abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78984793
Hmmm niet fijn Claudia! Toch zou ik hem niet terug verhuizen denk ik, ze wennen daar gauw weer aan denk ik. Maar aan de andere kant snap ik het ook, want zo weinig slaap is ook niet vol te houden.
Wij hebben hier ook wel nachten meegemaakt waarin we om de beurt met Lars rond liepen. ik zelf tot een uurtje of 3, mijn vriend daaarna. Zwaar was dat.
ik ken het van Meike ook wel die had eens in de zoveel tijd ook zo'n actie. Leek toen wel of ze het even weer wilde proberen....we gingen dan checken of er wat aan de hand was, en zo niet, pech voor haar. Dan was het vaak ook zo weer over.

Happy, joepie voor de gehoortest!
Niels heeft nog geen last van de prikjes, mooi! En houden zo!

ik vind zelf Lars nog maar een ukkie, maar hij denkt er zelf anders over:

Tijd om te moven hier....

tot over een tijdje iedereen!
We vinden jullie allemaal heel lief, bedankt voor alle steun van de afgelopen maanden, ik heb er heel veel aan gehad!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78985792
Daaaag, Karin. t Was gezellig.

*Pinkt traantje weg...

Tot straks!
pi_78985805
Jeetje Karin wat lijkt hij daar al groot!! Heb je hem zo neergezet of?
Dag grote vent Lars, tot gauw We zullen je wel missen in dit topic hoor!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:57:03 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_78985844
Karin Trof je dat zo aan op de bank? Hellup! Hier komen we nog niet verder dan een beetje achteruit schuiven op de vloer en een rol (als het meneer uitkomt, want als het niet hoeft, dan niet). Tot over 2 weken!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78986314
Bedankt voor het meeleven. Ik wil eigenlijk niet klagen, want Ivan is zo'n leuke baby. 's Avonds zie ik het geloof ik even niet zo zonnig in. Ik heb gewoon geen zin meer om naar bed te gaan omdat ik erg opkijk tegen de zware nachten. 's Ochtends valt het eigenlijk wel weer mee en het lukt ook nog wel met werken. Ik vind het zelfs lekker om de deur uit te gaan.

Lars, grote jongen! Dag Karin, tot over twee maanden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78986331
Lars wat word je groot!! Veel plezier bij de grote baby's!
pi_78986531
Dag Lars en mama, tot over 10 daagjes
Lotte!
Noah!
pi_78986710
Claudia, wat rot zo'n nacht zeg. Geen idee wat je daar aan zou kunnen doen. Lijkt me toch ook niet dat het helpt om hem weer bij jullie op de kamer te nemen? Ik zou er zelf alleen nog maar slechter door gaan slapen. Hij krijgt nog laat op de avond een voeding?
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:17:31 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78986846
Lars ben je gek geworden! Je bent een baby, een BABY ga liggen! Dit kan je je moeder niet aandoen. Kom op vent gewoon liggen! Daag Karin en vriendje Lars tot over een week ( )

Claudia eigenlijk geen tip behalve dan: pak elk moment slaap dat je kunt krijgen. Dus zo geen koffie, maar een kop thee en onder de wol. En verdeel de nacht in 2 delen. Bv de een van 20 tot 1 en de ander van 1 tot 7. Zo krijg je allebei ten minste nog een paar uurtjes slaap. En net als je meestal denkt: dit ga ik dus ECHT niet nog een nacht trekken, dan is het meestal voorbij

Ymme je ventje is inmiddels thuis neem ik aan! Wat fijn zeg En hoe is het nou met zijn drietjes thuis?

Mefke Esmee heeft ook de Driekus instelling hoor. Zo van:"Joh als ik me nou half in dat boxkleed wurm, rolt dat speeltje wel naar mij in plaats van andersom "

Eigenlijk heb ik zelf niks te vertellen Esmee is zo'n lekker vrolijk meiske. Hapjes gaan nog steeds prut, maar dat is ook omdat ik er zelf helemaal geen zin in heb en het dus steeds vergeet. Ze is nog zo'n lekker klein baby'tje. Van mij mag ze nog lekker lang van de fles genieten hoor
pi_78986965
Hij krijgt ergens tussen 22:15 en 23:00 uur zijn vijfde en laatste voeding. Vandaag trouwens niet, want omdat het toch slecht gaat hebben we hem nu maar laten liggen en krijgt hij zometeen zijn vierde en laatste voeding. In het ergste geval wordt het weer zo'n waardeloze nacht maar hebben we wel net iets meer tijd om zelf te slapen tussendoor.
pi_78987120
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:17 schreef Stiemie het volgende:

Claudia eigenlijk geen tip behalve dan: pak elk moment slaap dat je kunt krijgen. Dus zo geen koffie, maar een kop thee en onder de wol. En verdeel de nacht in 2 delen. Bv de een van 20 tot 1 en de ander van 1 tot 7. Zo krijg je allebei ten minste nog een paar uurtjes slaap. En net als je meestal denkt: dit ga ik dus ECHT niet nog een nacht trekken, dan is het meestal voorbij
Dat vind ik geen gek idee! Het heeft waarschijnlijk weinig zin om na te denken over hoe we Ivan kunnen veranderen, dus kunnen we beter onszelf aanpassen aan de situate opdat we het nog trekken.
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:23:08 #162
100412 mefke79
komt goed!
pi_78987122
Claudia, dat bleek hier uiteindelijk de gouden greep. Driekus krijgt zijn laatste voeding ergens rond negen uur en dat werkt stukken beter dan een voeding rond elf uur. Geen idee waarom, maar tis zo.
pi_78987308
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:23 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, dat bleek hier uiteindelijk de gouden greep. Driekus krijgt zijn laatste voeding ergens rond negen uur en dat werkt stukken beter dan een voeding rond elf uur. Geen idee waarom, maar tis zo.
Hoe doe je dat trouwens met de laatste voeding? Houd je hem daarna nog even wakker of stop je hem meteen in bed?
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:34:31 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78987763
Esmee maken we als we denken dat het nodig is zo rond 23 uur wakker en dan blijft ze na haar papfles nog eev kwartiertje op ofzo (of langer als er voor ons wat leuks op tv is ) en anders gaat ze wakker de wieg in en gaan wij nog wat in bed lezen onder het genot van een stemverkennende baby
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:36:21 #165
100412 mefke79
komt goed!
pi_78987852
@ claudia, dat ligt eraan. Soms haalt ie het einde van zijn fles al bijna niet van de slaap en soms is ie nog wat wakker. Maar na die fles ligt ie binnen een half uur in zijn bed en meestal is het binnen een kwartier. Vandaag is bijvoorbeeld een kdv dag, dan is ie vermoeider dan een thuisdag. Kan goed zijn dat ie vandaag dan de negen uur niet haalt en dus eerder krijgt en dan het einde van de fles niet eens haalt.
Vanochtend was ie trouwens boos, we moesten em wakker maken om kwart over zes en dat doen we heel voorzichtig (klein lampje aan, deur kamer open, wakker laten worden, meenemen naar onze kamer waar het donker is enz) maar het was toch brullen. Oogjes dicht en brullen. Tot ie met een half oog de fles ziet, dan is het twee handjes uitstrekken, fles erin en oogjes dicht en drinken....
pi_78987926
Bleh Claudia
Ik weet het ook niet, maar wil je wel veel succes wensen
pi_78987931
Mefke: ben wel benieuwd wat bij jullie het verschil maakte sinds je de avondvoeding eerder bent gaan geven?
Hier maken we hem meestal om 23 uur wakker voor zn laatste voeding, hij slaapt vanaf 19 uur . Daarna meldt hij zich meestal weer om 04.00 uur. Als we hem niet wakker maken komt hij rond 01.30 zelf....en daarna weer rond 04.30. De lange avondslaap (+/- 6,5 uur) zou hij dus eigenlijk 's nachts moeten doen, maar geen idee hoe we dat voor elkaar krijgen. Zal misschien ook wel vanzelf komen, mogen ook niet klagen aangezien het ip maar 1x per nacht is dat hij wakker is voor een voeding. Maar wie weet zou het hier ook wel werken om de avondvoeding eerder te geven (alhoewel hij dan misschien weer weinig drinkt aangezien hij rond 18.30 nog een voeding gehad heeft).
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:44:13 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_78988280
Eh, effe nadenken hoe we er zo ook weer op kwamen. Volgens mij kwamen we er per ongeluk achter omdat we zelf te moe waren om 11 uur te halen. Dus dan gingen we zelf al naar bed en moesten zelf de wekker zetten voor die late voeding. Toen ie een keer overdag aan het kloten ging met zijn flessen kwamen we 's avonds uit op negen uur en toen ging ie daarop doorslapen. Dus toen dat schema maar eens aangehouden en dat bleek te werken. Eerst werd ie rond vijf uur wakker, maar dat ging al snel naar zes uur/half zeven en dat werkt perfect voor ons. Ik moet eerlijk toegeven dat het dus meer geluk dan wijsheid was. We hebben daarna nog wel eens gehad dat ie pas rond half elf een fles kreeg, maar dan komt ie dus vroeger in de nacht meestal.
En ik merk dat het kdv echt invloed heeft, na zo'n dag valt ie rond zes uur ook voor een uurtje in slaap en haalt ie dus de negen uur voor de laatste fles ook niet, dat wordt dan eerder half negen.
pi_78988446
Mefke: nou wel fijn dat het zo beter werkt hihi. Hier willen we dus ook af en toe eerder naar bed...en dan laten we hm dus maar gewoon slapen. Dan wordt hij dus zelf begin van de nacht wakker. Misschien ook maar eens wat eerder op de avond proberen, ben benieuwd
pi_78990294
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:47 schreef Meimeltje het volgende:
Mefke: nou wel fijn dat het zo beter werkt hihi. Hier willen we dus ook af en toe eerder naar bed...en dan laten we hm dus maar gewoon slapen. Dan wordt hij dus zelf begin van de nacht wakker. Misschien ook maar eens wat eerder op de avond proberen, ben benieuwd
Ik ga het nu maar gelijk uitproberen. Als we maar niet juist een rommelnacht erdoor gaan krijgen Maar dan hebben we het zelf veroorzaakt he
pi_78992913
Karin en (veel te stoere grote) Lars Tot straks in het volgende topic! Oh en alvast gefeliciteerd met je halfjaardag Lars.

