Inderdaad. Enige nadeel: ik hoor/zie/ervaar het meestal in een andere context dan de rest.quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dingen die anderen zeggen kan ik me ook wel goed herinneren. Hoewel van mijn kindertijd herinner me niks..maar vanaf mijn 13e en kleine dingen van ervoor..sommige dingen herinner ik me als een foto maar anderen helemaal niet meer.
Verder tja..wat andere zeggen kan ik me ook goed herinneren, en woorden van anderen die kunnen me zo gigantisch bij blijven..soms onthou ik zelfs de woorden zoals anderen ze gebruiken.
dat is lastig..maar ach..ik heb dat ook weleens..maar goed...ik ga nu pitten..mag morgen ff de stad in..hopelijk lekker zonnetje..quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Inderdaad. Enige nadeel: ik hoor/zie/ervaar het meestal in een andere context dan de rest.
Zeker, regels zijn sowieso lastig. Maar als iedereen gewoon eerlijk zou zijn, dan waren een boel procedureregels niet nodig.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:41 schreef krakkemieke het volgende:
EchtGaaf, ik zie de klacht van Cassandra meer als een klacht tegen stomme regels.
Als een gescheiden vrouw een aanvraag voor bijstand indient, moet ze daar vaak maanden op wachten. Waar moet je dan ondertussen wonen of van leven als je zelf geen inkomen hebt?
En als je geen geld hebt, waar moet je dan je eventuele huis mee inrichten?
Ik hoop het voor je dat je er kan blijven. Niks is zo slopend als onzekerheid. Ik kan er niet tegen iig, ik ben er aan kapot gegaan om steeds "aub" te moeten spelen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:23 schreef tijnbrein het volgende:
Er is misschien een kans dat ik nog langer kan blijven waar ik nu werkIk heb iig werk tot eind april.
daarna is nog maar de vraag.
Doe je zelf niet tekort. Onderschat je taak niet, het is superzwaar zoals ik dit inschat.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
.. Ik ben balie-muts. Ik doe al meer dan wat ik hoor te doen. En ik voel me er goed bij, wilde alleen dat ik meer kon bereiken.
Is trajectbegeleider bij een gemeente niet iets voor jou? Dat is een functie in de sociale zekerheid en dan ga je ook bij werkgevers langs.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien is een begeleidende functie wel wat voor mijOm die mensen hierin bij te staan. Laten we wel wezen.. Ik ben balie-muts. Ik doe al meer dan wat ik hoor te doen. En ik voel me er goed bij, wilde alleen dat ik meer kon bereiken.
Wat ik wél ga doen is deze week langs t LdH, uit nieuwsgierigheid, navragen waar mensen verblijven en wat het LdH kan betekenen. Als ik dit met eigen ogen zie ben ik wellicht ook beter in staat om me in te leven en mensen door te verwijzen
Ik heb een bloedhekel aan mensen die zich in het verkeer niet aan de regels houden. Van mag een zero tolerance gerustquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
MBT regels, ik probeer mezelf er zo goed mogelijk aan te houden, stop altijd netjes voor een stoplicht terwijl andere fietsers gewoon hard doorrijden enzo.
Wat ik wel merk is dat, ondanks dat ik zoveel mogelijk netjes probeer te doen, er altijd wel iets fout gaat, wat ik me dan enorm aantrek ook al is het dan vrijwel altijd iets waar ik zelf niks aan kan doen.
Het enige waar ik enorm mee zit is dat ik op het moment eigenlijk gewoon langzaamaan in een burn-out begin te raken, ben ik bang, soms kost alles zo veel moeiteMisschien ligt het ook wel aan het tekort aan slaap dat ik heb.
Ach hoeveel mensen krijgen in dit verwerpelijk systeem hun wensbaan?quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:40 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Is trajectbegeleider bij een gemeente niet iets voor jou? Dat is een functie in de sociale zekerheid en dan ga je ook bij werkgevers langs.
Wat doe je op dit moment eigenlijk om aan (ander) werk te komen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach hoeveel mensen krijgen in dit verwerpelijk systeem hun wensbaan?
Kansloos. Opgegeven.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:47 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wat doe je op dit moment eigenlijk om aan (ander) werk te komen?
ik snap wel dat je opgeeft, maar op deze manier bereik je helemaal niet wat je wilt, als je al iets wilt bereiken.quote:
Dat nut is er meestal niet. Een deel van de mensen heeft niet de capaciteiten om dingen te veranderen. Een ander deel wil niet. En nog een ander deel wil wel, maar stuit op regels en mensen die niet willen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:49 schreef francis998 het volgende:
bureacratie..zorgt grotendeels voor hele hoop gerompslom, en van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Soms vraag ik me echt af wat voor nut die hele rompslomp heeft.
