volgende:
Sonnetje, dat is maat 62!! Dus dat heb ik een beetje op de gok gedaan!

En Kim, ik weet het gelukkig zijn het alleen nog een paar rompers die maat 74-80 hebben. Kleding mag nog niet vind ik
Echt zo schattig straks zo'n minikindje in zo'n jas haha

Het grootste dat ik aan kleding heb is maat 74. Ik geloof 2 shirtjes en een broekje. 1 shirtje heb ik gekregen en het andere shirtje en broekje heb ik zelf gekocht. Maar vond de broek zo leuk en helemaal in combinatie met dat shirtje en dat shirtje begon pas bij 74.
Maar wil niet teveel kopen in de grote maten
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:14:30 #80
259886 pessie
pi_79089089
Ik heb een shirtje in maat 62 waarop staat "I love my dad" vond ik wel leuk voor mn man. Maar goed, ik denk dat wij gewoon nog niet zo ver zijn. Als wij straks uit de toekomstige babykamer verhuist zijn en manlief daar geverfd heeft en we een wieg in huis hebben wordt het misschien wat echter. Misschien dat ik dan onbedwingbare neigingen heb om alles te kopen wat los en vast zit.

Verder kreeg ik gisteren wieg numero 3 aangeboden! Deze heb ik maar aan me voorbijlaten gaan, ik heb uitgelegd dat ik 2 wiegen in een 3-kamerappartement al wel voldoende vind. En nu krijgen we binnenkort ook de box al binnen. We kregen ook nog een autostoel groep 1 aangeboden, ik zei dat ik daar nog helemaaaaaaaaaaal niet aan toe was. Volgens mij vonden ze me maar raar, maar ik vind het wel leuk dat ze zo meeleven.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:35:09 #81
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79089324
Van wie krijg je dat allemaal aangeboden dan, vrienden, pessie? Wel lief hoor, wij hebben zo'n duur cadeau nooit aangeboden gekregen
pi_79089726
Super hoor Pessie, wat dat betreft; alle beetjes helpen
Ik was gewoon al erg vroeg met dingen kopen, waardoor men niet eens de kans had om dingen aan te bieden
DIe kleertjes van mijn vriendin vind ik dan wel weer erg leuk, ze zei al: iedereen bij mij krijgt maar jongens, ik kan mijn spul niet kwijt!!

En sja... geen roze enzo... Ik waak er wel voor dat niet de hele kast uit roze bestaat. Zat leuke dingen die NIET roze zijn... Maar een paar dingen, moet toch maar kunnen!!

En Dora *gruwel*
pi_79089742
Oh had ik weer vannacht... Even wakker (toilet, uiteraard), voelde me heerlijk weer wegzakken..... begint mevrouw een feestje te houden dus dat slapen kon ik op dat moment wel weer vergeten. Wel super lief
pi_79092214
Ik heb een hele mooie zoon, die heel tevreden tegen mijn placenta aanligt. En de echomevrouw vond het logisch dat ik niet zoveel voelde, omdat ie dus zo tevreden is.
Ohw ja en hij is heel lenig, hij lag met z'n benen bij z'n neus.
Hij lag de hele tijd te slapen
Hij heeft een dopneusje. Ik ben nu echt verliefd op mijn zoon
Foto's volgen later
Ik moet opruimen van mijn lief
pi_79098372
Goeiemorgenmiddag dames

Tegen mijn gewoonte in: ff klagen hoor, maar ik ben weer zo stervensmoe. Gisteren een bruiloft, en vandaag kom ik nérgens toe behalve in bed liggen en wat computeren. En alles gaat wel gewoon door: studie, werk, huishouden, sociale dingen... maar ik neb nérgens zin in of puf voor en dat levert weer stress op. Misschien is het morgen weer anders, en het hoort erbij, maar toch ben ik het wel even zat en ik heb zin om te janken.
pi_79102276
Sonnetje, dat klinkt heel erg lief Ben benieuwd naar de foto's.

Cantare, vervelend zeg dat je zo moe bent. Misschien is het een idee om te proberen wat minder te moeten van jezelf? Het huishouden kan ook wel eventjes blijven liggen en sociale dingen kan je misschien ook even uitstellen/afzeggen? Gewoon even ook de tijd nemen om bij te komen, zeker als je gister een drukke dag gehad hebt.

Wij hebben vandaag de meubeltjes voor de nieuwe babykamer opgehaald Ze zijn echt tof, lekker groot, dus veel opbergruimte (kan ik ook weer lekker shoppen ) Ik ga het nog wel allemaal verven, want het is nu gewoon hout, en ik wil het wit of grijs hebben. En verder ben ik ook moe, en als ik een stukje loop ofzo, dan krijg ik daarna zo'n zeurderig gevoel in mn buik. Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer ook zo vroeg al had. Maar ja, nu is het allemaal natuurlijk wat heftiger voor mn lichaam, zo snel weer zwanger enzo. Gewoon maar een beetje rustig aan doen.
pi_79102395
Aaahh Sonnetje wat klink je verliefd! Ben benieuwd naar de foto's! En Tessie en Cantara gewoon lekker rustig aan doen! Tessie je bent trouwens wel op tijd met je babykamer!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79106200
Ik hing net weer eens boven m'n vriend. Lekker kroket!

Oh en moe..... Check.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:25:07 #89
259886 pessie
pi_79106825
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:49 schreef Cantare het volgende:
Goeiemorgenmiddag dames

Tegen mijn gewoonte in: ff klagen hoor, maar ik ben weer zo stervensmoe. Gisteren een bruiloft, en vandaag kom ik nérgens toe behalve in bed liggen en wat computeren. En alles gaat wel gewoon door: studie, werk, huishouden, sociale dingen... maar ik neb nérgens zin in of puf voor en dat levert weer stress op. Misschien is het morgen weer anders, en het hoort erbij, maar toch ben ik het wel even zat en ik heb zin om te janken.
Balen voor je dat het allemaal niet lukt, maar je bent echt niet de enige. Ik doe ook veel minder dan dat ik voor de zwangerschap deed. Gelukkig maakt het manlief allemaal niet uit.
Vandaag aan het behangen geweest bij een collega van manlief. Oef, ik wil een bad! Staat nu officieel op verlanglijst voor volgend huis: een bad!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:35:43 #90
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79107165
Wow tessie, dat is snel met die kamer! je bent net 12 weken? Wel fijn hoor, heb je lekker de tijd om het te gaan verven etc., dat is nog werk zat. Moet ik ff niet aan denken wat er nog allemaal moet gebeuren, maar het meeste babyspul hebben we gelukkig nog in huis. Ben ik ff blij dat we niet alles weg hebben gedaan!

@ Ticootje, wat bedoel je met lekker kroket? ik snap 'm nie
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:37:09 #91
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79107227
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:25 schreef pessie het volgende:

[..]

Balen voor je dat het allemaal niet lukt, maar je bent echt niet de enige. Ik doe ook veel minder dan dat ik voor de zwangerschap deed. Gelukkig maakt het manlief allemaal niet uit.
Vandaag aan het behangen geweest bij een collega van manlief. Oef, ik wil een bad! Staat nu officieel op verlanglijst voor volgend huis: een bad!
Hebben wij, wilde ik ook altijd (een bad) en het valt eigenlijk best tegen! Ik gebruik 'm bijna nooit, want, het duurt toch wel lang met vollopen, en het is toch wel veel meer werk met schoonmaken. Maar voor de kinderen is het wel leuk af en toe, in het weekend mogen ze vaak lekker lang in bad spelen.

Beetje lang verhaal hieronder, ook allemaal niet zo ter zake doende, maar goed, voelt wel lekker om 't even op te schrijven vind ik altijd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Suzanna op 13-03-2010 20:46:22 ]
pi_79107237
*benieuwd is naar de foto's van Sonnetje*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79107331
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:39 schreef Orea het volgende:
Ik heb even alles wat ik al heb gekocht/gekregen eens op tafel uitgespreid, en de conclusie is dat ik voorlopig even een koopverbod heb (op krijgen heb ik geen invloed dus daar zeg ik lekker niks over ) Heb alleen nog niet zoveel broekjes zie ik nu, dus die mag ik nog kopen. Maar nu niet.....

De rompers zijn oplopend van maat 50 tot maat 80 inmiddels al

Even onder een linkje want ze zijn erg groot (de foto's)
linkerkant tafel
rechterkant tafel

dus ik hoef voor jou geen foto's in V&A te zetten?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:07:50 #94
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_79108262
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:39 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Hou nog ff wat achter wil je, ik aas op een klein grietje
Laat ik duidelijk zijn dat een jongetje nét zo welkom is en we níet weten wat het wordt
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 14 maart 2010 @ 07:33:21 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79118437
Suzanna, ik bedoel dat kroket niet lekker is de andere kant op.
  zondag 14 maart 2010 @ 08:00:28 #96
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79118502
Aah, okee, het was voor mij echt geheimtaal.

Ik heb trouwens gisteren mijn eerste zwangerschapskaartje ('Hoera in verwachting') gekregen, wat leuk! Met mijn vierde zwangerschap tóch nog een primeur
pi_79118812
Pessie, 2 wiegjes?
Wij hebben ook (nu nog..) een 3 kamer appartement en hadden m helemaal volstaan met van alles voordat Shenaya geboren werd! hahaha..
pi_79119280
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 18:08 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Aaahh Sonnetje wat klink je verliefd! Ben benieuwd naar de foto's!
Ben ik ook
Foto's komen vandaag, had gisteren geen tijd meer *lol*
Zo leuk hij slaapt op dezelfde manier als ik haha

Cantare vervelend die vermoeidheid Ben blij dat ik daar niet zoveel last van heb!

Tessie jij bent snel met de meubels Maar heb je iig wel de tijd om te schilderen enzo
pi_79119393
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:39 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nee voor mij mag je ze direct pm-en
Maar natuurlijk wel, altijd ruimte voor meer mijn meneer zégt al niet eens meer wat, in het begin heeft ie een paar keer gezegd: oh jee dit gaat geld kosten... en nu houdt ie heel wijselijk zijn mond

Goeiemorgen allen!

Gisterenavond op de bank lag ik zo lekker, met de katten OP me (en toen draaide ik om, zodat ze wel weg zouden gaan, lagen ze in treintje, lepeltje/lepeltje voor me te cute!!) maar vannacht was het weer bluh.

Cantare inderdaad erg vervelend dat je zo moe bent... Neem het ervan hoor, ook als je daardoor dingen moet afzeggen.. Je lichaam is nu eenmaal keihard aan het werk

Tessie, ik ben benieuwd ik had ze ook met 12 weken al in huis

Suzanna, wat leuk!! Ook al is het de 4e, dan nog is dat zeker leuk
Maar even: een baby van 6 maanden die op de pot gaat

Sonnetje, show us you're son!!
  zondag 14 maart 2010 @ 10:18:47 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79119434
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:15 schreef Orea het volgende:

[..]

Nee voor mij mag je ze direct pm-en
Maar natuurlijk wel, altijd ruimte voor meer mijn meneer zégt al niet eens meer wat, in het begin heeft ie een paar keer gezegd: oh jee dit gaat geld kosten... en nu houdt ie heel wijselijk zijn mond

Goeiemorgen allen!

Gisterenavond op de bank lag ik zo lekker, met de katten OP me (en toen draaide ik om, zodat ze wel weg zouden gaan, lagen ze in treintje, lepeltje/lepeltje voor me te cute!!) maar vannacht was het weer bluh.

Cantare inderdaad erg vervelend dat je zo moe bent... Neem het ervan hoor, ook als je daardoor dingen moet afzeggen.. Je lichaam is nu eenmaal keihard aan het werk

Tessie, ik ben benieuwd ik had ze ook met 12 weken al in huis

Suzanna, wat leuk!! Ook al is het de 4e, dan nog is dat zeker leuk
Maar even: een baby van 6 maanden die op de pot gaat

Sonnetje, show us you're son!!

Er zijn er meer die dat doen, iets met baby-communicatie nog iets....
pi_79119566
Hmm... Shenaya is bijna 2,5 en die wil alleen maar d'r luier...
pi_79119625
Nou, ik kan me hier ook langzaam aan weer melden.
Vrijdag morgen een positieve test gedaan.
Volgens de berekeningen op diverse sites gaat het 16 november gebeuren.
Maar dat moet ik nog even bekijken, want mijn cyclus was nog niet echt regelmatig.

Weet niet of ik elke dag alles bijlees, maar doe mijn best.
pi_79119666
Welkom Koningin

Sonnetje ik ben benieuwd naar je foto's

Hier gaat alles prima, dus geen geklaag hier morgen lekker zwangerschapszwemmen voor het eerst, ben heel benieuwd
  zondag 14 maart 2010 @ 10:41:34 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79119734
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:49 schreef Cantare het volgende:
Goeiemorgenmiddag dames

Maar waarom geef je er niet gewoon aan toe? Ik ben vanaf 7 weken halve dagen gaan werken omdat ik letterlijk in slaap viel achter het stuur van de auto. Ik heb de eerste weken alleen maar geslapen.
Gewoon gaan slapen als je moe bent. Dat werkt het allerbeste.
  zondag 14 maart 2010 @ 10:42:13 #105
258612 nytar
boys boys boys
pi_79119749
Goedemorgen allen! En welkom Koningin!

Het zonder suiker eten gaat goed! Wat een wereld van verschil, ik ben ineens een stuk minder moe Behalve gisteren dan, we hadden nog 5 bastognekoeken liggen en ik kon mezelf niet inhouden....resultaat, half uur later diep in slaap, ik kan er gewoon echt niet tegen!

Wij hadden ook al vroeg het kamertje klaar, met 16 weken stond ie. We kwamen hem tegen op marktplaats...tja, dan kan het hard gaan! (en dan elke dag even de deur open doen om te kijken hoe mooi hij er straks bij komt te liggen)
pi_79119812
welkom koningin!!!
*poef* nu is het weg
pi_79119819
Goedemorgen iedereen!

Welkom Koningin

Hier de laatste paar dagen ineens erg moe. Kan 's middags heerlijk op de bank in slaap vallen maar 's morgens ben ik gewoon te vroeg wakker het is dan soms nog niet eens licht buiten Verder heb ik het gevoel dat de misselijkheid zich nou wat naar de achtergrond gaat begeven, gelukkig!
pi_79120210
Welkom Koningin!

En we zijn idd wel vroeg met de meubeltjes deze keer ja Maar we zagen wat leuks op marktplaats, dus maar gelijk gekocht ook. Nu hebben we in elk geval genoeg tijd om het te schilderen enzo haha Het kamertje zelf is nog lang niet klaar ook, want daar slaapt Graeme nu in, en die gaat verhuizen naar zolder en daar moeten eerst nog wat wandjes gesloopt en op een andere plek weer geplaatst worden, dus dat duurt nog wel eventjes.
pi_79120766
Koningin welkom hier!

Nou hier zijn ze dan: de foto's van mijn zoon

Zo lig ik ook altijd te slapen

Hier heeft ie z'n handjes onder z'n hoofdje. En je ziet ook de navelstreng enzo.

Oh ja en hij woog 589 gram en kwam kwa datum uit op 8 juli ongeveer. Dus het gaat allemaal goed
En hij heeft volgens de echoscopiste een mooi rond, maar fijn hoofdje En een lief dopneusje haha
pi_79120877
Wat een mooie duidelijke foto's Sonnetje! En dat neusje! Echt super lief!
pi_79120900
Mooi Son!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79120964
Ja he
Echt zo'n gek idee dat hij in mij zit haha. Zo compleet al
pi_79121147
wat ontzettend mooi sonnetje!!! wow!
*poef* nu is het weg
pi_79122306
Welkom en gefeliciteerd Koningin!
En wat een prachtige foto's Sonnetje!
  zondag 14 maart 2010 @ 12:46:49 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79122724
Sonnetje mooie, duidelijke foto's! En, gek idee..... (... als je begrijpt wat ik bedoel).
  zondag 14 maart 2010 @ 13:20:56 #116
259886 pessie
pi_79123894
Koningin: Welkom!

Sonnetje mooie foto's!

Wat betreft baby's van 6 maanden die op de pot gaan, daar hoorde ik laatst ook iets van. Dat kind wil echt alleen maar op het toilet poepen. Heel bijzonder.

En ja, 2 wiegjes, de familiewieg van mijn kant wilde ik sowieso gebruiken, ik wist niet dat mij man ook een familiewieg had, maar toen ik dat hoorde vond ik het toch wel heel leuk. En die is een stuk kleiner dan de wieg van mijn kant. Dus dan kan "zijn" familiewieg bij ons op de slaapkamer staan en "mijn" familiewieg op de babykamer staan.

En wat betreft babykamers op marktplaats. Hier in het noorden is alles vanille met beuken, en ikzelf vind dat zo ontzettend niet mooi dat ik marktplaats een beetje begin te mijden... En de kwaliteit vind ik redelijk bagger van wat er hier op mp staat. Misschien moet ik een keer meer omgeving utrecht kijken of Maastricht, misschien dat daar meer te koop staat.
pi_79124929
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Koningin welkom hier!

Nou hier zijn ze dan: de foto's van mijn zoon

[ afbeelding ]
Zo lig ik ook altijd te slapen

[ afbeelding ]
Hier heeft ie z'n handjes onder z'n hoofdje. En je ziet ook de navelstreng enzo.

Oh ja en hij woog 589 gram en kwam kwa datum uit op 8 juli ongeveer. Dus het gaat allemaal goed
En hij heeft volgens de echoscopiste een mooi rond, maar fijn hoofdje En een lief dopneusje haha
Mooi!

Morgen ga ik tussendoor even naar de vk. Ik heb enorme klompvoeten, en ik heb mijn ringen gauw uit moeten doen, omdat het anders niet meer zou lukken. Oftewel, ik hou opeens enorm veel vocht vast. Het doet soms zelfs gewoon zeer aan mijn voetjes. Ik zit nu met de voetjes omhoog, morgen met een plasje naar de vk om mijn bloeddruk te laten meten. Ik maak me toch wel ongerust, nadat ik van de week ook al helemaal niet lekker was....
pi_79125752
Sonnetje wat schattig en wat al groot joh gek idee dat zo'n kindje nu in je buik zit...
pi_79126626
Sonnetje, wat een mooie foto's!! *smelt* Kan nu helemaal niet meer wachten tot 29 Maart haha. En 8 Juli wat een mooie datum

Pessie, vandaar! Denk al is echt sonde want ze liggen er maar zo kort in, helemaal als je een grote baby hebt maar goed als het vanuit families is kan ik het heel goed begrijpen!!

Ik ga naar mijn werk toe, weer de hele avond beetje rond slenteren. Zondag is het buffetavond dus heb je weinig te doen alleen drank opnemen en uithalen Fijne zondag verder!!
pi_79127761
Sonnetje, wat een knapperd!! Heel bijzonder zo, die 3D... Ik moet hem nog inplannen, ga ik rond begin mei doen denk ik, dan ben ik rond de 27 weken

djenneke, hoe ver ben je nu? Mijn vriendin heeft er ook al last van, maar dat had ze haar vorige zwangerschap ook. Ze is nu 21 weken en houdt al aardig wat vocht vast. Vorige keer was het echt extreem, dus ze verwacht dat het nog wel erger gaat worden... Het hóeft dus niets te betekenen, maar wel goed dat je het even laat checken... Veel blijven drinken hè!

Zo, kast nog een keer geschilderd met meneer! Die hing gelijk even de nieuwe jaloezieën op in de slaapkamer en toen kreeg ik het op mijn heupen mijn god wat zag dat kozijn eruit (uit de periode dat we nog rookten, en ook gewoon overal binnen in huis rookten ) dus ik ben de hele middag met chloor en alles in de weer geweest, heb beneden weer allerlei dingetjes verplaatst en opgeruimd. Nú gewoon al nesteldrang

En toen kregen we een folder binnen dat ze ons dorp onder de loep gaan nemen want dat ze voor de zomer alle oneffenheden enzo overal weg willen hebben en dingen willen opknappen

Dus ik stond te jubelen dat de gemeente meedoet in mijn nesteldrang om alles voor de zomer netjes en klaar te hebben

En nu gaan er koekjes de oven in (ik herken mezelf echt niet meer terug )

[ Bericht 2% gewijzigd door Orea op 14-03-2010 15:37:51 ]
  zondag 14 maart 2010 @ 18:42:11 #121
259886 pessie
pi_79136926
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Lieszdraaijer het volgende:

Pessie, vandaar! Denk al is echt sonde want ze liggen er maar zo kort in, helemaal als je een grote baby hebt maar goed als het vanuit families is kan ik het heel goed begrijpen!!

De familiewieg van mijn kant is zeer groot, ikzelf heb er een jaar in gelegen (maar dat was omdat ik weigerde zelf te gaan zitten, zodra kids gaan zitten of zichzelf optrekken moeten ze in een ledikantje, daarvoor kunnen ze gewoon in de wieg, en dat is al gauw zo'n 8 maanden).

En Orea nesteldrang
pi_79137819
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:42 schreef pessie het volgende:

[..]

En Orea nesteldrang
Ik hoop eigenlijk dat ik dat deze zwangerschap eens ga krijgen, want bij de eerste is het niet voorbij gekomen....
pi_79137821
Wat leuk al die leuke en lieve reacties op mijn zoon

Vandaag met mijn schoonmoeder mijn hele huis opgeruimd, gestoft en gestofzuigd
Dus alles is weer lekker toonbaar. Alleen de badkamer nog Maar dat komt van de week wel!

Orea ook al lekker bezig geweest vandaag Lijkt me zo leuk om wat aan de babykamer te doen, maar voorlopig moet er hier nog een hoop bouwtechnisch gebeuren.
Nou ja er hangt een wireless radiator (moet dus nog aangesloten te worden ) Dus het einde is in zicht. Stucadoor er doorheen en dan mag ik aan de slag.

Djenneke, vervelend van dat vocht zeg. Hopelijk stelt het verder niets voor, wel goed dat je de verloskundige heb ingeschakeld!

En ben een marktplaats handel begonnen *lol*
Had een bed en een vouwfiets erop staan, en allebei dus al verkocht. Bed wordt vanavond al opgehaald en fiets morgen.
Leuke extraatjes voor de baby
  zondag 14 maart 2010 @ 19:05:31 #124
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79137901
Orea Jij bent er rap bij met jouw nesteldrang Dit is hier echt nooit gekomen (vraag me af of het iets te maken heeft met het feit dat de bevalling ook helemaal niet vanzelf op gang is gekomen).

Sonnetje: wat een mooie echo-foto's En dat niet kunnen geloven dat hij in jouw buik zit? Als ik Thomas bekijk, verschiet ik soms nog dat hij iets meer dan een week geleden nog in mijn buik zat en dat hij er echt zo is uitgekomen.
pi_79138614
Ik heb zelfs nesteldrang als ik niet zwanger ben alleen door de ivf en alles was er een beetje achterstand ontstaan Gek genoeg kan ik er erg blij en gelukkig van worden als alles schoon en opgeruimd is

Dat wordt nog wat met een kleine straks al hoop ik stiekem dat ze die genen van mij heeft
pi_79139194
ik kan me best voorstellen dat je blij wordt als alles opgeruimd is.
Dat heb ik ook wel, alleen de zin om eraan te beginnen dat heb ik dan nooit
We hebben ook niet echt een ritme erin ofzo. Aangezien ik altijd onregelmatig gewerkt heb.
Nu ik gewoon maar echt 24 uur werk merk ik dat ik meer doe in huis
pi_79151225
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:05 schreef leonieke het volgende:
Orea Jij bent er rap bij met jouw nesteldrang Dit is hier echt nooit gekomen (vraag me af of het iets te maken heeft met het feit dat de bevalling ook helemaal niet vanzelf op gang is gekomen).

Sonnetje: wat een mooie echo-foto's En dat niet kunnen geloven dat hij in jouw buik zit? Als ik Thomas bekijk, verschiet ik soms nog dat hij iets meer dan een week geleden nog in mijn buik zat en dat hij er echt zo is uitgekomen.
Wat is het toch een wonder he?

Thanks voor de steun, meiden!

@Orea: Ik ben nu 24 weken, dus hopelijk is het inderdaad gewoon niets en gewoon een beetje pech voor me. Het kon ook niet zo vlekkeloos blijven verlopen als het tot nog toe ging... Ik heb echt nog niet mogen klagen. (Niet dat me dat nu tegenhoudt )
  maandag 15 maart 2010 @ 06:40:10 #128
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79157463
Mogge dames

Weekendje naar schoonmoeders in Zeeland geweest, dus niet echt bij kunnen lezen.

Leuk om te vertellen is wel dat ik Willem nu bijna de hele dag door voel... En en en en en Martijn kan 'm ook al voelen Okay, het is slechts een lichte aanraking, maar hij voelt 'm

Hoewel de roze/blauwe wolk hier nog steeds niet is gearriveerd begin ik nu toch wel te genieten hoor...
pi_79157488
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:34 schreef Koningin het volgende:
Nou, ik kan me hier ook langzaam aan weer melden.
Vrijdag morgen een positieve test gedaan.
Volgens de berekeningen op diverse sites gaat het 16 november gebeuren.
Maar dat moet ik nog even bekijken, want mijn cyclus was nog niet echt regelmatig.

Weet niet of ik elke dag alles bijlees, maar doe mijn best.
Wat ontzettend leuk dat je weer in verwachting bent! Gefeliciteerd!
pi_79159240
Bedankt trouwens allemaal voor de felicitaties!
pi_79159552
Welkom Koningin. En gefeliciteerd Een novemberbaby alweer. Nog even en de eerste van 2011 dient zich hier alweer aan

Leuk dat je al zo verliefd bent op je kindje Sonnetje. Dopneusjes zijn schattig

Wat vervelend djenneke. Inderdaad veel blijven drinken he. Hopelijk kan de vk je wat tips geven om de boel wat te laten afslanken

Orea heeft nesteldrang. Dat komt me bekend voor. Ik ben normaal gesproken een enorme slons, maar nu zie ik constant dingetjes in hier die opgeruimder kunnen. En omdat ik van mezelf zo niet ben en mezelf dus niet herken word ik gek van mezelf. Ik loop te rennen door het huis wat me vervolgens opbreekt. Mijn man zegt dan dat ik rustig aan moet doen en dat hij het wel doet. Maar hij begint er wat mij(n hormonen) betreft niet snel genoeg aan waardoor ik weer onrustig word en zelf maar weer aan de slag ga. Aaaaaaaaaargh
pi_79160164
Herkenbaar CP
Ik roep maar steeds: ja maar met die pijn en bekken, straks mag ik niks meer! En dan zegt meneer: nou dan zet ik je op een stoel en dan kijk je tegen die tijd maar toe hoe ik het doe...

en echt niet dat dat gaat gebeuren, dan zorg ik wel dat alles voor die tijd af is

Maar ik geloof dat ik hem inmiddels aangestoken heb met mijn opruim=schoonmaak=verbeter=woede, want hij is vrij vandaag, en riep net al: nog even dutten en dan straks maar schilderen.. Zullen we gelijk de slaapkamer mee-witten?

Laat je wel weten wat je vlos zei, djenneke?
Flugel fijn gevoel hè?
Ik ga straks naar de bekkenfysio, ben heel erg benieuwd
pi_79160183
En Koningin!! Welkom hier!!
Nog zo'n knapperd als Guus tóf!!
  maandag 15 maart 2010 @ 10:29:33 #134
259886 pessie
pi_79160516
Djenneke ik ben benieuwd wat de vlos zegt.

CP ook al nesteldrang Ik denk dat het hier nog moet komen, ik zie wel wat er allemaal moet gebueren maar er zijn 1001 dingen die moeten gebeuren, over 2.5 week tentamens dus die eerst maar even goed voorbereiden.

En Orea succes bij de bekkenfysio.

En November-baby's! Ik krijg gewoon hoogzomer een baby maar er zijn nu al mensen die weten dat ze aan het einde van de herfst een kindje krijgen. Wat gaat een zwangerschap snel zeg! (Dat laatste idee had ik al langer). Ik ben gewoon al bijna 21 weken zwanger, en ik kan me er nog steeds helemaal niets bij voorstellen dat we straks een kamer moeten maken voor de kleine en daar spulletjes inzetten speciaal voor het kindje...

Nu aan de
pi_79161529
Leuk koningin dan sta je een dagje na mij Gefeliciteerd
Ik vind het heerlijk bij de eerste werd ik zwanger in augustus dus ik had niet veel lekker weer tijdens mijn zwangerschap.. Dat kan ik nu lekker goedmaken.
  maandag 15 maart 2010 @ 11:06:55 #136
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_79161560
Koningin gefeliciteerd!

En Sonnetje, wat een mooie echo. <3

Ik krijg een tweeling hoor. Ik ben de hele dag zo misselijk, gelukkig geef ik niet snel over, want dat haat ik, anders zou ik de hele dag aan het kotsen zijn. Mijn rug doet zo'n pijn! Kan niet langer dan anderhalf uur achter de pc of op en harde stoel zitten en mijn buik wordt gewoon al dikker.

Het moeten er gewoon twee zijn.

Zijnde eerste drie maanden al voorbij?

BTW mogen GI/Knut en ik ook in het rijtje met ongeveer halverwege november Een FOK!baby btw.
  maandag 15 maart 2010 @ 11:16:54 #137
259886 pessie
pi_79161899
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:06 schreef Silmarwen het volgende:
Koningin gefeliciteerd!

En Sonnetje, wat een mooie echo. <3

Ik krijg een tweeling hoor. Ik ben de hele dag zo misselijk, gelukkig geef ik niet snel over, want dat haat ik, anders zou ik de hele dag aan het kotsen zijn. Mijn rug doet zo'n pijn! Kan niet langer dan anderhalf uur achter de pc of op en harde stoel zitten en mijn buik wordt gewoon al dikker.

Het moeten er gewoon twee zijn.

Zijnde eerste drie maanden al voorbij?

BTW mogen GI/Knut en ik ook in het rijtje met ongeveer halverwege november Een FOK!baby btw.
Hmmm... Ik kon bij 8 weken mn eigen broeken al niet meer aan, en ik was absoluut doodziek. En tsja, het is er echt helemaal 1 (waar ikzelf erg blij mee ben...).
Geloof me, het wordt leuk bij 20 weken, ik zei gisteren tegen mijn man dat ik eigenlijk wel genoot van zwanger zijn. Ik had eerder wel een roze wolk, maar nog niet echt dat genieten en dat begint nu steeds meer te komen.
pi_79162078
Ik kreeg met 3 weken nog maar 2 broeken normaal dicht.
Hallo positie kleding
En vrijdag komt moeders voor moeders
  maandag 15 maart 2010 @ 11:35:58 #139
54772 Silmarwen
pi_79162565
Ik weet wel dat het leuker wordt als je de eerste drie maanden voorbij bent. Maar serieus, jullie nu ook al geen broeken meer dicht? Ik ben pas op de helft van het eerste trimester. Bij Yade duurde het zeker tot week 14 voordat ik niet meer in min broeken pasten Ze zitten nu echt strak en das niet fijn als je al misselijk bent.

Ik denk dat ik deze eerste drie maanden als zwaarder ervaar door mijn baan, en heb nu net de pech dat ik drie keer, meer dan 12 uur moet werken vanwege ouder avonden, en normaal werk ik al 10 uur op een dag. Best vermoeiend.

Moeders voor moeders, ik twijfel zo. Die geur is echt vreselijk, maar ik weet ook hoe het is als je moeilijk zwanger kunt worden. Misschien dat ik me vandaag toch aanmeldt.
pi_79162570
quote:
Op maandag 15 maart 2010 06:40 schreef flugeltje het volgende:
Mogge dames

Weekendje naar schoonmoeders in Zeeland geweest, dus niet echt bij kunnen lezen.

Leuk om te vertellen is wel dat ik Willem nu bijna de hele dag door voel... En en en en en Martijn kan 'm ook al voelen Okay, het is slechts een lichte aanraking, maar hij voelt 'm

Hoewel de roze/blauwe wolk hier nog steeds niet is gearriveerd begin ik nu toch wel te genieten hoor...
Ah jawel joh, dat IS die roze/blauwe wolk
pi_79162769
Ik had met 7 weken mijn eerste positiebroek al aangeschaft (maar ik was dan ook enorm opgezwollen)
Nu met bijna 20 weken moet je goed kijken of het wel een zwangerschapsbuik is

Wel heel vervelend dat je zo misselijk bent Silmarwen...

En inderdaad Flugel, misschien het idee van de roze/blauwe wolk eens loslaten? Die is sowieso zwaar overrated.. het gaat erom dat je geniet, en dat doe je dan is de rest niet belangrijk
pi_79163006
Ik kan mijn eerst gekochte positiebroek (gekocht op 9 maandenbeurs) al bijna niet meer aan. hahaha ik begin langzaam uit te dijen volgens mij.. Gelukkig stort de belasting deze week flink geld dan kan ik de stad in
pi_79163022
Oh Pessie, dat is wel een grote wieg dan
Mijn vriendin had ook een wieg maar haar zoon moest er met 3 maanden echt al uit omdat ie zo groot was.. Hij was bij de geboorte al 9 pond haha
pi_79163235
Ik ben in week 18 een positiebroek gaan dragen. Toen pastte het echt niet meer. Zelfs niet meer met de knoopjes los

Hier ook geen wolk. Ik vind het vooral erg bijzonder als ik me realiseer dat er een minimensje in m'n buik zit, maar er wordt niet gestuiterd hier .
Ik kan me er totaal geen voorstelling van maken hoe het vanuit het kind moet zijn en hoe het straks is als het geboren is. Ik laat het allemaal maar op me afkomen

Ik heb vannacht wel gedroomd dat ik bevallen was. Geen centje pijn, maar wel een kalf van een baby
  maandag 15 maart 2010 @ 11:59:34 #145
54772 Silmarwen
pi_79163344
Oh heb net zitten berekenenenenen. 29 oktober zou de uitgerekende datum zijn en dan ben ik nu 7 weken en 6 dagen zwanger.
pi_79164919
Ik had ook al met 7of 8 weken geloof ik positiebroeken aan. Mn gewone broeken kunnen nog wel dicht, maar zitten echt niet lekker meer, en ze knellen enzo.
En verder ben ik weer zo ontzettend moe. Ik hoop maar dat dit even tijdelijk is, en dat het niet als de vorige keer de hele zwangerschap niet meer over gaat.
  maandag 15 maart 2010 @ 12:53:51 #147
259886 pessie
pi_79165226
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:59 schreef Silmarwen het volgende:
Oh heb net zitten berekenenenenen. 29 oktober zou de uitgerekende datum zijn en dan ben ik nu 7 weken en 6 dagen zwanger.
Hoogste tijd voor een positiebroek dus! (Bij 7 weken 3 dagen kon ik alleen nog maar een rokje met legging aan).
pi_79167188
Ik was zo ongeveer 20 weken toen ik met positiemode begon.. Paste toen ook alleen nog maar mijn pantalon en een rokje met legging.
De vorige keer heb ik alleen maar mijn eigen kleding aangehad
pi_79169719
Bij Guus was ik ruim 20 weken toen ik voor het eerst positiemode aan had (hing al weken in de kast).
Maar dat kwam omdat ik de eerste paar maanden ongeveer 5 kilo was afgevallen omdat mij helemaal niets smaakte en ik had nergens zin in. Die kilo's moesten er eerst weer bij voordat ik andere kleding aan kon.
Heb ook heel lang niet echt een buik gehad. Totaal 8 kilo bijgekomen.

Ben nu trouwens ook aan het denken over Moeders voor Moeders. Eerste zwangerschap niet gedaan, maar denk dat ik het toch ga doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Koningin op 15-03-2010 15:10:20 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 15:11:30 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79170447
Ach ik moest 2 weken geleden echt een nieuwe broek hebben. Toen heb ik maar meteen een positiebroek gekocht, die nu dus nog van mn kont zakt. Maar ik ga niet voor een paar weekjes een nieuwe broek kopen die ik vervolgens een jaar niet aankan.
pi_79171921
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:56 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben in week 18 een positiebroek gaan dragen. Toen pastte het echt niet meer. Zelfs niet meer met de knoopjes los

Hier ook geen wolk. Ik vind het vooral erg bijzonder als ik me realiseer dat er een minimensje in m'n buik zit, maar er wordt niet gestuiterd hier .
Ik kan me er totaal geen voorstelling van maken hoe het vanuit het kind moet zijn en hoe het straks is als het geboren is. Ik laat het allemaal maar op me afkomen

Ik heb vannacht wel gedroomd dat ik bevallen was. Geen centje pijn, maar wel een kalf van een baby
Ja, ik kan die epidurale alleen maar aanraden, CP

(en wat het op jou laten afkomen betreft? Heb ik ook gedaan Je kan je bevalling toch niet voorspellen en het loopt volgens mij toch altijd anders dan hetgeen je je ervan voorstelt, dus gewoon niet doen )
pi_79173976
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:45 schreef leonieke het volgende:

(en wat het op jou laten afkomen betreft? Heb ik ook gedaan Je kan je bevalling toch niet voorspellen en het loopt volgens mij toch altijd anders dan hetgeen je je ervan voorstelt, dus gewoon niet doen )
Eens!!!
Had een compleet beeld in mijn hoofd gemaakt, is niets van terecht gekomen
pi_79174427
Bij de vk geweest. Niets aan het handje. Ik heb een hele mooie lage bloeddruk. Pff, toch wel een opluchting. Wat ben ik ook een stresskip

Wel vervelend dat ik bij de vlos stond en naar huis wilde rijden, en toen deed mijn auto het niet meer. Ik heb me moeten laten ophalen door mijn zwager... Wel heel lief van hem. Hij ging ook nog mee naar Prenatal om grotere kleren te kopen, met al dat vocht past echt niets meer. Ik draag verder al sinds week 16 positiekleding. Nu dus nog een maatje groter. Ik ben echt een wandelende olifant

Verder was de kinderwagen binnen bij Prenatal, die hebben we ook meteen maar meegenomen

Er is verder weinig te doen aan het vasthouden van vocht, behalve veel drinken, maar dat deel ik al. Alleen grotere schoenen aandoen, voetjes de lucht in.
pi_79174444
Ik spring echt van de hak op de tak

Sorry
  maandag 15 maart 2010 @ 16:42:09 #155
259886 pessie
pi_79174588
Mijn man en ik gaan samen bevallen doen, dus ik denk dat ik daardoor wel een bepaald beeld in mn hoofd zal krijgen. Nu heb ik in mn hoofd nog kaarsjes met thee en scones. MAar aangezien ik al maanden geen thee lust denk ik dat ik beter het hele beeld overboord zal zetten en er een beetje een realistischer beeld voor terug wil laten komen.
Wat betreft het gewoon over je heen te laten komen, ik heb van meerdere vrouwen gehoord die die instelling hadden dat het voelde alsof ze werden overreden door een trein. Dus ik wil het zelf niet zomaar over me heen laten komen...

Ik heb vanmiddag geoefend met een draagdoek en een dreumes, het ging heel soepel maar ik kan nu ik zwanger ben niet dragen volgens mij. Het deed pijn aan mn bekken, maar maar eens even kijken hoe het gaat als ik zo'n pasgeboren frummeltje heb. Die wegen nog bijna niets!
  maandag 15 maart 2010 @ 16:43:24 #156
259886 pessie
pi_79174665
Djenneke! Fijn dat het alleen vocht vasthouden is en er verder geen bijzondere oorzaken voor zijn. Al begrijp ik dat vocht vasthouden vervelend is.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:45:54 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79174793
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:42 schreef pessie het volgende:
Mijn man en ik gaan samen bevallen doen, dus ik denk dat ik daardoor wel een bepaald beeld in mn hoofd zal krijgen. Nu heb ik in mn hoofd nog kaarsjes met thee en scones. MAar aangezien ik al maanden geen thee lust denk ik dat ik beter het hele beeld overboord zal zetten en er een beetje een realistischer beeld voor terug wil laten komen.
Wat betreft het gewoon over je heen te laten komen, ik heb van meerdere vrouwen gehoord die die instelling hadden dat het voelde alsof ze werden overreden door een trein. Dus ik wil het zelf niet zomaar over me heen laten komen...

Ik heb vanmiddag geoefend met een draagdoek en een dreumes, het ging heel soepel maar ik kan nu ik zwanger ben niet dragen volgens mij. Het deed pijn aan mn bekken, maar maar eens even kijken hoe het gaat als ik zo'n pasgeboren frummeltje heb. Die wegen nog bijna niets!
Echt he, kaarsjes en thee?? Je gaat een kind baren... Geen thee kransje houden. Je wilt thuis bevallen... Reken maar dat je over je grenzen heen gaat... Overreden bij een trein? -> ongeveer ja.
Denk nou niet dat het een gezellig romantisch gebeuren gaat worden.
Over je heen laten komen -> ja je kunt er beter in mee gaan, dan gaat alles vlotter he?

Oh en begin asjeblieft niet over een hoge pijngrens...
pi_79176284
Ik heb geen BI of beginnende BI
Wel is mijn bekken scheef, en dit komt ws wel door de pijn (ondanks mijn hoge pijngrens sorry die was té flauw ) dat ik aan die kant trek. Ook mijn SI dinges geeft pijnklachten, maar ze verwacht zeker dat ze dat met oefeningen beter kan krijgen!!

(wisten jullie trouwens dat je met blaasklachten, buiten je zwangerschap om, ook naar een bekkenfysio kan/moet? Dat is mij nooit verteld, en met mijn voorheen chronische blaasontsteking heb ik van uroloog naar acupuncturist gelopen... Nooit geen huisarts die mee eens de tip heeft gegeven maar ik ga mijn aanvulling maar weer regelen voor zo snel als dat kan )

Djenneke hoera voor lage bloeddruk! Balen wel dat je zoveel vocht vasthoudt natuurlijk... En wat stom van je auto je hebt toch wel even iets van troostchoco gehaald hè?

Tessie nee toch?? Ik ga duimen dat het voorjaarsmoeheid is
pi_79176305
Oh en we hebben behang gekocht voor de dame haar kamer ik zal ff foto plaatsen in het kamertopic
  maandag 15 maart 2010 @ 17:24:47 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79176315
bij Haptonomie leer ik ontspanningsoefeningen, maar die hebben volgens mij alleen effect in de aanloopfase. Op zich ook wel prima, want alle rust die je daarin nog kunt meepikken is natuurlijk meegenomen. Verder ben ik vast van plan om de pijn-afleidtrucjes goed vol te houden. Zo niet, scheld ik gewoon Martijn verrot, hij is al voorbereid

Ik kan nog niet voorspellen hoe ik zal gaan reageren, ik ga het wel merken als het zover is. Gewoon mezelf zo goed mogelijk voorbereiden en hopen dat ik zelf de leiding kan houden ipv dat het mij overneemt. Ik heb ook nog geen keus gemaakt of ik wel of geen ruggeprik wil. Ik moet toch in het ziekenhuis bevallen dus het is fijn te weten dat de mogelijkheid er is (ik mag in zo'n ziekenhuis waar altijd iemand aanwezig is die zo'n ding kan zetten )

Thee en kaarsjes zie ik bij ons niet gebeuren, maar wel een iPod met heul veul muziek, ben er alleen nog niet uit of het snoeiharde rock of rustgevende ploeink ploeink ploeink watervalmuziek gaat worden
pi_79176500
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef Ticootje het volgende:
Oh en begin asjeblieft niet over een hoge pijngrens...
ghehehe.

Ondanks dat ik wel een stuk of 100 verhalen en veel info heb gelezen/gehoord, ben ik van plan om de bevalling maar zoveel mogelijk over me heen te laten komen. Go with the flow. Gewoon omdat het gaat zoals het gaat, en je pas weet hoe je zult reageren op het moment zelf. Ik bereid me (voor zover mogelijk, en zonder mezelf angst aan te jagen) mentaal op het ergste voor, kan het altijd nog meevallen.

Ergens denk ik ook gewoon: tsja, dat kind zal er toch uit moeten, en gelukkig ben ik de eerste en enige niet die dat voor elkaar moet krijgen. Als ik dreig mezelf uit het raam te gooien, heb ik altijd mijn man en de medici nog. Terwijl ik het vóór de zwangerschap spaans benauwd kon krijgen bij de gedachte ooit te moeten bevallen, kijk ik er nu haast naar uit. Hormonen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 15-03-2010 17:34:47 ]
pi_79176912
djenneke met de beentjes omhoog. Beetje aanwijzingen geven vanaf de bank. Klinkt goed hoor
Serieus: sterkte ermee meid. Hoop dat je echt rustig aan kunt doen en de boel snel zal slinken

Ik ga voor de cantare manier. Ik heb absoluut niet het idee dat ik dat varkentje wel even ga wassen, maar zelfs na het lezen van enkele bevallingsverhalen kan ik me nog totaal niet voorstellen hoe het gaat zijn. Ik denk dat al lees je 100 verhalen, je eigen bevalling scenario 101 volgt.
En ik zie het nut niet van me nu al druk gaan maken. Daar heb ik op dat moment tijd genoeg voor. Ik weet op papier ongeveer wat er op me af kan komen (weeenstormen, heel veel pijn, uitputting, inscheuren, etc., etc.), maar ik kan er nu gewoon echt niets mee.
En kaarsjes en thee? Ik dacht meer aan een fles sterke drank
pi_79177158
Ik zie totaal niet op tegen nog een keer bevallen.
Mijn eerste bevalling was echt toppie.
pi_79177173
Orea! Geen BI! Goed dat ze je kan helpen met wat oefeningen.

En Djenneke, gelukkig dat het 'alleen maar' vocht vast houden is. Al is dat natuurlijk wel harstikke vervelend. Sterkte ermee.

En thee en scones I wish! Ik probeer me maar voor te houden dat mijn volgende bevalling vast niet erger is dan de vorige En ik hoop dat ik bij die zwangerschapsyoga wat ontspanningsoefeningen leer waar ik echt wat aan heb, zodat ik niet weer in paniek raak zoals de vorige keer. Dat helpt niet. Er was zo'n verpleegster die heel lief probeerde me te kalmeren door te zeggen dat ik maar aan mijn baby moest denken. Het enige wat ik deed is haar toeroepen dat ik die baby niet meer hoefde, ze moest gewoon zorgen dat dit stopte.
pi_79177332
Ik was overigens nog in ontkenningsfase voor wat betreft mijn boobs.... 75F zat nog prima joh kreeg vandaag de BH van Asy binnen, 75G en die zit heerlijk, maar ook al op het randje

Even, al naar cup H H,H,H!!!!!!! Das toch nie normaal

en qua bevalling zit ik ook in ontkenningsfase, go with the flow en verder wil ik er gewoon niet over nadenken, dat heeft toch geen zin. Alhoewel die fles drank van CP wel goed klinkt
  maandag 15 maart 2010 @ 17:56:01 #166
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79177415
Wow Orea, G?

Ik ben inmiddels naar een bescheiden C-cupje gegroeid.....
pi_79177438
Ja, Nog even en ik val om
  maandag 15 maart 2010 @ 17:59:33 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79177521
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:56 schreef Orea het volgende:
Moet je gewoon je kont net zo hard mee laten groeien, voor het evenwicht.
pi_79177553
Ja en dat is dus net het probleem, kont heb ik amper
omgekeerde zwaartekracht (bij mij kan nooit iets normaal gaan )
  maandag 15 maart 2010 @ 18:00:55 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79177558
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:56 schreef Orea het volgende:
Je bent van jezelf niet echt zo heel erg stevig weet ik uit het buikentopic, damn kan me voorstellen dat het de boel wel uit balans kan halen idd... En ik vond m'n C-cupje al zo'n enorme groei...
pi_79177582
Ik heb normaal maat 40. Redelijk standaard.... Tis bijna meer tiet
pi_79178021
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef Orea het volgende:
En die buik zit ook al aan de voorkant!

Hier wel bijna 2 cupmaten vooruit gegaan (tot hilariteit van mijn man ), maar ik kwam van B, dus tsja.

Tot wanneer gaat die groei eigenlijk door?
  maandag 15 maart 2010 @ 18:16:47 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79178030
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef Orea het volgende:
Taartdieet
pi_79178808
H is wel echt Heftig zeg Ik ben in het begin heel snel van C naar kleine E gegaan. Toen heb ik twee mooie BH's in die maat gekocht en die pas ik nu nog steeds. Misschien zijn ze nog wel iets gegroeid, maar past nog steeds in een E-cup. Ik ben er al helemaal aan gewend. Ga ze echt wel missen als ze weg zijn. En m'n man ook

Ik ben ondertussen zo'n 8 kilo aangekomen, maar dat zit alleen in m'n borsten en buik. Voor de rest geen grammetje vet erbij

En die fles drank gaat in de tas voor het ziekenhuis
pi_79179447
Mijn boobs zijn helemaal niet gegroeid, vorige keer ook niet. Vind het wel best, want ik heb al D. Wel moet ik een grotere omvang van mn bh's hebben, en ik vind geen enkele bh ook meer lekker zitten.
Maar H is wel echt enorm Orea! Hopen dat het in elk geval hierbij blijft, en ze straks gewoon weer terug krimpen.
pi_79179824
Ssssst als jullie nou allemaal zeggen dat H nog wel meevalt

Wat netjes CP, die 8 kilo! Hier nu 5 (waarvan 4 op de borsten volgens mij, das dan weer het voordeel )

En Ticoo, niks geen taartdieet, dat gaat bij mij rechtstreeks naar de buik (of tieten ) want ik heb echt spillepoten met geen gram vet!! Ach, het is niet anders... Mijn man is er ook blij mee, maar die mag er niet eens naar kijken momenteel doen de tepels&tepelhoven écht weer zeer (dat gaat over toch, na de bevalling? Zoals het nu aanvoelt moet ik niet denken aan borstvoeding )

Tes, als ze niet krimpen dan nog geen man overboord, als ik klaar ben met werpen, ooit , dan gaan ze eraf heb bewust gewacht tot kinderen krijgen ivm borstvoeding, maar als dat allemaal achter de rug is, wil ik gewoon weer een D-cupje (en helaas lukt dat niet met afvallen, toen ik maat 36/38 had na wat afvallen, zaten 'ze' er nog steeds, in hun oude maat )

Wat een tietenpraat zo
  maandag 15 maart 2010 @ 19:09:51 #177
259886 pessie
pi_79179967
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:42 schreef pessie het volgende:
Dat dus!

en wat betreft groeiende borsten, ik kwam vanmiddag tot de conclusie dat mn borsten al een tijdje geen pijn meer doen, dus ik denk dat ik misschien even klaar ben. Heb nog wel ongeveer dezelfde cupmaat maar mn omvang is gegroeid.
pi_79181057
Moet zeggen dat zowel bij Shenaya ls nu mijn borsten ineens erg groeide.. En zo ongeveer op de helft hield het ook op!
Bij Shenaya ging ik van A naar B... Na de bevalling van B naar AA.. Nu ging ik van AA naar C!
Dus H is veel maar qua groei herkenbaar zeg maar!
  maandag 15 maart 2010 @ 19:45:34 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79181405
H is van HUGE!
En voorover kiepen: check...
Wacht maar tot je stuwing krijgt . In bed blijven liggen, maar niet op je rug want dan stik je bijkans
gelukkig zijn mijn boobs inmiddels geslonken van 85H naar 75H
  maandag 15 maart 2010 @ 19:49:22 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79181586
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:05 schreef Orea het volgende:
Ssssst als jullie nou allemaal zeggen dat H nog wel meevalt

Wat netjes CP, die 8 kilo! Hier nu 5 (waarvan 4 op de borsten volgens mij, das dan weer het voordeel )

En Ticoo, niks geen taartdieet, dat gaat bij mij rechtstreeks naar de buik (of tieten ) want ik heb echt spillepoten met geen gram vet!! Ach, het is niet anders... Mijn man is er ook blij mee, maar die mag er niet eens naar kijken momenteel doen de tepels&tepelhoven écht weer zeer (dat gaat over toch, na de bevalling? Zoals het nu aanvoelt moet ik niet denken aan borstvoeding )

Tes, als ze niet krimpen dan nog geen man overboord, als ik klaar ben met werpen, ooit , dan gaan ze eraf heb bewust gewacht tot kinderen krijgen ivm borstvoeding, maar als dat allemaal achter de rug is, wil ik gewoon weer een D-cupje (en helaas lukt dat niet met afvallen, toen ik maat 36/38 had na wat afvallen, zaten 'ze' er nog steeds, in hun oude maat )

Wat een tietenpraat zo
Ja dat gaat over
  maandag 15 maart 2010 @ 20:02:47 #181
54772 Silmarwen
pi_79182320
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat gaat over
Nou..... stuwing En als je borstvoeding nog niet lekker loopt lek je constant en zijn ze keihard. Maar de echte pijn in je tepels de je in het begin hebt, gaat zekr weg ja.
Fijn dat je geen BI hebt Orea!
  maandag 15 maart 2010 @ 20:07:26 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79182587
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nou..... stuwing En als je borstvoeding nog niet lekker loopt lek je constant en zijn ze keihard. Maar de echte pijn in je tepels de je in het begin hebt, gaat zekr weg ja.
Fijn dat je geen BI hebt Orea!
Oh ja... stuwing... Damn... Gelukkig weet ik dit keer wat beter wat ik moet doen als mn tieten na 3 dagen keihard, lekken en met bulten erin zijn...

Verder hydrofiel doeken.
pi_79182800
Sorry, zeiden jullie wat
Ik negeer stuwing nu ook

Tis wel andere pijn dan in het begin Dat scheelt, maar afdrogen en erlangs komen met de handdoek autsch! Je moet er wat voor over hebben hè!
  maandag 15 maart 2010 @ 20:14:44 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79182968
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:11 schreef Orea het volgende:
Sorry, zeiden jullie wat
Ik negeer stuwing nu ook

Tis wel andere pijn dan in het begin Dat scheelt, maar afdrogen en erlangs komen met de handdoek autsch! Je moet er wat voor over hebben hè!
Niet doen hoor
pi_79183404
dat las ik laatst ergens idd in een oud boekje, dat dat zo goed was... Opruwen

Hoe deden ze dat dan vroeger toen ze dat wel deden... Dan hou je het toch niet vol?? Dit is al drama met per ongeluk ertegen aan komen
  maandag 15 maart 2010 @ 20:23:17 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79183462
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:22 schreef Orea het volgende:
dat las ik laatst ergens idd in een oud boekje, dat dat zo goed was... Opruwen

Hoe deden ze dat dan vroeger toen ze dat wel deden... Dan hou je het toch niet vol?? Dit is al drama met per ongeluk ertegen aan komen
vroegah hadden ze ook nog geen droger en wasverzachter he?
pi_79184911
Ik negeer ook verhalen over stuwing...
Trouwens wat pijn in mijn borsten/tepels betreft, als ik mijn sportbh aanheb, dan doet t wel even pijn.. Of als ze koud zijn

Djenneke fijn dat dat vocht niets ergs is. Wel vervelend, dat wel.

Positiekleding draag ik sinds een week of 3 dagelijks. Eigen broeken passen nog wel, maar positiebroeken zitten lekkerder

Ik had toch een raar plekje op mijn oog en voorhoofd? Blijkt dat waarschijnlijk gordelroos te zijn (nou ja of herpes zoster of herpes simplex, volgens de oogarts die ze belde waarschijnlijk t laatste, omdat het niet op mijn neus zit) ... Heb ik weer *lol* werd ik vrijdag nog weggestuurd bij de huisarts (want 1tje was ziek en bij mij was t niet erg genoeg, want geen koorts en verminderd zicht). Was ik er vandaag (mijn verplaatste afspraak). Volgende keer gelijk naar de huisarts of huisartsenpost. Want het had dus ook op mijn oog kunnen slaan....
Gelukkig is mijn oog niet aangetast, maar nu mag ik mijn lenzen niet in, wat ik dus eigenlijk al 2 weken niet mocht, blijkt nu
pi_79187719
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:24 schreef flugeltje het volgende:
bij Haptonomie leer ik ontspanningsoefeningen, maar die hebben volgens mij alleen effect in de aanloopfase. Op zich ook wel prima, want alle rust die je daarin nog kunt meepikken is natuurlijk meegenomen. Verder ben ik vast van plan om de pijn-afleidtrucjes goed vol te houden. Zo niet, scheld ik gewoon Martijn verrot, hij is al voorbereid

Ik kan nog niet voorspellen hoe ik zal gaan reageren, ik ga het wel merken als het zover is. Gewoon mezelf zo goed mogelijk voorbereiden en hopen dat ik zelf de leiding kan houden ipv dat het mij overneemt. Ik heb ook nog geen keus gemaakt of ik wel of geen ruggeprik wil. Ik moet toch in het ziekenhuis bevallen dus het is fijn te weten dat de mogelijkheid er is (ik mag in zo'n ziekenhuis waar altijd iemand aanwezig is die zo'n ding kan zetten )

Thee en kaarsjes zie ik bij ons niet gebeuren, maar wel een iPod met heul veul muziek, ben er alleen nog niet uit of het snoeiharde rock of rustgevende ploeink ploeink ploeink watervalmuziek gaat worden
Qua voorbereiding hebben wij eigenlijk niets gedaan. Ik heb denk ik 2 bevallingsverhalen hier gelezen en ik had er eigenlijk direct genoeg van (begon veel te veel te panikeren). Toen ik tijdens één van de laatste bezoekjes aan de gyn begon over het feit dat ik er toch schrik voor had, zei ze dat ik het best over mij kon laten komen. Geen verwachtingen hebben op voorhand, leek haar het beste. En moest ik er toch hebben, er zeker niet van uit gaan dat ik wel "ff" zou bevallen (was ik ook niet van plan, hoor ).
En als je dan kijkt hoe het allemaal is gegaan: totaal geen ontsluiting, inleiden met ballonnetje, vanaf 2 uur 's nachts tot 10u 's ochtends om de 2 minuten weeën, epidurale verdoving en dan al bij al een vlotte bevalling.

En wat die hoge pijngrens betreft? Ik heb in het verleden al twee keer een niercrisis gehad en op de spoedafdeling vergeleken ze dit altijd met een bevalling. Ja, hallo Die niercrisis had ik toch elke keer beter verteerd en hebben ze mij geen pijnstilling moeten voor geven
  maandag 15 maart 2010 @ 21:54:17 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79188302
Volgens mij is een hoge pijngrens in tegenwoordig. Iemand heeft een trend gezet!
pi_79188600
haha, ik heb geen hoge pijngrens hoor!
And I'm proud of it
pi_79191846
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:54 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij is een hoge pijngrens in tegenwoordig. Iemand heeft een trend gezet!
Ik wou met mijn post gewoon zeggen dat een hoge pijngrens bij een bevalling niet bestaat volgens mij Echt chapeau voor alle vrouwen die het zonder verdoving doen 8 uur om de 2 minuten weeën was voor mij echt voldoende om te zeggen dat ik het niet meer zag zitten (toch niet: extra medicatie om de weeën nog wat rapper te doen komen )
pi_79198113
Poeh, net ff bijgelezen. Al die verhalen over borsten met cup H enzo, ik begon op 80/85E en nu nog steeds. Van mij mag het ook wel zo blijven, groot zat. Ik moet ook zeggen dat ik op zich geen pijn heb aan m'n borsten. Er komt echter wel doorzichtig wit spul uit als ik in m'n tepel knijp.

Morgen hier 37 weken, dus als alles er morgen bij de vk nog steeds goed uit zit mag ik vanaf morgen thuis bevallen. Ik kan niet wachten om 't wurmpje straks in m'n handen te hebben, maargoed het kan zomaar nog 5 weken duren...

Nou ik ga maar eens kijken of ik me op mijn werk nog nuttig kan maken vandaag. Have fun today ladies!
pi_79199274
Ben jij met 37 weken nog aan het werk NIKKI? Of heb ik iets gemist?
pi_79199461
Nikki je hebt meldplicht vanaf morgen
Ligt dat nu aan mij of is dat zo snel gegaan bij jou? Ik wist wel dat je "even" achter mij kwam, maar wow, vanaf morgen kun je thuis bevallen
pi_79199749
Vroeg het me ook af 37 weken en nog werken?

Hier ook geen hoge pijngrens.. Bij Shenaya wou ik om pijnstilling vragen maar toen bleek ik ineens persdrang te hebben nou dan heb je het niet meer nodig.. Als ik me stoot kan ik soms al janken haha
Denk wel dat er bij je bevalling iets uitgezet word waardoor je meer pijn kunt verdragen!
pi_79201022
Moguh!!
pi_79201069
Zo jij bent vrolijk

Gefeliciteerd he

Zo grappig trouwens, mijn kind wordt echt groot. Ik kan nu voelen waar hij ligt in mijn buik
Gisteravond lag ie bovenin. Vanochtend aan de linkerkant
pi_79201133
Ik zit hier met de schuifpui open, op de bank, met een kop koffie, met de zon op mijn gezicht
En het is niet eens koud!! Dus alle redenen om vrolijk te zijn

En thnx! Vannacht was ik even wakker, en RoeLofje was lekker druk aan het schuiven en doen.... Dat was echt een speciaal momentje Mijn laatste verjaardag 'zonder' babe! (ze is er natuurlijk wel, maar ook weer niet.. Jullie snappen me wel!)

Wat grappig Son!!
pi_79201239
Lekker zeg, ik wil ook mijn schuifpui open doen, maar goed ik ben nog niet eens aangekleed enzo
En de zon hier ook niet zo onwijs. Sowieso niet op mijn schuifpui. Mijn tuin is op t noorden dusss.

RoeLofje
Gek is dat he, zo'n verjaardag. Had ik ook, nou ja toen was ie helemaal inieminie, dus was ie nog amper aanwezig. De meeste kadootjes kreeg ik voor hem *lol*
Volgend jaar heb je gewoon je verjaardag met een klein meisje erbij
pi_79201306
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:46 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Hier is dat standaard

En voelen hoe hij ligt? Heb ik hier nooit geweten Maar dat was blijkbaar niet zo vreemd, want toen ze aan de inductie gingen beginnen, hebben ze met drie moeten voelen om te weten hoe hij lag. Ik had blijkbaar een rare buik waardoor het op het einde niet meer zo goed te voelen was.
pi_79201324
zo'n tof idee!

Oh en hadden we het laatst niet over DE streep? Ik heb hem hoor

en Son, wil je zon? Je bent welkom hoor, moet je alleen wel een stukje rijden
pi_79201415
Dit wil ik trouwens nog voor RoeLofje, weet iemand waar je deze nog kan bestellen? En ja, deze is echt van mij
pi_79201496
haha, heb je ook taart

moet vanmiddag met m'n zus naar de gynaecoloog. Haha ze had geen zin om alleen te gaan

Nou ik voel het vooral omdat ik dan een lege plek voel in mijn buik en een bobbel op een andere plek
Ik voel niet waar z'n hoofd enzo zit hoor.
pi_79201558
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Dit wil ik trouwens nog voor RoeLofje, weet iemand waar je deze nog kan bestellen? En ja, deze is echt van mij
Porcelijne Fles in Delft?"
http://www.royaldelft.com/index.asp?lang=2
ik had een geboortetegel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79201564
quote:
Geen idee, vraagt mijn moeder cq zus zich ook al jaren af.
Sinds mijn moeder die van mijn zus kapot geslagen heeft, omdat er een vlieg op zat

ik heb een geboorteborduurding.
pi_79201689
Hmmm dan ga ik eens zoeken... Die van mijn zusje is inderdaad ook al gesloopt en mijn broertje heeft er nooit één gehad arm ding

Oh de zon is gewoon warm! Ik ga even factor 30 smeren voordat ik het vergeet geen zin in zw. masker!
pi_79201761
jaja wrijf het er maar in
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:59:13 #208
259886 pessie
pi_79201882
Goedemorgen dames.

Hier heb ik eigenlijk nooit zoveel last van mn tepels gehad dat mn man er niet mocht aankomen, het was meer dat mn borsten gewoon ontzettend vervelende steken gaven.

En wat betreft pijngrens, ik heb geen flauw idee hoe hoog mn pijngrens is. Ik ben doodsbang voor naalden dus voordat er een ruggeprik inkomt moet ik eerst zoveel pijn hebben dat ik over die angst heen ben. En als je geen weeënstorm hebt (wat naar ik meen zo is als je elke 2 minuten een wee hebt) dan komen er endorfinen vrij waardoor het allemaal wat minder moeilijk schijnt te worden. Nou ja, ik ga sowieso met een TENS in huis bevallen, moet alleen nog even info vragen aan de vlos.

En mijlpaal: 21 weken
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:08:05 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202202
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:59 schreef pessie het volgende:
Goedemorgen dames.

Hier heb ik eigenlijk nooit zoveel last van mn tepels gehad dat mn man er niet mocht aankomen, het was meer dat mn borsten gewoon ontzettend vervelende steken gaven.

En wat betreft pijngrens, ik heb geen flauw idee hoe hoog mn pijngrens is. Ik ben doodsbang voor naalden dus voordat er een ruggeprik inkomt moet ik eerst zoveel pijn hebben dat ik over die angst heen ben. En als je geen weeënstorm hebt (wat naar ik meen zo is als je elke 2 minuten een wee hebt) dan komen er endorfinen vrij waardoor het allemaal wat minder moeilijk schijnt te worden. Nou ja, ik ga sowieso met een TENS in huis bevallen, moet alleen nog even info vragen aan de vlos.

En mijlpaal: 21 weken
Nee dat is normaal.... Eerst komen ze om de 5-6 mintuten, maar de bedoeling is dat er op een gegeven moment iets van 2 a 3 minuten tussen een wee zitten, en die houden dan een minuut aan.

Tens plak je op je rug he? Zodat het tegendruk geeft... Maar zitten door je hele lijf.. (jaja die trein) Ze kunnen vooral op je buik zitten, of in je rug, of, de horror, in je benen.... Hoe dan ook, van onder komt er een kind uit zetten, van een cm of 50 en ik denk toch dat een tens daar weinig verlichting in kan brengen.
pi_79202231
Wat is een TENS eigenlijk?
Btw, pessie, ik ben ook geen fan van naalden (bloed prikken ofzo doet me niets, maar een prik in mijn rug vond ik toch nogal angstaanjagend, maar als het echt zo zwaar is (en de vooruitzichten niet positief zijn) zet je je idd over die angst heen )
Maar ik veronderstel dat je bij een thuisbevalling geen ruggenprik krijgt of heb ik dat verkeerd op?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:09:59 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202259
pi_79202271
Had ik al gezegd dat ik niet beval?
(iets met ooievaar, en wakker worden dat mijn kind gebracht is?)
pi_79202313
quote:
Hmz, iets dat voor alles werkt... heb ik mijn twijfels bij, maar ik heb er 0,0 ervaring mee, dus ik kan er helemaal naast zitten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:11:57 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202319
Bevallen doet vaak pijn en TENS wordt dan ook wel gebruikt om die pijn te bestrijden. Er zijn ook diverse studies gedaan naar het nut van TENS tijdens de baring. In een overzicht van Caroll et al. (11) worden acht van deze studies met elkaar vergeleken. Alles bij elkaar ging het om 712 vrouwen, waarvan 352 met TENS en 360 controles. Bij drie van de acht studies kreeg de controlegroep pijnstillers en bij de overige vijf studies werd TENS met nep-TENS vergeleken. De kwaliteit was niet al te best: op een schaal van 1 tot 5 was er maar één studie met een 'voldoende' (4 punten); het gemiddelde was slechts 2,1. Bij slechts drie studies werd een licht pijnstillend effect van TENS gevonden, en de conclusie was, ook gezien kwaliteiten van de studies, dat er op dit moment geen overtuigend bewijs bestaat dat TENS tegen de pijn van de bevalling helpt.

Het zit tussen je oren...
pi_79202325
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:10 schreef Orea het volgende:
Ik ging van een kangoeroe-jong bevallen, die zijn maar 9cm groot
Fluitje van een cent
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:12:25 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202329
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:10 schreef Orea het volgende:
Mijne wordt in een mandje aan de deur gebracht
pi_79202349
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:
Het zit tussen je oren...
Dat kan natuurlijk voor sommige mensen al voldoende zijn
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:14:32 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202379
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:13 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk voor sommige mensen al voldoende zijn
Dat is ook zo, waarschijnlijk ben je lekker druk met het apparaatje heen en weer...
pi_79202456
Mijn vorige bevalling was zo lang en verrot dat ie wel voor twee telde. Dus nu word ik met 40 weken gewoon wakker en dan ligt mijn beebje in het wiegje naast mijn bed
pi_79202537
de mijne haal ik gewoon uit een kool ofzo.
Heb ik al geplant in de tuin dus dat komt goed
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:25:15 #221
259886 pessie
pi_79202698
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is ook zo, waarschijnlijk ben je lekker druk met het apparaatje heen en weer...
Ik heb nooit gedacht dat een TENS voor een pijnloze bevalling zou staan (al staat dat wel op de website). Ik heb het bevallingsverhaal van een Fok!ker die een TENS heeft gebruikt en er blij mee was, en ik heb gevraagd aan een kraamverzorgster die verschillende vrouwen heeft zien bevallen met een TENS wat zij ervan dacht. Op basis daarvan leek het mij wel geschikt. En je kunt het thuis gebruiken, en ik wil toch wel heel graag thuis bevallen.
Dat het niet wetenschappelijk aan te tonen is verbaast me niets. Maar het prutsen met zo'n apparaatje geeft misschien voldoende afleiding zodat het iets minder pijn doet.
Waar ik me nu wel zorgen over maak is dat het in een adem genoemd wordt met acupunctuur. Dus ik denk dat ik er toch nog weer wat beter naar moet kijken.

Verder, give me a break, ik ben 21 weken zwanger, ik vind het al heel wat dat ik eraan kan denken dat er straks een baby uit me komt zetten.
pi_79202823
Met 21 weken denken aan dat je moet gaan bevallen is op zich niet zo'n hele prestatie eerlijk gezegd... En je komt gewoon echt heel naief over, met hoe je denkt over bevallen... Het lijkt me echt handig als je er een wat realistischer beeld over krijgt, voor je straks echt moet bevallen....
pi_79202886
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
de mijne haal ik gewoon uit een kool ofzo.
Heb ik al geplant in de tuin dus dat komt goed
Kool stinkt
Kan je hem beter tussen de aardbeitjes vandaan plukken
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:33:47 #224
259886 pessie
pi_79202999
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:28 schreef tessie het volgende:
Met 21 weken denken aan dat je moet gaan bevallen is op zich niet zo'n hele prestatie eerlijk gezegd... En je komt gewoon echt heel naief over, met hoe je denkt over bevallen... Het lijkt me echt handig als je er een wat realistischer beeld over krijgt, voor je straks echt moet bevallen....
zoals ik eerder al zei: dat realistische beeld verwacht ik te krijgen aan de hand van de cursus samen bevallen.
En dat bevallen tegen gaat vallen dat weet ik ook wel, en dat ik hier een hele boel dingen heel stoer zit te vertellen betekent niet dat ik zo naïef ben te denken dat een bevalling pijnloos kan zijn.
pi_79203036
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef Orea het volgende:

[..]

Kool stinkt
Kan je hem beter tussen de aardbeitjes vandaan plukken
dan plant ik die wel
pi_79203063
Ik ben qau pijn ook een echte piepert hoor Maar ik vond de pijn bij bevallen heel anders. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. maar das pijn die ergens voor dient zeg maar!! Daardoor beter te accepteren!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_79203439
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef pessie het volgende:

[..]

zoals ik eerder al zei: dat realistische beeld verwacht ik te krijgen aan de hand van de cursus samen bevallen.
En dat bevallen tegen gaat vallen dat weet ik ook wel, en dat ik hier een hele boel dingen heel stoer zit te vertellen betekent niet dat ik zo naïef ben te denken dat een bevalling pijnloos kan zijn.
Maar waarom zit je dan zo stoer te vertellen (als je het blijkbaar weet dat je stoer doet)?
Er is toch niets verkeerd met te zeggen dat je er schrik voor hebt of dat je totaal geen idee hebt waar je je aan kunt verwachten?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:00:56 #228
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79204037
Oh maar bij een vierde hoef je toch helemaal niet meer te bevallen? Dat gaat dan vanzelf...

* En zo zweven we maar lekker door op die roze wolk *

(real life: helemaal geen roze wolk, wél heel misselijk en veel overgeven )
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:07:03 #229
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79204273
quote:
hiero

Hier verder van alles n beetje en niks goed Mja met gupje lijkt alles sofar wel goed, dus daar doen we t dan maar allemaal voor
*Maffe weer lekker op de bank kruipt met een boek voor k zo moet gaan boodschappen doen*

[ Bericht 1% gewijzigd door maffemuts op 16-03-2010 12:09:06 (link wilde niet wat maffe wilde) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79204293
Ik denk dat ik zo rond het begin van de weeen mijn kop eens uit het zand ga halen
Tot die tijd word het kind bezorgd door TNT

Wat naar Suzanna. Heel de dag door ook?
pi_79204323
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik denk dat ik zo rond het begin van de weeen mijn kop eens uit het zand ga halen
Tot die tijd word het kind bezorgd door TNT

Wat naar Suzanna. Heel de dag door ook?
Leveren die ook op zondag?
pi_79204341
Angst voor het bevallen: check.
Maar ja, het kind zit er al in he, dus het moet er ook uit

Gisteren controle gehad, en waarschijnlijk schuif ik nu nog een week naar voren. Volgens de telling na miskraam ben ik nu 29 wk 6 dgn, en de eerste groei-echo gaf toen al aan dat er 5 dagen verschil naar voren in zat, maar nu zelfs 10, dus 31 wk, 2 dgn.
Heb ook wel een beetje aangedrongen op duidelijkheid een aantal week geleden, ik wil niet tot 42 weken lopen en dat dan later blijkt dat het eigenlijk al 43 weken was.
Maar goed, echt een datumverandering heb ik nu ook nog niet gekregen, 'ze houden het in de gaten'.
Verder was alles goed, en we kregen nog een profielfoto in 3d mee

[ Bericht 0% gewijzigd door Morretje op 16-03-2010 15:56:10 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_79204348
Het is denk ik bij velen ook wel het ''bang voor het onbekende'' als je de eerste keer bevalt, je weet gewoon niet wat voor pijn het is.
Ik vond het echt goed te doen, wat Menicole ook al zegt; ik hield steeds in mn achterhoofd dat ik het met een groot doel deed, nog effies en als de baby eruit is, is het allemaal voorbij.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79204430
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

Leveren die ook op zondag?
In spoedgevallen wel
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:18:44 #235
259886 pessie
pi_79204710
Poppejans, ik herken dat absoluut dat angst voor het onbekende, maar ook heb ik angst voor dingen die te vlug gaan(zoals zomaar opeens familieweekend in België komende week, heb ik echt om zitten huilen omdat het zo vlug ging). Nu houd ik normaal al niet zo van zaken die snel gaan of snel veranderen, nu ik zwanger ben raak ik er een beetje van in paniek. Maar als ik dat nu al door ga voeren naar mn bevalling, wat ik dus heel bewust niet moet doen, dan kan ik nog 19 weken in paniek gaan zitten, lijkt me gewoon niet zo nuttig. Dus dat ik er een beetje stoer over probeer te doen, wat kennelijk mislukt, is meer ook een soort van bescherming voor mezelf.
Verder heb ik van een aantal vriendinnen wel begrepen dat je aan het einde van de zwangerschap "klaar" bent om te bevallen. Ik weet ook niet hoe dat zit, het is de allereerste keer, en dan kan ik daar nu wel over in paniek gaan raken maar daar heb ik nu nog echt helemaaaaal geen zin in.
pi_79204726
Das handig CP, maar vergeet de drank niet hè!

Suzanna, das zeker vervelend...
Enne, heb jij inmiddels niet een luikje gekregen waardoor je je babe naar buiten kan laten komen?

Maffe, thnx!
pi_79204801
Goedemorgen Dames,

Hier helemaal in een (of blauw) stemming! Gisteren de tweede echo gehad na het verwijderen van het spiraaltje. Ennnn een knipperend hartje! Woehoeee ik ben nu trouwens uitgerekend op 19oktober, dat wordt nog spannend, ben zelf de 16e jarig

Enne bevallen dat doe ik niet hoor, ons beebje ligt gewoon zo rond de 40 weken in z'n bedje als we na een heeerlijke nachtrust wakker zijn geworden Nee ik kan me er nog niet echt druk om maken, ik laat het maar over me heen komen en pijn zal het zeker doen.

Orea, gefeliciteerd met je verjaardag!

Suzanna, balen dat je zo misselijk bent

Ow en Tessie ik kan het me nog wel herinneren dat jij zo'n hele lange bevalling had bij Greame met veel ziekenhuisopnames tussendoor toch? Hoop voor jou dat deze er zo is!
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:25:17 #238
259886 pessie
pi_79204998
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Goedemorgen Dames,

Hier helemaal in een (of blauw) stemming! Gisteren de tweede echo gehad na het verwijderen van het spiraaltje. Ennnn een knipperend hartje! Woehoeee ik ben nu trouwens uitgerekend op 19oktober, dat wordt nog spannend, ben zelf de 16e jarig
Gefeliciteerd! Fijn dat alles nu goed lijkt!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:31:00 #239
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_79205211
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:46 schreef Lieszdraaijer het volgende:

Ik beval half mei van de vierde en werk ook tot 35 weken hoor.
Hier is dat inderdaad standaard zoals Leonieke zei!

Heb vandaag kraamzorg aangevraagd. Ben blij dat dat in orde is.
Voor de rest, niks nieuws onder de zon. Al mag er wat meer zon zijn wat mij betreft.
pi_79205362
Gefeliciteerd BarbaBientje!
Wat een plakkerd heb jij zeg, ondanks je spiraal en het verwijderen ervan nog steeds een kipperend hartje!
pi_79205366
Barbabientje, ik werd ingeleid, maar dat duurde 3 dagen, was nogal drama allemaal. Maar erger dan dat, wordt het nu vast niet

Pessie, wat je nu vertelt klinkt allemaal wel een stuk logischer dan wat ik eerder van je hoorde.
pi_79205410
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:19 schreef Orea het volgende:
Das handig CP, maar vergeet de drank niet hè!
Een vriend van ons ontwerpt het geboortekaartje en vandaag hebben we de eerste opzet gezien.
We hadden nog geen tekst aangeleverd, dus had hij zelf maar wat verzonnen:
quote:
Voornaam is te bewonderen tussen 23:00 en 05:00 uur.

Uiteraard staat de vieuxcola klaar voor als uw vrouw zich buigt over de wieg.
pi_79205478
Ja, het is echt een blijvertje

Tessie, nou weet ik het weer ja, inderdaad een drama. Maar bij deze gaat alles snel en makkelijk. spreken we gewoon af!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79205667
CP!

Barba, met je plakkert
pi_79208656
ow dames ik ga het allemaal ff niet meer redden met bijlezen
Het gaat hier even wat minder, weer veel aan het spugen (dus niet alleen na het eten)
zak nu door mn beide benen heen, en de energie is ver te zoeken
op de hond uitlaten (en daar heb ik zelfs gister mn schoonouders voor ingeschakeld) doe ik niet anders als op mn bed liggen
sorry, maar ik ben er gauw vast weer....

morretje stiekemerd, mij ook nog een beetje inhalen he...

pi_79210373
Dracu, wat vervelend dat het zo slecht gaat
En daar ga je toch geen sorry voor zeggen? Jij gaat voor hoor... Hoop echt dat je snel wat opknapt
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:42:44 #247
259886 pessie
pi_79210410
draakje wat balen dat je nu door je beide benen bent gezakt! Jammer dat de traplift er nu nog niet is. Kan het deze zwangerschap nog iets beter gaan of moet je bevallen voor je weer wat mobieler wordt?

En CP: grappige tekst!
pi_79212612
Vanmorgen de echo gehad. Dr zit gewoon een kindje in mijn buik.
29,4 mm.

De datum staat nu op 13 oktober. Mag dat in het lijstje????

Foto volgt nog...
*poef* nu is het weg
pi_79212648
pi_79213445
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef draculettetje het volgende:
ow dames ik ga het allemaal ff niet meer redden met bijlezen
Het gaat hier even wat minder, weer veel aan het spugen (dus niet alleen na het eten)
zak nu door mn beide benen heen, en de energie is ver te zoeken
op de hond uitlaten (en daar heb ik zelfs gister mn schoonouders voor ingeschakeld) doe ik niet anders als op mn bed liggen
sorry, maar ik ben er gauw vast weer....

morretje stiekemerd, mij ook nog een beetje inhalen he...

Och Draakje toch. Wat een prutsituatie nu even. Dikke hoor!
En ja, sorry. Nou ja, we moeten nog maar zien wanneer ze geboren worden natuurlijk, daar kan flink wat tijd tussen zitten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:50:27 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79213652
Morretje, die foto willen we wel zien he!!

Sterkte Draculettje, wat klinkt dat zwaar ... en ook nog eens veel overgeven dus? Ik voel met je mee... (letterlijk). voor jou...

Kaatjejannie, gaaf he? Voelt het ineens wel echt 'echt'?

Ik ben vanochtend voor het eerst naar de verloskundige geweest. Toch wel weer even slikken: bloedprikken. Ik mocht gelukkig even liggen, want anders ga ik dus plat... (echt waar, ik ben al een aantal keer bijna en één keer echt flauwgevallen met bloedprikken...) Maar goed, het viel allemaal mee met wat afleidend gebabbel van mijn man en de verpleegkundige (die werkt daar standaard dus kun je daar gelijk geprikt worden, ideaal!).

Maar dat overgeven... brr..
Blijkt trouwens dat ze tegenwoordig samenwerken met een diëtiste om te helpen als vrouwen zo misselijk zijn tijdens de zwangerschap. Het scheelt namelijk echt wel wát je eet. Ik ga daar zeker gebruik van maken. Misschien ook wat voor de andere zwangere misselijke dames??
pi_79215015
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef Libell het volgende:

[..]

Ik beval half mei van de vierde en werk ook tot 35 weken hoor.
Hier is dat inderdaad standaard zoals Leonieke zei!

Heb vandaag kraamzorg aangevraagd. Ben blij dat dat in orde is.
Voor de rest, niks nieuws onder de zon. Al mag er wat meer zon zijn wat mij betreft.
Oke wist niet dat dit normaal was daar want hier moet je met 36 weken uiterlijk gewoon ook echt stoppen volgens de wet...

Over het bevallen, ook al heb je er een bevalling op zitten dan kun je je soms niet nog een bevalling voorstellen... Een stukje angst is misschien ook wel gezond maar het gaat uiteindelijk zoals het gaat!
Zo'n cursus kan denk ik heel goed zijn als je geen realistisch beeld hebt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:56:32 #253
259886 pessie
pi_79216771
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:50 schreef Suzanna het volgende:

Ik ben vanochtend voor het eerst naar de verloskundige geweest. Toch wel weer even slikken: bloedprikken. Ik mocht gelukkig even liggen, want anders ga ik dus plat... (echt waar, ik ben al een aantal keer bijna en één keer echt flauwgevallen met bloedprikken...) Maar goed, het viel allemaal mee met wat afleidend gebabbel van mijn man en de verpleegkundige (die werkt daar standaard dus kun je daar gelijk geprikt worden, ideaal!).

Ik ben ook een paar keer plat gegaan tijdens bloedprikken, en een paar keer bijna. Ik zat dus echt niet te springen bij het idee bloed te moeten prikken voor de zwangeschap. Gelukkig heb ik fijne vriendinnen en wilde er eentje wel met me mee om mn hand vast te houden, toen ging het al een stuk beter!
pi_79217310
Kaatje, gefeli met je 29mm beebje!

Euhm ja 37 weken en ik werk gewoon nog. Er is niets mis met me, in België mag het ook, alleen de Nederlandse regering wil ons weer eens betuttelen. Ik bepaal zelf wel wanneer ik het tijd vind om te stoppen. Ik heb vorige week halve dagen werken geprobeerd, maar dat vind ik niet lang genoeg, ik wordt gek thuis.
Er is verder toch niets mis met me, ik heb geen ziekte, ik ben alleen zwanger, behalve een dikke buik is er niets aan de hand met me, ik heb een kantoorbaan dus geen zwaar werk, stress heb ik nog nooit gehad op m'n werk dus dat kan ook niet nadelig zijn voor de baby, ik ben niet moe ik slaap nog steeds als een roos elke nacht (elke nacht 1 keertje eruit om te plassen ), dus waarom dan niet gewoon werken.

EN ik zou doodongelukkig worden als ik de hele dag alleen thuis zou moeten zitten. Wat moet ik dan in godsnaam doen? Wachten tot de baby komt? Bij elk pijntje me afvragen of de bevalling nu begonnen is? No way!

Einde klaagmodus
pi_79218632
Ik vind doorwerken met 37 weken wel een beetje teveel van het goede hoor.
Zeker omdat ik denk dat je voor de bevalling ook wel goed uitgerust moet zijn
pi_79218981
Ik zou het echt niet zien zitten om zo lang nog door te werken. Maar ik vind wel, dat als je daar wel zin in hebt, dat dat gewoon zou moeten kunnen. En dan na de bevalling wat langer verlof.
En je kan ook best wel bevallen als je niet goed uitgerust bent hoor. Ik had al maanden totaal geen energie, en 2 nachten niet geslapen maar wel stoned van de pethidine. En die energiestoot waar mensen het altijd over hebben, die je zou krijgen als je moet gaan persen, die kwam ook maar niet. Zelfs de persweeen verdwenen Maar hij is er toch uitgekomen
pi_79219899
Euhm, maar van werken wordt je toch niet moeier dan van op de bank zitten. Tenminste ik niet. Ik voel me gewoon niet anders dan anders. Tuurlijk snap ik mensen die zich niet lekker voelen, die moeten ook gewoon lekker kunnen stoppen, ik kan me voorstellen dat je daar dan echt aan toe bent, maargoed ik niet dus.

En energie voor de bevalling... euhm ik laat het wel over me heen komen en dan zal blijken of ik genoeg energie heb, het is toch niet te voorspellen/plannen. Sowieso is na de bevalling 2 weken thuis, dus ook tijd genoeg om een beetje bij te komen met z'n drietjes.
pi_79220056
Nou in 2 weken bij komen vind ik een beetje optimistisch.
Zeker als je geen energiebuffer hebt.
Maar jij kent je eigen lichaam het best natuurlijk.
Als ik kijk naar mijn kraamtijd, moeheid etc dan zou ik gewoon anders doen.
pi_79220940
Ik denk echt dat dat voor iedereen anders is, en je weet vantevoren nooit hoe het zal zijn. Ik had bijvoorbeeld in mijn kraamweek echt super veel energie en voelde me prima (afgezien van wat ongemakken die erbij horen natuurlijk). De vermoeidheid kwam iets later pas weer terug, maar dat kwam door het schildkliergedoe.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:59:00 #260
54772 Silmarwen
pi_79220960
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Euhm, maar van werken wordt je toch niet moeier dan van op de bank zitten. Tenminste ik niet. Ik voel me gewoon niet anders dan anders. Tuurlijk snap ik mensen die zich niet lekker voelen, die moeten ook gewoon lekker kunnen stoppen, ik kan me voorstellen dat je daar dan echt aan toe bent, maargoed ik niet dus.

En energie voor de bevalling... euhm ik laat het wel over me heen komen en dan zal blijken of ik genoeg energie heb, het is toch niet te voorspellen/plannen. Sowieso is na de bevalling 2 weken thuis, dus ook tijd genoeg om een beetje bij te komen met z'n drietjes.
Jij hebt mijn baan niet dan. Ik betwijlfel of ik het tot 34 weken wel volhoud met mijn 10 uur per dag in de kinderopvang,drie dagen per week. Lekker al dat tillen de hele dag

Ik realiseer me ineens dat ik eind augustus al mt verlof mag/kan/ga en dat het allemaal heul snel gaat en we nog super veel moeten doen!

We houden maar rekening met weer 6 weken te vroeg, zijn we deze keer in ieder geval wel klaar met alles.

Wat voor een zou helpen met misselijkheid? Ben wel erg benieuwd. Ik eet veel kleine beetjes en dat ljkt wat te helpen. Moet niet overgeven, maar ik spuug heel moeilijk. Hik er wel steeds tegen aan, dus tips zijn welkom!
pi_79221446
Ik moet nog 4 weken werken
Ben t nu echt helemaal zat. Het enige nadeel is dat ik dan dus nog 12 weken tot de uitgerekende datum heb. Maar goed mijn moeder en zus zijn dan ook vrij dus dan heb ik wat te doen haha.
Plus dat mijn neefje begin mei geboren moet worden, dus scheelt weer.
Maar t lijkt me wel saai
pi_79223028
Oh lekker Sonnetje nog 4 weken werken

Draculettetje sterkte!

Een goede echo voor wat dames

Hier nog 11 weken werken ofzo.. schiet ook al op morgen een gesprek met iemand die mijn taken voor 5 maanden misschien gaat overnemen, zou mooi zijn. Zijn jullie ook bezig met vervanging of het werk? ik vind het wel prettig dat dit goed wordt geregeld. Zwangerschapszwemmen was leuk, lekker wat beweging, maar ook relaxed drijven in het water. Grappig om al die dames met verschillende buikjes te zien en ook de verschillen, de ene groeit sneller als de andere. Er wordt hier hard in de babykamer gewerkt, mijn schoonvader is hier al sinds zondag op bezoek om mee te helpen met klussen
* snel weer even sociaal gaat doen met schoonvader hier *
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:14:21 #263
259886 pessie
pi_79224272
Silmarwen, als je teveel uitgaat van 6 weken te vroeg kun je ook nog 8 weken wachten... Maar alles klaar hebben bij 34 weken klinkt wel aanlokkelijk. Heb je nog nagedacht over het eventueel inschakelen van een lactatiekundige?

En ik werk door tot 1 juli en raak per 30 september mn baan kwijt. Ik zou eerst per maart al geen baan meer hebben maar toen mijn baas hoorde dat ik zwanger was riep ze meteen dat ik "moest" blijven tot mn verlof Ze was blij... En voor de vervanging is al gezorgd, dus dat scheelt. En ik vind het een fijn idee dat ik niet 3 maanden na de bevalling weer aan de slag moet. (Mijn man vind dat zelfs geweldig ).
Maar ik zie wel wat er gebeurt.
pi_79224738
Mijn baan is ook niet geschrikt om door te werken zo lang.. Werk namelijk in de Horeca en mijn baas laat mij met die reden 8 weken van te voren al stoppen met werken!

Goed, de vorige zwangerschap werkte ik ook in de Horeca bij een ander bedrijf en wou ik 4 weken van te voren stoppen.. Toen ik met 35 weken tijdens het lopen van een bruiloft bloed verloor en letterlijk omviel wist ik dat ik te lang had doorgewerkt.
Ik ben met 36 weken en 6 dagen uiteindelijk bevallen!

En na de bevalling had ik een week of 3/4 nodig om echt helemaal bij te komen.. Je verliest nog bloed en bent gewoon niet fit.. Tenminste ik niet.. De 12 weken na die tijd vond ik wel erg lang.. Dit keer zijn het er 10 na die tijd..
pi_79225219
Fijn dat je baas meedenkt Lies!!

Ik wilde eigenlijk gewoon tot 36 weken blijven werken maar ja
Mijn vriend wil wel dat ik snel na de bevalling weer ga werken, maar das meer omdat hij bang is hoe langer ik eruit ben hoe moeilijker het is weer een baan te krijgen.
En ik zie mezelf ook niet heel lang thuiszitten. Ik kijk t wel even aan na de bevalling
pi_79240673
*meldt* hebben jullie met de 37 weken mijlpaal ook zo'n vreemd gevoel gehad, dat het nu echt echt echt kan en ook mag komen? Ik was er gisteren echt de hele dag mee bezig, terwijl ik dat verder nog helemaal niet gehad heb eigenlijk.

En doorwerken.. het ligt inderdaad ook gewoon aan de baan die je hebt. Als ik de hele dag zou moeten lopen/tillen etc. zou ik het denk ik ook wel eerder gehad hebben. Nu zit ik op kantoor, maak af en toe een ommetje en verder zit ik op m'n stoel, dus vandaar dat doorwerken nu nog kan.

Vanmiddag naar de vk, kijken of ik weer een stickertje krijg.

Nou ik ga weer werken, tot vanmiddag!
pi_79241299
NIKKI, ik vind wel dat je de goede instelling hebt. Je moet gewoon luisteren naar je lichaam.

Een vriendin van mij is al vanaf 25 weken aan het klagen dat het zoooooo zwaar is, terwijl ze een heel bescheiden buikje heeft, kantoorbaan etc. Dat ze al om 20.00 uur 's avonds doodmoe is..........nou het ergste moet dan nog komen denk ik dan. Maar goed, das mijn bescheiden mening.

Ik heb me vanmorgen gemeld bij Moeders voor Moeders, nu hopen dat ze in Limburg ook actief zijn!
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:36:53 #268
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79241583
Ik stop zelf heel bewust 6 weken tevoren al. Niet omdat mijn werk nou zo heel zwaar is, maar meer omdat ik heel slecht ben in 'loslaten' Ik neem die 6 weken om er zeker van te zijn dat ik de rust weer in m'n donder heb op het moment dat de bevalling zich aandient. En ik vind het ook helemaal niet verkeerd uitkomen dat het natuurlijk midden zomer is als ik verlof heb. Heb nu 13 jaar fulltime werken erop zitten en na m'n verlof blijf ik dat ook doen. Het idee om eens een tijdje ongestraft te kunnen tutten voor de hele kermis hier gaat beginnen trekt me dan ook wel eerlijk gezegd...

Al vrees ik dat 6 weken ook écht wel nodig gaat zijn in het tempo dat ik aan het groeien ben. Tegen die tijd kunnen ze me rollen volgens mij Kreeg deze week al voor het eerst de opmerking dat ik er al 'bijna' zou zijn zeker....

Mijlpaal, 22 weken!
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:39:19 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79241638
Wow, flugeltje, zo'n opmerking met 22 weken! Dat is wel heel vroeg.. haha! Heb je een buikfoto??
Ligt ook wel een beetje aan de kleding die je draagt en als je een jas aan hebt krijg je vast niet zo'n opmerking (of wel?)
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:41:09 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79241677
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:22 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Goed, de vorige zwangerschap werkte ik ook in de Horeca bij een ander bedrijf en wou ik 4 weken van te voren stoppen.. Toen ik met 35 weken tijdens het lopen van een bruiloft bloed verloor en letterlijk omviel wist ik dat ik te lang had doorgewerkt.
Ik ben met 36 weken en 6 dagen uiteindelijk bevallen!

En na de bevalling had ik een week of 3/4 nodig om echt helemaal bij te komen.. Je verliest nog bloed en bent gewoon niet fit.. Tenminste ik niet.. De 12 weken na die tijd vond ik wel erg lang.. Dit keer zijn het er 10 na die tijd..
Dat klinkt heftig... gelukkig maar dat je dit keer goed op tijd stopt, dat is wel héél verstandig. Sterkte met je werk, klinkt idd zwaar, de horeca. Is het nog wel een beetje te doen dan? Want zelfs al ben je niet hóógzwanger lijkt het me al zwaar.
pi_79243517
@ Suzanna,
Het gevoel is soms nog heel erg dubbel..
Mijn eerste zwangerschap verliep zo goed tot aan de 35 weken en zat ik er eigenlijk ook niet op te wachten om al te stoppen met werken..
Nu is alles anders.. Begon al met de misselijkheid en moeheid en vrij snel daarna met pijn in mijn rug..
Zolang ik me strak aan die 50% dat betekend 16 uur in de week houd dan gaat het nog wel goed.. Als ik verder doorga of doorloop dan zak ik gewoon door mijn rechterbeen heen en is het klaar...

@ Koningin,
Nou ik ben 24 weken zwanger en klaag ook best wel eens haha Maar goed, heb al een zwangerschap mee gemaakt dus weet dat het niet makkelijker word maar mijn zwangerschap valt nu gewoon heel erg tegen vergeleken met de vorige keer... Dit komt natuurlijk ook door mijn bekken maar oke. Zo mooi, blij en vrouwelijk ik me de vorige keer voelde zo moe, depri en totaal niet vrouwelijk kan ik me nu soms voelen..
Maar goed dit is misschien wel geen voorbeeld vergeleken met je vriendin... Mijn beste vriendin was ook zo mieperig toen ze zwanger was.. (inmiddels is haar zoon3) ze heeft een geweldige bevalling gehad maar wil nu geen kind meer omdat ze nog een bevalling niet aan kan..

Maa goed, iedereen zal het wel anders ervaren he?! Mijn omgeving wijst mij er weleens op dat ik mezelf moet stoppen en remmen en wat harder moet zijn voor mezelf (wil nog weleens te lang doorlopen en gaan)
pi_79244573
Ik ken je vriendin en haar situatie natuurlijk niet Koningin, maar iedere zwangerschap is natuurlijk weer anders. Nu gaat het bijvoorbeeld weer goed hier, maar de afgelopen weken kon je me regelmatig opvegen door de vermoeidheid.

Ik werd vanmorgen wakker, wreef over m'n buik en voelde een harde bobbel. Elleboogje, knietje of enkeltje ofzo. Zo schattig
pi_79245418
Mensen moeten die opmerking schijnbaar maken Flugel. Ik kreeg hem gisteren ook: oh hoe is het, hoe ver ben je nu? Praktisch op de helft? Dat wordt straks een hugeeeeeee buik!!! (incl. handgebaren erbij).
Nou ja, men doet maar, kan er weinig aan veranderen... ik ben zwanger en de wereld mag dat zien!! Kan mijn dochter moeilijk verbieden om verder te groeien

goeiemorgen allen. W.A.T. een W.E.E.R.T.J.E.!!!
En ik krijg overduidelijk een meid, mén wat ziet mijn huid eruit
Ga al geregeld naar de schoonheidsspecialiste maar het baad niet. En dat terwijl ik normaal zo'n gaaf huidje heb... (zelfs geen jeugdpuistjes gehad vroegah)....
pi_79245483
Ja, ik snap wel dat iedere zwangerschap anders is, maar ik weet van mijn vriendin dat het echt wel wat overdreven is. Maar die klaagde ook al toen ze nog niet zwanger was En haar man is echt té betuttelend.
Maar goed, genoeg erover.
pi_79245654
Waar las ik nou toch een verhaal van een zwangere vrouw die vanaf de positieve test geen poot meer deed en d'r vent alles liet opknappen want 'zij is zwanger en zielig enzo'. Ja, da's wel een beetje jammer zulke mensen

Ik ga zo lekker naar buiten en genieten van het weer. De vogeltjes fluiten, de lente zit in de lucht. Eindelijk
pi_79245733
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
Waar las ik nou toch een verhaal van een zwangere vrouw die vanaf de positieve test geen poot meer deed en d'r vent alles liet opknappen want 'zij is zwanger en zielig enzo'. Ja, da's wel een beetje jammer zulke mensen

Ik ga zo lekker naar buiten en genieten van het weer. De vogeltjes fluiten, de lente zit in de lucht. Eindelijk
Ja dag, dat doet een vent ook zelf hoor.
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:09:40 #277
259886 pessie
pi_79246519
Flugeltje en Nikki mijlpaal En Nikki ook al meldplicht!

Wat betreft zwanger zijn, de eerste weken/maanden kon ik echt niets omdat ik ook nog geveld was door bronchitis. Maar manlief ziet het niet als het huis vies is, dus toen ik beter was kon ik eerst gaan schoonmaken. En ik doe nu wel weer steeds meer, ik voel me ook stukken beter nu. Volgens mij heb ik nu echt een voorbeeldige zwangerschap, het spugen is in ieder geval nu echt over (volgens mij). Ik merk alleen wel dat opruimen me heel slecht afgaat op het moment, alsof er nogal wat rommel in mn hoofd zit waardoor ik niet weet wat ik met de rommel in huis aan moet... Maar nu ben ik sowieso al eerder van een schoon huis dan van een opgeruimd huis, en zoals ik al zei, manlief stoort zich er niet aan en als die zich er aan stoort dan doet ie het zelf wel.

Weten jullie eigenlijk hoe het zit met chloor? Is dat extra slecht nu ik zwanger ben of maakt dat niets uit? Ik maak 1× per 2 weken schoon bij mn zus en ze wil niet dat ik met chloor werk...

En ik ga vandaag appeltaart maken!
pi_79246561
chloor ruikt juist extra lekker als je zwanger bent.
pi_79246613
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

oooohhh the memories

vooral die met een scheutje lavendel erin
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:17:25 #280
259886 pessie
pi_79246804
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
Hmm... dat heb ik juist met de geur die rond het benzinestation hangt... Met chloor heb ik het niet.
pi_79247592
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dag, dat doet een vent ook zelf hoor.
Ik bedoelde ze ook beide

En chloor extra lekker? Was me nog niet opgevallen
pi_79249045
Dat heb ik met Dettol dat vind ik normaal al goddelijk ruiken maar nu helemaal....
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:16:05 #283
259886 pessie
pi_79249185
Hoe zit het eigenlijk met jullie smaak? Ik "proef" de smaakversterker als we nasi uit een pakje eten, ik vind het zo smerig op het moment. Dus we eten saus uit potten
pi_79249377
Mijn smaak is eigenlijk niet veranderd. Behalve dat ik meer trek heb in warm eten. Dus tussen de middag liever soep bij het brood of opgewarmde kliekjes ofzo.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:18:01 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79253867
Ik heb geen zin in tussendoortjes ofzo, maar wel meer honger rond de normale etenstijden, ik eet dus ook wel meer, maar dan 'gewoon' eten, geen snacks... (al blijft een frietje lekker )

Idd Orea, die opmerking is wel heel erg algemeen. Al moet ik zeggen dat m'n buik echt behoorlijk hard gaat momenteel. Ach wie weet hebben we nog wel even een groeistop tussendoor. Net als bij jou, dat het eerst weer even minder wordt

@Suzanna, je ziet het inderdaad niet zo in winterjas, maar die heb ik natuurlijk steeds minder aan. Zeker met dit heerlijke weer.

Lekker Pessie, doe mij straks ook maar een stukkie appeltaart

Hier net de 20 weken echo gehad, alles ziet er prima uit! Willem is wat lengte betreft een paar dagen achter, maar hoofd- en buikomtrek lopen weer voor. Nu heeft Martijn ook een vrij groot hoofd, dus ik bereid me maar vast voor op totaalruptuur enne we zijn ook beiden flink dus dat gevulde buikje heeft ie ook niet van een vreemde

Verder ben ik ook helemaal goedgekeurd, inmiddels zo'n 6 kg aangekomen sinds begin zwangerschap en de verpleegkundige was daar erg tevreden mee. M'n bloeddruk is ineens fors gezakt, zit nu op 145/65. Zo'n lage onderdruk heb ik nog nooit gehad... Vandaar dat ik soms ook wat duizelig ben.

Enfin; alles in orde moeders en Willem beide een sticker en op naar de volgende mijlpaal
pi_79253918
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:12 schreef Orea het volgende:
Dat heb ik met Dettol dat vind ik normaal al goddelijk ruiken maar nu helemaal....
Oh dettol is inderdaad nog beter...
pi_79254106
Wat fijn dat alles goed was met de 20weken echo flugel!
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:28:30 #288
54772 Silmarwen
pi_79254274
DETTOL!!!! <3

Ik heb een dettol verbod tot ik de drie maanden heb gehaald. Vorige zwangerschap rook elke milimeter van ons huis naar dettol. Heeeeeerlijk. En ik ben helemaal niet zo shoonmakerig eigenlijk.

Mijn smaak verandert heel erg, ik vind ei ineens niet meer lekker, en vind raspatat heerlijk terwijl ik dat helemaal niet lust. Koffie kan ik niet verdragen terwijl ik 6 koppen per dag dronk, en drink me nu lens aan groene thee. Gek is dat. Heb wel zo'n trek in een bagel met roomkaas en zalm. Verse zalm mag toch? Heb het nog niet gegeten, bette safe than sorry.
pi_79254312
Gefeliciteerd Flugel met je mijlpaal!

Nikki ook al meldplicht, gaat snel!

En inderdaad heeeerlijk weertje, ik moet vanavond de nachtdienst in, ben benieuwd of ik dat nog een beetje trek.

Ik ben nu op zoek naar kleertjes en een babykamer, echt super leuk! Wil eigenlijk net zoiets als Orea, grenen meubeltjes en dan zelf schilderen.
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:33:52 #290
259886 pessie
pi_79254455
flugel en Willem beide een sticker! En volgens mij heeft totaalruptuur toch te maken met persen? Als je stopt met persen op het moment dat de vk roept "stop de persen!" dan schijnt het meestal toch wel redelijk goed te komen?

En de appeltaart staat klaar, als ik straks terug ben van college schuif ik em zo de oven in

Ik heb vanochtend nog op de weegschaal gestaan, 83.8 volgens mij, dat is dan +6.3 kilo. Maar volgens mij stond ik 3 weken geleden op +6 kilo, dus het gaat wat langzamer. Mn gezicht is ook weer een stuk minder opgezet, die was een paar weken terug echt helemaal plofferig.

Ik moet volgende week maar eens een voorkant-buik uploaden vor jullie. Ik groei opeens niet meer alle kanten op maar alleen naar voren!
pi_79254614
Naar voorkant groeien is handig na de bevalling, pessie Ik ben eergisteren in mijn kleren van voor de bevalling naar een babyborrel geweest (al is er nog duidelijk buik te zien, hoor. Ik had eigenlijk gedacht dat die buik eerst ging weg zijn en de rest in een volgend stadium, maar blijkbaar gaat het toch omgekeerd).
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:43:46 #292
259886 pessie
pi_79254856
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:37 schreef leonieke het volgende:
Naar voorkant groeien is handig na de bevalling, pessie Ik ben eergisteren in mijn kleren van voor de bevalling naar een babyborrel geweest (al is er nog duidelijk buik te zien, hoor. Ik had eigenlijk gedacht dat die buik eerst ging weg zijn en de rest in een volgend stadium, maar blijkbaar gaat het toch omgekeerd).
Wow! Wat ben jij snel teruggeplooid! En een buik zien mag 10 dagen na een bevalling.
Ik vraag me af of ik ooit weer in mn eigen broeken pas. Ik koop broeken altijd erg klein omdat ze me anders van mn kont zakken, maar mn buik past er dan net in. Volgens mij krijg ik nu langzamerhand wel iets meer kont, dus ben benieuwd wat er gebeurt als er straks een kindje is uitgekomen!
pi_79254991
Silmarwen, vers mag inderdaad!

Ik heb inderdaad ook even een Dettol verbod zo'n liter fles er in een maand doorheen jassen is wat overdreven, dat ben ik eens...

Smaak, niet echt veranderd, alhoewel ik momenteel niet echt een fan ben van vlees. Mijn geur daarentegen! Ik ruik ALLES! Vind mezelf soms ook stinken mijn vent ruikt dan niks. Dus mijn geur is zeker wel veranderd...

Flugel, goed zo!!
pi_79255081
Bwa, dat terugplooien viel nog redelijk goed mee, hoor Tot een paar weken voor de bevalling kon ik nog in mijn gewone broeken, dus zo'n prestatie is het niet
Maar er zullen heel waarschijnlijk buikspieroefeningen aan te pas komen om alles weer een beetje deftig te krijgen rond mijn buik.

Binnen paar weken ga ik eens een foto nemen, denk ik. Net voor de inductie heeft mijn man nog een foto van mij genomen. Ik denk dat ik dan pas ga zien of mijn gezicht opgezwollen was of niet.
pi_79255164
En door de Dettol-verhalen ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar de geur Gisteren heb ik een flesje gekocht om onze handen te reinigen (ja, ik heb weer eens iets geleerd in het ziekenhuis ) maar ik krijg het niet open (is met zo'n pompje maar ik kan het alle kanten opdraaien, er komt niets uit). Vanavond eens zien of het aan jullie hormonen ligt of niet dat het zo lekker ruikt
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:50:58 #296
54772 Silmarwen
pi_79255166
Orea, ik ga over mijn nek van de koelkast en vaatwasser terwijl iedereen het naar niets vindt ruiken en smorgens kan ik d aftershave van onze over buurman ruiken, terwijl ik in de badkamer sta met een raampje open, en hij in de auto stapt. Echt heel bizar.
pi_79255840
Flugel, mooi dat de 20-weken echo goed was!

Vaag van al die smaakjes, ik heb helemaal geen last van vieze dingen of dingen die ik ineens onwijs lekker vind. Af en toe vraag ik me af of ik wel echt zwanger ben, want ik heb echt geen enkel kwaaltje. Daarentegen heeft mijn alles wat ik niet heb: brandend maagzuur, aambeien, 5 kilo aangekomen, slapeloze nachten en emotionele buien... zo schattig.

Hier net door de mannelijke huisarts in opleiding die stage loopt mij m'n verloskundige goedgekeurd. Baby is helemaal ingedaald en ze schatten het prinsesje op 6,5-7 pond, precies goed wat mij betreft.
Ik zou het zo leuk vinden als de huisarts mee komt naar mijn bevalling, ik ben er namelijk van overtuigd dat hij zich over mijn moet gaan ontfermen... die is nu al op van de zenuwen en kan niet tegen bloed enzo. Dan kan de echte vlos zich teminste met mij bezig houden...
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:14:32 #298
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79256035
_NIKKI_ je zou zo mijn verhaal geschreven kunnen hebben haha. Mijn lief vind het allemaal veel spannender dan ik. Hij heeft gelukkig niet de kwaaltjes (ik ook niet) maar wordt er wel emo van en vind het ook allemaal maar spannend. Ik laat het meer over me heen komen.
pi_79256446
haha geurtjes!!!

Ik ken dat, toiletblokje wordt ik kotsmisselijk van, dus geen toiletblokje meer. En ik heb een tijdje met neutral gewassen omdat ik de lucht van wasmiddel niet te hachelen vond.

En bij mijn eerste zwangerschap kon ik het niet hebben als Prisicl naast me kwam zitten als ze buiten had gespeelt.... Nu moet Jen elke avond even douchen, anders wordt ik ook misselijk van haar geur. (En nee mijn kind stinkt niet standaard)
pi_79257068
Haha Leo, dettol ruikt naar ziekenhuis van vroeger
(ze mogen het in het ziekenhuis tegenwoordig niet meer gebruiken als schoonmaakmiddel geloof ik)..

Veel mensen vinden het daarom niks! Maar ik vind het de ultieme 'schoon' geur

Silmarwen
pi_79257666
Ook hier word ik nu wel erg nieuwsgierig van de Dettol lucht.. ken het wel uit flesjes enz. alleen de geur ken ik niet...

Hier kwa geur eigenlijk nergens last van.. had ik in de eerste 14 weken wel.. Rode wijnsaus op mijn werk was echt niet te harden bleh!
Mijn smaak is iets veranderd.. Koffie lust ik nog maar max. 2 bakken op een dag (eerder wel 20) en drink echt liters bosvruchten thee! En vis is erg verslavend!

Zalm uit verpakking mag opzich af en toe wel als je dat maar voor je zwangerschap ook at dan kun je die bacterie die er in zit wel hebben.. Zelfde voor roder vlees enz. Als je het niet vertrouwd niet doen!
Ik ben er niet zo heel erg mee bezig... Toen mijn moeder zwanger was van mij werden dit soort dingen niet eens verteld tegen een zwangere vrouw en ik ben toch best gezond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')