abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78922437
Het vorige deel

Kleine babietjes

11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-03-2010 12:42:03 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:42:52 #2
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78922454
Karin moet overmorgen al weg

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78922481
Ach, arme Rienk.

Mijn CB heeft me ook verteld over de mogelijke bijwerkingen van de prikjes, waaronder koorts.

Ik ben trouwens ook van het 'uitzieken' en het is eigenlijk niet eens bij me opgekomen om paracetamol in huis te halen voor Ivan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78922511
Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:
BJ, Evie ook ziek. Wat naar. Kusje op dr bolletje
Edit- Fijn dat ze opknapt al!

Karin, Mooi dat het eten goed gaat, maar wel raar dat hij 's avonds zo'n huilbui krijgt

Keshet, wat een fijne zelfspot hebben jullie, ik moest lachen om de appelmoes Kunnen jullie wel goed slapen trouwens? Hoe verwerken jullie dit toch allemaal?

Rocka, Joekeloekus.. We hadden het allemaal al maanden kunnen weten!

Takkembah, kun je Alexa niet iets verdikkends geven? Die knalbroeken zijn toch niet tof zo?

Lijnloos, hoe kon het dat Minke 's avonds zo overstuur was? Puur wegens de indrukken dat papa er de dag was en niet jij?

Zo. Ik ben weer bij

Rienk ligt in bed. Mocht ie om 12:00 nog slapen dan maak ik hem wakker om te drinken. En kijk dan of ik er een mol in stop.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:38 schreef mefke79 het volgende:
Mijn cb geeft ook gewoon toe dat kindjes ziekig kunnen worden van prikken. En omdat Driekus er vrij extreem op reageert (echt hoge koorts) kreeg ik zelfs de tip om al paracetamol te geven voor de prik. Werkt prima.
Vlindur sterkte met em. En Bj jou meisje ook al ziekjes, hopelijk wordt ze snel beter. Alexa al op de goede weg, mooi zo. En Teigetje doet het helemaal prima, fijn Keshet, nog even geen operatie.
Karin, heeft Lars niet gewoon al last van een aankomend sprongetje? Driekus is ook uit zijn hum de laatste dagen, dus heb de oeiikgroeibijbel er maar eens bijgepakt. En ja hoor, deze sprong kan zich redelijk vroeg aankondigen en Driekus houdt zich daar weer keurig aan. Hij is gewoon aan het zeuren bij tijd en wijlen, ongelofelijk. Vannacht was is er al om kwart over vier voor zijn fles. Ja he, dat is 2 uur te vroeg. Heb em toen water gegeven, maar daar ging de honger niet van over. Uiteindelijk om half zes maar een fles gegeven die er prima inging en daarna ging meneer weer slapen. Mooi, want ik ben zelf nog lang geen 100%
pi_78922577
Ik vraag me af of Ivan in een sprongetje zit. Ik heb geen mailtje gehad van Oei ik groei, dus het zal wel niet. De hele week is hij al een beetje uit z'n doen. Gister bij z'n oma en opa was hij ook niet op z'n best en vannacht was een absoluut dieptepunt omdat hij vanaf half 2 elk half uur wakker werd. Ik had nachdienst.
pi_78922613
Op zich was ik de eerste keer ook van uitzieken, maar de koorts liep snel op en werd zo hoog. En Driekus wilde niet meer drinken en heeft er echt nog dagen last van gehad. Dus de tweede keer nam ik het risico niet, toen stopte ik alsnog te vroeg met de paracetamol, liep de koorts weer op (meer dan 24 uur na de prik) en dronk ie weer niet. De laatste keer ging het beste, gewoon minimum dosering paracetamol en na anderhalve dag was het goed. Toen heeft ie alleen verhoging gehad, geen koorts.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:53:54 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78922813
Jemig, al die zieke kindertjes! Beterschap voor jullie allemaal en succes voor de papa'en de mama's
De mijne mag niet ziek worden hoor

Wij zijn net gaan wegen op het consultatiebureau en meneertje was 3315 gram. In 2 weken tijd dus ruim 200 gram aangekomen. Mijn kleine vreetzakje

En nachtvoedingen? Daar doen wij niet aan. Das voor kleine baby's
Laatste voeding is hier om 0:00 en dan slaapt meneer door tot 6 uur. Dan maakt mama hem 'wakker' om nog wat te drinken. Maar het kost wel moeite om hem drinkende te houden.

Verder is het een leuk en makkelijk manneke dat graag bij mama ligt. Draagdoek is hier echt favoriet en staat garant voor uren slapen terwijl mama vanalles kan doen. Maar hij slaapt ook makkelijk in zijn eigen wiegje/ledikantje, zolang het maar na de voeding is en het donker is.
Wij hebben echt heel erg geboft met ons prulletje (of kaboutermans zoals papa hem noemt)
En volgens mij heeft hij net een poging tot lachen gedaan
pi_78922866
Ah, nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Weer een hoop zieke kindjes. Het is dat jij niet op de meet bent geweest, Vlindur, anders zou je toch gaan denken dat ze allemaal hetzelfde virus hebben opgelopen, Kan ook bijna niet anders met al die snotneuzen op een kleed.

Ik vind Lente ook nog steeds geen Lente hoor. Ik noem 'r eigenlijk ook nooit zo. Alleen maar tutje of tuttebel. Ik vind het vooral gek als anderen 'r Lente noemen of vragen: "Hoe is het het met Lente?" Vind het zo onwennig en soms zelfs een beetje genant om dan te horen dat zij haar naam met zoveel vanzelfsprekendheid uitspreken, terwijl ik er zelf nog best wat moeite mee heb.

Maar ach, alles went!

Keshet, fijn om je upadates te lezen. Ik weet niet zoveel te zeggen, kan me met geen mogelijkheid voorstellen hoe het voor jullie is. Maar ik wil jullie en klein Teigetje wel heel veel sterkte wensen.

Tutje hier is weer helemaal beter. Alleen zijn wij hier nu weer wat grieperig. Voor de zóveelste keer. Echt, we waren nóóit ziek, en de laatste maanden (lees: vanaf het moment dat Lente naar de kinderopvang gaat) zeker al drie keer. Ik hoop maar dat we straks alle virussen van het komende jaar achter de rug hebben.

Morgen naar de KNO-arts (thanks for asking, Trix ). Het bobbeltje in d'r oor is helemaal weg, maar ik ga toch maar even. Ik heb er nog een goeie foto van, dan neem ik die wel mee. Dan kan ie me iig vertellen wat het geweest is en hoe ik het eventueel kan voorkomen.

De nachtvoedingen zijn helaas nog steeds niet voorbij. Omdat ze de laaste dagen slecht dronk, heb ik 'r 's avonds ook maar geen kv gegeven. Ik was bang dat m'n productie dan helemaal zou kelderen. De afgelopen nachten was het dus weer standaard 02:00 en 05:00 uur.

Zat me te bedenken dat het misschien best wel eens kan komen omdat ik 'r overdg ook gewoon om de drie uur ben blijven voeden; ik heb dat nooit opgerekt naar vier of vijf uur. En per keer krijgt ze dus ook max. 150 cc. Vaak nog minder zelfs, schat ik. Da's een stuk minder dan de hoeveelheden die ik bij jullie lees. Ook 's avonds krijg ik er met geen mogelijkheid meer in dan die 150 cc. Dan zit ze echt nokkievol. Zou het niet kunnen dat d'r maagje daardoor ook wat minder in één keer kan hebben; wat kleiner is gebleven, zeg maar? En dat het helpt om 'r overdag wat meer te geven zodat d'r maagje wat oprekt en ze 's avonds wat meer kan drinken zodat ze daar 's nachts wat langer op kan slapen?

Als het nog te volgen is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 09-03-2010 11:07:26 ]
pi_78922976
Asy Fijn dat de doek zoveel voor je doet. Ik kan er maar weinig mee. Voel me erg beperkt in mn doen en laten. Ik gebruik hem alleen met het koken als Rienk aandacht wil. Schort er overheen en koken maar En wat fijn dat ie zo goed slaapt 's nachts!

Hij schreeuwde zonet even, dus ik kijken; sliep hij gewoon nog. Arm ventje..

Claudia, hoe bevalt je droger eigenlijk?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:00:25 #10
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78923037
Mefke wanneer is dat sprongetje dan? Aangezien we dezelfde uitgerekende datum hadden enzo...

Nu eerst weer rennen want druk bezig met zindelijkheidstraining Linde. Lees: om het uur een schone broek aandoen en dweilen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:04:00 #11
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923147
Ssserpente, geen idee of je theorie klopt,maar het is het proberen waard lijkt me zo.
En over die kdv virussen hier ook weer een slachtoffer, gisteren niet gaan werken en ook nu nog in bed, met van die heerlijke blosjes op mijn wangen. Voor mij de tweede keer, manlief lijkt maar niet van zijn verkoudheid af te komen, die is nog zwaarder de pineut.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:06:41 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923220
Stiemie sprong zelf tussen 25 rn 27 weken en dan kunnen ze al last hebben vanaf 22 weken. Goh, volgens mij zit Driekus dan heerlijk op schema, hij was gisteren 23 weken en was 11 dagen te laat.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:07:15 #13
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78923237
oooo Asy wat heb jij een heerlijke makkelijke mannetje gebakken!! Klinkt heel erg fijn!

aaaaah Vlindur; Rienk is dus ook niet helemaal lekker. Sneu he? En zal vast van die prikjes komen denk ik. Ik hoop dat hij zich ook snel wat fitter gaat voelen.

En Alexa nog steeds diarree. Arme meid. Maar gelukkig komt er ook iets meer poep-poep bij. Hoop dat het daar ook de goede kant op gaat.

@Lijnloos: Minke dus een beetje overprikkelt? lastig is dat. Ik heb dat met Evie ook een paar keer mogen meemaken.. en vond het niet makkelijk om dr toen weer een beetje rustig te krijgen.

@Ssserpente; fijn dat Lente weer beter is!!
en misschien was het idd wel een virus; dat IK heb opgepikt en weer heb over gegeven aan Evie. (zal idd niet vreemd zijn na die meet)

Evie heeft inmiddels haar 2e flesje op. Temp is nu 37,9. Ze heeft nog steeds wel rode wangetje en een beetje lodderige oogjes. maar ze is al wel veel vrolijker dan gister, toen heeft ze eigenlijk de hele dag alleen maar gemoppert en gehuild... en nu zitten er al wel wat meer lachjes en geluidjes in... gelukkig maar.
zo leuk; ze is nu echt geluidjes aan het herhalen. zo lief!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78923298
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:48 schreef mefke79 het volgende:
Op zich was ik de eerste keer ook van uitzieken, maar de koorts liep snel op en werd zo hoog. En Driekus wilde niet meer drinken en heeft er echt nog dagen last van gehad. Dus de tweede keer nam ik het risico niet, toen stopte ik alsnog te vroeg met de paracetamol, liep de koorts weer op (meer dan 24 uur na de prik) en dronk ie weer niet. De laatste keer ging het beste, gewoon minimum dosering paracetamol en na anderhalve dag was het goed. Toen heeft ie alleen verhoging gehad, geen koorts.
Dat ik van het uitzieken ben is niet echt een principiele keuze, hoor, het is meer een calvinistische gewoonte. Ik vind het dan ook een beetje suf van mezelf dat ik niet eens paracetamol in huis heb, want het gaat vast nog een keer gebeuren dat Ivan koorts krijgt en heel zielig is en ik niets liever wil dan het voor hem wat draaglijker te maken.
pi_78923328
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:58 schreef Vlindur het volgende:

Claudia, hoe bevalt je droger eigenlijk?
GEWELDIG! Alleen het opvouwen van de was, he?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:12:30 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923370
claudia, was kan je ook gewoon ongevouwen weer gebruiken hoor, zo wordt je droger gewoon een extra wasmand voor droge was
pi_78923398
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

GEWELDIG! Alleen het opvouwen van de was, he?
Wahaha! Wat een weelde he
En ja.. Daar zouden ze ook nog iets voor moeten uitvinden.. Maar verder ben je nu zeker snel klaar, of niet dan!
pi_78923605
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:55 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Lente ook nog steeds geen Lente hoor. Ik noem 'r eigenlijk ook nooit zo. Alleen maar tutje of tuttebel. Ik vind het vooral gek als anderen 'r Lente noemen of vragen: "Hoe is het het met Lente?" Vind het zo onwennig en soms zelfs een beetje genant om dan te horen dat zij haar naam met zoveel vanzelfsprekendheid uitspreken, terwijl ik er zelf nog best wat moeite mee heb.
Voor mij is zij Lente en ben jij de tuttebel.

Wanneer gaan kindjes zelf eigenlijk begrijpen dat hun naam van hen is? Ik had gister Ivan op schoot en hij keek elke keer naar me als ik 'Ivan' zei (wat hij niet deed als ik iets anders zei). Het kan toch niet dat hij dat nu al 'begrijpt'? Achja, misschien haal ik het in m'n hoofd.
quote:
Tutje hier is weer helemaal beter. Alleen zijn wij hier nu weer wat grieperig. Voor de zóveelste keer. Echt, we waren nóóit ziek, en de laatste maanden (lees: vanaf het moment dat Lente naar de kinderopvang gaat) zeker al drie keer. Ik hoop maar dat we straks alle virussen van het komende jaar achter de rug hebben.
Beterschap!

Ik zit hier nog in m'n ochtendjas omdat ik wat bij wilde pitten (ik heb veel uren gemaakt de laatste tijd dus ik verdien wel een rustig thuiswerkdagje), maar ik denk dat dat er niet meer van gaat komen. Ik wou dat ik 's middags bij kon slapen, maar dat vermogen bezit ik eenvoudigweg niet.
quote:
Zou het niet kunnen dat d'r maagje daardoor ook wat minder in één keer kan hebben; wat kleiner is gebleven, zeg maar? En dat het helpt om 'r overdag wat meer te geven zodat d'r maagje wat oprekt en ze 's avonds wat meer kan drinken zodat ze daar 's nachts wat langer op kan slapen?
Je kunt het proberen om te rekken, maar mijn ervaring is dat het heel lastig is om oorzaak en gevolg te ontwarren. Wij hebben een paar dagen proefgedraaid met 4 voedingen. In die periode ging Ivan ook weer vaker wakker worden 's nachts. Inmiddels zitten we weer op 5 voedingen en wordt hij nog steeds voortdurend wakker 's nachts. Ik heb geen flauw idee meer waar het door komt en probeer er maar niet meer over na te denken. Het zal ooit wel beter worden.
pi_78923681
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:12 schreef mefke79 het volgende:
claudia, was kan je ook gewoon ongevouwen weer gebruiken hoor, zo wordt je droger gewoon een extra wasmand voor droge was
pi_78923750
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Takkembah het volgende:
Karin moet overmorgen al weg

Mag ik verlenging? Ik wil niet weg

Freeceel, we halen altijd eerst Meike uit bed, die parkeren we beneden in de pyama voor een Plop-filmpje met een beschuitje en melk, dan halen we Lars en krijgt die de fles.
Maar nu ligt Lars over het algemeen sochtends alleen maar blij te zijn in bed, die krijst niet de hele toko aan elkaar omdat hij honger heeft.

Verder moet ik nog even bijlezen!

Maar ik heb beloofd dat ik mijn locatiehoofd zo zou bellen, en daarom zit ik nu mega gestresst te zijn....let's get it over with....ze wil alleen maar weten hoe het gaat hoor, maar bah STRESS krijg je ervan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78923836
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepunt

Ssserpente en Claudia, ik heb de hoop ook laten varen dat ik zelf invloed heb op de nachten van Isabeau. Het gaat gewoon in periodes. Ze heeft een tijdje de hele nacht doorgeslapen, maar momenteel ben ik blij als ze het bij één nachtvoeding laat. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze zal er wel behoefte aan hebben. En op een dag gaan ze doorslapen hoor. Tot die tijd koester ik die intieme nachtelijke momentjes maar. (en helaas, ook ik kan overdag niet slapen, dus koester ik die wallen onder mijn ogen ook maar)
pi_78923865
Confronterend hè, Karin... en dan heet dat andere topic ook gewoon GROTE babietjes topic. Wat nou GROOT?!

pi_78923898
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:28 schreef Sorbootje het volgende:
Confronterend hè, Karin... en dan heet dat andere topic ook gewoon GROTE babietjes topic. Wat nou GROOT?!

sssssst ik ben nog in ontkenning
pi_78923932
sorry
pi_78924000
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepunt

dinsdag 9 maart 2010 @ 11:35:38 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78924063
quote:

[..]

* DaviniaHR kijkt naar haar eigen wasmand vol met schone, ongevouwen was...

tan, wat raar dat ze zeggen dat die kleintjes geen koorts krijgen van de prikjes?

ssserpente, ik dacht dat jij bv gaf? of kolf je? naja, tzal wel en anders kan je een keer proberen om 180cc in een fles te doen, en als ze dan 30cc laat staan, weet je genoeg

stiemie, hoe gaat het met de rapley?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78924084
Keshet wat fijn dat Teigetje eerst nog de tijd krijgt om te groeien en sterker te worden voordat ze geopereerd gaat worden!!

BJ fijn dat je meisje alweer aan de beterende hand is

Kusje voor arme zieke Rienk

Takkembah fijn dat de diarree wat minder wordt

Haha van die droger, dat doe ik ook en de vloer voor de droger is ook een prachtige opslagplek was opvouwen ik ben iedere dag weer de klos met die twee wassen die gedraaid moeten worden en ik ben heel goed in bergen schone was opsparen

Niels reageert sinds een week ofzo ook op zijn naam
En dat "sprongetje" hmm, twee weken geleden had Niels dat hij uti zijn doen was en kon hij daarna ineens veel meer maar geen sprongetjes-mail gekregen. Maar vanaf 3 maanden zijn de sprongetjes ook meer individueel, meer afhankelijk van de milieuomstandigheden.

Ik ben helemaal niet van het vergelijken wat een ander kind al kan en mijn kind nog niet enzo maar nadat de fysio van de week langs kwam voel ik me ineens onzeker over Niels ontwikkeling. Of ik hem niet te weinig stimuleer ofzo. Ik moet hem van haar op zijn zij leggen zodat hij leert rollen, hij is wat stijf in zijn heupen, maar hij valt steeds weer terug op zijn rug. Hij raakt dan al heel snel gefrustreerd want iedere keer als hij op zijn rug valt is hij zijn speeltje kwijt. Op zijn buik leg ik hem wel vaak maar niet heel lang omdat hij heel veel spuugt en dat blijft maar komen in golfjes, dat vind ik zo sneu.
Sowieso is zijn frustratietolerantie niet zo hoog geloof ik
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78924285
Claudia, naam herkennen schijnt pas bij 9 maanden te zijn, las ik een paar dagen terug ergens, maar ik heb ook het idee dat Lars al wel op zijn naam reageert.
En trouwens, even terug vroeg jij toch wanneer ze in het fietsstoeltje kunnen? Nou, als ze zelfstandig kunnen zitten, gemiddeld met 9 maanden dacht ik. Het is wel belangrijk dat ze het hoofdje ook goed en lang omhoog kunnen houden, omdat het nekje de klappen opvangt.

Mefke, een sprongetje? Wie weet? ik zit helemaaaaaal niet in dat oei ik groet gebeuren, ik weet ook echt niet hoeveel weken Lars nu is. Hij is over 2 dagen een half jaar, dat is alles wat ik weet.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:46:57 #29
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78924433
quote:

[..]

* Takkembah meldt zich
Alexa en Seth zijn lief
pi_78924442
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:10 schreef Tan het volgende:
Ohw wat zielig voor Rienk... en dan beweren ze op het CB nóg dat kindjes niet ziek of koortsig worden van inentingen... maar je hoort het toch zo vaak. Daarom wilde ik dus pas inenten met drie maanden en niet twee maanden... vonden ze maar raar, want een kind krijgt geen koorts van prikjes... Vreemd, mijn kinderen wel. Misschien hebben ze dan wat anders al onder de leden, dat hun weerstand door de entingen keldert, maar hoe dan ook houdt het verband.
Heb je al paracetamol gegeven?
Wat raar zeg! Hier plakken ze juist een sticker in je CBboekje met paracetamol advies, van hoeveel gram bij welk gewicht enzo, en zei ze dat verhoging en wat koortsig zijn juist vaak voorkwam.
Wolf had de dag van de prikjes 's avonds echt wel 38.7 en die was echt totaal niet ziek van tevoren.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78924444
quote:
Ooh, dá's erg! Maar ook wel eens lekker voor het schijt-aan-alles-gevoel.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Voor mij is zij Lente en ben jij de tuttebel.
Zeg. Ik heb al een minderwaardigheidscomplex.

quote:
Wanneer gaan kindjes zelf eigenlijk begrijpen dat hun naam van hen is? Ik had gister Ivan op schoot en hij keek elke keer naar me als ik 'Ivan' zei (wat hij niet deed als ik iets anders zei). Het kan toch niet dat hij dat nu al 'begrijpt'? Achja, misschien haal ik het in m'n hoofd.
Volgens mij met een maand of negen pas of zo, las ik laatst. Maar dat zegt niets, lijkt me. Je zal toch onbewust de intonatie ook wel anders leggen als je z'n naam roept. Lente voelt zich helemaal niet getriggerd door uitspraken die bedoeld zijn om d'r aandacht te trekken. Je kan gillen, roepen of fluiten, als iets anders d'r aandacht heeft, gunt ze je geen blik waardig.
quote:
Beterschap!
Dank je!
quote:
Ik zit hier nog in m'n ochtendjas omdat ik wat bij wilde pitten (ik heb veel uren gemaakt de laatste tijd dus ik verdien wel een rustig thuiswerkdagje), maar ik denk dat dat er niet meer van gaat komen. Ik wou dat ik 's middags bij kon slapen, maar dat vermogen bezit ik eenvoudigweg niet.
Jammer! 't Is zo lekker, 's middags een tukje doen. Hoewel ik er soms juist behoorlijk brak van wakker kan worden. Maar het slapen zélf is zo lekker. Jammer dat je er zo weinig van merkt.

quote:
Je kunt het proberen om te rekken, maar mijn ervaring is dat het heel lastig is om oorzaak en gevolg te ontwarren. Wij hebben een paar dagen proefgedraaid met 4 voedingen. In die periode ging Ivan ook weer vaker wakker worden 's nachts. Inmiddels zitten we weer op 5 voedingen en wordt hij nog steeds voortdurend wakker 's nachts. Ik heb geen flauw idee meer waar het door komt en probeer er maar niet meer over na te denken. Het zal ooit wel beter worden.

quote:
Ssserpente en Claudia, ik heb de hoop ook laten varen dat ik zelf invloed heb op de nachten van Isabeau. Het gaat gewoon in periodes. Ze heeft een tijdje de hele nacht doorgeslapen, maar momenteel ben ik blij als ze het bij één nachtvoeding laat. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze zal er wel behoefte aan hebben. En op een dag gaan ze doorslapen hoor. Tot die tijd koester ik die intieme nachtelijke momentjes maar. (en helaas, ook ik kan overdag niet slapen, dus koester ik die wallen onder mijn ogen ook maar)
Daar hebben jullie eigenlijk wel gelijk in. Misschien moet ik het gewoon maar laten varen en mezelf voor blijven houden dat het echt van voorbijgaande aard is (hoewel Elin volgens mij tot d'r eerste jaar 's nachts elke drie uur heeft gedronken, toch?). Dat scheelt ws een hoop extra 'stress'. Ik probeer 's nachts al niet meer op de wekker te kijken, dat scheelt ook. Maar ik wil wel weten hoe laat ze heeft gedronken, dus pak ik dan m'n mobiel en bel dan met m'n ogen dicht ons vaste telefoonnummer mbv de snelkeuzetoets. Dan kan ik de volgende morgen zien hoe laat dat is geweest.
pi_78924510
quote:

[..]

*steekt hand op
Ik doe dat ook sporadisch wel eens, dan vindt ik dat ik te lang gewacht heb met opvouwen en is alles helemaal verkreukt, was ik het gewoon nog een keertje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78924526
Tak, ik geef ook bv.

Maar dacht er misschien wat meer tijd tussen te laten en ze op het kdv te instrueren om twee ipv drie afgekolfde voedingen te gaan geven zodat ze in één keer wat meer binnenkrijgt.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:37:12 #34
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78926047
Ik heb nog even niet bijgelezen hoor, ben erg druk met Tessa

Ik had nog even een vraagje, Tessa heeft echt de laatste week dat ze alleen maar bij mij wil liggen. Bij de visite is ze niet gezellig en zelfs papa is niet goed. Ze word echt alleen maar bij mij stil. Hebben jullie dit ook een periode gehad?
Dan heb ik nog een paar vraagjes nu ik toch bezig ben Tessa snapt nog steeds niet helemaal hoe de speen werkt, ze doet haar mondje wijd open en als de speen in dr mondje zit snapt ze nog niet dat de speen erin zit en word ze erg boos en gaat met dr hoofdje schudden en mondje nog wagenwijd open (ze wil duidelijk wel de speen). Hoe kan je haar leren dat ze alleen nog maar dr mondje dicht hoeft te doen
Net zoals zoveel kindjes is Tessa ook heel erg druk met dr handjes, maar wat ze ook heeft is heel vaak dr handjes in gebalde vuistjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoals op de foto (ook als ze wakker is) en ook is ze erg schrikkerig (heeft ze waarschijnlijk van mij) Wat denken jullie dat dit kan zijn of is het normaal en hebben jullie kindjes dit ook?

Sorry voor de egopost, maar begin met toch een klein beetje zorgen te maken, vooral over dat laatste
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_78926247
M_P, Laura is ook het liefst bij mij hoor. Dat zal wel normaal zijn.
Dat schrikken is volgens mij ook normaal, Laura slaapt altijd met haar handjes omhoog naast haar hoofd, als je dan een plotseling geluid maakt, of naast haar iets zegt, dan schrikt ze en gaan die handjes even de lucht in. Ik vind het een erg lollig gezicht altijd. Niet te druk over maken
pi_78926388
MP, heb je al geprobeerd om 'r de speen te laten 'zoeken' door 'm langs d'r wangetjes en bovenlip te strijken zodat ze ze zelf d'r mondje er naartoe beweegt en 'aanhapt'?
pi_78926404
quote:
Dat is dan weer het nadeel van flesvoeding. Ik moet hem 's nachts paaien met een speentje omdat hij anders over zijn limiet heengaat. Dat betekent dus dat ik soms 12 keer m'n bed uit moet.

Dus wees gerust dames met doorslapende baby's, het kan zomaar ineens weer een stuk erger worden.
pi_78926610
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:36 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben helemaal niet van het vergelijken wat een ander kind al kan en mijn kind nog niet enzo maar nadat de fysio van de week langs kwam voel ik me ineens onzeker over Niels ontwikkeling. Of ik hem niet te weinig stimuleer ofzo. Ik moet hem van haar op zijn zij leggen zodat hij leert rollen, hij is wat stijf in zijn heupen, maar hij valt steeds weer terug op zijn rug. Hij raakt dan al heel snel gefrustreerd want iedere keer als hij op zijn rug valt is hij zijn speeltje kwijt. Op zijn buik leg ik hem wel vaak maar niet heel lang omdat hij heel veel spuugt en dat blijft maar komen in golfjes, dat vind ik zo sneu.
Sowieso is zijn frustratietolerantie niet zo hoog geloof ik
Ik heb van de foto's die je plaatst de indruk dat je Niels juist op een heel leuke manier stimuleert. Wat ik wel geleerd heb van meelezen in dit topic is dat dat rollen zich bij elk kindje zo verschillend ontwikkelt. Ivan rolt van buik naar rug maar nooit van rug naar buik, terwijl ik gelezen heb dat dat normaliter precies andersom gaat. Als ik Ivan op zijn zij leg dan rolt hij net zo hard terug naar zijn rug. Stijf in z'n heupen is hij niet, maar hij doet dat dus ook gewoon. En als hij megafrustreerd raakt van op zijn buik liggen dan leg ik hem weer op z'n rug, hoor. Het zal best dat kinderen leren door gefrustreeerd te zijn, maar ik ga hem zichzelf echt niet overstuur laten krijsen.
pi_78926730
Dankjewel Claudia, dat vind ik fijn dat je dat zegt, ben ik weer wat gerustgesteld Ik merk ook helemaal niet dat hij stijf in zijn heupjes is, maar ik weet ook niet hoe dat moet voelen.

Ik las net in mijn babyboek/bijbel dat kinderen tussen de 6 en 9 maanden leren reageren op hun naam. Dus het zal wel de intonatie zijn waar hij op reageert

En nu ga ik mijn poepie (letterlijk ) in bad doen!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78926996
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:37 schreef mama_papa het volgende:
Ik heb nog even niet bijgelezen hoor, ben erg druk met Tessa

Ik had nog even een vraagje, Tessa heeft echt de laatste week dat ze alleen maar bij mij wil liggen. Bij de visite is ze niet gezellig en zelfs papa is niet goed. Ze word echt alleen maar bij mij stil. Hebben jullie dit ook een periode gehad?
Ja. Gister nog heb ik Ivan uit de armen van zijn vader gegrist. Ze kent jou het allerbest, je ademhaling, de geluiden die je maakt en inmiddels ook je geur. Daar komt denk ik ook bij dat moeders over het algemeen in de beginperiode meer de zorg naar zich toetrekken waardoor dat aanvangsverschil in stand wordt gehouden. Ook moeten sommige vaders leren om hun kind (op hun eigen manier) te troosten. Als je ze daar de gelegenheid niet toe geeft (zoals ik misschien geneigd ben te doen ) dan wordt dat niet beter. En misschien heb jij wel meer geduld?

In de visite zou ik niet investeren, hoor. Laat Tessa dan maar lekker bij jou liggen of op een plekje waar ze zich veilig voelt. Het is voor haar vader natuurlijk wel fijn als hij haar stil kan krijgen, dus daar zou ik wel mee door blijven gaan. Misschien verbazen hij en Tessa je wel als je gewoon eens even een half uurtje buiten gaat wandelen!

Overigens schijnt echte eenkennigheid zich pas later te ontwikkelen.
quote:
Dan heb ik nog een paar vraagjes nu ik toch bezig ben Tessa snapt nog steeds niet helemaal hoe de speen werkt, ze doet haar mondje wijd open en als de speen in dr mondje zit snapt ze nog niet dat de speen erin zit en word ze erg boos en gaat met dr hoofdje schudden en mondje nog wagenwijd open (ze wil duidelijk wel de speen).
Heb je het over de speen van de fles of een speen om gewoon op te sabbelen?
quote:
Net zoals zoveel kindjes is Tessa ook heel erg druk met dr handjes, maar wat ze ook heeft is heel vaak dr handjes in gebalde vuistjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoals op de foto (ook als ze wakker is) en ook is ze erg schrikkerig (heeft ze waarschijnlijk van mij) Wat denken jullie dat dit kan zijn of is het normaal en hebben jullie kindjes dit ook?
Ivan was heel druk met zijn handen en hem helpt de Puckababy erg goed. Ik probeer hem nog wel eens zonder te laten slapen en dat is altijd een ramp. Klaarblijkelijk voelt hij zich op die manier geborgen.

Hij is trouwens ook vrij schrikachtig, maar dat heeft hij niet altijd gehad. Sinds hij alerter is is dat pas echt ontstaan. Als zijn opa en oma op hem passen is zijn neef daar ook en hij begint vaak te huilen omdat die plotselinge bewegingen maakt. Achja, sommige kindjes zijn nu eenmaal (sensorisch) gevoeliger, lijkt me. Als het je echt dwarszit moet je het eens ter sprake brengen op het consultatiebureau.
pi_78927261
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:47 schreef Ssserpente het volgende:

Daar hebben jullie eigenlijk wel gelijk in. Misschien moet ik het gewoon maar laten varen en mezelf voor blijven houden dat het echt van voorbijgaande aard is (hoewel Elin volgens mij tot d'r eerste jaar 's nachts elke drie uur heeft gedronken, toch?). Dat scheelt ws een hoop extra 'stress'. Ik probeer 's nachts al niet meer op de wekker te kijken, dat scheelt ook. Maar ik wil wel weten hoe laat ze heeft gedronken, dus pak ik dan m'n mobiel en bel dan met m'n ogen dicht ons vaste telefoonnummer mbv de snelkeuzetoets. Dan kan ik de volgende morgen zien hoe laat dat is geweest.
Hoe verzin je het!

Ik wil het niet uit je hoofd praten om veranderingen in de voedingen door te voeren, hoor. Ik weet dat het heel fijn kan zijn alleen al om het gevoel te hebben dat je iets DOET om verbetering te bewerkstelligen. Het is meer dat ik er zelf zo moe van word, dat voortdurend interpreteren en mezelf maar voorhouden dat iets lijkt te werken terwijl ik daar later weer op terug moet komen.

Het lijkt me helemaal geen gek idee om op het kinderdagverblijf iets minder vaak een groter flesje aan te bieden!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:13:18 #42
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78927275
m_p, je beschrijft precies aviva in sprongentijd.
al heb ik het idee dat de schrikachtigheid bij aviva mss ook komt doordat ze licht slaapt door mss een beetje honger. ze laat zich nogal makkelijk paaien met een speen, dus dan mis(te) ik soms echt honger...

en laten sabbelen op een speen, mss helpthet om de speen tegen het gehemelte aan te houden?
pi_78927276
Lars schrok in het begin ook van Meike, als ze eens een keer gilde ofzo.
Nu vindt hij het nog steeds niet leuk, huilt er niet meteen om, maar na een poosje wel.
Ze moet ook gewoon niet gillen, het voelt ook niet fijn aan mijn oren!

Die gebalde vuistjes had Lars in het begin ook vaak, toen we bij de osteopaat kwamen voor zijn nek was dat het eerste wat hem ook opviel, volgens hem een teken van spanning.
Na een tijdje werd het beter bij Lars, en had hij zijn handjes steeds meer open.
pi_78927997
Die vuistjes zin heel normaal hoor Hier ook vuistjes. Pas later gaan de handjes vaker open. Als ze er echt wat mee kunnen zeg maar

En hier tot nu toe wel veel wakkere Florian gehad en af en toe mopperend, maar niet krijsend
*hoopvol kijkt*
pi_78928198
Mp, heel herkenbaar hoor... Ik heb de eerste paar weken ook heel veel met minke op schoot of in mijn armen gezeten omdat alle andere opties brullen tot gevolg hadden. Langzaamaan is dt eter geworden, ook deels een kwestie van oefenen... Dat schrikkerige ook, heeft ze nu bijna niet meer maar wel als er een deur dichtvalt of zo en dan gaan ook meteen de ogen wijd open en de vuisten de lucht in.

Ywinkly ik zou me er ook niet te veel zorgen om maken hoor, wat Claudia al zegt, Niels ziet er altijd blij en bezig met speeltjes uit dus die stimulatie lijkt me prima... Hij gaat vanzelf wel rollen

ik heb net minke weer weggebracht naar "school" hihi, ze was gezellig wakker vooor de verandering dus ligt ze nu in de babywei (zo noemen ze het afgesloten stuk voor de allerkleinste) samen met een ander beebje te spelen, elk met hun eigen gymtoestel
pi_78928241
Oh mp nog een tip vwb de speen, als ze haar mond niet dicht doet, wrijft dan met een vinger over haar neusje, dat werkte bij ons om minke te doen happen...
pi_78928786
37.4 en lacht weer
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:58:16 #48
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78928887
Sindell: Fijn om te weten dat ik niet de enige ben

Ssserpente: Ja dat 'zoeken' heb ik inderdaad ook geprobeerd en ook als de speen in dr mondje zit het tegen haar tong duwen en ook tegen haar gehemelte, maar dat werkt ook niet. Het lukt haar wel om er naar te happen (mond open, maar niet meer om het dicht te doen ) Na een lange tijd heeft ze t pas door en dan is ze al heel erg aan het huilen geweest

Claudia_x: Ik heb het over de speen om op te sabbelen, de fles pakt ze vrijwel direct..

DavinaHR: Hmm misschien heeft ze dus last van een sprongetje. En dat tegen dr gehemelte heb ik inderdaad al geprobeerd, maar ook dat wil niet lukken

Karin: Kan het dan zijn dat Tessa last van stress heeft? Hoe kan je dit verhelpen, komt dit door mij of hebben sommige kinderen dat gewoon?

Freecell: Het zijn echt strakke vuistjes zeg maar, Tessa heeft soms ook wel wat minder strakke vuistjes, maar meer echt wat karin zegt misschien wel gespannen....

Lijnloos: Hey dat heb ik nog niet geprobeerd! Ga ik dalijk meteen even testen

Bedankt voor jullie reacties!!
pi_78929572
Mama_papa, denk je dat ze behoefte heeft aan een speen? Als je echt zoveel moeite moet doen om dat ding er in te krijgen wil ze hem misschien niet?

Langer dan 15 minuten is Rienk nog niet wakker geweest vandaag. Hij slaapt inmiddels weer. Hij heeft weer een beetje gedronken. om 15:00 pluk ik hem weer zn bed uit om te drinken. Dat werkt prima
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:19:51 #50
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78929679
Vlindur: Ze wil juist heel graag een speen, ze zit te 'zoeken' en dan probeer ik dr een speentje te geven, maar dan lukt het haar niet en word ze helemaal boos. Als ze dr flesje heeft leeggedronken heeft ze 9 van de 10 keer nog meer zuigbehoefte, daarom geef ik haar de speen. Vind het alleen zo zielig dat het niet zo snel wil lukken, ze raakt er echt helemaal overstuur van
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:21:30 #51
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78929741
Schrikken van harde geluiden *check*. Al heeft Esmee het wel minder ergd an Linde. Misschien ook wel juist omdat ze meer geluiden van haar grote zus gewend is? Linde is eens bijna de kinderwagenbak uitgestuiterd toen er een brommer vrij dicht langs reed. Die stond echt helemaal op tilt.

Ssserpente geweldig hoe kom je erop om jezelf te bellen Heb wel eens een collega gehad die de hele dag naar huis belde en dan haar antwoordapparaat insprak met dingen die ze niet moest vergeten...

Pff nachtvoedingen die er wel/niet zijn... Hier is er echt geen nacht te voorspellen hoe het gaat. de ene nacht drinkt Esmee om 20 uur voor het laatst, is ze helemaal knock out en laten we haar dus slapen en dan komt ze pas weer om 8 uur. De andere keer maken we haar om 23 uur nog wakker voor een 5e fles en zit ik om 5.30 weer gezellig samen met haar op de bank. Geen idee wat het verschil nou maakt.

Zo eerst mijn peuter maar eens grijpen voor een schone luier. Die blijft stug beweren dat ze niet gepoept heeft terwijl de bromvliegen bijna tegen het raam aan zitten Na 30 minuten op een leeg potje en 2 seconden daarna weer een natte broek is de zindelijkheidstraining voor vandaag weer even over i.v.m. tekort aan droge broeken... Dus de droger draait hier ook maar weer eens
pi_78929845
M_P je hoeft je echt helemaal geen zorgen te maken over de vuistjes van Tessa hoor.
Het is een teken van rijpheid, van gezonde spierspanning, net als de opgetrokken beentjes en gebogen armpjes. Te vroeg geboren kinderen hebben hun handjes open liggen, rond de uitgerekende datum worden ze stevig gesloten (het grootste deel van de tijd) en rond de 2 maanden gaan ze geleidelijk aan steeds verder open zodat kindjes kunnen leren grijpen.

Lol Stiemie ik kan me herinneren van vroeger dat ik me in het gordijn van de woonkamer verstopte en stug volhield dat ik niet in mijn broek gepoept had. Mijn moeder: "ik ruik je wel hoor!"
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:43:02 #53
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78930467
Twinkly: Bedankt voor je reactie, fijn dat ik me geen zorgen hoef te maken! Kan ik weer lekker verder met genieten
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:56:50 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78930928
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:58 schreef Vlindur het volgende:
Asy Fijn dat de doek zoveel voor je doet. Ik kan er maar weinig mee. Voel me erg beperkt in mn doen en laten. Ik gebruik hem alleen met het koken als Rienk aandacht wil. Schort er overheen en koken maar En wat fijn dat ie zo goed slaapt 's nachts!
Ik voel me juist beperkt als ik hem eens niet in de doek doe. Dan moet ik steeds gaan kijken omdat hij gaat huilen of ik heb mijn handen vol met baby zodat ik niks kan.
Nu kan ik afwassen, strijken, wassen, koken, ledikantjes opmaken , boodschappen doen, slapen op de bank zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik mijn baby van de bank/buik laat rollen of lezen. Ik ga zelfs naar de wc net hem en ik heb tot voor een paar dagen terug ook altijd mijn uhm.. onderkant samen met hem afgespoeld. Eigenlijk gewoon bijna alles...

mama_papa, Harry is erg tevreden over het algemeen maar als hij bozig is dan wil hij ook alleen maar bij mama liggen. Mijn man vindt dat niet altijd leuk, dus ik ben goed gana opletten wat ik doe om hem stil te krijgen en dat heb ik mijn man ook uitgelegd. Nu lukt het mijn man ook steeds vaker om hem weer te kalmeren. Tenzij meneertje honger heeft natuurlijk
Speen heb ik geen 'oplossing' voor. WIj geven Harry nog een pink.
Wat bedoel je met schrikkerig? Dat ze opeens zo wappert met armen en benen alsof ze ergens van schrok? En wordt ze dan ook wakker of slaapt ze gewoon door? Onze Harry deed dat ook heel veel, het is nu verminderd. We hebben dat nagevraagd aan de kinderarts maar dat was niet erg. Dat hoorde er gewoon bij. Overigens is Harry helemaal niet schrikkerig want de honden kunnen hier soms bijna door de ramen gaan en dan merk je niks aan Harry terwijl we soms samen op de bank liggen en ik dan een kleine beweging maak (mijn arm verschuif ofzo) en dan lijkt hij opeens heel erg te schrikken of soms zelfs zonder aanleiding. Maar hij slaapt dat gewoon door.
pi_78930948
Twinkly in het gordijn

HIer een wakkere baby vandaag Na elke voeding minstens een uur kijken
Net 10 minuutjes echt gehuild, maar dat was ook de eerste echte huilbui vandaag. Als het zo blijft teken ik er voor

En net even op mijn rug geknoopt. Dat ging goed, maar is nog wel ff wennen. En hij vond het er nu niet zo leuk, dus van korte duur

En over troosten: Hier werkt TARA net zo goed als ik
En niemand anders zo goed als wij
pi_78931781
haha ja in het gordijn, bovenin nah ik had me erin gerold door rond te draaien met het gordijn vast

Wat super dat Florian zich vandaag weer beter voelt! Denk je dat de zuurremmers werken?
En heel tof dat je hem al op je rug gedragen hebt Hij moet er vast nog aan wennen en dan vindt hij het ook leuk!

Asyniur ik doe ook alles als ik Niels in de doek heb, ook naar de wc gaan Behalve de was want dat wordt de laatste tijd wat zwaar als ik voorover buk en hij vindt het op de rug nog niet leuk genoeg.
pi_78933014
mama_papa, maak je niet te ongerust hoor!
Zolang ze verder vrolijk is, is er toch niks aan de hand?

Lars gilde en gierde het hele huizenblok aan elkaar, die bleek Kiss-syndroom te hebben (oa nekje waaar wat wervels klem zitten) het jochie was als geheel ook 1 brok spanning, zijn beentjes kon je haast ook niet buigen, zo strak van de spanning. Voor de osteo waren de handjes een teken van spanning, en hij hoopte dan ook vaak dat tijdens de behandeling de handjes open zouden gaan, maar dit is eigenlijk nooit gebeurd.
Nu is het wel goed hoor, met Lars, en heeft hij zijn handjes open, en grijpt hij me constant in mijn haar!

Op de rug knopen, dat zou ik ook nog niet durven, ten eerste zou ik niet weten hoe, ten tweede heb je dan geen contact....dat lijkt me zo ongezellig.

Lars had vandaag boontjes gehad (bij oma) maar na een half uur begon hij al te huilen.
Over het algemeen is hij veel onrustiger sinds de start van de groente, dus ik heb een mail naar de dietiste gestuurd met hoe nu verder? ik denk dat we er voorlopig maar weer mee stoppen.
Eigenlijk zou je toch met 6 maanden moeten beginnen, maar het lijkt me ook niet de bedoeling dat hij er verdrietig van wordt steeds....
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:54:51 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78933092
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:20 schreef Twinkly het volgende:
Asyniur ik doe ook alles als ik Niels in de doek heb, ook naar de wc gaan Behalve de was want dat wordt de laatste tijd wat zwaar als ik voorover buk en hij vindt het op de rug nog niet leuk genoeg.
Ik zak door mijn benen, zoals het hoort

freecell, wat fijn dat het vandaag goed gaat! Hopelijk blijft het zo

Karin, móet je beginnen met 6 maanden of mág je beginnen met 6 maanden? Indien dat laatste: gewoon nog lekker even wachten en over een weekje (of 2) weer opnieuw proberen...
pi_78933540
Haha Stiemie, grappig!!

MP, hier begreep Isa het speentje eerst ook niet. Na blijven proberen kreeg ze het door! Ook over haar wangetje strijken hielp toen. Tot die tijd gebruikten wij onze pink!

Isa 'likt' trouwens sinds een paar dagen aan bepaalde dingen. Als er een doekje in de buurt van haar mondje ligt, gaat ze er steeds met haar tongetje tegenaan. Ook likt ze over haar handje om vervolgens heel vies te kijken! Kortom, alles wat in de buurt van haar mondje ligt wordt gelikt!
pi_78933827
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Karin, móet je beginnen met 6 maanden of mág je beginnen met 6 maanden? Indien dat laatste: gewoon nog lekker even wachten en over een weekje (of 2) weer opnieuw proberen...
Ik weet het eigenlijk niet...
Maar we zijn in ieder geval ook nog niet over naar opvolgmelk, dus wat dat betreft zou je denken dat we nog wel even zo door kunnen gaan.
Ik ben ook wel benieuwd wat de dietiste zegt (of eigenlijk typt in dit geval)
pi_78933855
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:05 schreef NieuweUser het volgende:
Haha Stiemie, grappig!!

MP, hier begreep Isa het speentje eerst ook niet. Na blijven proberen kreeg ze het door! Ook over haar wangetje strijken hielp toen. Tot die tijd gebruikten wij onze pink!

Isa 'likt' trouwens sinds een paar dagen aan bepaalde dingen. Als er een doekje in de buurt van haar mondje ligt, gaat ze er steeds met haar tongetje tegenaan. Ook likt ze over haar handje om vervolgens heel vies te kijken! Kortom, alles wat in de buurt van haar mondje ligt wordt gelikt!
Rienk doet dat ook Als je niet uitkijkt lebbert ie alles onder
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:12:45 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78933873
Hoe herkenbaar; hier ook kleine vuistjes en *schrik* reacties; vooral als pappa domme dingen doet.
Mamma is blijkbaar stuk minder schrikwekkend

We zijn vandaag voor ut eerst naar buiten geweest om "we zijn twee weken oud" te vieren :
Helemaal dik ingepakt in de reiswieg op de terreinkinderwagen een blokkie om

Abby doet trouwens ook de Olvarit reclame na: "Lekker, katoen!" zodra er een doekje voorbij komt

Is het trouwens normaal dat die reiswiegen zo klein zijn ? Met kruikkie erin, baby er een paar cm boven (hoeven geen gekookte pootjes) blijft er bovenin de bak nog maar een cm of 8 over!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_78933994
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:12 schreef fietsie het volgende:
Hoe herkenbaar; hier ook kleine vuistjes en *schrik* reacties; vooral als pappa domme dingen doet.
Mamma is blijkbaar stuk minder schrikwekkend

We zijn vandaag voor ut eerst naar buiten geweest om "we zijn twee weken oud" te vieren :
Helemaal dik ingepakt in de reiswieg op de terreinkinderwagen een blokkie om

Is het trouwens normaal dat die reiswiegen zo klein zijn ? Met kruikkie erin, baby er een paar cm boven (hoeven geen gekookte pootjes) blijft er bovenin de bak nog maar een cm of 8 over!
Welke heb je? Ik heb een Mutsy en die vind ik nog redelijk ruim.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:16:52 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78934049
We hebben een Mutsy Urban Rider (oud model. 2002) en een 2 weken oude baby van 57cm...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_78934197
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:16 schreef fietsie het volgende:
We hebben een Mutsy Urban Rider (oud model. 2002) en een 2 weken oude baby van 57cm...
Da's ook al wel een behoorlijke baby natuurlijk met 57 cm...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:21:39 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78934240
quote:
Da's ook al wel een behoorlijke baby natuurlijk met 57 cm...
Ze leveren ze hier in Friesland vrij compleet aan ja, van de ooievaarbrigade
pi_78934269
Dan nog...wij hebben een Quinny Dreami en een kind dat een maand terug 66cm was en die past er ook nog steeds in...ik heb nooit een kruikje gebruikt,gewoon lekker warm inpakken. Ondanks -20
Lotte!
Noah!
pi_78934311
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ze leveren ze hier in Friesland vrij compleet aan ja, van de ooievaarbrigade
Nou, dan had jij een luxe ooievaar, want us jonkje was maar 50 centimeter en is nu net 57 centimeter met 12 weken
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:24:37 #69
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78934365
OK, gaan we het morgen eens proberen zonder kruikje, dan blijft er wat meer baby onder het afdekdingesje van de wieg zegmaar
pi_78934516
Onze lijstaanvoerder ligt ook nog steeds in de bak hoor! Wel krappies maar zo blijft hij nog even lekker klein....
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:29:50 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78934602
ik was nog vergeten je jompelen voor de roze wolk van asy en harry, dus bij deze

nweuser, dat likken doet aviva ook, heel schattig.

kan iemand trouwens mijn dochter uitleggen dat het niet de bedoeling is om je iedere keer NA je badje volledig onder te schijten? dankuwel
pi_78934639
Isa past ook nog prima in de bak! Drie weken terug was ze 54,5 cm. Wij hebben een Bugaboo trouwens.
pi_78934674
Haha Aviva! Blijkbaar wil ze nog een keer in badje!
pi_78935415
Niels past ook nog prima in de bak, hij wil het echter al niet meer sinds hij uuuhm 1 maand was?? Dus die hebben we maar opgeruimd Nu gaat hij in de doek mee naar buiten.

Haha Aviva Van het badje wordt je ook zo heerlijk ontspannen, dan laat je alles gaan!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:52:19 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78935489
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk niet...
Maar we zijn in ieder geval ook nog niet over naar opvolgmelk, dus wat dat betreft zou je denken dat we nog wel even zo door kunnen gaan.
Ik ben ook wel benieuwd wat de dietiste zegt (of eigenlijk typt in dit geval)
Nou hij krijgt dus nog alles binnen wat hij nodig heeft. Dus niet te druk maken om die bijvoeding. Gewoon over een weekje of 2 opnieuw proberen. Tenminste zo zou ik het doen...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:53:50 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78935556
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:12 schreef fietsie het volgende:
Een kruik in de kinderwagen? Kan ze zichzelf niet op temperatuur houden dan?
Anders weg met die kruik en gewoon een beetje warmer aankleden en goed onder de dekens stoppen...

Aviva, je moet niet ná je badje jezelf onder poepen, maar ervoor of juist in je badje
Harry doet dat altijd als hij net een schone luier aan heeft

Harry likt niet overal aan maar wel aan mama's tepels als hij genoeg gedronken heeft en mama nog een beetje blijft plagen om te kijken of hij echt genoeg heeft. Dan likt hij heel lief aan de tepel alsof hij wil zeggen: nou mama, om je een plezier te doen lik ik er nog even aan maar ik zit echt vol dus happen doe ik niet meer
pi_78935842
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:53 schreef Asyniur het volgende:
Dan likt hij heel lief aan de tepel alsof hij wil zeggen: nou mama, om je een plezier te doen lik ik er nog even aan maar ik zit echt vol dus happen doe ik niet meer

Niels is een gillerd! Ik vind hem zo groot lijken hier, voor Keshet moet hij wel een monster lijken!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:01:49 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78935900
Denk dat die kruik meer onzekerheid van pappa's kant is of Abs wel warm genoeg blijft alsie rond loopt te kijken buiten....
pi_78935962
twinkly, een monster!! Echt niet! Ik zie een heel schattig beebje hoor! Wat een lieverdje!!!!
pi_78936030
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:53 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Harry likt niet overal aan maar wel aan mama's tepels als hij genoeg gedronken heeft en mama nog een beetje blijft plagen om te kijken of hij echt genoeg heeft. Dan likt hij heel lief aan de tepel alsof hij wil zeggen: nou mama, om je een plezier te doen lik ik er nog even aan maar ik zit echt vol dus happen doe ik niet meer
Rienk gaf kusjes
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:20:19 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78936847
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:00 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Niels is een gillerd! Ik vind hem zo groot lijken hier, voor Keshet moet hij wel een monster lijken!

Wat leuk!
pi_78937033
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:01 schreef fietsie het volgende:
Denk dat die kruik meer onzekerheid van pappa's kant is of Abs wel warm genoeg blijft alsie rond loopt te kijken buiten....
Hier zei de kraamhulp dat je geen kruik in de wagen moet leggen als je ermee naar buiten gaat, omdat er een zeer kleine kans is dat dmv stoten/stoeprandschokken de kruik open kan gaan

En die bakken zijn ook klein hoor,volgens mij allemaal

Haha wat een leuk filmpje van Niels, dit klinkt nog heel vrolijk geklets, Wolf zet het op een hoog gillen als hij boos is, soms best wel een irritant geluidje!
pi_78937065
quote:

[..]

Rienk praatte terug!
Wat leuk!
pi_78937234
hallo alle zusammen! na wie gehts euch denn so, hab ja schon viel von euch gehoert vor allem von huuphuup!! viel spass euch noch auf dieser tollen seite gruss ronny

ja, dat was dus Ronny...

Fietsie, als je bang bent dat ze niet lekker warm blijft, kan je de kinderwagen voorverwarmen met een kruikje. Heb je meer plek in de wagen tijdens het wandelen
Lotte!
Noah!
pi_78937505
Ronny Gutentag!

Rienk blijft hangen op 37.4. Hij ligt nu in de box maar begint al weer moe te worden. Die gaat zo zn bedje weer in
pi_78937570
Vlindur, weet je Rienks normale temp? Lotte heeft 's avonds ook meestal 37.6 ofzo, dus dan zou 37.4 niks ergs zijn (tenzij je natuurlijk merkt dat Rienk nog steeds niet lekker is)
Lotte!
Noah!
pi_78937722
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:38 schreef Linda2205 het volgende:
Vlindur, weet je Rienks normale temp? Lotte heeft 's avonds ook meestal 37.6 ofzo, dus dan zou 37.4 niks ergs zijn (tenzij je natuurlijk merkt dat Rienk nog steeds niet lekker is)
Nee, dat weet ik niet eigenlijk, maar hij ziet er in zn gezicht minder goed uit dan anders. En hij gedraagt zich ook anders dan normaal Dus ik neem aan dat hij nog gewoon verhoging heeft. Maar volgende week maar es bijhouden wat zn normale temperaturen zijn.
pi_78940792
Vlindur, gelukkig maar dat Rienk verder geen koorts meer heeft, en nu een goeie nacht erachteraan.
o en dat filmpje van Twinkly.....onze kat was Lars al aan het zoeken hahaha

Lars ligt er ook alweer in!
ik vind het zo fijn zoals het bedritueel nu gaat, hij begint te jengelen, je brengt hem naar bed, hij doet zijn duim in de mond en je hoort hem niet weer.
pi_78942206
quote:

[..]

Wat is Niels leuk en lief!

Ivan doet altijd zo onrustig als hij moe begint te worden, hoewel dat meer iets heeft van 'wurmen'.
pi_78942249
mama_papa: je zou ook nog kunnen proberen verschillende soorten speentjes te kopen. Sommige kinderen kunnen met bepaalde speentjes niet overweg.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:26:46 #91
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78944504
Pfff... krijg het allemaal niet bijgelezen hoor en laat staan om erop te reageren.... best druk zo'n kind

Op de krampjes na (vandaag begonnen met Infacol, dus hopenlijk helpt het iets) hebben we een heerlijk zoet mannetje. Vandaag wezen winkelen in de maxi cosi (uurtje maar hoor) en afgelopen dagen wezen wandelen in de reiswieg en hij lijkt het heerlijk te vinden buiten. Mama houdt het nog niet zo lang vol maar Daan lijkt het heerlijk te vinden.

Morgen naar het consultatiebureau voor het eerst, voor onder andere de gehoortest. Ben benieuwd. Hij is morgen al weer 2 weken oud, wat gaat dat snel.
pi_78944590
Ja Happy, dat is hard werken hoor, een kleine baby!
Waarom krijgt Daan de gehoortest op het cb dan?
Hier was dat gelijk met de hielprik.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:37:40 #93
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78945045
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ja Happy, dat is hard werken hoor, een kleine baby!
Waarom krijgt Daan de gehoortest op het cb dan?
Hier was dat gelijk met de hielprik.
Hahaha, ja niet verrassend hoor en daarbij vind ik het heerlijk om lekker de hele dag met 'm bezig te zijn.

Geen idee waarom dat zo is, ik hoor van meer dat dat 'normaal' niet zo is. Hier heeft de VK de hielprik met 4 dagen bij ons thuis gedaan en we hebben een uitnodiging gekregen van het CB voor de gehoortest. Het zal overal wel weer anders zijn ofzo.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:50:44 #94
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78945710
Niels wat ben jij een leuk kind

Het over haar neusje aaien om haar het speentje te laten pakken, werkt hier niet
Ik heb verschillende merken spenen al gekocht, bibi, difrax en avent, maar alleen difrax pakt ze uiteindelijk

Heb net voor het eerst Tessa in de lodger shelter gehad en zijn lekker een stuk gaan wandelen Ze lag er in en ze viel direct in slaap Heerlijk zo'n ding
pi_78947805
mama-papa, wat hier hielp als ze 'm niet pakte is in dr mond stoppen, stukje terughalen, erin duwen, terughalen. Beetje wiebelen dus
Lotte!
Noah!
pi_78947984
ik weet niet of ze wel graag op je pink sabbelt? Wij deden in het begin ook nog wel eens pink erin-sabbelsabbelnomnom- pink eruit-speen erin.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:48:41 #97
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78952075
Update dinsdag 09-03-2010: Teigetje regelt 't zelf wel!
SPOILER
A grand adventure has begun.
pi_78953554
Goed zo Teigetje!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:24:18 #99
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78953758
Linda: Ook dat heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar ook dat snapt ze niet

Karin: In het begin sabbelde ze inderdaad veel op mn pink, want ze mocht geen speen ivm tepel/speel verwarring (toen gaf ik nog BV) Dat lukte toen altijd direct, maar sinds ze flesvoeding krijgt lukt de pink ook pas na een tijdje

Teigetje 5 weken oud!! Fijn dat het goed gaat met teigetje!!
pi_78957820
Stoere Teigetje!!
  woensdag 10 maart 2010 @ 06:07:59 #101
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78957925
jeeeuj weer een Teigetje-Update! wat groeit ze goed zeg!!
Zal wel even weer schrikken zijn geweest toen de saturatie wat daalde; maar jullie kleine meisje is nu al lekker eigenwijs en heeft zelf het moment al even gekozen om van de beademing af te kunnen
Zet hem op kleine meid!

verder niet bijgelezen; drukke dag gehad met mijn zieke meisje.. maar gaat steeds beter en ze was gisteravond koortstvrij. Wel besloten dat vandaag de wendag op het KDV niet doorgaat. (ze zou 8 uur vandaag en ik wil mijn lieve kleine zieke meisje als ze voor het eerst ziek is; gewoon lekker in haar vertrouwde omgeving laten...)

o ja; vriendlief heeft maandag dat gesprek gehad met het uitzendbureau. Hij krijgt nog een maand doorbet aald en het contract hebben ze door laten lopen met een maand opzegtermijn zeg maar.
Dus dat scheelt weer een klein beetje. En vandaag gaat hij flink bij de uitzendbureaus hier langs...hoop dat hij snel weer een baan heeft. Maar bekijken het nu maar positief. As week moet ik weer beginnen met werken. En aangezien hij dan thuis is, kan hij mooi het huishouden doen, en boodschappen enzo. Want Evie gaat wel naar het KDV. Gaan wel proberen of we die dagen nog wat kunnen inkorten..
pi_78958056
Bj, ik had nog helemaal niet op jullie rotnieuws gereageerd... wat een bs zeg, maar goed daar is weinig meer aan te doen. Wel fijn dat ze nog even doorbetalen. Ik hoop dat je vriend snel wat nieuws vind wat achteraf ook nog eens veeeeeeeel leuker blijkt te zijn... Succes in elk geval!

Hier alweer in de bus op weg naar werk. Minke heeft gisteren de hele avond eigenlijk geslapen vanaf de supermarkt tot om half 10 flesje en daarna lekker naar bed en niet meer gehoord... Net moest ik haar ook echt weer wakker maken om nog een fles te kunnen geven voor ik weg moest. Was ze het niet helemaal mee eens haar pap brengt haar zo weg naar kdv en dan is ze daar weer een hele dag. Kan ze weer lekker spelen en kijken (das haar hobby hebben we gehoord, lekker vanuit de wipper alles observeren en dan een keertje in slaap sukkelen)
pi_78958096
Ben je alweer aan het werk, Lijnloos? Wat gaat het toch snel.
Ik moet officieel weer 23 maart beginnen maar ik heb vakantiedagen opgenomen tot 1 april.

Leah kwam vannacht om 1.00 uur, 3.00 uur en weer om 5.00
  woensdag 10 maart 2010 @ 07:23:10 #104
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78958141
Een voor Keshet wat kunnen babys toch sterk en veerkrachtig zijn (en ouders ook!!!) Een dikke voor jullie allemaal!

Lijnloos, lekker hè zon slapende Minke. Fijndat ze het zo goed doet ook op het KDV!

Tessa, hier ook een dochter met straffe vuistjes (en oversterkkende rug en benen).

Karin, inderdaad als Lars er zon enorme last van heeft, gewoon even mee kappen dan. Jij weet het het beste hoor. En je hoeft toch niet perse te beginnen met een maand of zes (of wel?)

Niels wat een lekker ding ben je

Vandaag maar weer werken, Alexa gaat een halve dag naar mijn zus ben benieuwd! Heb voor een weeshuis aan kleren ingepakt
Alexa en Seth zijn lief
pi_78958275
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:12 schreef lily het volgende:
Ben je alweer aan het werk, Lijnloos? Wat gaat het toch snel.
Ik moet officieel weer 23 maart beginnen maar ik heb vakantiedagen opgenomen tot 1 april.

Leah kwam vannacht om 1.00 uur, 3.00 uur en weer om 5.00
alweer een week inmiddels... dat is wel het nadeel van met 34 weken met verlof moeten vanwege de hoge bloeddruk die ik had tijdens de zwangerschap. Maar ja, eigenlijk gaat het ook wel prima zo... Minke vind het allemaal prima zo te merken.

Zo, jij hebt een zware nacht achter de rug Lily... Gaat het goed met Leah verders?

Tak, grappig is dat altijd hoeveel spul je voor zo'n kleintje moet mee slepen overal naar toe. En dan nog denk je dingen te vergeten of presteren ze het om al die kleren dan ook echt vuil te maken.

Oh ja Karin, nog voor Lars en zijn nieuwe eet-probeersels. Tja, ik weet ook niet zo goed wat je er mee zou moeten... als Lars er zo'n last van heeft misschien nog even wachten... wordt ie vast niet minder van hoor.

En Teigetje, zet hem op kleine meid! Wat doe je het toch goed!!! (heb laatst nog over jullie gedroomd, kun je nagaan wat een impact het heeft, ook op vreemden )
pi_78958581
Minke, lekker slaapkoppie! Isa was gisteren vanaf de middag ook behoorlijk slaperig. Vannacht was dat wel anders, vanaf 2.30 uur was ze wat onrustig, wilde steeds haar speen en sliep dan weer 10 min. Dan weer hetzelfde liedje. Om 5.00 uur heeft ze uiteindelijk gegeten.

Lily, jouw nachten zijn ook behoorlijk gebroken zeg!! Dat lijkt mij wel zwaar als je er straks ook nog bij moet werken!

En over werken, ik begin ook weer over 2,5 weken. Gaat zo snel, die 16 weken!

BJ, fijn dat Evie weer aan de beterende hand is!

[ Bericht 13% gewijzigd door NieuweUser op 10-03-2010 08:26:22 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:20:08 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78958626
Heb alles gelezen maar kan op de iPhone ff niet uitgebreid reageren.

Kom in de loop van de ochtend wel ff blieken.
pi_78958661
Oh, Isa rolde gisteren trouwens voor het eerst van haar buik op haar rug!!!
pi_78958945
Keshet wat super dat Teigetje zo goed groeit en van de beademing af is Wat een sterke meid is het! Ik duim dat het vannacht goed gegaan is!

Minke wat een slaapkopje ben je Wat schattig dat ze zelfs op het KDV in slaap valt tussen de andere spelende kindjes.

Wow Isa wat knap dat je al kan rollen!!!

Niels viel net zomaar in slaap in de box Hij was aan het spelen op zijn buik en ineens werd het stil. Hij is zoveel meer ontspannen dan een paar weken terug, toen had dat echt niet gekund!
En ik heb ook nog een heel grappig filmpje van het happen van een lepeltje.

Bekijk deze YouTube-video

Voor de ouders van buikslapertjes, slapen jullie kindjes ook met hun hoofd recht naar beneden in hun handjes? Ik leg Niels steeds weer goed, met zijn hoofdje naar de zijkant, maar binnen een paar minuten ligt hij alweer zo Op zijn rug leggen heb ik een paar dagen terug weer uitgeprobeerd maar dat werkt echt niet

[ Bericht 4% gewijzigd door Twinkly op 10-03-2010 08:53:48 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:58:36 #110
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78959244
Zo, weer terug in het land van de levenden hoor! Twee dagen achter elaar werken was érg leuk, maar ook wel heul vermoeiend! Maarja, met een beetje vroeg naar bed gaat het helemaal ok hoor Ben nog nauwelijks bijgelezen, maar zie dat ik wel weer even flink kan jompelen voor Teigetje! Meissie, wat ben jij toch een vechtersbaasje

Lijnloos, fijn dat het goed gaat met werken enzo

Twinkly, je filmpjes! Niels, ik ben geloof ik een beetje verliefd op jou

Hiero gaat het allemaal lekker, Stef doet het goed en is ENORM aan het kletsen, kwebbelen en gillen (in a cute, fun way that is ). Gisteren op het KDV heeft hij zich ook voor het eerst van zijn buik naar zijn rug gerold, wat gaat hij nu hard ineens! Zijn handen heeft hij ook al ontdekt, zó lief: de ene proberen te pakken met de andere en er dan héél scheel naar kijken Heb net wat kleding uit zitten zoeken om in V&A te gooien en terwijl ik zo naar die kleine rompertjes keek kon ik nauwelijks geloven dat hij daar ooit in heeft gepast En nu ben ik een beetje weemoedig, maar ook waanzinnig trots op dat kleine ding Owja, en die baby-mee: wat een briljant ding! Voorzichtig zijn, tuurlijk, maar ik ben fan!

Er was nog iets waarop ik wilde reageren, maar ik weet niet meer wat en volgens mij ben ik dan toch spuit 11, dus nouja
3!
  woensdag 10 maart 2010 @ 09:28:20 #111
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78960005
Twinkly: Tessa slaapt ook het liefst op haar buik. Overdag vind ik dat prima, maar 's nachts durf ik het niet aan. Ze ligt inderdaad ook vaak met dr hoofdje naar beneden en het enige wat je eraan kan doen is inderdaad het hoofdje draaien. Zelfs dan draait ze nog heel vaak terug met dr gezichtje naar beneden. Ik kijk gewoon 100000 keer of alles nog goed gaat Verder geen idee of je er wat aan kan doen?
pi_78960687
Keshet, wat een eigenwijsje jullie meisje! wordt nog leuk als ze ooit gaat puberen haha
Maar super dat ze het zo goed doet, en dat gewicht ook, gaat ook goed zeg! Al is 750 gram nog niks natuurlijk.Lars is dat met een extra 0 erachter...OMG

Lily, niet fijn die gebroken nachten, helemaal omdat je leven overdag ook doordraait. Of ga je tussendoor wel even rusten als de boys op school zijn en Leah slaapt? Je hebt nog wel een poosje verlof (vakantie) dat is wel fijn!

BJ, succes met werken weer, maar je hebt er wel zin in geloof ik he.
Jullie doen Evie ook wel naar het kdv ondanks dat je vriend thuis is?
Tis natuurlijk ook wel fijn als ze daar gewend is, ook als je vriend wel weer werk heeft.

Incantrix, dat geklets is super he!!! Lars kan er ook wat van momenteel...net bij de bakker nog, hele verhalen tegen een lamp aan het plafond.

Lijnloos, jij bent ook vroeg op pad zeg! En dan savonds laat er weer? Pff wat een dagen maak je dan! Fijn dat het met Minke goed gaat, en dat ze ook lekker doorslaapt, dat scheelt zoveel!

ik heb over Lars geen nieuws, behalve dat hij zo lief en leuk is, en dat hij gewoon mijn kleine vriendje is
pi_78960803
Goedemorgen allemaal!

BJ, logisch dat je Evie niet naar het KDV laat gaan als ze ziek is. Is voor niemand fijn. Ze moet gewoon lekker bij mama blijven

Hoera voor Stef en Isa die gewoon al kunnen rollen! Van buik naar rug kan Isabeau ook, maar van rug naar buik is ze steeds aan het proberen, maar lukt nog nét niet. Waaromz e het wil is me een raadsel, want ze houdt helemaal niet van op haar buik liggen. Rare baby.

Mama_papa, waarom wil je persé dat Tessa een speen gebruikt?

En Keshet, bedankt voor je update. Wat klinkt ze weer stoer en sterk. Gewoon zelf ademhalen. Sterk wijfie!

Niels! Lekker ding!!

De eerste dag op het KDV na haar weekje ziek zijn is voor Isabeau prima gegaan gisteren. Goed pap gegeten, dus niet hongerig. Echt een uitkomst dat ze dat nu zo goed doet.
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:10:13 #114
265732 Keshet
pi_78961162
quote:

[..]

Nee hoor, helemaal niet! 't is een heerlijk mannetje wat lekker in zijn velletje lijkt te zitten daar!
Echt prachtig om te zien hoe hij reageert. Als jij lacht wordt hij seeds blijer!
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:20:52 #115
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78961500
Sorbootje: Ik merk dat Tessa enorm veel zuigbehoeft heeft. Zelfs na een fles heeft ze nog zuigbehoefte en als ik dr geen speentje geeft blijft ze huilen en raakt ze helemaal overstuur en dan is het heel moeilijk om haar weer rustig te krijgen.
pi_78961730
Oh ja, dan zou dat wel een uitkomst zijn inderdaad

pi_78961875
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik heb over Lars geen nieuws, behalve dat hij zo lief en leuk is, en dat hij gewoon mijn kleine vriendje is
dat is leuk nieuws

Leah maakt er inderdaad nog een potje van 's nachts. Ik heb overdag echt geen tijd om nog te rusten.
In een gezin met 3 kinderen is er gewoonweg teveel te doen.
Het gaat wel nog steeds goed hoor, ook met mij.

Als ik weer moet werken zal het wel weer even anders worden. Ik moet om 7.30 beginnen en dan moet Leah op het kdv zijn en de jongens bij mijn ouders (die ze om 8.30 naar school brengen). En dan nog de ochtendrituelen met Leah's voedingen erin laten passen...hmmm
Dat wordt om 5.00 uur opstaan ofzo
pi_78961918
Omdat mijn baby vannacht ineens bedacht dat je best van 20.30 tot 6.30u in één keer kunt doorslapen en daarna aan é''en overvolle borst genoeg had, zit ik nu met een enorme lektet op mijn werk. Natte zwarte jurk waar zometeen een prachtige witte kring op gaat prijken. En ik kan om 12.00u pas kolven

Maar vanaochtend half 7 hè... men wat had ik toen gave siliconentieten! (maar alleen om naar te kijken AUW)
pi_78961939
oh ja

kletsende baby's
pi_78961977
oh jee, Sorbo, haha

ik heb dat ook wel eens...1 overvolle en 1 lege (ziet er niet uit zeg)
en van 20.30 tot 6.30 slapen... wowie
pi_78961985
ik herken dat Lily. Dijon komt of 2 of max 3 keer per nacht maar ook hier geen mogelijkheid om overdag even te rusten. Drie kinderen betekent drukte, zeker het eerste jaar van met een baby. Oh en ik ben ook rond 05.00 wakker voor een voeding en mijn wekker loopt om 06.00 af maar ondertussen lig ik dan wel al een uur wakker te wachten op die wekker.
pi_78962090
Ja, Faja, ik heb dat ook. Dan drinkt ze van bijvoorbeeld 5.00 tot 5.45 en dan moet ik om 6.30 op dus dan slaap je niet echt meer...hazeslaapjes misschien.
Maar wonder boven wonder gaat het goed....ik ben nog niet ingestort
pi_78962104
Ja dat doet ze anders nooit hoor Lily. Schrok me wild. Maar gelukkig hoorde ik een kuchje
pi_78962197
Sorry, dat ik even niet reageer op andere hier.
Maar we werden zojuist gebeld door het ziekenhuis, Mart mag zo dadelijk met ons mee naar huis!

Een dag eerder dan verwacht. Het infuus is gesneuveld. En nu moet hij vandaag nog één keer antibiotica via een spuitje in z'n mond. Maar dat kunnen we thuis!

Ben zóóóóó blij gewoon!
En spannend ook hoor.
pi_78962237
gekke Isabeau
wat zag ik trouwens een leuke foto van haar in het foto-topic (met haar mond wagenwijd open)..leuheuk
pi_78962279
Wat heerlijk ymme!
pi_78962894
Dat gezicht trekt ze altijd als ze iets heel spannend of inspannend vindt in combinatie met dat ze het leuk vindt.. Bij hop paardje hop op mijn schoot o.i.d.

Ymme wat SUPER! Spannend zeg!
pi_78963087
geweldig nieuws Ymme!
het grote genieten kan beginnen!
Spannend he dat je het nu zelf moet doen, of heb je nog kraamzorg?
pi_78963415
Ymme, lekker genieten met je mannetje(s)! Succes en veel (knuffel-)plezier
  woensdag 10 maart 2010 @ 11:58:51 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78965344
jeeeeuj Ymme; wat fijn dat jullie je kleine mannetje zo op mogen gaan halen!!! super!!!

dikke voor de mama's met weinig tot geen nachtrust...dat is zoooo moeilijk en je wordt elke dag meer moe...

Evie begint ook te brabbelen.. En als ze dan een geluidje heeft gemaakt die ik nadoe; gaat ze lachen zoooo lief en zo ontzettend grappig!
(het is meer van uuuggghhh, ooeee, en aaaa)

En het gaat alweer wat beter met mijn meisje. Alleen drinkt ze wel minder. Maar dat zal nog wel de nasleep zijn. Ik ga dr vandaag maar om de 3 uur een fles geven, zodat ze in elk geval voldoende binnen krijgt over de hele dag. (dan maar wat kleinere beetjes).
pi_78965423
super goed nieuws Ymme! Lekker van je bink gaan genieten
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:09:59 #132
265732 Keshet
pi_78965856
Wat een goed nieuws Ymme! Gefeliciteerd!
Knuffel 'm maar extra vaak!
pi_78966483
Hier de laaste dagen wel meegelezen maar de puf en tijd niet gehad om te posten. Voor iedereen dan maar een hele dikke om het goed te maken

Afgelopen vrijdag had ik samen met Jamie geknutseld. Het was de bedoeling om voetjes te stempelen met hem. Dat resulteerde in een verfbad, de verf zat tot op zn rug. Jamie vond t gekietel onder zn voetjes in het begin erg grappig, maar na een tijdje was hij het zat. Mn lief vond het knutselwerk het mooiste verjaardagskado ever, en het hangt nu op de koelkast (hoe burgelijk kun je zijn )
Verder zijn we weer terug naar 5 flessen op een dag, want 4 is nog net even te kort. Over een tijdje maar weer eens proberen. Lachen met geluid komt nu steeds meer voor, echt heerlijk om Jamie te horen schaterlachen Het maakt alles goed.
pi_78966991
Heel erg fijn ymme
pi_78967242
Ymme wat super dat Mart naar huis mag, spannend hoor
lol @ Jamie's verffestijn!
Sorbo Niels doet dat ook bij hop paardje hop Zijn mond wijd open, maar zonder geluid te maken.

We zijn net weer terug van het CB. Niels heeft de laatste prikjes uit de serie van drie gehad. Zielig joh!! Huilen huilen De eerste twee keren was het veel minder erg. Hij ligt nu lekker te slapen, ik heb hem direct in bed gelegd zo moe was hij. Hopelijk heeft hij straks geen last van de prikjes.

Hij weegt nu 6960 gram en is 63 cm

De twee uitschieters in de lengte zijn metingen die in het ziekenhuis zijn verricht, ze hebben duidelijk een andere meetmethode

pi_78967975
Haha Martine Klinkt heel gezellig bij jullie zo

En sorbo lekker geslapen dus

En hoera voor Mart!

Hier kunnen we denk ik redelijk veilig zeggen dat de maagzuurremmer aanslaan Hij is nog niet helemaal vrolijk (ook niet gek trouwens, ik zag net spruw opduiken in zn mond, meteen maar gentiaan besteld) maar hij is zo veel blijer en doet geen *gloek* meer.
Gisteren 1 keer een kleine 20 minuten gekrijst (aan nieuwe dosis toe) en 2x tien minuutjes. Dat is goed te doen

En ineens geeft hij soms een mondje terug Dat deed hij niet, dan ging hij woest slikken. Maar nu doet het natuurlijk geen pijn meer
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:10:11 #137
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78968251
zooo Evie had net POEP... (met een hele grote P )
misschien dat ze ook daardoor wel een beetje slechter aan het drinken was...
dus inmiddels is ze weer heerlijk gewassen en draagt ze mooie schone kleertjes haha

fijn dat het met Jamie goed gaat! en wat leuk dat knutselcadeau!
pi_78969569
Freecell, wat fijn dat de medicijnen aanslaan! Gelukkig maar! Want dat gekrijs is niet om aan te horen.
En zielig voor de muppet ook.

Evie is een echte meid, met meerdere outfits op een dag!
Ben benieuwd hoeveel outfits Alexa verslijt vandaag....

Tjonge, dit is de laatste dag dat ik hier legaal mag posten zeg! Morgen is mijn kleine vriendje ineens een grote baby....en hij is nog zo klein!
Ik heb mail gehad van de dietiste, bloemkool en worteltjes voorlopig maar niet meer geven, reactie op bloemkool was duidelijk, op de wortels was twijfelachtig.
Nu maar boontjes proberen of een fruitsoort. Gister en vandaag heeft Lars boontjes gehad, en gistermiddag was hij gewoon blij, en ook savonds niks aan de hand. Ben benieuwd hoe de rest van deze dag zal verlopen.
pi_78971338
Karin, morgen alweer verhuizen naar het andere topic!! Snel hoor! Fijn dat Lars geen last heeft van de boontjes, hopelijk vandaag ook niet!

Twinkly, zielig hoor, de prikjes voor Niels!
pi_78975921
haha Karin je zit nog in de ontkenningsfase (ga ik ook krijgen, zeker weten)

Tot nu toe heeft Niels nog geen last van de prikjes, in ieder geval geen koorts of rode bulten op de plek van het prikken.

En hij ligt nu alweer in de box te maffen wahahha wie had dat ooit gedacht!!
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:22:13 #141
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78979385
Keshet, wat een goed nieuws over Teigetje. 750 gram en van de beademing af. Jeuj!! Stapje voor stapje vooruit!

BJ, beterschap voor je meisje maar fijn te lezen dat ze aan de beterende hand is. Ook alvast succes met werken weer. Wat gaat het toch snel. Logisch dat Evie wel gewoon naar het KDV gaat, je vriend heeft vast weer snel een baan dus heb je die plek toch nodig en nu heeft hij meer tijd om te solliciteren.

Sorbootje, een langslaper kan me voorstellen dat je even schrikt, maar verder wel prettig natuurlijk. Fijn ook dat het goed ging op het KDV met Isabeau.

Ymme, wat fijn dat Mart naar huis mag! Wat een heerlijk gevoel hè?! Nu genieten met z'n 3-tjes.

Free, fijn dat de medicijnen lijken aan te slaan. Wel balen van die spruw. Hopenlijk is hij binnenkort echt een blije baby.

Ahh.. huilende Niels om zijn prikjes. Zo sneu, maar kennelijk heeft hij er geen last meer van. Wel nette curves trouwens!

Karin, Lars alweer een grote baby.... wat gaat dat snel zeg. Goed nieuws trouwens dat die boontjes goed lijken te vallen.

Hahah, Jamie kleine kunstenaar! Een lekker zooitje dus haha. En wat leuk dat Jamie echt gaat lachen met geluid. Heerlijk moment lijkt me dat als ouder.

Daan heeft vandaag de gehoortest gehad en is netjes geslaagd dus Yeah! Dinsdag komt de jeugdverpleegkundige langs op huisbezoek. Infacol lijkt iets te helpen, Daan is een echte poepchinees die een heleboel scheetjes laat . Hij heeft nog wel last van krampjes (kan dan ook flink krijsen) maar het is korter en vooral eind van de ochtend en 's avonds. Even in de gaten houden of het niet erger wordt.
pi_78979995
Ik zit er behoorlijk doorheen. Ivan heeft de zoveelste slechte nacht achter de rug. Hij werd om half 2 's nachts wakker en begon daarna elk half uur te mopperen. Zulke nachten zijn al zwaar als je verlof hebt, maar nu moeten we hele dagen werken. Blegh. Ik heb ook geen flauw idee wat ik eraan kan doen. Ik probeer te berusten, maar 2,5 uur slaap plus een beetje sprokkelen is gewoon te weinig.

Iemand tips?
pi_78980404
Pfoe Claudia, dat is inderdaad zwaar!! Hoe troost je hem als hij wakker wordt? Is het een kwestie van speentje geven of moet je hem echt troosten en weer in slaap wiegen?
pi_78980629
Hij is eigenlijk altijd tevreden met een speentje. Als we er een keer of 3 's nachts uit moeten is dat niet leuk maar nog wel te doen. Het probleem is meer dat hij nu al zo vroeg wakker wordt en alsmaar wakker blijft worden.

Ik denk trouwens niet dat hij honger heeft. Bij honger zou hij geen genoegen nemen met een speen, en 's ochtends drinkt hij z'n flesje rustig leeg. Ook begint hij breed te glimlachen als we 's nachts naar hem toe lopen.

Ik zit te overwegen om hem weer naar onze kamer te verhuizen, maar dat voelt als een stap terug.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:56:11 #145
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78980681
Claudia dat is inderdaad erg zwaar.... is er iets veranderd (behalve dan dat je een keer hebt geproberen hem aan de vier flessen te doen) in patronen??? Misschien maakt ie veel mee overal (teveel indrukken )

Misschien tandjes die eraan zitten te komen?

Idd wat NieuweUser zegt, moet je hem weer in slaap wiegen of valt ie na het mopperen zelf in slaap??

Ik heb zo geen tips, met Alexa heb ik wat dat betreft geluk. Die heeft alleen zo;n 5 dagen onrustige slaap door tandjes gehad tweemaal.... (vandaar dat ik er even naar vraag)...
Alexa en Seth zijn lief
pi_78980793
Ik heb wel gedacht aan tandjes, maar ik zie daar geen symptomen van. Nou ja, hij kwijlt als een gek, maar dat is het dan wel.

Ik zit me wezenloos te piekeren of er iets veranderd is, maar ik kan niets bedenken. Ik ben natuurlijk al flink aan het googelen geweest en overal lees ik dat kindjes nu eenmaal soms weer een slechtere slaapfase kunnen hebben. Het is zo lastig om daar genoegen mee te nemen. Dit moet echt snel iets beter worden want zo kan ik niet door blijven werken.
pi_78981889
Poeh, da's wel extreem, Claudia. Geen tips, dat weet je. Maar troost de wetenschap niet dat het hoogstwaarschijnlijk maar tijdelijk is? Daar heb je nu weinig aan, dat snap ik, maar misschien dat het de scherpe randje er wat afhaalt.

Ach, ik praat ook maar poep, dat weet ik ook wel. Gek hè, dat je in een reactie altijd probeert om iets positiefs ervan te maken, ook al is het overduidelijk, ronduit en alleen kut.

* Ssserpente heeft ook een slechte nacht gehad.
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:36:07 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78982111
hey bah Claudia dat klinkt ook dodelijk vermoeiend... is erg zwaar als je amper slaapt en je mannetje zoveel aandacht vraagt..
ik kan ook niets zinnigs zeggen; alleen je veel sterkte wensen en voor je hopen dat het snel een beetje beter en makkelijker gaat...

en ook een dikke voor Ssserpente; waar het slapen ook nog een beetje moeizaam is...
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:14:44 #149
100412 mefke79
komt goed!
pi_78983638
pfff claudia, dat klinkt niet alleen zwaar, dat is het ook. En Ssserpente dus ook nog steeds aan het klooien. Driekus heeft afgelopen nacht goed geslapen, de nachten ervoor waren ook weer pet. Om half vier al komen voor je fles van half zeven. Ik was er zo klaar mee (dankzij mijn eigen verkoudheid) dat ik em gewoon de fles gegeven heb. Het rare kind heeft daarna moeiteloos zijn normale schema opgepakt en at dus daarna pas weer om twaalf uur.

Claudia, is het een idee om em eerder of juist later naar bed te doen? (Bij de meeste kindjes werkt later naar bed doen, bij Driekus niet, vandaar dat ik die optie ook nog effe noem) Of wat extra water of rijstebloem in de laatste fles? En misschien is het inderdaad gewoon een fase, ik hoop het voor jullie!

Teigetje, nou al een eigen willetje! En wat een mooi filmpje over die verzorging keshet, lekker duidelijk ook.
Lars, ga je bijna verhuizen manneke. Je wordt groot! Wij komen je ook zo achterna, gaat zo snel.
En ik zag een mooie groeicurve van Niels en een Florian die goed op medicijnen reageert en en en...mijn geheugen laat me weer in de steek.
pi_78983663
Claudia wat rot dat Ivan plotseling zo slecht slaapt . Ik lees inderdaad ook overal over perioden waarin kinderen doorslapen of juist heel veel wakker worden. Ik zou denk ik ook overwegen hem weer terug te verhuizen naar jullie kamer zodat je direct kunt troosten wanneer hij ook maar een klein beetje wakker wordt, misschien dat hij en jullie dan ook weer sneller in slaap vallen omdat je dan nog niet helemaal klaarwakker bent.
Kwijlen hoeft niet te betekenen dat hij tandjes krijgt, de speekselklieren beginnen rond de 4 maanden te werken
pi_78984793
Hmmm niet fijn Claudia! Toch zou ik hem niet terug verhuizen denk ik, ze wennen daar gauw weer aan denk ik. Maar aan de andere kant snap ik het ook, want zo weinig slaap is ook niet vol te houden.
Wij hebben hier ook wel nachten meegemaakt waarin we om de beurt met Lars rond liepen. ik zelf tot een uurtje of 3, mijn vriend daaarna. Zwaar was dat.
ik ken het van Meike ook wel die had eens in de zoveel tijd ook zo'n actie. Leek toen wel of ze het even weer wilde proberen....we gingen dan checken of er wat aan de hand was, en zo niet, pech voor haar. Dan was het vaak ook zo weer over.

Happy, joepie voor de gehoortest!
Niels heeft nog geen last van de prikjes, mooi! En houden zo!

ik vind zelf Lars nog maar een ukkie, maar hij denkt er zelf anders over:

Tijd om te moven hier....

tot over een tijdje iedereen!
We vinden jullie allemaal heel lief, bedankt voor alle steun van de afgelopen maanden, ik heb er heel veel aan gehad!
pi_78985792
Daaaag, Karin. t Was gezellig.

*Pinkt traantje weg...

Tot straks!
pi_78985805
Jeetje Karin wat lijkt hij daar al groot!! Heb je hem zo neergezet of?
Dag grote vent Lars, tot gauw We zullen je wel missen in dit topic hoor!
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:57:03 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_78985844
Karin Trof je dat zo aan op de bank? Hellup! Hier komen we nog niet verder dan een beetje achteruit schuiven op de vloer en een rol (als het meneer uitkomt, want als het niet hoeft, dan niet). Tot over 2 weken!
pi_78986314
Bedankt voor het meeleven. Ik wil eigenlijk niet klagen, want Ivan is zo'n leuke baby. 's Avonds zie ik het geloof ik even niet zo zonnig in. Ik heb gewoon geen zin meer om naar bed te gaan omdat ik erg opkijk tegen de zware nachten. 's Ochtends valt het eigenlijk wel weer mee en het lukt ook nog wel met werken. Ik vind het zelfs lekker om de deur uit te gaan.

Lars, grote jongen! Dag Karin, tot over twee maanden.
pi_78986331
Lars wat word je groot!! Veel plezier bij de grote baby's!
pi_78986531
Dag Lars en mama, tot over 10 daagjes
Lotte!
Noah!
pi_78986710
Claudia, wat rot zo'n nacht zeg. Geen idee wat je daar aan zou kunnen doen. Lijkt me toch ook niet dat het helpt om hem weer bij jullie op de kamer te nemen? Ik zou er zelf alleen nog maar slechter door gaan slapen. Hij krijgt nog laat op de avond een voeding?
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:17:31 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78986846
Lars ben je gek geworden! Je bent een baby, een BABY ga liggen! Dit kan je je moeder niet aandoen. Kom op vent gewoon liggen! Daag Karin en vriendje Lars tot over een week ( )

Claudia eigenlijk geen tip behalve dan: pak elk moment slaap dat je kunt krijgen. Dus zo geen koffie, maar een kop thee en onder de wol. En verdeel de nacht in 2 delen. Bv de een van 20 tot 1 en de ander van 1 tot 7. Zo krijg je allebei ten minste nog een paar uurtjes slaap. En net als je meestal denkt: dit ga ik dus ECHT niet nog een nacht trekken, dan is het meestal voorbij

Ymme je ventje is inmiddels thuis neem ik aan! Wat fijn zeg En hoe is het nou met zijn drietjes thuis?

Mefke Esmee heeft ook de Driekus instelling hoor. Zo van:"Joh als ik me nou half in dat boxkleed wurm, rolt dat speeltje wel naar mij in plaats van andersom "

Eigenlijk heb ik zelf niks te vertellen Esmee is zo'n lekker vrolijk meiske. Hapjes gaan nog steeds prut, maar dat is ook omdat ik er zelf helemaal geen zin in heb en het dus steeds vergeet. Ze is nog zo'n lekker klein baby'tje. Van mij mag ze nog lekker lang van de fles genieten hoor
pi_78986965
Hij krijgt ergens tussen 22:15 en 23:00 uur zijn vijfde en laatste voeding. Vandaag trouwens niet, want omdat het toch slecht gaat hebben we hem nu maar laten liggen en krijgt hij zometeen zijn vierde en laatste voeding. In het ergste geval wordt het weer zo'n waardeloze nacht maar hebben we wel net iets meer tijd om zelf te slapen tussendoor.
pi_78987120
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:17 schreef Stiemie het volgende:

Claudia eigenlijk geen tip behalve dan: pak elk moment slaap dat je kunt krijgen. Dus zo geen koffie, maar een kop thee en onder de wol. En verdeel de nacht in 2 delen. Bv de een van 20 tot 1 en de ander van 1 tot 7. Zo krijg je allebei ten minste nog een paar uurtjes slaap. En net als je meestal denkt: dit ga ik dus ECHT niet nog een nacht trekken, dan is het meestal voorbij
Dat vind ik geen gek idee! Het heeft waarschijnlijk weinig zin om na te denken over hoe we Ivan kunnen veranderen, dus kunnen we beter onszelf aanpassen aan de situate opdat we het nog trekken.
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:23:08 #162
100412 mefke79
komt goed!
pi_78987122
Claudia, dat bleek hier uiteindelijk de gouden greep. Driekus krijgt zijn laatste voeding ergens rond negen uur en dat werkt stukken beter dan een voeding rond elf uur. Geen idee waarom, maar tis zo.
pi_78987308
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:23 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, dat bleek hier uiteindelijk de gouden greep. Driekus krijgt zijn laatste voeding ergens rond negen uur en dat werkt stukken beter dan een voeding rond elf uur. Geen idee waarom, maar tis zo.
Hoe doe je dat trouwens met de laatste voeding? Houd je hem daarna nog even wakker of stop je hem meteen in bed?
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:34:31 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78987763
Esmee maken we als we denken dat het nodig is zo rond 23 uur wakker en dan blijft ze na haar papfles nog eev kwartiertje op ofzo (of langer als er voor ons wat leuks op tv is ) en anders gaat ze wakker de wieg in en gaan wij nog wat in bed lezen onder het genot van een stemverkennende baby
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:36:21 #165
100412 mefke79
komt goed!
pi_78987852
@ claudia, dat ligt eraan. Soms haalt ie het einde van zijn fles al bijna niet van de slaap en soms is ie nog wat wakker. Maar na die fles ligt ie binnen een half uur in zijn bed en meestal is het binnen een kwartier. Vandaag is bijvoorbeeld een kdv dag, dan is ie vermoeider dan een thuisdag. Kan goed zijn dat ie vandaag dan de negen uur niet haalt en dus eerder krijgt en dan het einde van de fles niet eens haalt.
Vanochtend was ie trouwens boos, we moesten em wakker maken om kwart over zes en dat doen we heel voorzichtig (klein lampje aan, deur kamer open, wakker laten worden, meenemen naar onze kamer waar het donker is enz) maar het was toch brullen. Oogjes dicht en brullen. Tot ie met een half oog de fles ziet, dan is het twee handjes uitstrekken, fles erin en oogjes dicht en drinken....
pi_78987926
Bleh Claudia
Ik weet het ook niet, maar wil je wel veel succes wensen
pi_78987931
Mefke: ben wel benieuwd wat bij jullie het verschil maakte sinds je de avondvoeding eerder bent gaan geven?
Hier maken we hem meestal om 23 uur wakker voor zn laatste voeding, hij slaapt vanaf 19 uur . Daarna meldt hij zich meestal weer om 04.00 uur. Als we hem niet wakker maken komt hij rond 01.30 zelf....en daarna weer rond 04.30. De lange avondslaap (+/- 6,5 uur) zou hij dus eigenlijk 's nachts moeten doen, maar geen idee hoe we dat voor elkaar krijgen. Zal misschien ook wel vanzelf komen, mogen ook niet klagen aangezien het ip maar 1x per nacht is dat hij wakker is voor een voeding. Maar wie weet zou het hier ook wel werken om de avondvoeding eerder te geven (alhoewel hij dan misschien weer weinig drinkt aangezien hij rond 18.30 nog een voeding gehad heeft).
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:44:13 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_78988280
Eh, effe nadenken hoe we er zo ook weer op kwamen. Volgens mij kwamen we er per ongeluk achter omdat we zelf te moe waren om 11 uur te halen. Dus dan gingen we zelf al naar bed en moesten zelf de wekker zetten voor die late voeding. Toen ie een keer overdag aan het kloten ging met zijn flessen kwamen we 's avonds uit op negen uur en toen ging ie daarop doorslapen. Dus toen dat schema maar eens aangehouden en dat bleek te werken. Eerst werd ie rond vijf uur wakker, maar dat ging al snel naar zes uur/half zeven en dat werkt perfect voor ons. Ik moet eerlijk toegeven dat het dus meer geluk dan wijsheid was. We hebben daarna nog wel eens gehad dat ie pas rond half elf een fles kreeg, maar dan komt ie dus vroeger in de nacht meestal.
En ik merk dat het kdv echt invloed heeft, na zo'n dag valt ie rond zes uur ook voor een uurtje in slaap en haalt ie dus de negen uur voor de laatste fles ook niet, dat wordt dan eerder half negen.
pi_78988446
Mefke: nou wel fijn dat het zo beter werkt hihi. Hier willen we dus ook af en toe eerder naar bed...en dan laten we hm dus maar gewoon slapen. Dan wordt hij dus zelf begin van de nacht wakker. Misschien ook maar eens wat eerder op de avond proberen, ben benieuwd
pi_78990294
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:47 schreef Meimeltje het volgende:
Mefke: nou wel fijn dat het zo beter werkt hihi. Hier willen we dus ook af en toe eerder naar bed...en dan laten we hm dus maar gewoon slapen. Dan wordt hij dus zelf begin van de nacht wakker. Misschien ook maar eens wat eerder op de avond proberen, ben benieuwd
Ik ga het nu maar gelijk uitproberen. Als we maar niet juist een rommelnacht erdoor gaan krijgen Maar dan hebben we het zelf veroorzaakt he
pi_78992913
Karin en (veel te stoere grote) Lars Tot straks in het volgende topic! Oh en alvast gefeliciteerd met je halfjaardag Lars.

Cluadia, ik heb helaas geen tips voor je, maar vind dat je het knap doet en volhoudt!
pi_79001226
Claudia, hopelijk kun je wat met de tips!

Wel veel herkenning uit de verhalen van Meimeltje en Mefke. We maken Isa nu ook wakker rond 23.00 - 0.00 uur voor de laatste fles. We moeten haar dan soms uit een hele diepe slaap halen. Vervolgens wordt ze bijna altijd rond 4.45 wakker! Nu ook weer, lijkt wel een ingebouwde wekker!! Ze wil nog niet eten, want ze heeft haar oogjes nog dicht maar wil de speen! Ik vraag me ook weleens af wat er zal gebeuren als ze rond 21.00 / 22.00 uur haar laatste fles krijgt, wanneer ze dan wakker zou worden. Nog nooit durven proberen! Wat Meimeltje zegt, het lijkt wel alsof haar avondslaap haar 'lange slaap' is ipv de nacht!

Meimeltje, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!

Lars, tot het volgende topic!!

[ Bericht 7% gewijzigd door NieuweUser op 11-03-2010 05:07:37 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 06:20:46 #173
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79001398
goedemorgen

Daaaaaaag Lars en Karin *zwaait*. Heel erg veel plezier bij de grote babietjes! en Lars; wat ben jij groot en sterk stoere man

@Ymme; ik ben erg benieuwd hoe het daar gaat? lekker met jullie kleine Mart thuis?

@Claudia en Ssserpente: hoe is het van8 gegaan met jullie nachtbrakertjes? hebben jullie een beetje kunnen slapen? Ik hoop het zo voor jullie!

Evie heeft inmiddels een vrij standaard ritme en mama ook; ik word nu elke keer precies rond zessen wakker en vaak hoor ik dan door de babyfoon ook dat Evie rustig wakker aan het worden is; beetje murmelen en duimzuigen.
(en dan ga ik vast naar beneden om te kolven en wacht tot Evie iets wakkerder is voordat ik haar daadwerkelijk uit haar bedje haal).

Evie knapt elke dag verder op. Geen koorts meer gelukkig. Gisteren nog wel een huilerige dag. Maar gisteravond begon ze ook weer een beter te drinken; dus dat is wel een goed teken.
pi_79001705
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 05:02 schreef NieuweUser het volgende:

Meimeltje, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Nou ik heb hm om 21.30 uur de fles gegeven. Als slapend maar hij dronk gelukkig wel. Vannacht meldde hij zich om 03.30 uur, dus eigenlijk bijna dezelfde tijd. Denk dat we dan dus voortaan wel eerder op de avond de fles blijven geven, want dan kunnen we dus op tijd naar bed en 6 uur doorslapen
pi_79001748
Goeiemorgen!
Hier gaat de laatste fles (Van de 5) er ergens tussen 10 en 11 in. Dan slaapt ze door tot ergens tussen 6 en 8. Vannacht was ze wel effe wakker rond 5 uur, maar nam genoegen met haar speentje en sliep lekker verder

BJ, fijn dat EVie weer wat beter wordt. Scheelt ook weer een boel zorgen voor jou/jullie.
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:17:00 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79001907
Tot ziens vriendje Lars, we zien je over een paar maanden in het grote baby'tjes topic!
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:21:48 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79001974
Hier was het vannacht 22.45 en toen 4.45 ik heb zowaar een paar uur kunnen slapen!
Helaas ben ik nu nog brakker omdat ik heb getracht te slapen tot 7.00 toen de andere kleine draak wakker werd.
Die doen we binnenkort maar eens een keer uit logeren zodat mama kan slapen
We hebben hem overigens wel wakker gemaakt rond 22.30 (andrs wordt hij zelf tegen 1wakker en dat isniet zo prettig)

Fijn dat Evie weer aan de betere hand is.
pi_79002477
Het is hier weer rampzalig gegaan. Deze keer werd hij gewoon om 00:45 uur wakker en toen begon het riedeltje weer. Nu werken...
pi_79002812
He bluh Claudia, ik hoop dat het een beetje gaat met werken vandaag
pi_79002855
He jeetje wat balen Claudia. Sterkte met werken vandaag.
pi_79003176
[nerdmodus]Niels doet Klonoa na "wha-hoe!"[/nerdmodus]
pi_79003272
Hè bah Claudia! Hoe kan het toch hè?! Heel veel sterkte vandaag. Zo'n werkdag kan zo zwaar zijn als je veel te weinig slaap krijgt.

En ik durf het na de post van Claudia bijna niet te zeggen, maar hier opnieuw het andere uiterste. Ik heb nu twee ononderbroken nachten op rij achter de rug. Wat een onmetelijke luxe is dat zeg. Voel me een ander mens! Isabeau sliep vannacht weer van 20.45u tot 6.00u. Maar de ervaring leert dat ze, zodra ik er op ga rekenen dat ze doorslaapt, weer twee keer een voeding wil 's nachts . Dus ik ga er gewoon niet op rekenen
pi_79003358
Karin, tot over een maand!

Gefeliciteerd met je grote kleine vriendje!

(en isabeau heeft 't rokje vandaag aan.. staat hartstikke leuk! )
pi_79003383
Jeetje claudia, das balen..... * stuur je energie*
Wij hebben dat ook een tijdje gehad met Jamie, het is inderdaad erg slopend. Wij zijn terug gegaan naar 5 flessen en de laaste met rijstebloem. Dat scheelt enorm. En hij had last van een verstopte neus, dus dan zuigen we hem even leeg met het otrivin dingetje. En als hij onrustig is dan leg ik een hand op zn buikje en adem ik heel rustig vlakbij zn oortje zodat hij dat na gaat doen en dan wordt hij een stuk rustiger.

hoe dubbel in deze post
Vanacht een goede nacht gehad, Jamie werd maar 1 keer wakker

Karin tot over een ruime maand.... en een troost Lars is nu de kleinste grote baby
pi_79003417
Oh vergeet ik bijna dit: Isabeau net naar het kdv gebracht. Ik legde haar in de box en zomaar ineens draaide ze zich voor het eerst van haar rug naar haar buik! Gekke baby!
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:06:56 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_79004508
Valt wel mee hoe gek dat is hoor Sorbootje, dat doen ze wel vaker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79004794
Hahaa Isabeau, knappe baby
Ik leg Niels steeds op zijn zij nu en hij lijkt het een beetje door te krijgen dat je ervoor kunt zorgen dat je niet omvalt door je spieren aan te spannen.

Claudia want ik me nog bedacht, krijgt Ivan misschien teveel slaap overdag waardoor zijn dag-nacht ritme omgedraaid is? De laatste week kan Niels iets langer wakker blijven, misschien is dat bij Ivan ook wel zo.
pi_79005138
Oohh wat balen Claudia!

Hmm Meimeltje, dat klinkt ook wel goed zo! Misschien moeten wij het dan toch ook maar eens proberen!
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 08:00 schreef Lijnloos het volgende:
Goeiemorgen!
Hier gaat de laatste fles (Van de 5) er ergens tussen 10 en 11 in. Dan slaapt ze door tot ergens tussen 6 en 8. Vannacht was ze wel effe wakker rond 5 uur, maar nam genoegen met haar speentje en sliep lekker verder
Dat is ook een lekker ritme zeg! Hoeveel cc krijgt Minke nu per fles?

Isabeau, wat knap!!!
pi_79005383
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef NieuweUser het volgende:
Oohh wat balen Claudia!

Hmm Meimeltje, dat klinkt ook wel goed zo! Misschien moeten wij het dan toch ook maar eens proberen!
[..]

Dat is ook een lekker ritme zeg! Hoeveel cc krijgt Minke nu per fles?

Isabeau, wat knap!!!
Ze zit nu op 5x 180/6 waarbij 3 schepjes Friso comfort (tegen spugen en krampjes) en 3 schepjes Friso extra (voor hongerige baby's en als nachtvoeding)... Die mix hebben we sinds een paar dagen nu voor de laatste en eerste fles, omdat we het idee hadden dat ze nog zoveel trek heeft na een fles... als je haar dan oppakt om te boeren ging ze helemaal over de zeik... huilen, gillen, krijsen maar niet boeren... tot we haar een speen gaven. Dus nu proberen we dit uit, eens kijken of het werkt, want meer in de fles kan niet.

Isabeautje, wat knap! Ineens een beetje gaan rollen.
pi_79005534
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:33 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ze zit nu op 5x 180/6 waarbij 3 schepjes Friso comfort (tegen spugen en krampjes) en 3 schepjes Friso extra (voor hongerige baby's en als nachtvoeding)... Die mix hebben we sinds een paar dagen nu voor de laatste en eerste fles, omdat we het idee hadden dat ze nog zoveel trek heeft na een fles... als je haar dan oppakt om te boeren ging ze helemaal over de zeik... huilen, gillen, krijsen maar niet boeren... tot we haar een speen gaven. Dus nu proberen we dit uit, eens kijken of het werkt, want meer in de fles kan niet.
Ah ok! En hoe zwaar is Minke nu? Isa zit nu namelijk tussen de 5 en 6 flessen in, en ik heb nu het idee dat ik haar te weinig geef als ze 5 flessen krijgt (in totaal 150 cc per fles, dat is misschien te weinig om het daarop te redden).

We gaan eigenlijk wel een beetje offtopic, hoort eigenlijk in het flesvoedingstopic, maargoed.
pi_79005994
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:06 schreef Troel het volgende:
Valt wel mee hoe gek dat is hoor Sorbootje, dat doen ze wel vaker
Haha ja het schijnt! Maar die van mij deed het nooit!
pi_79006028
Hier een korte nacht gehad. Meneer had geen om te slapen, alleen als papa of mama hem vast had.
Zal vast komen omdat het allemaal nog nieuw is enzo. voeding van 24.00 uur, maar 20ml op en toen slapen, hij wilde niet meer. Toen 03.00 uur 80 ml met klein beetje overgeven. 06.45 80 ml op. En 09.00 uur, 40 ml en weer diepe slaap. Wilde hem tussen door boertje laten doen. Niet meer doen dus!

Verder genieten we vollop van hem. Wel enorm wennen!
pi_79006400
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:37 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Ah ok! En hoe zwaar is Minke nu? Isa zit nu namelijk tussen de 5 en 6 flessen in, en ik heb nu het idee dat ik haar te weinig geef als ze 5 flessen krijgt (in totaal 150 cc per fles, dat is misschien te weinig om het daarop te redden).

We gaan eigenlijk wel een beetje offtopic, hoort eigenlijk in het flesvoedingstopic, maargoed.
nog een opmerking dan...
Minke was bij de vorige keer cb (23 feb, dus bijna 3 weken geleden) 4540 gram... beetje onder de maat, maar sinds een dag daarvoor zijn we overgegaan van 150 naar 180. en daarvoor zat ze al een hele tijd op 5 flessen ipv 6... had ze zelf zo bedacht. Ik merkte per ongeluk dat het in eens een fles minder was geworden en zij vond het best, dus lekker zo gelaten.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:00:45 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79006483
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:49 schreef ymme het volgende:
Hier een korte nacht gehad. Meneer had geen om te slapen, alleen als papa of mama hem vast had.
Zal vast komen omdat het allemaal nog nieuw is enzo. voeding van 24.00 uur, maar 20ml op en toen slapen, hij wilde niet meer. Toen 03.00 uur 80 ml met klein beetje overgeven. 06.45 80 ml op. En 09.00 uur, 40 ml en weer diepe slaap. Wilde hem tussen door boertje laten doen. Niet meer doen dus!

Verder genieten we vollop van hem. Wel enorm wennen!
Geef je afgekolfde melk of flesvoeding?
pi_79006585
*meldt* met Morris, van 7 maart.

Hij doet het super! Is een intens tevreden kind met blonde paardenbloemenpluishaar, is een ontzettend borsttalent en maakt de allerliefste kleine babypoesjespiepgeluidjes.
Had ik al gezegd dat ik verliefd ben?
Hardloper.
IG @webkim
pi_79006599
Jeetje flessen van 150-180 cc.....die krijgen we er hier niet in hoor Meestal max 100cc. We zitten dan ook nog wel op 6-7 voedingen per dag.

Mag Dyon ook in het lijstje? Geloof dat het me nu wel lukt om hier af en toe te blijven posten
Hij is van 18 december.
pi_79006657
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geef je afgekolfde melk of flesvoeding?
Flesvoeding!
pi_79006721
Hier ook nog een keertje: Gefeliciteerd met Morris!! Ik vind het een stoere en lieve naam tegelijk Heb je ook een foto? En wat vindt Thomas van zijn broertje?
pi_79006770
Webkim! Welkom! En gefeliciteerd met Morris! Doe es een fotootje
pi_79006789
Morris en Webkim welkom hier!

Geloof dat ik je al wel gefeliciteerd had, maar zo niet alsnog van harte
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:19:50 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79007343
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:04 schreef ymme het volgende:

[..]

Flesvoeding!
Baal je er van dat de bv niet is gelukt? OF heb je er vrede mee? Je hebt natuurlijk een andere start gehad, doordat Mart in het zkh heeft gelegen enzo.

De nachten zullen idd even wennen zijn voor je.

Welkom Kim en MOrris.
pi_79007495
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Sorbootje het volgende:
Webkim! Welkom! En gefeliciteerd met Morris! Doe es een fotootje
Kijk maar ff in het kinderfototopic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_79007607
Van harte welkom hier WebKim en Morris...
* Lijnloos klikt meteen richting fototopic om te spieken....
pi_79007779
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:58 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

nog een opmerking dan...
Minke was bij de vorige keer cb (23 feb, dus bijna 3 weken geleden) 4540 gram... beetje onder de maat, maar sinds een dag daarvoor zijn we overgegaan van 150 naar 180. en daarvoor zat ze al een hele tijd op 5 flessen ipv 6... had ze zelf zo bedacht. Ik merkte per ongeluk dat het in eens een fles minder was geworden en zij vond het best, dus lekker zo gelaten.

Nog een reactie dan

Isa woog bij de vorige keer (17 feb) 4315 gram. Ik denk dat ik dan ook maar eens ga proberen om Isa meer te geven per fles. Ze kan 150 cc namelijk ook met gemak op, en misschien zit ze dan in een, voor haar, fijner schema met 5 flessen! Alleen als ze 's ochtends al heel vroeg komt (5.00 uur) redt ze het net niet op 5 flessen, dan zit er 's avonds eigenlijk weer teveel tijd tussen.

Welkom Webkim en Morris!!
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:39:04 #205
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79008059
Welkom Webkim, heb in het fototopic je mooie kindje al gezien
pi_79008226
Wat een prachtig kind is Morris
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:47:08 #207
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79008376
Evie krijgt nu ook nog 6x 150 ml... en meer in de fles doen heeft geen zin; want ze laat nu ook nog vaak 10-20 ml over. (dat is dan wel afgekolfde moedermelk ipv KV)
Toch groeit ze voldoende. (ze zit precies op de gemiddelde curve, ondanks 4 weken te vroeg geboren).

En jeeejj Isabeau aan het draaien!

Evie is ook weer lekker op het speelkleed aan het gymnastieken; 2 keer op haar buik gelegd en beide keren draaide ze zelf direct weer op haar rug. andersom draaien heeft ze ook al een paar keer gedaan; maar dan blijken de armpjes wat meer in de weg te zitten...

vanavond heb ik terugkomavond van de zwangerschapsgymnastiek. Leuk lijkt me!

@Ymme; ik ben ook benieuwd met welke reden Mart FV krijgt? bewust voor gekozen?

En Evie heeft een comfortabel slaapritme momenteel; slaapt van de laatste fles (0:00) tot ongeveer 7 uur (soms een half uurtje eerder of iets later). Vervolgens na de fles nog even bedje weer in; en dan slaapt ze ook zo weer 2 -3 uur de laatste tijd. wij mogen echt niet klagen.
(helemaal niet doordat ze tussendoor een paar weken niet wilde doorslapen en ik nu weer meer waardeer dat ze zo goed slaapt).
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:50:43 #208
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79008500
Welkom webkim! <snel kijken gaat in fototopic>

Claudia, wat rottig dat je weer zo'n slechte nacht hebt gehad. Ook ik kan alleen maar bedenken: pak wat slaap wanneer je het krijgen kan en wissel inderdaad af met je vriend.
Maar als Ivan wakker is, raakt hij dan ook overstuur? Moet je er per se naar toe of ligt hij alleen maar wat te mopperen? Valt hij echt niet na een paar minuten weer vanzelf in slaap?
Ik kwam er namelijk achter dat ik veel te vroeg naar Harry toe rende. Klein moppertje en mama stond al naast het bedje en haalde hem eruit
Totdat het een keer niet meteen ging en toen kwam mama erachter dat Harry af en toe gewoon even heel kort moppert en dan gewoon verder slaapt. Zolang hij niet hard (overstuur) gaat huilen, probeer ik hem dus te laten liggen (moeilijk! ).

Dag Lars! NIet te snel groot worden hoor!

BJ, fijn dat Evie weer aan het opknappen is!
pi_79009198
Ik ga ons meisje straks voor het eerst naar het kdv brengen.... Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat! Wat zal ik zelf eens gaan doen?
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:09:19 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_79009232
Welkom Webkim en ymme.

Ymme, wat naar dat Mart zo allergisch is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79009806
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:09 schreef Troel het volgende:
Welkom Webkim en ymme.

Hou asjeblieft op

Kind is nog geen 24 uur thuis...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:26:56 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_79009899
Sorry, vergat de sarcastische smiley
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:30:32 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79010054
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:09 schreef Troel het volgende:
Welkom Webkim en ymme.

dat heb ik even gemist?
maar dan is het toch juist heel verstandig om BV te proberen? (of in elk geval afgekolfde melk te geven?)...
pi_79010111
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:30 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

dat heb ik even gemist?
maar dan is het toch juist heel verstandig om BV te proberen? (of in elk geval afgekolfde melk te geven?)...

Zie F&F, ze doet de hond weg, omdat ze na een dag al weet dat Mart allergisch is.

Sorry, ik vind het echt zo zielig.
pi_79010136
Dag Lars!!!

Welkom WebKim en Ymme. Bij ons in de nieuwe straat is dit weekend ook een Morris geboren... (zou het?)

Claudia, wat vervelend van die gebroken nachten. Thomas is nu ook onrustiger. Hij begint om 4 uur, dan doe ik zijn speen erin, slaapt hij verder tot 5 dan tot 5.30 etc... Dat is wel veel minder erg dan wat Ivan nu doet. Hopelijk is het een fase.

Hier alles goed, probeer nog zo veel mogelijk mee te lezen, maar het is wat druk met mijn werk en de verbouwing van de woning, die ligt ook nog eens 3 kwartier rijden van onze huidige woning, dus we rijden wat af...
Met Thomas lijkt het weer beter te gaan. Hij is klaar met zijn antibiotica kuur en hij lust gelukkig de dieetvoeding (tegen koemelkallegie). Afgelopen weekend had hij nauwelijks eetlust (door de kuur) nu is dat gelukkig weer bijgetrokken. Ook was hij extreem huilerig en had veel last van krampjes (door de nieuwe voeding). Alles tegelijk dus. Ik hoop dat hij zich nu weer beter voelt, hij is in elk geval al een stuk vrolijker.En ook niet onbelangrijk: geen bloed meer in de ontlasting (we zijn van 5 poepluiers per dag terug naar 1)
Ik heb hem ook afgelopen weekend nauwelijks kunnen knuffelen, vanwege de verbouwing, daarna weer 3 dagen werken en nu mijn vrije dag... Gelukkig! Morgen ook vrij, maar daan moeten we weer klussen... Weer een dagje bij oma
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:35:08 #216
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_79010264
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:47 schreef Beessie-Jen het volgende:

@Ymme; ik ben ook benieuwd met welke reden Mart FV krijgt? bewust voor gekozen?

Wat is dat nou weer voor vraag? Zou je die vraag ook stellen als het antwoord BV was geweest? Sorry hoor, maar ik vind dit weer typisch zo'n dozig en bemoeierig OUD-ding.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:40:20 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79010489
Zullen we de F&F discussie hier niet dunnetjes over doen? 1 topic daar voor lijkt me meer dan voldoende!
pi_79010618
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef m@x het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor vraag? Zou je die vraag ook stellen als het antwoord BV was geweest? Sorry hoor, maar ik vind dit weer typisch zo'n dozig en bemoeierig OUD-ding.
Ze had zelf in Z&G aangegeven BV te willen gaan geven, dan is het toch niet zo'n rare vraag?
Lotte!
Noah!
pi_79010624
Aorak, goed nieuws Fijn dat het beter lijkt te gaan!

Hier alles goed. De langste krijsbuien zijn nu ongeveer 10 minuten (en 3x pr dag oid) en hebben als ik naar de scheten luister veel te maken met krampjes Dat kunnen we wel aan, wat een verbetering zeg!

's nachts weet ik niet zo goed. Ik aai hem heel vaak even weer in slaap en doe ook redelijk vaak de speen er even weer in, maar aangezien hij in de co-sleeper slaapt, word ik er niet echt wakker van. Steek gewoon een hand uit. Al probeer ik wel eens een speen in zijn oor te stoppen als hij weer gedraaid is
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:44:04 #220
95408 Incantrix
pi_79010627
Goodmornings lieve mensen!

Karin en Lars, boehoe, ik zal jullie missen! Gelukkig doet Lars het allemaal wel eer aan zeg, die fóto! Wow!

Claudia, pfff, dat klinkt echt ontzéttend zwaar, zeker met je werk erbij Ik kan je niet echt helpen ofzo, maar ik geef je een dikke virtuele knuffel en hoop voor je dat het snel beter zal gaan!

Ymme en Webkim, welkom hier!

Sorbootje, haha, geweldig dat je meissie ineens rolt!

Asy, dat is inderdaad superlastig he? Gelukkig gaat dat wel beter naarmate je je kleine man beter leert kennen hoor Nu we bijna 4 maanden verder zijn weet ik precies of hij verder zal slapen of niet, zelfs als hij even kort huilt (doet hij soms in zijn slaap ofzo, heel vaag ). Komt goed girl!

Stef had gisteren weer een krampjesdag. Niet meer zoals eerst hoor, maar over de dag verspreid een paar momenten dat hij ineens heel hard ging huilen en vervolgens een enórme poepbroek had. Ik baal er wel van hoor, ik had toch echt gedacht dat die stomme krampjes nu wel eens weg zouden zijn.. Gisteren zijn we voor het eerst met de draagdoek naar de supermarkt geweest en hij vond het echt geweldig! Hij is de hele tijd wakker geweest en heeft lekker rondgekeken. Sowieso wel fijn om hem nu wat minder in de wagen te doen, zowel in de wagenbak als in de maxicosi wordt hij loeichagrijnig Ik zit me sowieso af te vragen hoe lang hij nog in de maxicosi kan, ik heb echt het idee dat hij amper nog past, maar een kinderstoel kan pas vanaf 9 kilo en dat durf ik eerlijkgezegd ook nog weer niet. Iemand een idee?

Dan ga ik nu maar even douchen en een nieuw potje infacol halen
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:47:25 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79010747
Zo, weer ff bijgelezen

welkom webkim, morris en blauwe babywolk!

doei lars! veel plezier bij de gote babies, en heel veel succes met bijvoeding verder! verder ben ik het eens met stiemie, je bent een baby, LIGGEN, niet staan!

en weer een teigetje-update! ik zat ook te denken, daar gaan jullie et leuk mee krijgen over een jaartje of 2,5 nu al een eigen willetje en zo sterk... helemaal leuk! naja, eerst maar eens van de IC af zien te komen.

claudia, wat een zware nachten heb jij! Ik hoop echt voor je dat deze fase inmiddels alweer klaar is, dit is geen doen

ymme en mart, ook welkom! en ik was idd ook in de veronderstelling dat je eerst 6 wk bv wilde geven. naja, op fv worden ze ook groot en als je je daar beter bij voelt, is het prima

sorbo, wat fijn dat isabeau het zo goed doet met pap op het kdv! zo is het flessenweigeren toch nog opgelost!

ff denken...
evie weer aan de beterende hand!
rienk was geloof ik ook weer beter, toch? of iig heel lief, en dat is ook een waard
verder weet ik het niet meer...

ben net op het cb geweest om te wegen. aviva is 205g aangekomen in een week! (dat is bijna de helft van teigetjes startgewicht, dacht ik toen meteen... )
vanmiddag mag aviva weer in bad, en zichzelf daarna volledig onderschijten. dat gebeurt me niet s ochtends, dat ze dan weer te weinig is aangekomen. ghehe, ik belazer de grammengestapo waar ze bij staan!
ik heb ook even tegen de cb-mw-in-opleiding gezegd dat ik het vervelend vond dat ze zo half over mn kind hing bij het gesprek. Haha, ik heb tegen het cb gezegd dat ik ze irritant vind! nah, iemand moet het toch zeggen? ze is in opleiding, nu mag het nog. en als het niet mag, doe ik het toch

zo, nu lunch
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:48:14 #222
3142 m@x
pi_79010781
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:43 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ze had zelf in Z&G aangegeven BV te willen gaan geven, dan is het toch niet zo'n rare vraag?
Kennelijk geeft ze nu dus FV. De reden is toch verder niet belangrijk. Maar goed, ik begeef me alweer te lang op babygebied
pi_79010788
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef Incantrix het volgende:
Ik zit me sowieso af te vragen hoe lang hij nog in de maxicosi kan, ik heb echt het idee dat hij amper nog past, maar een kinderstoel kan pas vanaf 9 kilo en dat durf ik eerlijkgezegd ook nog weer niet. Iemand een idee?

Dan ga ik nu maar even douchen en een nieuw potje infacol halen
proppen... Lotte hangt ook met dr voetjes naar buiten Heb je een echte maxicosi? die rol er al uit?
voor stef en mama..krampjes zijn gemeen
Lotte!
Noah!
pi_79010838
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:48 schreef m@x het volgende:

[..]

Kennelijk geeft ze nu dus FV. De reden is toch verder niet belangrijk. Maar goed, ik begeef me alweer te lang op babygebied
idd...baby's zijn tenslotte niet jouw ding
Lotte!
Noah!
pi_79010891
Kan toch ook gewoon belangstelling zijn, misschien is er een reden waarom BV niet gelukt is, ik vind het een hele vriendelijke en normale vraag eigenlijk.

Niels heeft net precies in mijn decolleté gespuugd, ik had gewoon een vijvertje in mij bh staan blergh!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:51:14 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79010900
ah, aanvulling!

m@x, ymme had gezegd bv te willen geven, vandaar. als iemand vanaf het begin roept fv te willen geven, is dat anders. als ze niks had gezegd, en nu zegt fv te geven, zou er volgens mij niemand naar kraaien waarom ze fv geeft.

trixie, ze mogen in de kleine mc tot de oren aan de bovenkant eruit steken. uitstekende voetjes zijn niet relevant.

BE, welk F&F-topic is dat dan? kan ik ff lezen

twinkly, heel goed van niels!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:51:54 #227
3142 m@x
pi_79010935
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:49 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

idd...baby's zijn tenslotte niet jouw ding
Dat heb ik inmiddels voor mezelf wat meer genuanceerd. De baby's zijn misschien wel okay maar het vreselijke getrut wat er vaak bij komt kijken niet
pi_79010969
SPOED! nieuw tehuis gezocht, lieve boxer!
Deze Davinia!

Twinkly, knap gericht van Niels!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:54:18 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79011036
thx, nweser. trouwens, mooi kindje is isa! ik zag haar nog langsflitsen in het fototopic.
oh, dit is echt erg! 3 posts in 5 minuten
verslaafd en zo...
en dat terwijl ik me voornam om wat te gaan minderen...
pi_79011140
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:54 schreef DaviniaHR het volgende:
thx, nweser. trouwens, mooi kindje is isa! ik zag haar nog langsflitsen in het fototopic.
oh, dit is echt erg! 3 posts in 5 minuten
verslaafd en zo...
en dat terwijl ik me voornam om wat te gaan minderen...
Dankje!

Je zou gaan lunchen!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:58:53 #231
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79011235
Wat gaan jullie snel Kan het niet bijhouden zo hoor

Ik las dat er een kindje weer krampjes heeft Je gaat infacol (ofzo ) halen? Werkt dat direct en vanaf wanneer mag je dat gebruiken?
Tessa heeft sinds gisterenochtend enorm veel last van krampjes, heel zielig! Nu is ze in slaap gevallen door te huilen Kan ik dat spul al halen of moet ik eerst kijken of het vanzelf over gaat aangezien ze anders vrij weinig last heeft van krampjes..

Voor de werkende mama's
Voor de slechtslapende mama's
Voor de rest
pi_79011316
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:58 schreef mama_papa het volgende:
Wat gaan jullie snel Kan het niet bijhouden zo hoor

Ik las dat er een kindje weer krampjes heeft Je gaat infacol (ofzo ) halen? Werkt dat direct en vanaf wanneer mag je dat gebruiken?
Tessa heeft sinds gisterenochtend enorm veel last van krampjes, heel zielig! Nu is ze in slaap gevallen door te huilen Kan ik dat spul al halen of moet ik eerst kijken of het vanzelf over gaat aangezien ze anders vrij weinig last heeft van krampjes..

Voor de werkende mama's
Voor de slechtslapende mama's
Voor de rest
Je mag het vanaf dag 1 gebruiken, kan druppeltjes door de fles doen of geven met een lepeltje, voor elke voeding. Het helpt wel vrij snel, een dagje denk ik? Kan je halen bij de apotheek, miss ook de drogist, dat weet ik niet. Succes
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:02:54 #233
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79011392
Dankje voor je antwoord , maar mag ik het nu al geven of moet ik wachten tot ze er vaker (meerdere dagen) last van heeft aangezien ze 'pas' sinds gisterenochtend enorm veel pijn heeft.
pi_79011448
Je kan het even aankijken, ik heb het na een paar daagjes gehaald, toen ze er niet meer van sliep. Desnoods haal je het vast in huis, mocht het ineens heel erg worden, heb je het alvast maar.
Lotte!
Noah!
pi_79011482
M_P, het kan geen 'kwaad' dus je kunt het altijd proberen. Zielig dat je meisje er zoveel last van heeft!
pi_79011509
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:02 schreef mama_papa het volgende:
Dankje voor je antwoord , maar mag ik het nu al geven of moet ik wachten tot ze er vaker (meerdere dagen) last van heeft aangezien ze 'pas' sinds gisterenochtend enorm veel pijn heeft.
Je kan proberen haar buikje te masseren, lekker warm te maken met warme lappen enz... Krampjes horen er ook wel gewoon bij... Ja het is heel zielig.
pi_79011742
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:05 schreef NieuweUser het volgende:
M_P, het kan geen 'kwaad' dus je kunt het altijd proberen. Zielig dat je meisje er zoveel last van heeft!
Wilde ik net zeggen
Het wordt niet opgenomen in het lichaam. Gaat er in dezelfde vorm weer uit als het er in kwam zeg maar
Dus het kan echt helemaal geen kwaad
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:12:21 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79011822
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef freecell het volgende:

Hier alles goed. De langste krijsbuien zijn nu ongeveer 10 minuten (en 3x pr dag oid) en hebben als ik naar de scheten luister veel te maken met krampjes Dat kunnen we wel aan, wat een verbetering zeg!

's nachts weet ik niet zo goed. Ik aai hem heel vaak even weer in slaap en doe ook redelijk vaak de speen er even weer in, maar aangezien hij in de co-sleeper slaapt, word ik er niet echt wakker van. Steek gewoon een hand uit. Al probeer ik wel eens een speen in zijn oor te stoppen als hij weer gedraaid is
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:13:27 #239
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79011872
Heel erg bedankt weer Wat fijn zo'n topic waar je met je vragen terecht kunt
Ik ga het alvast in huis halen en als ze er dalijk nog last van heeft, geef ik het gelijk. Hopen dat ze straks geen pijntjes meer heeft
pi_79011932
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef freecell het volgende:

Hehe dat doe ik vaak om Jen te plagen (niet als ze slaapt dus). Dan stop ik de speen in haar oor -> Nee mama niette ooi-j.... In de neus -> Nee mama niette neufs Dikke lol.
pi_79012118
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hehe dat doe ik vaak om Jen te plagen (niet als ze slaapt dus). Dan stop ik de speen in haar oor -> Nee mama niette ooi-j.... In de neus -> Nee mama niette neufs Dikke lol.
Wheh
Ga ik ook eens proberen met Leander

Wat hier trouwens hèt krampjes-wondermiddel is: Warme pittenzak maken, tegen zijn buik aan en op zijn zij opgerold in bedje leggen
Als hij dan nog huilt tijde met de pittenzak op zijn buik op je arm.
Doet het hier tot nu toe altijd
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:20:06 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79012140
incantrix, ik weet wel dat het goed komt, maar vond het gewoon wat oenig van mezelf
zo ben ik dus onnodig hele nachten wakker geweest

mama_papa, geef je bv? want dan zijn de krampjes misschien eenmalig om iets wat je gegeten hebt...

[zwijmelpost]
Ik prijs me zo gelukkig met mijn zoon. Op 1 nacht na (erwtensoep ) heeft mijn manneke nog geen krampen gehad. Hij slaapt 's nachts door. Het is gewoon een ontzettend lief en makkelijk kind.
Hij is alleen een ontzettend slordige drinker, maar dat mag de pret niet drukken
[/einde zwijmelpost]
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:25:11 #243
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79012360
Freecell: Misschien kan ik dat ook wel eens proberen, wie weet werkt het hier ook wel

Asyniur: Nee ik geef FV, BV wilde helaas niet lukken
pi_79012831
Zo zeg! Hoi!

Dag lieve kleine grote Lars! Tot over 3 maanden! Dag Lieve Karin! Veel plezier in het grote baby topic!

Webkim en paardebloembolletje Morris welkom! Wat issie mooi!

Hier hadden we McLaura op visite met Thijs Dus ik heb even gauw bijgelezen.

Claudia, wat naar dat de nachten zo slecht gaan Ik hoop dat Ivan gauw weer doorheeft dat slapen tof is, want het is voor jullie niet tof..

Verder was er nog iets met krampjes Lijkt me vreselijk. Gelukkig heeft Rienk er geen last van.. En Isabeautje die wel goed doorsliep en verder krijgt iedereen een kusje!

Hier gaat alles zn gangetje. Meneer is officieel uit maat 56 en van 62 moeten we broekjes bijkopen, want ik heb alleen maar setjes. En das niet praktisch blijkt uit ervaring
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:39:00 #245
95408 Incantrix
pi_79013063
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:51 schreef DaviniaHR het volgende:
trixie, ze mogen in de kleine mc tot de oren aan de bovenkant eruit steken. uitstekende voetjes zijn niet relevant.
Aaah, dankdankdank! Ik zit me dat al een tijd af te vragen, omdat Stef zo enorm hard groeit enzo Wat ik me dan wel afvraag is of die gordeltjes dan niet te laag uit de rugleuning komen? Ze zitten nu al ter hoogte van zijn schouderbladen en ik moet mijn kind een beetje kromtrekken om ze vast te kunnen doen.. Of doe ik hem er gewoon verkeerd in? Zou wel iets voor mij zijn hoor

Linda, we hebben een MC cabriofix en de rol is er inderdaad al een tijdje uit (mét die rol lag hij met zijn kin op de borst zeg maar.. En dikke terug

MP, Infacol mag vanaf het begin al gegeven worden en werkt heel vlot (dat is de reden waarom mij door 3 afzonderlijke partijen infacol werd aangeraden, je hebt ook iets dat Cinebaby heet maar dat schijnt langer de tijd nodig te hebben om z'n werk te doen, een dag of 3 geloof ik). We hadden van het weekend bedacht dat Stef nu wel zonder zou kunnen, maar dat hebben we geweten hoor De hele avond met een krijsend kind op de arm gezeten..

Asy, haha, ja, tja, ik ken dat hoor.. Maar ik denk dat dat vooral ook je moeder-instinct is dat je in de weg zit op zo'n moment Gefeliciteerd, u bent een goede moeder! En meis, wat fijn om te lezen hoe gelukkig je bent

Ymme, ik hou me normaalgesproken verre van de discussies die jou altijd achtervolgen ( ), maar nú moet me er écht even iets van het hart. Over je hond zal ik niks zeggen hoor ik weet uit ervaring dat mensen die huisdieren als wegwerpartikelen zien niet voor rede vatbaar zijn, maar je schrijft dat je niet alleen met een doodzieke Mart thuis kunt zijn omdat je geen rijbewijs hebt en je man vaak lang achtereen weg is. Wat ik me dan afvraag is of je geen enkele andere mogelijkheid hebt om evt. ergens te komen waar hulp kan worden geboden? Geen bekenden die je evt. op kunnen pikken, een taxi die je kunt bellen of een bus die je kunt pakken? Het lijkt me dat je ook in andere situaties kunt komen waarbij je kind plots ziek wordt en dan zou dat alleen kunnen als je man thuis is? Zo van "oh, Mart, even wachten met die koortsstuip, papa is vanavond rond elven pas weer thuis" ? Lijkt me toch handig daar sowieso even naar te kijken nu je een klein kindje in huis hebt, je weet nooit wat voor situaties zich voor kunnen doen. Of bel je dan per defenitie een ambulance?
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:39:02 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_79013065
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ruben snapt die grapjes dus echt niet. Hij kan dan echt heel onbereikbaar boos worden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79013164
Zo, ben ik weer ff. Moet zeggen dat het me niet lukt om bij te lezen hoor, maar af en toe lurk ik wel even mee hoe het met jullie gaat.
Dag Karin en Lars
NieuweUser: vermaak je je een beetje alleen?
Freecell: ik ga vandaag nog aan de kersenpittenzak...thanks!

Ik lees veel over krampjes. Hier is het drama. Lucas heeft veel krampen en spuugt nu ook vaak. Voornamelijk mondjes, maar wel elke keer....Al heeft hij net zichzelf, zijn moeder en de bank volledig onder gespuugd
Gebruiken Infacol en ABC Dophilus. Maar ik zit uren aan een stuk met hem op schoot, om de paniek te verdrijven.....Ben moe
Hij slaapt nu eindelijk! Gisteren ook bijna hele dag wakker geweest....Zielig manneke!

Verder nog steeds verliefd, hij is zooooooo schattig!

Vandaag 1 maand!
pi_79013336
Welkom Mart en Morris!

Bedankt voor de virtuele knuffels! ik prijs me trouwens ook gelukkig met onze zoon, ookal gaat het nu rot met slapen.

Twinkly, daar heb ik ook over nagedacht, dat hij z'n ritme misschien heeft omgedraaid. Hij slaapt overdag veel. Ik weet alleen niet zo goed hoe we hem meer wakker zouden moeten houden, want hij wordt op een bepaald moment echt chagrijnig. Ik ben er ook een beetje huiverig voor dat we zoveel gaan veranderen dat we helemaal in de war raken. Maarja, het biedt wel weer houvast, om iets te kunnen doen.

Laten huilen heb ik trouwens geprobeerd. Hij moppert namelijk vooral en krijst niet. Alleen ligt hij dan gerust langer dan een half uur te mopperen, liggen wij wakker en wordt hij binnen de kortste keren toch weer wakker. Ik probeer ook overdag te oefenen met zonder speen in slaap laten vallen, en zelfs zonder puckababy omdt hij dan misschien z'n eigen hand kan leren gebruiken. Helaas lukt dat helemaal niet.

Ik denk dat ik nu drie dagen lang ga proberen hem zoveel mogelijk wakker te houden overdag. Wie weet werkt het!
pi_79013468
Lange berichten tikken met de iPhone gaat zo te zien niet helemaal foutloos. Ik ben alweer op weg naar huis. Zometeen thuis nog even wat werk doen en dan is voor mij het weekeinde alweer aangebroken.
pi_79013528
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:44 schreef Claudia_x het volgende:

Ik denk dat ik nu drie dagen lang ga proberen hem zoveel mogelijk wakker te houden overdag. Wie weet werkt het!
Succes!

DJ, is Lucas al weer een maand!? Wat gaat het snel!
pi_79013932
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Succes!

DJ, is Lucas al weer een maand!? Wat gaat het snel!
Ja, niet normaal! En die maand die is voorbij gevlogen.....voor mijn gevoel heb ik echt veel gemist
pi_79014160
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:39 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Aaah, dankdankdank! Ik zit me dat al een tijd af te vragen, omdat Stef zo enorm hard groeit enzo Wat ik me dan wel afvraag is of die gordeltjes dan niet te laag uit de rugleuning komen? Ze zitten nu al ter hoogte van zijn schouderbladen en ik moet mijn kind een beetje kromtrekken om ze vast te kunnen doen.. Of doe ik hem er gewoon verkeerd in? Zou wel iets voor mij zijn hoor

Linda, we hebben een MC cabriofix en de rol is er inderdaad al een tijdje uit (mét die rol lag hij met zijn kin op de borst zeg maar.. En dikke terug

Ik heb zelf geen MC, maar bij onze zit tussen de beentjes een knop en dan kan je de gordeltjes langer maken...Stef groeit hard, maar vast niet zo hard dat die gordeltjes al te kort zijn toch? Of en bij onze kan je de gordeltjes ook iets hoger stellen, zodat ze weer goed over de schoudertjes vallen. Even kijken of ik een foto kan vinden voor je

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6968&groep_id=39&merk=929&m=929

Die hebben wij. Die knop voorop is om de gordeltjes te stellen en als je de zitverkleiner eraf haalt, zie je gaatjes zitten waar de gordels doorgaan. iets daarboven zit nog zo'n setjes gaatjes, zodat de gordeltjes naar boven kunnen worden verplaatst, als het kindje groter is

[ Bericht 8% gewijzigd door Linda2205 op 11-03-2010 14:06:21 ]
Lotte!
Noah!
pi_79014526
Icantrix, er zitten twee openingen voor schoudergordels in de mc, heb je ze al in de hoogste stand staan?
Driekus komt er met de beentjes ook al uit, hoofdje zit nog netjes. Ik vind em alleen steeds lastiger te tillen. Ik breng naar het kdv en manlief haalt op, dus de mc blijft op het kdv staan. En dus sjouw ik met kind en mc elke dag, dat is bijna niet te tillen. De auto dus maar dicht bij het kdv zetten.

Bij mc online kan je het trouwens goed zien, die gordels.

En ik zit hier op mijn handen om niets te zeggen over Ymme..het lukt nog

Webkim, wat een enorm mooi manneke heb jij gebakken zeg! Ook zo mooi licht haar. Wauw. Je moet er wat voor overhebben, maar dan heb je ook wat.
pi_79014547
Ik hoop dat het werkt Claudia Bij Niels kwam ik erachter dat hij soms, niet altijd, wat langer wakker kan blijven omdat hij steeds hazeslaapjes maakte van maximaal 3 kwartier en ik wilde proberen of langer wakker houden werkte.
Ik denk dat het inderdaad allemaal een stuk makkelijker gaat wanneer kindjes zelf hun duim of speentje kunnen pakken.
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:12:11 #255
95408 Incantrix
pi_79014787
quote:
Misschien is dat wel de sleutel Claudia! Ik hoop het écht heel erg voor je Ik weet in elk geval wel dat Stef enorm slaapt 's-nachts, maar overdag nauwelijks een oog dichtdoet..
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:21:00 #256
95408 Incantrix
pi_79015180
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:00 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen MC, maar bij onze zit tussen de beentjes een knop en dan kan je de gordeltjes langer maken...Stef groeit hard, maar vast niet zo hard dat die gordeltjes al te kort zijn toch? Of en bij onze kan je de gordeltjes ook iets hoger stellen, zodat ze weer goed over de schoudertjes vallen. Even kijken of ik een foto kan vinden voor je

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6968&groep_id=39&merk=929&m=929

Die hebben wij. Die knop voorop is om de gordeltjes te stellen en als je de zitverkleiner eraf haalt, zie je gaatjes zitten waar de gordels doorgaan. iets daarboven zit nog zo'n setjes gaatjes, zodat de gordeltjes naar boven kunnen worden verplaatst, als het kindje groter is
Ja, die knop had ik al wel gevonden, maar de gordeltjes zitten nu al op een flink lange stand.. Nu past het nog wel en kunnen we ze ook nog wel iets verlengen, maar als hij er nog in moet tot hij met zijn oren bij het randje is vraag ik het me af.. Maar dat zien we dan ook wel weer he? En ze zitten inderdaad al in de bovenste gaatjes en het dingetje onderin dat je naar boven en naar beneden kunt doen zit ook al naar beneden
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:06 schreef mefke79 het volgende:
Icantrix, er zitten twee openingen voor schoudergordels in de mc, heb je ze al in de hoogste stand staan?
Driekus komt er met de beentjes ook al uit, hoofdje zit nog netjes. Ik vind em alleen steeds lastiger te tillen. Ik breng naar het kdv en manlief haalt op, dus de mc blijft op het kdv staan. En dus sjouw ik met kind en mc elke dag, dat is bijna niet te tillen. De auto dus maar dicht bij het kdv zetten.

Bij mc online kan je het trouwens goed zien, die gordels.

Webkim, wat een enorm mooi manneke heb jij gebakken zeg! Ook zo mooi licht haar. Wauw. Je moet er wat voor overhebben, maar dan heb je ook wat.
Klopt, bovenste gaatjes zitten de gordeltjes doorheen Denk dat we misschien toch iets verkeerd doen ofzo Ik ga nog wel eens kijken, maar vind het sowieso steeds lastiger worden om hem erin te krijgen, het wordt wat krapper en hij wil er ook niet meer in enzo.. En dat tíllen, inderdaad! Wij wonen 2 hoog zonder lift Het is vast duidelijk hoe erg wij met kinderen bezig waren toen we dit huis kochten

En dát vind ik nog best knap, haha! Mij lukte het niet meer
3!
pi_79015259
Leander past zelfs nog in de MC
Die ging er laatst in zitten en komt er nog niet met de oren uit

Lucas alweer een maand
pi_79015324
quote:
Bedankt voor de virtuele knuffels! ik prijs me trouwens ook gelukkig met onze zoon, ookal gaat het nu rot met slapen.

Dat is niet nodig om te zeggen hoor, maak ik ook op uit alle posts over hoe je over hem schrijft!
Hopelijk werkt het langer wakker houden voor jullie!

Asy, wat klink je heerlijk!

DJ, Lucas alweer een maand!! Ik ben inderdaad net alleen thuisgekomen, Isa is bij de opvang... Ga zo even lekker lunchen!

Mefke, gooi het eruit!!
pi_79015476
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:06 schreef mefke79 het volgende:

Kom ook twitteren!
pi_79015551
Ik gooi er straks vanalles uit, denk ik nu. Maar ik zit nu nog op mijn werk, hartstikke illegaal te fokken terwijl ik aan mijn overdracht bezig moet zijn

Incantrix, Driekus vindt de cosi ook niet zo hoor, in het begin vond ie em heerlijk, nu niet meer. En even voor de zekerheid, je hebt de hele verkleiner eruit he, ook dat blok onderin. Hier is het ook dat de gordels al een beetje langs de rug omhoog lopen en dan pas weer omlaag. Nou heeft ie bij ons nooit een jas erin aan, wij hebben een voetenzak. Dat scheelt ook wel ruimte. En officieel mag er maar 1 vingerbreedte ruimte zijn tussen kind en gordel.
Wij hebben de opvolgstoel al wel gekocht, maar gaan zo lang mogelijk proberen te rekken. Tis gewoon veel veiliger om tegen de richting in te vervoeren.
pi_79015678
Vlindur, twitter..eh, ja, ben ik nog niet geheel in thuis. Heb laatst wel 'meegelezen' bij webkim (ja hoi, webkim!) maar heb zelf geen account. En ik mag jouw tweets dus niet lezen. Ik kijk vanavond thuis effe.
Ik mag hier op het werk eigenlijk ook helemal niet op internet, heb gelukkig een functie waarbij het wel kan. Maar straks, bij mijn nieuwe baan, zal het nog wel verder afgeschermd zijn. En geen idee hoe het daar zit met het gebruik van mobieltjes (tis in een ziekenhuis).
pi_79015850
wat een gedoe allemaal over Ymme.... lijkt me niet leuk voor haar om dit allemaal over je heen te krijgen. Iedereen doet het op zijn eigen manier.

wat wordt er bedoeld met het F&F topic?

Ff een vraagje, hoe vaak gaan jullie baby's in bad? Jamie gaat maar 2 keer in de week in bad. Heb er gewoon geen tijd voor, ga s ochtends om 7 uur met hem de deur uit en we zijn niet voor half 7 thuis s avonds. Dus was ik hem altijd met een washand als hij zn bedje uit komt s ochtends. Voel me er eigenlijk best schuldig over
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:37:13 #263
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79015937
Martine: Schuldig moet je je niet voelen hoor! Baby's hoeven maar 2 keer per week in bad zei mijn kraamverzorgster. Ik doe Tessa om de dag in bad, aangezien ze echt een hele droge huid heeft. De andere dagen ook een washand
pi_79016074
Wij ook ongeveer 2x per week. En dan nog heel onregelmatig ook

Niks mis mee Te vaak is helemaal niet goed voor de huid
pi_79016243
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:31 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, twitter..eh, ja, ben ik nog niet geheel in thuis. Heb laatst wel 'meegelezen' bij webkim (ja hoi, webkim!) maar heb zelf geen account. En ik mag jouw tweets dus niet lezen. Ik kijk vanavond thuis effe.
Ik mag hier op het werk eigenlijk ook helemal niet op internet, heb gelukkig een functie waarbij het wel kan. Maar straks, bij mijn nieuwe baan, zal het nog wel verder afgeschermd zijn. En geen idee hoe het daar zit met het gebruik van mobieltjes (tis in een ziekenhuis).
Ja sorry, sommige zijn erg prive dus vreemden wil ik er niet meer bij hebben,(Ik had meer onbekende followerd dan bekende op het laatst) maar het is echt leuk hoor!

En Rienk gaat hier soms maar 1 keer per week in bad. Hij vind het echt vreselijk dus hij gaat alleen in bad als wij ook gaan, want het grote bad vind ie wel leuk(er). We douchen met hem of wassen hem alleen even.
pi_79016323
Hier ook hoor en dan met die apothekersolie van de Action (gaf iemand hier als tip), die maakt de huid heel lekker zacht. Met de washand doe ik niet meer sinds Niels daarvan een keer heel erg schrok, echt heel erg zielig was dat, waarschijnlijk door het afkoelen. Nu ga ik alleen maar een paar keer per dag, als het vies is, met een billendoekje (:P) over zijn handjes en gezicht.
pi_79016502
Over schrikken gesproken, dat deed Niels toch een tijdje heel erg? Dattie er in bleef hangen enzo. Hoe is dat nu?

En Lotte gaat soms om de dag in bad, soms om de 2 dagen, soms 1x per week, maar net hoe het uitkomt. En verder wat Twinkly zegt, handjes en gezichtje met billendoekjes
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:53:01 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79016730
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef NieuweUser het volgende:
Mefke, gooi het eruit!!
Nee!
Doe dat dan idd maar op twitter ofzo, hier hoort het niet. Het is niet eens in de buurt van on-topic omdat het Troel was die het gebeuren hierheen sleurde en niet Ymme zelf.
pi_79016735
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:48 schreef Linda2205 het volgende:
Over schrikken gesproken, dat deed Niels toch een tijdje heel erg? Dattie er in bleef hangen enzo. Hoe is dat nu?
Ja, dat bedoelde ik Hij heeft het nu nog af en toe maar niet meer zo extreem, hij begint nu direct te huilen in plaats van eerst een tijdje verkrampt te blijven liggen en ik kan hem sneller troosten. Hij heeft het vooral wanneer hij heel moe is.

Oh dat wilde ik nog vragen, trillen jullie kindjes ook zo met hun armpjes wanneer ze moe zijn? Dat doet Niels als ik hem op het verschoonkussen heb liggen.
pi_79016967
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee!
Doe dat dan idd maar op twitter ofzo, hier hoort het niet. Het is niet eens in de buurt van on-topic omdat het Troel was die het gebeuren hierheen sleurde en niet Ymme zelf.
Tja, je hebt wel gelijk eigenlijk. En weer ontopic!

Twinkly, dat met de armpjes trillen ken ik niet, wel trillen met het kinnetje.
pi_79017085
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik Hij heeft het nu nog af en toe maar niet meer zo extreem, hij begint nu direct te huilen in plaats van eerst een tijdje verkrampt te blijven liggen en ik kan hem sneller troosten. Hij heeft het vooral wanneer hij heel moe is.

Oh dat wilde ik nog vragen, trillen jullie kindjes ook zo met hun armpjes wanneer ze moe zijn? Dat doet Niels als ik hem op het verschoonkussen heb liggen.
Fijn dat het verbetert is en dat jullie er beter op in kunnen spelen. Lijkt me heel vervelend om te zien, maar ook voor Niels!

Trillen doet ze als ze hard moet huilen, als ze moe is gaat ze heel erg met dr hoofd trekken, richting schouder.
Lotte!
Noah!
pi_79017307
Ja, echt super dat dat beter gaat, sowieso gaat alles makkelijker sinds een paar weken

Trillen met de armpjes bij heel hard huilen doet hij inderdaad ook, met het kinnetje niet geloof ik. Dat trekken van het hoofd lijkt me een naar gezicht?
pi_79018005
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:05 schreef Twinkly het volgende:
Ja, echt super dat dat beter gaat, sowieso gaat alles makkelijker sinds een paar weken

Trillen met de armpjes bij heel hard huilen doet hij inderdaad ook, met het kinnetje niet geloof ik. Dat trekken van het hoofd lijkt me een naar gezicht?
De eerste keer dat ik het merkte heb ik mn moeder geroepen (was in NL)... ik dacht dat ze niet goed werd ofzo Het is zeg maar naar links kijken, maar dan door je hoofd heel snel te bewegen en dat een paar keer achter elkaar... nu heeft ze het gelukkig al een tijdje niet meer gedaan
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:57:42 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79019630
Dat lijkt me wel eng Linda.

Dat trillen herken ik wel.

Eva en Fabian, maar vooral Eva, hebben een manier van huilen waarbij ze even stoppen met ademhalen, en dan ineens vol gas gillen.
De eerste keer bij Eva schrok ik me wild. NU ben ik het gewend.
Mijn vader heeft toen een keer op ddr rug geklopt maar dat vond ik heel erg eng. Ik weet dat het altijd ene paar seconden duurt, en ik denk dan dat doro op haar rug te kloppen ze juist wél erin kan blijven hangen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:48:49 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79022142
hoi hoi

ben ook ff een paar uurtjes niet online en direct wordt er gedacht dat ik een ubermuts ben die iedereen BV wil aanpraten
Ik was oprecht geintresseerd, zoals gelukkig sommige van jullie al wisten. Ik wist ook dat Ymme in elk geval 6 weken BV zou gaan geven. Dus het was puur uit intresse deze vraag..
Ben dus ook nog steeds benieuwd naar het antwoord

en verder heb ik niet alles gelezen; druk dagje. vanavond ook nog terugkomavond van de gym, wel zin in...

sluipt nu toch ff naar F&F.... kan me niet inhouden dat toch even te gaan lezen....
pi_79022319
Dat lijkt me inderdaad schrikken Linda, ik zou mijn moeder er ook bijhalen als die in de buurt was
Sinds vandaag wrijft Niels ook in zijn oogjes als hij moe is, heel schattig.

Amaranta dat lijkt wel een beetje op wat Niels doet. Wat hij ook doet is heel hard krijsen en dan geen adem halen, tot blauwe lippen aan toe.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:22:02 #277
95408 Incantrix
pi_79023801
Amaranta en Twinkly, Stef heeft dat ook (héél soms) wel eens (maar dan niet zo erg als Niels), maar daar schrik je inderdaad flink van.. Vooral als het out of the blue komt. Wat bij Stef dan meestal wel werkt is hem even in zijn gezicht blazen op de één of andere manier.
3!
pi_79024134
Zojuist de combi draagdoek, pittenzak en krampjes getest... werkt goed gelukkig. Nu weer blije baby!
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:34:27 #279
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79024484
claudia kltoe van die nachten!

Lijnloos, fijn dat het werkt

Beebs aan het rollen Isabeau en Evie

Twinkly, lief he dat het zo echt mensen worden heel langzaam. Zwijmel zwijmel...

Oh en Karin AU REVOIR! Die Lars op de bank

Ik voel me nu ff een slechte mama Alexa wilde al de hele middag niet slapen, dus ik heb de tactiek laten janken een keer geprobeerd... Maar dat vind ik dus heel moeilijk. Heb drie keer in de vijf minuten dat ze lag te krijsen wederom op het punt gestaan naar boven te gaan...

MAAR, ze slaapt en toch voel ik me nu schuldig, schaap, terwijl vijf minuten niets voorstelt eigenlijk...

* Takkembah heeft daavoor de eerste Poepluier verschoond sinds vorige week ipv Le Poep du Plasluiers
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:35:49 #280
95408 Incantrix
pi_79024549
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:27 schreef Lijnloos het volgende:
Zojuist de combi draagdoek, pittenzak en krampjes getest... werkt goed gelukkig. Nu weer blije baby!

Hiero ook goed nieuws: zojuist bij de huisarts geweest (voor mezelf) en daar meteen even een brief met bevindingen van Stef's fysio ingeleverd. Aan de hand van de brief heeft ze even gekeken naar zijn koppie en zíj vond het op het oog in elk geval meevallen! Nu zegt dat m.i. pas echt wat als ook uit een nieuwe meting blijkt dat het beter gaat, maar ik durf hierdoor heel voorzichtig te hopen dat er in elk geval wat verbetering in zit! We hebben nog wat extra aanpassingen gedaan, dus het zou mooi zijn als dat niet voor niks zal blijken te zijn (En ja, ik blijf ervan uitgaan dat er een helmpje komt hoor.. Maar elke verbetering is fijn!)
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:38:49 #281
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79024718
Dat is goed nieuw Incantrix!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_79025878
Dat biedt in ieder geval hoop, Icantrix! Je bent nu op het ergste voorbereid en het kan dus eigenlijk alleen maar meevallen. Niet dat zo'n helmpje het einde van de wereld is, maar je doet het natuurlijk liever zonder.

Ik heb Ivan net 1,5 uur wakker weten te houden. Da's alvast een half uur langer dan hij normaal wakker is. Nu nog even een plan bedenken voor vannacht.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:05:44 #283
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79025958
Ik hoop echt dat het werkt claudia, dat het een beetje helpt iig...

Werk je fulltime? Ik duim iig voor je dat het goed gaat, gewoon opeens, zoals het ook opeens niet lekker meer ging.
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:06:36 #284
95408 Incantrix
pi_79026005
Zeker weten! Dat is al ontzettend fijn, gewoon het idee dat je zelf óók iets kunt doen dat werkt i.p.v. lijdzaam toe te zien hoe het erger wordt. Dat helmpje is ok als het nodig is, maar inderdaad: als het niet hoeft ga ik toch écht taartjes halen
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:07:24 #285
95408 Incantrix
pi_79026033
Nogmaals succes ermee Claudia! Ik hoop écht dat het helpt, ik denk dat het voor Ivan zelf ook veel fijner is als hij lekker kan slapen
3!
pi_79026039
Ik werk officieel 4 dagen in de weken, maar ik zit nu in de drukste periode van het jaar (dataverzameling) dus dat worden er meestal meer.

Vorig jaar was ik rond deze periode kotsmisselijk van de zwangerschap. Die dataverzameling gaat me niet gemakkelijk af.
pi_79026221
Wat super Icantrix Ik zag het papegaaienfilmpje op Youtube, wat schattig!! Wat een leukerd is het toch. Stef is om op te vreten

Haaa Claudia het is gelukt Hoe heb je hem nou wakker weten te houden? En was hij erg chagrijnig (heej ik dacht dat het chagErijnig was, weer iets nieuws geleerd )? Hopelijk heeft het effect vannacht Hebben jullie nog wisseldiensten gedraaid?
pi_79028521
Nee, ik heb niets geforceerd! Ik moest hem het laatste half uur alleen wel zelf bezighouden, maar dat lukte prima. Hij is zojuist na een uur slapen wakker geworden. Ik durf gewoon niet te hopen dat hij nu ineens 's nachts wel gaat slapen, dus ik zeg niets. Ik ben al blij als ik aan het begin van de nacht een uur of 4 slaap kan pakken!

Wisseldiensten hebben we nog niet gedaan. Ik heb vannacht op een bepaald moment wel oordopjes ingedaan, maar toen lag ik wakker omdat ik me af zat te vragen of m'n lief wel wakker werd van zijn gehuil. Het voelt niet oké om mijn zintuiglijke waarneming uit te schakelen; ik wil alert kunnen zijn mocht dat nodig zijn. Als de echte wanhoop toeslaat zal ik waarschijnlijk wel moeten. Maar goed, ik heb enige hoop dat dit ineens om kan slaan.
pi_79029111
Claudia, die data zijn je niet gegund Hopelijk vannacht beter!
Icantrix, hier ging het ook ineens stukken beter met het koppie, kan heel snel gaan. Hopelijk voor Stef ook.
O en BJ, ik had wel door hoor dat het oprechte belangstelling was, ik was eigenlijk ook benieuwd. Maar heb inmiddels in F&F wat gelezen en tja.
Ymme, meisje ik bedoel het echt goed, maar het lijkt me gewoon erg verstandig dat je hulp gaat zoeken. Er zitten hier genoeg meiden die weten hoe lastig het is met een ukje erbij en hoe dat je leven op zijn kop kan zetten. In mijn ogen logisch dat je het 'eng' vindt dat je al weer zo snel alleen bent, maar zoek dan hulp. Bel je huisarts, zorg dat je man zorgverlof krijgt, schakel familie in etc etc. En dan komt het goed echt! en dat is dus stukken slimmer dan wat je nu doet. En als ik de situatie helemaal verkeerd inschat, sorry, maar beter te slecht inschatten dan negeren is mijn devies
Takkembah, laten huilen. Oe, ik kan het eigenlijk ook niet. Is gelukkig ook niet vaak nodig. En juh voor de poepluier!
Amaranta, wat heb je toch een mooi manneke (en een leuk boos meisje ). En wat vond ik em klein. O wat is onze Driekus dan groot zeg. Mijn kleine man is geen kleine man meer.

Zo en dan ga ik nu Twitter uitproberen. Vlindur, here I come!
pi_79029645
Mefke, jullie hebben toch een konijn? Ik meen me te herinneren dat jij hier ooit schreef dat je zoon jullie konijn op een bepaald moment had ontdekt. Weet je nog wanneer dat was? Ivan heeft sindskort onze hond ontdekt. Hij wil hem aaien en hij vindt hem erg grappig.
pi_79029823
Claudia, twee konijnen hier ja. En tot een week geleden was het negeren van beide kanten. Konijn vond Driekus alleen leuk om bovenop te zitten zodat ie bij het speeltje kon dat boven em hing. En omgekeerd zag Driekus de nijnen niet eens. Tot vorige week. Nu wordt er gekletst tegen de nijnen en volgt ie ze door de kamer. Leuk gezicht he, als ze dan ineens gaan reageren...o, ik vind het zo grappig.
pi_79029926
Wat schattig Mefke en Claudia! Niels kijkt wel naar onze katten maar kletst of lacht er nog niet naar. Hij wil ze wel grijpen als je hem erbij houdt.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Konijn vond Driekus alleen leuk om bovenop te zitten zodat ie bij het speeltje kon dat boven em hing. En omgekeerd zag Driekus de nijnen niet eens.
lol aawh Heb je daar ook een foto van?
pi_79030107
Ik vind het ook zo leuk! Ivan groeit echt samen op met de hond en dat vind ik heel bijzonder. Het is trouwens ook rete-irritant, hoor, om een jonge hond te hebben, haha. We hebben er onze handen vol aan! (Hij is net op de gang gezet omdat hij stout was. )
pi_79031025
Claudia ik ga voor jullie duimen! Hoop echt op een goede nachtrust!
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:18:55 #295
265732 Keshet
pi_79031698
Hier alles ok!
Teigetje heeft het 'zelf ademen met een beetje hulp' goed onder de knie!
Volledige update volgt strakkies.

Ow, en ik wil ook Twitteren met jullie!
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:20:51 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79031790
Go Teigetje!

Claudia, ik duim voor je!
pi_79031824
juh voor Teigetje!
Ik ben een foto aan het plaatsen, komt zo! Nijn en Driekus. Eerst effe poepbroek..
pi_79032291
Brakke telefoonfoto, maar zie hier Nijn op Driekus

disclaimer: dit is het domste konijn ever, dus dan durf ik dit wel aan. Bovendien, nog geen kilo en praktisch tandenloos. En had ik al gezegd dat ie dom is?
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:32:56 #299
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79032342
Niet echt teruggelezen, sorry, maar hier een hele sneue krijsende Daan als sinds een paar dagen. Wordt steeds erger. Na veel observeren en lezen vermoeden we verborgen reflux. Ik heb het topic net ook even een schop gegeven. Naast het lezen van het topic, hoop ik misschien op nog wat ervaringen / tips. Hoop eigenlijk het meest dat de HA ons serieus neemt, want je leest nog wel eens dat je weer wordt weggestuurd met de mededeling dat ieder kind huilt.

Anyway, even een dikke kus voor alle kleine babytjes (en hun ouders). Hoop snel weer meer te reageren.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 maart 2010 @ 20:36:39 #300
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79032539
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:18 schreef Keshet het volgende:
Hier alles ok!
Teigetje heeft het 'zelf ademen met een beetje hulp' goed onder de knie!
Volledige update volgt strakkies.

Ow, en ik wil ook Twitteren met jullie!
wat goed!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_79032769
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef mefke79 het volgende:
Brakke telefoonfoto, maar zie hier Nijn op Driekus

[ afbeelding ]

disclaimer: dit is het domste konijn ever, dus dan durf ik dit wel aan. Bovendien, nog geen kilo en praktisch tandenloos. En had ik al gezegd dat ie dom is?
Als ik thuis ben komt mijn oude nijn ook altijd bij Lotte kijken, maar vooral omdat de speeltjes interessant zijn inderdaad. Op d'r klimmen heeftie nog nooit geprobeerd De kat is trouwens wel echt een magneetje voor Lotte. Lekker zacht natuurlijk als je daar met je handjes en voetjes doorheen wrijft. Beest laat zich alles aandoen, hele plukken trekt ze eruit, ondanks dat ze alleen met d'r in contact komt als ze bij ons op schoot zit, maar soms trekt ze te snel en zijn we niet op tijd om dr handjes open te maken

Keshet, wat goed dat je kleine meid zo goed kan ademen alleen (met een beetje)

Happy, bah, vervelend! Geen ervaring verder, dus dan maar een voor jou en je kleine vent
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')