Dat is wel van het ene uiterste in het andere.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:27 schreef tijnbrein het volgende:
@ Francis
Ik ben gisteren niet gaan slapen. Alhoewel ik dat wil had willen doen. Ik ben naar een concert geweest.
En?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is wel van het ene uiterste in het andere.
Dat is waar. Maar na dat concert ben ik gaan slapen. Ik was om half acht thuis en ben om half negen gaan slapen gisterenavondquote:Op maandag 1 maart 2010 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij ene rust je uit, bij het andere niet.
Was het een mooi concert?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar na dat concert ben ik gaan slapen. Ik was om half acht thuis en ben om half negen gaan slapen gisterenavond
Als je van teringherrie zoals ik houd wel.quote:
Om dat laatste gaat het uiteraard.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je van teringherrie zoals ik houd wel.Van een band luisterend de naam Rectal Segma moet je geen hoogstaande composities verwachten.
![]()
Oftewel ik heb mij goed vermaakt gisteren
Ik heb smaak inderdaad en daar valt inderdaad niet over te twisten.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Om dat laatste gaat het uiteraard.En over smaak valt altijd te twisten. "Beschaafde" rock lust ik ook wel.
Maar raak je niet overprikkeld door het kabaal?
Het is gewenst kabaal, dat scheelt inderdaad.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb smaak inderdaad en daar valt inderdaad niet over te twisten.![]()
Nee, dat kabaal kan ik waarderen dus nee daar raak niet van overprikkeld. Het enige wat ik live niet trek is deze band:
Ja het kabaal is zeker gewenstquote:Op maandag 1 maart 2010 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is gewenst kabaal, dat scheelt inderdaad.![]()
En dat bandje dat trek is al helemaal niet
quote:Op maandag 1 maart 2010 21:17 schreef ikke043 het volgende:
tvp
Waarom niet? Als iemand daar behoefte aan heeft?quote:Op maandag 1 maart 2010 21:46 schreef DeHovenier het volgende:
Er zijn zelfs aparte Hyvesgroepen voor mensen met Autisme die willen daten![]()
http://autilove.hyves.nl/?&pageid=A5VYFE4MJOOO4C0C4
http://autismedating.hyves.nl/
Ik vond t wel grappig.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waarom niet? Als iemand daar behoefte aan heeft?
Jij houdt vast niet van klassiek?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja het kabaal is zeker gewenst![]()
![]()
Een CD van die band kan ik zeker waarderen.Erg ontspannende muziek. Live is het sonische terreur.
Okequote:
Jawel hoor, met matequote:
Ik ook, en ja ook met matequote:
Daar heb ik dan weer totaal niets mee.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ook, en ja ook met mate![]()
Ik luister nu naar Hum Along and dance van de Jackson5.....
Een heerlijk "midden"
Geen last van.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, dit: wie lijdt er aan gezichtsblindheid? D.w.z. gezichten van anderen niet herkennen?
Ach weet je ik fiep op luidsprekerboxen. Dit is weer zo'n nummer waarop je de midrange van de speaker kan beoordelenquote:Op maandag 1 maart 2010 22:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer totaal niets mee.
Geen fiepenquote:Op maandag 1 maart 2010 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach weet je ik fiep op luidsprekerboxen. Dit is weer zo'n nummer waarop je de midrange van de speaker kan beoordelen
Niet echt last van. Al herken ik af en tor mensen van vroeger niet meer. Ook onthoud ik niet altijd gezichten van mensen waarmee ik een gesprek heb, waardoor ik dus niet meer weet hoe ze er uitzien als ik er weer een afspraak mee heb. Of is dat gezichtsblindheid?quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, dit: wie lijdt er aan gezichtsblindheid? D.w.z. gezichten van anderen niet herkennen?
quote:Op maandag 1 maart 2010 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook al niet?
Nog ff en je wordt de toegang ontzegd
Gezichtblindheid of prosopagnosie. Betekent letterlijk geen gezichten kunnen herkennen. Ik heb daar erg veel last van.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:29 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Niet echt last van. Al herken ik af en tor mensen van vroeger niet meer. Ook onthoud ik niet altijd gezichten van mensen waarmee ik een gesprek heb, waardoor ik dus niet meer weet hoe ze er uitzien als ik er weer een afspraak mee heb. Of is dat gezichtsblindheid?
OKee, nee zo erg is het bij mij nietquote:Op maandag 1 maart 2010 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gezichtblindheid of prosopagnosie. Betekent letterlijk geen gezichten kunnen herkennen. Ik heb daar erg veel last van.
Vb. Ik herken mijn buurvrouw niet als ik haar in een andere straat tegenkom.
Hier iets over dat onderwerp, het komt ook vaak voor irt autisme.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie
We verzinnen wel een speciale naam voor jouw aandoening. Je zal in een hok gestopt worden, of je wilt of niet.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
en ik hoor ook al niet bij de NT-ers
Okequote:Op maandag 1 maart 2010 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We verzinnen wel een speciale naam voor jouw aandoening. Je zal in een hok gestopt worden, of je wilt of niet.
Het gekke is dat ik mensen moet herkennen als het een combinatie met iets of een ander persoon is....quote:
quote:
Sorryquote:Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
X=eXtra
T=Tijnbrein
C=complex![]()
Dat je dat niet weet
Niet echt, heb meer het probleem van combineren van namen met gezichten: of ik ken de naam, of het gezicht, maar allebei, dat duurt wel even.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Heb ik soms ook wel, bij de ene persoon wel, de andere niet....quote:Op maandag 1 maart 2010 22:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Niet echt, heb meer het probleem van combineren van namen met gezichten: of ik ken de naam, of het gezicht, maar allebei, dat duurt wel even.
Okee, lijkt me erg vervelendquote:Op maandag 1 maart 2010 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het gekke is dat ik mensen moet herkennen als het een combinatie met iets of een ander persoon is....
Vb; buurvrouw samen met haar man: wel herkenning. Buurvrouw alleen: geen herkenning. (of laat). Buurvrouw + hond: geen probleem. Buurvrouw in auto: geen probleem, want ik herken wel de auto(nummerbord)Etc.
Dat pas daaronder......Nou dat soort dingen maak ik dus dagelijks mee. Dat ik mijn eigen moeder niet eens ken als ik ze tegenkom....quote:Op maandag 1 maart 2010 22:47 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee, lijkt me erg vervelend
wel iets raars wat ik vanmiddag meemaakte:
Plotseling stond mijn vader aan de deur. Ik moest even goed kijken wie het was, voor ik door had dat het mijn eigen vader was
Okee, dan lijdt ik volgens mij aan een milde vorm ervan. Het is best wel herkenbaar namelijkquote:Op maandag 1 maart 2010 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat pas daaronder......Nou dat soort dingen maak ik dus dagelijks mee. Dat ik mijn eigen moeder niet eens ken als ik ze tegenkom....
Ik heb het vooral als ik mensen tegenkom op plaatsen en tijdstippen als ik dat niet verwacht....
Haha! Vroeger had ik in plaats van "luidsprekerboxen" studiomonitors, dat zijn uberluidsprekers. Maar daar heb ik nu geen geld meer voorquote:Op maandag 1 maart 2010 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach weet je ik fiep op luidsprekerboxen. Dit is weer zo'n nummer waarop je de midrange van de speaker kan beoordelen
In beperkte mate. Ligt eraan hoe apart iemand eruit ziet en hoe geinteresseerd ik ben. Maar het gebeurt me vrij regelmatig dat ik mensen niet herken, of zelfs meerdere malen niet herken. En in uitzonderlijke gevallen zelfs langdurig niet herken (jaren...).quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
present! ik bedoel, hoe moeilijk kan het soms zijn, een naam koppelen aan een gezicht? heel moeilijkquote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Leuk spul, ja.....quote:Op maandag 1 maart 2010 23:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Haha! Vroeger had ik in plaats van "luidsprekerboxen" studiomonitors, dat zijn uberluidsprekers. Maar daar heb ik nu geen geld meer voorIk had Behringer Truth B2031 op mijn draaitafelset.
Nu heb ik nog wel zeer aparte luidsprekers hoor, 3 weg met aparte ingebouwde active subwoofer in elke speaker en 200 watt per stuk. En ze hebben heel breed frequentie bereik en ook van die rare naam tweeters(ik kom er ff niet op), en het klinkt gewoon goed genoeg, maar het is geen pro spul meer.
Dat vetgedrukte maakt wel veel uit.....quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:30 schreef Satsuma het volgende:
[..]
In beperkte mate. Ligt eraan hoe apart iemand eruit ziet en hoe geinteresseerd ik ben. Maar het gebeurt me vrij regelmatig dat ik mensen niet herken, of zelfs meerdere malen niet herken. En in uitzonderlijke gevallen zelfs langdurig niet herken (jaren...).
Heb ik ook, als iemand opeens heel ander haar of heel andere kleding dan normaal draagt...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte maakt wel veel uit.....
Ik heb vooral een groot probleem als m.n. dames ineens hun haar heel anders hebben.
Van dat laatste heb ik geen last. De Etude Rhea van mij zijn geweldige grote luidsprekersquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:14 schreef Ferrobarr het volgende:
Hifi was (is) ook een fiep van mij.
Zelf vind ik de B&W Nautilus erg mooi.
Momenteel heb ik niet veel geld over voor hifi en die echt grote luidsprekers weten veel vrouwen ook niet echt te waarderen (iig de mijne niet).
Ik zie al dat het voor jouw echt heel erg fiep isquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Van dat laatste heb ik geen last. De Etude Rhea van mij zijn geweldige grote luidsprekers
Credits voor EGquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:53 schreef francis998 het volgende:
tvp..net algelopen 2 paginas bijgelezen.
Vandaag mijn luierdagje, was om 1 uur inslaap gevallen vannacht, om 4 uur weer wakker, daarna 6 uur, daarna 8 uur...daarna maar ff wat ggegeten, weer slapen van 9 tot 10..dan van 10 tot 10.17 en daarna tot 11 uur...voel me nu behoorlijk brak/moe..zit/lig op de bank maar spelletjes te spelen op facebook.
Verder..tja gezichtsherkenning ben ik vrij goed in...maar een naam erbij plaatsen niet echt.
Maar ik ken zoveel gezichten..en de meesten herken ik na een aantal jaren nog wel.
En als brouw zijnde grote luidsprekers waarderen hangt er een beetje vanaf...hoe ze zijn vormgegeven enzo. En kwa geluid..ik hou zowieso niet van hard geluid..soms zet mijn ma de radio aardig hard..en dan ga ik hem lager zetten..en vooral met muziek waar ik niet van hou kan ik harde geluiden niet waarderen.
Zowieso klaagt iedereen altijd dat ik het volume zo laag heb staan...en ik hoor het dan nog behoorlijk goed.
En die XtC (extra tijnbrein complex) is goed bedacht....![]()
Tja, bij een ontwerp is het in de praktijk toch altijd weer zoeken naar een goed compromis tussen enerzijds vormgeving en anderzijds de geluidskwaliteit. Tenminste als je als luidspreker bouwer een commercieel succes wil boeken...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:53 schreef francis998 het volgende:
En als brouw zijnde grote luidsprekers waarderen hangt er een beetje vanaf...hoe ze zijn vormgegeven enzo. En kwa geluid..ik hou zowieso niet van hard geluid..soms zet mijn ma de radio aardig hard..en dan ga ik hem lager zetten..en vooral met muziek waar ik niet van hou kan ik harde geluiden niet waarderen.
Zowieso klaagt iedereen altijd dat ik het volume zo laag heb staan...en ik hoor het dan nog behoorlijk goed.
Dank jequote:En die XtC (extra tijnbrein complex) is goed bedacht....![]()
Watquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, bij een ontwerp is het in de praktijk toch altijd weer zoeken naar een goed compromis tussen enerzijds vormgeving en anderzijds de geluidskwaliteit. Tenminste als je als luidspreker bouwer een commercieel succes wil boeken...
Ik zou liever gaan voor een non-compromis. En dan helemaal gaat voor topkwaliteit geluid. En dan het uiterlijk van de speaker helemaal daaraan aan te passen. En dan nog is het lastig, kan ik je verzekeren.
Een andere insteek is het komen tot een ultiem oogstrelend uiterlijk en dan te komen tot een zo goed mogelijk geluidsbeeld.
Ik zou zelf vooral de nadruk leggen op de midrange, immers daar ligt de grootste gevoeligheid voor het oor.
Ik zal maar niet te diep gaan, het is zeer ingewikkeld materie.
[..]
Dank jeHij moest en zou in een hok geduwd worden.
Ik heb dat juist in de auto, heel erg goed geluid, heb ook niet zomaar een simpele set erin zitten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, bij een ontwerp is het in de praktijk toch altijd weer zoeken naar een goed compromis tussen enerzijds vormgeving en anderzijds de geluidskwaliteit. Tenminste als je als luidspreker bouwer een commercieel succes wil boeken...
Ik zou liever gaan voor een non-compromis. En dan helemaal gaat voor topkwaliteit geluid. En dan het uiterlijk van de speaker helemaal daaraan aan te passen. En dan nog is het lastig, kan ik je verzekeren.
Een andere insteek is het komen tot een ultiem oogstrelend uiterlijk en dan te komen tot een zo goed mogelijk geluidsbeeld.
Ik zou zelf vooral de nadruk leggen op de midrange, immers daar ligt de grootste gevoeligheid voor het oor.
Ik zal maar niet te diep gaan, het is zeer ingewikkeld materie.
[..]
Dank jeHij moest en zou in een hok geduwd worden.
Als ik ergens liefde voor heb, dan is het inderdaad de luidspreker.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik zie al dat het voor jouw echt heel erg fiep is![]()
Autidude, ik kan je verzekeren dat luisteren altijd een subjectieve aangelegenheid is. Maar wij luisteren dan nog meer "anders"dan de NT-er.....quote:Ik hou zelf gewoon van geluid, en dat komt ook omdat ik hou van luisteren en ik ook anders luister![]()
Dat gaat ook ver. Erg ver. Maar ik realiseer dat ik nog steeds niet genoeg kennis heb. Nou ja, ik zou wel in staat zijn om een behoorlijk systeempje te bouwen. Maar als ik het doe, dan moet ik zeker zijn van het ontwerp. Het kost erg veel geld om een zeer goed systeem te bouwen.quote:Maar zo ver als jou ga ik niet, want dat gaat écht ver man (dat is geen slecht iets)![]()
Dat is ook gaaf.quote:Maar ik hou zelf heel erg van geluidjes en ook luisteren een aanpassen en spelen met geluid, maar ook van rap en scratchen enzo. Dus ik had vroeger zo'n hele set gekocht, dat was echt gaaf.. 2 draaitafels van Vestax P2000.. supergoeie debiel dure draaitafels om mee te scratchen, en een mengpaneeltje.. die dingen in een flightcase en die hap dan weer aangesloten op de Behringer monitors. En dat geluid was GAAF!!!
Schrijf het op.quote:Ik had ook heel dure naalden en het verschil met dat soort topspul en normaal spul is echt ongekend!
Die monitors ook.. zo extreem zuiver en helder en vol en alles!!![]()
Ik heb daar wel iets mee en met het spelen met geluid en daarom wil ik ook heel graag audio-engineer wordenMaar dat is een dure "prive" opleiding.
Helaas, helaas.......Misschien dat ik op hem lijk, maar ik ben het niet..quote:Even een hele rare vraag, EG, heet jij toevallig Patrick?
Die zijn aardig aan de maat, ja (NB: ik had Google nodig om daar achter te komen). Is dit een transmission line type met 2 woofers en 2 tweeters per luidspreker? En waarmee stuur je ze aan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Van dat laatste heb ik geen last. De Etude Rhea van mij zijn geweldige grote luidsprekers
Probeer eens het programma Ableton. Daar hoor ik hele goede dingen over.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik zie al dat het voor jouw echt heel erg fiep is![]()
Ik hou zelf gewoon van geluid, en dat komt ook omdat ik hou van luisteren en ik ook anders luister![]()
Maar zo ver als jou ga ik niet, want dat gaat écht ver man (dat is geen slecht iets)![]()
Maar ik hou zelf heel erg van geluidjes en ook luisteren een aanpassen en spelen met geluid, maar ook van rap en scratchen enzo. Dus ik had vroeger zo'n hele set gekocht, dat was echt gaaf.. 2 draaitafels van Vestax P2000.. supergoeie debiel dure draaitafels om mee te scratchen, en een mengpaneeltje.. die dingen in een flightcase en die hap dan weer aangesloten op de Behringer monitors. En dat geluid was GAAF!!!
Ik had ook heel dure naalden en het verschil met dat soort topspul en normaal spul is echt ongekend!
Die monitors ook.. zo extreem zuiver en helder en vol en alles!!![]()
Ik heb daar wel iets mee en met het spelen met geluid en daarom wil ik ook heel graag audio-engineer wordenMaar dat is een dure "prive" opleiding.
Even een hele rare vraag, EG, heet jij toevallig Patrick?
Wie weet vind je straks wel een prima baan, en ga je gewoon met de grote massa meequote:Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
en ik hoor ook al niet bij de NT-ers
Mwa; het betreft gewoon 3 autisten met dezelde fiep.quote:
Daar waren/zijn die naalden zeer geschikt voor.quote:Ik wou ortofoon bananen en ik had Stanton's![]()
Maar voor die tafels ging het puur voor scratchen, en dat is dan weer iets anders.
Eens. En dat geldt voor veel (technisch) spul. Ik hou gewoon van mooie, goed gemaakte spullen.quote:Maar ik bedoelde meer het totaal plaatje; het was allemaal extreem duur spul en speciaal helemaal doelgericht. En dan merk je gewoon echt verschil met normaal gangbaar spul.
XLR aansluitingen.quote:Ook met die Behringer monitors, ongekend geluid.. maar je zit ook meteen in een compleet andere wereld, afstelbare luidsprekers? Met aansluitingen die niet op je gangbare stereo passen.
Die zijn gemaakt voor in studio's en om perfect geluiden te laten weerklinken zodat je narigheid eruit kan filteren en wegwerken in de studio. Die serie-naam ook van die dingen die ik had; "truth"![]()
Een perfecte luidspreker spreekt de waarheid![]()
Helaas wel, ja...quote:Het kost alleen allemaal een godsvermogen![]()
Je bent bekend met bedrijven als Speaker & Co en Speakerland?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop ooit zelf een pracht ontwerp te kunnen maken als het gaat om een losse luidspreker. Het mooie is dat ik dan de wiskunde van vroeger weer van stal te kunnen halen. (een en al fourieranalyse)...
[..]
Dat gaat ook ver. Erg ver. Maar ik realiseer dat ik nog steeds niet genoeg kennis heb. Nou ja, ik zou wel in staat zijn om een behoorlijk systeempje te bouwen. Maar als ik het doe, dan moet ik zeker zijn van het ontwerp. Het kost erg veel geld om een zeer goed systeem te bouwen.
[..]
Wij zijn waarschijnlijk gevoeliger voor geluid, het komt ook veel harder bij ons binnen. Dat betekent ook veel eerder (over)last van geluid. Het maakt meer indruk op ons, misschien niet helemaal gek dat je daardoor, ook omdat je anders luistert, er meer mee kan doen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:45 schreef Autidude het volgende:
HA! ik wou net een post plaatsen met een filmpje over wat ik bedoel met geluid en weer zo'n apart iets van mij, en toen zag ik jouw post!
Maar ik ben zelf niet zo heel erg van de luidsprekers maar wel van geluid zelf, en ik heb een absoluut gehoor. En ik vind het heerlijk om echt te luisteren maar ook om er mee te rommelen en te verbeteren.
En ik hou gewoon van geluiden... ik hoor het ook echt anders dan anderen.
En met computerprogramma's weet ik ook!! Daar ben ik ook veel mee bezig geweest en daarom zitten er scheuren in het raam van mijn kamer![]()
Aankaarten is altijd goed en dus zinvol. Het is belangrijk dat de consultant een goed beeld krijgt van jouw interesses.quote:Maar het is ook heel lastig en ik wil eigenlijk een paar apparaatjes hebben, ik weet precies welke, maar dat kost geld
Maar met bijvoorbeeld een Korg Kaoss Pad (whats in a name?
) kom ik al een stuk verder, en een drumcomputertje + midi keyboard etc etc
![]()
Het komt vast nog wel, ik ga het ook aankaarten bij het reintegratiebureau e.d.
Ik wil eigenlijk heel erg graag iets met geluid doen, dat meen ik echt.
En audio-engineer is echt een droom, maar heel moeilijk.
Ik kan soms ook rebels zijnquote:Ok, je heet dus geen Patrick.. gelukkig maar!Je lijkt een béétje op hem..
Omdat dus die ene kerel die mij dat filmpje van Think Different had gegeven een zwaar expert op luidsprekergebied isHij is alleen ook extreem rebels, dus ik dacht.. dit kan toch niet?
Ik twijfelde, heel raar... maar ik maak wel meer rare dingen mee
Absoluut. Prachtig gespeeld en ene heerlijk midden. Zeker geschikt als track voor een test CD.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:46 schreef Autidude het volgende:
OH, ik bedoelde dus dit filmpje over geluid..
Het is een filmpje met instrumentale "hardrock" muziek.. maar dan van een geniale gitarist.. het is niet "hard"
Ik vind het werkelijk briljant en subliem, en ook een mooie "test" voor je luidsprekers
Het zijn echte grote luidprekers, ze zijn 1.14 meter hoog. Het is geen transmissielijn, maar een gesloten 3 weg systeem.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:31 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Die zijn aardig aan de maat, ja (NB: ik had Google nodig om daar achter te komen). Is dit een transmission line type met 2 woofers en 2 tweeters per luidspreker? En waarmee stuur je ze aan?
Ja, en vooral als je gebruik maakt van een gesloten systeem. Die hebben nu eenmaal een lager rendement dan basreflexsystemen.quote:En voor degenen die geen luidspreker-fiep hebben: voor een diep doorlopende bas is een groot kastvolume een vereiste.
Ben ik met je eens.quote:Aangezien veel mensen grote luidsprekers lelijk vinden en lage tonen niet zo richtingsgevoelig zijn wordt dit veelal opgelost met een siubwoofer (die je dan ergens kunt "verstoppen", maar het moge duidelijk zijn dat dat het natuurlijk net niet is).
Ook mooi spul. En ja, het filter luister erg nauw. 18 mm is netjes, zelf neig ik altijd naar 24 mm. MDF is acoustisch behoorlijk dood....(en dus goed)quote:Ik heb overigens nog een set Celestion 3 speakers staan (2-weg 8 liter behuizing (gesloten!)). De behuizing heb ik zelf na laten maken van 18mm MDF en het filter verbeterd: betere spoelen en condensatorern scheelt echt veel. Ik denk er nog over om een zware Japanse versterker uit het eind van de jaren '80 / begin jaren '90 voor te kopen. Is eigenlijk niet nodig, maar die dingen zijn zo mooi (een Yamaha AX-900 bijvoorbeeld, of een Pioneer A-717).
[..]
Ja, dwz dat k weet wie ze zijn. En laatst nog gebeld voor een tweeter voor de Synthese Floating One. Geen vervanger voor. Had nl een setje op het oog. Niet doorgegaan helaas.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:26 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Je bent bekend met bedrijven als Speaker & Co en Speakerland?
Daar heb ik nog nooit bij stilgestaan.....quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:29 schreef Satsuma het volgende:
Ik zou denken dat het in het algemeen zo is dat mannen zich eerder bezighouden met wat ze leuk vinden, dan met hun verantwoordelijkheden. Ik denk dat vrouwen veel minder snel doen wat ze leuk vinden, omdat ze het gevoel hebben dat ze eerst nog moeten zorgen voor mensen, zorgen dat ze er goed uitzien, hun huis op orde is, het werk af is, etc. Dat is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval. Zowel in een relatie als tijdens m'n opvoeding (mijn moeder is me bijvoorbeeld nooit vergeten ergens op te halen toen ik klein was omdat ze Star Trek zat te kijken...)
Als men doorslaat in een hobby wordt het een speciale of stereotype interesse genoemd. Andere benamingen zijn: preoccupatie, fiep of obsessie. Deze afwijking komt vaak voor bij mensen met autisme, het meest nog bij mensen met Asperger. Het staat verder los van het geslacht.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Ferrobarr het volgende:
Iets algemener: het voordeel van internet is dat er voor elke fiep wel een community is waar je helemaal los kunt gaan met gelijkgestemden.
En een vraag m.b.t. fiepen: hebben mannen dat significant meer dan vrouwen?
Een programma als: "Mijn man heeft een hobby" gaat ook alleen maar over mannen.
Zijn het alleen de mannen die met/in iets kunnen doorslaan?