Cluadia, ik heb helaas geen tips voor je, maar vind dat je het knap doet en volhoudt!
pi_79001226
Claudia, hopelijk kun je wat met de tips!

Wel veel herkenning uit de verhalen van Meimeltje en Mefke. We maken Isa nu ook wakker rond 23.00 - 0.00 uur voor de laatste fles. We moeten haar dan soms uit een hele diepe slaap halen. Vervolgens wordt ze bijna altijd rond 4.45 wakker! Nu ook weer, lijkt wel een ingebouwde wekker!! Ze wil nog niet eten, want ze heeft haar oogjes nog dicht maar wil de speen! Ik vraag me ook weleens af wat er zal gebeuren als ze rond 21.00 / 22.00 uur haar laatste fles krijgt, wanneer ze dan wakker zou worden. Nog nooit durven proberen! Wat Meimeltje zegt, het lijkt wel alsof haar avondslaap haar 'lange slaap' is ipv de nacht!

Meimeltje, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!

Lars, tot het volgende topic!!

[ Bericht 7% gewijzigd door NieuweUser op 11-03-2010 05:07:37 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 06:20:46 #173
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79001398
goedemorgen

Daaaaaaag Lars en Karin *zwaait*. Heel erg veel plezier bij de grote babietjes! en Lars; wat ben jij groot en sterk stoere man

@Ymme; ik ben erg benieuwd hoe het daar gaat? lekker met jullie kleine Mart thuis?

@Claudia en Ssserpente: hoe is het van8 gegaan met jullie nachtbrakertjes? hebben jullie een beetje kunnen slapen? Ik hoop het zo voor jullie!

Evie heeft inmiddels een vrij standaard ritme en mama ook; ik word nu elke keer precies rond zessen wakker en vaak hoor ik dan door de babyfoon ook dat Evie rustig wakker aan het worden is; beetje murmelen en duimzuigen.
(en dan ga ik vast naar beneden om te kolven en wacht tot Evie iets wakkerder is voordat ik haar daadwerkelijk uit haar bedje haal).

Evie knapt elke dag verder op. Geen koorts meer gelukkig. Gisteren nog wel een huilerige dag. Maar gisteravond begon ze ook weer een beter te drinken; dus dat is wel een goed teken.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79001705
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 05:02 schreef NieuweUser het volgende:

Meimeltje, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Nou ik heb hm om 21.30 uur de fles gegeven. Als slapend maar hij dronk gelukkig wel. Vannacht meldde hij zich om 03.30 uur, dus eigenlijk bijna dezelfde tijd. Denk dat we dan dus voortaan wel eerder op de avond de fles blijven geven, want dan kunnen we dus op tijd naar bed en 6 uur doorslapen
pi_79001748
Goeiemorgen!
Hier gaat de laatste fles (Van de 5) er ergens tussen 10 en 11 in. Dan slaapt ze door tot ergens tussen 6 en 8. Vannacht was ze wel effe wakker rond 5 uur, maar nam genoegen met haar speentje en sliep lekker verder

BJ, fijn dat EVie weer wat beter wordt. Scheelt ook weer een boel zorgen voor jou/jullie.
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:17:00 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79001907
Tot ziens vriendje Lars, we zien je over een paar maanden in het grote baby'tjes topic!
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:21:48 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79001974
Hier was het vannacht 22.45 en toen 4.45 ik heb zowaar een paar uur kunnen slapen!
Helaas ben ik nu nog brakker omdat ik heb getracht te slapen tot 7.00 toen de andere kleine draak wakker werd.
Die doen we binnenkort maar eens een keer uit logeren zodat mama kan slapen
We hebben hem overigens wel wakker gemaakt rond 22.30 (andrs wordt hij zelf tegen 1wakker en dat isniet zo prettig)

Fijn dat Evie weer aan de betere hand is.
pi_79002477
Het is hier weer rampzalig gegaan. Deze keer werd hij gewoon om 00:45 uur wakker en toen begon het riedeltje weer. Nu werken...
pi_79002812
He bluh Claudia, ik hoop dat het een beetje gaat met werken vandaag
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79002855
He jeetje wat balen Claudia. Sterkte met werken vandaag.
pi_79003176
[nerdmodus]Niels doet Klonoa na "wha-hoe!"[/nerdmodus]
pi_79003272
Hè bah Claudia! Hoe kan het toch hè?! Heel veel sterkte vandaag. Zo'n werkdag kan zo zwaar zijn als je veel te weinig slaap krijgt.

En ik durf het na de post van Claudia bijna niet te zeggen, maar hier opnieuw het andere uiterste. Ik heb nu twee ononderbroken nachten op rij achter de rug. Wat een onmetelijke luxe is dat zeg. Voel me een ander mens! Isabeau sliep vannacht weer van 20.45u tot 6.00u. Maar de ervaring leert dat ze, zodra ik er op ga rekenen dat ze doorslaapt, weer twee keer een voeding wil 's nachts . Dus ik ga er gewoon niet op rekenen
pi_79003358
Karin, tot over een maand!

Gefeliciteerd met je grote kleine vriendje!

(en isabeau heeft 't rokje vandaag aan.. staat hartstikke leuk! )
pi_79003383
Jeetje claudia, das balen..... * stuur je energie*
Wij hebben dat ook een tijdje gehad met Jamie, het is inderdaad erg slopend. Wij zijn terug gegaan naar 5 flessen en de laaste met rijstebloem. Dat scheelt enorm. En hij had last van een verstopte neus, dus dan zuigen we hem even leeg met het otrivin dingetje. En als hij onrustig is dan leg ik een hand op zn buikje en adem ik heel rustig vlakbij zn oortje zodat hij dat na gaat doen en dan wordt hij een stuk rustiger.

hoe dubbel in deze post
Vanacht een goede nacht gehad, Jamie werd maar 1 keer wakker

Karin tot over een ruime maand.... en een troost Lars is nu de kleinste grote baby
pi_79003417
Oh vergeet ik bijna dit: Isabeau net naar het kdv gebracht. Ik legde haar in de box en zomaar ineens draaide ze zich voor het eerst van haar rug naar haar buik! Gekke baby!
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:06:56 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_79004508
Valt wel mee hoe gek dat is hoor Sorbootje, dat doen ze wel vaker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79004794
Hahaa Isabeau, knappe baby
Ik leg Niels steeds op zijn zij nu en hij lijkt het een beetje door te krijgen dat je ervoor kunt zorgen dat je niet omvalt door je spieren aan te spannen.

Claudia want ik me nog bedacht, krijgt Ivan misschien teveel slaap overdag waardoor zijn dag-nacht ritme omgedraaid is? De laatste week kan Niels iets langer wakker blijven, misschien is dat bij Ivan ook wel zo.
pi_79005138
Oohh wat balen Claudia!

Hmm Meimeltje, dat klinkt ook wel goed zo! Misschien moeten wij het dan toch ook maar eens proberen!
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 08:00 schreef Lijnloos het volgende:
Goeiemorgen!
Hier gaat de laatste fles (Van de 5) er ergens tussen 10 en 11 in. Dan slaapt ze door tot ergens tussen 6 en 8. Vannacht was ze wel effe wakker rond 5 uur, maar nam genoegen met haar speentje en sliep lekker verder
Dat is ook een lekker ritme zeg! Hoeveel cc krijgt Minke nu per fles?

Isabeau, wat knap!!!
pi_79005383
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef NieuweUser het volgende:
Oohh wat balen Claudia!

Hmm Meimeltje, dat klinkt ook wel goed zo! Misschien moeten wij het dan toch ook maar eens proberen!
[..]

Dat is ook een lekker ritme zeg! Hoeveel cc krijgt Minke nu per fles?

Isabeau, wat knap!!!
Ze zit nu op 5x 180/6 waarbij 3 schepjes Friso comfort (tegen spugen en krampjes) en 3 schepjes Friso extra (voor hongerige baby's en als nachtvoeding)... Die mix hebben we sinds een paar dagen nu voor de laatste en eerste fles, omdat we het idee hadden dat ze nog zoveel trek heeft na een fles... als je haar dan oppakt om te boeren ging ze helemaal over de zeik... huilen, gillen, krijsen maar niet boeren... tot we haar een speen gaven. Dus nu proberen we dit uit, eens kijken of het werkt, want meer in de fles kan niet.

Isabeautje, wat knap! Ineens een beetje gaan rollen.
pi_79005534
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:33 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ze zit nu op 5x 180/6 waarbij 3 schepjes Friso comfort (tegen spugen en krampjes) en 3 schepjes Friso extra (voor hongerige baby's en als nachtvoeding)... Die mix hebben we sinds een paar dagen nu voor de laatste en eerste fles, omdat we het idee hadden dat ze nog zoveel trek heeft na een fles... als je haar dan oppakt om te boeren ging ze helemaal over de zeik... huilen, gillen, krijsen maar niet boeren... tot we haar een speen gaven. Dus nu proberen we dit uit, eens kijken of het werkt, want meer in de fles kan niet.
Ah ok! En hoe zwaar is Minke nu? Isa zit nu namelijk tussen de 5 en 6 flessen in, en ik heb nu het idee dat ik haar te weinig geef als ze 5 flessen krijgt (in totaal 150 cc per fles, dat is misschien te weinig om het daarop te redden).

We gaan eigenlijk wel een beetje offtopic, hoort eigenlijk in het flesvoedingstopic, maargoed.
pi_79005994
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:06 schreef Troel het volgende:
Valt wel mee hoe gek dat is hoor Sorbootje, dat doen ze wel vaker
Haha ja het schijnt! Maar die van mij deed het nooit!
pi_79006028
Hier een korte nacht gehad. Meneer had geen om te slapen, alleen als papa of mama hem vast had.
Zal vast komen omdat het allemaal nog nieuw is enzo. voeding van 24.00 uur, maar 20ml op en toen slapen, hij wilde niet meer. Toen 03.00 uur 80 ml met klein beetje overgeven. 06.45 80 ml op. En 09.00 uur, 40 ml en weer diepe slaap. Wilde hem tussen door boertje laten doen. Niet meer doen dus!

Verder genieten we vollop van hem. Wel enorm wennen!
pi_79006400
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:37 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Ah ok! En hoe zwaar is Minke nu? Isa zit nu namelijk tussen de 5 en 6 flessen in, en ik heb nu het idee dat ik haar te weinig geef als ze 5 flessen krijgt (in totaal 150 cc per fles, dat is misschien te weinig om het daarop te redden).

We gaan eigenlijk wel een beetje offtopic, hoort eigenlijk in het flesvoedingstopic, maargoed.
nog een opmerking dan...
Minke was bij de vorige keer cb (23 feb, dus bijna 3 weken geleden) 4540 gram... beetje onder de maat, maar sinds een dag daarvoor zijn we overgegaan van 150 naar 180. en daarvoor zat ze al een hele tijd op 5 flessen ipv 6... had ze zelf zo bedacht. Ik merkte per ongeluk dat het in eens een fles minder was geworden en zij vond het best, dus lekker zo gelaten.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:00:45 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79006483
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:49 schreef ymme het volgende:
Hier een korte nacht gehad. Meneer had geen om te slapen, alleen als papa of mama hem vast had.
Zal vast komen omdat het allemaal nog nieuw is enzo. voeding van 24.00 uur, maar 20ml op en toen slapen, hij wilde niet meer. Toen 03.00 uur 80 ml met klein beetje overgeven. 06.45 80 ml op. En 09.00 uur, 40 ml en weer diepe slaap. Wilde hem tussen door boertje laten doen. Niet meer doen dus!

Verder genieten we vollop van hem. Wel enorm wennen!
Geef je afgekolfde melk of flesvoeding?
pi_79006585
*meldt* met Morris, van 7 maart.

Hij doet het super! Is een intens tevreden kind met blonde paardenbloemenpluishaar, is een ontzettend borsttalent en maakt de allerliefste kleine babypoesjespiepgeluidjes.
Had ik al gezegd dat ik verliefd ben?
Hardloper.
IG @webkim
pi_79006599
Jeetje flessen van 150-180 cc.....die krijgen we er hier niet in hoor Meestal max 100cc. We zitten dan ook nog wel op 6-7 voedingen per dag.

Mag Dyon ook in het lijstje? Geloof dat het me nu wel lukt om hier af en toe te blijven posten
Hij is van 18 december.
pi_79006657
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geef je afgekolfde melk of flesvoeding?
Flesvoeding!
pi_79006721
Hier ook nog een keertje: Gefeliciteerd met Morris!! Ik vind het een stoere en lieve naam tegelijk Heb je ook een foto? En wat vindt Thomas van zijn broertje?
pi_79006770
Webkim! Welkom! En gefeliciteerd met Morris! Doe es een fotootje
pi_79006789
Morris en Webkim welkom hier!

Geloof dat ik je al wel gefeliciteerd had, maar zo niet alsnog van harte
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:19:50 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79007343
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:04 schreef ymme het volgende:

[..]

Flesvoeding!
Baal je er van dat de bv niet is gelukt? OF heb je er vrede mee? Je hebt natuurlijk een andere start gehad, doordat Mart in het zkh heeft gelegen enzo.

De nachten zullen idd even wennen zijn voor je.

Welkom Kim en MOrris.
pi_79007495
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Sorbootje het volgende:
Webkim! Welkom! En gefeliciteerd met Morris! Doe es een fotootje
Kijk maar ff in het kinderfototopic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_79007607
Van harte welkom hier WebKim en Morris...
* Lijnloos klikt meteen richting fototopic om te spieken....
pi_79007779
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:58 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

nog een opmerking dan...
Minke was bij de vorige keer cb (23 feb, dus bijna 3 weken geleden) 4540 gram... beetje onder de maat, maar sinds een dag daarvoor zijn we overgegaan van 150 naar 180. en daarvoor zat ze al een hele tijd op 5 flessen ipv 6... had ze zelf zo bedacht. Ik merkte per ongeluk dat het in eens een fles minder was geworden en zij vond het best, dus lekker zo gelaten.

Nog een reactie dan

Isa woog bij de vorige keer (17 feb) 4315 gram. Ik denk dat ik dan ook maar eens ga proberen om Isa meer te geven per fles. Ze kan 150 cc namelijk ook met gemak op, en misschien zit ze dan in een, voor haar, fijner schema met 5 flessen! Alleen als ze 's ochtends al heel vroeg komt (5.00 uur) redt ze het net niet op 5 flessen, dan zit er 's avonds eigenlijk weer teveel tijd tussen.

Welkom Webkim en Morris!!
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:39:04 #205
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79008059
Welkom Webkim, heb in het fototopic je mooie kindje al gezien
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_79008226
Wat een prachtig kind is Morris
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:47:08 #207
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79008376
Evie krijgt nu ook nog 6x 150 ml... en meer in de fles doen heeft geen zin; want ze laat nu ook nog vaak 10-20 ml over. (dat is dan wel afgekolfde moedermelk ipv KV)
Toch groeit ze voldoende. (ze zit precies op de gemiddelde curve, ondanks 4 weken te vroeg geboren).

En jeeejj Isabeau aan het draaien!

Evie is ook weer lekker op het speelkleed aan het gymnastieken; 2 keer op haar buik gelegd en beide keren draaide ze zelf direct weer op haar rug. andersom draaien heeft ze ook al een paar keer gedaan; maar dan blijken de armpjes wat meer in de weg te zitten...

vanavond heb ik terugkomavond van de zwangerschapsgymnastiek. Leuk lijkt me!

@Ymme; ik ben ook benieuwd met welke reden Mart FV krijgt? bewust voor gekozen?

En Evie heeft een comfortabel slaapritme momenteel; slaapt van de laatste fles (0:00) tot ongeveer 7 uur (soms een half uurtje eerder of iets later). Vervolgens na de fles nog even bedje weer in; en dan slaapt ze ook zo weer 2 -3 uur de laatste tijd. wij mogen echt niet klagen.
(helemaal niet doordat ze tussendoor een paar weken niet wilde doorslapen en ik nu weer meer waardeer dat ze zo goed slaapt).
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:50:43 #208
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79008500
Welkom webkim! <snel kijken gaat in fototopic>

Claudia, wat rottig dat je weer zo'n slechte nacht hebt gehad. Ook ik kan alleen maar bedenken: pak wat slaap wanneer je het krijgen kan en wissel inderdaad af met je vriend.
Maar als Ivan wakker is, raakt hij dan ook overstuur? Moet je er per se naar toe of ligt hij alleen maar wat te mopperen? Valt hij echt niet na een paar minuten weer vanzelf in slaap?
Ik kwam er namelijk achter dat ik veel te vroeg naar Harry toe rende. Klein moppertje en mama stond al naast het bedje en haalde hem eruit
Totdat het een keer niet meteen ging en toen kwam mama erachter dat Harry af en toe gewoon even heel kort moppert en dan gewoon verder slaapt. Zolang hij niet hard (overstuur) gaat huilen, probeer ik hem dus te laten liggen (moeilijk! ).

Dag Lars! NIet te snel groot worden hoor!

BJ, fijn dat Evie weer aan het opknappen is!
pi_79009198
Ik ga ons meisje straks voor het eerst naar het kdv brengen.... Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat! Wat zal ik zelf eens gaan doen?
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:09:19 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_79009232
Welkom Webkim en ymme.

Ymme, wat naar dat Mart zo allergisch is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79009806
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:09 schreef Troel het volgende:
Welkom Webkim en ymme.

Hou asjeblieft op

Kind is nog geen 24 uur thuis...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:26:56 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_79009899
Sorry, vergat de sarcastische smiley
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:30:32 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79010054
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:09 schreef Troel het volgende:
Welkom Webkim en ymme.

dat heb ik even gemist?
maar dan is het toch juist heel verstandig om BV te proberen? (of in elk geval afgekolfde melk te geven?)...
pi_79010111
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:30 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

dat heb ik even gemist?
maar dan is het toch juist heel verstandig om BV te proberen? (of in elk geval afgekolfde melk te geven?)...

Zie F&F, ze doet de hond weg, omdat ze na een dag al weet dat Mart allergisch is.

Sorry, ik vind het echt zo zielig.
pi_79010136
Dag Lars!!!

Welkom WebKim en Ymme. Bij ons in de nieuwe straat is dit weekend ook een Morris geboren... (zou het?)

Claudia, wat vervelend van die gebroken nachten. Thomas is nu ook onrustiger. Hij begint om 4 uur, dan doe ik zijn speen erin, slaapt hij verder tot 5 dan tot 5.30 etc... Dat is wel veel minder erg dan wat Ivan nu doet. Hopelijk is het een fase.

