quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:
BJ, Evie ook ziek. Wat naar. Kusje op dr bolletje
Edit- Fijn dat ze opknapt al!
Karin, Mooi dat het eten goed gaat, maar wel raar dat hij 's avonds zo'n huilbui krijgt
Keshet, wat een fijne zelfspot hebben jullie, ik moest lachen om de appelmoesKunnen jullie wel goed slapen trouwens? Hoe verwerken jullie dit toch allemaal?
Rocka, Joekeloekus.. We hadden het allemaal al maanden kunnen weten!![]()
Takkembah, kun je Alexa niet iets verdikkends geven? Die knalbroeken zijn toch niet tof zo?
Lijnloos, hoe kon het dat Minke 's avonds zo overstuur was? Puur wegens de indrukken dat papa er de dag was en niet jij?
Zo. Ik ben weer bij![]()
Rienk ligt in bed. Mocht ie om 12:00 nog slapen dan maak ik hem wakker om te drinken. En kijk dan of ik er een mol in stop.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:38 schreef mefke79 het volgende:
Mijn cb geeft ook gewoon toe dat kindjes ziekig kunnen worden van prikken. En omdat Driekus er vrij extreem op reageert (echt hoge koorts) kreeg ik zelfs de tip om al paracetamol te geven voor de prik. Werkt prima.
Vlindur sterkte met em. En Bj jou meisje ook al ziekjes, hopelijk wordt ze snel beter. Alexa al op de goede weg, mooi zo. En Teigetje doet het helemaal prima, fijn Keshet, nog even geen operatie.
Karin, heeft Lars niet gewoon al last van een aankomend sprongetje? Driekus is ook uit zijn hum de laatste dagen, dus heb de oeiikgroeibijbel er maar eens bijgepakt. En ja hoor, deze sprong kan zich redelijk vroeg aankondigen en Driekus houdt zich daar weer keurig aan. Hij is gewoon aan het zeuren bij tijd en wijlen, ongelofelijk. Vannacht was is er al om kwart over vier voor zijn fles. Ja he, dat is 2 uur te vroeg. Heb em toen water gegeven, maar daar ging de honger niet van over. Uiteindelijk om half zes maar een fles gegeven die er prima inging en daarna ging meneer weer slapen. Mooi, want ik ben zelf nog lang geen 100%
Dat ik van het uitzieken ben is niet echt een principiele keuze, hoor, het is meer een calvinistische gewoonte. Ik vind het dan ook een beetje suf van mezelf dat ik niet eens paracetamol in huis heb, want het gaat vast nog een keer gebeuren dat Ivan koorts krijgt en heel zielig is en ik niets liever wil dan het voor hem wat draaglijker te maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:48 schreef mefke79 het volgende:
Op zich was ik de eerste keer ook van uitzieken, maar de koorts liep snel op en werd zo hoog. En Driekus wilde niet meer drinken en heeft er echt nog dagen last van gehad. Dus de tweede keer nam ik het risico niet, toen stopte ik alsnog te vroeg met de paracetamol, liep de koorts weer op (meer dan 24 uur na de prik) en dronk ie weer niet. De laatste keer ging het beste, gewoon minimum dosering paracetamol en na anderhalve dag was het goed. Toen heeft ie alleen verhoging gehad, geen koorts.
GEWELDIG! Alleen het opvouwen van de was, he?quote:
Wahaha! Wat een weelde hequote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
GEWELDIG! Alleen het opvouwen van de was, he?
Voor mij is zij Lente en ben jij de tuttebel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:55 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Lente ook nog steeds geen Lente hoor. Ik noem 'r eigenlijk ook nooit zo. Alleen maar tutje of tuttebel.Ik vind het vooral gek als anderen 'r Lente noemen of vragen: "Hoe is het het met Lente?" Vind het zo onwennig en soms zelfs een beetje genant om dan te horen dat zij haar naam met zoveel vanzelfsprekendheid uitspreken, terwijl ik er zelf nog best wat moeite mee heb.
Beterschap!quote:Tutje hier is weer helemaal beter. Alleen zijn wij hier nu weer wat grieperig. Voor de zóveelste keer.Echt, we waren nóóit ziek, en de laatste maanden (lees: vanaf het moment dat Lente naar de kinderopvang gaat) zeker al drie keer. Ik hoop maar dat we straks alle virussen van het komende jaar achter de rug hebben.
Je kunt het proberen om te rekken, maar mijn ervaring is dat het heel lastig is om oorzaak en gevolg te ontwarren. Wij hebben een paar dagen proefgedraaid met 4 voedingen. In die periode ging Ivan ook weer vaker wakker worden 's nachts. Inmiddels zitten we weer op 5 voedingen en wordt hij nog steeds voortdurend wakker 's nachts. Ik heb geen flauw idee meer waar het door komt en probeer er maar niet meer over na te denken. Het zal ooit wel beter worden.quote:Zou het niet kunnen dat d'r maagje daardoor ook wat minder in één keer kan hebben; wat kleiner is gebleven, zeg maar? En dat het helpt om 'r overdag wat meer te geven zodat d'r maagje wat oprekt en ze 's avonds wat meer kan drinken zodat ze daar 's nachts wat langer op kan slapen?
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:12 schreef mefke79 het volgende:
claudia, was kan je ook gewoon ongevouwen weer gebruiken hoor, zo wordt je droger gewoon een extra wasmand voor droge was
Mag ik verlenging? Ik wil niet wegquote:
Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepuntquote:
sssssst ik ben nog in ontkenningquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:28 schreef Sorbootje het volgende:
Confronterend hè, Karin... en dan heet dat andere topic ook gewoon GROTE babietjes topic. Wat nou GROOT?!
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepunt![]()
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepunt![]()
* Takkembah meldt zichquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Wat raar zeg! Hier plakken ze juist een sticker in je CBboekje met paracetamol advies, van hoeveel gram bij welk gewicht enzo, en zei ze dat verhoging en wat koortsig zijn juist vaak voorkwam.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:10 schreef Tan het volgende:
Ohw wat zielig voor Rienk... en dan beweren ze op het CB nóg dat kindjes niet ziek of koortsig worden van inentingen... maar je hoort het toch zo vaak. Daarom wilde ik dus pas inenten met drie maanden en niet twee maanden... vonden ze maar raar, want een kind krijgt geen koorts van prikjes... Vreemd, mijn kinderen wel. Misschien hebben ze dan wat anders al onder de leden, dat hun weerstand door de entingen keldert, maar hoe dan ook houdt het verband.
Heb je al paracetamol gegeven?
Ooh, dá's erg!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:
Zeg. Ik heb al een minderwaardigheidscomplex.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Voor mij is zij Lente en ben jij de tuttebel.
Volgens mij met een maand of negen pas of zo, las ik laatst. Maar dat zegt niets, lijkt me. Je zal toch onbewust de intonatie ook wel anders leggen als je z'n naam roept. Lente voelt zich helemaal niet getriggerd door uitspraken die bedoeld zijn om d'r aandacht te trekken. Je kan gillen, roepen of fluiten, als iets anders d'r aandacht heeft, gunt ze je geen blik waardig.quote:Wanneer gaan kindjes zelf eigenlijk begrijpen dat hun naam van hen is? Ik had gister Ivan op schoot en hij keek elke keer naar me als ik 'Ivan' zei (wat hij niet deed als ik iets anders zei). Het kan toch niet dat hij dat nu al 'begrijpt'? Achja, misschien haal ik het in m'n hoofd.
Dank je!quote:Beterschap!![]()
Jammer! 't Is zo lekker, 's middags een tukje doen. Hoewel ik er soms juist behoorlijk brak van wakker kan worden. Maar het slapen zélf is zo lekker.quote:Ik zit hier nog in m'n ochtendjas omdat ik wat bij wilde pitten (ik heb veel uren gemaakt de laatste tijd dus ik verdien wel een rustig thuiswerkdagje), maar ik denk dat dat er niet meer van gaat komen. Ik wou dat ik 's middags bij kon slapen, maar dat vermogen bezit ik eenvoudigweg niet.
quote:Je kunt het proberen om te rekken, maar mijn ervaring is dat het heel lastig is om oorzaak en gevolg te ontwarren. Wij hebben een paar dagen proefgedraaid met 4 voedingen. In die periode ging Ivan ook weer vaker wakker worden 's nachts. Inmiddels zitten we weer op 5 voedingen en wordt hij nog steeds voortdurend wakker 's nachts. Ik heb geen flauw idee meer waar het door komt en probeer er maar niet meer over na te denken. Het zal ooit wel beter worden.
Daar hebben jullie eigenlijk wel gelijk in. Misschien moet ik het gewoon maar laten varen en mezelf voor blijven houden dat het echt van voorbijgaande aard is (hoewel Elin volgens mij tot d'r eerste jaar 's nachts elke drie uur heeft gedronken, toch?). Dat scheelt ws een hoop extra 'stress'. Ik probeer 's nachts al niet meer op de wekker te kijken, dat scheelt ook. Maar ik wil wel weten hoe laat ze heeft gedronken, dus pak ik dan m'n mobiel en bel dan met m'n ogen dicht ons vaste telefoonnummer mbv de snelkeuzetoets. Dan kan ik de volgende morgen zien hoe laat dat is geweest.quote:Ssserpente en Claudia, ik heb de hoop ook laten varen dat ik zelf invloed heb op de nachten van Isabeau. Het gaat gewoon in periodes. Ze heeft een tijdje de hele nacht doorgeslapen, maar momenteel ben ik blij als ze het bij één nachtvoeding laat. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze zal er wel behoefte aan hebben. En op een dag gaan ze doorslapen hoor. Tot die tijd koester ik die intieme nachtelijke momentjes maar. (en helaas, ook ik kan overdag niet slapen, dus koester ik die wallen onder mijn ogen ook maar)
*steekt hand opquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zoals op de foto (ook als ze wakker is) en ook is ze erg schrikkerig (heeft ze waarschijnlijk van mij) Wat denken jullie dat dit kan zijn of is het normaal en hebben jullie kindjes dit ook?
Sorry voor de egopost, maar begin met toch een klein beetje zorgen te maken, vooral over dat laatste
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
Dat is dan weer het nadeel van flesvoeding. Ik moet hem 's nachts paaien met een speentje omdat hij anders over zijn limiet heengaat. Dat betekent dus dat ik soms 12 keer m'n bed uit moet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente en Claudia, ik heb de hoop ook laten varen dat ik zelf invloed heb op de nachten van Isabeau. Het gaat gewoon in periodes. Ze heeft een tijdje de hele nacht doorgeslapen, maar momenteel ben ik blij als ze het bij één nachtvoeding laat. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze zal er wel behoefte aan hebben. En op een dag gaan ze doorslapen hoor. Tot die tijd koester ik die intieme nachtelijke momentjes maar. (en helaas, ook ik kan overdag niet slapen, dus koester ik die wallen onder mijn ogen ook maar)
Ik heb van de foto's die je plaatst de indruk dat je Niels juist op een heel leuke manier stimuleert. Wat ik wel geleerd heb van meelezen in dit topic is dat dat rollen zich bij elk kindje zo verschillend ontwikkelt. Ivan rolt van buik naar rug maar nooit van rug naar buik, terwijl ik gelezen heb dat dat normaliter precies andersom gaat. Als ik Ivan op zijn zij leg dan rolt hij net zo hard terug naar zijn rug. Stijf in z'n heupen is hij niet, maar hij doet dat dus ook gewoon. En als hij megafrustreerd raakt van op zijn buik liggen dan leg ik hem weer op z'n rug, hoor. Het zal best dat kinderen leren door gefrustreeerd te zijn, maar ik ga hem zichzelf echt niet overstuur laten krijsen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:36 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben helemaal niet van het vergelijken wat een ander kind al kan en mijn kind nog niet enzo maar nadat de fysio van de week langs kwam voel ik me ineens onzeker over Niels ontwikkeling. Of ik hem niet te weinig stimuleer ofzo. Ik moet hem van haar op zijn zij leggen zodat hij leert rollen, hij is wat stijf in zijn heupen, maar hij valt steeds weer terug op zijn rug. Hij raakt dan al heel snel gefrustreerd want iedere keer als hij op zijn rug valt is hij zijn speeltje kwijt. Op zijn buik leg ik hem wel vaak maar niet heel lang omdat hij heel veel spuugt en dat blijft maar komen in golfjes, dat vind ik zo sneu.
Sowieso is zijn frustratietolerantie niet zo hoog geloof ik
Ja. Gister nog heb ik Ivan uit de armen van zijn vader gegrist.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:37 schreef mama_papa het volgende:
Ik heb nog even niet bijgelezen hoor, ben erg druk met Tessa
Ik had nog even een vraagje, Tessa heeft echt de laatste week dat ze alleen maar bij mij wil liggen. Bij de visite is ze niet gezellig en zelfs papa is niet goed. Ze word echt alleen maar bij mij stil. Hebben jullie dit ook een periode gehad?
Heb je het over de speen van de fles of een speen om gewoon op te sabbelen?quote:Dan heb ik nog een paar vraagjes nu ik toch bezig benTessa snapt nog steeds niet helemaal hoe de speen werkt, ze doet haar mondje wijd open en als de speen in dr mondje zit snapt ze nog niet dat de speen erin zit en word ze erg boos en gaat met dr hoofdje schudden en mondje nog wagenwijd open (ze wil duidelijk wel de speen).
quote:Net zoals zoveel kindjes is Tessa ook heel erg druk met dr handjes, maar wat ze ook heeft is heel vaak dr handjes in gebalde vuistjesIvan was heel druk met zijn handen en hem helpt de Puckababy erg goed. Ik probeer hem nog wel eens zonder te laten slapen en dat is altijd een ramp. Klaarblijkelijk voelt hij zich op die manier geborgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zoals op de foto (ook als ze wakker is) en ook is ze erg schrikkerig (heeft ze waarschijnlijk van mij) Wat denken jullie dat dit kan zijn of is het normaal en hebben jullie kindjes dit ook?
Hij is trouwens ook vrij schrikachtig, maar dat heeft hij niet altijd gehad. Sinds hij alerter is is dat pas echt ontstaan. Als zijn opa en oma op hem passen is zijn neef daar ook en hij begint vaak te huilen omdat die plotselinge bewegingen maakt. Achja, sommige kindjes zijn nu eenmaal (sensorisch) gevoeliger, lijkt me. Als het je echt dwarszit moet je het eens ter sprake brengen op het consultatiebureau.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Hoe verzin je het!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Daar hebben jullie eigenlijk wel gelijk in. Misschien moet ik het gewoon maar laten varen en mezelf voor blijven houden dat het echt van voorbijgaande aard is (hoewel Elin volgens mij tot d'r eerste jaar 's nachts elke drie uur heeft gedronken, toch?). Dat scheelt ws een hoop extra 'stress'. Ik probeer 's nachts al niet meer op de wekker te kijken, dat scheelt ook. Maar ik wil wel weten hoe laat ze heeft gedronken, dus pak ik dan m'n mobiel en bel dan met m'n ogen dicht ons vaste telefoonnummer mbv de snelkeuzetoets. Dan kan ik de volgende morgen zien hoe laat dat is geweest.
Ik voel me juist beperkt als ik hem eens niet in de doek doe. Dan moet ik steeds gaan kijken omdat hij gaat huilen of ik heb mijn handen vol met baby zodat ik niks kan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:58 schreef Vlindur het volgende:
AsyFijn dat de doek zoveel voor je doet. Ik kan er maar weinig mee. Voel me erg beperkt in mn doen en laten. Ik gebruik hem alleen met het koken als Rienk aandacht wil. Schort er overheen en koken maar
En wat fijn dat ie zo goed slaapt 's nachts!
Ik zak door mijn benen, zoals het hoortquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:20 schreef Twinkly het volgende:
Asyniur ik doe ook alles als ik Niels in de doek heb, ook naar de wc gaanBehalve de was want dat wordt de laatste tijd wat zwaar als ik voorover buk en hij vindt het op de rug nog niet leuk genoeg.
Ik weet het eigenlijk niet...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Karin, móet je beginnen met 6 maanden of mág je beginnen met 6 maanden? Indien dat laatste: gewoon nog lekker even wachten en over een weekje (of 2) weer opnieuw proberen...![]()
Rienk doet dat ookquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:05 schreef NieuweUser het volgende:
Haha Stiemie, grappig!!
MP, hier begreep Isa het speentje eerst ook niet. Na blijven proberen kreeg ze het door! Ook over haar wangetje strijken hielp toen. Tot die tijd gebruikten wij onze pink!
Isa 'likt' trouwens sinds een paar dagen aan bepaalde dingen. Als er een doekje in de buurt van haar mondje ligt, gaat ze er steeds met haar tongetje tegenaan. Ook likt ze over haar handje om vervolgens heel vies te kijken!Kortom, alles wat in de buurt van haar mondje ligt wordt gelikt!
Welke heb je? Ik heb een Mutsy en die vind ik nog redelijk ruim.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:12 schreef fietsie het volgende:
Hoe herkenbaar; hier ook kleine vuistjes en *schrik* reacties; vooral als pappa domme dingendoet.
Mamma is blijkbaar stuk minder schrikwekkend![]()
![]()
We zijn vandaag voor ut eerst naar buiten geweest om "we zijn twee weken oud" te vieren :![]()
![]()
![]()
![]()
Helemaal dik ingepakt in de reiswieg op de terreinkinderwagen een blokkie om![]()
Is het trouwens normaal dat die reiswiegen zo klein zijn ? Met kruikkie erin, baby er een paar cm boven (hoeven geen gekookte pootjes) blijft er bovenin de bak nog maar een cm of 8 over!
Da's ook al wel een behoorlijke baby natuurlijk met 57 cm...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:16 schreef fietsie het volgende:
We hebben een Mutsy Urban Rider (oud model. 2002) en een 2 weken oude baby van 57cm...
Ze leveren ze hier in Friesland vrij compleet aan ja, van de ooievaarbrigadequote:Da's ook al wel een behoorlijke baby natuurlijk met 57 cm...
Nou, dan had jij een luxe ooievaar, want us jonkje was maar 50 centimeter en is nu net 57 centimeter met 12 wekenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze leveren ze hier in Friesland vrij compleet aan ja, van de ooievaarbrigade
Nou hij krijgt dus nog alles binnen wat hij nodig heeft. Dus niet te druk maken om die bijvoeding. Gewoon over een weekje of 2 opnieuw proberen. Tenminste zo zou ik het doen...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet...
Maar we zijn in ieder geval ook nog niet over naar opvolgmelk, dus wat dat betreft zou je denken dat we nog wel even zo door kunnen gaan.
Ik ben ook wel benieuwd wat de dietiste zegt (of eigenlijk typt in dit geval)
Een kruik in de kinderwagen? Kan ze zichzelf niet op temperatuur houden dan?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:12 schreef fietsie het volgende:
Is het trouwens normaal dat die reiswiegen zo klein zijn ? Met kruikkie erin, baby er een paar cm boven (hoeven geen gekookte pootjes) blijft er bovenin de bak nog maar een cm of 8 over!
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:53 schreef Asyniur het volgende:
Dan likt hij heel lief aan de tepel alsof hij wil zeggen: nou mama, om je een plezier te doen lik ik er nog even aan maar ik zit echt vol dus happen doe ik niet meer![]()
Rienk gaf kusjesquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:53 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Harry likt niet overal aan maar wel aan mama's tepels als hij genoeg gedronken heeft en mama nog een beetje blijft plagen om te kijken of hij echt genoeg heeft. Dan likt hij heel lief aan de tepel alsof hij wil zeggen: nou mama, om je een plezier te doen lik ik er nog even aan maar ik zit echt vol dus happen doe ik niet meer![]()
Wat leuk!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:00 schreef Twinkly het volgende:
[..]![]()
![]()
Niels is een gillerd! Ik vind hem zo groot lijken hier, voor Keshet moet hij wel een monster lijken!
Hier zei de kraamhulp dat je geen kruik in de wagen moet leggen als je ermee naar buiten gaat, omdat er een zeer kleine kans is dat dmv stoten/stoeprandschokken de kruik open kan gaanquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:01 schreef fietsie het volgende:
Denk dat die kruik meer onzekerheid van pappa's kant is of Abs wel warm genoeg blijft alsie rond loopt te kijken buiten....
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:00 schreef Twinkly het volgende:
[..]![]()
![]()
Niels is een gillerd! Ik vind hem zo groot lijken hier, voor Keshet moet hij wel een monster lijken!
Nee, dat weet ik niet eigenlijk, maar hij ziet er in zn gezicht minder goed uit dan anders. En hij gedraagt zich ook anders dan normaal Dus ik neem aan dat hij nog gewoon verhoging heeft. Maar volgende week maar es bijhouden wat zn normale temperaturen zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:38 schreef Linda2205 het volgende:
Vlindur, weet je Rienks normale temp? Lotte heeft 's avonds ook meestal 37.6 ofzo, dus dan zou 37.4 niks ergs zijn (tenzij je natuurlijk merkt dat Rienk nog steeds niet lekker is)
Wat is Niels leuk en lief!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:00 schreef Twinkly het volgende:
[..]![]()
![]()
Hahaha, ja niet verrassend hoor en daarbij vind ik het heerlijk om lekker de hele dag met 'm bezig te zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ja Happy, dat is hard werken hoor, een kleine baby!
Waarom krijgt Daan de gehoortest op het cb dan?
Hier was dat gelijk met de hielprik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:12 schreef lily het volgende:
Ben je alweer aan het werk, Lijnloos? Wat gaat het toch snel.
Ik moet officieel weer 23 maart beginnen maar ik heb vakantiedagen opgenomen tot 1 april.
Leah kwam vannacht om 1.00 uur, 3.00 uur en weer om 5.00
Nee hoor, helemaal niet! 't is een heerlijk mannetje wat lekker in zijn velletje lijkt te zitten daar!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:00 schreef Twinkly het volgende:
[..]![]()
![]()
dat is leuk nieuwsquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik heb over Lars geen nieuws, behalve dat hij zo lief en leuk is, en dat hij gewoon mijn kleine vriendje is![]()
Dat vind ik geen gek idee! Het heeft waarschijnlijk weinig zin om na te denken over hoe we Ivan kunnen veranderen, dus kunnen we beter onszelf aanpassen aan de situate opdat we het nog trekken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:17 schreef Stiemie het volgende:
Claudia eigenlijk geen tip behalve dan: pak elk moment slaap dat je kunt krijgen. Dus zo geen koffie, maar een kop thee en onder de wol. En verdeel de nacht in 2 delen. Bv de een van 20 tot 1 en de ander van 1 tot 7. Zo krijg je allebei ten minste nog een paar uurtjes slaap. En net als je meestal denkt: dit ga ik dus ECHT niet nog een nacht trekken, dan is het meestal voorbij![]()
Hoe doe je dat trouwens met de laatste voeding? Houd je hem daarna nog even wakker of stop je hem meteen in bed?quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:23 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, dat bleek hier uiteindelijk de gouden greep. Driekus krijgt zijn laatste voeding ergens rond negen uur en dat werkt stukken beter dan een voeding rond elf uur. Geen idee waarom, maar tis zo.
Ik ga het nu maar gelijk uitproberen. Als we maar niet juist een rommelnacht erdoor gaan krijgenquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:47 schreef Meimeltje het volgende:
Mefke: nou wel fijn dat het zo beter werkt hihi. Hier willen we dus ook af en toe eerder naar bed...en dan laten we hm dus maar gewoon slapen. Dan wordt hij dus zelf begin van de nacht wakker. Misschien ook maar eens wat eerder op de avond proberen, ben benieuwd
Nou ik heb hm om 21.30 uur de fles gegeven. Als slapendquote:Op donderdag 11 maart 2010 05:02 schreef NieuweUser het volgende:
Meimeltje, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Dat is ook een lekker ritme zeg! Hoeveel cc krijgt Minke nu per fles?quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:00 schreef Lijnloos het volgende:
Goeiemorgen!
Hier gaat de laatste fles (Van de 5) er ergens tussen 10 en 11 in. Dan slaapt ze door tot ergens tussen 6 en 8. Vannacht was ze wel effe wakker rond 5 uur, maar nam genoegen met haar speentje en sliep lekker verder
Ze zit nu op 5x 180/6 waarbij 3 schepjes Friso comfort (tegen spugen en krampjes) en 3 schepjes Friso extra (voor hongerige baby's en als nachtvoeding)... Die mix hebben we sinds een paar dagen nu voor de laatste en eerste fles, omdat we het idee hadden dat ze nog zoveel trek heeft na een fles... als je haar dan oppakt om te boeren ging ze helemaal over de zeik... huilen, gillen, krijsen maar niet boeren... tot we haar een speen gaven. Dus nu proberen we dit uit, eens kijken of het werkt, want meer in de fles kan niet.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef NieuweUser het volgende:
Oohh wat balen Claudia!
Hmm Meimeltje, dat klinkt ook wel goed zo! Misschien moeten wij het dan toch ook maar eens proberen!
[..]
Dat is ook een lekker ritme zeg! Hoeveel cc krijgt Minke nu per fles?
Isabeau, wat knap!!!
Ah ok! En hoe zwaar is Minke nu? Isa zit nu namelijk tussen de 5 en 6 flessen in, en ik heb nu het idee dat ik haar te weinig geef als ze 5 flessen krijgt (in totaal 150 cc per fles, dat is misschien te weinig om het daarop te redden).quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:33 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ze zit nu op 5x 180/6 waarbij 3 schepjes Friso comfort (tegen spugen en krampjes) en 3 schepjes Friso extra (voor hongerige baby's en als nachtvoeding)... Die mix hebben we sinds een paar dagen nu voor de laatste en eerste fles, omdat we het idee hadden dat ze nog zoveel trek heeft na een fles... als je haar dan oppakt om te boeren ging ze helemaal over de zeik... huilen, gillen, krijsen maar niet boeren... tot we haar een speen gaven. Dus nu proberen we dit uit, eens kijken of het werkt, want meer in de fles kan niet.
Haha ja het schijnt! Maar die van mij deed het nooit!quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:06 schreef Troel het volgende:
Valt wel mee hoe gek dat is hoor Sorbootje, dat doen ze wel vaker
nog een opmerking dan...quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:37 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ah ok! En hoe zwaar is Minke nu? Isa zit nu namelijk tussen de 5 en 6 flessen in, en ik heb nu het idee dat ik haar te weinig geef als ze 5 flessen krijgt (in totaal 150 cc per fles, dat is misschien te weinig om het daarop te redden).
We gaan eigenlijk wel een beetje offtopic, hoort eigenlijk in het flesvoedingstopic, maargoed.
Geef je afgekolfde melk of flesvoeding?quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:49 schreef ymme het volgende:
Hier een korte nacht gehad. Meneer had geen om te slapen, alleen als papa of mama hem vast had.
Zal vast komen omdat het allemaal nog nieuw is enzo. voeding van 24.00 uur, maar 20ml op en toen slapen, hij wilde niet meer. Toen 03.00 uur 80 ml met klein beetje overgeven. 06.45 80 ml op. En 09.00 uur, 40 ml en weer diepe slaap. Wilde hem tussen door boertje laten doen. Niet meer doen dus!
Verder genieten we vollop van hem. Wel enorm wennen!
Flesvoeding!quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geef je afgekolfde melk of flesvoeding?
Baal je er van dat de bv niet is gelukt? OF heb je er vrede mee? Je hebt natuurlijk een andere start gehad, doordat Mart in het zkh heeft gelegen enzo.quote:
Kijk maar ff in het kinderfototopic.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Sorbootje het volgende:
Webkim! Welkom! En gefeliciteerd met Morris! Doe es een fotootje
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:58 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
nog een opmerking dan...
Minke was bij de vorige keer cb (23 feb, dus bijna 3 weken geleden) 4540 gram... beetje onder de maat, maar sinds een dag daarvoor zijn we overgegaan van 150 naar 180. en daarvoor zat ze al een hele tijd op 5 flessen ipv 6... had ze zelf zo bedacht.Ik merkte per ongeluk dat het in eens een fles minder was geworden en zij vond het best, dus lekker zo gelaten.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:09 schreef Troel het volgende:
Welkom Webkim en ymme.
Ymme, wat naar dat Mart zo allergisch is!
dat heb ik even gemist?quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:09 schreef Troel het volgende:
Welkom Webkim en ymme.
Ymme, wat naar dat Mart zo allergisch is!
Zie F&F, ze doet de hond weg, omdat ze na een dag al weet dat Mart allergisch is.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dat heb ik even gemist?
maar dan is het toch juist heel verstandig om BV te proberen? (of in elk geval afgekolfde melk te geven?)...
Wat is dat nou weer voor vraag? Zou je die vraag ook stellen als het antwoord BV was geweest? Sorry hoor, maar ik vind dit weer typisch zo'n dozig en bemoeierig OUD-ding.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Ymme; ik ben ook benieuwd met welke reden Mart FV krijgt? bewust voor gekozen?
Ze had zelf in Z&G aangegeven BV te willen gaan geven, dan is het toch niet zo'n rare vraag?quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef m@x het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor vraag? Zou je die vraag ook stellen als het antwoord BV was geweest? Sorry hoor, maar ik vind dit weer typisch zo'n dozig en bemoeierig OUD-ding.
Kennelijk geeft ze nu dus FV. De reden is toch verder niet belangrijk. Maar goed, ik begeef me alweer te lang op babygebiedquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:43 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ze had zelf in Z&G aangegeven BV te willen gaan geven, dan is het toch niet zo'n rare vraag?
proppen...quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef Incantrix het volgende:
Ik zit me sowieso af te vragen hoe lang hij nog in de maxicosi kan, ik heb echt het idee dat hij amper nog past, maar een kinderstoel kan pas vanaf 9 kilo en dat durf ik eerlijkgezegd ook nog weer niet. Iemand een idee?
Dan ga ik nu maar even douchen en een nieuw potje infacol halen
idd...baby's zijn tenslotte niet jouw dingquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:48 schreef m@x het volgende:
[..]
Kennelijk geeft ze nu dus FV. De reden is toch verder niet belangrijk. Maar goed, ik begeef me alweer te lang op babygebied![]()
Dat heb ik inmiddels voor mezelf wat meer genuanceerd. De baby's zijn misschien wel okay maar het vreselijke getrut wat er vaak bij komt kijken nietquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
idd...baby's zijn tenslotte niet jouw ding
Dankje!quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:54 schreef DaviniaHR het volgende:
thx, nweser. trouwens, mooi kindje is isa!ik zag haar nog langsflitsen in het fototopic.
oh, dit is echt erg! 3 posts in 5 minuten
verslaafd en zo...
en dat terwijl ik me voornam om wat te gaan minderen...
Je mag het vanaf dag 1 gebruiken, kan druppeltjes door de fles doen of geven met een lepeltje, voor elke voeding. Het helpt wel vrij snel, een dagje denk ik? Kan je halen bij de apotheek, miss ook de drogist, dat weet ik niet. Succesquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:58 schreef mama_papa het volgende:
Wat gaan jullie snelKan het niet bijhouden zo hoor
Ik las dat er een kindje weer krampjes heeftJe gaat infacol (ofzo
) halen? Werkt dat direct en vanaf wanneer mag je dat gebruiken?
Tessa heeft sinds gisterenochtend enorm veel last van krampjes, heel zielig! Nu is ze in slaap gevallen door te huilenKan ik dat spul al halen of moet ik eerst kijken of het vanzelf over gaat aangezien ze anders vrij weinig last heeft van krampjes..
Voor de werkende mama's
Voor de slechtslapende mama's
Voor de rest
Je kan proberen haar buikje te masseren, lekker warm te maken met warme lappen enz... Krampjes horen er ook wel gewoon bij... Ja het is heel zielig.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:02 schreef mama_papa het volgende:
Dankje voor je antwoord, maar mag ik het nu al geven of moet ik wachten tot ze er vaker (meerdere dagen) last van heeft aangezien ze 'pas' sinds gisterenochtend enorm veel pijn heeft.
Wilde ik net zeggenquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:05 schreef NieuweUser het volgende:
M_P, het kan geen 'kwaad' dus je kunt het altijd proberen. Zielig dat je meisje er zoveel last van heeft!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef freecell het volgende:
Aorak, goed nieuwsFijn dat het beter lijkt te gaan!
Hier alles goed. De langste krijsbuien zijn nu ongeveer 10 minuten (en 3x pr dag oid) en hebben als ik naar de scheten luister veel te maken met krampjesDat kunnen we wel aan, wat een verbetering zeg!
's nachts weet ik niet zo goed. Ik aai hem heel vaak even weer in slaap en doe ook redelijk vaak de speen er even weer in, maar aangezien hij in de co-sleeper slaapt, word ik er niet echt wakker van. Steek gewoon een hand uit. Al probeer ik wel eens een speen in zijn oor te stoppen als hij weer gedraaid is
Hehe dat doe ik vaak om Jen te plagen (niet als ze slaapt dus). Dan stop ik de speen in haar oor -> Nee mama niette ooi-j.... In de neus -> Nee mama niette neufsquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef freecell het volgende:
Aorak, goed nieuwsFijn dat het beter lijkt te gaan!
Hier alles goed. De langste krijsbuien zijn nu ongeveer 10 minuten (en 3x pr dag oid) en hebben als ik naar de scheten luister veel te maken met krampjesDat kunnen we wel aan, wat een verbetering zeg!
's nachts weet ik niet zo goed. Ik aai hem heel vaak even weer in slaap en doe ook redelijk vaak de speen er even weer in, maar aangezien hij in de co-sleeper slaapt, word ik er niet echt wakker van. Steek gewoon een hand uit. Al probeer ik wel eens een speen in zijn oor te stoppen als hij weer gedraaid is
Whehquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hehe dat doe ik vaak om Jen te plagen (niet als ze slaapt dus). Dan stop ik de speen in haar oor -> Nee mama niette ooi-j.... In de neus -> Nee mama niette neufs![]()
Dikke lol.
Aaah, dankdankdank! Ik zit me dat al een tijd af te vragen, omdat Stef zo enorm hard groeit enzoquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:51 schreef DaviniaHR het volgende:
trixie, ze mogen in de kleine mc tot de oren aan de bovenkant eruit steken. uitstekende voetjes zijn niet relevant.
Ruben snapt die grapjes dus echt niet. Hij kan dan echt heel onbereikbaar boos worden!quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hehe dat doe ik vaak om Jen te plagen (niet als ze slaapt dus). Dan stop ik de speen in haar oor -> Nee mama niette ooi-j.... In de neus -> Nee mama niette neufs![]()
Dikke lol.
Succes!quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik nu drie dagen lang ga proberen hem zoveel mogelijk wakker te houden overdag. Wie weet werkt het!
Ja, niet normaal! En die maand die is voorbij gevlogen.....voor mijn gevoel heb ik echt veel gemistquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:48 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Succes!![]()
DJ, is Lucas al weer een maand!? Wat gaat het snel!
Ik heb zelf geen MC, maar bij onze zit tussen de beentjes een knop en dan kan je de gordeltjes langer maken...Stef groeit hard, maar vast niet zo hard dat die gordeltjes al te kort zijn toch?quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:39 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Aaah, dankdankdank! Ik zit me dat al een tijd af te vragen, omdat Stef zo enorm hard groeit enzoWat ik me dan wel afvraag is of die gordeltjes dan niet te laag uit de rugleuning komen? Ze zitten nu al ter hoogte van zijn schouderbladen en ik moet mijn kind een beetje kromtrekken om ze vast te kunnen doen.. Of doe ik hem er gewoon verkeerd in? Zou wel iets voor mij zijn hoor
Linda, we hebben een MC cabriofix en de rol is er inderdaad al een tijdje uit (mét die rol lag hij met zijn kin op de borst zeg maar.. En dikketerug
Misschien is dat wel de sleutel Claudia! Ik hoop het écht heel erg voor jequote:Op donderdag 11 maart 2010 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik nu drie dagen lang ga proberen hem zoveel mogelijk wakker te houden overdag. Wie weet werkt het!
Ja, die knop had ik al wel gevonden, maar de gordeltjes zitten nu al op een flink lange stand.. Nu past het nog wel en kunnen we ze ook nog wel iets verlengen, maar als hij er nog in moet tot hij met zijn oren bij het randje is vraag ik het me af.. Maar dat zien we dan ook wel weer he?quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:00 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen MC, maar bij onze zit tussen de beentjes een knop en dan kan je de gordeltjes langer maken...Stef groeit hard, maar vast niet zo hard dat die gordeltjes al te kort zijn toch?Of en bij onze kan je de gordeltjes ook iets hoger stellen, zodat ze weer goed over de schoudertjes vallen. Even kijken of ik een foto kan vinden voor je
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6968&groep_id=39&merk=929&m=929
Die hebben wij. Die knop voorop is om de gordeltjes te stellen en als je de zitverkleiner eraf haalt, zie je gaatjes zitten waar de gordels doorgaan. iets daarboven zit nog zo'n setjes gaatjes, zodat de gordeltjes naar boven kunnen worden verplaatst, als het kindje groter is
Klopt, bovenste gaatjes zitten de gordeltjes doorheenquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:06 schreef mefke79 het volgende:
Icantrix, er zitten twee openingen voor schoudergordels in de mc, heb je ze al in de hoogste stand staan?
Driekus komt er met de beentjes ook al uit, hoofdje zit nog netjes. Ik vind em alleen steeds lastiger te tillen. Ik breng naar het kdv en manlief haalt op, dus de mc blijft op het kdv staan. En dus sjouw ik met kind en mc elke dag, dat is bijna niet te tillen. De auto dus maar dicht bij het kdv zetten.
Bij mc online kan je het trouwens goed zien, die gordels.
En ik zit hier op mijn handen om niets te zeggen over Ymme..het lukt nog![]()
Webkim, wat een enorm mooi manneke heb jij gebakken zeg! Ook zo mooi licht haar. Wauw. Je moet er wat voor overhebben, maar dan heb je ook wat.
Dat is niet nodig om te zeggen hoor, maak ik ook op uit alle posts over hoe je over hem schrijft!quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Bedankt voor de virtuele knuffels! ik prijs me trouwens ook gelukkig met onze zoon, ookal gaat het nu rot met slapen.
Kom ook twitteren!quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:06 schreef mefke79 het volgende:
En ik zit hier op mijn handen om niets te zeggen over Ymme..het lukt nog![]()
Ja sorry, sommige zijn erg prive dus vreemden wil ik er niet meer bij hebben,(Ik had meer onbekende followerd dan bekende op het laatst) maar het is echt leuk hoor!quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:31 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, twitter..eh, ja, ben ik nog niet geheel in thuis. Heb laatst wel 'meegelezen' bij webkim (ja hoi, webkim!) maar heb zelf geen account. En ik mag jouw tweets dus niet lezen. Ik kijk vanavond thuis effe.
Ik mag hier op het werk eigenlijk ook helemal niet op internet, heb gelukkig een functie waarbij het wel kan. Maar straks, bij mijn nieuwe baan, zal het nog wel verder afgeschermd zijn. En geen idee hoe het daar zit met het gebruik van mobieltjes (tis in een ziekenhuis).
Nee!quote:
Ja, dat bedoelde ikquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:48 schreef Linda2205 het volgende:
Over schrikken gesproken, dat deed Niels toch een tijdje heel erg? Dattie er in bleef hangen enzo. Hoe is dat nu?
Tja, je hebt wel gelijk eigenlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee!![]()
Doe dat dan idd maar op twitter ofzo, hier hoort het niet. Het is niet eens in de buurt van on-topic omdat het Troel was die het gebeuren hierheen sleurde en niet Ymme zelf.
Fijn dat het verbetert is en dat jullie er beter op in kunnen spelen. Lijkt me heel vervelend om te zien, maar ook voor Niels!quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ikHij heeft het nu nog af en toe maar niet meer zo extreem, hij begint nu direct te huilen in plaats van eerst een tijdje verkrampt te blijven liggen en ik kan hem sneller troosten. Hij heeft het vooral wanneer hij heel moe is.
Oh dat wilde ik nog vragen, trillen jullie kindjes ook zo met hun armpjes wanneer ze moe zijn? Dat doet Niels als ik hem op het verschoonkussen heb liggen.
De eerste keer dat ik het merkte heb ik mn moeder geroepen (was in NL)... ik dacht dat ze niet goed werd ofzoquote:Op donderdag 11 maart 2010 15:05 schreef Twinkly het volgende:
Ja, echt super dat dat beter gaat, sowieso gaat alles makkelijker sinds een paar weken![]()
![]()
Trillen met de armpjes bij heel hard huilen doet hij inderdaad ook, met het kinnetje niet geloof ik. Dat trekken van het hoofd lijkt me een naar gezicht?
quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:27 schreef Lijnloos het volgende:
Zojuist de combi draagdoek, pittenzak en krampjes getest... werkt goed gelukkig. Nu weer blije baby!
lol aawhquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Konijn vond Driekus alleen leuk om bovenop te zitten zodat ie bij het speeltje kon dat boven em hing. En omgekeerd zag Driekus de nijnen niet eens.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:18 schreef Keshet het volgende:
Hier alles ok!
Teigetje heeft het 'zelf ademen met een beetje hulp' goed onder de knie!
Volledige update volgt strakkies.
Ow, en ik wil ook Twitteren met jullie!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef mefke79 het volgende:
Brakke telefoonfoto, maar zie hier Nijn op Driekus
[ afbeelding ]
disclaimer: dit is het domste konijn ever, dus dan durf ik dit wel aan. Bovendien, nog geen kilo en praktisch tandenloos. En had ik al gezegd dat ie dom is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |