abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79201324
zo'n tof idee!

Oh en hadden we het laatst niet over DE streep? Ik heb hem hoor

en Son, wil je zon? Je bent welkom hoor, moet je alleen wel een stukje rijden
pi_79201415
Dit wil ik trouwens nog voor RoeLofje, weet iemand waar je deze nog kan bestellen? En ja, deze is echt van mij
pi_79201496
haha, heb je ook taart

moet vanmiddag met m'n zus naar de gynaecoloog. Haha ze had geen zin om alleen te gaan

Nou ik voel het vooral omdat ik dan een lege plek voel in mijn buik en een bobbel op een andere plek
Ik voel niet waar z'n hoofd enzo zit hoor.
pi_79201558
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Dit wil ik trouwens nog voor RoeLofje, weet iemand waar je deze nog kan bestellen? En ja, deze is echt van mij
Porcelijne Fles in Delft?"
http://www.royaldelft.com/index.asp?lang=2
ik had een geboortetegel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79201564
quote:
Geen idee, vraagt mijn moeder cq zus zich ook al jaren af.
Sinds mijn moeder die van mijn zus kapot geslagen heeft, omdat er een vlieg op zat

ik heb een geboorteborduurding.
pi_79201689
Hmmm dan ga ik eens zoeken... Die van mijn zusje is inderdaad ook al gesloopt en mijn broertje heeft er nooit één gehad arm ding

Oh de zon is gewoon warm! Ik ga even factor 30 smeren voordat ik het vergeet geen zin in zw. masker!
pi_79201761
jaja wrijf het er maar in
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:59:13 #208
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79201882
Goedemorgen dames.

Hier heb ik eigenlijk nooit zoveel last van mn tepels gehad dat mn man er niet mocht aankomen, het was meer dat mn borsten gewoon ontzettend vervelende steken gaven.

En wat betreft pijngrens, ik heb geen flauw idee hoe hoog mn pijngrens is. Ik ben doodsbang voor naalden dus voordat er een ruggeprik inkomt moet ik eerst zoveel pijn hebben dat ik over die angst heen ben. En als je geen weeënstorm hebt (wat naar ik meen zo is als je elke 2 minuten een wee hebt) dan komen er endorfinen vrij waardoor het allemaal wat minder moeilijk schijnt te worden. Nou ja, ik ga sowieso met een TENS in huis bevallen, moet alleen nog even info vragen aan de vlos.

En mijlpaal: 21 weken
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:08:05 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202202
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:59 schreef pessie het volgende:
Goedemorgen dames.

Hier heb ik eigenlijk nooit zoveel last van mn tepels gehad dat mn man er niet mocht aankomen, het was meer dat mn borsten gewoon ontzettend vervelende steken gaven.

En wat betreft pijngrens, ik heb geen flauw idee hoe hoog mn pijngrens is. Ik ben doodsbang voor naalden dus voordat er een ruggeprik inkomt moet ik eerst zoveel pijn hebben dat ik over die angst heen ben. En als je geen weeënstorm hebt (wat naar ik meen zo is als je elke 2 minuten een wee hebt) dan komen er endorfinen vrij waardoor het allemaal wat minder moeilijk schijnt te worden. Nou ja, ik ga sowieso met een TENS in huis bevallen, moet alleen nog even info vragen aan de vlos.

En mijlpaal: 21 weken
Nee dat is normaal.... Eerst komen ze om de 5-6 mintuten, maar de bedoeling is dat er op een gegeven moment iets van 2 a 3 minuten tussen een wee zitten, en die houden dan een minuut aan.

Tens plak je op je rug he? Zodat het tegendruk geeft... Maar zitten door je hele lijf.. (jaja die trein) Ze kunnen vooral op je buik zitten, of in je rug, of, de horror, in je benen.... Hoe dan ook, van onder komt er een kind uit zetten, van een cm of 50 en ik denk toch dat een tens daar weinig verlichting in kan brengen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79202231
Wat is een TENS eigenlijk?
Btw, pessie, ik ben ook geen fan van naalden (bloed prikken ofzo doet me niets, maar een prik in mijn rug vond ik toch nogal angstaanjagend, maar als het echt zo zwaar is (en de vooruitzichten niet positief zijn) zet je je idd over die angst heen )
Maar ik veronderstel dat je bij een thuisbevalling geen ruggenprik krijgt of heb ik dat verkeerd op?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:09:59 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202259
pi_79202271
Had ik al gezegd dat ik niet beval?
(iets met ooievaar, en wakker worden dat mijn kind gebracht is?)
pi_79202313
quote:
Hmz, iets dat voor alles werkt... heb ik mijn twijfels bij, maar ik heb er 0,0 ervaring mee, dus ik kan er helemaal naast zitten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:11:57 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202319
Bevallen doet vaak pijn en TENS wordt dan ook wel gebruikt om die pijn te bestrijden. Er zijn ook diverse studies gedaan naar het nut van TENS tijdens de baring. In een overzicht van Caroll et al. (11) worden acht van deze studies met elkaar vergeleken. Alles bij elkaar ging het om 712 vrouwen, waarvan 352 met TENS en 360 controles. Bij drie van de acht studies kreeg de controlegroep pijnstillers en bij de overige vijf studies werd TENS met nep-TENS vergeleken. De kwaliteit was niet al te best: op een schaal van 1 tot 5 was er maar één studie met een 'voldoende' (4 punten); het gemiddelde was slechts 2,1. Bij slechts drie studies werd een licht pijnstillend effect van TENS gevonden, en de conclusie was, ook gezien kwaliteiten van de studies, dat er op dit moment geen overtuigend bewijs bestaat dat TENS tegen de pijn van de bevalling helpt.

Het zit tussen je oren...
pi_79202325
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:10 schreef Orea het volgende:
Ik ging van een kangoeroe-jong bevallen, die zijn maar 9cm groot
Fluitje van een cent
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:12:25 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202329
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:10 schreef Orea het volgende:
Mijne wordt in een mandje aan de deur gebracht
pi_79202349
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:
Het zit tussen je oren...
Dat kan natuurlijk voor sommige mensen al voldoende zijn
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:14:32 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202379
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:13 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk voor sommige mensen al voldoende zijn
Dat is ook zo, waarschijnlijk ben je lekker druk met het apparaatje heen en weer...
pi_79202456
Mijn vorige bevalling was zo lang en verrot dat ie wel voor twee telde. Dus nu word ik met 40 weken gewoon wakker en dan ligt mijn beebje in het wiegje naast mijn bed
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79202537
de mijne haal ik gewoon uit een kool ofzo.
Heb ik al geplant in de tuin dus dat komt goed
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:25:15 #221
259886 pessie
pi_79202698
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is ook zo, waarschijnlijk ben je lekker druk met het apparaatje heen en weer...
Ik heb nooit gedacht dat een TENS voor een pijnloze bevalling zou staan (al staat dat wel op de website). Ik heb het bevallingsverhaal van een Fok!ker die een TENS heeft gebruikt en er blij mee was, en ik heb gevraagd aan een kraamverzorgster die verschillende vrouwen heeft zien bevallen met een TENS wat zij ervan dacht. Op basis daarvan leek het mij wel geschikt. En je kunt het thuis gebruiken, en ik wil toch wel heel graag thuis bevallen.
Dat het niet wetenschappelijk aan te tonen is verbaast me niets. Maar het prutsen met zo'n apparaatje geeft misschien voldoende afleiding zodat het iets minder pijn doet.
Waar ik me nu wel zorgen over maak is dat het in een adem genoemd wordt met acupunctuur. Dus ik denk dat ik er toch nog weer wat beter naar moet kijken.

Verder, give me a break, ik ben 21 weken zwanger, ik vind het al heel wat dat ik eraan kan denken dat er straks een baby uit me komt zetten.
pi_79202823
Met 21 weken denken aan dat je moet gaan bevallen is op zich niet zo'n hele prestatie eerlijk gezegd... En je komt gewoon echt heel naief over, met hoe je denkt over bevallen... Het lijkt me echt handig als je er een wat realistischer beeld over krijgt, voor je straks echt moet bevallen....
pi_79202886
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
de mijne haal ik gewoon uit een kool ofzo.
Heb ik al geplant in de tuin dus dat komt goed
Kool stinkt
Kan je hem beter tussen de aardbeitjes vandaan plukken
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:33:47 #224
259886 pessie
pi_79202999
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:28 schreef tessie het volgende:
Met 21 weken denken aan dat je moet gaan bevallen is op zich niet zo'n hele prestatie eerlijk gezegd... En je komt gewoon echt heel naief over, met hoe je denkt over bevallen... Het lijkt me echt handig als je er een wat realistischer beeld over krijgt, voor je straks echt moet bevallen....
zoals ik eerder al zei: dat realistische beeld verwacht ik te krijgen aan de hand van de cursus samen bevallen.
En dat bevallen tegen gaat vallen dat weet ik ook wel, en dat ik hier een hele boel dingen heel stoer zit te vertellen betekent niet dat ik zo naïef ben te denken dat een bevalling pijnloos kan zijn.
pi_79203036
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef Orea het volgende:

[..]

Kool stinkt
Kan je hem beter tussen de aardbeitjes vandaan plukken
dan plant ik die wel
pi_79203063
Ik ben qau pijn ook een echte piepert hoor Maar ik vond de pijn bij bevallen heel anders. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. maar das pijn die ergens voor dient zeg maar!! Daardoor beter te accepteren!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_79203439
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef pessie het volgende:

[..]

zoals ik eerder al zei: dat realistische beeld verwacht ik te krijgen aan de hand van de cursus samen bevallen.
En dat bevallen tegen gaat vallen dat weet ik ook wel, en dat ik hier een hele boel dingen heel stoer zit te vertellen betekent niet dat ik zo naïef ben te denken dat een bevalling pijnloos kan zijn.
Maar waarom zit je dan zo stoer te vertellen (als je het blijkbaar weet dat je stoer doet)?
Er is toch niets verkeerd met te zeggen dat je er schrik voor hebt of dat je totaal geen idee hebt waar je je aan kunt verwachten?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:00:56 #228
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79204037
Oh maar bij een vierde hoef je toch helemaal niet meer te bevallen? Dat gaat dan vanzelf...

* En zo zweven we maar lekker door op die roze wolk *

(real life: helemaal geen roze wolk, wél heel misselijk en veel overgeven )
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:07:03 #229
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79204273
quote:
hiero

Hier verder van alles n beetje en niks goed Mja met gupje lijkt alles sofar wel goed, dus daar doen we t dan maar allemaal voor
*Maffe weer lekker op de bank kruipt met een boek voor k zo moet gaan boodschappen doen*

[ Bericht 1% gewijzigd door maffemuts op 16-03-2010 12:09:06 (link wilde niet wat maffe wilde) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79204293
Ik denk dat ik zo rond het begin van de weeen mijn kop eens uit het zand ga halen
Tot die tijd word het kind bezorgd door TNT

Wat naar Suzanna. Heel de dag door ook?
pi_79204323
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik denk dat ik zo rond het begin van de weeen mijn kop eens uit het zand ga halen
Tot die tijd word het kind bezorgd door TNT

Wat naar Suzanna. Heel de dag door ook?
Leveren die ook op zondag?
pi_79204341
Angst voor het bevallen: check.
Maar ja, het kind zit er al in he, dus het moet er ook uit

Gisteren controle gehad, en waarschijnlijk schuif ik nu nog een week naar voren. Volgens de telling na miskraam ben ik nu 29 wk 6 dgn, en de eerste groei-echo gaf toen al aan dat er 5 dagen verschil naar voren in zat, maar nu zelfs 10, dus 31 wk, 2 dgn.
Heb ook wel een beetje aangedrongen op duidelijkheid een aantal week geleden, ik wil niet tot 42 weken lopen en dat dan later blijkt dat het eigenlijk al 43 weken was.
Maar goed, echt een datumverandering heb ik nu ook nog niet gekregen, 'ze houden het in de gaten'.
Verder was alles goed, en we kregen nog een profielfoto in 3d mee

[ Bericht 0% gewijzigd door Morretje op 16-03-2010 15:56:10 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_79204348
Het is denk ik bij velen ook wel het ''bang voor het onbekende'' als je de eerste keer bevalt, je weet gewoon niet wat voor pijn het is.
Ik vond het echt goed te doen, wat Menicole ook al zegt; ik hield steeds in mn achterhoofd dat ik het met een groot doel deed, nog effies en als de baby eruit is, is het allemaal voorbij.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79204430
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