Hier alles goed, probeer nog zo veel mogelijk mee te lezen, maar het is wat druk met mijn werk en de verbouwing van de woning, die ligt ook nog eens 3 kwartier rijden van onze huidige woning, dus we rijden wat af...
Met Thomas lijkt het weer beter te gaan. Hij is klaar met zijn antibiotica kuur en hij lust gelukkig de dieetvoeding (tegen koemelkallegie). Afgelopen weekend had hij nauwelijks eetlust (door de kuur) nu is dat gelukkig weer bijgetrokken. Ook was hij extreem huilerig en had veel last van krampjes (door de nieuwe voeding). Alles tegelijk dus. Ik hoop dat hij zich nu weer beter voelt, hij is in elk geval al een stuk vrolijker.En ook niet onbelangrijk: geen bloed meer in de ontlasting (we zijn van 5 poepluiers per dag terug naar 1)
Ik heb hem ook afgelopen weekend nauwelijks kunnen knuffelen, vanwege de verbouwing, daarna weer 3 dagen werken en nu mijn vrije dag... Gelukkig! Morgen ook vrij, maar daan moeten we weer klussen... Weer een dagje bij oma
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:35:08 #216
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_79010264
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:47 schreef Beessie-Jen het volgende:

@Ymme; ik ben ook benieuwd met welke reden Mart FV krijgt? bewust voor gekozen?

Wat is dat nou weer voor vraag? Zou je die vraag ook stellen als het antwoord BV was geweest? Sorry hoor, maar ik vind dit weer typisch zo'n dozig en bemoeierig OUD-ding.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:40:20 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79010489
Zullen we de F&F discussie hier niet dunnetjes over doen? 1 topic daar voor lijkt me meer dan voldoende!
pi_79010618
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef m@x het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor vraag? Zou je die vraag ook stellen als het antwoord BV was geweest? Sorry hoor, maar ik vind dit weer typisch zo'n dozig en bemoeierig OUD-ding.
Ze had zelf in Z&G aangegeven BV te willen gaan geven, dan is het toch niet zo'n rare vraag?
Lotte!
Noah!
pi_79010624
Aorak, goed nieuws Fijn dat het beter lijkt te gaan!

Hier alles goed. De langste krijsbuien zijn nu ongeveer 10 minuten (en 3x pr dag oid) en hebben als ik naar de scheten luister veel te maken met krampjes Dat kunnen we wel aan, wat een verbetering zeg!

's nachts weet ik niet zo goed. Ik aai hem heel vaak even weer in slaap en doe ook redelijk vaak de speen er even weer in, maar aangezien hij in de co-sleeper slaapt, word ik er niet echt wakker van. Steek gewoon een hand uit. Al probeer ik wel eens een speen in zijn oor te stoppen als hij weer gedraaid is
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:44:04 #220
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79010627
Goodmornings lieve mensen!

Karin en Lars, boehoe, ik zal jullie missen! Gelukkig doet Lars het allemaal wel eer aan zeg, die fóto! Wow!

Claudia, pfff, dat klinkt echt ontzéttend zwaar, zeker met je werk erbij Ik kan je niet echt helpen ofzo, maar ik geef je een dikke virtuele knuffel en hoop voor je dat het snel beter zal gaan!

Ymme en Webkim, welkom hier!

Sorbootje, haha, geweldig dat je meissie ineens rolt!

Asy, dat is inderdaad superlastig he? Gelukkig gaat dat wel beter naarmate je je kleine man beter leert kennen hoor Nu we bijna 4 maanden verder zijn weet ik precies of hij verder zal slapen of niet, zelfs als hij even kort huilt (doet hij soms in zijn slaap ofzo, heel vaag ). Komt goed girl!

Stef had gisteren weer een krampjesdag. Niet meer zoals eerst hoor, maar over de dag verspreid een paar momenten dat hij ineens heel hard ging huilen en vervolgens een enórme poepbroek had. Ik baal er wel van hoor, ik had toch echt gedacht dat die stomme krampjes nu wel eens weg zouden zijn.. Gisteren zijn we voor het eerst met de draagdoek naar de supermarkt geweest en hij vond het echt geweldig! Hij is de hele tijd wakker geweest en heeft lekker rondgekeken. Sowieso wel fijn om hem nu wat minder in de wagen te doen, zowel in de wagenbak als in de maxicosi wordt hij loeichagrijnig Ik zit me sowieso af te vragen hoe lang hij nog in de maxicosi kan, ik heb echt het idee dat hij amper nog past, maar een kinderstoel kan pas vanaf 9 kilo en dat durf ik eerlijkgezegd ook nog weer niet. Iemand een idee?

Dan ga ik nu maar even douchen en een nieuw potje infacol halen
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:47:25 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79010747
Zo, weer ff bijgelezen

welkom webkim, morris en blauwe babywolk!

doei lars! veel plezier bij de gote babies, en heel veel succes met bijvoeding verder! verder ben ik het eens met stiemie, je bent een baby, LIGGEN, niet staan!

en weer een teigetje-update! ik zat ook te denken, daar gaan jullie et leuk mee krijgen over een jaartje of 2,5 nu al een eigen willetje en zo sterk... helemaal leuk! naja, eerst maar eens van de IC af zien te komen.

claudia, wat een zware nachten heb jij! Ik hoop echt voor je dat deze fase inmiddels alweer klaar is, dit is geen doen

ymme en mart, ook welkom! en ik was idd ook in de veronderstelling dat je eerst 6 wk bv wilde geven. naja, op fv worden ze ook groot en als je je daar beter bij voelt, is het prima

sorbo, wat fijn dat isabeau het zo goed doet met pap op het kdv! zo is het flessenweigeren toch nog opgelost!

ff denken...
evie weer aan de beterende hand!
rienk was geloof ik ook weer beter, toch? of iig heel lief, en dat is ook een waard
verder weet ik het niet meer...

ben net op het cb geweest om te wegen. aviva is 205g aangekomen in een week! (dat is bijna de helft van teigetjes startgewicht, dacht ik toen meteen... )
vanmiddag mag aviva weer in bad, en zichzelf daarna volledig onderschijten. dat gebeurt me niet s ochtends, dat ze dan weer te weinig is aangekomen. ghehe, ik belazer de grammengestapo waar ze bij staan!
ik heb ook even tegen de cb-mw-in-opleiding gezegd dat ik het vervelend vond dat ze zo half over mn kind hing bij het gesprek. Haha, ik heb tegen het cb gezegd dat ik ze irritant vind! nah, iemand moet het toch zeggen? ze is in opleiding, nu mag het nog. en als het niet mag, doe ik het toch

zo, nu lunch
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:48:14 #222
3142 m@x
pi_79010781
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:43 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ze had zelf in Z&G aangegeven BV te willen gaan geven, dan is het toch niet zo'n rare vraag?
Kennelijk geeft ze nu dus FV. De reden is toch verder niet belangrijk. Maar goed, ik begeef me alweer te lang op babygebied
pi_79010788
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef Incantrix het volgende:
Ik zit me sowieso af te vragen hoe lang hij nog in de maxicosi kan, ik heb echt het idee dat hij amper nog past, maar een kinderstoel kan pas vanaf 9 kilo en dat durf ik eerlijkgezegd ook nog weer niet. Iemand een idee?

Dan ga ik nu maar even douchen en een nieuw potje infacol halen
proppen... Lotte hangt ook met dr voetjes naar buiten Heb je een echte maxicosi? die rol er al uit?
voor stef en mama..krampjes zijn gemeen
Lotte!
Noah!
pi_79010838
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:48 schreef m@x het volgende:

[..]

Kennelijk geeft ze nu dus FV. De reden is toch verder niet belangrijk. Maar goed, ik begeef me alweer te lang op babygebied
idd...baby's zijn tenslotte niet jouw ding
Lotte!
Noah!
pi_79010891
Kan toch ook gewoon belangstelling zijn, misschien is er een reden waarom BV niet gelukt is, ik vind het een hele vriendelijke en normale vraag eigenlijk.

Niels heeft net precies in mijn decolleté gespuugd, ik had gewoon een vijvertje in mij bh staan blergh!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:51:14 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79010900
ah, aanvulling!

m@x, ymme had gezegd bv te willen geven, vandaar. als iemand vanaf het begin roept fv te willen geven, is dat anders. als ze niks had gezegd, en nu zegt fv te geven, zou er volgens mij niemand naar kraaien waarom ze fv geeft.

trixie, ze mogen in de kleine mc tot de oren aan de bovenkant eruit steken. uitstekende voetjes zijn niet relevant.

BE, welk F&F-topic is dat dan? kan ik ff lezen

twinkly, heel goed van niels!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:51:54 #227
3142 m@x
pi_79010935
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:49 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

idd...baby's zijn tenslotte niet jouw ding
Dat heb ik inmiddels voor mezelf wat meer genuanceerd. De baby's zijn misschien wel okay maar het vreselijke getrut wat er vaak bij komt kijken niet
pi_79010969
SPOED! nieuw tehuis gezocht, lieve boxer!
Deze Davinia!

Twinkly, knap gericht van Niels!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:54:18 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79011036
thx, nweser. trouwens, mooi kindje is isa! ik zag haar nog langsflitsen in het fototopic.
oh, dit is echt erg! 3 posts in 5 minuten
verslaafd en zo...
en dat terwijl ik me voornam om wat te gaan minderen...
pi_79011140
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:54 schreef DaviniaHR het volgende:
thx, nweser. trouwens, mooi kindje is isa! ik zag haar nog langsflitsen in het fototopic.
oh, dit is echt erg! 3 posts in 5 minuten
verslaafd en zo...
en dat terwijl ik me voornam om wat te gaan minderen...
Dankje!

Je zou gaan lunchen!
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:58:53 #231
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79011235
Wat gaan jullie snel Kan het niet bijhouden zo hoor

Ik las dat er een kindje weer krampjes heeft Je gaat infacol (ofzo ) halen? Werkt dat direct en vanaf wanneer mag je dat gebruiken?
Tessa heeft sinds gisterenochtend enorm veel last van krampjes, heel zielig! Nu is ze in slaap gevallen door te huilen Kan ik dat spul al halen of moet ik eerst kijken of het vanzelf over gaat aangezien ze anders vrij weinig last heeft van krampjes..

Voor de werkende mama's
Voor de slechtslapende mama's
Voor de rest
pi_79011316
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:58 schreef mama_papa het volgende:
Wat gaan jullie snel Kan het niet bijhouden zo hoor

Ik las dat er een kindje weer krampjes heeft Je gaat infacol (ofzo ) halen? Werkt dat direct en vanaf wanneer mag je dat gebruiken?
Tessa heeft sinds gisterenochtend enorm veel last van krampjes, heel zielig! Nu is ze in slaap gevallen door te huilen Kan ik dat spul al halen of moet ik eerst kijken of het vanzelf over gaat aangezien ze anders vrij weinig last heeft van krampjes..

Voor de werkende mama's
Voor de slechtslapende mama's
Voor de rest
Je mag het vanaf dag 1 gebruiken, kan druppeltjes door de fles doen of geven met een lepeltje, voor elke voeding. Het helpt wel vrij snel, een dagje denk ik? Kan je halen bij de apotheek, miss ook de drogist, dat weet ik niet. Succes
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:02:54 #233
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79011392
Dankje voor je antwoord , maar mag ik het nu al geven of moet ik wachten tot ze er vaker (meerdere dagen) last van heeft aangezien ze 'pas' sinds gisterenochtend enorm veel pijn heeft.
pi_79011448
Je kan het even aankijken, ik heb het na een paar daagjes gehaald, toen ze er niet meer van sliep. Desnoods haal je het vast in huis, mocht het ineens heel erg worden, heb je het alvast maar.
Lotte!
Noah!
pi_79011482
M_P, het kan geen 'kwaad' dus je kunt het altijd proberen. Zielig dat je meisje er zoveel last van heeft!
pi_79011509
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:02 schreef mama_papa het volgende:
Dankje voor je antwoord , maar mag ik het nu al geven of moet ik wachten tot ze er vaker (meerdere dagen) last van heeft aangezien ze 'pas' sinds gisterenochtend enorm veel pijn heeft.
Je kan proberen haar buikje te masseren, lekker warm te maken met warme lappen enz... Krampjes horen er ook wel gewoon bij... Ja het is heel zielig.
pi_79011742
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:05 schreef NieuweUser het volgende:
M_P, het kan geen 'kwaad' dus je kunt het altijd proberen. Zielig dat je meisje er zoveel last van heeft!
Wilde ik net zeggen
Het wordt niet opgenomen in het lichaam. Gaat er in dezelfde vorm weer uit als het er in kwam zeg maar
Dus het kan echt helemaal geen kwaad
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:12:21 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79011822
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef freecell het volgende:

Hier alles goed. De langste krijsbuien zijn nu ongeveer 10 minuten (en 3x pr dag oid) en hebben als ik naar de scheten luister veel te maken met krampjes Dat kunnen we wel aan, wat een verbetering zeg!

's nachts weet ik niet zo goed. Ik aai hem heel vaak even weer in slaap en doe ook redelijk vaak de speen er even weer in, maar aangezien hij in de co-sleeper slaapt, word ik er niet echt wakker van. Steek gewoon een hand uit. Al probeer ik wel eens een speen in zijn oor te stoppen als hij weer gedraaid is
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:13:27 #239
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79011872
Heel erg bedankt weer Wat fijn zo'n topic waar je met je vragen terecht kunt
Ik ga het alvast in huis halen en als ze er dalijk nog last van heeft, geef ik het gelijk. Hopen dat ze straks geen pijntjes meer heeft
pi_79011932
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef freecell het volgende:

Hehe dat doe ik vaak om Jen te plagen (niet als ze slaapt dus). Dan stop ik de speen in haar oor -> Nee mama niette ooi-j.... In de neus -> Nee mama niette neufs Dikke lol.
pi_79012118
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hehe dat doe ik vaak om Jen te plagen (niet als ze slaapt dus). Dan stop ik de speen in haar oor -> Nee mama niette ooi-j.... In de neus -> Nee mama niette neufs Dikke lol.
Wheh
Ga ik ook eens proberen met Leander

Wat hier trouwens hèt krampjes-wondermiddel is: Warme pittenzak maken, tegen zijn buik aan en op zijn zij opgerold in bedje leggen
Als hij dan nog huilt tijde met de pittenzak op zijn buik op je arm.
Doet het hier tot nu toe altijd
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:20:06 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79012140
incantrix, ik weet wel dat het goed komt, maar vond het gewoon wat oenig van mezelf
zo ben ik dus onnodig hele nachten wakker geweest

mama_papa, geef je bv? want dan zijn de krampjes misschien eenmalig om iets wat je gegeten hebt...

[zwijmelpost]
Ik prijs me zo gelukkig met mijn zoon. Op 1 nacht na (erwtensoep ) heeft mijn manneke nog geen krampen gehad. Hij slaapt 's nachts door. Het is gewoon een ontzettend lief en makkelijk kind.
Hij is alleen een ontzettend slordige drinker, maar dat mag de pret niet drukken
[/einde zwijmelpost]
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:25:11 #243
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79012360
Freecell: Misschien kan ik dat ook wel eens proberen, wie weet werkt het hier ook wel

Asyniur: Nee ik geef FV, BV wilde helaas niet lukken
pi_79012831
Zo zeg! Hoi!

Dag lieve kleine grote Lars! Tot over 3 maanden! Dag Lieve Karin! Veel plezier in het grote baby topic!

Webkim en paardebloembolletje Morris welkom! Wat issie mooi!

Hier hadden we McLaura op visite met Thijs Dus ik heb even gauw bijgelezen.

Claudia, wat naar dat de nachten zo slecht gaan Ik hoop dat Ivan gauw weer doorheeft dat slapen tof is, want het is voor jullie niet tof..

Verder was er nog iets met krampjes Lijkt me vreselijk. Gelukkig heeft Rienk er geen last van.. En Isabeautje die wel goed doorsliep en verder krijgt iedereen een kusje!

Hier gaat alles zn gangetje. Meneer is officieel uit maat 56 en van 62 moeten we broekjes bijkopen, want ik heb alleen maar setjes. En das niet praktisch blijkt uit ervaring
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:39:00 #245
95408 Incantrix
pi_79013063
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:51 schreef DaviniaHR het volgende:
trixie, ze mogen in de kleine mc tot de oren aan de bovenkant eruit steken. uitstekende voetjes zijn niet relevant.
Aaah, dankdankdank! Ik zit me dat al een tijd af te vragen, omdat Stef zo enorm hard groeit enzo Wat ik me dan wel afvraag is of die gordeltjes dan niet te laag uit de rugleuning komen? Ze zitten nu al ter hoogte van zijn schouderbladen en ik moet mijn kind een beetje kromtrekken om ze vast te kunnen doen.. Of doe ik hem er gewoon verkeerd in? Zou wel iets voor mij zijn hoor

Linda, we hebben een MC cabriofix en de rol is er inderdaad al een tijdje uit (mét die rol lag hij met zijn kin op de borst zeg maar.. En dikke terug

MP, Infacol mag vanaf het begin al gegeven worden en werkt heel vlot (dat is de reden waarom mij door 3 afzonderlijke partijen infacol werd aangeraden, je hebt ook iets dat Cinebaby heet maar dat schijnt langer de tijd nodig te hebben om z'n werk te doen, een dag of 3 geloof ik). We hadden van het weekend bedacht dat Stef nu wel zonder zou kunnen, maar dat hebben we geweten hoor De hele avond met een krijsend kind op de arm gezeten..

Asy, haha, ja, tja, ik ken dat hoor.. Maar ik denk dat dat vooral ook je moeder-instinct is dat je in de weg zit op zo'n moment Gefeliciteerd, u bent een goede moeder! En meis, wat fijn om te lezen hoe gelukkig je bent

Ymme, ik hou me normaalgesproken verre van de discussies die jou altijd achtervolgen ( ), maar nú moet me er écht even iets van het hart. Over je hond zal ik niks zeggen hoor ik weet uit ervaring dat mensen die huisdieren als wegwerpartikelen zien niet voor rede vatbaar zijn, maar je schrijft dat je niet alleen met een doodzieke Mart thuis kunt zijn omdat je geen rijbewijs hebt en je man vaak lang achtereen weg is. Wat ik me dan afvraag is of je geen enkele andere mogelijkheid hebt om evt. ergens te komen waar hulp kan worden geboden? Geen bekenden die je evt. op kunnen pikken, een taxi die je kunt bellen of een bus die je kunt pakken? Het lijkt me dat je ook in andere situaties kunt komen waarbij je kind plots ziek wordt en dan zou dat alleen kunnen als je man thuis is? Zo van "oh, Mart, even wachten met die koortsstuip, papa is vanavond rond elven pas weer thuis" ? Lijkt me toch handig daar sowieso even naar te kijken nu je een klein kindje in huis hebt, je weet nooit wat voor situaties zich voor kunnen doen. Of bel je dan per defenitie een ambulance?
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:39:02 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_79013065
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ruben snapt die grapjes dus echt niet. Hij kan dan echt heel onbereikbaar boos worden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79013164
Zo, ben ik weer ff. Moet zeggen dat het me niet lukt om bij te lezen hoor, maar af en toe lurk ik wel even mee hoe het met jullie gaat.
Dag Karin en Lars
NieuweUser: vermaak je je een beetje alleen?
Freecell: ik ga vandaag nog aan de kersenpittenzak...thanks!

Ik lees veel over krampjes. Hier is het drama. Lucas heeft veel krampen en spuugt nu ook vaak. Voornamelijk mondjes, maar wel elke keer....Al heeft hij net zichzelf, zijn moeder en de bank volledig onder gespuugd
Gebruiken Infacol en ABC Dophilus. Maar ik zit uren aan een stuk met hem op schoot, om de paniek te verdrijven.....Ben moe
Hij slaapt nu eindelijk! Gisteren ook bijna hele dag wakker geweest....Zielig manneke!

Verder nog steeds verliefd, hij is zooooooo schattig!

Vandaag 1 maand!
pi_79013336
Welkom Mart en Morris!

Bedankt voor de virtuele knuffels! ik prijs me trouwens ook gelukkig met onze zoon, ookal gaat het nu rot met slapen.

Twinkly, daar heb ik ook over nagedacht, dat hij z'n ritme misschien heeft omgedraaid. Hij slaapt overdag veel. Ik weet alleen niet zo goed hoe we hem meer wakker zouden moeten houden, want hij wordt op een bepaald moment echt chagrijnig. Ik ben er ook een beetje huiverig voor dat we zoveel gaan veranderen dat we helemaal in de war raken. Maarja, het biedt wel weer houvast, om iets te kunnen doen.

Laten huilen heb ik trouwens geprobeerd. Hij moppert namelijk vooral en krijst niet. Alleen ligt hij dan gerust langer dan een half uur te mopperen, liggen wij wakker en wordt hij binnen de kortste keren toch weer wakker. Ik probeer ook overdag te oefenen met zonder speen in slaap laten vallen, en zelfs zonder puckababy omdt hij dan misschien z'n eigen hand kan leren gebruiken. Helaas lukt dat helemaal niet.

Ik denk dat ik nu drie dagen lang ga proberen hem zoveel mogelijk wakker te houden overdag. Wie weet werkt het!
pi_79013468
Lange berichten tikken met de iPhone gaat zo te zien niet helemaal foutloos. Ik ben alweer op weg naar huis. Zometeen thuis nog even wat werk doen en dan is voor mij het weekeinde alweer aangebroken.
pi_79013528
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:44 schreef Claudia_x het volgende:

Ik denk dat ik nu drie dagen lang ga proberen hem zoveel mogelijk wakker te houden overdag. Wie weet werkt het!
Succes!

DJ, is Lucas al weer een maand!? Wat gaat het snel!
pi_79013932
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Succes!

DJ, is Lucas al weer een maand!? Wat gaat het snel!
Ja, niet normaal! En die maand die is voorbij gevlogen.....voor mijn gevoel heb ik echt veel gemist
pi_79014160
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:39 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Aaah, dankdankdank! Ik zit me dat al een tijd af te vragen, omdat Stef zo enorm hard groeit enzo Wat ik me dan wel afvraag is of die gordeltjes dan niet te laag uit de rugleuning komen? Ze zitten nu al ter hoogte van zijn schouderbladen en ik moet mijn kind een beetje kromtrekken om ze vast te kunnen doen.. Of doe ik hem er gewoon verkeerd in? Zou wel iets voor mij zijn hoor

Linda, we hebben een MC cabriofix en de rol is er inderdaad al een tijdje uit (mét die rol lag hij met zijn kin op de borst zeg maar.. En dikke terug

Ik heb zelf geen MC, maar bij onze zit tussen de beentjes een knop en dan kan je de gordeltjes langer maken...Stef groeit hard, maar vast niet zo hard dat die gordeltjes al te kort zijn toch? Of en bij onze kan je de gordeltjes ook iets hoger stellen, zodat ze weer goed over de schoudertjes vallen. Even kijken of ik een foto kan vinden voor je

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6968&groep_id=39&merk=929&m=929

Die hebben wij. Die knop voorop is om de gordeltjes te stellen en als je de zitverkleiner eraf haalt, zie je gaatjes zitten waar de gordels doorgaan. iets daarboven zit nog zo'n setjes gaatjes, zodat de gordeltjes naar boven kunnen worden verplaatst, als het kindje groter is

[ Bericht 8% gewijzigd door Linda2205 op 11-03-2010 14:06:21 ]
Lotte!
Noah!
pi_79014526
Icantrix, er zitten twee openingen voor schoudergordels in de mc, heb je ze al in de hoogste stand staan?
Driekus komt er met de beentjes ook al uit, hoofdje zit nog netjes. Ik vind em alleen steeds lastiger te tillen. Ik breng naar het kdv en manlief haalt op, dus de mc blijft op het kdv staan. En dus sjouw ik met kind en mc elke dag, dat is bijna niet te tillen. De auto dus maar dicht bij het kdv zetten.

Bij mc online kan je het trouwens goed zien, die gordels.

En ik zit hier op mijn handen om niets te zeggen over Ymme..het lukt nog

Webkim, wat een enorm mooi manneke heb jij gebakken zeg! Ook zo mooi licht haar. Wauw. Je moet er wat voor overhebben, maar dan heb je ook wat.
pi_79014547
Ik hoop dat het werkt Claudia Bij Niels kwam ik erachter dat hij soms, niet altijd, wat langer wakker kan blijven omdat hij steeds hazeslaapjes maakte van maximaal 3 kwartier en ik wilde proberen of langer wakker houden werkte.
Ik denk dat het inderdaad allemaal een stuk makkelijker gaat wanneer kindjes zelf hun duim of speentje kunnen pakken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:12:11 #255
95408 Incantrix
pi_79014787
quote:
Misschien is dat wel de sleutel Claudia! Ik hoop het écht heel erg voor je Ik weet in elk geval wel dat Stef enorm slaapt 's-nachts, maar overdag nauwelijks een oog dichtdoet..
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:21:00 #256
95408 Incantrix
pi_79015180
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:00 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen MC, maar bij onze zit tussen de beentjes een knop en dan kan je de gordeltjes langer maken...Stef groeit hard, maar vast niet zo hard dat die gordeltjes al te kort zijn toch? Of en bij onze kan je de gordeltjes ook iets hoger stellen, zodat ze weer goed over de schoudertjes vallen. Even kijken of ik een foto kan vinden voor je

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6968&groep_id=39&merk=929&m=929

Die hebben wij. Die knop voorop is om de gordeltjes te stellen en als je de zitverkleiner eraf haalt, zie je gaatjes zitten waar de gordels doorgaan. iets daarboven zit nog zo'n setjes gaatjes, zodat de gordeltjes naar boven kunnen worden verplaatst, als het kindje groter is
Ja, die knop had ik al wel gevonden, maar de gordeltjes zitten nu al op een flink lange stand.. Nu past het nog wel en kunnen we ze ook nog wel iets verlengen, maar als hij er nog in moet tot hij met zijn oren bij het randje is vraag ik het me af.. Maar dat zien we dan ook wel weer he? En ze zitten inderdaad al in de bovenste gaatjes en het dingetje onderin dat je naar boven en naar beneden kunt doen zit ook al naar beneden
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:06 schreef mefke79 het volgende:
Icantrix, er zitten twee openingen voor schoudergordels in de mc, heb je ze al in de hoogste stand staan?
Driekus komt er met de beentjes ook al uit, hoofdje zit nog netjes. Ik vind em alleen steeds lastiger te tillen. Ik breng naar het kdv en manlief haalt op, dus de mc blijft op het kdv staan. En dus sjouw ik met kind en mc elke dag, dat is bijna niet te tillen. De auto dus maar dicht bij het kdv zetten.

Bij mc online kan je het trouwens goed zien, die gordels.

Webkim, wat een enorm mooi manneke heb jij gebakken zeg! Ook zo mooi licht haar. Wauw. Je moet er wat voor overhebben, maar dan heb je ook wat.
Klopt, bovenste gaatjes zitten de gordeltjes doorheen Denk dat we misschien toch iets verkeerd doen ofzo Ik ga nog wel eens kijken, maar vind het sowieso steeds lastiger worden om hem erin te krijgen, het wordt wat krapper en hij wil er ook niet meer in enzo.. En dat tíllen, inderdaad! Wij wonen 2 hoog zonder lift Het is vast duidelijk hoe erg wij met kinderen bezig waren toen we dit huis kochten

En dát vind ik nog best knap, haha! Mij lukte het niet meer
3!
pi_79015259
Leander past zelfs nog in de MC
Die ging er laatst in zitten en komt er nog niet met de oren uit

Lucas alweer een maand
pi_79015324
quote:
Bedankt voor de virtuele knuffels! ik prijs me trouwens ook gelukkig met onze zoon, ookal gaat het nu rot met slapen.

Dat is niet nodig om te zeggen hoor, maak ik ook op uit alle posts over hoe je over hem schrijft!
Hopelijk werkt het langer wakker houden voor jullie!

Asy, wat klink je heerlijk!

DJ, Lucas alweer een maand!! Ik ben inderdaad net alleen thuisgekomen, Isa is bij de opvang... Ga zo even lekker lunchen!

Mefke, gooi het eruit!!
pi_79015476
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:06 schreef mefke79 het volgende:

Kom ook twitteren!
pi_79015551
Ik gooi er straks vanalles uit, denk ik nu. Maar ik zit nu nog op mijn werk, hartstikke illegaal te fokken terwijl ik aan mijn overdracht bezig moet zijn

Incantrix, Driekus vindt de cosi ook niet zo hoor, in het begin vond ie em heerlijk, nu niet meer. En even voor de zekerheid, je hebt de hele verkleiner eruit he, ook dat blok onderin. Hier is het ook dat de gordels al een beetje langs de rug omhoog lopen en dan pas weer omlaag. Nou heeft ie bij ons nooit een jas erin aan, wij hebben een voetenzak. Dat scheelt ook wel ruimte. En officieel mag er maar 1 vingerbreedte ruimte zijn tussen kind en gordel.
Wij hebben de opvolgstoel al wel gekocht, maar gaan zo lang mogelijk proberen te rekken. Tis gewoon veel veiliger om tegen de richting in te vervoeren.
pi_79015678
Vlindur, twitter..eh, ja, ben ik nog niet geheel in thuis. Heb laatst wel 'meegelezen' bij webkim (ja hoi, webkim!) maar heb zelf geen account. En ik mag jouw tweets dus niet lezen. Ik kijk vanavond thuis effe.
Ik mag hier op het werk eigenlijk ook helemal niet op internet, heb gelukkig een functie waarbij het wel kan. Maar straks, bij mijn nieuwe baan, zal het nog wel verder afgeschermd zijn. En geen idee hoe het daar zit met het gebruik van mobieltjes (tis in een ziekenhuis).
pi_79015850
wat een gedoe allemaal over Ymme.... lijkt me niet leuk voor haar om dit allemaal over je heen te krijgen. Iedereen doet het op zijn eigen manier.

wat wordt er bedoeld met het F&F topic?

Ff een vraagje, hoe vaak gaan jullie baby's in bad? Jamie gaat maar 2 keer in de week in bad. Heb er gewoon geen tijd voor, ga s ochtends om 7 uur met hem de deur uit en we zijn niet voor half 7 thuis s avonds. Dus was ik hem altijd met een washand als hij zn bedje uit komt s ochtends. Voel me er eigenlijk best schuldig over
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:37:13 #263
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79015937
Martine: Schuldig moet je je niet voelen hoor! Baby's hoeven maar 2 keer per week in bad zei mijn kraamverzorgster. Ik doe Tessa om de dag in bad, aangezien ze echt een hele droge huid heeft. De andere dagen ook een washand
pi_79016074
Wij ook ongeveer 2x per week. En dan nog heel onregelmatig ook

Niks mis mee Te vaak is helemaal niet goed voor de huid
pi_79016243
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:31 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, twitter..eh, ja, ben ik nog niet geheel in thuis. Heb laatst wel 'meegelezen' bij webkim (ja hoi, webkim!) maar heb zelf geen account. En ik mag jouw tweets dus niet lezen. Ik kijk vanavond thuis effe.
Ik mag hier op het werk eigenlijk ook helemal niet op internet, heb gelukkig een functie waarbij het wel kan. Maar straks, bij mijn nieuwe baan, zal het nog wel verder afgeschermd zijn. En geen idee hoe het daar zit met het gebruik van mobieltjes (tis in een ziekenhuis).
Ja sorry, sommige zijn erg prive dus vreemden wil ik er niet meer bij hebben,(Ik had meer onbekende followerd dan bekende op het laatst) maar het is echt leuk hoor!

En Rienk gaat hier soms maar 1 keer per week in bad. Hij vind het echt vreselijk dus hij gaat alleen in bad als wij ook gaan, want het grote bad vind ie wel leuk(er). We douchen met hem of wassen hem alleen even.
pi_79016323
Hier ook hoor en dan met die apothekersolie van de Action (gaf iemand hier als tip), die maakt de huid heel lekker zacht. Met de washand doe ik niet meer sinds Niels daarvan een keer heel erg schrok, echt heel erg zielig was dat, waarschijnlijk door het afkoelen. Nu ga ik alleen maar een paar keer per dag, als het vies is, met een billendoekje (:P) over zijn handjes en gezicht.
pi_79016502
Over schrikken gesproken, dat deed Niels toch een tijdje heel erg? Dattie er in bleef hangen enzo. Hoe is dat nu?

En Lotte gaat soms om de dag in bad, soms om de 2 dagen, soms 1x per week, maar net hoe het uitkomt. En verder wat Twinkly zegt, handjes en gezichtje met billendoekjes
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:53:01 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79016730
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef NieuweUser het volgende:
Mefke, gooi het eruit!!
Nee!
Doe dat dan idd maar op twitter ofzo, hier hoort het niet. Het is niet eens in de buurt van on-topic omdat het Troel was die het gebeuren hierheen sleurde en niet Ymme zelf.
pi_79016735
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:48 schreef Linda2205 het volgende:
Over schrikken gesproken, dat deed Niels toch een tijdje heel erg? Dattie er in bleef hangen enzo. Hoe is dat nu?
Ja, dat bedoelde ik Hij heeft het nu nog af en toe maar niet meer zo extreem, hij begint nu direct te huilen in plaats van eerst een tijdje verkrampt te blijven liggen en ik kan hem sneller troosten. Hij heeft het vooral wanneer hij heel moe is.

Oh dat wilde ik nog vragen, trillen jullie kindjes ook zo met hun armpjes wanneer ze moe zijn? Dat doet Niels als ik hem op het verschoonkussen heb liggen.
pi_79016967
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee!
Doe dat dan idd maar op twitter ofzo, hier hoort het niet. Het is niet eens in de buurt van on-topic omdat het Troel was die het gebeuren hierheen sleurde en niet Ymme zelf.
Tja, je hebt wel gelijk eigenlijk. En weer ontopic!

Twinkly, dat met de armpjes trillen ken ik niet, wel trillen met het kinnetje.
pi_79017085
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik Hij heeft het nu nog af en toe maar niet meer zo extreem, hij begint nu direct te huilen in plaats van eerst een tijdje verkrampt te blijven liggen en ik kan hem sneller troosten. Hij heeft het vooral wanneer hij heel moe is.

Oh dat wilde ik nog vragen, trillen jullie kindjes ook zo met hun armpjes wanneer ze moe zijn? Dat doet Niels als ik hem op het verschoonkussen heb liggen.
Fijn dat het verbetert is en dat jullie er beter op in kunnen spelen. Lijkt me heel vervelend om te zien, maar ook voor Niels!

Trillen doet ze als ze hard moet huilen, als ze moe is gaat ze heel erg met dr hoofd trekken, richting schouder.
Lotte!
Noah!
pi_79017307
Ja, echt super dat dat beter gaat, sowieso gaat alles makkelijker sinds een paar weken

Trillen met de armpjes bij heel hard huilen doet hij inderdaad ook, met het kinnetje niet geloof ik. Dat trekken van het hoofd lijkt me een naar gezicht?
pi_79018005
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:05 schreef Twinkly het volgende:
Ja, echt super dat dat beter gaat, sowieso gaat alles makkelijker sinds een paar weken

Trillen met de armpjes bij heel hard huilen doet hij inderdaad ook, met het kinnetje niet geloof ik. Dat trekken van het hoofd lijkt me een naar gezicht?
De eerste keer dat ik het merkte heb ik mn moeder geroepen (was in NL)... ik dacht dat ze niet goed werd ofzo Het is zeg maar naar links kijken, maar dan door je hoofd heel snel te bewegen en dat een paar keer achter elkaar... nu heeft ze het gelukkig al een tijdje niet meer gedaan
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:57:42 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79019630
Dat lijkt me wel eng Linda.

Dat trillen herken ik wel.

Eva en Fabian, maar vooral Eva, hebben een manier van huilen waarbij ze even stoppen met ademhalen, en dan ineens vol gas gillen.
De eerste keer bij Eva schrok ik me wild. NU ben ik het gewend.
Mijn vader heeft toen een keer op ddr rug geklopt maar dat vond ik heel erg eng. Ik weet dat het altijd ene paar seconden duurt, en ik denk dan dat doro op haar rug te kloppen ze juist wél erin kan blijven hangen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:48:49 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79022142
hoi hoi

ben ook ff een paar uurtjes niet online en direct wordt er gedacht dat ik een ubermuts ben die iedereen BV wil aanpraten
Ik was oprecht geintresseerd, zoals gelukkig sommige van jullie al wisten. Ik wist ook dat Ymme in elk geval 6 weken BV zou gaan geven. Dus het was puur uit intresse deze vraag..
Ben dus ook nog steeds benieuwd naar het antwoord

en verder heb ik niet alles gelezen; druk dagje. vanavond ook nog terugkomavond van de gym, wel zin in...

sluipt nu toch ff naar F&F.... kan me niet inhouden dat toch even te gaan lezen....
pi_79022319
Dat lijkt me inderdaad schrikken Linda, ik zou mijn moeder er ook bijhalen als die in de buurt was
Sinds vandaag wrijft Niels ook in zijn oogjes als hij moe is, heel schattig.

Amaranta dat lijkt wel een beetje op wat Niels doet. Wat hij ook doet is heel hard krijsen en dan geen adem halen, tot blauwe lippen aan toe.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:22:02 #277
95408 Incantrix
pi_79023801
Amaranta en Twinkly, Stef heeft dat ook (héél soms) wel eens (maar dan niet zo erg als Niels), maar daar schrik je inderdaad flink van.. Vooral als het out of the blue komt. Wat bij Stef dan meestal wel werkt is hem even in zijn gezicht blazen op de één of andere manier.
3!
pi_79024134
Zojuist de combi draagdoek, pittenzak en krampjes getest... werkt goed gelukkig. Nu weer blije baby!
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:34:27 #279
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79024484
claudia kltoe van die nachten!

Lijnloos, fijn dat het werkt

Beebs aan het rollen Isabeau en Evie

Twinkly, lief he dat het zo echt mensen worden heel langzaam. Zwijmel zwijmel...

Oh en Karin AU REVOIR! Die Lars op de bank

Ik voel me nu ff een slechte mama Alexa wilde al de hele middag niet slapen, dus ik heb de tactiek laten janken een keer geprobeerd... Maar dat vind ik dus heel moeilijk. Heb drie keer in de vijf minuten dat ze lag te krijsen wederom op het punt gestaan naar boven te gaan...

MAAR, ze slaapt en toch voel ik me nu schuldig, schaap, terwijl vijf minuten niets voorstelt eigenlijk...

* Takkembah heeft daavoor de eerste Poepluier verschoond sinds vorige week ipv Le Poep du Plasluiers
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:35:49 #280
95408 Incantrix
pi_79024549
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:27 schreef Lijnloos het volgende:
Zojuist de combi draagdoek, pittenzak en krampjes getest... werkt goed gelukkig. Nu weer blije baby!

Hiero ook goed nieuws: zojuist bij de huisarts geweest (voor mezelf) en daar meteen even een brief met bevindingen van Stef's fysio ingeleverd. Aan de hand van de brief heeft ze even gekeken naar zijn koppie en zíj vond het op het oog in elk geval meevallen! Nu zegt dat m.i. pas echt wat als ook uit een nieuwe meting blijkt dat het beter gaat, maar ik durf hierdoor heel voorzichtig te hopen dat er in elk geval wat verbetering in zit! We hebben nog wat extra aanpassingen gedaan, dus het zou mooi zijn als dat niet voor niks zal blijken te zijn (En ja, ik blijf ervan uitgaan dat er een helmpje komt hoor.. Maar elke verbetering is fijn!)
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:38:49 #281
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79024718
Dat is goed nieuw Incantrix!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_79025878
Dat biedt in ieder geval hoop, Icantrix! Je bent nu op het ergste voorbereid en het kan dus eigenlijk alleen maar meevallen. Niet dat zo'n helmpje het einde van de wereld is, maar je doet het natuurlijk liever zonder.

Ik heb Ivan net 1,5 uur wakker weten te houden. Da's alvast een half uur langer dan hij normaal wakker is. Nu nog even een plan bedenken voor vannacht.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:05:44 #283
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79025958
Ik hoop echt dat het werkt claudia, dat het een beetje helpt iig...

Werk je fulltime? Ik duim iig voor je dat het goed gaat, gewoon opeens, zoals het ook opeens niet lekker meer ging.
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:06:36 #284
95408 Incantrix
pi_79026005
Zeker weten! Dat is al ontzettend fijn, gewoon het idee dat je zelf óók iets kunt doen dat werkt i.p.v. lijdzaam toe te zien hoe het erger wordt. Dat helmpje is ok als het nodig is, maar inderdaad: als het niet hoeft ga ik toch écht taartjes halen
3!
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:07:24 #285
95408 Incantrix
pi_79026033
Nogmaals succes ermee Claudia! Ik hoop écht dat het helpt, ik denk dat het voor Ivan zelf ook veel fijner is als hij lekker kan slapen
3!
pi_79026039
Ik werk officieel 4 dagen in de weken, maar ik zit nu in de drukste periode van het jaar (dataverzameling) dus dat worden er meestal meer.

Vorig jaar was ik rond deze periode kotsmisselijk van de zwangerschap. Die dataverzameling gaat me niet gemakkelijk af.
pi_79026221
Wat super Icantrix Ik zag het papegaaienfilmpje op Youtube, wat schattig!! Wat een leukerd is het toch. Stef is om op te vreten

Haaa Claudia het is gelukt Hoe heb je hem nou wakker weten te houden? En was hij erg chagrijnig (heej ik dacht dat het chagErijnig was, weer iets nieuws geleerd )? Hopelijk heeft het effect vannacht Hebben jullie nog wisseldiensten gedraaid?
pi_79028521
Nee, ik heb niets geforceerd! Ik moest hem het laatste half uur alleen wel zelf bezighouden, maar dat lukte prima. Hij is zojuist na een uur slapen wakker geworden. Ik durf gewoon niet te hopen dat hij nu ineens 's nachts wel gaat slapen, dus ik zeg niets. Ik ben al blij als ik aan het begin van de nacht een uur of 4 slaap kan pakken!

Wisseldiensten hebben we nog niet gedaan. Ik heb vannacht op een bepaald moment wel oordopjes ingedaan, maar toen lag ik wakker omdat ik me af zat te vragen of m'n lief wel wakker werd van zijn gehuil. Het voelt niet oké om mijn zintuiglijke waarneming uit te schakelen; ik wil alert kunnen zijn mocht dat nodig zijn. Als de echte wanhoop toeslaat zal ik waarschijnlijk wel moeten. Maar goed, ik heb enige hoop dat dit ineens om kan slaan.
pi_79029111
Claudia, die data zijn je niet gegund Hopelijk vannacht beter!
Icantrix, hier ging het ook ineens stukken beter met het koppie, kan heel snel gaan. Hopelijk voor Stef ook.
O en BJ, ik had wel door hoor dat het oprechte belangstelling was, ik was eigenlijk ook benieuwd. Maar heb inmiddels in F&F wat gelezen en tja.
Ymme, meisje ik bedoel het echt goed, maar het lijkt me gewoon erg verstandig dat je hulp gaat zoeken. Er zitten hier genoeg meiden die weten hoe lastig het is met een ukje erbij en hoe dat je leven op zijn kop kan zetten. In mijn ogen logisch dat je het 'eng' vindt dat je al weer zo snel alleen bent, maar zoek dan hulp. Bel je huisarts, zorg dat je man zorgverlof krijgt, schakel familie in etc etc. En dan komt het goed echt! en dat is dus stukken slimmer dan wat je nu doet. En als ik de situatie helemaal verkeerd inschat, sorry, maar beter te slecht inschatten dan negeren is mijn devies
Takkembah, laten huilen. Oe, ik kan het eigenlijk ook niet. Is gelukkig ook niet vaak nodig. En juh voor de poepluier!
Amaranta, wat heb je toch een mooi manneke (en een leuk boos meisje ). En wat vond ik em klein. O wat is onze Driekus dan groot zeg. Mijn kleine man is geen kleine man meer.

Zo en dan ga ik nu Twitter uitproberen. Vlindur, here I come!
pi_79029645
Mefke, jullie hebben toch een konijn? Ik meen me te herinneren dat jij hier ooit schreef dat je zoon jullie konijn op een bepaald moment had ontdekt. Weet je nog wanneer dat was? Ivan heeft sindskort onze hond ontdekt. Hij wil hem aaien en hij vindt hem erg grappig.
pi_79029823
Claudia, twee konijnen hier ja. En tot een week geleden was het negeren van beide kanten. Konijn vond Driekus alleen leuk om bovenop te zitten zodat ie bij het speeltje kon dat boven em hing. En omgekeerd zag Driekus de nijnen niet eens. Tot vorige week. Nu wordt er gekletst tegen de nijnen en volgt ie ze door de kamer. Leuk gezicht he, als ze dan ineens gaan reageren...o, ik vind het zo grappig.
pi_79029926
Wat schattig Mefke en Claudia! Niels kijkt wel naar onze katten maar kletst of lacht er nog niet naar. Hij wil ze wel grijpen als je hem erbij houdt.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Konijn vond Driekus alleen leuk om bovenop te zitten zodat ie bij het speeltje kon dat boven em hing. En omgekeerd zag Driekus de nijnen niet eens.
lol aawh Heb je daar ook een foto van?
pi_79030107
Ik vind het ook zo leuk! Ivan groeit echt samen op met de hond en dat vind ik heel bijzonder. Het is trouwens ook rete-irritant, hoor, om een jonge hond te hebben, haha. We hebben er onze handen vol aan! (Hij is net op de gang gezet omdat hij stout was. )
pi_79031025
Claudia ik ga voor jullie duimen! Hoop echt op een goede nachtrust!
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:18:55 #295
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79031698
Hier alles ok!
Teigetje heeft het 'zelf ademen met een beetje hulp' goed onder de knie!
Volledige update volgt strakkies.

Ow, en ik wil ook Twitteren met jullie!
A grand adventure has begun.
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:20:51 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79031790
Go Teigetje!

Claudia, ik duim voor je!
pi_79031824
juh voor Teigetje!
Ik ben een foto aan het plaatsen, komt zo! Nijn en Driekus. Eerst effe poepbroek..
pi_79032291
Brakke telefoonfoto, maar zie hier Nijn op Driekus

disclaimer: dit is het domste konijn ever, dus dan durf ik dit wel aan. Bovendien, nog geen kilo en praktisch tandenloos. En had ik al gezegd dat ie dom is?
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:32:56 #299
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79032342
Niet echt teruggelezen, sorry, maar hier een hele sneue krijsende Daan als sinds een paar dagen. Wordt steeds erger. Na veel observeren en lezen vermoeden we verborgen reflux. Ik heb het topic net ook even een schop gegeven. Naast het lezen van het topic, hoop ik misschien op nog wat ervaringen / tips. Hoop eigenlijk het meest dat de HA ons serieus neemt, want je leest nog wel eens dat je weer wordt weggestuurd met de mededeling dat ieder kind huilt.

Anyway, even een dikke kus voor alle kleine babytjes (en hun ouders). Hoop snel weer meer te reageren.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 maart 2010 @ 20:36:39 #300
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79032539
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:18 schreef Keshet het volgende:
Hier alles ok!
Teigetje heeft het 'zelf ademen met een beetje hulp' goed onder de knie!
Volledige update volgt strakkies.

Ow, en ik wil ook Twitteren met jullie!
wat goed!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')