Ik herken dit. Ik heb zelf op verkiezingsavond (gemeenteverkiezingen) na de uitslagen nog een een of andere documentaire gekeken over straatbendes in Rio de Janero die tijdens een inval zelfs een politiehelicopter uit de lucht haalden. De politieagenten op de grond zagen dat en waren verbijsterd en angstig. => fliperdeflip bij mij en slecht kunnen slapen.quote:[..]
Gisterenavond ff helemaal geflipt..ik zag een plaatje van een steungroep voor dieren..waarbij er een of andere malloot van een zwerfkat zonodig de staart eraf heeft moeten halen..en daardoor eindigde ik helemaal overstuur..en mijn moeder probeerde er weer over te praten..wat mij alleen nog meer overstuur maakt..maar nee..hoor dat snapte ze dus niet..dus uiteindelijk gigantisch overstuur geprobeert te gaan slapen..wat dus gigantische moeite heeft gekost...
en vanmorgen rond 12 uur maakt ze me wakker...tot hoe laat ben je van plan te slapen..en ik denk bij mezelf..tot zo laat als ik wil...en zij van ja..maar dat is niet normaal. Ja..maar ik heb toch niks te doen..dus wat is er dan mis met de hele dag in bed liggen ofzo...ik verveel me toch..in bed of uit bed. Maar het is dus niet normaal dat ik me verveel..volgens haar..
sorry voor dit hele verhaal..maar ik sta op het punt te flippen..
Voldoende slaap is voor mij erg belangrijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
MBT regels, ik probeer mezelf er zo goed mogelijk aan te houden, stop altijd netjes voor een stoplicht terwijl andere fietsers gewoon hard doorrijden enzo.
Wat ik wel merk is dat, ondanks dat ik zoveel mogelijk netjes probeer te doen, er altijd wel iets fout gaat, wat ik me dan enorm aantrek ook al is het dan vrijwel altijd iets waar ik zelf niks aan kan doen.
Het enige waar ik enorm mee zit is dat ik op het moment eigenlijk gewoon langzaamaan in een burn-out begin te raken, ben ik bang, soms kost alles zo veel moeiteMisschien ligt het ook wel aan het tekort aan slaap dat ik heb.
quote:
Wat goed!!!quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:54 schreef robuust89 het volgende:
Ken je die grap van robuust die naar het jeugdriagg ging voor een "sociale vaardigheidstraining" in groepsverband? (ja ik denk, daar kan ik wat aan hebben)
hij werd doorverwezen
goed, op naar MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE![]()
enne, me begeleidster van school gaat kijken of ze wat voor me kan regelen m.b.t. huisvesting
ik merk ook dat ik meer "groei"niet alleen in de breedte (sportschool jong!
) maar ook kwa skills en perceptie
Wat zijn je stats?quote:ik merk ook dat ik meer "groei"niet alleen in de breedte (sportschool jong!
) maar ook kwa skills en perceptie
quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:36 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Dat nut is er meestal niet. Een deel van de mensen heeft niet de capaciteiten om dingen te veranderen. Een ander deel wil niet. En nog een ander deel wil wel, maar stuit op regels en mensen die niet willen.
Het is mij persoonlijk een compleet raadsel hoe grote organisaties kunnen functioneren.
[..]
Ik herken dit. Ik heb zelf op verkiezingsavond (gemeenteverkiezingen) na de uitslagen nog een een of andere documentaire gekeken over straatbendes in Rio de Janero die tijdens een inval zelfs een politiehelicopter uit de lucht haalden. De politieagenten op de grond zagen dat en waren verbijsterd en angstig. => fliperdeflip bij mij en slecht kunnen slapen.
M.b.t. je moeder:ik kan me voorstellen dat ze zich dat afvraagt. Ik denk persoonlijk dat het wel goed is om een duidelijke invulling van je leven te hebben.
[..]
Voldoende slaap is voor mij erg belangrijk.
[..]
Dit klinkt niet echt goed. Zie je jezelf nooit meer werken? De indruk die ik van je heb isd dat je best slim bent. Er zou toch ergens iets moeten zijn waar je je wel thuis zou moeten kunnen voelen.
[..]
Wat goed!!!
[..]
Wat zijn je stats?
Verhuizen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Gezocht bij stichting mee,consulenten die een opleiding willen doen. Ga wel reageren denk ik,alleen jammer dat het in zuid holland is
Oké dan.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Heb net zelf een huis gekocht in almere en woon parttime bij mijn vriend in amsterdam,niet echt een optie -op dit moment-
ben hard op weg..quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach hoeveel mensen krijgen in dit verwerpelijk systeem hun wensbaan?
Dat heb ik soms ook wel. Best raar.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:38 schreef francis998 het volgende:
wow...weer bijgelezen. Heel wat nieuw leesvoer erbij..in ongeveer 4 uurtjes tijd..
@ cassandra
Om heel eerlijk te zijn vindt ik het super knap hoe jij in de "hulpverling" zit en alle moeite die je doet. Het heeft wel veel invloed dat je het naar je zin hebt daar bij die baan.
En verder..ga vooral zo door..dan krijg je ipv van vijanden juist klanten! Want heel veel balie mutsen die maken van klanten vijanden. En zoals we het op zijn latijns zeggen op deze manier heb je al een aardig deel van je trap naar de hemel opgebouwd ipv. richting de duivel![]()
![]()
@ tijn
Ach...mijn moeder werkte vroeger in de hulpverling..en is super goed met papieren, belasting en al die soort zaken...en ze weet prima hoe ze een pc aan en uit doet..maar soms is de simpele technologie toch iets te veel.
Nu we het toch over regels hebben, regels zijn flexibel te interpreteren en na te leven, maar uit mijn persoonlijke ervaring is het beter als de regels kei-hard(sterk) zijn, in de zin dat ze super duidelijk zijn.
Want dan kan ik als voorbeeld mijn mbo opleiding examens(proeven van bekwaamheid, competentiegerich leren) nemen, aan het eind moest je op je stage een eindproject maken, toevallig zat ik op de locatie rotterdam en een andere stagair van dezelfde school alleen ander filiaal van de school in amsterdam van het stagebedrijf, dus kwamen we op het geweldige idee samen het project te doen. Daarna opdrachten ingeleverd met bijbehorend materiaal..en daarna reflectieverslagen zowat samen gemaakt(was toch allemaal bullshit) en bij hem werdt alles goedgekeurd en bij mij de helft afgekeurd..onzin toch..het is een examen..je krijg er mede een diploma door...dus ik heb daarna 2 weken van mijn vrije tijd moeten opofferen om het wel in orde te maken, omdat ze het bij mijn filiaal niet goed genoeg vonden..en bij zijn filiaal dus wel.
Alleen omdat de regels super vaag waren, zoiets van een leerling moet een functioneel ontwerp kunnen maken..maar nergens een richtlijk van waaraan het moet voldoen..kortom ieder oordeeld volgens eigen beleving/standaard/norm.
Verder is mijn moeder het beste voorbeeld van flexibel met regeltjes omgaan..mijn moeder heeft al jaren niet breed geleefd(zie wao icm uitkering) dus heeft ze zich voor eigen belang verdiept in belasting en dat soort dingen..en heeft ze vele mensen geholpen ermee, om de dingen zo te regelen dat je de wet niet overtreedt, maar toch een extra kan pakken waar veel mensen hem niet zouden zien..waardoor wij het toch wat beter hebben gehad...
En tja..al die sociale zaken enzo..die maken overal een zooitje van...eerst problemen rondom de toekenning bijzondere bijstand..had hem toegekend gekregen maar kreeg maar de helft van waar ik recht op had..daarna trekken ze het weer terug..enz.
En ik ben toen ingesteld voor een team exit, een team van een psych en medewerkers van sozawe die contact zouden opnemen met mij..en via mijn officiele psych info zouden inwinnen..maar ik weet niet wat er is gebeurd, heb nu ongeveer 6 maanden later nog niks gehoord..ik zelf heb er geen problemen mee, ik heb me netjes aan de regeltjes gehouden..maar het is hun fout..
![]()
@ tijn
dat wat jij hebt met nutteloze dingen onthouden heb ik met situaties en dingen..ik kan een gebeurtenis van ruim 8 jaar terug...nog steeds perfect herinneren..en dan vooral de omgeving en wie daar waren en soms is dat super irritant..vooral met het vergeven en vergeten gedoe..ik vergeef maar deels..doordat ik niet vergeet
en doordat ik maar deels vergeef kan ik ook niet vergeten
Dat hoop ik ookquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je dat je er kan blijven. Niks is zo slopend als onzekerheid. Ik kan er niet tegen iig, ik ben er aan kapot gegaan om steeds "aub" te moeten spelen.
Als je hetzelfde werk kan blijven doen, dan is het erg mooi voor je. Ik vind je wel een kwaliteitsmannetje, uitermate geschikt voor dit type werk.
En volgens mij is het werk ook nog eens in de buurt en dan ook nog eens werk in een branche dat volgens mij niet eens zo conjunctuurgevoelig is.
En natuurlijk kan je ook uitstralen dat je positieve ambities hebt en ene vak van wilt maken. Dat merken ze zo....
danku!quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:36 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Wat goed!!!
[..]
Wat zijn je stats?
Dat is jammer. Hoe lang speelt dit al, en wat voor werk zou je willen doen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |