abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79201324
zo'n tof idee!

Oh en hadden we het laatst niet over DE streep? Ik heb hem hoor

en Son, wil je zon? Je bent welkom hoor, moet je alleen wel een stukje rijden
pi_79201415
Dit wil ik trouwens nog voor RoeLofje, weet iemand waar je deze nog kan bestellen? En ja, deze is echt van mij
pi_79201496
haha, heb je ook taart

moet vanmiddag met m'n zus naar de gynaecoloog. Haha ze had geen zin om alleen te gaan

Nou ik voel het vooral omdat ik dan een lege plek voel in mijn buik en een bobbel op een andere plek
Ik voel niet waar z'n hoofd enzo zit hoor.
pi_79201558
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Dit wil ik trouwens nog voor RoeLofje, weet iemand waar je deze nog kan bestellen? En ja, deze is echt van mij
Porcelijne Fles in Delft?"
http://www.royaldelft.com/index.asp?lang=2
ik had een geboortetegel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79201564
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Geen idee, vraagt mijn moeder cq zus zich ook al jaren af.
Sinds mijn moeder die van mijn zus kapot geslagen heeft, omdat er een vlieg op zat

ik heb een geboorteborduurding.
pi_79201689
Hmmm dan ga ik eens zoeken... Die van mijn zusje is inderdaad ook al gesloopt en mijn broertje heeft er nooit één gehad arm ding

Oh de zon is gewoon warm! Ik ga even factor 30 smeren voordat ik het vergeet geen zin in zw. masker!
pi_79201761
jaja wrijf het er maar in
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:59:13 #208
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79201882
Goedemorgen dames.

Hier heb ik eigenlijk nooit zoveel last van mn tepels gehad dat mn man er niet mocht aankomen, het was meer dat mn borsten gewoon ontzettend vervelende steken gaven.

En wat betreft pijngrens, ik heb geen flauw idee hoe hoog mn pijngrens is. Ik ben doodsbang voor naalden dus voordat er een ruggeprik inkomt moet ik eerst zoveel pijn hebben dat ik over die angst heen ben. En als je geen weeënstorm hebt (wat naar ik meen zo is als je elke 2 minuten een wee hebt) dan komen er endorfinen vrij waardoor het allemaal wat minder moeilijk schijnt te worden. Nou ja, ik ga sowieso met een TENS in huis bevallen, moet alleen nog even info vragen aan de vlos.

En mijlpaal: 21 weken
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:08:05 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202202
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:59 schreef pessie het volgende:
Goedemorgen dames.

Hier heb ik eigenlijk nooit zoveel last van mn tepels gehad dat mn man er niet mocht aankomen, het was meer dat mn borsten gewoon ontzettend vervelende steken gaven.

En wat betreft pijngrens, ik heb geen flauw idee hoe hoog mn pijngrens is. Ik ben doodsbang voor naalden dus voordat er een ruggeprik inkomt moet ik eerst zoveel pijn hebben dat ik over die angst heen ben. En als je geen weeënstorm hebt (wat naar ik meen zo is als je elke 2 minuten een wee hebt) dan komen er endorfinen vrij waardoor het allemaal wat minder moeilijk schijnt te worden. Nou ja, ik ga sowieso met een TENS in huis bevallen, moet alleen nog even info vragen aan de vlos.

En mijlpaal: 21 weken
Nee dat is normaal.... Eerst komen ze om de 5-6 mintuten, maar de bedoeling is dat er op een gegeven moment iets van 2 a 3 minuten tussen een wee zitten, en die houden dan een minuut aan.

Tens plak je op je rug he? Zodat het tegendruk geeft... Maar zitten door je hele lijf.. (jaja die trein) Ze kunnen vooral op je buik zitten, of in je rug, of, de horror, in je benen.... Hoe dan ook, van onder komt er een kind uit zetten, van een cm of 50 en ik denk toch dat een tens daar weinig verlichting in kan brengen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79202231
Wat is een TENS eigenlijk?
Btw, pessie, ik ben ook geen fan van naalden (bloed prikken ofzo doet me niets, maar een prik in mijn rug vond ik toch nogal angstaanjagend, maar als het echt zo zwaar is (en de vooruitzichten niet positief zijn) zet je je idd over die angst heen )
Maar ik veronderstel dat je bij een thuisbevalling geen ruggenprik krijgt of heb ik dat verkeerd op?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:09:59 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202259
pi_79202271
Had ik al gezegd dat ik niet beval?
(iets met ooievaar, en wakker worden dat mijn kind gebracht is?)
pi_79202313
quote:
Hmz, iets dat voor alles werkt... heb ik mijn twijfels bij, maar ik heb er 0,0 ervaring mee, dus ik kan er helemaal naast zitten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:11:57 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202319
Bevallen doet vaak pijn en TENS wordt dan ook wel gebruikt om die pijn te bestrijden. Er zijn ook diverse studies gedaan naar het nut van TENS tijdens de baring. In een overzicht van Caroll et al. (11) worden acht van deze studies met elkaar vergeleken. Alles bij elkaar ging het om 712 vrouwen, waarvan 352 met TENS en 360 controles. Bij drie van de acht studies kreeg de controlegroep pijnstillers en bij de overige vijf studies werd TENS met nep-TENS vergeleken. De kwaliteit was niet al te best: op een schaal van 1 tot 5 was er maar één studie met een 'voldoende' (4 punten); het gemiddelde was slechts 2,1. Bij slechts drie studies werd een licht pijnstillend effect van TENS gevonden, en de conclusie was, ook gezien kwaliteiten van de studies, dat er op dit moment geen overtuigend bewijs bestaat dat TENS tegen de pijn van de bevalling helpt.

Het zit tussen je oren...
pi_79202325
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:10 schreef Orea het volgende:
Ik ging van een kangoeroe-jong bevallen, die zijn maar 9cm groot
Fluitje van een cent
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:12:25 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202329
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:10 schreef Orea het volgende:
Mijne wordt in een mandje aan de deur gebracht
pi_79202349
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:
Het zit tussen je oren...
Dat kan natuurlijk voor sommige mensen al voldoende zijn
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:14:32 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79202379
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:13 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk voor sommige mensen al voldoende zijn
Dat is ook zo, waarschijnlijk ben je lekker druk met het apparaatje heen en weer...
pi_79202456
Mijn vorige bevalling was zo lang en verrot dat ie wel voor twee telde. Dus nu word ik met 40 weken gewoon wakker en dan ligt mijn beebje in het wiegje naast mijn bed
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79202537
de mijne haal ik gewoon uit een kool ofzo.
Heb ik al geplant in de tuin dus dat komt goed
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:25:15 #221
259886 pessie
pi_79202698
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is ook zo, waarschijnlijk ben je lekker druk met het apparaatje heen en weer...
Ik heb nooit gedacht dat een TENS voor een pijnloze bevalling zou staan (al staat dat wel op de website). Ik heb het bevallingsverhaal van een Fok!ker die een TENS heeft gebruikt en er blij mee was, en ik heb gevraagd aan een kraamverzorgster die verschillende vrouwen heeft zien bevallen met een TENS wat zij ervan dacht. Op basis daarvan leek het mij wel geschikt. En je kunt het thuis gebruiken, en ik wil toch wel heel graag thuis bevallen.
Dat het niet wetenschappelijk aan te tonen is verbaast me niets. Maar het prutsen met zo'n apparaatje geeft misschien voldoende afleiding zodat het iets minder pijn doet.
Waar ik me nu wel zorgen over maak is dat het in een adem genoemd wordt met acupunctuur. Dus ik denk dat ik er toch nog weer wat beter naar moet kijken.

Verder, give me a break, ik ben 21 weken zwanger, ik vind het al heel wat dat ik eraan kan denken dat er straks een baby uit me komt zetten.
pi_79202823
Met 21 weken denken aan dat je moet gaan bevallen is op zich niet zo'n hele prestatie eerlijk gezegd... En je komt gewoon echt heel naief over, met hoe je denkt over bevallen... Het lijkt me echt handig als je er een wat realistischer beeld over krijgt, voor je straks echt moet bevallen....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79202886
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
de mijne haal ik gewoon uit een kool ofzo.
Heb ik al geplant in de tuin dus dat komt goed
Kool stinkt
Kan je hem beter tussen de aardbeitjes vandaan plukken
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:33:47 #224
259886 pessie
pi_79202999
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:28 schreef tessie het volgende:
Met 21 weken denken aan dat je moet gaan bevallen is op zich niet zo'n hele prestatie eerlijk gezegd... En je komt gewoon echt heel naief over, met hoe je denkt over bevallen... Het lijkt me echt handig als je er een wat realistischer beeld over krijgt, voor je straks echt moet bevallen....
zoals ik eerder al zei: dat realistische beeld verwacht ik te krijgen aan de hand van de cursus samen bevallen.
En dat bevallen tegen gaat vallen dat weet ik ook wel, en dat ik hier een hele boel dingen heel stoer zit te vertellen betekent niet dat ik zo naïef ben te denken dat een bevalling pijnloos kan zijn.
pi_79203036
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef Orea het volgende:

[..]

Kool stinkt
Kan je hem beter tussen de aardbeitjes vandaan plukken
dan plant ik die wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')