mooi zoquote:Op maandag 8 maart 2010 14:25 schreef Autidude het volgende:
Ik heb net belastingaangifte gedaan met MEE en ik krijg gewoon 1500 euro terug!
Ik hoop dat ik dat mag houden en gebruiken om mijn huisje in te richten.
EUH.. Dat geld is dus niet voor mij heh.. de zonneschijn komt pas over 5 jaar, hoop ik.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
mooi zo. Zie je na..regen(sneeuw) komt zonneschijn
ach...je kan er tenminste wat mee doen..zei het een schuld deels mee betalen, of je huis inrichten..het is niet zo dat het nergens voor gaat kunnen gebruikenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:01 schreef Autidude het volgende:
[..]
EUH.. Dat geld is dus niet voor mij heh.. de zonneschijn komt pas over 5 jaar, hoop ik.
Ik ga alleen vragen of ik die 1500 mag gebruiken voor mijn huis, maar ik ga er niet vanuit dat het mag.
Ik denk dat ik de mijne daar ook maar eens laat invullenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:25 schreef Autidude het volgende:
Ik heb net belastingaangifte gedaan met MEE en ik krijg gewoon 1500 euro terug!
Goed plan.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de mijn daar ook maar eens laat invullen
Ze tonen wel aan dat er een relatie ligt tussen geluksgevoel en gesprekslengte/-intensiteit, maar welk verband is niet duidelijk. Ze stellen wel dat je gelukkig wordt van meer gesprekken, maar misschien is het wel andersom, dat als je gelukkiger bent je dus bereid bent meer tijd te investeren in een ander. Lijkt me ook niet onlogisch.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:22 schreef Stupendous76 het volgende:
Vind het bericht eigenlijk wel hier passen:
[..]
Heb jij een zo'n handige pa?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goed plan.
* tijnbrein roept heel hard papa kom eens helpen met invullen
Ik doe het zelf en krijg altijd wat terug al zal dat dit jaar wel gaan veranderen aangezien de belastingwetgeving behoorlijk verandert is.quote:
tja..die laatste optie lijkt me dus ook heel logisch, en dat heb ik zelf gemerkt, de dagen dat ik me beter voel..heb ik meer zin in contact, en dus loopt het contact soepeler, en dat zorgt ervoor dat je er een goed gevoel aan overhoudt..en zo gaat het balletje telkens rond..quote:Op maandag 8 maart 2010 19:03 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ze tonen wel aan dat er een relatie ligt tussen geluksgevoel en gesprekslengte/-intensiteit, maar welk verband is niet duidelijk. Ze stellen wel dat je gelukkig wordt van meer gesprekken, maar misschien is het wel andersom, dat als je gelukkiger bent je dus bereid bent meer tijd te investeren in een ander. Lijkt me ook niet onlogisch.
Dat heb ik ook gemerktquote:Op maandag 8 maart 2010 21:42 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik doe het zelf en krijg altijd wat terug al zal dat dit jaar wel gaan veranderen aangezien de belastingwetgeving behoorlijk verandert is.
Elektrotechniek lijkt mij een mooie studie. Een van de "echte" vakgebieden voor het toepassen van wiskunde (net als bv. econometrie). Jammer dat je zo moeilijk werk kunt vinden in je vakgebied.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Elektrotechniek. Veel wiskunde, het mooiste onderdeel hieruit wmb. Werk blijkt niet mogelijk, helaas. (studie blijkt ook voor geen meter aan te sluiten op de beroepspraktijk, intellecueel slechts een kleine fractie dan de studie zelf).
[..]
Die studie was wel ok; van alles wat. Vandaar dat ik nog net iets weet van Fourier reeksen of La Place transformaties. Ik denk wel eens of ik het niet leuker gevonden zou hebben om meer een diepte-studie te doen. Baan: ik heb op zich een goede baan, al stoot ik hier nog wel regelmatig mijn hoofd.quote:Dat is ook een mooie studie en mogelijk kan je er veel meer mee. Gelukkig dat je toch mogelijkheden heb om in een leuke functie te werken![]()
Ja! Heb jij eigenlijk nog plannen totdat je nieuwe studie begint?quote:Op maandag 8 maart 2010 11:42 schreef francis998 het volgende:
wat een stilte..iedereen zeker druk aan 't werk...
De studie is prachtig, zonder meer. Maar het werk sluit voor geen meter aan. Er is haast geen bedrijf te vinden waar je de kennis redelijk kan toepassen, een enkel bedrijf daargelaten. Er zijn weinig bedrijven die intensief R&D bedrijven. En als ze er al zijn, dan kom je er niet tussen. Het sterft vandaag de dag van de hoger opgeleiden.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Elektrotechniek lijkt mij een mooie studie. Een van de "echte" vakgebieden voor het toepassen van wiskunde (net als bv. econometrie). Jammer dat je zo moeilijk werk kunt vinden in je vakgebied.
Ach weet je, het is ook beetje van het gras bij de buren. Maar in Nederland vind ik dat je weinig tot niets hebt aan een diepte studie. de kans dat je bij een Philips op een R&D komt is de kans dat je de loterij wint. Je raakt al gauw in baantjes verzeild waar je bar weinig aan die kennis hebt.quote:Die studie was wel ok; van alles wat. Vandaar dat ik nog net iets weet van Fourier reeksen of La Place transformaties. Ik denk wel eens of ik het niet leuker gevonden zou hebben om meer een diepte-studie te doen.
Erg gelukkig voor je dat je een goede baan hebt. Ik begrijp best dat je je hoofd stoot in deze maatschappij waarin het sociale geneuk steeds belangrijker wordt.quote:Baan: ik heb op zich een goede baan, al stoot ik hier nog wel regelmatig mijn hoofd.
[..]
Emm...nee. Alleen rustig aan doen..en k denk door blijven gaan naar de psych voor een tijdje..aangezien er een aantal dingen niet helemaal lekker gaan(meer dan 5 jaren) waaronder het sociale..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
[..]
Ja! Heb jij eigenlijk nog plannen totdat je nieuwe studie begint?
Heel eenvoudig: maak het hun probleem.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag ik ook even spuien over bureaucratieIk snap er geen drol van
Vandaag een dakloze man aan de balie, op straat gezet door zijn familie, komt om in de schulden, legitimatie verlopen. Heeft een briefadres nodig om bijzondere bijstand voor nieuwe legitimatie aan te vragen (want met legitimatie komt hij in aanmerking voor bijstand, een kamer etc.) en eigenlijk wilde ze hem geen briefadres geven omdat hij geen legitimatie heeftNu goed dat wordt nu wel geregeld, over maar liefst 2 hele weken! Ondertussen zwerft die man rond. Heb de hele SD afgebeld, niemand die hem kan/wil helpen.
Daar krijg ik zón naar gevoel bij.. Wil m graag helpen en alle klanten die ik krijg trouwens.
Die man ging weg met de woorden dat ik zeker in de hemel terecht kom ondanks dat ik m niet kon helpen, omdat ik m serieus nam en mijn best deed voor m, ik ben een goeie meisjeIk geloof niet maar t is wel een compliment..
Later mijn moeder nog gebeld hoe ze zo'n vicieuze cirkel aanpakken in haar gemeente. Antwoord ze, die mensen liegen allemaal, die hebben heus wel geld en een slaapplek.
Nee met díe instelling kom je ver! Vind er al genoeg wantrouwen in de wereld. Maar nu weet ik ook wel dat ik een overgevoelige naieve muts ben.. maar toch
Eigenlijk wou ik jou ook meenemen in mijn post als vergelijking met die aardige man van de schuldhulpverleningquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Vandaag een dakloze man aan de balie, op straat gezet door zijn familie, komt om in de schulden, legitimatie verlopen. Heeft een briefadres nodig om bijzondere bijstand voor nieuwe legitimatie aan te vragen (want met legitimatie komt hij in aanmerking voor bijstand, een kamer etc.) en eigenlijk wilde ze hem geen briefadres geven omdat hij geen legitimatie heeftNu goed dat wordt nu wel geregeld, over maar liefst 2 hele weken! Ondertussen zwerft die man rond. Heb de hele SD afgebeld, niemand die hem kan/wil helpen.
Daar krijg ik zón naar gevoel bij.. Wil m graag helpen en alle klanten die ik krijg trouwens.
Die man ging weg met de woorden dat ik zeker in de hemel terecht kom ondanks dat ik m niet kon helpen, omdat ik m serieus nam en mijn best deed voor m, ik ben een goeie meisjeIk geloof niet maar t is wel een compliment..
Later mijn moeder nog gebeld hoe ze zo'n vicieuze cirkel aanpakken in haar gemeente. Antwoord ze, die mensen liegen allemaal, die hebben heus wel geld en een slaapplek.
Nee met díe instelling kom je ver! Vind er al genoeg wantrouwen in de wereld. Maar nu weet ik ook wel dat ik een overgevoelige naieve muts ben.. maar toch
Ook gedaan. Punt is dat ik niet kan zeggen tegen die man dat hij daar moet zijn want ze doen t loket gewoon niet open. LdH heeft toestemming nodig van de sociale dienst voor ze hem permanent laten blijven, en voor de nachtopvang moet betaald worden (het is een klein bedrag maar toch..)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Heel eenvoudig: maak het hun probleem.
Nadeel: het is zo gemakkelijk om het dan te 'laten' verslonzen, waardoor die man toch de pineut blijft. En niet goed voor je eigen geweten. Misschien kan je het adres van bijvoorbeeld de daklozenopvang of het Leger des Heils doorgeven?
Wat ontzettend lief van je autiquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:42 schreef Autidude het volgende:
[..]
Eigenlijk wou ik jou ook meenemen in mijn post als vergelijking met die aardige man van de schuldhulpverleningJij bent echt heel goed!!
Daarom zei die man dat ook
![]()
Je hebt geen idee hoe verademend het is om in al die ellende en vreselijk onmenselijke kantoorrobots (het wordt vanzelf 5 uur) zo af en toe eens een écht mensen mens en meeleef'er tegen te komen.
Dat is ook bijna praktisch de enige vorm van hoop... Ik was vanmorgen helemaal pissed off, en toen ook nog dat formulier open en bloot zichtbaar + alle spanning voor dat gesprek, maar die kerel was gewoon nog beter dan mijn psych!![]()
Echt waar, jij bent heel goed! Uitzonderlijk goed.. En ik wil dus zorgen dat dat allemaal veel beter wordt in de toekomst, voor iedereen.. want het is belachelijk! Het is echt een groot probleem en gewoon absurd, onmenselijk en keihard. En dan gaat er zo'n muppet undercover in Nederland een beetje "problemen" aankaarten.. Laat ze eens undercover gaan in de wereld van de sociale problemen en armoede en incasso of uitzendbureau's die over ruggen gaan etc etc..
Real life soaps zijn hip! Ik opper al jaren dat als je mij met een headcam uitrust je een TV hit krijgt van jewelste en je niet weet wat je meemaakt.. Maar ik wil niet met mijn kop op TV of in de Media.. Zelfs mijn boek zal onder een pseudoniem verschijnen (als)
Maar het is echt waar! En voor Autisten zelfs nog dubbelop!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:47 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wat ontzettend lief van je auti
Ik verbaas mij er ook over. Moet je nagaan, ik werk al 8 jaar voor de gemeente en nu 3,5 jaar voor de sociale dienst. En ik maak dat soort dingen zo dikwijls mee.. Ik kan er gewoon héél slecht mee omgaan. Maar ik merk wel, dat ik, tussen al die agressieve klanten en vervelende collega's (we hebben een nieuwe telefoondienst die de klanten 6 keer doorverbinden omdat ze die mensen kwijt willen *zucht*) door, heel veel energie krijg van dít soort klanten die gewoon sympathiek blijven, hulp nodig hebben én aannemen. Dan is mijn hele dag weer goed als ik daar wat voor kan betekenen!
Lastige zaken. Wanneer neem je iemand serieus met een hulpvraag en wanneer moet je rekening houden dat je gepiepeld wordt... Want dat gebeurt natuurlijk ook helaas. Het blijft gemeenschapgeld, opgebracht van de belastingbetalende burger. En die lasten zijn erg hoog vandaag de dag. Merk ik ook steeds weer.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:28 schreef Cassandra87 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |