abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78888902
Ik heb net belastingaangifte gedaan met MEE en ik krijg gewoon 1500 euro terug!
Ik hoop dat ik dat mag houden en gebruiken om mijn huisje in te richten.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_78891947
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:25 schreef Autidude het volgende:
Ik hoop dat ik dat mag houden en gebruiken om mijn huisje in te richten.
mooi zo . Zie je na..regen(sneeuw) komt zonneschijn
pi_78893094
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef francis998 het volgende:

[..]

mooi zo . Zie je na..regen(sneeuw) komt zonneschijn
EUH.. Dat geld is dus niet voor mij heh.. de zonneschijn komt pas over 5 jaar, hoop ik.
Ik ga alleen vragen of ik die 1500 mag gebruiken voor mijn huis, maar ik ga er niet vanuit dat het mag.
pi_78893281
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:01 schreef Autidude het volgende:

[..]

EUH.. Dat geld is dus niet voor mij heh.. de zonneschijn komt pas over 5 jaar, hoop ik.
Ik ga alleen vragen of ik die 1500 mag gebruiken voor mijn huis, maar ik ga er niet vanuit dat het mag.
ach...je kan er tenminste wat mee doen..zei het een schuld deels mee betalen, of je huis inrichten..het is niet zo dat het nergens voor gaat kunnen gebruiken
pi_78898568
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:25 schreef Autidude het volgende:
Ik denk dat ik de mijne daar ook maar eens laat invullen

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 08-03-2010 21:22:20 ]
pi_78899903
Mooie opsteker auti! Erg fijn
  maandag 8 maart 2010 @ 19:00:58 #232
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_78901062
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de mijn daar ook maar eens laat invullen
Goed plan.
* tijnbrein roept heel hard papa kom eens helpen met invullen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78901179
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:22 schreef Stupendous76 het volgende:
Vind het bericht eigenlijk wel hier passen:
[..]

Ze tonen wel aan dat er een relatie ligt tussen geluksgevoel en gesprekslengte/-intensiteit, maar welk verband is niet duidelijk. Ze stellen wel dat je gelukkig wordt van meer gesprekken, maar misschien is het wel andersom, dat als je gelukkiger bent je dus bereid bent meer tijd te investeren in een ander. Lijkt me ook niet onlogisch.
pi_78909142
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Goed plan.
* tijnbrein roept heel hard papa kom eens helpen met invullen
Heb jij een zo'n handige pa?
pi_78909734
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heb jij een zo'n handige pa?
Ik doe het zelf en krijg altijd wat terug al zal dat dit jaar wel gaan veranderen aangezien de belastingwetgeving behoorlijk verandert is.
pi_78913164
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:03 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ze tonen wel aan dat er een relatie ligt tussen geluksgevoel en gesprekslengte/-intensiteit, maar welk verband is niet duidelijk. Ze stellen wel dat je gelukkig wordt van meer gesprekken, maar misschien is het wel andersom, dat als je gelukkiger bent je dus bereid bent meer tijd te investeren in een ander. Lijkt me ook niet onlogisch.
tja..die laatste optie lijkt me dus ook heel logisch, en dat heb ik zelf gemerkt, de dagen dat ik me beter voel..heb ik meer zin in contact, en dus loopt het contact soepeler, en dat zorgt ervoor dat je er een goed gevoel aan overhoudt..en zo gaat het balletje telkens rond..

Was net aan het denken en eigenlijk lijkt of is alles net een viceuze circel...

@ tijn..ik zou juist heel hard MA roepen.. ..dankzij haar heb ik van 2008 ruim 1900 terugkregen..en die staan nu nog op de rekening...en worden iedere maand stiekem iets meer
pi_78921838
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:42 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik doe het zelf en krijg altijd wat terug al zal dat dit jaar wel gaan veranderen aangezien de belastingwetgeving behoorlijk verandert is.
Dat heb ik ook gemerkt
pi_78922441
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Elektrotechniek. Veel wiskunde, het mooiste onderdeel hieruit wmb. Werk blijkt niet mogelijk, helaas. (studie blijkt ook voor geen meter aan te sluiten op de beroepspraktijk, intellecueel slechts een kleine fractie dan de studie zelf).
[..]
Elektrotechniek lijkt mij een mooie studie. Een van de "echte" vakgebieden voor het toepassen van wiskunde (net als bv. econometrie). Jammer dat je zo moeilijk werk kunt vinden in je vakgebied.
quote:
Dat is ook een mooie studie en mogelijk kan je er veel meer mee. Gelukkig dat je toch mogelijkheden heb om in een leuke functie te werken
Die studie was wel ok; van alles wat. Vandaar dat ik nog net iets weet van Fourier reeksen of La Place transformaties. Ik denk wel eens of ik het niet leuker gevonden zou hebben om meer een diepte-studie te doen. Baan: ik heb op zich een goede baan, al stoot ik hier nog wel regelmatig mijn hoofd.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:42 schreef francis998 het volgende:
wat een stilte..iedereen zeker druk aan 't werk...
Ja! Heb jij eigenlijk nog plannen totdat je nieuwe studie begint?
twijfelgeval?
pi_78923356
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Elektrotechniek lijkt mij een mooie studie. Een van de "echte" vakgebieden voor het toepassen van wiskunde (net als bv. econometrie). Jammer dat je zo moeilijk werk kunt vinden in je vakgebied.
De studie is prachtig, zonder meer. Maar het werk sluit voor geen meter aan. Er is haast geen bedrijf te vinden waar je de kennis redelijk kan toepassen, een enkel bedrijf daargelaten. Er zijn weinig bedrijven die intensief R&D bedrijven. En als ze er al zijn, dan kom je er niet tussen. Het sterft vandaag de dag van de hoger opgeleiden.

De branche zelf vind ik qua cultuur een grote verschrikking en voor mij niet te overleven. Een keihard klimaat. Zo ongeveer maximaal conjunctuur gevoelig: dat betekent je eigen kapot moeten werken als het goed gaat (want geen personeel te vinden zeggen ze dan ) Als er economisch een scheet dwarszit, dan sta je direct weer op straat.

Collega's zijn ook knetterhard, ze zijn immers ook aan het overleven. Het is vrijwel altijd projectmatig werk met onmogelijk deadlines en klanten die onredelijke eisen stellen. Groepsdruk door m.n. collega's. Commerciële werkomgevingen zijn dodelijk voor mensen die niet tegen stress kunnen.

De werksituaties lijken in de verste verte niet op de studie, dus ik voel me aardig voor de gek gehouden

Je kan zomaar tot de besten tijdens je studie horen en op het werk precies het omgekeerde.

Ik zou de studie never nooit meer opnieuw doen. Het is een van de zwaarste moeilijke studies, waar ik helemaal niks mee kan.
quote:
Die studie was wel ok; van alles wat. Vandaar dat ik nog net iets weet van Fourier reeksen of La Place transformaties. Ik denk wel eens of ik het niet leuker gevonden zou hebben om meer een diepte-studie te doen.
Ach weet je, het is ook beetje van het gras bij de buren. Maar in Nederland vind ik dat je weinig tot niets hebt aan een diepte studie. de kans dat je bij een Philips op een R&D komt is de kans dat je de loterij wint. Je raakt al gauw in baantjes verzeild waar je bar weinig aan die kennis hebt.

Ik pleeg eigenlijk te zeggen dat je juist meer aan een algemenere opleiding hebt. Bijna geen enkele baan hier gaat de diepte in.

Ik heb nog nooit een baan gehad waar je de diepte in kon gaan. Er was nooit tijd daarvoor, want geld verdienen voor de baas was altijd het hoogste doel. Ik had me nog nooit zo ongelukkig gevoeld bij een doel als deze....Wat een zinloos gedoe was het...Het was nooit goed genoeg. Het leek wel slavendrijvernij.

Het hele Fourier en La Place gebeuren liep als een rode draad door de opleiding. Geloof mij: ik heb op het werk nog nooit een situatie gehad waar ik het nodig had. Tja, waarom leer je je eigen dan te pletter?
quote:
Baan: ik heb op zich een goede baan, al stoot ik hier nog wel regelmatig mijn hoofd.
[..]
Erg gelukkig voor je dat je een goede baan hebt. Ik begrijp best dat je je hoofd stoot in deze maatschappij waarin het sociale geneuk steeds belangrijker wordt.

Ik heb niet eens een baan op HBO niveau gehad. Ik kon niet overleven in een klimaat van doorgeslagen tijdsdruk, het moeten werken met collega;s was zo mogelijk nog echter dan de verstikkende hiërarchie in bedrijven. Ik kan dus echt niet onder een baas werken, ik vind zoiets ook zo achterlijk. (het is net alsof je een klein kind bent).

Ik heb het nooit kunnen accepteren. Leer je je eigen zo ongeveer te pletter tot je 26e, dan wordt je door de maatschappij als een stuk vuil afgeserveerd. Bij de instellling zeiden ze dat ik gewoon pech heb gehad. Ik heb meerdere malen overwogen een jurist in te schakelen. Ik voel mij grotelijks bedonderd.

Als je een koffiezetapparaat koopt ben je nog beter beschermd dan als je een levensinvestering doet als deze en verongelukt. Ik begrijp werkelijk niet dat we dit met z'n allen pikken
pi_78927602
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

[..]

Ja! Heb jij eigenlijk nog plannen totdat je nieuwe studie begint?
Emm...nee. Alleen rustig aan doen..en k denk door blijven gaan naar de psych voor een tijdje..aangezien er een aantal dingen niet helemaal lekker gaan(meer dan 5 jaren) waaronder het sociale..

Verder gewoon goed denken wat te doen..hier blijven of vertrekken...welke studie enzo..
pi_78929079
Zo, ik heb weer iets meer rust in mijn donder en ga straks ff lekker ontspannen gamen.
Vandaag weer zo'n regeldagje, en dat is altijd heel zwaar.. en als dan alles eindelijk gedaan is, wat altijd weer met haken en ogen gaat.. dan wil ik lekker rust en geen gezeik.

Vandaag moest ik dus 1e afspraak/intake schuldhulpverlening, en het was een superkerel!
Super aardige man, en ik moet nog wat dingetjes regelen voordat alles naar sociaal.nl opgestuurd kan worden maar het gaat helemaal goed komen en misschien mag ik zelfs het geld van de belastingdienst gebruiken voor mijn toekomstige woning. Hij gaat voor mij ook even druk zetten op de behandeling van mijn urgentie mbt woonruimte. Want het is natuurlijk handig om het kostenplaatje helemaal totaal te hebben.

Maar de dag begon dus al weer helemaal verkeerd Ik moet echt alle schulden opgeven en in kaart brengen, en er is nog een schuld van zo'n 3000 euro, maar daar had ik geen gegevens meer van en nadat ik 14 maanden geleden gestopt was met betalen had ik ook nooit meer wat van ze gehoord. Maar ja, ik MOET het opgeven anders is er zwaar gezeik in de toekomst. Dus ik ging ze bellen.
Krijg je heel lang zo'n wachtmuziekje En toen werd er na 10 minuten opgenomen door een muts die meteen vertelde dat ze mij telefonisch niet konden helpen ivm drukte WTF!!!!
Ja meneer, iedereen belt meteen massaal om 0900 uur, u kunt het beter over een uurtje nog eens proberen.

???? Er is dus serieus een muts die de telefoon aanneemt met de woorden dat ze het te druk hebben om de telefoon aan te nemen !!! Oh MIJN GOD!~!! Laat dan liever dat stomme muziekje doorspelen, als het te lang duurt dan hangen ze wel op hoor... , NEE, je gaat 1 werknemer/lijn verspillen door deze onzin.. Sjiek hendig!! Het gaat overigens om 1 van de meest slechte en louge incassobureaus van NL, is genoeg over te vinden bij Tros Radar e.d.

Maar goed, het komt allemaal wel goed.. het duurt nog ff en dan als alles geregeld is dan is het minstens 3 jaartjes even een beetje doorbijten en het met weinig moeten doen, maar dan kan ik daarna eindelijk beginnen met mijn leven.. Dan zit ik ook al een tijdje op mijzelf en heb ik dan vast wel een structuur opgebouwd, dat is nu hier thuis onmogelijk.. geen structuur en veel overlast (overlast van beide kanten).