Leveren die ook op zondag?
In spoedgevallen wel
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:18:44 #235
259886 pessie
pi_79204710
Poppejans, ik herken dat absoluut dat angst voor het onbekende, maar ook heb ik angst voor dingen die te vlug gaan(zoals zomaar opeens familieweekend in België komende week, heb ik echt om zitten huilen omdat het zo vlug ging). Nu houd ik normaal al niet zo van zaken die snel gaan of snel veranderen, nu ik zwanger ben raak ik er een beetje van in paniek. Maar als ik dat nu al door ga voeren naar mn bevalling, wat ik dus heel bewust niet moet doen, dan kan ik nog 19 weken in paniek gaan zitten, lijkt me gewoon niet zo nuttig. Dus dat ik er een beetje stoer over probeer te doen, wat kennelijk mislukt, is meer ook een soort van bescherming voor mezelf.
Verder heb ik van een aantal vriendinnen wel begrepen dat je aan het einde van de zwangerschap "klaar" bent om te bevallen. Ik weet ook niet hoe dat zit, het is de allereerste keer, en dan kan ik daar nu wel over in paniek gaan raken maar daar heb ik nu nog echt helemaaaaal geen zin in.
pi_79204726
Das handig CP, maar vergeet de drank niet hè!

Suzanna, das zeker vervelend...
Enne, heb jij inmiddels niet een luikje gekregen waardoor je je babe naar buiten kan laten komen?

Maffe, thnx!
pi_79204801
Goedemorgen Dames,

Hier helemaal in een (of blauw) stemming! Gisteren de tweede echo gehad na het verwijderen van het spiraaltje. Ennnn een knipperend hartje! Woehoeee ik ben nu trouwens uitgerekend op 19oktober, dat wordt nog spannend, ben zelf de 16e jarig

Enne bevallen dat doe ik niet hoor, ons beebje ligt gewoon zo rond de 40 weken in z'n bedje als we na een heeerlijke nachtrust wakker zijn geworden Nee ik kan me er nog niet echt druk om maken, ik laat het maar over me heen komen en pijn zal het zeker doen.

Orea, gefeliciteerd met je verjaardag!

Suzanna, balen dat je zo misselijk bent

Ow en Tessie ik kan het me nog wel herinneren dat jij zo'n hele lange bevalling had bij Greame met veel ziekenhuisopnames tussendoor toch? Hoop voor jou dat deze er zo is!
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:25:17 #238
259886 pessie
pi_79204998
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Goedemorgen Dames,

Hier helemaal in een (of blauw) stemming! Gisteren de tweede echo gehad na het verwijderen van het spiraaltje. Ennnn een knipperend hartje! Woehoeee ik ben nu trouwens uitgerekend op 19oktober, dat wordt nog spannend, ben zelf de 16e jarig
Gefeliciteerd! Fijn dat alles nu goed lijkt!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:31:00 #239
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_79205211
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:46 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Vroeg het me ook af 37 weken en nog werken?

Ik beval half mei van de vierde en werk ook tot 35 weken hoor.
Hier is dat inderdaad standaard zoals Leonieke zei!

Heb vandaag kraamzorg aangevraagd. Ben blij dat dat in orde is.
Voor de rest, niks nieuws onder de zon. Al mag er wat meer zon zijn wat mij betreft.
pi_79205362
Gefeliciteerd BarbaBientje!
Wat een plakkerd heb jij zeg, ondanks je spiraal en het verwijderen ervan nog steeds een kipperend hartje!
pi_79205366
Barbabientje, ik werd ingeleid, maar dat duurde 3 dagen, was nogal drama allemaal. Maar erger dan dat, wordt het nu vast niet

Pessie, wat je nu vertelt klinkt allemaal wel een stuk logischer dan wat ik eerder van je hoorde.
pi_79205410
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:19 schreef Orea het volgende:
Das handig CP, maar vergeet de drank niet hè!
Een vriend van ons ontwerpt het geboortekaartje en vandaag hebben we de eerste opzet gezien.
We hadden nog geen tekst aangeleverd, dus had hij zelf maar wat verzonnen:
quote:
Voornaam is te bewonderen tussen 23:00 en 05:00 uur.

Uiteraard staat de vieuxcola klaar voor als uw vrouw zich buigt over de wieg.
pi_79205478
Ja, het is echt een blijvertje

Tessie, nou weet ik het weer ja, inderdaad een drama. Maar bij deze gaat alles snel en makkelijk. spreken we gewoon af!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79205667
CP!

Barba, met je plakkert
pi_79208656
ow dames ik ga het allemaal ff niet meer redden met bijlezen
Het gaat hier even wat minder, weer veel aan het spugen (dus niet alleen na het eten)
zak nu door mn beide benen heen, en de energie is ver te zoeken
op de hond uitlaten (en daar heb ik zelfs gister mn schoonouders voor ingeschakeld) doe ik niet anders als op mn bed liggen
sorry, maar ik ben er gauw vast weer....

morretje stiekemerd, mij ook nog een beetje inhalen he...

pi_79210373
Dracu, wat vervelend dat het zo slecht gaat
En daar ga je toch geen sorry voor zeggen? Jij gaat voor hoor... Hoop echt dat je snel wat opknapt
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:42:44 #247
259886 pessie
pi_79210410
draakje wat balen dat je nu door je beide benen bent gezakt! Jammer dat de traplift er nu nog niet is. Kan het deze zwangerschap nog iets beter gaan of moet je bevallen voor je weer wat mobieler wordt?

En CP: grappige tekst!
pi_79212612
Vanmorgen de echo gehad. Dr zit gewoon een kindje in mijn buik.
29,4 mm.

De datum staat nu op 13 oktober. Mag dat in het lijstje????

Foto volgt nog...
*poef* nu is het weg
pi_79212648
pi_79213445
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef draculettetje het volgende:
ow dames ik ga het allemaal ff niet meer redden met bijlezen
Het gaat hier even wat minder, weer veel aan het spugen (dus niet alleen na het eten)
zak nu door mn beide benen heen, en de energie is ver te zoeken
op de hond uitlaten (en daar heb ik zelfs gister mn schoonouders voor ingeschakeld) doe ik niet anders als op mn bed liggen
sorry, maar ik ben er gauw vast weer....

morretje stiekemerd, mij ook nog een beetje inhalen he...

Och Draakje toch. Wat een prutsituatie nu even. Dikke hoor!
En ja, sorry. Nou ja, we moeten nog maar zien wanneer ze geboren worden natuurlijk, daar kan flink wat tijd tussen zitten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:50:27 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79213652
Morretje, die foto willen we wel zien he!!

Sterkte Draculettje, wat klinkt dat zwaar ... en ook nog eens veel overgeven dus? Ik voel met je mee... (letterlijk). voor jou...

Kaatjejannie, gaaf he? Voelt het ineens wel echt 'echt'?

Ik ben vanochtend voor het eerst naar de verloskundige geweest. Toch wel weer even slikken: bloedprikken. Ik mocht gelukkig even liggen, want anders ga ik dus plat... (echt waar, ik ben al een aantal keer bijna en één keer echt flauwgevallen met bloedprikken...) Maar goed, het viel allemaal mee met wat afleidend gebabbel van mijn man en de verpleegkundige (die werkt daar standaard dus kun je daar gelijk geprikt worden, ideaal!).

Maar dat overgeven... brr..
Blijkt trouwens dat ze tegenwoordig samenwerken met een diëtiste om te helpen als vrouwen zo misselijk zijn tijdens de zwangerschap. Het scheelt namelijk echt wel wát je eet. Ik ga daar zeker gebruik van maken. Misschien ook wat voor de andere zwangere misselijke dames??
pi_79215015
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef Libell het volgende:

[..]

Ik beval half mei van de vierde en werk ook tot 35 weken hoor.
Hier is dat inderdaad standaard zoals Leonieke zei!

Heb vandaag kraamzorg aangevraagd. Ben blij dat dat in orde is.
Voor de rest, niks nieuws onder de zon. Al mag er wat meer zon zijn wat mij betreft.
Oke wist niet dat dit normaal was daar want hier moet je met 36 weken uiterlijk gewoon ook echt stoppen volgens de wet...

Over het bevallen, ook al heb je er een bevalling op zitten dan kun je je soms niet nog een bevalling voorstellen... Een stukje angst is misschien ook wel gezond maar het gaat uiteindelijk zoals het gaat!
Zo'n cursus kan denk ik heel goed zijn als je geen realistisch beeld hebt.
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:56:32 #253
259886 pessie
pi_79216771
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:50 schreef Suzanna het volgende:

Ik ben vanochtend voor het eerst naar de verloskundige geweest. Toch wel weer even slikken: bloedprikken. Ik mocht gelukkig even liggen, want anders ga ik dus plat... (echt waar, ik ben al een aantal keer bijna en één keer echt flauwgevallen met bloedprikken...) Maar goed, het viel allemaal mee met wat afleidend gebabbel van mijn man en de verpleegkundige (die werkt daar standaard dus kun je daar gelijk geprikt worden, ideaal!).

Ik ben ook een paar keer plat gegaan tijdens bloedprikken, en een paar keer bijna. Ik zat dus echt niet te springen bij het idee bloed te moeten prikken voor de zwangeschap. Gelukkig heb ik fijne vriendinnen en wilde er eentje wel met me mee om mn hand vast te houden, toen ging het al een stuk beter!
pi_79217310
Kaatje, gefeli met je 29mm beebje!

Euhm ja 37 weken en ik werk gewoon nog. Er is niets mis met me, in België mag het ook, alleen de Nederlandse regering wil ons weer eens betuttelen. Ik bepaal zelf wel wanneer ik het tijd vind om te stoppen. Ik heb vorige week halve dagen werken geprobeerd, maar dat vind ik niet lang genoeg, ik wordt gek thuis.
Er is verder toch niets mis met me, ik heb geen ziekte, ik ben alleen zwanger, behalve een dikke buik is er niets aan de hand met me, ik heb een kantoorbaan dus geen zwaar werk, stress heb ik nog nooit gehad op m'n werk dus dat kan ook niet nadelig zijn voor de baby, ik ben niet moe ik slaap nog steeds als een roos elke nacht (elke nacht 1 keertje eruit om te plassen ), dus waarom dan niet gewoon werken.

EN ik zou doodongelukkig worden als ik de hele dag alleen thuis zou moeten zitten. Wat moet ik dan in godsnaam doen? Wachten tot de baby komt? Bij elk pijntje me afvragen of de bevalling nu begonnen is? No way!

Einde klaagmodus
pi_79218632
Ik vind doorwerken met 37 weken wel een beetje teveel van het goede hoor.
Zeker omdat ik denk dat je voor de bevalling ook wel goed uitgerust moet zijn
pi_79218981
Ik zou het echt niet zien zitten om zo lang nog door te werken. Maar ik vind wel, dat als je daar wel zin in hebt, dat dat gewoon zou moeten kunnen. En dan na de bevalling wat langer verlof.
En je kan ook best wel bevallen als je niet goed uitgerust bent hoor. Ik had al maanden totaal geen energie, en 2 nachten niet geslapen maar wel stoned van de pethidine. En die energiestoot waar mensen het altijd over hebben, die je zou krijgen als je moet gaan persen, die kwam ook maar niet. Zelfs de persweeen verdwenen Maar hij is er toch uitgekomen
pi_79219899
Euhm, maar van werken wordt je toch niet moeier dan van op de bank zitten. Tenminste ik niet. Ik voel me gewoon niet anders dan anders. Tuurlijk snap ik mensen die zich niet lekker voelen, die moeten ook gewoon lekker kunnen stoppen, ik kan me voorstellen dat je daar dan echt aan toe bent, maargoed ik niet dus.

En energie voor de bevalling... euhm ik laat het wel over me heen komen en dan zal blijken of ik genoeg energie heb, het is toch niet te voorspellen/plannen. Sowieso is na de bevalling 2 weken thuis, dus ook tijd genoeg om een beetje bij te komen met z'n drietjes.
pi_79220056
Nou in 2 weken bij komen vind ik een beetje optimistisch.
Zeker als je geen energiebuffer hebt.
Maar jij kent je eigen lichaam het best natuurlijk.
Als ik kijk naar mijn kraamtijd, moeheid etc dan zou ik gewoon anders doen.
pi_79220940
Ik denk echt dat dat voor iedereen anders is, en je weet vantevoren nooit hoe het zal zijn. Ik had bijvoorbeeld in mijn kraamweek echt super veel energie en voelde me prima (afgezien van wat ongemakken die erbij horen natuurlijk). De vermoeidheid kwam iets later pas weer terug, maar dat kwam door het schildkliergedoe.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:59:00 #260
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_79220960
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Euhm, maar van werken wordt je toch niet moeier dan van op de bank zitten. Tenminste ik niet. Ik voel me gewoon niet anders dan anders. Tuurlijk snap ik mensen die zich niet lekker voelen, die moeten ook gewoon lekker kunnen stoppen, ik kan me voorstellen dat je daar dan echt aan toe bent, maargoed ik niet dus.

En energie voor de bevalling... euhm ik laat het wel over me heen komen en dan zal blijken of ik genoeg energie heb, het is toch niet te voorspellen/plannen. Sowieso is na de bevalling 2 weken thuis, dus ook tijd genoeg om een beetje bij te komen met z'n drietjes.
Jij hebt mijn baan niet dan. Ik betwijlfel of ik het tot 34 weken wel volhoud met mijn 10 uur per dag in de kinderopvang,drie dagen per week. Lekker al dat tillen de hele dag

Ik realiseer me ineens dat ik eind augustus al mt verlof mag/kan/ga en dat het allemaal heul snel gaat en we nog super veel moeten doen!

We houden maar rekening met weer 6 weken te vroeg, zijn we deze keer in ieder geval wel klaar met alles.

Wat voor een zou helpen met misselijkheid? Ben wel erg benieuwd. Ik eet veel kleine beetjes en dat ljkt wat te helpen. Moet niet overgeven, maar ik spuug heel moeilijk. Hik er wel steeds tegen aan, dus tips zijn welkom!
pi_79221446
Ik moet nog 4 weken werken
Ben t nu echt helemaal zat. Het enige nadeel is dat ik dan dus nog 12 weken tot de uitgerekende datum heb. Maar goed mijn moeder en zus zijn dan ook vrij dus dan heb ik wat te doen haha.
Plus dat mijn neefje begin mei geboren moet worden, dus scheelt weer.
Maar t lijkt me wel saai
pi_79223028
Oh lekker Sonnetje nog 4 weken werken

Draculettetje sterkte!

Een goede echo voor wat dames

Hier nog 11 weken werken ofzo.. schiet ook al op morgen een gesprek met iemand die mijn taken voor 5 maanden misschien gaat overnemen, zou mooi zijn. Zijn jullie ook bezig met vervanging of het werk? ik vind het wel prettig dat dit goed wordt geregeld. Zwangerschapszwemmen was leuk, lekker wat beweging, maar ook relaxed drijven in het water. Grappig om al die dames met verschillende buikjes te zien en ook de verschillen, de ene groeit sneller als de andere. Er wordt hier hard in de babykamer gewerkt, mijn schoonvader is hier al sinds zondag op bezoek om mee te helpen met klussen
* snel weer even sociaal gaat doen met schoonvader hier *
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:14:21 #263
259886 pessie
pi_79224272
Silmarwen, als je teveel uitgaat van 6 weken te vroeg kun je ook nog 8 weken wachten... Maar alles klaar hebben bij 34 weken klinkt wel aanlokkelijk. Heb je nog nagedacht over het eventueel inschakelen van een lactatiekundige?

En ik werk door tot 1 juli en raak per 30 september mn baan kwijt. Ik zou eerst per maart al geen baan meer hebben maar toen mijn baas hoorde dat ik zwanger was riep ze meteen dat ik "moest" blijven tot mn verlof Ze was blij... En voor de vervanging is al gezorgd, dus dat scheelt. En ik vind het een fijn idee dat ik niet 3 maanden na de bevalling weer aan de slag moet. (Mijn man vind dat zelfs geweldig ).
Maar ik zie wel wat er gebeurt.
pi_79224738
Mijn baan is ook niet geschrikt om door te werken zo lang.. Werk namelijk in de Horeca en mijn baas laat mij met die reden 8 weken van te voren al stoppen met werken!

Goed, de vorige zwangerschap werkte ik ook in de Horeca bij een ander bedrijf en wou ik 4 weken van te voren stoppen.. Toen ik met 35 weken tijdens het lopen van een bruiloft bloed verloor en letterlijk omviel wist ik dat ik te lang had doorgewerkt.
Ik ben met 36 weken en 6 dagen uiteindelijk bevallen!

En na de bevalling had ik een week of 3/4 nodig om echt helemaal bij te komen.. Je verliest nog bloed en bent gewoon niet fit.. Tenminste ik niet.. De 12 weken na die tijd vond ik wel erg lang.. Dit keer zijn het er 10 na die tijd..
pi_79225219
Fijn dat je baas meedenkt Lies!!

Ik wilde eigenlijk gewoon tot 36 weken blijven werken maar ja
Mijn vriend wil wel dat ik snel na de bevalling weer ga werken, maar das meer omdat hij bang is hoe langer ik eruit ben hoe moeilijker het is weer een baan te krijgen.
En ik zie mezelf ook niet heel lang thuiszitten. Ik kijk t wel even aan na de bevalling
pi_79240673
*meldt* hebben jullie met de 37 weken mijlpaal ook zo'n vreemd gevoel gehad, dat het nu echt echt echt kan en ook mag komen? Ik was er gisteren echt de hele dag mee bezig, terwijl ik dat verder nog helemaal niet gehad heb eigenlijk.

En doorwerken.. het ligt inderdaad ook gewoon aan de baan die je hebt. Als ik de hele dag zou moeten lopen/tillen etc. zou ik het denk ik ook wel eerder gehad hebben. Nu zit ik op kantoor, maak af en toe een ommetje en verder zit ik op m'n stoel, dus vandaar dat doorwerken nu nog kan.

Vanmiddag naar de vk, kijken of ik weer een stickertje krijg.

Nou ik ga weer werken, tot vanmiddag!
pi_79241299
NIKKI, ik vind wel dat je de goede instelling hebt. Je moet gewoon luisteren naar je lichaam.

Een vriendin van mij is al vanaf 25 weken aan het klagen dat het zoooooo zwaar is, terwijl ze een heel bescheiden buikje heeft, kantoorbaan etc. Dat ze al om 20.00 uur 's avonds doodmoe is..........nou het ergste moet dan nog komen denk ik dan. Maar goed, das mijn bescheiden mening.

Ik heb me vanmorgen gemeld bij Moeders voor Moeders, nu hopen dat ze in Limburg ook actief zijn!
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:36:53 #268
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79241583
Ik stop zelf heel bewust 6 weken tevoren al. Niet omdat mijn werk nou zo heel zwaar is, maar meer omdat ik heel slecht ben in 'loslaten' Ik neem die 6 weken om er zeker van te zijn dat ik de rust weer in m'n donder heb op het moment dat de bevalling zich aandient. En ik vind het ook helemaal niet verkeerd uitkomen dat het natuurlijk midden zomer is als ik verlof heb. Heb nu 13 jaar fulltime werken erop zitten en na m'n verlof blijf ik dat ook doen. Het idee om eens een tijdje ongestraft te kunnen tutten voor de hele kermis hier gaat beginnen trekt me dan ook wel eerlijk gezegd...

Al vrees ik dat 6 weken ook écht wel nodig gaat zijn in het tempo dat ik aan het groeien ben. Tegen die tijd kunnen ze me rollen volgens mij Kreeg deze week al voor het eerst de opmerking dat ik er al 'bijna' zou zijn zeker....

Mijlpaal, 22 weken!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:39:19 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79241638
Wow, flugeltje, zo'n opmerking met 22 weken! Dat is wel heel vroeg.. haha! Heb je een buikfoto??
Ligt ook wel een beetje aan de kleding die je draagt en als je een jas aan hebt krijg je vast niet zo'n opmerking (of wel?)
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:41:09 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79241677
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:22 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Goed, de vorige zwangerschap werkte ik ook in de Horeca bij een ander bedrijf en wou ik 4 weken van te voren stoppen.. Toen ik met 35 weken tijdens het lopen van een bruiloft bloed verloor en letterlijk omviel wist ik dat ik te lang had doorgewerkt.
Ik ben met 36 weken en 6 dagen uiteindelijk bevallen!

En na de bevalling had ik een week of 3/4 nodig om echt helemaal bij te komen.. Je verliest nog bloed en bent gewoon niet fit.. Tenminste ik niet.. De 12 weken na die tijd vond ik wel erg lang.. Dit keer zijn het er 10 na die tijd..
Dat klinkt heftig... gelukkig maar dat je dit keer goed op tijd stopt, dat is wel héél verstandig. Sterkte met je werk, klinkt idd zwaar, de horeca. Is het nog wel een beetje te doen dan? Want zelfs al ben je niet hóógzwanger lijkt het me al zwaar.
pi_79243517
@ Suzanna,
Het gevoel is soms nog heel erg dubbel..
Mijn eerste zwangerschap verliep zo goed tot aan de 35 weken en zat ik er eigenlijk ook niet op te wachten om al te stoppen met werken..
Nu is alles anders.. Begon al met de misselijkheid en moeheid en vrij snel daarna met pijn in mijn rug..
Zolang ik me strak aan die 50% dat betekend 16 uur in de week houd dan gaat het nog wel goed.. Als ik verder doorga of doorloop dan zak ik gewoon door mijn rechterbeen heen en is het klaar...

@ Koningin,
Nou ik ben 24 weken zwanger en klaag ook best wel eens haha Maar goed, heb al een zwangerschap mee gemaakt dus weet dat het niet makkelijker word maar mijn zwangerschap valt nu gewoon heel erg tegen vergeleken met de vorige keer... Dit komt natuurlijk ook door mijn bekken maar oke. Zo mooi, blij en vrouwelijk ik me de vorige keer voelde zo moe, depri en totaal niet vrouwelijk kan ik me nu soms voelen..
Maar goed dit is misschien wel geen voorbeeld vergeleken met je vriendin... Mijn beste vriendin was ook zo mieperig toen ze zwanger was.. (inmiddels is haar zoon3) ze heeft een geweldige bevalling gehad maar wil nu geen kind meer omdat ze nog een bevalling niet aan kan..

Maa goed, iedereen zal het wel anders ervaren he?! Mijn omgeving wijst mij er weleens op dat ik mezelf moet stoppen en remmen en wat harder moet zijn voor mezelf (wil nog weleens te lang doorlopen en gaan)
pi_79244573
Ik ken je vriendin en haar situatie natuurlijk niet Koningin, maar iedere zwangerschap is natuurlijk weer anders. Nu gaat het bijvoorbeeld weer goed hier, maar de afgelopen weken kon je me regelmatig opvegen door de vermoeidheid.

Ik werd vanmorgen wakker, wreef over m'n buik en voelde een harde bobbel. Elleboogje, knietje of enkeltje ofzo. Zo schattig
pi_79245418
Mensen moeten die opmerking schijnbaar maken Flugel. Ik kreeg hem gisteren ook: oh hoe is het, hoe ver ben je nu? Praktisch op de helft? Dat wordt straks een hugeeeeeee buik!!! (incl. handgebaren erbij).
Nou ja, men doet maar, kan er weinig aan veranderen... ik ben zwanger en de wereld mag dat zien!! Kan mijn dochter moeilijk verbieden om verder te groeien

goeiemorgen allen. W.A.T. een W.E.E.R.T.J.E.!!!
En ik krijg overduidelijk een meid, mén wat ziet mijn huid eruit
Ga al geregeld naar de schoonheidsspecialiste maar het baad niet. En dat terwijl ik normaal zo'n gaaf huidje heb... (zelfs geen jeugdpuistjes gehad vroegah)....
pi_79245483
Ja, ik snap wel dat iedere zwangerschap anders is, maar ik weet van mijn vriendin dat het echt wel wat overdreven is. Maar die klaagde ook al toen ze nog niet zwanger was En haar man is echt té betuttelend.
Maar goed, genoeg erover.
pi_79245654
Waar las ik nou toch een verhaal van een zwangere vrouw die vanaf de positieve test geen poot meer deed en d'r vent alles liet opknappen want 'zij is zwanger en zielig enzo'. Ja, da's wel een beetje jammer zulke mensen

Ik ga zo lekker naar buiten en genieten van het weer. De vogeltjes fluiten, de lente zit in de lucht. Eindelijk
pi_79245733
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
Waar las ik nou toch een verhaal van een zwangere vrouw die vanaf de positieve test geen poot meer deed en d'r vent alles liet opknappen want 'zij is zwanger en zielig enzo'. Ja, da's wel een beetje jammer zulke mensen

Ik ga zo lekker naar buiten en genieten van het weer. De vogeltjes fluiten, de lente zit in de lucht. Eindelijk
Ja dag, dat doet een vent ook zelf hoor.
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:09:40 #277
259886 pessie
pi_79246519
Flugeltje en Nikki mijlpaal En Nikki ook al meldplicht!

Wat betreft zwanger zijn, de eerste weken/maanden kon ik echt niets omdat ik ook nog geveld was door bronchitis. Maar manlief ziet het niet als het huis vies is, dus toen ik beter was kon ik eerst gaan schoonmaken. En ik doe nu wel weer steeds meer, ik voel me ook stukken beter nu. Volgens mij heb ik nu echt een voorbeeldige zwangerschap, het spugen is in ieder geval nu echt over (volgens mij). Ik merk alleen wel dat opruimen me heel slecht afgaat op het moment, alsof er nogal wat rommel in mn hoofd zit waardoor ik niet weet wat ik met de rommel in huis aan moet... Maar nu ben ik sowieso al eerder van een schoon huis dan van een opgeruimd huis, en zoals ik al zei, manlief stoort zich er niet aan en als die zich er aan stoort dan doet ie het zelf wel.

Weten jullie eigenlijk hoe het zit met chloor? Is dat extra slecht nu ik zwanger ben of maakt dat niets uit? Ik maak 1× per 2 weken schoon bij mn zus en ze wil niet dat ik met chloor werk...

En ik ga vandaag appeltaart maken!
pi_79246561
chloor ruikt juist extra lekker als je zwanger bent.
pi_79246613
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

oooohhh the memories

vooral die met een scheutje lavendel erin
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:17:25 #280
259886 pessie
pi_79246804
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
Hmm... dat heb ik juist met de geur die rond het benzinestation hangt... Met chloor heb ik het niet.
pi_79247592
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dag, dat doet een vent ook zelf hoor.
Ik bedoelde ze ook beide

En chloor extra lekker? Was me nog niet opgevallen
pi_79249045
Dat heb ik met Dettol dat vind ik normaal al goddelijk ruiken maar nu helemaal....
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:16:05 #283
259886 pessie
pi_79249185
Hoe zit het eigenlijk met jullie smaak? Ik "proef" de smaakversterker als we nasi uit een pakje eten, ik vind het zo smerig op het moment. Dus we eten saus uit potten
pi_79249377
Mijn smaak is eigenlijk niet veranderd. Behalve dat ik meer trek heb in warm eten. Dus tussen de middag liever soep bij het brood of opgewarmde kliekjes ofzo.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:18:01 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79253867
Ik heb geen zin in tussendoortjes ofzo, maar wel meer honger rond de normale etenstijden, ik eet dus ook wel meer, maar dan 'gewoon' eten, geen snacks... (al blijft een frietje lekker )

Idd Orea, die opmerking is wel heel erg algemeen. Al moet ik zeggen dat m'n buik echt behoorlijk hard gaat momenteel. Ach wie weet hebben we nog wel even een groeistop tussendoor. Net als bij jou, dat het eerst weer even minder wordt

@Suzanna, je ziet het inderdaad niet zo in winterjas, maar die heb ik natuurlijk steeds minder aan. Zeker met dit heerlijke weer.

Lekker Pessie, doe mij straks ook maar een stukkie appeltaart

Hier net de 20 weken echo gehad, alles ziet er prima uit! Willem is wat lengte betreft een paar dagen achter, maar hoofd- en buikomtrek lopen weer voor. Nu heeft Martijn ook een vrij groot hoofd, dus ik bereid me maar vast voor op totaalruptuur enne we zijn ook beiden flink dus dat gevulde buikje heeft ie ook niet van een vreemde

Verder ben ik ook helemaal goedgekeurd, inmiddels zo'n 6 kg aangekomen sinds begin zwangerschap en de verpleegkundige was daar erg tevreden mee. M'n bloeddruk is ineens fors gezakt, zit nu op 145/65. Zo'n lage onderdruk heb ik nog nooit gehad... Vandaar dat ik soms ook wat duizelig ben.

Enfin; alles in orde moeders en Willem beide een sticker en op naar de volgende mijlpaal
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79253918
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:12 schreef Orea het volgende:
Dat heb ik met Dettol dat vind ik normaal al goddelijk ruiken maar nu helemaal....
Oh dettol is inderdaad nog beter...
pi_79254106
Wat fijn dat alles goed was met de 20weken echo flugel!
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:28:30 #288
54772 Silmarwen
pi_79254274
DETTOL!!!! <3

Ik heb een dettol verbod tot ik de drie maanden heb gehaald. Vorige zwangerschap rook elke milimeter van ons huis naar dettol. Heeeeeerlijk. En ik ben helemaal niet zo shoonmakerig eigenlijk.

Mijn smaak verandert heel erg, ik vind ei ineens niet meer lekker, en vind raspatat heerlijk terwijl ik dat helemaal niet lust. Koffie kan ik niet verdragen terwijl ik 6 koppen per dag dronk, en drink me nu lens aan groene thee. Gek is dat. Heb wel zo'n trek in een bagel met roomkaas en zalm. Verse zalm mag toch? Heb het nog niet gegeten, bette safe than sorry.
pi_79254312
Gefeliciteerd Flugel met je mijlpaal!

Nikki ook al meldplicht, gaat snel!

En inderdaad heeeerlijk weertje, ik moet vanavond de nachtdienst in, ben benieuwd of ik dat nog een beetje trek.

Ik ben nu op zoek naar kleertjes en een babykamer, echt super leuk! Wil eigenlijk net zoiets als Orea, grenen meubeltjes en dan zelf schilderen.
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:33:52 #290
259886 pessie
pi_79254455
flugel en Willem beide een sticker! En volgens mij heeft totaalruptuur toch te maken met persen? Als je stopt met persen op het moment dat de vk roept "stop de persen!" dan schijnt het meestal toch wel redelijk goed te komen?

En de appeltaart staat klaar, als ik straks terug ben van college schuif ik em zo de oven in

Ik heb vanochtend nog op de weegschaal gestaan, 83.8 volgens mij, dat is dan +6.3 kilo. Maar volgens mij stond ik 3 weken geleden op +6 kilo, dus het gaat wat langzamer. Mn gezicht is ook weer een stuk minder opgezet, die was een paar weken terug echt helemaal plofferig.

Ik moet volgende week maar eens een voorkant-buik uploaden vor jullie. Ik groei opeens niet meer alle kanten op maar alleen naar voren!
pi_79254614
Naar voorkant groeien is handig na de bevalling, pessie Ik ben eergisteren in mijn kleren van voor de bevalling naar een babyborrel geweest (al is er nog duidelijk buik te zien, hoor. Ik had eigenlijk gedacht dat die buik eerst ging weg zijn en de rest in een volgend stadium, maar blijkbaar gaat het toch omgekeerd).
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:43:46 #292
259886 pessie
pi_79254856
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:37 schreef leonieke het volgende:
Naar voorkant groeien is handig na de bevalling, pessie Ik ben eergisteren in mijn kleren van voor de bevalling naar een babyborrel geweest (al is er nog duidelijk buik te zien, hoor. Ik had eigenlijk gedacht dat die buik eerst ging weg zijn en de rest in een volgend stadium, maar blijkbaar gaat het toch omgekeerd).
Wow! Wat ben jij snel teruggeplooid! En een buik zien mag 10 dagen na een bevalling.
Ik vraag me af of ik ooit weer in mn eigen broeken pas. Ik koop broeken altijd erg klein omdat ze me anders van mn kont zakken, maar mn buik past er dan net in. Volgens mij krijg ik nu langzamerhand wel iets meer kont, dus ben benieuwd wat er gebeurt als er straks een kindje is uitgekomen!
pi_79254991
Silmarwen, vers mag inderdaad!

Ik heb inderdaad ook even een Dettol verbod zo'n liter fles er in een maand doorheen jassen is wat overdreven, dat ben ik eens...

Smaak, niet echt veranderd, alhoewel ik momenteel niet echt een fan ben van vlees. Mijn geur daarentegen! Ik ruik ALLES! Vind mezelf soms ook stinken mijn vent ruikt dan niks. Dus mijn geur is zeker wel veranderd...

Flugel, goed zo!!
pi_79255081
Bwa, dat terugplooien viel nog redelijk goed mee, hoor Tot een paar weken voor de bevalling kon ik nog in mijn gewone broeken, dus zo'n prestatie is het niet
Maar er zullen heel waarschijnlijk buikspieroefeningen aan te pas komen om alles weer een beetje deftig te krijgen rond mijn buik.

Binnen paar weken ga ik eens een foto nemen, denk ik. Net voor de inductie heeft mijn man nog een foto van mij genomen. Ik denk dat ik dan pas ga zien of mijn gezicht opgezwollen was of niet.
pi_79255164
En door de Dettol-verhalen ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar de geur Gisteren heb ik een flesje gekocht om onze handen te reinigen (ja, ik heb weer eens iets geleerd in het ziekenhuis ) maar ik krijg het niet open (is met zo'n pompje maar ik kan het alle kanten opdraaien, er komt niets uit). Vanavond eens zien of het aan jullie hormonen ligt of niet dat het zo lekker ruikt
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:50:58 #296
54772 Silmarwen
pi_79255166
Orea, ik ga over mijn nek van de koelkast en vaatwasser terwijl iedereen het naar niets vindt ruiken en smorgens kan ik d aftershave van onze over buurman ruiken, terwijl ik in de badkamer sta met een raampje open, en hij in de auto stapt. Echt heel bizar.
pi_79255840
Flugel, mooi dat de 20-weken echo goed was!

Vaag van al die smaakjes, ik heb helemaal geen last van vieze dingen of dingen die ik ineens onwijs lekker vind. Af en toe vraag ik me af of ik wel echt zwanger ben, want ik heb echt geen enkel kwaaltje. Daarentegen heeft mijn alles wat ik niet heb: brandend maagzuur, aambeien, 5 kilo aangekomen, slapeloze nachten en emotionele buien... zo schattig.

Hier net door de mannelijke huisarts in opleiding die stage loopt mij m'n verloskundige goedgekeurd. Baby is helemaal ingedaald en ze schatten het prinsesje op 6,5-7 pond, precies goed wat mij betreft.
Ik zou het zo leuk vinden als de huisarts mee komt naar mijn bevalling, ik ben er namelijk van overtuigd dat hij zich over mijn moet gaan ontfermen... die is nu al op van de zenuwen en kan niet tegen bloed enzo. Dan kan de echte vlos zich teminste met mij bezig houden...
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:14:32 #298
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79256035
_NIKKI_ je zou zo mijn verhaal geschreven kunnen hebben haha. Mijn lief vind het allemaal veel spannender dan ik. Hij heeft gelukkig niet de kwaaltjes (ik ook niet) maar wordt er wel emo van en vind het ook allemaal maar spannend. Ik laat het meer over me heen komen.
pi_79256446
haha geurtjes!!!

Ik ken dat, toiletblokje wordt ik kotsmisselijk van, dus geen toiletblokje meer. En ik heb een tijdje met neutral gewassen omdat ik de lucht van wasmiddel niet te hachelen vond.

En bij mijn eerste zwangerschap kon ik het niet hebben als Prisicl naast me kwam zitten als ze buiten had gespeelt.... Nu moet Jen elke avond even douchen, anders wordt ik ook misselijk van haar geur. (En nee mijn kind stinkt niet standaard)
pi_79257068
Haha Leo, dettol ruikt naar ziekenhuis van vroeger
(ze mogen het in het ziekenhuis tegenwoordig niet meer gebruiken als schoonmaakmiddel geloof ik)..

Veel mensen vinden het daarom niks! Maar ik vind het de ultieme 'schoon' geur

Silmarwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')