abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78614544
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach weet je ik fiep op luidsprekerboxen. Dit is weer zo'n nummer waarop je de midrange van de speaker kan beoordelen
Geen fiepen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78614677
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Geen fiepen
Ook al niet?

Nog ff en je wordt de toegang ontzegd
pi_78614686
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, dit: wie lijdt er aan gezichtsblindheid? D.w.z. gezichten van anderen niet herkennen?
Niet echt last van. Al herken ik af en tor mensen van vroeger niet meer. Ook onthoud ik niet altijd gezichten van mensen waarmee ik een gesprek heb, waardoor ik dus niet meer weet hoe ze er uitzien als ik er weer een afspraak mee heb. Of is dat gezichtsblindheid?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_78614763
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook al niet?

Nog ff en je wordt de toegang ontzegd
en ik hoor ook al niet bij de NT-ers
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78614899
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:29 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Niet echt last van. Al herken ik af en tor mensen van vroeger niet meer. Ook onthoud ik niet altijd gezichten van mensen waarmee ik een gesprek heb, waardoor ik dus niet meer weet hoe ze er uitzien als ik er weer een afspraak mee heb. Of is dat gezichtsblindheid?
Gezichtblindheid of prosopagnosie. Betekent letterlijk geen gezichten kunnen herkennen. Ik heb daar erg veel last van.

Vb. Ik herken mijn buurvrouw niet als ik haar in een andere straat tegenkom.

Hier iets over dat onderwerp, het komt ook vaak voor irt autisme.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie
pi_78614968
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gezichtblindheid of prosopagnosie. Betekent letterlijk geen gezichten kunnen herkennen. Ik heb daar erg veel last van.

Vb. Ik herken mijn buurvrouw niet als ik haar in een andere straat tegenkom.

Hier iets over dat onderwerp, het komt ook vaak voor irt autisme.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie
OKee, nee zo erg is het bij mij niet
pi_78614988
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

en ik hoor ook al niet bij de NT-ers
We verzinnen wel een speciale naam voor jouw aandoening. Je zal in een hok gestopt worden, of je wilt of niet.
pi_78615110
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

We verzinnen wel een speciale naam voor jouw aandoening. Je zal in een hok gestopt worden, of je wilt of niet.
Oke
14 SHADES OF GREY
pi_78615172
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:34 schreef Bos81 het volgende:

[..]

OKee, nee zo erg is het bij mij niet
Het gekke is dat ik mensen moet herkennen als het een combinatie met iets of een ander persoon is....

Vb; buurvrouw samen met haar man: wel herkenning. Buurvrouw alleen: geen herkenning. (of laat). Buurvrouw + hond: geen probleem. Buurvrouw in auto: geen probleem, want ik herken wel de auto(nummerbord) Etc.
pi_78615325
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:36 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oke
PDD-XTC
pi_78615408
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

PDD-XTC
Waar staat die XTC dan voor?
14 SHADES OF GREY
pi_78615497
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:40 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waar staat die XTC dan voor?
X=eXtra
T=Tijnbrein
C=complex

Dat je dat niet weet
pi_78615578
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

X=eXtra
T=Tijnbrein
C=complex

Dat je dat niet weet
Sorry

Wel een goeie
14 SHADES OF GREY
  maandag 1 maart 2010 @ 22:43:07 #39
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78615584
quote:
Oja, dit: wie lijdt er aan gezichtsblindheid? D.w.z. gezichten van anderen niet herkennen?
Niet echt, heb meer het probleem van combineren van namen met gezichten: of ik ken de naam, of het gezicht, maar allebei, dat duurt wel even.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78615780
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:43 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Niet echt, heb meer het probleem van combineren van namen met gezichten: of ik ken de naam, of het gezicht, maar allebei, dat duurt wel even.
Heb ik soms ook wel, bij de ene persoon wel, de andere niet....

Gezichtsblindheid is echt een ramp.....Bekenden denken dan al gauw: wat een arrogante kwast....
pi_78615875
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik mensen moet herkennen als het een combinatie met iets of een ander persoon is....

Vb; buurvrouw samen met haar man: wel herkenning. Buurvrouw alleen: geen herkenning. (of laat). Buurvrouw + hond: geen probleem. Buurvrouw in auto: geen probleem, want ik herken wel de auto(nummerbord) Etc.
Okee, lijkt me erg vervelend

wel iets raars wat ik vanmiddag meemaakte:

Plotseling stond mijn vader aan de deur. Ik moest even goed kijken wie het was, voor ik door had dat het mijn eigen vader was
pi_78616014
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:47 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Okee, lijkt me erg vervelend

wel iets raars wat ik vanmiddag meemaakte:

Plotseling stond mijn vader aan de deur. Ik moest even goed kijken wie het was, voor ik door had dat het mijn eigen vader was
Dat pas daaronder......Nou dat soort dingen maak ik dus dagelijks mee. Dat ik mijn eigen moeder niet eens ken als ik ze tegenkom....

Ik heb het vooral als ik mensen tegenkom op plaatsen en tijdstippen als ik dat niet verwacht....
pi_78616177
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat pas daaronder......Nou dat soort dingen maak ik dus dagelijks mee. Dat ik mijn eigen moeder niet eens ken als ik ze tegenkom....

Ik heb het vooral als ik mensen tegenkom op plaatsen en tijdstippen als ik dat niet verwacht....
Okee, dan lijdt ik volgens mij aan een milde vorm ervan. Het is best wel herkenbaar namelijk
pi_78618514
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach weet je ik fiep op luidsprekerboxen. Dit is weer zo'n nummer waarop je de midrange van de speaker kan beoordelen
Haha! Vroeger had ik in plaats van "luidsprekerboxen" studiomonitors, dat zijn uberluidsprekers. Maar daar heb ik nu geen geld meer voor Ik had Behringer Truth B2031 op mijn draaitafelset.

Nu heb ik nog wel zeer aparte luidsprekers hoor, 3 weg met aparte ingebouwde active subwoofer in elke speaker en 200 watt per stuk. En ze hebben heel breed frequentie bereik en ook van die rare naam tweeters(ik kom er ff niet op), en het klinkt gewoon goed genoeg, maar het is geen pro spul meer.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_78620739
quote:
In beperkte mate. Ligt eraan hoe apart iemand eruit ziet en hoe geinteresseerd ik ben. Maar het gebeurt me vrij regelmatig dat ik mensen niet herken, of zelfs meerdere malen niet herken. En in uitzonderlijke gevallen zelfs langdurig niet herken (jaren...).
pi_78624499
quote:
present! ik bedoel, hoe moeilijk kan het soms zijn, een naam koppelen aan een gezicht? heel moeilijk vet verontwaardigd zijn die mensen dan ook, als ik hun naam niet meer weet
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_78626314
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:34 schreef Autidude het volgende:

[..]

Haha! Vroeger had ik in plaats van "luidsprekerboxen" studiomonitors, dat zijn uberluidsprekers. Maar daar heb ik nu geen geld meer voor Ik had Behringer Truth B2031 op mijn draaitafelset.

Nu heb ik nog wel zeer aparte luidsprekers hoor, 3 weg met aparte ingebouwde active subwoofer in elke speaker en 200 watt per stuk. En ze hebben heel breed frequentie bereik en ook van die rare naam tweeters(ik kom er ff niet op), en het klinkt gewoon goed genoeg, maar het is geen pro spul meer.
Leuk spul, ja.....

Ik draai op Etude (Rhea) en Synthese. Tot mijn grote vreugde.

Ik overweeg ook de Kef Reference series. Maar hebben niet het mooiste design, daar let ik ook erg op.

Wat design betreft zijn Synthese's nog steeds top wmb.:

Deze klinken top. (weinig intermodulatievervorming door ontkoppeling van transmissielijn van de rest)

Een ander designtoppertje is deze: Odiaze :

http://images.google.nl/images?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial&gbv=2&tbs=isch%3A1&sa=1&q=odiaze&btnG=Zoeken&aq=f&oq=&start=0

Hoe deze klinkt, weet ik nog niet. Zou hem graag willen horen.
pi_78626516
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:30 schreef Satsuma het volgende:

[..]

In beperkte mate. Ligt eraan hoe apart iemand eruit ziet en hoe geinteresseerd ik ben. Maar het gebeurt me vrij regelmatig dat ik mensen niet herken, of zelfs meerdere malen niet herken. En in uitzonderlijke gevallen zelfs langdurig niet herken (jaren...).
Dat vetgedrukte maakt wel veel uit.....

Ik heb vooral een groot probleem als m.n. dames ineens hun haar heel anders hebben.
pi_78635385
Hifi was (is) ook een fiep van mij.
Zelf vind ik de B&W Nautilus erg mooi.

Momenteel heb ik niet veel geld over voor hifi en die echt grote luidsprekers weten veel vrouwen ook niet echt te waarderen (iig de mijne niet).
twijfelgeval?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:40:54 #50
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_78636471
tvp, eerst maar eens even meelezen
Jij ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')