Toch knap dat ze met die paar post de hele dag zoet is met lezenquote:
nou..nou..tijd nu niet lollig worden héquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Toch knap dat ze met die paar post de hele dag zoet is met lezen
Hoezo lolligquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
nou..nou..tijd nu niet lollig worden hé. Ik lees gedurende de dag ff vaak en kijk of er wat nieuws bij is...
Ik lees al dagen..........quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoezo lolligIk dacht dat je serieus de hele dag over het lezen van die posts had gedaan
![]()
LOL!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:52 schreef francis998 het volgende:
[..]
Wow...dan word het miss tijd om wat slaap in te halen
Mn webicon of mn usericon?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoi![]()
Aan je Usericon te zien heb je een goeie smaak![]()
De meeste aspergers merken er zelf weinig van. En misschien was die diagnose ook wel verkeerd.
miss zou het dan beter zijn om een onderzoek te laten doen..want met een verkeerde diagnose lopen lijkt me niet handig.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mn webicon of mn usericon?
Trouwens, ik heb jou wel vaker gezien in het metalhead topic hoor
Maar ja idd, het zou nu een verkeerde diagnose kunnen zijn. Ik merk wel dat ik iets anders ben en vaak ook stiller, maar om nou te zeggen dat ik echt asperger heb zoals die ene andere jongen uit mijn klas... nee. Denk eerder dat het door dat ene vervelende moment in mijn leven komt.
Weet ikquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Maar ja idd, het zou nu een verkeerde diagnose kunnen zijn. Ik merk wel dat ik iets anders ben en vaak ook stiller, maar om nou te zeggen dat ik echt asperger heb zoals die ene andere jongen uit mijn klas... nee. Denk eerder dat het door dat ene vervelende moment in mijn leven komt.
Mja, ik heb er op zich geen problemen mee atm, maar ik vrees dat het lastig gaat worden als ik naar de universiteit ga. Ben best verlegenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Weet ikJe usericon
Alchemist
![]()
Niemand is hetzelfde dus ook autisten of aspergers niet. Het zou nog steeds dat je asperger hebt. Dat je ervaring andere dingen hebt doet daar niet aan af.
Zo lang je gewoon mee kan komen met de rest van je klasgenoten/collega's en geen andere problemen hebt zou ik het gewoon zo laten en lekker verder leven.
Als je alleen verlegen bent is dat nog te overzien.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mja, ik heb er op zich geen problemen mee atm, maar ik vrees dat het lastig gaat worden als ik naar de universiteit ga. Ben best verlegen
Die verwijzen mij door naar schuldhulpverlening.. Wat hun doen is de weg weten en doorverwijzen en door ook bij meehelpen. Of simpele dingetjes met formulieren of belastingaangiften, maar als je daar heel veel en structureel hulp bij nodig hebt dan verwijzen ze je weer door naar TIZ e.d.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:45 schreef krakkemieke het volgende:
MEE kan je toch ook helpen met incasso bureaus.
Probleem is wel, toen ik naar de middelbare school ging toen gingen er ook vrienden van me mee, naar de universiteit is het andersquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je alleen verlegen bent is dat nog te overzien.
Succes iig
Dat hoeft ook niet, iets typen is al voldoendequote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
Ik durf niks te zeggen.
En AlchemistOf Sorrows, er zijn veel verlegen mensen die naar de universiteit gaan hoor!
Ja ik weet het, maar ik ben er ook bang voor.. Want ik heb al niet zo veel en het gaat echt heel moeilijk worden, en ik vind het helemaal niet erg als ik eerst nog geen meubels heb.. want dat ben ik gewend.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:05 schreef krakkemieke het volgende:
Autidude, Schuldhulpverlening is niet leuk, maar daarna heb je echt een nieuwe start. Ik ken het.

Dat is een grapje?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
who needs a wasmachine? ik ga met vieze kleren onder de douche staan en dan inzepen met waspoeder
Nee, ik vond het zelf wel een goed idee.. en dan uittrekken en binnenste buiten doen.quote:
Suc6quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:27 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nee, ik vond het zelf wel een goed idee.. en dan uittrekken en binnenste buiten doen.
Je bent heus niet de enige die dat heeft hoorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:52 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Probleem is wel, toen ik naar de middelbare school ging toen gingen er ook vrienden van me mee, naar de universiteit is het anders
ff checkenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:18 schreef Satsuma het volgende:
Ik heb echt een heel leuke site gevonden: www.lumosity.com - een soort braintraining site met een paar best wel verslavende spelletjes. (In de categorie: dingen waar je nogal in op kan gaan).
Lijkt op de Hongerwinter, zeker nu dit de koudste is sinds 1996. Dit komt in de buurt van echte armoede. Heb je weleens gedacht aan begeleid wonen? Dan heb je meer comfort; je kunt soms zelfs in het bos wonen zonder rijk te zijn en dan heb je verwarming en misschien ook nog wel internet. Een andere optie is de gevangenis. Dan word je verzorgd door de staat. Maar die optie lijkt me alleen een laatste redmiddel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar ik ben er ook bang voor.. Want ik heb al niet zo veel en het gaat echt heel moeilijk worden, en ik vind het helemaal niet erg als ik eerst nog geen meubels heb.. want dat ben ik gewend.
Ik had alleen een beetje gehoopt dat ik een huisje kon hebben en dat ik dan mensen kan uitnodigen en misschien ook wel op een datingsite enzo.. Maar ik moet dus nog steeds jaren wachten voor dat.
Maar ik ben wel gewend om "arm" te zijn hoor, ik heb niet eens een bed of vloerbedekking. Ik heb 2
matrassen op elkaar en mijn vloer is gewoon beton, maar ik ben het gewend. En ik heb geen verwarming op mijn kamer en het is ongeveer 5 graden warmer dan buiten. En ik heb geen geld voor kleding, geen auto, ik kan bijna nergens heen want een trein kaartje is al gauw mijn eetgeld.
Maar ik ben alleen maar bang dat ik geen internet mag hebben als ik op mijzelf ga wonen, want dan gaat het echt heel erg saai worden. De rest vind ik allang niet belangrijk meer.. Ik kan mij ook prima redden, who needs a wasmachine? ik ga met vieze kleren onder de douche staan en dan inzepen met waspoeder
Er zijn zat oplossingen en er is ook wel prima mee te leven, alleen dan.. want sociaal tel je niet echt mee.. maar dat boeit mij niet meer. Als ik maar wel internet mag.
Ik weet niet of wasmiddel wel zo goed voor je huid is....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:32 schreef Autidude het volgende:
Ja je bespaart dan toch ook wel water enzo en waarom niet? Maar dan wel met zo'n vloeibaar wasmiddel ofzo.. Als je dan toch gaat douchen.. Nou dan ga je gewoon met je kleren onder de douche staan en doe je zo zeep erop en dan trek je het uit en keer je het binnenste buiten en nog een beetje kneden en afspoelen enzo en dan zelf nog ff snel wassen en klaar!
En omdat je toch al zeiknat bent en in de badkamer staat kan je zelf ook je kleren prima "centrifugeren".
Gevangenis is nooit een optie, dan ben je verder weg dan ooit. Met een strafblad ben je echt helemaal kansloos. Een gevangenis is geestelijk voor een autist al helemaal niet te overleven, want als je ergens prikkels krijgt, dan is het de gevangenis wel. Een enorm kabaal heerst daar. Heb ik het nog niet over de sociale verhoudingen en pikordes. Nee autist komt in zo'n omgeving wel echt twee keer aan de beurt.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 04:52 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Lijkt op de Hongerwinter, zeker nu dit de koudste is sinds 1996. Dit komt in de buurt van echte armoede. Heb je weleens gedacht aan begeleid wonen? Dan heb je meer comfort; je kunt soms zelfs in het bos wonen zonder rijk te zijn en dan heb je verwarming en misschien ook nog wel internet. Een andere optie is de gevangenis. Dan word je verzorgd door de staat. Maar die optie lijkt me alleen een laatste redmiddel.
Het blijft moeilijk. Maar gelukkig heb jij een leuke ban nu dat nog best verdiend.quote:Ik heb ook een tijd gehad waarin ik sociaal niet echt meetelde, een periode van 4 jaar. Een tijd waarin ik weinig te besteden had en iedereen meer verdiende. Daar viel nog mee te leven, omdat ik nog wel sociaal contact had.
Ditquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag![]()
ik had gister weer toneel, leuk!
alleen, op een gegeven moment moesten wij (ik en een meid) doen alsof we een verliefd stelletje zijn dat op de bank tv zit te kijken.
dus, robuust doet zn best, en krijgt vervolgens te horen: je moet meer van de typische relatiedingetjes doen. lol whut? kijk, ik doe me best, maar t voelde echt geforceerd, nep aan, zo van "ja, en nu?" en een ander koppeltje deed hetzelfde, maar daar had ie geen opmerkingen over.. hmz.
goed, wie legt me uit wat typische relatiedingetjes zijn?
Alle Aspergers zijn verschillend he.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Samen op de bank tv kijken? Knuffelen, kroelen, kusjes geven enzo denk ikquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag![]()
alleen, op een gegeven moment moesten wij (ik en een meid) doen alsof we een verliefd stelletje zijn dat op de bank tv zit te kijken.
dus, robuust doet zn best, en krijgt vervolgens te horen: je moet meer van de typische relatiedingetjes doen. lol whut? kijk, ik doe me best, maar t voelde echt geforceerd, nep aan, zo van "ja, en nu?" en een ander koppeltje deed hetzelfde, maar daar had ie geen opmerkingen over.. hmz.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag![]()
ff over typische relatiedingetjes...ik zelf als non autist, vroeg me af hoe jullie die soort dingen zien...ik snap ze wel..maar vindt het veel te plakkerig en klef..waar ik dus niet van gediend ben, en vindt het deels ook wel onzin..quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag![]()
Dat is persoonlijk denk ik. Maar ik vind het net een van de leukste dingen in een relatie.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:57 schreef francis998 het volgende:
[..]
ff over typische relatiedingetjes...ik zelf als non autist, vroeg me af hoe jullie die soort dingen zien...ik snap ze wel..maar vindt het veel te plakkerig en klef..waar ik dus niet van gediend ben, en vindt het deels ook wel onzin..
hoe kijken jullie hier tegenaan? Wat vinden jullie ervan???
tuurlijk het is iets persoonlijks, en bij iedereen anders. Hele kleffe/plakkerige mensen schrikken mij eerder af..dan dat ze me aantrekkenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat is persoonlijk denk ik. Maar ik vind het net een van de leukste dingen in een relatie.
quote:
ik zat the closer te kijkenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:13 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik zit Rambo III te kijken, die is op TV
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:33 schreef robuust89 het volgende:
ja, daar wil ik een antwoord op!
aardbeving Hæti: 100.000 doden, de pleuris breekt uit, de wereld geeft gul.
aardbeving chili: 800 doden. nothing happened.
dus, het aantal doden staat direct in relatie tot de "ergheid" van een ramp -> media aandacht?
lekker dan.
Blijkbaar wel.....dat is dus iets wat ik ook niet snap.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:33 schreef robuust89 het volgende:
ja, daar wil ik een antwoord op!
aardbeving Hæti: 100.000 doden, de pleuris breekt uit, de wereld geeft gul.
aardbeving chili: 800 doden. nothing happened.
dus, het aantal doden staat direct in relatie tot de "ergheid" van een ramp -> media aandacht?
lekker dan.
Maar dat is toch ook logies? Al die doden, dat is hartstikke ernstug tog?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:38 schreef francis998 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.....dat is dus iets wat ik ook niet snap.
Ik dacht zelf aan het feit dat ze chili rijker zien dan haiti en dus minder hulpbevhoevend..maar ze letten niet duidelijk op de verwoesting maar alleen naar aantal doden.
En dat Haïti een van de armste landen ter wereld is en Chili niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:12 schreef Satsuma het volgende:
Ik geef sowieso nooit aan doelen voor mensen, maar wat wel heel duidelijk een verschil is tussen Chili en Haiti, is dat Chili erop voorbereid was en op zich een goed waarschuwings- en hulpverleningssysteem heeft en dat ook de huizen erop gebouwd zijn (deels dan, in de sloppenwijken niet).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |