abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78639535
tvp..net algelopen 2 paginas bijgelezen.
Vandaag mijn luierdagje, was om 1 uur inslaap gevallen vannacht, om 4 uur weer wakker, daarna 6 uur, daarna 8 uur...daarna maar ff wat ggegeten, weer slapen van 9 tot 10..dan van 10 tot 10.17 en daarna tot 11 uur...voel me nu behoorlijk brak/moe..zit/lig op de bank maar spelletjes te spelen op facebook.

Verder..tja gezichtsherkenning ben ik vrij goed in...maar een naam erbij plaatsen niet echt.
Maar ik ken zoveel gezichten..en de meesten herken ik na een aantal jaren nog wel.

En als brouw zijnde grote luidsprekers waarderen hangt er een beetje vanaf...hoe ze zijn vormgegeven enzo. En kwa geluid..ik hou zowieso niet van hard geluid..soms zet mijn ma de radio aardig hard..en dan ga ik hem lager zetten..en vooral met muziek waar ik niet van hou kan ik harde geluiden niet waarderen.
Zowieso klaagt iedereen altijd dat ik het volume zo laag heb staan...en ik hoor het dan nog behoorlijk goed.

En die XtC (extra tijnbrein complex) is goed bedacht....
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:04:20 #52
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_78640029
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:40 schreef Krambo het volgende:
tvp, eerst maar eens even meelezen
dat idd
phluphy for president!
pi_78641078
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat vetgedrukte maakt wel veel uit.....

Ik heb vooral een groot probleem als m.n. dames ineens hun haar heel anders hebben.
Heb ik ook, als iemand opeens heel ander haar of heel andere kleding dan normaal draagt...
pi_78644153
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:14 schreef Ferrobarr het volgende:
Hifi was (is) ook een fiep van mij.
Zelf vind ik de B&W Nautilus erg mooi.

Momenteel heb ik niet veel geld over voor hifi en die echt grote luidsprekers weten veel vrouwen ook niet echt te waarderen (iig de mijne niet).
Van dat laatste heb ik geen last. De Etude Rhea van mij zijn geweldige grote luidsprekers
pi_78646063
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van dat laatste heb ik geen last. De Etude Rhea van mij zijn geweldige grote luidsprekers
Ik zie al dat het voor jouw echt heel erg fiep is
Ik hou zelf gewoon van geluid, en dat komt ook omdat ik hou van luisteren en ik ook anders luister
Maar zo ver als jou ga ik niet, want dat gaat écht ver man (dat is geen slecht iets)

Maar ik hou zelf heel erg van geluidjes en ook luisteren een aanpassen en spelen met geluid, maar ook van rap en scratchen enzo. Dus ik had vroeger zo'n hele set gekocht, dat was echt gaaf.. 2 draaitafels van Vestax P2000.. supergoeie debiel dure draaitafels om mee te scratchen, en een mengpaneeltje.. die dingen in een flightcase en die hap dan weer aangesloten op de Behringer monitors. En dat geluid was GAAF!!!

Ik had ook heel dure naalden en het verschil met dat soort topspul en normaal spul is echt ongekend!
Die monitors ook.. zo extreem zuiver en helder en vol en alles!!
Ik heb daar wel iets mee en met het spelen met geluid en daarom wil ik ook heel graag audio-engineer worden Maar dat is een dure "prive" opleiding.

Even een hele rare vraag, EG, heet jij toevallig Patrick?
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_78646511
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:53 schreef francis998 het volgende:
tvp..net algelopen 2 paginas bijgelezen.
Vandaag mijn luierdagje, was om 1 uur inslaap gevallen vannacht, om 4 uur weer wakker, daarna 6 uur, daarna 8 uur...daarna maar ff wat ggegeten, weer slapen van 9 tot 10..dan van 10 tot 10.17 en daarna tot 11 uur...voel me nu behoorlijk brak/moe..zit/lig op de bank maar spelletjes te spelen op facebook.

Verder..tja gezichtsherkenning ben ik vrij goed in...maar een naam erbij plaatsen niet echt.
Maar ik ken zoveel gezichten..en de meesten herken ik na een aantal jaren nog wel.

En als brouw zijnde grote luidsprekers waarderen hangt er een beetje vanaf...hoe ze zijn vormgegeven enzo. En kwa geluid..ik hou zowieso niet van hard geluid..soms zet mijn ma de radio aardig hard..en dan ga ik hem lager zetten..en vooral met muziek waar ik niet van hou kan ik harde geluiden niet waarderen.
Zowieso klaagt iedereen altijd dat ik het volume zo laag heb staan...en ik hoor het dan nog behoorlijk goed.

Credits voor EG
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78648462
tvp
Doet maar wat..
pi_78654019
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:53 schreef francis998 het volgende:

Tja, bij een ontwerp is het in de praktijk toch altijd weer zoeken naar een goed compromis tussen enerzijds vormgeving en anderzijds de geluidskwaliteit. Tenminste als je als luidspreker bouwer een commercieel succes wil boeken...

Ik zou liever gaan voor een non-compromis. En dan helemaal gaat voor topkwaliteit geluid. En dan het uiterlijk van de speaker helemaal daaraan aan te passen. En dan nog is het lastig, kan ik je verzekeren.

Een andere insteek is het komen tot een ultiem oogstrelend uiterlijk en dan te komen tot een zo goed mogelijk geluidsbeeld.

Ik zou zelf vooral de nadruk leggen op de midrange, immers daar ligt de grootste gevoeligheid voor het oor.

Ik zal maar niet te diep gaan, het is zeer ingewikkeld materie.

quote:
Dank je Hij moest en zou in een hok geduwd worden.
pi_78654146
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, bij een ontwerp is het in de praktijk toch altijd weer zoeken naar een goed compromis tussen enerzijds vormgeving en anderzijds de geluidskwaliteit. Tenminste als je als luidspreker bouwer een commercieel succes wil boeken...

Ik zou liever gaan voor een non-compromis. En dan helemaal gaat voor topkwaliteit geluid. En dan het uiterlijk van de speaker helemaal daaraan aan te passen. En dan nog is het lastig, kan ik je verzekeren.

Een andere insteek is het komen tot een ultiem oogstrelend uiterlijk en dan te komen tot een zo goed mogelijk geluidsbeeld.

Ik zou zelf vooral de nadruk leggen op de midrange, immers daar ligt de grootste gevoeligheid voor het oor.

[..]

Wat dat wilde ik heul niet
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78654695
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Ik heb dat juist in de auto, heel erg goed geluid, heb ook niet zomaar een simpele set erin zitten.
Voor thuis achter de pc heb ik een 5.1 set van logitech die erg goed klinkt, en nog een oude technixs versterker.
Zodra ik een koopwoning kan veroorloven wil ik iets van B&O in de woonkamer
Doet maar wat..
pi_78655017
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:36 schreef Autidude het volgende:

[..]

Als ik ergens liefde voor heb, dan is het inderdaad de luidspreker. Helemaal. Het houdt mij dagelijks bezig. Te definiëren hoe een luidspreker moet klinken. En te verdiepen in de materie. Maar ik ben er nog niet, maar iedere keer weer een stapje dichterbij.
quote:
Ik hou zelf gewoon van geluid, en dat komt ook omdat ik hou van luisteren en ik ook anders luister
Autidude, ik kan je verzekeren dat luisteren altijd een subjectieve aangelegenheid is. Maar wij luisteren dan nog meer "anders"dan de NT-er.....

Ik luister ook zwaar anders.... Ik zoek dingetjes op die geluid geven. Ik kan zomaar intens genieten van een brasbandje en ga het geluid helemaal analyseren. Wat hoor ik eigenlijk?

Ik hoop ooit zelf een pracht ontwerp te kunnen maken als het gaat om een losse luidspreker. Het mooie is dat ik dan de wiskunde van vroeger weer van stal te kunnen halen. (een en al fourieranalyse )...
quote:
Maar zo ver als jou ga ik niet, want dat gaat écht ver man (dat is geen slecht iets)
Dat gaat ook ver. Erg ver. Maar ik realiseer dat ik nog steeds niet genoeg kennis heb. Nou ja, ik zou wel in staat zijn om een behoorlijk systeempje te bouwen. Maar als ik het doe, dan moet ik zeker zijn van het ontwerp. Het kost erg veel geld om een zeer goed systeem te bouwen.
quote:
Maar ik hou zelf heel erg van geluidjes en ook luisteren een aanpassen en spelen met geluid, maar ook van rap en scratchen enzo. Dus ik had vroeger zo'n hele set gekocht, dat was echt gaaf.. 2 draaitafels van Vestax P2000.. supergoeie debiel dure draaitafels om mee te scratchen, en een mengpaneeltje.. die dingen in een flightcase en die hap dan weer aangesloten op de Behringer monitors. En dat geluid was GAAF!!!
Dat is ook gaaf. Ik hoop echt, dat als je bovenop komt van alle problemen, dat je de hobby misschien weer kan oppakken. Het raakt je, dat merk ik Maar je hebt een PC, er zijn tig programma;s te vinden op internet waarmee je kan hobbyen met geluid. En iets in elkaar fabrieken geeft je een erg goed gevoel. Je bent een gevoelsmens, Auti. Met muziek kan je er gemakkelijk in contact met je gevoel komen
quote:
Ik had ook heel dure naalden en het verschil met dat soort topspul en normaal spul is echt ongekend!
Ik heb daar wel iets mee en met het spelen met geluid en daarom wil ik ook heel graag audio-engineer worden Maar dat is een dure "prive" opleiding.
Schrijf het op. Dit vind je leuk. Net als je boek. Wie weet komt later dat moment nog. Intussen kan je misschien hele leuke dingen doen met je PC op dit gebied. Jestaat versteld wat je mee kan. Hoeft echt niet duur te zijn, volgens mij.
quote:
Helaas, helaas.......Misschien dat ik op hem lijk, maar ik ben het niet..
pi_78656683
HA! ik wou net een post plaatsen met een filmpje over wat ik bedoel met geluid en weer zo'n apart iets van mij, en toen zag ik jouw post!

Maar ik ben zelf niet zo heel erg van de luidsprekers maar wel van geluid zelf, en ik heb een absoluut gehoor. En ik vind het heerlijk om echt te luisteren maar ook om er mee te rommelen en te verbeteren.

En ik hou gewoon van geluiden... ik hoor het ook echt anders dan anderen.
En met computerprogramma's weet ik ook!! Daar ben ik ook veel mee bezig geweest en daarom zitten er scheuren in het raam van mijn kamer

Maar het is ook heel lastig en ik wil eigenlijk een paar apparaatjes hebben, ik weet precies welke , maar dat kost geld Maar met bijvoorbeeld een Korg Kaoss Pad (whats in a name? ) kom ik al een stuk verder, en een drumcomputertje + midi keyboard etc etc

Het komt vast nog wel, ik ga het ook aankaarten bij het reintegratiebureau e.d.
Ik wil eigenlijk heel erg graag iets met geluid doen, dat meen ik echt.
En audio-engineer is echt een droom, maar heel moeilijk.

Ok, je heet dus geen Patrick.. gelukkig maar! Je lijkt een béétje op hem..
Omdat dus die ene kerel die mij dat filmpje van Think Different had gegeven een zwaar expert op luidsprekergebied is Hij is alleen ook extreem rebels, dus ik dacht.. dit kan toch niet?
Ik twijfelde, heel raar... maar ik maak wel meer rare dingen mee
pi_78656813
OH, ik bedoelde dus dit filmpje over geluid..

Het is een filmpje met instrumentale "hardrock" muziek.. maar dan van een geniale gitarist.. het is niet "hard"

Ik vind het werkelijk briljant en subliem, en ook een mooie "test" voor je luidsprekers
pi_78663635
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die zijn aardig aan de maat, ja (NB: ik had Google nodig om daar achter te komen). Is dit een transmission line type met 2 woofers en 2 tweeters per luidspreker? En waarmee stuur je ze aan?

En voor degenen die geen luidspreker-fiep hebben: voor een diep doorlopende bas is een groot kastvolume een vereiste. Aangezien veel mensen grote luidsprekers lelijk vinden en lage tonen niet zo richtingsgevoelig zijn wordt dit veelal opgelost met een siubwoofer (die je dan ergens kunt "verstoppen", maar het moge duidelijk zijn dat dat het natuurlijk net niet is).

Ik heb overigens nog een set Celestion 3 speakers staan (2-weg 8 liter behuizing (gesloten!)). De behuizing heb ik zelf na laten maken van 18mm MDF en het filter verbeterd: betere spoelen en condensatorern scheelt echt veel. Ik denk er nog over om een zware Japanse versterker uit het eind van de jaren '80 / begin jaren '90 voor te kopen. Is eigenlijk niet nodig, maar die dingen zijn zo mooi (een Yamaha AX-900 bijvoorbeeld, of een Pioneer A-717).
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:36 schreef Autidude het volgende:

[..]

Probeer eens het programma Ableton. Daar hoor ik hele goede dingen over.
En over naalden:het hangt nogal van het doel af. Een Stanton 505 of een Ortofoon banaan zijn erg geschikt voor in een discotheek maar nde geluidskwaliteit is atig en je platen slijten er snel door.
twijfelgeval?
pi_78668321
Oh dit is echt eng Ik wou ortofoon bananen en ik had Stanton's
Maar voor die tafels ging het puur voor scratchen, en dat is dan weer iets anders.
Maar ik bedoelde meer het totaal plaatje; het was allemaal extreem duur spul en speciaal helemaal doelgericht. En dan merk je gewoon echt verschil met normaal gangbaar spul.

Ook met die Behringer monitors, ongekend geluid.. maar je zit ook meteen in een compleet andere wereld, afstelbare luidsprekers? Met aansluitingen die niet op je gangbare stereo passen.
Die zijn gemaakt voor in studio's en om perfect geluiden te laten weerklinken zodat je narigheid eruit kan filteren en wegwerken in de studio. Die serie-naam ook van die dingen die ik had; "truth"
Een perfecte luidspreker spreekt de waarheid

Het kost alleen allemaal een godsvermogen

[ Bericht 58% gewijzigd door Autidude op 03-03-2010 06:07:53 ]
pi_78668548
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

en ik hoor ook al niet bij de NT-ers
Wie weet vind je straks wel een prima baan, en ga je gewoon met de grote massa mee
Dat vraagt wel om minder fiepen, mocht je daar last van hebben.
pi_78670156
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 06:01 schreef Autidude het volgende:
Oh dit is echt eng
Mwa; het betreft gewoon 3 autisten met dezelde fiep.
quote:
Ik wou ortofoon bananen en ik had Stanton's
Maar voor die tafels ging het puur voor scratchen, en dat is dan weer iets anders.
Daar waren/zijn die naalden zeer geschikt voor.
quote:
Maar ik bedoelde meer het totaal plaatje; het was allemaal extreem duur spul en speciaal helemaal doelgericht. En dan merk je gewoon echt verschil met normaal gangbaar spul.
Eens. En dat geldt voor veel (technisch) spul. Ik hou gewoon van mooie, goed gemaakte spullen.
quote:
Ook met die Behringer monitors, ongekend geluid.. maar je zit ook meteen in een compleet andere wereld, afstelbare luidsprekers? Met aansluitingen die niet op je gangbare stereo passen.
Die zijn gemaakt voor in studio's en om perfect geluiden te laten weerklinken zodat je narigheid eruit kan filteren en wegwerken in de studio. Die serie-naam ook van die dingen die ik had; "truth"
Een perfecte luidspreker spreekt de waarheid
XLR aansluitingen.
En die Behringers: had Ben Liebrand die niet ook? Overigens verdenk ik Ben Liebrand ervan een hoogbegaafde Asperger te zijn (om weer iets meer on-topic te komen).
quote:
Het kost alleen allemaal een godsvermogen
Helaas wel, ja...
twijfelgeval?
pi_78670384
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoop ooit zelf een pracht ontwerp te kunnen maken als het gaat om een losse luidspreker. Het mooie is dat ik dan de wiskunde van vroeger weer van stal te kunnen halen. (een en al fourieranalyse )...
[..]

Dat gaat ook ver. Erg ver. Maar ik realiseer dat ik nog steeds niet genoeg kennis heb. Nou ja, ik zou wel in staat zijn om een behoorlijk systeempje te bouwen. Maar als ik het doe, dan moet ik zeker zijn van het ontwerp. Het kost erg veel geld om een zeer goed systeem te bouwen.
[..]
Je bent bekend met bedrijven als Speaker & Co en Speakerland?
twijfelgeval?
pi_78671062
Iets algemener: het voordeel van internet is dat er voor elke fiep wel een community is waar je helemaal los kunt gaan met gelijkgestemden.

En een vraag m.b.t. fiepen: hebben mannen dat significant meer dan vrouwen?
Een programma als: "Mijn man heeft een hobby" gaat ook alleen maar over mannen.
Zijn het alleen de mannen die met/in iets kunnen doorslaan?
twijfelgeval?
pi_78672407
Ik zou denken dat het in het algemeen zo is dat mannen zich eerder bezighouden met wat ze leuk vinden, dan met hun verantwoordelijkheden. Ik denk dat vrouwen veel minder snel doen wat ze leuk vinden, omdat ze het gevoel hebben dat ze eerst nog moeten zorgen voor mensen, zorgen dat ze er goed uitzien, hun huis op orde is, het werk af is, etc. Dat is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval. Zowel in een relatie als tijdens m'n opvoeding (mijn moeder is me bijvoorbeeld nooit vergeten ergens op te halen toen ik klein was omdat ze Star Trek zat te kijken...)
pi_78674018
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:45 schreef Autidude het volgende:
HA! ik wou net een post plaatsen met een filmpje over wat ik bedoel met geluid en weer zo'n apart iets van mij, en toen zag ik jouw post!

Maar ik ben zelf niet zo heel erg van de luidsprekers maar wel van geluid zelf, en ik heb een absoluut gehoor. En ik vind het heerlijk om echt te luisteren maar ook om er mee te rommelen en te verbeteren.

En ik hou gewoon van geluiden... ik hoor het ook echt anders dan anderen.
En met computerprogramma's weet ik ook!! Daar ben ik ook veel mee bezig geweest en daarom zitten er scheuren in het raam van mijn kamer
Wij zijn waarschijnlijk gevoeliger voor geluid, het komt ook veel harder bij ons binnen. Dat betekent ook veel eerder (over)last van geluid. Het maakt meer indruk op ons, misschien niet helemaal gek dat je daardoor, ook omdat je anders luistert, er meer mee kan doen.
quote:
Maar het is ook heel lastig en ik wil eigenlijk een paar apparaatjes hebben, ik weet precies welke , maar dat kost geld Maar met bijvoorbeeld een Korg Kaoss Pad (whats in a name? ) kom ik al een stuk verder, en een drumcomputertje + midi keyboard etc etc

Het komt vast nog wel, ik ga het ook aankaarten bij het reintegratiebureau e.d.
Ik wil eigenlijk heel erg graag iets met geluid doen, dat meen ik echt.
En audio-engineer is echt een droom, maar heel moeilijk.
Aankaarten is altijd goed en dus zinvol. Het is belangrijk dat de consultant een goed beeld krijgt van jouw interesses.
quote:
Ok, je heet dus geen Patrick.. gelukkig maar! Je lijkt een béétje op hem..
Omdat dus die ene kerel die mij dat filmpje van Think Different had gegeven een zwaar expert op luidsprekergebied is Hij is alleen ook extreem rebels, dus ik dacht.. dit kan toch niet?
Ik twijfelde, heel raar... maar ik maak wel meer rare dingen mee
Ik kan soms ook rebels zijn Maar ik maakt het ook mee dat ik soms twijfel dat sommigen elkaars klonen zijn....Ik heb regelmatig meegemaakt dat sommigen mij mailden omdat e dachten dat ik iemand anders was, omdat we sprekend op elkaar lijken.....

Dus raar is dat niet, heel even dacht ik dat jij ook Klopkoek was, jullie lijken ook een beetje op elkaar.
pi_78674166
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:46 schreef Autidude het volgende:

Het is een filmpje met instrumentale "hardrock" muziek.. maar dan van een geniale gitarist.. het is niet "hard"

Ik vind het werkelijk briljant en subliem, en ook een mooie "test" voor je luidsprekers
Absoluut. Prachtig gespeeld en ene heerlijk midden. Zeker geschikt als track voor een test CD.
pi_78674821
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:31 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Die zijn aardig aan de maat, ja (NB: ik had Google nodig om daar achter te komen). Is dit een transmission line type met 2 woofers en 2 tweeters per luidspreker? En waarmee stuur je ze aan?
Het zijn echte grote luidprekers, ze zijn 1.14 meter hoog. Het is geen transmissielijn, maar een gesloten 3 weg systeem.

Jaren gelden kocht ik voor het eerst de Etude Ikaros, de kleinste van de reeks. Deed ze vorig jaar weg maar kreeg al gauw spijt. Dus kocht is de veel grotere Rhea terug.

Ik draai ook Synthese Floating 2. (2 weg systeem) Die is kleiner, en het midden is ook minder gedetailleerd dan de Rhea. Maar de Synthese 2 vind ik mooier in het laag, veel strakker en veel meer dynamiek. De behuizing lijkt wel van beton.

Ik zweer dan toch meer bij een tweeweg dan bij ene drieweg. (ondanks het feit dat een 3 weg iha minder intermodulatievervorming kent) Elke cross-over verneukt de boel weer. Ook daar zou ik een mooie oplossing voor willen: digitale filters.

Ik stuur ze met een Luxman versterk aan. Ik overweeg ook nog eens een buizenversteker aan te schaffen. Tegenwoordig leuk spul uit China met een geweldig prijs kwaliteitverhouding.
quote:
En voor degenen die geen luidspreker-fiep hebben: voor een diep doorlopende bas is een groot kastvolume een vereiste.
Ja, en vooral als je gebruik maakt van een gesloten systeem. Die hebben nu eenmaal een lager rendement dan basreflexsystemen.

Maar voor een goed geluid is het midden het belangrijkste gebied. De bas wordt overgewaardeerd, terwijl die maar vrij beperkt bijdraagt aan de goed geluidbeeld.

Ik leg de nadruk op het mid en het hoog. Zo heb je systemen die 50 hz (-3 db) beginnen en veel beter klinken dan menig systeem dat lager begint....

Een goed systeem zijn bovenal ook een holografisch stereobeeld neer. Dwz je bij een goed plaatsing van de speakers aanwijzen waar spelers in een orkest zitten etc.
quote:
Aangezien veel mensen grote luidsprekers lelijk vinden en lage tonen niet zo richtingsgevoelig zijn wordt dit veelal opgelost met een siubwoofer (die je dan ergens kunt "verstoppen", maar het moge duidelijk zijn dat dat het natuurlijk net niet is).
Ben ik met je eens.
quote:
Ik heb overigens nog een set Celestion 3 speakers staan (2-weg 8 liter behuizing (gesloten!)). De behuizing heb ik zelf na laten maken van 18mm MDF en het filter verbeterd: betere spoelen en condensatorern scheelt echt veel. Ik denk er nog over om een zware Japanse versterker uit het eind van de jaren '80 / begin jaren '90 voor te kopen. Is eigenlijk niet nodig, maar die dingen zijn zo mooi (een Yamaha AX-900 bijvoorbeeld, of een Pioneer A-717).
[..]
Ook mooi spul. En ja, het filter luister erg nauw. 18 mm is netjes, zelf neig ik altijd naar 24 mm. MDF is acoustisch behoorlijk dood....(en dus goed)
[quote]
pi_78674985
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:26 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Je bent bekend met bedrijven als Speaker & Co en Speakerland?
Ja, dwz dat k weet wie ze zijn. En laatst nog gebeld voor een tweeter voor de Synthese Floating One. Geen vervanger voor. Had nl een setje op het oog. Niet doorgegaan helaas.

Ik aas ook nog op de Synthese One Transmissielijn. Beter bekend als de telefoonhoorn.

Zeldzaam en zeikte vorig jaar nog net langs de pot op Markplaatst
pi_78675105
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:29 schreef Satsuma het volgende:
Ik zou denken dat het in het algemeen zo is dat mannen zich eerder bezighouden met wat ze leuk vinden, dan met hun verantwoordelijkheden. Ik denk dat vrouwen veel minder snel doen wat ze leuk vinden, omdat ze het gevoel hebben dat ze eerst nog moeten zorgen voor mensen, zorgen dat ze er goed uitzien, hun huis op orde is, het werk af is, etc. Dat is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval. Zowel in een relatie als tijdens m'n opvoeding (mijn moeder is me bijvoorbeeld nooit vergeten ergens op te halen toen ik klein was omdat ze Star Trek zat te kijken...)
Daar heb ik nog nooit bij stilgestaan.....
pi_78675439
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Ferrobarr het volgende:
Iets algemener: het voordeel van internet is dat er voor elke fiep wel een community is waar je helemaal los kunt gaan met gelijkgestemden.

En een vraag m.b.t. fiepen: hebben mannen dat significant meer dan vrouwen?
Een programma als: "Mijn man heeft een hobby" gaat ook alleen maar over mannen.
Zijn het alleen de mannen die met/in iets kunnen doorslaan?
Als men doorslaat in een hobby wordt het een speciale of stereotype interesse genoemd. Andere benamingen zijn: preoccupatie, fiep of obsessie. Deze afwijking komt vaak voor bij mensen met autisme, het meest nog bij mensen met Asperger. Het staat verder los van het geslacht.
pi_78675635
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zijn echte grote luidprekers, ze zijn 1.14 meter hoog. Het is geen transmissielijn, maar een gesloten 3 weg systeem.
Jaren gelden kocht ik voor het eerst de Etude Ikaros, de kleinste van de reeks. Deed ze vorig jaar weg maar kreeg al gauw spijt. Dus kocht is de veel grotere Rhea terug.
Goede spullen moet je nooit weg doen; heb zelf ook wel wat "foutjes" gemaakt, maar dan eerder door niet de juiste spullen te kopen. Als je bv. een Marantz PM-80 (nieuw) hebt gekocht, is er geen enkele reden om die weg te doen. Zo'n ding is gewoon erg goed. En het is ook milieuvriendelijker om 1x iets goeds te kopen en daar lang mee te doen, dan elke paar jaar zo'n plastic gebakje bij het vuilnis te zetten.
Dan laat ik het stroomverbruik van een klasse A versterker even buiten beschouwing.
quote:
Ik draai ook Synthese Floating 2. (2 weg systeem) Die is kleiner, en het midden is ook minder gedetailleerd dan de Rhea. Maar de Synthese 2 vind ik mooier in het laag, veel strakker en veel meer dynamiek. De behuizing lijkt wel van beton.
Ook erg mooi.
quote:
Ik zweer dan toch meer bij een tweeweg dan bij een drieweg. (ondanks het feit dat een 3 weg iha minder intermodulatievervorming kent) Elke cross-over verneukt de boel weer. Ook daar zou ik een mooie oplossing voor willen: digitale filters.
Echt 100% mee eens.
quote:
[quote]
Ik stuur ze met een Luxman versterk aan. Ik overweeg ook nog eens een buizenversteker aan te schaffen. Tegenwoordig leuk spul uit China met een geweldig prijs kwaliteitverhouding.
[..]
Eens wat dat China spul betreft. Luxman heeft mij persoonlijk nooit zo kunnen bekoren; weet eigenlijk niet goed waarom.
quote:
Ja, en vooral als je gebruik maakt van een gesloten systeem. Die hebben nu eenmaal een lager rendement dan basreflexsystemen.
Ik heb laag rendement nog nooit als een probleem ervaren. Ik heb ooit bijna nog een paar Rogers LS3/5a's gekocht; die zaten op 82,5dB/W/m als ik het goed heb.
quote:
Maar voor een goed geluid is het midden het belangrijkste gebied. De bas wordt overgewaardeerd, terwijl die maar vrij beperkt bijdraagt aan de goed geluidbeeld.
Eens v.w.b. het middengebied: goed weergegeven stemmen zijn zo prettig om naar te luisteren.
quote:
Ik leg de nadruk op het mid en het hoog. Zo heb je systemen die 50 hz (-3 db) beginnen en veel beter klinken dan menig systeem dat lager begint....
Wederom eens .
Je kunt je voorstellen dat die Celestion 3's ook niet echt laag kwamen door die gesloten 8 liter kast. Uit mijn hoofd dacht ik dat het -3dB kantelpunt bij 68Hz lag.
(na upgrading van het filter met onder andere een Ferrobar spoel voor het laag (check mijn username) zal dit wel iets lager geworden zijn).
quote:
[..]

Ook mooi spul. En ja, het filter luister erg nauw. 18 mm is netjes, zelf neig ik altijd naar 24 mm. MDF is acoustisch behoorlijk dood....(en dus goed)
Een kleine (ca. 30x20x20 cm) kast is uit zich zelf al vrij stijf waardoor 18mm voldoet. Maar 24 mm is wel beter uiteraard (in ieder geval voor de baffle).
twijfelgeval?
pi_78676298
quote:

Ik heb alle albums van 1982 t/m 2004 van die gast op m'n pc

Vind Joe Stump leuker eik.
Children of the night. What music they make.
pi_78677641
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:29 schreef Satsuma het volgende:
Dat is een feit.. algemeen gezien.
Maar er zijn ook mannelijke vrouwen en vrouwelijke mannen en nog veel meer daar tussen in.
Maar je hebt wel gelijk! Daarom moet ik ook een vrouw hebben
pi_78677891
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:11 schreef DeHovenier het volgende:

Ik heb alle albums van 1982 t/m 2004 van die gast op m'n pc

Vind Joe Stump leuker eik.

Cool! En mooi stukje muziek, maar wát een slechte kwaliteit geluid in het filmpje
Daar zou ik dus mee rommelen, nu klinkt het zwaar overstuurd en irritant vlak.
Maar op een grote mengtafel kan je dit al heel erg verbeteren.. en dat zijn dingen die ik leuk vind.

Eigenlijk moet ik dit even onthouden en al die software weer eens installeren en dan kijken wat ik met het geluid uit dit filmpje kan doen Maar nu ga ik even mijzelf helemaal suf gamen, ik game extreem veel de laatste dagen.
pi_78678344
autistische mensen maken geen oogcontact vaak,

maar dan hebben ze toch vaak problemen met uitgaan als ze een leuk meisje zien kunnen ze geen leuk oogcontact opbouwen?

trouwens, was hitler een autist?
pi_78679010
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:01 schreef deenigeechteTS het volgende:

maar dan hebben ze toch vaak problemen met uitgaan als ze een leuk meisje zien kunnen ze geen leuk oogcontact opbouwen?

Dat is toch menselijk, als je iemand leuk vind en je gaat zo kijken en dan kijkt diegene terug.. dan zijn er twee dingen wat je kan doen.. knipoog/glimlach of wegkijken, en heel veel mensen kijken weg Dat is de eerste reactie. Toch? Maar of je nu autist bent of niet, die cliche beweging is gemaakt en zo trek je aandacht. En kijken is echt niet onmogelijk, alleen vreselijk moeilijk en dan vooral het volhouden.

Dus qua oogcontact is het niet zo heel veel moeilijker als normaal, het uitgaan zelf wel Veel te druk,
onlogisch, chaos, onzinnig, bah.. Maar dat is ook een persoonlijk iets denk ik. Ik hou absoluut van
gezelligheid, maar niet van drukte en onzin.. even heel kort en bot samengevat.
Ik hou bijvoorbeeld wel erg veel van een BBQ of soort Studentenfeestje, met wat slimmere mensen als in een disco en wat kleiner en bescheiden en dat je ook overal gesprekjes hebt, maar dan serieuze goede diepe gesprekjes.. Huisfeestjes en select gezelschap kan ik prima aan!

Ik denk dat Hitler geen autist was. Wel hoogbegaafd, megalomaan en absoluut een borderliner, maar geen autist.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:12:45 #83
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78681578
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:01 schreef deenigeechteTS het volgende:

Als ze al uitgaan, omdat om verschillende redenen dat vaak niet gebeurd: te veel lawaai, licht, andere invloeden, etc/
En lang niet iedere autist kijkt mensen niet aan, of leert dat uiteindelijk om wel te doen. Hét grote probleem blijft bestaan: wat te doen na het elkaar aankijken? Want meestal volgt er dan een gesprek, en in dat soort gesprekken zijn autisten niet goed.
Dus ja, autisten hebben problemen.
quote:
Geen idee, hoezo?
Overigens was Hitler wel vegetariër...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78682279
zo, ik ben er weer...moet nog steeds gaan stemmen. Was opgestaan zou me gaan wassen en gaan stemmen maar ben mijn lieve bedje weer ingekropen en opeens word ik na 'n halfuur wakker..
Iig, ga zometeen maar stemmen,,op wie..weet ik alleen nog niet..de partij wel.

En over dat vrouwen zich meer bezig houden met verantwoordelijkheden is denk ik wel waar, en dan maakt het niet echt uit of je nou een mannelijke of vrouwelijke vrouw bent.
Ik zelf ben meer een mannelijk vrouw..ben zo van het type om make up op te doen..en haar te doen enzo. Ik zoek gewoon een lekker zittende outfit , broek + trui of shirt..en gympen(sneakers)..dat zorgt er wel vaak voor dat mannen minder op je letten.
Maar dat verantwoordelijkheidsgevoel zit er denk gewoon in vanwege het feit dat je moeder kan worden en dus grote verantwoordelijkheden meedraagt, en miss heeft het er mee te maken met het feit dat vrouwen emotioneler zijn/beschouwd worden en mannen rationeler.

Maar een ding is zeker opgaan in iets wat je leuk vindt kan iedereen, hoe vaak heb ik me op laatste moment niet moeten haasten..omdat ik ergens mee bezig was en de tijd niet doorhad??
pi_78683694
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:27 schreef francis998 het volgende:
zo, ik ben er weer...moet nog steeds gaan stemmen. Was opgestaan zou me gaan wassen en gaan stemmen maar ben mijn lieve bedje weer ingekropen en opeens word ik na 'n halfuur wakker..
Iig, ga zometeen maar stemmen,,op wie..weet ik alleen nog niet..de partij wel.

En over dat vrouwen zich meer bezig houden met verantwoordelijkheden is denk ik wel waar, en dan maakt het niet echt uit of je nou een mannelijke of vrouwelijke vrouw bent.
Ik zelf ben meer een mannelijk vrouw..ben zo van het type om make up op te doen..en haar te doen enzo. Ik zoek gewoon een lekker zittende outfit , broek + trui of shirt..en gympen(sneakers)..dat zorgt er wel vaak voor dat mannen minder op je letten.
Maar dat verantwoordelijkheidsgevoel zit er denk gewoon in vanwege het feit dat je moeder kan worden en dus grote verantwoordelijkheden meedraagt, en miss heeft het er mee te maken met het feit dat vrouwen emotioneler zijn/beschouwd worden en mannen rationeler.

Maar een ding is zeker opgaan in iets wat je leuk vindt kan iedereen, hoe vaak heb ik me op laatste moment niet moeten haasten..omdat ik ergens mee bezig was en de tijd niet doorhad??
Mag ik zeggen dat ik vind dat je een vrij relaxte dagindeling hebt?

En m.b.t. man/vrouw verantwoordelijkheden: tsja: ik weet het niet zo. Het enige wat natuurlijk wel zo is, is dat het nogal uit maakt of een man of een vrouw toegeeft aan zijn/haar sexuele lusten. Een vrouw kan zwanger worden en kan dus sneller met een "probleem" opgezadeld zitten.
twijfelgeval?
pi_78691122
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:53 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Ik heb laag rendement nog nooit als een probleem ervaren. Ik heb ooit bijna nog een paar Rogers LS3/5a's gekocht; die zaten op 82,5dB/W/m als ik het goed heb.
w.b. het middengebied: goed weergegeven stemmen zijn zo prettig om naar te luisteren.
[..]
Voor een goede versterker hoeft een laag rendement idd geen probleem te zijn.
pi_78694029
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 07:15 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Wie weet vind je straks wel een prima baan, en ga je gewoon met de grote massa mee
Dat vraagt wel om minder fiepen, mocht je daar last van hebben.
Inderdaad dan ben ik een "normaal" mens
Fiep nooit Flip wel
14 SHADES OF GREY
pi_78694281
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:02 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Mag ik zeggen dat ik vind dat je een vrij relaxte dagindeling hebt?

En m.b.t. man/vrouw verantwoordelijkheden: tsja: ik weet het niet zo. Het enige wat natuurlijk wel zo is, is dat het nogal uit maakt of een man of een vrouw toegeeft aan zijn/haar sexuele lusten. Een vrouw kan zwanger worden en kan dus sneller met een "probleem" opgezadeld zitten.
die dagindeling ben ik het ermee eens. Over het algemeen zijn mijn dagen zo, aangezien ik niks te doen heb geen studie/baan..voorlopig. Bedoeling is om in september of augustus toch weer een studie te beginnen..Ben in september ook helemaal ingestort...dus begin weer beetje per beetje dingen op te pakken.
Maar een ander vraagstuk kwa blijven of vertrekken maakt het lastiger.

Verder..tja..dat is weer een andere kant van de medaille...het "probleem", zoals jij het noemt.
Maar ze zeggen ook dat een man van 18 vergeleken kan worden met een vrouw rond de 15.
Ze lopen altijd iets achter..kwa volwassenheid...dus miss ook kwa verantwoordelijkheidsgevoel
pi_78694906
quote:

Mijn favoriete nummer van Yngwie! Jeugdsentiment..... Hoewel ik het na een poosje wel gezien had, het klonk mij teveel als hetzelfde kunstje.

Autidude, Yngwie had veel invloeden van de klassieke muziek. Kan je klassieke muziek ook waarderen?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:52:53 #90
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78700001
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:06 schreef francis998 het volgende:

[..]

die dagindeling ben ik het ermee eens. Over het algemeen zijn mijn dagen zo, aangezien ik niks te doen heb geen studie/baan..voorlopig. Bedoeling is om in september of augustus toch weer een studie te beginnen..Ben in september ook helemaal ingestort...dus begin weer beetje per beetje dingen op te pakken.
Maar een ander vraagstuk kwa blijven of vertrekken maakt het lastiger.

Verder..tja..dat is weer een andere kant van de medaille...het "probleem", zoals jij het noemt.
Maar ze zeggen ook dat een man van 18 vergeleken kan worden met een vrouw rond de 15.
Ze lopen altijd iets achter..kwa volwassenheid...dus miss ook kwa verantwoordelijkheidsgevoel
Neuh, dat geld voor heel veel mensen, zoniet iedereen. Verantwoordelijkheid is namelijk heel leuk, maar verantwoording nemen niet. Dus doet de grote groep alsof ze gekke Henkie zijn, dat is wel zo makkelijk namelijk.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78712115
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:52 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Neuh, dat geld voor heel veel mensen, zoniet iedereen. Verantwoordelijkheid is namelijk heel leuk, maar verantwoording nemen niet. Dus doet de grote groep alsof ze gekke Henkie zijn, dat is wel zo makkelijk namelijk.
Klopt helemaal, en ik moet het erkennen als het kan ga ik ook verantwoordelijkheden en verplichtingen uit de weg maar als er niet anders op zit..dan moet het maar .

Verder iedereen zeker druk verkiezingen aan 't volgen...hier ga ik lekker slapen..morgen miss speciaal naar a'dam met de trein om ergens te eten bij een chinees eethuis...maar niks is zeker..dus miss ben ik er gewoon weer morgen..
pi_78712272
Hopelijk gaat het goed Francis, lekker eten is wel heel leuk!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78712439
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:12 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als ze al uitgaan, omdat om verschillende redenen dat vaak niet gebeurd: te veel lawaai, licht, andere invloeden, etc/
En lang niet iedere autist kijkt mensen niet aan, of leert dat uiteindelijk om wel te doen. Hét grote probleem blijft bestaan: wat te doen na het elkaar aankijken? Want meestal volgt er dan een gesprek, en in dat soort gesprekken zijn autisten niet goed.
[..]

Geen idee, hoezo?
Ken je het verhaal van de autist die miljarden verdiende in de kredietcrisis?
pi_78718695
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:12 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

Geen idee, hoezo?
De spijker op zijn kop! Ik blijf er bij dat wij precies op die vlakken problemen hebben, die in de sociale omgang met mensen van essentieel belang zijn. En een vrouw versieren is het allermoeilijkste wat bestaat voor iemand met autisme. Wat heeft een vrouw nu liever: een man die vloeiend praat en gemakkelijk kan inspelen op diverse situaties of een man met Asperger die heel lang over één onderwerp kan praten en veel nadenkt bij wat hij zegt.

Al met al vind ik het geen aanlokkelijk vooruitzicht.
pi_78721446
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:49 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Ken je het verhaal van de autist die miljarden verdiende in de kredietcrisis?
Vertel
pi_78722621
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vertel
het verhaal is te lang en ik wil het niet vertalen ik kan je de link geven

trouwens ik begin te geloven dat de meeste autisten excuses verzinnen voor hun autisme. ze willen het niet geloven dus dan geven ze de schuld aan iets anders.
pi_78722737
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

het verhaal is te lang en ik wil het niet vertalen ik kan je de link geven

trouwens ik begin te geloven dat de meeste autisten excuses verzinnen voor hun autisme. ze willen het niet geloven dus dan geven ze de schuld aan iets anders.
Benieuwd naar de link.

Verder is het heel persoonlijk hoe men er mee omgaat. De ene persoon stopt het weg, de andere accepteert het volledig en schaamt er zich niet voor. Dat laatste hoeft ook niet gelukkig. Het wordt tegenwoordig erkent. En niet onterecht.
pi_78723063
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Benieuwd naar de link.

Verder is het heel persoonlijk hoe men er mee omgaat. De ene persoon stopt het weg, de andere accepteert het volledig en schaamt er zich niet voor. Dat laatste hoeft ook niet gelukkig. Het wordt tegenwoordig erkent. En niet onterecht.
http://www.vanityfair.com/business/features/2010/04/wall-street-excerpt-201004?printable=true¤tPage=1

het is heel lang
pi_78723521
quote:
Dank
Mooi verhaal. Een van de weinigen die in staat zijn om z'n obsessie om te kunnen zetten in geld. wie droom hier niet van?
pi_78723756
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Waar denk je dat op te baseren dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')