Goede spullen moet je nooit weg doen; heb zelf ook wel wat "foutjes" gemaakt, maar dan eerder door niet de juiste spullen te kopen. Als je bv. een Marantz PM-80 (nieuw) hebt gekocht, is er geen enkele reden om die weg te doen. Zo'n ding is gewoon erg goed. En het is ook milieuvriendelijker om 1x iets goeds te kopen en daar lang mee te doen, dan elke paar jaar zo'n plastic gebakje bij het vuilnis te zetten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zijn echte grote luidprekers, ze zijn 1.14 meter hoog. Het is geen transmissielijn, maar een gesloten 3 weg systeem.
Jaren gelden kocht ik voor het eerst de Etude Ikaros, de kleinste van de reeks. Deed ze vorig jaar weg maar kreeg al gauw spijt. Dus kocht is de veel grotere Rhea terug.
Ook erg mooi.quote:Ik draai ook Synthese Floating 2. (2 weg systeem) Die is kleiner, en het midden is ook minder gedetailleerd dan de Rhea. Maar de Synthese 2 vind ik mooier in het laag, veel strakker en veel meer dynamiek. De behuizing lijkt wel van beton.
Echt 100% mee eens.quote:Ik zweer dan toch meer bij een tweeweg dan bij een drieweg. (ondanks het feit dat een 3 weg iha minder intermodulatievervorming kent) Elke cross-over verneukt de boel weer. Ook daar zou ik een mooie oplossing voor willen: digitale filters.
Eens wat dat China spul betreft. Luxman heeft mij persoonlijk nooit zo kunnen bekoren; weet eigenlijk niet goed waarom.quote:[quote]
Ik stuur ze met een Luxman versterk aan. Ik overweeg ook nog eens een buizenversteker aan te schaffen. Tegenwoordig leuk spul uit China met een geweldig prijs kwaliteitverhouding.
[..]
Ik heb laag rendement nog nooit als een probleem ervaren. Ik heb ooit bijna nog een paar Rogers LS3/5a's gekocht; die zaten op 82,5dB/W/m als ik het goed heb.quote:Ja, en vooral als je gebruik maakt van een gesloten systeem. Die hebben nu eenmaal een lager rendement dan basreflexsystemen.
Eens v.w.b. het middengebied: goed weergegeven stemmen zijn zo prettig om naar te luisteren.quote:Maar voor een goed geluid is het midden het belangrijkste gebied. De bas wordt overgewaardeerd, terwijl die maar vrij beperkt bijdraagt aan de goed geluidbeeld.
Wederom eensquote:Ik leg de nadruk op het mid en het hoog. Zo heb je systemen die 50 hz (-3 db) beginnen en veel beter klinken dan menig systeem dat lager begint....
Een kleine (ca. 30x20x20 cm) kast is uit zich zelf al vrij stijf waardoor 18mm voldoet. Maar 24 mm is wel beter uiteraard (in ieder geval voor de baffle).quote:[..]
Ook mooi spul. En ja, het filter luister erg nauw. 18 mm is netjes, zelf neig ik altijd naar 24 mm. MDF is acoustisch behoorlijk dood....(en dus goed)
Ik heb alle albums van 1982 t/m 2004 van die gast op m'n pcquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:46 schreef Autidude het volgende:
Het is een filmpje met instrumentale "hardrock" muziek.. maar dan van een geniale gitarist.. het is niet "hard"
Ik vind het werkelijk briljant en subliem, en ook een mooie "test" voor je luidsprekers
Dat is een feit.. algemeen gezien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:29 schreef Satsuma het volgende:
Ik zou denken dat het in het algemeen zo is dat mannen zich eerder bezighouden met wat ze leuk vinden, dan met hun verantwoordelijkheden. Ik denk dat vrouwen veel minder snel doen wat ze leuk vinden, omdat ze het gevoel hebben dat ze eerst nog moeten zorgen voor mensen, zorgen dat ze er goed uitzien, hun huis op orde is, het werk af is, etc. Dat is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval. Zowel in een relatie als tijdens m'n opvoeding (mijn moeder is me bijvoorbeeld nooit vergeten ergens op te halen toen ik klein was omdat ze Star Trek zat te kijken...)
Cool!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:11 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb alle albums van 1982 t/m 2004 van die gast op m'n pc
Vind Joe Stump leuker eik.
Dat is toch menselijk, als je iemand leuk vind en je gaat zo kijken en dan kijkt diegene terug.. dan zijn er twee dingen wat je kan doen.. knipoog/glimlach of wegkijken, en heel veel mensen kijken wegquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:01 schreef deenigeechteTS het volgende:
autistische mensen maken geen oogcontact vaak,
maar dan hebben ze toch vaak problemen met uitgaan als ze een leuk meisje zien kunnen ze geen leuk oogcontact opbouwen?
trouwens, was hitler een autist?
Als ze al uitgaan, omdat om verschillende redenen dat vaak niet gebeurd: te veel lawaai, licht, andere invloeden, etc/quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:01 schreef deenigeechteTS het volgende:
autistische mensen maken geen oogcontact vaak,
maar dan hebben ze toch vaak problemen met uitgaan als ze een leuk meisje zien kunnen ze geen leuk oogcontact opbouwen?
Geen idee, hoezo?quote:trouwens, was hitler een autist?
Mag ik zeggen dat ik vind dat je een vrij relaxte dagindeling hebt?quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:27 schreef francis998 het volgende:
zo, ik ben er weer...moet nog steeds gaan stemmen. Was opgestaan zou me gaan wassen en gaan stemmen maar ben mijn lieve bedje weer ingekropen en opeens word ik na 'n halfuur wakker..
Iig, ga zometeen maar stemmen,,op wie..weet ik alleen nog niet..de partij wel.
En over dat vrouwen zich meer bezig houden met verantwoordelijkheden is denk ik wel waar, en dan maakt het niet echt uit of je nou een mannelijke of vrouwelijke vrouw bent.
Ik zelf ben meer een mannelijk vrouw..ben zo van het type om make up op te doen..en haar te doen enzo. Ik zoek gewoon een lekker zittende outfit , broek + trui of shirt..en gympen(sneakers)..dat zorgt er wel vaak voor dat mannen minder op je letten.
Maar dat verantwoordelijkheidsgevoel zit er denk gewoon in vanwege het feit dat je moeder kan worden en dus grote verantwoordelijkheden meedraagt, en miss heeft het er mee te maken met het feit dat vrouwen emotioneler zijn/beschouwd worden en mannen rationeler.
Maar een ding is zeker opgaan in iets wat je leuk vindt kan iedereen, hoe vaak heb ik me op laatste moment niet moeten haasten..omdat ik ergens mee bezig was en de tijd niet doorhad??
Voor een goede versterker hoeft een laag rendement idd geen probleem te zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:53 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Ik heb laag rendement nog nooit als een probleem ervaren. Ik heb ooit bijna nog een paar Rogers LS3/5a's gekocht; die zaten op 82,5dB/W/m als ik het goed heb.
w.b. het middengebied: goed weergegeven stemmen zijn zo prettig om naar te luisteren.
[..]
Inderdaadquote:Op woensdag 3 maart 2010 07:15 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wie weet vind je straks wel een prima baan, en ga je gewoon met de grote massa mee
Dat vraagt wel om minder fiepen, mocht je daar last van hebben.
die dagindeling ben ik het ermee eens. Over het algemeen zijn mijn dagen zo, aangezien ik niks te doen heb geen studie/baan..voorlopig. Bedoeling is om in september of augustus toch weer een studie te beginnen..Ben in september ook helemaal ingestort...dus begin weer beetje per beetje dingen op te pakken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:02 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik vind dat je een vrij relaxte dagindeling hebt?
En m.b.t. man/vrouw verantwoordelijkheden: tsja: ik weet het niet zo. Het enige wat natuurlijk wel zo is, is dat het nogal uit maakt of een man of een vrouw toegeeft aan zijn/haar sexuele lusten. Een vrouw kan zwanger worden en kan dus sneller met een "probleem" opgezadeld zitten.
Mijn favoriete nummer van Yngwie! Jeugdsentiment.....quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:46 schreef Autidude het volgende:
Neuh, dat geld voor heel veel mensen, zoniet iedereen. Verantwoordelijkheid is namelijk heel leuk, maar verantwoording nemen niet. Dus doet de grote groep alsof ze gekke Henkie zijn, dat is wel zo makkelijk namelijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:06 schreef francis998 het volgende:
[..]
die dagindeling ben ik het ermee eens. Over het algemeen zijn mijn dagen zo, aangezien ik niks te doen heb geen studie/baan..voorlopig. Bedoeling is om in september of augustus toch weer een studie te beginnen..Ben in september ook helemaal ingestort...dus begin weer beetje per beetje dingen op te pakken.
Maar een ander vraagstuk kwa blijven of vertrekken maakt het lastiger.
Verder..tja..dat is weer een andere kant van de medaille...het "probleem", zoals jij het noemt.
Maar ze zeggen ook dat een man van 18 vergeleken kan worden met een vrouw rond de 15.
Ze lopen altijd iets achter..kwa volwassenheid...dus miss ook kwa verantwoordelijkheidsgevoel
Klopt helemaal, en ik moet het erkennen als het kan ga ik ook verantwoordelijkheden en verplichtingen uit de wegquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:52 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Neuh, dat geld voor heel veel mensen, zoniet iedereen. Verantwoordelijkheid is namelijk heel leuk, maar verantwoording nemen niet. Dus doet de grote groep alsof ze gekke Henkie zijn, dat is wel zo makkelijk namelijk.
Ken je het verhaal van de autist die miljarden verdiende in de kredietcrisis?quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als ze al uitgaan, omdat om verschillende redenen dat vaak niet gebeurd: te veel lawaai, licht, andere invloeden, etc/
En lang niet iedere autist kijkt mensen niet aan, of leert dat uiteindelijk om wel te doen. Hét grote probleem blijft bestaan: wat te doen na het elkaar aankijken? Want meestal volgt er dan een gesprek, en in dat soort gesprekken zijn autisten niet goed.
Dus ja, autisten hebben problemen.
[..]
Geen idee, hoezo?
Overigens was Hitler wel vegetariër...
De spijker op zijn kop! Ik blijf er bij dat wij precies op die vlakken problemen hebben, die in de sociale omgang met mensen van essentieel belang zijn. En een vrouw versieren is het allermoeilijkste wat bestaat voor iemand met autisme. Wat heeft een vrouw nu liever: een man die vloeiend praat en gemakkelijk kan inspelen op diverse situaties of een man met Asperger die heel lang over één onderwerp kan praten en veel nadenkt bij wat hij zegt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als ze al uitgaan, omdat om verschillende redenen dat vaak niet gebeurd: te veel lawaai, licht, andere invloeden, etc/
En lang niet iedere autist kijkt mensen niet aan, of leert dat uiteindelijk om wel te doen. Hét grote probleem blijft bestaan: wat te doen na het elkaar aankijken? Want meestal volgt er dan een gesprek, en in dat soort gesprekken zijn autisten niet goed.
Dus ja, autisten hebben problemen.
[..]
Geen idee, hoezo?
Overigens was Hitler wel vegetariër...
Vertelquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:49 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
Ken je het verhaal van de autist die miljarden verdiende in de kredietcrisis?
het verhaal is te lang en ik wil het niet vertalenquote:
Benieuwd naar de link.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
het verhaal is te lang en ik wil het niet vertalenik kan je de link geven
trouwens ik begin te geloven dat de meeste autisten excuses verzinnen voor hun autisme. ze willen het niet geloven dus dan geven ze de schuld aan iets anders.
http://www.vanityfair.com/business/features/2010/04/wall-street-excerpt-201004?printable=true¤tPage=1quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Benieuwd naar de link.
Verder is het heel persoonlijk hoe men er mee omgaat. De ene persoon stopt het weg, de andere accepteert het volledig en schaamt er zich niet voor. Dat laatste hoeft ook niet gelukkig. Het wordt tegenwoordig erkent. En niet onterecht.
Dankquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:26 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
http://www.vanityfair.com/business/features/2010/04/wall-street-excerpt-201004?printable=true¤tPage=1
het is heel lang
Waar denk je dat op te baseren dan?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
trouwens ik begin te geloven dat de meeste autisten excuses verzinnen voor hun autisme. ze willen het niet geloven dus dan geven ze de schuld aan iets anders.
En op basis waarvan begin je dat te geloven?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:40 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Waar denk je dat op te baseren dan?
Zou je niet wat rustiger aan doen dan? Ik zie je al een burn-out krijgen op je 30equote:Op donderdag 4 maart 2010 15:28 schreef Cassandra87 het volgende:
trouwens letterlijk te veel prikkels, gisteren 18 uur gewerkt, en daaromheen een nieuwe baan met naar zo blijkt toch behoorlijk agressieve klanten, zelfs 1 waar een collega bij bleef staan om te kijken hoe of wat, instinctief blijkbaar goed afgehandeld want ze zei dat ie toch al wat collega's t ziekenhuis had ingeslagen als je verkeerd keek. Moet je maar net weten.
Maar mijn gedachtes draaien overuren, tis druk in mn hoofd, en dat heb ik niet héél vaak.
Merk dat ik ook een opgejaagd gevoel heb (ondanks t feit dat t nu eventjes rustig is qua klanten) en dat ik moeite heb met helder na denken.
Blegh.. Stress.. Ik word er chagrijnig van.. (al schijnt er wel met mij te kunnen leven in een chago bui)
Ik twijfel een beetje aan wat ik moet denken van je opmerkingen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.
iemand met een hoog iq en veel vrienden is slim
iemand met een hoog iq en weinig vrienden is autist
maar een autist denkt logisch maar hij denkt dat hij logisch denkt en denkt dat hijzelf ook logisch is. bijv een autistisch kind kan denken dat hij speciaal is omdat hij zo slim is, en zijn logica denkt dan ik ben slim daarom heb ik weinig vrienden, maar dat is in de ogen van anderen juist helemaal niet logisch.
I wonder..quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:11 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zou je niet wat rustiger aan doen dan? Ik zie je al een burn-out krijgen op je 30e
Iemand de docu Autimatisch gezien?
Voor mij gaat de tweede zin op, maar toch hebben ze mij het labeltje Asperger gegeven. Alleen maar om problemen die ik had te verklaren. Om dezelfde problemen te verklaren is door anderen nog hoogbegaafdheid, gezinsproblematiek en gewoon een etterbak zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
Het kan een vrij irritant labeltje zijn. Maar op zich zegt een diagnose niet zoveel. Ik ken mensen met Asperger die (omgerekend) gewoon een schaal 11 functie hebben. Wat is zo’n stempeltje dan nog waard? Als jij mee kan komen met normale mensen (lees: zonder autisme), heb gerust sch*t aan dat labeltje.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:08 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Voor mij gaat de tweede zin op, maar toch hebben ze mij het labeltje Asperger gegeven. Alleen maar om problemen die ik had te verklaren. Om dezelfde problemen te verklaren is door anderen nog hoogbegaafdheid, gezinsproblematiek en gewoon een etterbak zijn.
Maar dat is allemaal geen probleem, het enige wat mij wel irriteert is dat het nooit goed genoeg is. Mensen willen altijd meer, zo ook mij helpen.
Het is allemaal heel leuk en aardig van ze, maar ik functioneer prima dus waarom moet het dan nog beter.
Maar dat is iets wat je overal tegenkomt, meer salaris, een groter huis, een betere auto als de buurman.
En op zich niets mis mee, maar sommige drijven het wel heel ver door.
Ik heb niet zozeer moeite met het labeltje Asperger, want het staat niet in m'n dossier. Maar meer met dat mensen alles moeten beredeneren. En als ze hebben beredeneerd het moeten verbeteren.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:22 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het kan een vrij irritant labeltje zijn. Maar op zich zegt een diagnose niet zoveel. Ik ken mensen met Asperger die (omgerekend) gewoon een schaal 11 functie hebben. Wat is zo’n stempeltje dan nog waard? Als jij mee kan komen met normale mensen (lees: zonder autisme), heb gerust sch*t aan dat labeltje.
Ik vind het wel belangrijk om te werken. Je kunt pas weten of meer salaris gelukkiger maakt als je het zelf hebt ervaren. Maar ik houd niet van mensen die mopperen dat ze moeilijk rond kunnen komen terwijl ze prima verdienen. Ik heb zelf een tijdje van het sociale minimum geleefd.
Als ik niet slaap dan slaat de chaos en overprikkeling echt snel toe.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:27 schreef tijnbrein het volgende:
@ Francis
Ik ben gisteren niet gaan slapen. Alhoewel ik dat wil had willen doen. Ik ben naar een concert geweest.
Dat begrijp ik. Ik heb ook meer last van prikkels als ik moe ben.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:04 schreef Juup© het volgende:
[..]
Als ik niet slaap dan slaat de chaos en overprikkeling echt snel toe.
Dank uquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ik heb ook meer last van prikkels als ik moe ben.
Succes alvast met die verhuizing en veel plezier in je nieuwe huis
Kijk dat is mooi.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:28 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dank u
Het nieuwe huis zal als het goed is VEEEEL MEEEER rust geven dan ons huidige huis (enorm gehorig) dus ik kijk er wat dat betreft ook echt naar uit.
U heeft een goed geheugenquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Kijk dat is mooi.![]()
Het was een nieuwbouwhuis toch?
Gelukkig welquote:
Eeuhmmm even denken, nee.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig wel![]()
Ga je nog meer dingen laten aanpassen in je nieuwe huis zodat het voor jou prettiger is om daar te wonen?
Mooiquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:46 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eeuhmmm even denken, nee.Het huis is op zich al zo als wij het willen hebben en het enige dat er nog gebeurd is een schutting plaatsen dus dat valt qua werk wel mee.
Charquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:50 schreef Juup© het volgende:
Mijn vrouw zit Char te kijkenIk heb maar een hoofdtelefoon opgezet en ga maar muziek luisteren en sorteren.
Ik zal mijn best doenquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mooi![]()
En geen ruzie met de buren maken over die schutting he![]()
Ik vind het zo'n enorm nep mens. Ik kan (kan ik sowieso bijna niet) aan haar gezicht niet zien wat zij bedoeld, maar de indruk die ik krijg van haar persoonlijkheid is NEP. Dus ik vertrouw haar niet.quote:
Arme burenquote:
Nee, ik luister nu naar Mastodonquote:
Nee.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:54 schreef sempron2400 het volgende:
Misschien is dit treffender:
Iemand met een hoog iq en een goed salaris is slim.
Iemand met een hoog iq en een (gedeeltelijke) uitkering heeft autisme.
Een hoog iq betekent meestal een hoge opleiding. Solliciteren is een kwestie van jezelf verkopen. De handicap bij uitstek waarbij dat niet lukt, is autisme. Omdat er bij autisme iets aan de hand is met de persoonlijkheid, terwijl bij andere handicaps er vaak een lichamelijke beperking speelt.
Ik vind het ook heel goed als mensen met autisme niet de handdoek in de ring gooien (zo van: komt door autisme), maar meer eigen verantwoordelijkheid nemen. Zo vind ik het nog steeds jammer dat een kennis van mij (met autisme) mij niet eens meer wil spreken. Het liep spaak omdat we op een verschillend niveau denken. Als ik hem bel, krijg ik geheid zijn vader aan de lijn. En als hij wel bereikbaar is (lees: een niet nader te noemen baan in de buitenlucht), ben ik aan het werk.
Het lijkt mij niet verstandig om op basis van 1 verhaal tot dit soort conclusies te komen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.
maar een autist denkt logisch maar hij denkt dat hij logisch denkt en denkt dat hijzelf ook logisch is. bijv een autistisch kind kan denken dat hij speciaal is omdat hij zo slim is, en zijn logica denkt dan ik ben slim daarom heb ik weinig vrienden, maar dat is in de ogen van anderen juist helemaal niet logisch.
Ja.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:18 schreef Satsuma het volgende:
Hebben jullie ook weleens het gevoel dat je door mensen heen kan kijken? Dus dat andere mensen helemaal gek op ze zijn om hoe ze doen, maar dat jij ze gelijk niet mag omdat je ziet hoe ze echt zijn?
Ja, zo een veel te nuchter gevoel. Bijvoorbeeld als je iemand ziet lachen, terwijl je een hele rare "achtergrond" blik ziet waardoor ze toch verdrietig lijken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:18 schreef Satsuma het volgende:
Hebben jullie ook weleens het gevoel dat je door mensen heen kan kijken? Dus dat andere mensen helemaal gek op ze zijn om hoe ze doen, maar dat jij ze gelijk niet mag omdat je ziet hoe ze echt zijn?
En dat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja, zo een veel te nuchter gevoel. Bijvoorbeeld als je iemand ziet lachen, terwijl je een hele rare "achtergrond" blik ziet waardoor ze toch verdrietig lijken.
Vandaag zag ik een meisje in de trein waarbij het me meteen opviel dat ze had gehuild. Maar tegen de wereld deed ze gewoon lachen en vrolijk, maar dan zijn er van die hele korte momenten waar dat dan toch niet lukt.
Ik zelf kan er niet veel over zeggen, aangezien ik zelf geen autist ben.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:38 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
TVP.
Toen ik 3 was, of rond die leeftijd iig, werd ik gediagnostiseerd (is dat een woord) met asperger.
Ik merk zelf echter maar weinig er van. Kan het zijn dat ik dit min of meer heb weten te onder drukken of iets dergelijks?
Er zit iemand in mijn klas die ook Asperger heeft, maar aan hem merk ik het eerlijk gezegd beter, ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik echt veel last heb.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:10 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik zelf kan er niet veel over zeggen, aangezien ik zelf geen autist ben.
Maar ze zeggen dat als je iig geen laagbegaafde autist ben je het redelijk makkelijk kan "camouflerer" en vooral bij aspergers..en het kan zo zijn dat je er sinds kleins af aan mee hebt leren leven, en de een is de ander niet dwz de een heeft er meer last van dan de ander.
ok. tja het kan makkelijk dat die gebeurtenis invloed heeft gehad op jouw. Hele kleine dingen kunnen veel invloed hebben vooral op autisten zeggen ze. Dingen hebben voor zover ik begrijp veel meer impact.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:16 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Er zit iemand in mijn klas die ook Asperger heeft, maar aan hem merk ik het eerlijk gezegd beter, ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik echt veel last heb.
Wat wel een invloed zou kunnen hebben is een bepaalde gebeurtenis in mn verleden die ik jullie liever niet aandoe
Nou ja, het is echt een groot iets, dus ja...quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
ok. tja het kan makkelijk dat die gebeurtenis invloed heeft gehad op jouw. Hele kleine dingen kunnen veel invloed hebben vooral op autisten zeggen ze. Dingen hebben voor zover ik begrijp veel meer impact.
Nou tot morgen allemaal..dan ben ik er weer..aangezien het een regenachtige dag word
Ze doet aan coldreading, volgens mij.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:50 schreef Juup© het volgende:
Mijn vrouw zit Char te kijkenIk heb maar een hoofdtelefoon opgezet en ga maar muziek luisteren en sorteren.
Volgens mij ook, dat mensen daar intrappenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze doet aan coldreading, volgens mij.
snotver, de gave dude is me voorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze doet aan coldreading, volgens mij.
quote:
Exactquote:mensen trappen erin, omdat ze shit vertelt die je WIL horen![]()
Yep. Ze geven indirect al aanwijzigen c.q. antwoorden. Die ze dan weer bevestigt.quote:is het je wel eens opgevallen dat de 'slachtoffers' het meest aan het woord zijn? makkelijk he, veel van iemand afweten
Hoiquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:58 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Nou ja, het is echt een groot iets, dus ja...
En ironisch dat je het over een regenachtige dag hebt, ik luister net een album dat perfect is om tijdens een storm te draaien
Duidelijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:03 schreef francis998 het volgende:
zo lees al de hele dag mee...alleen niet echt veel te melden...
Toch knap dat ze met die paar post de hele dag zoet is met lezenquote:
nou..nou..tijd nu niet lollig worden héquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Toch knap dat ze met die paar post de hele dag zoet is met lezen
Hoezo lolligquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
nou..nou..tijd nu niet lollig worden hé. Ik lees gedurende de dag ff vaak en kijk of er wat nieuws bij is...
Ik lees al dagen..........quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoezo lolligIk dacht dat je serieus de hele dag over het lezen van die posts had gedaan
![]()
LOL!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:52 schreef francis998 het volgende:
[..]
Wow...dan word het miss tijd om wat slaap in te halen
Mn webicon of mn usericon?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoi![]()
Aan je Usericon te zien heb je een goeie smaak![]()
De meeste aspergers merken er zelf weinig van. En misschien was die diagnose ook wel verkeerd.
miss zou het dan beter zijn om een onderzoek te laten doen..want met een verkeerde diagnose lopen lijkt me niet handig.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mn webicon of mn usericon?
Trouwens, ik heb jou wel vaker gezien in het metalhead topic hoor
Maar ja idd, het zou nu een verkeerde diagnose kunnen zijn. Ik merk wel dat ik iets anders ben en vaak ook stiller, maar om nou te zeggen dat ik echt asperger heb zoals die ene andere jongen uit mijn klas... nee. Denk eerder dat het door dat ene vervelende moment in mijn leven komt.
Weet ikquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Maar ja idd, het zou nu een verkeerde diagnose kunnen zijn. Ik merk wel dat ik iets anders ben en vaak ook stiller, maar om nou te zeggen dat ik echt asperger heb zoals die ene andere jongen uit mijn klas... nee. Denk eerder dat het door dat ene vervelende moment in mijn leven komt.
Mja, ik heb er op zich geen problemen mee atm, maar ik vrees dat het lastig gaat worden als ik naar de universiteit ga. Ben best verlegenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Weet ikJe usericon
Alchemist
![]()
Niemand is hetzelfde dus ook autisten of aspergers niet. Het zou nog steeds dat je asperger hebt. Dat je ervaring andere dingen hebt doet daar niet aan af.
Zo lang je gewoon mee kan komen met de rest van je klasgenoten/collega's en geen andere problemen hebt zou ik het gewoon zo laten en lekker verder leven.
Als je alleen verlegen bent is dat nog te overzien.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mja, ik heb er op zich geen problemen mee atm, maar ik vrees dat het lastig gaat worden als ik naar de universiteit ga. Ben best verlegen
Die verwijzen mij door naar schuldhulpverlening.. Wat hun doen is de weg weten en doorverwijzen en door ook bij meehelpen. Of simpele dingetjes met formulieren of belastingaangiften, maar als je daar heel veel en structureel hulp bij nodig hebt dan verwijzen ze je weer door naar TIZ e.d.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:45 schreef krakkemieke het volgende:
MEE kan je toch ook helpen met incasso bureaus.
Probleem is wel, toen ik naar de middelbare school ging toen gingen er ook vrienden van me mee, naar de universiteit is het andersquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je alleen verlegen bent is dat nog te overzien.
Succes iig
Dat hoeft ook niet, iets typen is al voldoendequote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
Ik durf niks te zeggen.
En AlchemistOf Sorrows, er zijn veel verlegen mensen die naar de universiteit gaan hoor!
Ja ik weet het, maar ik ben er ook bang voor.. Want ik heb al niet zo veel en het gaat echt heel moeilijk worden, en ik vind het helemaal niet erg als ik eerst nog geen meubels heb.. want dat ben ik gewend.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:05 schreef krakkemieke het volgende:
Autidude, Schuldhulpverlening is niet leuk, maar daarna heb je echt een nieuwe start. Ik ken het.
Dat is een grapje?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
who needs a wasmachine? ik ga met vieze kleren onder de douche staan en dan inzepen met waspoeder
Nee, ik vond het zelf wel een goed idee.. en dan uittrekken en binnenste buiten doen.quote:
Suc6quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:27 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nee, ik vond het zelf wel een goed idee.. en dan uittrekken en binnenste buiten doen.
Je bent heus niet de enige die dat heeft hoorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:52 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Probleem is wel, toen ik naar de middelbare school ging toen gingen er ook vrienden van me mee, naar de universiteit is het anders
ff checkenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:18 schreef Satsuma het volgende:
Ik heb echt een heel leuke site gevonden: www.lumosity.com - een soort braintraining site met een paar best wel verslavende spelletjes. (In de categorie: dingen waar je nogal in op kan gaan).
Lijkt op de Hongerwinter, zeker nu dit de koudste is sinds 1996. Dit komt in de buurt van echte armoede. Heb je weleens gedacht aan begeleid wonen? Dan heb je meer comfort; je kunt soms zelfs in het bos wonen zonder rijk te zijn en dan heb je verwarming en misschien ook nog wel internet. Een andere optie is de gevangenis. Dan word je verzorgd door de staat. Maar die optie lijkt me alleen een laatste redmiddel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar ik ben er ook bang voor.. Want ik heb al niet zo veel en het gaat echt heel moeilijk worden, en ik vind het helemaal niet erg als ik eerst nog geen meubels heb.. want dat ben ik gewend.
Ik had alleen een beetje gehoopt dat ik een huisje kon hebben en dat ik dan mensen kan uitnodigen en misschien ook wel op een datingsite enzo.. Maar ik moet dus nog steeds jaren wachten voor dat.
Maar ik ben wel gewend om "arm" te zijn hoor, ik heb niet eens een bed of vloerbedekking. Ik heb 2
matrassen op elkaar en mijn vloer is gewoon beton, maar ik ben het gewend. En ik heb geen verwarming op mijn kamer en het is ongeveer 5 graden warmer dan buiten. En ik heb geen geld voor kleding, geen auto, ik kan bijna nergens heen want een trein kaartje is al gauw mijn eetgeld.
Maar ik ben alleen maar bang dat ik geen internet mag hebben als ik op mijzelf ga wonen, want dan gaat het echt heel erg saai worden. De rest vind ik allang niet belangrijk meer.. Ik kan mij ook prima redden, who needs a wasmachine? ik ga met vieze kleren onder de douche staan en dan inzepen met waspoeder
Er zijn zat oplossingen en er is ook wel prima mee te leven, alleen dan.. want sociaal tel je niet echt mee.. maar dat boeit mij niet meer. Als ik maar wel internet mag.
Ik weet niet of wasmiddel wel zo goed voor je huid is....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:32 schreef Autidude het volgende:
Ja je bespaart dan toch ook wel water enzo en waarom niet? Maar dan wel met zo'n vloeibaar wasmiddel ofzo.. Als je dan toch gaat douchen.. Nou dan ga je gewoon met je kleren onder de douche staan en doe je zo zeep erop en dan trek je het uit en keer je het binnenste buiten en nog een beetje kneden en afspoelen enzo en dan zelf nog ff snel wassen en klaar!
En omdat je toch al zeiknat bent en in de badkamer staat kan je zelf ook je kleren prima "centrifugeren".
Gevangenis is nooit een optie, dan ben je verder weg dan ooit. Met een strafblad ben je echt helemaal kansloos. Een gevangenis is geestelijk voor een autist al helemaal niet te overleven, want als je ergens prikkels krijgt, dan is het de gevangenis wel. Een enorm kabaal heerst daar. Heb ik het nog niet over de sociale verhoudingen en pikordes. Nee autist komt in zo'n omgeving wel echt twee keer aan de beurt.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 04:52 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Lijkt op de Hongerwinter, zeker nu dit de koudste is sinds 1996. Dit komt in de buurt van echte armoede. Heb je weleens gedacht aan begeleid wonen? Dan heb je meer comfort; je kunt soms zelfs in het bos wonen zonder rijk te zijn en dan heb je verwarming en misschien ook nog wel internet. Een andere optie is de gevangenis. Dan word je verzorgd door de staat. Maar die optie lijkt me alleen een laatste redmiddel.
Het blijft moeilijk. Maar gelukkig heb jij een leuke ban nu dat nog best verdiend.quote:Ik heb ook een tijd gehad waarin ik sociaal niet echt meetelde, een periode van 4 jaar. Een tijd waarin ik weinig te besteden had en iedereen meer verdiende. Daar viel nog mee te leven, omdat ik nog wel sociaal contact had.
Ditquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag![]()
ik had gister weer toneel, leuk!
alleen, op een gegeven moment moesten wij (ik en een meid) doen alsof we een verliefd stelletje zijn dat op de bank tv zit te kijken.
dus, robuust doet zn best, en krijgt vervolgens te horen: je moet meer van de typische relatiedingetjes doen. lol whut? kijk, ik doe me best, maar t voelde echt geforceerd, nep aan, zo van "ja, en nu?" en een ander koppeltje deed hetzelfde, maar daar had ie geen opmerkingen over.. hmz.
goed, wie legt me uit wat typische relatiedingetjes zijn?
Alle Aspergers zijn verschillend he.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Samen op de bank tv kijken? Knuffelen, kroelen, kusjes geven enzo denk ikquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag![]()
alleen, op een gegeven moment moesten wij (ik en een meid) doen alsof we een verliefd stelletje zijn dat op de bank tv zit te kijken.
dus, robuust doet zn best, en krijgt vervolgens te horen: je moet meer van de typische relatiedingetjes doen. lol whut? kijk, ik doe me best, maar t voelde echt geforceerd, nep aan, zo van "ja, en nu?" en een ander koppeltje deed hetzelfde, maar daar had ie geen opmerkingen over.. hmz.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag![]()
ff over typische relatiedingetjes...ik zelf als non autist, vroeg me af hoe jullie die soort dingen zien...ik snap ze wel..maar vindt het veel te plakkerig en klef..waar ik dus niet van gediend ben, en vindt het deels ook wel onzin..quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag![]()
Dat is persoonlijk denk ik. Maar ik vind het net een van de leukste dingen in een relatie.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:57 schreef francis998 het volgende:
[..]
ff over typische relatiedingetjes...ik zelf als non autist, vroeg me af hoe jullie die soort dingen zien...ik snap ze wel..maar vindt het veel te plakkerig en klef..waar ik dus niet van gediend ben, en vindt het deels ook wel onzin..
hoe kijken jullie hier tegenaan? Wat vinden jullie ervan???
tuurlijk het is iets persoonlijks, en bij iedereen anders. Hele kleffe/plakkerige mensen schrikken mij eerder af..dan dat ze me aantrekkenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat is persoonlijk denk ik. Maar ik vind het net een van de leukste dingen in een relatie.
quote:
ik zat the closer te kijkenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:13 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik zit Rambo III te kijken, die is op TV
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:33 schreef robuust89 het volgende:
ja, daar wil ik een antwoord op!
aardbeving Hæti: 100.000 doden, de pleuris breekt uit, de wereld geeft gul.
aardbeving chili: 800 doden. nothing happened.
dus, het aantal doden staat direct in relatie tot de "ergheid" van een ramp -> media aandacht?
lekker dan.
Blijkbaar wel.....dat is dus iets wat ik ook niet snap.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:33 schreef robuust89 het volgende:
dus, het aantal doden staat direct in relatie tot de "ergheid" van een ramp -> media aandacht?
lekker dan.
Maar dat is toch ook logies? Al die doden, dat is hartstikke ernstug tog?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:38 schreef francis998 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.....dat is dus iets wat ik ook niet snap.
Ik dacht zelf aan het feit dat ze chili rijker zien dan haiti en dus minder hulpbevhoevend..maar ze letten niet duidelijk op de verwoesting maar alleen naar aantal doden.
En dat Haïti een van de armste landen ter wereld is en Chili niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:12 schreef Satsuma het volgende:
Ik geef sowieso nooit aan doelen voor mensen, maar wat wel heel duidelijk een verschil is tussen Chili en Haiti, is dat Chili erop voorbereid was en op zich een goed waarschuwings- en hulpverleningssysteem heeft en dat ook de huizen erop gebouwd zijn (deels dan, in de sloppenwijken niet).
lieve schat, hij maakte een grapjequote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:21 schreef francis998 het volgende:
@Stupendous, tuurlijk zoveel doden..is gigantisch erg.
Iig...ik volg dat evenement nog..aangezien redelijk wat latijnse artiesten langskomen om een liedje te zingen..kortom een gratis live optreden.
Ach, dit hebben we ook:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:33 schreef robuust89 het volgende:
lekker dan.
De top van de organisaties weten er wel raad mee: ze vullen hun eigen zakken schaamteloos.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:51 schreef Autidude het volgende:
Ik vind het niet erg om mensen te helpen, dat vind ik geweldig.. maar blindelings geld storten en dan ook nog eens denken dat je een verschil maakt... in deze wereld??? Meer dan de helft van dat geld wordt verneukt....
Tja, de top verneukt het geld. Ze kunnen niet met geld en macht omgaan. En kunnne de verleidingen niet weerstaan om zichzelf te goede te doen.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:17 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb ook geen geld gegeven hoor. Nederland heeft genoeg aan haar eigen financiële taken in deze periode van crisis. Daarnaast hebben we een vrij strenge winter gehad, dus extra stookkosten. Er zullen vast meer mensen zijn die bij een grote ramp denken: nu moeten we zeker de portemonnee trekken. Het is een hype geworden.
Liever lever ik een financiële bijdrage aan kleinschalige hulpprojecten, waarvan ik degenen die er aan deelnemen ook ken.
Tja, misschien dat Volkert dan nog iets goeds teweeg heeft gebracht....Al ontkent het PBC dat hij autisme heeft....quote:Op zondag 7 maart 2010 13:11 schreef Ferrobarr het volgende:
In het NRC dit weekend een artikel over het verband tussen autisme en criminaliteit. Essentie:
1. Sinds geopperd is dat Folkert van der G. autisme heeft, komt het vaker voor dat bij verdachten autisme aangevoerd wordt als reden voor het verminder toerekiningsvatbaar zijn.
Dat kijk ik niet raar van op.quote:2. Autisten houden zich in het algemeen beter aan de wet dan gemiddeld.
Zo ongeveer het meest lastig en glibberig onderwerp in de forensische psychologie is : de vrije wil irl dergelijk aandoeningen.quote:3. In gevallen waarin dat mogelijk niet het geval is zou het heel goed kunnen dat een andere (psychische) stoornis de verhoogde kans op een bepaald vergrijp verklaard.
Elektrotechniek. Veel wiskunde, het mooiste onderdeel hieruit wmb. Werk blijkt niet mogelijk, helaas. (studie blijkt ook voor geen meter aan te sluiten op de beroepspraktijk, intellecueel slechts een kleine fractie dan de studie zelf).quote:@EchtGaaf: mag ik vragen wat je gestudeerd hebt en wat voor werk je doet? Vast iets technisch, gezien de Fourier-reeks opmerking
Dat is ook een mooie studie en mogelijk kan je er veel meer mee. Gelukkig dat je toch mogelijkheden heb om in een leuke functie te werkenquote:Ik heb technische bedrijfskunde gedaan en ben nu IT Service Manager.
Ze zullen het je vast vergevenquote:@De rest: excuses dat ik wat doorsloeg m.b.t. mijn audio-fiep in mijn reacties hier.
Het aantal doden in het verkeer is al weer met 300 per jaar gedaaldquote:Op zondag 7 maart 2010 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, dit hebben we ook:
Vliegtuig valt neer: 9 doden, grote ophef.
Jaarlijks zo'n 1000 doden in verkeer, wat horen we daar over ?
Gelukkig dat het aantal verkeersdoden weer afgenomen is....quote:Op zondag 7 maart 2010 15:01 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het aantal doden in het verkeer is al weer met 300 per jaar gedaald
Maar het klopt wel wat je zegt, mensen willen dit niet horen, het verveelt ze. Nog erger zijn de 300 doden door sport elk jaar. Dat mag je niet zeggen omdat sport goed voor je is.
Ik ook, en daarna Rambo IV. Daarna The Godfather 1 en de helft van deel 2quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:13 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik zit Rambo III te kijken, die is op TV
"e:Op zaterdag 6 maart 2010 23:21 schreef francis998 het volgende:
[..]
@Stupendous, tuurlijk zoveel doden..is gigantisch erg.
[..]
quote:
Ik weet ook nog een heel efficient goed doel.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:11 schreef Ferrobarr het volgende:
Over geld:
Ik geef zelf wel vaak geld. Dat kan ik ook omdat ik "geld genoeg" heb. Ik heb een redelijk goede baan en geef zelf niet veel uit. Natuurlijk kan het zijn dat hulpverlening / goede doelen niet efficiënt en/of effectief werken, maar dat is voor mij geen excuus om dan maar niets te geven. Al moeten de effectiviteit en de efficiëntie natuurlijk wel goed bewaakt en gecontroleerd worden.
jezus man.. je lijkt wel autistisch!quote:Op zondag 7 maart 2010 15:10 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik ook, en daarna Rambo IV. Daarna The Godfather 1 en de helft van deel 2
Lag pas 5uur in m'n nest
quote:Op zondag 7 maart 2010 17:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
jezus man.. je lijkt wel autistisch!
Al wat van je broertje gehoord??
Helaasquote:Op zondag 7 maart 2010 23:55 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Mooi man!! jammer dat er voor jou niet zo iets is he? ff paar dagen weg en simsalabim floep!!
Het is de laatste tijd een stuk stiller, ja....quote:Op maandag 8 maart 2010 11:42 schreef francis998 het volgende:
wat een stilte..iedereen zeker druk aan 't werk...
quote:'Oppervlakkige gesprekken maken ongelukkig'
Uitgegeven: 8 maart 2010 12:12 /// Laatst gewijzigd: 8 maart 2010 12:11
AMSTERDAM – Mensen die veel oppervlakkige gesprekken voeren zijn vaker ongelukkig en eenzaam dan personen die veel van zichzelf blootgeven in conversaties. Dat beweren Amerikaanse wetenschappers in een nieuwe studie.
Onderzoekers van de Universiteit van Arizona lieten een groot aantal vrijwilligers hun dagelijkse gesprekken opnemen met een geluidsrecorder die op hun lichaam was bevestigd. Vervolgens analyseerden de wetenschappers 20.000 fragmenten van 30 seconden uit de conversaties die de proefpersonen hadden gevoerd. Ook moesten alle deelnemers aan het experiment een vragenlijst invullen waarmee werd gemeten hoe gelukkig ze waren.
Eenzaam
Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat proefpersonen die tevreden waren met zichzelf gemiddeld genomen 70 procent meer tijd besteedden aan het voeren van gesprekken, dan de mensen die zich ongelukkig voelden. Zij brachten in verhouding meer tijd alleen door.
Opvallend was ook dat de gelukkige proefpersonen veel van zichzelf bloot gaven in de conversaties, zodat de gesprekken meer inhoud kregen. De ongelukkige deelnemers aan het experiment spraken juist vooral over koetjes en kalfjes tijdens hun interacties met anderen, zo bleek uit de opnames.
Sociale contacten
De volledige resultaten van het experiment zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Psychological Science. Volgens de onderzoekers suggereert de studie dat diepzinnige gesprekken mensen een gelukkig gevoel geven. “Deze bevindingen wijzen er op dat een gelukkig leven bestaat uit veel sociale contacten en diepzinnige interacties”, verklaart hoofdonderzoeker Matthias Mehl in de Britse krant The Daily Telegraph.
Wat is dat, werk?quote:Op maandag 8 maart 2010 11:42 schreef francis998 het volgende:
Ik ben niet ongelukkig, maar zou het wel worden als ik inhoudelijke gesprekken moest gaan voeren ipv oppervlakkige om de simpele reden dat ik niet weet hoe ik die inhoudelijke gesprekken moet gaan voeren.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:22 schreef Stupendous76 het volgende:
Vind het bericht eigenlijk wel hier passen:
[..]
mooi zoquote:Op maandag 8 maart 2010 14:25 schreef Autidude het volgende:
Ik heb net belastingaangifte gedaan met MEE en ik krijg gewoon 1500 euro terug!
Ik hoop dat ik dat mag houden en gebruiken om mijn huisje in te richten.
EUH.. Dat geld is dus niet voor mij heh.. de zonneschijn komt pas over 5 jaar, hoop ik.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
mooi zo. Zie je na..regen(sneeuw) komt zonneschijn
ach...je kan er tenminste wat mee doen..zei het een schuld deels mee betalen, of je huis inrichten..het is niet zo dat het nergens voor gaat kunnen gebruikenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:01 schreef Autidude het volgende:
[..]
EUH.. Dat geld is dus niet voor mij heh.. de zonneschijn komt pas over 5 jaar, hoop ik.
Ik ga alleen vragen of ik die 1500 mag gebruiken voor mijn huis, maar ik ga er niet vanuit dat het mag.
Ik denk dat ik de mijne daar ook maar eens laat invullenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:25 schreef Autidude het volgende:
Ik heb net belastingaangifte gedaan met MEE en ik krijg gewoon 1500 euro terug!
Goed plan.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de mijn daar ook maar eens laat invullen
Ze tonen wel aan dat er een relatie ligt tussen geluksgevoel en gesprekslengte/-intensiteit, maar welk verband is niet duidelijk. Ze stellen wel dat je gelukkig wordt van meer gesprekken, maar misschien is het wel andersom, dat als je gelukkiger bent je dus bereid bent meer tijd te investeren in een ander. Lijkt me ook niet onlogisch.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:22 schreef Stupendous76 het volgende:
Vind het bericht eigenlijk wel hier passen:
[..]
Heb jij een zo'n handige pa?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goed plan.
* tijnbrein roept heel hard papa kom eens helpen met invullen
Ik doe het zelf en krijg altijd wat terug al zal dat dit jaar wel gaan veranderen aangezien de belastingwetgeving behoorlijk verandert is.quote:
tja..die laatste optie lijkt me dus ook heel logisch, en dat heb ik zelf gemerkt, de dagen dat ik me beter voel..heb ik meer zin in contact, en dus loopt het contact soepeler, en dat zorgt ervoor dat je er een goed gevoel aan overhoudt..en zo gaat het balletje telkens rond..quote:Op maandag 8 maart 2010 19:03 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ze tonen wel aan dat er een relatie ligt tussen geluksgevoel en gesprekslengte/-intensiteit, maar welk verband is niet duidelijk. Ze stellen wel dat je gelukkig wordt van meer gesprekken, maar misschien is het wel andersom, dat als je gelukkiger bent je dus bereid bent meer tijd te investeren in een ander. Lijkt me ook niet onlogisch.
Dat heb ik ook gemerktquote:Op maandag 8 maart 2010 21:42 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik doe het zelf en krijg altijd wat terug al zal dat dit jaar wel gaan veranderen aangezien de belastingwetgeving behoorlijk verandert is.
Elektrotechniek lijkt mij een mooie studie. Een van de "echte" vakgebieden voor het toepassen van wiskunde (net als bv. econometrie). Jammer dat je zo moeilijk werk kunt vinden in je vakgebied.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Elektrotechniek. Veel wiskunde, het mooiste onderdeel hieruit wmb. Werk blijkt niet mogelijk, helaas. (studie blijkt ook voor geen meter aan te sluiten op de beroepspraktijk, intellecueel slechts een kleine fractie dan de studie zelf).
[..]
Die studie was wel ok; van alles wat. Vandaar dat ik nog net iets weet van Fourier reeksen of La Place transformaties. Ik denk wel eens of ik het niet leuker gevonden zou hebben om meer een diepte-studie te doen. Baan: ik heb op zich een goede baan, al stoot ik hier nog wel regelmatig mijn hoofd.quote:Dat is ook een mooie studie en mogelijk kan je er veel meer mee. Gelukkig dat je toch mogelijkheden heb om in een leuke functie te werken![]()
Ja! Heb jij eigenlijk nog plannen totdat je nieuwe studie begint?quote:Op maandag 8 maart 2010 11:42 schreef francis998 het volgende:
De studie is prachtig, zonder meer. Maar het werk sluit voor geen meter aan. Er is haast geen bedrijf te vinden waar je de kennis redelijk kan toepassen, een enkel bedrijf daargelaten. Er zijn weinig bedrijven die intensief R&D bedrijven. En als ze er al zijn, dan kom je er niet tussen. Het sterft vandaag de dag van de hoger opgeleiden.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Elektrotechniek lijkt mij een mooie studie. Een van de "echte" vakgebieden voor het toepassen van wiskunde (net als bv. econometrie). Jammer dat je zo moeilijk werk kunt vinden in je vakgebied.
Ach weet je, het is ook beetje van het gras bij de buren. Maar in Nederland vind ik dat je weinig tot niets hebt aan een diepte studie. de kans dat je bij een Philips op een R&D komt is de kans dat je de loterij wint. Je raakt al gauw in baantjes verzeild waar je bar weinig aan die kennis hebt.quote:Die studie was wel ok; van alles wat. Vandaar dat ik nog net iets weet van Fourier reeksen of La Place transformaties. Ik denk wel eens of ik het niet leuker gevonden zou hebben om meer een diepte-studie te doen.
Erg gelukkig voor je dat je een goede baan hebt. Ik begrijp best dat je je hoofd stoot in deze maatschappij waarin het sociale geneuk steeds belangrijker wordt.quote:Baan: ik heb op zich een goede baan, al stoot ik hier nog wel regelmatig mijn hoofd.
[..]
Emm...nee. Alleen rustig aan doen..en k denk door blijven gaan naar de psych voor een tijdje..aangezien er een aantal dingen niet helemaal lekker gaan(meer dan 5 jaren) waaronder het sociale..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
[..]
Ja! Heb jij eigenlijk nog plannen totdat je nieuwe studie begint?
Heel eenvoudig: maak het hun probleem.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag ik ook even spuien over bureaucratieIk snap er geen drol van
Vandaag een dakloze man aan de balie, op straat gezet door zijn familie, komt om in de schulden, legitimatie verlopen. Heeft een briefadres nodig om bijzondere bijstand voor nieuwe legitimatie aan te vragen (want met legitimatie komt hij in aanmerking voor bijstand, een kamer etc.) en eigenlijk wilde ze hem geen briefadres geven omdat hij geen legitimatie heeftNu goed dat wordt nu wel geregeld, over maar liefst 2 hele weken! Ondertussen zwerft die man rond. Heb de hele SD afgebeld, niemand die hem kan/wil helpen.
Daar krijg ik zón naar gevoel bij.. Wil m graag helpen en alle klanten die ik krijg trouwens.
Die man ging weg met de woorden dat ik zeker in de hemel terecht kom ondanks dat ik m niet kon helpen, omdat ik m serieus nam en mijn best deed voor m, ik ben een goeie meisjeIk geloof niet maar t is wel een compliment..
Later mijn moeder nog gebeld hoe ze zo'n vicieuze cirkel aanpakken in haar gemeente. Antwoord ze, die mensen liegen allemaal, die hebben heus wel geld en een slaapplek.
Nee met díe instelling kom je ver! Vind er al genoeg wantrouwen in de wereld. Maar nu weet ik ook wel dat ik een overgevoelige naieve muts ben.. maar toch
Eigenlijk wou ik jou ook meenemen in mijn post als vergelijking met die aardige man van de schuldhulpverleningquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Vandaag een dakloze man aan de balie, op straat gezet door zijn familie, komt om in de schulden, legitimatie verlopen. Heeft een briefadres nodig om bijzondere bijstand voor nieuwe legitimatie aan te vragen (want met legitimatie komt hij in aanmerking voor bijstand, een kamer etc.) en eigenlijk wilde ze hem geen briefadres geven omdat hij geen legitimatie heeftNu goed dat wordt nu wel geregeld, over maar liefst 2 hele weken! Ondertussen zwerft die man rond. Heb de hele SD afgebeld, niemand die hem kan/wil helpen.
Daar krijg ik zón naar gevoel bij.. Wil m graag helpen en alle klanten die ik krijg trouwens.
Die man ging weg met de woorden dat ik zeker in de hemel terecht kom ondanks dat ik m niet kon helpen, omdat ik m serieus nam en mijn best deed voor m, ik ben een goeie meisjeIk geloof niet maar t is wel een compliment..
Later mijn moeder nog gebeld hoe ze zo'n vicieuze cirkel aanpakken in haar gemeente. Antwoord ze, die mensen liegen allemaal, die hebben heus wel geld en een slaapplek.
Nee met díe instelling kom je ver! Vind er al genoeg wantrouwen in de wereld. Maar nu weet ik ook wel dat ik een overgevoelige naieve muts ben.. maar toch
Ook gedaan. Punt is dat ik niet kan zeggen tegen die man dat hij daar moet zijn want ze doen t loket gewoon niet open. LdH heeft toestemming nodig van de sociale dienst voor ze hem permanent laten blijven, en voor de nachtopvang moet betaald worden (het is een klein bedrag maar toch..)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Heel eenvoudig: maak het hun probleem.
Nadeel: het is zo gemakkelijk om het dan te 'laten' verslonzen, waardoor die man toch de pineut blijft. En niet goed voor je eigen geweten. Misschien kan je het adres van bijvoorbeeld de daklozenopvang of het Leger des Heils doorgeven?
Wat ontzettend lief van je autiquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:42 schreef Autidude het volgende:
[..]
Eigenlijk wou ik jou ook meenemen in mijn post als vergelijking met die aardige man van de schuldhulpverleningJij bent echt heel goed!!
Daarom zei die man dat ook
![]()
Je hebt geen idee hoe verademend het is om in al die ellende en vreselijk onmenselijke kantoorrobots (het wordt vanzelf 5 uur) zo af en toe eens een écht mensen mens en meeleef'er tegen te komen.
Dat is ook bijna praktisch de enige vorm van hoop... Ik was vanmorgen helemaal pissed off, en toen ook nog dat formulier open en bloot zichtbaar + alle spanning voor dat gesprek, maar die kerel was gewoon nog beter dan mijn psych!![]()
Echt waar, jij bent heel goed! Uitzonderlijk goed.. En ik wil dus zorgen dat dat allemaal veel beter wordt in de toekomst, voor iedereen.. want het is belachelijk! Het is echt een groot probleem en gewoon absurd, onmenselijk en keihard. En dan gaat er zo'n muppet undercover in Nederland een beetje "problemen" aankaarten.. Laat ze eens undercover gaan in de wereld van de sociale problemen en armoede en incasso of uitzendbureau's die over ruggen gaan etc etc..
Real life soaps zijn hip! Ik opper al jaren dat als je mij met een headcam uitrust je een TV hit krijgt van jewelste en je niet weet wat je meemaakt.. Maar ik wil niet met mijn kop op TV of in de Media.. Zelfs mijn boek zal onder een pseudoniem verschijnen (als)
Maar het is echt waar! En voor Autisten zelfs nog dubbelop!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:47 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wat ontzettend lief van je auti
Ik verbaas mij er ook over. Moet je nagaan, ik werk al 8 jaar voor de gemeente en nu 3,5 jaar voor de sociale dienst. En ik maak dat soort dingen zo dikwijls mee.. Ik kan er gewoon héél slecht mee omgaan. Maar ik merk wel, dat ik, tussen al die agressieve klanten en vervelende collega's (we hebben een nieuwe telefoondienst die de klanten 6 keer doorverbinden omdat ze die mensen kwijt willen *zucht*) door, heel veel energie krijg van dít soort klanten die gewoon sympathiek blijven, hulp nodig hebben én aannemen. Dan is mijn hele dag weer goed als ik daar wat voor kan betekenen!
Lastige zaken. Wanneer neem je iemand serieus met een hulpvraag en wanneer moet je rekening houden dat je gepiepeld wordt... Want dat gebeurt natuurlijk ook helaas. Het blijft gemeenschapgeld, opgebracht van de belastingbetalende burger. En die lasten zijn erg hoog vandaag de dag. Merk ik ook steeds weer.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Jaquote:
Regels zijn regels is de autistische versie. In werkelijkheid kan er flexibel met regels worden omgegaan. Het klinkt als een interessante baan die je hebt. Mijn werkzaamheden zitten ook een beetje in die hoek, maar dan meer op het financiële vlak.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Regels zijn regels maar het is niet zo dat wij allemaal zo perfect zijn dat we ons perfect aan de regels houden en ons niets te verwijten valt.
Ik ben braaf. Ik rijd nooit zwart, ik lieg nooit, ik steel nooit en ik pest nooit. Toch kan ik de dingen goed verkloten. En dan ben ik verdomde blij dat er iemand is aan de andere kant om mij op te vangen.
Of dit nu de overheid of mijn partner is. Bovendien denk ik nog steeds dat ik t verschil kan maken, en behandel ik mensen zoals ik zelf behandeld had willen worden.
En ik zou nóóit argwanend behandeld willen worden omdat men denkt dat ik de boel bedrieg.
In de werkelijkheid wordt er maar heel zelden flexibel met regels omgegaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:34 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Regels zijn regels is de autistische versie. In werkelijkheid kan er flexibel met regels worden omgegaan. Het klinkt als een interessante baan die je hebt. Mijn werkzaamheden zitten ook een beetje in die hoek, maar dan meer op het financiële vlak.
Er valt nog veel winst te behalen in mijn werk als ik wat beter zou kunnen praten in groepen. Mijn uiteindelijke doel is een levenspartner vinden. Ik kan mijn eigen boontjes doppen, maar merk wel dat leeftijdsgenoten/collega’s een stuk verder zijn qua sociale vaardigheden. Zelf ben ik vrij snel door mijn gespreksstof heen en/of ik stel mensen vaak dezelfde vragen.
1) Dingen worden dan te ingewikkeldquote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
In de werkelijkheid wordt er maar heel zelden flexibel met regels omgegaan.
Of als je teveel buiten de regels doet wordt je ooit afgevoerd. Wegens bezuinigingen of zo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:56 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
1) Dingen worden dan te ingewikkeld
2) mensen moeten nadenken
3) Kost te veel tijd
4) Veel klanten herhalen wat ze te zeggen hebben en wat hun gezegd wordt en dat is vervelend
5) Gaat af van de (rook)pauzes
5 prima redenen om een klant níet buiten de regels om te helpen
Dankjequote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:04 schreef Cassandra87 het volgende:En tijn
Vergeten: Ik duim dat je mag blijven
mooi nieuws!
Snel noemt hij datquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En ik heb vanaf maandag weer een eigen brievenbus. Best snel aangezien mijn brievenbus al sinds oud en nieuw kapot is.
Ja heel snel.quote:
Filosoofquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja heel snel.Wat is nu 2,5 maanden op een mensenleven
Nog nietquote:
een tekort aan slaap kan veel invloed hebben..probeer anders is wat meer te slapen..misshien dat dingen dan wat beter lopen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
MBT regels, ik probeer mezelf er zo goed mogelijk aan te houden, stop altijd netjes voor een stoplicht terwijl andere fietsers gewoon hard doorrijden enzo.
Wat ik wel merk is dat, ondanks dat ik zoveel mogelijk netjes probeer te doen, er altijd wel iets fout gaat, wat ik me dan enorm aantrek ook al is het dan vrijwel altijd iets waar ik zelf niks aan kan doen.
Het enige waar ik enorm mee zit is dat ik op het moment eigenlijk gewoon langzaamaan in een burn-out begin te raken, ben ik bang, soms kost alles zo veel moeiteMisschien ligt het ook wel aan het tekort aan slaap dat ik heb.
Misschien klinkt het gek. Maar zeg gewoon tegen dat meisje dat je haar leuk vindt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:20 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Wat ik trouwens ook extreem vervelend vind is dat ik een meisje leuk vindt, en zij mij denk ik ook wel, maar ik ben bang om er op af te stappen, ik heb ook het idee dat ze al met iemand heeft... Heeft iemand tips? Want ik vind haar best leuk en ken haar ook al een aantal jaar.
hier ben ik het dus grotendeels mee eens. Je zit te twijfelen..en de enige manier om uit die twijfels te komen is te vragen of ze al een vriend heeft..en van daaruit kijken welke stappen je wel/niet kan nemen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:28 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Misschien klinkt het gek. Maar zeg gewoon tegen dat meisje dat je haar leuk vindt.
Je weet niet of ze al verkering heeft. Je denkt dat alleen. Vraag haar dan gewoon..
Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze al verkering heeft of dat ze je niet leuk vindt. Dat is heel akelig.
Maar niet weten waar je aan toe bent, is misschien vervelender.........
Dingen die anderen zeggen kan ik me ook wel goed herinneren. Hoewel van mijn kindertijd herinner me niks..maar vanaf mijn 13e en kleine dingen van ervoor..sommige dingen herinner ik me als een foto maar anderen helemaal niet meer.quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:04 schreef Satsuma het volgende:
Grappig dat jij je zoveel herinnert Francis, ik heb nl. helemaal geen echte herinnerigen. Ik herinner me alles net zoals iemand me iets verteld heeft, dus alsof het niet over mezelf gaat en zonder smaak, geur, kleur etc. Als ik het me al herinner. Wat ik me herinner komt ook vaak van foto's of verhalen van anderen over hoe iets gebeurd is. Maar dingen die mensen zeggen vergeet ik dan weer niet.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
MBT regels, ik probeer mezelf er zo goed mogelijk aan te houden, stop altijd netjes voor een stoplicht terwijl andere fietsers gewoon hard doorrijden enzo.
Wat ik wel merk is dat, ondanks dat ik zoveel mogelijk netjes probeer te doen, er altijd wel iets fout gaat, wat ik me dan enorm aantrek ook al is het dan vrijwel altijd iets waar ik zelf niks aan kan doen.
Het enige waar ik enorm mee zit is dat ik op het moment eigenlijk gewoon langzaamaan in een burn-out begin te raken, ben ik bang, soms kost alles zo veel moeiteMisschien ligt het ook wel aan het tekort aan slaap dat ik heb.
Inderdaad. Enige nadeel: ik hoor/zie/ervaar het meestal in een andere context dan de rest.quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dingen die anderen zeggen kan ik me ook wel goed herinneren. Hoewel van mijn kindertijd herinner me niks..maar vanaf mijn 13e en kleine dingen van ervoor..sommige dingen herinner ik me als een foto maar anderen helemaal niet meer.
Verder tja..wat andere zeggen kan ik me ook goed herinneren, en woorden van anderen die kunnen me zo gigantisch bij blijven..soms onthou ik zelfs de woorden zoals anderen ze gebruiken.
dat is lastig..maar ach..ik heb dat ook weleens..maar goed...ik ga nu pitten..mag morgen ff de stad in..hopelijk lekker zonnetje..quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Inderdaad. Enige nadeel: ik hoor/zie/ervaar het meestal in een andere context dan de rest.
Zeker, regels zijn sowieso lastig. Maar als iedereen gewoon eerlijk zou zijn, dan waren een boel procedureregels niet nodig.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:41 schreef krakkemieke het volgende:
EchtGaaf, ik zie de klacht van Cassandra meer als een klacht tegen stomme regels.
Als een gescheiden vrouw een aanvraag voor bijstand indient, moet ze daar vaak maanden op wachten. Waar moet je dan ondertussen wonen of van leven als je zelf geen inkomen hebt?
En als je geen geld hebt, waar moet je dan je eventuele huis mee inrichten?
Ik hoop het voor je dat je er kan blijven. Niks is zo slopend als onzekerheid. Ik kan er niet tegen iig, ik ben er aan kapot gegaan om steeds "aub" te moeten spelen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:23 schreef tijnbrein het volgende:
Er is misschien een kans dat ik nog langer kan blijven waar ik nu werkIk heb iig werk tot eind april.
daarna is nog maar de vraag.
Doe je zelf niet tekort. Onderschat je taak niet, het is superzwaar zoals ik dit inschat.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
.. Ik ben balie-muts. Ik doe al meer dan wat ik hoor te doen. En ik voel me er goed bij, wilde alleen dat ik meer kon bereiken.
Is trajectbegeleider bij een gemeente niet iets voor jou? Dat is een functie in de sociale zekerheid en dan ga je ook bij werkgevers langs.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien is een begeleidende functie wel wat voor mijOm die mensen hierin bij te staan. Laten we wel wezen.. Ik ben balie-muts. Ik doe al meer dan wat ik hoor te doen. En ik voel me er goed bij, wilde alleen dat ik meer kon bereiken.
Wat ik wél ga doen is deze week langs t LdH, uit nieuwsgierigheid, navragen waar mensen verblijven en wat het LdH kan betekenen. Als ik dit met eigen ogen zie ben ik wellicht ook beter in staat om me in te leven en mensen door te verwijzen
Ik heb een bloedhekel aan mensen die zich in het verkeer niet aan de regels houden. Van mag een zero tolerance gerustquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ach hoeveel mensen krijgen in dit verwerpelijk systeem hun wensbaan?quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:40 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Is trajectbegeleider bij een gemeente niet iets voor jou? Dat is een functie in de sociale zekerheid en dan ga je ook bij werkgevers langs.
Wat doe je op dit moment eigenlijk om aan (ander) werk te komen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach hoeveel mensen krijgen in dit verwerpelijk systeem hun wensbaan?
Kansloos. Opgegeven.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:47 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wat doe je op dit moment eigenlijk om aan (ander) werk te komen?
ik snap wel dat je opgeeft, maar op deze manier bereik je helemaal niet wat je wilt, als je al iets wilt bereiken.quote:
Dat nut is er meestal niet. Een deel van de mensen heeft niet de capaciteiten om dingen te veranderen. Een ander deel wil niet. En nog een ander deel wil wel, maar stuit op regels en mensen die niet willen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:49 schreef francis998 het volgende:
bureacratie..zorgt grotendeels voor hele hoop gerompslom, en van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Soms vraag ik me echt af wat voor nut die hele rompslomp heeft.
Ik herken dit. Ik heb zelf op verkiezingsavond (gemeenteverkiezingen) na de uitslagen nog een een of andere documentaire gekeken over straatbendes in Rio de Janero die tijdens een inval zelfs een politiehelicopter uit de lucht haalden. De politieagenten op de grond zagen dat en waren verbijsterd en angstig. => fliperdeflip bij mij en slecht kunnen slapen.quote:[..]
Gisterenavond ff helemaal geflipt..ik zag een plaatje van een steungroep voor dieren..waarbij er een of andere malloot van een zwerfkat zonodig de staart eraf heeft moeten halen..en daardoor eindigde ik helemaal overstuur..en mijn moeder probeerde er weer over te praten..wat mij alleen nog meer overstuur maakt..maar nee..hoor dat snapte ze dus niet..dus uiteindelijk gigantisch overstuur geprobeert te gaan slapen..wat dus gigantische moeite heeft gekost...
en vanmorgen rond 12 uur maakt ze me wakker...tot hoe laat ben je van plan te slapen..en ik denk bij mezelf..tot zo laat als ik wil...en zij van ja..maar dat is niet normaal. Ja..maar ik heb toch niks te doen..dus wat is er dan mis met de hele dag in bed liggen ofzo...ik verveel me toch..in bed of uit bed. Maar het is dus niet normaal dat ik me verveel..volgens haar..
sorry voor dit hele verhaal..maar ik sta op het punt te flippen..
Voldoende slaap is voor mij erg belangrijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
quote:
Wat goed!!!quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:54 schreef robuust89 het volgende:
Ken je die grap van robuust die naar het jeugdriagg ging voor een "sociale vaardigheidstraining" in groepsverband? (ja ik denk, daar kan ik wat aan hebben)
hij werd doorverwezen
goed, op naar MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE![]()
enne, me begeleidster van school gaat kijken of ze wat voor me kan regelen m.b.t. huisvesting
ik merk ook dat ik meer "groei"niet alleen in de breedte (sportschool jong!
) maar ook kwa skills en perceptie
Wat zijn je stats?quote:ik merk ook dat ik meer "groei"niet alleen in de breedte (sportschool jong!
) maar ook kwa skills en perceptie
quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:36 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Dat nut is er meestal niet. Een deel van de mensen heeft niet de capaciteiten om dingen te veranderen. Een ander deel wil niet. En nog een ander deel wil wel, maar stuit op regels en mensen die niet willen.
Het is mij persoonlijk een compleet raadsel hoe grote organisaties kunnen functioneren.
[..]
Ik herken dit. Ik heb zelf op verkiezingsavond (gemeenteverkiezingen) na de uitslagen nog een een of andere documentaire gekeken over straatbendes in Rio de Janero die tijdens een inval zelfs een politiehelicopter uit de lucht haalden. De politieagenten op de grond zagen dat en waren verbijsterd en angstig. => fliperdeflip bij mij en slecht kunnen slapen.
M.b.t. je moeder:ik kan me voorstellen dat ze zich dat afvraagt. Ik denk persoonlijk dat het wel goed is om een duidelijke invulling van je leven te hebben.
[..]
Voldoende slaap is voor mij erg belangrijk.
[..]
Dit klinkt niet echt goed. Zie je jezelf nooit meer werken? De indruk die ik van je heb isd dat je best slim bent. Er zou toch ergens iets moeten zijn waar je je wel thuis zou moeten kunnen voelen.
[..]
Wat goed!!!
[..]
Wat zijn je stats?
Verhuizen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Gezocht bij stichting mee,consulenten die een opleiding willen doen. Ga wel reageren denk ik,alleen jammer dat het in zuid holland is
Oké dan.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Heb net zelf een huis gekocht in almere en woon parttime bij mijn vriend in amsterdam,niet echt een optie -op dit moment-
ben hard op weg..quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach hoeveel mensen krijgen in dit verwerpelijk systeem hun wensbaan?
Dat heb ik soms ook wel. Best raar.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:38 schreef francis998 het volgende:
wow...weer bijgelezen. Heel wat nieuw leesvoer erbij..in ongeveer 4 uurtjes tijd..
@ cassandra
Om heel eerlijk te zijn vindt ik het super knap hoe jij in de "hulpverling" zit en alle moeite die je doet. Het heeft wel veel invloed dat je het naar je zin hebt daar bij die baan.
En verder..ga vooral zo door..dan krijg je ipv van vijanden juist klanten! Want heel veel balie mutsen die maken van klanten vijanden. En zoals we het op zijn latijns zeggen op deze manier heb je al een aardig deel van je trap naar de hemel opgebouwd ipv. richting de duivel![]()
![]()
@ tijn
Ach...mijn moeder werkte vroeger in de hulpverling..en is super goed met papieren, belasting en al die soort zaken...en ze weet prima hoe ze een pc aan en uit doet..maar soms is de simpele technologie toch iets te veel.
Nu we het toch over regels hebben, regels zijn flexibel te interpreteren en na te leven, maar uit mijn persoonlijke ervaring is het beter als de regels kei-hard(sterk) zijn, in de zin dat ze super duidelijk zijn.
Want dan kan ik als voorbeeld mijn mbo opleiding examens(proeven van bekwaamheid, competentiegerich leren) nemen, aan het eind moest je op je stage een eindproject maken, toevallig zat ik op de locatie rotterdam en een andere stagair van dezelfde school alleen ander filiaal van de school in amsterdam van het stagebedrijf, dus kwamen we op het geweldige idee samen het project te doen. Daarna opdrachten ingeleverd met bijbehorend materiaal..en daarna reflectieverslagen zowat samen gemaakt(was toch allemaal bullshit) en bij hem werdt alles goedgekeurd en bij mij de helft afgekeurd..onzin toch..het is een examen..je krijg er mede een diploma door...dus ik heb daarna 2 weken van mijn vrije tijd moeten opofferen om het wel in orde te maken, omdat ze het bij mijn filiaal niet goed genoeg vonden..en bij zijn filiaal dus wel.
Alleen omdat de regels super vaag waren, zoiets van een leerling moet een functioneel ontwerp kunnen maken..maar nergens een richtlijk van waaraan het moet voldoen..kortom ieder oordeeld volgens eigen beleving/standaard/norm.
Verder is mijn moeder het beste voorbeeld van flexibel met regeltjes omgaan..mijn moeder heeft al jaren niet breed geleefd(zie wao icm uitkering) dus heeft ze zich voor eigen belang verdiept in belasting en dat soort dingen..en heeft ze vele mensen geholpen ermee, om de dingen zo te regelen dat je de wet niet overtreedt, maar toch een extra kan pakken waar veel mensen hem niet zouden zien..waardoor wij het toch wat beter hebben gehad...
En tja..al die sociale zaken enzo..die maken overal een zooitje van...eerst problemen rondom de toekenning bijzondere bijstand..had hem toegekend gekregen maar kreeg maar de helft van waar ik recht op had..daarna trekken ze het weer terug..enz.
En ik ben toen ingesteld voor een team exit, een team van een psych en medewerkers van sozawe die contact zouden opnemen met mij..en via mijn officiele psych info zouden inwinnen..maar ik weet niet wat er is gebeurd, heb nu ongeveer 6 maanden later nog niks gehoord..ik zelf heb er geen problemen mee, ik heb me netjes aan de regeltjes gehouden..maar het is hun fout..
![]()
@ tijn
dat wat jij hebt met nutteloze dingen onthouden heb ik met situaties en dingen..ik kan een gebeurtenis van ruim 8 jaar terug...nog steeds perfect herinneren..en dan vooral de omgeving en wie daar waren en soms is dat super irritant..vooral met het vergeven en vergeten gedoe..ik vergeef maar deels..doordat ik niet vergeet
en doordat ik maar deels vergeef kan ik ook niet vergeten
Dat hoop ik ookquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je dat je er kan blijven. Niks is zo slopend als onzekerheid. Ik kan er niet tegen iig, ik ben er aan kapot gegaan om steeds "aub" te moeten spelen.
Als je hetzelfde werk kan blijven doen, dan is het erg mooi voor je. Ik vind je wel een kwaliteitsmannetje, uitermate geschikt voor dit type werk.
En volgens mij is het werk ook nog eens in de buurt en dan ook nog eens werk in een branche dat volgens mij niet eens zo conjunctuurgevoelig is.
En natuurlijk kan je ook uitstralen dat je positieve ambities hebt en ene vak van wilt maken. Dat merken ze zo....
danku!quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:36 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Wat goed!!!
[..]
Wat zijn je stats?
Dat is jammer. Hoe lang speelt dit al, en wat voor werk zou je willen doen?quote:
Volgens mij ben je dan wel een lichtgewicht ja, ik ben 1.88 ongeveer en weeg nu 87 kilo, dat moet zo'n 82 kilo zijn.. Dat is ongeveer wel het juiste gewicht voor onze lengte, geloof ik.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:09 schreef robuust89 het volgende:
[..]
danku!![]()
met mijn 1.90 lengte weeg ik 76 kilo schoon aan de haak![]()
moet misschien wel wat meer eten, kan ik gebruiken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |