abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:23:13 #251
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_78941188
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heb jij een zo'n handige pa?
Ja

@ Francis ana mijn moeder heb ik niets. Die weet niet eens hoe ze een computer moet aan zetten

Regels zijn regels toch tot dat die mensen zelf in de problemen komen.

Er is misschien een kans dat ik nog langer kan blijven waar ik nu werk Ik heb iig werk tot eind april. daarna is nog maar de vraag.
En ik heb vanaf maandag weer een eigen brievenbus. Best snel aangezien mijn brievenbus al sinds oud en nieuw kapot is.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78941380
Regels zijn regels maar het is niet zo dat wij allemaal zo perfect zijn dat we ons perfect aan de regels houden en ons niets te verwijten valt.
Ik ben braaf. Ik rijd nooit zwart, ik lieg nooit, ik steel nooit en ik pest nooit. Toch kan ik de dingen goed verkloten. En dan ben ik verdomde blij dat er iemand is aan de andere kant om mij op te vangen.
Of dit nu de overheid of mijn partner is. Bovendien denk ik nog steeds dat ik t verschil kan maken, en behandel ik mensen zoals ik zelf behandeld had willen worden.
\En ik zou nóóit argwanend behandeld willen worden omdat men denkt dat ik de boel bedrieg.
pi_78942116
Een pluim voor Cassandra!

Autidude, wat fijn dat die persoon van de schuldhulp meeviel!
Ik ben geen autist, maar heb wel wat problemen. En als ik kijk hoe ik vroeger of nu de sociale dienst en andere instanties zie, is er veel ten goede veranderd.

EchtGaaf, ik zie de klacht van Cassandra meer als een klacht tegen stomme regels.
Als een gescheiden vrouw een aanvraag voor bijstand indient, moet ze daar vaak maanden op wachten. Waar moet je dan ondertussen wonen of van leven als je zelf geen inkomen hebt?
En als je geen geld hebt, waar moet je dan je eventuele huis mee inrichten?

* krakkemieke neemt hoed af voor Cassandra
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78942342
[quote]Op dinsdag 9 maart 2010 14:03 schreef Autidude het volgende:
Verhaal.
Auti, als je nog een schuld of een aanmaning krijgt, bel de meneer van de schuldhulp. Die kan ook bellen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78944908
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Regels zijn regels maar het is niet zo dat wij allemaal zo perfect zijn dat we ons perfect aan de regels houden en ons niets te verwijten valt.
Ik ben braaf. Ik rijd nooit zwart, ik lieg nooit, ik steel nooit en ik pest nooit. Toch kan ik de dingen goed verkloten. En dan ben ik verdomde blij dat er iemand is aan de andere kant om mij op te vangen.
Of dit nu de overheid of mijn partner is. Bovendien denk ik nog steeds dat ik t verschil kan maken, en behandel ik mensen zoals ik zelf behandeld had willen worden.
En ik zou nóóit argwanend behandeld willen worden omdat men denkt dat ik de boel bedrieg.
Regels zijn regels is de autistische versie. In werkelijkheid kan er flexibel met regels worden omgegaan. Het klinkt als een interessante baan die je hebt. Mijn werkzaamheden zitten ook een beetje in die hoek, maar dan meer op het financiële vlak.

Er valt nog veel winst te behalen in mijn werk als ik wat beter zou kunnen praten in groepen. Mijn uiteindelijke doel is een levenspartner vinden. Ik kan mijn eigen boontjes doppen, maar merk wel dat leeftijdsgenoten/collega’s een stuk verder zijn qua sociale vaardigheden. Zelf ben ik vrij snel door mijn gespreksstof heen en/of ik stel mensen vaak dezelfde vragen.
pi_78944925
kudt per ongeluk gequote, mag weg
pi_78945083
Laat ik trouwens voorop stellen dat ik gek ben op mijn werk. Het is nieuw, ik leer zoveel bij dat ik doodmoe thuis kom en zelfs enigszins chagrijnig tegen mijn vriend kan reageren. Maar dit werk staat zo dichtbij hoe ik als persoon ben, dat ik daar geen bezwaar meer voor kan aantekenen.

Nog een voorbeeld. Iemand komt vanuit t buitenland (remigratie) vraagt paspoort aan op t consulaat. In dit paspoort stond geen BSN. Hiervoor moet zij bij burgerzaken zijn. Burgerzaken kan haar niet helpen omdat zij geen (post)adres heeft. Wij kunnen haar niet helpen omdat ze zonder BSN feitelijk niet bestaat. Komt nog eens bij dat ze amper Nederlands kan en geen familie/vrienden heeft. Ik besef dat wij niet alles kunnen helpen. We kunnen niet iedereen onderdak geven, of iedereen klakkeloos een uitkering geven. Maar een béétje begrip en hulp is toch niet te veel gevraagd? En ik kán niets doen want achter die mensen staat een rij van 10 wachtende klanten en mijn collega naast me zit op mn nek te hijgen omdat ik niet zo lang met een klant bezig mag zijn.

Dankje Krakkemieke. Jij snapt m helemaal trouwens. En er is bijzondere bijstand voor inrichtingskosten aan te vragen Maar veel van die mensen zitten tot hun nek in de problemen en worden van instantie naar instantie gestuurd en weer terug.

Nóg een simpel voorbeeldje, 21-jarige jongen werd afgewezen voor WW. Wij stuurden m naar t jongerenloket voor een bijstandsuitkering. Hij wordt dáár tot 3 keer toe verkeerd begrepen en zonder pardon naar huis gestuurd. Waarom neemt niemand de moeite om door te vragen en t verschil uit te leggen tussen WW en WWB?

Misschien is een begeleidende functie wel wat voor mij Om die mensen hierin bij te staan. Laten we wel wezen.. Ik ben balie-muts. Ik doe al meer dan wat ik hoor te doen. En ik voel me er goed bij, wilde alleen dat ik meer kon bereiken.
Wat ik wél ga doen is deze week langs t LdH, uit nieuwsgierigheid, navragen waar mensen verblijven en wat het LdH kan betekenen. Als ik dit met eigen ogen zie ben ik wellicht ook beter in staat om me in te leven en mensen door te verwijzen
pi_78945202
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:34 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Regels zijn regels is de autistische versie. In werkelijkheid kan er flexibel met regels worden omgegaan. Het klinkt als een interessante baan die je hebt. Mijn werkzaamheden zitten ook een beetje in die hoek, maar dan meer op het financiële vlak.

Er valt nog veel winst te behalen in mijn werk als ik wat beter zou kunnen praten in groepen. Mijn uiteindelijke doel is een levenspartner vinden. Ik kan mijn eigen boontjes doppen, maar merk wel dat leeftijdsgenoten/collega’s een stuk verder zijn qua sociale vaardigheden. Zelf ben ik vrij snel door mijn gespreksstof heen en/of ik stel mensen vaak dezelfde vragen.
In de werkelijkheid wordt er maar heel zelden flexibel met regels omgegaan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78946054
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

In de werkelijkheid wordt er maar heel zelden flexibel met regels omgegaan.
1) Dingen worden dan te ingewikkeld
2) mensen moeten nadenken
3) Kost te veel tijd
4) Veel klanten herhalen wat ze te zeggen hebben en wat hun gezegd wordt en dat is vervelend
5) Gaat af van de (rook)pauzes

5 prima redenen om een klant níet buiten de regels om te helpen
pi_78946466
En tijn Vergeten: Ik duim dat je mag blijven mooi nieuws!
pi_78946552
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:56 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

1) Dingen worden dan te ingewikkeld
2) mensen moeten nadenken
3) Kost te veel tijd
4) Veel klanten herhalen wat ze te zeggen hebben en wat hun gezegd wordt en dat is vervelend
5) Gaat af van de (rook)pauzes

5 prima redenen om een klant níet buiten de regels om te helpen

Of als je teveel buiten de regels doet wordt je ooit afgevoerd. Wegens bezuinigingen of zo.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:08:30 #262
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_78946667
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:04 schreef Cassandra87 het volgende:
En tijn Vergeten: Ik duim dat je mag blijven mooi nieuws!
Dankje
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78946928
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En ik heb vanaf maandag weer een eigen brievenbus. Best snel aangezien mijn brievenbus al sinds oud en nieuw kapot is.
Snel noemt hij dat
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:14:50 #264
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_78947016
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Snel noemt hij dat
Ja heel snel. Wat is nu 2,5 maanden op een mensenleven
14 SHADES OF GREY
pi_78947038
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja heel snel. Wat is nu 2,5 maanden op een mensenleven
Filosoof
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:19:46 #266
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_78947257
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef Juup© het volgende:

[..]

Filosoof
Nog niet

Dit komt uit een reclame voor een verzekering ofzo.
Ik heb het vermogen om dat soort nutteloze dingen te onthouden. En die komen op de meest rare momenten boven drijven.
14 SHADES OF GREY
pi_78951470
wow...weer bijgelezen. Heel wat nieuw leesvoer erbij..in ongeveer 4 uurtjes tijd..

@ cassandra
Om heel eerlijk te zijn vindt ik het super knap hoe jij in de "hulpverling" zit en alle moeite die je doet. Het heeft wel veel invloed dat je het naar je zin hebt daar bij die baan.
En verder..ga vooral zo door..dan krijg je ipv van vijanden juist klanten! Want heel veel balie mutsen die maken van klanten vijanden. En zoals we het op zijn latijns zeggen op deze manier heb je al een aardig deel van je trap naar de hemel opgebouwd ipv. richting de duivel

@ tijn
Ach...mijn moeder werkte vroeger in de hulpverling..en is super goed met papieren, belasting en al die soort zaken...en ze weet prima hoe ze een pc aan en uit doet..maar soms is de simpele technologie toch iets te veel.

Nu we het toch over regels hebben, regels zijn flexibel te interpreteren en na te leven, maar uit mijn persoonlijke ervaring is het beter als de regels kei-hard(sterk) zijn, in de zin dat ze super duidelijk zijn.
Want dan kan ik als voorbeeld mijn mbo opleiding examens(proeven van bekwaamheid, competentiegerich leren) nemen, aan het eind moest je op je stage een eindproject maken, toevallig zat ik op de locatie rotterdam en een andere stagair van dezelfde school alleen ander filiaal van de school in amsterdam van het stagebedrijf, dus kwamen we op het geweldige idee samen het project te doen. Daarna opdrachten ingeleverd met bijbehorend materiaal..en daarna reflectieverslagen zowat samen gemaakt(was toch allemaal bullshit) en bij hem werdt alles goedgekeurd en bij mij de helft afgekeurd..onzin toch..het is een examen..je krijg er mede een diploma door...dus ik heb daarna 2 weken van mijn vrije tijd moeten opofferen om het wel in orde te maken, omdat ze het bij mijn filiaal niet goed genoeg vonden..en bij zijn filiaal dus wel.

Alleen omdat de regels super vaag waren, zoiets van een leerling moet een functioneel ontwerp kunnen maken..maar nergens een richtlijk van waaraan het moet voldoen..kortom ieder oordeeld volgens eigen beleving/standaard/norm.

Verder is mijn moeder het beste voorbeeld van flexibel met regeltjes omgaan..mijn moeder heeft al jaren niet breed geleefd(zie wao icm uitkering) dus heeft ze zich voor eigen belang verdiept in belasting en dat soort dingen..en heeft ze vele mensen geholpen ermee, om de dingen zo te regelen dat je de wet niet overtreedt, maar toch een extra kan pakken waar veel mensen hem niet zouden zien.. waardoor wij het toch wat beter hebben gehad...

En tja..al die sociale zaken enzo..die maken overal een zooitje van...eerst problemen rondom de toekenning bijzondere bijstand..had hem toegekend gekregen maar kreeg maar de helft van waar ik recht op had..daarna trekken ze het weer terug..enz.
En ik ben toen ingesteld voor een team exit, een team van een psych en medewerkers van sozawe die contact zouden opnemen met mij..en via mijn officiele psych info zouden inwinnen..maar ik weet niet wat er is gebeurd, heb nu ongeveer 6 maanden later nog niks gehoord.. ik zelf heb er geen problemen mee, ik heb me netjes aan de regeltjes gehouden..maar het is hun fout..

@ tijn
dat wat jij hebt met nutteloze dingen onthouden heb ik met situaties en dingen..ik kan een gebeurtenis van ruim 8 jaar terug...nog steeds perfect herinneren.. en dan vooral de omgeving en wie daar waren en soms is dat super irritant..vooral met het vergeven en vergeten gedoe..ik vergeef maar deels..doordat ik niet vergeet en doordat ik maar deels vergeef kan ik ook niet vergeten
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:03:58 #268
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_78952831
MBT regels, ik probeer mezelf er zo goed mogelijk aan te houden, stop altijd netjes voor een stoplicht terwijl andere fietsers gewoon hard doorrijden enzo.

Wat ik wel merk is dat, ondanks dat ik zoveel mogelijk netjes probeer te doen, er altijd wel iets fout gaat, wat ik me dan enorm aantrek ook al is het dan vrijwel altijd iets waar ik zelf niks aan kan doen.
Het enige waar ik enorm mee zit is dat ik op het moment eigenlijk gewoon langzaamaan in een burn-out begin te raken, ben ik bang, soms kost alles zo veel moeite Misschien ligt het ook wel aan het tekort aan slaap dat ik heb.
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
pi_78953097
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
MBT regels, ik probeer mezelf er zo goed mogelijk aan te houden, stop altijd netjes voor een stoplicht terwijl andere fietsers gewoon hard doorrijden enzo.

Wat ik wel merk is dat, ondanks dat ik zoveel mogelijk netjes probeer te doen, er altijd wel iets fout gaat, wat ik me dan enorm aantrek ook al is het dan vrijwel altijd iets waar ik zelf niks aan kan doen.
Het enige waar ik enorm mee zit is dat ik op het moment eigenlijk gewoon langzaamaan in een burn-out begin te raken, ben ik bang, soms kost alles zo veel moeite Misschien ligt het ook wel aan het tekort aan slaap dat ik heb.
een tekort aan slaap kan veel invloed hebben..probeer anders is wat meer te slapen..misshien dat dingen dan wat beter lopen.

Verder..tja...ik ben eigenlijk totaal anti-regeltjes..er zijn regels waar ik me altijd aan houdt..maar dat van stoplichten zolang het veilig is..heb ik geen problemen met door rood rijden op de fiets of als voetganger..als automobilist is voor mij een andere zaak...veel meer risico's en verantwoordelijkheden, en dingen kunner erger eindigen.
door rood fietsen vindt ik soms zelf logsich..heir in de buurt zijn er stoplichten die echt jaren op rood staan..en binnen 2 seconden van groen naar rood gaan

Verder ben ik keihard bezig met mezelf..om een stomme/niet goede gewoonte afleren, om maar wat mee te praten of te vertellen hebben verzin ik vaak leugentjes...in de zin van belevenissen..(geen zorgen virtueel niet) gewoon om inspraak/mee te kunne praten..of gewoon simpelweg om iets te hebben om over te praten..anders heb ik niet echt zoveel te zeggen. Mensen vinden mij dan ook gigantisch stil irl...en des te groter de groep des te stiller...maar ik voel me altijd zo ongemakkelijk bij bekenden en met stilte...maar ik veroorzaak zelf deels die stilte..dat heeft gewoon met vertrouwen te maken
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:20:11 #270
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_78953602
Wat ik trouwens ook extreem vervelend vind is dat ik een meisje leuk vindt, en zij mij denk ik ook wel, maar ik ben bang om er op af te stappen, ik heb ook het idee dat ze al met iemand heeft... Heeft iemand tips? Want ik vind haar best leuk en ken haar ook al een aantal jaar.
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
pi_78953893
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:20 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Wat ik trouwens ook extreem vervelend vind is dat ik een meisje leuk vindt, en zij mij denk ik ook wel, maar ik ben bang om er op af te stappen, ik heb ook het idee dat ze al met iemand heeft... Heeft iemand tips? Want ik vind haar best leuk en ken haar ook al een aantal jaar.
Misschien klinkt het gek. Maar zeg gewoon tegen dat meisje dat je haar leuk vindt.
Je weet niet of ze al verkering heeft. Je denkt dat alleen. Vraag haar dan gewoon..
Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze al verkering heeft of dat ze je niet leuk vindt. Dat is heel akelig.
Maar niet weten waar je aan toe bent, is misschien vervelender.........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78954172
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:28 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Misschien klinkt het gek. Maar zeg gewoon tegen dat meisje dat je haar leuk vindt.
Je weet niet of ze al verkering heeft. Je denkt dat alleen. Vraag haar dan gewoon..
Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze al verkering heeft of dat ze je niet leuk vindt. Dat is heel akelig.
Maar niet weten waar je aan toe bent, is misschien vervelender.........
hier ben ik het dus grotendeels mee eens. Je zit te twijfelen..en de enige manier om uit die twijfels te komen is te vragen of ze al een vriend heeft..en van daaruit kijken welke stappen je wel/niet kan nemen.
pi_78955293
Grappig dat jij je zoveel herinnert Francis, ik heb nl. helemaal geen echte herinnerigen. Ik herinner me alles net zoals iemand me iets verteld heeft, dus alsof het niet over mezelf gaat en zonder smaak, geur, kleur etc. Als ik het me al herinner. Wat ik me herinner komt ook vaak van foto's of verhalen van anderen over hoe iets gebeurd is. Maar dingen die mensen zeggen vergeet ik dan weer niet.
pi_78955661
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:04 schreef Satsuma het volgende:
Grappig dat jij je zoveel herinnert Francis, ik heb nl. helemaal geen echte herinnerigen. Ik herinner me alles net zoals iemand me iets verteld heeft, dus alsof het niet over mezelf gaat en zonder smaak, geur, kleur etc. Als ik het me al herinner. Wat ik me herinner komt ook vaak van foto's of verhalen van anderen over hoe iets gebeurd is. Maar dingen die mensen zeggen vergeet ik dan weer niet.
Dingen die anderen zeggen kan ik me ook wel goed herinneren. Hoewel van mijn kindertijd herinner me niks..maar vanaf mijn 13e en kleine dingen van ervoor..sommige dingen herinner ik me als een foto maar anderen helemaal niet meer.

Verder tja..wat andere zeggen kan ik me ook goed herinneren, en woorden van anderen die kunnen me zo gigantisch bij blijven..soms onthou ik zelfs de woorden zoals anderen ze gebruiken.
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:17:12 #275
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78955668
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')