abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78750024
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mooi

En geen ruzie met de buren maken over die schutting he
Ik zal mijn best doen
pi_78750089
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Char lijkenprikster
Ik vind het zo'n enorm nep mens. Ik kan (kan ik sowieso bijna niet) aan haar gezicht niet zien wat zij bedoeld, maar de indruk die ik krijg van haar persoonlijkheid is NEP. Dus ik vertrouw haar niet.
pi_78750265
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:53 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik zal mijn best doen
Arme buren

Char is een afkorting van Charlatan(oplichtster) dus dat klopt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:58:38 #129
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_78750287
Ooh jullie zitten ook rtl4 te kijken
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_78750380
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:58 schreef ikke043 het volgende:
Ooh jullie zitten ook rtl4 te kijken
Nee, ik luister nu naar Mastodon
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78750486
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee, ik luister nu naar Mastodon
Ik nu naar Jean-Michel Jarre
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:16:41 #132
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78751069
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:54 schreef sempron2400 het volgende:
Misschien is dit treffender:

Iemand met een hoog iq en een goed salaris is slim.
Iemand met een hoog iq en een (gedeeltelijke) uitkering heeft autisme.

Een hoog iq betekent meestal een hoge opleiding. Solliciteren is een kwestie van jezelf verkopen. De handicap bij uitstek waarbij dat niet lukt, is autisme. Omdat er bij autisme iets aan de hand is met de persoonlijkheid, terwijl bij andere handicaps er vaak een lichamelijke beperking speelt.

Ik vind het ook heel goed als mensen met autisme niet de handdoek in de ring gooien (zo van: komt door autisme), maar meer eigen verantwoordelijkheid nemen. Zo vind ik het nog steeds jammer dat een kennis van mij (met autisme) mij niet eens meer wil spreken. Het liep spaak omdat we op een verschillend niveau denken. Als ik hem bel, krijg ik geheid zijn vader aan de lijn. En als hij wel bereikbaar is (lees: een niet nader te noemen baan in de buitenlucht), ben ik aan het werk.
Nee.
Een hoog iq is geen garantie voor een goed salaris of zo. Evenmin is een laag iq dat.
Het gaat er om wat je doet met wat je aan verstand hebt meegekregen, meer niet.
De rest is geluk, toeval, mantra, whatever.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:18:30 #133
188877 Stupendous76
pi_78751155
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.

iemand met een hoog iq en veel vrienden is slim
iemand met een hoog iq en weinig vrienden is autist

maar een autist denkt logisch maar hij denkt dat hij logisch denkt en denkt dat hijzelf ook logisch is. bijv een autistisch kind kan denken dat hij speciaal is omdat hij zo slim is, en zijn logica denkt dan ik ben slim daarom heb ik weinig vrienden, maar dat is in de ogen van anderen juist helemaal niet logisch.
Het lijkt mij niet verstandig om op basis van 1 verhaal tot dit soort conclusies te komen.
Misschien ken je autisten, misschien heb je er zelf een tik van? Het lijkt mij beter om daar naar te kijken en dan proberen conclusies te trekken dan op basis van een enkel verhaal.
Repent, Pray, Forgive
pi_78751178
Hebben jullie ook weleens het gevoel dat je door mensen heen kan kijken? Dus dat andere mensen helemaal gek op ze zijn om hoe ze doen, maar dat jij ze gelijk niet mag omdat je ziet hoe ze echt zijn?
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:22:24 #135
188877 Stupendous76
pi_78751342
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:18 schreef Satsuma het volgende:
Hebben jullie ook weleens het gevoel dat je door mensen heen kan kijken? Dus dat andere mensen helemaal gek op ze zijn om hoe ze doen, maar dat jij ze gelijk niet mag omdat je ziet hoe ze echt zijn?
Ja.
Alhoewel ik je opmerking op meerdere manieren kan plaatsen:
- zoals jij uitlegt dat je iemand direct niet mag vanwege hun gedrag, terwijl anderen er mee dwepen. Bij mij draait dit meestal wel enigszins bij, of het moet echt een heel bont figuur zijn.
- met enige regelmaat kijk ik voor mijn gevoel door mensen heen: snap hun motieven, hun redenen, kan hun acties voorspellen, etc. Klopt lang niet altijd 100%, maar rond 70% haal ik regelmatig.
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:23:14 #136
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_78751377
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:18 schreef Satsuma het volgende:
Ja, zo een veel te nuchter gevoel. Bijvoorbeeld als je iemand ziet lachen, terwijl je een hele rare "achtergrond" blik ziet waardoor ze toch verdrietig lijken.

Vandaag zag ik een meisje in de trein waarbij het me meteen opviel dat ze had gehuild. Maar tegen de wereld deed ze gewoon lachen en vrolijk, maar dan zijn er van die hele korte momenten waar dat dan toch niet lukt.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:27:33 #137
188877 Stupendous76
pi_78751636
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:23 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ja, zo een veel te nuchter gevoel. Bijvoorbeeld als je iemand ziet lachen, terwijl je een hele rare "achtergrond" blik ziet waardoor ze toch verdrietig lijken.

Vandaag zag ik een meisje in de trein waarbij het me meteen opviel dat ze had gehuild. Maar tegen de wereld deed ze gewoon lachen en vrolijk, maar dan zijn er van die hele korte momenten waar dat dan toch niet lukt.
En dat.
Repent, Pray, Forgive
pi_78751718
Wat ik bedoel is dat ik soms het gevoel heb dat ik door die "blindheid" voor bepaalde vormen van communicatie, ik dus ook weleens de dingen negeer die andere mensen bewust doen om op een bepaalde manier over te komen. Ook bijvoorbeeld qua kleding: ik vind het een soort nutteloos statusartikel, houd me er niet mee bezig, en ik ben daardoor niet meer onder de indruk van iemand in een duur pak dan van iemand in een spijkerbroek en een trui. Maar ook zeker qua gedrag: mensen die iets doen om stoer over te komen, terwijl ik er dan echt niet van onder de indruk ben. Ik ben niet makkelijk 'in te pakken' zeg maar.
pi_78752269
TVP.
Toen ik 3 was, of rond die leeftijd iig, werd ik gediagnostiseerd (is dat een woord ) met asperger.
Ik merk zelf echter maar weinig er van. Kan het zijn dat ik dit min of meer heb weten te onder drukken of iets dergelijks?
I am not lost, it's just I've no idea where I am
pi_78753871
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:38 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
TVP.
Toen ik 3 was, of rond die leeftijd iig, werd ik gediagnostiseerd (is dat een woord ) met asperger.
Ik merk zelf echter maar weinig er van. Kan het zijn dat ik dit min of meer heb weten te onder drukken of iets dergelijks?
Ik zelf kan er niet veel over zeggen, aangezien ik zelf geen autist ben.
Maar ze zeggen dat als je iig geen laagbegaafde autist ben je het redelijk makkelijk kan "camouflerer" en vooral bij aspergers..en het kan zo zijn dat je er sinds kleins af aan mee hebt leren leven, en de een is de ander niet dwz de een heeft er meer last van dan de ander.
pi_78754124
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:10 schreef francis998 het volgende:

[..]

Ik zelf kan er niet veel over zeggen, aangezien ik zelf geen autist ben.
Maar ze zeggen dat als je iig geen laagbegaafde autist ben je het redelijk makkelijk kan "camouflerer" en vooral bij aspergers..en het kan zo zijn dat je er sinds kleins af aan mee hebt leren leven, en de een is de ander niet dwz de een heeft er meer last van dan de ander.
Er zit iemand in mijn klas die ook Asperger heeft, maar aan hem merk ik het eerlijk gezegd beter, ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik echt veel last heb.
Wat wel een invloed zou kunnen hebben is een bepaalde gebeurtenis in mn verleden die ik jullie liever niet aandoe
pi_78755746
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:16 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Er zit iemand in mijn klas die ook Asperger heeft, maar aan hem merk ik het eerlijk gezegd beter, ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik echt veel last heb.
Wat wel een invloed zou kunnen hebben is een bepaalde gebeurtenis in mn verleden die ik jullie liever niet aandoe
ok. tja het kan makkelijk dat die gebeurtenis invloed heeft gehad op jouw. Hele kleine dingen kunnen veel invloed hebben vooral op autisten zeggen ze. Dingen hebben voor zover ik begrijp veel meer impact.

Nou tot morgen allemaal..dan ben ik er weer..aangezien het een regenachtige dag word
pi_78755963
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:53 schreef francis998 het volgende:

[..]

ok. tja het kan makkelijk dat die gebeurtenis invloed heeft gehad op jouw. Hele kleine dingen kunnen veel invloed hebben vooral op autisten zeggen ze. Dingen hebben voor zover ik begrijp veel meer impact.

Nou tot morgen allemaal..dan ben ik er weer..aangezien het een regenachtige dag word
Nou ja, het is echt een groot iets, dus ja...

En ironisch dat je het over een regenachtige dag hebt, ik luister net een album dat perfect is om tijdens een storm te draaien
pi_78764873
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:50 schreef Juup© het volgende:
Mijn vrouw zit Char te kijken Ik heb maar een hoofdtelefoon opgezet en ga maar muziek luisteren en sorteren.
Ze doet aan coldreading, volgens mij.
pi_78768942
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij ook, dat mensen daar intrappen
pi_78771415
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

snotver, de gave dude is me voor

mensen trappen erin, omdat ze shit vertelt die je WIL horen

is het je wel eens opgevallen dat de 'slachtoffers' het meest aan het woord zijn? makkelijk he, veel van iemand afweten
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_78779724
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:27 schreef robuust89 het volgende:

[..]

snotver, de gave dude is me voor
quote:
mensen trappen erin, omdat ze shit vertelt die je WIL horen
Exact
quote:
is het je wel eens opgevallen dat de 'slachtoffers' het meest aan het woord zijn? makkelijk he, veel van iemand afweten
Yep. Ze geven indirect al aanwijzigen c.q. antwoorden. Die ze dan weer bevestigt.

Nieuwe dingen die ze zegt zijn niet te controleren ( ze verzint het dus gewoon )

Als ze werkelijk dingen door zou krijgen, dan is het bespottelijk dat ze naar namen moet raden met het bekende "letterspelletjes". Het is nog stuitender dat ze moet vragen of de persoon in leven is...... !

Tjsa.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:59:49 #148
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_78785304
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:58 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Nou ja, het is echt een groot iets, dus ja...

En ironisch dat je het over een regenachtige dag hebt, ik luister net een album dat perfect is om tijdens een storm te draaien
Hoi

Aan je Usericon te zien heb je een goeie smaak

De meeste aspergers merken er zelf weinig van. En misschien was die diagnose ook wel verkeerd.
14 SHADES OF GREY
pi_78785460
zo lees al de hele dag mee...alleen niet echt veel te melden...
pi_78786459
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:03 schreef francis998 het volgende:
zo lees al de hele dag mee...alleen niet echt veel te melden...
Duidelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')