abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78726088
Ik ben er weer...het chinese eethuis moet maar wachten..ma heeft nekpijn en lijkt verkouden te worden..dus voor de 4e keer uitstel...

Iig veel mensen gebruiken autisme juist als een excuus, en anderen die het niet willen geloven die verzinnen juist excuzen voor hun gedrag..zodat ze geen "autisten " hoeven te zijn in eigen ogen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:49:41 #102
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78726698
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

trouwens ik begin te geloven dat de meeste autisten excuses verzinnen voor hun autisme. ze willen het niet geloven dus dan geven ze de schuld aan iets anders.
En op basis waarvan begin je dat te geloven?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78728291
Er wordt wel heel erg gefiept op dit moment... helaas doe ik er zelf ook aan mee. Ik ga maar weer eens verder met me werk, de pauze is om
pi_78731998
TeVeelPrikkels
pi_78732859
trouwens letterlijk te veel prikkels, gisteren 18 uur gewerkt, en daaromheen een nieuwe baan met naar zo blijkt toch behoorlijk agressieve klanten, zelfs 1 waar een collega bij bleef staan om te kijken hoe of wat, instinctief blijkbaar goed afgehandeld want ze zei dat ie toch al wat collega's t ziekenhuis had ingeslagen als je verkeerd keek. Moet je maar net weten.
Maar mijn gedachtes draaien overuren, tis druk in mn hoofd, en dat heb ik niet héél vaak.
Merk dat ik ook een opgejaagd gevoel heb (ondanks t feit dat t nu eventjes rustig is qua klanten) en dat ik moeite heb met helder na denken.
Blegh.. Stress.. Ik word er chagrijnig van.. (al schijnt er wel met mij te kunnen leven in een chago bui )
pi_78733791
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:40 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Waar denk je dat op te baseren dan?
dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.

iemand met een hoog iq en veel vrienden is slim
iemand met een hoog iq en weinig vrienden is autist

maar een autist denkt logisch maar hij denkt dat hij logisch denkt en denkt dat hijzelf ook logisch is. bijv een autistisch kind kan denken dat hij speciaal is omdat hij zo slim is, en zijn logica denkt dan ik ben slim daarom heb ik weinig vrienden, maar dat is in de ogen van anderen juist helemaal niet logisch.

[ Bericht 33% gewijzigd door deenigeechteTS op 04-03-2010 16:11:05 ]
pi_78741895
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:28 schreef Cassandra87 het volgende:
trouwens letterlijk te veel prikkels, gisteren 18 uur gewerkt, en daaromheen een nieuwe baan met naar zo blijkt toch behoorlijk agressieve klanten, zelfs 1 waar een collega bij bleef staan om te kijken hoe of wat, instinctief blijkbaar goed afgehandeld want ze zei dat ie toch al wat collega's t ziekenhuis had ingeslagen als je verkeerd keek. Moet je maar net weten.
Maar mijn gedachtes draaien overuren, tis druk in mn hoofd, en dat heb ik niet héél vaak.
Merk dat ik ook een opgejaagd gevoel heb (ondanks t feit dat t nu eventjes rustig is qua klanten) en dat ik moeite heb met helder na denken.
Blegh.. Stress.. Ik word er chagrijnig van.. (al schijnt er wel met mij te kunnen leven in een chago bui )
Zou je niet wat rustiger aan doen dan? Ik zie je al een burn-out krijgen op je 30e

Iemand de docu Autimatisch gezien?
Children of the night. What music they make.
pi_78743592
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.

maar een autist denkt logisch maar hij denkt dat hij logisch denkt en denkt dat hijzelf ook logisch is. bijv een autistisch kind kan denken dat hij speciaal is omdat hij zo slim is, en zijn logica denkt dan ik ben slim daarom heb ik weinig vrienden, maar dat is in de ogen van anderen juist helemaal niet logisch.
Ik twijfel een beetje aan wat ik moet denken van je opmerkingen.

1) Iemand die níet weet dat ie autistisch is zal weten dat er iets mis is, anders dan bij anderen. En heel veel zullen het inderdaad aan intelligentie twijfelen (wat ook wel wordt ingeprent door de -beperkte- naaste sociale kringen) of aan iets 'stoms' als aparte kleding of een glazen oog (nu moet ik bekennen dat ik t verhaal niet heb gelezen, ik reageer puur op je opmerkingen) en weer een andere groep weet dat er íets schort maar niet wát. Maar veel van die dingen zijn tastbaar, hebben een naam en dus kan er aan gewerkt worden -iets wat ook zeer wenselijk is-. Op t moment dat je iemand een label geeft vervalt 80% van het 'hier kan aan gewerkt worden' omdat het gewoon de 'aard van het beestje' is. Ik vind het alleen maar bewonderingswaardig dat iemand kiest om 'een glazen oog' de schuld te geven dan om de schouders te laten hangen en te zeggen, sorry, niks aan te doen, autist/autisme.

Enne, iemand met een hoog iq en weinig vrienden is een autist?

2) Een autist dénkt niet alleen dat hij logisch denkt, dat ís gewoon zo. Alle menselijke kronkels (ook wel een gedachtengang, veelal afwijkend) ontbreken in logica. Er wordt beoordeeld op wat wordt waargenomen, niets meer en niets minder.
Ik vind de denkwijze van iemand met autisme werkelijkwaar een openbaring en heerlijk nuchter doe mij dat vaker maar!
Iemand het verhaal van de hond in de nacht gelezen?
waar ik héél af en toe wél tegenaan loop, maar dat is bij meer dan de helft van de mensen zo, is het ontbreken van zijsprongen. Ik kan zeggen, 'dit klinkt heel logisch, en ik snap je standpunt máár ik ben toch van mening dat...' waarop ik veelal als reactie krijg, hoe kun je dat nou denken, dit ís toch gewoon zo, hoe kun je dat nou niet begrijpen'
pi_78743765
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:11 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Zou je niet wat rustiger aan doen dan? Ik zie je al een burn-out krijgen op je 30e

Iemand de docu Autimatisch gezien?
I wonder..
Het is mijn perfectionistische aard. Had t er net over met mn vriend. Nu een week gewerkt, 3x balie gedraaid waarvan 2 keer in mijn eentje. Andere nieuwe collega's draaien alleen balie met 2 begeleiders. Conclusie die je kunt trekken is dat ik dusdanig goed werk lever dat ik na 1 keer al voldoende wordt vertrouwd om zelf balie diensten te draaien, toch? Maar zelf denk ik, ik doe t goed, maar t kan nóg beter!
Als ik dat maar los kan laten, dat scheelt al zoveel stress.. En agressie. Ik ben héél lief en rustig, mensen worden niet agressief. Maar als ik iets niet voor elkaar krijg word ik boos op mijzelf en dus onrustig en onzeker wat de rust in de klant ook wegneemt.
Stomme is dat ik dit dondersgoed weet, maar nu nog doen..
En t is een sloot van informatie wat stress en vermoeidheid veroorzaakt. 1...2...3...4...5...6...7...8...9...10
pi_78744036
Misschien is dit treffender:

Iemand met een hoog iq en een goed salaris is slim.
Iemand met een hoog iq en een (gedeeltelijke) uitkering heeft autisme.

Een hoog iq betekent meestal een hoge opleiding. Solliciteren is een kwestie van jezelf verkopen. De handicap bij uitstek waarbij dat niet lukt, is autisme. Omdat er bij autisme iets aan de hand is met de persoonlijkheid, terwijl bij andere handicaps er vaak een lichamelijke beperking speelt.

Ik vind het ook heel goed als mensen met autisme niet de handdoek in de ring gooien (zo van: komt door autisme), maar meer eigen verantwoordelijkheid nemen. Zo vind ik het nog steeds jammer dat een kennis van mij (met autisme) mij niet eens meer wil spreken. Het liep spaak omdat we op een verschillend niveau denken. Als ik hem bel, krijg ik geheid zijn vader aan de lijn. En als hij wel bereikbaar is (lees: een niet nader te noemen baan in de buitenlucht), ben ik aan het werk.
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:08:34 #111
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_78744694
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Voor mij gaat de tweede zin op, maar toch hebben ze mij het labeltje Asperger gegeven. Alleen maar om problemen die ik had te verklaren. Om dezelfde problemen te verklaren is door anderen nog hoogbegaafdheid, gezinsproblematiek en gewoon een etterbak zijn.

Maar dat is allemaal geen probleem, het enige wat mij wel irriteert is dat het nooit goed genoeg is. Mensen willen altijd meer, zo ook mij helpen.
Het is allemaal heel leuk en aardig van ze, maar ik functioneer prima dus waarom moet het dan nog beter.

Maar dat is iets wat je overal tegenkomt, meer salaris, een groter huis, een betere auto als de buurman.
En op zich niets mis mee, maar sommige drijven het wel heel ver door.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_78745372
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:08 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Voor mij gaat de tweede zin op, maar toch hebben ze mij het labeltje Asperger gegeven. Alleen maar om problemen die ik had te verklaren. Om dezelfde problemen te verklaren is door anderen nog hoogbegaafdheid, gezinsproblematiek en gewoon een etterbak zijn.

Maar dat is allemaal geen probleem, het enige wat mij wel irriteert is dat het nooit goed genoeg is. Mensen willen altijd meer, zo ook mij helpen.
Het is allemaal heel leuk en aardig van ze, maar ik functioneer prima dus waarom moet het dan nog beter.

Maar dat is iets wat je overal tegenkomt, meer salaris, een groter huis, een betere auto als de buurman.
En op zich niets mis mee, maar sommige drijven het wel heel ver door.
Het kan een vrij irritant labeltje zijn. Maar op zich zegt een diagnose niet zoveel. Ik ken mensen met Asperger die (omgerekend) gewoon een schaal 11 functie hebben. Wat is zo’n stempeltje dan nog waard? Als jij mee kan komen met normale mensen (lees: zonder autisme), heb gerust sch*t aan dat labeltje.

Ik vind het wel belangrijk om te werken. Je kunt pas weten of meer salaris gelukkiger maakt als je het zelf hebt ervaren. Maar ik houd niet van mensen die mopperen dat ze moeilijk rond kunnen komen terwijl ze prima verdienen. Ik heb zelf een tijdje van het sociale minimum geleefd.
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:36:15 #113
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_78746124
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:22 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het kan een vrij irritant labeltje zijn. Maar op zich zegt een diagnose niet zoveel. Ik ken mensen met Asperger die (omgerekend) gewoon een schaal 11 functie hebben. Wat is zo’n stempeltje dan nog waard? Als jij mee kan komen met normale mensen (lees: zonder autisme), heb gerust sch*t aan dat labeltje.

Ik vind het wel belangrijk om te werken. Je kunt pas weten of meer salaris gelukkiger maakt als je het zelf hebt ervaren. Maar ik houd niet van mensen die mopperen dat ze moeilijk rond kunnen komen terwijl ze prima verdienen. Ik heb zelf een tijdje van het sociale minimum geleefd.
Ik heb niet zozeer moeite met het labeltje Asperger, want het staat niet in m'n dossier. Maar meer met dat mensen alles moeten beredeneren. En als ze hebben beredeneerd het moeten verbeteren.

Ik ben vandaag trouwens naar een TU geweest, maar ik schrok toch van het volk dat daar rondloopt. Er was maar een iemand die me gewoon kon aankijken, de rest ging heel geforceerd naar een blaadje/laptop staren. Het leek wel een wereld vol autisten daar
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_78747528
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:27 schreef tijnbrein het volgende:
@ Francis
Ik ben gisteren niet gaan slapen. Alhoewel ik dat wil had willen doen. Ik ben naar een concert geweest.
Als ik niet slaap dan slaat de chaos en overprikkeling echt snel toe.
pi_78748420
Dit jaar verhuizen, wat jullie wel zullen begrijpen roept dat nu al de nodige stress op mbt de onzekerheden en planning e.d..
pi_78748625
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:04 schreef Juup© het volgende:

[..]

Als ik niet slaap dan slaat de chaos en overprikkeling echt snel toe.
Dat begrijp ik. Ik heb ook meer last van prikkels als ik moe ben.

Succes alvast met die verhuizing en veel plezier in je nieuwe huis
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78748697
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Ik heb ook meer last van prikkels als ik moe ben.

Succes alvast met die verhuizing en veel plezier in je nieuwe huis
Dank u

Het nieuwe huis zal als het goed is VEEEEL MEEEER rust geven dan ons huidige huis (enorm gehorig) dus ik kijk er wat dat betreft ook echt naar uit.
pi_78748776
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:28 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dank u

Het nieuwe huis zal als het goed is VEEEEL MEEEER rust geven dan ons huidige huis (enorm gehorig) dus ik kijk er wat dat betreft ook echt naar uit.
Kijk dat is mooi.
Het was een nieuwbouwhuis toch?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78748851
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Kijk dat is mooi.
Het was een nieuwbouwhuis toch?
U heeft een goed geheugen
pi_78749033
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

U heeft een goed geheugen
Gelukkig wel

Ga je nog meer dingen laten aanpassen in je nieuwe huis zodat het voor jou prettiger is om daar te wonen?
14 SHADES OF GREY
pi_78749656
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:35 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gelukkig wel

Ga je nog meer dingen laten aanpassen in je nieuwe huis zodat het voor jou prettiger is om daar te wonen?
Eeuhmmm even denken, nee. Het huis is op zich al zo als wij het willen hebben en het enige dat er nog gebeurd is een schutting plaatsen dus dat valt qua werk wel mee.
pi_78749767
@ juup, veel plezier alvast in je nieuwe huisje. En ach...ff een tijdje tijdens verhuizing overprikkels..maar daarna niet meer is toch veel beter. Dan die vervelenden gehorige huizen.

En als ik niet tot weinig heb geslapen, dan ben ik een emotioneel wrak..en loop ik de hele dag te huilen...en je kijkt me maar aan of ik begin te huilen. EN loop dan ook gigantisch chagerijnig..en kortaf.
En daarna gewoon een avondje volgoende rust nemen..en de volgende dag ben ik een totaal andere persoon.

Vandaag dus maar ff gewoon een korte wandeling van ong. 1 uurtje met mijn ma..het chinese eethuis moet maar ff wachten. En 't was echt lekker warm in 't zonnetje.
pi_78749846
Mijn vrouw zit Char te kijken Ik heb maar een hoofdtelefoon opgezet en ga maar muziek luisteren en sorteren.
pi_78749898
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:46 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eeuhmmm even denken, nee. Het huis is op zich al zo als wij het willen hebben en het enige dat er nog gebeurd is een schutting plaatsen dus dat valt qua werk wel mee.
Mooi

En geen ruzie met de buren maken over die schutting he
14 SHADES OF GREY
pi_78749915
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:50 schreef Juup© het volgende:
Mijn vrouw zit Char te kijken Ik heb maar een hoofdtelefoon opgezet en ga maar muziek luisteren en sorteren.
Char lijkenprikster
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')