abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78922437
Het vorige deel

Kleine babietjes

11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-03-2010 12:42:03 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:42:52 #2
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78922454
Karin moet overmorgen al weg

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78922481
Ach, arme Rienk.

Mijn CB heeft me ook verteld over de mogelijke bijwerkingen van de prikjes, waaronder koorts.

Ik ben trouwens ook van het 'uitzieken' en het is eigenlijk niet eens bij me opgekomen om paracetamol in huis te halen voor Ivan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78922511
Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:
BJ, Evie ook ziek. Wat naar. Kusje op dr bolletje
Edit- Fijn dat ze opknapt al!

Karin, Mooi dat het eten goed gaat, maar wel raar dat hij 's avonds zo'n huilbui krijgt

Keshet, wat een fijne zelfspot hebben jullie, ik moest lachen om de appelmoes Kunnen jullie wel goed slapen trouwens? Hoe verwerken jullie dit toch allemaal?

Rocka, Joekeloekus.. We hadden het allemaal al maanden kunnen weten!

Takkembah, kun je Alexa niet iets verdikkends geven? Die knalbroeken zijn toch niet tof zo?

Lijnloos, hoe kon het dat Minke 's avonds zo overstuur was? Puur wegens de indrukken dat papa er de dag was en niet jij?

Zo. Ik ben weer bij

Rienk ligt in bed. Mocht ie om 12:00 nog slapen dan maak ik hem wakker om te drinken. En kijk dan of ik er een mol in stop.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:38 schreef mefke79 het volgende:
Mijn cb geeft ook gewoon toe dat kindjes ziekig kunnen worden van prikken. En omdat Driekus er vrij extreem op reageert (echt hoge koorts) kreeg ik zelfs de tip om al paracetamol te geven voor de prik. Werkt prima.
Vlindur sterkte met em. En Bj jou meisje ook al ziekjes, hopelijk wordt ze snel beter. Alexa al op de goede weg, mooi zo. En Teigetje doet het helemaal prima, fijn Keshet, nog even geen operatie.
Karin, heeft Lars niet gewoon al last van een aankomend sprongetje? Driekus is ook uit zijn hum de laatste dagen, dus heb de oeiikgroeibijbel er maar eens bijgepakt. En ja hoor, deze sprong kan zich redelijk vroeg aankondigen en Driekus houdt zich daar weer keurig aan. Hij is gewoon aan het zeuren bij tijd en wijlen, ongelofelijk. Vannacht was is er al om kwart over vier voor zijn fles. Ja he, dat is 2 uur te vroeg. Heb em toen water gegeven, maar daar ging de honger niet van over. Uiteindelijk om half zes maar een fles gegeven die er prima inging en daarna ging meneer weer slapen. Mooi, want ik ben zelf nog lang geen 100%
pi_78922577
Ik vraag me af of Ivan in een sprongetje zit. Ik heb geen mailtje gehad van Oei ik groei, dus het zal wel niet. De hele week is hij al een beetje uit z'n doen. Gister bij z'n oma en opa was hij ook niet op z'n best en vannacht was een absoluut dieptepunt omdat hij vanaf half 2 elk half uur wakker werd. Ik had nachdienst.
pi_78922613
Op zich was ik de eerste keer ook van uitzieken, maar de koorts liep snel op en werd zo hoog. En Driekus wilde niet meer drinken en heeft er echt nog dagen last van gehad. Dus de tweede keer nam ik het risico niet, toen stopte ik alsnog te vroeg met de paracetamol, liep de koorts weer op (meer dan 24 uur na de prik) en dronk ie weer niet. De laatste keer ging het beste, gewoon minimum dosering paracetamol en na anderhalve dag was het goed. Toen heeft ie alleen verhoging gehad, geen koorts.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:53:54 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78922813
Jemig, al die zieke kindertjes! Beterschap voor jullie allemaal en succes voor de papa'en de mama's
De mijne mag niet ziek worden hoor

Wij zijn net gaan wegen op het consultatiebureau en meneertje was 3315 gram. In 2 weken tijd dus ruim 200 gram aangekomen. Mijn kleine vreetzakje

En nachtvoedingen? Daar doen wij niet aan. Das voor kleine baby's
Laatste voeding is hier om 0:00 en dan slaapt meneer door tot 6 uur. Dan maakt mama hem 'wakker' om nog wat te drinken. Maar het kost wel moeite om hem drinkende te houden.

Verder is het een leuk en makkelijk manneke dat graag bij mama ligt. Draagdoek is hier echt favoriet en staat garant voor uren slapen terwijl mama vanalles kan doen. Maar hij slaapt ook makkelijk in zijn eigen wiegje/ledikantje, zolang het maar na de voeding is en het donker is.
Wij hebben echt heel erg geboft met ons prulletje (of kaboutermans zoals papa hem noemt)
En volgens mij heeft hij net een poging tot lachen gedaan
pi_78922866
Ah, nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Weer een hoop zieke kindjes. Het is dat jij niet op de meet bent geweest, Vlindur, anders zou je toch gaan denken dat ze allemaal hetzelfde virus hebben opgelopen, Kan ook bijna niet anders met al die snotneuzen op een kleed.

Ik vind Lente ook nog steeds geen Lente hoor. Ik noem 'r eigenlijk ook nooit zo. Alleen maar tutje of tuttebel. Ik vind het vooral gek als anderen 'r Lente noemen of vragen: "Hoe is het het met Lente?" Vind het zo onwennig en soms zelfs een beetje genant om dan te horen dat zij haar naam met zoveel vanzelfsprekendheid uitspreken, terwijl ik er zelf nog best wat moeite mee heb.

Maar ach, alles went!

Keshet, fijn om je upadates te lezen. Ik weet niet zoveel te zeggen, kan me met geen mogelijkheid voorstellen hoe het voor jullie is. Maar ik wil jullie en klein Teigetje wel heel veel sterkte wensen.

Tutje hier is weer helemaal beter. Alleen zijn wij hier nu weer wat grieperig. Voor de zóveelste keer. Echt, we waren nóóit ziek, en de laatste maanden (lees: vanaf het moment dat Lente naar de kinderopvang gaat) zeker al drie keer. Ik hoop maar dat we straks alle virussen van het komende jaar achter de rug hebben.

Morgen naar de KNO-arts (thanks for asking, Trix ). Het bobbeltje in d'r oor is helemaal weg, maar ik ga toch maar even. Ik heb er nog een goeie foto van, dan neem ik die wel mee. Dan kan ie me iig vertellen wat het geweest is en hoe ik het eventueel kan voorkomen.

De nachtvoedingen zijn helaas nog steeds niet voorbij. Omdat ze de laaste dagen slecht dronk, heb ik 'r 's avonds ook maar geen kv gegeven. Ik was bang dat m'n productie dan helemaal zou kelderen. De afgelopen nachten was het dus weer standaard 02:00 en 05:00 uur.

Zat me te bedenken dat het misschien best wel eens kan komen omdat ik 'r overdg ook gewoon om de drie uur ben blijven voeden; ik heb dat nooit opgerekt naar vier of vijf uur. En per keer krijgt ze dus ook max. 150 cc. Vaak nog minder zelfs, schat ik. Da's een stuk minder dan de hoeveelheden die ik bij jullie lees. Ook 's avonds krijg ik er met geen mogelijkheid meer in dan die 150 cc. Dan zit ze echt nokkievol. Zou het niet kunnen dat d'r maagje daardoor ook wat minder in één keer kan hebben; wat kleiner is gebleven, zeg maar? En dat het helpt om 'r overdag wat meer te geven zodat d'r maagje wat oprekt en ze 's avonds wat meer kan drinken zodat ze daar 's nachts wat langer op kan slapen?

Als het nog te volgen is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 09-03-2010 11:07:26 ]
pi_78922976
Asy Fijn dat de doek zoveel voor je doet. Ik kan er maar weinig mee. Voel me erg beperkt in mn doen en laten. Ik gebruik hem alleen met het koken als Rienk aandacht wil. Schort er overheen en koken maar En wat fijn dat ie zo goed slaapt 's nachts!

Hij schreeuwde zonet even, dus ik kijken; sliep hij gewoon nog. Arm ventje..

Claudia, hoe bevalt je droger eigenlijk?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:00:25 #10
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78923037
Mefke wanneer is dat sprongetje dan? Aangezien we dezelfde uitgerekende datum hadden enzo...

Nu eerst weer rennen want druk bezig met zindelijkheidstraining Linde. Lees: om het uur een schone broek aandoen en dweilen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:04:00 #11
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923147
Ssserpente, geen idee of je theorie klopt,maar het is het proberen waard lijkt me zo.
En over die kdv virussen hier ook weer een slachtoffer, gisteren niet gaan werken en ook nu nog in bed, met van die heerlijke blosjes op mijn wangen. Voor mij de tweede keer, manlief lijkt maar niet van zijn verkoudheid af te komen, die is nog zwaarder de pineut.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:06:41 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923220
Stiemie sprong zelf tussen 25 rn 27 weken en dan kunnen ze al last hebben vanaf 22 weken. Goh, volgens mij zit Driekus dan heerlijk op schema, hij was gisteren 23 weken en was 11 dagen te laat.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:07:15 #13
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78923237
oooo Asy wat heb jij een heerlijke makkelijke mannetje gebakken!! Klinkt heel erg fijn!

aaaaah Vlindur; Rienk is dus ook niet helemaal lekker. Sneu he? En zal vast van die prikjes komen denk ik. Ik hoop dat hij zich ook snel wat fitter gaat voelen.

En Alexa nog steeds diarree. Arme meid. Maar gelukkig komt er ook iets meer poep-poep bij. Hoop dat het daar ook de goede kant op gaat.

@Lijnloos: Minke dus een beetje overprikkelt? lastig is dat. Ik heb dat met Evie ook een paar keer mogen meemaken.. en vond het niet makkelijk om dr toen weer een beetje rustig te krijgen.

@Ssserpente; fijn dat Lente weer beter is!!
en misschien was het idd wel een virus; dat IK heb opgepikt en weer heb over gegeven aan Evie. (zal idd niet vreemd zijn na die meet)

Evie heeft inmiddels haar 2e flesje op. Temp is nu 37,9. Ze heeft nog steeds wel rode wangetje en een beetje lodderige oogjes. maar ze is al wel veel vrolijker dan gister, toen heeft ze eigenlijk de hele dag alleen maar gemoppert en gehuild... en nu zitten er al wel wat meer lachjes en geluidjes in... gelukkig maar.
zo leuk; ze is nu echt geluidjes aan het herhalen. zo lief!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78923298
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:48 schreef mefke79 het volgende:
Op zich was ik de eerste keer ook van uitzieken, maar de koorts liep snel op en werd zo hoog. En Driekus wilde niet meer drinken en heeft er echt nog dagen last van gehad. Dus de tweede keer nam ik het risico niet, toen stopte ik alsnog te vroeg met de paracetamol, liep de koorts weer op (meer dan 24 uur na de prik) en dronk ie weer niet. De laatste keer ging het beste, gewoon minimum dosering paracetamol en na anderhalve dag was het goed. Toen heeft ie alleen verhoging gehad, geen koorts.
Dat ik van het uitzieken ben is niet echt een principiele keuze, hoor, het is meer een calvinistische gewoonte. Ik vind het dan ook een beetje suf van mezelf dat ik niet eens paracetamol in huis heb, want het gaat vast nog een keer gebeuren dat Ivan koorts krijgt en heel zielig is en ik niets liever wil dan het voor hem wat draaglijker te maken.
pi_78923328
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:58 schreef Vlindur het volgende:

Claudia, hoe bevalt je droger eigenlijk?
GEWELDIG! Alleen het opvouwen van de was, he?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:12:30 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_78923370
claudia, was kan je ook gewoon ongevouwen weer gebruiken hoor, zo wordt je droger gewoon een extra wasmand voor droge was
pi_78923398
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

GEWELDIG! Alleen het opvouwen van de was, he?
Wahaha! Wat een weelde he
En ja.. Daar zouden ze ook nog iets voor moeten uitvinden.. Maar verder ben je nu zeker snel klaar, of niet dan!
pi_78923605
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:55 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Lente ook nog steeds geen Lente hoor. Ik noem 'r eigenlijk ook nooit zo. Alleen maar tutje of tuttebel. Ik vind het vooral gek als anderen 'r Lente noemen of vragen: "Hoe is het het met Lente?" Vind het zo onwennig en soms zelfs een beetje genant om dan te horen dat zij haar naam met zoveel vanzelfsprekendheid uitspreken, terwijl ik er zelf nog best wat moeite mee heb.
Voor mij is zij Lente en ben jij de tuttebel.

Wanneer gaan kindjes zelf eigenlijk begrijpen dat hun naam van hen is? Ik had gister Ivan op schoot en hij keek elke keer naar me als ik 'Ivan' zei (wat hij niet deed als ik iets anders zei). Het kan toch niet dat hij dat nu al 'begrijpt'? Achja, misschien haal ik het in m'n hoofd.
quote:
Tutje hier is weer helemaal beter. Alleen zijn wij hier nu weer wat grieperig. Voor de zóveelste keer. Echt, we waren nóóit ziek, en de laatste maanden (lees: vanaf het moment dat Lente naar de kinderopvang gaat) zeker al drie keer. Ik hoop maar dat we straks alle virussen van het komende jaar achter de rug hebben.
Beterschap!

Ik zit hier nog in m'n ochtendjas omdat ik wat bij wilde pitten (ik heb veel uren gemaakt de laatste tijd dus ik verdien wel een rustig thuiswerkdagje), maar ik denk dat dat er niet meer van gaat komen. Ik wou dat ik 's middags bij kon slapen, maar dat vermogen bezit ik eenvoudigweg niet.
quote:
Zou het niet kunnen dat d'r maagje daardoor ook wat minder in één keer kan hebben; wat kleiner is gebleven, zeg maar? En dat het helpt om 'r overdag wat meer te geven zodat d'r maagje wat oprekt en ze 's avonds wat meer kan drinken zodat ze daar 's nachts wat langer op kan slapen?
Je kunt het proberen om te rekken, maar mijn ervaring is dat het heel lastig is om oorzaak en gevolg te ontwarren. Wij hebben een paar dagen proefgedraaid met 4 voedingen. In die periode ging Ivan ook weer vaker wakker worden 's nachts. Inmiddels zitten we weer op 5 voedingen en wordt hij nog steeds voortdurend wakker 's nachts. Ik heb geen flauw idee meer waar het door komt en probeer er maar niet meer over na te denken. Het zal ooit wel beter worden.
pi_78923681
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:12 schreef mefke79 het volgende:
claudia, was kan je ook gewoon ongevouwen weer gebruiken hoor, zo wordt je droger gewoon een extra wasmand voor droge was
pi_78923750
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Takkembah het volgende:
Karin moet overmorgen al weg

Mag ik verlenging? Ik wil niet weg

Freeceel, we halen altijd eerst Meike uit bed, die parkeren we beneden in de pyama voor een Plop-filmpje met een beschuitje en melk, dan halen we Lars en krijgt die de fles.
Maar nu ligt Lars over het algemeen sochtends alleen maar blij te zijn in bed, die krijst niet de hele toko aan elkaar omdat hij honger heeft.

Verder moet ik nog even bijlezen!

Maar ik heb beloofd dat ik mijn locatiehoofd zo zou bellen, en daarom zit ik nu mega gestresst te zijn....let's get it over with....ze wil alleen maar weten hoe het gaat hoor, maar bah STRESS krijg je ervan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78923836
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepunt

Ssserpente en Claudia, ik heb de hoop ook laten varen dat ik zelf invloed heb op de nachten van Isabeau. Het gaat gewoon in periodes. Ze heeft een tijdje de hele nacht doorgeslapen, maar momenteel ben ik blij als ze het bij één nachtvoeding laat. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze zal er wel behoefte aan hebben. En op een dag gaan ze doorslapen hoor. Tot die tijd koester ik die intieme nachtelijke momentjes maar. (en helaas, ook ik kan overdag niet slapen, dus koester ik die wallen onder mijn ogen ook maar)
pi_78923865
Confronterend hè, Karin... en dan heet dat andere topic ook gewoon GROTE babietjes topic. Wat nou GROOT?!

pi_78923898
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:28 schreef Sorbootje het volgende:
Confronterend hè, Karin... en dan heet dat andere topic ook gewoon GROTE babietjes topic. Wat nou GROOT?!

sssssst ik ben nog in ontkenning
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78923932
sorry
pi_78924000
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik wel eens natte was gewoon bij de droge was in de droger gegooid en de droge was gewoon nog een rondje mee laten draaien omdat ik te lui was om het op te vouwen. Dat was wel een dieptepunt

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')