En dan ff helemaal vreselijk ontopic;

Over dat wachten aan de telefoon heh, daar heb ik dus heel veel last van heh.. omdat ik dan mijn verhaaltje kwijt raak en ik afgeleid ben/raak. Ik heb heel veel moeite om scherp en to the point te blijven voor als er wordt opgenomen. Anders krijg je dat er wordt opgenomen en dat ik dan zeg huh? met wie? Ik moet even denken waarom ik jullie bel hoor.. heeft u een momentje? (en dan zelf zo'n vreselijk wachtmuziekje opzetten!!! )

Maar ik heb dat dus ook met reclame's heh op TV.. dan weet ik niet meer waar ik naar aan het kijken was Ik kan er wel weer opkomen hoor, maar ik moet wel ff nadenken... En als het dan zo'n heel groot reclameblok is dan kan het zomaar voorkomen dat het 3 x gebeurt binnen datzelfde blok
Krijg je allemaal prikkels: Silan Silan, Robijn, C&A Jan en alleman lalalaal!! muziekje hier muziekje daar.. oeh leuke vrouw!! Waarom is loekie de leeuw er eigenlijk niet meer? Een peruaanse muts met leuke flapjes tot over haar oren.. en dan is het
" EUH.. Waar zat ik ook alweer naar te kijken? Zat ik iets leuks te kijken of kan ik zappen?" en dan moet ik ff denken en dan weet ik het weer, en als het iets is wat ik volgde dan ga ik dus niet zappen. Maar dan begint het weer opnieuw!! Krijg je weer 2 of 3 reclames en dan ben ik het wéér kwijt!

Is dat nou mijn ADHD of is dat ASS? of voedt de ene stoornis de andere?
pi_78929438
Oh en ik was op het stadhuis heh, en ik was bij de info/servicebalie om mij te melden en daar lagen allemaal formulieren.. en dat waren dus gewoon ROF-Formulieren heh.. Van de bijstand..
Het is al ziek dat je het zo kan lezen.. maar dan moet je mij dus hebben Nu weet ik dus dat
Mevr XXXXXXX wonende op de XXXXXXXX straat nr 22 een bijstandsuitkering heeft van 633 euro en dat dat bedrag niet klopt omdat mevrouw momenteel niet werkt. Incl sofinummer en al..
En dat weet ik volgende week nog steeds.. en ik ben niet de enige die goed is in onthouden van gedrukte tekst en cijfers.

WTF!!! privacy mensen... Echt, hoeveel fouten,onkunde,gemakzucht etc etc ik tegenkom bij bedrijven en zelfs overheidsinstanties... Ik ga me nog eens een keer verkiesbaar stellen
Gelukkig kom ik daarna dan een zware uitzondering tegen en blijf ik weer een beetje vertrouwen houden in dat soort mensen.

Maar het is toch absurd.. Ik wil eigenlijk een anoniem briefje in haar brievenbus doen, dat ik laatst op het gemeentehuis was en daar een formulier zag liggen en dan al die gegevens erbij..
pi_78929970
Mag ik ook even spuien over bureaucratie Ik snap er geen drol van

Vandaag een dakloze man aan de balie, op straat gezet door zijn familie, komt om in de schulden, legitimatie verlopen. Heeft een briefadres nodig om bijzondere bijstand voor nieuwe legitimatie aan te vragen (want met legitimatie komt hij in aanmerking voor bijstand, een kamer etc.) en eigenlijk wilde ze hem geen briefadres geven omdat hij geen legitimatie heeft Nu goed dat wordt nu wel geregeld, over maar liefst 2 hele weken! Ondertussen zwerft die man rond. Heb de hele SD afgebeld, niemand die hem kan/wil helpen.
Daar krijg ik zón naar gevoel bij.. Wil m graag helpen en alle klanten die ik krijg trouwens.
Die man ging weg met de woorden dat ik zeker in de hemel terecht kom ondanks dat ik m niet kon helpen, omdat ik m serieus nam en mijn best deed voor m, ik ben een goeie meisje Ik geloof niet maar t is wel een compliment..

Later mijn moeder nog gebeld hoe ze zo'n vicieuze cirkel aanpakken in haar gemeente. Antwoord ze, die mensen liegen allemaal, die hebben heus wel geld en een slaapplek.
Nee met díe instelling kom je ver! Vind er al genoeg wantrouwen in de wereld. Maar nu weet ik ook wel dat ik een overgevoelige naieve muts ben.. maar toch
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:37:34 #244
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78930273
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:28 schreef Cassandra87 het volgende:

Vandaag een dakloze man aan de balie, op straat gezet door zijn familie, komt om in de schulden, legitimatie verlopen. Heeft een briefadres nodig om bijzondere bijstand voor nieuwe legitimatie aan te vragen (want met legitimatie komt hij in aanmerking voor bijstand, een kamer etc.) en eigenlijk wilde ze hem geen briefadres geven omdat hij geen legitimatie heeft Nu goed dat wordt nu wel geregeld, over maar liefst 2 hele weken! Ondertussen zwerft die man rond. Heb de hele SD afgebeld, niemand die hem kan/wil helpen.
Daar krijg ik zón naar gevoel bij.. Wil m graag helpen en alle klanten die ik krijg trouwens.
Die man ging weg met de woorden dat ik zeker in de hemel terecht kom ondanks dat ik m niet kon helpen, omdat ik m serieus nam en mijn best deed voor m, ik ben een goeie meisje Ik geloof niet maar t is wel een compliment..

Later mijn moeder nog gebeld hoe ze zo'n vicieuze cirkel aanpakken in haar gemeente. Antwoord ze, die mensen liegen allemaal, die hebben heus wel geld en een slaapplek.
Nee met díe instelling kom je ver! Vind er al genoeg wantrouwen in de wereld. Maar nu weet ik ook wel dat ik een overgevoelige naieve muts ben.. maar toch
Heel eenvoudig: maak het hun probleem.
Nadeel: het is zo gemakkelijk om het dan te 'laten' verslonzen, waardoor die man toch de pineut blijft. En niet goed voor je eigen geweten. Misschien kan je het adres van bijvoorbeeld de daklozenopvang of het Leger des Heils doorgeven?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78930443
quote:

Eigenlijk wou ik jou ook meenemen in mijn post als vergelijking met die aardige man van de schuldhulpverlening Jij bent echt heel goed!! Daarom zei die man dat ook
Je hebt geen idee hoe verademend het is om in al die ellende en vreselijk onmenselijke kantoorrobots (het wordt vanzelf 5 uur) zo af en toe eens een écht mensen mens en meeleef'er tegen te komen.
Dat is ook bijna praktisch de enige vorm van hoop... Ik was vanmorgen helemaal pissed off, en toen ook nog dat formulier open en bloot zichtbaar + alle spanning voor dat gesprek, maar die kerel was gewoon nog beter dan mijn psych!

Echt waar, jij bent heel goed! Uitzonderlijk goed.. En ik wil dus zorgen dat dat allemaal veel beter wordt in de toekomst, voor iedereen.. want het is belachelijk! Het is echt een groot probleem en gewoon absurd, onmenselijk en keihard. En dan gaat er zo'n muppet undercover in Nederland een beetje "problemen" aankaarten.. Laat ze eens undercover gaan in de wereld van de sociale problemen en armoede en incasso of uitzendbureau's die over ruggen gaan etc etc..

Real life soaps zijn hip! Ik opper al jaren dat als je mij met een headcam uitrust je een TV hit krijgt van jewelste en je niet weet wat je meemaakt.. Maar ik wil niet met mijn kop op TV of in de Media.. Zelfs mijn boek zal onder een pseudoniem verschijnen (als)
pi_78930477
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:37 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Heel eenvoudig: maak het hun probleem.
Nadeel: het is zo gemakkelijk om het dan te 'laten' verslonzen, waardoor die man toch de pineut blijft. En niet goed voor je eigen geweten. Misschien kan je het adres van bijvoorbeeld de daklozenopvang of het Leger des Heils doorgeven?
Ook gedaan. Punt is dat ik niet kan zeggen tegen die man dat hij daar moet zijn want ze doen t loket gewoon niet open. LdH heeft toestemming nodig van de sociale dienst voor ze hem permanent laten blijven, en voor de nachtopvang moet betaald worden (het is een klein bedrag maar toch..)
Indien die man over 2 weken een briefadres krijgt, is hij 5 dagen verder voor zijn legitimatie klaar is, vervolgens moet hij 4 tot 8 weken wachten tot de uitkering is toegekend, en omdat hij niet zelfstandig woont volgens het systeem (want briefadres) zal hij niet meer dan een paar 100,- krijgen. Nu is dit een geval maar je realiseert je wel dat er heeel veel van dit soort schrijnende gevallen zijn waar je niets voor kunt doen.

Ik weet in ieder geval zeker dat ik door wil met/in de dienstverlening om t gevoel te hebben iets te betekenen. Hoe of wat weet ik niet, daklozen zou ik graag willen helpen maar dat kan ik niet Heb nu al moeite met ehm.. niet zo fris ruikende mensen..
Maar ik hoop toch ooit het verschil te kunnen maken, op mijn eigen manier voor mensen die hulp nodig hebben.
pi_78930622
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:42 schreef Autidude het volgende:

[..]

Eigenlijk wou ik jou ook meenemen in mijn post als vergelijking met die aardige man van de schuldhulpverlening Jij bent echt heel goed!! Daarom zei die man dat ook
Je hebt geen idee hoe verademend het is om in al die ellende en vreselijk onmenselijke kantoorrobots (het wordt vanzelf 5 uur) zo af en toe eens een écht mensen mens en meeleef'er tegen te komen.
Dat is ook bijna praktisch de enige vorm van hoop... Ik was vanmorgen helemaal pissed off, en toen ook nog dat formulier open en bloot zichtbaar + alle spanning voor dat gesprek, maar die kerel was gewoon nog beter dan mijn psych!

Echt waar, jij bent heel goed! Uitzonderlijk goed.. En ik wil dus zorgen dat dat allemaal veel beter wordt in de toekomst, voor iedereen.. want het is belachelijk! Het is echt een groot probleem en gewoon absurd, onmenselijk en keihard. En dan gaat er zo'n muppet undercover in Nederland een beetje "problemen" aankaarten.. Laat ze eens undercover gaan in de wereld van de sociale problemen en armoede en incasso of uitzendbureau's die over ruggen gaan etc etc..

Real life soaps zijn hip! Ik opper al jaren dat als je mij met een headcam uitrust je een TV hit krijgt van jewelste en je niet weet wat je meemaakt.. Maar ik wil niet met mijn kop op TV of in de Media.. Zelfs mijn boek zal onder een pseudoniem verschijnen (als)
Wat ontzettend lief van je auti

Ik verbaas mij er ook over. Moet je nagaan, ik werk al 8 jaar voor de gemeente en nu 3,5 jaar voor de sociale dienst. En ik maak dat soort dingen zo dikwijls mee.. Ik kan er gewoon héél slecht mee omgaan. Maar ik merk wel, dat ik, tussen al die agressieve klanten en vervelende collega's (we hebben een nieuwe telefoondienst die de klanten 6 keer doorverbinden omdat ze die mensen kwijt willen *zucht*) door, heel veel energie krijg van dít soort klanten die gewoon sympathiek blijven, hulp nodig hebben én aannemen. Dan is mijn hele dag weer goed als ik daar wat voor kan betekenen!
pi_78930697
bureacratie..zorgt grotendeels voor hele hoop gerompslom, en van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Soms vraag ik me echt af wat voor nut die hele rompslomp heeft.

Ik ga dus net r'dampas halen...staat er op de muur een papier..waarop staat...bij aankomst bij de balie melden en pasfoto afgeven..dus oke..ik ga naar de balie om pasfoto in te leveren..zeggen ze..nee je moet eerst een nummertje trekken..oke nummertje getrokken terug naar de balie..en dan zeggen ja..je moet wachten tot je aan de beurt bent..

zet dat dan zo neer...van bij binnenkomst trek een numertje en wacht op je beurt..maar ja..dat krijg je als mensen dingen doen...iedereeen interpreteert alles anders..en wat voor de een logisch is is dat voor de ander niet.

Gisterenavond ff helemaal geflipt..ik zag een plaatje van een steungroep voor dieren..waarbij er een of andere malloot van een zwerfkat zonidg de staart eraf heeft moeten halen..en daardoor eindigde ik helemaal overstuur..en mijn moeder probeerde er weer over te praten..wat mij alleen nog meer overstuur maakt..maar nee..hoor dat snapte ze dus niet..dus uiteindelijk gigantisch overstuur geprobeert te gaan slapen..wat dus gigantische moeite heeft gekost...
en vanmorgen rond 12 uur maakt ze me wakker...tot hoe laat ben je van plan te slapen..en ik denk bij mezelf..tot zo laat als ik wil...en zij van ja..maar dat is niet normaal. Ja..maar ik heb toch niks te doen..dus wat is er dan mis met de hele dag in bed liggen ofzo...ik verveel me toch..in bed of uit bed. Maar het is dus niet normaal dat ik me verveel..volgens haar..

sorry voor dit hele verhaal..maar ik sta op het punt te flippen..
pi_78931136
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:47 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Wat ontzettend lief van je auti

Ik verbaas mij er ook over. Moet je nagaan, ik werk al 8 jaar voor de gemeente en nu 3,5 jaar voor de sociale dienst. En ik maak dat soort dingen zo dikwijls mee.. Ik kan er gewoon héél slecht mee omgaan. Maar ik merk wel, dat ik, tussen al die agressieve klanten en vervelende collega's (we hebben een nieuwe telefoondienst die de klanten 6 keer doorverbinden omdat ze die mensen kwijt willen *zucht*) door, heel veel energie krijg van dít soort klanten die gewoon sympathiek blijven, hulp nodig hebben én aannemen. Dan is mijn hele dag weer goed als ik daar wat voor kan betekenen!
Maar het is echt waar! En voor Autisten zelfs nog dubbelop!
Die problemen met instanties en regeltjes en alles dat kent en geld voor iedereen, ik heb er zelf heel veel mee te maken gehad op verschillende gebieden en het is voor iedereen lastig en frustrerend.. maar ik ben niet helemaal normaal en vanuit mijn Borderline is dat dus extra lastig. Want ik ben een beetje het type waarom er op stadhuizen en bij het UWV beveiliging aanwezig is Ik kan echt een vreselijke klootzak zijn en soms nog erger ook.. maar het is nu wel minder hoor, alleen vroeger.. pfffff Vroeger was echt heel erg. Maar daar gaat het niet om, punt is dat ik dondersgoed weet en alle ervaring heb op dat bureaucratie gebied, en dan héél soms.. echt héél soms , dan komt je een goeie tegen.. En dat maakt ALLES goed, dat geeft hoop en is echt een steun! En jij bent gewoon zo iemand.. en daar mag je rete trots op zijn!

En dan is er nog het onbegrip en gepest mbt Autisme, en daar doe jij óók helemaal niet aan mee.. sterker nog, je staat er helemaal open voor, wilt alles weten en doet vrolijk mee.. Dat is ook apart hoor. Ik weet niet hoeveel je hier op Fok! leest maar deze site is een heel mooi voorbeeld over hoe er over Autisme gedacht wordt. Het is hier gewoon zelfs eens scheldwoord, het wordt ook compleet belachelijk gemaakt.. aanstellers, achterlijke, leuk om te treiteren.. Iedereen wilt dat alles en iedereen intigreerd maar hoe goed ik mijn best ook zal doen.. ik zal door die meute altijd gediscrimineerd worden als een marokkaan
Ik MAG er niet bijhoren..

Nu zitten er op Fok! wel vreselijk veel domme mensen hoor, excusez et moi, en gelukkig ook een flink aantal goede mensen.. Eigenlijk is het ook een hele mooie spiegeling van de maatschappij, dat is ook het succes van het forum.. Maar er is dus ook heel goed te zien hoe "men" met autisten omgaat / over denkt. Er zijn maar weinig mensen die er verstand van hebben of totaal geen moeite mee hebben. Dat maakt jou dus ook vrij uniek en een mensen mens.

Je bent echt vrij zeldzaam goed Ik denk dat iedereen hier dat wel kan bevestigen.
pi_78938404
quote:

Lastige zaken. Wanneer neem je iemand serieus met een hulpvraag en wanneer moet je rekening houden dat je gepiepeld wordt... Want dat gebeurt natuurlijk ook helaas. Het blijft gemeenschapgeld, opgebracht van de belastingbetalende burger. En die lasten zijn erg hoog vandaag de dag. Merk ik ook steeds weer.

Ik zou niet graag in je schoenen willen staan met dit werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')