En op basis waarvan begin je dat te geloven?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
trouwens ik begin te geloven dat de meeste autisten excuses verzinnen voor hun autisme. ze willen het niet geloven dus dan geven ze de schuld aan iets anders.
dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:40 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Waar denk je dat op te baseren dan?
Zou je niet wat rustiger aan doen dan? Ik zie je al een burn-out krijgen op je 30equote:Op donderdag 4 maart 2010 15:28 schreef Cassandra87 het volgende:
trouwens letterlijk te veel prikkels, gisteren 18 uur gewerkt, en daaromheen een nieuwe baan met naar zo blijkt toch behoorlijk agressieve klanten, zelfs 1 waar een collega bij bleef staan om te kijken hoe of wat, instinctief blijkbaar goed afgehandeld want ze zei dat ie toch al wat collega's t ziekenhuis had ingeslagen als je verkeerd keek. Moet je maar net weten.
Maar mijn gedachtes draaien overuren, tis druk in mn hoofd, en dat heb ik niet héél vaak.
Merk dat ik ook een opgejaagd gevoel heb (ondanks t feit dat t nu eventjes rustig is qua klanten) en dat ik moeite heb met helder na denken.
Blegh.. Stress.. Ik word er chagrijnig van.. (al schijnt er wel met mij te kunnen leven in een chago bui)
Ik twijfel een beetje aan wat ik moet denken van je opmerkingen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.
iemand met een hoog iq en veel vrienden is slim
iemand met een hoog iq en weinig vrienden is autist
maar een autist denkt logisch maar hij denkt dat hij logisch denkt en denkt dat hijzelf ook logisch is. bijv een autistisch kind kan denken dat hij speciaal is omdat hij zo slim is, en zijn logica denkt dan ik ben slim daarom heb ik weinig vrienden, maar dat is in de ogen van anderen juist helemaal niet logisch.
I wonder..quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:11 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zou je niet wat rustiger aan doen dan? Ik zie je al een burn-out krijgen op je 30e
Iemand de docu Autimatisch gezien?
Voor mij gaat de tweede zin op, maar toch hebben ze mij het labeltje Asperger gegeven. Alleen maar om problemen die ik had te verklaren. Om dezelfde problemen te verklaren is door anderen nog hoogbegaafdheid, gezinsproblematiek en gewoon een etterbak zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
Het kan een vrij irritant labeltje zijn. Maar op zich zegt een diagnose niet zoveel. Ik ken mensen met Asperger die (omgerekend) gewoon een schaal 11 functie hebben. Wat is zo’n stempeltje dan nog waard? Als jij mee kan komen met normale mensen (lees: zonder autisme), heb gerust sch*t aan dat labeltje.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:08 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Voor mij gaat de tweede zin op, maar toch hebben ze mij het labeltje Asperger gegeven. Alleen maar om problemen die ik had te verklaren. Om dezelfde problemen te verklaren is door anderen nog hoogbegaafdheid, gezinsproblematiek en gewoon een etterbak zijn.
Maar dat is allemaal geen probleem, het enige wat mij wel irriteert is dat het nooit goed genoeg is. Mensen willen altijd meer, zo ook mij helpen.
Het is allemaal heel leuk en aardig van ze, maar ik functioneer prima dus waarom moet het dan nog beter.
Maar dat is iets wat je overal tegenkomt, meer salaris, een groter huis, een betere auto als de buurman.
En op zich niets mis mee, maar sommige drijven het wel heel ver door.
Ik heb niet zozeer moeite met het labeltje Asperger, want het staat niet in m'n dossier. Maar meer met dat mensen alles moeten beredeneren. En als ze hebben beredeneerd het moeten verbeteren.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:22 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het kan een vrij irritant labeltje zijn. Maar op zich zegt een diagnose niet zoveel. Ik ken mensen met Asperger die (omgerekend) gewoon een schaal 11 functie hebben. Wat is zo’n stempeltje dan nog waard? Als jij mee kan komen met normale mensen (lees: zonder autisme), heb gerust sch*t aan dat labeltje.
Ik vind het wel belangrijk om te werken. Je kunt pas weten of meer salaris gelukkiger maakt als je het zelf hebt ervaren. Maar ik houd niet van mensen die mopperen dat ze moeilijk rond kunnen komen terwijl ze prima verdienen. Ik heb zelf een tijdje van het sociale minimum geleefd.
Als ik niet slaap dan slaat de chaos en overprikkeling echt snel toe.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:27 schreef tijnbrein het volgende:
@ Francis
Ik ben gisteren niet gaan slapen. Alhoewel ik dat wil had willen doen. Ik ben naar een concert geweest.
Dat begrijp ik. Ik heb ook meer last van prikkels als ik moe ben.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:04 schreef Juup© het volgende:
[..]
Als ik niet slaap dan slaat de chaos en overprikkeling echt snel toe.
Dank uquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ik heb ook meer last van prikkels als ik moe ben.
Succes alvast met die verhuizing en veel plezier in je nieuwe huis
Kijk dat is mooi.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:28 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dank u
Het nieuwe huis zal als het goed is VEEEEL MEEEER rust geven dan ons huidige huis (enorm gehorig) dus ik kijk er wat dat betreft ook echt naar uit.
U heeft een goed geheugenquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Kijk dat is mooi.![]()
Het was een nieuwbouwhuis toch?
Gelukkig welquote:
Eeuhmmm even denken, nee.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig wel![]()
Ga je nog meer dingen laten aanpassen in je nieuwe huis zodat het voor jou prettiger is om daar te wonen?
Mooiquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:46 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eeuhmmm even denken, nee.Het huis is op zich al zo als wij het willen hebben en het enige dat er nog gebeurd is een schutting plaatsen dus dat valt qua werk wel mee.
Charquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:50 schreef Juup© het volgende:
Mijn vrouw zit Char te kijkenIk heb maar een hoofdtelefoon opgezet en ga maar muziek luisteren en sorteren.
Ik zal mijn best doenquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mooi![]()
En geen ruzie met de buren maken over die schutting he![]()
Ik vind het zo'n enorm nep mens. Ik kan (kan ik sowieso bijna niet) aan haar gezicht niet zien wat zij bedoeld, maar de indruk die ik krijg van haar persoonlijkheid is NEP. Dus ik vertrouw haar niet.quote:
Arme burenquote:
Nee, ik luister nu naar Mastodonquote:
Nee.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:54 schreef sempron2400 het volgende:
Misschien is dit treffender:
Iemand met een hoog iq en een goed salaris is slim.
Iemand met een hoog iq en een (gedeeltelijke) uitkering heeft autisme.
Een hoog iq betekent meestal een hoge opleiding. Solliciteren is een kwestie van jezelf verkopen. De handicap bij uitstek waarbij dat niet lukt, is autisme. Omdat er bij autisme iets aan de hand is met de persoonlijkheid, terwijl bij andere handicaps er vaak een lichamelijke beperking speelt.
Ik vind het ook heel goed als mensen met autisme niet de handdoek in de ring gooien (zo van: komt door autisme), maar meer eigen verantwoordelijkheid nemen. Zo vind ik het nog steeds jammer dat een kennis van mij (met autisme) mij niet eens meer wil spreken. Het liep spaak omdat we op een verschillend niveau denken. Als ik hem bel, krijg ik geheid zijn vader aan de lijn. En als hij wel bereikbaar is (lees: een niet nader te noemen baan in de buitenlucht), ben ik aan het werk.
Het lijkt mij niet verstandig om op basis van 1 verhaal tot dit soort conclusies te komen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
dat verhaal hij had autisme en dacht dat zijn glazen oog ervoor zorgde dat hij niet kon communiceren, maar het was zijn autisme.
maar een autist denkt logisch maar hij denkt dat hij logisch denkt en denkt dat hijzelf ook logisch is. bijv een autistisch kind kan denken dat hij speciaal is omdat hij zo slim is, en zijn logica denkt dan ik ben slim daarom heb ik weinig vrienden, maar dat is in de ogen van anderen juist helemaal niet logisch.
Ja.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:18 schreef Satsuma het volgende:
Hebben jullie ook weleens het gevoel dat je door mensen heen kan kijken? Dus dat andere mensen helemaal gek op ze zijn om hoe ze doen, maar dat jij ze gelijk niet mag omdat je ziet hoe ze echt zijn?
Ja, zo een veel te nuchter gevoel. Bijvoorbeeld als je iemand ziet lachen, terwijl je een hele rare "achtergrond" blik ziet waardoor ze toch verdrietig lijken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:18 schreef Satsuma het volgende:
Hebben jullie ook weleens het gevoel dat je door mensen heen kan kijken? Dus dat andere mensen helemaal gek op ze zijn om hoe ze doen, maar dat jij ze gelijk niet mag omdat je ziet hoe ze echt zijn?
En dat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja, zo een veel te nuchter gevoel. Bijvoorbeeld als je iemand ziet lachen, terwijl je een hele rare "achtergrond" blik ziet waardoor ze toch verdrietig lijken.
Vandaag zag ik een meisje in de trein waarbij het me meteen opviel dat ze had gehuild. Maar tegen de wereld deed ze gewoon lachen en vrolijk, maar dan zijn er van die hele korte momenten waar dat dan toch niet lukt.
Ik zelf kan er niet veel over zeggen, aangezien ik zelf geen autist ben.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:38 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
TVP.
Toen ik 3 was, of rond die leeftijd iig, werd ik gediagnostiseerd (is dat een woord) met asperger.
Ik merk zelf echter maar weinig er van. Kan het zijn dat ik dit min of meer heb weten te onder drukken of iets dergelijks?
Er zit iemand in mijn klas die ook Asperger heeft, maar aan hem merk ik het eerlijk gezegd beter, ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik echt veel last heb.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:10 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik zelf kan er niet veel over zeggen, aangezien ik zelf geen autist ben.
Maar ze zeggen dat als je iig geen laagbegaafde autist ben je het redelijk makkelijk kan "camouflerer" en vooral bij aspergers..en het kan zo zijn dat je er sinds kleins af aan mee hebt leren leven, en de een is de ander niet dwz de een heeft er meer last van dan de ander.
ok. tja het kan makkelijk dat die gebeurtenis invloed heeft gehad op jouw. Hele kleine dingen kunnen veel invloed hebben vooral op autisten zeggen ze. Dingen hebben voor zover ik begrijp veel meer impact.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:16 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Er zit iemand in mijn klas die ook Asperger heeft, maar aan hem merk ik het eerlijk gezegd beter, ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik echt veel last heb.
Wat wel een invloed zou kunnen hebben is een bepaalde gebeurtenis in mn verleden die ik jullie liever niet aandoe
Nou ja, het is echt een groot iets, dus ja...quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
ok. tja het kan makkelijk dat die gebeurtenis invloed heeft gehad op jouw. Hele kleine dingen kunnen veel invloed hebben vooral op autisten zeggen ze. Dingen hebben voor zover ik begrijp veel meer impact.
Nou tot morgen allemaal..dan ben ik er weer..aangezien het een regenachtige dag word
Ze doet aan coldreading, volgens mij.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:50 schreef Juup© het volgende:
Mijn vrouw zit Char te kijkenIk heb maar een hoofdtelefoon opgezet en ga maar muziek luisteren en sorteren.
Volgens mij ook, dat mensen daar intrappenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze doet aan coldreading, volgens mij.
snotver, de gave dude is me voorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze doet aan coldreading, volgens mij.
quote:
Exactquote:mensen trappen erin, omdat ze shit vertelt die je WIL horen![]()
Yep. Ze geven indirect al aanwijzigen c.q. antwoorden. Die ze dan weer bevestigt.quote:is het je wel eens opgevallen dat de 'slachtoffers' het meest aan het woord zijn? makkelijk he, veel van iemand afweten
Hoiquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:58 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Nou ja, het is echt een groot iets, dus ja...
En ironisch dat je het over een regenachtige dag hebt, ik luister net een album dat perfect is om tijdens een storm te draaien
Duidelijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:03 schreef francis998 het volgende:
zo lees al de hele dag mee...alleen niet echt veel te melden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |