lieve schat, hij maakte een grapjequote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:21 schreef francis998 het volgende:
@Stupendous, tuurlijk zoveel doden..is gigantisch erg.
Iig...ik volg dat evenement nog..aangezien redelijk wat latijnse artiesten langskomen om een liedje te zingen..kortom een gratis live optreden.
Ach, dit hebben we ook:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:33 schreef robuust89 het volgende:
ja, daar wil ik een antwoord op!
aardbeving Hæti: 100.000 doden, de pleuris breekt uit, de wereld geeft gul.
aardbeving chili: 800 doden. nothing happened.
dus, het aantal doden staat direct in relatie tot de "ergheid" van een ramp -> media aandacht?
lekker dan.
De top van de organisaties weten er wel raad mee: ze vullen hun eigen zakken schaamteloos.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:51 schreef Autidude het volgende:
Ik vind het niet erg om mensen te helpen, dat vind ik geweldig.. maar blindelings geld storten en dan ook nog eens denken dat je een verschil maakt... in deze wereld??? Meer dan de helft van dat geld wordt verneukt....
Tja, de top verneukt het geld. Ze kunnen niet met geld en macht omgaan. En kunnne de verleidingen niet weerstaan om zichzelf te goede te doen.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:17 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb ook geen geld gegeven hoor. Nederland heeft genoeg aan haar eigen financiële taken in deze periode van crisis. Daarnaast hebben we een vrij strenge winter gehad, dus extra stookkosten. Er zullen vast meer mensen zijn die bij een grote ramp denken: nu moeten we zeker de portemonnee trekken. Het is een hype geworden.
Liever lever ik een financiële bijdrage aan kleinschalige hulpprojecten, waarvan ik degenen die er aan deelnemen ook ken.
Tja, misschien dat Volkert dan nog iets goeds teweeg heeft gebracht....Al ontkent het PBC dat hij autisme heeft....quote:Op zondag 7 maart 2010 13:11 schreef Ferrobarr het volgende:
In het NRC dit weekend een artikel over het verband tussen autisme en criminaliteit. Essentie:
1. Sinds geopperd is dat Folkert van der G. autisme heeft, komt het vaker voor dat bij verdachten autisme aangevoerd wordt als reden voor het verminder toerekiningsvatbaar zijn.
Dat kijk ik niet raar van op.quote:2. Autisten houden zich in het algemeen beter aan de wet dan gemiddeld.
Zo ongeveer het meest lastig en glibberig onderwerp in de forensische psychologie is : de vrije wil irl dergelijk aandoeningen.quote:3. In gevallen waarin dat mogelijk niet het geval is zou het heel goed kunnen dat een andere (psychische) stoornis de verhoogde kans op een bepaald vergrijp verklaard.
Elektrotechniek. Veel wiskunde, het mooiste onderdeel hieruit wmb. Werk blijkt niet mogelijk, helaas. (studie blijkt ook voor geen meter aan te sluiten op de beroepspraktijk, intellecueel slechts een kleine fractie dan de studie zelf).quote:@EchtGaaf: mag ik vragen wat je gestudeerd hebt en wat voor werk je doet? Vast iets technisch, gezien de Fourier-reeks opmerking
Dat is ook een mooie studie en mogelijk kan je er veel meer mee. Gelukkig dat je toch mogelijkheden heb om in een leuke functie te werkenquote:Ik heb technische bedrijfskunde gedaan en ben nu IT Service Manager.
Ze zullen het je vast vergevenquote:@De rest: excuses dat ik wat doorsloeg m.b.t. mijn audio-fiep in mijn reacties hier.
Het aantal doden in het verkeer is al weer met 300 per jaar gedaaldquote:Op zondag 7 maart 2010 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, dit hebben we ook:
Vliegtuig valt neer: 9 doden, grote ophef.
Jaarlijks zo'n 1000 doden in verkeer, wat horen we daar over ?
Gelukkig dat het aantal verkeersdoden weer afgenomen is....quote:Op zondag 7 maart 2010 15:01 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het aantal doden in het verkeer is al weer met 300 per jaar gedaald
Maar het klopt wel wat je zegt, mensen willen dit niet horen, het verveelt ze. Nog erger zijn de 300 doden door sport elk jaar. Dat mag je niet zeggen omdat sport goed voor je is.
Ik ook, en daarna Rambo IV. Daarna The Godfather 1 en de helft van deel 2quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:13 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik zit Rambo III te kijken, die is op TV
"e:Op zaterdag 6 maart 2010 23:21 schreef francis998 het volgende:
[..]
@Stupendous, tuurlijk zoveel doden..is gigantisch erg.
[..]
quote:
Ik weet ook nog een heel efficient goed doel.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:11 schreef Ferrobarr het volgende:
Over geld:
Ik geef zelf wel vaak geld. Dat kan ik ook omdat ik "geld genoeg" heb. Ik heb een redelijk goede baan en geef zelf niet veel uit. Natuurlijk kan het zijn dat hulpverlening / goede doelen niet efficiënt en/of effectief werken, maar dat is voor mij geen excuus om dan maar niets te geven. Al moeten de effectiviteit en de efficiëntie natuurlijk wel goed bewaakt en gecontroleerd worden.
jezus man.. je lijkt wel autistisch!quote:Op zondag 7 maart 2010 15:10 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik ook, en daarna Rambo IV. Daarna The Godfather 1 en de helft van deel 2
Lag pas 5uur in m'n nest
quote:Op zondag 7 maart 2010 17:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
jezus man.. je lijkt wel autistisch!
Al wat van je broertje gehoord??
Helaasquote:Op zondag 7 maart 2010 23:55 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Mooi man!! jammer dat er voor jou niet zo iets is he? ff paar dagen weg en simsalabim floep!!
Het is de laatste tijd een stuk stiller, ja....quote:Op maandag 8 maart 2010 11:42 schreef francis998 het volgende:
wat een stilte..iedereen zeker druk aan 't werk...
quote:'Oppervlakkige gesprekken maken ongelukkig'
Uitgegeven: 8 maart 2010 12:12 /// Laatst gewijzigd: 8 maart 2010 12:11
AMSTERDAM – Mensen die veel oppervlakkige gesprekken voeren zijn vaker ongelukkig en eenzaam dan personen die veel van zichzelf blootgeven in conversaties. Dat beweren Amerikaanse wetenschappers in een nieuwe studie.
Onderzoekers van de Universiteit van Arizona lieten een groot aantal vrijwilligers hun dagelijkse gesprekken opnemen met een geluidsrecorder die op hun lichaam was bevestigd. Vervolgens analyseerden de wetenschappers 20.000 fragmenten van 30 seconden uit de conversaties die de proefpersonen hadden gevoerd. Ook moesten alle deelnemers aan het experiment een vragenlijst invullen waarmee werd gemeten hoe gelukkig ze waren.
Eenzaam
Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat proefpersonen die tevreden waren met zichzelf gemiddeld genomen 70 procent meer tijd besteedden aan het voeren van gesprekken, dan de mensen die zich ongelukkig voelden. Zij brachten in verhouding meer tijd alleen door.
Opvallend was ook dat de gelukkige proefpersonen veel van zichzelf bloot gaven in de conversaties, zodat de gesprekken meer inhoud kregen. De ongelukkige deelnemers aan het experiment spraken juist vooral over koetjes en kalfjes tijdens hun interacties met anderen, zo bleek uit de opnames.
Sociale contacten
De volledige resultaten van het experiment zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Psychological Science. Volgens de onderzoekers suggereert de studie dat diepzinnige gesprekken mensen een gelukkig gevoel geven. “Deze bevindingen wijzen er op dat een gelukkig leven bestaat uit veel sociale contacten en diepzinnige interacties”, verklaart hoofdonderzoeker Matthias Mehl in de Britse krant The Daily Telegraph.
Wat is dat, werk?quote:Op maandag 8 maart 2010 11:42 schreef francis998 het volgende:
wat een stilte..iedereen zeker druk aan 't werk...
Ik ben niet ongelukkig, maar zou het wel worden als ik inhoudelijke gesprekken moest gaan voeren ipv oppervlakkige om de simpele reden dat ik niet weet hoe ik die inhoudelijke gesprekken moet gaan voeren.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:22 schreef Stupendous76 het volgende:
Vind het bericht eigenlijk wel hier passen:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |