abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78922437
Het vorige deel

Kleine babietjes

11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-03-2010 12:42:03 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:42:52 #2
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78922454
Karin moet overmorgen al weg

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78922481
Ach, arme Rienk.

Mijn CB heeft me ook verteld over de mogelijke bijwerkingen van de prikjes, waaronder koorts.

Ik ben trouwens ook van het 'uitzieken' en het is eigenlijk niet eens bij me opgekomen om paracetamol in huis te halen voor Ivan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78922511
Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:
BJ, Evie ook ziek. Wat naar. Kusje op dr bolletje
Edit- Fijn dat ze opknapt al!

Karin, Mooi dat het eten goed gaat, maar wel raar dat hij 's avonds zo'n huilbui krijgt

Keshet, wat een fijne zelfspot hebben jullie, ik moest lachen om de appelmoes Kunnen jullie wel goed slapen trouwens? Hoe verwerken jullie dit toch allemaal?

Rocka, Joekeloekus.. We hadden het allemaal al maanden kunnen weten!

Takkembah, kun je Alexa niet iets verdikkends geven? Die knalbroeken zijn toch niet tof zo?

Lijnloos, hoe kon het dat Minke 's avonds zo overstuur was? Puur wegens de indrukken dat papa er de dag was en niet jij?

Zo. Ik ben weer bij

Rienk ligt in bed. Mocht ie om 12:00 nog slapen dan maak ik hem wakker om te drinken. En kijk dan of ik er een mol in stop.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:38 schreef mefke79 het volgende:
Mijn cb geeft ook gewoon toe dat kindjes ziekig kunnen worden van prikken. En omdat Driekus er vrij extreem op reageert (echt hoge koorts) kreeg ik zelfs de tip om al paracetamol te geven voor de prik. Werkt prima.
Vlindur sterkte met em. En Bj jou meisje ook al ziekjes, hopelijk wordt ze snel beter. Alexa al op de goede weg, mooi zo. En Teigetje doet het helemaal prima, fijn Keshet, nog even geen operatie.
Karin, heeft Lars niet gewoon al last van een aankomend sprongetje? Driekus is ook uit zijn hum de laatste dagen, dus heb de oeiikgroeibijbel er maar eens bijgepakt. En ja hoor, deze sprong kan zich redelijk vroeg aankondigen en Driekus houdt zich daar weer keurig aan. Hij is gewoon aan het zeuren bij tijd en wijlen, ongelofelijk. Vannacht was is er al om kwart over vier voor zijn fles. Ja he, dat is 2 uur te vroeg. Heb em toen water gegeven, maar daar ging de honger niet van over. Uiteindelijk om half zes maar een fles gegeven die er prima inging en daarna ging meneer weer slapen. Mooi, want ik ben zelf nog lang geen 100%
pi_78922577
Ik vraag me af of Ivan in een sprongetje zit. Ik heb geen mailtje gehad van Oei ik groei, dus het zal wel niet. De hele week is hij al een beetje uit z'n doen. Gister bij z'n oma en opa was hij ook niet op z'n best en vannacht was een absoluut dieptepunt omdat hij vanaf half 2 elk half uur wakker werd. Ik had nachdienst.
pi_78922613
Op zich was ik de eerste keer ook van uitzieken, maar de koorts liep snel op en werd zo hoog. En Driekus wilde niet meer drinken en heeft er echt nog dagen last van gehad. Dus de tweede keer nam ik het risico niet, toen stopte ik alsnog te vroeg met de paracetamol, liep de koorts weer op (meer dan 24 uur na de prik) en dronk ie weer niet. De laatste keer ging het beste, gewoon minimum dosering paracetamol en na anderhalve dag was het goed. Toen heeft ie alleen verhoging gehad, geen koorts.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:53:54 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78922813
Jemig, al die zieke kindertjes! Beterschap voor jullie allemaal en succes voor de papa'en de mama's
De mijne mag niet ziek worden hoor

Wij zijn net gaan wegen op het consultatiebureau en meneertje was 3315 gram. In 2 weken tijd dus ruim 200 gram aangekomen. Mijn kleine vreetzakje

En nachtvoedingen? Daar doen wij niet aan. Das voor kleine baby's
Laatste voeding is hier om 0:00 en dan slaapt meneer door tot 6 uur. Dan maakt mama hem 'wakker' om nog wat te drinken. Maar het kost wel moeite om hem drinkende te houden.

Verder is het een leuk en makkelijk manneke dat graag bij mama ligt. Draagdoek is hier echt favoriet en staat garant voor uren slapen terwijl mama vanalles kan doen. Maar hij slaapt ook makkelijk in zijn eigen wiegje/ledikantje, zolang het maar na de voeding is en het donker is.
Wij hebben echt heel erg geboft met ons prulletje (of kaboutermans zoals papa hem noemt)
En volgens mij heeft hij net een poging tot lachen gedaan
pi_78922866
Ah, nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Weer een hoop zieke kindjes. Het is dat jij niet op de meet bent geweest, Vlindur, anders zou je toch gaan denken dat ze allemaal hetzelfde virus hebben opgelopen, Kan ook bijna niet anders met al die snotneuzen op een kleed.

Ik vind Lente ook nog steeds geen Lente hoor. Ik noem 'r eigenlijk ook nooit zo. Alleen maar tutje of tuttebel. Ik vind het vooral gek als anderen 'r Lente noemen of vragen: "Hoe is het het met Lente?" Vind het zo onwennig en soms zelfs een beetje genant om dan te horen dat zij haar naam met zoveel vanzelfsprekendheid uitspreken, terwijl ik er zelf nog best wat moeite mee heb.

Maar ach, alles went!

Keshet, fijn om je upadates te lezen. Ik weet niet zoveel te zeggen, kan me met geen mogelijkheid voorstellen hoe het voor jullie is. Maar ik wil jullie en klein Teigetje wel heel veel sterkte wensen.

Tutje hier is weer helemaal beter. Alleen zijn wij hier nu weer wat grieperig. Voor de zóveelste keer. Echt, we waren nóóit ziek, en de laatste maanden (lees: vanaf het moment dat Lente naar de kinderopvang gaat) zeker al drie keer. Ik hoop maar dat we straks alle virussen van het komende jaar achter de rug hebben.

Morgen naar de KNO-arts (thanks for asking, Trix ). Het bobbeltje in d'r oor is helemaal weg, maar ik ga toch maar even. Ik heb er nog een goeie foto van, dan neem ik die wel mee. Dan kan ie me iig vertellen wat het geweest is en hoe ik het eventueel kan voorkomen.

De nachtvoedingen zijn helaas nog steeds niet voorbij. Omdat ze de laaste dagen slecht dronk, heb ik 'r 's avonds ook maar geen kv gegeven. Ik was bang dat m'n productie dan helemaal zou kelderen. De afgelopen nachten was het dus weer standaard 02:00 en 05:00 uur.

Zat me te bedenken dat het misschien best wel eens kan komen omdat ik 'r overdg ook gewoon om de drie uur ben blijven voeden; ik heb dat nooit opgerekt naar vier of vijf uur. En per keer krijgt ze dus ook max. 150 cc. Vaak nog minder zelfs, schat ik. Da's een stuk minder dan de hoeveelheden die ik bij jullie lees. Ook 's avonds krijg ik er met geen mogelijkheid meer in dan die 150 cc. Dan zit ze echt nokkievol. Zou het niet kunnen dat d'r maagje daardoor ook wat minder in één keer kan hebben; wat kleiner is gebleven, zeg maar? En dat het helpt om 'r overdag wat meer te geven zodat d'r maagje wat oprekt en ze 's avonds wat meer kan drinken zodat ze daar 's nachts wat langer op kan slapen?

Als het nog te volgen is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 09-03-2010 11:07:26 ]
pi_78922976
Asy Fijn dat de doek zoveel voor je doet. Ik kan er maar weinig mee. Voel me erg beperkt in mn doen en laten. Ik gebruik hem alleen met het koken als Rienk aandacht wil. Schort er overheen en koken maar En wat fijn dat ie zo goed slaapt 's nachts!

Hij schreeuwde zonet even, dus ik kijken; sliep hij gewoon nog. Arm ventje..

Claudia, hoe bevalt je droger eigenlijk?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:00:25 #10
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78923037
Mefke wanneer is dat sprongetje dan? Aangezien we dezelfde uitgerekende datum hadden enzo...

Nu eerst weer rennen want druk bezig met zindelijkheidstraining Linde. Lees: om het uur een schone broek aandoen en dweilen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:04:00 #11
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923147
Ssserpente, geen idee of je theorie klopt,maar het is het proberen waard lijkt me zo.
En over die kdv virussen hier ook weer een slachtoffer, gisteren niet gaan werken en ook nu nog in bed, met van die heerlijke blosjes op mijn wangen. Voor mij de tweede keer, manlief lijkt maar niet van zijn verkoudheid af te komen, die is nog zwaarder de pineut.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:06:41 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923220
Stiemie sprong zelf tussen 25 rn 27 weken en dan kunnen ze al last hebben vanaf 22 weken. Goh, volgens mij zit Driekus dan heerlijk op schema, hij was gisteren 23 weken en was 11 dagen te laat.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:07:15 #13
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78923237
oooo Asy wat heb jij een heerlijke makkelijke mannetje gebakken!! Klinkt heel erg fijn!

aaaaah Vlindur; Rienk is dus ook niet helemaal lekker. Sneu he? En zal vast van die prikjes komen denk ik. Ik hoop dat hij zich ook snel wat fitter gaat voelen.

En Alexa nog steeds diarree. Arme meid. Maar gelukkig komt er ook iets meer poep-poep bij. Hoop dat het daar ook de goede kant op gaat.

@Lijnloos: Minke dus een beetje overprikkelt? lastig is dat. Ik heb dat met Evie ook een paar keer mogen meemaken.. en vond het niet makkelijk om dr toen weer een beetje rustig te krijgen.

@Ssserpente; fijn dat Lente weer beter is!!
en misschien was het idd wel een virus; dat IK heb opgepikt en weer heb over gegeven aan Evie. (zal idd niet vreemd zijn na die meet)

Evie heeft inmiddels haar 2e flesje op. Temp is nu 37,9. Ze heeft nog steeds wel rode wangetje en een beetje lodderige oogjes. maar ze is al wel veel vrolijker dan gister, toen heeft ze eigenlijk de hele dag alleen maar gemoppert en gehuild... en nu zitten er al wel wat meer lachjes en geluidjes in... gelukkig maar.
zo leuk; ze is nu echt geluidjes aan het herhalen. zo lief!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78923298
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:48 schreef mefke79 het volgende:
Op zich was ik de eerste keer ook van uitzieken, maar de koorts liep snel op en werd zo hoog. En Driekus wilde niet meer drinken en heeft er echt nog dagen last van gehad. Dus de tweede keer nam ik het risico niet, toen stopte ik alsnog te vroeg met de paracetamol, liep de koorts weer op (meer dan 24 uur na de prik) en dronk ie weer niet. De laatste keer ging het beste, gewoon minimum dosering paracetamol en na anderhalve dag was het goed. Toen heeft ie alleen verhoging gehad, geen koorts.
Dat ik van het uitzieken ben is niet echt een principiele keuze, hoor, het is meer een calvinistische gewoonte. Ik vind het dan ook een beetje suf van mezelf dat ik niet eens paracetamol in huis heb, want het gaat vast nog een keer gebeuren dat Ivan koorts krijgt en heel zielig is en ik niets liever wil dan het voor hem wat draaglijker te maken.
pi_78923328
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:58 schreef Vlindur het volgende:

Claudia, hoe bevalt je droger eigenlijk?
GEWELDIG! Alleen het opvouwen van de was, he?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:12:30 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923370
claudia, was kan je ook gewoon ongevouwen weer gebruiken hoor, zo wordt je droger gewoon een extra wasmand voor droge was
pi_78923398
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

GEWELDIG! Alleen het opvouwen van de was, he?
Wahaha! Wat een weelde he
En ja.. Daar zouden ze ook nog iets voor moeten uitvinden.. Maar verder ben je nu zeker snel klaar, of niet dan!
pi_78923605
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:55 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Lente ook nog steeds geen Lente hoor. Ik noem 'r eigenlijk ook nooit zo. Alleen maar tutje of tuttebel. Ik vind het vooral gek als anderen 'r Lente noemen of vragen: "Hoe is het het met Lente?" Vind het zo onwennig en soms zelfs een beetje genant om dan te horen dat zij haar naam met zoveel vanzelfsprekendheid uitspreken, terwijl ik er zelf nog best wat moeite mee heb.
Voor mij is zij Lente en ben jij de tuttebel.

Wanneer gaan kindjes zelf eigenlijk begrijpen dat hun naam van hen is? Ik had gister Ivan op schoot en hij keek elke keer naar me als ik 'Ivan' zei (wat hij niet deed als ik iets anders zei). Het kan toch niet dat hij dat nu al 'begrijpt'? Achja, misschien haal ik het in m'n hoofd.
quote:
Tutje hier is weer helemaal beter. Alleen zijn wij hier nu weer wat grieperig. Voor de zóveelste keer. Echt, we waren nóóit ziek, en de laatste maanden (lees: vanaf het moment dat Lente naar de kinderopvang gaat) zeker al drie keer. Ik hoop maar dat we straks alle virussen van het komende jaar achter de rug hebben.
Beterschap!

Ik zit hier nog in m'n ochtendjas omdat ik wat bij wilde pitten (ik heb veel uren gemaakt de laatste tijd dus ik verdien wel een rustig thuiswerkdagje), maar ik denk dat dat er niet meer van gaat komen. Ik wou dat ik 's middags bij kon slapen, maar dat vermogen bezit ik eenvoudigweg niet.
quote:
Zou het niet kunnen dat d'r maagje daardoor ook wat minder in één keer kan hebben; wat kleiner is gebleven, zeg maar? En dat het helpt om 'r overdag wat meer te geven zodat d'r maagje wat oprekt en ze 's avonds wat meer kan drinken zodat ze daar 's nachts wat langer op kan slapen?
Je kunt het proberen om te rekken, maar mijn ervaring is dat het heel lastig is om oorzaak en gevolg te ontwarren. Wij hebben een paar dagen proefgedraaid met 4 voedingen. In die periode ging Ivan ook weer vaker wakker worden 's nachts. Inmiddels zitten we weer op 5 voedingen en wordt hij nog steeds voortdurend wakker 's nachts. Ik heb geen flauw idee meer waar het door komt en probeer er maar niet meer over na te denken. Het zal ooit wel beter worden.
pi_78923681
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:12 schreef mefke79 het volgende:
claudia, was kan je ook gewoon ongevouwen weer gebruiken hoor, zo wordt je droger gewoon een extra wasmand voor droge was
pi_78923750
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Takkembah het volgende:
Karin moet overmorgen al weg

Mag ik verlenging? Ik wil niet weg

Freeceel, we halen altijd eerst Meike uit bed, die parkeren we beneden in de pyama voor een Plop-filmpje met een beschuitje en melk, dan halen we Lars en krijgt die de fles.
Maar nu ligt Lars over het algemeen sochtends alleen maar blij te zijn in bed, die krijst niet de hele toko aan elkaar omdat hij honger heeft.

Verder moet ik nog even bijlezen!

Maar ik heb beloofd dat ik mijn locatiehoofd zo zou bellen, en daarom zit ik nu mega gestresst te zijn....let's get it over with....ze wil alleen maar weten hoe het gaat hoor, maar bah STRESS krijg je ervan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78923836
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepunt

Ssserpente en Claudia, ik heb de hoop ook laten varen dat ik zelf invloed heb op de nachten van Isabeau. Het gaat gewoon in periodes. Ze heeft een tijdje de hele nacht doorgeslapen, maar momenteel ben ik blij als ze het bij één nachtvoeding laat. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze zal er wel behoefte aan hebben. En op een dag gaan ze doorslapen hoor. Tot die tijd koester ik die intieme nachtelijke momentjes maar. (en helaas, ook ik kan overdag niet slapen, dus koester ik die wallen onder mijn ogen ook maar)
pi_78923865
Confronterend hè, Karin... en dan heet dat andere topic ook gewoon GROTE babietjes topic. Wat nou GROOT?!

pi_78923898
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:28 schreef Sorbootje het volgende:
Confronterend hè, Karin... en dan heet dat andere topic ook gewoon GROTE babietjes topic. Wat nou GROOT?!

sssssst ik ben nog in ontkenning
pi_78923932
sorry
pi_78924000
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepunt

dinsdag 9 maart 2010 @ 11:35:38 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78924063
quote:

[..]

* DaviniaHR kijkt naar haar eigen wasmand vol met schone, ongevouwen was...

tan, wat raar dat ze zeggen dat die kleintjes geen koorts krijgen van de prikjes?

ssserpente, ik dacht dat jij bv gaf? of kolf je? naja, tzal wel en anders kan je een keer proberen om 180cc in een fles te doen, en als ze dan 30cc laat staan, weet je genoeg

stiemie, hoe gaat het met de rapley?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78924084
Keshet wat fijn dat Teigetje eerst nog de tijd krijgt om te groeien en sterker te worden voordat ze geopereerd gaat worden!!

BJ fijn dat je meisje alweer aan de beterende hand is

Kusje voor arme zieke Rienk

Takkembah fijn dat de diarree wat minder wordt

Haha van die droger, dat doe ik ook en de vloer voor de droger is ook een prachtige opslagplek was opvouwen ik ben iedere dag weer de klos met die twee wassen die gedraaid moeten worden en ik ben heel goed in bergen schone was opsparen

Niels reageert sinds een week ofzo ook op zijn naam
En dat "sprongetje" hmm, twee weken geleden had Niels dat hij uti zijn doen was en kon hij daarna ineens veel meer maar geen sprongetjes-mail gekregen. Maar vanaf 3 maanden zijn de sprongetjes ook meer individueel, meer afhankelijk van de milieuomstandigheden.

Ik ben helemaal niet van het vergelijken wat een ander kind al kan en mijn kind nog niet enzo maar nadat de fysio van de week langs kwam voel ik me ineens onzeker over Niels ontwikkeling. Of ik hem niet te weinig stimuleer ofzo. Ik moet hem van haar op zijn zij leggen zodat hij leert rollen, hij is wat stijf in zijn heupen, maar hij valt steeds weer terug op zijn rug. Hij raakt dan al heel snel gefrustreerd want iedere keer als hij op zijn rug valt is hij zijn speeltje kwijt. Op zijn buik leg ik hem wel vaak maar niet heel lang omdat hij heel veel spuugt en dat blijft maar komen in golfjes, dat vind ik zo sneu.
Sowieso is zijn frustratietolerantie niet zo hoog geloof ik
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78924285
Claudia, naam herkennen schijnt pas bij 9 maanden te zijn, las ik een paar dagen terug ergens, maar ik heb ook het idee dat Lars al wel op zijn naam reageert.
En trouwens, even terug vroeg jij toch wanneer ze in het fietsstoeltje kunnen? Nou, als ze zelfstandig kunnen zitten, gemiddeld met 9 maanden dacht ik. Het is wel belangrijk dat ze het hoofdje ook goed en lang omhoog kunnen houden, omdat het nekje de klappen opvangt.

Mefke, een sprongetje? Wie weet? ik zit helemaaaaaal niet in dat oei ik groet gebeuren, ik weet ook echt niet hoeveel weken Lars nu is. Hij is over 2 dagen een half jaar, dat is alles wat ik weet.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:46:57 #29
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78924433
quote:

[..]

* Takkembah meldt zich
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78924442
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:10 schreef Tan het volgende:
Ohw wat zielig voor Rienk... en dan beweren ze op het CB nóg dat kindjes niet ziek of koortsig worden van inentingen... maar je hoort het toch zo vaak. Daarom wilde ik dus pas inenten met drie maanden en niet twee maanden... vonden ze maar raar, want een kind krijgt geen koorts van prikjes... Vreemd, mijn kinderen wel. Misschien hebben ze dan wat anders al onder de leden, dat hun weerstand door de entingen keldert, maar hoe dan ook houdt het verband.
Heb je al paracetamol gegeven?
Wat raar zeg! Hier plakken ze juist een sticker in je CBboekje met paracetamol advies, van hoeveel gram bij welk gewicht enzo, en zei ze dat verhoging en wat koortsig zijn juist vaak voorkwam.
Wolf had de dag van de prikjes 's avonds echt wel 38.7 en die was echt totaal niet ziek van tevoren.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78924444
quote:
Ooh, dá's erg! Maar ook wel eens lekker voor het schijt-aan-alles-gevoel.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Voor mij is zij Lente en ben jij de tuttebel.
Zeg. Ik heb al een minderwaardigheidscomplex.

quote:
Wanneer gaan kindjes zelf eigenlijk begrijpen dat hun naam van hen is? Ik had gister Ivan op schoot en hij keek elke keer naar me als ik 'Ivan' zei (wat hij niet deed als ik iets anders zei). Het kan toch niet dat hij dat nu al 'begrijpt'? Achja, misschien haal ik het in m'n hoofd.
Volgens mij met een maand of negen pas of zo, las ik laatst. Maar dat zegt niets, lijkt me. Je zal toch onbewust de intonatie ook wel anders leggen als je z'n naam roept. Lente voelt zich helemaal niet getriggerd door uitspraken die bedoeld zijn om d'r aandacht te trekken. Je kan gillen, roepen of fluiten, als iets anders d'r aandacht heeft, gunt ze je geen blik waardig.
quote:
Beterschap!
Dank je!
quote:
Ik zit hier nog in m'n ochtendjas omdat ik wat bij wilde pitten (ik heb veel uren gemaakt de laatste tijd dus ik verdien wel een rustig thuiswerkdagje), maar ik denk dat dat er niet meer van gaat komen. Ik wou dat ik 's middags bij kon slapen, maar dat vermogen bezit ik eenvoudigweg niet.
Jammer! 't Is zo lekker, 's middags een tukje doen. Hoewel ik er soms juist behoorlijk brak van wakker kan worden. Maar het slapen zélf is zo lekker. Jammer dat je er zo weinig van merkt.

quote:
Je kunt het proberen om te rekken, maar mijn ervaring is dat het heel lastig is om oorzaak en gevolg te ontwarren. Wij hebben een paar dagen proefgedraaid met 4 voedingen. In die periode ging Ivan ook weer vaker wakker worden 's nachts. Inmiddels zitten we weer op 5 voedingen en wordt hij nog steeds voortdurend wakker 's nachts. Ik heb geen flauw idee meer waar het door komt en probeer er maar niet meer over na te denken. Het zal ooit wel beter worden.

quote:
Ssserpente en Claudia, ik heb de hoop ook laten varen dat ik zelf invloed heb op de nachten van Isabeau. Het gaat gewoon in periodes. Ze heeft een tijdje de hele nacht doorgeslapen, maar momenteel ben ik blij als ze het bij één nachtvoeding laat. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze zal er wel behoefte aan hebben. En op een dag gaan ze doorslapen hoor. Tot die tijd koester ik die intieme nachtelijke momentjes maar. (en helaas, ook ik kan overdag niet slapen, dus koester ik die wallen onder mijn ogen ook maar)
Daar hebben jullie eigenlijk wel gelijk in. Misschien moet ik het gewoon maar laten varen en mezelf voor blijven houden dat het echt van voorbijgaande aard is (hoewel Elin volgens mij tot d'r eerste jaar 's nachts elke drie uur heeft gedronken, toch?). Dat scheelt ws een hoop extra 'stress'. Ik probeer 's nachts al niet meer op de wekker te kijken, dat scheelt ook. Maar ik wil wel weten hoe laat ze heeft gedronken, dus pak ik dan m'n mobiel en bel dan met m'n ogen dicht ons vaste telefoonnummer mbv de snelkeuzetoets. Dan kan ik de volgende morgen zien hoe laat dat is geweest.
pi_78924510
quote:

[..]

*steekt hand op
Ik doe dat ook sporadisch wel eens, dan vindt ik dat ik te lang gewacht heb met opvouwen en is alles helemaal verkreukt, was ik het gewoon nog een keertje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78924526
Tak, ik geef ook bv.

Maar dacht er misschien wat meer tijd tussen te laten en ze op het kdv te instrueren om twee ipv drie afgekolfde voedingen te gaan geven zodat ze in één keer wat meer binnenkrijgt.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:37:12 #34
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78926047
Ik heb nog even niet bijgelezen hoor, ben erg druk met Tessa

Ik had nog even een vraagje, Tessa heeft echt de laatste week dat ze alleen maar bij mij wil liggen. Bij de visite is ze niet gezellig en zelfs papa is niet goed. Ze word echt alleen maar bij mij stil. Hebben jullie dit ook een periode gehad?
Dan heb ik nog een paar vraagjes nu ik toch bezig ben Tessa snapt nog steeds niet helemaal hoe de speen werkt, ze doet haar mondje wijd open en als de speen in dr mondje zit snapt ze nog niet dat de speen erin zit en word ze erg boos en gaat met dr hoofdje schudden en mondje nog wagenwijd open (ze wil duidelijk wel de speen). Hoe kan je haar leren dat ze alleen nog maar dr mondje dicht hoeft te doen
Net zoals zoveel kindjes is Tessa ook heel erg druk met dr handjes, maar wat ze ook heeft is heel vaak dr handjes in gebalde vuistjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoals op de foto (ook als ze wakker is) en ook is ze erg schrikkerig (heeft ze waarschijnlijk van mij) Wat denken jullie dat dit kan zijn of is het normaal en hebben jullie kindjes dit ook?

Sorry voor de egopost, maar begin met toch een klein beetje zorgen te maken, vooral over dat laatste
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_78926247
M_P, Laura is ook het liefst bij mij hoor. Dat zal wel normaal zijn.
Dat schrikken is volgens mij ook normaal, Laura slaapt altijd met haar handjes omhoog naast haar hoofd, als je dan een plotseling geluid maakt, of naast haar iets zegt, dan schrikt ze en gaan die handjes even de lucht in. Ik vind het een erg lollig gezicht altijd. Niet te druk over maken
pi_78926388
MP, heb je al geprobeerd om 'r de speen te laten 'zoeken' door 'm langs d'r wangetjes en bovenlip te strijken zodat ze ze zelf d'r mondje er naartoe beweegt en 'aanhapt'?
pi_78926404
quote:
Dat is dan weer het nadeel van flesvoeding. Ik moet hem 's nachts paaien met een speentje omdat hij anders over zijn limiet heengaat. Dat betekent dus dat ik soms 12 keer m'n bed uit moet.

Dus wees gerust dames met doorslapende baby's, het kan zomaar ineens weer een stuk erger worden.
pi_78926610
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:36 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben helemaal niet van het vergelijken wat een ander kind al kan en mijn kind nog niet enzo maar nadat de fysio van de week langs kwam voel ik me ineens onzeker over Niels ontwikkeling. Of ik hem niet te weinig stimuleer ofzo. Ik moet hem van haar op zijn zij leggen zodat hij leert rollen, hij is wat stijf in zijn heupen, maar hij valt steeds weer terug op zijn rug. Hij raakt dan al heel snel gefrustreerd want iedere keer als hij op zijn rug valt is hij zijn speeltje kwijt. Op zijn buik leg ik hem wel vaak maar niet heel lang omdat hij heel veel spuugt en dat blijft maar komen in golfjes, dat vind ik zo sneu.
Sowieso is zijn frustratietolerantie niet zo hoog geloof ik
Ik heb van de foto's die je plaatst de indruk dat je Niels juist op een heel leuke manier stimuleert. Wat ik wel geleerd heb van meelezen in dit topic is dat dat rollen zich bij elk kindje zo verschillend ontwikkelt. Ivan rolt van buik naar rug maar nooit van rug naar buik, terwijl ik gelezen heb dat dat normaliter precies andersom gaat. Als ik Ivan op zijn zij leg dan rolt hij net zo hard terug naar zijn rug. Stijf in z'n heupen is hij niet, maar hij doet dat dus ook gewoon. En als hij megafrustreerd raakt van op zijn buik liggen dan leg ik hem weer op z'n rug, hoor. Het zal best dat kinderen leren door gefrustreeerd te zijn, maar ik ga hem zichzelf echt niet overstuur laten krijsen.
pi_78926730
Dankjewel Claudia, dat vind ik fijn dat je dat zegt, ben ik weer wat gerustgesteld Ik merk ook helemaal niet dat hij stijf in zijn heupjes is, maar ik weet ook niet hoe dat moet voelen.

Ik las net in mijn babyboek/bijbel dat kinderen tussen de 6 en 9 maanden leren reageren op hun naam. Dus het zal wel de intonatie zijn waar hij op reageert

En nu ga ik mijn poepie (letterlijk ) in bad doen!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78926996
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:37 schreef mama_papa het volgende:
Ik heb nog even niet bijgelezen hoor, ben erg druk met Tessa

Ik had nog even een vraagje, Tessa heeft echt de laatste week dat ze alleen maar bij mij wil liggen. Bij de visite is ze niet gezellig en zelfs papa is niet goed. Ze word echt alleen maar bij mij stil. Hebben jullie dit ook een periode gehad?
Ja. Gister nog heb ik Ivan uit de armen van zijn vader gegrist. Ze kent jou het allerbest, je ademhaling, de geluiden die je maakt en inmiddels ook je geur. Daar komt denk ik ook bij dat moeders over het algemeen in de beginperiode meer de zorg naar zich toetrekken waardoor dat aanvangsverschil in stand wordt gehouden. Ook moeten sommige vaders leren om hun kind (op hun eigen manier) te troosten. Als je ze daar de gelegenheid niet toe geeft (zoals ik misschien geneigd ben te doen ) dan wordt dat niet beter. En misschien heb jij wel meer geduld?

In de visite zou ik niet investeren, hoor. Laat Tessa dan maar lekker bij jou liggen of op een plekje waar ze zich veilig voelt. Het is voor haar vader natuurlijk wel fijn als hij haar stil kan krijgen, dus daar zou ik wel mee door blijven gaan. Misschien verbazen hij en Tessa je wel als je gewoon eens even een half uurtje buiten gaat wandelen!

Overigens schijnt echte eenkennigheid zich pas later te ontwikkelen.
quote:
Dan heb ik nog een paar vraagjes nu ik toch bezig ben Tessa snapt nog steeds niet helemaal hoe de speen werkt, ze doet haar mondje wijd open en als de speen in dr mondje zit snapt ze nog niet dat de speen erin zit en word ze erg boos en gaat met dr hoofdje schudden en mondje nog wagenwijd open (ze wil duidelijk wel de speen).
Heb je het over de speen van de fles of een speen om gewoon op te sabbelen?
quote:
Net zoals zoveel kindjes is Tessa ook heel erg druk met dr handjes, maar wat ze ook heeft is heel vaak dr handjes in gebalde vuistjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoals op de foto (ook als ze wakker is) en ook is ze erg schrikkerig (heeft ze waarschijnlijk van mij) Wat denken jullie dat dit kan zijn of is het normaal en hebben jullie kindjes dit ook?
Ivan was heel druk met zijn handen en hem helpt de Puckababy erg goed. Ik probeer hem nog wel eens zonder te laten slapen en dat is altijd een ramp. Klaarblijkelijk voelt hij zich op die manier geborgen.

Hij is trouwens ook vrij schrikachtig, maar dat heeft hij niet altijd gehad. Sinds hij alerter is is dat pas echt ontstaan. Als zijn opa en oma op hem passen is zijn neef daar ook en hij begint vaak te huilen omdat die plotselinge bewegingen maakt. Achja, sommige kindjes zijn nu eenmaal (sensorisch) gevoeliger, lijkt me. Als het je echt dwarszit moet je het eens ter sprake brengen op het consultatiebureau.
pi_78927261
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:47 schreef Ssserpente het volgende:

Daar hebben jullie eigenlijk wel gelijk in. Misschien moet ik het gewoon maar laten varen en mezelf voor blijven houden dat het echt van voorbijgaande aard is (hoewel Elin volgens mij tot d'r eerste jaar 's nachts elke drie uur heeft gedronken, toch?). Dat scheelt ws een hoop extra 'stress'. Ik probeer 's nachts al niet meer op de wekker te kijken, dat scheelt ook. Maar ik wil wel weten hoe laat ze heeft gedronken, dus pak ik dan m'n mobiel en bel dan met m'n ogen dicht ons vaste telefoonnummer mbv de snelkeuzetoets. Dan kan ik de volgende morgen zien hoe laat dat is geweest.
Hoe verzin je het!

Ik wil het niet uit je hoofd praten om veranderingen in de voedingen door te voeren, hoor. Ik weet dat het heel fijn kan zijn alleen al om het gevoel te hebben dat je iets DOET om verbetering te bewerkstelligen. Het is meer dat ik er zelf zo moe van word, dat voortdurend interpreteren en mezelf maar voorhouden dat iets lijkt te werken terwijl ik daar later weer op terug moet komen.

Het lijkt me helemaal geen gek idee om op het kinderdagverblijf iets minder vaak een groter flesje aan te bieden!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:13:18 #42
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78927275
m_p, je beschrijft precies aviva in sprongentijd.
al heb ik het idee dat de schrikachtigheid bij aviva mss ook komt doordat ze licht slaapt door mss een beetje honger. ze laat zich nogal makkelijk paaien met een speen, dus dan mis(te) ik soms echt honger...

en laten sabbelen op een speen, mss helpthet om de speen tegen het gehemelte aan te houden?
pi_78927276
Lars schrok in het begin ook van Meike, als ze eens een keer gilde ofzo.
Nu vindt hij het nog steeds niet leuk, huilt er niet meteen om, maar na een poosje wel.
Ze moet ook gewoon niet gillen, het voelt ook niet fijn aan mijn oren!

Die gebalde vuistjes had Lars in het begin ook vaak, toen we bij de osteopaat kwamen voor zijn nek was dat het eerste wat hem ook opviel, volgens hem een teken van spanning.
Na een tijdje werd het beter bij Lars, en had hij zijn handjes steeds meer open.
pi_78927997
Die vuistjes zin heel normaal hoor Hier ook vuistjes. Pas later gaan de handjes vaker open. Als ze er echt wat mee kunnen zeg maar

En hier tot nu toe wel veel wakkere Florian gehad en af en toe mopperend, maar niet krijsend
*hoopvol kijkt*
pi_78928198
Mp, heel herkenbaar hoor... Ik heb de eerste paar weken ook heel veel met minke op schoot of in mijn armen gezeten omdat alle andere opties brullen tot gevolg hadden. Langzaamaan is dt eter geworden, ook deels een kwestie van oefenen... Dat schrikkerige ook, heeft ze nu bijna niet meer maar wel als er een deur dichtvalt of zo en dan gaan ook meteen de ogen wijd open en de vuisten de lucht in.

Ywinkly ik zou me er ook niet te veel zorgen om maken hoor, wat Claudia al zegt, Niels ziet er altijd blij en bezig met speeltjes uit dus die stimulatie lijkt me prima... Hij gaat vanzelf wel rollen

ik heb net minke weer weggebracht naar "school" hihi, ze was gezellig wakker vooor de verandering dus ligt ze nu in de babywei (zo noemen ze het afgesloten stuk voor de allerkleinste) samen met een ander beebje te spelen, elk met hun eigen gymtoestel
pi_78928241
Oh mp nog een tip vwb de speen, als ze haar mond niet dicht doet, wrijft dan met een vinger over haar neusje, dat werkte bij ons om minke te doen happen...
pi_78928786
37.4 en lacht weer
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:58:16 #48
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78928887
Sindell: Fijn om te weten dat ik niet de enige ben

Ssserpente: Ja dat 'zoeken' heb ik inderdaad ook geprobeerd en ook als de speen in dr mondje zit het tegen haar tong duwen en ook tegen haar gehemelte, maar dat werkt ook niet. Het lukt haar wel om er naar te happen (mond open, maar niet meer om het dicht te doen ) Na een lange tijd heeft ze t pas door en dan is ze al heel erg aan het huilen geweest

Claudia_x: Ik heb het over de speen om op te sabbelen, de fles pakt ze vrijwel direct..

DavinaHR: Hmm misschien heeft ze dus last van een sprongetje. En dat tegen dr gehemelte heb ik inderdaad al geprobeerd, maar ook dat wil niet lukken

Karin: Kan het dan zijn dat Tessa last van stress heeft? Hoe kan je dit verhelpen, komt dit door mij of hebben sommige kinderen dat gewoon?

Freecell: Het zijn echt strakke vuistjes zeg maar, Tessa heeft soms ook wel wat minder strakke vuistjes, maar meer echt wat karin zegt misschien wel gespannen....

Lijnloos: Hey dat heb ik nog niet geprobeerd! Ga ik dalijk meteen even testen

Bedankt voor jullie reacties!!
pi_78929572
Mama_papa, denk je dat ze behoefte heeft aan een speen? Als je echt zoveel moeite moet doen om dat ding er in te krijgen wil ze hem misschien niet?

Langer dan 15 minuten is Rienk nog niet wakker geweest vandaag. Hij slaapt inmiddels weer. Hij heeft weer een beetje gedronken. om 15:00 pluk ik hem weer zn bed uit om te drinken. Dat werkt prima
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:19:51 #50
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78929679
Vlindur: Ze wil juist heel graag een speen, ze zit te 'zoeken' en dan probeer ik dr een speentje te geven, maar dan lukt het haar niet en word ze helemaal boos. Als ze dr flesje heeft leeggedronken heeft ze 9 van de 10 keer nog meer zuigbehoefte, daarom geef ik haar de speen. Vind het alleen zo zielig dat het niet zo snel wil lukken, ze raakt er echt helemaal overstuur van
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:21:30 #51
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78929741
Schrikken van harde geluiden *check*. Al heeft Esmee het wel minder ergd an Linde. Misschien ook wel juist omdat ze meer geluiden van haar grote zus gewend is? Linde is eens bijna de kinderwagenbak uitgestuiterd toen er een brommer vrij dicht langs reed. Die stond echt helemaal op tilt.

Ssserpente geweldig hoe kom je erop om jezelf te bellen Heb wel eens een collega gehad die de hele dag naar huis belde en dan haar antwoordapparaat insprak met dingen die ze niet moest vergeten...

Pff nachtvoedingen die er wel/niet zijn... Hier is er echt geen nacht te voorspellen hoe het gaat. de ene nacht drinkt Esmee om 20 uur voor het laatst, is ze helemaal knock out en laten we haar dus slapen en dan komt ze pas weer om 8 uur. De andere keer maken we haar om 23 uur nog wakker voor een 5e fles en zit ik om 5.30 weer gezellig samen met haar op de bank. Geen idee wat het verschil nou maakt.

Zo eerst mijn peuter maar eens grijpen voor een schone luier. Die blijft stug beweren dat ze niet gepoept heeft terwijl de bromvliegen bijna tegen het raam aan zitten Na 30 minuten op een leeg potje en 2 seconden daarna weer een natte broek is de zindelijkheidstraining voor vandaag weer even over i.v.m. tekort aan droge broeken... Dus de droger draait hier ook maar weer eens
pi_78929845
M_P je hoeft je echt helemaal geen zorgen te maken over de vuistjes van Tessa hoor.
Het is een teken van rijpheid, van gezonde spierspanning, net als de opgetrokken beentjes en gebogen armpjes. Te vroeg geboren kinderen hebben hun handjes open liggen, rond de uitgerekende datum worden ze stevig gesloten (het grootste deel van de tijd) en rond de 2 maanden gaan ze geleidelijk aan steeds verder open zodat kindjes kunnen leren grijpen.

Lol Stiemie ik kan me herinneren van vroeger dat ik me in het gordijn van de woonkamer verstopte en stug volhield dat ik niet in mijn broek gepoept had. Mijn moeder: "ik ruik je wel hoor!"
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:43:02 #53
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78930467
Twinkly: Bedankt voor je reactie, fijn dat ik me geen zorgen hoef te maken! Kan ik weer lekker verder met genieten
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:56:50 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78930928
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:58 schreef Vlindur het volgende:
Asy Fijn dat de doek zoveel voor je doet. Ik kan er maar weinig mee. Voel me erg beperkt in mn doen en laten. Ik gebruik hem alleen met het koken als Rienk aandacht wil. Schort er overheen en koken maar En wat fijn dat ie zo goed slaapt 's nachts!
Ik voel me juist beperkt als ik hem eens niet in de doek doe. Dan moet ik steeds gaan kijken omdat hij gaat huilen of ik heb mijn handen vol met baby zodat ik niks kan.
Nu kan ik afwassen, strijken, wassen, koken, ledikantjes opmaken , boodschappen doen, slapen op de bank zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik mijn baby van de bank/buik laat rollen of lezen. Ik ga zelfs naar de wc net hem en ik heb tot voor een paar dagen terug ook altijd mijn uhm.. onderkant samen met hem afgespoeld. Eigenlijk gewoon bijna alles...

mama_papa, Harry is erg tevreden over het algemeen maar als hij bozig is dan wil hij ook alleen maar bij mama liggen. Mijn man vindt dat niet altijd leuk, dus ik ben goed gana opletten wat ik doe om hem stil te krijgen en dat heb ik mijn man ook uitgelegd. Nu lukt het mijn man ook steeds vaker om hem weer te kalmeren. Tenzij meneertje honger heeft natuurlijk
Speen heb ik geen 'oplossing' voor. WIj geven Harry nog een pink.
Wat bedoel je met schrikkerig? Dat ze opeens zo wappert met armen en benen alsof ze ergens van schrok? En wordt ze dan ook wakker of slaapt ze gewoon door? Onze Harry deed dat ook heel veel, het is nu verminderd. We hebben dat nagevraagd aan de kinderarts maar dat was niet erg. Dat hoorde er gewoon bij. Overigens is Harry helemaal niet schrikkerig want de honden kunnen hier soms bijna door de ramen gaan en dan merk je niks aan Harry terwijl we soms samen op de bank liggen en ik dan een kleine beweging maak (mijn arm verschuif ofzo) en dan lijkt hij opeens heel erg te schrikken of soms zelfs zonder aanleiding. Maar hij slaapt dat gewoon door.
pi_78930948
Twinkly in het gordijn

HIer een wakkere baby vandaag Na elke voeding minstens een uur kijken
Net 10 minuutjes echt gehuild, maar dat was ook de eerste echte huilbui vandaag. Als het zo blijft teken ik er voor

En net even op mijn rug geknoopt. Dat ging goed, maar is nog wel ff wennen. En hij vond het er nu niet zo leuk, dus van korte duur

En over troosten: Hier werkt TARA net zo goed als ik
En niemand anders zo goed als wij
pi_78931781
haha ja in het gordijn, bovenin nah ik had me erin gerold door rond te draaien met het gordijn vast

Wat super dat Florian zich vandaag weer beter voelt! Denk je dat de zuurremmers werken?
En heel tof dat je hem al op je rug gedragen hebt Hij moet er vast nog aan wennen en dan vindt hij het ook leuk!

Asyniur ik doe ook alles als ik Niels in de doek heb, ook naar de wc gaan Behalve de was want dat wordt de laatste tijd wat zwaar als ik voorover buk en hij vindt het op de rug nog niet leuk genoeg.
pi_78933014
mama_papa, maak je niet te ongerust hoor!
Zolang ze verder vrolijk is, is er toch niks aan de hand?

Lars gilde en gierde het hele huizenblok aan elkaar, die bleek Kiss-syndroom te hebben (oa nekje waaar wat wervels klem zitten) het jochie was als geheel ook 1 brok spanning, zijn beentjes kon je haast ook niet buigen, zo strak van de spanning. Voor de osteo waren de handjes een teken van spanning, en hij hoopte dan ook vaak dat tijdens de behandeling de handjes open zouden gaan, maar dit is eigenlijk nooit gebeurd.
Nu is het wel goed hoor, met Lars, en heeft hij zijn handjes open, en grijpt hij me constant in mijn haar!

Op de rug knopen, dat zou ik ook nog niet durven, ten eerste zou ik niet weten hoe, ten tweede heb je dan geen contact....dat lijkt me zo ongezellig.

Lars had vandaag boontjes gehad (bij oma) maar na een half uur begon hij al te huilen.
Over het algemeen is hij veel onrustiger sinds de start van de groente, dus ik heb een mail naar de dietiste gestuurd met hoe nu verder? ik denk dat we er voorlopig maar weer mee stoppen.
Eigenlijk zou je toch met 6 maanden moeten beginnen, maar het lijkt me ook niet de bedoeling dat hij er verdrietig van wordt steeds....
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:54:51 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78933092
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:20 schreef Twinkly het volgende:
Asyniur ik doe ook alles als ik Niels in de doek heb, ook naar de wc gaan Behalve de was want dat wordt de laatste tijd wat zwaar als ik voorover buk en hij vindt het op de rug nog niet leuk genoeg.
Ik zak door mijn benen, zoals het hoort

freecell, wat fijn dat het vandaag goed gaat! Hopelijk blijft het zo

Karin, móet je beginnen met 6 maanden of mág je beginnen met 6 maanden? Indien dat laatste: gewoon nog lekker even wachten en over een weekje (of 2) weer opnieuw proberen...
pi_78933540
Haha Stiemie, grappig!!

MP, hier begreep Isa het speentje eerst ook niet. Na blijven proberen kreeg ze het door! Ook over haar wangetje strijken hielp toen. Tot die tijd gebruikten wij onze pink!

Isa 'likt' trouwens sinds een paar dagen aan bepaalde dingen. Als er een doekje in de buurt van haar mondje ligt, gaat ze er steeds met haar tongetje tegenaan. Ook likt ze over haar handje om vervolgens heel vies te kijken! Kortom, alles wat in de buurt van haar mondje ligt wordt gelikt!
pi_78933827
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Karin, móet je beginnen met 6 maanden of mág je beginnen met 6 maanden? Indien dat laatste: gewoon nog lekker even wachten en over een weekje (of 2) weer opnieuw proberen...
Ik weet het eigenlijk niet...
Maar we zijn in ieder geval ook nog niet over naar opvolgmelk, dus wat dat betreft zou je denken dat we nog wel even zo door kunnen gaan.
Ik ben ook wel benieuwd wat de dietiste zegt (of eigenlijk typt in dit geval)
pi_78933855
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:05 schreef NieuweUser het volgende:
Haha Stiemie, grappig!!

MP, hier begreep Isa het speentje eerst ook niet. Na blijven proberen kreeg ze het door! Ook over haar wangetje strijken hielp toen. Tot die tijd gebruikten wij onze pink!

Isa 'likt' trouwens sinds een paar dagen aan bepaalde dingen. Als er een doekje in de buurt van haar mondje ligt, gaat ze er steeds met haar tongetje tegenaan. Ook likt ze over haar handje om vervolgens heel vies te kijken! Kortom, alles wat in de buurt van haar mondje ligt wordt gelikt!
Rienk doet dat ook Als je niet uitkijkt lebbert ie alles onder
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:12:45 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78933873
Hoe herkenbaar; hier ook kleine vuistjes en *schrik* reacties; vooral als pappa domme dingen doet.
Mamma is blijkbaar stuk minder schrikwekkend

We zijn vandaag voor ut eerst naar buiten geweest om "we zijn twee weken oud" te vieren :
Helemaal dik ingepakt in de reiswieg op de terreinkinderwagen een blokkie om

Abby doet trouwens ook de Olvarit reclame na: "Lekker, katoen!" zodra er een doekje voorbij komt

Is het trouwens normaal dat die reiswiegen zo klein zijn ? Met kruikkie erin, baby er een paar cm boven (hoeven geen gekookte pootjes) blijft er bovenin de bak nog maar een cm of 8 over!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_78933994
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:12 schreef fietsie het volgende:
Hoe herkenbaar; hier ook kleine vuistjes en *schrik* reacties; vooral als pappa domme dingen doet.
Mamma is blijkbaar stuk minder schrikwekkend

We zijn vandaag voor ut eerst naar buiten geweest om "we zijn twee weken oud" te vieren :
Helemaal dik ingepakt in de reiswieg op de terreinkinderwagen een blokkie om

Is het trouwens normaal dat die reiswiegen zo klein zijn ? Met kruikkie erin, baby er een paar cm boven (hoeven geen gekookte pootjes) blijft er bovenin de bak nog maar een cm of 8 over!
Welke heb je? Ik heb een Mutsy en die vind ik nog redelijk ruim.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:16:52 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78934049
We hebben een Mutsy Urban Rider (oud model. 2002) en een 2 weken oude baby van 57cm...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_78934197
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:16 schreef fietsie het volgende:
We hebben een Mutsy Urban Rider (oud model. 2002) en een 2 weken oude baby van 57cm...
Da's ook al wel een behoorlijke baby natuurlijk met 57 cm...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:21:39 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78934240
quote:
Da's ook al wel een behoorlijke baby natuurlijk met 57 cm...
Ze leveren ze hier in Friesland vrij compleet aan ja, van de ooievaarbrigade
pi_78934269
Dan nog...wij hebben een Quinny Dreami en een kind dat een maand terug 66cm was en die past er ook nog steeds in...ik heb nooit een kruikje gebruikt,gewoon lekker warm inpakken. Ondanks -20
Lotte!
Noah!
pi_78934311
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ze leveren ze hier in Friesland vrij compleet aan ja, van de ooievaarbrigade
Nou, dan had jij een luxe ooievaar, want us jonkje was maar 50 centimeter en is nu net 57 centimeter met 12 weken
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:24:37 #69
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78934365
OK, gaan we het morgen eens proberen zonder kruikje, dan blijft er wat meer baby onder het afdekdingesje van de wieg zegmaar
pi_78934516
Onze lijstaanvoerder ligt ook nog steeds in de bak hoor! Wel krappies maar zo blijft hij nog even lekker klein....
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:29:50 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78934602
ik was nog vergeten je jompelen voor de roze wolk van asy en harry, dus bij deze

nweuser, dat likken doet aviva ook, heel schattig.

kan iemand trouwens mijn dochter uitleggen dat het niet de bedoeling is om je iedere keer NA je badje volledig onder te schijten? dankuwel
pi_78934639
Isa past ook nog prima in de bak! Drie weken terug was ze 54,5 cm. Wij hebben een Bugaboo trouwens.
pi_78934674
Haha Aviva! Blijkbaar wil ze nog een keer in badje!
pi_78935415
Niels past ook nog prima in de bak, hij wil het echter al niet meer sinds hij uuuhm 1 maand was?? Dus die hebben we maar opgeruimd Nu gaat hij in de doek mee naar buiten.

Haha Aviva Van het badje wordt je ook zo heerlijk ontspannen, dan laat je alles gaan!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:52:19 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78935489
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk niet...
Maar we zijn in ieder geval ook nog niet over naar opvolgmelk, dus wat dat betreft zou je denken dat we nog wel even zo door kunnen gaan.
Ik ben ook wel benieuwd wat de dietiste zegt (of eigenlijk typt in dit geval)
Nou hij krijgt dus nog alles binnen wat hij nodig heeft. Dus niet te druk maken om die bijvoeding. Gewoon over een weekje of 2 opnieuw proberen. Tenminste zo zou ik het doen...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:53:50 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78935556
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:12 schreef fietsie het volgende:
Een kruik in de kinderwagen? Kan ze zichzelf niet op temperatuur houden dan?
Anders weg met die kruik en gewoon een beetje warmer aankleden en goed onder de dekens stoppen...

Aviva, je moet niet ná je badje jezelf onder poepen, maar ervoor of juist in je badje
Harry doet dat altijd als hij net een schone luier aan heeft

Harry likt niet overal aan maar wel aan mama's tepels als hij genoeg gedronken heeft en mama nog een beetje blijft plagen om te kijken of hij echt genoeg heeft. Dan likt hij heel lief aan de tepel alsof hij wil zeggen: nou mama, om je een plezier te doen lik ik er nog even aan maar ik zit echt vol dus happen doe ik niet meer
pi_78935842
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:53 schreef Asyniur het volgende:
Dan likt hij heel lief aan de tepel alsof hij wil zeggen: nou mama, om je een plezier te doen lik ik er nog even aan maar ik zit echt vol dus happen doe ik niet meer

Niels is een gillerd! Ik vind hem zo groot lijken hier, voor Keshet moet hij wel een monster lijken!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:01:49 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78935900
Denk dat die kruik meer onzekerheid van pappa's kant is of Abs wel warm genoeg blijft alsie rond loopt te kijken buiten....
pi_78935962
twinkly, een monster!! Echt niet! Ik zie een heel schattig beebje hoor! Wat een lieverdje!!!!
pi_78936030
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:53 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Harry likt niet overal aan maar wel aan mama's tepels als hij genoeg gedronken heeft en mama nog een beetje blijft plagen om te kijken of hij echt genoeg heeft. Dan likt hij heel lief aan de tepel alsof hij wil zeggen: nou mama, om je een plezier te doen lik ik er nog even aan maar ik zit echt vol dus happen doe ik niet meer
Rienk gaf kusjes
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:20:19 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78936847
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:00 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Niels is een gillerd! Ik vind hem zo groot lijken hier, voor Keshet moet hij wel een monster lijken!

Wat leuk!
pi_78937033
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:01 schreef fietsie het volgende:
Denk dat die kruik meer onzekerheid van pappa's kant is of Abs wel warm genoeg blijft alsie rond loopt te kijken buiten....
Hier zei de kraamhulp dat je geen kruik in de wagen moet leggen als je ermee naar buiten gaat, omdat er een zeer kleine kans is dat dmv stoten/stoeprandschokken de kruik open kan gaan

En die bakken zijn ook klein hoor,volgens mij allemaal

Haha wat een leuk filmpje van Niels, dit klinkt nog heel vrolijk geklets, Wolf zet het op een hoog gillen als hij boos is, soms best wel een irritant geluidje!
pi_78937065
quote:

[..]

Rienk praatte terug!
Wat leuk!
pi_78937234
hallo alle zusammen! na wie gehts euch denn so, hab ja schon viel von euch gehoert vor allem von huuphuup!! viel spass euch noch auf dieser tollen seite gruss ronny

ja, dat was dus Ronny...

Fietsie, als je bang bent dat ze niet lekker warm blijft, kan je de kinderwagen voorverwarmen met een kruikje. Heb je meer plek in de wagen tijdens het wandelen
Lotte!
Noah!
pi_78937505
Ronny Gutentag!

Rienk blijft hangen op 37.4. Hij ligt nu in de box maar begint al weer moe te worden. Die gaat zo zn bedje weer in
pi_78937570
Vlindur, weet je Rienks normale temp? Lotte heeft 's avonds ook meestal 37.6 ofzo, dus dan zou 37.4 niks ergs zijn (tenzij je natuurlijk merkt dat Rienk nog steeds niet lekker is)
Lotte!
Noah!
pi_78937722
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:38 schreef Linda2205 het volgende:
Vlindur, weet je Rienks normale temp? Lotte heeft 's avonds ook meestal 37.6 ofzo, dus dan zou 37.4 niks ergs zijn (tenzij je natuurlijk merkt dat Rienk nog steeds niet lekker is)
Nee, dat weet ik niet eigenlijk, maar hij ziet er in zn gezicht minder goed uit dan anders. En hij gedraagt zich ook anders dan normaal Dus ik neem aan dat hij nog gewoon verhoging heeft. Maar volgende week maar es bijhouden wat zn normale temperaturen zijn.
pi_78940792
Vlindur, gelukkig maar dat Rienk verder geen koorts meer heeft, en nu een goeie nacht erachteraan.
o en dat filmpje van Twinkly.....onze kat was Lars al aan het zoeken hahaha

Lars ligt er ook alweer in!
ik vind het zo fijn zoals het bedritueel nu gaat, hij begint te jengelen, je brengt hem naar bed, hij doet zijn duim in de mond en je hoort hem niet weer.
pi_78942206
quote:

[..]

Wat is Niels leuk en lief!

Ivan doet altijd zo onrustig als hij moe begint te worden, hoewel dat meer iets heeft van 'wurmen'.
pi_78942249
mama_papa: je zou ook nog kunnen proberen verschillende soorten speentjes te kopen. Sommige kinderen kunnen met bepaalde speentjes niet overweg.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:26:46 #91
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78944504
Pfff... krijg het allemaal niet bijgelezen hoor en laat staan om erop te reageren.... best druk zo'n kind

Op de krampjes na (vandaag begonnen met Infacol, dus hopenlijk helpt het iets) hebben we een heerlijk zoet mannetje. Vandaag wezen winkelen in de maxi cosi (uurtje maar hoor) en afgelopen dagen wezen wandelen in de reiswieg en hij lijkt het heerlijk te vinden buiten. Mama houdt het nog niet zo lang vol maar Daan lijkt het heerlijk te vinden.

Morgen naar het consultatiebureau voor het eerst, voor onder andere de gehoortest. Ben benieuwd. Hij is morgen al weer 2 weken oud, wat gaat dat snel.
pi_78944590
Ja Happy, dat is hard werken hoor, een kleine baby!
Waarom krijgt Daan de gehoortest op het cb dan?
Hier was dat gelijk met de hielprik.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:37:40 #93
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78945045
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ja Happy, dat is hard werken hoor, een kleine baby!
Waarom krijgt Daan de gehoortest op het cb dan?
Hier was dat gelijk met de hielprik.
Hahaha, ja niet verrassend hoor en daarbij vind ik het heerlijk om lekker de hele dag met 'm bezig te zijn.

Geen idee waarom dat zo is, ik hoor van meer dat dat 'normaal' niet zo is. Hier heeft de VK de hielprik met 4 dagen bij ons thuis gedaan en we hebben een uitnodiging gekregen van het CB voor de gehoortest. Het zal overal wel weer anders zijn ofzo.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:50:44 #94
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78945710
Niels wat ben jij een leuk kind

Het over haar neusje aaien om haar het speentje te laten pakken, werkt hier niet
Ik heb verschillende merken spenen al gekocht, bibi, difrax en avent, maar alleen difrax pakt ze uiteindelijk

Heb net voor het eerst Tessa in de lodger shelter gehad en zijn lekker een stuk gaan wandelen Ze lag er in en ze viel direct in slaap Heerlijk zo'n ding
pi_78947805
mama-papa, wat hier hielp als ze 'm niet pakte is in dr mond stoppen, stukje terughalen, erin duwen, terughalen. Beetje wiebelen dus
Lotte!
Noah!
pi_78947984
ik weet niet of ze wel graag op je pink sabbelt? Wij deden in het begin ook nog wel eens pink erin-sabbelsabbelnomnom- pink eruit-speen erin.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:48:41 #97
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78952075
Update dinsdag 09-03-2010: Teigetje regelt 't zelf wel!
SPOILER
A grand adventure has begun.
pi_78953554
Goed zo Teigetje!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:24:18 #99
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78953758
Linda: Ook dat heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar ook dat snapt ze niet

Karin: In het begin sabbelde ze inderdaad veel op mn pink, want ze mocht geen speen ivm tepel/speel verwarring (toen gaf ik nog BV) Dat lukte toen altijd direct, maar sinds ze flesvoeding krijgt lukt de pink ook pas na een tijdje

Teigetje 5 weken oud!! Fijn dat het goed gaat met teigetje!!
pi_78957820
Stoere Teigetje!!
  woensdag 10 maart 2010 @ 06:07:59 #101
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78957925
jeeeuj weer een Teigetje-Update! wat groeit ze goed zeg!!
Zal wel even weer schrikken zijn geweest toen de saturatie wat daalde; maar jullie kleine meisje is nu al lekker eigenwijs en heeft zelf het moment al even gekozen om van de beademing af te kunnen
Zet hem op kleine meid!

verder niet bijgelezen; drukke dag gehad met mijn zieke meisje.. maar gaat steeds beter en ze was gisteravond koortstvrij. Wel besloten dat vandaag de wendag op het KDV niet doorgaat. (ze zou 8 uur vandaag en ik wil mijn lieve kleine zieke meisje als ze voor het eerst ziek is; gewoon lekker in haar vertrouwde omgeving laten...)

o ja; vriendlief heeft maandag dat gesprek gehad met het uitzendbureau. Hij krijgt nog een maand doorbet aald en het contract hebben ze door laten lopen met een maand opzegtermijn zeg maar.
Dus dat scheelt weer een klein beetje. En vandaag gaat hij flink bij de uitzendbureaus hier langs...hoop dat hij snel weer een baan heeft. Maar bekijken het nu maar positief. As week moet ik weer beginnen met werken. En aangezien hij dan thuis is, kan hij mooi het huishouden doen, en boodschappen enzo. Want Evie gaat wel naar het KDV. Gaan wel proberen of we die dagen nog wat kunnen inkorten..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78958056
Bj, ik had nog helemaal niet op jullie rotnieuws gereageerd... wat een bs zeg, maar goed daar is weinig meer aan te doen. Wel fijn dat ze nog even doorbetalen. Ik hoop dat je vriend snel wat nieuws vind wat achteraf ook nog eens veeeeeeeel leuker blijkt te zijn... Succes in elk geval!

Hier alweer in de bus op weg naar werk. Minke heeft gisteren de hele avond eigenlijk geslapen vanaf de supermarkt tot om half 10 flesje en daarna lekker naar bed en niet meer gehoord... Net moest ik haar ook echt weer wakker maken om nog een fles te kunnen geven voor ik weg moest. Was ze het niet helemaal mee eens haar pap brengt haar zo weg naar kdv en dan is ze daar weer een hele dag. Kan ze weer lekker spelen en kijken (das haar hobby hebben we gehoord, lekker vanuit de wipper alles observeren en dan een keertje in slaap sukkelen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')