abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:37:50 #176
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_78797031
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:52 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Probleem is wel, toen ik naar de middelbare school ging toen gingen er ook vrienden van me mee, naar de universiteit is het anders
Je bent heus niet de enige die dat heeft hoor
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78798530
Klaag/baalmodus:: had net goede inspiratie gevonden en een mooi stuk neergetypt..druk ik op vorige

@Alchemist, je moet je niet zo druk maken over de uni. Het is best te doen..tuurlijk het begin is eng..maar niet onmogelijk..en je moet jezelf gewoon een gigantische schop onder je kont geven en je deels over die verlegenheid heenzetten . Ik heb het zelf moeten doen..en ben er deels over heen..maar hoe dat bespaar ik je..is klein beetje beschamend
maar het komt erop neer..dat je jezelf moet trainen..

@auti..ik snap je wel. Ik doe zelf soms aan handwassen van kleding, of gewoon mee wassen in de douche...maar hangt af van de kleding en de vuilgraad ervan. Maar vindt het zelf zonde om een heel wasprogramma aan te zetten voor 2 a 3 stukken kleding..
pi_78799042
Ik heb echt een heel leuke site gevonden: www.lumosity.com - een soort braintraining site met een paar best wel verslavende spelletjes. (In de categorie: dingen waar je nogal in op kan gaan).
pi_78799277
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 23:18 schreef Satsuma het volgende:
Ik heb echt een heel leuke site gevonden: www.lumosity.com - een soort braintraining site met een paar best wel verslavende spelletjes. (In de categorie: dingen waar je nogal in op kan gaan).
ff checken

edit..best leuk om te doen..

[ Bericht 12% gewijzigd door francis998 op 05-03-2010 23:31:27 ]
pi_78805505
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:15 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ja ik weet het, maar ik ben er ook bang voor.. Want ik heb al niet zo veel en het gaat echt heel moeilijk worden, en ik vind het helemaal niet erg als ik eerst nog geen meubels heb.. want dat ben ik gewend.
Ik had alleen een beetje gehoopt dat ik een huisje kon hebben en dat ik dan mensen kan uitnodigen en misschien ook wel op een datingsite enzo.. Maar ik moet dus nog steeds jaren wachten voor dat.

Maar ik ben wel gewend om "arm" te zijn hoor, ik heb niet eens een bed of vloerbedekking. Ik heb 2
matrassen op elkaar en mijn vloer is gewoon beton, maar ik ben het gewend. En ik heb geen verwarming op mijn kamer en het is ongeveer 5 graden warmer dan buiten. En ik heb geen geld voor kleding, geen auto, ik kan bijna nergens heen want een trein kaartje is al gauw mijn eetgeld.

Maar ik ben alleen maar bang dat ik geen internet mag hebben als ik op mijzelf ga wonen, want dan gaat het echt heel erg saai worden. De rest vind ik allang niet belangrijk meer.. Ik kan mij ook prima redden, who needs a wasmachine? ik ga met vieze kleren onder de douche staan en dan inzepen met waspoeder i

Er zijn zat oplossingen en er is ook wel prima mee te leven, alleen dan.. want sociaal tel je niet echt mee.. maar dat boeit mij niet meer. Als ik maar wel internet mag.
Lijkt op de Hongerwinter, zeker nu dit de koudste is sinds 1996. Dit komt in de buurt van echte armoede. Heb je weleens gedacht aan begeleid wonen? Dan heb je meer comfort; je kunt soms zelfs in het bos wonen zonder rijk te zijn en dan heb je verwarming en misschien ook nog wel internet. Een andere optie is de gevangenis. Dan word je verzorgd door de staat. Maar die optie lijkt me alleen een laatste redmiddel.

Ik heb ook een tijd gehad waarin ik sociaal niet echt meetelde, een periode van 4 jaar. Een tijd waarin ik weinig te besteden had en iedereen meer verdiende. Daar viel nog mee te leven, omdat ik nog wel sociaal contact had.
pi_78808247
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:32 schreef Autidude het volgende:
Ja je bespaart dan toch ook wel water enzo en waarom niet? Maar dan wel met zo'n vloeibaar wasmiddel ofzo.. Als je dan toch gaat douchen.. Nou dan ga je gewoon met je kleren onder de douche staan en doe je zo zeep erop en dan trek je het uit en keer je het binnenste buiten en nog een beetje kneden en afspoelen enzo en dan zelf nog ff snel wassen en klaar!

En omdat je toch al zeiknat bent en in de badkamer staat kan je zelf ook je kleren prima "centrifugeren".
Ik weet niet of wasmiddel wel zo goed voor je huid is....
pi_78808680
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 04:52 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Lijkt op de Hongerwinter, zeker nu dit de koudste is sinds 1996. Dit komt in de buurt van echte armoede. Heb je weleens gedacht aan begeleid wonen? Dan heb je meer comfort; je kunt soms zelfs in het bos wonen zonder rijk te zijn en dan heb je verwarming en misschien ook nog wel internet. Een andere optie is de gevangenis. Dan word je verzorgd door de staat. Maar die optie lijkt me alleen een laatste redmiddel.
Gevangenis is nooit een optie, dan ben je verder weg dan ooit. Met een strafblad ben je echt helemaal kansloos. Een gevangenis is geestelijk voor een autist al helemaal niet te overleven, want als je ergens prikkels krijgt, dan is het de gevangenis wel. Een enorm kabaal heerst daar. Heb ik het nog niet over de sociale verhoudingen en pikordes. Nee autist komt in zo'n omgeving wel echt twee keer aan de beurt. Blijf er verre van.

Ik vraag me wel af, hoe kan dit toch zover komen?. Verslaving(en)? In hoeverre speelt zijn psychisch ongemaak hierin een rol? Ik krijg ook geen beeld in hoeverre auti therapieën krijgt of heeft gehad. Of is hij daar niet voor verzekerd?

Ik ken auti niet persoonlijk, ik moet het doen met de indrukken die ik hier van hem krijg. Dat is beperkt. Ik begrijp ook wel dat hij hier niet alles wil neerplempen .Wat voor hem het beste is, weet ik niet. Dat begeleid wonen is, kan voor veel mensen een oplossing zijn....

Echt triest. Waar en wanneer is het mis gegaan? Want dit is niet iets wat gisteren op vandaag heeft plaatsgevonden.

Enfin, het is te hopen dat auti nu wel de goede hulpverlenig krijgt en dat hij daar achter kan staan. Ik hoop dat auti van zijn evt fouten in het verleden kan leren (voor zover hij er wat aan kan doen uiteraard) en dat hij hieruit kan blijven en een nieuwe start kan maken.
quote:
Ik heb ook een tijd gehad waarin ik sociaal niet echt meetelde, een periode van 4 jaar. Een tijd waarin ik weinig te besteden had en iedereen meer verdiende. Daar viel nog mee te leven, omdat ik nog wel sociaal contact had.
Het blijft moeilijk. Maar gelukkig heb jij een leuke ban nu dat nog best verdiend.
pi_78808875
weh, vaag

ik had gister weer toneel, leuk!
alleen, op een gegeven moment moesten wij (ik en een meid) doen alsof we een verliefd stelletje zijn dat op de bank tv zit te kijken.
dus, robuust doet zn best, en krijgt vervolgens te horen: je moet meer van de typische relatiedingetjes doen. lol whut? kijk, ik doe me best, maar t voelde echt geforceerd, nep aan, zo van "ja, en nu? " en een ander koppeltje deed hetzelfde, maar daar had ie geen opmerkingen over.. hmz.
goed, wie legt me uit wat typische relatiedingetjes zijn?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_78809159
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef robuust89 het volgende:
weh, vaag

alleen, op een gegeven moment moesten wij (ik en een meid) doen alsof we een verliefd stelletje zijn dat op de bank tv zit te kijken.
dus, robuust doet zn best, en krijgt vervolgens te horen: je moet meer van de typische relatiedingetjes doen. lol whut? kijk, ik doe me best, maar t voelde echt geforceerd, nep aan, zo van "ja, en nu? " en een ander koppeltje deed hetzelfde, maar daar had ie geen opmerkingen over.. hmz.
Dit ,

Enzo

pi_78814924
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Mn webicon of mn usericon?
Trouwens, ik heb jou wel vaker gezien in het metalhead topic hoor

Maar ja idd, het zou nu een verkeerde diagnose kunnen zijn. Ik merk wel dat ik iets anders ben en vaak ook stiller, maar om nou te zeggen dat ik echt asperger heb zoals die ene andere jongen uit mijn klas... nee. Denk eerder dat het door dat ene vervelende moment in mijn leven komt.
Alle Aspergers zijn verschillend he.
Children of the night. What music they make.
pi_78815087
quote:
weh, vaag

Samen op de bank tv kijken? Knuffelen, kroelen, kusjes geven enzo denk ik
Children of the night. What music they make.
pi_78815707
quote:
weh, vaag

Herkenbaar
pi_78816678
quote:
weh, vaag

ff over typische relatiedingetjes...ik zelf als non autist, vroeg me af hoe jullie die soort dingen zien...ik snap ze wel..maar vindt het veel te plakkerig en klef..waar ik dus niet van gediend ben, en vindt het deels ook wel onzin..

hoe kijken jullie hier tegenaan? Wat vinden jullie ervan???
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:33:07 #189
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_78821670
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:57 schreef francis998 het volgende:

[..]

ff over typische relatiedingetjes...ik zelf als non autist, vroeg me af hoe jullie die soort dingen zien...ik snap ze wel..maar vindt het veel te plakkerig en klef..waar ik dus niet van gediend ben, en vindt het deels ook wel onzin..

hoe kijken jullie hier tegenaan? Wat vinden jullie ervan???
Dat is persoonlijk denk ik. Maar ik vind het net een van de leukste dingen in een relatie.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_78823175
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:33 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk denk ik. Maar ik vind het net een van de leukste dingen in een relatie.
tuurlijk het is iets persoonlijks, en bij iedereen anders. Hele kleffe/plakkerige mensen schrikken mij eerder af..dan dat ze me aantrekken
pi_78824940
stil hier...
pi_78825095
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:08 schreef francis998 het volgende:
stil hier...

Ik zit Rambo III te kijken, die is op TV
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_78828221
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:13 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik zit Rambo III te kijken, die is op TV
ik zat the closer te kijken en nu weer achter de pc...chileense internet tv special voor de slachtoffers om geld in te zamelen.
pi_78830160
ja, daar wil ik een antwoord op!

aardbeving Hæti: 100.000 doden, de pleuris breekt uit, de wereld geeft gul.

aardbeving chili: 800 doden. nothing happened.

dus, het aantal doden staat direct in relatie tot de "ergheid" van een ramp -> media aandacht?

lekker dan.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_78830300
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:33 schreef robuust89 het volgende:

dus, het aantal doden staat direct in relatie tot de "ergheid" van een ramp -> media aandacht?

lekker dan.
pi_78830308
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:33 schreef robuust89 het volgende:

lekker dan.
Blijkbaar wel.....dat is dus iets wat ik ook niet snap.
Ik dacht zelf aan het feit dat ze chili rijker zien dan haiti en dus minder hulpbevhoevend..maar ze letten niet duidelijk op de verwoesting maar alleen naar aantal doden.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:43:29 #197
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78830479
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:38 schreef francis998 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.....dat is dus iets wat ik ook niet snap.
Ik dacht zelf aan het feit dat ze chili rijker zien dan haiti en dus minder hulpbevhoevend..maar ze letten niet duidelijk op de verwoesting maar alleen naar aantal doden.
Maar dat is toch ook logies? Al die doden, dat is hartstikke ernstug tog?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78830716
Nee, er is niets gedaan door de media.. Het volk weet van niets..
Als er weer zo'n uber grote actie komt dan komt er overal geld vandaan, misschien nu ook net niet omdat er al pas geleden een grote ramp en actie is geweest.. en daarom is het waarschijnlijk ook niet opgepakt door de media.

Ik vind het zelf heel raar dat er ten tijde van een krediet crisis en dat iedereen loopt te kankeren dat geld verkeerd wordt uitgegeven, wij Nederlanders wel ff 100 miljoen kunnen weggeven.. Dat vind ik echt heel erg, ik snap ook dat je mensen moet helpen.. maar wat loopt men dan te klagen over uitkeringen en begrotingstekorten en bezuinigingen als we gewoon 100 miljoen kunnen weggeven?

Het is allemaal heel erg nep en behoorlijk commercieel, want ik weet ook zeker dat van dat geld wat allemaal is gegeven er ook mensen beter van worden die het zelf al méér dan behoorlijk goed hebben..
Je kan beter zelf iets gaan doen dan blind centen geven, dat meen ik echt..

En als ik zelf alles goed op zaken heb dan neem ik een eigen Border Collie en dan ga ik die trainen en meedoen met die bekende Nederlandse zoekhonden hulpploeg

Ik vind het niet erg om mensen te helpen, dat vind ik geweldig.. maar blindelings geld storten en dan ook nog eens denken dat je een verschil maakt... in deze wereld??? Meer dan de helft van dat geld wordt verneukt....

Ik vind het een heel mooi voorbeeld dit nu, dat er geen actie is voor die mensen. Want het ligt er niet heel dik op, maar het is wel gewoon zo..

Ik zou zelf dus ook geen geld storten, ook niet als ik het zou hebben, ook niet voor dit.. Maar als ik een eigen getrainde Border Collie had en lid zou kunnen zijn van dat ene clubje dan zou ik er zo heen gaan om mensen in het puin te zoeken met mijn hond en ze dan te redden Dat vind ik ook veel beter en leuker.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_78831519
Ik geef sowieso nooit aan doelen voor mensen, maar wat wel heel duidelijk een verschil is tussen Chili en Haiti, is dat Chili erop voorbereid was en op zich een goed waarschuwings- en hulpverleningssysteem heeft en dat ook de huizen erop gebouwd zijn (deels dan, in de sloppenwijken niet).
pi_78831691
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:12 schreef Satsuma het volgende:
Ik geef sowieso nooit aan doelen voor mensen, maar wat wel heel duidelijk een verschil is tussen Chili en Haiti, is dat Chili erop voorbereid was en op zich een goed waarschuwings- en hulpverleningssysteem heeft en dat ook de huizen erop gebouwd zijn (deels dan, in de sloppenwijken niet).
En dat Haïti een van de armste landen ter wereld is en Chili niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')